Dekker opp massakren av Mosul

eksklusivt: Da Russland og Syria drepte sivile ved å drive Al Qaida-styrker ut av Aleppo, ropte amerikanske myndigheter og medier “krigsforbrytelser.” Men det USA-ledede bombardementet av Iraks Mosul fikk en annen respons, bemerker Nicolas JS Davies.

Av Nicolas JS Davies

Irakiske kurdiske militære etterretningsrapporter har anslått at den ni måneder lange USA-irakiske beleiringen og bombardementet av Mosul for å fjerne islamske statsstyrker drept 40,000 sivile. Dette er det mest realistiske estimatet hittil av det sivile antallet dødsfall i Mosul.

Amerikanske soldater skyter en M109A6 Paladin fra et taktisk oppsamlingsområde ved Hamam al-Alil for å støtte starten av de irakiske sikkerhetsstyrkenes offensiv i Vest-Mosul, Irak, 19. februar 2017. (Hærens foto av stabssjef Jason Hull)

Men selv dette vil sannsynligvis være et undervurdert antall sivile drepte. Ingen seriøse, objektive studier er blitt utført for å telle de døde i Mosul, og studier i andre krigssoner har alltid funnet antall døde som oversteg tidligere estimater med så mye som 20 mot en, slik en FN-støttet sannhetskommisjon gjorde i Guatemala etter slutten av borgerkrigen. I Irak avslørte epidemiologiske studier i 2004 og 2006 en post-invasjon dødsfall som var omtrent 12 ganger høyere enn tidligere estimater.

Bombardementet av Mosul inkluderte titusener av bomber og missiler falt av amerikanske og “koalisjons” krigsfly, tusenvis av 220-pund HiMARS-raketter sparket av amerikanske marinesoldater fra deres "Rocket City" -base i Quayara, og titusener eller hundretusener av 155-mm og 122-mm howitzer-skall avfyrt av amerikansk, fransk og irakisk artilleri.

Dette ni måneders bombardementet forlot store deler av Mosul i ruiner (som sett her), så omfanget av slakting blant sivilbefolkningen burde ikke være en overraskelse for noen. Men avsløringen av de kurdiske etterretningsrapportene fra den tidligere irakiske utenriksminister Hoshyar Zebari i et intervju med Patrick Cockburn av Storbritannia Uavhengig avisen gjør det klart at allierte etterretningsbyråer var godt klar over omfanget av sivile tap under hele denne brutale kampanjen.

De kurdiske etterretningsrapportene reiser alvorlige spørsmål om det amerikanske militærets egne uttalelser om sivile dødsfall i bombingen av Irak og Syria siden 2014. Så sent som 30. april 2017 estimerte det amerikanske militæret det totale antallet sivile dødsfall forårsaket av alle 79,992-bomber og raketter det hadde falt på Irak og Syria siden 2014 bare som "Minst 352." Den 2 juni reviderte den bare absurde anslag til "Minst 484."

"Avviket" - multiplisert med nesten 100 - i den sivile dødstallet mellom de kurdiske militære etterretningsrapportene og det amerikanske militærets offentlige uttalelser kan neppe være et spørsmål om tolkning eller uenighet i god tro blant allierte. Tallene bekrefter at, som uavhengige analytikere har mistanke om, har det amerikanske militæret gjennomført en bevisst kampanje for offentlig å undervurdere antallet sivile det har drept i sin bombekampanje i Irak og Syria.

Propagandakampanje 

Det eneste rasjonelle formålet med en så omfattende propagandakampanje fra amerikanske militærmyndigheter er å minimere den offentlige reaksjonen i USA og Europa mot drap på titusenvis av sivile, slik at amerikanske og allierte styrker kan fortsette å bombe og drepe uten politisk hindring eller ansvarlighet.

Nikki Haley, USAs faste representant ved FN, fordømmer påståtte syriske krigsforbrytelser før Sikkerhetsrådet
27. april 2017 (FN-foto)

Det ville være naivt å tro at de korrupte regjeringsinstitusjonene i USA eller de underdanige amerikanske bedriftsmediene vil ta alvorlige skritt for å undersøke det sanne antallet sivile drept i Mosul. Men det er viktig at det globale sivile samfunn kommer til rette med virkeligheten av ødeleggelsen av Mosul og slaktingen av folket. FN og regjeringer over hele verden bør holde USA ansvarlig for sine handlinger og ta faste tiltak for å stoppe slaktingen av sivile i Raqqa, Tal Afar, Hawija og hvor som helst den USA-ledede bombekampanjen fortsetter uforminsket.

Den amerikanske propagandakampanjen for å late som om dens aggressive militære operasjoner ikke dreper hundretusener av sivile begynte i god tid før angrepet på Mosul. Selv om det amerikanske militæret ikke har klart å beseire motstandsstyrker i noen av landene det har angrepet eller invadert siden 2001, har dets feil på slagmarken blitt oppveid av bemerkelsesverdig suksess i en innenlandsk propagandakampanje som har forlatt den amerikanske offentligheten i nesten total uvitenhet om død og ødeleggelse Amerikanske væpnede styrker har skapt i minst syv land (Afghanistan, Pakistan, Irak, Syria, Jemen, Somalia og Libya).

I 2015 publiserte leger for samfunnsansvar (PSR) en rapport med tittelen "Body Count: Ulykkestall etter 10 År av krigen mot terror'. ” Denne 97-siders rapporten undersøkte offentlig tilgjengelig innsats for å telle de døde i Irak, Afghanistan og Pakistan, og konkluderte med at om lag 1.3 millioner mennesker ble drept i de tre landene alene.

Jeg vil undersøke PSR-studiet mer detaljert i et øyeblikk, men tallet på 1.3 millioner død i bare tre land står i motsetning til hva amerikanske tjenestemenn og bedriftsmedier har fortalt den amerikanske offentligheten om den stadig voksende globale krigen som kjempes i vårt navn.

Etter å ha undersøkt de forskjellige estimatene for krigsdødsfall i Irak, forfatterne av Body Count konkluderte med at den epidemiologiske studien ledet av Gilbert Burnham fra Johns Hopkins School of Public Health i 2006 var den mest grundige og pålitelige. Men bare noen få måneder etter at studien fant at rundt 600,000 XNUMX irakere sannsynligvis hadde blitt drept i de tre årene siden den USA-ledede invasjonen, en AP-Ipsos meningsmåling som spurte tusen amerikanere om å anslå hvor mange irakere som ble drept, ga en medianrespons av bare 9,890.

Så igjen, finner vi et stort avvik - multiplisert med rundt 60 - mellom hva publikum ble ledet til å tro og et seriøst estimat av antall drepte mennesker. Mens det amerikanske militæret nøye har talt og identifisert sine egne tap i disse krigene, har det jobbet hardt for å holde det amerikanske publikum i mørket om hvor mange mennesker som er drept i landene det har angrepet eller invadert.

Dette gjør det mulig for amerikanske politiske og militære ledere å opprettholde fiksjonen om at vi kjemper disse krigene i andre land til fordel for deres folk, i motsetning til å drepe millioner av dem, bombe byene sine til ruiner og kaste land etter land i uoppnåelig vold og kaos som våre moralsk konkursledere ikke har noen løsning på, militær eller på annen måte.

(Etter at Burnham-studien ble utgitt i 2006, brukte de vestlige vanlige media mer tid og plass til å rive studiet ned enn det noen gang brukte å prøve å finne ut av et realistisk antall irakere som hadde dødd på grunn av invasjonen.)

Misforstått våpen

Da USA sluppet løs sitt "sjokk og ærefrykt" -bombardement av Irak i 2003, snakket en fryktløs AP-reporter med Rob Hewson, redaktøren for Jane's Air-Launched Weapons, et internasjonalt våpenhandelsdagbok, som faktisk forsto hva ”luftoppskytte våpen” er designet for å gjøre. Hewson estimerte det 20-25 prosent av de nyeste amerikanske “presisjons” -våpnene Manglet deres mål, drepte tilfeldige mennesker og ødelegge tilfeldige bygninger i Irak.

Ved starten av USAs invasjon av Irak i 2003 beordret president George W. Bush det amerikanske militæret å utføre et ødeleggende luftangrep på Bagdad, kjent som "sjokk og ærefrykt."

Pentagonen avslørte det til slutt en tredjedel av bomberne droppet på Irak var ikke "presisjonsvåpen" i utgangspunktet, så til sammen var omtrent halvparten av bombene som eksploderte i Irak, enten bare gode gammeldagse teppebomber eller "presisjonsvåpen" som ofte manglet sine mål.

Som Rob Hewson sa til AP, “I en krig som kjempes til fordel for det irakiske folket, har du ikke råd til å drepe noen av dem. Men du kan ikke slippe bomber og ikke drepe mennesker. Det er en virkelig dikotomi i alt dette. ”

Fjorten år senere vedvarer denne dikotomien gjennom hele USAs militære operasjoner over hele verden. Bak eufemistiske begreper som "regimeskifte" og "humanitær intervensjon" har den aggressive USA-ledede maktbruken ødelagt uansett hvilken orden som eksisterte i minst seks land og store deler av flere, og etterlot dem fast i uoppnåelig vold og kaos.

I hvert av disse landene kjemper det amerikanske militæret nå mot uregelmessige styrker som opererer blant sivile befolkninger, noe som gjør det umulig å målrette mot disse militantene eller militsmennene uten å drepe et stort antall sivile. Men selvfølgelig, drepte sivile bare driver flere av de overlevende til å bli med i kampen mot vestlige utenforstående, slik at denne nå globale asymmetriske krigen fortsetter å spre og eskalere.

Body CountEstimatet på 1.3 millioner døde, som satte det totale antallet dødsfall i Irak på rundt 1 million, var basert på flere epidemiologiske studier utført der. Men forfatterne understreket at ingen slike studier hadde blitt utført i Afghanistan eller Pakistan, og derfor var estimatene for disse landene basert på fragmentariske, mindre pålitelige rapporter samlet av menneskerettighetsgrupper, den afghanske og pakistanske regjeringen og FNs bistandsmisjon til Afghanistan. Så Body CountDet konservative anslaget på 300,000 drepte i Afghanistan og Pakistan kan godt være bare en brøkdel av det reelle antallet drepte i disse landene siden 2001.

Hundre tusen flere mennesker har blitt drept i Syria, Jemen, Somalia, Libya, Palestina, Filippinene, Ukraina, Mali og andre land feid opp i denne stadig voksende asymmetriske krigen, sammen med vestlige ofre for terrorforbrytelser fra San Bernardino til Barcelona og Åbo. Således er det sannsynligvis ingen overdrivelse å si at krigene USA har ført siden 2001 har drept minst to millioner mennesker, og at blodsutgytelsen ikke finnes eller avtar.

Hvordan vil vi, det amerikanske folk, i hvis navn alle disse krigene utkjempes, holde både oss selv og våre politiske og militære ledere ansvarlige for denne masseødeleggelsen av det meste uskyldige menneskelivet? Og hvordan vil vi holde våre militære ledere og bedriftsmedier ansvarlige for den lumske propagandakampanjen som gjør at elver av menneskelig blod kan fortsette å strømme urapportert og ukontrollert gjennom skyggene til vårt hylte, men illusoriske "informasjonssamfunn"?

Nicolas JS Davies er forfatter av Blood on Our Hands: the American Invasion and Destruction of Iraq. Han skrev også kapitlene om “Obama at War” i gradering av den 44. presidenten: et rapportkort om Barack Obamas første periode som en progressiv leder.

86 kommentarer for "Dekker opp massakren av Mosul"

  1. okkupere på
    August 31, 2017 på 22: 34

    «Fjorten år senere vedvarer denne dikotomien gjennom amerikanske militæroperasjoner rundt om i verden. Bak eufemistiske begreper som «regimeendring» og «humanitær intervensjon», har den aggressive USA-ledede maktbruken ødelagt hvilken som helst orden som eksisterte i minst seks land og store deler av flere, og etterlatt dem fast i uhåndterlig vold og kaos.»

    Dette var selvfølgelig akkurat det Oded Yinon-planen som kom ut i Israel i 1982, krevde. Skap kaos i Midtøsten ved å velte anti-israelske, arabiske statsoverhoder i Midtøsten. Ingenting ville være igjen enn ekstreme muslimske sekter som kjemper seg imellom. Et 'større Israel' vil uunngåelig dukke opp og sannsynligvis bli verdsatt for å bringe 'orden' til området. SLIKE narsissistiske sosiopater leder sionismen!

  2. August 25, 2017 på 15: 30

    Det ser ut til at vi nærmer oss Nurenburg-tall, men ekkoene har for lengst blitt dempet, annet enn i minnesmerker av mennesker, hvorav altfor mange ikke forstår at hvert liv er hellig.

  3. Susan Sunflower
    August 23, 2017 på 21: 34
    • Susan Sunflower
      August 27, 2017 på 16: 27

      I følge vitnesbyrd samlet inn av Amnesty International fra tidligere bortførte, vitner og slektninger til de som ble tvangsforsvunnet, ble tusenvis av menn, kvinner og barn som flyktet fra Saqlawiya-området om morgenen 3. juni 2016 møtt av væpnede personer som bar maskingevær og automatgevær. Vitner identifiserte de væpnede mennene som medlemmer av PMU, basert på emblemer på uniformene og flaggene deres.

      De væpnede mennene skilte kvinner og yngre barn fra anslagsvis 1,300 menn og eldre gutter som ble ansett for å være i kampalder. De tok disse mennene og guttene til bygninger, garasjer og forlatte butikker i nærområdet, og konfiskerte deres identitetsdokumenter, telefoner, ringer og andre verdisaker. Senere bandt væpnede menn hendene bak ryggen, i de fleste tilfeller med plastmansjetter.

      Ved solnedgang ankom flere busser, og sammen med en stor lastebil som allerede var stasjonert der, fraktet en del av de arresterte. Skjebnen til mennene og guttene som gikk om bord i disse kjøretøyene er fortsatt ukjent.

      (ifølge gårsdagens nyheter på RT, tillot Irak-hæren barmhjertig nok flere hundre menn, kvinner og barn å flykte inn i ørkenen ved Tal Afar - "svært irregulære" - takter som innførte en annen "dødsvei" for tilbaketrekkende ISIS-familier - vi virkelig oppføre seg som om den gjennomsnittlige ISIS-familien på en eller annen måte var overmenneskelig i trussel sammenlignet med sine naboer).

      Flere ISIS-barn funnet på barnehjemmene i Irak har blitt gjenforent med de russiske familiene til deres (antatt avdøde) jihadistiske foreldre.

      • Susan Sunflower
        August 27, 2017 på 16: 38

        Vi startet GWOT med en massakre … faktisk to.

        Dasht-i-Leili-massakren skjedde i desember 2001 under den amerikanske invasjonen av Afghanistan da, avhengig av kildene, mellom flere hundre til flere tusen Taliban-fanger ble skutt og/eller kvalt til døde i metallcontainere mens de ble overført av Junbish- i Milli soldater under tilsyn av styrker lojale mot general Rashid Dostum[1][2][3] fra Kunduz til Sheberghan fengsel i Afghanistan. Stedet for gravene antas å være i Dasht-e Leili-ørkenen like vest for Sheberghan, i Jowzjan-provinsen.[4][5]

        Noen av fangene var overlevende fra slaget ved Qala-i-Jangi i Mazar-i-Sharif. I 2009 benektet Dostum anklagene.[6][7][8] Ifølge alle kilder døde mange av fangene av kvelning inne i containerne, og noen vitner hevdet at de som overlevde ble skutt. De døde ble gravlagt i en massegrav under myndighet av kommandør Kamal. De som deltok i begravelsen inkluderer kommandør Taher Charkhi, som ikke angrer på deres død. «Tusenvis burde ha dødd, ikke hundrevis», har han sagt.[9] Noen vitner påsto senere at amerikanske tropper var til stede.

        Wikipedia: Dasht-i-Leili_massakre

        Selv om denne massakren skjedde etter massakren, 75 eller flere fanger ved fortet til Mazar Al Sharif (Walker-Lindh ble tatt til fange i det angrepet på fanger som var begrenset til fortets utendørs gårdsplass av snikskyttere på slottsmurene … omtale av massakren som fulgte er ikke lenket eller nevnt i 3 relaterte wikipedia-oppføringer. Det var amerikanere, CIA på bakken.

  4. August 22, 2017 på 13: 09

    Hvis bare amerikanere brydde seg ... det kunne vært tusen ganger antallet dødsfall som ble rapportert, og de ville ikke bry seg. De fokuserer gjerne på de sivile dødsfallene forårsaket av fiendene deres. De bryr seg om ett dødsfall i en protest og vil marsjere og fokusere på det uopphørlig. Men de millioner av brune mennesker som er mat for amerikanske bomber... det er ikke rasisme.

    • Sam F
      August 23, 2017 på 06: 52

      Ja, grensene for sympati er kontrollert av massemedieoligarki, som ikke har noen sympati, og som trekker grensen ved USAs grense. Folket føler seg faktisk tryggere når de utenfor grensen dør, selv uten et fiktivt utenlandsk monster å straffe.

      En roman om forsøk på å utdanne ved å utvide grensene for sympati, som ble "dem" til et enda mindre "oss": http://johnbarth.net/index.html

  5. August 22, 2017 på 06: 42

    "krigens lover" egentlig?
    ————————————————–
    Militarismens galninger
    "Krig er galskap" - Pave Frans

    Militarismens galninger skaper kriger
    Land blir bombet av krigshærende horer
    Irak, Libya, Syria, Jemen og andre land også
    Er helvetes hull på jorden, "verket", til dette sinnssyke mannskapet

    Aktivert av politikere i maktposisjoner
    Disse velkledde krigsforbryterne gjemmer seg og kryper
    Generalene hilser sine politiske mestere
    Så adlyder de hjernevaskede disse besmektede katastrofene

    Byer er ødelagt og redusert til grus
    Hvor er gjerningsmennene som skapte alt dette problemet?
    De bor i luksus og får fancy titler
    Krigsforbryterrettssaker er nødvendige, og er så viktige

    Men dette skjer ikke: systemet er ødelagt
    Og disse onde vesenene blir tilbedt av noen
    Blodvåte skurker som aldri kjemper
    De er "ekspertene" som gjør oppfordringen

    De er produsentene av død og ødeleggelse
    Andre er profitører av alle de blodige handlingene
    Missiler, bomber og grufulle våpen
    Det er ingen ende på den endeløse aggresjonen

    Millioner er døde, og millioner er hjemløse
    Millioner er flyktninger, og alt dette er grusomt
    En gang hadde de jobb, familier og hjem også
    Så ble landene deres bombet av agentene fra helvete

    Å sette verden i brann er det disse krigsbrannstifterne gjør
    Pengene for deres rov kommer fra meg og deg
    De har laget oss alle tilbehør til deres kriminelle handlinger
    Våre skatter er blodpengene, og det er et faktum

    Vil folk noen gang si: "Vi har fått nok"?
    Og legg alle disse skurkene i sikre håndjern
    Lås dem deretter inne i fengsler med maksimal sikkerhet
    Da kan vi si "farvel" til militarismens galninger ...

    [mer info på linken nedenfor]
    http://graysinfo.blogspot.ca/2017/04/the-maniacs-of-militarism.html

  6. August 22, 2017 på 06: 34

    Oppfinne vår egen ødeleggelse? Se linken nedenfor:
    ----------------------------
    Killerroboter: Eksperter advarer om 'tredje revolusjon i krigføring'
    21 august 2017
    ...
    De som går inn for drapsroboter mener de gjeldende krigslovene kan være tilstrekkelige til å løse eventuelle problemer som kan dukke opp hvis de noen gang blir utplassert, og argumenterer for at et moratorium, ikke et direkte forbud, bør innkalles hvis dette ikke er tilfelle.

    Imidlertid mener de som motsetter seg bruken at de er en trussel mot menneskeheten og enhver autonom "drepefunksjon" bør forbys...

    [les mer på lenken nedenfor]

    http://www.bbc.com/news/technology-40995835

  7. Vishwas
    August 22, 2017 på 00: 58

    Sivile dreper sideskade for å oppheve den globale ISIS-trusselen. Dessuten må USA som slipper tusenvis av bomber og missiler være gammelt lager og brukte Syria-krigen som 'lagerrydding' for å få plass til de nye avanserte våpnene.

  8. fudmier
    August 21, 2017 på 23: 42

    Gary Med mindre du har blitt valgt til, og for tiden innehar, en av de 527 valgte, lønnede stillingene i USA, er du ikke blant vi. Akkurat som faraoene skilte slavene sine i to grupper: medlemmene av en gruppe, slavedriverne, ble valgt av hele den kollektive slavemassen: slik brukte faraoene med suksess splitt og hersk-strategi for å skaffe slavene sine; etter deling var det lett å sette den ene gruppen mot den andre gruppen: valgte slavedrivere vs vanlige slaver SDvOS Denne splitt- og hersk-strategien tillot svært få faraoer å kontrollere en stor masse slaver.
    Amerikanere har blitt skilt ved en grunnlov i [527 betalte slavedrivere, med all den nedadgående makten og autoriteten til farao] og [340,000,000 vanlige slaver, uten makt i det hele tatt fra toppen eller bunnen]. I tillegg delte grunnloven begge gruppene [SDere og OS] i 50 (stater) separate grupper, noe som resulterte i tilstrekkelig forvirring til å sikre at propaganda og kultur kan bytte mellom organisatorisk kaos og når det er nødvendig, enhet for å møte nødsituasjoner. Gulroten rettet, geit ledet vogn for å si det sånn.

    Faraoer forventer at slavene deres skal engasjere seg i krig og grusomheter som du refererer til, av mange grunner. mest for å øke sikkerheten eller øke faraos velstående. Faraoer bruker propagandamediert folkekontrollteknologi (styrke, separasjon og lisens) samt tankemanipulasjon (informasjonssanksjon og uttrykksundertrykkelse (ISES)) strategier for å oppnå sine formål.
    http://www.zerohedge.com/news/2017-08-21/one-statistics-professor-was-just-banned-google-here-his-story
    Bruk en Tor-nettleser og Duckduckgo.com som søkemotor.

  9. August 21, 2017 på 22: 00

    Man kan bare konkludere med at vi er en nasjon av krigsforbrytere. Vi kuttet ikke det tyske folket for å «tillate» nazistene å utføre sin krigføring og grusomheter, men amerikanere av alle politiske overbevisninger ser ut til å hevde at vi rett og slett er hjelpeløse til å stoppe det pågående blodbadet som er vår nasjons utenrikspolitikk. Mengden blod på hendene mine og på hendene dine for å betale vår føderale inntektsskatt år etter år er sannsynligvis nesten uberegnelig. Det er ingen moralsk ligning jeg er klar over som gjør at man kan rasjonalisere det faktum at du og jeg betaler for dette blodbadet, samtidig som man har muligheten til å nekte å gjøre det. Selvfølgelig vil vi få konsekvenser for å nekte å betale skatt. Vi kan miste hjemmet vårt, eiendelene våre, vi kan til og med havne i fengsel. Men å nekte å møte disse konsekvensene, mens vi fortsetter å finansiere imperiets kaos, gir ingen moralsk ly for noen av oss. Ingen av oss bør sove godt om natten, og alle av oss bør planlegge svaret vårt.

    • Sam F
      August 23, 2017 på 06: 43

      Mens borgeransvar for handlingene til en korrupt regjering er vanskelig å fastslå, spesielt der regjeringen nøytraliserer og ødelegger meningsmotstandere slik at bare dissens er ineffektiv, har du rett i å bruke det til å motivere handling for å avsette oligarki og gjenopprette demokratiet.

  10. mike k
    August 21, 2017 på 21: 42

    Jeg håper alle Trumps fans nyter hans teleprompter-dikerte tale i kveld om hvordan hans elskede militære handlere (en gang til) går for å «vinne» krigen i Afghanistan, «imperienes kirkegård». Dramaet i Trumps ellers kjedelige presidentskap er gitt av usikkerheten om hvilket dumt og farlig grep han og hans idiotmannskap vil utføre neste gang. Len deg tilbake folkens og nyt showet, og lær hvordan et imperium ødelegger seg selv, ved hjelp av dets stadig mer sinnssyke «ledere». Blant annet i denne manusforfattede talen har han valgt en kamp med Pakistan, hvis kjernefysiske evner får Nord-Koreas til å se ut som et barnesete.

    • Susan Sunflower
      August 22, 2017 på 09: 11

      De har fortsatt ikke fortalt oss hva "seier" betyr …. vil det være en stjerne på den østlige nattehimmelen?

      • mike k
        August 22, 2017 på 16: 25

        La oss håpe at stjernen ikke er en hydrogenbombe.

        • mike k
          August 22, 2017 på 16: 29

            Og hvilket grovt beist, dens time kommer endelig,
              Lukker mot Betlehem for å bli født?

  11. Susan Sunflower
    August 21, 2017 på 21: 12

    Å, og her er Cockburns dystre vurdering av hva denne seieren vil bety for Irak og ISIS. (fra i fjor vår)

    «Irakisk regjering 'gjorde en feil' ved å angripe Mosul før de fanget Isis-helligdommer
    Sluttspill: inne i Irak I sin andre utsendelse snakker Patrick Cockburn med guvernøren i Kirkuk, som sier at Isis vil overleve fallet i den irakiske byen fordi den fortsatt kan finne støtte blant fordrevne sunni-arabere.»
    http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/mosul-iraq-isis-patrick-cockburn-kirkuk-governor-fall-of-city-beginning-sunni-arabs-a7654851.html

    Jeg finner ikke artikkelen jeg lette etter fra i fjor høst (muligens til og med Summer) av Cockburn, der han forklarte at «frigjøring av Mosul» var en amerikansk fiksering … ikke en irakisk, spesielt med både Fallujah og Ramadhi som fortsatt skal være de. -minert og gjenbebodd og deres mangeårige dissidente sunni-befolkninger som skal "styres" … Det er svært lite nyheter om hva som skjedde med de fordrevne fra Fallujah og savnede tusenvis av menn …

    På et eller annet tidspunkt – imho – vil disse massakrene og de pågående utreiseflyktningene "legge opp" til en betydelig avfolkning av sunnimuslimene i Irak ... Hvis det ikke er "krig" når vi målretter og massakrerer sivile, hva tror du vi skal kalle det?

  12. fudmier
    August 21, 2017 på 20: 28

    @gmc .. dataene nedenfor gjør det mulig å spore krigene etter sted. spør Tillerson, Sec. av staten.
    data forklarer hvor USA bruker pengene de henter ut fra amerikanere til å forsvare gressbanen
    Wall Street, USA, Saudi-Arabia, Israel, britiske olje- og gassselskaper og investorer.
    forklarer hvorfor uansett jordbrennende fracking; produksjonen av amerikansk olje og gass for salg i over-sjøiske markeder, er kommet for å bli.

    legg merke til Japan tenker handelskrig og mulig ekte krig med Kina og Russland
    legg merke til at S-Korea tror nord-Korea sanksjonerer og sprenger dem av jordens politikk..
    legg merke til Saudi-Arabia, UAB og Israel og tenk sanksjoner mot Qatar og Iran

    bevisene er klare.. de folkevalgte, lønnede i USA, muliggjør og utnytter naturressursrikdommen i Amerika, bruker brutal makt for å markedsføre den, og skattlegger den gjenværende formuen til amerikanere for å finansiere og subsidiere privat for profitt olje og gassrelaterte virksomheter. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LNG_terminals#United_States_2
    Det er et rikmannsspill, spilt gjennom proxy-selskaper.

    hvor er Qatar verdens største produsent i listen ovenfor, se nedenfor?
    https://www.qp.com.qa/en/AboutQP/Pages/CEOsMessage.aspx

    https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_Gas_in_Qatar

    Disse tallene forklarer så mye... om aktiviteter i det hvite hus.
    alle olje- og gasskostnader finansiert på bekostning av hardtarbeidende amerikanere, alle verdifulle naturressurser i Amerika selges av USA til utlandet, selv når vi amerikanere trenger det som selges.
    USA jobber for å holde prisene i Amerika kunstig høye. Ingen fordel for amerikanere?
    Lite innkommende utenlandske penger kommer til lommene til gjennomsnittlige amerikanere, det meste går til velstående monopolimposerende selskaper. Jeg tror ikke amerikanere ikke er villige til å stå opp for det som er rett; Jeg tror de ikke kan få den informasjonen de trenger for å forstå feilene.
    USA opprettholder, utvider og forsvarer globale hegemoniske olje- og gassmonopoler, og militæret, etterretningsmiljøene (14 av dem), og MIC bruker penger tatt fra amerikanernes lommer for å gi fordeler, for det meste ansatt utenfor Amerika, til gjøre enda mer velstående, noen få svært velstående selskaper; hele Amerika har blitt underordnet for å støtte profitten til de få som eier monopolene.. Selskaper har blitt så velstående og så mektige at de nå har status som supernasjoner. BRUK TOR-nettleseren og søkemotoren duckduckgo.com. ikke la de populære mediene bestemme hva du har lov til å se eller nekte deg tilgang til det de ikke vil at du skal se. Det er ikke storebror, dets store selskap.

    • bakoverrevolusjon
      August 22, 2017 på 00: 09

      fudmier – utmerket innlegg. Takk skal du ha. «Jeg tror ikke amerikanere ikke er villige til å stå opp for det som er rett; Jeg tror de ikke kan få den informasjonen de trenger for å forstå feilene.» Jeg vet du har rett, fudmier. De vet bare ikke hva som skjer. Det er ingen som forteller dem.

      «USA bruker pengene de henter ut fra amerikanere til å forsvare gressbanen på Wall Street, USA, Saudi-Arabia, Israel, britiske olje- og gassselskaper og investorer. […] Hele Amerika har blitt underordnet for å støtte profitten til de få som eier monopolene. Selskaper har blitt så velstående og så mektige at de nå har status som supernasjoner.»

      Du har absolutt rett, multinasjonale selskaper dominerer og dikterer politikk og kriger over hele verden. Folk ser ikke dette, men du gjør det, fudmier. Takk for innlegget ditt.

  13. fudmier
    August 21, 2017 på 19: 42

    http://dailycaller.com/2017/08/17/exclusive-rohrabacher-says-assange-could-be-pardoned-for-info-about-dnc-leak-source/

    Jeg tror du kan finne Googles konkurranse fra det hvite hus, ta en titt på lenken..
    få Tor nettleser.. bruk duckduckgo.com

  14. Andrew Nichols
    August 21, 2017 på 17: 51

    Og så hører vi mediene våre snakke om terrorister som om de kom fra ingensteds...

  15. Vollin
    August 21, 2017 på 17: 00

    Det ser ut til at amerikanske militære alltid øker antallet drepte fiendtlige soldater kraftig, samtidig som antallet sivile ofre blir redusert. og noen ganger sine egne tap.

  16. Sr. Gibbonk
    August 21, 2017 på 16: 16

    Forfatteren skriver om den "bemerkelsesverdige suksessen" til "en innenlandsk propagandakampanje som har etterlatt den amerikanske offentligheten i nesten total uvitenhet om døden og ødeleggelsene amerikanske væpnede styrker har forårsaket i minst syv land (Afghanistan, Pakistan, Irak, Syria, Yemen, Somalia og Libya)» og sier senere at «drap av sivile bare driver flere av de overlevende til å bli med i kampen mot vestlige utenforstående».

    Tenk nå på disse linjene fra Audens dikt 1. september 1939:

    «Jeg og publikum vet
    Hva alle skoleelever lærer,
    De som er gjort ondt mot
    Gjør det onde til gjengjeld."

    Men uten en uavhengig hovedstrømspresse, hvordan kan den større "offentligheten vite"? For å sitere den store bloviatoren, "så trist".

  17. August 21, 2017 på 15: 42

    Takk, Bob Van Noy. Du vil legge merke til at tre av you tube-videoene nå ser ut til å være sensurert? Det er tilgjengelige artikler hvor det rapporteres at you tube, facebook, google og andre nå sensurerer alternative medier.
    heier Stephen

    • bakoverrevolusjon
      August 21, 2017 på 16: 53

      Stephen J. – den eneste TV-en jeg ser på er Tucker Carlson fordi han har gode gjester, og monologen hans er også ganske bra. Forrige uke, fra tirsdag, tror jeg, han gjorde flere segmenter på Google spesielt, men snakket om Twitter og Facebook også.

      Jeg skal samle informasjonen for meg selv. Når jeg gjør det, legger jeg ut lenkene. Google har monopol. De skal ikke få lov til å sensurere.

      • August 21, 2017 på 19: 10

        Hei backwardsevolution her er en lenke til en artikkel på Google:
        -------------------------------
        GOOGLE: Utformet, finansiert og regissert av CIA
        Hvordan CIA laget Google
        Av Nafeez Ahmed
        Medium Insurge-Intelligence
        August 14, 2017
        https://www.lewrockwell.com/2017/08/no_author/conceived-funded-directed-cia/

        • bakoverrevolusjon
          August 21, 2017 på 23: 58

          Stephen J. – takk, Stephen. Mann, det er en helt annen verden, er det ikke?

          «SAIC står for det amerikanske forsvarsfirmaet Science Applications International Corporation, som skiftet navn til Leidos i 2013, og driver SAIC som et datterselskap. SAIC/Leidos er blant de 10 største forsvarsentreprenørene i USA, og jobber tett med det amerikanske etterretningsmiljøet, spesielt NSA. I følge undersøkende journalist Tim Shorrock, den første som avslørte det enorme omfanget av privatiseringen av amerikansk etterretning med sin banebrytende bok Spies for Hire, har SAIC et "symbiotisk forhold til NSA: byrået er selskapets største enkeltkunde og SAIC er NSAs største entreprenør.'

          Da jeg leste den, selv om jeg bare forsto halvparten av det som ble sagt, var det dollartegn som stakk ut i tankene mine. Disse gutta blir sannsynligvis skittenrike av skattebetalerne, og ingen har noen gang hørt om dem og deres klubb (eller fora). En lisens til å trykke penger, med bestikkelser og tilbakeslag, uten tvil.

          Stephen, hvis vi visste halvparten av det, ville vi...

  18. August 21, 2017 på 14: 19

    Det er velkjent at Irak-krigen var en løgn. Det samme var andre ulovlige kriger. Mye mer info på linken nedenfor:
    "Beviset på planleggingen av kriger mot land av mektige krigsforbrytere ..."
    http://graysinfo.blogspot.ca/2016/10/the-evidence-of-planning-of-wars.html

    • Bob Van Noy
      August 21, 2017 på 14: 45

      Tusen takk Stephan J. spesielt for Wesley Clark-stykket...

  19. GMC
    August 21, 2017 på 11: 52

    SE-Asia var godt over ti år/tårer og vi drepte minst 3 millioner – disse krigene har vært lengre og i flere land, så 1.3 millioner er tvilsomt. Det er sannsynligvis mer som 2 til 3 millioner, men det spiller ingen rolle om amerikanerne ser 1.3 eller 3 millioner, det er ikke om det er bakgård. Afghanistan er en gullgruve av mineraler og en milliard dollar narkotikavirksomhet for USA – de kommer ikke til å reise med det første. Mellom USA og dets akse og planetkatastrofen – ser det ikke bra ut for bøndene – fordi de ikke ikke har noen underjordiske baser og leire å gjemme seg i – når den tid kommer.

    • Susan Sunflower
      August 21, 2017 på 11: 59

      Amerikanerne bryr seg ikke om vår bakgård i Mexico heller - legg merke til hvordan lidelsene til disse menneskene (og alt som ikke er Trump) har falt ut av nyhetsdekningen ... fordi Venezuela tilsynelatende bruker opp vår "kvote" av oppmerksomhet til saker på denne halvkulen .

      • BobS
        August 21, 2017 på 17: 35

        "Amerikanerne bryr seg heller ikke om bakgården vår i Mexico"
        Så lenge det ikke påvirker dem, bryr de seg rett og slett ikke om noen, hvor som helst.
        Fratakelse av rettighet, inndragning av sivile eiendeler, arbeiderrettigheter, reproduktiv frihet, tilgang til helsetjenester ...

      • GMC
        August 22, 2017 på 04: 23

        Takk Susan for dine informative skriverier. Jeg bor mye mye nærmere Midtøsten enn de fleste, så informasjonen din om sunnimuslimer/shia er til hjelp. Spacibo

  20. Susan Sunflower
    August 21, 2017 på 11: 45

    En gjestespaltist hos Informed Comment her om dagen spurte om det fortsatt var "krig" når sivile var målet …. Det var (er) og underutviklet essay, mest om Jemen, men det gjelder Syria og Mosul også.

    Jeg leste i går at det er en så enorm mengde ueksploderte ordinanser at det amerikanske militæret var i tvil om å frigi koordinatene til deres kjente "ueksploderte ordinans" for å redde liv - tilsynelatende forblir så detaljert militær informasjon hemmelig i 25 år (hvorfor i helvete ?) … har ikke hørt om de har bestemt seg for å gi irakerne et forsprang på å gjøre Mosul beboelig … Ueksploderte IED-er og andre miner har en annen trusselskala enn ueksploderte luftbomber …

    En slik patetisk klynge… etter å ha blitt kritisert for utilstrekkelig å beskytte sivile i Ramadhi og Fallujah (og Kobane), har Mosul en befolkning på ??? (minnet mitt er at det var rundt 2 millioner) de (irakere teoretisk) bygde massive flyktningleirer som stort sett forble tomme i veldig lang tid fordi det å bli tatt i forsøk på å forlate Mosul (uten "autorisasjon" fra ISIS) var en dødsdom. … ups. Jeg har sett null dekning av leirene og/eller andre mer organiske bosetninger til de fordrevne. Som med Fallujah, stolte ikke Mosuls sivile sunnier egentlig på regjeringsleire bemannet og bevoktet av sjia-militser ….

    De kan si at de "prøvde" å beskytte sivile, men det var veldig dårlig henrettet og kan faktisk ha levert mange sivile i Isis' hender, de som ikke ble henrettet ble slaveret og fraktet bort fra området. Det meningsløse i disse massive forberedelsene (og de var massive) for Mosul-flyktninger var ikke umiddelbart åpenbar, men sivilbefolkningens "unnlatelse" av å "utnytte" dem var tydelig i månedene før de tunge bombardementene ... de visste at de bombarderte en by med nesten 1 million sivile som fortsatt «gjemmer seg på plass» selv om, i likhet med Fallujah, (og Irak selv) via Googles magi, fortsetter de estimerte befolkningstallene å falle … (etter å ha fulgt syriske flyktninger, forestill deg min overraskelse over finner ut at de 3 millioner irakerne i eksil i Syria, Tyrkia og Libanon – puff – hadde falt fra bøkene til de fleste henvendelser … vet ikke når det skjedde, men jeg tviler oppriktig på at de ble repatriert)

    • Susan Sunflower
      August 21, 2017 på 11: 55

      Det er virkelig fascinerende hvordan disse tallene endres … da vi invaderte Irak, var shiia/sunni-gapet "rundt" 60/40 … noen år senere ble sunniene rutinemessig karakterisert som 20 % (eller mindre) … noe som gjorde dem mye mer til en usurpatorisk minoritet som dominerer det "mer demokratisk verdige" sjia-flertallet … (når de faktisk hadde skrytt av liten sjia-/sunnikonflikt og insisterte på at sekterisk konflikt var utenkelig i 2003-4 – rett og slett "ikke et problem" i det irakiske samfunnet).

      Litt googling fant en PDF (ja, PDF) som satte Mosuls befolkning på 1,558,000 2016 600,000 i 2016 (chrome-extension://mhjfbmdgcfjbbpaeojofohoefgiehjai/index.html) ... google-treffene jeg hadde funnet hadde det så lavt som XNUMX XNUMX før kampen (som begynte høsten XNUMX)

      Ja, vi blir løyet for, selv om slike grunnleggende fakta som demografi og befolkningstall.

    • Susan Sunflower
      August 21, 2017 på 11: 56

      Det er virkelig fascinerende hvordan disse tallene endres … da vi invaderte Irak, var shiia/sunni-gapet "rundt" 60/40 … noen år senere ble sunniene rutinemessig karakterisert som 20 % (eller mindre) … noe som gjorde dem mye mer til en usurpatorisk minoritet som dominerer det "mer demokratisk verdige" sjia-flertallet … (når de faktisk hadde skrytt av liten sjia-/sunnikonflikt og insisterte på at sekterisk konflikt var utenkelig i 2003-4 – rett og slett "ikke et problem" i det irakiske samfunnet).

      Litt googling fant en PDF (ja, PDF) som satte Mosuls befolkning på 1,558,000 2016 600,000 i 2016 **... Google-treffene jeg hadde funnet hadde det så lavt som XNUMX XNUMX før kampen (som begynte høsten XNUMX)

      Ja, vi blir løyet for, selv om slike grunnleggende fakta som demografi og befolkningstall.

      ** lenke til UN Habitat pdf vil ikke legges ut.

      • August 21, 2017 på 14: 11

        DUH, akkurat når har vi IKKE blitt løyet for?!?!?!

      • Dave P.
        August 21, 2017 på 15: 11

        Susan, Google er i gang med å omskrive historien en stund nå. Jeg finner mange fakta fullstendig endret om Ukraina, så vel som andre hendelser.

        Det er på tide at en annen nøytral plattform bygges for å få en nøyaktig beskrivelse av historien.

      • Larco Marco
        August 21, 2017 på 21: 10

        Det er min erindring at demografien i Irak opprinnelig ble beskrevet som 60% sjia-arabere, 20% sunni-arabiske, 20% sunni-kurdere,

        • Susan Sunflower
          August 22, 2017 på 00: 25

          Er det ikke morsomt hvordan den kurdiske som er sunnimuslim ofte blir oversett...
          Ja, men hvis du legger kurderne til sunnimuslimene, er det 60/40 …
          sier Wiki
          "" Befolkningen er estimert til å være 36,585,692 2014 80 per juli 85, med det meste av befolkningen arabere (10-15%), etterfulgt av kurdere (5-6%) og andre (3%). Irakere er 2% kristne, 65% yazidier, XNUMX% shabaks med en rekke andre trosretninger Shia-muslimer utgjør XNUMX% og utgjør majoriteten og resten tilhører andre religiøse minoriteter."

          men det står også siterer CIA verdens faktabok
          “”Shia 45 %
          Sunni 41 %
          Christian 6 %
          yazidier 3 %
          Shabaks 2 %
          Zoroastrianisme 0.6 %
          Mandeans 0.1 %
          Hindu 0.1 %
          buddhistisk 0.1 %
          Jødisk 0.1 %
          Folkereligion 0.1
          Ikke tilknyttet 0.1
          Andre 0.1"

          Det er relevant for denne artikkelen fordi det var en (kanskje utilsiktet, men jeg tviler på det) skjevhet i amerikansk oppfatning om at sunnimuslimene "undertrykte" sjia ... og dermed fortjente gjengjeldelse eller at slik gjengjeldelse var "naturlig" ...
          og at sunniene (dead-enders) var terroristene (fordi vi ikke (eller ikke) snakket om shia (regjeringens) dødsskvadroner … så de onde sunniene detonerte bilbomber og selvmordsbomber mot sivilbefolkningen i sjia … uten anerkjennelse av volden og trakasseringen (og de ødeleggende effektene av debaathification) som den sunnimuslimske befolkningen utholdt.

          Jeg husker at jeg skjønte dette da bloggeren Riverbend avslørte seg som sunnimuslim og uttrykte sinne mot sjia-regjeringen – og noen av publikummet hennes ble ganske overrasket, fordi de antok at hun var sjia … det var sannsynligvis 2005-6.

          Ikke helt likt, men relatert, det var umulig å finne ut "hvem" som utgjorde den bølgende flyktningfloden tilbake i 2007-8 ... Jeg "trodde til slutt" at de fleste sannsynligvis var sunnimuslimer ... Fallujah var full av sunnimuslimer som hadde flyktet fra Bagdad og hvem de enn var, de flyktet til Syria, Libanon, Tyrkia – og ikke til Iran – og de fleste hadde penger … så muligens versus sannsynligvis sunnier med synkende ressurser, og løp mot grensen mens de fortsatt hadde penger å reise, etter å ha vært gjennom år uten inntekt ...

          Det har vært litt av en sjonglering mellom de onde sunni-irakiske terroristene og våre gode venner, saudiene, og så er det Isis og Taliban … men selvfølgelig er shia-Iran dreiepunktet for ondskapens akse … eller noe …

          Den amerikanske historien med brutte løfter om udødelig støtte til kurderne fortsetter å gå inn i nye kapitler … Syria-kurdere twitret at USAs engasjement i Syria ville fortsette, til støtte for kurdisk autonomi … Assad og Tyrkia kan være uenige.

          Jeg har lenge tilskrevet mangelen på bekymring for sivile ofre på en slags tilfeldig rasisme mot muslimer og "brune mennesker" som snakker uforståelige språk... muligens til og med noen fordommer mot postkoloniale samfunn, jeg er ikke sikker ... Det er ikke artikulert, men vår manglende evne til å legge vekt på har blitt sterk og slående ... selv til den mest grufulle naturkatastrofe ... "vesken vår er tom" ....

          På Slate har Fred Kaplan en urovekkende artikkel om hvordan amerikanere finner utsiktene til å bruke atomvåpen i et første angrep mer og mer "tenkelig" - noen av de mest urovekkende samtalene jeg har hatt de siste årene har vært med folk som rettferdiggjøre droner fordi de "redder amerikanske liv" - når selvfølgelig i de fleste tilfeller "amerikanske liv" aldri ble satt i fare.
          http://www.slate.com/articles/news_and_politics/war_stories/2017/08/sagan_and_valentino_study_shows_americans_would_likely_support_nuclear_first.html

          det blir mer og mer åpenbart, vi går til helvete i en håndkurv … det er så få meningsmotstandere og for mange mennesker som hevder uskyld basert på uvitenhet (ekte eller falske) som skjuler en ondartet mangel på menneskelighet.

  21. Bill
    August 21, 2017 på 11: 18

    I mellomtiden er demokratene bekymret for at statuer vil fornærme folk.

    • BobS
      August 21, 2017 på 13: 32

      Du ser ut til å ha litt kjennskap til internett ... du bør kunne finne instruksjoner om å gå mens du tygger tyggegummi.

      • August 21, 2017 på 14: 20

        BOB S, VIRKELIGHETEN er at "Demokratene" IKKE KAN gå og tygge tyggegummi
        uten å SKRIKE OM RUSSERE OG STATUER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • BobS
          August 21, 2017 på 15: 05

          "Caps Lock"-tasten ser ut til å fungere feil.

    • August 22, 2017 på 19: 28

      Det er ikke sant. Det er ikke bekymret for at en statue vil fornærme noen. Det er erkjennelsen av at disse statuene fremmer rasisme og ble reist med det formål å fremme rasisme under Jim Crow-tiden etter Plessy v Ferguson på 1890-tallet gjennom hele den gjenopplivede Klan-perioden og deretter igjen i løpet av 1950- og 1960-årene under segrasjonistenes kamp mot stoppe borgerrettigheter. Denne erkjennelsen fører deretter til at grupper bestemmer seg for å fjerne disse statuene fra offentlig eiendom som offentlige monumenter.

      Så hvem blir egentlig fornærmet? Fornærmet nok til å marsjere for å oppfordre til vold og banke opp folk? Alt-høyre, nynazistene og KKK, det er hvem.

      Hvis du nå kritiserer at demokrater med rette er bekymret for vold i hjemmet på grunn av rasisme og hvit overherredømme, men ikke ser ut til å bry seg om vold i utlandet på grunn av American Imperial Project som er mye større og verre, så er jeg 100 % enig. Men det var vel ikke det du skrev?

  22. historisk vs
    August 21, 2017 på 11: 09

    For de som er interessert i litt historisk bakgrunn, foreslår jeg Matthew Carrs bok "Sherman's Ghosts." Det er en fengslende studie om hvordan borgerkrigsgeneralens angrep på infrastrukturen som forsynte de sørlige opprørerne utviklet seg til en politikk med bevisst massedrap av fiendtlige ikke-stridende.

    Interessant nok siterer Carr en artikkel i en Marine Corps Gazette fra 1989 der det er spådd "Skillnaden mellom 'sivil' og 'militær' kan forsvinne" og total kontroll over "tv-nyheter kan bli et kraftigere operativt våpen enn panserdivisjoner."

    • Gregory Herr
      August 22, 2017 på 17: 33

      Interessant at en artikkel i en Marine Corp Gazette fra 1989 ville se en kommende total kontroll over TV-nyheter.

  23. Michael Kenny
    August 21, 2017 på 10: 46

    Tror Davies seriøst at ethvert land kommer til å fordømme sin egen oppførsel som en krigsforbrytelse? Kan han gi et eksempel på et slikt tilfelle? Er han klar over at noen russisk forfatter offentlig fordømmer angrepet på Aleppo som en krigsforbrytelse? Han har rett og slett falt i den klassiske "Amerika dårlig, ikke-Amerika god"-fellen: fordi alt USA sier er løgn, må alt en utpekt "fiende" sier være den usminkede sannheten. Det er alt annet enn logisk! Som jeg sa i forbindelse med Ray McGoverns artikkel, ville jeg tatt Mr Davis seriøst hvis han fordømte USAs utpekte "fiender" like kraftig som han fordømmer USA.

    • August 21, 2017 på 11: 36

      Hei: Vi er de "gode gutta"

      --------------------
      Desember 7, 2015
      De "gode gutta"

      Vi dreper uskyldige barn med droner
      Vi ødelegger deres familier og deres hjem
      Vi bomber andre land som aldri invaderte oss
      Vi dreper og dreper, så hvorfor alt oppstyret?
      Vi er de "gode gutta"

      Vi allierer oss med diktatorer som hogger hodet av
      Vi er deres partnere i å gjøre folk døde
      Vi går sammen med det onde og sprer det rundt
      Vi er dens allierte og massebombing florerer
      Men hei, vi er de "gode gutta"

      Vi finansierer og trener terrorister, vi sier, "vi er imot"
      Vi spiller dette dødelige spillet mens vi hjelper fiendene våre
      Vi er "respektable" hyklere, og har makten
      Vi er virkelig gangstere, men en "hederlig" dusj
      Likevel er vi "de gode gutta"

      Vi er "lederne" som styrer massene
      Vi driver med bullsh-t og er farlige esler
      Vi er "krigerne" som aldri kjemper i kamp
      Vi sender livegne, som adlyder som dumme storfe
      Men vi er de "gode gutta"

      Vi opptrer og paraderer på verdensscenen
      Vi burde egentlig være i håndjern og innelåst i et bur
      Vi er diktatorer og despoter og «statsmenn» også
      Vi ville alle se "imponerende" ut i en dyrehage
      Fordi vi er de "gode gutta"

      Vi "bringer med demokrati" og har et "ansvar for å beskytte"
      Vi bomber og blitzer land med helvetes effekt
      Vi danner koalisjoner med andre krigsforbrytere
      Vi lykkes på djevelsk vis i å gjøre mange land ulevelige
      Men hei, vi er de "gode gutta"

      Vi spruter ut ord som «rettsstaten» og «demokrati»
      Vi er kreative løgnere, og markedsfører og selger hykleri
      Vi snakker om "frihet" og "menneskerettigheter"
      Vi er blodige hyklere hvis styrke er å hetse
      Hei, vi er de "gode gutta"

      Vi går amok og ingenting vil stoppe oss
      Vi er en dødelig sykdom og vi er fylt med puss
      Vi er Satans hjelpere og djevler fra helvete
      Vi skal etter hvert bidra til jordens farvel
      Så farvel: Vi er de "gode gutta"...

      [mer info på linken nedenfor]

      http://graysinfo.blogspot.ca/2015/12/the-good-guys.html

    • Joe Tedesky
      August 21, 2017 på 12: 21

      Jeg er enig i Michael, rapportering av alle krigsforbrytelser, eller følgeskader, bør rapporteres. All krig er dårlig, og bør unngås på mulig måte. Jeg tror grunnen til at forfattere har en tendens til å rapportere mer om USAs mange overtredelser, delvis skyldes for å varsle reporterne om amerikansk lesning. Selv om, som du sa, rapportering om grusomhetene begått av alle sider burde være det viktigste, for det vi lesere burde vite om.

    • August 21, 2017 på 14: 03

      Michael Kenny, ingen av "Amerikas fiender" kommer i nærheten av SKREKKET
      OG ØDELEGGELSE «AMERICA» har utløst rundt om i verden i mange mange år. STUDIEHISTORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Dave P.
      August 21, 2017 på 14: 57

      Michael Kenny: Når jeg har lest kommentarene dine i en stund nå, med respekt, vil jeg minne deg på at du ser ut til å være full av hat til Russland, og heller veldig forstyrret av det. Ingen sier at Russland eller russere er helgener. Denne nylige boken om russisk historie gir en veldig upartisk beretning om russisk imperialisme:

      Russland, Once and the Future Empire av Philip Longworth. utgitt 2005

      Philip Longworth er britisk historiker, som underviste ved McGill University i Montreal i mange år. I boken presenterer Longworth en veldig rettferdig sammenligning av de keiserlige nasjonene; Britiske, franske, russiske, tyske, svenske og nylig amerikanske – i løpet av de siste seks eller syv århundrene.

      Og du lurer hele tiden på Ukraina. Du unnlater å ta i betraktning at historien, og folket i Russland og Ukraina, så vel deres religion, kultur og språk, er knyttet sammen i mer enn et årtusen nå. Det er unntak av Vest-Ukraina, som har polsk og litauisk fortid. Å rive dem fra Russland slik Vesten har prøvd å gjøre siden 1991 er like mye en forbrytelse, om ikke mer, som det var å reise Berlinmuren.

      Berlinmuren var i det minste et direkte resultat av andre verdenskrig. Nå etter kommunismens fall, hvilken rettferdiggjørelse er det for å reise en mur mellom de to folkene som dessverre fant seg delt på de to sidene som pleide å være en administrativ grense da Sovjetunionen brøt sammen, og mennesker hvis liv var sammenvevd i århundrer . Men vi som hadde smaken av British Empire kan lett forstå dette totale hykleriet fra Vestens side.

      Når det gjelder frigjøring av Aleppo, prøvde den syriske arabiske hæren – med russisk luftstøtte – å minimere skaden fra det enkle faktum at det er deres land, det er deres folk. De ønsker å drepe uskyldige sivile, de ønsker ikke å ødelegge hjemmene deres da de må gjenoppbygge det. Vesten har ingen slik pleie – som ble vist av "sjokk og ærefrykt"-behandlingen de ga irakerne. Og det har pågått siden da. Når vil vi i vesten lære litt visdom!

      • Dave P.
        August 21, 2017 på 17: 11

        En rettelse til ovenfor: – Bør lyde: ” . . . De ønsker ikke å drepe uskyldige sivile, de ønsker ikke å ødelegge hjemmene deres da de må gjenoppbygge det. . ."

      • Patrick Lucius
        August 21, 2017 på 20: 45

        God respons Dave. Mike Ks svar virket urettferdig, glad du svarte ham.

        • Nancy
          August 23, 2017 på 11: 26

          Jeg tror han reagerte på den latterlige kommentaren til Michael Kenny, ikke mike k. To forskjellige personer.

    • Realist
      August 21, 2017 på 15: 37

      Prosjekt mye? Så hvis du tenker litt hardere, bør du forstå hva som motiverer din egen "Amerika kan ikke gjøre noe galt og Russland kan ikke gjøre noe godt"-holdning. Eller ser du ikke de tre fingrene som peker tilbake mot deg selv når du peker mot andre?

    • BobS
      August 21, 2017 på 17: 30

      "Amerikas utpekte "fiender" blir fordømt mer enn nok i MSM.
      Du tror ikke det er verdi i andre synspunkter?

    • Patrick Lucius
      August 21, 2017 på 20: 48

      Jeg la ikke merke til at Davies stolte på russiske forfattere, Russland er ikke poenget med artikkelen i det hele tatt.

    • August 22, 2017 på 19: 19

      Se, å fordømme 'fienden' gir makt til denne regjeringen, som er gjort legitim av våre stemmer (selv om vi stemmer mot hvem som vinner) og finansiert av våre skatter, til å føre krig mot den fienden.

      Vi er ikke ansvarlige for hva Russland eller Kina eller Iran eller Syria eller Libya gjør. Vi er ansvarlige for hva USA (eller Storbritannia hvis du er britisk) gjør i kampen mot Russland eller Kina eller Iran eller Syria eller Libya.

      Så vår jobb som motstandere av vold er å si fra mot vår regjering.

      Det er for mye som taler mot "fienden" allerede i denne nasjonen - det er alt mainstream-mediene gjør, og deres fokus på det oversvømmer sosiale medier. Noen må gjøre det motsatte.

  24. Joe Tedesky
    August 21, 2017 på 10: 42

    Å spre frihet er ikke en pen ting. Hvis bare USA ikke hadde bestemt seg for å håndheve Yinon-planen. Her er vi 16 år på vei til å påtvinge vår hevn for 911, og døden og ødeleggelsene som et resultat har absolutt overskredet kvoten som trengs for å befri oss fra vår hevn på den forferdelige septemberdagen i 2001. Likevel presser militæret vårt på. Hvordan vi innbyggere får slutt på dette, er et pågående mysterium for hvordan man kan gjøre noe. Disse krigene er så vanlige i hverdagen, at jeg tror de fleste amerikanere ikke har disse krigene først i hodet. På en eller annen måte må all denne krigen ta slutt, men jeg vet bare ikke hvordan dette målet, hvis det er et mål, vil bli oppnådd. Å herregud, hva du skal gjøre, hva du skal gjøre.

    • August 21, 2017 på 14: 00

      "Jeg tror at de fleste amerikanere ikke har disse krigene først i hodet."
      FOR EN UNDERSTATNING!!!!!!!!!!! DE FLESTE AMERIKANERE ER ZOMBIER
      SOM IKKE HAR NOE PÅ SITT ANNET ENN Å OVERLEVE
      FRA DAG TIL DAG!!!!!!!!!!! OG KRIGSKRIMINALENE ELSKER DET SÅDAN!!!!!!!!!!!!!!

      • Joe Tedesky
        August 21, 2017 på 18: 19

        Vår angst over mangelen på vist avsky fra borgerskapet vårt er vår røde tråd av enhet, men beskrivelsen din er langt mer emosjonell enn min, og jeg er helt enig.

    • mike k
      August 21, 2017 på 16: 34

      Jeg også Joe. Dette er en av mange kritiske problemer som jeg ikke ser at vi løser. Trist men sant. Å leve i en mislykket kultur er en tispe, men vi må finne en måte å få livene våre til å telle på tross av uvitenhet og galskap rundt oss.

      • Joe Tedesky
        August 21, 2017 på 18: 21

        Aldri gi opp. Ja mike, selv om du og jeg ikke er flertallet, bør vi fortsatt føle oss forpliktet til å utdanne de feilinformerte massene.

  25. August 21, 2017 på 09: 57

    The Ghouls Rule fra The House of Blood:
    Juli 15, 2017
    The Ghouls of the Earth

    Jordens ghouls har kontroll
    Til djevelen har de solgt sine sjeler
    Skapere av kaos, skitt og krig
    Dyrt kledd og råtten til kjernen

    Verdensscenen er deres plattform
    Der de håndhilser og omfavner
    Du kan se disse skurkene opptre
    Mens de myrder menneskeslekten

    Hovedkontoret deres er: "The House of Blood"
    Huset er hvitt, men skjuler crud
    Et sted der drap planlegges
    Et sted som planlegger krig i mange land

    Skaperne av blodbad lever av grusomhetene
    Massiv fortjeneste er laget av blodige grusomheter
    Bedriftskannibaler er vampyrer i dress
    Og alle ghoulene teller byttet sitt

    Kriminelle og gangstere har kontroll
    Ondskapen de foreviger har tatt en toll
    Land ødelagt, millioner er døde
    Millioner er flyktninger, og millioner har blødd

    Hvem vil bringe rettferdighet og sannhet også?
    Hvem vil arrestere disse demonene fra helvete?
    Hvem vil straffe dem for deres sataniske rolle?
    The Ghouls of the Earth har kontroll...

    [mer info på linken nedenfor]

    http://graysinfo.blogspot.ca/2017/07/the-ghouls-of-earth.html

    • mike k
      August 21, 2017 på 16: 29

      Flott dikt Stephen.

    • August 22, 2017 på 13: 57

      elsker det
      jeg har skrevet noen få

      Holdt i mørket Fed på tull og løgner
      Illusjonen om valg er noe alle kjøper
      Cookie cutter-kandidater
      Skuespillere i en forestilling
      Alt dette er bare et knep
      For å opprettholde status quo
      De demoniserer et spøkelse
      De lager et behov
      For å frata deg rettighetene dine
      Så du vil gjerne innrømme
      Innerst inne vet du at det er sant
      Åpne øynene dine
      Kjenner du ikke igjen løgnene
      Du har blitt instrumentet
      For å fremskynde døden
      De heiser flagget
      Og vift med sverdet
      Så marsjerer du deg blindt til krig
      Hallelujha Pris Herren
      Hvor har vi hørt dette før

      • August 22, 2017 på 13: 59

        Forvist til jorden
        Vitne til fravær av sjeler eller fornuft
        til en visnende verden
        Å leve på hellige steder
        mens lukten av død henger i luften

        Uskyldig i ondskap
        Den uoppfattede
        de ser leiemorderens hjerte
        Hans budskap om korrupsjon
        Raseri brenner
        påkaller lovprisninger til dødens budbringer

        De guddommelige ingeniørene
        kom på en løgn vi kan tro på
        Beundre deres håndverk
        myrdet håp
        Bøddelen nærmer seg
        Earthborne faller under bladet hans

        Ufødt
        fortsatt uskyldig
        Hagen er beplantet
        Frøet med kjærlighet og håp og enhet
        og inspirasjonsord
        bære pusten vår inn i lyset

        Vi dveler
        søker tilflukt bak deres hellige fløy
        Rørende minner våkne
        inn i vår refleksjon
        vi er født
        en gang til

  26. mike k
    August 21, 2017 på 09: 42

    Utslettelsen av Nord-Korea var vår største luftbombing
    "gjennomføring". Hver by og landsby ble ødelagt og over tre millioner menn, kvinner og barn myrdet.

    • Sam F
      August 21, 2017 på 16: 23

      Ganske lik teppebombingen av Vietnam, Kambodsja og Laos som drepte over to millioner uskyldige.
      Og selvfølgelig det USA-støttede folkemordet på påståtte kommunister i Indonesia som drepte over én million.
      Og minst ti ganger så mange sultet, drept av sykdom, såret, voldtatt eller kastet ut i fattigdom.
      Ja, et fantastisk amerikansk århundre med prestasjon, brakt til deg av ditt MIC/sionist/WallSt oligarki.
      Med slike venner, hvem trenger fiender?
      Den globale krigen mot feil starter i DC, som er sivilisasjonens offentlige fiende nummer én.

      • mike k
        August 21, 2017 på 16: 28

        Ditto Sam. Rett på.

      • Steve X
        August 22, 2017 på 16: 50

        Sam F- veldig godt sagt, og det er alt i vårt navn. Disse skamløse politikerne forårsaker så mye død og ødeleggelse uten samvittighet. Virkelig ond.

  27. Tom Welsh
    August 21, 2017 på 09: 03

    'Ved starten av den amerikanske invasjonen av Irak i 2003 beordret president George W. Bush det amerikanske militæret til å gjennomføre et ødeleggende luftangrep på Bagdad, kjent som "sjokk og ærefrykt."

    Faktisk var den ekstremt voldelige bombingen av Bagdad Blitzkrieg. Men av en eller annen grunn valgte amerikanerne å ikke bruke dets egennavn.

    • Antonia
      August 21, 2017 på 09: 09

      Det samme skjedde med Serbia. Den motbydelige krigsforbryteren Tony Blair var veldig fornøyd med å svirre serberne, som var allierte i motsetning til de fascistiske kroatene!

    • mike k
      August 21, 2017 på 09: 37

      Vi lærte mye av tyskerne under andre verdenskrig, gjorde vi ikke?

  28. evelync
    August 21, 2017 på 08: 56

    Dette er grusomt.

    Det eneste som vil stoppe dette tilfeldige drapet fordi militære løsninger alltid blir brukt som en første, første, første utvei i stedet for (som general Clark pleide å si om hans motstand mot Irak-krigen – "som en siste, siste, siste utvei". ”)
    det eneste som vil stoppe det er for beslutningstagerne i Washington DC å beordre at "siden de tror at nasjonal sikkerhet står på spill når de bruker militærmakt for å løse ethvert "problem" ved å bombe byer til glemsel at fra nå av vil våpnene vil bli gitt gratis; bombene fri; – la oss se hvor raskt MIC, stille overtaler sine folkevalgte i regjeringen om at «nei» kanskje dette ikke er nasjonal sikkerhet likevel. Det er for dyrt for dem å produsere denne dritten "gratis". Vi burde finne en annen måte.
    De har alt for mye skattebetalerpenger og kreditt fra statskassen til å betale for denne ødeleggelsesmaskinen.
    Og løser det noen gang noe? NEI!!!!!!
    Det gjør ting verre som vår dedikerte historiker, pensjonerte oberst, professor ved Boston University, Andrew Bacevich fortsetter å fortelle oss.
    Bacevich som mistet sin egen sønn til dette ødeleggelsesmaskineriet, selv mens han advarte om hvordan vi har vært på vei nedover denne gale veien i flere tiår, og skrev om denne dårskapen som gjør oss mindre trygge på:
    "Amerikas krig mot det større Midtøsten: En militærhistorie"

    • mike k
      August 21, 2017 på 09: 35

      Gode ​​poeng evelync. Jeg liker forslaget om gratis bomber. Kraften til våpenprodusentene ligger bak MIC.

    • Sam F
      August 21, 2017 på 19: 21

      Veldig morsomt forslag; Jeg er sikker på at våpenprodusentenes patriotisme vil skinne den dagen.

  29. BobS
    August 21, 2017 på 08: 25

    "Hvorfor hater de oss?"

Kommentarer er stengt.