77 kommentarer for "SE: Anti-War Rally ved Lincoln Memorial"

  1. James White
    Februar 21, 2023 på 07: 27

    Powell-doktrinen sier at en liste over spørsmål alle må besvares bekreftende før militære aksjoner iverksettes av USA:
    1 Er en viktig nasjonal sikkerhetsinteresse truet? NEI.
    2 Har vi et klart oppnåelig mål? INGEN
    3 Har risikoene og kostnadene blitt fullstendig og ærlig analysert? Tydeligvis ikke.
    4 Har alle andre ikke-voldelige politikkmidler blitt fullstendig oppbrukt? Definitivt ikke.
    5 Finnes det en plausibel exit-strategi for å unngå endeløse forviklinger? INGEN.
    6 Har konsekvensene av vår handling blitt vurdert fullt ut? Ikke i det minste.
    7 Er aksjonen støttet av det amerikanske folket? Iffy
    8 Har vi genuin bred internasjonal støtte? NEI
    Til tross for Bidens skryt av at vi har forent verden mot Russland. Bare Europa er om bord og de har ikke noe valg.

    • Valerie
      Februar 21, 2023 på 08: 20

      Ligner på Weinberger-doktrinen fra 1984. Det er åpenbart at ingen leser disse doktrinene:

      Weinberger-doktrinen hevder at:

      1. USA bør ikke forplikte styrker til å bekjempe med mindre de vitale nasjonale interessene til USA eller dets allierte er involvert.
      2.Amerikanske tropper bør kun engasjeres helhjertet og med den klare intensjonen om å vinne. Ellers bør ikke tropper begås.
      3. Amerikanske kamptropper bør kun forpliktes med klart definerte politiske og militære mål og med kapasitet til å oppnå disse målene.
      4. Forholdet mellom målene og størrelsen og sammensetningen av styrkene som er engasjert bør kontinuerlig revurderes og justeres om nødvendig.
      5.Amerikanske tropper bør ikke være forpliktet til kamp uten en "rimelig forsikring" om støtte fra den amerikanske opinionen og kongressen.
      6. Forpliktelsen til amerikanske tropper bør kun betraktes som en siste utvei.*

      • James White
        Februar 21, 2023 på 12: 47

        Joe Biden ignorerte ikke bare hvert punkt i disse to listene, han ignorerte Kongressen før han begikk en krigshandling. Hvorfor blir han ikke stilt for riksrett for brudd på den amerikanske kongressens konstitusjonelle makt?

        • Valerie
          Februar 22, 2023 på 04: 08

          Du trenger bare å se på Donald Dump og hans forbrytelser for å svare på det spørsmålet. Det er en total travesti og en fornærmelse mot oss alle at de handler ustraffet.

      • CaseyG
        Februar 21, 2023 på 13: 09

        Hvilke fantastiske ideer.... har dette eksistert siden 1984? Wow, jeg liker disse ideene og flere velgere må lære om dette også! Takk, Valerie!

        • Valerie
          Februar 22, 2023 på 04: 23

          Gode ​​ideer CaseyG. Synd at ingen blir implementert. Det er mange artikler om disse læresetningene.

    • Rød Hornet
      Februar 21, 2023 på 13: 08

      Powell Memo av Colin Powell er også kjent som Pottery Barn-doktrinen: Du bryter den: Du kjøpte den.
      Powells oppførsel var i strid med hans bekjente doktrine gjennom hele karrieren, da han var et imperiums verktøy.
      Ikke forveksle Powell-doktrinen med Powell-memoet av senere høyesterettsdommer Lewis F. Powell (skrevet i 1971, som et memorandum for US Chamber of Commerce). I løpet av de siste 50 årene har bedriftsvirksomhet og dets velfinansierte aksjonærer vært i stand til å omstøte lover, ta kontroll over lovgivning og rettsavgjørelser, kjøpe opp og drive alle mediemonopoler, finansiere og mobilisere høyreorienterte grupper, militarisere politiet og undertrykke dissens; endelig gjør Lewis Powells dystopiske mareritt virkelig. Powell var republikaner, men de jobbet ikke alene. Samuel P. Huntington fra Harvard (senere Jimmy Carters nasjonale sikkerhetsrådgiver) forsynte demokraten med halvparten av smørbrødet. Hans besettelse var sosial kontroll, og han sa at han trodde USA hadde et «overskudd av demokrati».

  2. FutureUser
    Februar 21, 2023 på 02: 03

    Se alltid på magikerens ANDRE hånd! Dette kaoset er orkestrert for å få oss desperat til å bønnfalle for globalt FN-tyranni som den "endelige løsningen" på spørsmålet om hvor fritt er det trygt å la folk være? Frykt gjør folk til irrasjonelle tenkere, som griper etter gift de tror er en kur. Konsentrasjon av makt er problemet, ikke løsningen. Hvis FN virkelig fungerte, kunne Ukraina-invasjonen aldri ha skjedd, ellers ville den raskt blitt knust. Å stole på en globalistisk maktkonsentrasjon er dumt – ikke tro det når den magiske pillen tilbys!

    • Valerie
      Februar 21, 2023 på 08: 25

      "Hvis FN virkelig fungerte"

      Navnet alene er en oksymoron.

  3. tiska
    Februar 20, 2023 på 20: 08

    Dette må være den første, det vil ta mye krefter og tid jeg frykter å bygge en bevegelse som kan påvirke nasjonal politikk. FORTSETT DET

    Mainstreampressen vil ignorere små stevner, hvis de vokser til en merkbar størrelse og vedvarer, vil maktbasen sette opp voldelige forstyrrelser for å diskreditere dem. hvis jeg var mye yngre, ville jeg vært der ... selv om jeg ikke ville like å gå i fengsel, noe som kommer til å være en risiko,
    Det er ingenting utenfor grensene for våre utvalgte ledere.

    Jeg er redd for oss alle, ødeleggelsen av Ukraina er bare en siderett. Jeg kan ikke se makten i Washington …. som nå har et solid tak på offentlig informasjon .... slik at planene deres kan bli forstyrret. Hovedretten er Russland, og jeg kan ikke se at Russland tillater ødeleggelsen av Russland.

  4. susan mullen
    Februar 20, 2023 på 19: 11

    Under protestene fra Vietnamkrigen i 1968 i 1968 skrev Brzezinski at studenter skulle forhindres i å protestere ved å låse dem inne, og la til at hvis "ledelse ikke kan likvideres fysisk, kan det i det minste bli utvist fra landet."...Brzez. var nasjonal sikkerhetsrådgiver for Pres. Carter, 1977-81, jobbet også i Reagan, Bush #1. og LBJ-administrasjoner, rådet JFK

    "I sin [1998] bok ... ga Brzezinski uttrykk for sin bekymring om
    stor hindring for at Washington forfølger en så aggressiv innsats for hegemoni:

    fiendtligheten til det store flertallet av det amerikanske folket mot krig.

    Han skrev: "... Amerika er for demokratisk hjemme til å være autokratisk i utlandet. Dette begrenser bruken av USAs makt, spesielt kapasiteten til militær trussel. Aldri før har et populistisk demokrati oppnådd internasjonal overhøyhet. Men jakten på makt er ikke et mål som krever folkelig lidenskap, bortsett fra under forhold med en plutselig trussel eller utfordring for publikums følelse av hjemlig velvære. Den økonomiske selvfornektelsen (det vil si forsvarsutgifter) og de menneskelige ofringene (ofre selv blant profesjonelle soldater) som kreves i innsatsen, er uvennlige for demokratiske instinkter. Demokrati er fiendtlig mot imperialistisk mobilisering.» [The Grand Chessboard, Basic Books, s. 35-36]”

    Han var blant de mer innflytelsesrike imperialistiske strategene i utformingen av en politikk for å forsøke å oppveie den langsiktige nedgangen i den amerikanske kapitalismens verdensposisjon ved å ty til Washingtons uimotsagte overherredømme når det gjelder militær makt. Denne vendingen ville føre til uendelige kriger i Midtøsten og Sentral-Asia designet for å hevde ubestridt amerikansk dominans i regionene som inneholder brorparten av verdens olje- og naturgassreserver...

    I en artikkel publisert i september-oktober 1997-utgaven av Foreign Affairs argumenterte Brzezinski: ...

    "I et flyktig Eurasia er den umiddelbare oppgaven å sikre at ingen stat eller kombinasjon av stater får muligheten til å utvise USA eller til og med redusere dets avgjørende rolle.""...29. mai 2017, "Zbigniew Brzezinski, arkitekten bak katastrofen i Afghanistan, død i en alder av 89,» wsws.org...Vietnam mente utkastet. Når de eliminerte utkastet, stoppet antikrigsprotester - men kom tilbake igjen med full styrke i løpet av 8 år. av G. Bush 2. Ingen husker hvor voldelige disse var. Da Obama ble valgt, stoppet protestene selv om Obama var en massiv krigshetser, bare i 2016 slapp han 131 bomber/dag, 47,000 2017+ det året. Trump slo ham selvfølgelig, slapp 179 bomber/dag i 60,000, 2017 XNUMX+ totalt/XNUMX per Pentagon Air Power Summary

  5. Gypsy
    Februar 20, 2023 på 18: 30

    Jeg vil tro at det er en antikrigsbevegelse når revolusjonen begynner.

  6. david Hett
    Februar 20, 2023 på 17: 51

    Jeg beklager at det ikke var flere mennesker, men det vil endre seg etter hvert som vi vokser. Det eneste vi ikke kan gjøre er å gi opp ved å bli offer for småsaker. Det er mange gode formål i verden, mange broer å bygge, men alt vil gå til intet hvis vi ikke stopper all denne meningsløse kampen. Takk, Dave Hett, Canada

    • J Anthony
      Februar 21, 2023 på 09: 58

      Ja, vi må vokse denne motstandsbevegelsen - det er så mange flere av oss enn det er av dem - det er en stor utfordring å organisere seg i en kollektiv styrke.

  7. SH
    Februar 20, 2023 på 16: 55

    Kan disse menneskene komme sammen nok til å kaste krigshetserne ut av kontoret? Det er spørsmålet - fordi å kaste dem ut og erstatte dem med de som ville demontere krigsmaskinen er det eneste som ville fungere ...

  8. Sharon
    Februar 20, 2023 på 14: 56

    I går ble jeg overrasket over å se at Youtube-livestrømmen ikke startet i tide. Andre på nettstedet rullet sammen og Sabby Sabs' var den beste lyden jeg fant inntil People's Podcast startet en halvtime inn i den. Sabby's er på youtube dot com/watch?v=UZ-X6Otu05Y&t=1241s hvis du vil høre Max Blumenthal, Chris Hedges, Garland Nixon et al fra den første halvtimen.

    "Kontroversen" rundt dette rallyet har vært veldig opplysende for meg. Jeg har lært hva folk mener med «latte liberal». Jeg så en beskrivelse i noens kommentar jeg vil gjenta, "venstrere enn deg." Jeg er forferdet over antatte progressive som prøver å presse andre til IKKE å møte opp til dette møtet, basert på deres skjeve (etter min mening) syn på arrangørenes og foredragsholdernes ufarlige motiver. For eksempel, å si at det ikke var et anti-krigsmøte, når det står der i tittelen, er bare tiggere.

    • robert e williamson jr
      Februar 21, 2023 på 09: 55

      Sharon blir vant til det.

      Demokratene blåste enhver sjanse til å konsolidere det som noensinne anses som liberale verdier til en vinnende koalisjon, da de kjørte Hilary og deretter satte inn Biden som kandidat.

      Hilary var en Clinton for mye for de fleste med sunt sinn.

      I prosessen fikk DeepStaters det de har ønsket seg hele tiden. Hilary tapte på egne fordeler og DS fikk noen som rev landet fra hverandre. Fienden innenfor vant og resten av oss tapte.

      Denne landets befolkning er for tiden håpløst splittet og fragmentert, produkter av ustabilt lederskap i Det hvite hus og mangel på lederskap alle andre steder.

      Dette var de gode nyhetene, den dårlige nyheten er at den samme befolkningen ser ut til å ha gitt opp «å ta landsledelsen til oppgaven for forsømmelse av deres konstitusjonelle plikter og abdisere sin makt til lobbyisten som ble gitt carte blanche av domstolene.

      Kanskje til neste fredsmarsj eller samling vil noen få gratis Starbucks til alle som deltar og gi ut gavekort.

      Nå unnskyld meg, jeg må gå barf!!

  9. Laurie Holbrook
    Februar 20, 2023 på 13: 25

    Takk Consortium News for å gjøre denne protesten tilgjengelig. Nei, dette er ikke 60-tallet – finn ut. Det tok mange, mange år å få slutt på Vietnamkrigen. Nei Sayers som kommenterer her har mistet håpet; bare hold det for deg selv.

    • robert e williamson jr
      Februar 21, 2023 på 13: 17

      Jeg støtter konsortiumnyheter med samme kraft som jeg støtter fred, kjærlighet og forståelse.

      En tidligere baseballkommissær sa en gang at "håp" bare ødelegger dømmekraften din.

      Forståelse er nøkkelen til all fred og kjærlighet. Jeg er av den overbevisning at en for stor prosentandel av amerikanere ikke "skjønner det", det er å forstå innsatsen her.

      Jeg tror oppriktig at Consortium News og de andre som organiserte Rage Against The War Machine Rally var engasjert i en konstruktiv øvelse.

      Jeg har faktisk en enorm tro på mine medmennesker og kvinner, vi har regjert på denne planeten i ganske lang tid.

      Jeg spør om du leste kommentaren til Susan Mullen.

      Jeg er enig med SH ovenfor, 20. februar l2023 @ 14:56. Jeg har stor glede av å informere deg om at den siste setningen din her er veldig avslørende, synd at du ikke var med for utkastet.

      Din "hold kjeft hvis du ikke er enig med meg" er kontraproduktivt, det som trengs er mer dissens.

  10. LeoSun
    Februar 20, 2023 på 12: 31

    Imo, av/fenomenal Rally against the War Machine!!! Jeg var ikke til stede for «the Win;» men jeg vil støtte Consortium News for å være der!!! TY. Faktisk, "den rette tingen å gjøre, protestere og overleve!!! Takk skal du ha!

    "Nyhetene" i dag, Ohhhhhh, gleden, "Opposisjonen" ruller videre, alene, med sine egne, "Vi kan ikke fortsette å gi næring til en krig som skaper slike daglige lidelser og risikerer å bli en atomkonfrontasjon," sa MEDEA BENJAMIN, fred aktivist og medgründer av CodePink, i forkant av lobbydagen.

    "Vi trenger at kongressen tar et standpunkt og presser på for en presserende diplomatisk innsats for å få slutt på krigen."

    «LOBBY DAY», tirsdag, 2.21.23.» «Fredsforkjempere på tvers av» Divided $states of Corporate America «planlegger å samles» i DC, lobbyvirksomhet, Biden-Harris, deres Board of Executioners & Congress, «for en våpenhvile og diplomatiske samtaler i Ukraina."

    Imo, CodePink må "ta et standpunkt og presse" for å frigjøre seg fra tentaklene som fikk dem @ "Code BLUE!!!" Hvem ville tro, CodePink er IKKE GRATIS!!! For meg høres det ut som CPs "GOT" A $oros callin' the shots!?!...imo, å gå ned i det kaninhullet, vil alltid føre til "Benjamin$" @ Center of Democrat Control (CDC).

    Åpenbart, etter å ha «rasert» mot «Rage» mot Rallyet «RAGING» mot The WAR Machine, CodePink's & Others, I DAG, «FIKK» å føle seg som f/lemmings, wus'n ut av gårsdagens «LIVE!» fredelig, effektiv, rettferdig protest mot imperiet!

    Videre og oppover. Faktisk FLERE protester, antent av "ÅNDENS MAKT!!!" (DENNIS KUCINICH, Mannen som burde være vår "for alltid" president. Som Vladimir Putin er for Russland. Imo, Ralph Nader, Dennis Kucinich og Dr. Jill Stein kan skifte vei og avslutte, diplomatisk, USA/NATO mot Russland-krigen , i Ukraina og alle andre land som de delte landene i Corporate America okkuperer, er Biden-Harris DUO IKKE bokstavelig talt” (CHRIS HEDGES, Nader, Kucinich, Stein,). sammen og/eller alene, imo, fikk det som skal til for å få det til!!!

    Ingen tvil om at CodePink, The Veterans For Peace, et al., vil «Bring It», medlem$hipet deres, til neste Rally mot krigsmaskinen. Uten tvil er de velkommen til å stå, offentlig, med People For Free Speech, Free Press, Free Julian Assange, For Peace NOT War. "NOK!" Vi krever forandring!" (ROGER VANN). Hold det tent. Ciao

  11. Februar 20, 2023 på 10: 50

    NATO må holdes ansvarlig for sine krigsforbrytelser!!!

    robert94015.substack.com

  12. Nelson Betancourt
    Februar 20, 2023 på 10: 49

    Hei Mr. Lauria: Kan du som redaktør av CN få Dennis Kucinich til å gi ut en kopi av talen hans? Jeg så på arrangementet "Live" i går, men jeg klarte ikke å finne en tekstkopi av talen hans. Jeg ble heller ikke værende for å se på marsjen til Det hvite hus hvor det skulle være andre talere. Har CN dette klippet og kan du legge det ut også? Takk skal du ha.

  13. Ray
    Februar 20, 2023 på 10: 44

    Lyden, ble den stilt ned på et tidspunkt under McNights tale om begjæringen hans?
    Oppløs vakten

  14. John Jankowski
    Februar 20, 2023 på 10: 34

    Baby tråkker på tærne, men jeg likte det jeg så og hørte. Jeg er med, om enn med mye angst. Jeg håper VI kan begynne å samle lokal interesse og vokse lokallag.

  15. konfekter
    Februar 20, 2023 på 06: 25

    Pres. Biden landet nettopp i Kiev – løper fra Rage?

    • Realist
      Februar 20, 2023 på 14: 37

      Ja, jeg la akkurat merke til at USAs nynazistiske Neo-cons har blitt så desperate i sin tapende sak at de nå prøver denne gambiten for å skape en opprørende falsk flagg-krise som vil få Kongressen til å faktisk erklære formell krig mot Russland. Lord Biden har alltid ikke vært mer enn en rekvisitt i deres konstruerte drama, fordi sinnet hans har vært borte for lenge siden, og de risikerer ingenting hva som enn kan skje med narren. Han kan bli kidnappet, beslaglagt eller til og med drept med handlingen som Putin og russerne skylder på. Det trenger ikke engang være sant. Neo-con-regimet kan hevde dette selv om idioten blir behandlet med femstjerners service på Keevs fineste hotell for resten av eskapaden. En slik hendelse ville være så provoserende at det amerikanske militæret sannsynligvis ville gå rett til sitt atomvåpenarsenal uten engang å stille en ersatz troppemobilisering. Galskapen hersker rett og slett i Washington, Arlington og Langley, og de er nær ved å ødelegge menneskeheten for å unngå et pinlig tap for Russland i den rene amerikanske skapelsen av tredje verdenskrig. Den krigshemmende brannstifteren Matt Drudge uttrykker alvoret og virkeligheten av denne ultimate konstruerte krisen til en tee når han angivelig siterer den rabiate Ukie-ledelsen som lover at «våre stridsvogner vil ta den røde plass». Så, det er «On to Richmond! Husk Alamo! Videre til Havanna!" «Saddam skal gå. Gadaffi må gå. Putin må gå!» Nevn giften din, onkel Sam kjøper alle rundene for varigheten. Disse onde elendige menneskene, tro mot sine nazistiske banderitt-røtter, har blitt hjernevasket av sine amerikanske manipulatorer til å tro at tredje verdenskrig absolutt har blitt satt i gang, og at de uten tvil vil seire med ubegrenset hjelp fra det foraktelige USA. Dette er det folk. Jimmie Carter, velsigne hans hjerte, kan godt ha en lengre levetid enn de fleste av oss. Crazy Joe er ikke med på å vinne en akademipris på dette tidspunktet. Stykket hans på "det store sjakkbrettet" spilles av Deep State akkurat i dette øyeblikket for maksimal effekt. Når krigen er erklært og atomvåpen er utplassert, blir hans eksistens totalt irrelevant.

  16. Jim
    Februar 20, 2023 på 04: 34

    Godt å se dette. Takk, CN. Jeg gikk til YouTube først og skrev "DC Protest" i søkeboksen. Det var en liten bit av opptak om rallyet, men like mye om et pro-ukrainsk krigsmotmøte. Selvfølgelig…

  17. Februar 19, 2023 på 22: 07

    Tusen takk Joe Lauria og Consortium News for å gi en lenke slik at vi kunne se den fra New Zealand. En stor innsats av alle som deltok og organiserte arrangementet, som motvirker vestlige mainstream-mediers kriminelt farlige propaganda om Ukraina-krigen, som utelater dens opprinnelse i amerikanske utenrikspolitiske aktiviteter. Vi måtte ut så vi kunne ikke se hele rallyet, men håper det blir tatt opp for visning senere. Vi var glade for å se det russiske flagget dukke opp fra tid til annen.! Jeg vet ikke hva som skjedde etter marsjen for å konfrontere Biden ved Capitol. – Jeg håper det ikke ble møtt med militær- eller politivold.

    • Valerie
      Februar 21, 2023 på 07: 07

      Ja Kay. Jeg ville også se hva som skjedde etter marsjen til WH. Elsker nettstedet ditt.

  18. Meg, meg selv
    Februar 19, 2023 på 20: 41

    Konsortiumnyheter leder vei til New Mainstream Media!

    Jimmy Dore i 24 ****

  19. Rubicon
    Februar 19, 2023 på 20: 10

    Kan noen forklare hvorfor ingen av disse politikerne og aktivistene gjentatte ganger unnlater å avsløre HVEM Big League-spillerne står bak denne "krigen" i Ukraina? Det er absolutt ikke amerikanske/EU/UK-politikere. Vi vet at de alle er kjøpt av The US/EU/UK Financiers. Faktisk er dette supermilliardærene; folk som Schwab, Soros, Big Tech CEOS, The Big Banks i USA, EU og Storbritannia, for bare å nevne noen.
    Når sluttet så mange amerikanske borgere å være skeptiske? Når sluttet de å bruke evnen til å tenke kritisk?

    • Laurie Hobrook
      Februar 20, 2023 på 15: 14

      Har du ikke lyttet? Tallrike foredragsholdere har navngitt disse bedriftstypene. Og det er absolutt sammen med politikere i USA/UK/EU/Canada.

  20. shmutzoid
    Februar 19, 2023 på 19: 42

    Som jeg sa i en annen tråd, har dette rallyet alle muligheter for en endags-'feel good'-happening. Pussy-paraden av hva som teller for anti-krigsaktivisme. ……. Jeg er sikker på at alle som deltok vil føle seg "bemyndiget". …….. Denne såkalte 'venstre-høyre'-alliansen vil i det lange løp skade enhver venstreorientert bevegelse som korrekt ser hvordan krigens varighet er knyttet til kapitalismen. Den libertære/høyreorienterte holdningen mot å betale for denne krigen er en prinsippløs. De vil tjene mer på denne endags-happening enn de som kaller seg progressive. …………………Det libertære/høyreorienterte merkevaren er nå polert opp for de misfornøyde liberale som ved neste valg vil se dem som et attraktivt alternativ til etableringsdems. Det faktum at disse libertarianerne er enda MER fiendtlige til arbeidende folk enn dems vil bli hvitkalket av dagens rally.

    …for en intelligent tilbakevisning av Chris Hedges' tilslutning til dagens rally, se wsws.org

    • Lauren Steiner
      Februar 20, 2023 på 11: 29

      Du har helt rett. Jeg var skeptisk til denne samlingen, ikke så mye for venstre-høyre-alliansen, men fordi disse arrangørene alle er grifters som bygger en merkevare. De har ingen historie med å organisere seg mot krig, akkurat som de ikke har noen historie med å organisere seg for Medicare for All, deres siste sak de organiserte marsjer for. Nick Brana, som jeg kjenner personlig, går fra en sakskjendis til en annen. Han gjør alt bortsett fra å starte tredjeparten organisasjonen hans skal handle om.

      Som du antok, vil ingenting komme ut av dette bortsett fra legitimitet for Libertarianerne. Selv om de var arrangører i god tro, som Jane McAlevy sier, er mobilisering ikke organisering. Noe mye kommer etterpå. Denne gruppen vil ikke ta navn. De vil ikke danne lokale grupper. De vil ikke lobbye sine representanter på sine distriktskontorer. Det blir et glimt i pannen.

      • Velsignedyrene
        Februar 20, 2023 på 12: 02

        Med all respekt, "å ta navn", "danne lokale grupper" og mest av alt "lobby på sine representanter" har vært elendige fiaskoer som en kraft for endring. Det har blitt enda mer latterlig siden Barack Obama ble president.

      • Harriet Heywood
        Februar 20, 2023 på 17: 12

        Siden når er det å komme sammen på tvers av ideologiske skillelinjer kontraproduktivt. Vi gjorde det for å stoppe TPP, og det fungerte fordi krig suger for alle. Kanskje du liker splittelser. Vel, jeg gjør ikke! Og å kalle alle arrangørene for grifters som bygger en merkevare er noe Biden eller Trump ville sagt. Folk organiserer arrangementer fordi Washington-politikere ikke bryr seg om folket. Vi er usynlige for dem. Jeg er ikke enig, ideologisk sett med alle arrangørene, men jeg er enig med dem i denne saken. Hva kan være viktigere enn å stoppe utviklingen av denne forferdelige krigen?

    • Laurie Hobrook
      Februar 20, 2023 på 13: 17

      Beklager å se at du har så liten tro på en antikrigsbevegelse. Å være anti-krig er ikke sosialistenes eneste sak. En mulighet til å stå sammen om noe som berører ALLE skal feires og oppmuntres. Du er ikke bedre i din tenkning enn de personene du kritiserer. Vær så snill, kom over deg selv.

    • Laurie Holbrook
      Februar 20, 2023 på 14: 31

      Du og Laurie, den neste kommentaren som støtter ditt synspunkt, har kjøpt inn i de herskende klassenes splitt- og erobringsstrategi. Bra for deg. Mennesker som kommer sammen, som tradisjonelt kjemper mot hverandre, mot krig og trusselen om atomutslettelse er en god ting. Kom over deg selv.

    • Jon McCoy
      Februar 20, 2023 på 14: 52

      Jeg hører deg, men jeg er ikke så sikker på at jeg er enig. Jeg er ikke sikker på dette, men jeg leste at det bare var rundt 1500 eller så mennesker som dukket opp? Er dette sant? Jeg er ikke 100% sikker, men det er det jeg leste tidlig i morges. Det var en million mennesker ute og marsjerte i '82 i NYC, ikke sant? Hva skjedde med antikrigsbevegelsen? Jeg sier dette som en som ikke er radikal i den forstand at Berrigan-brødrene var radikale, men som en bekymret borger som har meldt seg frivillig og jobbet med hjemløse og som demonstrerte på stevner, for hva det er verdt, flere ganger. Hva har skjedd med oss ​​(fredsbevegelsen)?
      The World Socialist Website ... igjen, jeg er ikke så sikker på disse menneskene. Riktignok vet jeg ikke at jeg stoler på Libertarian-partiet heller. Men folkene på WSW, dette er menneskene som ærer Trotskij som en slags frelserskikkelse, ikke sant? Fra det jeg har lest, drepte denne fyren Trotskij folk og var ansvarlig for administrative politikker i den røde hæren, etc., som var ansvarlig for manges død.
      Hvor mange mennesker har Chris Hedges drept? Kanskje Chris drepte noen i konfliktene og krigene han har dekket, selv om hvis han gjorde min gjetning, ville det ha vært i et legitimt tilfelle av selvforsvar. Men jeg har aldri hørt Chris snakke om noe slikt, og jeg har aldri hørt noen komme med noen påstander mot ham i den forbindelse.
      Jeg sier ikke at du tar feil, nødvendigvis. Jeg sier at jeg stiller spørsmål ved mye av det de sier på wsws.org. De ser ut til å rase mot identitetspolitikk mye av tiden. De hadde ikke mye godt å si om «Me Too»-bevegelsen, for eksempel. De er ikke store på falske liberale, men hvis noen er en libertarianer fra Arkansas, vel, det er heller ikke ok. Men på en eller annen måte er Trotsky og Che Guevara flotte gutter og flotte menn. For å være rettferdig vil jeg selv foretrekke Guevara og Trotsky fremfor menn som Dubya og Dick Cheney. Men det er ikke mye av en konkurranse eller et valg, heller, for å si det mildt. Hvem skal egentlig styre verden? Sannsynligvis noen som Mr. Rodgers eller Helen Caldicott. Men det kommer aldri til å skje, dessverre.

      • Valerie
        Februar 21, 2023 på 07: 11

        Jeg pleier å være enig i din skepsis Jon, på WSW. Noen ganger har jeg funnet dem å blåse opp visse fakta, som da jeg spurte, fikk ingen svar.

    • Bill Todd
      Februar 21, 2023 på 03: 46

      Å se til wsws.org for etterretning vil sannsynligvis være en skuffelse. Det er en enkelt-triks-ponny av ufleksibel ideologi som ikke har hatt noen merkbar effekt på amerikansk politikk i nesten et århundre nå enn si noen evne til å tiltrekke seg faktiske velgere. Siden den store depresjonen har amerikanske velgere vært mindre interessert i abstrakt ideologi enn i spørsmål om "kjøkkenbord", og det er grunnen til at Bernie Sanders klarte å tiltrekke seg godt over 10 millioner støttespillere i sine to presidentkampanjer ved å konsentrere seg om sistnevnte (og inspirere andre progressive kandidater) å begynne å bruke lignende tilnærminger med mer suksess enn det som tidligere hadde vært oppnåelig) og sannsynligvis hvorfor Libertarian-partiet har blitt det eneste moderat vellykkede "tredje" partiet siden det demokratiske partiet klarte å flytte skylden til De Grønne for Gores tap av presidentvalget i 2000.

      Den beste måten å karakterisere wsws.org på er med den gamle observasjonen "Leker ikke bra med andre" med en ekstra merknad "Inkludert søsken" (f.eks. DSA, som har hatt betydelig nyere suksess med en mindre off- sette holdning). Deres «vår vei eller motorvei»-tilnærming til den første generelle anti-krigsinnsatsen for å utfordre etablissementets intense propaganda er typisk for dem. For å låne en setning fra Dick Chency, de har åpenbart andre prioriteringer.

  21. Valerie
    Februar 19, 2023 på 16: 34

    SENILE POTUS; UKRAINA LAUNDROMAT FOR POLITIKERE; BIDEN ER NORDSTREAM-BOMBEMEREN. LOL. Flotte plakater i bakgrunnen.
    Jeg likte Jimmy Dores liste over hva vi kunne ha gjort med alle pengene dumt brukt på krig. Og glad for å se at noen nevner Julian Assange. Og den siste sangen.

    • Drew Hunkins
      Februar 20, 2023 på 01: 17

      Ja, Jimmys liste var utmerket.

  22. Raymond Sullivan
    Februar 19, 2023 på 16: 29

    Takk for at du sendte arrangementet!

  23. Alexander
    Februar 19, 2023 på 16: 13

    Hvem pokker er den personen med russisk flagg? Provokatør? Dette er Rage by Americans for America. For meg ser det ut som den eneste hensikten til denne personen å hjelpe NAFOdogs med å anklage deltakere for å være "russiske agenter".
    Jeg sier dette som russisk selv.

    • altruist
      Februar 19, 2023 på 18: 29

      Tenkte det samme. Dessuten sendte Larouche-banneret bak høyttalerne feil melding.

    • Ingen
      Februar 20, 2023 på 03: 22

      Hvis et russisk flagg i Amerika er kontroversielt, er veien til fred virkelig lang.

    • Em
      Februar 20, 2023 på 10: 16

      Mener du egentlig ikke som en partisk anti-russer, nå bosatt i Vesten?

      "Rage Against War" var et anti-krigsmøte. Det var absolutt ikke ment som et utløp for ditt individuelle raseri mot Russland. Senk farten, vær oppmerksom, slutt å skynde deg inn for å fordømme!

      Du har blitt grundig forhekset av den vestlige fortellingen!

    • Romford Rob
      Februar 20, 2023 på 10: 56

      Jeg er ganske enig - jeg kunne ikke tro at arrangørene ikke grep inn for å flytte flagget fra fremtredende plass. Rallyet handlet om å stoppe drapet, ikke å støtte Russland. For den tilfeldige observatøren av klipp osv. risikerer dette nå å bli avvist som "Putin-unnskyldning". Jøss.
      Hele dette rotet er et verk av politisk geni – uten tvil år i planleggingen – av de amerikanske «politikerne». Det var noen veldig gode tegn på rallyet i går. Den som oppsummerer det hele for meg ble vist av en enslig kvinne som leste "Stop Being Evil".

    • Ray
      Februar 20, 2023 på 11: 04

      Jeg er ikke sikker på at det er det du kanskje tror. Med Russland via Putin som prøver å holde Ukraina nøytralt ved grensen, og beholde demokratiet, men med oppbyggingen av Azov- og naziledede grupper som samlet nærmere 130,000 2022 soldater mot slutten av februar 8, og forbereder seg på å massakrere det etter XNUMX års bombing noe som er igjen av russisk i Donbas, og det er grunnen til at Putin flyttet inn og folk i Donbas hadde ønsket at han hadde valgt tidligere, og han gjorde ikke et sjokk og ærefrykt, men ga en myk tilnærming for å gi mulighet for overgivelse, men han ble villedet, og kanskje på grunn av frykt for Donbas som satt fast i kjellere og snikskyttere som ventet på alle som prøvde å rømme, jeg vet ikke. Så støtten heier kanskje på forsøket på å beskytte Donbas?

    • Rafael
      Februar 20, 2023 på 21: 01

      Jeg var glad for å se det russiske flagget, og jeg tror jeg så et kinesisk flagg også på et tidspunkt. Fred betyr fred for alle!

  24. Rudy Haugeneder
    Februar 19, 2023 på 15: 54

    Veldig dårlig oppmøte. Det ser ut til at amerikanere foretrekker en stor krig som involverer Nato-tropper. Trist fordi de sannsynligvis vil få ønsket sitt.

    • Februar 19, 2023 på 18: 04

      Valgdeltakelsen er dårlig fordi ekte venstreorienterte innså at denne begivenheten var en svindel utført av ytre høyre som en måte å samle inn penger og splitte fienden mot seg selv mens de presset på sin egen agenda.

      • J Anthony
        Februar 21, 2023 på 10: 07

        Er vi sikre på det?

    • Packard
      Februar 19, 2023 på 20: 07

      Enig om dårlig oppmøte. Sannsynligvis fordi de fleste amerikanere tror at kostnadene ved en atomvåpen WW III med Russland bare vil innebære at de setter ut flere av sine dydssignaler om gårdsskilt, og flagger med flere ukrainske flagg.

      Merk: Vietnam-protestene døde ut ganske raskt når Nixon avsluttet utkastet og halve landet umiddelbart innså at de ikke lenger hadde sitt eget skinn i spillet.

    • Valerie
      Februar 20, 2023 på 04: 08

      Hva var oppmøtet, vet du? Et omfattende søk i morges på store europeiske nyhetssider avslørte ikke én artikkel om denne hendelsen. Sier alt.

    • Steve Naidamast
      Februar 20, 2023 på 10: 57

      Jeg er uenig i vurderingen din...

      Jeg tror de fleste amerikanere ikke tåler regjeringen vår, men er bare for utslitte og motløse til å gjøre noe med det.

      Dessuten, hva vil et enkelt rally gjøre? Dette er ikke 60-tallet...

      • Ray
        Februar 20, 2023 på 11: 31

        Jeg er ikke så sikker på at "døende ned", men jeg kan si, etter at Reagan ble valgt og religiøse ildsjeler tok kontroll[Air Force Academy i Colorado Springs har blitt oversvømmet av Xian prosyletisering og nesten overtatt], 80% av religiøse Xianere stemte for Trumped-up.

        Egentlig? De første antikrigsmoratoriene mot Vietnamkrigen, postskriv om svindelen som ble utført for hva den var, og til og med en enkelt skuespiller som dro til N-Vietnam og ble demonisert for sine handlinger, historien viste at hun hadde rett, som Pentagon Papers viste og Ramparts avslørte sin sanne hensikt, først da ble folk involvert, og når jeg og de jeg ofte var sammen med, handlet det ikke bare om Vietnamkrigen, men krigsperioden. CIA plukket raskt opp den tidligere svindelen og opprettet en annen. Deretter de-produksjonen med selskaper som flytter jobber for å skade fagforeningene og betale rettferdige lønninger, med familier som da trenger begge foreldrene til å jobbe osv., det kan virke lite, men vær så snill, ikke nedbryt noen gnist, den første handlingen for å skape en rasende brann. Drivstoff, O2, mindre lett å brenne opptenning, med bare en gnist som trengs for å starte en 7 større handling.
        Er du ute etter å slukke den første gnisten? Kynikere får aldri ting gjort, er du sikker på at det er den beste veien å gå?

        • Susan Siens
          Februar 20, 2023 på 16: 59

          Bare for å fortelle deg at det visstnok var bankfolkene som støttet deindustrialisering, og foretrakk en kredittøkonomi. Og nå følger de antagelig den samme kampplanen i Europa med Eurovassals som følger med.

    • Mary Caldwell
      Februar 20, 2023 på 11: 43

      Mange, mange av oss var der i ånden. Så neppe et «veldig dårlig oppmøte».

  25. Realist
    Februar 19, 2023 på 15: 24

    Det er bedre å legge opptak av disse hendelsene i en atombombesikker underjordisk safe, slik at romvesenene som graver opp restene av det 21. århundres jordsamfunn vet at det var i det minste noen få fornuftige mennesker som forsøkte å stoppe atomkrigene med Russland og Kina. slike som gale Lord Biden og hans neocon undersåtter er helt klare på å få til. Disse galningene ville ofre hele menneskeheten, inkludert deres egne familier, for å kunne skryte av at de var «mann nok» til å stå opp mot den falske fortellingen de bevisst har skapt om Vladimir Putin, den eneste sanne diplomaten som forgjeves har forsøkt å forhandle. en fred med det krigshemmende Vesten, bare for å bli avvist, ved flere anledninger.

    Dessverre innser hver siste drittsekk i Det hvite hus selv at hvis de aksepterer fred i stedet for total krig, løses hele hegemoniet deres til slutt helt opp. Folk vil ende opp med å stille spørsmål ved alt (som de burde) hvis de har rettigheter og frihet til å gjøre det. I det amerikanske bipartisan krigspartiets syke sinn, hvis de ikke kan opprettholde absolutt makt over hele den fordømte planeten, så kan absolutt ingen andre ha noe å si. Så, beklager å si, hvis de ikke kan kontrollere alt og alle, så kan INGEN. Ingen kan engang få lov til å leve.

    Når det gjelder dere romvesener som plukker opp bitene av vår falne menneskelige sivilisasjon, for historiebøkene om ikke annet, lær leksjonen at absolutt makt korrumperer absolutt. Hvorfor utviklet de idiotene kalt mennesker, som kanskje strekker seg over et par hundre tusen år, en så vedvarende utbredt filosofi og livsstil som belønnet på det meste bare 1% av den totale befolkningen med nesten alle fordelene av hele planetens naturressurser? Mange idioter blant det mislykkede menneskelige eksperimentet insisterte på deres døende åndedrag at fullendt egoisme alltid har vært nøkkelen til menneskelig suksess og overlevelse. "Randisk objektivisme" kalte dårene denne formaliserte apologien for grådighet. Hei, var de forkullede likene deres noen gang bevist feil siden slik tenkning er nøyaktig det som førte til deres endelige uunngåelige beslutning om å slippe løs atomhelvete over Russland, som ikke hadde noe alternativ enn å starte deres siste søken etter kosmisk rettferdighet: deres lovede døde hånd counterstrike. Hva annet kunne disse imbecile muligens ha forventet? Tro at det vil skje, idioter, og bare noen øyeblikk etter at onkel Sam gjør sin siste feil i hele historien som vil avslutte all historie. Alle VET at de har rett til samme universelle rettigheter og sikkerhet. Russerne, kineserne, iranerne og mange andre sivilisasjoner gjentatte ganger forfulgt av Amerika og dets bullshit-maskin VET dette så vel som enhver registrert amerikansk velger. Ingen kommer til å gi noe av det til en gjeng hyklere i Washington som priser disse rettighetene og frihetene til den høye himmelen og likevel vedvarende og systematisk forsøker å frata dem det meste av resten av menneskeheten. Den eneste måten et system for sameksistens fungerer på lang sikt er at DU behandler din neste slik du ville kreve at han behandler deg. Denne gjensidigheten og ønsket, ja essensielle, rettferdighet (“brorskap, likhet, frihet”) er der mennesker gjentatte ganger sviktet og hvorfor menneskeheten ikke lenger eksisterer under hva dere fremmede vesener velger å kalle denne epoken langt inn i vår tapte fremtid.

    • Februar 19, 2023 på 20: 33

      Jeg kunne ikke ha sagt fakta bedre enn deg. Flott jobb, men alle idiotene der ute som får moralen sin fra Hollywood og Twitter, ser ikke ut til å ha peiling på realitetene i vår nåværende situasjon.

    • Valerie
      Februar 20, 2023 på 04: 04

      Flotte kommentarer Realist. Din idé om å spille inn hendelser minnet meg om en film/dokumentar med tittelen «the age of stupid» av Franny Armstrong fra 2009 med Pete Poslethwaite i hovedrollen. Mens disse registreringene er relatert til klimasammenbrudd og menneskers manglende evne til å ta tak i det, er ideen den samme. Jeg tror den finnes på youtube.

    • Vicente Miguel Molinero
      Februar 20, 2023 på 08: 51

      Morsomt til døden

      Vi så tragedien utspille seg
      Vi gjorde som vi ble fortalt
      Vi kjøpte og solgte
      Det var det største showet på jorden
      Men så var det slutt
      Vi ohhed og aahed
      Vi kjørte racerbilene våre
      Vi spiste de siste glassene med kaviar
      Og et sted der ute i stjernene
      En ivrig utkikk
      Spionerte et flimrende lys
      Vårt siste hurra
      Vårt siste hurra
      Og når de fant skyggene våre
      Gruppert rundt TV-apparatene
      De løp ned hvert spor

      De gjentok hver test
      De sjekket ut alle dataene på listene sine
      Og så, de fremmede antropologene

      Innrømmet at de fortsatt var forvirret
      Men på å eliminere alle andre grunner
      For vår triste bortgang
      De logget den eneste forklaringen igjen
      Denne arten har moret seg i hjel
      Ingen tårer å gråte, ingen følelser igjen
      Denne arten har moret seg i hjel...

      -Roger Waters

      • Velsignedyrene
        Februar 20, 2023 på 11: 57

        ??

      • CaseyG
        Februar 20, 2023 på 13: 30

        Jeg er ikke sikker på hvor dette sitatet kom fra, men det var min bestemors favoritt.

        "En mann med ord og ikke av gjerninger, er som en hage full av ugress."

    • Arch Stanton
      Februar 20, 2023 på 10: 16

      Spot on dessverre, takk

    • Jon M.
      Februar 20, 2023 på 21: 02

      Realist, dette er ikke bare en kommentar du har lagt ut. Dette er litteratur. For meg høres stykket ditt ut som om Kurt Vonnegut forfalsket sin død tilbake i '07. Veldig hyggelig og godt utført, sir. Eller frue, hvis det er tilfelle. Gud velsigne deg.

  26. Alex Cox
    Februar 19, 2023 på 14: 33

    Flott liverapport! Takk skal du ha.

  27. Drew Hunkins
    Februar 19, 2023 på 14: 08

    Flott jobbet alle sammen! Skulle ønske jeg kunne vært der! Gi dem helvete!

  28. Nancy Oden
    Februar 19, 2023 på 13: 12

    Ikke la høyttalerne snakke for lenge – pass på ikke mer enn 5-7 minutter stykket, sier denne gamle antikrigsarrangøren. Dette er bare begynnelsen på å bygge dagens antikrigsbevegelse. Kjærlighet til dere alle!

  29. frykt
    Februar 19, 2023 på 12: 02

    Gå med Gud, og vær forsiktig, jeg frykter at den sjofele landsbyen ved makten ikke vil bli fornøyd

    • Rebecca Turner
      Februar 20, 2023 på 02: 55

      Hva gir deg inntrykk av enn den amerikanske herskende klassen visste at det var en antikrigsmarsj? Hvis de gjorde det, ville det gitt dem noe å le av. Ingen tvil om at de få menneskene som dukket opp følte at de "gjorde noe", men hvis den tingen lenge ble spådd å være en meningsløs sløsing med innsats - og det var det absolutt - hvorfor fortsette å gjøre det? Jeg vil tro at det er en start på en antikrigsbevegelse når det er en generalstreik.

      • SH
        Februar 20, 2023 på 17: 49

        Så, Rebecca, jobber du for å organisere en slik streik? Og hvem ville delta? Bare "venstre"? bare "høyre"? eller bør alle som er imot disse krigene delta? Og det er mange slike folk, men hvis "venstre" ikke vil bli med "høyre" eller omvendt, hvem blir igjen?
        Jeg har sett dette så ofte - de "sirkulære skytelagene" at det ser ut til at PTB kan stole på selvødeleggelse ...
        Man kan argumentere for at det å samle folk uansett årsak er en pipedrøm – men hvis flere av oss ikke begynner å røyke den pipa, vil det være vi som blir røyket …
        Å gni to pinner sammen kan produsere en gnist - vil vi gi tinder for å opprettholde den ...

        • Velsignedyrene
          Februar 21, 2023 på 12: 09

          God analogi!

      • Rafael
        Februar 20, 2023 på 21: 14

        Jeg vet ikke om noen antikrigsbevegelse som ikke startet med små protester. Vil du virkelig stoppe denne før den har en sjanse til å komme i gang?

      • J Anthony
        Februar 21, 2023 på 10: 12

        Det må begynne et sted, liksom. Det vil ikke være lett og kan ta år å vokse til noe formidabelt. Gjør din del.

Kommentarer er stengt.