Трампов избор присталице израелских насеља за амбасадора у Израелу могао би бити последњи смртоносни ударац „решењу са две државе“, које је годинама на самрти, како објашњава Денис Џеј Бернштајн.
Аутор Деннис Ј Бернстеин
Могућност смисленог мировног споразума између Израела и Палестинаца направила је још један мрачни заокрет јер је изабрани председник Доналд Трамп изабрао адвоката Дејвида Фридмана, који има чврсте ставове у корист израелских насеља на палестинским земљама, да буде следећи амерички амбасадор у Израел.
У саопштењу Трамповог транзиционог тима, Фридман је такође рекао да се „радује премештању америчке амбасаде у вечну престоницу Израела, Јерусалим“, који је некада требало да буде подељен између јеврејске и палестинске контроле.
Али другачији заокрет у Трамповом амбасадорском избору могао би бити да ће он уништити илузију о „решењу са две државе“, илузију која се повукла све даље у даљину пошто се преко пола милиона јеврејских досељеника преселило у оно што је требало да буде територија палестинске државе. То би, заузврат, суочило Израел са избором „решења једне државе“ које даје и Јеврејима и Арапима једнака права или „државе апартхејда“, која ускраћује права Палестинцима или их третира као грађане другог реда.
О Трамповом избору за америчког амбасадора у Израелу и ризицима Трампове израелске политике у настајању разговарао сам са Али Абунимом, аутором Једна земља: Храбар предлог за окончање израелско-палестинског ћорсокака. Суоснивач је и директор Електронске интифаде и добитник многих награда за људска права. Становник Чикага, редовно доприноси часописима Тхе Цхицаго Трибуне и Тхе Лос Ангелес Тимес.
Деннис Бернстеин: Али, добро је поново разговарати с тобом, али вијести нису тако добре за тебе. Желите да почнете са својим разумевањем ко је Давид Фриедман...?
Али Абунимах: Па, Фридман је... стечајни адвокат. Он је лични адвокат Доналда Трампа, последњих 15 година, и његов саветник у кампањи за Израел. Његови ставови су толико тврдокорни да је описан као да је чак десно од Бењамина Нетањахуа, што вам нешто говори. У ствари, Фридман је председник непрофитне организације која је прикупила око 10 милиона долара у последњих пет година за директно финансирање израелских насеља на окупираној Западној обали.
И, заправо, та организација је именована као тужени у тужби коју је раније ове године федералном суду поднело 20 Палестинаца против америчких организација и појединаца који прикупљају новац за насеља. И не само за изградњу насеља, већ за куповину оружја...
У тужби се наводи да су ове организације у основи умијешане у прање новца, трговину оружјем и помагање и подржавање убистава, сакаћења, крађе палестинске приватне имовине, ратних злочина, етничког чишћења и других дјела, која су незаконита према америчком и међународном праву. Тако да је та парница тренутно у току. А Фридман је председник једног од оптужених. И известили смо... на Електронској интифади [16. децембра] да та чињеница није откривена нигде другде.
Фридман, знате, донекле би било одбацивање, ако Трампова политика крене у правцу који би Фридман заговарао, а то је директна израелска анексија Западне обале, наравно, још већа изградња насеља и премештање америчке амбасаде у Јерусалим , то би била велика реторичка промена у политици САД.
Али да вам кажем истину, Денисе, то је оно где смо већ у пракси. Ако погледате реалност где се налазимо, Израелци су градили насеља, потпуно некажњено анектирајући Западну обалу. И не само некажњиво, уз пуну подршку сваке америчке администрације, а не само Обамине администрације, која је у септембру потписала безусловни 10-годишњи, минимално 38 милијарди долара, гарантовани пакет војне помоћи. Мислим, 38 милијарди долара је минимум. То није укупан пакет, јер још увек могу да се врате по још. То увелико повећава тренутну америчку помоћ Израелу.
Дакле, део мене каже, па ово је једноставно искреније етикетирање онога што америчка политика већ јесте. Решење са две државе неће бити, чак и ако Хилари буде изабрана. Није било стварних последица по израелска насеља. Дакле, мислим да је ово још један ужасан знак где се наша земља налази по многим питањима.
Али мислим да је то и прилика да кажемо људима: „Па, не можете више да се претварате да постоји мировни процес, па зашто се онда не потпишете за БДС – бојкот, отуђење и санкције – и друге кампање и тактике које су независне од онога што влада ради?" Права моћ људи да почне да позива Израел на одговорност и промени његову ситуацију. Мислим да је то и изазов и прилика која се налази пред нама.
ДБ: Претпостављам да изгледа... то је отприлике тачно. Да ће ово једноставно... под Трампом ће само повући црту дубље, тврђе и мрачније, у смислу политике. Али политика се није променила деценијама. И изгледа да се не мења.
[…] Раније ове године Дејвид Фридман се осврнуо на прогресивну јеврејску заступничку групу... ваљда у улици Ј... назвао их је „горим од капоса“... то су јеврејски колаборационисти са нацистима, за подршку решењу о две државе. Понашали су се као нацисти.
АА: И он је председника Обаму назвао антисемитом, такође, […] који је потписао највећи пакет војне помоћи у историји, било којој земљи на свету, за Израел. Пре само неколико месеци назвао га је антисемитом. Да, мислим да је ужасно, такав језик, коришћење израза капос је одвратно. Али мислим да то чини да нас све суочава са реалношћу где су нас довели Израел и про-израелска политика.
И мислим да то изазива све пристојне људе да, знате, заузму став. Где смо ми? Мислим да је Обамина ера пружила ову врсту безбедног простора људима да не ураде ништа да изазову Израел, већ да кажу: „Па, подржавам мировни процес, подржавам решење две државе“. У стварности, нисмо се кретали ка било каквом миру, а Израел се извлачио са оним што жели да уради.
Мислим да Фридман говори о стварној позицији Израела данас. И ружно је... ружно је. И то је право лице Израела које су Палестинци одувек познавали. Дакле, знате, мислим да је то други начин да се то изрази. Као Палестинац, рекао бих људима који су шокирани овим, рекао бих: „Добро дошли у клуб. Зато што видите лице Израела које смо увек видели и са којим смо живели.
ДБ: …. Желим да причате неколико минута о значају Јерусалима. Можете рећи нешто о томе шта се дешавало у смислу чишћења. Али зашто је ово тако нечувена политичка одлука и шта то значи у стварном и духовном, политичком смислу за Палестинце.

Израелски војни командант Моше Дајан (у средини) и његов начелник штаба Јицак Рабин (десно) шетају Јерусалимом током Шестодневног рата. (Израелска архивска фотографија)
АА: Па, Јерусалим, за оне [који не] знају, историја од 30 секунди: 1948. године западни део Јерусалима је етнички очишћен од палестинског становништва, када је створен Израел. А источни део Јерусалима су 1967. године окупирале [израелске снаге]. А источни део је део Западне обале. Дакле, став о Западном Јерусалиму, САД и свих других земаља је да признајемо израелску де факто контролу, али га не признајемо као главни град Израела, јер то мора бити одлучено као део коначног мировног решења. Дакле, зато свака држава на свету има своју амбасаду у Тел-Авиву.
Е сад, што се тиче источног Јерусалима, такође све земље на свету, тамо не признају суверенитет Израела и кажу да је то окупирана територија. Став Израела од 1967. је био да „ми поседујемо цео Јерусалим и да ћемо га тако и учинити“. И тако се Палестинци у Јерусалиму постепено потискују. Свуда су изграђена насеља. Конфискована земља, крађа огромних подручја палестинске земље. Палестинске заједнице у источном Јерусалиму, одсечене једна од друге израелским зидовима апартхејда, хиљаде палестинских Јерусалимаца лишене свог пребивалишта.
Сада, све Палестинце у Јерусалиму, Израел их чак и не третира као да тамо припадају. Третира их као да су само стални становници са неког другог места. И њихово пребивалиште може бити опозвано, у било ком тренутку. То је била политика дуги низ година. Агресивно јури Палестинце да их извуче из града.
И тако, Палестинци заиста висе о зубима и ноктима, да остану у свом граду. [Истовремено] Израел агресивно брише сву културу града која... не подржава његов јеврејски националистички наратив. Дакле, знате, затворило је стотине палестинских културних институција. Јерусалим је, наравно, живи град, али је и симболичан град у смислу светих места хришћана и муслимана, и, заиста, Јевреја. Али став Израела је да су Јевреји народ који тамо има највише права.
И тако, видимо све више ограничења. Милиони палестинских муслимана и хришћана немају приступ граду ради богослужења. Божић се ближи, само стотину Палестинаца из Газе ће добити специјалне дозволе да посете Јерусалим. Нечувено је да су Палестинци искључени из овог града који им је толико важан у културном, економском и духовном погледу.
Дакле, у том контексту морате сагледати потенцијално пресељење америчке амбасаде у Јерусалим. То би била нека врста пуне америчке подршке ове агресивне и незаконите и насилне израелске политике да се град преобликује, као нека врста јеврејског тематског парка, а не као живи град за све своје људе.
Али с друге стране, као што сам рекао, мислим да је политика САД дозволила да се све ово деси [толико деценија] да је, знате, део мене само да то поздравим слегнувши раменима. И реците: „Па, након свега што се догодило, нисам више љут на амбасаду него на све друге ствари које Израел ради, уз подршку демократске и републиканске администрације деценијама.”
ДБ: У реду, и само на крају, да нагласим шта би могло доћи [из]... овог састанка. Дејвид Фридман има веома близак однос са... покретом досељеника. Као што сте рекли, он је за то да идете до краја. У Јерусалиму имате ситуацију да се, знате, Израелци једноставно појаве. Људима се да мало времена и наређено им је да изађу из куће и дижу се у ваздух, јер кажу да немају одговарајућу документацију. Да то заиста није власништво народа који ту живи 40 милиона генерација. Опрости ми.
Али у случају досељеника на Западној обали, ово је веома, веома насилан покрет који подржава израелска војска уз велики трошак владе Сједињених Држава, који наоружава многе од ових структура и подржава их. Можете ли да подсетите људе колико су насељеници насилни у овом тренутку и како је то изгледало? …. Да ти је кућа дигнута у ваздух, да живиш са насељеницима који могу да раде шта хоће, зар не?
АА: Могу, и то потпуно некажњено. Мислим да ретко постоји… [казна за] стотине напада на Палестинце годишње. Веома насилни напади на Палестинце и њихову имовину. И само о потпуној некажњивости за насељенике.
Али оно што желим да нагласим такође, знате, ови досељеници су екстремисти. Они су расисти и насилни су. Али оно што желим да нагласим је да је заиста израелска војска и израелска окупација оно што омогућава присуство насеља.

Председник Обама разговара са израелским премијером Бењамином Нетањахуом испред Беле куће 20. маја 2011. (фотографија Беле куће Пит Соуза)
[...]
И то је оно што у потпуности подржавају Сједињене Државе, америчка влада и сваки амерички порески обвезник. Дакле, досељеници не би били тамо без америчког финансирања и без десетогодишњег пакета помоћи, који је председник Обама управо потписао. Тако да заиста желим то да нагласим.
Не ради се о неколицини досељеника екстремиста, већ о основној подршци. И заиста, требало би да будемо љути што Трамп ради све те ствари – или се бојимо да ће све те ствари урадити – али ко је то поставио на овај начин?
ДБ: Тачно.
АА: Мислим, ко је то поставио на овај начин? Да су демократе урадиле нешто када су имале прилику, Трамп не би могао да уђе и уради све те ствари, по многим питањима, не само о Палестини. И то је, мислим, прави промашај нашег политичког система. ….
Мислим на Трампа као на Обаму ИИИ, трећу Обамину администрацију, јер ништа није урађено на ратовима које је Обама ширио по свету, ширећи извршну власт да убија људе било где, на присмотри, Обама то није зауставио. У масовном затварању, он је помилован, да, више него други председници, али знате да су затвори и даље пуни људи. Не можемо да се жалимо када Трамп уђе и настави оно што нам је остало.
Деннис Ј Бернстеин је водитељ емисије "Фласхпоинтс" на радио мрежи Пацифица и аутор Специјални Ед: Гласови из скривене учионице. Аудио архиви можете приступити на ввв.фласхпоинтс.нет.
„И тако, после година фрустрације, највише међународно тело могло би да усвоји резолуцију о Израелу у складу са својим уверењима. Није ни чудо што су се понашали као школарци пуштени на одмор. Одмор који се, нажалост, може показати као кратак.
„На први поглед, радост је била преувеличана. Резолуција нема готово никакво практично значење. Нема зубе. Нетањаху би могао да употреби стару оријенталну изреку: „Пси лају, а караван иде даље.
„Али Нетањахуова непосредна реакција била је веома другачија. Понашао се као рањена животиња: бесан је трчао, млатио се около, уједао све на дохват руке.
„Неке од његових реакција граничиле су са смешним. Могао је да омаловажи резолуцију и исмеје је, као што су израелски лидери учинили много пута раније. Уместо тога, опозвао је своје амбасадоре из Сенегала и Новог Зеланда (традиционално пријатељске нације), отказао посете страних државника, позвао стране амбасадоре на облачење на Божић, бацао увреде и посебно оцрнио председника Обаму.
„Ово је очигледно била глупа ствар. Председник има још 21 дан до краја, 21 дуг дан у којима да повреди Нетањахуа […]
„Али не брините: Доналд Трамп и његови антисемитски ционисти ће поново све довести у ред.
Трамп и израелски антисемитски ционисти
Аутор Ури Авнери
http://www.counterpunch.org/2016/12/30/trump-and-israels-anti-semitic-zionists/
Да ли Јордан дели било какву одговорност за животе Палестинаца? Нисам циониста, али чудно је да никог није брига за насеља Хан Кинеза на Тибету. Противљење Израелу није антисемитизам, али све док је Израел једини фокус, то је прилично лако потврдити.
„То би, заузврат, суочило Израел са избором „решења једне државе“ које даје и Јеврејима и Арапима једнака права или „државе апартхејда“, која ускраћује права Палестинцима или их третира као грађане другог реда.
Или нови налет етничког чишћења у репризи 1948. Или Бантустанци. Или прикачити Бантустанце за Јордан и претварати се да нису Бантустанци. Или комбинација горе наведеног.
Ништа од овога се не односи на огромне избегличке кампове, на људе који су очишћени 1948. године и никада нису поново насељени. Израел жели да они испаре, или да неко други реши проблем. Нико се није пријавио, а они тврдоглаво остају. Њихов број је на истој скали као ПА на Западној обали и у Гази заједно.
Поред тога, постоји палестинска дијаспора, попут филипинске и мексичке, људи који шаљу новац назад и желе да се једног дана врате. И они су невидљиви у свему томе.
Проблем је огроман. До сада је било доста претварања и игнорисања. Две државе су биле начин да се ставе „негде другде“. Онда је Израел узео и то. Шта сад? Рачунајући све заједно, Палестинаца је дупло више него израелских Јевреја, и нико од њих нема где да оде. Ово је нестабилно и може само да се загноји.
Чудно – Трамп је 100% Израел, али је рушење концепта две државе добра ствар?
То рушење значи да милиони вероватно више неће живети на новом израелском тлу; они ће без церемоније бити отерани у околне земље, док ће милион или нешто више оних којима је 'дозвољено' да остану имати само псеудо држављанство, при чему ће се непријатељски ликуднички типови можда набацивати на њих док и они не оду.
Трамп је вероватно изабран да буде човек који ће дозволити да се ово деси. Он нема никаквих проблема да зајебава људе
Сва нада је умрла са Рацхел Цоррие
Берние, твој помирљив и разуман одговор ме је охрабрио. Не, нисам мислио оно што предлажете. Иначе, читање ваших коментара о историји догађаја у другој половини двадесетог века било је занимљиво и информативно. Добра ствар.
http://ifamericansknew.org
Немам обичај да кажем било шта добро о Бараку Хусеину Обами, али морам признати да је на самом крају свог председништва коначно учинио нешто – колико год било тривијално – да збуни ционистичку државу. Корпоративни медији се буне око тога да САД више не покривају лопове убице и не дозвољавају им да добију мањи шамар по зглобу, али чак и рекорд од +1% је бољи од равне НУЛЕ.
То је оно што је он до сада ишао на Блиском истоку, по мом скромном мишљењу.
Могућност дводржавног решења умрла је убиством Рабина. Шарон је то учинио безначајним, а Нетањаху га је закопао. САД и ЕУ и Саудијска Арабија, Арапска лига и Египат такође желе да наставе да говоре о могућности дводржавног решења док потпуно игноришу чињенице на терену како би прикриле своју сарадњу са израелском политиком на Западној обали и Гази. Трамп признаје очигледно за све намјере и сврхе улазећи алл ин са израелском политиком, оно што изоставља у свом типичном површинском размишљању је да је без могућности дводржавног рјешења Израел држава апартхејда и да ће то довести до неконтролисане реакције низ пут . Схалом.
Берни каже: „На крају, питање се своди на избор између државе са демократским принципима која нуди свим сарадничким грађанима пуна права или државе засноване на шеријатском праву.
Лажни избор, на крају се своди на то да се свима који живе на земљи и који су живели на земљи дозволи једнака права где је религија стављена на њено место а ла наш Други амандман на Повељу о правима. Као таква нација стиче право на светско признање као демократске државе. Демократија за све.
изненађујуће је да је ико икада сматрао да је решење две државе, две једнаке и независне државе реално. Израел је то искористио да замагли проблем, а присталице га користе као претварање да покушавају да постигну решење које је прихватљиво за обе стране. Али једна држава која контролише све границе, сву трговину која прелази границе, контролише ваздушни простор и воду у региону чини решење две државе фарсом, што је било од краја деветнаестог века.
Што се враћа на изборе који су препуштени Израелцима Јеврејима, протеривање или једнака права као грађани Палестинаца. Верујем да ће Јевреји постати плен сопственог поштовања према правди и одлучити се за ово друго. Пре или касније.
Најлепше жеље свима у наредној години.
Мислим да се слажем са тобом Хермане. Мада нисам сигуран шта мислите под „лажним избором“. Хоћете да кажете да заиста нема избора, да се на крају своди на то ко ће војно победити? То је солидна тачка. Али ми као стручњаци имамо избор које решење подржавамо. Можда је небитно шта ми мислимо, али је оно што јесте, а ми о томе расправљамо. Лично мислим да је важно шта ми мислимо и бирамо овде, јер јавно мњење чини разлику, оно на крају утиче на политику.
Пре неколико недеља, Џон Кери је открио планове за оно што је назвао „овом малом градском државом, што би заправо била Западна обала“.
Овај опис јасно показује да би свака могућа будућа палестинска 'држава' била слаба и патетична, а не независна суверена нација.
Штавише, Палестинци би морали да зараде колико год би мало независности могли да задовоље потребе Израела за 'безбедношћу'. То вероватно значи да би израелска насеља која би га окруживала на Западној обали морала да буду безбедна:
О плановима за ово решење (наравно) нису разговарали сами Палестинци, већ израелски званичници и Керијев виши саветник, амерички генерал Џон Ален:
Џон Кери: „И мислим да ће временом овај мали град-држава, што је заправо оно што би Западна обала била, демилитаризована каква би била, са одговарајућим доприносом и смерницама током Кс броја година које ће стране дефинисати – и успут, можете дефинисати повлачење на основу перформанси, чиме се постављају стандарди који се морају испунити који обезбеђују сигурност. То су ствари о којима смо разговарали са Џоном Аленом и са ИД и са израелским руководством.”
https://www.state.gov/secretary/remarks/2016/12/264824.htm
Пре неколико недеља, Џон Кери је открио планове за оно што је назвао „овом малом градском државом, што би заправо била Западна обала“.
Да ... нажалост Западна обала би била још једна верзија Газе.
http://dissidentvoice.org/2015/12/zionism-and-the-birth-of-israel/
Да, хајде да само предамо Западну обалу ИСИС-у. То ће све учинити срећним. Ви људи живите у магли незнања. Зашто се левица тако темељно окренула против Израела? Ево мало историје. Када је Израел створен 1948. године, Совјети су гласали за њега у УН. Баскијска влада у егзилу подржала је Израел и упоредила арапске војске са фашистима који су уништили Шпанску Републику. Палестински комунисти су подржали Израел и спојили се са ИД. Пол Робсон је певао песме у Москви у знак подршке „Јиддисх Партисон Фигхтерс“. САД нису биле луде за тим, јер нису хтеле да разбесне своје арапске савезнике који снабдевају нафтом, али су се сложили са тим.
Главне арапске војске које су извршиле инвазију на новорођену јеврејску државу биле су под вођством Британаца, опремљене, обучене и снабдевене. Сиријска војска је била опремљена француском. У свом рату за независност, Израелци су зависили од кријумчареног оружја са Запада и совјетског и чешког оружја.
Али касније је Египат под Насером прешао у совјетски блок. Совјети су видели да имају велику прилику да прошире свој утицај, али да би то учинили морали су да заузму чврст антиизраелски став. Затим, када је Израел био у тешкој ситуацији 1973. године, САД под Никсоном су ушле да спасу Израел са пошиљкама оружја и залиха. Од тада, левица је Израел сматрала „империјалистичком државом“.
Све се своди на политику, а политика Израела и Палестинаца је за многе збуњујућа. Рат није црно-бео. Није тако јасно као што се можда надате. Читајте историју. Размислите шта би било боље за све оне који су укључени на дуге стазе.
Наш про-ционистички пропагандиста треба да се сабере. Тачније, то би требало да каже „хајде само да препустимо Сирију ИСИС-у“. Када се то уради, моћна ционистичка пропагандистичка корпоративна медијска машина изненада би открила претњу Светом Израелу баш на његовој драгоценој малој граници!
Одједном је дошло време да се отерају та подла ИСИС чудовишта, и да се у том процесу зграби најбоље наводњаване делове Сирије и Либана. Само привремено, наравно, и само да би се обезбедила тампон зона између злих Хеад Цхопперс/Бурнинг Аливе Боис и Божијих омиљених људи. Можемо поново да погледамо привремено преузимање после век или два.
Ако је решење са две државе историја и дође до анексије, занимало би ме шта ви и други заиста мислите да ће се вероватно догодити Палестинцима.
И мислим да свет не разуме шта намеравају досељеници. Како коментатор Јуниус наводи, постоји план који не захтева ни једнакост ни апартхејд.
Преостало палестинско становништво Великог Израела мора бити присиљено или убеђено да оде.
Занимљиво је како ће покрет досељеника то урадити. Да ли ће бити охрабрени артиљеријом, како је предложио Мартин Ван Кревелд, или договором, како је Мубарак рекао свету да је Нетањаху покушао да уради са становништвом Газе 2008, или у гробља, како је предложила Ајелет Шакед, тек треба да се види.
Очигледно постоји план. Досељеници нису глупи. Неће прихватити ни апартхејд ни једну државу. Шта мислите да имају на уму?
Боље за КО???? Арапи (сада познати као Палестинци) су ВЕЋ били тамо и као што су историјска референца јасно показала да су ционисти хтели да их напусте много пре или ЕВРОПСКОГ Холокауста у Другом светском рату или стварања државе Израел. Када је створен Израел, Јеврејима је дато 55%, а Арапима 45% – иако је у то време било више Арапа на земљи. Од тада Израелци краду све више и више земље. Данас Израелци имају 78% земље, а Палестинци 22% земље. Нема шансе да било која пристојна особа брани било шта од овога. Што се тиче „корумпираних арапских лидера“, доста ваших пореских долара иде у Египат и Саудијску Арабију—од којих је потоња послала 15 од 19 терориста који су напали САД 9. септембра…дакле, корумпирани и насилни лидери су оно што САД имају подржава – и има ДУГУ историју донг тако (у овој хемисфери такође можете потражити даље примере корумпираних и насилних диктора које подржавају ваши порезни долари). Предлажем вам да ПРОЧИТАТЕ ВИШЕ и ДАЉЕ МАЊЕ постављате коментаре.
Док ви антиционисти из фотеље шверцовано пишете своје коментаре, постоји реалност у Израелу и његовој околини коју бирате да игноришете. Реалност је следећа: Израел је са свих страна окружен насилним непријатељским снагама. Могли бисмо се довека расправљати о томе ко је шта изазвао, ко је први напао, али реалност је да је било неколико ратова, рат се наставља и на срећу побеђују умерене снаге, оне које верују у основна демократска права. Ако неко заиста верује у основна људска права, размислите шта се догодило на Синају откако га је Израел вратио Египту као део египатско-израелског мировног процеса. Постала је јазбина лопова, рај за џихадистичке екстремисте. На крају, питање се своди на избор између државе са демократским принципима која свим кооперативним грађанима нуди пуна права или државе засноване на шеријатском праву. Довољно је једноставно. И да додате овом разговору, покушајте да изгуглате статистику о томе шта преферира арапско становништво у Израелу и на Западној обали и у Гази. Већина би радије живела под израелском владом јер су палестински владари брутални и корумпирани.
Наш про-ционистички пропагандиста износи много и много тврдњи, али из неког чудног разлога не даје ни референце ни линкове. Претпостављам да он/она не би волео да види природу оних који су изложени испитивању.
Али, тужно је рећи, добра времена су пред нама за убилачку и лоповску малу усрану државу. Не само да имају огромну Обамину гомилу новца америчких пореских обвезника, већ се Доналд Трамп већ понаша као бик у продавници порцулана у вези са Светим Израелом. И он ће имати демократе да помогну по овом питању.
Видите, то је заиста двопартијско питање у САД-у А да 1) Израел има неограничен приступ доларима пореских обвезника и 2) да се не поричу права Израела да краде туђу земљу и третира жртве као прљавштину.
Још увек раде на Новом рату за Израел у Ирану, а изгледи за то би Бернију требало да измаме осмех или два.
http://thehill.com/policy/international/un-treaties/311667-dem-senators-back-trump-on-vetoing-uns-israel-vote
Да ли ће израелски режим увести свет у још једну нацистичку катастрофу?
У књизи ционистичког оснивача Херцла из 1896. године Дер Јуденстаат, о око милион домородачких Палестинаца, он је написао: „[ми ћемо] духовити сиромашно становништво преко границе тако што ћемо му ускратити запослење. И процес експропријације и уклањање сиромашних морају се спроводити дискретно и опрезно.”
У својој књизи „Гвоздени зид“ из 1923. године, Владимир Јаботински, оснивач „ревизионистичког“ крила ционизма, написао је: „Не може бити разговора о добровољном помирењу између Арапа, ни сада ни у догледној будућности. Сви добронамерни људи, са изузетком слепих од рођења, одавно су схватили потпуну немогућност постизања добровољног споразума са Арапима Палестине о трансформацији Палестине из арапске земље у земљу са јеврејском већином... добровољни споразум је незамислив. Свака колонизација, чак и најоштрија, мора се наставити упркос вољи домаћег становништва. Дакле, може се наставити и развијати само под окриљем силе који чини Гвоздени зид који локално становништво никада не може да пробије. Ово је наша арапска политика. Формулисати то на било који други начин било би лицемерје.”
Одговарајући на препоруку Краљевске Пил комисије из 1937. да се Палестина подели на јеврејску државу и арапску државу конфедерирану са Јорданом, будући израелски председник Давид Бен Гурион је рекао: „... након што изградимо снажну снагу након успостављања државе – ми укинуће поделу земље и проширићемо се на целу земљу Израел.” И поново 1937. Бен Гурион је изјавио: „Принудно пресељење Арапа из долина предложене јеврејске државе могло би нам дати нешто што никада нисмо имали, чак ни када смо стајали на сопственим ногама током дана Првог и Другог Храма. ” И у писму свом сину, такође 1937. године, наводи: „Морамо протерати Арапе и заузети њихова места, а ако морамо да употребимо силу, да гарантујемо сопствено право да се настанимо у тим местима, онда имамо силу на располагању. .”
А 1940. године, Џозеф Вајц, који је био шеф откупа земље за Светску јеврејску организацију и шеф једног од неколико 'комитета за трансфере' (комитета за проучавање начина пребацивања Арапа из Палестине) написао је: „Трансфер не служи само једном Циљ – да се смањи арапско становништво – служи и другој сврси, нимало мање важној, а то је: исељење земље коју сада обрађују Арапи и њено ослобађање за насељавање Јевреја. Између нас мора бити јасно да у овој земљи нема места за оба народа заједно. Нећемо постићи свој циљ ако су Арапи у овој земљи. Не постоји други начин него да се Арапи одавде пребаце у суседне земље – све. Не треба оставити ни једно село, ни једно племе.”
А почетком 1948. Бен Гурион је написао у свом Ратном дневнику: „Током напада морамо бити спремни да задамо одлучујући ударац; односно или да уништи градове или да протера њихове становнике како би их наши људи могли заменити.”
А у фебруару 1948. Бен Гурион је рекао Џозефу Вајцу: „Рат ће нам дати земљу. Концепт 'наш' и 'не наш' су концепти мира, само што у рату губе свој смисао.
г. Бернстеин и г. Абунимах
„……..Па, Јерусалим, за оне [који не] знају, историја од 30 секунди: 1948. године западни део Јерусалима је етнички очишћен од палестинског становништва, када је створен Израел. А источни део Јерусалима су 1967. године окупирале [израелске снаге]....“
Нетањаху је током израелских избора изјавио да неће бити палестинске државе док је он премијер. Нема наде у дводржавно решење док је он на власти. Трамп је обећао да ће распламсати ситуацију у Палестини пресељењем америчке амбасаде у Јерусалим. Дејвид Фридман подржава предузеће за насељавање тако да ће се изградња Западне обале и источног Јерусалима наставити (или повећати) неоптерећено. Ствари ће се само погоршавати за Палестинце током најмање наредне четири године. Одлуком МСП из 2004. одлучено је да Палестинци имају право на самоопредељење према међународном праву. Председник Обама би могао да напусти функцију признавањем палестинске државе у УН. То би било прво од стране САД које су увек подржавале решење путем преговора. Међутим, са надолазећим Трамповим председништвом, очајна времена захтевају очајничке мере – барем према америчким стандардима. Тренутно 136 земаља признаје Палестину.
Иронично, многи људи – пре свега радикална левица – мрзили су и противили се Хилари из разних разлога, али један од најчешћих је била њена оданост Израелу. Никада није покушала да сакрије своју неспутану подршку јеврејској држави. У ствари, ово се односило на естаблишмент Демократску странку уопште (за разлику од Бернија Сандерса). Трамп је био непознат, али је рано дао до знања да јеврејски новац не може да га контролише (Даили Беаст; 12-3-2015, „Доналд Трамп републиканским Јеврејима: Не можете ме купити” http://thebea.st/1IH1Xph преко @тхедаилибеаст). Из тог разлога, он је дао привид (потенцијално) новог приступа ИП конфликту. У најмању руку, Трамп не би попустио пред утицајем АИПАЦ-а или застрашивања Нетањахуа. Нажалост, Трамп би могао бити гори за решавање палестинског сукоба. Трамп је већ послао јасну поруку о изградњи насеља – а премештај америчке амбасаде у Јерусалим могао би да покрене Трећу интифаду. Грозничавим супротстављањем Хилари Клинтон, крајња левица је можда купила далеко горег председника за решавање израелско-палестинског сукоба.
Само да додамо неки историјски контекст 30. другој историји Јерусалима: после израелског рата за независност 1948. године, (сви) Јевреји су етнички очишћени из источног Јерусалима који је био под контролом Јордана. Јеврејима није био дозвољен приступ Храмској гори или источном Јерусалиму све док Израел није збацио владу Јордана у Шестодневном рату 1967. Осим тога, никада није било покушаја арапских нација да створе палестинску државу док су они контролисали Западну обалу и Исток Јерусалим од 1948. до 1967. То никада није била намера. Јеврејска држава је на исламској Светој земљи и морала је бити поражена, односно уклоњена. Арапске силе и Палестинци су званично одбацили палестинску државу све док Арафат није потписао споразум из Осла.
Нисам за решење са две државе и не видим га ни изводљивим. Све што је икада било, био је царте бланцхе за Израел. То је створило замрзнути конфликт, под чијим је кишобраном Израел могао да настави са својим етничким чишћењем у облику насеља. Све што је требало да уради је да се одуговлаче, одлажу преговори итд. На крају крајева, Израел је преговарач у далеко јачој позицији.
По мом мишљењу може постојати само једнодржавно решење, али не може бити та хазарска држава апартхејда. Најбоља опција би била стварање федералне и секуларне државе без верске или етничке ознаке, са једнаким правима за сваког грађанина. Узмите Швајцарску као узор.
Колико сам чуо, постоји мали покрет међу младим Израелцима који се опредељују управо за то. Али англо-хазарски империјалисти тешко да ће то дозволити.
„Најбоља опција би била да се створи федерална и секуларна држава без верске или етничке ознаке, са једнаким правима за сваког грађанина“
Ово ЈЕ Блиски исток о коме говоримо, знате, зар не?
Тамо никада неће бити мира, а у прошлости је постојао само дугорочни мир када га је наметнуо нека врста ауторитарног система.
Регион *ће* бити брутално погођен климатским променама и ионако ће по свему судећи постати ненасељен.
http://www.nature.com/nclimate/journal/v6/n2/full/nclimate2833.html
„Крађа Палестине: Студија историјске и културне крађе“. Добар чланак.
„Да ли је рођена у Русији Голда Меир (првобитно, Голда Мабовицх) измислила хумус? Да ли је Пољак Давид Бен-Гурион (првобитно Давид Греен) креирао рецепт за табулех? Можда је фалафел створила породица садашњег премијера Бењамина Нетањахуа (првобитно Бен Милеиковски)? Колико год ова питања била смешна, то је у суштини оно у шта ционисти траже од нас да верујемо кад год о арапској храни називају „израелску“.
Променили су имена као што су променили историјске књиге. Израелци такође треба да изађу са Голанске висоравни. И било им је дозвољено нуклеарно оружје? Шта?
„Светска ционистичка организација је 1919. године званично представила мапу своје будуће државе „Израел“ на Париској мировној конференцији. Ова мапа обухвата не само целу Палестину, већ и јужни Либан, југозападну Сирију, укључујући Голанску висораван, значајне делове западног Јордана и делове египатског Синаја.
Претпостављам да ће марш бити у току да добијемо остатак. Потакните рат, узмите земљу, а онда је једноставно никада не вратите.
http://www.middleeasteye.net/essays/stealing-palestine-study-historical-and-cultural-theft-1001196809
Био си у праву за мапу. Били су веома похлепна гомила, чак и давне 1919. године.
http://tinyurl.com/gqfldue
Чини се да је ово репродукција оригинала, а Гоогле ми није од велике помоћи у претрази. Модерна верзија са бојом за лакше гледање је овде:
цосмос.уцц.ие/цс1064/јабовен/ИПСЦ/мапс/мап898.јпг
Уз још мало лажи, крађе, етничког чишћења и генеричких убистава, ционисти Светог Израела можда ипак достигну свој циљ из 1919. године. Ипак, некако сумњам да ли планирају да се тамо зауставе. Нека друга новија сањарења су већ објављена.
бритам.орг/Куестионс/КуесЛанд.хтмл
Мој други линк не ради без озбиљног подешавања, па ево га – завршено.
http://cosmos.ucc.ie/cs1064/jabowen/IPSC/maps/map898.jpg
Трамп треба да се упозна са историјом Израела/Палестине. Треба му мало времена са добрим историчарима који нису ционисти. Мора да чује другу страну. Надам се да хоће.
Али његова ћерка је сада удата за Јеврејина који снажно верује у оно што Израел ради. Надам се да ће Трамп моћи да потроши време на алтернативни поглед. (Занимљиво да су Јевреји добили и Трампову ћерку и Клинтонову ћерку. Сматрам да је то фасцинантно, веома случајно.)
Извуците новац из политике, разбијте банкарске и медијске монополе и све се то мења. Они добијају свој пут јер поседују америчку владу. Разбијте ове монополе, а затим покидајте договор од 38 милијарди долара.
Слажем се, али шансе за ово су 0. То је тужно
јо6пац – Слажем се. Верујем да је Трамп прилично поштен момак и сматра да је договор добар само ако обе стране победе. Само не мислим да је у току са овом неправдом. Надам се да може стићи тамо.
„Верујем да је Трамп прилично поштен момак и да осећа да је договор добар само ако обе стране победе.
Познавајући његову пословну каријеру током година, могу рећи да ова изјава није у складу са реалношћу.
Као Палестинац, рекао бих људима који су шокирани овим, рекао бих: „Добро дошли у клуб. Зато што видите лице Израела које смо увек видели и са којим смо живели.
Ако људи нису били шокирани последње две израелске операције у Гази које су поклале хиљаде практично беспомоћних људи, укључујући стотине деце, онда је мало вероватно да ће бити шокирани ако планови Дејвида Фридмана постану стварност.
И мислим да то изазива све пристојне људе да, знате, заузму став.
Врло мало људи у Белој кући и Конгресу, садашњих и нових, ће се суочити са тим изазовом.
Одговор је 0. Тужно
У тужби се наводи да су ове организације у основи умијешане у прање новца, трговину оружјем и помагање и подржавање убистава, сакаћења, крађе палестинске приватне имовине, ратних злочина, етничког чишћења и других дјела, која су незаконита према америчком и међународном праву.
Од када је међународно право забрињавајуће за израелске владе?
Такође, добро смо знали пре избора да су Палестинци најебани, ма ко се уселио у Белу кућу. Чак би и Сандерс био ужасан као Обама, Хилари или Трамп.
Тако ће убојити лопови Светог Израела наставити да убијају и краду. Из хира сам ископао чланак Натионал Геограпхица из 1923. о тој области. Палестински хришћани су 1923. године чинили 11.5% становништва у поређењу са 2% данас. Да би место било „чисто“ за ционисте, и они морају да оду.
Слажем се са Сандерс
Као што је приказано у овом чланку, као и друге светске силе из прошлости, Америка још није научила да је преиначење глобуса по њеној слици скоро немогуће:
http://viableopposition.blogspot.ca/2015/12/the-new-and-improved-middle-east.html
Дуга историја наметања граница на Блиском истоку од стране спољних сила није учинила ништа да регион учини стабилнијим или мање склоним насиљу.
Али, мислим да је једина сврха наметања граница Блиском истоку од стране спољних сила била да се спречи још један успон модерне муслиманске империје која би поново била ривал и напала Западно царство. Ова борба је стара колико и стари Грци против Персијанаца, Катагени и Парти против Римљана, Византинци против муслиманских Персијанаца, Хабзбурговци против Османлија, итд…
Уз субвенционисање Сједињених Држава, Израел је изградио високо профитабилно војно тржишно царство.
Палестина која је окупирана од Израела третира се као огромно полигон где се експериментише са израелским оружјем и војном технологијом, и где се тестирају војна и милитаризована полицијска тактика, пре него што се пласира у иностранство.
Независна новинарка Раниа Кхалек говори о утицају израелске индустрије оружја:
https://www.youtube.com/watch?v=jLEOs9sNCuE
Тренутно се води међусобна битка између две фракције владајуће класе Сједињених Држава.
Главна компонента те битке се тренутно одиграва као таква:
На једној страни (ширим потезима) су Флин, Матис, велики део масовних медија и Фридман. Овај насилни тим не жели ништа мање од бомбардовања Техерана и даће светло зелено светло континуираном и бруталном отимању земље од стране Тел Авива на окупираним територијама. Изградња царства вођена војском је оно чему су ове елите искључиво посвећене. Ово је такође у суштини МИЦ-саудијско-ционистичка терористичка мрежа.
Са друге стране ове Магинот линије (широким потезима) стоје Биг Оил и Тиллерсон. Ова фракција наше владајуће класе је заговорник и практичар изградње империје вођене тржиштем и изгледа да је коначно дошла до спознаје да ратови за промене режима за терористичку мрежу МИЦ-саудијско-ционистичке мреже потпуно дестабилизују одређене земље богате нафтом. Ове избрисане пропале државе не доприносе уносним уговорима заснованим на нафти и стварању профита. Штавише, овај тим убер капиталиста би више волео да види много мање звецкања сабљама према Москви и укидање санкција како би потписао уносне пословне уговоре са Кремљом и руским фирмама.
На којој страни ће се Трамп на крају ставити – градитељи империје вођени војском наспрам градитеља империја вођених тржиштем – зависиће много од тога како ће хегемонија Вашингтона функционисати широм света.
Важно је напоменути да нигде у целој овој парадигми мирни активисти и прогресивни интелектуалци немају никакву улогу или утицај. Постоји потпуна немоћ с левице пред овом крвожедном и невероватно важном битком између америчких елита.
Јединствен и прецизан. Свака част.
Хвала на лепим речима г. Оостером.
Дру – Кладим се да Трамп иде са градитељима империја вођеним тржиштем. То је оно што он зна.
Томе се надамо и ми који нисмо Трампови пријатељи; „Зарадите новац, склапајте договоре, а не рат“, надамо се, постаје Трампов мото. Ово би било довољно да се „чини добро“ да се сруши ратнохушкачки естаблишмент.
назадна еволуција,
Свакако се слажем (погледајте мој коментар на Дру негде међу овим коментарима).
Додао бих: и он жели мир, светски мир, како би остатак овог века учинио „мирнијим и просперитетнијим од било кога што је свет икада доживео“.
Мислим да претерује са тим цитатом јер наш
рани преци су били матријархата и прилично мирни.
Било је то откриће копаља и њихова примена од стране мушкараца било је почетак модерног ратовања. Наравно, прелазак од друштава ловаца-сакупљача у пољопривредна друштва био је ВЕЛИКИ корак у погрешном правцу. Не заборавите да је друштво ловаца-сакупљача било прво друштво у којем је брза храна била универзална.
Слажем се да се ових дана води важна битка међу елитом, али бих је описао мало другачије: на једној страни су они који желе да доминирају светом кроз директну примену огромне америчке војне и обавештајне предности; на другој страни су они који траже исту сврху, али желе да је остваре преко заступника, задржавајући притом имиџ западног хуманитаризма и моралне супериорности.
Како га ја доживљавам, Флин (на пример) сматра да је глупо (да не кажем неукусно) да моћна сила попут САД зависи од низа џихадиста како би спровела суштинску агенду империје. Флинова перспектива савршено одговара расположењу новоизабраног председника Трампа. Они више воле хладноратовску ивицу са Русима и Кинезима него да играју безобразну „малу лопту“ у зависности од сарадње различитих муслиманских лидера.
Председник Обама је пример приступа мале лопте: са жаљењем, али стрпљиво коришћење проксија за постизање империјалних циљева, избегавање експлицитног насиља укљученог у директну примену америчке војне силе и имплицитни расизам избегавања сарадње са различитим малим силама света.
Где је велика нафта и Тилерсон у овој дебати? Не знам. Али мислим да су медији били веома пристали на приступ мале лопте. Ласка је мислити о себи као о невољној сили.
Испод ове дебате (како је ја видим) крије се аргумент о империјалној моћи: да ли је она углавном у функцији техничке супериорности или захтева и морални легитимитет?
@берри ... "или и то захтева морални легитимитет?" Империјална агенда то очигледно не захтева; довољно само да чиновници ВЕРУЈУ да представља тај легитимитет.