Турски Ердоган у сенци Османског царства

Акције

Својим напорима да успостави полицијску државу и обнови Отоманско царство, турски председник Ердоган је прокоцкао своју некада јаку позицију регионалног лидера, тврди Алон Бен-Меир.

Аутор: Алон Бен-Меир

Тешко је схватити зашто се турски председник Реџеп Тајип Ердоган – који је започео најупечатљивије друштвене, политичке и економске реформе током својих првих десет година на функцији – окренуо и систематски уништио све што је постигао. Тиме је претворио земљу у полицијску државу у којој влада исламски национализам.

Турски председник Реџеп Тајип Ердоган 20. јула 2016. прогласио је ванредно стање на три месеца са циљем да елиминише своје унутрашње непријатеље. (фотографија турске владе)

Није тајна да је Ердоган амбициозан човек који тежи да постане лидер сунитског муслиманског света и сања да обнови „славу“ Отоманског царства. Он не штеди напоре да прошири крила Турске над земљама којима може да манипулише и експлоатише на Блиском истоку и на Кавказу. Чак и летимичан преглед његових поступака у земљи и иностранству непогрешиво показује да постоји образац његовог лудила да оживи не само слике већ и утицај несталог Отоманског царства које је срамно умрло након Првог светског рата.

Отоманско царство ће увек бити упамћено по свом последњем злогласном поглављу — геноциду над јерменским народом. Дакле, када Ердоган приповеда о претпостављеном сјају отоманске ере, то би требало да има застрашујући ефекат на сваку земљу са којом Ердоган тражи активне билатералне односе, јер иза његових подухвата увек стоје злокобне намере.

Да би проширио свој регионални утицај, Ердоган је следио отисак Османлија тако што је прво предузео ванредне мере принуде да консолидује своје апсолутне моћи код куће. После неуспелог војног пуча у јулу 2016. године, он је немилосрдно обрачунао са својим стварним и наводним политичким противницима, укључујући све за које се сумњало да су повезани са његовим највећим непријатељем Фетулахом Гуленом, кога је оптужио да стоји иза пуча.

Ердоган је преузео контролу над цивилним и владиним институцијама тако што је више пута продужавао законе о ванредним ситуацијама. Уместо да настави да промовише слободе и људска права како би подстакао креативност и конкурентност, он гуши природну сналажљивост и способност турског народа да се истакне.

Уз мало или нимало противљења код куће, Ердоган је кренуо да промовише своју отоманску склоност успостављању војних база у Катару и Сомалији, као и војним везама са Тунисом. Сада планира да изгради још једну војну инсталацију на стратешки лоцираном суданском острву Суакин. Ердоган намерава да користи острво као војну испоставу, као што је то било током османске ере.

Египат и Саудијска Арабија сматрају да ће Ердоганова војна авантура пореметити регионалну равнотежу снага, што је рецепт за нестабилност и непрестано насиље. Тако, уместо да ублажи невољу скоро 20 милиона Турака под граном сиромаштва, Ердоган троши милијарде на своје иностране подухвате. Како би искористио хаотичне услове у Сирији, Ердоган је одлучио да предузме војну офанзиву како би сломио Сиријске демократске снаге (ИПГ), које оптужује да подржавају Радничку партију Курдистана (ПКК), против које води рат побуна 34 године.

Иако тврди да је његова сврха елиминација свих терористичких елемената како би заштитио свој народ, његов прави циљ је да успостави стално упориште у Сирији, којом су владали Османлије. Такође има за циљ да одржи подршку свог националистичког бирачког тела, да покаже да је независан и слободан да користи своју војску како сматра прикладним, и што је најважније, да спречи сиријске Курде да учврсте своју аутономну власт.

Стога, уместо да реши сукоб са сопственом курдском заједницом, која само настоји да очува своју културу, он напада Сирију под лажним изговором да би обезбедио своје друге циљеве који су у складу са његовом османском визијом.

Турска се на Балкану систематски учвршћује повећавајући своје комерцијално и културно присуство које подсећа на отоманску власт. У Албанији, Турска гради Трансјадрански гасовод кроз земљу за снабдевање Европе гасом, а турски конзорцијум жели да изгради други аеродром у земљи.

Он такође улаже у инфраструктуру Косова, гради његов једини међународни аеродром и управља енергијом у земљи. Турска агенција за сарадњу и координацију (ТИКА) помаже балканским и кавкаским земљама у области индустрије, пољопривреде, инфраструктуре, финансија, здравства и образовања.

Поред тога, Ердоган се очигледно меша у друге суседне земље – укључујући Авганистан, Албанију, Грузију и Косово – и врши неумерен притисак на њихове владе да затворе све школе које су повезане са Гуленовим покретом. Да би то урадио, он прети да ће искористити своје економске и политичке полуге против ових земаља уколико не отпусте и замене учитеље другима који су претплаћени на његову верску исламистичку оријентацију.

Уместо да улаже у инфраструктуру, становање, образовање и здравствену заштиту на југоистоку (најсиромашнији регион Турске), он финансира стране пројекте који имају за циљ да утичу на и очувају културно наслеђе које датира још из Отоманског царства, додатно учвршћујући регионални досег Турске.

Иако теоретски Турска и даље тражи чланство у ЕУ, процес приступања је у суштини замрзнут, а Ердоган свакако радије да то тако остави јер није вољан да преокрене курс и врати слободу штампе и људска права, услове на којима ЕУ инсистира. пре него што се озбиљно разговара о приступању.

Стога, уместо да од Турске направи модел исламске демократије који испуњава основне захтеве ЕУ, он је Турску трансформисао у ауторитарну исламску државу која личи на османски стил управљања. Чини се да улога Турске у НАТО-у све више слаби како Ердоган наставља да гравитира ка Русији, која се сматра најотпорнијим противником Запада. Недавно је постигао договор са Москвом да купи систем противваздушне одбране С-400 и да сарађује у изградњи три нуклеарне електране – иако би се оне у цивилне сврхе лако могле претворити у производњу нуклеарног оружја.

Овакав развој догађаја озбиљно нарушава поузданост Турске као чланице НАТО-а и западног савезника, што чини необјашњивом спремност Запада да толерише Ердоганов растући авантуризам и аутократију указујући на геостратешку важност Турске. Уместо тога, требало би размотрити казнене мере како би га спречили да даље дестабилизује регион због његових несрећних тежњи да оживи Отоманско царство и задовољи своју жудњу за још већом моћи.

Др Алон Бен-Меир је професор међународних односа у Центру за глобалне послове на НИУ. Предаје курсеве међународног преговарања и блискоисточних студија. Његова веб страница је ввв.алонбен-меир.цом.

60 коментара за “Турски Ердоган у сенци Османског царства"

  1. годеницх
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Хвала Блу, Денизу и Хозеу што су покренули и дискутовали о Јерменима. Видим да је та поента такође покренута у једној од рецензија Роханијеве књиге на Амазону. Нашао сам ове 2 референце које могу или не морају додати више увида[1,2]. Додајем их у своју библиотеку за будућу употребу.

    [1] Прича амбасадора Моргентауа | Хенри Моргентхау | 1918 | Либривок & Гутенберг
    [2] Мартиред Армениа | Фа'из Гхусаин| 1916 | Либривок & Гутенберг

    • годеницх
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Опростите ми, мислио сам на Хоуранијеву књигу.

    • Мартин - шведски држављанин
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Захваљујем се Блу, Денису и Хозеу.
      Врло занимљиво!

      Занимљиво и о геноциду америчких Индијанаца о коме се разговарало у сарадњи са Јерменима у УН.

      • Мартин - шведски држављанин
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        дениз

  2. Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    „Отоманско царство ће увек бити упамћено по свом последњем злогласном поглављу — геноциду над јерменским народом. Дакле, када Ердоган приповеда о претпостављеном сјају отоманске ере, то би требало да има застрашујући ефекат на сваку земљу са којом Ердоган тражи активне билатералне односе, јер иза његових подухвата увек стоје злокобне намере”.

    Молим вас,….. исто би се могло рећи за бољшевичке Јевреје и њихов руски геноцид. али се нико не усуђује.

  3. Зацхари Смитх
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    На мојој листи „порицатеља“ имам „Плави“ постер као „расистички трол“. Изменићу то да додам „храбри незналица“.

    • блуе
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Можда си Зацхари, ти си расиста. Да ли сте икада размишљали о томе.

  4. блуе
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Јерменски „геноцид“, пропаганда Првог светског рата од стране попут Велингтон Хауса, јерменских националиста и хришћанских мисионара. Пропагандни, дезинформациони рат који се нимало не разликује од оног који Запад води против Либије; Ирак и Сирија данас. Његова примарна сврха је била да оправда расцјеп Османског царства на исти начин на који САД и НАТО покушавају да преправе МЕ данас. Демонизујте непријатеља како би империјалисти могли да оправдају своје пљачкање другог.

    Западни свет га је прогутао у целини упркос том недостатку историјских доказа. Оно што важи за доказ је прича из друге руке и отворена пропаганда, претеривање и дезинформације.

    • дениз
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Па, да, то је врло једностран приказ онога што се догодило, који се користи да се оправда пљачка Запада, потпуно занемарује заједничку одговорност коју политички лидери Јерменије имају за уништење сопственог народа, игнорише улогу Курда и бледи у поређењу са успешан амерички геноцид над америчким Индијанцима, да не спомињемо, амерички геноцид на Блиском истоку који је у току.

      Али, зашто мислите да је Енвир паша невин, а Јермени нису послани у брутални марш смрти?

      • блуе
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Где су докази? Шта мислиш зашто је био? Ко пријављује доказе? И шта то чини „маршем смрти“? Пропагандни израз који се не разликује од „бучвастих бомби“, Сиријци користе „гас сарин“ против цивила, Гадафи „убија свој народ“. Емоционални језик, чиста пропаганда

        • дениз
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Па, присуствовао сам предавању др Џастина Макартија са Универзитета у Луисвилу, у Турско-америчком удружењу у Чикагу, који се цитира на сајту гов.тур истичући га као стручњака за турску страну, а чак ни он не каже да је било нема геноцида, само што је било много олакшавајућих околности које сам горе истакао. Дакле, ако имате неку врсту доказа о свом ставу који није хипербола, можда можете све нас расветлити.

        • блуе
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Прочитао сам неке од Макартијевих књига, као и јерменске „историчаре“, и ниједна не може да пружи доказ да било шта више од пресељења Јермена из ратних зона, посебно на истоку где су Руси нападали Анадолију уз подршку јерменских националиста, у друге делови Царства.

          Наравно, многи су умрли од болести и глади, као и муслимани и војници који су их пратили. То што је глад била резултат непрекидног рата од 1912. године, а блокада Антанте у источном Медитерану свакако је помогла.

          Пропагандисти би вас желели да верујете да је најмање 1.5 милиона Јермена „измасакрирано“. Овај број је постао истакнут 60-их година након сукоба на Кипру да би помогао у демонизацији Турака. Пре тога, са изузетком једног јерменског националисте 30-их година, највише се сугерисала лепа пропагандна цифра од милион.

          Сумњиво је да су се бројке уопште приближиле овоме, сигурно већина није масакрирана. Дођавола, ми чак и не знамо колико је Ирачана погинуло у нулу од руку САД и њихових савезника. Процене су биле од 100,000 до 2 милиона. Реците ми како ови историчари и демографи могу бити тако сигурни у цифру од 1.5 милиона мртвих Јермена. Не могу, наравно. Ко је бројао мртве?

          Већина Јермена је завршила у Сирији, Палестини и Египту захваљујући британском преузимању ових подручја. Касније су Јермени напустили област Адане са окупаторским Французима као резултат турске победе у њиховом рату за независност. Многи су напустили североисток и настанили се у руској Јерменији са Русима који су се повлачили. Чинило се да су сви ови живи Јермени убројани у мртве јер су на крају рата завршили ван крњег Отоманског царства.

          Сумњам да су многе Јермене масакрирали муслимани, и да су многе муслимане масакрирали хришћани. Ипак је то био рат, и то бруталан рат који су водиле све стране. Али, као што је данас случај, имамо једну страну слике, коју фаворизују они који су на власти у нашим друштвима.

        • дениз
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Све су добре ствари и ценим темељност вашег одговора. Међутим, према речима, др Танер Акцан је недавно открио пушку која се дими у облику писма високог турског званичника Бехаеддина Шакира за детаље са терена о депортацијама и убиствима Јермена у источној турској области Анадолија.

          Колико сам схватио, сам термин геноцид је посебно уписан у УН да би се Турци усмерили на Јермене и искључили америчка убиства Индијанаца од стране адвоката који представљају САД. Моја перспектива је да западне силе доста често учествују у геноцидима, али се извлаче од сваке контроле и селективно користе ту реч као противник.

          Ниједна земља нема рекорд у убијању ни близу Сједињених Држава, САД само имају боље адвокате.

        • Зацхари Смитх
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Дениз, постоји много бесплатних књига доступних за преузимање на Гоогле Боокс-у са савременим извештајима о геноциду над Јерменима како се он заправо дешавао. Ужасна афера је прилично добро документована.

          У прошлој објави тај „Плави“ колега је приметио да живи у Турској. Ово може значити било шта. Можда је десничар у америчком ваздухопловству. Он би могао бити страни радник који мрко носи локалне Турке. А можда је и сам добро образован Турчин – и прави достојну патриотску буку. Из нама непознатих разлога, он дефинитивно одбацује стварност.

        • дениз
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Ако историју одређујемо по километрима просутим мастилом, онда је Путин дао Трампу место председника САД.

          „Из нама непознатих разлога, он дефинитивно одбацује стварност. Тешко да бих то назвао непознатим разлозима, он је Турчин, као што је свако ко тврди да је Хусеин имао оружје за масовно уништење Американац.

          .

  5. ,
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Ердоган једноставно води исту ружну игру коју играју сви светски лидери. Узалудно је покушавати да изаберемо најгоре међу њима, иако су САД убедљиво фаворит за већину зла међу њима.

  6. Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Када сам прочитао чланак, нисам имао појма ко је аутор и други су ме просветлили. Али пре него што су то урадили, пажњу ми је привукло саосећајно помињање невоље Курда. Ми, Израел и неки смо користили Курде да ослабе државе у региону, потискујући курдски сепаратистички покрет. Пошто је покрет постао све агресивнији, то је учврстило решеност земаља у региону да се повуку, да не дозволе засебну аутономну курдску нацију. Такође је вероватно навело да Ирак, Сирија, Иран и Турска виде корист од удруживања снага. Поштено је закључити да је коришћење етничког или верског идентитета као образложења или државе веома лоша идеја из више разлога, а враћање територијалног интегритета земаља у региону добра. Надам се да ће успети и да ће постићи договор о границама и односима међу њима.

  7. годеницх
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Арапи[1-5], династија Омајада[6-10], династија Абасида[11-13] и Османлије[14-20] могу бити занимљива студија. Распад Југославије дестабилизовао је регион на западу Турске, а ратови у Заливу, Ираку и Сирији су уздрмали ствари на истоку. Немам појма шта Ердоган жели да ради (када наводно не чува избеглице, не уцењује ЕУ, организује кампове за обуку, тргује нафтом и оружјем), али кладим се да Турци само желе да се ствари слегну и врате у нормалу да се припреме за могућег уласка у ЕУ. Заиста не видим у чему је проблем са страним домаћим инвестицијама на Косову. Трговина је обично добра ствар (минус кријумчарење).

    Као и са Израелцима и Палестинцима, мислим да САД не би биле поштен посредник ни за Турке и Курде. Можда би имало смисла отићи кући и исправити неслагање од 21 билион долара у књигама док ове странке саме решавају ствари. Петродолар опада, а потреба за нафтом ће се смањивати како Запад повећава производњу за нова тржишта водоника. Та револуција би била велика ствар коју би пропустили. Чини се да нема доброг пословног смисла да порески обвезници бацају добар новац за лошим у дугим и скупим прекоморским војним авантурама, посебно када су то потенцијални потрошачки долари који би иначе могли да се користе на предстојећим домаћим тржиштима у САД, нпр. нижи порези путем децентрализоване форме прикладног пореза[22].

    [1] Историја арапских народа | Хоурани
    [2] Ислам против зороастризма | ЈуТјуб
    [3] Серија Неиспричана историја ислама| ЈуТјуб
    [4] 10 Мухамеданска култура и филозофија – Расел | ЈуТјуб
    [5] Исламска и арапска цивилизација – ББЦ | ЈуТјуб
    [6] Златно доба ислама | Кхан Ацадеми
    [7] Насљедство Мухамеда | Маделунг
    [8] Историја четири калифа | Интернет Арцхивес
    [9] Пут Омајада – документарни филм | ЈуТјуб
    [10] Зашто су Омајади важни – НИУ | ЈуТјуб
    [11] Абасидски калифат (750-1258)
    [12] Уништење Абасидског калифата од стране Монгола | ЈуТјуб
    [13] Историја Абасидског калифата | ЈуТјуб
    [14] Успон и пад Османског царства (1299-1923) | ЈуТјуб
    [15] Султан Османског царства | ЈуТјуб
    [16] Османлије – ПБС документарац Иоутубе
    [17] Документарни филм о калиф Ал Џазири | Иоутубе плејлист
    [18] Историја Османског царства | ЈуТјуб
    [19] Историја Османског царства 1801-1913 – Милер | Интернет Арцхивес
    [20] Историја Турака Османлија 1812-1878- Кризи | Интернет Арцхивес
    [21] Први светски рат арапским очима 1-3 | Иоутубе плејлист
    [22] Опорезивање за 21. век: порез на аутоматизоване платне трансакције (АПТ) | ССРН

  8. Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Иако верујем да је Ердоган лабав топ и пошаст за турски народ, његово последње приближавање Русији треба посматрати као позитивну ствар....али договор за нуклеарне електране?!! Зар није чуо за ветар и сунце?

    • Зацхари Смитх
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      …али договор за нуклеарне електране?!! Зар није чуо за ветар и сунце?

      Добар закључак. Концентрисање на ветар и соларну енергију значи да тражите сигурну и јефтину енергију. Ердоган сања о поновној изградњи Отоманског царства, а Турска има веома лоше резултате са Русијом.

      С обзиром да су Турци од 17. века водили и изгубили 15 ратова против Русије...

      Не могу да гарантујем за тај број, али знам да је низ пораза дуг. Дакле, Ердоган има дужи поглед. Пољубите се и помирите се са Русијом за сада. Купујте руски природни гас. Купите руске ракете С-400 да се заштитите од свих осим од Русије. (можете се кладити да те ракете неће радити против руског ваздухопловства!) Купујте руске нуклеарне електране да започне процес постајања нуклеарне силе.

      Када тражите оружје, цена нуклеарних електрана и њихови веома високи ризици нису толико битни.

    • Даве П.
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      БобХ –

      Да, сунце и ветар су најчистији извори енергије. Имамо много тога у САД - и једно и друго. А западна Европа је благословена са пуно енергије ветра и мало соларне енергије. Русија има много енергије ветра. Надам се да ће то искористити. Али растућа средња класа у земљама од Египта, Пакистана, Индије и Бангладеша захтева климатизацију лети када температура скоро достигне 120 Ф, а зими када падне на 35 Ф у северним деловима. Поред тога, индустрије димњака су се преселиле у те земље. За њихово покретање је потребно много снаге. Једноставно нема довољно ових чистих извора енергије да би се искористиле све потребе. А ове земље немају довољно долара да купе сав тај гас и нафту за рад својих фабрика и за кућне потребе. Нуклеарна енергија мора да попуни празнину.

      Водоник је још један чист извор енергије. Истраживања трају већ пет деценија. Надамо се да ће научници пронаћи неко решење у наредне три или четири деценије.

      Али да бисмо имали Зелену Земљу, потребна је контрола становништва у тим земљама и јачање институција УН да би се то постигло. Миран суживот уз поштовање суверенитета свих земаља је преко потребан да би се то постигло. Такође, природа капитализма мора бити модификована да би се остварили снови Зелене Земље, а становништво образовано у свему томе.

      Нажалост, ми већ дуже време идемо у супротном смеру.

      • Зацхари Смитх
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        А ове земље немају довољно долара да купе сав тај гас и нафту за рад својих фабрика и за кућне потребе. Нуклеарна енергија мора да попуни празнину.

        Процијенио бих да би „сиромашна“ нација могла купити 3-5 пута више енергије од сунца и вјетра него што би могла од истог новца потрошеног на нуклеарне електране. И много сигурније.

        Нека од пустињских области ће постати ненасељена због промена у локалној клими. Нивои становништва тамо ће се променити – људи ће отићи, или ће умрети.

      • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Даве П,...слажем се са Зацхаријем. Такође је моје чврсто уверење да не постоји „мирно нуклеарно“. Вероватно сте свесни катастрофе Унион Царбиде у Бопалу (1984) где су стотине погинуле у „хемијској несрећи. Дугорочни ефекти нуклеарне несреће могу бити много гори и упркос уверавањима владе, безбедност на већини нуклеарних локација је жалосна. Побољшања у складиштењу батерија брзо чине соларне и ветар поуздане обновљиве алтернативе (које су већ у употреби на местима као што су Хаваји). Моје мишљење о нуклеарној електрани се није променило откако сам написао овај пост прошле године.
        https://crivellistreetchronicle.blogspot.com/2016/02/the-shellenberger-shill.html

        • Даве П.
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Да, слажем се са вашом проценом и са Зацхаријевом такође. Нуклеарна енергија је несигурна и опасна. Због баријере са хималајских планина, енергија ветра једноставно није доступна у већини делова Индије и Пакистана, као ни у Бангладешу. Сунчева енергија постоји лети, посебно у пустињским областима, и постоји притисак да се она искористи. Мислим да афричке и МЕ земље могу да искористе обилну соларну енергију. И јужноамеричке земље такође.

  9. Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Пут свиле створио је Османско царство. Океанска трговина га је окончала. Пут свиле се враћа.

    • Санги
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Велика игра је у току - -поново - као што је и увек била. Нема прекида у нити између колонизације, хладног рата и доба америчке империје. Не ради се о томе да се историја понавља, већ о једном дугом обореном рекорду.

  10. Ени
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Па, пошто сви у МЕ то раде, укључујући и САД, зашто не Ердоган? Мислим да је мешање његове експанзије моћи у МЕ са стварањем још једног Отоманског царства превише драматично.

    „Иако теоретски Турска и даље тражи чланство у ЕУ, процес приступања је у суштини замрзнут, а Ердоган свакако радије да то тако остави јер није вољан да преокрене курс и врати слободу штампе и људска права, услове под којима ЕУ инсистира пре него што озбиљно разговара о приступању.”
    Човек би помислио да је Европа модел како се понашати у свету, што изгледа прилично апсурдно, пошто су били саучесници у нашим варварским ратовима у МЕ који су довели до великог броја хватања моћи који се сада дешавају.

  11. ,
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Добро је чути коментаре који критикују овај очигледан пропагандни комад. Само зато што се комад појављује овде на ЦН-у, не значи да је без замерке.

    • Мартин - шведски држављанин
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Језиво је што се то чини

  12. Зацхари Смитх
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    У овом пропагандном делу др Алон Бен-Меир демонстрира неке задивљујуће пропагандне вештине. Као да води туристичку групу кроз замрачени музеј, а као „водич“ је једина особа која држи светло. У ствари, центар пажње, јер иако је већина, ако не и све оно што пише технички тачно, он то рефлектор усмерава само на карактеристике о којима жели да читалац размишља.

    На првом месту, зашто би он уопште хипервентилирао Ердогана? Кладим се да је то зато што се љубавна веза између Светог Израела и Турске распала.

    Израел и Турска: Крај савеза
    5. јуна 2010. од Санди Толан
    .
    .
    .
    Турска војска је главни клијент израелске технологије и хардвера. Израелска одбрамбена индустрија је унапредила турске авионе и тенкове, продала ракете и комуникациону технологију. Израел је имао планове да турској војсци обезбеди сателитски приступ и системе противваздушне одбране. Другим речима, Израел је био кључ за модернизацију одбране Турске. Заузврат, Израел је добио простор где би његове ваздухопловне снаге, морнарица и војска могле да тренирају, као и однос са другом по величини војском НАТО-а. Сарадња у области одбране проширила се на обуку и заједничке вежбе између Израела и Турске, од којих су многе одржаване тајно.

    Сада се чини да је тај однос готово нарушен, директно због израелских војних и дипломатских грешака, и нагло опадајућег мишљења о јеврејској држави и турско-израелском савезу међу Турцима свих раса.

    х**пс://усцпублицдипломаци.орг/блог/исраел-анд-туркеи-енд-аллианце

    Из горњег есеја:

    Отоманско царство ће увек бити упамћено по свом последњем злогласном поглављу — геноциду над јерменским народом.

    Ово је потпуно тачно, и наставиће да га наглашавају/потенцирају пропагандисти све док је у интересу Израела да се баца на Турску. Било је много других геноцида. Онај који је Белгија урадила у Конгу, наравно, није од интереса за Израел.

    ...конзервативно је процењено да је умрло преко 10 милиона Конга. То би било око 50 одсто становништва Конга, што је несумњиво запањујући износ. Често се оспорава да су ове процене крајње нетачне и да би у стварности цифра знатно већа од 10 милиона била прикладнија за објашњење ових великих трагедија.

    Смртни случајеви Великог скока напред у Кини не помажу израелској пропаганди, а ни ја не очекујем да ћу видети било какву дискусију о њима. Дођавола, када је Иран био велики пријатељ Израела, није било никаквих захтева да САД разбију Иран за нацију Свете куће.

    Спотлигхт!

    Тако, уместо да ублажи невољу скоро 20 милиона Турака под граном сиромаштва, Ердоган троши милијарде на своје иностране подухвате.

    Као и зли Асад, Ердоган занемарује свој народ! Наравно, ван рефлектора се дешавају и друге ствари.

    Израел има највећу стопу сиромаштва на Западу

    Већина сиромашних Израелаца нису ни Арапи ни ултраправославци, показује нови извештај који показује да се сиромаштво у Израелу повећало прошле године. Лиор Даттел 09. децембар 2015

    Ниво сиромаштва у Израелу остао је највиши на Западу прошле године, са отприлике једно од треће деце која живи у сиромаштву, наводи се у извештају који је у среду објавио Национални институт за осигурање.

    То је све што можете да видите на рачун паивалл-а. И нису то само израелска деца.

    50,000 преживелих Холокауста у Израелу живе у сиромаштву, наводи се у извештају

    1 од сваких 5 преживелих био је приморан да бира између хране и лекова током последње две године, показује истраживање.

    х**п://ввв.јпост.цом/Натионал-Невс/50000-Холоцауст-сурвиворс-ин-Исраел-ливинг-ин-поверти-репорт-финдс-350178

    Мала септичка јама музе пакао од Холокауста, али није брига за стварне преживеле.

    Поред тога, Ердоган се очигледно меша у друге суседне земље – укључујући Авганистан, Албанију, Грузију и Косово – и врши неумерен притисак на њихове владе да затворе све школе које су повезане са Гуленовим покретом. Да би то урадио, он прети да ће искористити своје економске и политичке полуге против ових земаља уколико не отпусте и замене учитеље другима који су претплаћени на његову верску исламистичку оријентацију.

    Рећи ћу ово за господина Алона Бен-Меира, он има ужасну дрскост да то каже о Турској када се „залаже“ за најуметљивију нацију на свету. Исто за ово следеће:

    Стога, уместо да од Турске направи модел исламске демократије који испуњава основне захтеве ЕУ, он је Турску трансформисао у ауторитарну исламску државу која личи на османски стил управљања.

    Поново у центру пажње – Израел ради потпуно исту ствар – али са „јеврејском“ демократијом која искључује све остале.

    Усредсређено светло у центру пажње, препуна безобразлука, и такође лепо урађено.

    • Јое Тедески
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Одличан пост Зацхари, а ја ћу додати како никада нисам био обожаватељ Ердогана чак ни када је био наш савезник. Оно што ми је помало сумњиво је зашто одједном демонизујемо овог агресивног турског лидера? Па, да ли би то имало везе са Ердогановим противљењем коалицији Израел/Саудијска Арабија/САД? Можда, мислиш? Јое

    • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Једино место где се реч „Израел“ појављује на целој овој веб страници је у вашим коментарима. Аутор уопште не „заговара“ Израел.

      Предлажем да престанеш да се напрежеш на комарце.

      • Зацхари Смитх
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Заузврат, ја то предлажем ти ископати старе постове аутора и испитати их.

        Писање о проблему испреплетеном са усраном малом нацијом, а да то не помињемо, није нешто што ради само Алон Бен-Меир – то је заправо прилично уобичајена техника. Скретање пажње бацањем врећа **** на вентилатор је обично циљ есеја попут овог.

        ИМО постоји прилично велика група циониста попут Алона Бен-Меира који „уздижу“ нацију динглеберри једноставно збуњујући/ометајући читаоце.

      • назеем
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Ок. Али не можете сакрити чињеницу да је аутор Јеврејин. Јевреј који мрзи Ердогана очигледно служи интересу Израела. Израел губи посао и савезника у Ердогану. Лол

    • Даве П.
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Џо и Закари –

      Прво је био чланак на ЦН прошле недеље од Алона Беин-Меира „Опасна ерозија руководства САД“; било је тешко прогутати с обзиром на рекорд од краја Другог светског рата који је завршио потпуним уништењем Нагасакија и Хирошиме. Од краја хладног рата 1991. имате Југославију, Сомалију, државни удар у Венецуели, Авганистан, Ирак, Либију, Хондурас, Сирију, Украјину и Јемен. А Алон Беин-Меир је у свом чланку жалио о ерозији овог моралног вођства и предаје на НИУ.
      А сада овај чланак о Турској. Барем Еродоган није уништио читава друштва изван своје земље као што смо ми то урадили. Зашто професор Алон Беин-Меир не говори о Израелу, Саудијској Арабији и свим оним заливским монархијама које угњетавају шиитску већину у својим земљама.

      Од свих недавних америчких председника после Другог светског рата, само су Кенеди и Картер имали нека осећања да доведу до неке врсте мирне коегзистенције са другим земљама са различитим политичким, друштвеним и економским системима. Имали су нека осећања према човечанству на овој Земљи. Председник Картер је био храбар да Израел назове државом апартхејда. А недавно је назвао САД плутократијом.

      Моја жена – поклоница Хилари – гледа ПБС Невс, ЦНН и МСНБЦ. Веома је надреално гледати шта се дешавало на телевизији последњих недељу дана о овом документу за који се Демс боре да блокира његово објављивање. Питам се понекад како је дошло до овог потпуног интелектуалног сиромаштва и потпуне моралне искварености свих институција Нације тако брзо.

      Можда баш и не верујемо у то, у таквим условима уништење читавог човечанства можда није далеко.

      • Јое Тедески
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Никада нисам прихватио идеју да сви аутори који повремено посећују овај сајт морају да буду на истој страници са Робертом Перијем, али сам се увек ослањао на Роберта Перија да буде истинољубив, што је и био. Дакле, у овом тренутку у свом учешћу конзорцијума вести пуштам је на слушање, пре него што строго проценим ове ауторе. Само ти Дејв дајеш ваљану поенту о Алону Бен-Меиру овим чланком, и његовим последњим, јер Бен-Меиру мало недостаје фокус.

        Дејв, говориш како је твоја жена подлегла вестима и импресионирана Хилари, па је тешко одолети главном току мисли, ако ниси прикључен на алтернативни сајт за вести, јер није чудо где ће твоје мишљење завршити горе. Наше главне новине и све главне кабловске ТВ мреже су у власништву огромне корпоративне хоботнице која има своје масивне пипке омотане око сваке одрживе вести коју може да дохвати унутар својих уских граница пропагандне дистрибуције. Хвала Богу на ТВ Ланд каналу и емисијама игара.

        У овом тренутку гледајући позоришну представу са издањем 'Мемо', само се запитам шта следи. Изненадићу се ако одмазда буде извршена, нити ће неко са високог ранга сносити било какве тешке, па чак и благе последице за своје злочиначко понашање.

        Увек добар Даве. Јое

    • Тео
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да, Зацхари, и мени је овај есеј био мало „чудан“. Али желим да додам коментар о јадним преживелима холокауста у Израелу. Пре неког времена мислим да је то било деведесетих, велике немачке корпоративне компаније које су користиле Јевреје и друге затворенике концентрационих логора као робове у својим производним локацијама невољно су створиле фонд који је изричито намењен онима који су преживели холокауст. Неколико година касније, немачка ТВ екипа је отпутовала у Израел да истражи шта се десило са новцем овог фонда. Интервјуисали су неколико ових преживелих који су дефинитивно имали право на бенефиције из овог фонда. Били су болесни и живели су у жалосним условима. Већина њих није добила ништа од овог фонда. Испоставило се да је фондом управљала отмена јеврејска адвокатска фирма у Њујорку која никада није била изабрана за менаџере. Новац су дали музеју холокауста у Израелу универзитетима у Израелу и др. И наравно узели су и свој део. Када су преживели холокауста поднели захтев за бенефиције, гњавили су апсурдним захтевима за документе. Покушали су да их одуговлаче. Сви испитаници су рекли да би више волели да фондом управља немачка влада.

  13. дениз
    Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

    Можда сте пропустили ову вијест, био је покушај државног удара на Ердоганов и живот његове породице у јулу 2016.; Википедија је твој пријатељ.

    • Посматрач
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Аутор је заправо успутно поменуо државни удар из 2016, али иначе би се многи аргументи у чланку могли рећи о САД (или другим земљама са авантуристичком спољном политиком):
      „КСКСКС се очигледно меша у друге суседне земље... вршећи неумерен притисак на њихове владе да [потпишу његов став]. Да би то урадио, он прети да ће искористити своје економске и политичке полуге против ових земаља.”
      „Уместо да улаже у инфраструктуру, становање, образовање и здравствену заштиту у [сиромашним регионима], он финансира стране пројекте који имају за циљ да утичу на и очувају културно наслеђе које датира из [замишљене славне прошлости]“
      „[друге земље] верују да ће војна авантура КСКСКС-а пореметити регионалну равнотежу снага, што је рецепт за нестабилност и непрестано насиље. Стога, уместо да ублажи невољу скоро 20 милиона [грађана] под линијом сиромаштва, КСКСКС троши милијарде на своје иностране подухвате.

      • Џеферсон
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        једина разлика је у томе што КСКСКСКСКС НИЈЕ исламофашиста који жели да наметне култ остатку света

        • Сангеетаа
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Тачно – то је старомодна христофашистичка империја која настоји да наметне чудан изокренути облик такозване демократије која сам демос наставља све више збуњеним и лишеним самоопредељења. Хајде да не идемо путем балансирања једне геноцидне империје против друге и претварамо се да ово некако одговара на хитне бриге човечанства. Такође препоручујемо да не покушавате да пребројите злочине или број тела наведених злочина. Никад се не зна да би исламофашисти могли испасти (на њихову велику жалост) као мање ефикасне масовне убице.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          добро артикулисан.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Ах, то је права прича. Ердоган, алиас 'Хитлер 21. века' је исламофашиста који планира да 'наметне' свој 'култ' 'остатку света'. одличне вруће речи ако је неко пропагандиста. Чињеница да Турска, која није заинтересована за апсурдну идеју о поновном стварању средњовековног Отоманског царства, живи у веома опасном суседству, и тренутно се снажно гура против праве авантуристичке силе, САД, која покушава да успостави смртну претњу на Ердогановом јужном крилу.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Баш тако.
          Овај тип би требало да пише за Ционисм Тодаи, а не за Конзорцијум.
          Он је очигледан хакер, гура агенде на начин који је транспарентан за једно читање отворених очију.

    • Џеферсон
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да ли сте икада помислили да су ваш поносни вођа и султан можда организовали државни удар? Такође, неоотоманска стратегија је почела много пре пуча, како то објашњавате?

      • дениз
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Већина Турака верује да је спонзорисано у иностранству. Схватам да је тешко схватити да Турци знају више о својој земљи од Американаца, који изгледа имају потешкоћа да је пронађу на мапи.

        Такође ценим да се ради о лошем исламо – фашистичком култу, наспрам доброг јудео-хришћанског фашистичког култа.

        • Џим
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          „Већина Турака верује да је спонзорисано у иностранству“
          Па то је зато што је турски народ под дејством пропаганде своје владе,
          што је, признајмо, урадило добар посао да испира мозак својој публици. А остали Турци,
          који се нису слагали са њиховом султанском пропагандом, етикетирани су као терористи и завршавају у затвору.
          У мом случају, и као Џеферсон, мислим да су државни удар извршили Ердоган и његова АКП да би се отарасили својих непријатеља.
          Погледајте ко има највише користи од тог пуча, а то је Ердоган.

        • дениз
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Осим омаловажавања обавештајних података турског народа, које доказе имате да поткрепите свој став?

          Да то ставимо у перспективу, Чејни, још један екстремно мачвилистички политичар, имао је огромну корист од 9. септембра. Да ли је то коначан доказ да је он оркестрирао 11. септембар? Постоји много разлога да будете сумњичави према Чејнију, али Чејни, искоришћавање политичке кризе заиста није довољно да га осуди.

          Коначно, чини се да знате нешто о Турској, употребите своју машту, има ли још неких глобалних играча којима би много користило да се отарасе Ердогана? Зашто сте тако сигурни у елиминацију свих других могућности? Нисам сигуран да су само Турци ти који пате од испирања мозга.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          веома се слажем...ердоган је успео да уништи своје политичке и војне непријатеље за 3 месеца, "покушајем државног удара"...за који би му иначе можда требале деценије,,,ако је уопште...да изврши

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Такође верујем да је овај „покушај државног удара“ дубљи од самог Ердогана… верујем да је пристао на његов аранжман,,,

          коме би још користило да Ердоган помаже дестабилизацији Сирије, посебно, као и дестабилизацији читавог региона, уопште?

        • Мартин - шведски држављанин
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Наравно, важно је како је дошло до покушаја државног удара и шта се дешава у Турској. Избалансиран рачун заснован на чињеницама би био добродошао. Овај пропагандни чланак је подстандардан и наведена уверења су од мале вредности, осим ако нису поткрепљена.
          Покушај државног удара 15. јула 2016. добио је чудну пропаст у медијима. Званичници ЕУ су ујутру известили да је државни удар очигледно успео. Врло мало на начин да се осуди покушај у шведским медијима и очекујем у ЕУ у целини. Мислим да је у руским медијима било наговештено да су руске безбедносне службе упозориле Ердогана да је група за атентате кренула тамо где је он боравио, па је успео да побегне. Истина или не, зна ли неко? Чини се логичним и разумним очистити војску након оваквог покушаја државног удара. Посебно за макијавелистички лик.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Ах, Американцима се говори истина, а Турцима њихова власт лаже! Од свих коментара, овај је најбољи. И не заборавите да је Иран смртна претња за САД и Блиски исток, према америчким/Израелским/Саудијским казивачима истине. Још увек тражим на интернету списак хиљада Американаца које годишње убијају погубни Шиити, али честитам што сам изабран за постер за менталитет дрона!

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Виши амерички аналитичар Јим је тамо са неким тешким чињеницама које је утврдио кроз дубинско истраживање његовог фејсбук фееда. Извештава са прве линије, у подруму његових родитеља.

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Или капиталистички култ.

    • Мартин - шведски држављанин
      Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

      Да заиста!
      Овај чланак није ништа друго до пропаганда, сви су усмерени у једном правцу, потпуно без поткрепљујућих референци и без икакве проблематизације.
      Не видим да то има било какву вредност, а то кажем чак и с обзиром на моје релативно незнање о Турској.
      На пример,
      – многе земље купују нуклеарне реакторе; има ли разлога да се верује да су руски реактори или продавци мање поуздани од других у смислу страха аутора да би могли да се користе за развој нуклеарног оружја, или да ће Турска то учинити? Финска је такође земља са руским реакторима, бтв.
      – Да ли је вероватно како се наводи да је турска намера својим ратом у северној Сирији да поново успостави Османско царство. Заиста!

      • Мартин - шведски држављанин
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Чланак је заиста као сваки МСМ чланак о Русији из последњих неколико година, само замени Турску за Русију.

      • Џим
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        „и то кажем чак и с обзиром на моје релативно незнање о Турској“
        „Да ли је вероватно како је наведено да је турска намера својим ратом у северној Сирији да поново успостави Османско царство.
        У праву сте, потпуно сте незналице за Турску.
        Турска тренутно покушава да поново успостави Османско царство, то је чињеница.
        У горњем чланку јасно наведите тачке на које треба обратити пажњу, ако још увек нисте убеђени, учините нам услугу
        и додатно истражи Турску.

      • Лоуп-Боуц
        Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

        Да. Пропаганда. Пропаганда те ционистичке владе те илегалне, ратно-злочиначке, терористичке, ционистичке „државе“.

        Задивљен сам тиме што га Цонсортиумневс објављује. Да ли би Роберт Парри подржао његово објављивање?

        • Мартин - шведски држављанин
          Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          И моја брига

        • Фебруар КСНУМКС, КСНУМКС на КСНУМКС: КСНУМКС

          Једном речју, не.

Коментари су затворени.