Det er påtakelig frykt i det offisielle Washington hver gang noen tør foreslå å holde Israel ansvarlig for sine forbrytelser mot palestinerne. I stedet haster det med å komme med unnskyldninger og fornekte virkeligheten, et mønster utfordret av en bok av Max Blumenthal, anmeldt av David Swanson.
Av David Swanson
Max Blumenthals siste bok, 51-dagerskrigen: Ruin og motstand i Gaza, forteller en mektig historie sterkt godt. Jeg kan tenke på noen få andre begreper som nøyaktig karakteriserer det israelske angrepet på Gaza i 2014 i tillegg til «krig». Blant dem er «okkupasjon», «drapsfest» og «folkemord». Hver tjener et annet verdifullt formål. Hver er riktig.
Bildene folk bringer til tankene med begrepet «krig», universelt utdatert, er grotesk utdaterte i en sak som denne. Det er ingen hærpar på en slagmark. Det er ingen slagmark. Det er ikke noe mål å erobre, frata eller rane. Befolkningen i Gaza er allerede beseiret, erobret, fengslet og under beleiring – permanent overvåket av militære droner og fjernstyrte maskingevær på toppen av fangeleirens vegger.

Israels statsminister Benjamin Netanyahu møte med sine generaler for å diskutere offensiven i Gaza i 2014. (Israelisk regjeringsbilde)
Ved å slippe bomber på hus, prøver ikke den israelske regjeringen å beseire en annen hær på en slagmark, prøver ikke å få besittelse av territorium, prøver ikke å stjele ressurser fra en fremmed makt, og prøver ikke å holde tilbake en fremmed hærs forsøk på å erobre Israel.
Ja, selvfølgelig, Israel vil til syvende og sist at Gazas land skal innlemmes i Israel, men ikke med ikke-jødiske mennesker som bor på det. (1947 prosent av Gazas innbyggere er flyktninger fra Israel, familier som ble etnisk renset i 1948-XNUMX.)
Ja, selvfølgelig, Israel vil ha fossilt brensel utenfor Gazas kyst. Men den har dem allerede. Nei, det umiddelbare målet for den israelske krigen mot Gaza i fjor, som den to år før, og som den fire år før det, ville passe perfekt til et navn som «The 51 Day Genocide». Hensikten var å drepe. Målet var ikke annet enn midlet.
I 2014, som i 2012 og 2008, angrep Israel igjen folket i Gaza ved å bruke våpen gitt gratis av den amerikanske regjeringen, som man kunne stole på, til og med stå helt alene, for å forsvare Israels forbrytelser ved De forente nasjoner. Ved å praktisere det som ble kalt Dahiya-doktrinen, var Israels politikk en kollektiv straff.
Historiene i amerikanske medier fokuserte på israelernes frykt. Gaza-beboernes død ble forklart som tilsiktede ofre av et folk med en "martyrkultur" som noen ganger velger å dø fordi det lager gode videoopptak. Tross alt ringte Israel folks hus og ga dem fem minutters advarsler før de sprengte dem. Det faktum at det også var å sprenge tilfluktsrom og sykehus de kunne flykte til, ble forkastet eller forklart som involverer militære mål.
Men de israelske mediene og internett var fulle av åpen talsmann fra topp israelske tjenestemenn for folkemord. 1. august 2014 la nestlederen i Israels parlament ut på sin Facebook-side en plan for fullstendig eliminering av Gazas folk ved bruk av konsentrasjonsleire, for å ta et av dusinvis av eksempler.
Og det hele ble sparket i gang da statsminister Benjamin Netanyahu løy om at tre drapsofre fortsatt kan være i live, feilaktig ga Hamas skylden for kidnappingen deres, og begynte å raidere hus og massearrestere Gazans. Så snart Israel og USA hadde avvist helt rimelige våpenhvilekrav fra Hamas, var krigen/folkemordet på i 51 dager – med stor folkelig støtte i Israel. Omtrent 2,200 Gazasere ble drept, over 10,000 såret og 100,000 gjort hjemløse av en veldig ensidig «krig».
Her er en smakebit av hvordan Blumenthal beskriver hva som skjedde:
“De to frivillige Røde Halvmåne fortalte meg at de senere fant en mann i Khuza'a med streng mortis, og holdt begge hendene over hodet i overgivelse, og kroppen hans var fylt med kuler. Dypere i byen oppdaget de en hel familie så dårlig nedbrutt at de måtte skyves med en bulldozer i en massegrav. I et felt på den andre siden av byen fant Awad og Alkusofi en skallsjokkert kvinne som var minst åtti år gammel, gjemte seg i et hønsegård. Hun hadde tatt ly der i ni dager under beleiringen, uten å leve av annet enn kyllingfôr og regnvann. ”
Mens hver bombet skole og sykehus ble forklart med påstanden om at gazanske krigere skjulte seg blant "menneskelige skjold", møter vi gazanere i Blumenthals bok som bokstavelig talt ble holdt opp som skjold av israelske soldater som skjøt på gazanere fra over skuldrene. Folk fikk også testet nye ekle våpen, inkludert Dense Inert Metal Explosives (DIME).
Israels folk fulgte generelt med denne krigen (med mange beundringsverdige unntak) og valgte senere arkitektene sine. Protester mot krigen ble forbudt, og ulike løgner (inkludert de om de tre drapsofrene som sparket det hele av) ble avslørt i løpet av dager eller uker. Uansett var poenget å drepe mennesker, og folk ble drept. Og uansett i Washington, heller ikke, som holdt våpnene flytende, ganske ulovlig.
Gaza sendte rundt 4,000 raketter inn i Israel, med liten tilsynelatende effekt - raketter hvis totale samlede nyttelast omtrent tilsvarte den for bare 12 av rakettene Israel sendte til Gaza fra F-16-tallet med tillatelse til Land of the Free.
Det «internasjonale samfunnet» samlet seg i Kairo 12. oktober, og diplomater «diskuterte ødeleggelsen av Gaza som om den var et resultat av en naturkatastrofe – som om missilene som reduserte grenseområdene til stripen til grus, var meteorer som kom ned fra ytre områder. rom."
Det var ingen måte å diskutere skade på begge sider på en måte som ville få Israels handlinger til å virke legitime, selv etter standardene til det "internasjonale samfunnet", så de diskuterte den ensidige skaden som om ingen var ansvarlig.
Er dette dit USA er på vei kulturelt og med sine egne kriger? En grunn til å håpe ikke er at motstander av Israels kriger er et av de få stedene der amerikansk ungdom er forlovet i antikrigsaktivisme. Det er likevel grunn til bekymring. USA har fulgt den israelske modellen for innenrikspoliti, dronebruk, attentat og propaganda, og den israelske ledelsen i forhold til Irak, Syria og Iran.
Ettersom det amerikanske militæret beveger seg mer og mer mot å behandle verden slik Israel behandler Gaza, blir verdens fremtid mer og mer i tvil. Og det er lite som tyder på at amerikanere vil motsette seg handlinger fra sin egen regjering ganske enkelt fordi de tidligere har motsatt seg de samme handlingene fra Israels regjering.
David Swanson er en forfatter, aktivist, journalist og radio vert. Han er direktør for WorldBeyondWar.org og kampanjekoordinator for RootsAction.org. Swansons bøker inkluderer Krig er et løgn. Han blogger på DavidSwanson.org og WarIsACrime.org. Han vertene Snakk Nation Radio. Han er en 2015 Nobels fredspris nominert. Følg ham på Twitter: @davidcnswanson og FaceBook.

La oss ikke glemme: Gazanerne skjøt «missiler» mot sitt eget land, land israelerne hadde drevet dem ut av under utførelse av krigsforbrytelser og forbrytelser mot menneskeheten.
Sammen med USA er Israel en terrornasjon. Og fryktmonerne i USA som advarer om en galning med atomvåpen når de snakker om Iran, støtter en galning med flere atomvåpen – Benjamin Netanyahu. Og det faktum at Mr. Netanyahu ble valgt og gjenvalgt viser det sanne ansiktet til sionismen, og den israelske offentligheten. Og Amerika, kanskje til og med som en avledning, ønsker å få alt opp av det konfødererte flagget, når det sanne symbolet på undertrykkelse og folkemord er blå Davidsstjernen på hvit bakgrunn. Nå er et nytt presidentkappløp her med alle kandidatene som kjemper om å bli den israelske visekongen til USA. Kort sagt er USA en Isareli-koloni med sin utenrikspolitikk laget i Tel Aviv og håndhevet av AIPAC. Jeg er til og med skeptisk til Iran-samtalene. Jeg frykter at de er en list og den såkalte uenigheten med Israel et knep, slik at USA kan fortelle offentligheten at de forsøkte å forhandle før bombing. Verden kan være på vei inn i WW III, med galningene i Israel og USA som smører hjulene.
Det var ingen "krig", bare en annen orkestrert massakre, en kampanje for sivil terror, for å opprettholde Israels onde, ulovlige beleiring.
Doucets skammelige film: Children of the Gaza war
Av John Hilley
http://johnhilley.blogspot.co.uk/2015/07/doucets-shameful-film-children-of-gaza.html
Max Blumenthal:
Israel er angivelig i forhandlinger med Hamas for i det minste å avverge en ny konflikt. Det kan være fordi de ikke ønsker noen militær aktivitet på sin sørlige grense mens de kolliderer med Hizbollah på den nordlige grensen; det kan være fordi Israels militære etterretningsapparat, der det er mer strategisk tenkning [enn i den sivile regjeringen], ser på Hamas som en stabilitetsstyrke i Gaza. De vil faktisk at Hamas skal være der fordi Hamas styrer. Hamas bruker faktisk sine egne militære enheter for å forhindre rakettoppskyting under våpenhviler.
Men disse krigene er uunngåelige så lenge Israel forblir en jødisk stat. Så lenge den forblir en jødisk stat, må den opprettholde sitt kunstige demografiske flertall med voldelige midler; ved å lagre folk, ved å okkupere og kontrollere dem, eller ved å ekskludere dem som flyktninger. Avigdor Lieberman, den tidligere israelske utenriksministeren, har sagt at en fjerde krig på Gazastripen er uunngåelig – akkurat som en tredje krig i Libanon er uunngåelig. Spørsmålet er bare når.
«Spørsmålet er bare når»: Max Blumenthal om krig på Gazastripens fortid – og dens fremtid
Av Elias Isquith
http://www.salon.com/2015/06/27/the_question_is_just_when_max_blumenthal_on_war_in_the_gaza_strips_past_%E2%80%94_and_its_future/
Hvordan The Big Money startet denne galskapen.
http://warprofiteerstory.blogspot.com
Til tross for det grufulle innholdet, har Mr. Swanson skrevet et nyttig essay. Kommentarene mine kan se ut til å være kranglete, men de er mer en mening enn uenighet.
Det er mitt syn at Israel egentlig ikke bryr seg om hvor mange palestinere det dreper, men er litt begrenset foreløpig på grunn av verdensopinionen. Tross alt er BDS ennå ikke gjort ulovlig overalt, og morderne må vise en viss tilbakeholdenhet.
Først nylig fikk jeg vite at jødedommen har en "fundamentalistisk" side. For disse typene er det ikke mer synd å drepe ikke-jøder enn å tråkke på en kakerlakk.
xxxx://coteret.com/2009/11/09/settler-rabbi-publishes-the-complete-guide-to-killing-non-jews/
Det var vanskelig for meg å forstå at denne karen rettferdiggjør sin tro ved å referere til Toraen, men etter en stund skjønte jeg at dokumentet er nødt til å ha gale ting som er minst like ille som Bibelen.
Palestinerne okkuperer land som de invaderende jødiske sionistene gjør krav på. De må gå. Å drepe dem i detaljdoser gjøres av to grunner: det gjør livet for de gjenværende menneskene stadig mer uutholdelig på grunn av den tilhørende ødeleggelsen av infrastrukturen, og "moderat drap" tolereres godt av "gode kristne" i USA. Selv de funde-kristne her kan kneble over 50,000 XNUMX+ kroppstall.
Men massemord er og har alltid vært på bordet. Som med nazistene har sionistene søkt "effektivitet".
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_depopu17a.htm
Referanser til dette var ikke lett å spore opp – Israel har en skikkelig evne til å lage ting de ikke liker å forsvinne ned i minnehullet. Og historien ble øyeblikkelig angrepet av en rekke nei-sigere.
hxxps://archive.is/OWBMa#selection-547.3-547.13
Men etniske våpen er ekte nok. Den første referansen jeg noen gang så var i Military Review fra 1970.
xxxx://www.usa-anti-communist.com/pdf/Military_Review_November_1970.pdf
Som den første lenken sa, var problemet for Israel at de lokale jødene og araberne har flere likheter enn vanlig, noe som gjør alternativet "etniske våpen" ganske risikabelt. Men et massedrap med målrettede sykdommer kunne fortsatt ordnes ved å inokulere bare de jødiske innbyggerne i den skitne lille apartheidstaten.
Uansett hvordan det er ordnet, må ikke-jødene i Israel gå. Gå til Jordan, gå til Sinai, eller dra rett til helvete. Bare så lenge de er borte.
Tross alt, som alle andre ikke-jøder i verden, er ikke palestinerne egentlig "mennesker" for de jødiske fundamentalistene. Og det er omtrent alt du finner i Israel i disse dager. Stadig færre anstendige folk bor der. Jeg kan tenke meg at nesten alle amerikanske jøder ville bli like forferdet over hendelsene i Israel som meg.
Enhver religion kan forvrenges for å tjene menneskelig ondskap. Sionismen antas av mange å ha kapret jødedommen og kristne sionister.
Uansett er sionismen like ekstrem som religion blir med tanke på deres vellykkede forsøk på å propagandere fremmede land ved å kontrollere moderne medier og tvinge utenlandske politikere til å gjøre deres skadelige bud på etnisk rensing og det som teknisk sett er folkemord (av kultur) etter noen definisjoner.
Jeg siterte kapittel og vers fra Atlmud (omorganisere bokstaver) som oppfordrer til folkemord mot Egntiles (omorganisere. Mitt innlegg ble sensurert.
Farvel Consortium nyheter. Sannheten er ikke i deg.
Min unnskyldning til konsortiumnyheter. Innlegget er der "avventer moderering."
'Moderasjon' er sikkert irriterende, men dette er et tema som sannsynligvis vil trekke alle slags gale folk inn. De statsfinansierte «bosetterne» på Vestbredden og nynazistene er begge gale, og hver av dem ville elske å få slikkene sine. i.
Selv i generiske tråder unngår jeg å bruke to komplette lenker fordi det ser ut til å alltid forårsake "moderering".
Jeg tar tilbake unnskyldningen min.
De sensurerte meg. Jeg siterte kapittel og vers for å vise at altmud (omorganisere bokstaver) oppfordrer til folkemord mot ikke-jøder. Innlegget mitt er slettet.
God jøde (judaister) og dårlig jøde (sionister) er den offisielle stillingen til Consortiumnews.
Farvel. Sannheten er ikke i deg.
Å oppmuntre til folkemord og andre grusomheter, eller i det minste forsvare eller tolerere dem, er ikke unikt for jødedommen.
Mange grusomheter tilskrives Gud i Det gamle testamente, som av kristne anses som en del av Bibelen deres. Teologen William Lane Craig, respektert i konservative og evangeliske kristne kretser, har forsvart det vi normalt ser på som grusomheter, som for eksempel slakting av kanaaneerne, som ok så lenge de er befalt av Gud, noe som er tilfellet iht. Bibelen, det såkalte og så betraktede "Guds Ord".
http://www.alternet.org/story/150742/one_more_reason_religion_is_so_messed_up%3A_respected_theologian_defends_genocide_and_infanticide
Og selvfølgelig har kristne tradisjonelt trodd, og konservative og evangeliske og spesielt fundamentalistiske kristne tror i dag, at alle de som, uansett grunn, ikke kommer til å "ta imot Jesus Kristus som Herre og Frelser" i løpet av denne levetiden, inkludert de som tilfeldigvis gjette feil ved å holde seg til andre religioner enn kristendommen, er dømt til helvete for all evighet.
Personlig avsløring: Jeg vil anse meg selv for å være en deist. Deister anser at fornuften får dem til å konkludere med at det meget sannsynlig er en Skaper som kan betraktes som Gud, men avviser enhver påstått åpenbaring fra Gud, slik som Bibelen, Koranen eller Toraen, som faktisk slik. Og jeg er helt enig med dem. Jeg har problemer med å akseptere noen av konklusjonene som ateisme fører til, men jeg har også problemer med å akseptere noen av de påståtte åpenbaringene fra Gud som faktisk.
Et problem jeg har er at for eksempel Bibelen og Koranen ikke begge kan være sanne åpenbaringer fra Gud. Hvis den ene er "den sanne" åpenbaringen fra Gud, er den andre ikke det. Og dermed ser en persons skjebne eller lykke i et fremtidig liv (hvis det er en) ut til å avhenge av at en person korrekt identifiserer, eller gjetter, hvilken av mer enn én påstått åpenbaring fra Gud som er "den ene sanne" åpenbaringen fra Gud. Og hvis det er tilfelle, så er Gud virkelig en vilkårlig tyrann.
En annen personlig avsløring: Jeg pleide å være en kristen, men er ikke lenger. Jeg kjente og kjenner mange gode mennesker som er kristne; mange har vært til personlig hjelp for meg. Jeg fant imidlertid ut at det å ha et "personlig forhold til Jesus Kristus" ikke hadde hjulpet meg med å gjøre det mulig for meg å håndtere noen av mine veldig smertefulle personlige problemer. Selv om jeg respekterer mange mennesker som er kristne, føler jeg definitivt at det er det rette for meg å ikke være kristen. Og hvis det er gode mennesker som er kristne, så er det sikkert gode mennesker som er jøder eller muslimer. Selv om jeg har klare grunner til å ikke ønske å følge noen av disse religionene, vil jeg ikke si at noen andre nødvendigvis tar feil for å følge en av disse religionene.
Konseptet jeg har er at Gud skapte mennesket som den beste formen for skapelsen hans med en hjerne til å tenke. Mennesket får frihet til å bruke hjernen på godt eller ondt. Gud fortalte deretter mannen gjennom sine sendebud at han ville belønne dem som ville gjøre de gode gjerningene, og vil straffe de onde gjerningsmennene på dommens dag. Alle budbringere kom med det samme budskapet. Det er deres følgere som korrumperte budskapet for sine egne interesser. For eksempel tror muslimer at den originale Bibelen og den opprinnelige Toraen var sanne åpenbaringer av Gud, men visse tilhengere av disse bøkene har over tid endret dem og inkludert et betydelig materiale for å imøtekomme deres egne behov.
Det er et annet konsept at Gud som skaper vet best om sin skapning. Han vet hvor han skal ødelegge og hvor han skal regenerere for å holde balansen i hans univers. Gud er uvillig til å dele denne funksjonen til mennesket, vel vitende om at han ikke vil bruke den riktig. Det er fordi mennesket har hjerne og den hjernen er programmert på en bestemt måte at mennesket føler seg dårlig på ødeleggelse og god på regenerering. Ellers er begge naturfenomener.
Zachary takker for lenken ovenfor som viser listen over israelske/amerikanske dobbeltborgere. Jeg kom over en slik liste en kveld, og et par kvelder senere kunne jeg for mitt liv ikke finne den listen igjen. Så takk, for nå kan jeg bekrefte at jeg ikke bare så ting. Det er en skam hvordan mennesker som Abe Fortas har vært i stand til å korrumpere vårt regjeringsorgan. I dette landet har det alltid vært én ting å prøve å gå på akkord med en annen statspolitiker, men et helt annet land! Egentlig! Likevel er dette arrangementet US Politicos har gjort med vår suverenitet når det gjelder å støtte Israel. Pålitelige meningsmålinger viser at amerikanere ikke støtter det USA gjør i Midt-Eat, men fortsatt roter våre regjeringsledere i navnet vårt. For hvems skyld gjør vi dette for Israels eller USAs?
JVP la ut en video i dag, fortalt av Wallace Shawn (for en mann den fyren er!) til minne om ettårsdagen for krigen i Gaza. Ha silkepapir tilgjengelig mens du ser på:
http://freedom4palestine.org/
Se Glenn Greenwalds intervju med Blumenthal i dag på The Intercept. Det er interessant når Blumenthal diskuterer sin personlige utvikling til aktivisme:
https://firstlook.org/theintercept/2015/07/08/israel-gaza-anniversary-interview-max-blumenthal/
Kjøp ditt eksemplar/kopier av Blumenthals bok i dag!
Glenn Greenwald har et godt intervju med Blumenthal på The Intercept i dag. Det er interessant å høre Blumenthal beskrive prosessen med utviklingen hans. Han er en veldig modig mann.
https://firstlook.org/theintercept/2015/07/08/israel-gaza-anniversary-interview-max-blumenthal/
Det har gått nesten syv tiår, (70 år) siden sionistene startet det faktiske fysiske folkemordsprogrammet mot palestinerne - og de hadde brukt tiår før 1947-48 på å planlegge og massakrere og utvise araberne når det sionistiske terroristantallet og militærutstyret var tilstrekkelig.
De er de mest ekstreme av alle moderne organiserte religiøse ekstremister og terrorhatgrupper – som opererer under retten til selverklært religiøs og rasemessig overherredømme.
Det tar bare litt tid og forskning for å forstå at det er INGEN rase, trosbekjennelse eller nasjonalitet som ikke er i stand til grusomhet. Det som likevel virker umulig å utrydde er ideen om at en (eller flere) grusomheter på en eller annen måte unnskylder eller rettferdiggjør neste runde med grusomheter. Enten det er direkte gjensidig ("Ja, men se hva de gjorde mot oss!") eller en del av et mer generelt mønster av undertrykkelse, kan de som bor på den betente ytterkanten av klokkekurven ALLTID finne en grunn til å rettferdiggjøre den verste oppførselen tenkelig. Uten å oppnå konsensus blant en hel gruppe mennesker om at GRUSOMHET ER FEIL – ingen unnskyldninger – kan det ikke forlate oss! Sinne ødelegger fornuften, logikken går mot åsene... hevnen stikker dypt, viklet seg rundt bunnen av øglehjernen der forsoning og nedrustning bare er svakhet. grusomhet er en jævla grusomhet, de kommer ikke i moderate lav-CAL-varianter. Sivilisasjon er en vanskelig virksomhet.
Bra sagt.
Folk som bare fordømmer andres handlinger uten å tilby en bedre måte, forteller oss bare at vi er maktesløse i møte med ondskap.
Personlig finner jeg svaret mitt i Kristus.
Men jeg respekterer analysen din. Det er en nødvendig begynnelse.
Ja, alle de bleke handlingene våre utenfor ble oppfunnet eller perfeksjonert i Israel, fra droner, kollektiv avstraffelse, brutal krig mot sivile, torturattentater osv.
Jeg kan ikke for mitt liv finne ut hvorfor et folk som var blitt så hardt forfulgt av nazistene, kunne begå slike brutale handlinger mot et annet folk. Når det gjelder USA, som elsker å fremstille seg selv som en verdens frelser, bør vi spørre oss selv hvor er vår menneskelighet? Inntil den israelske regjeringen bestemmer seg for å behandle palestinerne som mennesker, bør vi hindre alle som har dobbelt statsborgerskap med USA og Israel fra å tjene i embetet. USA bør også slutte å støtte Israel alle sammen. Dette sionistiske eksperimentet har mistet sin "holdbarhet" for å si det mildt. Inntil Israel godtar sine arabiske (sammen med andre religioner og kulturer) borgere, bør USA trekke seg som Israels storebror. Ikke mer "hjelp". Hele denne greia er uanstendig.
Amerikanske politikere har solgt sin medmenneskelighet til den sionistiske AIPAC-lobbyen i bytte mot at deres amerikanske politiske motstander(e) ikke blir finansiert av sionister og deres støttespillere i det amerikanske valget.
Det er bare en håndfull amerikanske politikere som ikke har gått med på Israels krav siden Israel angrep USS-friheten i 1967, og de få amerikanerne som reiste seg ble snart trukket ut av politiske verv av ulike grener av den sionistiske enheten som organiserte seg mot dem.
Mark I gir en lenke til en flott artikkel av Allison Weir. I artikkelen sin snakker hun om at Abe Fortas er en amerikansk høyesterettsfullmektig, og hvordan den ærede Mr. Fortas endret statsborgerskapskravet for å akseptere "Dual Citizens". Artikkelen handler om Donald Neff som insisterte på å rapportere sannheten om Israel, og betalte prisen innenfor sitt yrke. Neff ble svartballert for å ha fortalt sannheten. Jeg har også et problem med hvorfor når man objektivt rapporterer noe om Israel, blir man en antisemitt. Betyr det at hvis man skulle rapportere noe kritisk til Canada, England eller en hvilken som helst nasjon for den saks skyld, blir man anti-(sett inn landnavn her)? Denne gjengen som styrer Israel har spilt USA veldig bra, og vi bør til slutt si at nok er nok.
her er linken:
http://www.counterpunch.org/2015/07/08/donald-neff-a-journalist-erased-from-history-for-reporting-on-palestine/
Jeg tror det var George Washington som uttrykte eller skrev sin forakt for selve ideen om dobbelt statsborgerskap.
Takk for interessant link. Jeg kjente ikke igjen navnet 'Donald Neff', men artikkelen fikk meg til å innse at boken hans om Suez-krigen var i samlingen min.
Godbiten om dobbelt statsborgerskap var fascinerende. Så selv tilbake i 1967 ble sionistene godt forankret i vår regjering. Med ekte israelske statsborgere nå i stand til å bli amerikanske statsborgere, fikk de mye lettere tilgang til maktens tøyler.
http://american3rdposition.com/?p=12767
Jeg kan ikke gå god for nøyaktigheten til listen, men hvis den i det hele tatt er halvt sann, er det skummelt.
Den antisemittiske etiketten har blitt brukt som et våpen for å straffe alle som ville fortelle sannheten om Israel OG den utilbørlige innflytelsen de har gjennom amerikansk underholdning og "nyheter" (propaganda), så vel som at våre politikere blir tvunget av deres AIPAC-lobby.
Mange amerikanere har holdt kjeft av frykt for det som er sionismens forskjellige tentakler. Andre har tatt den bevisste avgjørelsen av hensyn til personlig vinning å hjelpe sionistene direkte.
Ansvaret for at våre politikere er svake faller helt på deres egne skuldre og de må holdes ansvarlige, men faktum er fortsatt at Israel har en negativ innflytelse på vår politiske virkelighet, og den forståelsen har vokst betraktelig siden den ulovlige invasjonen av Irak i 2003 for skyld. av Israels forhåndsplanlagte kriger.
Antisemittismekortet har blitt så overspilt på dette tidspunktet at det begynner å bli et hederstegn.
Takket være dette og andre nettsteder blir amerikanere informert - og disse diskusjonene og argumentasjonene som finner sted på disse oppslagstavlene gjør en forskjell når det gjelder å utdanne folk.
Takk for linken og alt!!!
Velkommen, Mark.
Etiketter er oftere enn ikke en god ting. Jeg tror også at sionistene har over båret "antisemitt"-merkingen til det punktet at det har blitt en utslitt fille. Det som bekymrer meg er hvor godt mening folk ved å forsvare rase eller reagere på homofobiske rant som standard kanskje går nedover en glatt vei ved å installere et nytt 'PC Police'. Jeg syntes det var fortellende at skuespilleren George Takei ba om unnskyldning for hans morsomme bemerkning om sjefsjef Clarence Thomas. Det er ikke som om jeg trodde Mr. Takei burde be om unnskyldning, men gesten hans var høflig. Hvis folk bare var enda mer høflige, for en fantastisk verden ville dette vært. Jeg vil ikke gå inn på folks kjærlighet til grådighet, men du forstår poenget mitt ... ikke sant? Ja, sionistene har brukt anklagene om antisemitt én til mange ganger. Vi kunne alle lære av "Donald" og bare bore ned når vi får kjevene deres til å slippe. Fortell meg at jeg ikke sa det!
Å ja, Mark, jeg håper du har rett i at folk endelig får sannheten gjennom Internett. Fortsett å poste, du gir mening.
Merke,
det er en analogi til alle de modige reporterne, intellektuelle og vitner som har blitt så nådeløst svindlet og nedverdiget når de forsøkte å avsløre palestinernes situasjon for Vesten.
Se for deg en elvebredd som man begynner med fakta man har vært vitne til....
På den andre siden av Rubicon ligger den "fulle" bevisstheten til det amerikanske folket ...
i mellom er "elven av hasbara", en brusende strøm av israelsk svindel, fornektelse, ærekrenkelse. og propaganda...
Vitnene og journalistene, bevæpnet med sannheten de har sett med egne øyne, som hærmaur...forsøker å krysse...mange blir drept i uklarhet, men sannheten de holder på virker som en kraftmørtel som binder de druknede sammen...dannes. en bro...
ettersom sannheten utfolder seg over tid…broen blir lengre og sterkere….
.Deres "tapperhet" blir smittsom og sannheten om motet deres en inspirasjon...
sementerer broen til jern!
De voldsomme strømmene av svindel og israelske Hasbara, etter å ha druknet så mange som først begynte reisen..er.ikke lenger i stand til å slå seg ned over broen, ettersom underbyggelse av fakta overvelder israelsk fornektelse...så også .flere journalister når våre kysten…..
Vil nok krysse med tiden....
for å forhindre holocaust i Palestina?
GUD FART TIL ALLE!
GUD FART!
Alle med dobbelt amerikansk/israelsk statsborgerskap bør få sitt amerikanske statsborgerskap tilbakekalt.