Када су САД напале Русију

Акције
1

У позадини повећаних америчко-руских тензија, па чак и говора о рату, давно заборављено је време када су САД заправо извршиле инвазију, објашњава Џеф Клајн.

Аутор Јефф Клеин
Специјално за вести конзорцијума

Усред двостраначке маније око самита Трамп-Путин у Хелсинкију, грозничава, антируска реторика у Сједињеним Државама чини замисливим оно што је донедавно изгледало незамисливо: да опасне тензије између Русије и САД могу довести до војног сукоба. Дешавало се и раније.

У септембру 1959. године, током кратког одмрзавања у Хладном рату, Никита Хрушчов је дошао у своју чувену посету Сједињеним Државама. у Лос Анђелесу, Совјетски лидер је позван на ручак у Твентиетх Центури-Фок Студиос у Холивуду и током дуге и немирне размене имао је ово да каже:

"Најнепријатнија је била ваша оружана интервенција у Русији ствар која се икада догодила у односима наше две земље, јер никада до тада нисмо ратовали против Америке; наше трупе никада нису крочили на америчко тле, док су ваше трупе крочиле ногом на совјетском тлу“.

Ове Хрушчовљеве опаске биле су мало запажене у америчкој штампи у то време – посебно у поређењу са његовим широко-пријавио жалба да му није дозвољено да посети Дизниленд. Али чак и да су Американци читали о Хрушчовљевим коментарима, вероватно би мало ко од њих имао појма о чему говори совјетски премијер.

Али совјетско – а сада и руско – памћење је много упорније.  Tране страних инвазија, од Наполеона до нациста, још увек су биле свеже у руској јавној свести 1959. године — па чак и данас у Русији — на начин који већина Американаца није могла да замисли. Између осталог, зато су Руси са толико згражања реаговали на ширење НАТО-а на његове границе 1990-их, упркос обећањима САД да то неће учинити. током преговори за уједињење Немачке.

Америчка инвазија о којој је говорио Хрушчов догодила се пре једног века, после Октобарске револуције и током грађанског рата који је уследио између бољшевичких и антибољшевичких снага, Црвене армије против белих Руса. ВДок су Немци и Аустријанци окупирали делове западне и јужне Русије, савезници су покренули сопствене оружане интервенције на руском северу и Далеком истоку 1918. 

Савезничке нације, укључујући Британију, Француску, Италију, Јапан и САД, навеле су разна оправдања за слање својих трупа у Русију: да би „спасиле“ чешку легију која је била регрутована да се бори против Централних сила; да заштити савезничке војне залихе и да их држи ван руку Немаца; очувати комуникације преко Транссибирске железнице; и можда да поново отвори источни фронт у рату. Али прави циљ – који је у почетку ретко јавно признаван – био је преокренути догађаје из октобра и инсталирати више "прихватљив" руска влада. Како је касније рекао Винстон Черчил, циљ је био да се „бољшевичко дете задави у његовој колевци“.

Поред Сибира, САД су се придружиле британским и француским трупама упасти у Арханђелу, на северу Русије, 4. септембра 1918. године.

У јулу КСНУМКС, САД Председник Вудро Вилсон је лично откуцао „Аиде Мемоире” о америчкој војној акцији у Русији Koji је почетком августа ручно предао војни секретар генералу Вилијаму Грејвсу, одређеном команданту америчких трупа на путу за Сибир. Вилсонов документ је био необично амбивалентан и контрадикторан. Почео је тврдњом да је страно мешање у унутрашње ствари Русије „недопустиво“, а на крају је закључио да се слање америчких трупа у Сибир не сматра „војном интервенцијом“.

Интервенција без интервенције

Али америчка интервенција је почела када су се амерички војници искрцали у Владивостоку 16. августа 1918. То су били 27. и 31. пешадијски пук, јединице регуларне војске које су биле укључене у пацификацију Филипина које су окупирале САД. На крају је у Сибиру требало да буде око 8,000 америчких војника.

Судећи по његовим мемоарима, генерал Грејвс је био збуњен колико су ствари на терену у Сибиру изгледале другачије него што су његова нејасна упутства сугерисала. Прво, Чесима није било потребно спасавање. До лета 1918. лако су преузели контролу над Владивостоком и хиљаду миља Транссибирске железнице.

Следећих годину и по дана генерал Грејвс, по свему судећи поштен и неполитичан професионални војник, мучио се да разуме и изврши свој мандат у Сибиру. Чини се да је довео амерички Стејт департмент и његове колеге савезничке команданте на ометање тако што се тврдоглаво држао дословног тумачења Вилсоновог Аиде Мемоире као налажење строгог немешања у руске послове. Чинило се да генерал није могао да примети широко „намигивање“ којим су сви други разумели ова упутства.

Грејвс је настојао да одржи „неутралност“ међу разним руским фракцијама које се боре за контролу над Сибиром и да се фокусира на своју мисију да чува железницу и заштити савезничке војне залихе. Али он је такође био довољно индискретан да пријави злочине „белих“ као и „црвених“, да изрази своје гађење према разним ратним вођама у источном Сибиру које подржавају Јапанци и, касније, да има скептичну (и тачну) процену ниске подршка народа, неспособност и лоша перспектива антибољшевичких снага.

За његове невоље, апсурдно је наговештено да је генерал можда био симпатизер бољшевика, оптужба која је делимично мотивисала објављивање његових мемоара. 

Суочен са навијањем званичника Стејт департмента и других савезничких команданата да буду активнији у подршци „правим“ људима у Русији, Грејвс је више пута питао своје претпостављене у Вашингтону да ли његове првобитне инструкције о политичкој неинтервенцији треба да буду модификоване. Нико, наравно, није био вољан да напише било какву другачију политику и генерал се борио да одржи своју „неутралност“.

До пролећа и лета 1919, међутим, САД су се придружиле другим савезницима у пружању отворене војне подршке „врховном вођи“, белом режиму адмирала Александра Колчака, са седиштем у западносибирском граду Омску. У почетку је то обављено дискретно преко Црвеног крста, али је касније попримило облик директних пошиљки војних потрепштина, укључујући вагоне пушака чију је безбедну испоруку Гравес требало да надгледа.

Домаћа интервенција 

Али изгледи за победу Колчака убрзо су избледели и Бели у Сибиру су се показали као изгубљен случај. Одлука о уклањању америчких трупа донета је касно 1919. и генерал Грејвс је, са последњим својим штабом, отишао из Владивостока 1. априла 1920. године.

Укупно су била 174 америчка војника убијен током инвазије на Русију. (Совјетски Савез је формиран 28. децембра 1922.)

Занимљиво је да је притисак за повлачење америчких трупа из Сибира долазио од сити војника и мишљења домаћег фронта који се противио наставку распоређивања војних јединица у иностранству дуго након завршетка рата у Европи. Приметно је да је током дебате у Конгресу о руској интервенцији један сенатор прочитао одломке из писама америчких војника да би подржао случај да их доведу кући.

Тада, као иу каснијим америчким страним интервенцијама, војници су имали лоше мишљење о људима које су требали да ослободе. Један од њих писао је кући 28. јула 1919. из своје базе у Верхне-Удинск, сада Улан Уде, на јужној обали Бајкалског језера:

Писмо кући за америчког војника током инвазије на Русију

„Живот у Сибиру можда звучи узбудљиво, али није. У реду је неколико месеци, али сада сам спреман да идем кући. . . Желиш да знаш како ми се свиђају људи? Па, рећи ћу вам, тешко да би их неко могао назвати људима, али јесу неке животиње. То су најнеугодније ствари које сам икада видео. Ох, могу да добијем реч о њиховом жаргону ако их не боли када причају. Они сигурно звецкају својим жаргоном када их боле. Ови људи имају само једну амбицију, а то је да попију више вотке од следеће особе.”

Изван Стејт департмента и неког елитног мишљења, америчка интервенција никада није била велика популаран. До сада је било широко схваћено, као што је један историчар приметио, да је можда било „много разлога зашто су ланци дошли у Русију, али је постојао само један разлог зашто су остали: да интервенишу у грађанском рату да виде ко ће управљати земљом .”

После 1920. године, сећање на „америчку сибирску авантуру“, како ју је назвао генерал Грејвс, убрзо је избледело у мраку. Америчка јавност је озлоглашена по својој историјској амнезији, иако су се сличне војне авантуре понављале изнова и изнова током година од тада.

Чини се да ће нас можда требати подсећати сваку генерацију на опасности од стране војне интервенције и једноставну истину коју тврди генерал Грејвс: 

". . .нема нације на земљи која не би замерила странцима који шаљу трупе у њихову земљу, да би поставили ову или ону фракцију на чело. Резултат није само повреда престижа странца који интервенише, већ је и велики хендикеп за фракцију којој странац покушава да помогне.”

Генерал Грејвс је писао о Сибиру 1918. године, али је то могао да буде и Вијетнам 1960-их или Авганистан и Сирија сада. Или данашње упозорење о 30,000 НАТО војника на руским границама.

Џеф Клајн је пензионисани председник локалног синдиката који често пише о међународним пословима, а посебно о Блиском истоку. Разгледница и војничко писмо налазе се у његовој личној колекцији.

Ако сте уживали у овом оригиналном чланку, размислите донирања на Цонсортиум Невс како бисмо вам могли донети још прича попут ове.

96 коментара за “Када су САД напале Русију"

  1. Јеан-Лоуп Изамберт
    Август КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Одличан чланак. Маис перметтез-мои де прецисер уне цхосе куе је раппорте данс мон ливре куи виент д'етре публие соус ле титре „Трамп фаце а л'Еуропе“. Мон онцле, аутодидацте куи парлаит цоураммент плусиеурс лангуес, траваилла ау сецретариат партицулиер де деук пресидентс францаис, Десцханел ет суртоут Миллеранд. Ил фут аинси информе дес мишљења дес милиеук политикуес, патронаук ет финанциерс де л'епокуе. Је пенсе ку'ил ест импортант де раппелер куе дес 1917, лес УСА ет леурс "натионс аллиеес" с'еффорцерент д'абаттре ле гоувернемент револутионнаире руссе нон сеулемент поур дес раисонс политикуес маис егалемент ецономикуес. Је донне куелкуес елементс сур цетте периоде: „Ла Премиере Гуерре мондиале н'етаит пас ацхевее ку'ентре 1918 ет 1922, санс ауцуне децларатион де гуерре, лес форцес армеес де куаторзе леверс де куаторзееур де ла де ла де ла де ла де ла де ла де ла ру револутионнаире руссе пар ле блоцус ет ла гуерре.” (Трамп фаце а л'Еуропе, стр. 29 ет суивантес). Це сонт а пеу де цхосе прес лес мемес социетес транснатионалес де ла финанце ет де ла банкуе куе л'он ретроувера плус тард, данс лес аннеес 1930, поур соутенир л'арривее ау поувоир ду партиот нази („Плут фронта Хитлера” дисаит ле гранд патронат францаис), трговац авец луи пар номбре де филиалес ет армер л'Аллемагне назие ен есперант ку'елле ремплираит ла миссион данс лакуелле лес цорпс екпедитионнаирес де 1918 аваиент ецхоуе. Је донне лес номс де цес социетес транснатионалес ку'ил ме сембле биен де раппелер поур рафраицхир ла мемоире де цеук куи рецоурент – а ноувеау – а ла гуерре финанциере, ецономикуе, милитаире цонтре ет медиатикуе де Руссиед.

  2. Лили Стеинметз
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Молим помоћ историчара. Колико сам схватио, снаге које су ушле у Мурманск (предвођене Британцима) и силе које су отишле у Арханђела (предвођене Американцима) биле су ПОЗВАНА од стране Лењина. Британске снаге су биле тамо да заштите западну границу од Немаца/Финаца, а Американци да заштите нека велика складишта оружја у Арханђелу.
    Позив је био 1917. године, а организација експедиција је подразумевала долазак најраније 1918. године. Чим су стигле, експедиционе снаге су се нашле усред грађанског рата без стварних инструкција својих влада како да се изборе са ситуацијом, и заиста су се сместиле са Белима фауте де миеук. Прилично сам срећан што могу исправити свако ко мисли да сам погрешио.

    • Дмитриј Бабич
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Не, драга Лили, Лењин никада није позвао ове странце у Русију. Лењин је гледао на Антанту (руска реч за Броитско-француску Ентенту Цордиале) као на непријатеља, јер је Антанта активно подржавала беле армије. Лондон и Вашингтон нису гледали на Совјетску Русију као на савезника у борби против Немачке. Зато Русија није добила плен након што су Немачку поражене од савезничких армија 1918. године.

      • Лили Стеинметз
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Дмитриј – Сигуран сам да сте у праву, што се 1918. тиче.

        Али оно о чему сам говорио да су две експедиције одлучене 1917. године, пре него што је избио грађански рат, а да је Мурманска у сваком случају требало да заштити западну границу Русије од немачко-финске инвазије.

        Враћам се на референтне књиге!

  3. лекар из Србије
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    @ Јефф Харрисон

    …или Аустроугарско царство (делови Пољске, Румуније, Чехословачке, делови које је Тито спојио и назвао Југославијом, даље низ средњу Европу која је припадала Отоманском царству…

    Поштовани господине Харисон,
    Уживао сам у читању вашег опсежног извештаја, али осећам обавезу да вас исправим у вези са овом изјавом. Није Тито тај који је 'скупио комаде и назвао их Југославијом'. Краљевина Југославија је основана 1. децембра 1918. године под називом 'Краљевина Срба, Хрвата и Словенаца', али је променила име у 'Краљевина Југославија' 3. октобра 1929. Комунистичка Југославија, настала након што су уз помоћ Црвене армије, проширена је, углавном, додавањем полуострва Истре од Италије, 1945. године, али је Југославија као држава настала пре Тита.

  4. Џорџ Камерон
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Добар чланак о мени непознатом делу историје.

  5. ПФ Золлер
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ако вас занима овај период, препоручујем вам новији историјски роман, ДЕВОЈКА БАЈКАЛА, Престона Флеминга, који се дешава у Сибиру током америчке интервенције. Доступан као е-књига или трговачки меки повез на Амазон.цом. Ево неколико недавних уредничких рецензија:

    „Флеминг постиже скоро немогуће у овој дугачкој књизи, држећи десетине радњи да се врте... а читалац је стављен у необичну и окрепљујућу позицију гледања како историја оживљава без појма како ће се завршити. Руска ратна прича која живи и дише од писца на врхунцу својих моћи.” Киркус Ревиевс

    „Стварајући еп налик Толстоју, Флеминг дели реалистичан, живописан свет унутар Руског грађанског рата са богатим, вишедимензионалним ликовима који откривају различите аспекте човечанства виђеног у ратним временима, а све их чини фасцинантнијим питањем „Шта ако?“ Ако волите историјску фикцију и отворени сте за спекулативне околности које се разликују од историјских чињеница, онда ћете уживати у Маид оф Баикал.” Тхе Цопперфиелд Ревиев

    „ДУЖНИЦА БАЈКАЛА је интригантна прича о рату, чудима и снази вере која ће сигурно заокупити љубитеље историје.”
    Рецензије књиге Феатхеред Куилл

    „Богата детаљима и сложеношћу историјских нијанси, ДЕВОЈКА БАЈКАЛА нуди свеобухватан и импресиван поглед на руски грађански рат. Флемингов роман у свом срцу држи најфинији квалитет жанра историјске фантастике.” Пацифиц Боок Ревиев

  6. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ово је одличан чланак Џеф, хвала ти што си га објавио. Ово помаже да се ствари ставе у перспективу. Један од Трампових највећих греха је склапање мира са непријатељима (Северна Кореја и Русија) које МИЦ гаји тако да може да држи амерички народ збуњеним и заведеним како би они (МИЦ) могли да профитирају од ратне машинерије. Потражите Кена Касенса за веома детаљну перспективу о томе „како се све то уклапа“.

    • Јосеп
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Како је Русија наш непријатељ?

  7. Константин
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Привремена влада није изабрана. То је био производ политичких махинација унутар Думе. Трећа коју је срушио Керенски била је толико неефикасна да је прва завера за њено рушење дошла од сила Антанте са „белим“ савезницима, иако је пропала. То је сведочанство о непопуларности Керенског да је збачен тако брзо, без напора и са гумама. И црвени терор је ишао руку под руку са белим терором.

    Што се тиче вашег „чуда на Висли“, то је било у рату који је Пољска покренула против Совјетске Републике. Али претпостављам да су вас надвладали ваша екстремна русофобија и фашистичка убеђења, пошто сте дошли до тачке да користите изразе као што су „Црвене хорде“.

    Да нисте били окорели мрзилац Русије, видели бисте да се чланак односи на то да Русија и САД војно интервенишу на тлу друге земље. Совјетска недела (која вам очигледно сметају много више од бесконачне листе Вашингтона сличних или горих акција) су небитна.

  8. лиса
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Бољшевичке инвазије на Финску“
    Извините што вас исправљам, али Финска никада није нападнута. Такозвани Зимски рат између Совјетског Савеза и Финске вођен је од децембра 1939. до марта 1940., остављајући Финску независном, али предајући неке области у источној Финској и близу Лењинграда Совјетском Савезу, што је био главни циљ Совјета од почетка .

    Не знам шта мислите под „покушајем инвазије на Европу из 1920. године”? Русија је у то време била толико слаба да нису планирали да анектира целу Европу.

    Што се тиче Пољско-совјетског рата, постоје и друга тумачења. Чланак на Википедији тврди да је рат покренула Пољска. Наравно, током тог конфузног периода, када су различите земље покушавале да успоставе своје границе, постојаће опречна мишљења о чињеницама.

    Грађански ратови обично привлаче друге нације да се мешају, како би добили власт која им одговара. Тако у руском грађанском рату (бели/црвени), тако и у Сирији тренутно.

    Постоји занимљива историјска расправа на овој теми ниже, коју сам сада видео, листајући све коментаре.

  9. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Мицхаел, твоји коментари доказују да се историја може искривити како би одговарала сопственој сврси.

    Разлог зашто су Совјети напали Пољску 1920. године је тај што су Пољска и њен вођа генерал Пилсудски први напали Украјину у покушају да заузму руску земљу у хаосу руског грађанског рата и удружили се са геноцидним Симоном Петљуром и његовом Украјинском Народном Републиком. Њихове удружене снаге заузеле су историјску руску територију, на крају окупиравши Кијев, родно место руске нације. Совјети су, након што су победили беле и западне империјалне армије које су интервенисале у грађанском рату, коначно окренуле рачуне против Пилсукског и Петљуре и повратиле Украјину, и тек онда ушле у Пољску.

    Они имуни на англоамеричка искривљавања историје, попут ваше, знају ко је био Симон Петљура – ​​геноцидни украјински националиста чије су снаге масакрирали десетине хиљада, углавном Јевреја и етничких Руса, у узалудном покушају да створе своју чисту украјинску државу. Такође знамо да постоји разлог зашто су се САД удружиле са његовим политичким наследницима – укључујући нацистичког сарадника Степана Бандеру и Романа Шухејевча после Другог светског рата, све до вођа пуча 2. и неонациста Андрија Парубија (менаџера насиља и снајпериста на Мајдану) и Димитра Јароша .

    Па, да ли подржавате геноциде као што је Петљура? Да ли подржавате нацистичке сараднике из Другог светског рата као што је Бандера? А његови савремени наследници попут Парубија и Јароша? Одговор је очигледан.

    Неки од нас знају да су ови пијуни – сви убице – сви делови „Велике игре“, о којој се још увек игра онако како су писали такви западни геополитички писци као што су Макиндер (и његова „теорија срца“) и Збигњев Бжежински (кум ал. Каида у Авганистану), где Англоамеричко царство настоји да ослаби Русију, без обзира да ли се ради о царској империји, комунистичкој држави или модерној демократској републици, тако што ће заузети Украјину и окренути је против своје словенске руске браће, дозвољавајући тако западним нацијама и капиталу да контролишу источноевропско срце и имовину централне Азије.

    Можда волите да искривљујете историју и подржавате убице. Што се мене тиче, преузећу историју господина Клајна преко ваше сваког дана.

  10. бозхидар балкас
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Када-где-зашто-ко нам је први пут украо наше најдрагоценије наслеђе: право на знање или знање, дато нам је бесплатно и бесплатно од Бога или природе?

    Не знам!

    Али можемо да видимо да се овај феномен дешава у САД у праву. Разбојници се лако виде; тако да нема потребе да расветљавам већину Американаца о чињеници да неки људи још увек крију знање од нас.

  11. Ал Пинто
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    @Јефф Клеин…

    Хвала вам на лекцији из историје која нас је обавестила да се спољна политика САД није променила читав век. Једина ствар која се променила од 1959. је обим војних сукоба и отвореније форсирање америчке идеологије остатку света. Доприносим расту технолошком напретку МИЦ-а и контроли изабраних/именованих владиних званичника у сарадњи са олигархом.

    У вашем линку „дуга и неуредна размена” имам црвено кроз Хрушчовљеве говоре; није било много ствари са којима се нисам сложио. Ваша нејасна референца на Дизни је заправо прилично смешна и вредна цитирања:

    „Био сам на путу овамо, направљен ми је план пута и програм шта могу да видим овде и која места могу да посетим. Било је планирано, између осталог, да посетим Дизниленд.

    Али управо су ми рекли да не могу да идем у Дизниленд (Смех.) Зашто не? Питао сам, да ли је то којим случајем зато што сада тамо имате подлоге за лансирање ракета? (Смех.)

    „Не“, кажу ми, „не можеш тамо јер“ само слушај ово! „Америчке власти не могу гарантовати вашу безбедност ако одете тамо.

    Шта је то? Да ли је тамо избила колера или куга коју бих могао добити? (Смех.)

    Или су Дизниленд заузели бандити који би ме могли уништити? Али ваши полицајци су тако јаки људи да би могли да подигну бика за рогове. Сигурно би могли ефикасно да се носе са бандитима! Онда сам рекао да бих исто волео да одем у Дизниленд и видим како Американци проводе своје слободно време. (Аплауз.)”

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Урнебесно – Дизниленд, „најсрећније место на свету“.
      Хрушчов је био прилично забаван момак.

  12. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Заборавићу своју реакцију када сам први пут сазнао за ову инвазију пре много година. Био сам веома љут што за све године школовања та тема никада није била предавана.

    • Мари Миерс
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Још једна лекција историје која се никада није научила јесте да су амерички и европски инвестициони банкари финансирали бољшевичку револуцију која је донела 75 година разарања народу Русије. Волео бих да видим репортера из Цонсортиум Невс-а како ради истраживачки чланак под насловом „Ко је финансирао бољшевичку револуцију?“ Добра мала књига за почетак је књига Герија Алена „Нико се не усуђује да то назове завером“.

  13. мртмбрнмн
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Веома вредна лекција историје. Помаже да се објасни тренутно квашење панталона до колена, хистерично урлање и ратно хушкање од стране лудих Дементедкрата и њиховог медијског кутка. Када је у питању производња негативца који ће распламсати ген поп, „Тхе Ред Сцаре“ је била америчка подразумевана позиција већ 100 година! Никада не успева.

  14. длк
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Сјајан историјски преглед догађаја из недавне прошлости у име „слободе“. Међутим, и данас геополитички интереси имају предност над историјским увидом и здравим разумом.

    Очигледно, бољшевичку револуцију је „спонзорисао“ западни финансијско-банкарски комплекс.

    Дилема је зашто је америчка војска послата да ослободи земљу чију је „црвену револуцију“ финансирао Запад?

  15. Јое Тедески
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ево везе до приче која описује колико велика и скупа војска може бити корумпирана.

    https://ahtribune.com/us/israelgate/2358-dov-zakheim.html

    Кад год нека земља изгради 'војну за профит', онда треба да пронађе довољно проблематичних тачака да би оправдала постојање велике скупе војске. Ово је место где је Америка била и тамо где наставља да иде. Док Америка не смањи своје масовно глобално присуство, онда се не треба очекивати да ће се много тога променити од велике вредности. Давно је закашњело да САД промене свој „војни за профит“ све време рата, а Америка се придружи остатку конструктивног света у изградњи новог света у коме сви можемо да живимо.

    • КивиАнтз
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Хвала Јое на линку и такође на вашим одличним коментарима. Нажалост, могу да видим само два сценарија за овај надувани и одвратни амерички МИЦ? Или је држава финансијски банкротирала или ће је друга сила противтежа уништити! Једини начин на који могу да видим да то зауставе је да друге нације напусте амерички долар као светску резервну валуту, чиме спречавају Америку да бесконачно штампа лажни лажни новац за финансирање своје војске? Надајмо се да ће се ово десити пре последњег, сценарија краја света, који је застрашујући!

      • Јое Тедески
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Будућност коју видим биће када САД из финансијског очаја национализују све своје одбрамбене извођаче... или тако нешто. Никада не могу да схватим како ће ова наша држава отплаћивати државни дуг, а да у исто време троши оно што ми радимо на одбрану. Даље, да сваки други дан читам о још неколико земаља које долазе да се договоре о другој валути за трговину у односу на амерички долар, и покушавам да угурам тај развојни процес у своју главу како бих схватио шта то значи по сталном курсу . САД су од земље производње хране и производа постале земља вођена шпекулацијама... долази дан обрачуна, па претпостављам да би национализација сваке проклете ствари могла бити могућност да би се оперисало.

        Чувајте се КивиАнтз. Јое

      • Јосеп
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Дебата о томе коју валуту користити као светску резервну валуту је помало фасцинантна.
        Остале три најтргованије валуте које уживају најмање 10% дневног удела су, редом од највећег према најмањем, евро, јапански јен и британска фунта. С обзиром на лоше стање у еврозони и Британији, као и јапански национални дуг, нисам сигуран да ли било која од те три валуте може да замени долар, а камоли да ли ови фактори треба да одреде њихову вредност. За сада бих био захвалан свим другим кандидатима за валуту која није УСД за међународну трговину.

        Додатна напомена: Нисам сигуран да ли ће ико бити забринут око овога, али две мале сметње које сам некада имао (више не толико) у вези са америчким доларом које није било у валутама многих других земаља биле су недостатак бројева на кованицама и недостатак разликовања боја на новчаницама/мјеницама.

  16. ргл
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Може ли се „интервенција“ САД – и Француске/Британије – у Русији у име Белих Руса – цариста – заиста назвати инвазијом? По мом мишљењу, не може. Слично као што је Русија позвана у Сирију да се супротстави анти-Асадовим коалицијама, царисти су тражили помоћ од западних сила да се супротставе Црвеној револуцији.

    ЈА НИСАМ ЉУБИТЕЉ америчке империјалне моћи која траје до данас, међутим, историју треба бележити онако како се историја заиста и десила. Интервенција је урађена по налогу 'правне' владајуће моћи у овом тренутку. Назвати ово инвазијом је погрешно.

    • ТоивоС
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Царска влада је нестала две године раније. Дакле, не, САД и друге западне силе нису дошле на позив ниједне владе. Заузели смо страну у грађанском рату. Заиста смо извршили инвазију на суверену Русију.

      • ргл
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Да. Морам да се вратим и поново учитам ову. Ви сте у праву, а ја нисам. Урадио сам још мало истраживања о овоме, и хеј... шта да кажем. Погрешио сам.

        Хвала на посту.

        • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Честитам што сам био први читалац кога сам икада видео који се није плашио да призна грешку. Ти си мој херој дана!

        • ЕуГене Миллер
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          рги — Ви сте међу ретким људима који су икада објавили коментар-одговор, наводећи „погрешио сам“. Ви сте џентлмен и учењак. Поздрављам вашу мудрост и понизност.

    • Константин
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ово је веома разуман и добро промишљен коментар. Међутим, реалност на терену у револуционарној Русији је да белцима, било есерима, кадетима, монархистима итд., недостаје народна основа, јединство и воља својих противника да би подигли устанак против совјетске власти.

      Апсолутно није случајно да се ефективни почетак грађанског рата може означити када се Чешка Легија окренула против бољшевика. Даље, без подршке Антанте, војне, политичке и финансијске, сукоб не би дуго трајао. Укратко, грађански рат је био заснован на страним интервенционистима и тако се може описати.

      Сличност са Сиријом постоји, али се опет може пратити на страни џихадистичких побуњеника и терориста, који не би били у стању да преузму било какву озбиљну претњу и одрже дуготрајне напоре без запањујућих нивоа подршке са запада и заливских држава.

    • Десмонд Царролл
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Руска краљевска породица је била мртва када је Пуденхед Черчил организовао Интервенциони рат, током којег су (две и више година) милиони патриотских Руса погинули бранећи своју револуцију.

  17. Хозе
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Као Латиноамериканац, могу лако да разумем главне тачке спора аутора. Искрено говорећи, не знам шта је горе: САД воде бескрајне ратове и лажу о њима или америчка јавност је позната по својој историјској амнезији. Опет, амерички национални медији охрабрују још један рат са Русијом. Ово ме подсећа на драму Вилијама Шекспира под називом Хенри В у којој у 3. чину, сцена 1, изговара „Још једном на мост, драги пријатељи“ Људска глупост не престаје да ме изненађује.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Слажем се са тобом.

    • ргл
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Добар дан Хозе…

      Аутоматско исправљање ће се зајебавати сваки пут. Верујем да цитат почиње „Још једном у затвор...“

      • Хозе
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Драги РГЛ: Извињавам се што сам погрешно написао цитат из Шекспирове драме Хенри В. Након неког истраживања, испоставило се да је тачан цитат „Још једном у кршење, драги пријатељи. Речи из драме Краљ Хенри Пети, Вилијама Шекспира. Краљ Хенри окупља своје трупе да нападну пробој или процеп у зиду непријатељског града.

        • ргл
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          'јутро Јосе.

          Извињења нису потребна. Ниси погрешио, сам по себи. И нисам се само шалио. Аутоматско исправљање *може* понекад бити урнебесно, али верујем да се превише ослањамо на — само ћу рећи 'технологију'.

          Лолол… Грешим све време. Никад се не извињавам. Грешим јер сам погрешио своје чињенице. Не покушавам да одвратим, или да будем неискрен, или лажан. Понекад сам једноставно глуп. Али нећу да се извињавам због тога.

        • ргл
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Видите! Видите! Тачна формулација је „прекршај“, а не „затварач“ (као што сам навео). Данас имам озбиљан напад 'глупа'. Лолол... али се И даље не извињава због тога.

          Надам се да ћете имати добар, плодоносан дан.

        • Хозе
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Не брини о томе. Моја поента цитирајући Шекспирову драму Хенрија В била је да покажем узалудност оних који напредују или профитирају од рата. Западне силе су покренуле руску инвазију 1918. без подршке народа. Било је осуђено на несретан неуспех.

  18. Џеј
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Нисам знао за америчку инвазију на Сибир у каснијим тинејџерским годинама 20. века.

    Читао сам о оном који су Велика Британија и САД покренуле из Пољске на крају Првог светског рата, а затим дозволиле да се води као „приватни“ рат раних 1920-их.

  19. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Око четири хиљаде канадских војника учествовало је у западној империјалистичкој интервенцији у Русији након револуције 1917. Канадске сибирске експедиционе снаге придружиле су се америчкој интервенцији у западној Русији (Сибиру) почевши од лета 1918, полазећи из Викторије БЦ. Највише активних дужности одвијало се у и око лучког града Владисвостока. Снаге су се вратиле у поразу између априла и јуна 1919. Прича о канадској интервенцији, укључујући побуне у Викторији од стране регрута који одлазе, испричана је у књизи Бена Исита из 2010. „Од Викторије до Владивостока: Канадска сибирска експедиција, 1917-19.“ .

  20. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Почео је тврдњом да је страно мешање у унутрашње ствари Русије „недопустиво“, и на крају је закључио да се слање америчких трупа у Сибир не треба сматрати „војном интервенцијом“.

    То је прави драгуљ. Интервенција није интервенција, рат је мир, и тако даље. Аха добро. то је што је. Способност америчког народа да постане хистерична, као што је случај са недавним сусретом Путина и Трампа, тера Гебелсове, Бернејеве и Ајзенштајна да с одобравањем климну главом са својих гробова, стварање линчове руље је прави део колача.

    • Пљачкати
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Волео сам ту линију. Чудим се Орвеловом предвиђању о двоструком говору и принудној пропаганди. Сада се питам да ли је заиста видео ову отпрему наруџбине.

    • Паора
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Сергеј Ајзенштајн? Више него мало неправедно да га спојите са Бернаис & Гоеббелс. Његов 'Бојни брод Потемкин' је на врху многих листа 'Најбољих филмова свих времена', не знам да је било шта Б&Г усрано икада оптужено да има уметничке заслуге. Не морате бити тврдоглави комунисти да бисте се најежили када се та ручно обојена црвена застава подигне усред иначе потпуно црно-белог филма. Прави уметник и присталица револуције коју је америчка интервенција настојала да удави у крви, њих двоје не морају да се међусобно искључују. Ако желите да убаците стаљинисту за 'равнотежу' покушајте са Андрејем Ждановом.

  21. Реалист
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Мој деда је регрутован у америчку војску и послат у Сибир 1918. да се бори против бољшевика. Имао би 125 година да је још жив. Он је донео приче о својим искуствима тамо плус неке старе руске копејке са двоглавим царским орлом на њима које имам као куриозитет на свом рачунарском ЦПУ торњу. Један велики комад датира из 1877. У мешавини су и неки древни корејски новчићи јер су многи локални становници били етнички Корејци или Кинези. Такође, бројне фотографске разгледнице са натписима на енглеском попут оне приказане у чланку. Претпостављам да су штампане углавном за војнике, јер који су други „туристи“ посећивали Владивосток, или Сибир уопште? Ниједном Американцу се та дужност не би допала, посебно имајући у виду климу, пејзаж (пола године чврсти ледени блок, другу половину непроходна блатњава мочвара) и релативну неприступачност домородаца (шта су Американци говорили руски, корејски, кинески или племенских језика?).

    Командир чете 27. пешадијског пука мог деде, Силвиан Г. Киндалл, написао је књигу која описује ову такозвану америчку војну „експедицију” двадесет пет година након чињенице која је објављена 1945. Срећно у проналажењу примерка ако нисте служили са јединица. Мислим да то није био бестселер. Прича је пуна описаних радњи и зверстава, као што би се могло очекивати од такве књиге, од стране разних бораца, укључујући Русе, „Козаке“, Чехе, па чак и Јапанце.

    Најдирљивији унос, међутим, представљен је у последњих неколико параграфа који покривају америчко повлачење из једног у дугом низу расипних крвавих војних гамбита руководства наше земље. Баш као иу корејским и вијетнамским сукобима, а можда чак иу рату у Авганистану у случају Беау Бергдала, било је огорчености, отпора и дезертерства регрутованих и њихових породица код куће. Војна окупација на другим континентима од стране америчких снага је још увек била релативно нов концепт, који датира само из Шпанско-америчког рата и наше анексије Филипина мање од две деценије раније. Док је последњи транспортни брод хватао америчке евакуисане, откривено је да је око 10 или 12 мушкараца нестало, а њихова судбина ће бити трагично одређена неколико недеља касније када је група од једанаест америчких дезертера плус један поручник дао оставку на дужност у поље су заузеле локалне снаге. Неки од ових мушкараца су се оженили локалним женама или су нашли луку код локалних породица. Није било важно. Одведени су на стрељање по кратком поступку, што је била судбина свих осим двојице који су успели да побегну када је група побегла док су их водили у смрт. Бивши поручник и још један човек били су једини који су на крају успели да побегну у Кину и на сигурно. Јадници никада нису замислили будућност коју им је ујак Сем организовао када се њихов број појавио на нацрту.

    И за шта? Да ли смо заиста мислили да можемо да контролишемо Русију све од Минска, Кијева и Арханђела на Западу, преко хиљада миља дивљег континента до источне обале Тихог океана, од којих је већина И даље дивљина? Узалудна борба Керенског, Колчака, Гаиде и неких других вођа „белих Руса” да ускрате бољшевицима апсолутну власт над овим огромним и суровим пејзажом, описана је у књизи, што је стварност која је требало да јасно стави до знања увек жељним Јенцима да су они су свакако били ван свог елемента на овом месту. Можда наговјештај Сајгона? Ово није био Тексас који смо покушавали да украдемо од нашег комшије.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Реалист. Хвала.

    • Скип Сцотт
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Сјајна прича Реалиста. Хвала што сте то поделили.

    • Јое Тедески
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Реалистично хвала што сте поделили тај део породичне историје. Сигуран сам да би ваш деда био поносан и поштовао би перспективу коју користите да опишете шта је радио током тих година борбе у Белом рату у Русији.

      У праву сте што указујете на лоше промишљене процесе Америке које користи када прави стратегију ратних планова наше земље. Као Вијетнам од раног почетка до када су се Французи повукли, до многих упада које је ВЦ направио, на изненађење ТЕТ офанзиве, никада их нисмо имали за јаја како би неки рекли. Борили смо се да заузмемо брда само да бисмо напустили та иста брда многа су Американци умрли да би доминирали, јер је ова стратегија била понављање и испирање са сваким брдом које смо ми Американци освојили. Није постојао план за победу, само план да се окупира и исуши благо наше нације, новца и крви, у прљавштину. Последњи пут, Америка се не бори за победу, бори се само за профит. Јое

    • Баби Гералд
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Хвала што си поделио ову занимљиву причу са нама, Реалисте. Радим у универзитетској библиотеци и ми заправо имамо примерак те књиге Силвијан Г. Киндал у нашој колекцији, као и е-књигу. Ископаћу га следеће недеље када будем брчкао по гомилама.
      Кад смо код тога, видео сам и књигу о америчким заробљеницима у Русији као резултат те мале авантуре – не могу да се сетим наслова, али ћу је наћи.

    • Стив Пас (вучјац)
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Регрутован сам у америчку војску 66′, обучен за стрељачку пешадију и послан у Вијетнам. У заменском батаљону у Лонг Бинху, северно од Сајгона, био сам распоређен у 25. пешадијску дивизију у Цу Цхи-у, где сам даље распоређен у чету А, 2. батаљон 27. пешадијског пука чији је надимак био „Вучјаци“. У то време сам се бавио опстанком, а не историјом и нисам имао појма одакле је дошло име „Хтови”. Издржао сам 5 месеци пре него што сам рањен 12. марта 67′ и провео сам више од 2 месеца у војној болници у Јапану. Имао сам 19 година. Сада имам 71 годину и кроз године сам научио многе ствари о рату и ко профитира. Назив „Вучјаци“ за 27. Инф пук настао је када је локално становништво наводно приметило да се 27. кретао брзином вучјака у тешким условима.
      Слажем се са "А за шта?" питање када размишљам о свом/нашем искуству. Све је исто; само новија технологија него пре 100 година. Ја/ми смо у то време имали проблема са „зашто“, али без информација које би надокнадиле нашу индоктринацију. „Невоље не граде карактер; то ОТКРИВА“. Испоставило се да је мој у реду.
      Хвала на сјајном чланку и једнако сјајним коментарима.

  22. Том Велсх
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Добар чланак - што се тиче тога. За целу причу (као и обично цензурисану од стране уредника ПЦ Википедије) погледајте https://en.wikipedia.org/wiki/Allied_intervention_in_the_Russian_Civil_War

  23. Зху Ба Јие
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Нико неће извући поуку из овога или из било које наше неуспеле „интервенције“.

  24. ТоивоС
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Генерал Грејвс је био војни официр. Његов задатак је био да заузме територију и одбрани је. Тако је добио задатак да заузме источни Сибир. Владивосток је било лако заузети, јер није било значајнијих опозиционих снага. Али Владивосток је био једно мало насеље у поређењу са остатком Сибира, можда неколико стотина квадратних миља у поређењу са милионима квадратних миља које дефинишу источни Сибир.

    Гравес је имао неколико десетина хиљада војника. Мора да је схватио да ће за ефективну окупацију Сибира бити потребни милиони војника. И не само то, већ би те трупе морале да буду у стању да укопају и граде бункере на земљишту које је део арктичког пермафроста, односно да преживе у бункерима, без топлоте, током зиме где би биле уобичајене температуре од -50 степени. И он би се суочио са трупама које су знале да живе у тим условима.

    У зиму 1941. године, немачка армија која је напала Москву погодила је температуру од само -30 степени и изгубила хиљаде војника од мраза, а да не помињемо да су им се тенкови и артилерија чврсто смрзли. Та зима није уништила нацистичке снаге, али су њихове нападачке снаге изгубиле најмање 140,000 војника. То су били губици које нису могли да надокнаде. У сваком случају, мислим да је генерал Грејвс био прилично рационалан када је одлучио да САД не могу да победе у рату који се води у Сибиру ако не у самој Русији.

  25. Патрициа М.
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Уптон Синцлаир пише о томе у својој књизи „Нафта“ (1927).

    • Том Велсх
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Е сад, зар то није занимљив наслов за књигу! Чак и пре 90 година…

      • Патрициа М.
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Да. То је добро штиво – о нафти, политици, корупцији, „спољним“ односима, мешању САД у Русију, итд. То чини да човек схвати да се ништа није променило за тих 90 година.

  26. Јефф Харрисон
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Прави проблем је што Сједињене Државе нису имале укус рата 150 година. Под укусом рата мислим на безобзирно уништавање инфраструктуре, домова, предузећа и бесмислена покоља цивила – попут онога што радимо на Блиском истоку и у Северној Африци већ неколико деценија. Последњи пут када се то догодило, био је то грађански рат и већина разарања се дешавала на југу. Буди опрезна, Америко, можда ћеш добити рат који тражиш, али упозоравам те да не волиш да се према теби третирају као ми према остатку света, али то није ништа од онога што би рат донео овде.

    • Јосеп
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      За много тога може се кривити чињеница да је Америка окружена са два океана, а ниједна од две земље које се граниче са њом, Канада и Мексико, не представљају претњу.

      • Том Велсх
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        „Сједињене Државе су биле благословене међу народима. На северу је имала слабог комшију; на југу још један слаб сусед; на истоку, риба; а на западу риба”.

        – Жил Жисеран, француски амбасадор у САД, 1910

    • КивиАнтз
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Америчко копно никада није нападнуто! То искључује америчке ратове за независност од Енглеске и острвски напад на Перл Харбор! Једина ствар за коју можете рећи да је била близу је напад 9. септембра на Куле близнакиње, али чак и тада постоје спекулације да је ово био напад лажном заставом да би се пружио изговор за инвазију на Ирак? Окружена морем са обе стране и географска изолација је изоловала Америку од стране инвазије, отуда и ароганција да се покољ који посећују на друге нације не враћа да их угризе у задњицу! Међутим, 11. септембар је разбио самозадовољство Америке и показао да је ова непобедивост од напада одлучног непријатеља била могућа да пробије одбрану!

      • Том Велсх
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Укупан број мртвих 9. септембра – од којих неки нису били држављани САД – мањи је од хиљадитог дела (то јест, 11%) од броја људи које су САД убиле САМЕ у својим инвазијама на Ирак.

      • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Ратови за истребљење Индијанаца, мексичко-амерички рат и рат за овековечење ропства, да споменемо само неке… Сада имамо класне ратове, пошто је конкуренција катализатор наше „економије“.

      • лиса
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Напад на Перл Харбор је прави део историје, ако је веровати документарцима, приказаним на Хистори Цханнел-у. Кукавички изненадни напад на америчке војне бродове? Постоји много доказа да је надолазећи напад био добро познат у Вашингтону унапред, чак и вероватно да је јапански напад изазван акцијама ФДР-а. Обећао је америчком народу да се САД неће мешати у Други светски рат, осим ако не буду нападнуте. Да ли је требало да се укључи? У најбољем интересу земље?

    • Скип Сцотт
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Џеф-

      Рат који би дошао у САД не би био искрцавање трупа на нашу обалу, то би били облаци печурке, и завршио пре него што би било ко могао да научи лекције. Лењи који пијуцкају кафу и Рејчел посматрачи немају довољно маште да би се уплашили.

      • Скип Едвардс
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Џефе, ово је тужно стање ствари које постоји у „супер величини“, названом доле и наизглед безбрижном грађанству које чини већину становништва САД. Сад; али, када покушам да изнесем било шта од овога у разговору, добијам уобичајену примедбу: Скип, зашто си тако негативан; живимо на тако лепом месту; не можемо ништа да урадимо, зато буди срећан и живи свој живот. Тако јако тужно.

        • Јефф Харрисон
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Имаш среће, Скип. Оно што ми се обично дешава је да ме питају зашто браним Русију. Генерално кажем да све што желим да видим је да се сви третирају исто и да ако САД не играју по правилима, не треба да се чуде када друге земље не играју по правилима. Тада ме гледају као да сам некакав ванземаљац из свемира.

  27. ТхомасГилрои
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Г. Клеин

    Али совјетско – а сада и руско – памћење је много упорније. Ране страних инвазија, од Наполеона до нациста, још увек су биле свеже у руској јавној свести 1959. године — па чак и у Русији данас — на начин који већина Американаца није могла да замисли.

    Ово је важан подсетник на цену интервенције и како људи у нападнутим земљама не заборављају лако. Ово се на много начина односи на интервенцију САД на различитим нивоима у питањима Јужне и Централне Америке током хладног рата. Наши суседи са југа и данас, скоро тридесет година након завршетка хладног рата, још увек замерају САД. Па зашто је тако тешко разумети источну Европу и руску доминацију током хладног рата? Зашто је тако тешко разумети жељу да се придруже НАТО-у (и ЕУ) земаља које је Русија раније потчинила без демократије под комунистичким барјаком? Да ли неко заиста верује да ове земље које су раније биле у Совјетском Савезу не би замериле (и плашиле се) Русији? Након распада Совјетског Савеза ослобођено је 15 земаља. Украјина је такође стекла независност.

    Али ово иде много даље од тога. Стаљин је био тај који је потписао пакт о ненападању са Хитлером који је у суштини поделио Пољску и дозволио Русији да полаже право на Финску, Летонију, Литванију и Естонију (иако је Стаљин у суштини пропао у Финској). До Другог светског рата, Естонија, Летонија и Литванија су биле независне након што су стекле независност након Првог светског рата. Наравно, Русија је била приморана да уђе у рат када је Немачка напала Русију што је довело до великих жртава од стране Руса да потисну Немце све до Берлина.

    Дакле, Руси тешко да су жртве НАТО-а. Они су жртве сопствене стране интервенције и доминације у пословима других земаља ради ширења Руске империје. Доминација суседа у блиском иностранству САД и Русије изазвала је велики анимозитет и негодовање. Русија није у позицији да плаче „жртва“.

    • Тристан
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Занимљива хипотеза, која се завршава тврдњом да Русија није у позицији да плаче као жртва. Ово игнорише поенту изјаве коју сте цитирали на почетку свог поста. Када се узме у обзир историја инвазије страних сила на Русију, може се видети да облик самоодржања долази у настојању да између вас и ваших потенцијалних агресора имате тампон државе.

      Док је у периоду након Другог светског рата совјетска Русија заиста настојала да потчини нације на својим границама, требало је да постигне ову тачку. Треба схватити да је формирање НАТО-а (јако антикомунистичког) било пре Варшавског пакта (споредна напомена, запамтите да је генерал Патон изнео идеју да би савезници и поражена Немачка требало да се удруже и нападну снаге Совјетског Савеза у Европи до краја Другог светског рата), а сада нема Варшавског пакта док НАТО опстаје и има трупе и опрему стациониране на руским границама. Идеју да је експанзија „Руске империје“ доминантна карактеристика руске спољне политике треба озбиљно испитати пре него што се ова општа претпоставка може користити као чињеница. Такође се може погледати и друга нација и њено понашање у историји и откриће се да би она могла бити оптужена за ово (ширење империје), и да би могла бити оптужена за ово јер је насилно следила овај циљ. Ова нација су Сједињене Државе.

      Главна поента тренутно је да Русија не следи диктате Запада, клањајући се боговима слободног тржишног капитализма као што то чинимо ми на Западу. Као резултат, ово обезбеђује модел профита за капиталистички Запад слободног тржишта.

      Занимљиво је да је жеља бивших совјетских нација источног блока да се придруже НАТО-у загонетка на њеном лицу. Зашто? Не мислим да је из разлога које ви у потпуности наговештавате и негодовање због совјетске доминације свакако ваљано. У овом тренутку мислим да је амерички/западни капитализам/ратна машина/профит више мотиватор. Неколико одабраних људи и организација у земљама које се придружују НАТО-у наћи ће се обогаћене изнад претходних снова. Ово неколико одабраних су политички оперативци и политичари, али више они који се баве продајом и набавком система оружја. Престиж чланства у НАТО-у је више за оне који профитирају од тога него за потребе безбедности или одбране нације, пошто је НАТО сада углавном средство за амерички/западни капитал да држи или преузме ресурсе од којих жели/треба да профитира а још више средство за америчку владу да захтева куповину уређаја за пропаст од америчких произвођача оружја.

      Нажалост, профит у име рата је добар, тражење профита од мира није тако добро, јер је много теже на Западу којим доминира неспутани капитализам и размишљање о нултом износу одустати од тог модела профита (рата и страха од њега) која се у великим количинама исплатила.

      • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Врло добро речено Тристан – Запад има много историјских следбеника који су потпуно пропагирани лажним историјама, било да би задржали посао или из незнања. Проучите споразум из Јалте – живео сам тамо годину дана – лепо слободно место. СССР није имао велики маршалов новац за обнову источне Европе – они су дали све од себе да изграде те стамбене објекте из совјетске ере итд. културе, које се и данас могу ухватити – као део преваре ЕУ о присилној имиграцији – Спацибо

      • Скип Едвардс
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Постоји једно питање које има врло вероватан закључак да нуклеарни рат има; уништење читавог живота на Земљи. Као што бисте исправно рекли, климатске промене су узроковане људским фактором. Шта би било горе? Смрт у злогласној отровној соби; или, смрт потпуним уништавањем Земљиних екосистема? Где се боље троши наш новац и интелект? На дување једни друге у комадиће; или је боље потрошити покушавајући да се уједине као појединци, као земље, као интелекти и као владе у покушају да се реше климатска питања која утичу на све нас? Ово је време да се ујединимо иза вођства које ће нас покренути ка пријатељству и миру и спознаји да сви људи морају да раде заједно на решавању ВЕЛИКОГ ПИТАЊА КЛИМАТСКИХ ПРОМЕНА. Ако владе не желе или не могу то да ураде, онда је наша дужност, наша је одговорност да избацимо све такве владе и поставимо ново руководство које је дорасло послу. То важи за све владе широм света. Или ћемо сви радити заједно и можда умријети покушавајући, или ћемо одустати и умријети сами, већина нас осиромашена, неки богати изван маште од пустоши коју су свесно уништили на све нас.

    • историчар
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Немачка инвазија на Русију 1941. била је одговор на Стаљиново позиционирање огромне совјетске освајачке армије на европским границама, превентивни удар попут оних на којима Сједињене Државе данас инсистирају да имају апсолутно, неспутано право да изврше где год и кад год желе – осим што је претња опстанку Немачке била стварна.

      Стаљин је спровео двогодишњи план укупне мобилизације који је припремио начелник Генералштаба Борис Шапошњиков на састанку Политбироа 19. августа 1939. – само четири дана пре потписивања совјетско-немачког пакта о ненападању. У наредна 22 месеца, Стаљин је подигао укупно 295 дивизија организованих у 16 ​​армија, док је снабдевао Немачку залихама и оружјем у нади да ће исцрпити своју одбрамбену способност борећи се против знатно надмоћнијих британских и француских империјалних снага и постати лак плен.

      Нужда је наредила напредовање у Русију Вермахта једва трећине величине инвазијских снага које је окупио Стаљин. Али ухваћени у неодбрањивим формацијама за нападе, милиони Црвене армије су заробљени или убијени за само неколико месеци, охрабрујући немачке лидере да верују да је могуће да се издајнички Стаљинов терористички режим једном заувек збрише са мапе.

      • Тристан
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Вау! Како објашњавате операцију Барбароса и планирање пре те офанзиве? Како објашњавате планове нацистичке владе да окупира нафтна поља на југу Русије, заједно са житницом Русије, Украјине, у контексту већег рата за пораз савезника? Како се објашњава Хитлеров циљ да порази, пороби и прекине животе „подљудских Словена“?

        Ова верзија историје представљена у вашем коментару је чудна.

        Овде је понуђен неки контекст; https://en.wikipedia.org/wiki/German%E2%80%93Soviet_Commercial_Agreement_(1940)

        и овде: https://www.ucis.pitt.edu/nceeer/1982-624-15-Mahoney.pdf

      • јамес цхен
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Ваше игнорисање закључења антикомунистичког пакта 1936. од стране Немачке и Јапана је одвратно.

      • Том Ратлифф
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Заиста, ово је „хипотеза (Виктора) Суворова“, потиснута на англофонијском Западу, али коју је недавно покрио Рон Унц:

        „Од 1990. Суворовљева дела су преведена на најмање 18 језика, а међународна бура научних контроверзи завила је око хипотезе Суворова у Русији, Немачкој, Израелу и другде. Бројни други аутори су објавили књиге у прилог или чешће снажно противљење, а чак су одржане и међународне академске конференције на којима се расправљало о теорији. Али наши медији на енглеском језику су скоро у потпуности ставили на црну листу и игнорисали ову текућу међународну дебату, до те мере да ми је име најчитанијег војног историчара који је икада живео остало потпуно непознато.

        Извор: Америчка Правда: Када је Стаљин скоро освојио Европу (извините, покушавам да заобиђем филтер нежељене поште искључивањем веб везе)

    • Јефф Харрисон
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ваше познавање историје је слабо. Руско царство је постојало све до колапса династије Романов на крају Првог светског рата и углавном је било оно што ми сматрамо СССР-ом у смислу својих територија. Човек може да се врати у прошлост да би видео сваку ствар која води ка другој, али да бисмо разумели руско размишљање средином 20. века, потребно је разумети да је 100 година раније Наполеон напао и нанео велике патње Русима. По бројевима: француски губици (мртви и рањени) били су ~400-450,000; Руске жртве (мртви и рањени) износиле су око 360,000. Укупно војних и цивилних мртвих било је око милион. А то је било 1, богами! Сви ти људи су побијени мачевима, једнократним мускетама и пушкама са кременом и топовима (оним код којих се мора запалити фитиљ). Размислите о томе. Руси, који су имали мању војску, суочили су се са САД његовог времена, Наполеоном. Да би поразила Французе, Русија је водила политику спаљене земље коју су водили Козаци (читај: Словени из Украјине) и уништавала је све што се налазило на путу војске која је напредовала. Све. Нису Руси спалили Москву, али Французи. Руси су платили велику, високу цену, као и Французи који су видели како њихова хегемонистичка контрола над Европом нестаје. Пре него што покушате да урадите нешто глупо и покушате да ми кажете да је то било 1812 година пре револуције 100, дозволите ми да вам кажем ово. Мој први активни задатак у Војсци био је у Билоки Миссиссиппи 1919. Хтео сам да будем тамо само накратко и нисам био заинтересован за било кога од локалног становништва и било шта друго осим мене и неколико сталних момака из странке би се дружили и у суботу увече бисмо гледали Врасслин' на обали залива Мисисипија. Било је супер забавно. Једне суботе један од рвача имао је ручицу „Јенкија“ (сви професионални рвачи имају дршку као Хулк Хоган и Горгеоус Георге). Исусе Христе, гомила је подивљала. Никада нисам видео ништа слично пре или после. Рвачи глуме, да. Гомила није и ова гомила је мислила на крв. Иако је то било више од сто година раније, та гомила је желела да Јенки лично плати за Северну агресију како је познат на југу. Долазим из Конектиката и закључио сам да овај Јенки тамо ускоро неће спомињати своје порекло.

      Можда ће вас занимати шта је навело Наполеона да нападне Русију. Наполеон је био у потрази за хегемонистичким заблудама као што су САД сада и покушавао је да угуши Енглеску (или Велику Британију ако желите) од њене трговине и они су санкционисали свакога ко послује са Енглеском. Цар Александар И наставио је да тргује са Енглеском преко трећих лица. Наполеон, баш као и режим у Вашингтону, није био срећан због тога. Тако је подигао Ле Гранде Армее. Скоро 700,000 војника – размислите о томе. То је било 1812.

      Сада. Што се тиче остатка твоје неупућености. Нећу да улазим у распад Аустроугарске, Отоманске и Руске империје. Довољно је рећи да је у временском оквиру након Првог светског рата одједном постојао велики број земаља које до тада нису постојале (бар недавно). Русија је желела тампон да је заштити од „Запада“ (сигурно Француске). Споразум Фон Рибентроп/Молотов (што је право име вашег пакта о ненападању) био је део покушаја да се изгради тај тампон. Спомињем га само да бих истакао да су њу и све остало што је совјетска држава покушала у том правцу захватили догађаји – познати као Други светски рат.

      После Другог светског рата, СССР је формирао Варшавски пакт који је био аналоган НАТО-у. Војна организација за заштиту чланова онога што је било познато као „Источни блок“ или тачније, Варшавског пакта. Моја жена се увек жали да је „источни блок“ у ствари само централна Европа, јер, географски гледано, Европа иде до планина Урала. Пошто сам муж, одбијам да препознам или прихватим географску реалност и показујем на Википедију и кажем, видиш? Источни блок. Овако, обоје побеђујемо. Међутим, ниједна од тих држава или, да кажем, политичких субјеката који су били у Немачкој (народи Ханзе) или у Аустроугарској империји (делови Пољске, Румуније, Чехословачке, делови које је Тито спојио и назвао Југославија , даље низ средњу Европу која је припадала Отоманском царству, и, наравно, Аустрија, икад су били део СССР-а, ви више не чујете за Варшавски пакт, зар не? Био је распуштен. Зашто НАТО није био распуштен заштити НАТО нације од агресије (читај Русију), коришћено је у улози америчких козака (а ми постајемо исто тако десно крило као и украјински козаци, дакле, да, Русија је жртва НАТО-а, агресивац). војна организација којој данас нема равног парњака нигде у свету. Истина је да је Русија разбеснела гомилу земаља својим наметнутим комунизмом итд. Био сам велики ненавијач Русије (и свих комунистичких земаља) које су трошиле своје време и новац покушавајући да наметну комунизам великом делу остатка свет. С правом сте приметили да већину Централне и Јужне Америке мрзи САД (али не оне које су битне, елита у тим земљама), али разлика је у томе што Аргентина не може да се придружи војном савезу који би онда могао да помера трупе, тенкове , пројектили, итд. до границе Тексаса и Калифорније са Мексиком и угрожавају САД. Ствари нису ни близу тако уравнотежене као што мислите.

    • Зху Ба Јие
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Русија се не шири. НАТО се шири.

    • Алкуин
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      „Русија није у позицији да плаче 'жртва'.

      Осим Другог светског рата, зар их нису и Американци тешко жртвовали 1990-их? Да ли је пљачка која се тада догодила била значајна? Да ли је Билл Браудер био аномалија? А ако Украјина по плану постане чланица НАТО-а, зар Американци (НАТО) неће полагати право на Севастопољ, једну од најважнијих стратешких лука Русије?

    • самнер
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Као што каже наратив .Упркос ономе што је писано о нашој интервенцији у Русији .Американци немају појма о прошлим догађајима и како су навели да други виде Америку у сасвим другачијем светлу. Тачно. Тек када Америка доживи интервенције на свом тлу, видеће право лице „интервенције“. И глупост да то радимо.. Нажалост, ми пројектујемо СОПСТВЕНУ слику на друге. Ово је само један пример. Више од 200 година хранили сте се лажима о стварању Сједињених Држава. Како су урођеници који су штитили своју породицу и културу били узрок свих смрти. Човек никада не чује или чак жели да чује истину од домородаца. Ми смо ван сваке сумње. Истина је да нисмо и никада нисмо били спаситељ човечанства. Али супротно.

    • ауссиеКСНУМКС
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Бившем совјетском сателиту из кога долазим вероватно се у почетку свидела идеја о уласку у НАТО, али сада су људи подједнако подељени за и против. Они не желе да буду још једно бојно поље између Запада и Русије. И немојте погрешити, већина њих не цени капитализам слободног тржишта.
      Занимљиво је шта је Стаљин урадио, а шта није урадио, али то је историја. Једно није урадио – рушио је земље као што су САД урадиле са Ираком и другима.
      Људи су заинтересовани за будућност, виде како функционише Запад, а то није лепа слика. Ширење и потрошња НАТО полуде. Земље НАТО-а су војно и економски много јаче од Русије, али то изгледа није битно. Поход и кретање трупа се наставља.
      Верујем да Русија има много чега да се плаши од НАТО-а како сада ствари стоје у Вашингтону. Трамп је дивља карта, он жели да буде пријатељски са Русијом, али у исто време жели да удвостручи потрошњу на НАТО. Нешто ће морати дати.

      • Даве П.
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Одлични коментари. Слажем се. Нације морају заборавити прошлост и радити за будућност и мир. Као и Варшавски пакт, војни блокови попут НАТО-а морају бити распуштени. Нације се морају окупити кроз УН планету Земљу како би решили акутне проблеме са којима се суочава

        • Даве П.
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Некако како су се моји коментари покварили у објављивању. Коментари се читају као:

          Одлични коментари. Слажем се. Нације морају заборавити прошлост и радити за будућност и мир. Као и распуштање Варшавског пакта, војни блокови попут НАТО-а морају бити распуштени. Нације се морају удружити кроз УН како би решили акутне проблеме са којима се човечанство суочава на планети.

          Избеглички проблеми створени уништењем земаља на Блиском истоку ће избледети у поређењу са оним што долази за три или четири деценије као резултат политике неолибералне економије, популационе експлозије, несташице воде, уништавања животне средине. . . Дислокација популације ће бити гигантских размера.

    • Цхицаго_Петер
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      СССР је био последња држава у Европи која је потписала споразум о ненападању са Хитлеровом Немачком у августу 1939. Пољска се удружила са нацистичком Немачком 1938. и учествовала у инвазији на Чехословачку 1938. (Мађарска је такође била савезник Немачке) – Њих три заједно су окупирала Чехословачку. Западна Европа и САД су то једноставно игнорисале и прихватиле као чињеницу. СССР је неколико месеци пре тога тражио од Пољске владе, одмах после минхенске завере, дозволу за слободан пут до Чехословачке неколико дивизија за одбрану граница (Влада Чехословачке је позвала Русе!) – Пољска је одбила! 1. септембра 1939. Немачка је напала Пољску; 13. септембра сви чланови пољске владе побегли су из Пољске (прво у Мађарску). Совјетски Савез није имао избора да уђе – алтернатива би била таква да би трупе Вермахта биле од 200 до 500 километара ближе већим совјетским градовима у јуну 1941. 17. септембра Црвена армија је ступила на територију Западне Украјине и Западна Белорусија која је историјски руска земља. Осим тога, Совјети нису окупирали ништа што није припадало Руском царству пре револуције. 1940. Црвена армија је закорачила у балтичке државе (две од њих никада нису имале државност, а Литванија је увек била у саставу или Пољске или Русије). Разлог: нацифашистичке власти у све три државе (јер никад нисте сазнали за то!) биле су савезници Немачке и дале су дозволу за стационирање нацистичких трупа и изградњу морнаричких база у Риги и Клаипеди.
      Северни рат (Фински рат познат у Русији): од стицања независности (први пут у историји Финске! Захваљујући Лењину) после револуције нова финска држава је окупирала хиљаде квадратних километара земље која никада није била део Финске. Совјетско-финска граница је била само 20 км северно од Лењинграда (Санкт Петербурга). Стаљин је понудио Финској замену за повлачење северно од Лењинграда за још 80 км три пута веће територије у Карелији са значајним финским становништвом. Влада Финске је то одбила – Совјети нису имали другог избора осим да је узму силом, и они су то урадили, и на крају је Стаљин дао Финској територију коју је обећао.

    • TS
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      > Стаљин је потписао пакт о ненападању са Хитлером

      И шта је још совјетска влада требало да уради у том тренутку, након што је безуспешно покушавала да постигне неку врсту споразума са пољском или западном владом да се супротстави нацистичкој претњи? (Наравно, није помогло ни то што је управо очистио велики део Генералштаба, и зарадио страх и мржњу великог дела украјинског становништва,)

      Тако су играли на време да произведу више оружја (баш као што је Британија урадила у Минхену, са мање изговора).

      Наравно, ни Немци ни Руси то нису видели као ништа више од привремене мере да се непријатељ на кратко задржи.

      > До Другог светског рата, Естонија, Летонија и Литванија су биле независне након што су стекле независност после Првог светског рата.

      И у свим тим земљама, баш као иу Пољској (и, у том случају, Мађарској и Румунији), њихови домаћи непријатељи слободе су срушили њихове мање-више функционалне парламентарне демократије и заменили их више-или -мање ауторитарни протофашистички или фашистички режими.

      Нису им то Руси узели!

  28. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ту су биле и снаге Канаде. Јохн

    • Воља
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      укључујући и једног Бартоломеја Бендија, колико се сећам...

  29. Јое Тедески
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Хвала Џефу Клајну, заиста сам уживао у лекцији историје, јер морам да надокнадим ову тему о којој сте писали овде.

    Дошао сам до закључка да ова млада Америка мора да има рат или није срећна. Као да је то део матрице у којој Америка има контролну листу, и ако постоји мир, онда се ми Американци осећамо као да не радимо ништа конструктивно да бисмо напредовали. Ово стално ратно стање, по свим стандардима унапређења инфраструктуре и бриге о потребама грађана, вуче нашу земљу надоле због новца потребног за вођење ових ратова избора. Најгоре је што ми кроз своје медије стварамо сопствену реалност ових сталних ратова, а тиме смо ми грађани заслепљени патриотизмом Пак Америцана, који игнорише оно што треба приметити.

    Америци је потребан непријатељ, а Русија је савршен избор… у ствари, не мислим да је први хладни рат заиста завршио, утолико што је модификован у отмицу руских банака, а касније претворен у пуну мржњу према Путину кампања. Једна константа је да је Русија лоша, а Америка добра... и проклет био ако се не слажеш. Бити добра Америка значи игнорисати све што је истина и веровати да смо изузетни на сваком нивоу. Мислим, зашто су ови други људи чак и овде, више личи на начин на који се ми Американци понашамо према нашим сународницима који насељавају свемир на овој планети која непрестано умире.

    • Зху Ба Јие
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Када сам био тинејџер, Совјетски Савез, а понекад и Кина, били су космички непријатељ. Онда је СССР нестао и Кина је постала капиталистичка, а Американци су изгубљени. Неко време ислам је био нови космички непријатељ. Сада је то Русија, која се често меша са СССР-ом. Вероватно ће ускоро бити Кина, жута опасност. Кинеска влада није ништа покорнија од руске, и многима Американцима смета што су жути људи помало просперитетни.

      • Јое Тедески
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Хвала на одговору Зху Ба Јие. Да, овај начин размишљања где је рат одговор на све ће проћи, али проћи кроз њега је брутално за свет. Јое

    • самнер
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Одлични поени које су многи пропустили у „култу“ Америке. Почетком 60-их био сам у војсци. Убрзо је постало очигледно да је „част“ убијања других под лажном претпоставком спасавања друге нације искључива. Као што је била и „част“ умирања за проширење глобалне контроле. Било је искључиво за сиромашне и средњу класу. Људи који су профитирали од сукоба нису и не учествују у покољу. Они то само оркестрирају.. И слажем се са твојим изјавама. Терорише нас наша властита корпоративна влада.

      • Јое Тедески
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Служио сам у америчкој морнарици између 1968. и 1972. и лепо је чути још једног ветерана из нашег времена када смо обоје служили. Тада се можда сећате да је нацрт био на снази, и мислим да је то навело многе грађане да преиспитају одлуке наше владе да уђу у рат. Ова динамика више не прекорачује, јер сада имамо војску добровољаца. Проблем са овим аранжманом је у тренутку када се Американци пробуде, можда је већ прекасно да се било шта уради. Благо миротворцима, то је све што могу да кажем. Јое

  30. Древ Хункинс
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Бели Руси су били у савезу са бившим експлоататорима и владајућом класом.

    Неки од поштенијих америчких војника у то време признали су да не могу да окриве обичне руске људе за побуну с обзиром на сиротињу у којој су живели у односу на сићушну богату руску елиту која је живела у опсценој раскоши.

    Свет до данас скупо плаћа распад Совјетског Савеза. СССР је, упркос неким својим грешкама, пружао наду радничкој класи која се борила широм света. Да је Совјетски Савез још увек ту, никада не би било рата у Ираку, нити би било уништења Либије или тренутног уништења Сирије. Вашингтонски милитаристички империјалисти би били заустављени мртви.

    • мике к
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Елите свуда мрзе обичне људе свуда и ужасавају се ако желе да владају собом.

    • АриусАрмениан
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да, у праву сте, скупо плаћамо распад СССР-а. Источни Европљани су требали да буду паметнији од придруживања ЕУ – требали су да формирају сопствену Источну Европску унију, али су САД и њени вазали из ЕУ успели да угуше свој страх од Русије. Када је пао Берлински зид видео сам отварање за нови свет сарадње, али касније 1990-их када сам видео како САД користе џихадисте, фашисте и нацисте на Балкану и коначно напале Југославију, знао сам да је отварање затворено дуже од мог живота.

      Запад је заглављен у смртоносном загрљају САД који иде уназад, док Исток иде напред. Алијанса Русија/Кина је моја једина нада за будућност јер САД не могу да је поразе или потчине, што је немогућност коју амерички дебили који подржавају супрематизам још нису схватили. Запад ће наставити са орањем и пљачком и доносити патњу и смрт још милионима, али Исток неће бити поражен или потчињен. Свет ће поново бити подељен, али не на основу идеологије или економије, већ ће то бити хуманистички менталитет победа/победа наспрам антихуманистичке игре са нултом сумом, победник преузима сав менталитет.

      Обећање краја Хладног рата је изгубљено, али иронија је у томе што су се улоге преокренуле са САД које су се појавиле (вероватно одувек биле) као моронско чудовиште наклоњено расама које ће једног дана бити поражено, неутрализовано или исцрпљено.

      • МрСагациоус
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Твоја објава звучи интелектуално потпуно лудо. То што ви славите и више волите реваншистичку Русију и Кину у успону – оба монструозна ауторитарна режима, него несавршеним америчким слободама и слободама је ужасно перверзан избор. Милиони имиграната годишње беже у Сједињене Државе јер жуде за истинском слободом. Они сигурно не беже да се склоне ни у Русију ни у Кину. Посматрајте очигледно, уместо да не будете свесни очигледне и непобитне истине.

        • TS
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          > Милиони имиграната годишње беже у Сједињене Државе јер жуде за истинском слободом.

          Свакако у данашње време велика већина то не чини, већ емигрира у нади за већи просперитет.

          > Они сигурно не беже да се склоне ни у Русију ни у Кину.

          Погрешно: више од милион стварних избеглица побегло је у Русију у последњих неколико година, тачније из Украјине. (Већина оних из централноазијских 'Станс-а долази у Русију из економских разлога, али вероватно има доста оних који беже од политичке репресије.)

          Не знам да ли има прилива избеглица у Кину однекуд, али претпостављам да не знате ни ви.

    • Зху Ба Јие
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ох, не знам. СССР нас није спречио да убијемо милионе у југоисточној Азији.

    • Јозеф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Веома тачно, Древ. Саосећам са руским народом, ја сам Словен. Мојим прецима није било лоше под Аустро-Угарском. Али ситуација у Русији мора да је била страшна. Занимљиво је да су цареви слављени и постали свеци.
      Совјетски режим је био окрутан, али попустљиви људи – већина – третирани су као људи, а не животиње. Зато и данас воле Стаљина.
      Оно што највише презирем је колико су западни људи критични према Русима. Они су обични људи попут нас и желе да побољшају свој животни стандард. Њима је потребна помоћ, а не санкције.

    • самнер
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Добро речено. И тачно. Кад би само више Американаца могло да види како су заведени.

Коментари су затворени.