Michael Moore på "Occupy Oakland"

Høyrepartiet fikk det som de ville da Bay Area-politiet stormet Occupy Oakland-leiren etter sammenstøt som etterlot en demonstrant, Irak-krigsveterinær Scott Olsen, i kritisk tilstand. Filmskaper Michael Moore diskuterte protestene med Davey D og Dennis Bernstein.

Av Davey D og Dennis Bernstein

I de tidlige morgentimene tirsdag 25. oktober stormet det tungt bevæpnede Oakland Police Department sammen med 16 andre politiavdelinger fra hele Nord- og Sentral-California Occupy Oakland Encampment.

Politiet var fullt kledd i hjelmer og opprørsutstyr, og bevæpnet med hagler, «ikke-dødelige pelletpistoler», tåregass og hjernerystelsesgranater.

Filmskaper Michael Moore

Det første angrepet på Frank Ogawa Plaza, i sentrum av Oakland, hvor rundt 200 menn, kvinner og barn holdt leir, kom omtrent klokken 4:45. gatene, og gjør Oakland sentrum til en umiddelbar krigssone.

I løpet av en halvtime eller så hadde politiet brutt opp, lagt i håndjern og arrestert over 100 av demonstrantene, og dirigert resten bort fra området. Politiet okkuperte området hele dagen og nektet allmennheten adgang.

De fredelige demonstrantene ble holdt mot høy kausjon i flere dager, i strid med siter-og-slipp-politikken som vanligvis brukes under arrestasjoner ved politiske demonstrasjoner.

Politiet fortsatte deretter med å rive i stykker og makulere teltbyen, mens folks eiendeler og personlige eiendeler ble spredt for vinden. Busser ble omdirigert og sentrum av Bay Area Rapid Transit-stasjoner (BART) ble stengt i timevis, da bytjenestemenn og politi rådet arbeidere i dette området til å holde seg unna.

Tirsdag kveld gikk hundrevis av demonstranter ut i gatene igjen, og tungt bevæpnet politi slo til igjen og skjøt kjemiske gassbeholdere rett inn i folkemengden. Scott Olsen, en ung to ganger veteran fra Irak-krigen, ble truffet på nært hold i hodet av en av beholderne, og satte ham på sykehuset i Oakland i kritisk tilstand.

Fredag, tidlig på kvelden, samlet over 1,000 mennesker seg i Oakland, rekonstruerte leiren og holdt et møte i protest mot politiaksjonen. Ordfører Jean Quan, som var ute av byen da politiangrepet skjedde, forsvarte politiets handlinger etter behov, med henvisning til helse- og sikkerhetshensyn.

Hun hevdet at politiet var der for å beskytte eiendom og garantere sikkerheten til alle Oaklands innbyggere, samtidig som de forsvarte lokale banker som var under angrep. Øyenvitneskildringer og omfattende videoopptak viser imidlertid at det praktisk talt ikke var skader på eiendom, og ingen indikasjoner på at voldelige demonstranter angrep politiet.

Blant dem på Oakland sentrums plaza fredag ​​kveld var den radikale filmskaperen og politisk aktivisten Michael Moore. Han snakket med KPFA/Pacifica Radios Davey D og Dennis Bernstein, etter at han talte til publikum.

DB: Da du snakket her for en halvtime siden, var det ingen helikoptre i luften, nå er det fire som sirkler rundt over hodet. Dette er liksom den faste delen av politioperasjonene her. Så kanskje de er her for å heie på deg også.

MM: Faktisk er de oppe i himmelen, er en del av okkupasjonshelikopterbevegelsen. Dette skjer ikke bare på jorden, det skjer også oppe i atmosfæren

DD: [Politiet] angrep demonstrantene da de sov for å fange dem på vakt. Ser du denne typen mønster, overalt, vet du, i New York og andre steder, som er militarisert, brutal polititaktikk mot vanlige folk.

MM: Jeg tror at en ting som Oakland har fått mange mennesker til å snakke om over hele landet, er hvordan utallige milliarder av dollar siden 9/11 har blitt brukt på såkalt Homeland Security. Vi vet ikke hvor mye, for ved lov trenger de ikke fortelle oss hvor mye.

Men det vi vet er at lokale politistyrker over hele landet har søkt om og fått enormt mye penger til å kjøpe våpen, stridsvogner, spionapparater, utstyrsting som vi ikke engang vet om. Og det er på et eller annet nivå skremmende at vi har latt dette gå ut av kontroll. Og de har alle gjort det under dekke av 9/11.

Du vet, hvis jeg hadde hatt en kjær som døde den dagen og jeg hadde en venn i et av flyene, flyet fra Boston, var en produsent, at jeg hadde jobbet med det faktum at han og de andre som døde, at deres dødsfall, deres navn har blitt brukt til å skape så mye skade over hele landet, det er virkelig ekkelt.

DD: Definitivt. Du vet, hva med hele greia med New York, du har hvitskjortepolitiet som nå blir betalt av finans-/bankinstitusjoner på Wall Street; vi ser en privatisering av politiet og ser du at det kanskje sprer seg til andre byer?

MM: Nei, faktisk, det har spredt seg, men spredningen kommer til å stoppe, fordi denne bevegelsen vokser så raskt, så bred, så langt. Det er utrolig. Jeg har vært så heldig å kunne reise landet rundt de siste ukene. Jeg har sett det med egne øyne.

Det ville forvirre deg om du bare satte deg på en buss nå eller satte deg i bilen og kjørte over de minste byene med lite okkupasjonsbevegelser. Det er en liten by jeg bor som heter Niles. Det er bare 10,000, 11,000 mennesker som bor der. De har hundre mennesker som camper der ute, demonstrerer og okkuperer Niles.

Nå virker det kanskje ikke så mye med hundre her i Oakland. Men hundre er én prosent av befolkningen der. Hvis én prosent av Amerika dukket opp på det nasjonale kjøpesenteret til en demonstrasjon som ville være over tre millioner mennesker. Så hundre mennesker i Niles tilsvarer tre millioner mennesker som dukker opp for en nasjonal demonstrasjon på kjøpesenteret der i DC, nå har det aldri skjedd

DD: Rett.

MM: Bare for å gi deg en idé. Og igjen, det er ingen som organiserer det i Niles. Det er ingen nasjonal organisasjon de tilhører. De betaler ikke kontingent, det er ingen ledere. Det skjer bare organisk. Og det er en fantastisk ting å se. Det har løftet motet mitt; det føles nesten som narkotika, hvis jeg visste hvordan narkotika føltes.

DD: Boot Riley slo meg akkurat og han vil at jeg skal snakke med deg om noen sanitetsarbeidere og at du skal følge ham i morgen, hvis du er i byen. Men også den andre tingen Boots minnet oss om at det er en generalstreik på gang i Oakland, neste onsdag. Og så på den femte, antar jeg, er det en nasjonal innsats for at folk skal begynne å bytte bank. Dine tanker om det, det faktum at byen Oakland ber om en nasjonal streik

MM: Til syvende og sist er det det som må skje. Til syvende og sist må folk bare si «Beklager at vi ikke lenger deltar i systemet. Vi er/jeg/vi er ikke lenger tannhjul i dette hjulet, vi trekker oss fra det.» Jeg tror til slutt dette er en av tingene som vil skje, og jeg vet ikke når det kommer til å skje, jeg vet ikke hvordan det kommer til å skje.

DD: Vel, jeg vet at for oss neste onsdag er det planlagt en generalstreik

MM: Høres ut som det kommer til å starte her [i Oakland].

DB: Michael Moore, Dennis Bernstein her med Davey D. Kan jeg spørre deg hva din magereaksjon var da du hørte denne unge, virkelig fredelige veterinæren, Scott Olsen, ble hardt truffet på nært hold og sendt til sykehus i kritisk tilstand av en politiaksjon der 17 politiavdelinger ble sendt for å arrestere 100 sovende mennesker, med barn, i leiren. Hva er ditt svar på den typen vold på det nivået?

MM: Vel, åpenbart forferdelig. Det er ikke bare meg, jeg mener de, de igjen, overspilte hånden sin akkurat som Wall Street har overspilt sin grådighetshånd. Politiet her overspilte sin brutale fascistiske hånd fordi folk, alle slags mennesker over hele landet, så hva som skjedde her i Oakland og ble forferdet over det.

Ingen ønsker å bo i det landet. Ingen vil se politiet som de betaler skatt for, gjøre dette mot medborgere. Jeg mener, jeg tror det som skjedde her, jeg føler meg veldig dårlig for skaden som skjedde med de som ble skadet, og absolutt Scott Olsen som sitter på et sykehus her, som sannsynligvis kommer til å ta lang tid før han blir tilbake til å bli. normalt, om noen gang.

Jeg tenker også bare på disse barna som, du vet, han og romkameraten hans, eller romkameraten hans snakket på TV her om kvelden om hvordan da de begge var i Irak, snudde de seg mot krigen, de så på første hånd hvor galt dette var. krig var.

Og det er en veldig modig ting å gjøre når du er en soldat, når du er i krigssonen og du blir anti-krig. Mann, det er ah, det er allerede, du vet først og fremst å være soldat, i en frivillig hær er implikasjonene at hvis du registrerer deg for å gå inn i hæren, sier du i bunn og grunn "Jeg er villig til å gi livet mitt så at andre kan leve."

Forutsatt, du vet, hvis militæret faktisk ble brukt til det det bare skulle brukes til som er rent selvforsvar, er du villig til å dø. Hvilken større gave kan et menneske gi til et annet menneske enn å være villig til å gi livet sitt for et annet?

Så det er hvem disse barna er og å ha hatt to turer der borte og ønsker å komme tilbake og vil fortelle sine medamerikanere: "Jeg har vært der og jeg vet at denne krigen er feil." Det krever mye mot, på toppen av motet han allerede hadde. Og for å finne ut at de eneste som kom til å skade ham var menneskene her hvor han bodde, i Oakland, California.

Og forskjellen mellom Oakland og Irak når det gjelder hva Scott Olsen måtte møte er dette. I Irak er den største trusselen din som kjører nedover veien det de kaller en improvisert eksplosiv enhet, en IED. Greit?

Scott Olsen er på sykehuset i kveld og lider av en [u]improvisert eksplosiv enhet. Det var ingen improvisasjon på gang. Disse enhetene som ble avfyrt er ment å kontrollere menneskene. Det er egentlig dette Homeland Security handler om. De er ikke bekymret for Al-Qaida.

Al-Qaida er bare en spøk akkurat nå. Til og med vår egen CIA sier at det bare er 50 Al-Qaida igjen i Afghanistan, ok? Greit, det er boogiemannen. Det er boogiemannen de ønsker å skape for å prøve å få alle redde, slik at alle vil støtte et enormt militærbudsjett og militariseringen av politistyrkene.

DB: Sytten politistyrker, 17 i Bay Area, men vi vet ikke nøyaktig hvem som skjøt Scott Olsen fordi de alle hadde på seg uniform og masker.

DD: Vel, de sier nå at det var Alameda Sheriff's Department som gjorde det. Jeg husker hvordan han så ut, jeg var i frontlinjen.

MM: Offiseren i New York som satte peppersprayen i jentenes øyne, du vet, de var i stand til å finne ut hvem det var og han har måttet gjennom en suspensjon, og nå er han flyttet til Staten Island. De vil finne hvem som gjorde dette.

[På dette tidspunktet i Moore-intervjuet, som ble kringkastet rett fra Plaza, tilbød et vitne og en Occupy Oakland-aktivister denne øyenvitneberetningen om nærkampen tirsdag kveld som sendte Olsen til sykehuset med et kritisk sår.]

Øyenvitne: Scott var ved siden av meg, og den andre fyren med hatten som var marinesoldaten, og de slo ham bare et par minutter etter at vi alle sto der. Du vet hva jeg sier, fordi vi var der, det gikk ned, de skjøt tre ting, "Bom!" så ventet de i ytterligere 30 sekunder, "Bom!" og så gjorde de en annen "Bom!"

Det var galskap; det var som om vi var i en krigssone! Det var gamle kvinner, det var, media rapporterte ikke dette, og det var folk som var der. [Det var barn der] som ikke kunne puste. Jeg var, jeg er litt frisk, så jeg kunne løpe omtrent tre blokker til ellevte eller tiende. Men det var folk som var på bakken som ble kvalt.

DD: Greit, og det er historiene som ikke blir fortalt.

MM: Vel, det blir fortalt her på Pacifica Radio, det er her det begynner, og så vil andre begynne å dekke det. Og til slutt vil rettferdighet skje. Menneskene som tok beslutningene om å gjøre dette, overfor ubevæpnede borgere som handlet fredelig, det er nødt til å være rettferdighet her.

Og til syvende og sist stopper pengene på ordførerens skrivebord uansett hvor progressiv hun er, uansett hvor hyggelig hun er, uansett hvor knust hjerte hun er over det som skjedde. Uansett hvor mye hun måtte avbryte ferien, eller hvor i helvete hun var, og måtte komme tilbake. Poenget er at pengene stopper med henne, og folket i Oakland har måttet lide lenge nok.

For å rope høyt, hvor mange år, hvor mange ganger har jeg kommet til Oakland i løpet av flere tiår av det denne byen har måttet gjennomgå. Og snakk om en by som har blitt misbrukt av politikken til Corporate America og Wall Street. Men det er utrolig, livet som fortsatt er her og motstanden som fortsatt er her. At folk ikke har gitt opp. Og at jeg på noen måter ikke er overrasket over at dette vannskilleøyeblikket, i denne bevegelsen, skjedde her i Oakland, denne uken.

Og hvis det måtte være her, så var det her, og det har inspirert, det har inspirert folk over hele landet.

DB: Det er litt annerledes enn fredsmarsjene på sekstitallet, litt annerledes.

MM: Det er annerledes. Disse tingene var godt organisert. Dette var ikke organisert. Og det er så kontraintuitivt at ut av uorganisering kom allerede en av de beste bevegelsene jeg har sett i mitt liv. Uten struktur, ingen disiplin, ingen organisasjon og, jeg sier det. Jeg er egentlig ikke som en anarkist, men det er noe, det appellerer bare til min indre kjerne av og jeg tror at vi er nok alle på denne måten.

Du vet at jeg sa på slutten av min forrige film: «Jeg nekter å leve i et land som dette. Og jeg drar ikke.» Så jeg tror det deles av millioner av mennesker. Vi nekter å leve på den måten de har konstruert vårt Amerika. Vi skal ingen steder, så det betyr at det må endres. Slutt på historien. Tusen takk for at jeg fikk komme.

DD: Michael, er det noen siste ord du vil si før du drar?

MM: Ja, alle som hører på dette som har deltatt i Occupy Movement; vær så snill å vite at du allerede har endret den nasjonale debatten og diskursen. Vi har allerede en rekke seire her, du har drept apati over hele landet, du har fjernet fortvilelse fra folks hjerter.

Så mange mennesker som sitter hjemme og tror de var helt alene "Hva kan jeg gjøre, jeg bor i Debuke?" "Hva kan jeg gjøre, jeg bor i Boise?" "Jeg bor i Salt Lake," "Jeg bor i Grass Valley, California." Hva kan jeg gjøre? Hva kan jeg gjøre? Jeg kan ikke gjøre noe. Så jeg vil bare sitte her i sofaen.

Vel, ikke sitte lenger, ikke flere sofaer. Folks ører er vidåpne, det samme er øynene deres, og de deltar. Dette kommer til å vokse, og du, Dennis, jeg, vi trenger egentlig ikke å gjøre noe. Ingen trenger egentlig å gjøre noe. Vi må bare se det skje.

Disse frøene er blitt plantet ved misbruk av Corporate America på sitt eget folk. Og det spirer bare nå, og det er ingen måte å stoppe det på. De må beklage den dagen de overspilte hånden sin og bestemte seg for å drepe middelklassen i dette landet, og ikke gi noe håp til de fattige. De må bare grue seg helt den dagen.

Så ha hjerte, alle som hører på dette er en bevegelse allerede med en rekke seire. Og det kommer bare mer, for denne tingen kommer til å blomstre utover vinteren.

DB: Jeg vil også takke deg veldig for at du stakk innom Pacifica-bordet, for at du kom til Oakland. Vi setter pris på tiden og håper du kommer tilbake snart.

MM: Jeg vil, og tusen takk. Jeg beklager at vi er på radio; nei jeg beklager ikke, vi er på radio, men hvis du kunne se. Vi har et lite kortbord her satt opp midt i Occupy Oakland. Det er Wells Fargo Bank der borte, og tusenvis av mennesker, alle slags mennesker og alle slags mennesker er her.

Dette er Amerika vi ønsker å leve i, det vi ser her nå, dette er demokratiet slik det burde være. Og så er jeg veldig håpefull.

Davey D er medvert og medprodusent av Hard Knock Radio. Dennis Bernstein er utøvende produsent av Flashpoints på Pacifica Radio

28 kommentarer for "Michael Moore på "Occupy Oakland""

  1. Jym Allyn
    November 4, 2011 på 18: 33

    Min eneste klage på Michael Moore er hans støtte til Ralph Nader som direkte resulterte i valg av George W. Bush som president.
    Det er en synd av gode intensjoner som resulterte i at over 4000 amerikanske soldater unødvendig døde i Irak på grunn av Bush-Cheney-Rumsfeld-løgnene.

    • Watcher 465
      November 5, 2011 på 10: 41

      Korriger meg hvis jeg tar feil, men vant ikke Al Gore det valget? Han vant til tross for at Nader muligens tok stemmer fra ham, så klagen din er irrelevant. Skyld på Bush-grisene i stedet.

  2. bobzz
    November 2, 2011 på 04: 42

    Med all respekt, de eneste som ikke får OWS er ​​de som gjør det veldig bra i denne økonomien og de lurte. En gang i blant ser jeg innlegg som forteller OWS å gå på jobb. Tilsynelatende har disse kritikerne ikke sett de lange ansettelseslinjene til folk som leter etter ikke-eksisterende jobber, de millioner av jobber som er tapt på grunn av store banksvindler, bare for å nevne ett av en rekke problemer som spores til utbredt grådighet på toppen.

  3. Joseph A. Mungai
    Oktober 31, 2011 på 15: 35

    KOMMENTARER VIL IKKE STOPPE DE 99%: http://www.youtube.com/watch?v=UuBpPHy-9Wg&feature=player_embedded

    10 The Big Picture - Dette er virkelig en tid med sosial, politisk og økonomisk revolusjon - historiens fremmarsj. Som vann som renner nedover en fjellside, kan det ikke stoppes. Om noen år vil denne verden være et helt annet sted enn den er i dag. Og i dag tipper jeg hatten til forfatterne – poetene – på Anonymous for å snakke til disse tider så veltalende. Takk skal du ha.

  4. Ellen
    Oktober 31, 2011 på 14: 48

    MM har gjort oss alle en stor tjeneste ved å bruke tid, energi og penger på å fortelle sannheten om hva som har skjedd med dette landet. Med skattepengene våre, i Homeland Securitys navn, har politiet fra NY til Cal fylt opp med utstyr for folkemassekamp, ​​ikke al queida-kamputstyr. Vi er nå vårt verste mareritt, akkurat som det gamle Sovjetunionen, og slår, fengsler, gasser og spionerer på vanlige borgere som tilfeldigvis ønsker å protestere mot det deres regjering gjør i deres navn. Skam på Oakland-politiet for å ha skadet en hjemvendt veterinær alvorlig!!! Så grusomt. Folk går rett til å protestere og stå opp mot denne høyreorienterte, grådige 1% og kaste dem ut av makten. Boikott bankene, meld deg inn i en kredittforening, protester i gatene, skriv brev. De kan ikke sette oss alle i fengsel!

    • Tamara Sbelgio
      November 3, 2011 på 17: 09

      Bra sagt!

  5. Molari
    Oktober 31, 2011 på 13: 06

    Jeg er enig i at politiet har blitt sterkt militarisert de siste 10 årene.

    Politiet er sint på innbyggere som protesterer, og politiet blir fornærmet over at innbyggerne våger å bruke sin rett til å protestere.

    Politiet er apatiske overfor vanlige borgere og har absolutt ingen empati.

    Politiet er farlige, og de vil ha som mål å lemleste, med de gassbeholderne som de gjorde mot Olsen.

    Ærlige vanlige skattebetalende borgere over hele Amerika og verden har fullstendig mistet kontrollen over deres lokale politiavdeling og by.

    Det er et akutt behov for store politireformer.

    Vær forsiktig der ute.

    Du vet aldri når du kommer over en varm politimann.

    • Bill
      November 2, 2011 på 07: 27

      Ikke generaliser så mye om politifolk. Jeg er sikker på at det er mange som støtter Occupy-bevegelsen. Det er ikke å si at de ansvarlige ikke tok feil, eller at fyren som skjøt den dunken gjorde det rette (han var en total drittsekk for å gjøre det og burde møte både kriminelle og sivile straffer), eller at politiet er Ikke militarisert, osv., men ikke si at alle eller til og med de fleste politifolk er sånn. Ikke generaliser.

  6. Oktober 31, 2011 på 12: 35

    jeg er 100% enig

  7. Job Fajardo
    Oktober 31, 2011 på 12: 34

    Dette skjer ikke bare i Amerika. Det nylige opprøret i Libya er nok et bevis på at vanlige borgere har endret måten de ønsker å leve på. 99 % er kraftigere enn 1 %.

    Folket holder på med generell rengjøring.

  8. Oktober 31, 2011 på 12: 18

    Jeg er enig med J.
    Jeg bor i Michigan og har fulgt MM siden begynnelsen med Roger og meg. Jeg føler at det vi ser nå, denne Occupy-bevegelsen, er veldig viktig og at vi skylder MM vår takk for å bringe emnet (bedriftsgrådighet) til åpenhet. Jeg støtter Occupy-bevegelsen (og våre konstitusjonelle rettigheter til ytringsfrihet og forsamlingsfrihet), og jeg føler at det som skjedde i Oakland er forferdelig. Jeg håper inderlig at Scott Olsen blir helt frisk, og at rettferdigheten blir servert...

  9. George
    Oktober 31, 2011 på 12: 10

    Fyren er et skikkelig lavt liv. "Høyre fikk det de ville ..." Oakland er til venstre for venstre. Hvorfor antar han at angrepene er fra høyre? Fordi han trenger å holde seg i de liberale medienes gode nåde for å opprettholde inntekten og høye nettoformuen. I virkeligheten er han bare en baffoon for mediemassene. Han vil ikke engang være en fotnote i historien.

    • Oktober 31, 2011 på 12: 34

      Bare nok en uutdannet idiot som blogger om noen som har gjort mer enn de fleste vil med livet sitt, jeg gir mer enn gjerne pengene mine til en utdannet mann som prøver å hjelpe dette landet med å bli utdannet kontra noen ekte Baffoon's som faktisk stjeler pengene våre !

      Du er bare en annen idiot som kjøper/bruker penger på å tro på hva som helst statlige medier har å si «Å! MM er dårlig! Han er så dårlig!" alt for å fortsette å dekke over bedriftens grådighet!

      • Tamara Sbelgio
        November 3, 2011 på 17: 06

        Jeg deler frustrasjonen din. Det er Faux News-effekten. Noen mennesker har lyttet til vridd logikk og fabrikkerte «fakta» så lenge at de i det hele tatt har mistet evnen til å resonnere. Det nytter ikke å prøve å få litt fornuft igjennom til dem. I den modigere nyere verden som kommer, kan de søke om funksjonshemming.

    • Caitlin O
      November 1, 2011 på 12: 45

      Og hva har du gjort for å få tilbake demokratiet vårt i dag, George?

  10. roland
    Oktober 31, 2011 på 12: 10

    Hver gang Michael Moores navn blir tatt opp med en "occupy ______"-historie, siterer de alltid Fahrenheit 9/11, men unnlater å nevne "Capitalism - A Love Story" som handler mer om rotet vi er i.

    • Oktober 31, 2011 på 12: 40

      Jeg vet at det er trist at han ble utskjelt fra Fahrenheit, spesielt når så mange skulle se "Capitalism-A Love Story" fordi det er så rett på pengene!

  11. nonation konfliktfylt selv
    Oktober 31, 2011 på 12: 10

    Det vil endre seg – det burde – det må amen. Hva er endring? 180 grader amen. Toppen til bunnen og bunnen til toppen amen – FRA hvit på toppen og ned til svart på bunnen TIL svart på toppen og ned til hvit på bunnen amen. Noe annet enn dette er ikke en fullstendig endring amen.

  12. J
    Oktober 31, 2011 på 11: 20

    Richahlgrim, han er kanskje rik, men få har gjort mer for å avsløre det stygge ved amerikansk bedriftsgrådighet som går amok. Vi skylder ham vår takknemlighet.

    • Jeckle
      Oktober 31, 2011 på 12: 38

      Det beste denne fyren kunne trekke med sine såkalte dokumentarer tilsvarte 1 løgn eller faktavri per 1 1/2 minutt filmtid. For å høre denne løgneren snakke, skulle du tro at politiet gikk inn uten annen grunn enn for å trakassere disse stakkars uskyldige fredelige demonstrantene... Morsomt hvordan de ikke nevner HVORFOR politiet gikk inn... det er lovlige måter å protestere på. Jeg vil satse på at de ikke hadde papirene i orden, og da de ble bedt om å gå, kom de ut av kontroll med politiet... dumme mennesker, gjør dumme ting. Bryt loven, møt tåregassen. Så enkelt er det.

      • Oktober 31, 2011 på 12: 51

        Å ja ... La oss sørge for å gjøre papirene våre før vi protesterer!

        Er du seriøs! Dumme mennesker kjøper inn å fylle ut statlig byråkratisk papirarbeid for å protestere mot regjeringen som i tilfelle du ikke visste er støttet av store bedriftsbanker!

        Dumme mennesker skyter mot folk som prøver å hjelpe dem i det lange løp...Wow..USA går til helvete økonomisk, og disse menneskene vil at det skal stoppe! Det kommer ikke til å bli lett og alvorlig skade på mennesker er bare fyring.

      • Caitlin O
        November 1, 2011 på 12: 44

        Offentlige rom tilhører publikum. Ikke politiet, ikke ordføreren, ikke guvernøren.

        Jeg ber ingen om å gå inn i mitt eget hjem, og jeg ber ingen om tillatelse til å utøve ytringsfrihet i et offentlig rom i mitt eget land.

        Jeg har allerede tillatelse. Det ble gitt meg i et dokument skrevet for mer enn 200 år siden.

      • Bill
        November 2, 2011 på 07: 19

        Politiet gikk inn fordi de ikke likte protesten. De gikk inn litt før fem om morgenen tirsdag, mens alle sov, og begynte å bruke tåregass, hjernerystelsesgranater osv. De ville ikke ha gått inn i opprørsutstyret med tåregass og slikt hvis de ikke hadde tenkt å bruke den. Demonstrantene var fredelige. Politiet satte i gang vold. I tillegg kan du ikke si at demonstrantene er dumme bare fordi de gjør noe du ikke er enig i. Mange har nok høyere IQ og mer utdanning enn deg. Ulike synspunkter er en vesentlig del av demokratiet. Vær respektfull for disse synspunktene og ikke fornærme folk på grunn av dem.

      • Tamara Sbelgio
        November 3, 2011 på 17: 01

        Jeg antar at det var derfor de skjøt Crispus Attucks ved massakren i Boston ... ingen papirer. Å ja, og The Bonus Army i 1929. Og Joe Hill. Og Martin Luther King, Jr. Sjekk ut filmen «Brazil» fra 1985 en gang.

  13. Richahlgrim
    Oktober 31, 2011 på 10: 38

    Denne fete skurken er en del av 1%!

    • Oktober 31, 2011 på 12: 18

      Det har han innrømmet! Han er villig til å betale høyere skatt! HAN føler seg heldig som ikke har måttet lide som resten av oss! Han har aldri investert en krone på Wall Street. Ikke en! Så før du kommenterer bør du gjøre leksene dine! Han er kanskje feit, men han er ikke uvitende, han er en av de eneste som har gjort leksene sine angående dette landet!! Bare vent dere som representerer de grunne menneskene uten mening. DU må bli utdannet og lytte før du legger ut din mening!

    • Randy Benson
      November 1, 2011 på 09: 59

      Hva er poenget ditt? Han har sagt at han er det, han mener han burde bli tvunget til å betale høyere skatt, han tar ikke fradragene han kunne for stiftelsen sin eller for veldedige donasjoner. Jeg antar at du synes han er hyklersk fordi han er rik og oppmuntrer skatteklassen til å betale mer?

Kommentarer er stengt.