USA bør ikke finansiere ukrainsk "svarteliste"

Scott Ritter, en militæranalytiker og CN bidragsyter, var blant dem som ble svartelistet av et ukrainsk myndighetsorgan som ser ut til å være finansiert av USA. Ritter har skrevet følgende brev til sine representanter i kongressen. 

Schumer og Gillibrand. (US Senate Photographic Studio/Wikimedia Commons)

 

Senator Charles Schumer

Leo W. O'Brien føderale kontorbygning

Clinton Avenue 11A, rom 827

Albany, NY 12207

Senator Christine Gillibrand

Leo W. O'Brien føderale kontorbygning

Clinton Avenue 11A, rom 821

Albany, NY 12207

Representant Paul Tonko

Dove Street 19, enhet 302

Albany, NY 12210

Juli 27, 2022

Kjære senatorer Schumer og Gillibrand, og kongressmedlem Tonko,

Mitt navn er Scott Ritter. Jeg er bosatt i staten New York, og er for tiden bosatt i byen Betlehem, i Albany County. Familien min og jeg har bodd på vår nåværende adresse siden juli 2000.

Jeg skriver til deg i din kollektive rolle som mine folkevalgte representanter i USAs kongress, spesielt angående HR 7691, loven om tilleggstilskudd fra 2022, som ble Public Law 117-128 21. mai 2022, som hver av dere stemte til fordel for.

Jeg gjør deg oppmerksom på den første endringen av USAs grunnlov, spesielt følgende språk: "Kongressen skal ikke lage noen lov ... som forkorter ytringsfriheten eller pressefriheten."

Ved å vedta offentlig lov 117-128 ser det ut til at du har opphevet ditt konstitusjonelle ansvar i den grad du faktisk har laget en lov som både forkorter ytringsfriheten og en fri presse ved å gjøre det mulig for Ukrainas regjering, gjennom bruk av amerikanske skattebetalers dollar bevilget i henhold til offentlig lov 117-128, for å publisere en "svarteliste" som trekker frem amerikanske borgere som "russiske propagandister" for å utøve sine konstitusjonelle rettigheter knyttet til ytringsfrihet og fri presse.

Den aktuelle "svartelisten" var publisert 14. juli 2022, av det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon, og består av en liste av politikere, akademikere og aktivister som senteret hevder fremmer «russisk propaganda». Mange på denne listen er statsborgere i USA, noen av dem, som meg, har avlagt ed på å opprettholde og forsvare USAs grunnlov.

Selv om det spesifikke kriteriet som brukes av det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon for å velge personer for inkludering på denne "svartelisten" ikke er kjent, ser det ut til at den ukrainske regjeringen i mitt tilfelle har tatt overgrep mot min artikulering av Ukraina som en NATO-operasjonsbase. analyse av Bucha-massakren i begynnelsen av mars, som tildeler ansvaret til ukrainske sikkerhetstjenester, og min beskrivelse av den nåværende Ukraina-Russiske konflikten som en "proxy-konflikt" som føres på vegne av USA.

Hvorvidt man er enig i mine standpunkter i disse og andre saker som angår Ukraina, er ikke poenget; ved å artikulere mine synspunkter, utøver jeg rettighetene mine under USAs grunnlov. Mens regjeringen i Ukraina står fritt til å uttrykke sine meninger angående mine synspunkter slik den finner passende, vil regjeringen i USA, ved å bruke midler bevilget av USAs kongress, bør ikke lette handlingene til regjeringen i Ukraina i denne forbindelse.

Jeg henleder din oppmerksomhet til seksjon 507(a) i offentlig rett 117-128, som bestemmer at «[midler] som gjøres tilgjengelig med denne tittelen under overskriften Economic Support Fund, kan gjøres tilgjengelig for direkte økonomisk støtte til Ukrainas regjering. ”

Public Law 117-128 gjør tilgjengelig $8,766,000,000 XNUMX XNUMX XNUMX for bistand til Ukraina under overskriften "Økonomisk støttefond."

Den 12. juli 2022 ga USAs byrå for internasjonal utvikling (USAID) ut en pressemelding der de kunngjorde at 1.7 milliarder dollar i direkte budsjettstøtte ble gitt til Ukraina under offentlig lov 117-128, som tillot Ukrainas regjering, bl.a. andre ting, å betale lønningene til ukrainske embetsmenn. Dette vil logisk nok inkludere lønningene til de ansatte ved det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon.

Som en bestanddel hvis navn har dukket opp på en såkalt "svarteliste" publisert av det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon, har mitt personlige og profesjonelle liv blitt, og fortsetter å bli, skadelig påvirket av den avkjølende effekten av å bli stemplet som en "russisk propagandist". ” for ganske enkelt å utøve retten til ytringsfrihet garantert av USAs grunnlov. Dessuten har Ukraina en historie med å konvertere "svartelister" av denne arten til "drepelister", der de som uttaler seg mot politikken til den ukrainske regjeringen blir myrdet eller truet med vold. Jeg er sikker på at du er enig med meg i at kongressen ikke kan være i en posisjon der utenlandske regjeringer gjennom sine handlinger får midler til å skremme borgere i USA fra å utøve sine konstitusjonelt beskyttede rettigheter angående ytringsfrihet.

Som sådan ber jeg med respekt om at hver av dere undersøker hvilken rolle, om noen, midler autorisert av dere i henhold til offentlig lov 117-128, som har blitt brukt til å garantere handlingene til det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon, og mer spesifikt, hvis noen midler bevilget under offentlig lov 117-128 har blitt brukt til å betale lønningene til ukrainske embetsmenn ansatt ved det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon involvert i utarbeidelsen og spredningen av denne såkalte "svartelisten".

I henhold til seksjon 507(d) i offentlig lov 117-128, pålegger kongressen at «[d]statssekretæren eller administratoren av United States Agency for International Development, etter behov, skal rapportere til de aktuelle kongresskomiteene om bruken av alle midler gitt til direkte økonomisk støtte til regjeringen i Ukraina i henhold til underseksjon (a) og oppnådde resultater, ikke senere enn 90 dager etter datoen for vedtakelse av denne loven og hver 90. dag deretter frem til 30. september 2025," og at en slik rapport "skal også inkludere beregningene som er etablert for å måle slike resultater."

Jeg ber om at hver og en av dere blir personlig involvert i å forberede de riktige spørsmålene som skal stilles til enten utenriksministeren eller administratoren av USAID når de neste gang møter opp for kongressen for å utføre sine mandatrapporter angående bruken av midler som er gitt til den direkte økonomiske støtte fra regjeringen i Ukraina. Den spesifikke beregningen av interesse her er om noen av disse midlene ble brukt til å betale lønnen til embetsmenn ansatt ved det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon involvert i utarbeidelsen og spredningen av den nevnte "svartelisten".

Hvis midlene faktisk ble brukt på denne måten, vil jeg med respekt be om at du, i din status som mine valgte representanter til USAs kongress, tar de nødvendige tiltakene som er nødvendige for å sikre at midler bevilget av USAs kongress ikke brukes å undertrykke ytringsfriheten som gis til borgere i USA, inkludert meg selv, ved den første endringen av USAs grunnlov. Dessuten vil jeg insistere på at du tar de nødvendige tiltakene for å garantere at regjeringen i Ukraina umiddelbart opphører og slutter med all aktivitet som er utformet for å true og skremme borgere i USA. Du er forpliktet til å beskytte interessene til USA og dets borgere i stedet for å legge til rette for handlingene til en fremmed makt som, ved design, er ment å oppnå akkurat det motsatte.

Kongressen kan ikke tillates å omgå konstitusjonelt pålagte begrensninger på sine handlinger ved å la en utenlandsk regjering gjøre det som ikke ville være tillatt her i USA. Ved å betale lønningene til embetsmennene som er ansatt ved det ukrainske senteret for bekjempelse av desinformasjon, som har utarbeidet og formidlet den såkalte "svartelisten", ser det ut til at du og dine andre senatorer og representanter gjør nettopp det – og lar Ukrainas regjering undertrykke ytringsfriheten garantert til amerikanske borgere under grunnloven.

Jeg ser frem til å høre tilbake fra hver av dere om hvordan dere foreslår å gå frem i denne saken.

Vennlig hilsen,

 

Scott Ritter

31 kommentarer for "USA bør ikke finansiere ukrainsk "svarteliste""

  1. RS
    Juli 29, 2022 på 12: 08

    Godt å gå herr Ritter. Men tiden det tok deg å skrive indikerer at du fortsatt har tro på at det vil nå et øre som ligner ditt. Ikke sats på det. Se hva folkene som styrer oss gjorde med det første, andre og fjerde endringsforslaget til den amerikanske grunnloven. Beviset på puddingen vil fremgå av svaret deres hvis det er en. Så, hvis noen av dem kommer så langt, vil de handle?

  2. Spike
    Juli 28, 2022 på 20: 04

    Scott,
    Er den mest forenklede måten, "Hot damn". Godt formulert og rett på sak. Takk, virkelig. Ikke stopp, aldri. Ja hva er ytringsfrihet, hva er igjen? Jeg bryr meg ikke om argumentet du har sagt det godt. Takk igjen.

  3. Lois Gagnon
    Juli 28, 2022 på 19: 05

    Deres forventede skjema vil være å fortelle at de ikke tar hensyn til de konstitusjonelle rettighetene til amerikanske borgere. Det er verdt å tvinge dem til å avsløre den mangelen på respekt med dette brevet. Litt etter litt avsløres deres forræderi.

    • Paul Moon
      Juli 29, 2022 på 06: 18

      Lykke til herr Ritter.

  4. Vera Gottlieb
    Juli 28, 2022 på 14: 59

    Bravo Ritter, men ... hater å regne på paraden din. Som med alle masseskytingene som har skjedd i det siste og alle indignasjonene som fulgte – nå vil absolutt ingenting skje. Killer Kapitalismen vil fortsette å bestå.

  5. jekk
    Juli 28, 2022 på 14: 50

    Lykke til, herr Ritter. IMHO, sjansene for at du får et seriøst svar på dine legitime bekymringer er omtrent like store
    til de av en snøballs sjanser til å overleve i helvete. Trist kommentar til dagens liv her i de fries og hjemmets land
    av de modige.

  6. c
    Juli 28, 2022 på 14: 41

    Mr. Ritter, vil du være så snill å stille som president i 2024.

  7. John Woodford
    Juli 28, 2022 på 14: 30

    Han tar opp et grunnleggende konstitusjonelt spørsmål, så jeg er sikker på at vår høyesterett vil gå inn og forsvare våre friheter mot fiender utenlandske og innenlandske. Tee-hi!!!!

  8. Sylvia Haven
    Juli 28, 2022 på 13: 53

    Vennligst del eventuelle svar du mottar. Mine egne kongressrepresentanter svarer bare på mine nøye sammensatte tanker med bokstaver som ofte er utenfor tema.

  9. Gary P. Supanich
    Juli 28, 2022 på 13: 37

    Vi er heldige som har Mr. Ritter og andre til å snakke ut om parodien som har utspilt seg i Ukraina. Men det kreves rettslige skritt her, for å søke en forføyning i føderal domstol for å stoppe vår regjering (dvs. dens statlige handling) fra å finansiere innsatsen til den ukrainske regjeringen for å krenke de konstitusjonelle rettighetene til våre borgere. Til det beste for oss alle, oppfordrer jeg Ritter og de andre på den "trefflisten" til å søke rettslige skritt for å stoppe vår regjerings handling til støtte for slik sensur og ærekrenkelse.

  10. Alex Cox
    Juli 28, 2022 på 13: 24

    Du er i ganske godt selskap, Scott. Bra gjort!

  11. onno Frowein
    Juli 28, 2022 på 11: 47

    Etter å ha bodd og jobbet i UA fra 2000-2007 kan jeg bekrefte hvor korrupt (til beinet) og kriminell den nasjonen er fra Kutsjma til dagens Selenskij. EU investerte BILLIONER av dollar i denne nasjonen mens den ALDRI nådde UA-folket, men endte alltid i lommene til korrupte/kriminelle politikere. Russland og Putin var glade da UA ble uavhengig i 1997. UA var og er en nasjon av kriminelle uten en FREMTID bortsett fra å stjele vestlige nasjoner BINDT. Ikke rart at UA er nummer 156 på listen over MEST korrupte nasjoner på denne planeten!

  12. Peter Loeb
    Juli 28, 2022 på 11: 05

    Takk, Scott Ritter!

    Søsteren min som bor i Italia har sendt meg en e-post om at "Zelensky er mazing. Han forsvarer landet sitt.»
    Den internasjonale PR fungerer. For en tragedie.

    Jeg svarte, men ikke med Ritters veltalenhet som vi forventer. På et minimum.

  13. michael888
    Juli 28, 2022 på 10: 25

    Min gjetning er at Biden-administrasjonen hjalp eller selv kompilerte svartelisten over amerikanske borgere. Zelensky er bare en amerikansk marionettpresident i Ukraina, og poserer sannsynligvis for Vogue akkurat nå.

  14. Juli 28, 2022 på 10: 24

    Semper Fi, Scott.

  15. forceOfHabit
    Juli 28, 2022 på 10: 23

    Utmerket poeng. Jeg støtter Ritters forespørsler fullt ut.

  16. Alice Slater
    Juli 28, 2022 på 10: 19

    Fikk Scott svar fra Schumer eller Gillibrand på brevet sitt?

  17. Dfnslblty
    Juli 28, 2022 på 09: 26

    Bravo!

    Protester høyt.

    Fortsett å skrive

  18. Realist
    Juli 28, 2022 på 05: 17

    Bortsett fra senator Rand Paul, som selv ble svartelistet av disse sjofele ukrainske svartebenene, er hele den amerikanske kongressen sammensatt av fascister som hyller «frihet og demokrati» hver sjanse de får til å sprute ut offentlig, men i virkeligheten arbeider i sin offisielle kapasitet for å ødelegge disse prinsippene og frarøver mennesker, som den ukrainske nasjonen, disse velsignelsene, alt i den enkle hensikt å påtvinge amerikansk hegemoni over hele verden og spesielt for å hindre Russland, Kina, Iran og flere andre land i det globale sør- og østen fra å rykke frem, heve deres levestandard, samhandle fritt med andre nasjonalstater og bare generelt forbedre livskvaliteten innenfor deres grenser. Amerika og dets regjering har handlet utelukkende om å banke andre land ned og hindre dem i å nå sitt fulle potensial. For det meste gjøres dette med det overmatede amerikanske militæret og røyken og speilene fra amerikansk propaganda i alle dens vanære og svikefulle former. Mens det meste av verden streber etter en PAX (fred), bringer Washington oss (Monkey) POX. Hvordan skjedde det nå?

  19. Shirley Wise
    Juli 28, 2022 på 00: 43

    Fantastisk…..Jeg vil gjerne skrive under på dette!

  20. Shriley Wise
    Juli 28, 2022 på 00: 41

    Hvor kan jeg logge på dette?

  21. James Davis
    Juli 28, 2022 på 00: 36

    I 1918 sendte vi "store penger, Wallstreet" en ekspedisjonsstyrke på 250,000 XNUMX mann mot den nye sosialistiske regjeringen i Russland, USSR. For å forsøke å drepe den i sin spede begynnelse, og deretter i verdenskrig, sendte de "Wallstreet-guttene" Hitler etter USSR, men ikke før han kneet eller avviste de siste gjenværende kolonimaktene, England; Frankrike og Belgia for å få alle de nylig uavhengige landene til å vinne på slutten av krigen, slik at den nye monopolare makten som kunne overtale; kupp; bølle; myrde dem inn i et system som ville utarme sine urbefolkninger og berike noen få. Faktisk ville de drepe en av deres egne for å beholde makten.
    Vi vil kjempe mot russerne til siste ukrainer, og vi vil kjempe mot russerne til siste amerikanske dollar, uansett hvor mange barn som legger seg sultne om kvelden eller hvor mange som er hjemløse, uansett hvor mange mennesker som er uten helsehjelp .
    Når du ikke kan forstå hvorfor regjeringen vår oppfører seg som den gjør, er det fordi de er fascistiske støttende fascister, og for disse fascistene som styrer oss, spiller det ingen rolle om infrastrukturen vår smuldrer opp under vekten av et gigantisk militærbudsjett, det viktigste er å sørge for at ingen mennesker kan bryte ut en styre seg selv og sine ressurser uavhengig på sin egen måte. Det vil si den drivende faktoren. Når du ser verden fra denne linsen, ser du hvorfor vi alltid ser ut som en mobber.

    • Charles Carroll, US Navy pensjonert
      Juli 28, 2022 på 11: 16

      Utmerket. Svært få i USA vet om invasjonen i 1918. Kanskje artikkelen din vil vekke noen.

      • Mark Stanley
        Juli 29, 2022 på 12: 23

        Har ikke amerikanske og kanadiske styrker også dampet ut av Vancouver og Seattle? i 1921 til Vladivostok i et misforstått forsøk på å angripe Sovjetunionen fra øst?

  22. Marc Warshaw
    Juli 27, 2022 på 22: 45

    Godt sagt, Scott. Selv om gitt mottakerne av forespørselen din, ville jeg verken be om svar eller handling.

  23. Irina Grosman, MD.
    Juli 27, 2022 på 21: 30

    Du har veldig rett Mr. Ritter! Det er utenkelig at en slik korrupt regjering i Ukraina, som i sin tur selv er det mest korrupte landet jeg personlig kjenner, ville påtvinge amerikanske borgere og den amerikanske regjeringen en slik "svarteliste"!
    Fortell meg hva slags svar, hvis noen, du vil få fra senator Schumer.
    Takk for din mektige stemme som forsvarer den amerikanske grunnloven!

  24. Karen
    Juli 27, 2022 på 21: 23

    Jeg er også en bestanddel av de samme representantene og vil gjerne støtte denne forespørselen.

  25. Jose L Acevedo
    Juli 27, 2022 på 20: 04

    Utmerket brev sendt til Schumer, Gillibrand og Scott Ritters kongressmedlem. Vet ikke så mye om Paul Tonko, men Chuck Shumer og Christine Gillibrand — om ikke neokonserne selv —- er absolutt neocon-enablere. Vi vet absolutt hvilken sentral rolle neocons har spilt i å fjerne våre borgerlige friheter og konstitusjonelle rettigheter. Vi vet også at til tross for at de representerer en liten brøkdel av USA, utøver de en uforholdsmessig innflytelse i regjeringen, ofte til skade for menneskene som utgjør denne nasjonen. De har brakt denne nasjonen fra en krise til en annen de siste 20 eller flere årene, og de har lett gått over fra en administrasjon til den andre uavhengig av partitilhørighet uten absolutt ansvar for tidligere forbrytelser. Dette er grunnen til at myndighetenes overgrep er så utbredt og kleptokratene som styrer tjener ikke interessene til folket, men interessene til forsvarsentreprenører, etterretningstjenestene, stor olje og gass, Wall Street, Israel og nettteknologigigantene i silicon-valley.

    Fortellingen om krigen i Ukraina er kontrollert av de samme menneskene som ikke har noen tvang til å tie meningsmotstandere gjennom sensur, trusler eller direkte fengsling – som i tilfellet med Julian Assange – om nødvendig. Den ukrainske regjeringen under tittelen Zelensky ville ikke ha tatt seg friheten til å komme opp med en liste over såkalte "russiske propagandister" uten godkjenning fra visse aktører i den amerikanske regjeringen. Disse overgrepene vil ikke stoppe før vi folket handler unisont for å sette en stopper for det. Det kan starte med å kontakte våre representanter, men det må også gi impuls til en massebevegelse av rettferdige mennesker med alle politiske synspunkter til å gå ut i gatene i masseprotester og holde lederne våre ansvarlige og – om nødvendig – endre ledelsen. Scott Ritters brev er en flott start.

    • Shirley Wise
      Juli 28, 2022 på 00: 43

      Fantastisk…..Jeg vil gjerne skrive under på dette!

      • leo
        Juli 28, 2022 på 03: 17

        Vi vet alle at de er en del av systemet og vil gjøre det de sa. Men det er ingen skade å prøve.

    • SH
      Juli 28, 2022 på 17: 59

      Ikke glem at "vi folket" er de som setter, og beholder, disse folkene i embetet - "massebevegelsen" vi trenger er en på valgurnene for å "endre ledelsen". Vi må faktisk "kontakte våre representanter" - med et varsel om oppsigelse - intet mindre enn det vil endre noe - som Biden har fortalt oss - "ingenting vil fundamentalt endre seg" ....

Kommentarer er stengt.