МСМ је коначно признао да није био у праву у вези са руским утицајем на америчким изборима 2016. године, као што је Гаретх Портер јасно рекао за CN назад у КСНУМКС.
Универзитет у Њујорку је ове недеље објавио студију која фоунд „нема доказа о значајној вези између изложености кампањи руског страног утицаја и промена у ставовима, поларизације или гласачког понашања“ на америчким председничким изборима 2016.
Другим речима, релативно мала количина постова на друштвеним мрежама руске агенције за истраживање интернета на Твитеру, од којих су многи дошли после избора, није имала никакав утицај на исход избора.
Али то је била главна тема маничног извештавања мејнстрим медија након избора у неуспелом покушају да се победа Доналда Трампа прикачи руским утицајем. У извештавања Студија НИУ, МСМ је сада коначно признао да је погрешно.
Цонсортиум Невс знао је то још 2018. У овом чланку који је написао Гарет Портер 2. новембра 2018, Фацебоок је рекао да 80,000 руских пост су били буриед у 33 трилиона Фацебоок понуда овер а два-годишњи период фдаљег подривања Нев Иорк Тимес'с случају у то време.

Генерални директор Фејсбука Марк Закерберг сведочи пред Конгресом, априла 2018. (Цспан.орг снимак екрана)
By Гаретх Портер
Специјално за вести конзорцијума
Објављено 2. новембра 2018
Eчак су на видело изашли још страшнији докази који поткопавају Нев Иорк Тимес' тврдња у септембру да је Русија користила друштвене медије да украде изборе за Доналда Трампа 2016.
Пута' потраживање прошлог месеца да су руске објаве на Фејсбуку досегле скоро онолико Американаца колико је заправо гласало на изборима 2016. преувеличале су значај тих бројева за фактор стотина милиона, што откривају даљи докази из сведочења самог Фејсбука у Конгресу.
Тх даље истраживање у раније Цонсортиум Невс чланак показује да је релативно бедних 80,000 постова приватне руске компаније Интернет Ресеарцх Агенци (ИРА) буквално прогутано билиони постова на Фејсбуку преко а двогодишњи период пре и после гласање 2016.
То је требало да доведе до избора, наводи се у записнику. У својим 10,000 речи чланак 20. септембра у Пута објавио је да је 126 милиона од 137 милиона америчких гласача било изложено објавама ИРА на друштвеним мрежама на Фејсбуку које су на неки начин имале утицаја на Трампу да буде председнички.
Новине су писале: „Чак и по вртоглавим стандардима друштвених медија, домет њихових напора био је импресиван: 2,700 лажних Фејсбук налога, 80,000 постова, од којих многи разрађене слике са привлачним слоганима, и евентуална публика од 126 милиона Американаца само на Фејсбуку .”
Лист је тврдио да 126 милиона био „није далеко од КСНУМКС милиона људи који ће гласати на председничким изборима 2016.
Али Цонсортиум Невс, 10. октобра г. дебункед ту причу, истичући да су новинари Скот Шејн и Марк Мацети пропустили да пријаве неколико значајних упозорења и одрицања од одговорности самих службеника Фејсбука, чије изјаве чине Тимес ' тврде да је руска изборна пропаганда „допрла” до 126 милиона Американаца вежбањем дезинформација.
Новине су пропустиле да кажу својим читаоцима да је власницима Фејсбук налога у Сједињеним Државама „сервирано“ 33 трилиона Фацебоок постова током истог периода – 413 милиона пута више од 80,000 постова руске компаније.
Оно што је генерални саветник Фејсбука Колин Стреч сведочио пред Сенатским одбором за правосуђе 31. октобра 2017. далеко је од онога што је Пута тврди. „Наша најбоља процена је да око 126 милиона људи можда је био послужио је једну од ових [ИРА-генерисаних] прича у неком тренутку током двогодишњег периода“, рекао је Стреч.
Стретцх је више изражавао теоријску могућност него утврђену чињеницу. Рекао је да има око 126 милиона чланова Фејсбука моћ су добили барем један прича из ИРА – не током изборног периода од десет недеља, већ више од 194 недеље током две године од 2015. до 2017. – укључујући целу годину после избор.
То значи само око 29 милиона ФБ корисника може су добили бар једну причу у свом фееду за две године. Цифра од 126 милиона заснована је само на претпоставци да су је поделили са другима, наводи Стретцх.
Фацебоок није чак ни тврдио да је већина од тих 80,000 ИРА објава везана за изборе. Није понудио податке о томе колики је удео хране за тих 29 милиона људи.
Поред тога, Фацебоок-ов потпредседник за Невс Феед, Адам Мосери, призната 2016 Koji ФБ претплатници заправо читају само око 10 посто прича које Фацебоок ставља у свој Невс Феед сваки дан. То значи да је врло мало ИРА прича које заиста доспеју у вести за претплатнике сваког дана заиста прочитано.
А сада, према даљим истраживањима, шансе да су Американци видели било коју од ових реклама ИРА - а камоли да су били под њиховим утицајем - су још астрономскије. У свом сведочењу из октобра 2017, Стреч је рекао да су од 2015. до 2017. „Американци који су користили Фацебоок били изложени, или 'сервирани', укупно преко 33 трилиона прича у њиховим вестима."
Да ставимо цифру од 33 билиона током две године у перспективи, 80,000 објава на Фејсбуку руског порекла представљало је само 0000000024 укупног Фацебоок садржаја у то време.
Шејн и Мацети нису пријавили број од 33 трилиона иако Нев Иорк Тимес' сопствено извештавање о Стретцх сведочењу из 2017 изричито речено, "Фејсбук је упозорио да постови повезани са Русијом представљају занемарљиву количину садржаја у поређењу са милијардама постова које свакодневно пролазе кроз вести корисника.
Пута' рекламирање лажних 126 милиона од 137 милиона гласача, иако не наводи цифру од 33 трилиона, требало би да се такмичи у аналима новинарства као једна од најспектакуларнијих обмањујућих употреба статистике свих времена.
Герет Портер је независни истраживачки новинар и историчар који пише о политици националне безбедности САД. Његова најновија књига, Произведена криза: неиспричана прича о нуклеарном страху од Ирана, објављен је у фебруару 2014. Пратите га на Твитеру: @ГаретхПортер.
Овој причи је направљен додатак како би се показало да се студија НИУ бавила само ИРА-иним Твитер порукама.
Мислим да је ово сјајна ствар и да је број коментара све већи.
Момци из фацебоок-а са „гузица“ можда су штребери, али мислим да у НИ Тимесу није толико много. Осим ако се наравно ради о њиховим платама.
Пробављање релевантности великих бројева је нешто што већина људи нема склоности за исто што се може рећи за исте људе који имају било какво релевантно разумевање изузетно малих бројева. Спремно признајем да се борим са оним што неки заправо означавају.
Једна ствар коју знам је да они који то схвате брзо укажу на наше грешке у перцепцији. Рад са технолошким компанијама постао је веома контрадикторан због заштите коју траже над својим подацима. Иначе би похлепни оператери платформи могли понудити прецизне податке за јавну потрошњу. Али то би могло угрозити њихов крајњи резултат. Чини се да им не смета постојање „чињеничних“ података, сумњичење. Ипак! Не видим разлог зашто ова пракса подржавања очигледно лажних података не престане. Претпостављам да ће тај дан доћи, надамо се довољно брзо да буде од користи човечанству.
Људи нема шта да видите, морате путовати у Украјину да бисте видели утицај ове лоше употребе података коју промовише обавештајна заједница кроз пропаганду коју подржавају њихови говорници у МСМ. Украјинска и руска крв су на њиховим рукама због њихових безумних напора да задобију наклоност ратних богова.
Хвала ЦН
Ја лично нисам Американац. Међутим, као неко ко је пратио шта се дешавало у то време, нисам веровао у ту пропаганду коју је пуштао МСМ. И одговарао сам председнику Трампу на Твитеру на време када је сво то извештавање требало да га одврати од тога да ради или служи Американцима.
Али оно што се питам је да ли обични Американци прате или нешто науче из ове студије НИУ? Ако јесу, где оставља њихово поверење у њихове МСМ извештавање о таквим питањима? За нас аутсајдере, има много тога да научимо.
Честитам, Гаретх. Ваш рад је изванредан у свету новинарства подметнутог трговцима фикције и нетрпељивости. Њујорк тајмс је заиста срамота, али је само једна од многих срамота међу чопором новина које су некада уживале истинску репутацију за високоумни рад. Овде Гардијан сада ретко може да верује у озбиљним стварима као што су Русија и Кина. Њен главни нападач Русије је Лук Хардинг – један од злостављача Џулијана Асанжа и аутор злогласне „заслуге“ да је менаџер кампање Доналда Трампа Пол Манафорт посетио Асанжа у амбасади Еквадора у Лондону на „тајним састанцима“. Хардингов тоур де форце, међутим, је књига под називом „Договор“ о Руссиагате-у и Трамповим наводним злокобним везама са Кремљом. Има 'тајних састанака' на претек. Позивам читаоце ЦН-а да прочитају ову размену између Хардинга и Арона Матеа у програму интервјуа за Реал Невс. Постоји референца на насмејана лица која су ме насмејала наглас и која своди Руссиагате на оно што је увек био: БС
хккпс://тхереалневс.цом/вхерес-тхе-цоллусион-2
Иако се мудро каже да ће вас „истина ослободити“, нажалост Американци се толико дуго пропагирају да већина њих никада не може препознати истину. Можда, на чудан начин, то и није тако лоше јер би „моћи које би биле“ биле толико угрожене АКО би многи Американци боље разумели шта се заиста дешава, могли би постати још несмотренији и створити апсолутно најгоре свих могућих сценарија.
„Фејсбук није чак ни тврдио да је већина од тих 80,000 ИРА постова везана за изборе. Није понудио податке о томе колики је удео хране за тих 29 милиона људи. ”
ИРА ФацеБоок огласи су лако доступни свима који су спремни да их траже на интернету. Велика већина огласа нема везе са изборима. Свако може, уз врло минималан труд, да види да је ова прича шала. Нажалост, људи желе да верују у причу па верују у њу, проклете чињенице.
одлично новинарство…
Нова књига за нас одговара на ова питања о друштвеним медијима, лажним вестима и Руссиагате-у.
отворите приступ овде:
Мрежна пропаганда: манипулација, дезинформација и радикализација у америчкој политици
још увек се претварате овде у ЦН да не знамо како алгоритми друштвених медија функционишу?
Ти проклети зли Рооскиес су украли наше изборе. Чињенице нека буду проклете!
Хвала г. Портер
Могу ли да вам кажем бројеве на други начин. 80,000 постова Руса од укупно 33 трилиона постова између 2015. и 2017. износи 8 руских постова на 3.3 милиона постова. Да бисте били сигурни да ћете прочитати једну објаву руске организације, морали бисте да прочитате преко 425,000 постова током тог трогодишњег периода. То заузврат захтева читање преко 3 постова сваког дана током те 380 године.
Упоредите ту малу изложеност читалаштву чланка који је објавио НИТ.
Претпостављам да неко мора бити прилично добро образован за писање, а још мање за уређивање НИТ-а. Стога аутор и његов уредник морају знати боље.
Свако право има одговарајућу дужност. НИТ злоупотребљава наше право на слободну штампу
Хвала Винцент!
Занимљиво резоновање. Остало је прећутно неколико важних претпоставки: да је ИРА била једини пас у емисији и да су алгоси толико несофистицирани да дистрибуирају пропаганду једнообразно.
Оригинални чланак Натуре се изнова и изнова позива на потоњу тачку. Увидећете да је оригинални чланак упадљиво конзервативнији у својим тврдњама од овог, не изражавајући свој језик са презиром, већ позива на скептицизам. Али од када популарни медији икада тачно представљају оно о чему академици пажљиво расправљају у рецензираним часописима? Откако је изашао тај чланак, феномени одјека су детаљније истражени, истражујући која питања као нпр. Како толико људи зна шта има на Фок Невс-у ако га гледа само 5М? или, Како теме које се изнесу у опскурним медијима завршавају на Фок Невс-у или у главним руским медијима? То су, иначе, одвојени феномени, са различитим механизмима који делују, и одлазе на извесну дистанцу у доказивању непотпуности рада Натуре.
Питање: где смо ми?
хккпс://сеацлеарли.цом/2018/10/27/кееперс-оф-тхе-лигхт/
Прво, дошли су по Теоретичаре завере, а недовољно су реализовали дугорочне циљеве (звезданих) завереника. Затим су дошли по оне који се усуђују чак и да говоре Истину моћи, а недовољно су схватили дугорочне циљеве (звезданих) завереника. Затим је ниво светских контролисаних наратива био разоткривен кроз најочигледнији Пис-Оп макартистичке руске кампање, а недовољно остварени дугорочни циљеви (звезданих) завереника. И на крају, иако је довољно (од оних који нису били слепи или пробуђени) видели да је све било координисано као намештене лажи, завереници (са звездама) наставили су свој напад, потпуно охрабрени - јер је дошло време када су могли да испуне последње кораке тих дугорочних циљева.
Предлог Обамине поверљиве особе од које је кичму јези: (2008) Цасс Сунстеин жели да се влада „когнитивно инфилтрира“ у антивладине групе
хккпс://ввв.салон.цом/2010/01/15/сунстеин_2/
Одличан коментар и линк. Примећујем да је датум чланка Глена Гринвалда 2010. НДАА из 2012. је заправо легализовала пропаганду америчког народа. Орвел је био веома проницљив и Цасс Сунстеин је покрио своје дупе. Свако ко верује у било шта што произлази из МСМ-а има слепе. Локалне вести, временска прогноза и спорт су и даље вероватно углавном тачне, али то је све.
Да, чланак Глена Гринвалда је из 2010 – и он је наглашено референцирао/изнео на потребну светлост Сунстеинов злокобни (2008) писани предлог:
„Године 2008, док је био на Правном факултету на Харварду, Санстин је коаутор заиста погубног рада у којем предлаже да америчка влада ангажује тимове тајних агената и псеудо 'независних' заговорника да се 'когнитивно инфилтрирају' у онлајн групе и веб странице – као и друге активисте. групе – које заступају ставове које Санстин сматра „лажним теоријама завере“ о Влади. Ово би било дизајнирано да повећа веру грађана у владине званичнике и да поткопа кредибилитет завереника.
Што се тиче ажурирања/укидања Смит-Мундовог закона из 1948. кроз Смит-Мундов закон о модернизацији из 2012. године, који је ослободио све преостале фасаде ограничења од домаће пропаганде која је усмерена на америчке грађане, он се такође може назвати модернизацијом Акти „1984″ за 2012. Сврхе.
Управо је обрисана објава усред писања. Чини се да су читаоци склони да за то окриве ЦН. Могуће је, зар не, да се неко или нешто игра спортом или злонамерно. Онда, опет, ако су као ја, писац је погодио погрешан кључ. У сваком случају, Портер истиче да је та изложеност скоро непостојећа, а вероватноћа утицаја на изборе је мала. Ко онда каже да смемо да читамо само домаћу пропаганду а не шта год хоћемо. Коначна помисао, људи који читају такву „пропаганду“ би тада могли гласати за Трампа, али су највероватније предиспонирани да то учине у сваком случају
Задивљује ме презир који ови људи имају према просечном Американцу. Као да сам нека слабашна особа са слабим умом која верује свим рекламама које видим и увек ме потреса порука. Чак и ако су тврдње о досегу огласа у Русији тачне зашто би НИТ претпоставио да бих им аутоматски поверовао. Нисам толико глуп или лаковеран, као ни већина Американаца.
Нажалост, у великој мери прецењујете „већину Американаца“.
Ценим ове рационално конструисане Портерове чланке. У најмању руку, ако не одбаце тврдње о руској завери, требало би да изазову јак скептицизам према њеним тврдњама. Арон Матте је у пролазу назвао оно што се дешава „култом“. Па, у овом тренутку бих то назвао култом зарађивања новца.
Али то је проблем. У овом тренутку, рационалност, логика и здрав разум заједно са Елвисом су напустили зграду.
Додао бих самом чланку да би култисти прихватили хипер надуване бројке, док су у исто време инсистирали да су Руси паметно знали да је Рђави појас у игри и да су користили прецизно циљање лаковерних гласача који би одмах пали под утицај слика Сатане у борби против Исуса.
Као споредна напомена уз споредну белешку, морам да се запитам зашто ПР индустрија не хрли у Русију да би сазнала тајне порука које су претвориле изборне резултате целе нације од 300+ милиона људи са буџетом од 150,000 долара у стварање сигурне ватре огласи чија се моћ не може превазићи да својим клијентима остваре милионске тренутне профите.
Кетрин Хол Џејмисон је обилазила ТВ прошле недеље рекламирајући своју нову књигу о томе како су Руси дестабилизовали нашу драгоцену демократију 2016. Жалосно је видети како добар ум пропада.
Један од разлога за ову промену у многим случајевима је професионални опстанак и/или напредовање. Људи, организације и сајтови који не прихватају или су скептични према тврдњама да су Путин/Руси инсталирали Трампа су осрамоћени, нападнути, цензурисани, маргинализовани, клеветани, замазани до те мере да неки губе приступ, професионални статус, и да, новац. А напади не долазе само са спољних делова Хутервила, већ из главних извора и гласова.
Разумем, али њен унос на Википедији почиње са:
„Кетлин Хол Џејмисон је америчка професорка комуникација и директорка Центра за јавну политику Анненберг на Универзитету у Пенсилванији. Анненберг Публиц Полици Центер води ФацтЦхецк, непрофитну организацију која је посвећена испитивању чињеничне тачности огласа за политичке кампање у САД.
Она треба да размотри друге тачке гледишта о мешању Русије.
Барте, морао сам да научим о ЦИА-ином експериментисању масовне контроле ума када сам био на лиценцираној терапији и опорављао се од несреће што сам рођен у ККК/еванђеоском фундаментализму који је психопатски систем. Научио сам како је лако преокренути особу. То је оно што се, по мом мишљењу, десило са претходно здравим женама у Демократској странци. ЦИА је једноставно искористила Вовенов терор од Трампа да створи толики страх да су успели да их преокрену. Ја сам историчар који је од почетка препознао да је Руссиагате била превара — не за разлику од Хладног рата. НИКО од мојих високообразованих професионалних пријатеља демократа ме не подноси. Они су буквално одбојни када покушам да им дам историјске чињенице……. За мене, пошто сам се опоравио од култа, ово је било крајње застрашујуће.
Диана-
Игром случаја, управо сам завршио читање овога од Кејтлин Џонстон. Мислио сам да ће ти се свидети. Можда размислите да га проследите неким од својих „пријатеља“.
https://medium.com/@caityjohnstone/true-feminism-4700a93e21fc
Колико дуго ЦН сада оставља било какве коментаре на овој табли пре него што их обрише? Неизбежно, сваки смрдљиви пут кад нешто објавим, то нестане док се вратим.
Господине Лауриа, можда мислите да имате функционалан одбор за дискусију, али сте у великој заблуди. Створили сте велики проблем и спорну тачку од стране било кога или било чега што контролише овај одбор. Покушајте сами да користите овај уређај, а да не будете љути и фрустрирани. Какав је ово губитак мог времена.
(Не, нећу се изненадити ако се у неком случајном тренутку мој пост поново магично појави, али то није начин да се води железница... или новински блог. Баш ме брига за ваше фонтове, они су безначајни у поређењу на чин нестајања који ваш систем намеће потенцијалним сарадницима у дискусијама. ЦИА није могла развити перверзнији механизам да саботира сврхе овог одбора.)
Испоставило се да се магично поново појавио. Али поновно прегледање објављеног коментара НЕ би требало да буде погодак или промашај. Колико је тренутни стохастички „механизам“ користан за било кога? Шта се постиже чином нестанка?
> Али поновно прегледање објављеног коментара НЕ би требало да буде погодак или промашај
Пошто не доживљавам проблеме на које се жалите, морам да закључим да је грешка негде у вашем начину приступа овом сајту.
TS
То се дешава свима. Јое Лауриа је објавио да имају неких техничких потешкоћа и да раде на томе. Одељак за коментаре има проблема већ више од 2 недеље.
Исправили су ту грешку у куцању, само су рекли…
Ценим то што је Гаретх правио бројке о овоме. Шта мислите, колико брзо ће доћи до повлачења? Колико ће оних који су прогутали прву велику кашичицу каше Тајмса у овој причи сада бити мотивисани да евентуално промене свој став према Русији? Разговарајте о малим бројевима.
Не, штета се прави чим лист објави и људи дају Тајмсу неку врсту имприматура, а онда своје мишљење заснивају на ономе што прочитају у такозваној евиденцији. Зашто? Зашто људи то још увек раде? Као да задржава информације непосредно пре избора 2004. године, у дослуху са Бушовом администрацијом, никада се није догодило доказ да је његова администрација лагала о кршењу ФИСА закона уз широки надзор; или као да је Џудит Милер и Мајкл Гордон кашичицом изнели компанијске лажи о ратовима и њиховим „оправдањима“ била аберација.
Колико шанси имају по питањима од највеће важности и опстанка пре него што је мудрији курс да Тимес, (заједно са осталим члановима ЦорпНевс-а и ПолитиЦорп-а) који имају добру репутацију, сматрају поузданим негативним барометром према којем, шта год да се проглашава као истина је заправо скоро супротна.
Ре: Колико шанси имају они (НИТ)…”
Па, зар није у људској природи да оправдава претеривања, чак и отворене лажи, које подржавају нечије пристрасности? Дакле, све док његова читалачка публика фаворизује одређене ставове, тј. прећутно инсистира на наративима који подржавају његове друштвено-економске и политичке пристрасности, за које верујем да ћете се сложити да су очигледне, НИТ се вероватно неће променити.
Такође, узмите у обзир да његова репутација као евиденције постоји само међу естаблишментом коме служи. Не могу да се сетим никога ван те самопроглашене августовске групе, или, кад смо већ код тога, ко се поистовећује са њом, коме је мало стало до тога шта пише Тајмс и што мирмидони мисле о његовом естаблишменту.
Колико год вреди, мислим да је очигледно да је његова централна пристрасност амерички изузетност који подстиче снисходљивост Вашингтона у спољним пословима. А на домаћем плану, то је само гласноговорник естаблишмента Демократске странке који се све више ослања на контроверзну политику идентитета да би одвратио пажњу од чињенице да је странка напустила интересе гласача радничке и ниже средње класе, од којих сумњам да је мало оних који су претплатници Тајмса.
Заиста добри бројеви Гаретх:
Једине бројке до којих је дуополу стало је проценат људи који верују пропаганди о руском мешању у изборе.
Још у марту прошле године послао сам е-пошту свом демократском сенатору и 'питао' се колико се Трампових гласача јавило и изјавило под заклетвом да су били преварени да гласају за Трампа. Било је додатних 19 месеци пропаганде у штампи о псима и медијима за проститутке. Али ниједан Трампов гласач се није огласио и рекао да их је руска пропаганда преварила. С обзиром на непрекидни напад пропаганде, сви бирачи Трампа који су били преварени би то до сада знали и жалили се високом небу.
НИТ има храбрости да оптужи фацебоок за вртоглаве стандарде. Можете прекинути своју неверицу док читате НИТ о Русији, али вежите појас. Ваше тело ће осетити вртоглавицу. Медији ове године неће добити награду Херман Геринг јер нико не верује њиховој пропаганди.
Спајање Трампа и Русије је двојак за дуопол. Трамп им је тукао арогантне задњице на изборима, а Русија фрустрирана, ако не и скренута са колосека,
клање неокона у Сирији и Украјини.
Ставите ме на листу људи који имају проблема са читањем овог фонта.
Мислим да је грешка у куцању у 8. параграфу. „126,000 милиона“ би требало да буде „126,000“.
Хвала што сте то истакли. Фиксирано је на 126 милиона.
О овој теми, ево неколико сјајних ставки Стивена Ф. Цохена који је професор емеритус руских студија и политике на Универзитету у Њујорку и Универзитету Принстон и уредник часописа Тхе Натион:
https://www.rt.com/op-ed/442943-russia-midterms-meddling-democracy-cohen/
Ако Русија намешта наше изборе, како то да нико није забринут?
https://opensociet.org/2018/11/01/if-russia-rigs-the-elections-how-come-nobody-is-concerned/
Одличан чланак; хвала на повезивању. Аарон Мате је квалитетан алумнус ДН! (Шариф Абдел Кудус и Ањали Камат такође).
У седмом пасусу доле помињете „„Наша најбоља процена је да је отприлике 126,000 милиона људи можда добило једну од ових прича које је генерисала ИРА у неком тренутку током двогодишњег периода“, рекао је Стреч.
126,000 милиона = 126 трилиона. Прилично сам сигуран да је ово грешка у куцању и ако јесте, уништава поруку коју покушавате да пренесете.
Хвала што сте то истакли. Поправљено је.
Цела бука и напори око капије Русије су од почетка били само бизарни, а то укључује све стране које су се укључиле из разних разлога.
Све то чини да Сједињене Државе изгледају једноставно глупо, али претпостављам да се то не региструје јер се дешава толико много других ствари због којих Сједињене Државе изгледају глупо. Џиновски дечак на плажи са мишићима који се шепури около са само изразом лица који вам говори да се у његовом мозгу не дешава много.
Наравно, прави темељ свега су тренутни агресивни напори америчког естаблишмента широм планете да поново потврди свој ауторитет, у светлу његовог доласка да у потпуности цени релативни пад Америке у свету.
Естаблишмент је заинтересован за стварне ствари, наравно, попут плаћеног пуча у Украјини и монструозних и претећих напора НАТО-а на руским границама и напуштања ИНФ споразума, али они ће узети све што им се нађе што помаже у продаји линије о опасностима Русије.
Американци се генерално нису показали много проницљивим током година у многим таквим стварима – од пијаног старог Макартија са његових 200 „комијаша“ у Стејт департменту до тоталног смећа Воренове комисије о убиству Кенедија – тако да изгледа да нема говора ниво за глупости о Русији.
Русија је омражена, и то је све, а ако сте омражени у Америци, добро, готово све иде. Имате галаксију звезда које су своју славу и богатство стекле глупостима и мржњом. Анн Цоултер. Русх Лимбаугх. Тхомас Фриедман. Пат Робертсон. Франклин Грахам. Невт Гингрицх. Итд, итд, итд.
То је урођени део америчке културе жаљења.
То држи Американце окупираним и раде ствари које их емоционално узбуркају.
У међувремену, инфраструктура широм земље труне, још увек немате национално здравство вредно помена, сиромаштва и деградације има на хиљаду места, цветају расизам и разне мржње, а школе на безброј места су срамота.
А у међувремену, имамо истинско мешање у послове других земаља које се дешава 24 сата дневно и у великим размерама. Имате велики део монструозне и неодговорне агенције чији је посао пуно радно време да се меша, подмићује, прети, исплаћује и убија.
Али, Боже мој, само нека се поприча о неком Русу који је можда купио тотално небитну рекламу на Фејсбуку, па ће бити пакла за плаћање.
Видите шта мислим под смешним? А ти си, Америко, смешна и цео свет би ти се смејао да није Пентагона и ЦИА и тираније санкција и токова претњи.
Што се тиче онога што Њујорк тајмс каже о овоме или скоро било чему другом, готово је лоша шала цитирати или се не сложити са тим. На крају крајева, неслагање са објавом такве природе требало би готово да се подразумева. Његов запис је јасан:
https://chuckmanwordsincomments.wordpress.com/2018/09/23/john-chuckman-comment-misconceptions-about-the-new-york-times-setting-the-record-straight-it-simply-aint-what-it-pretends-to-be/
Одлични коментари, као и увек.
У целој антируској причи постоје два велика проблема. Један је да је свако ко је критиковао Клинтонову десницу означен као „руски трол“ или „руски бот“. Други је да је, упркос великом противљењу бирача демократа Клинтоновом крилу, Хилари Клинтон добила највише гласова. Трамп је председник због нашег процеса изборног колеџа, што је застарела посебност америчког изборног система. Размислите о нечему: Једна од првих ствари које је Трамп урадио по преузимању дужности била је да појача економске санкције Русији. Од тада, међународна заједница је приметила његово гомилање америчких/НАТО трупа у близини руске границе, што свет види као потенцијалну америчку (Трамп) провокацију рата против Русије (Путин). Додајте и текући амерички медијски пропагандни напад против Русије. Док Трампова администрација поставља сцену за катастрофални светски рат, будале брбљају око везе између Путина и Трампа.
Сви гласови вишка Хилари били су у Калифорнији, а половина у Лос Анђелесу. Дакле, ако верујете да би Холивуд и Харви Вајнштајн требало да изаберу председника, само напред и наставите да верујете да је Хилари победила на изборима. Калифорнија је гласала са 70% за Хилари, а Сан Франциско са 85% за Хилари. Те бројке су проверљиве.
Али што је најважније — НЕМА ПОПУЛАРНОГ гласања на председничким изборима у САД. Вероватно да спречи људе попут Холивуда да изаберу председника. Колико год да је њихова дивно безумна и љигава забава важна за наше животе, нисам сигуран да треба да бирају и нашег председника.
Више руских реклама за мамац за кликове било је усмерено на Калифорнију него на било коју државу; можда су потајно фаворизовали Хилари? Попут Хилари, Руси нису разумели важност држава на бојном пољу.
И одлично се снашла у градовима где су били бесплатни концерти Џеј Зија, Бијонсе, Кејти Пери, Лејди Гаге Бон Џовија и др; можда да је СВИМА у државама на бојном пољу дала 100 долара како би могли да плате да иду на концерте по свом избору, она би победила. Хлеба и циркуса, и подмићивање бирача је бесмислено ако се ради само у државама (велике плаве државе) где је она већ имала глас тако што је имала (Д) иза свог имена.
Шалиш се? Криви Холивуд? Такозвани председник је славни водитељ реалити ТВ игара. ха ха ха!
https://www.psychologytoday.com/us/basics/cognitive-dissonance
Истина, Трамп је имао користи од чуда америчког изборног система 2016. године, а сличне хировите су допринеле његовом губитку 2020. Под бројем један, државе дају изборне гласове на основу победника. Под бројем два, сваки округ има свој систем прикупљања и вредновања гласова, уз значајне потешкоће и сметње различитим класама бирача. Заједно, ово ствара „маглу избора“ коју су Трамписти користили за пропагирање газилиона теорија завере о масовним преварама на изборима.
Одлично говорите о ефекту електорског колеџа и пратећој регионалној америчкој политици надмашујући националне/светске рекламне ударе свих заинтересованих. Функционално, у суштини све ове речи су биле америчког порекла – 33 трилиона постова наспрам 80,000? БИЛО ШТА ван Русије једва да је била мрља на радару, ни на који начин одлучујући фактор.
Осим тог не-проблема, којег НИТ, ВаПо и разноразни телевизијски пропагандисти лажно објављују као главни и крај свега, ви износите сасвим ваљану и релевантну тврдњу да и америчка влада и њени медији „слободног тржишта“ пропагандистички гласноговорници су без стида кидали Русију нову, углавном засновану на измишљеним „чињеницама“ и наративима, 24/7/365 током већег дела протекле деценије. Ово је, наравно, оправдано као једноставна последица „слободе говора“ према америчком уставу у који се све уклапа. Цавеат емптор. Ако се не слажете, једноставно браните себе и своје идеје на јавном тржишту идеја. Не можете себи да приуштите да купите време за медије или простор за новинску хартију? Тешко: новац се сматра говором у америчкој политичкој арени. Недостаје вам $$$? Очигледно, немате шта да кажете. Ни амерички народ ни његови чувари се не слажу са праксом такве „тврде“ политике, посебно када је усмерена на стране конкуренте које су наше плутократе на овај или онај начин циљале да елиминишу.
Али прави безобразни лицемерни заокрет у животу по таквом кодексу је ускраћивање свих истих прерогатива изабраним „непријатељима“. Свакако ће америчка спољна политика имати снажан утицај на руске, иранске и кинеске планове и акције (знате, питања попут продаје њихове нафте и других производа, развоја тржишта и трговачких путева и куповине основних средстава попут високе технологије и природних ресурса, ствари које узимамо здраво за готово као само наш сопствени бизнис који мора остати потпуно „слободно тржиште“ за нас, али може бити бескрајно санкционисан за друге). Дакле, јасно је да ће ове земље имати мишљења о реторици кампање о којој будале које се кандидују за јавне функције у Америци, јер то може дубоко утицати на те земље, врло често на прилично штетан начин.
Ипак, захтевамо да држе језик за зубима и не дају апсолутно никакво мишљење о глупостима које се стварају у пракси америчке „демократије“. (Чак и док амерички медији силно покушавају да извуку таква мишљења... углавном од Путина, кога они највише желе да ударе.) Путин је, будући да није будала, био у њиховој игри и мудро је ускратио било какав лични коментар о ратним хушкачима који су понуђени америчком народу као њихови перспективни лидери. Било шта што би рекао требало је да буде означено као „мешање“ у америчку свету „демократију“. Побринуо се да се НЕ меша. Очигледно, Вашингтон има богомдани монопол на мешање у спољну политику. Али, без обзира на то, било који руски појединац или запосленик једног од руских медијских тајкуна који се усудио да објави било шта – било позитивно, негативно или небитно – о било ком од главних страначких кандидата требало је да буде означен као Путин-бот који се меша или трол... а затим окривио за губитак гласачких гласова Хилари Клинтон у кључним државама у којима је незапосленост била висока, а Хиларина кампања ниска, заправо потпуно одбацивајући људе и њихову невољу.
Искрено, сматрао бих да је сасвим прикладно да је Путин направио сопствену јавну анализу америчких избора у којој су Американци могли да проуче објективне чињенице, бројке, пројекције и сценарије који нису у потпуности произашли из фабрика срања два кандидата. На крају крајева, америчко наоружање и војне базе су толико распрострањене широм света да сваки грађанин Русије има једнако велики удео у томе ко ће бити следећи амерички председник као и ваш други рођак из Оклахоме и тазбина из Тенесија. Сада америчке силе желе да угуше не само било какав такав допринос треће стране у нашу четворогодишњу усрану вакханалију, ма колико она била занемарљива, већ желе да ушуткају независне изворе америчких вести – организације као што су ЦН и ИЦХ – такође, ако се ови добављачи идеја не поклапају са „уобичајеном мудрошћу“ коју су генерисали Тимес и Пост. То једноставно није „реквизит“ ако није у складу са изабраном интелекционом опцијом. Не само да "не можете да се носите са истином", немате посла да покушавате да утврдите шта би то могло бити. Орвел је сигурно имао ствари везане још 1948. године, нажалост сви су претпостављали да он једноставно прича причу о Русији и да се околности никада неће променити.
Одличан коментар Реалиста! Ништа као мало логике да се супротстави МСМ пропагандном наративу.
Заправо, Реалисте, Путин је понудио свој коментар. Рекао је, председници долазе и председници одлазе, али политика остаје иста.
Али никада није смео да каже америчком народу како да гласа, као што је Обама упадљиво учинио, на пример, у случају Брегзита. Путин је понудио кратак цитат који сте цитирали као одговор на притиске америчких медија, који је требало да објасни зашто се уздржавао од уметања у америчку политику. Такође је више пута објашњавао да ће морати да ради са оним ко буде изабран, тако да нема смисла тровати воду – само је Путин искрен и логичан као и обично.
Волео бих да га видим како јавно анализира дебате између Клинтонове и Трампа и да свету разјасни зашто су обојица били (и јесу) опасне психопате. Вашингтонски ботови попут Меркелове, Меј и Макрона то знају, али се не усуђују да говоре истину и упорно дозвољавају да се њихове земље користе као пиони у веома деструктивним међународним играма које су штетне за сопствени народ. Русија и њени лидери се до смрти пропагирају америчким лажним наративима, мислим на „слободу говора“. Путин треба да реагује у такозваним „отвореним медијима“ где је овај посао секире у току. Амерички председници долазе и одлазе, али неко ми докаже да Дик Чејни не остаје у потпуности на челу!
Меркл и Макрон су вашингтонске чизме. Маи свакако није. Ако ништа друго, Меј је једноставно портпарол британске елите која има велики улог у томе да Трамп никада не испуни обећања у кампањи да ће окончати ратове за промене режима и имати конструктивне и мирне односе са Русијом. Не кажем да је Трамп много напредовао у том погледу и да је своју администрацију препунио неоконзерватима, али ако се Лов на вештице може победити, можда ће се ствари променити на боље. Надајмо се за наше добро.
Џеф, свиђа ми се и оно што је Путин рекао у свом наставку идиотизма који се шири у америчким вестима. Рекао је: „Ако сам некако контролисао избор председника, Дом и Сенат су такође постали републиканци. Да ли сам и ја то урадио?'
Ово би захтевало много рада и много немогућег утицаја, али то је дискусија о којој мало ко води. Али можда, пошто Дом или Сенат не раде свој посао везан за америчке ратове, можда то ипак није било потребно?
Реалиста – Баш као што читам сјајну књигу из књижевности, много пута сам поново прочитао ваше коментаре да бих имао пун ефекат. Само бих волео да ће ваше коментаре штампати на насловној страни НИТ-а, Гардијана и других сличних гласила Империје и вазалних држава ЕУ. Наравно да знам да се то никада неће догодити. Често се питам шта се десило са западном цивилизацијом за тако кратко време. Будући да сам програмиран на ово још од својих тинејџерских година, још увек не могу да преболим овај осећај.
Углавном добро речено. Ја се противим томе да се резултат избора 2016. назове случајношћу застарелог система. Када сам још живео у Мисурију, унели су законску промену на гласачки листић како би се омогућило скривено ношење ватреног оружја, за разлику од једноставног мењања закона у законодавном телу. Иницијатива за гласање је пропала. Када се погледају детаљи након избора, иницијатива је прошла практично у сваком поједином округу у Мисурију осим у оним округима у непосредној близини Сент Луиса и Канзас Ситија. Дакле, у суштини сте имали два највећа града у држави који су диктирали остатку државе каква ће бити правила. Схватам да је скривено ношење предмет подела, али постоје и други субјекти који поделе и идеја да би мали део државе могао да одлучује о правилима због густе популације није добра идеја.
Можда је одговор више „домаћа владавина“, а не само „права држава“ широм земље. Можда ако град постане довољно велик, требало би да се квалификује као сопствена „градска држава“. Само у њујоршкој метро области има више грађана од половине западне планине заједно, као и урбани СоЦал који врви. У ствари, увек сам мислио да је многим појединачним градовима потребна федерална заштита од права одбеглих држава. Исто тако, начини живота и проблеми сеоских људи су често прилично другачији од онога што се дешава у великим градовима, а ваш пример је тачан. Можда много устава треба да се врати на цртеж, укључујући главне политичке јурисдикције. Нажалост, сви бисмо могли да предвидимо да би то вероватно значило још више моћи и прерогатива за богате и моћне и још мање заштите за људе. Претпостављате да ће све то морати да сачека до надолазећег колапса, револуције, грађанског рата или зомби апокалипсе.
Хилари Клинтон која је победила на изборима је контрачињеница, која се односи на или изражава оно што се није догодило или није случај. Не може се рећи да је Хилари Клинтон победила на изборима пошто Сједињене Државе нису имале народно гласање. Да будемо прецизни, Сједињене Државе нису имале национално народно гласање. Број „популарних“ гласова је једноставно збир гласања народа у појединој држави.
Услови гласања се промене ако имате национално народно гласање, где се сви кандидати појављују на националном листићу (што није био случај са Џил Стајн – она није била на гласачком листићу у свих 50 држава). Са националним народним гласањем, више не важи аргумент, можеш ли тако и тако да добијеш државу. Више нисте ограничени освајањем државе, већ освајањем бирача. Више немате гласове за кварење јер кандидат треће стране има исте шансе да победи као и кандидати из естаблишмента; под претпоставком да нема намештања гласања.
Да, верујем да је ово други дан новог изгледа! Нисам одушевљен тиме…. и предложио би менаџменту да се врати првобитном стилу.
Све врсте коментара, укључујући и све моје, су нестале. Шта се догађа?
Исто се дешава са свим мојим коментарима већ неко време, само што су нестали са сајта.
Шта се десило са мојим постом?
Лажни пост да видите шта се дешава.
Још један лажни пост да видим нове коментаре. Боже, волео бих да поправе ову ствар!
Вратио се мој пост о апсурдности ове руске пропагандне идеје о Јулие Типицал.
Молим те, Герета, мораш схватити да су бројке од 33×10^9 наспрам 88×10^3 саме по себи бесмислене. Најважнија цифра је број прегледа. Без тога овај комад је само бисерни.
Хвала вам. И даље је занимљиво како хватачи бисера показују исто култно понашање као и председникови помоћници. Обојица се јако труде да избегну стварност.
ГК-
Стварност коју изражавају НИТ и ВаПо? Узмите још Коол-Аид-а и слушајте Рејчел док сте већ код тога.
То је један од начина да то кажем, претпостављам. Други би био: Инсистирати да није било утицаја на оно што су Руси радили значи (пре)навести случај упркос доказима. Можемо расправљати о томе колики је утицај, али напори који напрежу тетиве да се то потпуно порекне личе на закључак донет унапред, са чињеницама или игнорисаним или намерно умањеним како би се уклопили у закључак. Тај закључак је, наравно, да је „за све крива Хилари“, а користе га демократе које су биле уздржане или гласале за Стајна да избегну одговорност за свој допринос резултату из 2016, или које једноставно можда нису ни близу тако прогресивне као што верују.
Примећујем да кажете Руси, уместо руска влада. Да ли покушавате да кажете да било коме од руских неистомишљеника не би требало дозволити да слободно говори о било којој теми? Свакако мислим да треба да будем слободан да говорим о било којој теми, чак и о руској политици. Да ли бих се „мешао“? Цео концепт је смешан. Истина је истина без обзира ко је говори. Ако је зли Влад лично предао ДНЦ мејлове Асанжу, што он сасвим сигурно није, америчком гласачу је важан САДРЖАЈ тих мејлова. Чак ни сам ДНЦ никада није тврдио да је било који садржај измишљотина. ДНЦ и РНЦ су подједнако зли, и никада нећемо имати било какву промену која је битна, док наш избор остаје да бирамо између корпоративног спонзорисаног ратног хушкача из колоне А или колоне Б. Као присталица Хилари, покушавате да се „самоопростите“ за многе смрти у којима је имала удела као СоС под Обомбером. Нема сумње да би била одговорна за још више смрти и разарања да је победила. Све док они који себе називају „прогресивцима“ не одбију да подрже ратну машину и не побегну из потпуно корумпиране Демократске странке, САД ће и даље бити срце Империје зла.
„Можемо да расправљамо о томе колики је утицај…” То је управо оно што овај чланак ради са великим детаљима, али ви и Ендру га омаловажавате као „хватање бисера”. Не могу ни да разумем како то омаловажавање одговара. Молим објасните. Које чињенице се „занемарују или намерно умањују”? Будите конкретни. Јако напорно радим да вас натерам да поткрепите своју „стварност“ са мало доказа.
Чини се да је ваш закључак да ништа од тога није Хиларина кривица, већ морају бити они зли „рооскији“ који газе нашу демократију. Представите логичан аргумент поткријепљен доказима као што то чини г. Портер. Или сте овде само да тролите?
Упс опет. Понекад сам лош као „Странгер Тогетхер“. Очигледно сам мислио на „руско порекло“, а не на „руско неслагање“ у свом првом одговору ГК.
То јасно објашњавам у тексту на два различита места — указујући на чињеницу да нам бројке не говоре колико често је било који од тих 126 милиона видео нешто од ИРА-е, и поново истичући да 90 одсто НевсФеед-а није чак и виђено. Цитирање трилиона ФБ НевсФеедова јасно показује колико су бројеви Тајмса бесмислени.
Климатске промене и милитаризам су два застрашујућа изазова са којима се суочавамо, а САД су главна препрека у овој борби за опстанак планете https://canadianviews-ymo.ca/stoltenbergs-brainwashed-europe/
Да ли смо икада били ближе покретању нуклеарног рата, САД против Русије и Кине? И волео бих да не морам да приметим да за тихо растући део земље, најзастрашујуће питање остаје наша криза сиромаштва.
Ако имате прилику, пронађите један од недавних интервјуа Данијела Елсберга (славни Пентагон Паперс) о његовој новој књизи под називом „Машина Судњег дана“. Током година као војни аналитичар, послат је да истражи интегритет наших планова нуклеарног лансирања од врха до дна. Оно што је открио је да су све мере заштите које су биле уписане у правилнике заобиђене од нивоа Овалне канцеларије па све до момака који су окренули кључеве за лансирање.
Теже је за читање.
Њујорк тајмс, Гардијан, Би-Би-Си, НПР, ПБС и сви западни корпоративни медији у суштини – званично су скинули маску разума која сугерише да су на неки начин дужни да користе „рационалну мисао засновану на просветљењу, користећи разум, доказе и аргумент“ – и сада очигледно једноставно „измишљају ствари“ како иду. Претпостављам да је на овај начин много лакше, све док могу да држе своје лажи јасним. Свако ко прати фијаско Скрипнала у Великој Британији и Руссиагате овде код куће може јасно да види да је „држање својих лажи правим“ заиста тежак задатак за западне медије. Оно што је трагично је колико мало њих примећује.
Молим вас, молим вас, немојте наставити са овим фонтом. У овом случају, оно што је сос за лого НИЈЕ сос за целу веб локацију.
Да, чини се да свакако постоји проблем са веб локацијом ЦН. Већ неколико дана моји коментари ће се објављивати и појављивати са другим недавним објавама, а затим ће нестати до следећег дана. У недавном посту број коментара је порастао са 7 на 11 након мог поста. Након тога је ресетован на 7 након освежавања мог прегледача, где је број остао на свим уређајима до краја дана. Овакво понашање тешко да је погодно за живу онлајн дискусију!
Хвала Гарету Портеру и ЦонсортиумНевс-у што су разоткрили Шејн и Мацетијев БС. Како је тужно што за сваку особу која прочита ово ЦН-ово дело, вероватно постоје хиљаде оних који су прочитали Шејн и Мацетијев комад и прогутали га целог. Жалосно је и то што већина Клинтонових Демс-а изгледа више воли да живи у свету маште у коме су жртве Владимира Путина уместо у стварном свету у коме је њихова партија изгубила средњу класу због шашавог трговца.
...у ком тренутку сте оптужени да сте „Путинов бот“.
Хвала на љубазном коментару о делу, Мајкл. Много вам хвала.
Право на Герета, НИТ би требало да се стиди. Волео бих да нас неко када пише о овој теми подсети на то какве ствари се приписују руским ФБ спотовима. Чини ми се да се сећам да је један од њих био слатки штенци или тако нешто. Па чак и да је било 80.000 постова из Русије зашто већина њих не би били људи који стављају ствари на ФБ за пријатеље или рођаке у Америци? Никада нисам разумео целу ову галаму око тога да Русија покушава да утиче на наше изборе путем интернет објава. Ко је мислио да би то могло да упали, с обзиром на крајње безумље твитова, ФБ-а и свих осталих медијских ствари које Американци стално раде како не би морали ни о чему озбиљно да размишљају, сања. У ствари, Руси су превише интелигентни да би помислили да ће ФБ спотови уопште имати ефекта – што наравно нису.
Узгред, слажем се са свим људима који су рекли да им се не свиђа овај нови фонт. Слажем се, оставља погрешан утисак и тера да се запитамо да ли је ово таблоид. Зашто се петљате са форматом који је одлично функционисао у прошлости?
Да будем искрен, у последње време не читам много о Конзорцијуму јер понекад нема ништа ново објављено, а пречесто када постоји, то није тема међу првих десет ствари о којима желим да читам (веровали или не, ја имају ограничено време). Такође немам времена да слушам радио емисију дугу сат времена (или чак пола сата). Да сте објавили транскрипт, прочитао бих то јер брзо читам, али проблем радија је што не можете премотавати унапред као што често можете са видео-снимком. И обично са видео снимком можете видети колико је дуго, и можете премотати унапред до одељка који желите, чему помаже чињеница да постоји мала слика ко говори итд.
Забринут сам за Асанагеа и такође сам забринут због свих лажи које се износе о Русији – заједно са свим осталима које Трамп непрестано избацује.
Био сам у Русији да асистирам накратко у државној школи у Тверу. Било је то просветљујуће искуство на сваки могући начин. То је било за време Јелценове владавине и сви су били пуни наде, али и сиромашни. Економија се распадала. Наставници нису били плаћени више од месец дана, али су и даље предавали, један ученик ми је рекао да му је отац пилот аерофлота и да је плаћен 50 центи на сат. Био је прилично љут због тога. Али све у свему, упркос економским превирањима, сви које сам срео били су пријатељски расположени, услужни и великодушни. Све што икада видимо у САД су фотографије војних парада и слично, био сам неспреман колико је лепа земља! Био сам неспреман и за пацки смисао за хумор и шарм народа, и за много, много више што је било дивно. Американци немају појма шта Русија јесте – а шта није. Покрива огроман део земље, али има половину нашег становништва. Русија је изгубила 28 милиона људи је Други светски; то је више од укупне смрти свих осталих бораца и грађана укључујући и непријатеља! Нема ниједног грађанина Русије који нема блиског пријатеља или рођака који је погинуо у том рату. Русија је после рата само покушавала да се дигне са колена (након што је победила Немце, не заборавите), свакако није планирала да нападне никога, али ми смо одмах почели наш „хладни рат“. Шта је било тако страшно у Русији? Па, сада знамо, то је била идеја комунизма или, сажетије речено, социјализма. Наши богаташи су се уплашили да ће се социјализам увући и завладати, па смо морали да од Русије направимо огра – није било тешко; Стаљин нам је свакако дао доста муниције. Али и данас смо на томе. Време је да престанемо са лажима и сагледамо стварност. Зато сам толико забринут због наших лажи о Русији. Путин није Стаљин, и можда није ваш или мој идеал председника, али када смо га онда имали? Линколн? или Рузвелт? Имали су и своје глинене ноге, а сигурно их нисмо видели у последње време – Обаму? опусти ме.
Ваљда сам рекао довољно.
Закључак о антируском крсташком рату: Ово је заправо почело као изговор Клинтоновог тима за пораз. Реално, шта демократама преостаје да продају? Раздвојили су сопствену гласачку базу, средњу класу наспрам сиромашних — поделили и сами себе освојили.
Русија је баук који замењује „терористе“ (углавном људи који се боре против освајача и окупатора својих земаља. Америка нема поштовања према различитостима и култури других људи). Тероризам је заменио „комунизам“, који је након што су убијени сви ГИ и ендогени народи Кореје и Вијетнама, наводно подржани од комунистичке Кине, постао наша стална најомиљенија трговачка нација, и добио наше послове и технологију, укључујући напредну војну технологију; па тешко да би и даље могли да буду наш баук.
Демократе су напустиле сиромашну и радничку класу, који у суштини постају исти људи, у корист ИЛЕГАЛНИХ ванземаљаца, који су некако „посебни“ у односу на сиромашне Американце који су затворени или траже посао, и Волстрита, пошто су ти донатори добро служио Дуопол и узвраћао је огромним донацијама (тј. митом) обема странама.
Слажем се, али уместо да одбацим ово понашање као само Клинтонов изговор за пораз на изборима, био бих склон да га назовем компонентом једног огромног беса јер самозвано дериште није схватило оно што је сматрало да је њено право и на њу је био ред да буде ПОТУС 2016. Сетите се да је такође окривила Бернија Сандерса и Џил Стајн што су имали смелости да је заиста изазову, окривила је ФБИ, окривила мизогинију, окривила Викиликс (за извештавање о ономе што је 100% истинито што се тиче њене преваре, свега и свачега ОСИМ њеног сопственог непоштења, лењости тиме што не води кампању за „жалосне“ и трчања на „платформи“ која је подржавала неолибералну економију и статус куо против чега је гласала управо већина бирача она или ДНЦ/естаблишмент Демс И даље не схватају!!!
Раннеи, не могу ти довољно захвалити што си нам испричао о свом искуству у Русији. Научио сам много у последњих 8 година... док сам тражио делове слагалице да формирам велику слику. Урадио сам то читајући најбоље сајтове, слично као ЦН овде. Нашао сам ширу слику, и ружна је. Као ветеринар из вијетнамске ере... оно што сам открио је колико је наша земља корумпирана и изгледа да се погоршава под најновијим главним лоповом. Обе странке углавном нису достојне својих функција. Научио сам и ово, да су Руси под Путином прешли дуг пут од разорене земље коју је Јељцин напустио. Чини се да су већина Руса људи који се боје Бога, и слично као и обични амерички грађани само желе пристојан посао, породицу и свој дом. Неко време постојао је ниво узајамног поштовања између Русије и САД. Узмите у обзир године рада на свемирској станици. Неколико година уназад, одржавао се Бостонски маратон, а два брата су оставила бомбе у ранчевима. У вестима је рано објављено да је неколико недеља раније дошло до дојаве руског обезбеђења да је старији брат отишао у Источну Европу да посети своју мајку….али је провео неко време на другој локацији и да га треба посматрати. Дали су његово ИМЕ мислим ФБИ-у. Нажалост, из било ког разлога, ФБИ је погрешно написао правопис ... и није било начина да посматрају кретање починитеља. Моја поента је да руска влада. а њихови грађани нису баук каквим их ми представљамо. Сада ...тврдње САД се повећавају до те мере да је нуклеарни холокауст неизбежан... Боже сачувај нас све.
Одлични коментари раннеи. Помаже да се разуме о Русији читајући коментаре некога ко је живео у тој земљи и гледао је са емпатијом.
Оно кроз шта овде пролазимо 24/7 последње две године у медијима са овом хистеријом Русија-капија ствара осећај да живимо у некој врсти луднице – то је нереално. Чини се да се неће добро завршити. Као што је Степхен Сивонда рекао на крају својих коментара Боже сачувај нас све!
Раннеи,
Можда довољно, али је добро речено.
Дозволите ми да се придружим хору оних који кажу да је коментар одштампан, а затим нестао – као и да жале због нових послова штампања. Није било сломљено. Не поправљај то. Вратите га, молим вас.
Раннеи: ХВАЛА што си испричао о свом руском искуству. Одлазим у Сибир због мале непрофитне организације, али углавном да се виђам са пријатељима, онолико често колико могу, сваке године или две у лето у последње време, од 1989.
Срамота ме је да кажем колико је времена требало да се опере филм антисовјетских (тј. антируских) глупости у којима сам рођен као бејби бумер. Неизмерно сам захвалан проф. Питеру Кузнику и Оливеру Стоуну за њихову неиспричану историју САД која ме је разјаснила о атомским бомбама 1945. и њиховој правој сврси. И та исправка је започела огромну промену моје перспективе о руској управи, нашем избору да започнемо Хладни рат и окрутном нарушавању међународних односа ове 73 године.
Одувек сам био одушевљен љубазношћу, личном пажњом, хумором, скромношћу, добрим расположењем суоченим са стварним невољама (и изванредном отменошћу да не бацам несрећу на госте попут мене) на које сам наилазио током својих 15 посета, и дуге (10 месеци) и кратке (11 дана). Мој 95-годишњи отац, тврдо кувани капиталиста и антикомуниста, управо ме је питао како трпе санкције. Рекао сам да се летос та тема никада није помињала, док је нисам покренула. Прво, ми их санкционишемо је нормално. Али поред тога, одговор је био некако тужно питање зашто би САД то урадиле. (Чак су и два момка које сам коначно(!) срела овог лета, а који мрзе Американце, брзо била спремна да направе изузетак за мене пошто сам једва упознао мене.) Тешке ствари су тешке, али дуга историја упорности и искуства са тешким стварима одржава ствари у перспективи.
Такође желим да кажем да сам тамо научио о пријатељству. Озбиљније је и мање компликовано (по нашој трансационалности свега између осталих) него овде. Знам да моји пријатељи постоје чврсти пријатељи на начин у који једноставно не верујем овде у САД. Нисам сигуран како стоје ствари у Москви/Санкт Петербургу, али у „најмрачнијем“ Сибиру, то је оно што сам нашао.
Хвала што сте поделили своје искуство са нама. Уз западну књижевност, одрастао сам читајући велике руске писце деветнаестог века, а такође и Солжењицина чије сам списе читао овде. Развија се емпатија и љубав према народу Русије и њиховој култури, знајући добро кроз шта су прошли.
Одличан пост. Сјајан сажетак окрутног поступања САД према Русији.
Хвала вам што сте нам рекли о свом искуству у Русији. Имао сам слично искуство. Постојала је прилика да се посети, види шта се дешава и пружи мало помоћи људима који пролазе кроз тешка времена. Много људи је искористило ту прилику.
Сада смо сви "ботови".
МНОГО хвала, Раннеи. Молимо вас да наставите са својим коментарима. раи мцговерн
Хвала на вашим речима охрабрења, "раннеи", и на веома искреном и веома релевантном коментару о ширем, дугорочном контексту тренутног напада русофобије.
Добро речено и одличан пост! Никада нисам имао срећу да лично посетим Русију, али сам имао рођаке који су живели у Москви неколико година. Пренели су исте утиске као и ви... да је то лепа и веома културна земља и да су руски људи били изузетно пријатељски расположени, као и од помоћи. Једина ствар коју нису могли да схвате је зашто их „Американци” мрзе. Због тога људи у САД-у заиста изгледају као гомила безосјећајних сероња којима, на жалост, за многе од нас та ципела савршено пристаје.
Раннеи – Хвала вам на посту. Имао сам слично искуство, не посећујући Русију, већ гледајући руски ситком на Нетфликсу. Серија се одвијала у Москви. Изненадио сам се када сам видео колико је Москва модерна и да људи живе у становима који су упоредиви или чак лепши од оних у Њујорку. Возили су се модерним аутопутевима, а хоризонт Москве је упоредив са било којим другим великим градом широм света. Да нисам знао да се емисија снима у Москви, помислила бих да се снима у САД.
Све моје претходне слике Москве биле су зграде од бетонских блокова пре Другог светског рата, празне полице продавница и дуги редови за основне намирнице. Откриће о нивоу дезинформација у вези са Русијом којем сам ја подлегао било је лично срамотно.
Хвала вам што сте додатно хуманизовали руски народ и изнели на видело колико смо ми у САД неупућени у Русију.
Да, фонт је теже читљив. Молимо вас да га вратите назад. Одвлачи пажњу. Можда ћу се навикнути, али радије не бих покушавао. Долазим овде већ неколико година или више и стварно волим ЦН. Хвала вам за све што радите. Јое Лауриа, ти си диван уредник иако нам свима толико недостаје Роберт Парри.
НИЈЕ само обим постова на Фејсбуку оно што је довело до избора. Сам Трамп је затражио од Русије да хакује е-пошту ДНЦ-а и то је бацило демократско руководство на лошу репутацију… као што је требало. Украли су примарну од Сандерса.
Деб-
То је била Трампова шала, а не озбиљан захтев. И НЕМА ДОКАЗА да га је Русија прихватила, па је Муеллер заузео своје време са ФБ БС. РуссиаГате је коришћен да скрене пажњу овцама са САДРЖАЈА мејлова које је процурио незадовољни службеник ДНЦ-а, а овчар Берни их је пустио да се извуку са саботирањем његове кампање и очекивао је да подржимо корпоративно спонзорисане ратне хушкаче из колоне Б. ДНЦ и Берние су да је крив што је његова краљевска наранџастост на престолу.
Трампова шала није била о ДНЦ имејловима. У том тренутку нико није знао да је било који ДНЦ имејл процурео или хакован. Радило се о имејловима на Хиларином приватном серверу када је била државни секретар. У то време се причало да сервер није безбедан и да је Русија могла да га хакује. Па се Трамп нашалио да би требало да их пусте ако јесу.
Тако је Миранда. Хилари је било дозвољено да уклони своје такозване „личне“ мејлове, што је очигледно била прилика да прикрије све што жели. Не могу да замислим еклатантнији случај да моћници прекрше закон и онда добију „тужилачко дискреционо право”.
Шта је Русија-капија? То је швајцарски војни нож психопа са неколико невероватних функција које можете изабрати:
Може се искористити да се поништи (или барем осакати) избор популистичке ТВ личности која је случајно промашила све одбране које се користе да се играчи из неестаблишмента држе на позицијама моћи. Пошто је ХРЦ обећан Белој кући након Обаминог мандата, Берни је био у црној врећи, а Трамп је био подупрт као лаки нокдаун на њеном путу до награде. Авај, све те предујмове Клинтон фондације продате као „сигурне ствари“ су у ствари биле безвредне. Жао нам је, нема повраћаја новца!
Такође служи као савршена „црвена харинга“, одлична за одвраћање пажње од стварног дослуха и корупције ДОЈ-а, ФБИ-а, ДНЦ-а и Беле куће који су се уротили да поправе председничке изборе.
Као изговор да се демонизује недавно реконституисана Русија, пружила је политичко покриће за штетне финансијске санкције и повећану потрошњу америчког МИЦ-а.
За оне са пола мозга, служи као одлична илустрација како се лако америчка јавност може навести да поверује у наратив естаблишмента без икаквих доказа. Причајте о својим Џедајским умним триковима!
Одличан коментар!!
а ипак су председник и његови људи велики поштоваоци начина на који Руси послују и чини се да председник дугује најмање неколико руских олигарха милионе ако не и милијарде долара. Чини се да би то могао бити благи сукоб интереса, не само са Саудијцима и Израелцима, већ и са Русијом. ЦН и његови читаоци воле да игноришу ову непријатну чињеницу. онда, наравно, постоје проблеми са опструкцијом Трампкина Мекгрифтера. само зато што је НИТ срање не значи да не постоји велики проблем или да други извори (меморија за једну тачку разговора) немају изненађујућу количину посредних доказа који сугеришу да је Русија помогла Херр Трампкину... манафорта, свакако нудећи му прљавштину о Клинтону
Наравно, Трамп је опортунистички бизнисмен, и то лош. Очекивао бих да искористи председничку функцију да ојача Трампов бренд и финансијски профитира на који год начин може. Зашто би свима другима било дозвољено да умножавају (или зарађују) своје богатство на функцији, а не њему? Он је такође самопромотивни, непоштени уметник са АДХД-ом и женскарош – особа која лако изазива осећања гађења и мржње.
На основу овог описа карактера, лако је схватити зашто има много оних који желе да он буде проглашен кривим за дослух са Русима како би украо изборе од Хилари. Ово је проблем: емоционалност. Жеља за нечим има способност да помути нечије размишљање. На пример, жеља за црвеним спортским аутомобилом може да ме натера да смисли разне врсте оправдања за куповину једног. Нестрпљиво јурим за фантазијом, игноришући стварност. Верујем да је руска капија иста. Они које Трамп емотивно одбија, јуре за фантазијом (крив је за дослух), а занемарују реалност (ту нема).
Савршена дефиниција "Трумповог поремећаја синдрома".
Ако су ови сарадници Агенције за интернет истраживање заиста били способни да утичу на изборе 2016. кроз гомилу мем постова, то би их учинило ПР генијима размера налик Свенгалију. У том случају би сви они до сада радили на Медисон Авеу са шестоцифреним платама.
„Ако су ови сарадници Агенције за истраживање Интернета били заиста способни да утичу на изборе 2016. кроз гомилу мем постова, то би их учинило ПР генијима размера налик Свенгалију. У том случају би сви они до сада радили на Медисон Авеу са шестоцифреним платама”
Нажалост, не разумете како ове ствари раде. Механизам за масовни утицај путем друштвених медија је вођен АИ и АИ континуирано ради на техникама модификације понашања све до и укључујући гледање ГПС података и активности друштвених медија са паметног телефона појединца како би одредила ствари као што је расположење особе ,. овај систем од више милијарди долара је већ успостављен и изнајмљује се свима који желе да плаћају Гоогле-у, Твиттер-у, Фацебоок-у и ИоуТубе-у (између осталог) веома минималне накнаде да би вам продали детерџент за суђе или само да вас јебе на разне начине. Алгоритми друштвених медија су сами по себи открили да је негативна пажња најбољи начин да се модификује понашање. зато су „лажне вести“ друштвених медија у неколико наврата у Индији и „Мјанмару“ успеле да брзо модификују понашање хиљада људи тако да формирају руље и убијају људе на редовној основи и за делиће пенија по лешу. Интернет није дизајниран да бива безличне мафије и руље ботова, али то се догодило и искористити те мафије је јефтино и лако. Не сумњам да су и НСА и ЦИА такође умешане у овакве ствари, али мислити да Руси и проруски Украјинци такође нису имали успеха у томе је глупо - то је документовано. Занимљиво је да је манипулација друштвеним медијима била једна од области стручности Пола Манфорта. Проблем са старим левичарима попут ових овде у ЦН је што више немају појма шта се дешава, а још мање шта је могуће.
Да ли имате неке линкове за приче о убојитим мафијама које су хипнотисале „лажне вести“ друштвених медија у Индији и Мјанмару? Звучи још више него РуссиаГате, иако мислим да је Рејчел Медкоу доста хипнотисала „лажне вести“ на МСДНЦ. Да видимо вашу „документацију“.
„У том случају би сви они до сада радили на Медисон Авеу са шестоцифреним платама.“
За овакву врсту талента, рекао бих да би 6 цифара била мала сума. То би више било као седмоцифрене плате.
Хвала на овом извештају, који додатно доказује да су „гиганти“ друштвених медија попут ФБ и Твитера потпуно неповерљиви.
Ипак, придружујем се хору коментатора којима се не свиђа овај избор фонта. То је „ново“, „другачије“, па чак и „драматично“, како би професионални консултант за фонтове могао да каже. Молимо вас да размислите о томе да се вратите на нешто свакодневније и читљивије!
У почетку сам се осећао глупо када сам помињао овај проблематичан избор фонта пред нечим тако озбиљним као што је Асанжова ескалирајућа криза. Али када сам открио да нисам сам, одлучио сам да је боље да се придружим праведном хору – другачије речено, овај фонт у најбољем случају одвлачи пажњу.
Мој омиљени фонт за читање је Цомиц Санс.
Овај фонт ме подсећа на стари ПИЦА фонт са часова куцања у средњој школи 1960-их!
Молимо изаберите најчитљивији фонт за веб локацију. Људи који посећују вести Конзорцијума су читаоци!! Одморите наше очи и мозак!
Хвала!
Ох, овај следећи сценарио има толико смисла:
25. августа 2016.
Милленниал Јулие Типицал се опушта код куће слушајући музику и читајући свој Фацебоок феед на свом паметном телефону након напорног радног дана.
Џули Типик је заговорник избора, ратник социјалне правде који скоро обожава Хилари Клинтон и апсолутно презире Доналда Трампа.
Забавно се забавља листајући свој фид видећи постове о мачкама које свирају клавир, који локални бендови наступају предстојећег викенда, шта је њен рођак радио на одмору, рецепте које можете да направите за десет минута и меме капетана Пикарда, највећег Занимљив човек на свету, и Каубој из Великог Лебовског са забавним малим изрекама постављеним преко њих. Она се смеје бебином чудном изразу лица у једном мему, а затим наиђе на мем који се појављује јер је неки њен пријатељ одговорио на неки коментар о томе. Има толико коментара да ни сама не зна шта је њен пријатељ коментарисао. Али она не може да не примети мем.
Хилари Клинтон има ужасан израз на лицу, сва је у црвеном и има рогове. Она носи боксерске рукавице и суочава се са Џимом Морисоном када је имао браду, осим што је обучен као Исус и он такође носи боксерске рукавице. Изнад њега су речи „ЛАЈКАЈТЕ“ АКО ЖЕЛИТЕ ДА ИСУС ПОБЕДИ.
Јулие Типицал је опчињена. Она на тренутак буљи у меме. То је као да јој благи руски глас каже: „Гласаћеш против Хилари и за Трампа, да.
Затим се извуче из њега и настави да скролује. Заборавља на то.
Новембар 6, 2016
Јулие Типицал је имала још један дуг дан. Али се побринула да иде на гласање после посла, иако је то значило дуг ред. Али морала је да гласа за своје вредности: за избор, за борца за социјалну правду и за избор прве жене председника! Коначно улази у гласачку кабину. Док се спрема да гласа за Хилари, она изненада види мем Хилари као Сатане и да је глас за њу глас против Исуса. Иако је Јулие Типицал атеиста, она осећа принуду. Она не може гласати против Исуса! Открила је да гласа за Трампа. Она чује глас: "Та, Јулие, та."
Одлично излагање Цонсортиум Невс анд Портер. Али наравно, русофоби не захтевају стварне доказе за своја веровања. Нити генерално испитују мрље нити озбиљно доводе у питање њихов кредибилитет. Очигледно је да Израел, а не Русија, има очигледан страни утицај у њиховој политици, али се мало ко усуђује да иде тамо.
Већина „русофоба“ нема алтернативна гледишта. Они су лењи конзументи МСМ пропаганде и не чују контра-наратив. Што се тиче утицаја Израела у нашој политици, на ИЦХ-у је управо постављен сјајан дводелни видео са Ал Џазире. Погледај:
http://www.informationclearinghouse.info/50555.htm
„Да ставимо цифру од 33 трилиона током две године у перспективи, 80,000 Фацебоок постова руског порекла представљало је само 0000000024 укупног Фацебоок садржаја у то време.“
Бесконачно мали део горе цитиран је сав доказ који је потребан да би се одговорило навијачима поремећеног наратива о капији Русије.
ПС> Иако увек поздрављам нове приступе графичком дизајну веб страница, бојим се да морам да се сложим са другим коментарима – овај конкретан фонт једноставно не функционише.
Хвала вам на примедби о лошем фонту који се тренутно користи. Чланак Гарета Портера је веома добар, али га је било тешко прочитати јер је фонт тако лош. Надам се да ће овај фонт ускоро бити замењен.
Није случајно што ова глупост из Тајмса излази пред кључне изборе на средини мандата, у којима демократе виде прилику да преокрену Представнички дом и опомену председника, чиме се макартистичка хистерија враћа на насловне стране и поткопава председникових планираних разговора са председницима Путином и Сијем. Сада знамо, као резултат истраге Конгреса, да је цела операција Руссиагате била превара, плаћена Клинтоновом кампањом, али створена и вођена као континуирани психолошки и информациони ратни напад од стране британског ГЦХК и МИ6, у сарадњи са Обамом. Администрација, против председника. Због тога су британска влада и Род Розенштајн из ДОЈ-а покренули напад на наредбу председника Трампа да скине тајност са докумената који су у основи незаконите истраге Министарства правде против председника. Уклањање Трампа је један од њихових циљева. Повлачење и Русије и Кине је друго. Ако успе, такав напор може резултирати само новим светским ратом.
Цела ова ствар са 'Русија-капија' ме превише подсећа на оптужбе републиканаца за 'превару гласача'. У оба случаја губитник узима неразлог за своје изборне проблеме и уздиже га у наводно значајан разлог за свој губитак, скрећући на тај начин пажњу са ПРАВИХ разлога (било зато што су ти 'прави разлози' од њих самих, или њихови од бирачко тело које странка неће критиковати из страха од још изгубљених гласова (тј. овде ипак не говоримо о филозофској потрази за истином, већ о изборној кампањи).
Еддие Мислим да је 'да направимо нашу сопствену реалност гомилу' преузео азил. Нисте сами у свом размишљању. Одличан коментар. Јое
Можда је грешка, и ако јесте, исправите је што пре, али не свиђа ми се чудан Ие Олде Пресс фонт који добијам на свом претраживачу када у последње време дођем овде. Може бити у бакрорезу или чак Цомиц Санс-у. Довољно је тешко натерати било кога да ово схвати озбиљно.
Неће ме увредити ако уклоните овај коментар након што га прочитате.
Једноставно сам желео да изразим своје мишљење да употреба породице фонтова: олдневспапертипес није естетски пријатна.
Немојте коментарисати као нежељену пошту. Не шаљем нежељену пошту. Свиђа ми се сајт и често се повезујем са њим.
Хвала!
Питао сам се да ли сам ја једини који ово добија, мислио сам да мој претраживач повраћа. Волео сам старински професионални изглед, један од разлога зашто донирам. Овај изглед ми задаје озбиљну главобољу због несклада са садржајем.
И ја исто. То је ужасно.
Мислим да је из неког разлога теже читати...?
Еди – теже је читати јер контраст између текста и позадине није довољно јак и зато што је фонт нејасан. Текст треба да буде црн и јаснији. Мени то изгледа као фонт из осамнаестог/деветнаестог века. За брзо и лако читање, више волим класични фонт попут Тимес Нев Роман или Бембо.
Пре него што сам отишао на правни факултет, био сам типограф више од 20 година.
Фонт који се користи је дизајниран да изгледа као истрошен и излупан покретни тип. У реду у блоку повременог приказа, али тешко да је дизајниран за читљивост дугачких текстова.
По мом искуству, најсвестранији типови су у породици плочастих серифа. Мој лични фаворит за текст је ГеоСлаб703 Мд Бт. Видите https://www.dafontfree.net/find.php?q=geoslab703&curpage=3 Доступан је (није бесплатан) као веб фонт овде. https://www.myfonts.com/fonts/tilde/geo-slab-703/
Постоје и друге бесплатне варијанте веб фонтова за слаб сериф. http://makeitcg.com/slab-serif-google-fonts/2104/
Тимес Нев Роман је дизајниран за уске новинске ступце. Не третира очи тако добро у ширим мерама. Бембо Роман је мало претанак по мом мишљењу. С обзиром да подешавања монитора варирају у контрасту и интензитету, потребно је нешто дебље лице.
Слушај Павла!
Мислим да зна о чему прича!
Предложио бих готско писмо Павла. То је старо и стога ново за многе, такође другачије, и нашим читаоцима ће ценити све што Гутенберг објави, сигуран сам у ово. Штета што нисам могао да копирам и налепим из Ворд-а у овај коментар јер сам имао неке веома цоол фонтове који би довели миленијале, оне који то могу да читају.
Пада ми на памет изрека „не поправљај оно што није покварено“, заједно са покушајем да се поново измисли точак. Сигуран сам да ће то бити диван точак ако наши читаоци могу да виде свог оптичара недељно.
Читао сам да овде има 120,000 читалаца, тако да је то много проблема за поправку. То је потпуно одвратило пажњу од чланка који је написао Гарат Портер. као што смо говорили у ТВ земљи, то „повлачи фокус“ са предмета интересовања. Непотребно је.