Krig, ser det ut til, var det eneste alternativet Russlands motstandere noen gang hadde vurdert.

Russlands president Vladimir Putin med den tyske kansleren Angela Merkel 10. mai 2015 i Kreml. (russisk regjering)
By Scott Ritter
Spesielt for Consortium News

Rgreie kommentarer av den tidligere tyske kansleren Angela Merkel kastet lys over det dobbelte spillet som ble spilt av Tyskland, Frankrike, Ukraina og USA i forkant av den russiske invasjonen av Ukraina i februar.
Mens det såkalte "kollektive vesten" (USA, NATO, EU og G7) fortsetter å hevde at Russlands invasjon av Ukraina var en handling av "uprovosert aggresjon", er virkeligheten en helt annen: Russland hadde blitt lurt til å tro det fantes en diplomatisk løsning på volden som hadde brutt ut i Donbass-regionen i det østlige Ukraina i kjølvannet av det USA-støttede Maidan-kuppet i Kiev i 2014.
I stedet kjøpte Ukraina og dets vestlige partnere rett og slett tid til NATO kunne bygge et ukrainsk militær som var i stand til å erobre Donbass i sin helhet, i tillegg til å kaste Russland ut av Krim.
I et intervju forrige uke med Der Spiegel, hentydet Merkel til München-kompromisset fra 1938. Hun sammenlignet valgene den tidligere britiske statsministeren Neville Chamberlain måtte ta angående Nazi-Tyskland med hennes beslutning om å motsette seg ukrainsk medlemskap i NATO, da spørsmålet ble tatt opp på NATO-toppmøtet i Bucuresti i 2008.
Ved å holde ut NATO-medlemskapet, og senere ved å presse på for Minsk-avtalene, mente Merkel at hun kjøpte Ukraina tid slik at det bedre kunne motstå et russisk angrep, akkurat som Chamberlain mente at han kjøpte Storbritannia og Frankrike tid til å samle krefter mot Hitlers Tyskland
Takeaway fra denne tilbakeblikket er forbløffende. Glem for et øyeblikk det faktum at Merkel sammenlignet trusselen fra Hitlers naziregime med trusselen fra Vladimir Putins Russland, og fokuser heller på det faktum at Merkel visste at å invitere Ukraina inn i NATO ville utløse en russisk militær reaksjon.
I stedet for å avvise denne muligheten helt, fulgte Merkel i stedet en politikk designet for å gjøre Ukraina i stand til å motstå et slikt angrep.
Krig, ser det ut til, var det eneste alternativet Russlands motstandere noen gang hadde vurdert.
[Se: Biden bekrefter hvorfor USA trengte denne krigen, Nyheter fra konsortiet.]

Merkel og Joe Biden kysser på sikkerhetskonferansen i München i 2015 med daværende utenriksminister John Kerry. (Mueller/MSC/Flickr)
Putin: Minsk var en feil
Merkels kommentarer er parallelle de som ble laget i juni av den tidligere ukrainske presidenten Petro Porosjenko til flere vestlige medier. "Målet vårt," erklærte Poroshenko, "var først å stoppe trusselen, eller i det minste å utsette krigen - å sikre åtte år for å gjenopprette økonomisk vekst og skape mektige væpnede styrker." Porosjenko gjorde det klart at Ukraina ikke hadde kommet til forhandlingsbordet om Minsk-avtalen i god tro.
Dette er en erkjennelse som Putin også har kommet til. I et nylig møte med russiske koner og mødre til russiske tropper som kjemper i Ukraina, inkludert noen få enker etter falne soldater, Putin erkjente at det var en feil å gå med på Minsk-avtalene, og at Donbass-problemet burde vært løst med våpenmakt på den tiden, spesielt gitt mandatet han hadde blitt gitt av den russiske Dumaen angående autorisasjon til å bruke russiske militære styrker i «Ukraina», ikke bare Krim.
Putins forsinkede erkjennelse burde sende skjelvinger nedover ryggen til alle de i Vesten som opererer på misforståelsen om at det nå på en eller annen måte kan bli en forhandlet løsning på den russisk-ukrainske konflikten.
Ingen av Russlands diplomatiske samtalepartnere har vist et minimum av integritet når det gjelder å demonstrere noe genuint engasjement for en fredelig løsning på den etniske volden som kom fra de blodige hendelsene i Maidan i februar 2014, som styrtet en OSSE-sertifisert, demokratisk valgt. Ukrainas president.
Svar på motstand
Da russisktalende i Donbass motsto kuppet og forsvarte det demokratiske valget, erklærte de uavhengighet fra Ukraina. Svaret fra kuppregimet i Kiev var å sette i gang et åtte år langt militært angrep mot dem som drepte tusenvis av sivile. Putin ventet åtte år med å anerkjenne deres uavhengighet og startet deretter en fullskala invasjon av Donbass i februar.
Han hadde tidligere ventet på håp om at Minsk-avtalene, garantert av Tyskland og Frankrike og godkjent enstemmig av FNs sikkerhetsråd (inkludert av USA), ville løse krisen ved å gi Donbass autonomi mens han forblir en del av Ukraina. Men Kiev implementerte aldri avtalene og ble ikke presset tilstrekkelig til å gjøre det av Vesten.
Den løsrivelse som ble vist av Vesten, etter hvert som hver søyle av oppfattet legitimitet smuldret opp – fra OSSE-observatørene (hvorav noen, ifølge Russland, var gi rettet etterretning om russiske separatiststyrker til det ukrainske militæret); til Normandie-format-sammenkoblingen av Tyskland og Frankrike, som skulle sikre at Minsk-avtalene ville bli implementert; til USA, hvis selverklærte "defensive" militære bistand til Ukraina fra 2015 til 2022 var lite mer enn en ulv i fåreklær - alt understreket den harde realiteten at det aldri kom til å bli en fredelig løsning på problemene som ligger til grunn for Russisk-ukrainsk konflikt.
Og det vil det aldri bli.
Krig, ser det ut til, var løsningen som det "kollektive Vesten" søkte, og krig er løsningen som Russland søkte i dag.
Så vinden, høste virvelvinden.
Ved ettertanke tok ikke Merkel feil i å sitere Munch 1938 som en antecedent til situasjonen i Ukraina i dag. Den eneste forskjellen er at dette ikke var et tilfelle av edle tyskere som forsøkte å holde unna de brutale russerne, men snarere tvilsomme tyskere (og andre vestlige) som forsøkte å lure godtroende russere.
Dette vil ikke ende godt for verken Tyskland, Ukraina eller noen av dem som innhyllet seg med diplomatiets kappe, mens de skjulte sverdet de holdt bak ryggen.
Scott Ritter er en tidligere US Marine Corps etterretningsoffiser som tjenestegjorde i det tidligere Sovjetunionen ved å implementere våpenkontrollavtaler, i Persiabukta under Operasjon Desert Storm og i Irak for å føre tilsyn med nedrustningen av masseødeleggelsesvåpen. Hans siste bok er Nedrustning i Perestroikas tid, utgitt av Clarity Press.
Synspunktene som uttrykkes er utelukkende forfatterens og gjenspeiler kanskje eller ikke Nyheter fra konsortiet.
Donere I dag til CN-er
2022 Vinter Fond Drive



Jeg er fra Russland og tar meg selv ofte i tanker om hvorfor det i artikler om Russland, om visse av dets skritt innen utenrikspolitikk og økonomi, er så få faglig kompetente og objektive analytikere som skriver eller snakker ærlig og uten sykopans.
Scott Ritter er et sjeldent unntak, og det er ikke fordi det ofte ser ut til å snakke positivt om Russland, ikke i det hele tatt, det kan bare emnet det snakker om godt. Ja, Ukraina ble forberedt på krig. I Russland ble dette sett og kjent selv på husholdningsnivå, og Ukraina forberedte seg på det med et stort ønske. Det eneste hun ikke forsto var at hun også ble lurt, og lovet henne en veldig stor premie i tilfelle seier over Russland. Hvis vi aksepterer at enhver krig i den moderne verden er for ressurser, så kan du forestille deg hvilken pris som venter Ukraina, og alle de som står bak den.
takk Consortiumnews for denne artikkelen og andre. Hvorfor ikke ta kontakt med Tucker Carlson for å få J. Lurie intervjuet. Merkelig eller ikke, bare Foxs Carlson uttaler seg om farene ved «den dype staten». Og Fox er det eneste mediet som intervjuer Glenn Greenwald. Jeg snakker ikke om "å nå over midtgangen" politiske ting, men den triste virkeligheten at såkalte liberale og progressive nå ser ut til å være hånd og hanske med den dype staten. Freud advarte mot at slikt skulle skje, når angivelig de som føler at de er mer edle, informerte, snillere enn andre overtar et samfunn. (se hans geniale bok "Civilization and Its Discontents" eller lytt til den gratis via YouTube. De siste kapitlene er så aktuelle for i dag. Måtte et mirakel av fred skje. Med fortsatt takk! fra en poet fra Brooklyn som bor i vest ….
Amerika og dets kumpaner har brutt hver avtale de fritt har inngått.
Enhver avtale med dem er ikke verdt papiret den er skrevet på.
Enhver verbal forståelse med dem er ikke verdt papiret det ikke er skrevet på.
Eventuelt implementert på høyeste FN-nivå:
En påminnelse-
Det er en utfordring å omstille de gigantiske industriene inkludert alle tilknyttede "jobber" fra en destruktiv til en konstruktiv prosess/fremskritt.
Det er virkelig mye(!) å gjøre for å "reparere" - å se på menneskets/industriens store sosiale og miljømessige skader i historien og i dag rundt planeten (inkludert havene).
La oss flytte (nesten i utgangspunktet) militærbudsjettet (~ 2 billioner dollar per år) i en trinnvis internasjonal bindende avtale innen en 12-års tidsramme for å gjenopprette natur og sosial balanse.
De vedlagte næringene vil følge følgelig etter.
La våre (militære) gutter og jenter være gode "krefter"/forvaltere for en sunn og så langt som mulig motstandsdyktig planet, og et sosialt stabilt globalt samfunn inkludert alle fantastiske skapninger som deler verden med oss.
Ved å lære opp personalet tilsvarende og grundig.
Det ville vært veldig bra og smart for nasjonal og global sikkerhet!
Og la dem endelig ta på seg den etterlengtede oppryddingen av alt det svært farlige, giftige og enorme rotet, militæret og deres industrier har forlatt eller dumpet rundt overalt på planeten under og etter tidligere (verdens)kriger.
Inkludert de dødelige atomavfallstidsbombene som råtner et sted.
Farlig arbeid i flere tiår.
Det er bare én hage Eden vi med stor sannsynlighet noen gang kan nå ^^
Hele våpenindustrien (militærindustrielt kompleks) må bli statseid og kontrollert uten pengefortjeneste.
Bare vedlikeholdt for de virkelig nødvendige forsvarsbehovene.
Ikke mer enn det!
Og dette kan sannsynligvis gjøres veldig bra med bare ~10% av dagens budsjett/kostnad i omtrent alle land.
I hendene på en bransje som er diktert av aksjonærene, vil de alltid lete etter mer profitt hver eneste dag og år for år.
Og hvis det ikke er noen konflikt/krise vil de skape en på sitt "beste". De er til og med inne for flere konflikter/krise hvis maksimal profitt er i horisonten.
Igjen og igjen, alltid basert på ondsinnet propaganda, spredt av "statlige" byråer, ondsinnede "tenketanker" og allierte medier.
Aksepterer/forårsaker millioner av sivile dødsfall og naturens ødeleggelse.
Det er et valg for hva du skal bruke globale årlige militærutgifter ...
… nå mer enn 2.000.000.000.000,. $ hvert år.
Vi må ønske det og insistere på det!
Dette "kollektive vesten", faktisk et begrenset antall individer fra flere land, har allerede i flere tiår opptrådt som en morderisk gjeng med organiserte kriminelle.
Og bør behandles deretter!
Når Russland og Kina vil ha noe fra utlandet bygger de skoler og broer. Når Amerika vil ha noe fra utlandet, bomber det skoler og broer.
Amerika vil starte krigen som dreper en milliard.
Jeg noterer meg kommentaren din, 4. siste paragraf:
"Krig, ser det ut til, var løsningen som det "kollektive Vesten" søkte, og krig er løsningen som Russland søkte i dag.
Etter din dynamiske beskrivelse og åpenbaring for mange av svindlende bedrag, er denne kommentaren uten tvil bokstavelig talt korrekt, men ser ut til å presentere alt som gikk før, litt kort:
For meg virker det som:
"Vesten søkte og søker fortsatt krig med Russland - Austins kommentar "målet er regimeskifte i Russland" - mens Russland ønsket en fredelig løsning, men nå innser Vestens intensjoner og bedrag og har ingen annen mulighet enn å forsvare seg selv.
Jeg nevner også at den siste historiske forskningen, ifølge Mathew Ehret, avslører en annen fortelling om Chamberlain. Han ønsket tilsynelatende å lure Hitler til en krig med Russland, å slå to fluer i en smekk «som det var». Hitler gikk med på det kort, men bestemte seg så for å gå sine egne veier før han til slutt dro østover mot Russland, jeg kan ikke huske den nøyaktige detaljen i det.
Du holder deg til den kanoniske fortellingen om Chamberlain som velmenende forsoner for Hitler.
Det er en annen versjon av hendelser som viser ham som det dobbelte onde geniet som får Tsjekkoslovakia til å rulle over og bukke under for Tyskland, som ble preparert som maktsenteret i Sentral-Europa for å møte det onde bolsjevikiske Russland.
"Krig ser ut til å være det eneste alternativet Russlands motstandere noen gang hadde vurdert."
Ja, det ser ut til at NATO-ledere alle ga leppeservice mens de jobbet for å gjøre krig uunngåelig. Og nå gir de alle dekning for hverandre mens de peker fingre mot Putin og fordømmer det ONDE som har "rammet" det stakkars ukrainske folket.
Slike løgner er ikke noe nytt. Krigene i Irak (2003) og Syria (2011) ble planlagt år i forveien, og løgnene for å dekke dem ble utført på høyeste nivå. Ta i betraktning:
«USA kan ikke vente på endelig bevis «i form av en soppsky» før de tar grep mot Saddam Hussein, advarte USAs president, George Bush, over natten.»
- Vergen
hxxps://www.theguardian.com/world/2002/oct/08/iraq.usa
Obama ga feilaktig skylden for Benghazi-angrepet på en «internettvideo».
Youtube
hxxps://www.youtube.com/watch?v=2LcBZf6sp1g
Obamas "moderate rebeller" bedrag
hxxps://www.commondreams.org/views/2016/02/17/obamas-moderate-syrian-deception
Seymour Hersh avslører Obama-administrasjonens løgner om bruk av kjemiske våpen i Syria (Ghouta – 2013)
hxxps://www.lrb.co.uk/2013/12/08/seymour-m-hersh/whose-sarin
DEN STORE LØGNEN fungerer bra for slu løgnere som kontrollerer media.
Det kollektive "vestens" fordervelse kjenner ingen grenser. Vi har lenge trengt en antikrigsbevegelse i USA, men det er ingen bevissthet for det. Folk antar uten å bli fortalt at Russland sprengte sin egen rørledning. Men Vietnam-bevegelsen startet veldig i det små, med bare noen få dusin ved protester så sent som i 1966 – 1967. Det må begynne et sted, men hvor er folk som Chomsky og Kirkpatrick Sale og vår tids Berrigans nå?
Jeg tror svaret på hvor er alle fredsnikkerne i dag er den enorme avkjølende effekten den nye og forbedrede statlige propagandamaskinen kan piske opp i løpet av timer eller dager. Vi har alltid blitt manipulert til krig av løgner, men dette er latterlig. Det er ingen diskusjon og en hel massiv historie bak dette som mainstream media bevisst hindrer, og sosiale medier forbyr folk for å nevne. Og hvis du ikke blir sensurert eller utestengt, kommer propagandamaskinens troll inn og angriper enhver omtale av fakta som ikke rabiat antar den pro-krigsfortellingen, kaller folk Putin-agenter, russiske navn, kaller folk løgnere …. og hele tiden skravlet om ytringsfrihet i media. Alt dette er en ekte sinn-F*.
Denne prøver hardt å finne oppmerksomhet ^^
worldbeyondwar.org/
Her er en utmerket analyse av slike som Chomsky:
hxxps://dissidentvoice.org/2022/05/the-subtleties-of-anti-russia-leftist-rhetoric/
Takk Scott Ritter og takk Consortium News for at du fortsetter å fremheve fakta og hendelser som mainstream media tydeligvis ignorerer og skjuler for å propagandere folk.
Big Agriculture og de gigantiske Wall St.-bankene, for ikke å nevne våpenindustrien, kontrollerer allerede Ukraina. Ukraina har ikke vært en suveren nasjon siden 2014. De samme interessene saliver over Russlands enorme naturressurser. Akkurat som alltid i krig, er grådighet og maktbegjær de motiverende faktorene. Russland har rett til å forsvare seg mot denne aggresjonen fra NATO og Washington.
Hvis vi klarer å overleve denne unngåelige debakelen, kommer bakrusen til å bli en dumhet.
Vel, da er det for dårlig for de vestlige store pengeinteressene at mye av Ukrainas enorme naturressurser tilfeldigvis finnes i regionene som nettopp har sluttet seg til den russiske føderasjonen. Du kan satse på at de fornærmede rike gutta vil sutre og kreve erstatning for tapene sine. Personlig ser jeg dette som en leksjon i moralsk fare. Du rygget på feil side, boo hoo.
Kan bare ikke stole på folkemord, morderiske, tyvende vestlige regjeringer i disse dager.
ALDRI burde ha.
Så vi får vite det mange av oss mistenkte fra starten, at den "virkelige" nye Hitler var Barack Obama, deretter Hillary Clinton, og nå Joe Biden. (Kanskje Bushdaddy, Slick Willie og Bushbaby var Kaiser Wilhelm. Jeg vet ikke hvem Donald Trump var. Absolutt ikke Joe Stalin.) Takk for at du definitivt oppklarte det. Vi trenger å se sannheten i våre "historie"-bøker.
På en eller annen måte, Scott, kommer nyhetene/vurderingen din ikke som noen overraskelse
Ingen overraskelse, dobbelthet er Deep States kjennetegn, i utlandet, men også internt. Vi er like lurt som russerne, kineserne, iranerne, syrerne, palestinerne, jemenittene osv. osv. osv.
Jeg er enig i analysen din, men det eneste spørsmålet i tankene mine er hvorfor Merkel-administrasjonen fullstendig hadde koblet opp Tysklands energiavhengighet av russiske naturgasser for å utvikle økonomien.
Europa vil betale for sin dobbelthet. Vinteren er over EU som nylig har etablert et pristak på russisk gass. Gass som EU trenger for å holde varmen og holde sin industri i gang. De kastet alt ut av vinduet da de ble enige om den amerikanske Maidan-planen. Som en "takk" holder USA det til EU, selger LNG til høye priser og lokker EU-industrien til USA. Når vil verden lære at USA rett og slett ikke kan stole på? Den er i besittelse av infantil politisk ledelse, er fullstendig ikke i stand til å enes og er fortsatt innstilt på å opprettholde (et sviktende) hegemoni.
USA er den største trusselen mot fred og menneskelig overlevelse i verden i dag. Jeg er ikke sikker på at vi som art vil komme ut av den andre enden av denne USA-inspirerte galskapen.
El Occidente Colectivo necesita la guerra continuada pues basa su economía y su nivel de consumo, con todas sus diferencias, and el saqueo y el terrorismo económico y militar. Michael Hudson har en forklaring med en stor klarhet, men det er tydelig at propagandaen ikke er noen gang.
Gracias a Scott ya Consortiumnews for su exelente trabajo para ayudar a ver la verdad.
Jeg er helt enig med deg. Vi er nasjonen av gangstere Hitler erklærte oss for å være, og jeg gleder meg til å lese Dark Quadrant om CIA, big biz og organisert kriminalitet.
Takk, Scott Ritter, for at du avslører "vestens" perfiditet mot Russland.
Kan det være slik cia ser på bildet av naturgassproduksjon???
...
... Vær oppmerksom på hvis "..lag.." den motsatte siden er på med den virkelige, "..trussel..":
1 .USA …. 20 %
2. Russland ………………… 18 %
3. Iran …………. 06 %
4. Canada ………….. 05 %
6. Qatar ………………….. 05 %
7. Kina ………………….. 04 %
8. Norge ………….. 03 %
9. Australia ………… 03 %
10. Algerie ………….. 03 %
11. Saudi-Arabia ….. 02 %
12. Turkmenistan …
13. Indonesia ………….
14. Malaysia …………
15. UAE ………….
16. Usbekistan ……. 31 % kombinert totalt
17. Nederland …..
18. Argentina ………
19. Storbritannia …………..
20. Kasakhistan …..
21. Egypt ………………….
MVA:
1 dollar er nå lik 62.5 rubler...
Zelensky og hans Washington-behandlere hadde alle muligheter før starten av Russlands frigjørende SMO til å forhandle frem en fredelig løsning, i stedet avviste de Kreml og brøt Minsk-avtalene hvert steg på veien.
Russland har gjort alt for å minimere sivile tap ved å iherdig unngå skade på skoler, sykehus og boligområder. Det er Ukr-styrkene, hvorav mange er russofober og nynazister, som har vært rettet mot vanlige etniske russiske sivile i Donbas.
Putin og Shoigu hadde ingen annen mulighet enn å gjøre sin frigjørende SMO om til en terrorbekjempelsesoperasjon etter at Vesten angrep Nordstream, Krim-broen og dens Ukr-fullmektiger kontinuerlige angrep Donbas sivile.
Russland ble invadert minst et par ganger gjennom historien via den ukrainske korridoren inn i det vestlige Russland. Det er helt rimelig og naturlig for Kreml å være dypt bekymret for en reell trussel på dens vestlige flanke.
Tenk om USA hadde blitt regelmessig invadert og resultert i dødsfall til millioner av amerikanske borgere gjennom sin meksikanske eller kanadiske grense. Bare en unse mistenkelig oppførsel i disse to nasjonene ville frembringe en vrede av angrep fra Washington ulikt noe du har sett siden Bagdad 2003.
Der Spiegel flyttet rapporten, så lenken til Merkel som sa at Minks 2 var en svindel som hun hjalp til med å lage, fungerer ikke.
Krigen i Ukraina er i ferd med å vare veldig lenge og kan bare ende når USA eller Russland ikke lenger har råd til kostnadene ved krigen.
Ukraina går tom for folk å sende for å dø.
Hvor ofte har jeg sagt at å gjøre forretninger med Amerika ender dårlig? Glem "demokrati", glem "menneskerettigheter", glem våre vestlige "verdier". I disse dager handler det om hvor dypt i ryggen kniven kan stikkes.
Ingen overraskelse, dobbelthet er Deep State sitt kjennetegn, i utlandet, men også internt. Vi er like lurt som russerne, kineserne, iranerne, syrerne, palestinerne, jemenittene osv. osv. osv.
Den eneste gode nyheten som kan komme av dette, hvis det er noen, er at gjerningsmennene mislyktes i praktisk talt alle forsøk de gjorde på å "svekke Russland". Det stikk motsatte har skjedd, og EU har blitt kraftig svekket, mens USAs troverdighet rundt om i verden fikk nok et gigantisk tilbakeslag. BRICS ekspanderer og tilbyr mye bedre avtaler til den tredje verden enn USA/NATO-alliansen noen gang ville ha tilbudt, og mye av verden utenfor Vesten vender seg mot Russland og Kina for å få løsninger på problemene deres. USA og NATO-landene har ikke fått noen belønning for sin avskyelige oppførsel, som forhåpentligvis vil få dem til å tenke seg om to ganger før de prøver noe slikt igjen. Husk at det meste av dette skjedde under Bidens vakt som visepresident og deretter som president. Dette er en Joe Biden-produksjon, og det vil være hans varige arv.
Og at jo mer gjerningsmennene mislykkes, jo sterkere blir resten av verden.
USA har fortsatt en lang vei å gå før det når bunnen, både når det gjelder faren det utgjør for verden, og dets evne til å ødelegge i form av hegemonisk besluttsomhet. Slik jeg ser det, er det som et såret dyr – jo mer det gjør vondt, jo større fare er det for andre.
Men med BRICS og de andre ikke-vestlige alliansene som blir sterkere og bedre organisert, spesielt når det gjelder handel og valutaoppgjør, jo svakere blir USA økonomisk. Jeg tror det er dette som til slutt vil tvinge USA til å akseptere at for å overleve må de tilpasse seg en multipolar verden og slutte å prøve å dominere.
Krigen i Ukraina blir utnyttet på den mest kyniske måten.
Her er det britiske konservative partiets styreleder Nadim Zahawi som svarer på den truende muligheten for streik:
"Dette er en tid for å komme sammen og sende en melding til Mr. Putin om at vi ikke kommer til å bli splittet på denne måten ... Vårt budskap til fagforeningene er å si at dette ikke er en tid for å streike, dette er en tid for å prøv å forhandle."
(The Guardian, 5. desember 2022).
Det er interessant å sette hans idé om at fagforeninger bør forhandle med tanken om at det ville være feil å prøve å forhandle om en slutt på krigen i Ukraina.
Tony:
Du har et utmerket poeng i det siste avsnittet ditt!
Hun er like to ansikter som de kommer. Jeg er helt overrasket over å se hvor mye av en ryggstikker hun virkelig er. Jeg håper det tyske folket gir henne beskjed.
Historien vil si at det eneste utfallet av denne konflikten vil være verdenskrig. Vi har fortsatt ikke funnet en måte å unngå den mest katastrofale brannen – WW III.
En gratis e-bok: The Pattern Of History and Fate of Humanity
Å for drømmen om en 300 mil demilitarisert sone som fysisk kan skille de væpnede styrkene til Russland og NATO.
Å for drømmen om et Tyskland, Italia, Norge, Danmark, Nederland, Spania, Storbritannia og Frankrike som brydde seg mye mer om sin egen nasjonale sikkerhet enn USAs MIC gjorde på jakt etter nye utenrikspolitiske eventyr (og profitt).
Å for drømmen...
Så, Washington lærte noe av Vietnam: Når du starter en krig, ikke bruk ditt eget folk som kanonfôr, spesielt hvis de er soldater. Selvfølgelig ble Vietnam solgt i Tonkinbukta-bedraget, så tilsynelatende er den siden i spilleboken fortsatt i bruk. Er ikke CIA+US State Department den største terrororganisasjonen i verden? Hvor mange dødsfall? Det er som om de prøver å takle utfordringen med overbefolkning (kanskje det viktigste uuttalte problemet som driver alt annet) helt alene. Hvor edelt.
Jeg pleide å beundre Merkel og Van der Leyen. Det var da, dette er nå. EU ber nå om en krigsforbryterdomstol eller noe slikt, om enn mot Russland. Ikke sant. Uansett så synes jeg det er en god idé. La oss se hvem som er de morderiske avvikerne som vi kan tiltale; Biden, Nuland, Blinken, Sullivan, Merkel og Van der Leyen, for en start. Disse menneskene er mordere. De er som mafiadonene som ber om et treff og håndlangerne som utfører det. Dødsfallene til hundretusenvis av ukrainske og russiske menn og gutter, ødeleggelsen av det vanlige folket Ukraina og deres levebrød, dødsfallene som starter i Europa på grunn av mangel på ressurser (anslag nå, har jeg lest, er for 100 100,000 kulderelaterte dødsfall denne vinteren), utarmingen av Europa og verden i generasjoner fremover, og umålelige miljøødeleggelser er på deres blodige hender. Måtte hver av dem råtne i helvete. Jeg håper de aldri opplever et lykkelig øyeblikk for resten av deres elendige, skammelige liv. Det "vestlige imperiet" som de forkjemper er en perversitet som ikke kan ta slutt for tidlig.
Jeg håper jeg ikke er for nyansert...
Helt riktig! Nasjonen Russland er mer enn berettiget nå til å hevne seg på de tvilsomme landene i Vesten.
Man Lee, russiske ledere har klokelig valgt å ikke søke hevn. I stedet jobber de med Kina og andre nasjoner for å etterlate vestlige regjeringer og økonomier i støvet.
Faktisk!
Heldige vi er i Vesten, at administrasjonen i den russiske føderasjonen opptrer like klokt ^^
Ellers kan vi allerede ha en katastrofal kjernefysisk konflikt.
Jeg kunne ikke vært mer enig med Mr. Paul Merrell.
Vesten har blåst det stort.
Takk CN