Цхрис Хедгес: Тхе Аге оф Селф-Делусион

Акције
1

Не можете исушити и осиромашити нацију да би нахранили незаситну војну машину осим ако не натерате њене људе да се плаше, чак и фантома.

„Контрола порција“, оригинална илустрација г. Фиша.

By Цхрис Хедгес
СцхеерПост.цом

Bповезани оним што Барбара Тучман назива „борбеном неозбиљношћу сенилних империја“, ми злокобно корачамо ка рату са Русијом.

Како бисмо другачије објаснили јавну изјаву министра одбране Лојда Остина да је циљ САД да „ослабе Русију“ и захтев Џоа Бајдена за још 33 милијарде долара „хитне“ војне и економске помоћи (половина онога што је Русија потрошила на своју војску 2021.) за Украјину?

Иста завера генерала и политичара која је исушила државу од трилиона долара у дебаклима у Авганистану, Ираку, Сирији, Либији и Сомалији и ништа није научила из ноћне море Вијетнама, ужива у илузији своје свемоћи. Они немају интереса за дипломатско решење. Постоје милијарде профита који се могу остварити од продаје оружја. Треба да се уради политички став. Има генерала који жуде да повуку обарач. Зашто имати све ове скупе и технолошки напредне системе оружја ако не можете да их користите? Зашто овога пута не показати свету да САД и даље доминирају светом? 

Мајстори рата захтевају непријатеља. Када се непријатељ не може пронаћи, како је Џорџ Орвел схватио у Хиљаду деветсто осамдесет четири, непријатељ је произведен. Тај непријатељ може постати савезник преко ноћи – удружили смо се са Ираном на Блиском истоку да се боримо против талибана, а касније и против калифата – пре него што је одмах поново поставио Иран као инкарнацију зла. Непријатељ није због логике или геополитичке нужности. Ради се о распиривању страха и мржње који подстичу вечни рат. 

1989. покривао сам револуције које су срушиле комунистичке диктатуре у Централној и Источној Европи. Председник Михаил Горбачов, као и његов наследник Борис Јељцин и Владимир Путин у раним фазама своје владавине, надао се да ће интегрисати Русију у западни савез.

Ратној индустрији је била потребна антагонистичка Русија

Али ратна индустрија ставља профит испред националне одбране. Била је потребна антагонистичка Русија да погура ширење НАТО-а ван граница уједињене Немачке, кршећи обећање дато Москви. Биле су милијарде долара које су се могле зарадити од руског непријатеља, као што се још милијарде могу зарадити од проки рата у Украјини.

Не би било „мировне дивиденде“ на крају Хладног рата. Ратна индустрија је била одлучна да настави да искрвари Америку и да скупи свој опсцени профит. Провоцирали су и антагонизирали Русију све док Русија није испунила своју предодређену улогу.

Понижавајуће повлачење из Авганистана и две деценије војних катастрофа на Блиском истоку су магично искупљени за Украјину, иако САД и њени савезници тек треба да поставе трупе на украјинско тло. САД су преузеле власништво над Украјинцима, као што су то учиниле и са муџахединима које су финансирале за борбу против Совјета у Авганистану.

Амерички секретар за одбрану Лојд Остин поздравља украјинског председника Володима Зеленског на састанку у Пентагону, 31. августа 2021. (ДоД, Џек Сандерс)

„Први пут после деценија, амерички председник показује да он, и само он, може да води слободан свет“, написао је Џорџ Пакер, један од најватренијих навијачица за инвазију на Ирак, у  Атлантик магазин.

„НАТО је ревитализован, Сједињене Државе су повратиле огртач вођства за који су се неки плашили да је нестао у Ираку и Авганистану, а Европска унија је пронашла јединство и сврху који јој је измицао током већег дела њеног постојања“, Нев Иорк Тимес кукурикао.

Генерал Марк А. Миллеи, председавајући Здруженог генералштабова, Нев Иорк Тимес написао, носи мапу Украјине, означену тактичким детаљима. „Заједно са помоћницима, он истражује детаље о локацији и борбеној готовости одређених руских копнених јединица и кретања бродова“, наводи лист.

То је рекао бивши командант НАТО-а Ричард Ширеф Програм „Данас“ на ББЦ Радију 4 Запад треба да се припреми за борбу против Русије.

„Најгори случај је рат са Русијом“, рекао је он. „Припремајући се за најгори случај, највероватније ће одвратити Путина, јер Путин на крају поштује снагу.

Више оружја значи више борбе

Рат је дрога. То сакати твоје тело. Замагљује ти мозак. Своди вас на сиромаштво. Али сваки нови хит вас враћа у еуфоричне висине одакле сте почели.  

Више оружја значи више борбе. Више борбе значи више смрти и уништења. Више смрти и разарања значи више антагонизације Москве. Више антагонизације Москве значи да кружимо све ближе и ближе отвореном рату са Русијом.

Након удара Украјине на руске војне и енергетске објекте, Москва је запретила да ће напасти долазеће пошиљке оружја НАТО-а. Ослабљен од санкција, Москва је обуставила испоруке гаса двема европским земљама. Упозорено је да је ризик од нуклеарног рата веома „реалан“ и да би свака директна страна интервенција у Украјини изазвала „муњевиту“ реакцију.

Док Финска и Шведска расправљају о придруживању НАТО-у, Русија је даље ширење НАТО-а назвала још једним опасним актом агресије, што наравно и јесте. Све је већи притисак за зону забране летова, потез који би покренуо директну конфронтацију између Русије и НАТО-а, као и руски напад на конвој НАТО-а са оружјем у суседној Украјини. Путиновом реваншизму парира и наш.

Неорганизованост, неспособност и низак морал регрута руске војске, заједно са поновљеним обавештајним неуспесима руске врховне команде, очигледно убеђеним да ће се Русија преврнути преко Украјине за неколико дана, разоткрива лаж да је Русија глобална претња.

Руски конвој дуг 40 миља заустављених тенкова и камиона, покварених и без горива, на блатњавом путу за Кијев није био слика врхунске војне снаге.

Русија није била у стању да савлада лоше опремљене и бројчано инфериорне снаге у Украјини, од којих многе трупе имају мало или никакву војну обуку. Русија не представља претњу НАТО савезу или Сједињеним Државама, осим нуклеарног напада.

„Руски медвед је ефективно обесмислио себе“, пише историчар Ендрју Бачевич.

Али ово није истина коју ратници саопштавају јавности. Русија мора бити надувана да би постала глобална претња, упркос девет недеља понижавајућих војних неуспеха.

Руско чудовиште је разлог постојања за повећану војну потрошњу и даљу пројекцију америчке моћи у иностранству, посебно против Кине. Милитаристима је потребан смртни непријатељ. Тај непријатељ може бити химера, али ће га увек водити нови Хитлер. Нови Хитлер је некада био Садам Хусеин. Данас је то Владимир Путин. Сутра ће то бити Си Ђинпинг. Не можете исушити и осиромашити нацију да би нахранили незаситну војну машину осим ако не натерате њене људе да се плаше, чак и фантома.

Клима, права егзистенцијална криза

Генерални секретар УН Антонио Гутереш на климатском састанку у Глазгову, 12. новембра 2021. (УНклиматске промене, Флицкр)

Рат у Украјини је блиско повезан са стварном егзистенцијалном кризом са којом се суочавамо — климатском кризом. Најновији извештај Међувладиног панела УН за климатске промене (ИПЦЦ) упозорава да емисије гасова стаклене баште морају достићи врхунац до 2025. године и да ће бити скоро преполовљене ове деценије, како би се спречила глобална катастрофа.

Генерални секретар УН Антонио Гутереш окарактерисао је извештај као „атлас људске патње и осуђујућу оптужницу против неуспешног лидера у области климе“. Покренуте ратом у Украјини, растуће цене енергије натерале су САД и друге земље да позову домаће произвођаче нафте да повећају експлоатацију фосилних горива и погоршају климатску кризу. Лобисти за нафту и гас захтевају од Бајденове администрације да укине забрану бушења на мору и на савезним земљама.

Црно-смеђи људи, који су страдали у бруталним ратовима у Јемену, Ираку, Сомалији, Авганистану и Сирији, без западне подршке и симпатија показаних белих Украјинаца, поново ће бити на мети. Индијски потконтинент тренутно је оптерећен температурама до 116.6 степени, нестанком струје од 10 до 14 сати дневно и умирућим пољима усева. Процењује се да ће 143 милиона људи бити расељено у наредних 30 година, скоро сви из Африке, Јужне Азије и Латинске Америке, пише ИПЦЦ.

Ови бескрајни сукоби ће неизбежно милитаризовати наш одговор на климатски слом. У недостатку мера и ресурса да зауставе пораст глобалних температура, умањују наше ослањање на фосилна горива, негују исхрану засновану на биљци и обуздају расипну потрошњу, нације ће све више користити своје војске да гомилају све мање природних ресурса, укључујући храну и воду.

Русија и Украјина чине 30 одсто укупне пшенице којом се тргује на светским тржиштима. Од инвазије, цена пшенице је порасла између 50 и 65 одсто на робним берзама. Ово је наговештај онога што ће доћи.

Рат у Украјини је део светског поретка где је владавина права одбачена због агресивног, превентивног рата; кривично дело агресије. Ови ратови са собом носе црна места, киднаповање, мучење, циљана убиства, цензуру и произвољно притварање.

Одметнути приватни уговарачи, заједно са тајним обавештајним паравојним јединицама, врше незваничне ратне злочине. Руска група Вагнер (име Вагнер је наводно позивни знак њеног оснивача и команданта, бившег официра ГРУ по имену Дмитриј Уткин, који наводно има истетовиране ознаке Вафен-СС на кључним костима) или америчка плаћеничка група Ацадеми, коју је основао хришћанин Десни вођа Ерик Принс, функционише као нешто више од одреда смрти. 

Рат је спектакуларан облик друштвене контроле. Обезбеђује слепу, неупитну масовну сагласност подржану оним што Панкај Мишра назива „медијима за информисање и забаву“ који „доводе грађане до стања параноидног патриотизма“, док „услужна класа интелектуалаца говори о америчкој револуцији и међународном либералном поретку .”

In Лондонски преглед књига, Мисхра је написала:

„Понижење у Ираку и Авганистану, и код куће од стране Трампа, деморалисало је извознике демократије и капитализма. Али Путинови злочини у Украјини сада су им дали прилику да Америка поново изгледа сјајно. Руски медвед је одавно гарантовао, поузданије од 'исламофашизма' или Кине, приход и идентитет многима у војно-индустријском и интелектуално-индустријском комплексу. Старији центристички естаблишмент – који је претукао крајња десница, харангиран од стране младих левичара након окупације и пост-БЛМ, фрустриран законодавним застојем у Вашингтону – изгледа изненада подстакнут перспективом да се дефинишу кроз нови хладни рат.

Овај свет фантазије одржавају митови — мит да би народ Авганистана и Ирака дочекао инвазионе снаге као ослободиоце, да Украјина није права нација, да Украјинци себе виде као панрусе, да све то стоји између Ирачана, Авганистанаца , Сиријци, Сомалијци, Јеменци и Либијци и сами смо терористи, да су све што стоји између Путина и Украјинаца неонацисти и њихове присталице на Западу.

Они који изазивају ове фантазије, било у Русији или САД, су нападнути, маргинализовани и цензурисани. Мало примећује. Сан је привлачнији од стварности. Корак по корак ови заслепљени, окрвављени киклопи рата тетурају напред остављајући хрпе лешева за собом.

Цхрис Хедгес је новинар добитник Пулицерове награде који је био страни дописник 15 година за Нев Иорк Тимес, где је служио као шеф бироа за Блиски исток и шеф бироа за Балкан за лист. Раније је радио у иностранству за Тхе Даллас Морнинг Невс, Тхе Цхристиан Сциенце Монитор и НПР.  Он је водитељ емисије Извештај Криса Хеџеса.

Напомена аутора за читаоце: Сада ми више не преостаје начин да наставим да пишем недељну колумну за СцхеерПост и производим своју недељну телевизијску емисију без ваше помоћи. Зидови се приближавају, запањујућом брзином, независном новинарству, при чему елите, укључујући елите Демократске странке, траже све већу цензуру. Боб Сцхеер, који води СцхеерПост са малим буџетом, и ја нећу одустати у нашој посвећености независном и поштеном новинарству, и никада нећемо ставити СцхеерПост иза паивалл-а, наплатити претплату за њега, продати ваше податке или прихватити оглашавање. Молимо, ако можете, пријавите се на цхрисхедгес.субстацк.цом тако да могу да наставим да постављам своју колумну од понедељка на СцхеерПост-у и продуцирам своју недељну телевизијску емисију Тхе Цхрис Хедгес Репорт.

ovo колумна је из Сцхеерпоста, за које пише Крис Хеџес редовна колонаКликните овде да бисте се пријавили за обавештења путем е-поште.

Изражени ставови су искључиво ставови аутора и могу, али не морају одражавати ставове Цонсортиум Невс.

57 коментара за “Цхрис Хедгес: Тхе Аге оф Селф-Делусион"

  1. Јаке СтопНато
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Сећам се г. Фиша из Трутхдига и он је још увек кретен.

  2. Цалиман
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Није да је овом аутору потребна одбрана, већ да одговори на неке коментаторе који не могу да примете злочине Русије док су на одговарајући начин пуни звука и беса према злочинима империје УСУК:

    Наравно, руски рат иде лоше. Нема сумње да се Русија уверила да ће добра демонстрација силе рано довести до украјинске капитулације, посебно када су руски Украјинци дочекали руску војску раширених руку и цвећа за њихово ослобођење. Знате, веома слично ономе што је УСУК очекивао у Ираку: раширених руку, цвеће и слаткише од срећних што су демократски грађани. Дакле, да ли то значи да ће Русија изгубити? Не, они потпуно надмашују Украјину и, с обзиром на уложену инвестицију, не могу себи дозволити да изгубе. Али нема сумње да нису очекивали да ће бити у овој тешкој кризи.

    И наравно, Русија је имала избор. Што се тиче Донбаса, оно што су могли да ураде је да изнесу последњи ултиматум, отворено изречен у Савету безбедности УН, наводећи злочине украјинске владе над народом Донбаса и њихов недостатак кретања у Минску. А ако то не успе, преместите војску у републике и урадите оно што сада раде са закашњењем: употребите њихову надмоћну артиљерију да удаљите све украјинске снаге од граница Донбаса. Другим речима, не водите офанзивни рат; води много политички одбрамбенији одбрамбени рат.

    Што се тиче НАТО-а, очигледно Русија има озбиљне проблеме са трупама и ракетама стационираним у Украјини. Али да ли се таква забринутост битно разликује од трупа и ракета стационираних на Балтику? Како и зашто? Удаљеност до Москве од Балтика и Украјине је у основи иста. Ако сам ја Русија, више ме брину конвенционални напади на руске равнице поред Украјине. Али да ли конвенционални напад НАТО-а на Русију има разумну могућност деловања? Не бих тако мислио.

    Никада не заборавите: Русија има свој комплекс МИ, сопствена богата копилад која пљачкају сиромашне и средњу класу, своје властите бирократе гладне власти... Само зато што су наши лидери мањи по обиму не чини их анђелима.

    • Најџел Лим
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Хмм…

      Не знам коју метрику(е) имате на уму да рат „иде лоше“ – ако мислите у односу на руска очекивања, питао бих како знате шта је то било. Свакако да би им било идеално да добију брзу капитулацију, али то не значи да се очекивала.

      Сумњам да би било икакве стварне разлике између предложеног „одбрамбеног рата“ и садашњег „офанзивног рата“, пошто је, како кажете, један од наведених примарних циљева да се украјинске снаге уклоне из Донбаса, што оне и раде (маневрима унапред да одврати слање више украјинских снага). Такође мислим да је поента бити „политички одбрањивији“ упитна (рат у Донбасу и постојање неонациста су у потпуности игнорисани од стране мејнстрим медија већ 8 година, и умањивани су или вртени као митови / изговори за агресију).

      Мислим да би Русија била у стању (економски и војно) да предузме мере да спречи раније укључивање осталих својих суседа у НАТО (у више наврата је износила замерке све до 1989. године), али након њиховог уласка постала је немогуће интервенисати. То не значи да би Украјина представљала „сувишну“ претњу кроз НАТО – вероватно, што је мање потенцијалних фронтова и непријатељских снага у случају сукоба, то боље. Поенту о томе да конвенционални напад НАТО-а није „разумно могућ“ тешко је објективно аргументовати на овај или онај начин – на пример, не бих ставио мимо САД (под довољно ирационалном администрацијом) да покушавају да осмисле нешто, чак ни у лице претње нуклеарним оружјем.

      Слажем се да их све ово „не чини анђелима“, с обзиром на проблеме саме Русије са корупцијом и неједнакошћу.

      • Цалиман
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Хвала на разматраном одговору. Заиста ценим то.

        У праву сте за метрику... Не могу да знам шта је Русија очекивала. Али морам да претпоставим да то није била кампања за млевење меса... Мислим, зашто би се добровољно довели у такву ситуацију с обзиром на прилично танак профил потенцијалног успеха (источна Украјина пацификована и безбедност Донбаса обезбеђена по цену десетина хиљада војника а можда и ојачао умирући НАТО)? Чини се логичним претпоставити да су очекивали (или се барем надали) лакшој ситуацији.

        Разлика између дефанзивног и офанзивног става у Донбасу била би у способности изградње нарације. Разлика између логичне и доследне приче о одбрани опкољеног становништва у Донбасу у односу на причу (лажно насликану од стране запада) о неселективној офанзиви која је бомбардовала цивилне градове у целој Украјини.

        Да, више НАТО ближе би било горе од неког блиског НАТО-а; али разлика је сигурно маргинална? Не би ли боља „одбрана“ од НАТО-а била дугорочна кампања да се осигура да се Русија не сматра опасношћу и непријатељем како би застарелост НАТО била јасна свима, посебно Немцима и Французима? Са овим офанзивним ратом, Русија је НАТО-у дала нови живот, иако се искрено надам да неће дуго трајати.

    • УнцлеДоуг
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      >>> „Није да овом аутору треба одбрана. . .”

      Крису није потребна одбрана, али оне његове тврдње и схватања која су оспорена, ако се не бране рационално, аналитички и доказима, вероватно ће се сматрати неодбрањивим. Тако функционише дебата.

      >>> „Наравно да руски рат иде лоше. Апсолутно нема сумње да је Русија сама себе убедила. . .”

      У томе нема „наравно“ и чињеница да нема сумње у вашем уму не значи да разумна сумња не постоји у главама других, који можда знају барем толико о ситуацији, њеној историји и „уметност и ратна пракса“ као што радите. Или као Крис.

      >>> „И наравно, Русија је имала избор. Ре Донбас, оно што су могли да ураде је да дају последњи ултиматум. . .”

      Дај молим те. Русија је издала отворено, јавно и непогрешиво коначно упозорење у децембру, након све оштријег низа упозорења почевши од Путиновог обраћања на Минхенској безбедносној конференцији 2007.

      >>>”У вези са НАТО, очигледно Русија има озбиљне проблеме са трупама и ракетама стационираним у Украјини. Али да ли се таква забринутост битно разликује од трупа и ракета стационираних на Балтику? Како и зашто? Удаљеност до Москве од Балтика и Украјине је у основи иста. Ако сам ја Русија, више ме брину конвенционални напади на руске равнице поред Украјине. Али да ли конвенционални напад НАТО-а на Русију има разумну могућност деловања? Не бих тако мислио.”

      Нисам сигуран зашто је ово тако тешко разумети: УОПШТЕ није важно шта мислите о релативној озбиљности наведених претњи и забринутости. Није важно шта мисли било ко осим Русије, јер оно што Русија мисли води руску акцију. А Русија већ 15 година говори свету шта мисли о овим стварима, једноставним, јасним језиком.

      Постоји добар разлог да је реч „стварно“ корен „реализма“ — као у реалистичкој школи међународних односа.

      >>> „Никад не заборавите: Русија има свој МИ Комплекс, сопствена богата копилад која пљачкају сиромашне и средњу класу, сопствене бирократе гладне моћи… Само зато што су наши лидери по величини гори, не чини их анђелима.“

      Тако? Да је то тачно, то би представљало још један веома добар разлог да се избегне провоцирање нације која случајно поседује највећу светску залиху нуклеарних бојевих глава.

      • Цалиман
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Наравно, ако ви (и други) сматрате да је разумно за Русију да не сматра бескрајни рат артиљерије и рововског рата који спаљује милијарде долара или оружја и десетине хиљада особља као неуспех (јер су крајњи резултати вероватно вредни тога) онда да можемо се сложити да се не слажемо. Разумни људи се не слажу. Али чинило се из коментара испод да људи доводе у питање Крисову логику и ја сам мислио да је то сасвим оправдано. С обзиром на слабости Русије у броју и средствима у поређењу са западом, дуготрајни рат исцрпљивања вероватно неће бити од користи.

        Што се тиче „Нисам сигуран зашто је ово тако тешко разумети: УОПШТЕ није важно шта мислите о релативној озбиљности наведених претњи и забринутости. Није важно шта мисли било ко осим Русије, јер оно што Русија мисли води руску акцију.

        Па, наравно, Русија је војна суперсила и урадиће оно што ради. Зато други морају пажљиво да размотре како се понашају према томе. Друге нормалне нације немају могућност да захтевају од својих блиских суседа да не склапају савезе са противницима, не усклађују своје економије на одређени начин, итд. ... али суперсиле то чине; то је реалполитика.

        Али ово је Чејнијева доктрина од 1% на делу: ако је земља чак и 1% ризика за нас, можемо предузети мере да је елиминишемо. Дакле, није питање да ли Русија то МОЖЕ; наравно да може. Питање је да ли је офанзивни рат у који се води оправдан и моралан и да ли је то у корист Русије краткорочно или дугорочно. Сматрам да офанзивни рат никада није оправдан. Сад да ли ће то ићи у корист Русије краткорочно и дугорочно немам појма. видећемо.

  3. Нед Ђорђевић
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Слажем се са већином људи. Читао сам књиге о Крису. Они су добри. Ово није прва инстанца да је погрешно разумео проблеме. Склон је да се хвали својим „искуством“ извештавања за НИТ из ратова у бившој Југославији. Његово разумевање тих ратова није се разликовало од НИТ чак ни након 30 година и тона доступних доказа који показују да је његово разумевање погрешно. Овде видим исти образац.

  4. бритзклиег
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Да ли Хеџес ових дана држи пиштољ уперено у своју главу да би се клонио Путинаполозе? Овај есеј је више него разочаравајући, заправо је НЕТАЧАН. Хеџес треба да понуди доказ своје изражене сигурности да Русија пропада. Можда је остало много битака за вођење, али рат је завршен за неколико дана након што је РФ онеспособила ваздушне и поморске снаге Укаинеса - А ХЕЏЕС ТО ЗНА. КАО ДА ЈЕ УКРАЈИНА ИКАДА ДА ПОРАЗИ РУСЕ. Русија се очигледно борила са једном руком иза леђа, у покушају да постигне оно што може бити само најближа верзија „хуманитарне интервенције“ коју сам икада видео током 60 година западних ратова избора и агресије. Што не значи да то није била „инвазија“ или на неки начин није „илегална“ – сви ратови су „илегални“ на најједноставнији начин који се може дефинисати. Али Хедгес се, цитирајући Бацевича, придружио страни лажова и ниткова и усуђује се да руске снаге назове „регрутима“ док се чини да охрабрује истински лаковерне регруте (као и оне старије који не могу да кажу АЗОВ-у) из УА , стали на страну НАЦИС-а, да протраче своје животе у рату који је завршен пре него што је почео.

    А ХЕЏЕС ЗНА ДА ЈЕ ОВО ИСТИНА. СВИ ТРЕБА ДА СЕ НАДАМО ДА ЋЕ СЕ ЖИВЕ КОЈИ СЕ ДИВИМО ОПЕТ МАТЕРИЈАЛИЗОВАТИ ЈЕР ЈЕ ОВО СРЕБНО НОВИНАРСТВО.

    • раи Петерсон
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Блитз надам се крис чита твоју оптужницу јер
      он је заређени служитељ хришћанске цркве;
      а аутентични хришћански новинари ће рећи
      истина чак и ако то значи њихову патњу за то: „Ако ја
      реци истину, зашто ми не верујеш? ” (Јн.8.46).

      • Боб МцДоналд
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Америчка војска је непроверена. Није водио прави рат од Другог светског рата. Руси имају ракетни систем за који нема одбране и најсавременију војску која није мобилисана у Украјини. Сваком новинару који мисли да би они били цаке валк за НАТО треба прегледати главу.

    • Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ударио си ексер у главу, осим што је пиштољ за живу ограду можда из другог извора. Током година смо слушали, али сада би то могло да се испостави само као флоскуле.

      Они се удружују са Ираном у борби против талибана није тачно. Прво су збацили Мосадију и поставили шаха да зграби нафту. Када су свргнути, они су подстицали и финансирали Садама на рат са Ираном. Ни у једном тренутку санкције нису укинуте.
      Да су икада могли да победе Иран, урадили би то, али не могу. Што доводи до преузимања америчке војне моћи. Шта каже Бачевић, који је раније јадиковао о војној неспособности Америке?

      Америчка војска мора да прогласи конгресу сво ново оружје које има да би оправдала војни буџет. На које оружје се мисли? Путин је рекао да имају оружје које никада нећете имати у годинама које долазе. Верујем Путину и верујем да Кина може да уништи све ваше ратне бродове за слободу код обала Кине.

      Ово су увек биле санкције и економски рат, и наравно лажи и пропаганда, али погодите ко је изгубио.

      Ти људи су увек имали публику ван Америке, али унутра нико није слушао. Многе веб странице су одлучиле да иду другим путем, плашећи се да ће бити забрањене. Међутим, они би могли поново да стекну мало пристојности, у наредним месецима говорећи о несташици хране итд., расту цена и инфлацији, и потчињавању свих протеста. Америка ће их научити јер су они мајстори у томе.

    • Кент Емери
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ваши коментари су потпуно тачни. Хеџес савршено добро зна какав је војни статус у Украјини, анализа попут Скота Ритера и др. „Слабост и неспособност руске војске“ је јадан, софистички аргумент који су, између осталог, људи на Институту Квинси осмислили (или усвојили од Пентагона, ЦИА-е и обавезних МСМ-а) да га користе као аргумент против ескалације током истовремено одржавајући своје 'кредите', остајући у оквиру дозвољених параметара, са другим становницима Тхинк Танк-а у ДЦ-у, и са некадашњом 'угледном штампом'. Хеџес има још једну блокаду: од древне, укорењене навике, он не може да се натера да каже било шта што би се могло сложити са 'Десницом'; али Јое Лауриа и многи други су истакли да у САД и Европи има више људи из онога што се може протумачити као „десница“ који протестују и боре се против ограничења говора, украјинске хистерије, него против тзв. Лево' (али сада, неофашистички). Читао сам Криса Хеџеса и дивио се његовом размишљању дуго времена, али он није био у стању да се добро прилагоди политичким опредељењима која се брзо мењају, и као резултат тога, велики део његове анализе је постао „прошао до“ датума.

  5. Цара
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Чекам да ме Крис Хеџес, или било ко, убеди (и желим да будем убеђен) да постоји други начин на који Русија може да се носи са ескалирајућом кризом/претњом у Украјини. Мински споразуми су пропали јер је Русија имала посла са злонамерним актерима. То је исти разлог зашто су мировни преговори застали. Руси разумеју игру шаха. Они знају ко је њихов прави противник (САД) и знају који је део Украјине у овој ратној игри. Заиста је болесно. Нажалост, Хеџесове генерализације и његово погрешно поређење између америчких агресорских ратова и руске инвазије на Украјину не бацају готово никакво светло на ситуацију. Слажем се са осталим коментаторима овде, а посебно са Грегором Сиротофом.

    • Раи Петерсон
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Не Цара, види Друов коментар, он је лаконски као
      као спартанско "Ако"

  6. Петер Лоеб
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    САМО НАПОМЕНА: Хвала Богу за оне коментаторе који се нису сложили са Хеџесовом погрешном карактеризацијом рата.
    Додао сам своје мишљење у коментару који сам дистрибуирао. Укратко: „Нема рата Русије и Украјине. Постоји рат
    од стране Русије против САД и НАТО-а“. То је начин на који се рат доживљава у Москви, а тако је и овај проки рат
    карактерише у Вашингтону са циљем да ослаби Русију.

  7. Древ Хункинс
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Чомски, Гудман/ДН гомила и Хеџес једноставно не могу да пробију кроз главу да Русија није имала избора! Кремљу није преостало ништа друго него да крене у СМО, иначе би Украјина била чланица НАТО-а са нуклеарним оружјем на 10 минута од Москве, а етничке Русе би поклало 100,000 Укие снага.

  8. Паине
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Жалосно је што мејнстрим штампа не истражује нити открива да ли неки од лудака у америчком апарату за националну безбедност желе да створе изговор како би видели како украјински рат ескалира у нуклеарни напад САД на Русију од првог удара, и да ће створити изговор за томе. Амерички народ то треба да зна.

    У страху од губитка, они би могли да потраже подстицај да драматично подигну улог, јер је тренутно вероватно да ће Русија победити у рату у Украјини с обзиром на велики број убијених украјинских војника и неонацистичких бораца.

    Они могу тражити директну америчку интервенцију у америчким борбеним трупама, али такав копнени рат са Русијом, према потпуковнику Вилкинсону (бившем помоћнику америчког министра одбране Колина Пауела) довео би до 40,000 убијених америчких војника прве недеље борбе .

    Нема разумног краја овог рата без дипломатије - нешто што су званичници америчке и украјинске владе скинули са стола. Дакле, која је њихова завршна утакмица?

    • Реалист
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Заиста, ваш последњи пасус је суштина ствари. Досадашњи одговор САД сугерише неке ствари у које ми је веома тешко да поверујем: да сам лорд Бајден заправо одлучује о америчкој политици о овом рату, да будала заправо верује да ће наше акције омогућити фашистичкој (НЕ демократској!) Украјини да победи Русију (Као да ТО би био пожељан исход!) и да ће Путин бити отеран са функције и чак суђен као ратни злочинац за дела која америчке снаге рутински превазилазе у својим многим језивим ратовима по избору.

      Накнадни пројекти би онда подразумевали постављање марионете коју је изабрала Америка за председника Руске Федерације и наставак приватизације руских ресурса од стране америчких олигарха и корпоративних шефова, као што је спроведено под Јељцином.

      Са нормализацијом те ситуације, фокус Вашингтона би се окренуо ка одбацивању Кине идеје да је стекла слободну агенцију као светска сила само зато што су вашингтонски могули одлучили да сву нашу производну инфраструктуру сместе унутар граница своје земље, и да више не морају да преузимају наређења њихових господара Јенкија. Као наш најновији жестоки ратни председник, Бајден се изјашњава о овим циљевима, док његов брзи извршни официр Блинкен издаје наређења да то учини.

      Стога је њихова завршница опасна обмана. Могло би се чак замислити њихов новоименовани главни службеник за управљање дезинформацијама како се шепури око њеног штаба и изговара инспиративну песму засновану на Гилберту и Саливанову „Ја сам модел модерног генерал-мајора!“ пошто она званично управља дезинформацијама за све Американце.

  9. Анониман
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Прилично сам шокиран када сам прочитао толико ставова мејнстрим медија о Украјини које долази од Криса Хеџеса.

    Такође сам изузетно тужан што то исто чујем од Ејми Гудман о Демократији сада, као и од неколико других прогресивнијих вести. Веома је чудно присуствовати овоме.

    Волео бих да видим неке извештаје о методама које се користе за утицај на независне новинаре.

    • Јулио Сантос
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Па, жалосно што нисте рекли своје име, иначе бих вам предложио да замените нашег изузетно бистрог државног секретара. У међувремену, наставите да гледате Фок Невс и друге медије који такође чувају анонимност својих извора.

  10. Раи Петерсон
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Не да се ограде од чврстог окривљавања САД за сву смрт и уништење Украјине, а посебно за ужасе могућег нуклеарног бомбардовања Украјине. Путинови искрени дипломатски изрази дуго планираних и одлучних војних напора САД/НАТО-а да униште закониту безбедност руског националног суверенитета, за америчку глобалну хегемонију, посебно у Евроазији, на Великој шаховској табли Збигњева Бжежинског, представљају неправду, а не Путинов „реваншизам“.

  11. Паса Елк
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    г. Хедгес,
    Од свих људи, требало би да будете потпуно свесни процурелог мејла Џејка Саливана тадашњој државној секретарки Хилари Клинтон, у којем је написао „АК је на нашој страни!“
    хккпс://мронлине.орг/2022/04/23/ал-каеда-ис-он-оур-сиде/

    Шамаболичком повлачењу у Авганистан претходила је серија дискусија које су водили талибани и Трампови саветници у Катару, након чега је уследио отворени састанак Мајка Помпеа и новог талибанског вође, муле Абдула Ганија Барадара.
    хккпс://ввв.рферл.орг/а/екцлусиве-талибан-с-екпандинг-финанциал-повер-цоулд-маке-ит-импервиоус-то-прессуре-сецрет-нато-репорт-варнс/30842570.хтмл

    Талибани су коначно пристали да заштите транстуркменистански гасовод који мора да иде кроз Авганистан до пакистанске луке Карачи:
    хккпс://еурасианет.орг/талибан-вовс-то-гуарантее-сафети-оф-транс-афгханистан-гас-пипелине
    Зато је замрзавање авганистанске имовине на Западу помало збуњујуће!

  12. Антон
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „борбена неозбиљност сенилних империја“

    Сенилно, да, али не неозбиљно. Овде се никада није радило о Украјини, која није ништа више од жртве у Бајденовој геополитичкој игри империје. Он очајнички жели да потопи Русију без обзира шта ради нашим вазалним државама Европе, а ускоро ће скренути пажњу на Кину и учинити исто тамо. То је „нови светски поредак“ који ће он водити, а који је био циљ неокона још од шездесетих година, када су први неоконзервативци видели пут ка америчкој глобалној империји. Њихов манифест из 2000. наводи Кину и Русију као две главне препреке, али је тада Буш кренуо и напао земље које су биле пријатељи Русије, али не и саму Русију. Сада Бајден и његови неоконзервативци исправљају своје прошле грешке и иду за својим правим непријатељима. Нажалост, Бајден је сенилан, а Блинкен није баш бистар, тако да је свуда по њему исписана катастрофа.

  13. Јое Марс
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Једина самообмана коју видим је твоја сопствена. Изгледа да вас је МСМ купио и платио. Прочитао сам и поштовао многе ваше чланке и овај, тако да се не могу сложити ни са једним од њих.

  14. Хенри Смитх
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Први пут после деценија, амерички председник показује да он, и само он, може да води слободан свет.
    Реалли !!! Шта ови људи пуше? Слеепи Јое, поопи панталоне је спаситељ којег смо заиста чекали?
    Где су праве вође? Да ли их је ЦИА све побила, а само су Путин и Си Ђинпинг остали да нас спасу?

    • раи Петерсон
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да Хенри, мислим да ће ЦИА убити сваки свет
      вођа који се усуђује да донесе мало мира и
      могуће истински социјализам у свет; и почели су
      њихово ђаволско убиство (Јн.8.44), 22. новембра 1963. године.

  15. Стиерлитз
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Јуриј Андропов (сећате ли га се?) рекао је Хелмуту Колу да су ракете СС-20 зид и да ако било која чланица НАТО-а покуша да га пређе, неће оклевати да започне Трећи светски рат. Али Горбачов је био његов изабрани наследник. И он и Андропов су схватили да опстанак СССР-а зависи од Денг Сјао Пинга попут економских реформи, које су биле могуће само ако се економија СССР-а окрене ка потрошачу. Буш је саботирао економски спас који је Горбију био потребан за ово и тако је започела спирала. Популарна руска култура је натопљена идејом да су странци ђаволи који желе да распарчају мајку Русију. Могли бисмо се чак вратити у 1945. и амерички дослух са немачким нацистима у операцији Излазак сунца овековечен у 17 тренутака пролећа. Веома игнорисан је не баш добар амерички филм редитеља Сема Пекинпаха, „Гвоздени крст“. Док сам га гледао, схватио сам да се то догодило на полуострву Крим. (типичан Пекинпа натопљен крвљу). Све је то део руске народне психе – зато се Американци играју ватром.

  16. Грегор Сиротоф
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Слажем се са И Стивенсоном да је Цхрис Хедгес урадио дивне ствари са љубављу у свом подучавању затвореника у државним затворима. Веома је дирљиво чути његове истините приче о његовој искреној бризи за њих. Они су људи као и ми остали, којима је било теже. Написао је сјајне књиге. Он је одлично извештавао о вестима. У томе лежи његов таленат. Међутим, у Русији изгледа да је подложан некој западној пропаганди. Он није стручњак за Русију или пропаганду. Шекспир је био сјајан у писању драма. Није покушавао да слика уметничка дела. Крис Хеџес је цењен због онога у чему је добар. Не дивим се његовим ставовима о Путину или Русији. Он није Стевен Ф. Цохен.

  17. Древ Хункинс
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Хеџесов став је фрустрирајуће погрешан у неколико кључних тачака.

    Тренутно сам превише уморан да бих детаљно излагао о сваком од њих, али брзо:

    Русија није реваншистичка, руски „регрути“ не пате од ниског морала, официри нису неорганизовани и неспособни, није било 9 недеља војних неуспеха, белим Украјинцима се пружа много више подршке него белим Србима жртвама Амерички империјализам, цитирајући Вагнерову групу, узнемирујуће је и намерно одвраћање пажње од правих русофобичних фашиста Укие, изједначавање политике ИД-а коју финансира Сорос и Вол Ст, опседнута БЛМ-ом са Окупирај, је болесно изобличење, и коначно, руски демонстранти у Москви који су оспорили Путинов СМО су били с обзиром на покривеност засићења на Западу.

    • Најџел Лим
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Договорено. Претпостављам да је Крис Хеџес вероватно осетио потребу да 'изједначи' грешке/недостатке сваке стране у складу са ставом „све стране су (једнако) лоше/погрешне”.

      Препоручујем да потражите Андреја Мартјанова на Дурану (Иоутубе канал) за одличну дискусију о стварној војној ситуацији у Украјини.

      • Древ Хункинс
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Нема изговора за Хеџеса.

        Веома сам упознат са Мартјановом, прочитао сам две његове књиге у протекле четири године. Он је благо.

  18. бобзз
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Па, слажем се са већином онога што је Цхрис рекао. Мрзим чињеницу да је Путин осетио потребу да нападне, али шта је друго могао да уради? Ово није двоје деце на игралишту где онај који први замахне скандира „он је почео“. Русија и САД се баве реалполитиком. Да ли неко заиста мисли да је Путин требало да сачека док Украјина, са америчким појачањима, поново преузме цео Донбас? Онда само сачекајте и прихватите чланство Украјине у НАТО? И онда чекати да САД поставе локације за нуклеарне ракете пре него што било шта предузму? До тада је утакмица готова, а он би био крив што је то дозволио.

    И ово од бившег команданта НАТО-а Ричарда Ширефа: „Најгори случај је рат са Русијом. Припремајући се за најгори случај, највероватније ће одвратити Путина, јер Путин на крају поштује снагу. Схирреф је потпуно погрешан. Путин никада не би напао да је Украјина прихватила услове Минска. Тек када је Зеленски проговорио о прихватању нуклеарног оружја, Русија је своје нуклеарне снаге ставила у стање приправности. Путин не поштује снагу толико колико препознаје претњу и неће дозволити да прође. Он ће доћи до прилике, а ако САД не мисле тако, грдно су, можда фатално, погрешиле.

    • бобзз
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Претпостављам да би требало да изразим сагласност са осталим коментаторима да Крису то недостаје о руском војном вођењу рата. Чак и неколико западних извора каже да у неким круговима полако почиње да побеђује Русија, а пропаганда је иста онаква какву смо давали током Вијетнама и Авганистана: „ми побеђујемо; победа је близу; бивају поражени“. Неки бар познају вежбу.

  19. Изиаан Латиф
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Чланак Криса Хеџеса овде је шокантно игнорантан и депласиран. За појединца са многим акредитивима и искуством из прве руке у рату и његовим узроцима, он заправо интимира мејнстрим медије чији је наводно био ватрени критичар током неколико година. У најмању руку је збуњујуће како појединац његовог стаса пропусти да помене осам година дугу и добро документовану чињеницу ратних злочина неонациста на истоку Украјине скоро геноцида (зар то нису мејнстрим медији требало да ради и ради не само са Украјином, већ и са Ираком, Авганистаном, Либијом итд)? Схватио сам, посебно сада, са ратом у Украјини да рат има чудесан начин да открије, или чак разоткрије праву природу појединаца, тј. ко су они заиста и за шта се заиста залажу. Да ли Крис Хеџис заиста мисли да је Русија била страшно неспособна у кампањи у Украјини; да ли он озбиљно мисли да НАТО/САД могу бацити Русију на колена? Ово је исти онај НАТО/САД који је несрећно подбацио током 8 година на Блиском истоку и, недавно, у Авганистану против сељана наоружаних ниским оружјем. Русија данас стоји изнад гомиле де-факто НАТО пацова скривених у челичани Азовстал и напредује ка обезбеђивању копненог моста све до Придњестровља. Како је то неуспех. Да је Русија тако слаба и неспособна, до сада би је прогутао колективни Запад са својим опресивним оруђем званим НАТО. И изговорити чисто ђубре да Русија користи регруте који су лоше обучени итд. или инсинуирати да Русија циља на отимање земље (попут Запада) је просто невероватно што долази од Криса Хеџиса. Нажалост, Крис, ово није новинарство – то је, нажалост, оно што налазимо у британским новинама Даили Маил или практично у свим другим новинским кућама на Западу. Ово је новинарство на нивоу таблоида од Цхриса Хедгеса, шокантно.

    • Иан Стевенсон
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Изиаан
      Мислим да чиниш Крису Хеџесу неправду. Он указује на слаб учинак руске армије. Поређења са Блиским истоком су сумњива. Западне снаге у тим областима су у почетку имале свој начин, али онда нису успеле да заузму, током дужег периода.
      Оружје је сличније у Украјини, иако Украјинци немају становништво. Методе и тактике руске армије су сличне осталим сукобима у које је учествовала. Нема сумње да је руска тактика логистике дугим путевима показала слабост коју су браниоци искористили савременим оружјем.
      И они се жестоко опиру и да су их тлачили нацисти, не би имали резолуцију коју су показали.
      Ви критикујете што не помиње исток и „скоро геноцидне ратне злочине” Украјине. Хеџес не оклева да донесе пресуду, али је не ограничава на једну страну; позивајући се на Вагнерову групу. Он је свестан америчке организације Блацкстоне и критиковао их је и на другим местима.
      Он препознаје природу рата и да је он једностран као што ви тврдите. Мало копање открива да постоји суштина у другом наративу сепаратистичког насиља и репресије, који спонзорише Русија. Хедгес је написао да је истина важна. Због тога су важни сајтови попут вести Конзорцијума. Слажем се са њим, а то значи да покушавате да пронађете ширу слику, а да притом не губите из вида детаље. Извештаји УН (иако их цитира радио Слободна Европа) и Хуман Ригхтс Ватцх су само два извора. ОЕБС је други.
      Постављам два од ових и на вама је шта ћете од њих направити.
      хккпс://невс.ун.орг/ен/стори/2021/12/1107972

      хккпс://ввв.рферл.орг/а/деатх-толл-уп-то-13-000-ин-украине-цонфлицт-саис-ун-ригхтс-оффице/29791647.хтмл

      [Напомена администратора: веза води до „Приступ одбијен“]

      • УнцлеДоуг
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Имајте на уму да је рефрл.орг Радио Слободна Европа/Радио Слобода, амерички пропагандни орган који је основала ЦИА (који је требало да буде распуштен, заједно са НАТО-ом, када су СССР и Варшавски пакт престали да постоје).

  20. Реалист
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Како можемо тужити нашу владу да то заустави?

    Гласање за копилад никада нема ефекта, нови шеф је увек исти као и стари шеф.

    Врховни суд САД би рекао да је цела идеја неуставна, а не њихов магистерија.

    Ко би могао представљати НАРОД САД у УН?

    Знам, САДА кажу да људи САД ЖЕЛЕ овај сукоб... да науче Русију лекцију.

    Дај му времена. То ће се променити, ако преживимо.

  21. Арон
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Према извештају Универзитета Браун, америчким пореским обвезницима је наплаћено 8 ТРИЛИОНА долара за тај рат у Авганистану. И такође је однело животе 900 људи. Видети ентузијазам већине Американаца, након те тоталне катастрофе, да ратују са суперсилом Русијом због земље која није чланица НАТО-а, тера ме да помислим да је смак света близу. Ако је наш народ тако потпуно обманут и историјски неупућен и лако преварен, онда изгледа да из овога нема излаза. И узмите у обзир бизарну контрадикцију овога: с једне стране, свакодневно нам се говори да је Русија неспособни и страшни војни стратези. Онда нам је после тога речено да МОРАМО дати све више и више оружја и зона забрањених летова да помогнемо Украјини да победи….земља за коју нам је управо речено да све зајебава и има низак морал и све то….. нема смисла за мене. Ако су толико лоши у рату, Украјина сигурно може сама да их победи. И није наш посао да то радимо на првом месту. Хеџес је документовао боље од било кога колико се Америка распада по шавовима на толико много начина. А шта Бајден ради? Идемо да навијамо за нашу производњу оружја у Алабами за Украјину!! Невероватно сам разочаран његовом администрацијом. Чекајте и видите, ако преживимо рат са руским, америчким пореским обвезницима, који деценијама страшно пате и заборављени и игнорисани, фактички ће нам бити наплаћена реконструкција целе Украјине, земље која није чланица НАТО-а, платићемо за све то. Трилиони и трилиони више, чак и док кампови за бескућнике ничу свуда у нашим градовима, похлепним елитама то није важно.
    хккпс://ввв.бровн.еду/невс/2021-09-01/цостсофвар

  22. Јесика
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Обично се дивим Крису Хеџесу, али он може да генерализује и то ради овде. Постоје специфични разлози за руску војну операцију у Украјини, међу којима је и убиство 14,000 или више украјинских Руса од пуча на Мајдану 2014. и игнорисање споразума из Минска, убиства и гранатирања које су извршили ЦИА обучени неонацисти; народ Донбаса је затражио помоћ од Русије. Крис Хеџес ово игнорише баш као што западна штампа то изоставља. А ови неонацистички милитанти и војска су зли. Штавише, како је Украјина добила толико (читао сам бројеве од 11 до 39) лабораторија за биолошко оружје у једној земљи? САД су од распада СССР-а гадно третирале Русију и безуспешно су покушавале да заузме пријатељски став.

    Климатска криза као прекомерни ЦО2 игнорише све параметре које добра наука узима у обзир,
    Место Земље у Сунчевом систему и галаксији.. Господин Хеџес звучи као сви левичари који не виде ништа осим ЦО2, који је неопходан за дисање дрвећа и других биљака. Права криза је вишак свега, што олигарси троше далеко више од свог дела. Сви треба да научимо да чувамо, али не препуштајте то недостатку знања политичара.

    Чини се да је аутор такође упијао да Украјина побеђује, Русија губи причу,
    што је пропаганда САД/Запада. Све док Запад подупире Украјину оружјем, Русија је у неповољном положају. Али Русија је све ово знала и одлучила је да предузме војну операцију када сазна да је Русија много јача него раније. И овога пута САД немају прави новац већ брдо дугова. Рат је њихово једино оружје за масовно одвраћање пажње. Кина ово пажљиво прати

  23. И Стевенсон
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Крис слика суморну слику деструктивности човекове воље за моћ. Током последња два месеца почео сам да мислим да нисам у складу са већином сарадника на овом сајту када сам писао о бруталности руске инвазије. Он признаје да то није ограничено на Запад. Покретачи економске похлепе, уског национализма и личне патологије нису својствени ниједној земљи или чак савезу.
    Он је човек од вере који своје вештине носи у затворе да би радио са онима које многи желе да буду закључани, а кључ бачен. Крис тражи светло у тами и искупљујуће факторе.
    Можемо ли видети неког у овом јадном рату? Оно што сам видео је начин на који је, када су избеглице почеле да се слијевају, обични људи широм Европе, без икаквог упутства од стране државе, толико људи прискочило у помоћ. Породице су одвођене у домове људи, а чак и у мом малом енглеском селу, далеко од Украјине, људи су пунили комби одећом, тоалетним потрепштинама и другим стварима, а волонтери су се возили широм континента да их испоруче. Националности су много мање важне младима (упркос расту десничарских партија) Често се изражава осећај да је невероватно да се то дешава у Европи у 21. веку. Постоји расположење да се Русија мора зауставити, али мало ентузијазма за рат, барем из онога што видим и читам.
    Можда ће када се рат заврши (надајмо се пре него касније) опозиција војним авантурама ојачати. Последице великих догађаја тешко је предвидети. Људи из 1914. били би задивљени светом из 1919. Империје су пале, појавила се нова политика и жене су добиле право гласа – за почетак. Морамо да се надамо.

  24. Рицхард
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Хеџес нема разумевања ни за Путина ни за Русију. Он прави исту грешку потцењивања као и амерички политичари.

    • росемерри
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      „Неорганизованост, неспособност и низак морал регрута руске војске, заједно са поновљеним обавештајним неуспесима руске врховне команде,“
      Очигледно је Хедгес читао западне медије, чији је сваки коментар или од америчких фотељаша генерала из Раитхеона итд. или од Украјинаца без изузетка. Руски министар одбране и многи други дају алтернативне ставове, а сајтови попут ЦН, Сакер, Моон оф Алабама, Дуран и непроцењиви Андреј Мартјанов за војна питања би уравнотежили смешна мишљења приказана овде. Људи попут Лиз Трус у Великој Британији доприносе ужасном броју погинулих украјинских војника, као што су БоЈо, ван дер Лејен, Блинкен, охрабрујући их да размишљају о војној победи над Русијом. какав огроман губитак људског живота, само због превеликог поноса САД?УК?ЕУ.

  25. Древ Хункинс
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Председник Михаил Горбачов, као и његов наследник Борис Јељцин и Владимир Путин у раним фазама своје владавине, надао се да ће интегрисати Русију у западни савез.

    Горби је био наиван глупан који је икада поверио вашингтонско-милитаристичко царство. Свет скупо плаћа његову лаковерност.

  26. Давид Отнесс
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ово (испод) то чини. Хеџес је изгубио контролу над стварношћу или бира која стварност одговара његовим перцепцијама. Свака његова изјава у вези са распоредом руских снага је очигледно погрешна. Погрешно! Право из НИТ, ВаПо-ББЦ-НПР-ЦБЦ поља снова и измењених перцепција. Није урадио домаћи задатак и ово није јединствена грешка у последње време. То је погрешно, погрешно схватање.
    Овде постоји само једна реченица која истинито резонује: „Русија не представља претњу НАТО савезу или Сједињеним Државама, осим нуклеарног напада.

    Обратио сам велику пажњу на Хеџеса годинама, деценијама, држао сам га као носиоца моралних стандарда, доносиоца чињеница, али шта ми је преостало да сада закључим са тако траљавим извештавањем, али да је он себе уздигао на своје постоље, ловоров венац и све. Човек је сам направио мит.
    Уздах…

    „Неорганизованост, неспособност и низак морал регрута руске војске, заједно са поновљеним обавештајним неуспесима руске високе команде, очигледно убеђени да ће се Русија преокренути преко Украјине за неколико дана, разоткрива лаж да је Русија глобална претња.

    Руски конвој дуг 40 миља заустављених тенкова и камиона, покварених и без горива, на блатњавом путу за Кијев није био слика врхунске војне снаге.

    Русија није била у стању да савлада лоше опремљене и бројчано инфериорне снаге у Украјини, од којих многе трупе имају мало или никакву војну обуку. Русија не представља претњу НАТО савезу или Сједињеним Државама, осим нуклеарног напада.

    „Руски медвед је ефективно обесмислио себе“, пише историчар Ендрју Бачевич.

    Бачевић такође. Подлегао моралној смрти од новца тхинк танк-а. Тужан је дан. Све што је горе цитирано је само за фрагменте реченица потпуно погрешно. Запрепашћен сам ова два, некада за мене икона, некада велики пад.

    • Реалист
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Нажалост, начин на који је Хеџес конструисао овај есеј био је да више пута говори о бројним стварима које, без обзира на то колико неспособне, немилосрдне, глупе или покварене акције Русије и даље нису оправдавале екстреман, насилан, лудо скуп и вероватно узалудан одговор на какав је Америка одговорила са. Он је заиста преувеличао почињена дела, њихово образложење и претњу коју представља Русија. Уместо да покушава да окарактерише сцене битака о којима нема сазнања из прве руке, требало је да се ограничи на коментарисање похлепе, глупости и прекомерног домета вашингтонских политичара и ратних профитера, посебно пошто обојица очигледно нису успели да науче оно што је требало да буде још једна важна лекција у Авганистану. Дакле, слажем се са вама и неколико других који су изнели сличне ставове.

    • Иан Стевенсон
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Давиде, ако ћемо да коментаришемо чињеничне догађаје, а не да изражавамо своја осећања, морамо да будемо у стању да дамо изворе или аргументе да поткрепимо своје коментаре.
      Готово сви извештачи су дали извештај о начину на који се руска војска борила. Можете одбацити све западњачке извештаје као пропаганду, али видео сам коментаре на ЦН као што су „руске снаге не гранатирају цивилна подручја“. У недељу сам видео снимак Мариупоља са великим разарањем. Био је приказан на Би-Би-Сију, али је имао ћирилична слова у углу и знам довољно да их транслитерујем као РИА Новости, руска новинска агенција. Не знам да ли је то приказано у Русији где је цензура пријављена као много опсежнија, али подржава западне извештаје о томе шта се дешава у том граду.
      Шта би био ваш доказ да је његова процена о руској војсци „у потпуности“ погрешна?

      • Давид Отнесс
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Иану, Реалисту и Пасећем Елку (и вероватно многим другим.) У реду, тражио сам то, и сада радим кратак посао да се вратим кроз пола туцета извора од 25. фебруара који ће документовати моје тврдње. Дозволите ми само да кажем да не бих одбацио оно што сам урадио без разумног уверавања да господин Хеџес није видео резултате истраживања ових новинара, а не да их је занемарио.

        Ово ће ми потрајати, могу само да се надам да ће временски оквир за коментаре остати отворен; Преда мном је неколико сати поновног истраживања. Очекујте материјал од Скота Ритера (у ЦН,) Минт Пресс Невс, Пепе Есцобар, Тхе Сакер, Тхе Граи Зоне, Моон оф Алабама и други.

        • Давид Отнесс
          Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Иану, Реалисту и Елку који пасу (и вјероватно још многима.)

          „Неорганизованост, неспособност и низак морал регрута руске војске, заједно са поновљеним обавештајним неуспесима руске високе команде, очигледно убеђени да ће се Русија преокренути преко Украјине за неколико дана, разоткрива лаж да је Русија глобална претња.

          Пре свега, Русија не би требало да користи регруте у овој „Специјалној војној операцији“. Русија је одбила многе добровољце у првим недељама рата, сматрајући да су њихове професионалне снаге адекватне задатку како ће се овај СМО одвијати. Годишњи позив у руску војску или се одвија сада или ускоро. Око 180,000 годишњих регрута чини окосницу овог нацрта.
          Колико сам ја схватио, пре тога нису смели бити укључени војни обвезници. И то је званична руска влада рекла. 99% времена када немам приступ телевизији сада ми је дало изузетак од 1% од правила по овом питању.

          Са месеца Алабаме - 10. март 2022

          Мали проблем са присуством руских војних обвезника на терену признало је Министарство одбране. То је био проблем јер је Путин уверавао руску јавност да на терену нема регрута или резервиста.

          (Министарство одбране на Телеграму)—
          Нажалост, откривено је неколико чињеница о присуству војних обвезника у јединицама Оружаних снага Русије које учествују у специјалној војној операцији на територији Украјине.

          Готово сви такви војници су већ повучени на руску територију.

          Истовремено, једну од јединица које су обављале задатке борбене подршке напала је диверзантска група националистичког батаљона.
          Један број војника, укључујући и регруте, је заробљен.

          Тренутно се предузимају свеобухватне мере како би се спречило слање војних обвезника на борбена подручја и пустили заробљени војници.

          Нит Месец Алабаме—
          Рицхард Стевен Хацк | 10 мар 2022 3:17 утц | 231 —-Мислим да је Путин посебно наредио да нема војних обвезника. Видим да је тамо наредио и истрагу. Претпостављам да ће неко ускоро бити заузет чишћењем тоалета.

          Дакле, признаћу поенту овде на основу тога што нисам знао да су војни обвезници распоређени. Могу ли да кажем да ли су Путин или виши нивои руске команде били свесни тога? Ја једноставно не знам. Али признајем.

          „Поновљени неуспеси обавештајних служби“ је велико поље које нуди мало специфичности. То што је украјинско становништво било пропагирано да верује у оно што су НАТО специјалисти за психотерапеуту одредили, чини се да је стварна ствар за забринутост. Осам година сејања подела и свакодневног застрашивања Украјинаца који говоре руски свакако је узело данак. Највећи терет команде Азов Бн стављен је у Мариупољ управо због познатих проруских симпатија становника. Осам дугих година застрашивања које не само да је нагризло њихову колективну и вољу многих појединаца, већ је било праћено безнађем да ће помоћ икада доћи. Али његово порекло је увек и стални страх. Они су заправо били затвореници у урбаном концентрационом логору од свега што могу да прикупим. (Из извештаја Патрика Ланкастера, Еве Бартлет и Грејема Филипса на ЕеевТооб.)

          Што се тиче других „великих неуспеха“, шта се конкретно може супротставити Путиновој изјави мисије „ДеНацификовати Украјину. Разоружајте Украјину.”
          А то није подразумевало неку врсту „Ми ћемо само умарширати и преузети Украјину, држати становништво њених највећих градова под војном окупацијом“ са тако мало особља за почетак. Очигледно је да Русија никада није намеравала да украјинске градове држи под војним стањем или окупацијом.
          А његов распоред за постизање дефинисаних циљева мисије никада није наведен нити се претпостављало да ће бити усвојен од стране „Шок и страхопоштовање“ у америчком стилу, био је управо супротно. Због тога је рат сада рат немилосрдног, упорног и неизбежног исцрпљивања – као што је највероватније планирано с обзиром на величину земље и номинални број ресурса, посебно људства, посвећеног победничком крају.

          „Руски 40 миља дугачак конвој заустављених тенкова и камиона, покварених и без горива, на блатњавом путу за Кијев није био слика врхунске војне снаге.

          “...покварен и без горива...” Сез ко?

          Као што је Скот Ритер тако вешто објаснио на ЦН Ливе-у и на многим наредним наступима, ово је била једна од највећих финти (јебања ума) у аналима модерног ратовања. Тамо су седели. Из дана у дан. Седмицу за недељом. 'Патке седеће', зар не?
          Не никако. Целокупна офанзивна и одбрамбена ваздушна ратна инфраструктура Украјине у источном делу земље није представљала претњу. Она је у суштини збрисана у првим сатима рата. Оно што је конвој за нигде радио био је њихов посао. Сејање несигурности и ерго: парализа главних покрета трупа. Иста ствар у Кијеву. У исте сврхе. Руска војска је широко позната међу професионалном војском свуда по томе што је користила превару веома, веома ефикасно током своје историје.

          Зашто те мете седеће патке/дебеле, колико ја знам, никада нису испаљене. Али тамо су седели, незамислива физичка аномалија „ин ио фаце“ која је чак активирала ниво нелагодности Ненси Пелоси „јелен у фаровима“, док је била спремна да предводи мисију да их сама нападне. Мало сутра. Свет је зачарано посматрао, гомилу дрских и пуни себе мајмуна који су посматрали Јорикову лобању. И очигледно, неки то још увек не „схвате“.

          „Русија није била у стању да савлада лоше опремљене и бројчано инфериорне снаге у Украјини, од којих многе трупе имају мало или никакву војну обуку. Русија не представља претњу НАТО савезу или Сједињеним Државама, осим нуклеарног напада.

          Тотално наопако, Цхрис. Пре свега, Украјина се пуни западним оружјем од 2014. То би тек сада било приметно да Русија није послала толико и толико тога, почевши од почетка рата.
          НАТО је имао снажну обуку и наоружавање у Украјини и активно усмеравао своју војску (и политику) постојано од после пуча на Мајдану; САД, Канада и Велика Британија су предњаче у својој жељи да обучавају убице Руса и Украјине који говоре руски.

          Укупна војна снага Украјине (укључујући резервисте) износила је око 650,000 наспрам 150,000 руског особља још у фебруару у време Специјалне војне операције. Недостатак 3 према 1, супротан ономе што војна доктрина позива у инвазијској сили. Јер тако је Русија одредила да ће приступити стварима како би минимизирала цивилне жртве, а исто тако и за цивилну инфраструктуру. Увек ће бити спор на основу тих бројева. Али Цхрис, одакле ти бројеви, толико погрешни да су?

          „Руски медвед је ефективно обесмислио себе“, пише историчар Ендрју Бачевич.

          Вау! Мислим стварно? Понављам своје претходно поштовање према бившем пуковнику Бачевићу, годинама сам читао његове веома добре самосталне радове, у суштини године његовог пробоја. Имао сам огромну симпатију због губитка његовог сина у Ираку. Трагичан начин да преиспитујете толико тога, ако не и све о томе ко сте. Али сад? Тужан сам што могу да кажем да се господин Бачевић придружио редовима 101. председавајућег одељења у депоновању војних бесмислица са изјавама као што је горе.

          Коначно, Зеленски (ии, ии,) Коломојски и НАТО/ЦИА ангажовали су преко 50 (код последњег броја) ПР агенција да би стекли лажни утисак да Русија безобзирно масакрира цивиле насумичним гранатирањем, бомбардовањем и ракетним ударима. Не, то је западни начин, као што се одиграло у преко 14,000 мртвих у Донбасу од 2014. Знам то. Имам пријатеља који се тамо доселио 2014. године, борио се на страни ДНР, ожењен је и сада је званично украјински и ускоро руски држављанин. Ја му имплицитно верујем у оно што говори и он, заједно са многим другима, сведочи да су руске трупе биле веома грађанско свесне. Поготово имајући у виду ове ужасне околности у којима је Русија готово намерно узела тешке жртве свесно бирајући да буде што љубазнија према цивилима. Изнад и изнад херојског.

          Азов Бн и други – заједно са западњачком ПР машином – конструисали су ове митове о „чудовиштима“, њихове залихе у трговини пошто смо упознали њихов бренд савијања перцепције и конструкције лажне заставе. Тврдокорни фашисти су користили било коју технику која је уобичајена за бијесне вукове, укључујући кориштење цивила као граничника за метке, заузимање станова и болница са пушкама, док су станаре затварали у становима истих зграда – пуцајући им у леђа ако су покушали да оду. У томе лежи разлог толиког масовног разарања Мариупоља и његовог народа, као и многих других места у Украјини — а не намерне штете коју су нанеле руске трупе. Доказ? Патрицк Ланцастер, Ева Бартлетт и дугогодишњи британски ратни дописник Грахам Пхиллипс.

          За записник, из Тхе Сакер-а 29. априла 2022., Пепе Есцобар каже: „До сада, у операцији З, руске оружане снаге су користиле само 12% својих војника, 10% борбених авиона, 7% тенкова, 5% ракета и 4% артиљерије. Бројчаник против болова ће се значајно повећати – а са потпуним ослобађањем Мариупоља и решавањем на овај или онај начин Донбасског котла, не постоји ништа што комбинација хистерије/пропаганде/оружања коју је применио колективни Запад може учинити да промени чињенице о тло.”

          Ово је отприлике онолико добро колико је потребно за разумевање колико Руса види ствари. И зашто. (Од 9. марта 2022.)
          хккп://тхесакер.ис/тхе-руссиан-милитари-интервентион-ин-тхе-украине-а-мацро-виев/

        • Реалист
          Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Сложио сам се са тобом, Давиде, не Хедгес. Задржао сам своје коментаре веома уопштеним јер ми се чинило бесмисленим рекапитулирати чињенице, тумачења и аргументе које су аутори ЦН већ често и детаљно обрађивали. Осим тога, толико их је данас подигло ту лопту.

          Најџел Лим, чији се пост појављује горе, можда изражава оно што сам осећао у вези са Хеџесовом бесмисленом принудом да поцепа нову Русију пре него што се усуђује да критикује америчке акције. Критике на рачун Ујка Сема не морају бити уравнотежене копањем по Русији... или, како је рекао господин Лим „Претпостављам да је Крис Хеџес вероватно осетио потребу да 'изједначи' грешке/неуспехе сваке стране у складу са „свим странама су (једнако) лоша/погрешна” позиција.”

      • Бриар
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        „Руске снаге не гранатирају цивилна подручја“
        То није истина. Желео бих да то кажем овако: 'Руске снаге не гранатирају цивилна подручја _у сврху убијања цивила_'. Украјинска војска _користи цивиле као живи штит_. Они _остају своје тенкове у цивилним подручјима_, тако да није изненађујуће да неке руске ракете могу да промаше и униште не тенкове, већ куће. Много је сведочанстава о овој грозној тактици. Такође сам чуо да украјинске снаге понекад гранатирају своје украјинске куће да би направиле фотографије уништених подручја.

    • Паса Елк
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Много сте дриблали а да нисте споменули ни једну тачку у чланку Чирса Хеџиса!

      • Давид Отнесс
        Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Молимо погледајте горњи одговор Иану Стевенсону.

  27. Улф
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Крис је написао: „Русија није била у стању да савлада лоше опремљене и бројчано инфериорне снаге у Украјини, од којих многе трупе имају мало или никакву војну обуку. ”

    Заправо:
    „Више од две године, око 300 америчких војника тихо помаже у обуци огромне партнерске војске у западној Украјини.
    хккпс://ввв.дефенсеоне.цом/тхреатс/2017/10/украине-ус-траинс-арми-вест-фигхт-еаст/141577/

    И то је само један пример од многих.

  28. фирстперсонинфините
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Похлепа је увек млада, осиромашена, брутална у својој извесности, и спремна да жртвује све за своје неодрживе заблуде. Ово је сјајан чланак, г. Хедгес.

  29. Гертруде
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Читава перспектива се мења када се данас сазна да је Черчил намеравао да употреби атомске бомбе на 66 руских градова 1945. Слоган Нема више је само лаж да успава људе који су страдали у рату. Много касније сам сазнао да је Черчил бомбардовао грчке партизане, који су се борили са савезничким снагама, на комаде. Или мржња људи у Индији према Черчилу. Много касније сам видео документ са Шарлом Голом како учи да САД/УК и Русија желе да поделе свет међу њима, изостављајући Француску из тога. да се подели између три. Шарл Гол је регрутовао Алжирце и Мароканце на лажна обећања. Леже закопани на југу Холандије. Борбе за ослобођење Француске, а затим Белгије и југа Холандије. Са никада и захвалношћу Холанђана. Сећам се да је Труман био велики обожаватељ Атомбомбе и желео је да бомбардује велике делове света. И то није страх од другог. Све ово је оркестрирано еонима. Стратегија која се полако спроводи. Да ли су неуро-оружје/психотронично оружје, подсвесне поруке. лажне МСМ вести навикнуте на Миндпрограмм обичне људе који овде у Холандији изгледа нису свесни да овај рат траје већ 8 година уз гнусне ратне повике украјинских војника против грађана Донбаса. Луганск. Римокатоличка црква је овде у Холандији регрутовала младиће да се боре са Хитлером против руских бољшевиста. НСБ, да буде потпуно осрамоћен после Другог светског рата. Ватикан је поседовао концентрационе логоре у Немачкој и водио/управљао њима. Украјина друга јеврејска држава. Или како је Зеленски рекао Аутономни Велики Израел.

  30. Алан
    Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Страх и мржња према Другом су полуге контроле. Вођа се нуди као једини који може заштитити народ, а народ се клања и нуди своју лојалност и послушност. Тако је одувек било.

    • Паула
      Мај КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Како се то зове када људи кажу "увек је било тако". Као да је то исправно или да зато што је одувек било тако, не треба да се трудимо? Постоје здравији људи који контролишу своју исхрану и гледају на дипломатију и они ће наџивети надлежне психопате само живећи дуже и боље. Само зато што су бела раса одувек били ђаволи, не значи да смо сви ми, нити то значи да већина људи, који су црни и смеђи, не могу да остваре другачији свет. Из Силвертон Сиеге-а на Нетфлик-у: „Која је цена слободе? Све.”

Коментари су затворени.