Caitlin Johnstone zegt het moet Het verontrust iedereen in het nucleaire tijdperk dat schrijvers van invloedrijke publicaties de opkomst van een multipolaire wereld framen als iets dat onvermijdelijk tot onuitsprekelijk geweld en menselijk lijden moet leiden.

Wereldkaart met WMD-gevarensymbolen. (Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0)
By Caitlin Johnstone
CaitlinJohnstone.com
Luister naar een lezing van dit artikel.
MDe mainstream-experts staan in de tweede helft van 2022 vol met opiniestukken waarin wordt beweerd dat de VS de militaire uitgaven enorm moeten verhogen omdat er op het punt staat een wereldoorlog uit te barsten, en zij beschouwen dit als iets dat gebeurt met de VS alsof hun eigen acties er niets mee te maken zouden hebben.
Alsof dit niet het directe gevolg zou zijn van het feit dat het door de VS gecentraliseerde imperium voortdurend in de richting van die gruwelijke gebeurtenis accelereert, terwijl het elke mogelijke diplomatieke afslag weigert vanwege zijn onvermogen om zijn doel van totale unipolaire, planetaire overheersing op te geven.
Het nieuwste voorbeeld van deze trend is een artikel met de titel “Kan Amerika een nieuwe wereldoorlog winnen? – Wat er nodig is om zowel China als Rusland te verslaan" gepubliceerd door Buitenlandse Zaken, een tijdschrift dat eigendom is van en beheerd wordt door de uiterst invloedrijke denktank de Raad voor Buitenlandse Betrekkingen.
“De Verenigde Staten en hun bondgenoten moeten plannen maken hoe ze tegelijkertijd oorlogen in Azië en Europa kunnen winnen, hoe onverteerbaar het vooruitzicht ook mag lijken”, schrijft Thomas G. Mahnken, eraan toevoegend dat “de Verenigde Staten en hun bondgenoten in sommige opzichten een voordeel in elke gelijktijdige oorlog” op die twee continenten.
Westerse wapensystemen behoren tot de beste ter wereld, maar om een potentieel conflict tegen zowel China als Rusland te winnen, zullen de Verenigde Staten ook nieuwe gevechtstechnieken moeten ontwikkelen, schrijft Thomas Mahnken.https://t.co/1xLExCQx5D
—Buitenlandse Zaken (@BuitenlandseAffairs) 27 oktober 2022
Mahnken beweert niet dat een wereldoorlog tegen Rusland en China een makkie zou zijn; hij stelt ook dat de VS, om zo'n oorlog te winnen, hun militaire uitgaven drastisch zullen moeten verhogen, je raadt het al.
“De Verenigde Staten moeten duidelijk hun defensieproductiecapaciteit en -snelheid vergroten”, schrijft Mahnken. “Op de korte termijn betekent dat het toevoegen van ploegendiensten aan bestaande fabrieken. Met meer tijd gaat het om het uitbreiden van fabrieken en het openen van nieuwe productielijnen. Om beide te kunnen doen, zal het Congres nu actie moeten ondernemen om meer geld vrij te maken om de productie te vergroten.”
Maar de exploderende Amerikaanse wapenuitgaven zijn nog steeds ontoereikend, stelt Mahnken, en zegt dat “de Verenigde Staten met hun bondgenoten moeten samenwerken om hun militaire productie en de omvang van hun wapen- en munitievoorraden te vergroten”.
Mahnken zegt dat deze wereldoorlog zou kunnen ontstaan ‘als China een militaire operatie zou starten om Taiwan in te nemen, waardoor de Verenigde Staten en hun bondgenoten zouden worden gedwongen te reageren’, alsof er geen andere opties op tafel zouden liggen dan het lanceren van de Derde Wereldoorlog in het nucleaire tijdperk. om een eiland naast het Chinese vasteland te verdedigen dat zichzelf de Republiek China noemt.
Hij schrijft dat “Moskou intussen zou kunnen beslissen dat, nu de Verenigde Staten vastzitten in de westelijke Stille Oceaan, het land weg zou kunnen komen door een groter deel van Europa binnen te vallen”, waarmee hij de bizarre Westerse propagandaparadox van Schrödinger aantoont die Poetin altijd tegelijkertijd (A) krijgt vernietigd en vernederd in Oekraïne en (B) op de rand van een hete oorlog met de NAVO.
Het is bizar hoeveel mensen een hele carrière maken door het bepleiten van het ergste dat mogelijk kan gebeuren. pic.twitter.com/GfmBrNDEDg
— Caitlin Johnstone (@caitoz) 27 oktober 2022
Nogmaals, dit is slechts het nieuwste in een steeds vaker voorkomend genre van reguliere westerse experts.
Onder 'De sceptici hebben ongelijk: de VS kunnen zowel China als Rusland confronteren' The Washington Post's Josh Rogin zwaait met zijn vinger naar de Democraten die vinden dat agressie tegen Rusland prioriteit moet krijgen, en naar de Republikeinen die vinden dat militaire en financiële aandacht aan China moet worden besteed, met als argument por que no los dos? (Waarom niet beide?}
Nieuw: De sceptici hebben ongelijk: de VS kunnen zowel China als Rusland confronteren https://t.co/raxePmSa0T door mij @PostOpinions
—Josh Rogin (@joshrogin) 4 Augustus 2022
Onder 'Zou het Amerikaanse leger tegelijkertijd tegen Rusland en China kunnen vechten?" 19FortyFive's Robert Farley antwoordt bevestigend en schrijft dat “de immense strijdkracht van de Amerikaanse strijdkrachten niet buitensporig onder druk zou worden gezet door de noodzaak om oorlog te voeren in beide theaters”, en concludeert dat “de Verenigde Staten zowel Rusland als China tegelijk kunnen bestrijden … een tijdje, en met de hulp van een paar vrienden.
Onder 'Kunnen de VS het in één keer opnemen tegen China, Iran en Rusland?Hal Brands van Bloomberg antwoordt dat het heel moeilijk zou zijn en beveelt aan om te escaleren in Oekraïne en Taiwan en Israël meer geavanceerde wapens te verkopen om respectievelijk Rusland, China en Iran een stap voor te blijven.
Onder 'De theorie van de internationale betrekkingen suggereert dat er oorlog met grote mogendheden op komst is”, schrijft Matthew Kroenig van de Atlantic Council Buitenlandse politiek dat er een mondiale confrontatie tussen democratieën en autocratieën op komst is “met de Verenigde Staten en hun status quo-georiënteerde democratische bondgenoten in de NAVO, Japan, Zuid-Korea en Australië aan de ene kant en de revisionistische autocratieën van China, Rusland en Iran aan de andere kant. andere”, en dat aspirant-experts op het gebied van buitenlands beleid hun verwachtingen dienovereenkomstig moeten aanpassen.
Als ze niet beweren dat de Derde Wereldoorlog eraan komt en dat we ons allemaal moeten voorbereiden om die te bestrijden en te winnen, beweren ze dat er al een mondiaal conflict op komst is en dat we ons daarnaar moeten gaan gedragen, zoals in de oorlog van vorige maand. New Yorker deel "Wat als we al de Derde Wereldoorlog met Rusland aan het voeren zijn?"
Deze pontificaties van de Beltway-moerasmonsters zijn niet alleen gericht op het grote publiek, maar ook op beleidsmakers en strategen van de overheid, en het zou ons allemaal moeten verontrusten dat hun publiek wordt aangemoedigd om een mondiaal conflict van onuitsprekelijke horror te zien alsof het een soort natuurramp is die mensen hebben er geen controle over.
Elke maatregel moet worden genomen om een wereldoorlog in het nucleaire tijdperk te voorkomen. Als het erop lijkt dat dit de richting is waar we naartoe gaan, is het antwoord niet het opvoeren van de wapenproductie en het creëren van hele industrieën die zich erop toeleggen dit te realiseren; het antwoord is diplomatie, de-escalatie en ontspanning.
Deze experts beschouwen de opkomst van een multipolaire wereld als iets dat onvermijdelijk gepaard moet gaan met een explosie van geweld en menselijk lijden, terwijl we daar in werkelijkheid alleen maar terecht zouden komen als resultaat van beslissingen die werden genomen door denkende mensen aan beide kanten. .
Het hoeft niet zo te zijn. Er is geen almachtige godheid die van bovenaf bepaalt dat we in een wereld moeten leven waarin regeringen met Armageddon-wapens naar elkaar zwaaien en de mensheid zich óf aan Washington moet onderwerpen óf zich moet neerleggen bij cataclysmisch geweld met planetaire gevolgen. We zouden gewoon een wereld kunnen hebben waarin de volkeren van alle naties met elkaar overweg kunnen en samenwerken aan het algemeen welzijn, in plaats van elkaar te domineren en te onderwerpen.
Zoals Jeffrey Sachs onlangs zet het“De grootste fout van president Biden was om te zeggen ‘de grootste strijd ter wereld is die tussen democratieën en autocratieën’. De echte strijd van de wereld is om samen te leven en onze gemeenschappelijke crises op het gebied van milieu en ongelijkheid te overwinnen.”
MOET KIJKEN: De briljante professor Sachs spreekt de waarheid en biedt zijn wijsheid en advies aan de mensheid.
“De echte strijd van de wereld is om samen te leven en onze gemeenschappelijke crises op het gebied van milieu en ongelijkheid te overwinnen.”
Originele video: https://t.co/WFZAbS1cPG pic.twitter.com/zhW3IIOXQ6
— Kimmee Lee (@KimmeeLee2) 22 oktober 2022
We zouden een wereld kunnen hebben waar onze energie en hulpbronnen gericht zijn op het vergroten van de menselijke welvaart en het leren samenwerken met deze fragiele biosfeer waarin we zijn geëvolueerd. Waar al onze wetenschappelijke innovatie erop gericht is van deze planeet een betere plek te maken om te leven in plaats van deze te kanaliseren om rijk te worden. en het vinden van nieuwe manieren om menselijke lichamen te laten ontploffen.
Waar onze oude modellen van concurrentie en uitbuiting plaats maken voor systemen van samenwerking en zorg. Waar armoede, zwoegen en ellende geleidelijk overgaan van geaccepteerde normen van het menselijk bestaan naar vaag herinnerde historische gegevens.
In plaats daarvan krijgen we een wereld waarin we steeds harder worden gehamerd met propaganda die ons aanmoedigt om mondiale conflicten als een onvermijdelijke realiteit te accepteren, waarin politici die zelfs de mildste steun voor de diplomatie uiten worden uitgeschreeuwd en gedemoniseerd totdat ze buigen voor de goden van de oorlog Het kernwapenmanschap wordt gezien als veiligheid en de-escalatie wordt gebrandmerkt als roekeloos gevaar.
Wij hoeven ons hier niet aan te onderwerpen. We hoeven niet te blijven slaapwandelen in dystopie en Armageddon op het ritme van manipulatieve sociopaten. Er zijn veel meer van ons dan zij, en er staat hier veel meer op het spel dan zij.
We kunnen een gezonde wereld hebben. We moeten het gewoon graag genoeg willen. Ze werken zo hard om onze toestemming te verkrijgen, omdat ze die uiteindelijk absoluut nodig hebben.
Het werk van Caitlin Johnstone is volledig door lezers ondersteund, dus als je dit stuk leuk vond, overweeg dan om het te delen, haar te volgen op Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, of wat geld in haar fooienpot gooien op Kofi, Patreon or Paypal. Als je meer wilt lezen kan dat haar boeken kopen. De beste manier om ervoor te zorgen dat je de dingen ziet die ze publiceert, is door je te abonneren op de mailinglijst op haar website or op deelstapel, waarmee je een e-mailmelding krijgt voor alles wat ze publiceert. Voor meer informatie over wie ze is, waar ze staat en wat ze probeert te doen met haar platform, klik hier. Alle werken zijn co-auteur met haar Amerikaanse echtgenoot Tim Foley.
Dit artikel is van CaitlinJohnstone.com en met toestemming opnieuw gepubliceerd.
De geuite meningen zijn uitsluitend die van de auteur en kunnen al dan niet die van Consortium Nieuws.
Aan die van de CN-crew.
Ik heb meer dan eens geprobeerd een punt over te brengen in mijn opmerkingen, en met weinig of nu succes.
Het gaat helemaal terug tot voordat GI Joe, de neoconservatieve, democraat erin slaagde zichzelf tot POTUS te laten kiezen.
Dan geeft Caitlin mij een kans. Dit zijn drie regels + één woord in haar masthead voor dit artikel en ze blijft schrijven over de “Mainstream Experts” en ik ben het helemaal met haar eens. Haar observaties en een groot aantal anderen categoriseren deze instellingen terecht als zijnde afgekocht door de “Big Money”-mensen die de media bezitten. Ik ben weer 100% bij haar.
Kan iemand mij dit gezegd hebbende uitleggen waarom de democraten niet de rol spelen van de betaalde oppositie van rechts? Het is verdomme niet zo dat iemand anders dan ik door deze nauwelijks verhulde onzin heen kan kijken. Of misschien niet
Alle politiek mag dan lokaal zijn, maar het geld dat ze financiert is dat zeker niet. We hebben deze politieke terreur meegemaakt sinds de dood van JFK. Naar mijn persoonlijke mening dan wel.
Deze realiteit kwam ter plaatse met de voorwaarden dat Jimmy Carter nooit een kans kreeg en Slick Willy, van wie ik stellig geloof, een aanbod kreeg dat hij niet kon afslaan. Nogmaals, dit is naar mijn bescheiden mening, maar ik kan met geen mogelijkheid begrijpen waarom anderen deze realiteit ook niet kunnen zien voor wat het is.
De laatste grote kans voor de Democraten om verandering teweeg te brengen en een einde te maken aan deze schertsvertoning waren de twee ambtstermijnen van Obama, maar lieten zich in de war brengen door nutteloze media en een nog ergere steun van de democratische partij.
Wij, het volk, bevinden ons nu in “Quite the fix”, zoals de gekke Curtis LeMay tegen JFK grapte.
Nu, zelfs na de rampzalige ambtsperiode van Oranje Mussolini, stijgen de neoconservatieven, de modder, naar de top van de kookpot om de aandacht te stelen van de oververhitte ‘smeltkroes’, liefkozend bekend als de Wij van A.
Het lijkt er trouwens op dat de Elon in de categorie "Only the Loony" valt, waar ik Kanye West plaatste
Voor de Democraten zouden deze volgende presidentsverkiezingen heel goed hun laatste hoera kunnen zijn.
Heeft iemand nog betere ideeën?
Bedankt CN
Wat betekent het om te winnen?
We hebben Irak verslagen, maar we hebben niets gewonnen. We hebben Afghanistan verslagen, maar we hebben niets gewonnen. We hebben Libië verslagen, maar we hebben niets gewonnen. Met onze geweldige militaire machine verslaan we natie na natie, maar winnen nooit iets. Maar we raken steeds dieper in de schulden.
Dus wat als we zowel Rusland als China verslaan, wat zullen we dan winnen? NIETS!
Wat zullen we verliezen? ALLES!
Alle opmerkingen over het artikel van Caitlin zijn gemaakt door nadenkende intelligente mensen die erom geven. Ze beweren en herhalen allemaal het voor de hand liggende. Het is alsof je de zoetheid uit kauwgom kauwt; men blijft kauwen. De vraag is: wat doen wij?
Het collectieve Westen weigert de realiteit te erkennen dat ons “500 Reich” eindelijk ten einde loopt en plaats maakt voor een multipolaire wereld. We zullen in het Westen niet langer vrij zijn om de rest van de planeet te vermoorden, plunderen en uit te buiten onder de vlag van ‘het redden van zielen’, ‘het brengen van beschaving’, of nu, meer recentelijk, het bevorderen van even dwaze rechtvaardigingen zoals onze geliefde toewijding aan – ‘ mensenrechten en democratie” – zoals de wereld zulke onzin heeft doorzien en er genoeg van heeft. Dus wat is de reactie van de westerse elites op deze nieuwe ontwikkelingen in de richting van een multipolaire wereld? Als eerbetoon aan het klassieke ‘verwende kind op de speelplaats’-scenario waarin het kind zegt: “Als ik niet de werper kan zijn, neem ik mijn bal en ga naar huis” – krijgen we westerse elites die een nucleaire driftbui uiten en duidelijk verkondigen aan de rest van de mensheid – “Als je niet doet wat we zeggen, blazen we gewoon de hele wereld op!”
Een heel goed interview met Denis Kucinich verschijnt op de Grayzone-website.
Degenen in de pers en de regering die aandringen op meer oorlog handelen in gecoördineerde harmonie om cruciale informatie achterwege te laten, zoals de gewelddadige omverwerping door het Westen van de door het Westen gekozen Oekraïense regering in 2014. En dat is slechts het topje van de ijsberg in hun massale campagne van liegen tegen de bevolking. Amerikaans publiek. Ze hebben ook twintig jaar lang gelogen over hun oorlog in Afghanistan, en de Amerikanen in hun oorlog in Irak.
Het is mij duidelijk dat de bedrijfspers en de regering in de greep zijn van een groep die actie wil ondernemen tegen de belangen van de Amerikanen. Simpel gezegd: dat zijn ze vijanden van Amerika die moeten worden uitgeroeid.
Hier is een uitstekend interview met een moedige, waarheidsprekende kandidaat voor de Senaat uit New York, Diane Sare. Zeer de moeite waard om te versterken.
Neem het op tegen de Deep State-kandidaat met Diane Sare
hXXps://rumble.com/v1q66zv-taking-on-the-deep-state-candidate-wdiane-sare-live.html
Er bestaat geen plan voor een nucleaire oorlog, hoe verraderlijk ook, hoe het ook zou kunnen plannen voor het voortbestaan van een of andere heilige elite, waarvan iemand die de vernietigende kracht van waterstofbommen begrijpt, zich kan voorstellen dat het voor iedereen een positief resultaat zal hebben. De eersten in het Westen die met dit onheil te maken krijgen zullen Londen, New York, Washington DC, Brussel, Taiwan, bases in Japan, westerse inlichtingencentra, alle grote strategische steden en centra in Canada, Australië, Israël,... en wie weet wie nog meer zijn. . Zelfs na een massale eerste aanval door het Westen zullen de machtscentra van het Westen binnen enkele dagen vernietigd worden. De mondiale communicatie zal verdwenen zijn, de wereld zal in shock zijn en er zullen veel raketten, nucleaire onderzeeërs en verborgen nucleaire faciliteiten overblijven met wie weet welke bevelen en wie weet welke bereidheid om ze op te volgen. Geld zal papier zijn, goud zal zwaar en gevaarlijk zijn, en zijn gewicht aan voedsel waard. Zelfs landen die niet het doelwit zijn, zullen het toneel worden van oorlogen om voedsel totdat de meesten dood zijn door stralingsziekte. Het grootste deel van de planeet zal naar rottend en verbrand vlees en verbrand plastic ruiken en alles verbranden. Zullen de westerse mogendheden berichten over hun geplande aanvallen sturen naar de uitverkoren rijken met luxe bunkers? Zullen ze gewapende bewakers en hun vrouwen of vriendinnen meenemen naar de bunkers? Zal het voor iedereen waar dan ook lang genoeg veilig zijn om van hun korte post-apocalyptische leven te genieten? Of is dit allemaal bluf voordat het Engelse centrale commando weer een oorlog verliest en er nieuwe machtsarrangementen ontstaan?
Oké, ik probeer als niet-militaire nucleaire strateeg mij een dergelijke oorlog voor te stellen, maar ik heb ongetwijfeld veel ongelijk. Omdat Europa en zijn NAVO-bases de eerste aanvalslinie op Rusland vormen, neem ik aan dat zij het doelwit zouden zijn van conventionele en kernwapens. Zijn er wapens die zijn ontworpen om communicatiesatellieten te targeten? Als dat zo is, zullen zij doelwitten zijn. Zal China's enige optie niet een grootschalige oorlog zijn tegen de landen in de Stille Oceaan in het Westen, met name Japan en Australië, met de mogelijkheid van aanvallen vanaf het land nadat de grote steden zijn vernietigd. De ecologische verwoesting zou enorm en onvoorspelbaar zijn, en ik kan mij onmogelijk voorstellen dat welk land dan ook, inclusief de VS, het vermogen, de wil of het motief zou behouden om militaire of economische macht te projecteren.
Het lijkt mij dat de beste overlevingskansen van de mondiale nucleaire verwoesting Afrika, Zuid-Amerika, Zuid- en Zuidoost-Azië, de noordelijke delen van Noord-Amerika zullen zijn, feitelijk de regio's met een lage strategische waarde in een dergelijke strijd. Dit zou een opzet zijn voor de zeer multipolaire wereld waar deze mainstream-strategen van de Tweede Wereldoorlog bang voor zijn.
Zal Jezus of Allah of de buitenaardse wezens tussenbeide komen en ons van onszelf redden? Zullen we na zo’n oorlog iets wijzer zijn? Zullen de neo-conservatieven eindelijk de banen krijgen waar ze altijd van hebben gedroomd? Hoe slagen de mensen die deze artikelen verkopen erin de lange geschiedenis van militaire mislukkingen in de VS of de rol van Rusland bij het met groot verlies verslaan van de Duitse oorlogsmachine te negeren? Zijn dit niet dezelfde mensen met dezelfde onzin die de oorlog in Irak, Syrië, Afghanistan, Nicaragua en Vietnam hebben verkocht?
De experts lijken te veronderstellen dat oorlog een videogame is en dat zij er persoonlijk niet onder zullen lijden.
Zijn we Afghanistan al vergeten?
Wacht gewoon een uur of twee na de paddenstoelwolk en ga dan verder met je dag zoals normaal.
Let op de flagrante tegenstrijdigheden in hetzelfde artikel van Thomas Mahnken.
“Washington weet dat het conflict in Oekraïne waarschijnlijk langdurig zal aanhouden, dankzij het vermogen van Kiev en Moskou om te blijven vechten en de onverenigbaarheid van hun doelstellingen, en zou kunnen escaleren op manieren die de Verenigde Staten directer in de oorlog betrekken.”
“Het zal waarschijnlijk jaren duren om veel van de munitie die de Verenigde Staten aan Oekraïne hebben geleverd, aan te vullen.”
“De Verenigde Staten hebben bijvoorbeeld al achttien jaar geen Stinger-luchtafweerraketten geproduceerd, en het herstarten van de productie zal tijd en geld vergen. Tot nu toe hebben de Verenigde Staten Oekraïne meer dan 18 van deze munitie gegeven.”
De auteur heeft het lef om te stellen dat de verlenging van de oorlog te wijten is aan het onvermogen van Oekraïne en Rusland om hun meningsverschillen te verzoenen, en niet aan het aanwakkeren van de oorlog met de levering van wapens.
Ik zou willen dat er een massale protestbeweging kon worden georganiseerd om vreedzaam te demonstreren buiten de kantoren van deze gevaarlijke, anti-menselijke 'denktanks' om hen te mijden op grond van hun satanische ideeën over de totale vernietiging van deze planeet.
De neurale netwerken van deze zogenaamde experts zijn zo dichtgeschroeid dat het moeilijk is te concluderen dat ze niet krankzinnig zijn. Amerika's staat van dienst op het gebied van het verliezen van oorlogen is immers behoorlijk indrukwekkend tegen ogenschijnlijk inferieure tegenstanders. Zijn verstandige mensen werkelijk zo langzaam om te leren? Zoals gewoonlijk zullen degenen die de beslissing nemen om sancties op te leggen en oorlog te voeren, de minste of helemaal geen gevolgen ondervinden. Dit debacle, bewerkstelligd door de ‘Internationale Gemeenschap’ (een klassieke oxymoron) doet gewone Amerikanen, Oekraïners en Europeanen pijn door toedoen van wat mij lijkt op de bende in Washington en zijn lakeien in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland et al. . Ik ben er zeker van dat geen van de goden die beweren deze wereld te regeren, honger zal lijden of zal huiveren van de kou, veroorzaakt door hun schijnbaar dwaze avonturisme.
“...in invloedrijke publicaties wordt de opkomst van een multipolaire wereld geschetst als iets dat onvermijdelijk tot onuitsprekelijk geweld en menselijk lijden moet leiden. ”
Zoals altijd zingen ze het après nous le deluge-lied om boze geesten af te weren.
Het is een geluk dat ze slechts invloed hebben in een beperkt aantal gemeenten, rationele gemeenten die dissonante geluiden horen en zich afsluiten.
Zij behoren tot de machten van de “Amerikaanse propaganda” – zij moeten worden bedankt voor hun diensten.
De arrogante VS met de prachtige wapens die ze maken, die niet eens aan de vraag van het marionetten-Oekraïne kunnen voldoen en waarmee ze sinds mensenheugenis geen oorlog hebben gewonnen, willen nu uitbreiden. Welke bedreigingen zijn er???? GEEN. China omvat Taiwan: houd je eigen aftakelende ‘natie’ vol misdaad, dakloosheid en falende infrastructuur buiten de deur en repareer ze.
Rusland vraagt al vijftien jaar om respect en samenwerking en u weigerde. Dus overschrijdt u een belangrijke rode lijn en bewapent en steunt u zijn buurland, dat u tot vijand van Rusland en tot potentieel NAVO-lid hebt gemaakt. U geeft Rusland de schuld van zijn reactie, na acht jaar VN-onderhandelingen te hebben geprobeerd, die u en de marionet hebben afgewezen?
Alle “gevaren” en ook de andere interventies sinds de Tweede Wereldoorlog zijn JOUW uitvindingen geweest. Meer wapens en geweld ZIJN GEEN verdediging.
Dit land is gevuld met mensen die in wezen krankzinnig zijn. Psychoses zijn wijdverbreid en worden aangemoedigd door degenen die aan de macht zijn. Dit is waar ik bang voor ben, de mentaliteit van iemand als Joe Biden. “Jullie bestonden allemaal niet toen ik werd geboren en jullie zullen niet bestaan als ik dood ben.” De VS zouden liever de hele wereld vernietigen dan hun hegemonische macht laten varen.
Zowel Rusland als China hebben duidelijk gemaakt dat zij niet van plan zijn de VS als unipolaire hegemon over de hele wereld te vervangen. Ze hebben allebei de volle bak als het gaat om territorium, hulpbronnen en bevolkingsgroepen om te voeden, en proberen niet hun eigen soevereiniteit uit te breiden. Ze nodigen elke andere natie binnen de Euraziatische landmassa uit, inclusief formidabele machten als India, Iran, Pakistan en Turkije, om te integreren in de werking en het leiderschap van deze nieuwe commerciële en financiële operatie genaamd de BRI en de Shanghai Cooperative. Ze organiseren soortgelijke initiatieven, zoals de Brics, die de hele wereld zullen omvatten en verenigen. De Verenigde Staten zouden zich kunnen aansluiten, maar kunnen simpelweg niet de hele show runnen zoals zij zouden willen. Bovendien zou het niet verworpen worden zoals Rusland werd verworpen door de NAVO en de EU. De Wunderwaffen die deze landen zich genoodzaakt voelen te ontwikkelen, zijn absoluut noodzakelijke verdedigingsmechanismen tegen de altijd agressieve VS, en niet om de wereld tot slaaf te maken, zoals de Amerikaanse propaganda je wil doen geloven. Dit voortdurende lied en dans van Washington over waarom de ontwikkeling van de hele rest van de wereld moet worden uitgesteld of onderdrukt om de vrijheid en democratie te beschermen, wordt een beetje vervelend en is niets anders dan verdacht.
“Rusland vraagt al vijftien jaar om respect en samenwerking en jij weigerde.”
Het inlijsten van Rusland als smeekbede voor ‘De Verenigde Staten van Amerika’ is al sinds minstens 1922 een standaardpositie in ‘De Verenigde Staten van Amerika’.
De presentaties omvatten, maar zijn niet beperkt tot: verlichting van de hongersnood na de ‘Russische Burgeroorlog’ in 1922, Lend Lease in 1942, en de intentieverklaringen die in december 2021 naar ‘De Verenigde Staten van Amerika’ en ‘NAVO’ zijn gestuurd. , die “verkeerd werden geïnterpreteerd” als uitnodigingen om te onderhandelen en/of ultimata, allemaal als een functie van de interactie van “Amerikaans exceptionisme” en “Wij, het volk, beschouwen deze waarheden als vanzelfsprekend”.
Veel te veel betaalde, gekochte experts. De droesem van de mensheid.
In een wereld met kernwapens maakt het eigenlijk niet uit in welke lijn ze staan. Niemand hier komt er levend uit.
We leerden in de jaren zeventig dat veel invloedrijke columnisten van de Koude Oorlog 1970 in de jaren vijftig en zestig op de loonlijsten van de CIA en de FBI stonden. Sindsdien hebben de Cheneys verklaard dat 'de handschoenen uit zijn', dus het mag geen grote verrassing zijn dat dit hoogstwaarschijnlijk opnieuw waar zal zijn.
De gemakkelijke manier om ze te verslaan is zoals het eerder werd gedaan. Zet ze uit.
Destijds was de slogan ‘Tune In, Turn On, Drop Out’, en dat betekende dat je uit de gevestigde orde stapte, tot het punt waarop de New York Times je niet langer kon vertellen dat de Derde Wereldoorlog echt een geweldig idee was voor Wall. Straat.
Ze kunnen het zeggen en schrijven zoveel ze willen, maar je hoeft niet naar ze te luisteren. Ze zijn alleen ‘invloedrijk’ omdat je ze die macht en invloed geeft. Je kunt het ook weghalen. Zet ze uit. Ernstig. Als mensen je zouden vertellen zelfmoord te plegen, zou je dan misschien tot de conclusie komen dat je je leven niet hoeft te verspillen door naar hen te luisteren? Zet ze uit.
Als u dichtbij genoeg bent om een kernexplosie mee te maken, verwacht dan niet dat uw woonruimte en douchefaciliteiten overeind blijven staan, of dat het stadswater of de elektriciteit nog aangesloten zijn. Zelfs ducttape helpt hier niet. Er is niet voor elk probleem in het leven een app.
Waarom is het simpele bestaan van zoveel landen, die feitelijk alleen maar proberen hun economieën, infrastructuur en technologische basis te ontwikkelen, vaak in combinatie met andere landen met een gemeenschappelijk commercieel, politiek, cultureel of regionaal belang (zoals het BRI dat China en talloze andere staten hebben) nastreven), het regime in Washington zo te beledigen dat het ingewikkelde wegen naar een Derde Wereldoorlog beraamt om deze landen uit te roeien, of op zijn minst hun ontwikkeling radicaal te onderdrukken?
Waarom heeft het een staand leger gestationeerd op bijna duizend bases over de hele planeet? Waarom onderhoudt het een arsenaal met meer dan 6,000 kernkoppen met elk denkbaar mechanisme (artillerie, straalvliegtuigen, gespiegelde raketten voor de korte, middellange en lange afstand, sommige ondergebracht in silo’s, andere op mobiele platforms, andere op schepen? en met name diepduikende onderzeeërs die onophoudelijk over de hele wereld patrouilleren) deze kernkoppen in de meeste gevallen binnen enkele minuten naar doelen over de hele wereld brengen? Waarom is de regering die dit land zowel controleert als uitbuit in de absolute maximale mate, en meer schatten van de belastingbetalers onttrekt om aan deze mechanismen van totale verwoesting te besteden dan we zelfs maar zouden kunnen dromen om aan onze eigen behoeften en prioriteiten te besteden, wat ons GEEN ZEGGEN geeft? in deze zaken dan ook, waarbij we een nooit eindigende houding aannemen van letterlijk voortdurend in oorlog zijn met de hele rest van de planeet.
De enige reden dat deze universele en eeuwige oorlog niet voortdurend woedt (hoewel hij VEEL te vaak wordt gemanifesteerd om te worden gebagatelliseerd of genegeerd) is dat de meeste andere landen hopeloos onder het niveau van de Amerikaanse militaire moloch staan en zelden, zelfs als ze ernstig worden geprovoceerd, durven ze een schot af te vuren op onze monsterlijk grote bezittingen? Gewoonlijk barst wat WIJ een oorlog noemen, wat meer op een oorlogsmisdaad lijkt of in de volksmond een “kalkoenschieter” wordt genoemd, pas los als Washington daarvoor kiest, waarbij de slachting onvermijdelijk zo eenzijdig blijkt te zijn dat het werkelijk een oorlogsmisdaad IS. Pauzes tussen dergelijke gebeurtenissen zijn eerder uitzonderingen dan regels, omdat de regering van dit land meedogenloos aandringt op het voeren van deze voortdurende oorlog tegen de hele rest van de planeet.
Nu provoceren ze actief de twee landen (Rusland en China) met de grootste en meest geavanceerde legers, alleen achter de onze, in wat ons volk schaamteloos dreigt als een gevecht tot het einde, waar de inzet van kernwapens actief wordt bedreigd door de Verenigde Staten. Staten. Zelfs handel en commercie zijn door de Amerikanen in de meest absurde mate bewapend, tot het punt waarop onze ongelukkige ‘bondgenoten’ op grote schaal worden blootgesteld aan enorme economische nevenschade. Washington kan dus niet naar waarheid beweren dat het al bijna tien jaar niet in een beginnende wereldoorlog heeft gevochten.
Wanneer zal de waanzin eindigen, en wat kunnen wij Amerikanen die er al lang massaal door getroffen zijn, doen? Als je bedenkt hoeveel dollars zijn verspild aan de grote Amerikaanse eeuwige oorlog, zou de burgerbevolking in een gouden eeuw kunnen leven als dezelfde middelen aan hen zouden worden besteed! We zouden prachtige vooruitgang boeken op het gebied van onderwijs, medische zorg, hulpdiensten, infrastructuur, huisvesting, transport, ruimteverkenning, wetenschappelijke vooruitgang en een groot aantal andere benodigdheden die allemaal jammerlijk worden nagelaten om de oorlogsmonsters te voeden die groot leven in Arlington, Langley, Capitol Hill , Mistige bodem en Silicon Valley. En vertel niet de leugen dat het nodig is om gelijke tred te houden met de militaire uitgaven van Rusland en China, die allebei een schijntje investeren vergeleken met de miljarden ponden vlees die van de Amerikaanse belastingbetaler worden geoogst. Het is NIET Rusland of China dat een bedreiging vormt voor het Amerikaanse publiek; de dreiging is bijna geheel binnenlands en geconcentreerd waar ik zojuist zei. Als we het niet kunnen beteugelen, zijn we gedoemd tot zelfvernietiging.
Amen en ga zo maar door, Realist. Het lijkt erop dat er veel mensen zijn in de Amerikaanse regering en elders in Freelandia die daadwerkelijk in de oorlogshaviken geloven en denken in de trant van het oude deuntje van Randy Newman dat luidt: 'Ze haten ons toch allemaal, dus laten we de grote laten vallen. nu". Alleen zonder de satire. Helaas zou de waanzin kunnen eindigen via een nucleaire holocaust.
In wezen bevinden al deze cheerleaders voor de wereldoorlog zich in de armen van wapenfabrikanten. De hoeveelheid geld die zou worden besteed aan de voorbereidingen om de meest verwoestende ramp in de geschiedenis van de mensheid te bewerkstelligen, is onthutsend. Mijn standpunt is al lange tijd dat mensen met invloed die pleiten voor agressieoorlogen helemaal vooraan in de frontlinie moeten worden gestationeerd. Het moet in de wet worden vastgelegd.
Mee eens – zij zouden de eersten moeten zijn die de strijd aangaan – om aan de wereld te bewijzen hoe toegewijd zij zijn aan hun zaak!
Ik onderschrijf uw wijze opmerking van harte: ja, de psychopathische oorlogszuchtige elites in het Westen en hun even hersenloze bondgenoten in het ‘westen’ in de Rest moeten worden vastgebonden en gedumpt in de voorhoede van de grenzen als WO III zou plaatsvinden. uitbreken. Deze keer mogen ze niet op de achtergrond profiteren terwijl ze op onverantwoorde wijze hun onwetende, onschuldige massa's in onnodige onrechtvaardige oorlogen lanceren! Trouwens, ik ben ook dol op Caitlins prachtige voorlaatste paragraaf en ga er volledig mee akkoord.
Vergeet de bankiers niet, meneer. Bankiers zijn er altijd om winst te maken, ongeacht welke tragedie en/of gruweldaad er aan de hand is.
Uiteindelijk zijn oorlogen geldgekibbel. De VS en hun vazallen in Europa zitten in de schulden en proberen wanhopig manieren te vinden om meer geld te stelen of het hele gebouw op te blazen. Het is zo jammer om te beseffen dat “dit” is wat we van deze wereld hebben gemaakt. Natuurlijk pres. Poetin heeft gelijk: dit einde van de hegemonie – geïnstalleerd na de Tweede Wereldoorlog – zal de komende tien jaar ongelooflijk moeilijk maken. Als je eraan toevoegt dat Europa al enkele jaren hersendode leiders voortbrengt, kunnen de Amerikanen het ultieme in de vorm van ‘massamoord’ proberen.
Ik ben het er helemaal mee eens. Maar wat betreft leiders: het is niet zo dat Europa alleen maar hersendode leiders voortbrengt, maar dat alleen de hersendoden leiders mogen worden. Er zijn briljante geesten zoals de Duitse politica Sahra Wagenknecht, maar zij zou nooit de top kunnen bereiken. Het is een gemanipuleerd systeem.
“Het is een gemanipuleerd systeem.”
Inderdaad!
De realiteit is dat als dit land vastbesloten is oorlog te voeren, zoals oorlog III ook is, er ongetwijfeld intern een oorlog zal worden gevoerd. Geen filosofische oorlog, maar een van het volk tegen de regering. Het is vrij eenvoudig.
Blijkbaar overheerst de waanzin terwijl de rede sterft...
Passief luisteren naar het onwetende gezeur dat de bedrijfsmedia uitstralen, laat zien hoe diep de psychopathie van Washington en de oorlog zich in de Amerikaanse samenleving hebben gevestigd. Alsof we een nucleaire oorlog op deze planeet kunnen voeren en gewoon ons dagelijks leven kunnen leiden. Ernstig? Wat dacht je van geen internet, geen tv, geen stroom, geen medische zorg, geen onderdak, geen eten en nergens heen, ongeacht wie je bent? En had ik al gezegd: voor altijd? Is dit werkelijk de herhaling van ‘Beter dood dan rood’? Weten mensen eigenlijk wel waar ze voor kiezen? Amerikanen lijken van slogans te houden, zodat ze zich voor de realiteit kunnen verbergen. En dit alles terwijl er niet eens een dreiging is. Niemand valt ons aan. Alleen maar de kobolden van grote ego's, kleine mensen en banale, egoïstische onwetendheid in de politieke elite die de Amerikaanse cultuur heeft voortgebracht.
Goed gezegd. Ik ben het met je eens.
Een recent online artikel over 'hoe je een nucleaire aanval overleeft' in Business Insider illustreert dit
precies wat je zegt over de verwachting dat we door kunnen gaan met ons dagelijks leven:
Ren eerst weg van de ontploffing
Ten tweede: zorg ervoor dat u binnen 24 uur een warme douche neemt om 'eventuele straling' weg te spoelen.
(Gebruik milde zeep en bedek eventuele schaafwonden, maar vermijd het gebruik van conditioner of lotions
radioactieve deeltjes kunnen zich hieraan hechten).
Ten derde: neem contact op met uw dierbaren om hen te laten weten dat alles goed met u gaat.
Dat is het. Zo simpel !
Eén punt van zorg: waar zullen die radioactieve deeltjes terechtkomen zodra ze in de afvoer terechtkomen? En welke gevolgen zal dit hebben voor de lokale watervoorziening?
“Een recent online artikel over 'hoe je een nucleaire aanval overleeft' in Business Insider illustreert dit
precies wat je zegt over de verwachting dat we door kunnen met ons dagelijks leven”
Een herhaling van “Duck and cover” in de hoop dat “wij, het volk, deze waarheden als vanzelfsprekend beschouwen”.
Het is alsof deze partijen, en zoveel reacties op verhalen, eigenlijk wensten dat de Derde Wereldoorlog van start zou gaan. Deze 'vrijheidsliefhebbers' zouden er misschien anders over denken als ze in Europa woonden. De VS hebben nog nooit een oorlog op hun eigen grondgebied meegemaakt – de tijd dat ze dat wel deden en de verschrikkingen ervaren, dezelfde verschrikkingen die de VS over de hele wereld hebben toegebracht.
De VS hebben inderdaad een oorlog op hun eigen grondgebied meegemaakt. Het werd de Burgeroorlog genoemd en was verwoestend, zelfs al in de jaren zestig van de negentiende eeuw. Met moderne wapens zal het nog erger zijn. Met kernwapens zal de wereld ophouden te bestaan,
Ik denk dat een deel van het verschil te maken heeft met het feit dat de Tweede Wereldoorlog nog maar sinds mensenheugenis plaatsvindt, terwijl degenen die in het tijdperk van de Burgeroorlog hebben geleefd nu (grotendeels, zo niet allemaal) dood zijn. En als dit nog een verschil is dat je kunt bedenken, was de civiele infrastructuur in de VS tijdens de burgeroorlog dan ook het doelwit, net als die in Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog?
De laatste veteraan uit de Burgeroorlog stierf in 1959. Het duizelingwekkende dodental was grotendeels te wijten aan de primitieve staat van de geneeskunde in die tijd. De grote meerderheid van de slachtoffers stierf aan verwondingen of ziekten en niet zozeer door actie.
De Amerikaanse generaal Sherman ondernam de campagne in Georgië om de cyclus van veldslagen tussen legers die zo gelijkwaardig waren te doorbreken dat ze niets anders bereikten dan het afslachten en verminken van tienduizenden onschuldige jonge mannen. Hij was de eerste die besefte dat het breken van het moreel van de burger de sleutel was tot het afdwingen van de overgave van het opstandige regime. Dit deed hij door zich te richten op de bezittingen van de elite die het conflict had geïnitieerd en door de civiele infrastructuur te vernietigen die van vitaal belang was voor de opstand. De mars door Georgië verliep vrijwel zonder bloedvergieten, maar brak de ruggengraat van de haperende rebelleneconomie en bespoedigde de terugkeer van de vrede.
In de Tweede Wereldoorlog, de zogenaamde ‘goede oorlog’, werd deze strategie naar de logische volgende stap gebracht: het opzettelijk afslachten van de burgerbevolking. Omdat het vermogen van een staat om zichzelf te verdedigen afhangt van zijn industriële en agrarische productiviteit en het moreel van zijn militairen, moet in de meedogenloze logica van de moderne totale oorlog een primair doel het doden van boeren en industriële arbeiders zijn en het demoraliseren van soldaten in de frontlinie door hun soldaten te vermoorden. gezinnen en vernieling van hun huizen.
Pardon, Joey, de Amerikaanse burgeroorlog eindigde ongeveer 157 jaar geleden. Denk je serieus dat er bovengrondse mensen zijn die minstens zo oud zijn? Toevallig was mijn overgrootvader uit die tijd; hij was zelfs getuige van de toespraak van Lincoln in Gettysburg, maar hij stierf in 1958 op 107-jarige leeftijd.
Caitlen – je hebt gelijk, zoals altijd, behalve je conclusie dat: “Ze zo hard werken om onze toestemming te verkrijgen, omdat ze die uiteindelijk absoluut nodig hebben.” Ik zou willen dat je daarin gelijk had, maar ik denk en vrees dat ze onze toestemming niet nodig hebben.
Waarom niet? Dezelfde internationalistische marxistische kapitalisten/oorlogszuchters/profiteurs/parasieten zorgden voor de Eerste en Tweede Wereldoorlog.
Waar heb je het over? Marxisten zijn het tegenovergestelde van kapitalisten. De kapitalisten zijn de criminele, oorlogszuchtige parasieten van de wereld, en niet de marxisten. Het marxisme is de enige zaak waar we voor moeten vechten, tegen het kapitalisme.
Ik weet! Mensen zijn zo gehersenspoeld dat ze niet eens weten wat ze zeggen! En ik word moe van liberalen, vooral academici, die zichzelf marxisten noemen en Marx een slechte naam geven, terwijl ze Marx nooit serieus hebben gelezen en zijn overtuigingen zeker niet onderschrijven. Eis nummer één als je jezelf socialist, marxist, communist wilt noemen: je leeft niet van een onverdiend inkomen!
Dank je.
Ik ben het er helemaal mee eens.
Nou, ze zijn boos, nietwaar?
En de enige manier waarop ze zullen leren is een harde, diepgewortelde ervaring.
Waarin God Rusland begunstigt. . .
hxxps://les7eb.substack.com/p/ukraine-long-proxy-war-vi-god-favours
Iedereen wil WO III vermijden: maar uiteindelijk krijgt iedereen de oorlog die hij probeert te vermijden. De geschiedenis is duidelijk. Dat is de enorme uitdaging.
Een gratis ebook: The Pattern of History and Fate of Humanity
Als u het materiële en financiële voorrecht heeft om een luxe bunker te bezitten of er toegang toe te hebben, waarom niet? Je gelooft dat je deel uitmaakt van een kleine groep die verder is geëvolueerd dan de massa van jouw soort, dus als je de kudde goed ruimt, blijft er nog veel meer voor je over.
Een bunker zal je niet redden als de planeet kapot is. Dat omvat geen ademende lucht, geen water, geen planten, geen dieren. Niets anders dan houtskool. Voor altijd.
U vatte de opmerking op alsof het de materiële structuur van de bunker concreet betrof. Ik beschreef de overtuigingen van de materieel en financieel bevoorrechte ego's, die de zeer kleine minderheid vormen die profiteert van de algoritmen van het Systeem. Bepaalt uw angst uw reactie?
Mensen kunnen, hoe verschrikkelijk wij ook zijn, het leven niet vernietigen. Ik zag een goed tv-programma over de enorme vulkaan in Siberië 250 miljoen jaar geleden. Het doodde bijna alles op aarde als gevolg van hoge concentraties koolstof in de atmosfeer, waterstofsulfide en gebrek aan zuurstof in het water en de lucht. Het lag bovenop een enorme steenkoolafzetting en brandde daardoor een miljoen jaar lang!
Ze denken dat het acht tot tien miljoen jaar duurde voordat de aarde zich begon te herstellen. Niets in de geologische tijd.
Hallo !
De VS in het land hebben een oorlog gevoerd, hun laissent derrière eux een désolation “humanitaire”, wat betekent dat het loont !!!! mais le principal pour eux est le fric et ils en gaagnent des tas! Pas in de Amerikaanse tijd, wat lui is in de tent van meer vertrouwen (qu'en est-il de la loi contre eux???), de parano yankee is een vraie kwaal, de fout is slecht voor zijn croire zonder cesse-aanvallen ! Plus de wapens en de verandering van de strijd, de Verenigde Staten die niet meer de moed hebben om de Russische strijdtent in Oekraïne door de tussenliggende nazi's te bestrijden, (comme in 40?), c'est foutu pour l 'Hégémonie imméritée des USA, fini leur racket avec le dollar, et, je l'espère, fini d'imposer leur arbitraire, (extraterritorialité! ben tiens je viens, je m'installe chez toi et tu la fermes! les Russes ne Als de Amérindiens voorbij zijn! ;O)) over de rest van de wereld, het is de moeite waard om te beginnen. In de loop van de tijd betaalt 80% van de mondige mensen een oorlog met al deze voorschotten, die in totaal voortduren. Le pire, les yankee le savent, er zijn 16 simulaties met de Russische seule en er zijn 16 van deze simulaties! Als we meer leven over de winsten in het bijzonder, zullen onze nakomelingen geen ijzersterke bloedverwanten zijn! het is een druk op de miljoenen van de generaties (het is een feit dat er straffeloos wordt gevochten tijdens de aprilstrijd). Als u uw commentaar begrijpt, betekent dit dat u betaalt. Uw dollar is een verrijking van uw verbeelding en meer met u, u bent niet in staat om te betalen voor al onze toertochten voler, stapeler, massacrer op 10 kilometer van onze kusten! en onze laatste (QE) is onomkeerbaar Als Rusland vrij is van de VS naar het internationale recht, als de export van aardolie naar de VS gaat, in een maand, de Verenigde Staten levend in 000, in pire , vous avez plein de fous furieux armés! finale, c'est tout ce que l'Amérique mérite: leven dat qu'elle een fait subir à tous uit puis ses à peine trois siècles d'existence! l'enfant roi, le tiran doit als je in de rij staat in de jambes, in het bijzonder dat de eer van de URSS en dat je zonder een grotere staatsgreep wilt, je algemene paranoïsche ziekte, je twijfels…..
Kapitein América is een moordenaar die niet meer kan leven.
“il faut être aveugle pour ne pas le voir.”
Het is niet anders.
Ze kijken in de spiegel en zien zichzelf.
Let op de flagrante tegenstrijdigheden in hetzelfde artikel van Thomas Mahnken.
“Washington weet dat het conflict in Oekraïne waarschijnlijk langdurig zal aanhouden, dankzij het vermogen van Kiev en Moskou om te blijven vechten en de onverenigbaarheid van hun doelstellingen, en zou kunnen escaleren op manieren die de Verenigde Staten directer in de oorlog betrekken.”
“Het zal waarschijnlijk jaren duren om veel van de munitie die de Verenigde Staten aan Oekraïne hebben geleverd, aan te vullen.”
“De Verenigde Staten hebben bijvoorbeeld al achttien jaar geen Stinger-luchtafweerraketten geproduceerd, en het herstarten van de productie zal tijd en geld vergen. Tot nu toe hebben de Verenigde Staten Oekraïne meer dan 18 van deze munitie gegeven.”
De auteur heeft het lef om te stellen dat de verlenging van de oorlog te wijten is aan het onvermogen van Oekraïne en Rusland om hun meningsverschillen te verzoenen, en niet aan het aanwakkeren van de oorlog met de levering van wapens.
Al zo'n 23 jaar heb ik hier in Californië het terugkerende gevoel dat ik in 1938 in Hamburg ben.