Трампова критика НАТО-а игнорише права питања

Акције
1

Галаш Доналда Трампа на самиту НАТО-а има везе само са новцем, а не са тим да ли алијанса служи било каквој истинској безбедносној сврси, каже Џонатан Маршал.

Аутор Јонатхан Марсхалл
Специјално за вести конзорцијума

Уобичајени самит НАТО-а почиње и завршава се тако што амерички и европски лидери износе флоскуле о нераскидивим везама између западних демократија. Дводневни самит који је почео у среду није уобичајени самит НАТО-а. Председник Доналд Трамп дошао је у Брисел наоружан салвом увреда и Твитер експлозије против својих тобожњих савезника.

Он је јавно опљачкао генералног секретара НАТО-а Јенса Столтенберга, рекавши да је неправедно да САД плаћају највише за заштиту Европе, док је Немачка пристала на нови гасовод за увоз природног гаса из Русије. „Немачка је, што се мене тиче, заробљена у Русији“, рекао је Трамп. „Немачку потпуно контролише Русија. Али Немачка се окренула Русији након што је Трампова администрација запретила санкцијама Европљанима који купују ирански природни гас. САД такође желе да продају скупљи природни гас Немачкој.

Немачка канцеларка Ангела Меркел оштро је одговорила Трампу. „Доживела сам да сам део Немачке под контролом Совјетског Савеза“, рекла је она новинарима, „и данас сам веома срећна што смо уједињени у слободи као Савезна Република Немачка и тако могу да кажем да можемо да одредимо наше сопствене политике и доносимо сопствене одлуке и то је веома добро.” 

Трамп је поставио сцену за своју препознатљиву политичку тучу на недавном митингу у Северној Дакоти, где је објављен, „Понекад су наши најгори непријатељи наши такозвани пријатељи или савезници, зар не?“ На истом западном замаху, он рекао је присталицама у Монтани да нас Европа „убија НАТО-ом“. Док је одлазио из Беле куће у Европу, председник је даље тролао традиционалне америчке савезнике, уз напомену да између НАТО-а, УК и Путина — три субјекта његове посете — „Путин је можда најлакши од свих. Ко би помислио?"

Иако има деценијама жалио се да су друге земље искористиле предност САД, кључ за разумевање Трамповог учинка према НАТО-у можда је у препознавању да је то управо то, перформанс намењен не европским лидерима, већ његовој матичној политичкој бази.

Трампове присталице навијају за његову мачо, националистичку реторику. Његово „политички некоректно“ одбацивање традиционалног дипломатског језика говори им да је он права ствар — чак и док његова стварна војна и безбедносна политика остају углавном мејнстрим. Његов насилнички став реафирмише његову приврженост тзв Трампова доктрина: "Ми смо Америка, кучко."

Трамп: Искрцавање на НАТО за доручак у среду. (фотографија НАТО-а)

Упркос Трамповом сукобу, он се придружио другим лидерима НАТО-а у потписивању њиховог претходно састављеног декларација са самита, укључујући мере за унапређење спремности и способности алијансе у Европи, стварање нових команди НАТО-а у Немачкој и Сједињеним Државама, промовисање сајбер безбедности и обуку безбедносних снага у Ираку.

Декларација укључује план америчког министра одбране Џејмса Матиса за НАТО окупити 30 копнених батаљона, 30 ваздушних ескадрила и 30 борбених бродова способних да се распореде за 30 дана или мање до 2020. године, да би се бранили од наводне претње из Русије. Москва види план уместо као офанзивна провокација.

Упркос томе што је Трамп пристао на све ово, његова анти-НАТО реторика има политички ефекат, а не само на расположење узнемирених Европљана. У САД, суппорза НАТО савез међу републиканцима пао је пет процентних поена у прошлој години на само 47 одсто. Насупрот томе, 78 одсто регистрованих демократа, што одражава поларизацију америчке политике у огледалу, сада подржава НАТО, што је повећање од 20 процентних поена у једној години.

Постављање легитимних питања

Трампови напади на НАТО—пуни дезинформација   изобличења—одвукли су критичку пажњу са легитимних питања о алијанси. Која је њена мисија у годинама од пада Совјетског Савеза? Сасвим осим питања поделе трошкова, да ли то унапређује безбедносне и политичке интересе САД? Може ли се заменити без угрожавања демократија са обе стране Атлантика?

Након Трампових напада, браниоци НАТО-а покушали су да образују Американце о његовој вредности. (Један писац за Тхе Даили Беаст повезивао савез са „највеће достигнуће америчке историје.“) Оно што је најважније, међутим, јесте колико су ове одбране неубедљиве.

Њујорк тајмс, На пример, објављен да је достојна „нова сврха“ НАТО-а у ери после 9. септембра била „помаже Сједињеним Државама у борби против терориста у Авганистану, Ираку, Африци и другде.” Све ове интервенције ван територије НАТО-а представљају кршење члана 6 НАТО-а чартер, који дозвољава само војну активност унутар држава чланица.

Прилично су заборављени претходни уводници који осуђују „обмануто размишљање о томе шта би се могло постићи“ ако би НАТО ангажовао више трупа да Авганистан после више од 16 година рата, признајући да је „рат у Ираку био непотребан, скуп и штетан на свим нивоима“, и жалећи због многих трошкова „Заувек ратови Америке” у Африци и другим позориштима од 2001.

Из тих перспектива, подршку НАТО-а безобзирним америчким интервенцијама у иностранству треба сматрати грешком коју треба избрисати, а не особином којом се треба хвалити. И то без обзира на катастрофалне последице Лажни напади НАТО-а на Либију, што је ту земљу оставило пропалом државом, отерао џихадисте у Сиријупокренуо тероризам у западној Европи, и произвео плимни талас избеглица који угрозила будућност Европске уније.

Слично неубедљив аргумент изнет у „Шта Америка добија од НАТО-а” бившег НАТО амбасадора Николаса Бернса. Бернс тврди да су „застрашујуће конвенционалне и нуклеарне снаге НАТО-а најефикаснији начин заштите Северне Америке и Европе. . . од напада” мешањем Русије у америчке изборе. Шта би неколико стотина милиона долара — цена два или три нова авиона Ф-35 — учинило да ојачају наше гласачке машине против упада хакера?

И да не бринете о конвенционалном руском нападу, узмите у обзир да су европске чланице НАТО-а са буџетом од 286 милијарди долара за војну потрошњу ове године, више од четири пута више од Русије.

„Други разлог за одржавање трансатлантске алијансе је америчка економска будућност“, каже Бернс. „Европска унија је највећи трговински партнер наше земље и њен највећи инвеститор. Али зар не би било лакше и јефтиније подржати тај однос опозивањем трговинских ратова и поновном потврђивањем америчке посвећености Светској трговинској организацији?

"Треће“, наставља он, „будући амерички лидери ће открити да је Европа наш најспособнији и најспремнији партнер у суочавању са највећим претњама глобалној безбедности“ попут климатских промена. Можда би придруживање Париском споразуму о клими и придруживање Европи у сузбијању емисија гасова стаклене баште био ефикаснији начин да се одговори на ту заиста огромну претњу.

Да ли је НАТО обавеза?

Амерички војник посматра амфибијску опрему на реци Неман у Литванији током вежбе Сабре Стрике 18 коју предводе САД прошлог месеца широм Балтика и Пољске. У њему је учествовало око 18,000 војника из 19 НАТО савезника и партнера. (фотографија НАТО-а)

Интелектуално сиромаштво које стоји иза подршке НАТО-у сугерише да су бирократски и специјални интереси (мислите на одбрамбене уговараче) имали више везе са опстанком алијансе након 1989. него легитимне безбедносне претње. Али НАТО је постао више од скупе реликвије. То је сада велика безбедносна обавеза.

Немилосрдна експанзија НАТО-а на исток од 1989. године, која је са 16 земаља чланица порасла на 29 чланица — недавно са приступање лилипутанске Црне Горе—прекршена чврста обећања које су западни лидери упутили Русији у време поновног уједињења Немачке. Тај марш на исток је заговарао прикладно именован Комитет за проширење НАТО-а, легло неоконзервативаца на челу са Бруце Јацксон, тада потпредседник за планирање и стратегију компаније Лоцкхеед Мартин, највећег америчког војног извођача.

Џорџ Кенан, декан америчких дипломата током Хладног рата, предвидео тачно да би непромишљено ширење НАТО-а могло да доведе само до „новог хладног рата, који се вероватно завршава врућим, и краја напора да се постигне функционална демократија у Русији“.

Предлози за даље ширење НАТО-а на земље као нпр Грузија и Украјине дуж руских граница, као и њено размештање дестабилизујући систем противракетне одбране у источној Европи, подстакли су ескалацију тензија између НАТО-а и Русије и подигао баук случајног рата.

НАТО-а завет довођење Украјине — највеће земље на западној граници Русије — у западни војни савез такође је допринело Путиновој одлуци да тамо делимично интервенише 2014. године, након што је насилни пуч збацио изабрану, проруску владу у Кијеву. Та интервенција је, иронично, постала једна од највеће претње које су цитирале присталице НАТО-а да би оправдале његово даље постојање.

У својој књизи из 1957 нуклеарно оружје и спољна политика, Професор са Харварда Хенри Кисинџер објављен да је „Савез ефикасан само у оној мери у којој је . . . представља повећање снаге својим члановима.” Том увиду може се додати и следећи закључак: Алијансу вреди одржати само у мери у којој смањује претње својим члановима.

Подржавајући непромишљене интервенције далеко од дома НАТО-а и изазивајући непотребне конфронтације са Русијом, западна алијанса пада на том тесту. Промишљени Американци—и Европљани—требало би да се повуку од реторике председника Трампа и клечећих бранилаца НАТО-а да размотре да ли је дошло време за свеобухватну обнову западне алијансе.

Џонатан Маршал је био чест сарадник Цонсортиум Невс он НАТО и безбедност САД.

 

117 коментара за “Трампова критика НАТО-а игнорише права питања"

  1. Ериц
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Трамп много пропушта када критикује НАТО .. У праву је да Сједињене Државе плаћају велики део трошкова . Али ипак је НАТО северноамеричка терористичка организација. Било би супер глупо да било који европски лидер подиже порезе како би добио још више новца у НАТО. Само за прилику да више тероришемо Русију. Уосталом, Путин је већ рекао Немачкој шта може да уради Немачкој са пројектилима. Трамп је у праву, потребан нам је још један огранак војне војске, ратно ваздухопловство и свемирска дивизија. Још једна грешка коју је Трамп направио је што је критиковао Немачку што купује гас од свог ближег суседа Русија . Трамп је инсинуирао да Сједињене Државе желе да претворе амерички гас у течност и да га продају Немачкој како Немачка не би била под контролом Русије. Звучи ми да Трамп жели да Немачку контролишу Сједињене Државе. Оно чега је Трамп пропустио да запамти Сједињене Државе купују све своје ракетне моторе од Русије. Сада Путин прети да неће испоручити ракетне моторе који би се могли користити у војне сврхе против Русије. Упркос чињеници да западна Европа и Сједињене Државе имају БДП преко 100 пута већи од руског и можда троше знатно више на одбрану, Русија контролише већину света уранијума, 1000 нуклеарних бомби и незаустављивих ракета за брже испоруку бомби него било које друго тело. Искрено, надам се да ће Трамп добро договарати са Русијом. Да ли сада разумете зашто се Русија усудила да иде у Сирију а Путин се није плашио да смањи свој државни буџет за одбрану за 20% на између 40 и 50 милијарди долара док ми трошимо 1 трилион долара. НАТО није урадио ниједну ствар која је никоме користила више од последњих 25 година изазвало је много невоља широм света. заправо подржавао погрешну страну чешће него не

  2. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ево неколико запажања о савременом НАТО-у и улогама које он заиста игра и зашто Трамп не може да уради оно што је претио:

    https://chuckmanwordsincomments.wordpress.com/2018/07/13/john-chuckman-comment-trump-walk-away-from-nato-why-it-will-not-happen-even-if-he-has-the-authority-which-is-not-clear-natos-changed-purposes-serve-american-interests-so-why-shouldnt-it-pay/

  3. РоХа
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Разлог зашто друге чланице НАТО-а нису биле ентузијастичне по питању војних трошкова је инсистирање САД на опреми произведеној у САД, чак и када су британска, немачка и француска опрема биле очигледно супериорне.

    • ргл
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      НАТО *није* војни савез у класичном смислу, он је, у ствари, економски. Сведоци узнемирености УССА кад год савезник из НАТО-а размишља о куповини војне опреме од било које земље ван алијансе, али претежно од извозника оружја САД-а.

      НАТО је мафијашки клон. Респектабилност, као боја, примењена је на НАТО праксе – које углавном искључују *изван* члана пет повеље НАТО-а, да не спомињемо међународно право. Користите средство за уклањање боје и оно што нађете није ништа више и ништа мање од заштитног рекета.

      Заштитни рекет. Ништа више ништа мање. Укинути НАТО. И као по страни, Израел ван Палестине.

  4. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Одличан чланак. Ипак, требало би да буде распуштена и да Европа преузме одговорност за сопствену безбедност. САД искориштавају НАТО на много начина за своје личне интересе.

  5. прогнан са главне улице
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    У потпуности подржавам коментар Роберта Биљарда који је повезан у првом коментару на овај чланак. Она открива у којој мери је статус НАТО-а далеко ограниченији од статуса Варшавског пакта у данима прошлости и објашњава срамно потчињавање држава НАТО-а одвратном јенки режиму.

  6. прогнан са главне улице
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Надам се да ће Трампово понашање на крају бити кључни корак ка распаду империјума НАТО-а, што је начин на који јенкија структура држи контролу над својим сателитским земљама. Сви би требали да кажу добро, ако хоћете да ме избаците ако нећемо да потрошимо огромну количину на милитаризам, даћемо отказ. Италија би требало да предводи ту акцију, а следе је вишеградске државе, а затим Немачка када се коалиција распадне. Штета што се чини да све главне канадске политичке странке у својој спољној политици следе јенковски диктат, а канадски званични медији су опасно срамотни у томе како се баве руским пословима.

    • назадне еволуције
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      прогнани – „Сви треба да кажу добро, ако хоћете да ме протерате ако нећемо да потрошимо огромну количину на милитаризам, даћемо отказ.

      Мислим да је то управо оно што Трамп жели, распуштање НАТО-а. Он скреће пажњу људи на трошкове. Нисам имао појма колико то кошта све док Трамп није почео са својим лудоријама и ја сам почео да читам о томе. Он није тако глуп као што сви мисле да јесте. Покушава да баци кључ у посао.

      Исто и са тарифама. Својим непристојним понашањем према другим земљама скреће пажњу на праве кривце – америчке мултинационалне компаније. Или вратите послове кући или платите тарифе. Ваш избор. Барем са тарифама, социјални трошкови људи који изгубе посао (повећано благостање и права) биће покривени.

      • Ериц
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Дакле, моја крађа је порасла за око 25%, али моја соја је пала за 20% Чини ми се да ћу платити царину у оба смера. Мислим да Трамп не схвата да мали човек не може да се бори против великих организација. Сећам се када је Русија купила америчку пшеницу. Прво су ушли у трговински одбор и купили фјучерсе да би касније почели да купују пшеницу на шта су се житарице жалиле влади. Америчка влада је исплатила губитке америчким компанијама за производњу житарица. Русија је отишла кући са пшеницом и готовином. Компаније за житарице ми већ снижавају цене. Сада када га Кина купи и узме још 20% попуста, добићемо степенице јер сви снижавају понуду за 20% Пољопривредни производи немају минималну цену који представља трошак производње . Морамо да продамо или ће се ствари покварити. Па, гласали смо за Трампа, па претпостављам да треба да платимо за његове грешке.

  7. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Веома тужна истина о НАТО-у https://canadianviews-ymo.ca/nato-vassal-states-suffering-stockholm-syndrome/

    • Даве П.
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Одличан чланак. Хвала за пост.

    • назадне еволуције
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Роберт Биљард – добар чланак. Слажем се да је Трудеау идиот. Нема шансе да би његов отац ово урадио.

      „Трамп је, с друге стране, врхунски посредник моћи који се хвали тиме што се малтретира и потпуно презире слабост других – храни се тиме. Империја практикује најопакији себични паразитизам док се храни и пријатељима и непријатељима. Трамп је толико дрзак да већ прети повећањем трошкова одбране чланица НАТО-а са садашњих 2% БДП-а на 4%.

      Скоро сви на овом сајту виде Трампа као насилника. Не видим ово. Трамп не воли рат, а оно што презире је НАТО. Сматра да је то непотребно и, као и његови ставови о рату, губљење живота и новца. Али својим гласним понашањем покушава да скрене пажњу јавности на смешне трошкове и наведе је да се запита да ли је НАТО заиста неопходан. Да је могао да махне магичним штапићем, сутра би га распустио, али не може јер је против неких веома моћних интереса који желе да он остане. 4% БДП-а би сигурно привукло пажњу људи, зар не? НАТО би могао бити распуштен због тог новца.

      Трамп је раније рекао да Русија не представља претњу, и за то је поднео велику пажњу. На питање шта мисли о мешању Русије у америчке изборе (што се није догодило), одговорио је нечим попут: „Да, и ми то такође не радимо?“

      Он ради исту ствар са тарифама. Он јако дува и оптужује друге земље за ово и оно, али не криви ове друге земље; зна да нису они криви. Оно што он заиста ради је да прогања америчке мултинационалне компаније које су се запослиле у земљама у којима би могле да ангажују рад са робом и не уживају никакву контролу животне средине. Покушава да их натера да врате посао. „Тарифе узрокују смањење марже и профита за корпоративну Америку. А ово смањење марже ће мотивисати Цорпорате Америца да врати производњу.” Гледаш их како враћају те послове! Он их тера на то.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Мој коментар од 12. јула чека модерацију. У међувремену: Пажљиво прочитајте онлајн депеше Њујорк тајмса и Гардијана од 20. и 21. фебруара 2014. из Кијева да бисте се уверили да су паравојни десничарски екстремисти прекршили примирје, изненадили полицију и покренули процес који је покренуо изабран за председника источне Украјине са функције. Видећете да су Хигинс и Крамер у Њујорк тајмсу глумили кршење примирја док је влада пуцала на демонстранте Мајдана. Такође ћете видети да су немачки и пољски министри спољних послова били у Кијеву и преговарали са владом у име владине опозиције непосредно пре пада изабране владе. Да ли су Пољска и Немачка користиле НАТО штит да би оствариле своје посебне интересе? Канцеларка Меркел је обновила историјско немачко-руско такмичење у источној Европи и такође је разбила европско јединство својом нереалном политиком илегалне имиграције.

  8. цхрис моффатт
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    НАТО не обезбеђује ништа више од покрајинских дажбина за империју. Зашто их империја не би платила? Својим земљама не пружају ништа. Европи није потребна заштита коју не би могла обезбедити свеевропска сила без САД. Што се тиче моје домовине Канаде, НАТО нам је безвредан. Увек сам сматрао да ће нас нација највероватније напасти САД. Која је цена НАТО-а у том случају?

  9. бозхидар балкас
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Немачка мање заточеница Русије него САД и Израела? И Русија је мање заточеница Кине него САД, НАТО, или Израел или ционизам? Има ли неких обавештајних података да ми кажу?

  10. ФГ Санфорд
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Размишљао сам о том питању од 2% и питао се како је питање „некретнина“ укључено у европски допринос НАТО-у. САД одржавају присуство у бројним прекоморским базама у Европи, многе од њих на врхунским локацијама које би иначе биле зреле за комерцијални, пољопривредни или туристички развој, и нисам сигуран ко плаћа кирију. На једној од тих врхунских локација пре много година, неколико америчких пилота је „хотдоггинг” кроз живописне алпске долине у А-6 Интрудеру.

    За оне који нису упознати, А-6 је нападни бомбардер за све временске прилике. У то време, једина ствар у америчком арсеналу која је носила већи носивост бомбе био је Б-52. Дакле, као што можете замислити, „вожња“ у таквом возилу је можда била довољно досадна. Али да би увреда била већа, ударили су у сајлу на којој је гондола пуна скијаша који се пењу на стазу. Колико се сећам, умрла је 21 особа.

    А-6 није „одбрамбени” систем наоружања. Што нас доводи до Ф-35. У стара времена, ловци су имали две значајне улоге: пратњу летећих бомбардера и одбрану од непријатељских бомбардера. Са свим "стелт" бомбардерима који су сада на мрежи, неко се може запитати зашто су нам потребни "стелт" ловци. Ако стелт функционише, зашто би тим бомбардерима била потребна пратња? Али такође смо чули за новоразвијену нуклеарну „гравитациону бомбу“ Б-61, нуклеарну направу која се вероватно може носити у одељку за оружје суперсоничног „стелт“ ловца. Заборавите на АБМ уговоре, противракетну одбрану, тактичко нуклеарно оружје, ИЦБМ, МИРВ и све то. Ф-35 је лош борбени авион, али изгледа да представља паметно дизајнирано и веома ефикасно нуклеарно оружје „првог удара“ које, ух… „лете испод радара“, да тако кажем.

    Дакле, НАТО има земље попут Румуније, Пољске, Грузије, Украјине, Балтика и Балкана постројене да буду „савезници“ који ће обезбедити некретнине за смештај капацитета за нуклеарни први удар. Наравно, то их чини главним метама за превентивно елиминисање.

    И, очекујемо да они плате ту привилегију?

    • БМ Ватсон
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      У праву!
      Чујемо председника Трампа како критикује европске земље НАТО-а јер не
      доприносећи трошковима организације.

      Често се наводи да САД плаћају три четвртине трошкова НАТО-а!

      Али колико је ове бројке заправо садржано у глобалним трошковима одбране САД,
      био би потрошен чак и када би САД напустиле НАТО.

      Сигурно да европске земље, поред трошкова својих борбених ресурса у НАТО, доприносе и са
      њихова 'стална средства' војних, поморских и ваздушних база, које САД све користе за НАТО
      а никакве НАТО операције?

  11. чича волфрам
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Имам вести за НАТО. ПРАВЕ вести не лажне вести. Саудијци су непријатељи, Саудијци су напали куле близнакиње 9. септембра. Саудијци финансирају и снабдевају ИСИС. Саудијци су ВЕЛИКИ проблем. НАТО је банда обманутих зараћених страна. Деконструишите и срушите овог паразита.

  12. Јохн Г
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Немачка сама одређује своју судбину? Веома смешно, Фрау Меркел.

  13. Кратил
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Упс.
    Мислио сам да сам ово објавио раније, али претпостављам да сам заборавио да притиснем „објави коментар“.
    Ево га опет:
    https://consortiumnews.com/2018/07/12/trumps-criticism-of-nato-ignores-the-real-questions/#comment-331369

    МОЈ КОМЕНТАР као Кратил

    Маршал пише: „Трампови напади на НАТО—пуни дезинформација и изобличења—одвукли су критичку пажњу са легитимних питања о алијанси. Која је њена мисија у годинама од пада Совјетског Савеза? Сасвим осим питања поделе трошкова, да ли то унапређује безбедносне и политичке интересе САД? Може ли се заменити без угрожавања демократије са обе стране Атлантика?"
    Затим наставља да расправља о свим овим питањима И да цитира јадну одбрану НАТО-а од стране Тхе Даили Беаст, НИТ и Ницхоласа Бурнса. А антиратни сајтови су последњих дана пуни аргумената на другој анти-НАТО страни.
    Односно, Трампова „реторика“ је изазвала управо ону врсту дискусије за коју Маршал тврди да није покренута. Маршал заправо лепо одговара на позив на дискусију који Трамп покушава да изазове откако је прогласио НАТО застарелим и који Маршал тражи.
    Уместо да се подсмева Трампу и његовим жалосним људима, можда би их Маршал могао видети као своје савезнике у ослобађању од НАТО-а и Хладног рата – чак и ако их може наћи као савезнике ни у чему другом.

  14. Крију иза
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    САД не могу владати светом само са америчким војницима и залихама, и тако. расте све више војне испоставе употреба све већег % америчке економије расте е,поненцијално.
    Трамп, са овим трговинским ратом и захтевом према НАТО нацијама, не разликује се од древних империја које захтевају данак својим ОСВОЈИМ нацијама и територијама.
    Не разликује се ни у томе како су оброци Сателита стекли живот под кишобраном Империја, јер сваким новим освајањем та сателитска места добијају „удео у новом богатству.
    Европски НАТО и НАТО ВАННАБЕ-и већ шаљу војну помоћ, опрему и трупе да освоје и потчине нацију коју САД желе.
    Далеко од сврхе на којој је НАТО основан и упркос лицемерима лидера НАТО нација и народа који се буне о независности, они су само мањи федови који се љубе америчком царству.
    Трамп има не само право, већ и сву америчку финансијску и војну моћ да захтева десетину и послушност. НАТО нације.
    Погледајте стварност, а не неке владу индоктриниране заблуде о древном индивидуалном или националном суверенитету, ти дани су одавно мртви и никада се неће вратити.
    Слобода и слобода су само за храбре који могу украсти довољно простора из Новог светског поретка.

  15. Пфт
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Да ли неко верује да се војна потрошња смањује након НАТО-а? Иде горе, не доле. Главна сврха НАТО-а је усмерена на Русију и Блиски исток. За то су потребне базе у Европи. Без НАТО-а вероватно ћемо морати да платимо да останемо или да купимо више опреме да бисмо надокнадили недостатак европског отиска

    • ргл
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Мандат НАТО-а наводи само да је члан 5. дјелотворан само у случају напада на једну од његових чланица. Потребне су вам базе у Европи да бисте држали зглобове на прстима државама ЕУ које доприносе јединој функционалној индустрији Америке – то је индустрија оружја. Ни због чега другог.

      Претпостављаш превише.

    • анона
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Поента је да елиминишемо НАТО како не бисмо плаћали агресије на Русију и на Блиски исток. Можда имате фотографију невидљивих руских тенкова у Украјини? Или аргумент да морамо помоћи Израелу да украде земљу и потчини Палестинце?

  16. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Упркос Трамповим недоследним потезима, барем се ствари потресају, укључујући Северноатлантску терористичку организацију. Обама, Клинтон, Буш, сви остали су подржавали катастрофалну статус куо машину за убијање каква су постале САД и НАТО.

    Стари момци из НАТО-а не могу да виде како им је поремећен воз за сос, зар не? Они живе у прошлости и не могу да уђу у нови век где су сарадња и мир неопходни, не само да би спречили употребу нуклеарног оружја, већ и да би заштитили нашу планету у којој су учествовали у дивљању. Њихови умови величине зрна грашка једноставно не могу да замотају главу око нове реалности да се човечанство заправо слаже.

    Стивен Лендман у Глобал Ресеарцх-у извештава да је састанак НАТО-а управо издао саопштење у којем осуђује Русију за њену „инвазију на Украјину“ и анексију Крима. Знамо каква је то Пинокија лаж, обрнута стварност...

    Хвала, Степхен Ј., на информацији о убиству ревизора НАТО-а 2016. Чини се да су књиге НАТО-а куване и дубоко корумпиране.

    Добри коментари, Миранда.

    • цхристина гарциа
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      као да Трамп није корумпиран

  17. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    за разлику од друге стране наградне игре мањег зла наше велике демократије која увек ради погрешну ствар из погрешног разлога, Трампова врлина игле је да повремено уради праву ствар из погрешног разлога... ниједан лидер демократа се никада није састао са шефом државе Северне Кореје и ниједан републиканац не би помислио да има чак и театрално пријатан однос са Путином… ово је у најмању руку изазвало дискусије и повремено нова размишљања међу неким Американцима, док је превише означено либералним или прогресивним – што је постало лево од Хитлера, код у најмању руку – заузму реакционарне позиције које су раније биле власништво деснице..усредсредити се на Трампа на коме инсистира етаблирана власт јер он представља претњу систему својим отвореним и грубим залагањем за лицемерно ђубре које покривају легендама, флоскуле, лажне вести, управљање умом и контрола свести, помаже да се мисли одврате од система који не ради.. он је лош, али систем је далеко опаснији и што се пре пробудимо из салве програмиране хистерије о ничему и профилима личности подлост или јунаштво то боље за нашу будућност.

  18. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    2011

    Министар одбране упозорава НАТО на „мутну“ будућност

    https://www.nytimes.com/2011/06/11/world/europe/11gates.html

  19. ирина
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Нажалост, НАТО:ОТАН не одлази. Морају да оправдају заузимање својих фенси нових ископина:

    https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_49284.htm

    Изграђен у вредности (најмање) 1.23 милијарде америчких долара. Према званичној причи, чудан дизајн
    „треба да изгледа као прсти спојени у пријатељству“. Али исто тако може изгледати као нацистички СС
    'Лигхтнинг Десигн'. Или гомила чекића у потрази за ексерима. Из погледа из ваздуха, изгледа
    ужасан и налазим се у нади да ће тонути у земљу како се ниво мора подиже.

    А нова употреба слике у огледалу ОТАН-а (Организациони уговор Атлантски север?) је веома чудна,
    користи се свуда у логоима НАТО-а итд. ових дана. Да ли неко осим мене мисли да их има
    нека врста подсвесне поруке која тамо вреба (као, НАТО је заиста одраз онога што се претвара
    бити ?) За још неколико година већина људи који знају оригинално значење речи иза
    НАТО акроним ће нестати, а НАТО:ОТАН слике ће се узимати здраво за готово.

    • робјира
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Има веома осећај „Логановог трчања“.
      Кад бисмо само могли да их све пошаљемо на „рингишпил…“

  20. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Неколико мисли од мене:

    1) „У САД је подршка НАТО савезу међу републиканцима пала за пет процентних поена у прошлој години на само 47 одсто. Насупрот томе, 78 одсто регистрованих демократа, што одражава поларизацију америчке политике у огледалу, сада подржава НАТО, што је повећање од 20 процентних поена у једној години.

    Толико демократа и републиканаца су само овце. Они немају сопствене вештине критичког размишљања, већ једноставно верују у оно што им кажу лидери и стручњаци њихових партија. Ово ме стварно узнемирава у вези са мојим културним либералним пријатељима. Некада смо били тако симпатични у вези са многим стварима, али сада они једноставно реагују на све што Трамп уради да су они за извоз послова у Кину, за ескалацију новог хладног рата са Русијом и за промену режима у Сирији. То је веома разочаравајуће и довољно да одустанем од наде у било какву стварну промену у овој нацији.

    2) Чини се да је напетост у свему томе између НАТО земаља чији се природни гас купује у Европи. Шта дођавола? Можда је време да се престане са наоружавањем и подизањем тензија међу нацијама и потроши сав тај новац на заустављање сагоревања фосилних горива која бацају угљеник у атмосферу и уместо тога на коришћење соларне енергије, енергије ветра, плиме и геотермалне енергије. Ова тренутна тензија је апсурдна као да се свађају ко ће да прода арсен Европи да га стави у воду за пиће.

    3) НАТО није био само непотребан након распада СССР-а. То је било непотребно у Трумановој администрацији када су уместо тога одбацили мир и сарадњу са Совјетским Савезом који није имао интерес нити планове за инвазију на Западну Европу. НАТО и Хладни рат никада нису били одговор на агресивни СССР, он је увек био заснован на агресији САД. Замислите на тренутак да се такозвана Берлинска криза догодила у источном Берлину окруженом западним окупационим зонама и да је СССР долетео у залихама? Да ли неко заиста мисли да би се Запад само насмешио и дозволио да се то догоди?

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Ваша поента (3) о томе да СССР нема планове за агресију након Другог светског рата могла би се расправљати, јер дефиниције агресије варирају. Амерички масовни медији и њихове овце су видели велики „губитак“ у кинеској револуцији и видели агресију у Кореји и Вијетнаму, где је очигледно комунизам био једноставно оруђе антиколонијалних револуција. Америчка десница је замишљала дијаболичке планове у Чехословачкој, Италији, Куби, Никарагви, итд., тврдећи да су претње самој себи претње демократији, а у међувремену је уништила демократију подмићивањем политичара и куповином масовних медија.
      Агресивни спољни ратови покривају доста домаће агресије.

    • Реалист
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      „Толико демократа и републиканаца су само овце. Они немају сопствене вештине критичког размишљања, већ једноставно верују у оно што им кажу лидери и стручњаци њихових партија. Ово ме стварно узнемирава у вези са мојим културним либералним пријатељима. Некада смо били тако симпатични у вези са многим стварима, али сада једноставно реагују на све што Трамп уради да су они за извоз послова у Кину, за ескалацију новог хладног рата са Русијом и за промену режима у Сирији.

      Овде говориш велику али узнемирујућу истину, Миранда. Зато прво прикупљам чињенице и анализирам ситуацију пре него што скочим на било чије коло. Идеја је да се то уради како треба, открити шта је истина, праведно и поштено, а не само бити део „победничког“ тима. Демократска странка се у последње време показала као ни на који начин супериорнија на интелектуалном или моралном нивоу од републиканаца. Очигледно је да им је стало само до вршења моћи, иако она може бити у служби зла, коштати живота и чинити егзистенцију јадном за милионе људских бића. Мадлен Олбрајт је можда убедила легије демократа да верују да су такве трговине „вредне тога“, пошто је њена помоћница Хилари узнемирила бес до још већих висина лудила, али ја се никада не бих сложио са тим размишљањем. Не могу да се пашем са овцама ниједне америчке „мејнстрим“ странке, које су обе одавно напустиле истину, правду и хуману акцију. И једни и други само желе сирову голу моћ за своје елитне покровитеље, без обзира на колатералну штету нанесену свим осталима и самој Земљи.

      Хвала на подсетнику да смо свако појединачно одговорни за било које идеје у које верујемо и исповедамо, и да немамо право да само пребацимо кривицу на неку сврсисходну идеју групног мишљења када се погрешни конструкти распадну и оштете друге људе.

  21. Стив
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    добар чланак,

    „Њујорк тајмс, на пример, изјављује да је достојна „нова сврха” НАТО-а у ери после 9. септембра била „помагање Сједињеним Државама у борби против терориста у Авганистану, Ираку, Африци и другде”. Све ове интервенције ван територије НАТО-а представљају кршење члана 11 повеље НАТО-а, који дозвољава само војну активност унутар држава чланица.”

    Нисам то знао.

    Чини се да је НАТО одступио од своје повеље; мало као клуб старих дечака.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      @ „Све ове интервенције ван територије НАТО-а представљају кршење члана 6 повеље НАТО-а, који дозвољава само војну активност унутар држава чланица.”

      То је погрешно тумачење НАТО уговора. Члан 6 има екстериторијални домет и само даје пример, а не ограничава моћ НАТО-а. Види „сматра се да укључује“ фразу у том члану, што не искључује оружане нападе на другим местима: https://www.nato.int/cps/ie/natohq/official_texts_17120.htm

      Члан КСНУМКС:

      „У сврху члана 5, сматра се да оружани напад на једну или више Страна укључује оружани напад:

      „на територији било које од Страна у Европи или Северној Америци, на алжирским департманима Француске 2, на територији Турске или на острвима под јурисдикцијом било које од Страна у северноатлантском подручју северно од Тропика од Рак;

      „на снагама, пловилима или авионима било које од Страна, када су на или изнад ових територија или било које друге области у Европи у којој су биле стациониране окупационе снаге било које од Страна на дан када је Уговор ступио на снагу или на Медитерану Море или северноатлантска област северно од Тропика Рака.”

      Међутим, господин Маршал је можда уместо тога рекао да уговор захтева да се изврши оружани напад на једну од држава чланица или њене снаге пре него што наступи право на колективну одбрану. Члан 5:

      „Странке су сагласне да ће се оружани напад на једног или више њих у Европи или Северној Америци сматрати нападом на све њих и сходно томе су сагласне да, ако дође до таквог оружаног напада, свака од њих, у вршењу права на индивидуална или колективна самоодбрана призната чланом 51. Повеље Уједињених нација, помоћи ће Страни или Странама које су тако нападнуте тако што ће одмах, појединачно и у договору са другим Странама, предузети радње које сматра неопходним, укључујући коришћење оружане снаге, за обнављање и одржавање безбедности северноатлантског подручја.

      „Сваки такав оружани напад и све мере предузете као резултат тога биће одмах пријављене Савету безбедности. Такве мере ће бити прекинуте када Савет безбедности предузме мере неопходне за обнављање и одржавање међународног мира и безбедности.”

      Другим речима, уговор не предвиђа заједничку акцију за вођење агресорских ратова, већ само одбрану. Али агресивни ратови су оно за шта су њене снаге коришћене у Авганистану, Ираку и Либији.

      • Сем Ф
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Преписивање уговора би нам омогућило да експлицитно блокирамо неке од злоупотреба, али америчка диктатура богатих не мари за речи уговора ништа више од оних у Уставу. Само заштита демократских институција и масовних медија од економске моћи зауставиће ратне хушкаче. А то може, нажалост, у неком тренутку захтевати рат у неком облику.

        • ргл
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Нажалост Сам, веома си у праву. Америкка је потпуно неповерљив. То је изговорена реч, невероватно. Уговори и пактови? Сломљен на хиру.

          Ми – на кога год да се то односи – могли бисмо да препишемо (НАТО) повељу да изричито забрани екстратериторијални авантуризам, међутим, УССА ће учинити оно што УССА верује да је у њеном најбољем интересу. Па и добро, земља ТРЕБА да гледа на своје.

          Међутим, ако се потпише уговор, пакт, МОУ, било шта, прихватљиво је веровати да ће се стране придржавати његове повеље.
          Ово НИЈЕ случај са америккком. Потпуно неповерљив, потпуно лажан, а поврх тога једноставно злобан.

          Сваки споразум написан са америккком није вредан папира на коме је написан. Само реци не.

    • цхристина гарциа
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      истина, али да ли желите да господин водитељ емисије позива на ТВ наступе?

  22. јаицее
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Интелектуално сиромаштво које стоји иза подршке НАТО-у сугерише да су бирократски и специјални интереси (мислите на одбрамбене уговараче) имали више везе са опстанком алијансе након 1989. него легитимне безбедносне претње.

    Ово је потврђено и објављивањем докумената Архива националне безбедности раније ове године у вези са обећањима да неће проширити НАТО око 1990/91. Џорџ ХВ Буш неколико пута, у оквиру ових докумената, реагује на тада актуелну јавну расправу о „дивиденди мира“ упоредо са завршетком Хладног рата као појму, у његовом уму, што је сулудо и нешто што треба оповргнути. Увек ће постојати „претња“ која захтева велике војне трошкове, објашњава он.

    НАТО је, у годинама након тога, напорно радио да осигура ове „претње“. Основна мисија НАТО-а је продаја војне опреме и скупо позиционирање трупа и пратеће инфраструктуре – као што се може закључити из јавних изјава његовог руководства.

    https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

  23. Лестер Д
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Волео бих да је Бјорн био у праву, али нажалост греши. Потребно је само гледати тренутни састанак НАТО-а на којем се европски „лидери“ постројавају да пољубе Трампов прстен на начин који нас подсећа на то како су републикански лидери урадили исто након што су се само неколико месеци одупирали његовом поремећеном бунцању. Кукавичлук европских политичара улизица лако је једнак ако не и превазилази идиотизам америчког званичника. Не би их коштало ни евра да кажу Трампу да су завршили с њим, али неће. Њихов кукавичлук, у овом случају, изгледа скоро генетски. И тако се „вечни рат“, један од наших ретких доприноса цивилизацији 21. века, који подржавају наши мали европски помагачи, наставља неометано и победнички.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Нема сумње да су лидери Европе изабрани истим легализованим митом као у САД. Проблем је лажна демократија, са институцијама незаштићеним од економске моћи. Диктатура богатих је у скоро свакој нацији где није транснационална. Они ће радити оно што максимизира мито, све што максимизира краткорочне пословне добитке.

    • Даве П.
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Лестер Д – Сјајни коментари.

      “. . . Кукавичлук европских политичара улизица лако је једнак ако не и превазилази идиотизам америчког званичника. . .”

      Прилично сте благо рекли о овим европским лидерима и високим функционерима. Седећи тамо око стола испред Трампа, а и у другим сценама тамо, као мала школска деца коју грде и бичују језиком, изгледају тако кротко, покорно и уплашено. Какво грозно понашање! Гледајући видео снимке састанка НАТО-а, примећујемо да Трамп презирно гледа све ове лидере. А они ипак излазе тамо и причају о томе да су слободни, демократски, поштујући закон и наводно цивилизовани – што по њима Руси нису – и све те глупости.

      А ту је била и Ангела Меркел која је причала о томе како је било лоше у Источној Немачкој и колико је сада срећна. Уместо да захвали Русима и господину Горбачову што је окончао њен наводно јадан живот, она сноси велику одговорност за постављање тих неонациста на власт у Украјини и подизање Берлинског зида између југоисточне Украјине и Русије раздвајајући породице и пријатеље који су живели тамо вековима у истој земљи у једној земљи. Колико сам посматрао сцену тих дана, с обзиром да је Источна Немачка била прилично богата и најнапреднија сателитска држава Совјетског Савеза, Руси су прилично одавали поштовање према Источним Немцима.

  24. Бруце Дицксон
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Европи је, заиста, потребна заштита – али од САД, а не од Русије. Та чињеница постаје све јаснија сваке године.

    • Линда Воод
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Управо тако функционише заштитни рекет.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Чекао сам да неко ово каже!

      • цхристина гарциа
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Наши „лидери“ неће да пипну јер сви имају користи од овога. Претпостављам да је једина добра ствар коју је Трамп урадио била да разоткрије своја зла и подла дела, заједно са свима осталима. Дјт је нова суперзвезда Да ли верујемо у оно што кажу да јесте? Он свакако верује

        то.

  25. Рогер Ехрлицх
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Кад би само САД позвале на споразум у којем би заузврат садашње земље НАТО-а трошиле више на 'одбрану', САД би трошиле мање на војне операције у Европи, а више на америчку инфраструктуру за обнову Америке на бази долар за долар! Просечан Трампов присталица би то подржао, претпостављам, више од демократа естаблишмента. Очигледно би се томе противили лобисти МИЦ-а, али да ли је неко истакнути предложио нешто слично?

    • Реалист
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      И логична екстраполација таквог размишљања био би потписан споразум између Сједињених Држава и Русије о започињању нуклеарног и конвенционалног разоружања, уз обећање да никада неће испалити први хитац у рату против друге. И, докле год радимо такве ствари, хајде да у Кини ласо на договору. Никада више нема кинетичких ратова. Зар то није била сврха Уједињених нација када су основане после последњег рата да их све оконча? Чини ми се да је „никад више“ била омиљена флоскула да се сумира осећање. Једини проблем са веровањем да би се то икада могло десити је то што је кредибилитет Вашингтона вредан скрушености, посебно након што је обрисао гузицу веома детаљним споразумом који је потписао са Ираном, који је та земља испоштовала да се добро носите. Русија се пажљиво придржава свих међународних закона и потписаних споразума. Да би осигурала мир, мислим да би Кина наставила да избегава рат као што је то чинила последњих 65 година. Једини велики играч чија реч више пута није била проклето добра би био Вашингтон. Очигледно, Сједињене Државе су земља којој је најпотребнија промена режима, а то значи и они који су задужени за Дубоку државу, а не само фигуру у Белој кући. Никакви пуки избори то неће постићи.

      • Сем Ф
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Веома истинито.

  26. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Мислим да је оно што смо видели на састанку НАТО-а у Бриселу један број ратних злочинаца, које треба ухапсити. Уместо тога, они су мажени и храњени, и појављују се на такозваној „светској сцени“ и изговарају речи попут „демократија“ и „владавина закона“. Онда се цела банда слика у ратној палати од милијарду долара коју плаћају новци пореских обвезника. Систем је болестан и корумпиран. Погледајте више на линку испод чланка.
    —————————————————————–
    Април КСНУМКС, КСНУМКС
    „Менаге а Троис оф Вар Цриминалс”

    „Лидери“ САД,. Британија и Француска су формирале илегалну коалицију и бомбардовале Сирију 13. априла 2018. Њихови улизици у медијима су углавном папагајно понављали одобравање овог незаконитог чина који је ратни злочин и кршење међународног права.

    Дакле, питање је следеће: када ће ови ратни злочинци бити ухапшени заједно са осталим бившим и садашњим светским лидерима који су учествовали у другим илегалним ратовима? Заклана деца Ирака, Либије, Сирије, Газе, Јемена и других земаља вапе из својих гробова за правдом. Потребна су масовна хапшења ове гамади која држи, и која је заузимала положаје моћи у својим такозваним „кућама демократије“. Њихови злочини се не смеју занемарити или заборавити...
    [прочитајте више на линку испод]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/04/a-menage-trois-of-war-criminals.html

    • робјира
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Овде овде.

  27. Јохн МцЦартхи
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Напредњаци би требало да подржавају позиве Сједињеним Државама да сносе мање укупног терета НАТО-а, и требало би да подржавају разговоре о смањењу нивоа америчких трупа у Европи или било где другде. Чак и ако је особа која то предлаже Трамп. Не морамо да се извињавамо што смо се сложили са њим када је у праву. Можемо му се супротставити у свим стварима где греши и истовремено га подржати тамо где је у праву. Левица зајебава потенцијалну шансу за веома важну и неопходну промену из страха да ће бити насликана као про-Трампова. Ово је више него трагично. Криминално је.

    • Рогер Ехрлицх
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Управо! Погледајте коментар који сам управо објавио.

    • мбоб
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Слажем се у потпуности. Левица (или боље речено демократе) зајебава велику ствар. Анти-Трумпизам се изузетно лоше одражава на демократе, па чак и на напредњаке. Трамп није традиционални републиканац. Сада имамо прилике које не бисмо имали ни под једном другом републичком. Дођавола, имамо прилике које не би постојале под Обамом или било којим другим демократом.

      Мир са Русијом и Северном Корејом је мало вероватан, али је више могући него раније. Разумне трговинске политике које не убрзавају десетковање америчке радне и средње класе такође су мало вероватне, али више нису ван стола. Могућа је и корекција наше војне мисије (предмет овог чланка). Трамп није у потпуности погрешио ни по питању имиграције. (Уверен сам да он исправно верује да је имиграција губитнички проблем за демократе. Демократски мејнстрим је пуном паром против Трампа, али остатак земље има (оправдане) сумње у вези са актуелном политиком. На пример, укидање ИЦЕ-а неће т продати.) И Трамп не греши што указује на „легитимне” медијске манипулације. Иако мислим да је Трамп ужасан у АЦА, он је заправо недавно рекао (и мислим да верује) да Медицаре за све има смисла. То је више него што је Клинтонова признала. Наравно да је Трамп * ужасан по питању климатских промена.

      Трамп је неповерљив и корумпиран. Али он није урођени јастреб и није неолибералац/глобалиста. Његова политика је често више антикорпоративна од било чега што смо видели деценијама. Он обилази елите своје странке да би дошао до своје базе. (Не могу да се сетим демократе који то ради.) И не може се не поверовати да много противљења Трампу није због његових карактерних недостатака, већ зато што потенцијално представља већу претњу елитним агендама него било коме у сећању.

      Не покушавам да браним Трампа; само се наглашено слажем с тобом.

      • Даве П.
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        мбоб – Одлични коментари. Слажем се.

        „Трамп је неповерљив и корумпиран. Али он није урођени јастреб и није неолибералац/глобалиста. Његова политика је често више антикорпоративна од било чега што смо видели деценијама. Он обилази елите своје странке да би дошао до своје базе. (Не могу да се сетим демократе који то ради.) И не може се не поверовати да много противљења Трампу није због његових карактерних недостатака, већ зато што потенцијално представља већу претњу елитним агендама него било коме у сећању.”

        Да. Право на знак.

        • Реалист
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Заиста. Показало се да су демократе те које су спремне да униште земљу да би је „спасиле“, јер одбијају да учине нијансе. Они инсистирају на претпоставци потпуно манихејанског света у коме су у праву на сваки могући начин, а њихова дефинисана опозиција је потпуно погрешна у свакој могућој ствари, са никада искупљујућом особином. Без икаквих заједничких основа. Њихова једина тактика у борби против таквог непријатеља је његова немилосрдна демонизација, без обзира на то да сви завршимо уништени.

        • Грегори Херр
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          И подједнако је узнемирујуће што се под маском или димном завесом „опозиције“ крије чињеница да обе странке заправо подржавају, углавном, исту политику, како спољну тако и унутрашњу.

        • Реалист
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Тачно, и зар то није ужасно?

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да, иако су Демс, а не левица, ти који мрзе Трампа у праву или не, јер су они само фасада диктатуре богатих. Демс нису били левица још од ФДР-а.

  28. Лоретта
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Европи би било више него драго да распусти НАТО, који се претворио у агента и вазала ратног хушкања САД. Европљани су уморни од НАТО-а, његових ратова и америчких извртања руку и још горег. Арридерци, циао, ауф Виедерсехен, салут, ау ревоир, адиеу, збогом, хола, тсцхусс итд, итд, итд

    • T
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      > Европи би било више него драго да распусти НАТО,

      Волео бих да је то тачно — али то свакако није тачно за владе европских чланица НАТО-а (и других влада које би желеле да уђу у НАТО).

      > Европљани су уморни од НАТО-а,

      Нажалост, то је мањина чак и међу грађанима.

  29. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС
  30. Стеве Руис
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Па, дух! Да ли сте икада знали да су критике господина Трампа добро образложене, добро промишљене, добро саветоване или разумно кохерентне. Чекам да неки светски лидер започне процес само одбацивања ствари које господин Трамп каже („Одговор? Немам одговор. Не одговарам на коментаре некога ко каже шта год му је на глави у овом тренутку, без обзира колико су те мисли лоше смишљене или некохерентне, или можда „Ох, глупости које он само избацује!“)

    • Благи - ли Фацетиоус
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Стеве Руис — „Па, дух! Да ли сте икада знали да су критике господина Трампа добро образложене, добро промишљене, добро саветоване или разумно кохерентне” — ?

      https://www.asbestos.com/news/2018/07/11/russia-asbestos-trump/

      http://www.asbestosnation.org/facts/asbestos/kills/12000-15000people-per-year-in-the-u-s/

      … који део, или делови Дика Чејнија / / / Халлибуртон АСБЕСТОС ТУЖБЕ

      — да ли је господин „председник“ Трамп пропустио пресуду од МИЛИЈАРДА долара за тужиоце?

      Или, као са Индустријом угља која производи ЦРНА ПЛУЋА, зашто је љубав према новцу

      Покретачка снага иза СВИХ ЊЕГОВИХ председничких прерогатива ????????

  31. Рандал Марлин
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Трампови напади на НАТО—пуни дезинформација и изобличења—одвукли су критичку пажњу са легитимних питања о алијанси. " Добро речено!
    Пре него што САД израчунају своју војну моћ, узимајући у обзир све војне доприносе у НАТО савезу, требало би да имају на уму члан 7 Уговора: „Овај Уговор не утиче, и неће се тумачити да на било који начин утиче на права и обавезе према Повељи страна које су чланице Уједињених нација или примарна одговорност Савета безбедности за одржавање међународног мира и безбедности.” Када је упитан о овој одредби, генерални секретар НАТО-а Јенс Столтенберг рекао је публици у Отави 4. априла да признаје снагу ове одредбе, али је такође направио разлику између правног и политичког и како тумачења могу „еволуирати“. Његов одговор је онлајн, доступан на сајту спонзорске организације, Центра за међународне политичке студије (ЦИПС) на Универзитету у Отави.
    Оно што земље чланице НАТО-а морају унапред да реше је како треба да реагују ако је земља чланица нападнута као одговор на агресивну акцију те земље чланице. САД су се показале способне да се упусте у провокативне акте, понекад са измишљеним изговорима, као начин да започну рат.

    • Рандал Марлин
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      УРЛ за горе наведено је http://www.cips-cepi.ca/event/town-hall-discussion-with-natos-secretary-general/

      Његов одговор долази на самом крају његовог говора, у случају да желите да прескочите остатак.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Добра ствар је да чланице НАТО-а треба да одлуче „како треба да реагују ако је земља чланица нападнута као одговор на агресивну акцију“ с обзиром на то да је малтретирање у САД њихова индустрија раста заједно са лажима, варањем, крађом, узнемиравањем и вандализмом.

    • Реалист
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      На основу њихове реторике, звучи као да су Пољска или било која од балтичких република спремне да започну Трећи светски рат у тренутку. Ако Украјина заиста буде пуштена у НАТО лудницу, Армагедон ће почети истовремено са потписивањем папира. За све те екстремно русофобичне земље, НАТО постоји више као изговор за рат него као одвраћање. За њих, све док Русија буде уништена у рату, то ће бити вредно цене чак и ако и они и цео цивилизовани свет буду потпуно уништени. То је размишљање које чујем када се лидер Естоније хвали свим мртвим Русима које ће бити када Русија нападне Талин.

  32. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Трамп има везе са НАТО-ом. Ја се слажем са НАТО-ом и Трампом. Трамп се жали да Европљани не плаћају правичан део трошкова НАТО-а, али САД плаћају да добровољно одржавају НАТО у животу када за тим нема потребе. Уместо да се распусти након распада Совјетског Савеза и Варшавског пакта, НАТО је експоненцијално растао да окружи и прети Русију и учествује у америчким ратовима на Блиском истоку, углавном по налогу САД чији одбрамбено-индустријски комплекс добро профитира. Претпостављам да би се већина Европљана радо отарасила НАТО-а, али амерички ратни хушкачи стално копају планове за рат измишљеним претњама како бисмо могли да потрошимо непристојне количине новца на системе оружја, муницију, гориво и војне операције широм света – чиме се побољшава профита бројних корпорација.

    Хајде да то преболимо. Други светски рат, хладни рат, Совјетски Савез, Варшавски пакт и комунистички баук су мртви и нестали. Хајде да ставимо тачку на ову фасаду, укинимо НАТО, вратимо наше трупе кући из Европе и потрошимо новац тамо где ће више давати.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Чини се да сте вољни да неке милијардере учините несрећним. Срам те било.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Баш тако.

  33. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Наравно, када се примени дугорочна перспектива, оно што видимо са НАТО-ом и његовом „новом“ мисијом је једноставно наставак 500+ година доминације Запада и експлоатације остатка планете уз масовно геноцидно насиље. Само зато што САД као најмоћнија бивша „колонија“ тренутно води параду не мења чињеницу да је западна Европа такође била учесник континуираног неоколонијалног пљачкања Блиског истока и Африке, раније под плаштом „борбе против комунизма, ” и сада је ажуриран на „борбу против тероризма“, али наравно када је од помоћи, умни – „дужност заштите“ – такође се извлачи и и. Сада вас бомбардујемо и убијамо да бисмо вас „спасили“. Како неко може оспорити такву надреалну логику? Човек не може а да не буде импресиониран нивоом моралне корупције у комбинацији са чистим идиотизмом који је неопходан да би било ко на Западу нашао било шта осим катастрофе за цело човечанство.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Потрошња на војску је главни ослонац америчке економије. Америчка влада би могла драстично да смањи ту потрошњу и да је користи уместо тога у домаће сврхе, али то би значило трошење новца на сиромашне и радничку класу. Строго не-не. Ниједна странка то не жели.

    • Даве П.
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Гари Вегларз – Ваш одличан кратак резиме, као и увек, приказује тачну и истиниту слику Западног царства.

      Једноставно не разумем зашто је то тако, када је са својим богатством и својим неупоредивим технолошким и научним напретком, Запад могао да изгради бољи Свет у овом прошлом веку.
      Овдашњим људима, укључујући и своју жену, причам више од пола века, али они то једноставно не схватају, укључујући и мој дом. Верујем да је то моћ пропаганде као што је била у Хитлеровој Немачкој. Тако је сада и овде и другде у Европи. Пошто сам навијач Хилари, моја жена гледа ЦНН, МСНБЦ и све остало политичко ђубре на неким другим каналима и верује да су Русија и Путин уништили нашу демократију мешањем у наше изборе и бирањем Трампа. То је резултат пропаганде/испирања мозга почевши у врло младом добу.

  34. Степхен П
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Овај аутор има право.

    https://www.theautomaticearth.com/2018/07/nato-is-a-con-game/

  35. дениз
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Против Обаме, позивајући Европљане да подрже НАТО како би одвратили експанзионистичку Русију од Украјине и користећи НАТО за инвазију на Либију, Сирију и Авганистан? Или Џорџ, мањи регрутујући целу источну Европу у НАТО?

    Садашња реторика представља огроман напредак; можда је то онолико далеко колико Трамп може да оде без тренутка ЈФК-а.

    • назадне еволуције
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Дениз – „...можда је то онолико далеко колико Трамп може да оде без момента ЈФК-а. Мислим да сте овде у праву.

  36. клупко
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Какав виц: НАТО = САД. ЕУ би требало да гласа за смањење потрошње НАТО-а. Русија не жели рат са Немачком – једним од њених примарних економских трговаца. Британија је, наравно, годинама била умируће царство и жели да остане јастребова и лојална америчким неоконзерватима. САД саме по себи имају довољно трупа и база у Европи да се изборе са свим ванредним ситуацијама. Ко је Демон? Русија? Иран? Смешно

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      „ЕУ би требало да гласа за смањење потрошње НАТО-а.
      Не слажем се. ЕУ би требало да гласа за потпуно распуштање НАТО-а.

  37. Јефф Харрисон
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Да. Хајде да будемо стварни овде. Вашингтон воли сав овај рат који смо распиривали широм света јер га нема овде. Све док америчка јавност не осети шта смо радили великом делу остатка света, америчку јавност неће бити брига. То је оно што је толико смешно у вези са свим овим изборним „мешањем“ смећа које неоконзервативци у Вашингтону испумпавају. Изузетно је лицемерно жалити се да је неко урадио нешто што сте радили деценијама, а да никада нисте позвани. Колико ће још бивше колонијалне силе издржавати економске ударе највећег силеџије на планети. Прво, ми рушимо глобалну економију, остављајући места попут Европе са екстремном незапосленошћу и општим сиромаштвом, иако нису они ти који су срушили економију. Затим долазимо до наших славних санкција које Европу коштају милијарде, али заправо не штете САД. Сада уводимо царине на земље широм света, а посебно у Европи. Када ће наши савезници схватити да ми заправо више нисмо савезник? Да смо заправо само за број 1 и да јебеш остало. Негде следећег века, како изгледа.

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Европа је била довољно глупа у двадесетом веку да се упусти у два најгора рата у историји планете. Можда су Европљани остали глупи. Они су дочекали Вудроа Вилсона као спасиоца, а он је поставио темеље проблема који муче свет до данас.

      • историчар
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        „Учинићете оно што је исправно, остављајући народ Европе да чини своје лудости и злочине међу собом, док ми у доброј намери следимо путеве мира и просперитета“ – Томас Џеферсон, Друго инаугурационо обраћање, 1805.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Чини се да „савезници“ то знају као и већина грађана САД, и само се питају шта ће луда олигархијска машина следеће да уради и шта се може учинити поводом тога. Борбе гангстера лажних демократија немају везе са потребама народа.

  38. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Да ли би се НАТО-ових 2% БДП-а могло назвати „крвавим новцем“ за храњење корпоративних канибала у индустрији рата и оружја?
    ---------

    Јула КСНУМКС, КСНУМКС
    “2% је цена”

    2% БДП-а је цена за бомбардовање, уништавање и убијање
    Тиме добијате чланство у „коалицији вољних“
    Крвави новац који плаћа за смрт и уништење
    2% даје земљама чланицама део крваве ратне акције

    2% је цена која оставља мртве мушкарце, жене и децу
    2% такође може створити милионе избеглица које су побегле
    Покушавајући да побегнемо од пакла, 2% БДП-а је плаћено и створено
    Морају да побегну из својих земаља; уништени и оскрнављени

    2% добија привилегије чланства у ратној палати од милијарду долара
    Место које кује сплетке и планове за инвазије, са жељном злобом
    Рушитељи и рушитељи земаља: Ово је њихов штаб
    Да ли су убијање, бомбардовање и уништавање опасни ментални поремећаји?

    Ипак, лепе униформе и доста пројектила и оружја
    2% БДП-а плаћа сву њихову преко потребну одећу и агресију
    Резултат свих ових 2% БДП-а за ратове и дивљање
    Изазива милионе смрти, а за живе жртве, беду

    Хоће ли људи чији се порези плаћају за ратовање и убијање
    И обука и подршка терористима, за које добијају рачуне
    Да ли ће се икада пробудити, и почети да размишљају, а можда и да схвате
    Да би могли да плаћају за издају, и издају под маском

    2% њихових пореских средстава може бити финансирање терориста и обе стране у ратовима
    Они, порески обвезници, су платници за сву крв
    Издајство и издају камуфлирају они у ходницима моћи
    И 2% пореза људи плаћају за овај ратнохушкачки киш НАТО-а

    Кад би се само ових 2% БДП-а користило у мирољубиве циљеве
    Милиони би и даље били живи, а не жртве лудих
    Неке земље би и даље биле целе, то би сигурно било лепо
    Нажалост, 2% БДП-а за рат и насиље је одвратна цена...

    [Много више информација на линку испод]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/07/2-is-price.html

    • назадне еволуције
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Степхен Ј. – то је било изузетно добро урађено! Одличан посао.

  39. Јое Тедески
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Трамп меша јабуке са поморанџама, када у исти кош ставља енергетске захтеве НАТО-а и Немачке.

    http://www.moonofalabama.org/2018/07/trumps-false-arguments-will-not-sell-well-in-europe.html#more

    Питајте суграђана Американца да ли су икада чули за распуштање Варшавског пакта и видите какав ћете одговор добити. Могли бисте и ове необавештене суграђане да питате зашто је уопште створен НАТО. На крају, ако је НАТО покренут да штити Европу од комуниста, зашто је онда још око 27 година након пада СССР-а?

    Лично се питам зашто Европа уопште разговара са нама Американцима. Списак америчких прекршаја и политика избегавања наметнутих Европљанима је листа коју треба дуго помињати... па иди погледај, а онда ми се јави.

    • Јое Тедески
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС
      • Мицхаел цроцкетт
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Хвала Јое на линку. То је био одличан чланак у Цоунтерпунцху. Мицхаел.

    • Лоуисе
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Па, Џо, Европљани су били спремни да укину НАТО после 1989. Ове расправе су биле застрашујуће
      САД, јер су могле да изгубе велики утицај на континенту. одмах НЕД, НВО и
      тихо је ЦИА уз помоћ ММФ-а распирила рат у Југославији да би на крају Клинтон бомбардовао
      пакао из земље. Тако је Европи изјавио да НАТО мора да остане. Косово је било иста прича.
      ЦИА је довела муџахедине из Авганистана (касније Ал Кваде) како би задржала борбу људи у тој области
      један другог. Такође знамо ко је био одговоран за 2014. годину у Украјини. Међутим, оно што људи не раде
      Схватите да су европски медији исто толико под контролом ЦИА-е као и наши.

      Са пуно радости сам прочитао да су након РТ (и сви који су тамо имали емисију) проглашени страним
      агената, Стејт департмент је био „огорчен“ што је Радио Слободна Европа добио исту дозу од Русије.

      • Јое Тедески
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Лоуисе, читајући ваш коментар овде се сећам др Удо Улфкоте, уредник Франкфуртер Аллгемеине Зеитунга, једне од највећих немачких новина. Прихватио је вести које му је написала и дала ЦИА и објавио их под својим именом. Улфкот је рекао да је циљ већег дела обмане био да се нације отерају у рат. Улфкот је признао након што је сазнао да има само кратко време живота.

        „Није у реду оно што сам радио у прошлости, да манипулишем људима, да правим пропаганду против Русије, није у реду ни оно што моје колеге раде, а што су радиле у прошлости, јер су подмићене да издају народ не само у Немачкој, широм Европе. … Јако се плашим новог рата у Европи, и не волим да се ова ситуација поново догоди, јер рат никада не долази сам од себе, увек има људи који се залажу за рат, а то нису само политичари, већ новинари такође. … Издали смо наше читаоце, само да бисмо погурали рат. … Нећу више ово, доста ми је ове пропаганде. Живимо у банана републици, а не у демократској земљи у којој имамо слободу штампе…”

        https://www.globalresearch.ca/editor-of-major-german-newspaper-says-he-planted-stories-for-the-cia/5429324

        Хвала на успоменама Лоуисе. Јое

        • Грегори Херр
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          И зар није тако супер што Амазон има своју књигу по превисокој цени (900 долара). Пробао сам Алибрис и они само носе издање на немачком језику по цени од око 125 долара.

          Човече, истина је сигурно скупа!

  40. Мицхаел цроцкетт
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Чуо сам како је Брајан Бекер рекао на РТ-у, да ће, уколико земље НАТО-а покупе потребних 2% БДП-а, додатних 134 милијарде долара бити прикупљено и дато америчким произвођачима оружја. Дакле, стварајте претњу за производњу пристанка за производњу оружја. Поновите прање и испирање. савршен!

  41. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Верујем да се не истражују „права питања“ у вези са НАТО-ом. Постоје докази да чланице НАТО-а подржавају и обучавају терористе. Ово је криминал највишег нивоа. Више информација на линку испод чланка.

    Јула КСНУМКС, КСНУМКС
    „Састанак Злогласне организације оружаних терориста (НАТО) 11-12. јула 2018.“
    ...
    Не само да чланице НАТО-а наводно подржавају терористе, већ су и одговорне за стварање милиона избеглица. [2] Неко би помислио да ће корпоративни медији приметити и извести о корелацији између земаља чланица НАТО-а и несрећних избеглица које беже из својих домовина. Уместо тога, „истраживачки медији“ недостају у акцији и неки од њих ће писати сјајне и сервилне извештаје са састанака НАТО-а…
    [прочитајте више на линку испод]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/07/the-notorious-armed-terrorists.html

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      До ђавола, САД већ дуго финансирају и обучавају терористе. Шта мислите ко је створио талибане који су неговали Ал Кеду коју је изнедрила Саудијска Арабија. Зашто је толико оружја које користе терористи означено са „Маде ин УСА“?

      • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Ми спонзоришемо тероризам широм света како бисмо могли да имамо непријатеље који ће оправдати наш бескрајни рат.

      • Скип Сцотт
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Видео сам мајицу са сликом Џеронима и неких других наоружаних Апача са натписом:
        „Борба против тероризма од 1492.

  42. Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    НАТО данас углавном ради на томе да заради новац за произвођаче оружја и задржи европске државе као вазале Вашингтона. Европљани и њихова лидерска класа само желе стабилност и удобност и тако се сврставају у империју. Чињеница да Емпире а уопште не мари за њих и угрожава њихове животе кроз бескрајне ратове који хране имиграцију и, што је још горе, игноришући климатске промене и текућу еколошку кризу, показује ми да је Европа, заиста, дегенерисано друштво у којем многи десничари моја земља верује. Видим земљу за земљом како покушава да се креће ка обновљивим изворима енергије и другим еколошким политикама, али једва да навиру о политикама САД које намерно и радосно (ми смо ваш шеф) поткопавају европске политике.

    САД су земља милитантних незналица (на свим странама културног и политичког спектра), али Европа је континент кукавица. НАТО је једна огрлица коју Европа носи као знак потчињености САД. Разумем зашто руководство ради то што ради, али зашто грађанство одбија да устане и устане.

  43. Бабил-он
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Трампови напади на НАТО—пуни дезинформација и изобличења—одвукли су критичку пажњу са легитимних питања о алијанси. Која је њена мисија у годинама од пада Совјетског Савеза? Сасвим осим питања поделе трошкова, да ли то унапређује безбедносне и политичке интересе САД? Може ли се заменити без угрожавања демократије са обе стране Атлантика?"

    Претпостављам да су ова питања писчев израз ставова о НАТО-у и да се не тичу његових.

    Ово, наравно, нису права питања за постављање, она су заснована на једнополарном погледу на свет империјалног менталитета игре са нултом сумом. Овај менталитет – менталитет империје – је банкротирао. Сада живимо у мултиполарном свету, САД то тек треба да признају, тако да ће Запад наставити да примењује менталитет нулте суме који производи мишљење да све друге земље желе да добију „демократије“ – ми имамо моћ коју они желе да узми – лажно је. Општи просперитет међу нацијама је могућ, ми можемо имати моћ, а могу и они.

    „Џорџ Кенан, декан америчких дипломата током Хладног рата, тачно је предвидео да би непромишљено ширење НАТО-а могло да доведе само до „новог хладног рата, који се вероватно завршава врућим, и краја напора да се постигне функционална демократија у Русији .”

    Људи попут Џорџа Кенана имају репутацију коју су стекли од естаблишмента да је Кенан био империјалиста као и остали. „радна демократија у Русији“ да, коју је успоставила Империја – оно што он каже је да Западно царство има изузетно право да захтева да све земље усвоје „демократију“ као да је (западна либерална) демократија најбољи систем који може могуће је замислити, нема разлога за размишљање, њена устаљена демократија је крајња. Износио је империјалне ставове и уопште није био визионар.

    Интелектуалци и политички активисти на Западу не прате корак – живимо у мултиполарном свету који САД више не могу да диктирају свету.

    У оваквој западној анализи превише је тога изостављено. Кина је важна. како можете наставити да стављате САД у центар свега када Кина има појас и пут? Овај чланак изоставља остатак света који – веровали или не – даје све од себе да тргује и слаже, а њихови напори и успеси се игноришу на Западу.

    Шангајска организација за сарадњу (СЦО) АИИБ, земље ОПЕК+ „Појас и пут“ са преко милијарду становника Индију и Кину представљају ове институције у којима не доминирају Запад, далеко су важније него што им се приписује било који коментар на Западу. Они су будућност.

    Демократија није религија, демократија није крај историје, демократија није чиста, света и непроменљива – западна либерална демократија је сада потпуни и презир неуспех.

    • мике к
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      „Западна демократија“ је заиста лоша шала, која убија свет.

      • Јое Валлаце
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Мајк к:

        Моје читање књиге Ненси Меклин „Демократија у ланцима: Дубока историја Стелт плана радикалне деснице за Америку“ сугерише да би наш систем власти требало да се зове „демократија“.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да, западна демократија је сада корумпирана у „презир неуспех“, али се наравно може у принципу исправити ако се економска моћ може елиминисати из избора и масовних медија. То може захтевати много патње од стране САД.

  44. Бјорн Линдгрен
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    НЕКА РЂА!

    Велики делови војне опреме САД, НАТО-а, Европе и Русије су нефункционални, застарели или једноставно рђају.

    Недавно је организована зрачна борба између Лоцкхеед Мартина Ф-35 и старог Ф-4 Фантома. Ф-35 је уништен.

    У два интервјуа 2007. године са Томом Енгелхардом, Чалмерс Џонсон је истакао да многе од антибалистичких ракета не могу да изађу из својих силоса, и да то није било предвиђено. Њихов смисао је да отргну пореске обвезнике

    Исто важи и за европску НАТО опрему. Око 80% је или застарело или једноставно зарђало. То је случај и са руском хардвером. Русија такође има свој индустријско-војни комплекс.

    Оно што преостаје глобалном ратишту су мале елитне јединице које ратују против сиромашних народа у сиромашним земљама, који се не могу бранити.

    Модерне државе више не могу себи приуштити куповину „напредних“, софистицираних, компликованих војних, скупих система наоружања који нису потребни војсци, и не знају за тактику или стратешке последице.

    -

  45. Глупо ми
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Плати за заштиту…

    Да ли вас то подсећа на нешто друго осим на НАТО?

    • КивиАнтз
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Америка је гангстерска нација и Трамп, ултимативни ГООДФЕЛЛА мафијашки Капо је отишао у НАТО да је „протресе Европу“ како би повећао свој новчани допринос за заштиту!

  46. Салли Снидер
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Као што је приказано у овом чланку, постоји једна европска нација која је спремна да потроши милијарде долара да помогне НАТО-у да прошири своје присуство:

    https://viableopposition.blogspot.com/2018/05/polands-open-invitation-to-united.html

    Док ратни бубњеви можда још не куцају, бубњар свакако седи на својој столици, са батакима у руци и амерички војно-индустријски комплекс само чека да музика крене.

    • Боб у Портланду
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Колико сам разумео, Пољска је такође потрошила милијарду долара да би имала терминал за течни природни гас, вероватно да би купила амерички природни гас који је много скупљи од руског гаса. Ако живимо у строго капиталистичком свету, Пољска би, попут Немачке, куповала сав руски гас који би могла.

      Треба напоменути да се Сирија 2011. одлучила за гасовод од персијских гасних поља, преко Ирака и Сирије до Средоземног мора, где би потом ишла у Европу. Асад је изабрао ту опцију у односу на нафтовод који потиче из Катара. Одједном су Катар, Саудијска Арабија и САД, уз помоћ Израела, започеле рат против Асада са ИСИС-ом и др. Један цевовод би био за савезнике САД. Други би био скуп независних земаља које нису биле под утицајем америчке војне и корпоративне моћи.

      Украјина је у својој краткој историји као одвојени ентитет од СССР-а/Русије заостајала напред-назад иза про и антируских политичких снага, уз претњу или реалност повећаних или смањених непријатељстава против руских гасовода који пролазе кроз њену територију. Без сумње, државни удар који су подржале САД 2014. био је делом за Запад (читај: САД) покушај да се изврши већи притисак на руски енергетски однос са Европом. Чак и током кратког рата између Грузије и Русије око Осетије, руски борбени пилоти су извршили једно бомбардовање паралелно дуж цевовода који пролазе преко Грузије као да најављују да знају о чему се ради и о ризицима за Запад ако ескалирају рат.

      Све ово је данашње непријатељство две конкурентске америчке спољне политике према старом СССР-у: задржавање против повратка, две хладноратовске стратегије против комунистичке државе. Тренутна позиција Дубоке државе је да настави да се повлачи уназад, ка контроли Русије са њеним огромним ресурсима. На несрећу по свет, док САД могу да се повуку широм источне Европе тако што ће своје политичке институције засејати децом фашистичких покрета у савезу са нацистима током Другог светског рата, када једном стигнете до руске границе, суочићете се са стварањем нуклеарног армагедона тако што ћете наставити.

  47. Кивиантз
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    НАТО је само још једна грана америчке војске, намештена да прошири империјалистичке амбиције америчке хегемонистичке империје! Трампово приговарање и цвиљење да морате да платите за ово је само лоша срећа, то је цена коју морате да платите за ПАКС АМЕРИЦАНА, па усиса Америку! НАТО је престао да буде релевантан распадом бившег Совјетског Савеза и модерна Русија није претња Европи и стварање лажног наратива да је Русија баук је смешно и користи га похлепни произвођачи оружја у Европи и Америци као изговор за продају више ратног оружја, то је одвратно бацање новца за непријатеља који више не постоји! Европа би требало да распусти НАТО и среди сопствене безбедносне аранжмане и избаци сваку америчку војну базу из Европе, што би такође зауставило или успорило многе ратнохушкачке сукобе, пошто амерички МИЦ не би могао да користи европске нације и базе да њихове ваздухопловне снаге бомбардују дођавола друге земље! НАТО је реликт Хладног рата и мора да оде.

  48. Бјорн Линдгрен
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Америчка империја сада пада, са или без Трампа.

    Европљани више нису вољни да се боре у америчким ратовима.

    Сада је право време да се покрене нова Хелсиншка конференција и споразум о заједничкој безбедности и разоружању у Европи.

    Немачка, Француска и ускоро Велика Британија, са Корбином ускоро у 10 Даунинг(?), могле би да преговарају о мирном споразуму са Русијом.

    Када се то постигне, Европа и Русија би могле да склопе сличан споразум са Кином и ШОС-ом, разбијајући негативну и деструктивну спиралу рата и бескорисног наоружања САД, које имплодира сиромаштвом, колапсом инфраструктуре и неолибералним фашизмом.

    Живели, Бјорн Линдгрен

    ШВЕДСКА

    -

    • Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Не буди тако сигуран. Према ономе што сам видео, Европљани у целини само желе удобност и стабилност – амерички хегемонистички систем је дубоко испреплетен са европском елитом, посебно у међународном финансијском систему. Али то је такође испреплетено у „безбедносним” питањима, посебно у „обавештајним” системима. Сасвим сам сигуран да је било који велики лидер у Европи добио одређене понуде које нису могли да одбију од насилника који воде Вашингтон – тако функционише Вашингтон. Даје наређења, а Европљани клече. САД одбацују климатске промене, а Европљани не раде ништа. САД су изазвале имиграциону кризу у Европи, а Европљани не говоре и не раде ништа осим што говоре САД да само наставе своје империјалне ратове. Чини се да су европске земље, са моје стране Атлантика, ништа друго до вазалне државе према Вашингтону упркос јасно деструктивној политици коју Вашингтон води без обзира ко је председник.

      Теоретски Европа може да се креће у правцу Кине и Русије – ја то нисам видео. Јавите нам када се то деси.

    • Сем Ф
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Добра идеја, Бјорн. Бангер је у праву да гангстери контролишу САД. Али ако би Европа одбацила НАТО, то би много унапредило свет, јер Устав САД не дозвољава стране ратове осим по уговору. ЕУ би морала бити спремна да у потпуности стави ембарго на САД, које можда ускоро неће моћи много да купе од њих.

    • TS
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      > Европљани више нису вољни да се боре у америчким ратовима

      Па, постоји једна европска влада која изгледа све спремнија да то учини:

      – Поново уведена војна обавеза

      – Придружио се нападу на Либију како би промовисао продају својих авиона као борбено испитаних

      – Ширите пропагандне лажи о руским подморницама које шпијунирају дуж њене обале

      – Управо је поделио брошуру о „спремности“ свом целокупном становништву упозоравајући их на опасност од рата

      (И сигуран сам да је било других ствари за које ја не знам, али ви вероватно знате.)

      Јел тако?

  49. Реалист
    Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Чини ми се да је главна сврха НАТО-а након што је члан шест повеље де фацто укинут, почевши од инвазије на Југославију и касније сукоба у Авганистану и Ираку, да шири кривицу кад год велики хегемон Сједињених Држава то одлучи жели да илегално војно интервенише у другој земљи на другом крају света. Вашингтон зна да га његови вазали неће осудити све док су саучесници у његовим ратним злочинима. Мислим, будите стварни, са домаћим оружјем, снагама, материјалима и бензином на располагању, Вашингтону заиста није потребна помоћ Британије, Пољске, Француске или било ког другог улизица да би прегазио било коју другу државу на планети ван Русије или Кина. А сви њени наводни пријатељи, који нису самоубилачки, могли би да одустану од свеобухватне борбе против тих противника. Ова изузетна земља би могла да добије крвави нос пре него што победи ако се заплете са снажним државама попут Ирана, Пакистана, Индије или Турске, али њени такозвани „савезници“ не би додали ништа у том процесу.

    • Боб у Портланду
      Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Док је уништење Либије наглашено као акција НАТО-а да би јој се дао кредибилитет, у ствари бомбардовање САД је било далеко највише међу НАТО савезницима.

      • Роб Рои
        Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Боб,
        Само напомена: уништење стабилне Либије био је фијаско Хилари Клинтон. Затим је планирала да уради исто у Ирану и Русији.

        • цхристина гарциа
          Јул КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Доказ молим

Коментари су затворени.