SE: CN Live! – «Russland slår tilbake»

Programmet ser på Russlands militære operasjon i Ukraina, dens årsaker, dens mål og dens sannsynlige ettervirkninger med Alexander Mercouris, Mark Sleboda, Scott Ritter og Tony Kevin.

AEtter 30 år med NATO-ekspansjon mot sine grenser, og åtte år med et kuppregimes angrep på etniske russere i Ukraina, har Russland tatt militære aksjoner for å «demilitarisere» og «avnazifisere» landet.

Verden har samlet seg mot Moskva og forsøkt å ødelegge økonomien. Det virker som om det var planen. Russlands president Vladimir Putin forklarte fullstendig årsakene til Russlands militære intervensjon, som har blitt totalt ignorert av bedriftsmediene. I stedet fremstilles han som en gal mann som vil erobre Europa. Hvis du er uenig i den vurderingen, er du selvfølgelig dukken hans.   

For å diskutere utviklingen og deres historiske bakgrunn får vi selskap fra Moskva av politisk analytiker Mark Sleboda; også fra Moskva by Tony Kevin, en tidligere australsk ambassadør i Polen og Kambodsja, som ble postet til ambassaden i Moskva i de siste dagene av Sovjetunionen; fra London av politisk analytiker og Duran redaktør, Alexander Mercouris; og fra delstaten New York av militæranalytiker, tidligere kontraetterretningsoffiser og FNs våpeninspektør, Scott Ritter. 

34 kommentarer for "SE: CN Live! – «Russland slår tilbake»"

  1. Keith Brooks
    Februar 28, 2022 på 15: 35

    flott show, flott panel, jeg kan lytte til scott ritter i timevis.

    på et helt perifert spørsmål, husker jeg at scott ikke var helt med på VIPs vurdering om at DNC ​​IKKE ble hacket, men ble fysisk lastet ned på en usb-pinne; her ser det ut til at han er ganske tydelig at han tror faktisk det var russerne ? i så fall, hvordan kom det til wikileaks?

    • Rob Roy
      Mars 2, 2022 på 22: 40

      Som Julian Assange sa mange ganger: «Hvor mange ganger må jeg si det. E-postene ble sendt til meg direkte fra noen ved DNC og ble ikke hacket av russerne. Hvorfor tror du USA er helvete opptatt av det langsomme drapet på Julian Assange? Du kan ikke avsløre forbrytelsene i dette onde landet og leve for å fortelle om det. Du vil bli drept. Varslerne går i fengsel; de kriminelle får forfremmelser og mer penger. Jeg har ikke vært i stand til å se dette showet ennå, og synes det er vanskelig å tro at Scott Ritter mener Russiagate har noen gyldighet.

  2. Litchfield
    Februar 27, 2022 på 22: 16

    hund er totalt respektløs overfor publikum og de andre bidragsyterne, for ikke å snakke om temaet og russen.

    Beklager, jeg klarte ikke å se på med hunden som gapte i bakgrunnen.
    måtte slå den av.
    Jeg er veldig overrasket over at Mercouris tilsynelatende synes denne oppførselen er morsom.

    Han falt bare noen hakk i min aktelse.

  3. Litchfield
    Februar 27, 2022 på 22: 13

    For chrissakes bli kvitt den bjeffende hunden neste gang.
    Veldig irriterende.
    Jeg er en stor fan av Mercouris, men dette er rett og slett uprofesjonelt.

  4. torturere dette
    Februar 27, 2022 på 10: 17

    virket som en halvtime

    Bravisimosky!

  5. Elizabeth Murray
    Februar 26, 2022 på 23: 02

    Utmerket, opplysende diskusjon – tusen takk til Joe, Elizabeth og paneldeltakerne!

  6. William H Warrick III MD
    Februar 26, 2022 på 18: 31

    De siste kommentarene fra Scott Ritter om politisering av etterretningsinnsamling og analyse er det som har skjedd med meg Medical Establishment. Omdømmet til det medisinske fellesskapet generelt ble ødelagt i løpet av de siste to årene, og jeg ser ikke hvordan de kan gjenopprette tilliten til pasientene sine. Det vil ta flere tiår å gjenopprette den.

    • torturere dette
      Februar 27, 2022 på 10: 15

      Når du ser på mangelen på tillit afroamerikanere har flere tiår etter grusomhetene som ble påtvunget dem, kan du være optimistisk med tanke på tidslinjen din.

  7. Meg, meg selv
    Februar 26, 2022 på 10: 06

    CN og gjester er en fordel, flott show!

  8. Robert Emmett
    Februar 26, 2022 på 09: 48

    Svømmer fortsatt med den. Mye bra der inne. Gjenta at det er godt å se Mark Sleboda tilbake. To kommentatorer faktisk i Moskva! Takk, CN. Selv om det kan se ut som en gruppe der alle er enige, var det noen særegne meningsforskjeller på noen kritiske områder. Er det i det hele tatt mulig å avnazifisere Ukraina, for eksempel. Hvor mye mer skade for å oppnå det? (mitt spørsmål)

    Mest overbevisende var diskusjonen rundt noe alle driver med i disse dager. Gjør det vi gjør og tenker en forskjell? Jeg synes Alexanders syn på dette er oppløftende, men jeg føler også at hvis vi er engasjert i en flergenerasjonskamp (og jeg tror vi er det), så tegner i våre nærmeste familier hvor dyp innvirkning det kan være av å stille spørsmål ved vår egen. Regjeringens motiver og handlinger er, la oss si, tvilsomme på dette punktet. (min mening) På merket, CN.

  9. Nathan Mulcahy
    Februar 26, 2022 på 09: 06

    Utmerket diskusjon og verdifull innsikt fra alle fire paneldeltakerne. Den eneste paneldeltakeren jeg ikke visste om før er Tony Kevin.

    Siden ingen i kommentarfeltet har nevnt Alexander Mercouris, anbefaler jeg ham på det sterkeste om geopolitikk. Sjekk ham ut på Duran, helst på Rumble eller Locals fordi mange av episodene hans er forbudt av YouTube.

    Scott Ritters innsikt er uvurderlig. Men jeg er uenig i hans vurdering om russisk hacking av DNC-server. Jeg kan ikke utelukke at de ikke gjorde det. Men Wikileaks fikk ikke informasjonen fra russisk. Det ene utelukker ikke det andre, men måten Ritter presenterte det på er ikke nøyaktig.

    • evelync
      Februar 27, 2022 på 15: 21

      Ja, amerikanske etterretningsfolk, VIPS, inkludert Ray McGovern, mener at DNC-servere ikke ble hacket, men lastet ned direkte fra datamaskinene – IOW det var en "innsidejobb".
      hxxps://www.truthdig.com/articles/us-intelligence-veterans-believe-the-russian-hack-of-dnc-computers-may-have-been-an-inside-job/

      Jeg tror data-/etterretningsekspert Bill Binney også uttrykte synet – ikke sikker.

      Jeg antar at det er mulig på et senere tidspunkt at det har vært et eksternt hack, men bevis på det har ikke blitt delt så langt jeg har sett/hørt….

      • John og Julie Veitch
        Mars 2, 2022 på 19: 41

        Godt innlegg.

    • Rob Roy
      Mars 2, 2022 på 22: 44

      Se kommentaren min på denne siden. Russiagate var en bløff. Julian Assange sa mange ganger at e-posten ble sendt direkte fra DNC og IKKE hacket. Overrasket om Scott Ritter ikke vet det.

  10. Mikael Andersson
    Februar 26, 2022 på 03: 02

    Takk alle sammen og spesielt Scott. "Virkelighet vil slå dem i ansiktet". Mike Tyson var enig med deg - "Alle har en plan til de får et slag i munnen." Hei virkeligheten, her er den. Egentlig har jeg aldri hørt en mer nøyaktig beskrivelse av avprofesjonaliseringen av embetsverket enn Scotts avsluttende kommentarer. Jeg vil si at Tony Kevin er enig i at det samme gjelder her i Australia. Varmluftsflyttere skilt fra virkeligheten. Manglende evne til å tenke en individuell tanke. Mens det ødelegger Amerika, ødelegger det Australia også. Takk igjen til Joe. Strålende intervju.

    • Wendy LaRiviere
      Februar 26, 2022 på 16: 15

      Jeg er helt enig. Jeg skulle legge til en kommentar, men Mikaels kommentar er nettopp min. Takk alle sammen, og spesielt takk til Scott.

  11. Gjem bak
    Februar 26, 2022 på 02: 23

    Et poeng som ikke ble tatt opp er at Ukraina har fortid som et av verdens største pengevaskeri.
    Vi kan holde på så mye sannferdig data at vi vakler under vekten, men de skitne vet at de er skitne og bryr seg ikke hvem som vet, og det fraråder ikke befolkningens mening om hvorfor hendelser skjer.
    De handler og vi folket reagerer, eller ignorerer ubeleilige og ubehagelige sannheter.
    Data i massevis endres verken fortid eller fremtid.
    De sier at visdom er når vi vet hvordan vi skal bruke vår kunnskap.
    Vi er alle ganske intelligente, men vi mangler visdom.

  12. Februar 25, 2022 på 22: 22

    Flott show. Interessant og informativt

  13. ks
    Februar 25, 2022 på 22: 17

    Scott Ritter er en perle. Jeg føler alltid at jeg lærer av ham.

  14. paul
    Februar 25, 2022 på 21: 24

    Russland er utestengt fra Eurovision Song Contest.
    Jeg forventer at Putin saksøker for fred i løpet av dager.

  15. Stephen Morrell
    Februar 25, 2022 på 19: 13

    Takk for denne utmerkede diskusjonen, til tross for at Mark falt fra "tekniske" problemer. Det er på høy tid at Putin endelig setter en stopper for pogromiskrigen som de ukrainske/banderaittiske nazistene har ført mot russisktalende ukrainere. Som Putin sa, han har ikke startet en krig, men avslutter en. Likevel hadde det vært å foretrekke om Russland hadde satt en stopper for naziregimet mye tidligere, i 2014. Spesielt etter grusomheten i Odessa.

    Putins målretting mot nazistene skal jubles, og Russlands håndheving av utøvelsen av retten til nasjonal selvbestemmelse til det russisktalende folket i LPR og DPR skal også jubles. Dette uavhengig av det større strategiske behovet for å få slutt på NATO, som selvfølgelig også er sårt nødvendig.

    Seier til LPR og DPR! Jo raskere alle nazistene og deres hjelpere inkludert ISIS hodehuggere og CIA/militære kontraktører møter skaperne deres, jo bedre.

  16. Afdal
    Februar 25, 2022 på 17: 28

    Jeg er oppriktig opprørt over at Scott Ritter, 6 år senere, på CONSORTIUM NEWS INGEN MINDRE, fortsatt etterlyser den bevisfrie løgnen om at russerne hadde noe som helst å gjøre med DNC-lekkasjene i 2016. Akkurat her på Consortium News, hvor Billy Binney og Skip Holden publiserte sin grundige VIPS-rapport som avslører fortellingen om DNC-server-hacket-av-russere som brudd på grunnleggende fysikk og realiteter i internettinfrastruktur... Bare ekkelt.

    • Martin
      Februar 26, 2022 på 14: 35

      Hør hør. Også hans oppførsel som om Sullivan og Blinken har noen faktisk politisk makt, som om Trumps "utrensking" uansett endret de langsiktige målene for vår geostrategiske politikk. Ritter er ikke unntatt fra 'en gang en spook, alltid en spook'-ordtaket, imo.

      • John og Julie Veitch
        Mars 2, 2022 på 19: 47

        Bra innlegg Martin.takk.

  17. Dan Johnson
    Februar 25, 2022 på 17: 14

    fra USA, Midtvesten, Wisconsin
    Denne hostingen og diskusjonen – CN Live! Russland slår tilbake – er så enestående nyttig at jeg ikke kan uttrykke nok takknemlighet til deg, Joe, et al, og Consortium News ... for et øyeblikks "flukt" til fornuft, sammen med spesifikk opplysning om så mange saker.
    Vennligst sett sammen gjestene dine igjen noen uker på veien!
    Fred.
    Dan

    • gråslady
      Februar 25, 2022 på 20: 21

      Fra oss. Midtvesten, Illinois
      Helt enig.

  18. David Otness
    Februar 25, 2022 på 16: 45

    Um, Scott, Julian Assange, kjent for sin hyperærlighet og 100 % nøyaktighet av organisasjonens produksjon over en 10+ års periode, uttaler utvetydig at DNC/Clinton-hakkene ikke kom fra Russland. Betydelige bevis peker på at den 'tilfeldig' drepte Seth Rich gjør det fra en innsiders evne. Craig Murray har mye å si om denne hypotesen. Og Consortium News har gitt mye plass, mange spaltetomme viet til denne saken fra flere perspektiver.
    Bill Binney, den tekniske arkitekten til NSA skiller seg ut her, og mange andre har hevdet at det ikke var et hack av russerne. Hvis du har innvendig, ikke-spekulativ kunnskap som indikerer noe annet, er jeg ganske sikker på at mange om ikke de fleste CN-lesere vil høre om det. Ellers fremmer du unødvendig både den anti-russiske stemningen i dette gale landet og skader Julian Assanges rykte i offentligheten.
    Jeg er helt for fakta, la sjetongene falle der de kan.
    Og takk for de harde faktaene du bringer til bordet. Jeg er fortsatt en ivrig tilhenger av analysene dine.

    • Eddy
      Februar 26, 2022 på 05: 07

      Til tross for Ritters kreditt, ser det ut til at han ikke vet noe om internett eller datateknologi.
      Det er bevist at dataene ANGIST er hacket, ikke kan ha vært via internett. Den eneste måten data kunne ha blitt innhentet på, var via direkte nedlasting fra kilden, ved hjelp av en harddisk eller datapinne. Det er FAKTUM. Så alle som fortsatt forfølger MSM hevder at russerne gjorde det via hacking, er ekstremt mistenkelige for deres resonnement for å opprettholde en slik påstand.

      • Afdal
        Februar 26, 2022 på 23: 55

        Ikke bare det, men alle tidsstemplene på de DNC-lekkede filene hadde til og med andre tellinger, en signatur av FAT-filsystemer som er typiske for flyttbare medier, men som ikke har noen grunn til å brukes på datamaskiner for dataoverføring fra datamaskin til datamaskin. .

    • Dawn Elise
      Februar 26, 2022 på 14: 54

      Nøyaktig. Takk skal du ha. Elsker deg, Scott, men vær så snill å vær HELT bevisbasert.

  19. Arthur
    Februar 25, 2022 på 15: 36

    flott show og analyse.

  20. rosemerry
    Februar 25, 2022 på 14: 49

    Scott Ritter er god, men litt for dominerende. Jeg kjente ikke Mark Sleboda fra før og fant hans bidrag veldig relevant. Takk, Joe for at du ga oss denne nyttige innsikten.

  21. Frank Lambert
    Februar 25, 2022 på 10: 18

    Jeg savner Mark Slebodas analyse da han var en hyppig gjest på RTs "Cross Talk"-program med Peter Lavelle. Jeg lurte ofte på hva som skjedde med ham. Tusen TAKK til CN, Joe Lauria og ditt fantastiske personale! Robert smiler ned til dere alle med en "tommel opp" takk for at du fortsatte kampen med å fortelle sannheten.

  22. Olivio Deoliveira
    Februar 25, 2022 på 08: 07

    Mark Sleboda om Ukraina? Ser frem til dette!

Kommentarer er stengt.