Elizabeth Murray er ombord på en ny flotilje for å markere ulovligheten til den 12 år gamle blokaden som kveler befolkningen i Gaza.
Av Elizabeth Murray Spesielt for Consortium News
Ombord på Al Awda
"Islands Brygge, en idyllisk havnepark som strekker seg langs østbredden av København, var i live med en festlig folkemengde mandag da tre skip var i ferd med å dampe mot Gaza. 2018 Freedom Flotilla – to skip fra Sverige og ett fra Norge – vil anløpe havner i Tyskland, Holland, Belgia, Frankrike, Spania, Portugal og Italia før den reiser gjennom Middelhavet til sin endelige destinasjon: Gaza havn.
Frivillige båtguider forklarte historien og oppdraget til Gaza Flotilla-bevegelsen, som har organisert en rekke reiser for å demonstrere solidaritet med folket i Gaza og bryte den ulovlige økonomiske beleiringen. Et uavhengig FN-panel
og Internasjonal Røde Korskomite (ICRC) sier blokaden bryter med Genève-konvensjonene og er ulovlig.
Israel dro de siste israelske bosetterne fra Gaza og trakk tilbake den israelske forsvarsstyrken i 2005. Da de palestinske myndighetene tapte et valg i Gaza i 2006 til Hamas, innførte Israel den ulovlige blokaden. Et betydelig antall unge danskere lærte om Gaza for første gang og gikk bort med ny politisk bevissthet om urettferdighetene til Gazas barn, som nektes det samme bekymringsløse livet som danske barn har.
Den positive musikken og tilbudene av tradisjonelle palestinske falafel-wraps skylt ned med dansk øl skapte en festlig atmosfære ved Freedom Flotilla-teltet Passerby stod i kø for å kjøpe «Boat to Gaza»-t-skjorter, palestinsk kaffiyehs (tradisjonelle rutete skjerf) mens en palestinsk musiker klatret på oud (tradisjonell palestinsk lut) og sang en sang om sentimental kjærlighet til sitt palestinske hjemland. En lokal palestinsk mann danset og viftet med det palestinske flagget mens folkemengden klappet med.
Jeg føler meg stolt og privilegert over å bli med en gruppe internasjonale passasjerer ombord på det norske skipet «Al Awda» («Returen» på arabisk) mens vi forberedte oss på å ta fatt på første etappe av reisen. Langs vår rute håper vi å øke bevisstheten og utdanne folk om situasjonen til palestinere, spesielt i Gaza, som nektes de grunnleggende frihetene og menneskerettighetene vi andre tar for gitt.
Tidligere denne måneden da Gaza-befolkningen holdt The Great March of Return for å minnes 70-årsjubileet for Nakba (eller katastrofen) – der 800,000 1948 palestinere ble drevet tvangsdrevet fra landet og hjemmene sine av Israel i XNUMX – skar israelske snikskyttere ned fredelige demonstranter én etter en, drepe hundrevis og lemleste tusenvis, generere sjokk og forargelse rundt om i verden og gi ytterligere insentiv for folk til å støtte den spirende Boycott, Divestment and Sanctions-bevegelsen (BDS).
Målretting mot idrettsutøvere
Israel ser ut til å ha reservert et spesielt merke av sadisme for Gazas idrettsutøvere - flere lovende unge syklister og fotballspillere har blitt amputerte, siden Israel nektet dem å forlate Gaza for å få nødvendig medisinsk hjelp som ville ha reddet bena deres. Rapporter om slike grufulle handlinger – dokumentert bredt i sosiale medier-innlegg av folk på bakken i Gaza – har tjent til å isolere Israel ytterligere internasjonalt og fremmedgjøre fredselskende mennesker rundt om i verden, som beklager den moralske fordervelsen til regjeringen.
Å komme til havnen i Gaza (som betyr "juvel" på arabisk) bør være like enkelt og greit som å gå inn i en hvilken som helst havn i Tyskland, Frankrike eller Spania. Men i stedet har Israel nektet Gazas innbyggere å bruke sin egen havn for handel, handel og reiser, og har bombet den ved flere anledninger, sammen med deres elektriske kraftverk og kloakksystemer, noe som har gjort livet surt for lokalbefolkningen og gjort 97 prosent av drikkevann giftig.
Når Freedom Flotilla legger ut på sin fredsodyssé, er det vårt håp å bringe et lys av håp og solidaritet til folket i Gaza, som fortjener den fredelige, verdige og gledelige tilværelsen som er deres rett.
Elizabeth Murray fungerte som assisterende nasjonal etterretningsoffiser for det nære østen i National Intelligence Council før hun trakk seg etter en 27-årig karriere i den amerikanske regjeringen, hvor hun spesialiserte seg i politisk og medieanalyse i Midtøsten. Hun er medlem av Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS).



Det er synd at vi ikke har en flotilje til Gaza som seiler nedover Mississippi-elven og informerer USAs hjerteland om hva som skjer med det palestinske folket. Etter 70 år med underkastelse er det på tide å motarbeide den sionistiske propagandaen de fleste amerikanere mottar daglig i nyhetsmediene.
Kanskje forfatteren og hennes støttespillere kan oppfordre Danmark til å gi politisk tilfluktssted til de gjenværende ISIS-krigerne i Syria og Irak. De ville definitivt ikke forårsake noen problemer.
Palestinske tilhengere kan vurdere å spørre hva palestinerne kan gjøre for å endre status quo i stedet for å stadig true med å utslette Israel.
Ville elske å se hvor forståelsesfull du ville vært dersom noen skulle invadere hjemmet ditt og stjele landet ditt.. selvfølgelig har du Gud på din side, så det er ikke det samme
Kanskje... Jeg har kanskje en annen til deg, HK: Kanskje Israel og USA bør slutte å støtte ISIS. Siden du ser ut til å leve i et alternativt univers, bør jeg informere deg om at PLO anerkjente Israel for flere tiår siden. Poenget med det som skjer der er ikke at noen truer med å utslette Israel, men at Israel utsletter Palestina. Jeg deltok på en demonstrasjon på det israelske konsulatet i fjor, der sionister holdt skilt med teksten "Gaza må ødelegges". Jeg har også deltatt på ANSWER-stevner overfor SF rådhus, der sionister, beskyttet av politiet, holdt skilt med «Gas araberne». Referansen er åpenbart til et nytt holocaust. Du har kanskje det amerikanske etablissementet med deg, men resten av verden forstår hvem som tar til orde for eller begår folkemord i Midtøsten, og det er ikke palestinerne.
Jeg skammer meg over at jeg ikke var der som innbygger i København for å heie på deg. Det er trist, og på en eller annen måte patetisk, det Israel gjør mot sine #1-borgere, palestinerne. Hvis Europa skammet seg nok over det som skjedde med jødene i Europa, er det opprørende at det skjer igjen, de misbrukte, misbruke en annen, arven fra alle overgripere. Jeg vet at du vil lide for valget ditt. Jeg kryper i min feighet, for ikke å følge deg. Fortsatt må havene og vindene strømme deg fremover. Jeg er ingenting, jeg velsigner oppdraget ditt, og ønsker at fordelene du bringer vil la palestinerne få vite at så mange av oss støtter deres sak.
Dennis xo
Jeg forstår at et annet område i Palestina nylig skal okkuperes av israelske bosettere. Jeg er også dypt, dypt bekymret over alt du nevner. Har du vurdert å la israelere som ikke støtter handlingene til regjeringen deres, bli med deg på flotiljen? Det virker for meg som om vi har en veldig lik situasjon i USA, og ikke i det hele tatt for første gang: regjeringen vår bryter internasjonal lov. Hver president i USA i nyere historie har brutt internasjonal lov.
Faktisk er den amerikanske regjeringen medskyldig i all den skade palestinerne påføres, og gir våpen og enorme mengder penger i tillegg til politisk støtte i FN. Kanskje noen amerikanske statsborgere burde slutte seg til deg også?
Takk for at du opprettet Flotilla. Det er viktig at verden står opp mot både Israel og USA i disse sakene.
Jeg har sett videoer av dem som skyter med iver. Youtube har fjernet de mest avskyelige videoene av israelske krigsforbrytelser og bosetteres motbydelige handlinger. De stenger bevisene.
Hva skal gjøres? Verden ser med gru når våre ledere sender dem penger og våpen.
Linda, som svar på spørsmålet ditt: Støtt den internasjonale solidaritetsbevegelsen. De er på bakken i Palestina, støtter lokale aktivister og filmer demonstrasjoner. De jobber sammen med Bet'Salem (jeg vet at jeg har stavet det feil, og jeg beklager) og deres arbeid fraråder IDF og nybyggere fra i det minste noen av deres mest avskyelige handlinger. Det er ikke på langt nær nok, men det utgjør en forskjell. Jeg har sett noen av videoene, sendt sønnen min som har laget dem (så stolt!) og flere er tilgjengelige på ISM-nettstedet.
Av hele mitt hjerte håper jeg du kommer deg til Gaza.
Hvordan kan jeg hjelpe med ditt formål?
Lesere av Consortium News, DEL artikkelen bredt.
Dette må være kjent av anstendige mennesker som kjemper for fred i Palestina. Kunnskap kan stoppe israelsk aggresjon mot Flotillen.
La Gud beskytte deg mot israelske terrorister, Elizabeth.
Hvem vet, hvor lang tid vil det ta å komme til Palestina?
Ethvert land må beskytte sine borgere og sine egne fartøyer mot angrep eller beslag på åpent hav, med marineeskorte om nødvendig.
Hvilken nordisk marine, etterkommere av vikingene, er beredt til å møte et ulovlig angrep på denne flotiljen, ettersom den har støtte fra FN og alle andre land unntatt Israel og dets marionett, USA, for å stanse slik piratvirksomhet i høyhavet?
Husker du hvordan de somaliske piratene ble stoppet?
Godt sagt Baldrick En flotilje av destroyere fra hver av de nordiske nasjonene kunne varsle Israel om at den er et væpnet humanitært oppdrag til den palestinske nasjonen via internasjonalt farvann til kysten, og gjør det USA gjør når de sender en enorm bærergruppe gjennom sør. China Sea til tross for Kinas innvendinger, og er forberedt på å forsvare seg.
La oss se om israelerne angriper den som Mari Marvara, eller det verre angrepet på den ubevæpnede USS Liberty, inkludert overlevende fra maskingevær i vannet, med LBJ som nekter å la et amerikansk jagerfly beskytte det, detaljene undertrykt i flere tiår
Takk Elizabeth for denne velskrevne artikkelen. Det er en ære å kjenne deg og andre på denne reisen. Ser frem til flere artikler.
Gud velsigne ?
Gud velsigne de som kjemper mot urettferdighet, landgrabbing og mordere av uskyldige kvinner og barn! Amen.
Kan 20, 2018
Myrdet og lemlestet av en "moralsk hær"
http://graysinfo.blogspot.ca/2018/05/murdered-and-maimed-by-moral-army.html
Den «mest moralske hæren».
En politiker i Canada lyder på Gaza. Se link nedenfor.
---------------
Ingen behov for etterforskning av Gaza-vold, sier Tory MP
Av Rachel Gilmore. Publisert 23. mai 2018 3:34
https://ipolitics.ca/2018/05/23/no-need-for-inquiry-into-gaza-violence-tory-mp-says/
Det hele høres fint nok ut. Men fanget ikke Israel opp, i internasjonalt farvann, en lignende flotilje og klarte å drepe en haug med mennesker? Jeg ville være bevæpnet og klar til å kjempe i internasjonalt farvann og, hvis stoppet, innenfor blokaden, etterkomme.
Lykke til
Nok en Quixotic vipping mot vindmøller. Jeg sympatiserer med flotiljen, men USA vil beskytte Israel og resten av verden vil lukke øynene. FN er mindre enn ubrukelig i disse dager og gjør ingenting for å håndheve de høysinnede idealene på useriøse stater som Israel og USA.
Ingen omtale av det faktum at Egypt også har innført restriksjoner på Gaza? Jeg lurer på hvorfor det er det?
Fordi Egypt er den tredje største mottakeren av USAs utenriks- og militærhjelp etter Israel, og har helt klart gjort USAs bud. (Den første i rekken er Afghanistan, der troppene våre fortsatt er utplassert.)
Uansett hvor mye jeg beundrer handlingen din, fraråder jeg det. Det vil ikke gi noe positivt resultat; i stedet vil du sannsynligvis bli drept. De lokale fengselsvaktene stopper for ingenting. Og deres neste trekk vil sannsynligvis være nok en "klipping av gresset".
Beklager, det er sånn det er.
Slik er det helt til det ikke er det. Du kan ikke fortsette å prøve. Til slutt vil verdenssamfunnet forene seg og sanksjonere israelske regjeringshandlinger. Israels vold forsterker bare verdenssamfunnets avsky.
Man kan alltid håpe, selvfølgelig. Men Israels vold har pågått i over 70 år, og palestinere i dag er mer forlatt og alene enn noen gang før. Kan du se noen sølvkant i denne svarte skyen av fortvilelse?
https://www.counterpunch.org/2018/05/24/why-the-emerging-apartheid-state-in-israel-palestine-is-not-sustainable/
Vel, stå på, og lykke til. Jeg håper planleggerne av denne øvelsen har vurdert å opprettholde et svært redundant multi-band kommunikasjonssystem med en satellitt direkteforbindelse som skal vedlikeholdes 24/7. "Med" kan se ut som et stort svømmebasseng for turister på Ibiza eller Cannes, men det er det ikke. Mange "uforklarlige, uheldige hendelser" skjer fortsatt. Kystvannet virker kanskje ikke forrædersk, men "Med" er virkelig dypt. Den "hellenske grøften" er 16,896 17,280 fot dyp, og "Calypso Deep" er XNUMX XNUMX fot dyp. Tapte skip blir sjelden lokalisert eller gjenfunnet. Det ville være "hvem som helst gjette" hva som skjedde ... hvis de forsvinner.
Flott å høre om denne nye kampanjen!
Takk til Elizabeth og arrangørene for deres utholdenhet og engasjement.
Akkurat det apartheid Israel ikke ønsker.
I Gaza er en palestiner en palestiner, enten det er muslim eller kristen, og de har alle lidd I ÅR under deres okkupasjon og undertrykkelse av israelerne.
Under "Cast Lead"-angrepet på Gaza (27. desember 2008 til 18. januar 2009 blåste rabbinerne sine replikahorn som de på magisk vis brukte for å rive ned de mytiske "Jerikos murer" bak de israelske frontlinjene for å oppmuntre israelske soldater til å fortsette "slaktingen" ” innenfor Gaza som var under beleiring og ble til og med sammenlignet av professor Norman Filkinstein med Warszawa-gettoen under andre verdenskrig.
https://www.indymedia.org.uk/en/regions/world/2009/01/419392.html
Gud velsigne og bevare deg, Nancy og de uforferdede passasjerene på dette skipet av barmhjertighet og håp. Jeg har fulgt denne satsingen med skip fra begynnelsen (ble en gang bedt om å tenke på å bli med av en av de første medprodusentene) og forblir opprørt over angrepene i internasjonalt farvann de siste årene. Jeg vil holde dere alle i mine tanker, mine bønner og mine muligheter til å si ifra. Også glad for å vite at du er hos VIPS. Kathleen Christison er en venn, og jeg har hatt gleden ved flere anledninger til å møte/høre Ray McG, — Rev. Darrel Meyers, Burbank (Friends of Sabeel)
Før vi tar fatt på ny flotilje kan vi se noen resultater av siste flotilje angrepet på internasjonalt farvann av uniformerte kjeltringer eller snarere pirater som drepte flere. Er det noen forbedring siden da av denne avskyelige menneskelige tragedien til Gaza-leirfanger?
Det jeg så som eneste medaljer til isrealiske kvister for å forsvare nasjonen fra falleferdig, burde bli skrotet med en haug med idealistiske groupies som betaler dyrt for overbevisning om deres hjerter og deres enkle menneskelighet.
Når bøllestater som Israel oppmuntres av USA og tolereres av EU, Russland og Kina, er det eneste svaret vold, det er grunnen til at de har 300 atomvåpen for å gjøre en slik logisk konklusjon kostbar for den globale regjerende eliten selv om de ville gjøre noe med det men det gjør de ikke.
Hvor rart det enn kan høres ut, er palestinske lidelser et hovedprodukt av kapitalismen, hvilke varer som menneskeliv setter prislappen på noen av oss og enn å få forsikring eller sikre at du selger oss selv for høyt.
Palestinsk liv er så billig i disse dager. Praktisk talt gratis.
Hvis flotiljefolket kan få støtte fra en atommakt som Storbritannia eller Frankrike med en middelhavsflåte for å eskortere dem, vil de virkelig vinne. Spania, Italia eller til og med Norge, Danmark eller Sverige kan forplikte EU til å håndheve internasjonal lov om tilgang til Gaza. Men Russland ser ut som den beste sjansen, siden de har motivet til å vise Israel at de er sårbare for sin egen taktikk for å skape problemer på grensene til sine naboer. La oss oppfordre Russland til å sørge for en marineeskorte for flotiljen til Gaza havn mot alle trusler fra Israel, selv om dette forsinker flotiljen.
Kalen: Tilsynelatende rettferdiggjør livene til "idealistiske groupies" også en kryptisk bemerkning. Jeg er enig med Rick Sterling, og håper på suksess for Elizabeth og hennes medmennesker. De vanlige mistenkte bør holde latterliggjøringen for seg selv.
La oss huske at ILWU Local 10 streiket til støtte for Mari Marvara da den ble angrepet. De beste av oss var der ute med dem. Jeg håper vi slipper det igjen, men vi gjør det om nødvendig.
Takk for at du gjorde dette Elizabeth Murray. Jeg er med dere alle i ånden.
Så tre uker fra nå kan vi få se Trumps "fredsplan" i Midtøsten. Sammensatt av sionister som finansierer ulovlige bosetninger på den okkuperte Vestbredden. Oops, det stemmer, utenriksdepartementet bruker ikke begrepet "okkupert" lenger.
https://www.axios.com/trump-kushner-middle-east-peace-plan-jerusalem-f0ee374d-d5d2-4e74-b90d-4d90bbbfbe28.html
I mellomtiden har Pompeo listet opp provoserende urimelige krav mot Iran, i likhet med de østerriksk-ungarske kravene mot Serbia som startet WW1. Ikke fornøyd med den forargelsen, fortsetter Pompeo med å hevde at Iran aktivt myrder dissidenter i Europa. En påstand som får til og med de iranske dissidentegruppene til å klør seg i hodet.
I hvilket univers er det akseptabelt for nasjonal sikkerhetsrådgiver, John Bolton, å tale på en konferanse i Mojahideen-eKhalq? Tre nasjonale sikkerhetsrådgivere på litt over ett år. To er klinisk sinnssyke og den tredje ble kalt "gal hund".
Faktisk kan jeg se en potensiell oppside til galskapen. Amerika har vist seg for en så åpenbart dårlig aktør i Midtøsten-saker at det kontinentale Europa kan bli tvunget til å ta rollen som voksen i rommet og samarbeide med de andre globale voksne for om ikke å løse situasjonen, i det minste holde den midlertidige freden.
Vær forsiktig. Dette er ekte psykopater som går på den mørke siden. De vet at de kan komme unna med hva som helst og unngå konsekvenser. Lover gjelder ikke for dem.
Advarselen din er veldig ekte Pft, men hva i helvete kan vi gjøre med det? Disse "lederne" er årsaken til våre mest alvorlige problemer, og de er gale. Velkommen til Madhouse America!
Ble ikke noe slikt prøvd for noen år siden? Jeg synes å huske at Israel skjøt på de sivile skipene og drepte flere av aktivistene og hindret dem i å fullføre sitt barmhjertighetsoppdrag. Selvfølgelig var det ingen konsekvenser for de drapsfulle israelerne, og verden glemte raskt raseriet. Ganske sikker på at jeg ikke drømmer om dette, men husker ikke navnet på operasjonen eller dens sponsororganisasjon(er).
Ah, ja, her er posten fra
https://www.indcatholicnews.com/news/16231
Den rapporterte hendelsen skjedde i mai 2010.
"Minst 10 mennesker ble drept og mange skadet i går, etter at israelske tropper stormet en flotilje av båter i internasjonalt farvann som fraktet humanitær hjelp til Gaza. Det antas at 28 britiske statsborgere var om bord i en av båtene. Utenriksdepartementet sier at de ikke er blant de døde.
De seks skipene, som fraktet rundt 10,000 tonn med bistand og opptil 700 passasjerer på seks fartøyer, ble advart mot å passere en israelsk sjøblokade.
Aktivistene var på vei til Gaza fra Kypros på et oppdrag designet for å rette oppmerksomheten mot den tre år gamle israelske blokaden av territoriet. Israel innførte restriksjonene etter at Hamas ble valgt til makten. Israel forbyr reiser til og fra den smale landstripen, som er hjemsted for en og en halv million mennesker, forbyr eksport og begrenser inngangen til grunnleggende varer, inkludert noen medisiner, mat og drivstoff.»
Gå til nettstedet for mer.
Amerikansk og tyrkisk dobbelt statsborger Furkan Dogan drept med idf-våpenskudd i bakhodet, ubevæpnet på et skip som yter hjelp til Gaza. Obamas svar på drapet på en amerikansk statsborger? Israel har rett til å forsvare seg selv.
Det var lett for Israel å drepe tyrkere og ignorere Erdogan. Å drepe nordeuropeere er en helt annen sak; det ville vært en episk PR-katastrofe for Bibi. Kanskje vil sionisten jobbe gjennom demonstrantenes regjeringer for å arrestere innbyggerne deres.
Hav:
Jeg vil gjerne tro at du har rett, men hvis jeg ikke tar feil, vakte ikke Israels drap på en ung tyrkisk-amerikaner under angrepet på flotiljen i mai 2010 mye forargelse hos den amerikanske regjeringen.
Deltakerne på flotiljen er heltemodige og modige etter de ulovlige angrepene på tidligere flotiljer som frakter så farlige og truende ting som drikkevann, mat og medisiner. Skrekken.
Amerikanske borgere har blitt myrdet tidligere av idf.
Ser frem til en rapport om et vellykket resultat!!!
En annen artikkel av interesse på lenken nedenfor
---------------------
Palestinske ledere henviser Israel til ICC for krigsforbrytelser
...
Palestinsk representant sier at «ytterligere utsettelse av rettferdighet for palestinske ofre er ensbetydende med rettferdighetsnektelse»
MEE og byråer
Tirsdag 22. mai 2018 12:41 UTC
Sist oppdatert:
Tirsdag 22. mai 2018 20:38 UTC
http://www.middleeasteye.net/news/palestinian-leaders-refer-israel-icc-war-crimes-385786942
Artikkel av interesse på lenken nedenfor.
----------------
Blant perserne
Iranere ønsker å være venner med amerikanere, men Israel hater ideen
PHILIP GIRALDI • 22. MAI 2018
http://www.unz.com/pgiraldi/among-the-persians/
Vær hyggelig hvis det hang fra et av de 3 skipene var et stort skilt som sa: "HUSK USS LIBERTY". Bare en tanke.
God idé, amerikanske massemedier ville måtte kutte det. Kanskje male det på slik at IDF ikke kan trekke det ned.
Annonser USS Liberty-nettstedet, og len deg tilbake og vent på det amerikanske sjokket.
Ja, de bruker nå gtr5DOTcom som kan bli vist på amerikansk TV før de visste hva det var.
NSA har lagt ut deklassifiserte dokumenter kl https://wwwDOTnsaDOTgov/news-features/declassified-documents/uss-liberty/
Strålende. Jeg liker det.
Jeg kan bare tilby min beundring for menneskene som organiserte og er en del av gruppen som reiser til Gaza. Verden kan ikke ha nok Elizabeth Murrays og Rachel Corrie's. For de som bryr seg om å se, er det organisasjoner som står sammen med Gazans og antallet vokser. CN gir sitt eget bidrag, og som med alle viktige bevegelser trenger de den intellektuelle energien som CN og andre gir.
Fantastisk å høre om Freedom Flotilla, og god tur til dere alle for denne inspirerende reisen! Hold oss oppdatert.
Jeg har dyp og total respekt for alle som er involvert i denne flotiljen og spesielt de som risikerer livet ved å faktisk være på båtene selv. Det krever noe seriøst mot gitt Israels morderiske angrep på den siste flotiljen. Hvis bare det åh så humanitære Vesten var like opptatt av sikkerheten og menneskerettighetene til de uskyldige i Gaza som for å dominere hele planeten gjennom deres USA-ledede, ulovlige, umoralske, regimeendringsintervensjoner og kriger i hele Midtøsten. Vi ville hatt en ganske annen planet hvis Vest-Europa og hennes tidligere kolonier skulle vise noen reell bekymring for «menneskerettigheter» i stedet for bare å bruke uttrykket som en kappe for deres militarisme.
Israel er en terrornasjon, med atomvåpen.
Bravo Elizabeth Murray og heier på VIPS for denne modige ekspedisjonen!
Dette er den mest modige og best utformede humanitære ekspedisjonen vi har sett på mange år.
Sørg for en eskorte av marinen eller kystvakten i Spania, Italia, Algerie, Tyrkia eller en annen sympatisk nasjon. Kanskje til og med Russland, som har en utvidet marinetilstedeværelse der, og kanskje ønsker å komme med en humanitær uttalelse om Israel. En av de humanitære organisasjonene som redder flyktninger fra Libya kan også være i stand til å gi en eskorte.
Amen.
Det kan være lurt å se tilbake på feilrepresentasjonen din av "fredelige protester" og andre historiske løgner og utelatelser ved ganske enkelt å referere til de offentlige uttalelsene til dine morderiske brødre i Gaza, Hamas, som lett innrømmer at de var opprørere som hadde til hensikt å bryte Israels grenser for å myrde israelere ledsaget ved kart over hjem og barnehager der de kan begå og tilfredsstille deres umettelige voldstørst. 70 år med nådeløs vold fra palestinere og deres uvitende venstrefløytilhengere som deg selv har ikke fått noe til. Det har alltid vært deres valg av vold fremfor fred, til tross for alle mulighetene de har fått. Å engasjere seg i den ulovlige aktiviteten du er gjør deg medskyldig i dem og støtter deres voldelige måter. Du og dine morderiske opprørere som du roser vil aldri få viljen din så lenge en anstendig person er i live. Gå og forkynn ditt hat andre steder og skaff deg et liv!
George hvem i helvete er du sammenlignet med Elizabeth Murray? Du har rett i en ting det startet for 70 år siden, la oss se at det ville være 1948, for pokker tilfeldighetene….
George
Utmerket navn
Choicr. Dessverre har du mistet de tusenårige jødene i USA og evangeliske vil våkne opp neste gang.
Mr Baxter, jeg er ganske sikker på at jeg har svart på alle punktene dine her, på konsortiumsnyhetene, med en 5-delt kommentar:
https://consortiumnews.com/2018/05/14/u-s-media-whitewashes-gaza-massacre/#comment-325735
I mellomtiden, har du noe imot å legge ut bevis for påstanden din om, jeg siterer deg, "Hamas, som lett innrømmer at de var opprørere som hadde til hensikt å bryte Israels grenser for å myrde israelere"?
Du bør følge rådet ditt, "Gå forkynn hatet ditt et annet sted og skaff deg et liv!"
Dette var fredelige protester. Det israelske militæret skjøt og drepte demonstranter med kaldt blod. Israel begikk krigsforbrytelser og burde holdes ansvarlig.
Herr Baxter,
«For oss er ikke krigere det du tenker på som krigere. Krigeren er ikke en som kjemper, for ingen har rett til å ta et annet liv. Krigeren, for oss, er en som ofrer seg selv for andres beste. Hans oppgave er å ta vare på de eldre, de forsvarsløse, de som ikke kan forsørge seg selv, og fremfor alt barna, menneskehetens fremtid.»
- Sitat Sitting Bull-
Du er en kolonisator, noe som er åpenbart, og å kaste ut urbefolkningen til landet er greit for deg. Du har frekkheten til å kalle folket i Gaza, friluftsfengselet bygget og kontrollert av Israel, ikke på en eller annen måte takknemlige nok for nåden og menneskeheten til deres umoralske velgjørere.
Israel, som bryter menneskelige og internasjonale lover, er den bedre og mer humane gruppen i denne konflikten. Det er en rekkevidde, selv for en som ikke har empati eller evne til å forstå problemer. "70 år med uopphørlig vold fra palestinere" som prøver å beskytte sine egne land og historie virker støtende for deg.
Hvis du virkelig ønsker å "få et liv", vennligst les sitatet ovenfor på nytt, og tenk deretter på de som faktisk bruker skarp ammunisjon på demonstranter. Jeg antar at du er enig med nasjonalgarden under Kent State-blodbadet, fordi disse var alle langhårede hippierstudenter mot krig, og fortjente å bli skutt. Og likevel sier du på en eller annen måte at andre mennesker er fulle av hat for å prøve å leve livet med litt verdighet? Argumentasjonen din er utrolig vridd og patetisk.
Beste hilsener!