Er zijn veel vragen over het bloedbad in Bucha

Aandelen

Het Westen heeft snel een oordeel geveld over wie verantwoordelijk is voor het bloedbad in de Oekraïense stad Bucha, met oproepen tot strengere sancties tegen Rusland, maar de schuldvraag is nog lang niet beslist, schrijft Joe Lauria.

Slachtoffers in Bucha. (Oekraïense Ministerie van Digitale Ontwikkeling Michail Fedorov/Wikimedia Commons)

By Jo Lauria
Speciaal voor consortiumnieuws

WNa urenlang nieuws zondag dat er een bloedbad had plaatsgevonden in Bucha, een stad 63 km ten noorden van de Oekraïense hoofdstad, was het vonnis geveld: Russische troepen hadden zinloos honderden onschuldige burgers afgeslacht toen ze zich terugtrokken uit de stad, waarbij hun lichamen in de straten lagen. straten. 

In tegenstelling tot hun rechtssystemen zien westerse landen, als het om oorlog gaat, af van de noodzaak van onderzoek en bewijsmateriaal en spreken zij schuld uit op basis van politieke motieven: Rusland is schuldig. Zaak gesloten.

Alleen is de zaak nog niet eens geopend en wordt het vonnis al voorgesteld. De Franse president Emmanuel Macron heeft dat bijvoorbeeld gedaan genaamd dat Russische steenkool en olie uit Europa worden verbannen. “Er zijn zeer duidelijke aanwijzingen voor oorlogsmisdaden”, zei hij maandag op de Franse Inter-radio. “Wat er in Bucha is gebeurd, vereist een nieuwe ronde van sancties en zeer duidelijke maatregelen, dus we zullen samenwerken met onze Europese partners, vooral met Duitsland.”

Andere stemmen zijn nu gevaarlijk bellen dat de VS vanwege het incident oorlog zouden voeren met Rusland.  

“Dit is genocide”, zei de Oekraïense president Volodimir Zelenski Zie de Natie onder ogen op CBS. “Moeders van Russen zouden dit moeten zien. Kijk eens welke klootzakken je hebt grootgebracht. Moordenaars, plunderaars, slagers”, voegde hij eraan toe op Telegram.

Rusland heeft categorisch ontkend dat het iets met het bloedbad te maken heeft.

Waar te beginnen

Als er een serieus onderzoek zou plaatsvinden, zou een van de eerste plaatsen waar een onderzoeker zou beginnen het in kaart brengen van een tijdlijn van gebeurtenissen zijn. 

Volgens het Russische ministerie van Defensie hebben alle Russische troepen afgelopen woensdag Bucha verlaten. 

Dat werd donderdag bevestigd door een glimlach Anatolii Fedoruk, de burgemeester van Bucha, in a video- op de officiële Facebook-pagina van de gemeenteraad van Bucha. Het vertaalde bericht bij de video zegt:

“31 maart – de dag van de bevrijding van Bucha. Dit werd aangekondigd door burgemeester Anatolii Fedoruk van Bucha. Deze dag zal de glorieuze geschiedenis van Bucha en de hele Bucha-gemeenschap ingaan als een dag van bevrijding door de strijdkrachten van Oekraïne van de Russische bezetters.”

Screenshot van Fedoruk Facebook-video.

Alle Russische troepen zijn verdwenen en toch is er geen sprake van een bloedbad. De stralende Fedoruk zegt dat het een “glorieuze dag” is in de geschiedenis van Bucha, wat nauwelijks het geval zou zijn als honderden dode burgers in de straten rond Fedoruk zouden liggen. 

“Het Russische ministerie van Defensie ontkende de beschuldigingen van het regime in Kiev van de vermeende moord op burgers in Bucha, in de regio Kiev. Bewijs van misdaden in Bucha verschenen pas op de vierde dag nadat de veiligheidsdienst van Oekraïne en vertegenwoordigers van de Oekraïense media in de stad arriveerden. Alle Russische eenheden trokken zich op 30 maart volledig terug uit Bucha, en ‘geen enkele plaatselijke bewoner raakte gewond’ in de tijd dat Bucha onder controle stond van Russische troepen”, zei het Russische Ministerie van Defensie in een verklaring. post op Telegram.

Wat er vervolgens gebeurde?

Wat gebeurde er dan op vrijdag en zaterdag? Zoals aangegeven in a stuk door Jason Michael McCann op Standpunt nul, The New York Times was zaterdag in Bucha en niet verslag een bloedbad. In plaats daarvan, de Times zei dat de terugtrekking zaterdag voltooid was, twee dagen nadat de burgemeester had gezegd dat dit zo was, en dat de Russen “dode soldaten en verbrande voertuigen achterlieten, volgens getuigen, Oekraïense functionarissen, satellietbeelden en militaire analisten.”

De Times zeiden verslaggevers de lichamen van zes burgers te hebben gevonden. “Het was onduidelijk onder welke omstandigheden ze waren omgekomen, maar de weggegooide verpakking van een Russisch militair rantsoen lag naast een man die in het hoofd was geschoten”, aldus de krant. Vervolgens citeerde het een Zelensky-adviseur, die zei:

“De lichamen van mensen met vastgebonden handen, die door soldaten zijn doodgeschoten, liggen op straat”, zei de adviseur, Mykhailo Podolyak, op Twitter. 'Deze mensen zaten niet in het leger. Ze hadden geen wapens. Ze vormden geen bedreiging.' Hij voegde een afbeelding toe van een scène, gefotografeerd door Agence France-Presse, met drie lichamen aan de kant van een weg, waarvan één met de handen blijkbaar op de rug vastgebonden. De New York Times was niet in staat de bewering van de heer Podolyak dat de mensen waren geëxecuteerd onafhankelijk te verifiëren. ''

Het is mogelijk dat zaterdag de volledige omvang van de verschrikkingen nog niet duidelijk was geworden, en dat zelfs de burgemeester er twee dagen eerder niet van op de hoogte was, hoewel foto's nu veel van de lichamen in de open lucht in de straten van de stad laten zien, iets wat dat zou waarschijnlijk moeilijk te missen zijn. 

In Bucha is de Times was dichtbij het neonazistische Azov-bataljon, wiens soldaten op de foto's van de krant verschijnen. In zijn stuk suggereert McCann dat Azov mogelijk verantwoordelijk is voor de moorden:

“Dan gebeurt er iets heel interessants op [zaterdag] 2 april, uren voordat een bloedbad onder de aandacht van de nationale en internationale media wordt gebracht. De door de VS en de EU gefinancierde onlinesite van het Gorshenin Instituut (Oekraïense taal). Linkeroever aangekondigd dat:

'Speciale troepen zijn begonnen met een opruimingsoperatie in de stad Bucha in de regio Kiev, die is bevrijd door de strijdkrachten van Oekraïne. De stad wordt gezuiverd van saboteurs en medeplichtigen van Russische strijdkrachten.'

Het Russische leger heeft de stad inmiddels volledig verlaten, dus dit klinkt voor de hele wereld als represailles. De staatsautoriteiten zouden door de stad trekken op zoek naar 'saboteurs' en 'medeplichtigen van Russische strijdkrachten'. Pas de dag vóór [vrijdag] verscheen Ekaterina Ukraintsiva, vertegenwoordiger van het gemeentebestuur, op een informatievideo over de Bucha Live Telegrampagina, gekleed in militaire uitrusting en zittend voor een Oekraïense vlag, om 'de zuivering van de stad' aan te kondigen. Ze informeerde de bewoners dat de komst van het Azov-bataljon niet betekende dat de bevrijding voltooid was (maar dat was wel zo, de Russen hadden zich volledig teruggetrokken) en dat er een ‘complete sweep’ moest worden uitgevoerd.”

Ukraintsiva sprak een dag nadat de burgemeester had gezegd dat de stad bevrijd was.   

Zondagochtend hoorde de wereld van de massamoord op honderden mensen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken zei: “Wij veroordelen met klem de schijnbare wreedheden van de strijdkrachten van het Kremlin in Bucha en in heel Oekraïne. We streven naar verantwoordelijkheid met behulp van elk beschikbaar instrument, waarbij we informatie documenteren en delen om de verantwoordelijken ter verantwoording te roepen.” President Joe Biden riep maandag op tot een proces tegen ‘oorlogsmisdaden’. “Deze man is wreed, en wat er in Bucha gebeurt is schandalig, en iedereen heeft het gezien. Ik denk dat het een oorlogsmisdaad is.”

Het Bucha-incident is een cruciaal moment in de oorlog. Een onpartijdig onderzoek is gerechtvaardigd, iets wat waarschijnlijk alleen de VN zou kunnen gedrag. Mogelijk heeft het Azov-bataljon wraakmoorden gepleegd op Russische collaborateurs, of hebben de Russen dit bloedbad uitgevoerd. (Eenmaal weer het Pentagon tempert de oorlogshysterie, gezegde het kan niet bevestigen of ontkennen dat Rusland verantwoordelijk was.)

Een haastig oordeel is gevaarlijk, als er onverantwoord wordt gesproken over de VS die rechtstreeks tegen Rusland strijden. Maar het is een haast om te oordelen die we krijgen.

[Update: Satellietbeelden, gepubliceerd nadat dit artikel verscheen door The New York Times, naar verluidt lichamen tonen die medio maart op straat lagen, zou door een onpartijdig onderzoek moeten worden overwogen. Het kan op dit moment niet als sluitend bewijs worden beschouwd.]

Joe Lauria is hoofdredacteur van Consortium Nieuws en voormalig VN-correspondent voor Thij Wall Street Journal, Boston Globe, en tal van andere kranten, waaronder De Montreal Gazette en De Ster van Johannesburg. Hij was onderzoeksjournalist voor de Sunday Times uit Londen, een financieel verslaggever voor Bloomberg News en begon zijn professionele werk als 19-jarige stringer voor The New York Times.  Hij is te bereiken op joelauria@consortiumnews.com en gevolgd op Twitter @unjoe  

 

131 reacties voor “Er zijn veel vragen over het bloedbad in Bucha"

  1. "Slavisch Christelijk Genootschap"
    April 9, 2022 op 13: 55

    VS, CANADA, OEKRAÏNE EN RUSLAND 2022 GESCHILLEN – HISTORISCHE ACHTERGROND EN VERVOLG OP FR.
    Zie ook hxxps://paxchristiusa.org/2022/02/24/pax-christi-usas-statement-on-russians-invasion-of-ukraine.

  2. Paine
    April 7, 2022 op 10: 20

    Foto's tonen de dode slachtoffers die van de camera afkijken, helemaal niet gezien worden, of hun gezichten verduisterd of bedekt zijn.

    Het publiek moet de namen van de dode slachtoffers weten, en of het strijders, burgers, pro-Oekraïense of pro-Russische mensen waren. De nieuwsmedia hebben zulke fundamentele feiten gepubliceerd.

    Dergelijke informatie is de eerste stap om te bepalen wie verantwoordelijk is voor de moorden.

  3. Guy Sint-Hilaire
    April 6, 2022 op 18: 59

    Grafisch met een waarschuwing, de executie van Russische krijgsgevangenen die op straat liggen. Hier komen ze niet mee weg.
    Ik heb het niet via deze link bekeken. Eén keer is genoeg voor mij.
    hxxps://english.pravda.ru/news/world/151016-russian_soldiers_executed/

  4. April 6, 2022 op 09: 59

    UITSTEKEND werk, Joep. Bedankt. straal

  5. R
    April 5, 2022 op 15: 35

    Zoals Scott Ritter in zijn recente interview met The Duran zei, beschikt de EU al over een forensisch onderzoeksteam in Oekraïne. (Maar om de een of andere reden gaan ze niet naar Bucha en worden de lichamen nu begraven). hmmmm

    • Ian
      April 6, 2022 op 02: 20

      Je moet jezelf ook afvragen wat de toestand van deze lichamen is. Zijn ze echt zo lang in de open lucht en in de regen etc geweest als de claim? Het bovenstaande rapport en de tijdlijn maken mij zeer wantrouwend tegenover de hele gebeurtenis.

  6. R
    April 5, 2022 op 15: 18

    Vergeet niet dat de Oekraïense Nationale Politie op 2 april op haar eigen website niets heeft gepost over dode lichamen in de hele stad, en daarnaast ook melding heeft gemaakt van de “zuiveringsoperaties”. Hoe vreemd is het om niet te zeggen dat er overal op straat doden vallen, tenzij je betrokken bent bij een 'zuiveringsoperatie' en nog niet weet hoe je die moet draaien. hxxps://www.npu.gov.ua/news/stoprussia/speczpriznachenczi-naczpolicziji-rozpochali-zachistku-mista-bucha/

    • JB
      April 6, 2022 op 04: 41

      Wat extra verwarrend is, is dat NYT beweert dat het satellietbeelden heeft van drie weken oud waarop deze dode burgers te zien zijn en dat deze tegelijkertijd zouden zijn omgekomen toen de Russen zich vorige week terugtrokken. Hier liegt iemand.

      • PK
        April 8, 2022 op 11: 35

        Ja, dat komt niet overeen met de bewering dat de Russen die mensen zojuist hebben vermoord toen ze vertrokken.

        Als het bloedbad 2 tot 3 weken geleden had plaatsgevonden, zou je verwachten dat het al eerder opgemerkt zou zijn en naar buiten gelekt zou zijn, terwijl het zelfs nu nog vreemd is dat er een maximum van enkele dagen lijkt te zijn voordat iemand toevallig opmerkt dat er daarna overal lichamen lijken te liggen. De Russen hadden zich teruggetrokken.

        Ook het feit dat Rusland om een ​​onafhankelijk onderzoek naar de zaak vraagt, geeft aan dat ze verrassend open zijn over iets dat belastend bewijsmateriaal aan het licht zou kunnen brengen dat vervolgens tegen hen kan worden gebruikt.

  7. April 5, 2022 op 14: 30

    Ik las dat de EU een onderzoeksteam naar Oekraïne stuurt om te 'helpen' met het Oekraïense onderzoek naar de vermeende wreedheden in Bucha, begaan door de Russen.

    Ondertussen weigerde de Veiligheidsraad het Russische verzoek om een ​​onafhankelijk onderzoeksteam te sturen, wat hoogstwaarschijnlijk toch door Oekraïne zou worden afgewezen.

    Tot zover de transparante objectiviteit.

    • Frigga Karl
      April 5, 2022 op 20: 01

      Vreemd genoeg weigerde de Veiligheidsraad het Russische verzoek om een ​​onafhankelijk onderzoek! Er is geen vertrouwen in de Oekraïense Nationale Garde met het nazi-bataljon dat bekend staat om zijn barbaarsheid en diepgewortelde haat jegens Rusland; men kan zich de ‘zuiveringsoperaties’ na het Russische vertrek voorstellen. Herinner je nog dat de PLO in september 1982 Beiroet (Libanon) moest verlaten, de Palestijnse vluchtelingenkampen niet meer beschermd waren en de Libanese Falange in overeenstemming met de Israëli's het bloedbad van Sabra en Shatila uitvoerde.

      • SxyxS
        April 6, 2022 op 13: 14

        Ze moeten onderzoeken saboteren tot het punt waarop het onmogelijk wordt om het tijdstip van de moord te dateren.
        Op dit moment zou zelfs een blinde man zien dat de mensen uren geleden zijn gedood en niet dagen geleden, en dat al degenen die door kogels zijn gedood onlangs zijn gedood.
        Maar na 3-4 weken zal het niet meer mogelijk zijn om te zeggen of de slachtoffers op 4 april of 30 maart zijn vermoord.

        Maar er is een eenvoudig bewijs: Bucha had internettoegang en Bucha is geen Amish Smartphone Free-stad.
        Als er op de 30ste een bloedbad zou zijn geweest, zou het vijf minuten later viraal zijn gegaan.

        Gezien het feit dat Oekraïners het niet erg vinden om zichzelf te filmen terwijl ze Russische soldaten martelen en vermoorden
        ze zouden binnen een seconde Russische wreedheden hebben geüpload.

        De belangrijkste reden waarom Zelenski dit evenement organiseerde, waren inderdaad al die selfies van Oekraïense martelende Russische soldaten.
        Om het enorme momentum van Oekraïense wreedheden tegen te gaan, had hij dringend behoefte aan een momentum voor Russische wreedheden.

    • Tijgers
      April 5, 2022 op 22: 57

      Waar wordt dit gerapporteerd? Ik heb dit nergens gehoord.

  8. Alan Heffez
    April 5, 2022 op 14: 24

    Wat te denken van de satellietbeelden, die volgens een BBC-rapport op 19 maart zijn opgenomen: “Een satellietbeeld van Bucha in Oekraïne lijkt lichamen te tonen die bijna twee weken voordat de Russen de stad verlieten op straat lagen”?

    [Zie: hxxps://www.bbc.com/news/60981238 Het onderschrift luidt: “Afbeelding van Maxar, 19 maart 2022.”]

    Hoe geloofwaardig zijn data gekoppeld aan satellietbeelden?
    Wie kan dergelijke afbeeldingen verifiëren?
    Waarom zou de BBC de kwalificatie ‘lijkt te laten zien’ gebruiken?

    Bedankt voor uw verduidelijkingen.

    • JB
      April 6, 2022 op 04: 46

      Dat slaat nergens op, vooral omdat aanvankelijk werd beweerd dat deze mensen waren omgekomen toen de Russen zich op 30 maart terugtrokken. Ook enkele honderden doden in een kleine stad en geen eerdere berichten toen deze lichamen wekenlang op straat lagen? Niemand heeft ze verplaatst? Of bedekte ze? Ernstig?

  9. Surrealistisch
    April 5, 2022 op 14: 21

    Hmm - nog geen commentaar hier met betrekking tot het nieuws dat - satellietfoto's lijken aan te tonen dat de Russen WEL een aantal burgeraanvallen hebben uitgevoerd in Bucha, lichamen gezien voordat de Russen zich terugtrokken, ook een paar beschrijvingen van burgers van Russische sluipschutters die op pad gingen iedereen die de straat op durfde te gaan. Deze satellietartikelen leken ongeveer vijf of zes uur nadat ik DIT artikel zag, uit te komen. Dus het aan elkaar plakken van die twee tijdlijnen zou een hele klus kunnen zijn voor de heer Lauria. Ik ben niet geneigd een van beide kanten te geloven totdat alle feiten bekend zijn. In de mist van de oorlog is het vrij duidelijk dat er veel dingen worden gezegd die wel of niet echt relevant zijn voor de situatie.

    • JB
      April 6, 2022 op 06: 09

      Integendeel. Deze satellietbeelden zijn in tegenspraak met de aanvankelijke beweringen dat deze burgers werden gedood toen de Russen zich uit wraak terugtrokken. Iets anders dat mij opvalt: waarom hebben de westerse inlichtingendiensten gedetailleerde beelden van precies deze straat in deze stad? Optische verkenningssatellieten kunnen dit soort beelden met een hoge resolutie leveren, maar alleen voor kleine en specifieke gebieden.

  10. Jef Harrison
    April 5, 2022 op 14: 14

    Het waren Oekraïense nazi’s die zestig mensen in een gebouw in Odessa opsloten, in brand staken en ze allemaal verbrandden. De nazi's zullen moeten bewijzen dat ze hier niets mee te maken hebben voordat ik zelfs maar aan iemand anders denk. Het enige andere land dat ik kan bedenken waar het leger in de recente geschiedenis zinloos burgers heeft afgeslacht, is de VS (Vietnam, Afghanistan, Irak zeker). Wij komen er uiteraard mee weg. Het lijkt mij ook interessant dat zodra het door de VS bewapende en gefinancierde rebellentuig in Syrië verder de woestijn in is geduwd en de “witte” helmen zijn verdwenen uit door de rebellen gecontroleerde gebieden, we geen chlooraanvallen meer hebben gehad. Goh. Ik vraag me af waarom.

    • William Bell
      April 8, 2022 op 01: 21

      “Het enige andere land dat ik kan bedenken waar het leger in de recente geschiedenis zinloos burgers heeft afgeslacht, is de VS”

      Als je zinspeelt op het bloedbad in My Lai: het werd gepleegd door leden van een enkele compagnie van het Amerikaanse leger op aanwijzing van een compagniesofficier, luitenant Calley, zonder medeweten, toestemming of aanwijzingen van iemand in zijn commandostructuur. .

      En dat was bepaald niet de enige doelbewuste slachting van burgers die in de tijd van mijn leven werd gepleegd door het leger van andere landen dan de VS. Hebt u bijvoorbeeld niet gehoord van de massamoord op burgers in Hué door eenheden van het Noord-Vietnamese leger? hxxps://www.history.com/this-day-in-history/mass-graves-discovered-in-hue

  11. Wade Hathaway
    April 5, 2022 op 13: 52

    Ik haat het om waarnemer te zijn, maar dit lijkt op buitengerechtelijke executies in Oekraïense paramilitaire stijl. We weten dat Oekraïne dit soort eenheden gebruikt. Rusland is niet verder dan zoiets (en de VS ook niet), maar op dit moment heeft Rusland alle goede pers nodig die het maar kan krijgen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat ze er zo'n puinhoop van zouden maken als ze zich uit de stad zouden terugtrekken. Bovendien kloppen de tijdlijn en het bewijsmateriaal gewoon niet. Bovendien verrichtten de Oekraïense paramilitaire eenheden in de begindagen van de opstanden (rond 2015-2016) behoorlijk wat vergelijkbaar smerig werk in de rebellenstaten, met ongelooflijk brutale moorden op Russischsprekenden. Een onderzoek is gerechtvaardigd, maar wie is er onpartijdig om dat te doen?

  12. Drew Hunkins
    April 5, 2022 op 13: 08

    Iedereen die gelooft dat het Bucha-bull-verhaal wordt verkondigd door de militaristische bedrijfsmedia is een misleide imbeciel. Het is duidelijk een ziekelijke truc om in het Westen publieke steun te verwerven voor NAVO-laarzen ter plaatse. NAVO-laarzen op de grond betekenen een oorlog tussen Rusland en Washington, een oorlog tussen Rusland en Washington zal snel uit de hand lopen, wat betekent dat een nucleaire oorlog een duidelijke mogelijkheid zou kunnen zijn. Dit is de reden waarom de weinige verstandige hoofden in het Pentagon aarzelen.

    De tijdlijn klopt niet om de Bucha-stier**** zelfs maar geloofwaardig te maken, de logica ervan slaat nergens op. De Russische Federatie heeft haar uiterste best gedaan om burgerslachtoffers te voorkomen, en dat heeft ze altijd gedaan, net als in Syrië. Rusland wenst dat het Oekraïense publiek goede gevoelens heeft voor de Russische regering voor toekomstige diplomatieke betrekkingen.

    Het Pentagon remt dit stomme Bucha-propaganda-offensief af door vandaag een verklaring uit te brengen waarin staat dat de verantwoordelijke partijen voor de gruweldaad in Bucha nog moeten worden bepaald. De weinige verstandige hoofden van het ministerie van Defensie weten dat de gekken van het ministerie van Buitenlandse Zaken, inlichtingendiensten, het Congres en de bedrijfsmedia dit gemakkelijk uit de hand kunnen laten lopen, wat kan resulteren in een schietoorlog tussen de VS en Rusland.

    Het waren de extreemrechtse Ukie-milities die veel burgers martelden en vermoordden waarvan zij dachten dat ze pro-Russische sympathieën hadden. Het Russische leger heeft humanitaire hulp geleverd aan vrijwel elke Oekraïense stad en stad die het raakt. Rusland heeft geen prikkel om bloedbaden te plegen als het in wezen al zijn doelen bereikt.

    Gelukkig zal Rusland binnen de komende paar maanden alle doelstellingen bereiken die het wilde bereiken: 1.) de NAVO permanent buiten Oekraïne houden, 2.) de Donbass redden van de dreiging van een Britse invasie en overheersing, 3.) veel van deze landen elimineren. de extreemrechtse fascistische slavofobe wilden.

  13. dc_rez
    April 5, 2022 op 12: 58

    Ik heb berichten op Telegram gezien van nieuwsartikelen/rapporten uit de 2e week van maart.
    De afbeeldingen, video en onderwerp van de artikelen zijn van Bucha. Het ziekenhuis en het mortuarium in de stad werkten samen om de doden te begraven; ze hadden niet langer de capaciteit om het aantal lichamen te verwerken. Volgens rapporten hebben ze twee loopgraven gegraven, één voor Oekraïense doden en één voor Russischtaligen. Er staat een video van het proces online.

  14. dc_rez
    April 5, 2022 op 12: 45

    Tweede week van maart, 12 en 13 maart.

  15. Charrob
    April 5, 2022 op 12: 25

    Misschien heb ik iets gemist, maar heeft Zelenski niet gezegd dat alle mannen in Oekraïne onder de (denk ik) 60 jaar Oekraïne niet mogen verlaten en tegen de Russen moeten vechten?

    Dus foto's van mannen onder de 60 jaar zouden foto's van strijders zijn, nietwaar?

    En zijn niet veel van de foto's van de doden die als burgers worden beschouwd eigenlijk foto's van mannen onder de 60 jaar?

  16. JMF
    April 5, 2022 op 11: 11

    En hier is een grondige analyse van de Oekraïense litanie van BS waar ik eerder naar verwees, inclusief Bucha:

    “Nieuwe getuigenverklaringen over de ‘luchtaanval’ van het kraamkliniek in Mariupol volgen het patroon van Oekraïens bedrog en wanpraktijken in de media”
    hxxps://thegrayzone.com/2022/04/03/testimony-mariupol-hospital-ukrainian-deceptions-media-malpractice/

  17. Zwerfkat
    April 5, 2022 op 11: 03

    Groot-Brittannië bekleedt momenteel het roulerende voorzitterschap van de VN-Veiligheidsraad en heeft die macht zojuist gebruikt om twee Russische verzoeken om een ​​spoedvergadering te blokkeren.

    De reactie van Alex Christoforou op deze brutale Britse censuur was: “…het feit dat Groot-Brittannië deze bijeenkomst ontkende, vertelt me ​​alles wat ik moet weten.”

    Overeengekomen. Als Groot-Brittannië enig betrouwbaar bewijsmateriaal had waarin Rusland beschuldigd werd, zou het Verenigd Koninkrijk een bijeenkomst beleggen om dit te presenteren. In plaats daarvan verhindert Groot-Brittannië de bijeenkomst.

    Bedankt, VK. Je hebt zojuist iedereen de moeite bespaard van het uitvoeren van een onafhankelijk forensisch onderzoek. Jullie mannen hebben het gedaan, en jullie denken dat je de waarheid kunt opkroppen met krachtige tactieken, zoals jij en je Amerikaanse partners in crime deden met het vervalste OPCW-onderzoek (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) naar de valse vlag-aanval in Douma.

    • Wade Hathaway
      April 5, 2022 op 21: 19

      Ja, vooral met de nieuwe handelsovereenkomst is Groot-Brittannië nu vrijwel een vazalstaat van de VS. Ongelooflijk wat er in 250 jaar kan gebeuren.

  18. Stephanie
    April 5, 2022 op 10: 12

    Dus als je uitgehongerd was en een MRE van een soldaat afpakte of het gewoon op de grond vond, werd je in je hoofd geschoten omdat je een ‘saboteur’ was en niet verhongerde en stierf zoals Zelensky wil en je opdraagt ​​te doen!

    • Rob Roy
      April 5, 2022 op 12: 18

      Deze overhaaste conclusies doen me denken aan Theresa May, ongeveer een uur nadat Sergei Skripal en zijn dochter op een bankje in Salisbury, Engeland, werden aangetroffen en schreeuwden dat de Russen het hadden gedaan, iets wat ze onmogelijk kon weten. Poetin bood onmiddellijk hulp aan bij een onderzoek. Op geen enkele manier heeft iemand in het Westen ooit op dezelfde manier op Poetins aanbod van openheid gereageerd.
      Wat dit “bloedbad” betreft, ik weet niet eens of die “slachtoffers” dood zijn, allemaal op gelijke afstand van elkaar geplaatst met schone witte banden om hun polsen. Ik heb te veel geënsceneerde scènes gezien met dank aan de VS en Groot-Brittannië. Naast Joe's artikel is dit het beste artikel over dit “bloedbad” dat ik heb gelezen: “Reichstagbranden, witte helmen en Russische 'wilden'”. Je kunt het online vinden.

      • Maggie Harrison
        April 5, 2022 op 15: 54

        Rusland is de ‘boeman’ van de Britse regering en ze leven in de hoop dat ze hem ten val kunnen brengen!
        Waarom was onze minister van Defensie vóór Kerstmis in een geheime ontmoeting met drie mannen in Oekraïne?
        Belicht door jonge mensen met versnaperingen... en een verborgen camera. Consortium News heeft het afgedrukt!
        Het complot was toen al klaar. We hadden alleen ons hele parlement nodig om als idioten op en neer te springen. luisteren naar
        Zelinsky, die Israël vorig jaar hielp Gaza te bombarderen! Dit is de man die onze premier als zijn held heeft aangenomen.
        nog een leugenaar... dus het is een match gemaakt in leugens... waar ze allebei in uitblinken!

    • Helga Fellay
      April 5, 2022 op 13: 08

      of anders werd het opzettelijk naast een lichaam geplaatst om de media de indruk te geven dat het een Rus moest zijn geweest die hem had vermoord. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt bij false flag-evenementen.

  19. JMMorgan
    April 5, 2022 op 09: 39

    Bedankt, goed artikel. Naar mijn mening is een haast om te oordelen altijd een teken van kwade trouw (het doordringen van een propaganda-agenda in plaats van het vaststellen van de waarheid).

    Om onze ‘inlichtingengemeenschap’ te parafraseren: dit is een ‘klassiek leerboek [VS] desinformatiehandel’ aan het werk.

  20. JMF
    April 5, 2022 op 09: 19

    Verslag hier over de witte armbanden en hun betekenis voor de Oekraïense “opruimploegen”:

    “De Bucha-provocatie in Kiev was gericht op het verstoren van vredesbesprekingen en het verlengen van conflicten, zeggen waarnemers”
    hxxps://sputniknews.com/20220404/kievs-bucha-provocation-aided-at-disrupting-peace-talks–prolonging-conflict-observers-say-1094478685.html

    '…In de video, vrijgegeven door een van de leiders van het territoriale verdedigingsbataljon van Kiev, hoor je een Oekraïense strijder die vraagt ​​of ze mensen zonder blauwe armbanden kunnen neerschieten. De ander antwoordt: “F***, natuurlijk!” Een blauwe armband is een identificatie van de Oekraïense strijdkrachten, terwijl een witte wordt gedragen door het Russische leger en pro-Russische individuen. …'

  21. JMF
    April 5, 2022 op 08: 19

    Gezien de litanie van BS die uit Oekraïense bronnen is gekomen sinds het allereerste begin van deze Russische militaire operatie, ben ik niet van plan enige geloofwaardigheid te verlenen aan deze meest recente UkroNazi-psyop. Ook ben ik niet bereid het voordeel van de twijfel te verlenen aan onze westerse ‘leiders’ of MSM, die deze flauwe propaganda herhaaldelijk zonder de minste controle of aarzeling hebben verspreid.

    Deze komt niet eens in de buurt van de geurtest. Eén dag nadat de Russische troepen waren vertrokken, waren er GEEN meldingen van lichamen verspreid over de straten van Bucha. Maar een dag nadat de Azov-nazi’s en de SBU arriveerden om “op te ruimen”, waren er overvloedige lichamen!

    Het Azov-regiment en andere Banderitische milities zijn berucht om dit soort chaos. Rusland is dat NIET, al hoor je dat nooit van onze MSM-presstituees. Wij zijn werkelijk onderdanen van het Rijk van Leugens.

  22. Harout Antoniaan
    April 5, 2022 op 08: 01

    Waarom een ​​onderzoek blokkeren? De waarheid is het eerste oorlogsslachtoffer. Dit is niets. Hoe meer Oekraïne verliest, hoe meer de sancties averechts werken, hoe wanhopiger de westerse elites worden, hoe groter de leugens en uiteindelijk een chemische aanval onder valse vlag of erger. Het Westen kan het verlies van economische suprematie niet accepteren. Als ik het Westen zeg, bedoel ik natuurlijk de volledige spectrumdominantie die de VS nastreeft. Misschien moeten we dankbaar zijn dat de dominantie van het verhaal het enige is waar het Westen tot nu toe naar op zoek is. Gisteren gaf Bob Rae hier op een universiteit een lezing over de genocide op de Oeigoeren in China. Het kostte de Verenigde Staten ruim honderd jaar om de Armeense genocide te aanvaarden, en dat deden ze alleen als het politiek opportuun was. Een onderzoek is hier een must, en totdat er enig bewijs is, zal ik zeer sceptisch blijven over alles wat uit de westerse MSM komt.

  23. Robson_x
    April 5, 2022 op 07: 36

    Zouden de Bucha-families van de doden bovendien niet hun zoons, broers en vaders van de weg hebben gehaald nadat de Russen waren vertrokken, in plaats van hen daar drie dagen te laten rotten – en de lichamen blijkbaar niet eens te hebben omgedraaid om ze te identificeren (zoals alles leek met de voorkant naar beneden te liggen)?

  24. N.Fryar
    April 5, 2022 op 07: 24

    Westerse inlichtingendiensten zouden de Russische terugtrekking toch zeker hebben gadegeslagen met behulp van satellieten en drones?
    Deze beelden zouden duidelijk worden wanneer de graven verschenen.

  25. M.Sc.
    April 5, 2022 op 06: 50

    De enigen die een transparant en onafhankelijk onderzoek hiernaar vrezen, zijn degenen die bij een nauwkeurige afrekening zullen verliezen. Dus wie eist een onafhankelijk onderzoek en wie probeert dat te blokkeren en deze gebeurtenissen liever te vervolgen op basis van geruchten en geruchten? Het is gemakkelijk genoeg om te zien wie voor nauwkeurigheid en transparantie staat en wie voor leugens en hysterie hoopt.

    Amerika, de EU en de nazi’s. Blijkbaar een match made in Heaven. Wat verwachten deze bastions van democratie en liberale waarden precies over te houden na hun huidige prestaties? Hebben deze leiders het gevoel dat hun burgers hen zullen blijven volgen in hun torenhoge banaliteit, of dat het publiek gerustgesteld zal worden in de democratische instellingen die deze speldenkoppen beweren te vertegenwoordigen en die ze vrolijk ondermijnen voor persoonlijk voordeel op de korte termijn? Zeker niet voor lang. Zoveel Nero's terwijl de westerse alliantie van het “nieuwe Rome” in brand staat. En de EU heeft in haar verachtelijke domheid besloten hierin mee te gaan. Ze zijn zo ongelooflijk incompetent dat ze in een tijdsbestek van een paar maanden en jaren het hele EU-experiment op de knieën zullen krijgen. De leiders van de EU hebben hun publiek volledig verraden.

  26. Aaron
    April 5, 2022 op 05: 47

    Die chronologie van de gebeurtenissen geeft aan dat deze hele zaak misschien verzonnen en georkestreerd is als een valse vlag-gebeurtenis om de NAVO bij de oorlog te betrekken; dit is precies waar ik bang voor was. De burgemeester zou zeker op de hoogte zijn geweest van zo'n dramatisch bloedbad als het had plaatsgevonden, dus zijn woorden en gedrag komen niet overeen met het verhaal in de media.

    • Humwawa
      April 5, 2022 op 11: 02

      Ze sloegen twee vliegen in één klap: eerst slachtten ze Oekraïners af die sympathiseerden met de Russen, daarna gebruiken ze de dode lichamen van hun slachtoffers als propagandamiddel om Poetin te bestempelen als een oorlogsmisdadiger en een monster dat moet worden uitgeroeid.

    • Bob- Genoeg
      April 5, 2022 op 12: 15

      Ja, er zijn een paar video's op “Brand New Tube” (en andere sites) die laten zien dat het in scène was gezet en dat er veel crisisacteurs in zaten.

      Ik heb net dit gevonden, wat niet was hoe ik voor ogen had (Paul Joseph Watson) zou handelen, maar = hxxps://brandnewtube.com/watch/bucha-massacre-false-flag-reporter-exposes-the-truth-behind-ukrainian- oorlogsgruweldaden_Jwda5Z2GP4rpenm.html

      Dit was degene waar ik naar op zoek was, kijk tot 5 minuten = hxxps://brandnewtube.com/watch/videos-prove-ukraine-has-launched-false-flags-against-russia_3jzpn6DoIw9IW86.html

      Er zijn er nog veel meer op de site. Als je geïnteresseerd bent, zoek dan gewoon in Oekraïne.

      PS Valt het je op dat de meeste vernietigde tanks NIET de Russische “V” of “Z” hebben ????

  27. Stefano Guidoni
    April 5, 2022 op 04: 55

    “Het Azov-bataljon heeft mogelijk wraakmoorden gepleegd op Russische collaborateurs, of de Russen hebben dit bloedbad uitgevoerd.”

    Of allebei, en de Oekraïners geven de Russen de schuld van alle moorden. Misschien zijn sommige moorden waar en sommige zijn in scène gezet, en overdrijven ze de cijfers en geven ze de schuld aan de Russen om hun vuile propaganda te versterken.

    In deze gevallen heb ik echter een eenvoudige vuistregel die mij nooit in de steek heeft gelaten: kijk wie de doden waren, om te weten wie hen waarschijnlijk heeft vermoord en waarom. De Oekraïense autoriteiten hebben de identiteitsgegevens van de overledenen niet gepubliceerd, dus ze verbergen duidelijk iets en dat ruikt naar vis.

  28. Vera Gottlieb
    April 5, 2022 op 04: 48

    Twee fouten maken niet één goed… het bloedbad van de VS in MyLai…

  29. jesika
    April 5, 2022 op 03: 30

    En hoe zegt de burgemeester eerst dat het een “glorieuze dag” is nadat de Russen zijn vertrokken, zonder over het “bloedbad” te spreken, en hoe hij CNN een paar dagen later over het “bloedbad” vertelt? En hoeveel lichamen zijn er, video's zijn niet erg nuttig zoals ik zag, mensen haasten zich zoals gewoonlijk in de VS om te oordelen. En waarom weigert de VN onmiddellijk onderzoek te doen? Te veel vragen in deze media- en video-industrie, het is gemakkelijk om mensen voor de gek te houden

  30. Ian Perkin
    April 5, 2022 op 03: 00

    De Russische troepen trokken zich niet met ongelooflijke haast terug. Als ze burgers hadden neergeschoten wier handen vastgebonden waren, zou je denken dat ze zichzelf hadden 'opgeruimd', in plaats van bewijzen van oorlogsmisdaden voor iedereen zichtbaar achter te laten. Terwijl iedereen die 'collaborateurs' en 'saboteurs' neerschoot, genoeg motieven zou hebben gehad om de lijken op straat te laten liggen en Rusland de schuld te geven.

  31. April 5, 2022 op 03: 00

    Geënsceneerd. Gescript. Oorlogstheater. Zoveel doden en dit is alles wat ons te zien is? Kom op! Ik verwacht dramatische muziek, geschreeuw, kinderen, op zijn minst wat plassen bloed en wat vrouwenvlees – te veel? Ik denk dat de witte stroken stof om de handen vast te binden zwak waren – een militaire eenheid zou iets veel veiligers hebben voor gevangenen.

  32. April 5, 2022 op 00: 49

    Zonder twijfel is dit opgezet om de oorlog in Oekraïne voor onbepaalde tijd voort te zetten. Het is allemaal te transparant. Vraag altijd WAAROM, waarom zou Rusland dit doen. Waarom zouden ze hun imago voor de hele wereld uitsmeren? Wie heeft er het meeste baat bij deze wrede beschuldigingen? Doet me denken aan MH 17 die werd neergeschoten door machinegeweervuur ​​van een Oekraïense straaljager.
    Ook een valse beschuldiging van de fascistische junta in Kiev. Dit kwaadaardige regime moet van de planeet worden verwijderd.

    • Vera Gottlieb
      April 5, 2022 op 04: 51

      Het hele Westen op het noordelijk halfrond is bedwelmd door 'Amerikanisme' en wordt doof, stom en blind. De opgelegde sancties en het eindeloze einde ervan zullen ons als een boemerang blijven achtervolgen. ‘Hegemonie’ kent geen menselijkheid…

    • Liam Rooney
      April 5, 2022 op 11: 23

      Uitstekende punten kameraad Van Meurs! ;-)

  33. peter
    April 5, 2022 op 00: 36

    De huid vertoont nog steeds tekenen van bloedstroom als gevolg van koud weer (roze / rood), niet dodelijk wit door 3 – 4 dagen bloed dat uit het lichaam wegstroomt als het door geweerschoten wordt uitgebloed. Plus een gebrek aan bloedplassen door dood door geweerschoten.
    En die video van de man die beweegt nadat de videotruck voorbij is, lijkt erop te wijzen dat het waarschijnlijk om geënsceneerde foto-/video-opnames gaat.

    Ook een beetje te handig qua afstand op de weg, je zou denken dat als er een bloedbad zou plaatsvinden, dit in clusters zou zijn en in de buurt van woningen of dekking, niet relatief gelijkmatig verdeeld.

    • draaikolk
      April 5, 2022 op 05: 24

      Het is ONMISBAAR om het tijdstip van overlijden vast te stellen door middel van autopsie. Deze tijdlijn zal verifiëren of de Oekraïners deze mensen hebben vermoord, of de Russen.
      MAAR ik durf te wedden dat een dergelijke autopsie nooit zal worden toegestaan. Trek hieruit uw eigen conclusies.

    • R
      April 5, 2022 op 15: 28

      Ja, bedenk eens hoe toen de eerste persoon werd neergeschoten, alle andere mensen op straat zouden vluchten en zich verstoppen….Ze bleven allemaal op straat nadat de eerste schoten waren afgevuurd? de enscenering is uitgeschakeld... Moet in clusters staan, achter gebouwen en obstakels.

  34. aanstonds
    April 5, 2022 op 00: 07

    Tnx Joe…
    Als een Amerikaanse burger die geheime incidenten waarneemt die niet gunstig zijn voor de gemiddelde Amerikaanse burger die recentelijk in eigen land heeft plaatsgevonden, moet hij sceptisch zijn over soortgelijke overzeese... GFloyd-ethiek iemand?

  35. Johannes Zeigler
    April 4, 2022 op 21: 57

    Dit lijkt een te fijne nadruk te leggen op het fundamentele feit dat het Rusland is die Oekraïne is binnengevallen en bezig is Oekraïne met de grond gelijk te maken. George W. Bush werd vóór de noodlottige intrede in het Midden-Oosten-debacle gewaarschuwd dat de porseleinkastregel van toepassing was: ‘Als je het breekt, koop je het.’ En na twintig jaar hebben de VS opnieuw geleerd dat niemand wint in een oorlog. De VS werden uit Vietnam verdreven, en net als Rusland uit Afghanistan. De VS trokken zich wijselijk terug uit een onoverwinnelijke situatie in Syrië, in de veronderstelling dat de kaars de cent niet waard was. Rusland is opnieuw die onheiligste plaats binnengegaan en moet vanwege zijn vreselijke keuze nu alles wat er in Oekraïne gebeurt, binnen de verschrikkelijke parameters van de wetteloosheid van oorlog, onder zich nemen.

    • Consortiumnews.com
      April 5, 2022 op 00: 36

      Amerikaanse troepen bezetten nog steeds delen van Syrië.

    • draaikolk
      April 5, 2022 op 05: 27

      De VS hebben zich NIET teruggetrokken uit Syrië. Het BEZOEKT nog steeds ILLEGAAL grondgebied van Syrië en STEEL NOG STEEDS Syrische olie en bombardeert de Syrische bevolking. Waar is de dagelijkse zorg en veroordeling voor deze oorlogsmisdaden tegen het Syrische volk? Wat maakt de Oekraïners meer geldig dan de Syriërs ?????

    • Gene Poole
      April 5, 2022 op 05: 32

      “Want zijn vreselijke keuze moet nu alles wat er in Oekraïne gebeurt, binnen de verschrikkelijke parameters van de wetteloosheid van de oorlog laten gebeuren.”

      Prima. Maar als Amerikanen bezitten jij en ik het ook.

    • Dwight
      April 5, 2022 op 09: 03

      De verantwoordelijkheid voor de gevolgen van een onwettige agressieoorlog is een andere juridische kwestie. Het probleem is dat dit incident wordt gebruikt als propaganda om de oorlog te verlengen.

    • Johannes Zeigler
      April 6, 2022 op 23: 07

      De mist van de oorlog omringt dit alles, met vermoedens en verwijten in overvloed. Zoals bij de gebeurtenissen die voortvloeien uit elk aanhoudend conflict, heerst er zoveel verwarring, en zoals bij elke oorlog zullen concurrerende belangen nog jaren om de eerste plaats in het denken van mensen strijden. Het enige dat ik weet is dat we dringend behoefte hebben aan een einde aan het geweld, het bloedvergieten en de ontwrichting van het leven, zodat mensen hun leven weer enigszins op orde kunnen brengen. Al het geschreeuw en het wijzen met de vingers doen je hoofd pijn doen en dragen alleen maar bij aan de algehele verwarring.

  36. April 4, 2022 op 21: 49

    “Het Azov-bataljon heeft mogelijk wraakmoorden gepleegd op Russische collaborateurs, of de Russen hebben dit bloedbad uitgevoerd”, aldus het artikel. Ik zie gewoon niet in hoe de tweede genoemde mogelijkheid consistent zou kunnen zijn met de gerapporteerde feiten.

    • Consortiumnews.com
      April 5, 2022 op 00: 37

      Het kan zijn dat de volledige omvang van de gruwel niet bekend was bij de burgemeester op het moment dat hij sprak, of zaterdag bij The New York Times.

      • Liam Rooney
        April 5, 2022 op 11: 28

        Ook kan het zijn dat de burgemeester slechts 30 dagen in een kelder heeft doorgebracht na voortdurende beschietingen. Het aanvankelijke reliëf had heel goed de impact van een tiental zichtbare lichamen tijdelijk tot een minimum kunnen beperken.

  37. Robert Meichtry
    April 4, 2022 op 21: 45

    Facebook voegt nu een: “Je moet alleen links volgen die je vertrouwt. Deze link druist in tegen onze gemeenschapsnormen” en vraagt ​​de gebruiker: “Wilt u deze nog steeds bekijken?”, voordat u toegang krijgt tot het artikel. Sorry tijden.

    • Consortiumnews.com
      April 5, 2022 op 00: 40

      Het zegt dat het de gemeenschapsnormen NIET schendt, maar waarschuwt dat het een grafische afbeelding is, wat het ook is, maar dat de lezer verder kan gaan als hij of zij dat wil.

      “Waarom deze foto bedekt is

      Deze link is niet in strijd met onze communitynormen, maar kan wel grafische inhoud weergeven.”

  38. Geoff Burns
    April 4, 2022 op 20: 52

    Het is werkelijk verbazingwekkend hoe volledig de MSM de propaganda heeft gepromoot, en hoe volledig degenen die zich als Democraat identificeren, zoals ik decennialang heb gedaan, het aas hebben gegrepen. Ik zoek naar een sprankje hoop.

  39. Jim
    April 4, 2022 op 20: 51

    Het laatste nieuws is videobewijs van twee Russische piloten in een Apache-achtige helikopter die ver boven de straten van Bucha zweven. Ze observeren een kleine groep burgers die hun gang gaan in de toch al verwoeste wijk en vragen vervolgens toestemming om te schieten. Het antwoord van hun commandanten was: “Steek ze allemaal aan, blijf schieten – blijf schieten”. Korte tijd later, terwijl de verscheurde lichamen door de straat sijpelen, komt een zwarte SUV-truck de gewonden te hulp. Piloot vraagt ​​opnieuw toestemming om deel te nemen. Er wordt opnieuw toestemming verleend om deel te nemen. “Oh ja, kijk daar eens, dwars door de voorruit!” “Ha, ha”. "Oh ja, kijk eens naar die dode klootzakken!" "Leuk". Uiteindelijk vielen er elf burgerslachtoffers, waaronder kinderen, en twee Reuters-journalisten.

    Als dit daadwerkelijk op deze manier zou gebeuren, zou het overal in de MSM te vinden zijn en zou de persoon die verantwoordelijk is voor het uitbrengen van de video terecht worden geprezen. Kortom, het Westen baadt in oneerlijkheid, corruptie en hypocrisie. Zoals Caitlin al vele malen heeft gezegd: ze zijn niet geloofwaardig.

    Bedankt Joe Lauria.

    • James Simpson
      April 5, 2022 op 04: 12

      Dus wat gebeurde er met de persoon die de video vrijgaf waarin Amerikaanse piloten burgers neerschieten? Oh ja, hij zit in HMP Belmarsh.

    • draaikolk
      April 5, 2022 op 05: 30

      U doelt op de vrijlating door Assange van deze oorlogsmisdaad gepleegd door niemand minder dan de VS van A. waarvan de daders vandaag de dag nog steeds vrij rondlopen in de wereld, terwijl Assange in een isoleercel zit opgesloten.

    • Innerlijke Cynicus
      April 5, 2022 op 06: 12

      Bedankt voor het herinneren van mensen. De hypocrisie van de Amerikanen kent geen grenzen.

      • Nika
        April 5, 2022 op 09: 07

        Bucha verscheen op het moment dat de wereld begon te vernemen dat nazi-organisaties zich in de gelederen van het Oekraïense leger bevonden. Dit is niet alleen Azov. Het zijn ook Aidar, Dnipro en MKU die radicale vormen van racisme en misantropie steunen. ze beoefenen een moordcultus. Bucha doet denken aan het scenario in Roemenië, Servië, Syrië. Het scenario van “het gebruik van chemische wapens door de Russen” kan binnenkort worden verwacht. Er zullen meer “slachtoffers van de Russische terreur” worden onthuld, omdat het nodig is om de sporen van de monsterlijke feiten gepleegd door de Oekraïense nazi’s te verbergen. Eén daarvan is een ‘bibliotheek’ – een gevangenis en een martelkamer op de luchthaven van Marioepol.

    • Liam Rooney
      April 5, 2022 op 11: 32

      Ik ben het ermee eens dat dit incident een zeer goed gedocumenteerde oorlogsmisdaad was, en ik ben het ermee eens dat deze piloten moeten worden aangeklaagd en gestraft, samen met alle andere Amerikanen of bondgenoten die oorlogsmisdaden begaan. Maar dat incident geeft de Russische troepen en Vladimir Poetin zeker niet het voordeel van de twijfel over hun wreedheid, laat staan ​​een pass.

    • Zegendebeesten
      April 6, 2022 op 11: 02

      5 april is de verjaardag van de dag dat “Collateral Murder” werd gepubliceerd.

  40. Allan Millard
    April 4, 2022 op 19: 53

    Als ik me de verhalen over gasaanvallen in Syrië herinner, gebeurden ze allemaal nadat Obama had gezegd dat het gebruik van chemische wapens zijn “rode lijn” was. Onafhankelijke onderzoeken door mensen als Seymour Hersh, Robert Fisk en anderen brachten geen enkele aanval in verband met het Syrische regime, maar vonden integendeel bewijsmateriaal – onder andere de daadwerkelijke granaten – die naar de rebellen wezen. Het was logisch dat het regime de rode lijn niet zou overschrijden toen het, met Russische hulp, methodisch terrein won en de rebellen naar de provincie Idlib duwde.

    De parallel met Oekraïne is natuurlijk niet exact, maar president Zelensky loopt nog steeds rond en probeert de NAVO in beeld te krijgen. Berekent hij dat als de militaire en humanitaire invalshoeken niet werken, er sprake zal zijn van morele verontwaardiging? Ik sluit het niet uit, en ik sluit ook niet uit dat Zelenskyy opzettelijke blindheid beoefent. Zonder bewijs zou ik hem niet van medeplichtigheid beschuldigen, maar hij verkeert in een wanhopige existentiële band (over de Donbas, de Krim en de neutraliteit) en zou alles kunnen gebruiken wat hij te pakken kan krijgen om Rusland aan de onderhandelingstafel te verzwakken. de verontwaardiging die we al in onze goedgelovige media hebben gezien dat het bloedbad in Bucha bedoeld is als de nieuwe rode lijn.

    Dank aan Lauria en Consortium News voor wat naar ik hoop de aanzet is voor een onpartijdig onderzoek. Als er sprake is van officiële belemmering voor een dergelijk onderzoek, zou dat de balans in de richting van Oekraïense schuldgevoelens moeten laten doorslaan. Hoe de balans ook doorslaat, de schade wordt aangericht in ‘het Westen’ en Rusland zal hier voor altijd de hoorns op dragen. De MSM zal nooit fouten of goedgelovigheid toegeven.

    • Stefanus Sivonda
      April 4, 2022 op 23: 13

      Ja, Zelensky, de lafaard. Een week na de start dacht ik dat hij er een einde aan kon maken door af te treden en de burgers te vertellen dat ze de Russen de nazi's en Azov moesten laten opruimen. Het zou heel interessant zijn om al zijn communicatie met de VS te hebben over WELKE acties hij moet ondernemen. Al vroeg stuurde het Westen enorme hoeveelheden geweren om de mensen te bewapenen, zodat ZIJ de indringers konden bevechten. Die lafaard vond dat prima…. Op één foto die ik zag, lag een oude dame met wit haar op de grond, terwijl verschillende anderen leerden hoe ze dat geweer moesten afvuren. Nu al het gepraat over Poetin en oorlogsmisdaden…..de hypocrieten van de EU buigen zich altijd voor de Amerikaanse bevelen.. wij zijn de leveranciers van de dood. De gegevens staan. Irak, Afghanistan. Syrië, Libië, et al. Vervolgens Biden, Obama, Bush-2 en HW Bush. Hoe zit het met de “Oorlogsmisdaden” die zij regisseerden? Er wordt nooit gesproken over de Jemenieten... met uitgehongerde jonge kinderen en de VS die hun straaljagers en bommen verkopen om de Jemenieten te decimeren. De VN zijn nutteloos. Is er daar niet iemand die dapper genoeg is om de hypocratie aan de kaak te stellen?

    • John
      April 5, 2022 op 02: 55

      Goede analyse. Zelensky is een Amerikaanse marionet. Hij doet wat de VS hem opdraagt ​​om Rusland te demoniseren. Mijn god, ik hoop dat het niet serieus is dat ze ons in een hete oorlog met Rusland willen brengen. De reguliere media zijn misselijkmakend.

    • Margaret O'Brien
      April 5, 2022 op 05: 56

      Ik geloof nooit dat er sprake is van goedgelovigheid in de media als ze melden dat de 'slechteriken' in welke oorlog dan ook iets slechts hebben gedaan. Ze moeten weten dat dit verhaal niet klopt, maar wel past bij de “Wij goodies, them baddies” die ze altijd naar buiten pompen in al deze oorlogen. Eerlijk gezegd is het zo kinderachtig, zo belachelijk, vooral na alle leugens die door de bedrijfsmedia zijn verspreid dat je zeker een kinderlijke geest nodig hebt om erin te trappen, maar miljoenen doen dat wel. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat het geruststellend is voor mensen om te geloven dat wij in het Westen beter en beschaafder zijn dan die vervelende buitenlanders.

  41. Varenik
    April 4, 2022 op 19: 44

    en dit is de waarschuwing die ik kreeg na de link van het FB-bericht:
    Ga alleen naar links die u vertrouwt
    De link waarnaar u probeerde te gaan, voldoet niet aan onze communitynormen: hxxps://consortiumnews.com/2022/04/04/questions-abound-about-bucha-massacre/?fbclid=IwAR0lWQjMEIuJX8S8NruQDdarUqvzwbeLwpTK9e2rpJdy8qbvCQ307SoL2XI

    Weet je zeker dat je deze link wilt volgen?

    • Consortiumnews.com
      April 5, 2022 op 00: 56

      Het zegt dat het de gemeenschapsnormen NIET schendt, maar waarschuwt dat het een grafische afbeelding is, wat het ook is, maar dat de lezer verder kan gaan als hij of zij dat wil.

      “Waarom deze foto bedekt is

      Deze link is niet in strijd met onze communitynormen, maar kan wel grafische inhoud weergeven.”

  42. Guy Sint-Hilaire
    April 4, 2022 op 19: 34

    Voor wat het waard is, want het is slechts mijn woord, maar van een bron dicht bij de actie heb ik een video gezien van Russische krijgsgevangenen, die op straat doodbloedden nadat ze waren neergeschoten door Oekraïense soldaten, als dat kon noem ze zo, om mensen in koelen bloede neer te schieten omdat zij de zo koude vijand waren. In de video kun je een van de bloedende soldaten op de stoep zien liggen, nog in leven en een nazi, omdat dat het beste beschrijft wat ik denk dat hij is , om een ​​paar schoten in de bloedende Russische soldaat te schieten om hem af te maken. Ik zou de link willen geven, maar deze is erg grafisch en ik kan hem niet rechtstreeks van de site overbrengen. Het grote publiek zal naar alle waarschijnlijkheid worden blootgesteld aan deze video omdat het een verschroeiend bewijs is van oorlogsmisdaden tegen krijgsgevangenen van de zogenaamde Oekraïense kant. Dit van een euro-natie.
    Ik heb het een keer bekeken en dat was genoeg en ik weet op dit moment niet waar in Oekraïne dit gebeurde.
    Mijn links zijn “Xoaquin Flores-New Resistance” en worden ook getoond op “Mint Press News Community”.
    Ik vraag CN-moderators om alstublieft mijn commentaar te plaatsen, aangezien de waarheid aan het licht moet komen, aangezien we overspoeld worden met leugens en verkeerde informatie van onze reguliere MSM. Bedankt .

    • draaikolk
      April 5, 2022 op 05: 35

      Je hebt volkomen gelijk. Ik heb dit filmpje ook gezien. Het goede nieuws is echter dat Rusland de daders van deze gebeurtenis heeft opgepakt en dat zij zo luid mogelijk zingen om hun mede-nazi's te beschuldigen. Goed nieuws, dat betekent dat ze ook tijdelijk op deze planeet zullen zijn.

  43. HJSchmid
    April 4, 2022 op 19: 20

    Het logische wat de Oekraïense regering en/of de NAVO op dit moment zouden moeten doen, zou zijn een internationale commissie van forensische experts in te schakelen om de zaak te onderzoeken en hard bewijs te leveren voor de beschuldigingen van een oorlogsmisdaad gepleegd door Russische troepen. De eerste en belangrijkste vraag die moet worden beantwoord, is het tijdstip van overlijden van de slachtoffers. Dit is een routinetaak en het tijdsbestek van de gebeurtenissen is zodanig dat met absolute zekerheid kan worden besloten welke van de twee groepen, het Russische leger of de Oekraïense “Speciale Politie”, aanwezig was toen die mensen werden gedood. Het simpele feit dat er geen onderzoek plaatsvindt, komt neer op een schuldbekentenis van Oekraïense zijde.
    Het zegt ook veel over de totale morele verdorvenheid, de hypochrisie en het cynisme van de westerse media en westerse politici, dat ze nooit de behoefte lijken te voelen om zich druk te maken over de presentatie van het geringste tastbare bewijs aan het publiek over de waarheidsgetrouwheid van hun uitspraken. ernstige beschuldigingen tegen Rusland, ondanks de meest minimale middelen die in dit geval nodig zijn, maar roepen in plaats daarvan rechtstreeks op tot zware straffen, variërend van nog meer economische sancties tot een volledige frontale militaire aanval, met andere woorden het ontketenen van de Derde Wereldoorlog.
    Dit lijkt veel op een déjà-vu uit de oorlog in Syrië, waar de beruchte ‘Witte Helmen’, marionetten van de NAVO, bewapend en getraind door de westerse alliantie, net als de nazi-milities van Oekraïne, routinematig tientallen onschuldige burgers zouden doden. om hun lijken te gebruiken als rekwisieten voor de productie van een of andere geënsceneerde “Chemische aanval door het Assad-regime” propagandavideo die vervolgens tegelijkertijd in het tv-nieuws in heel Europa en Amerika zou worden gezien om de publieke opinie op te hitsen tegen een “kwaadaardige/gekke dictator”. De parallellen met de recente gebeurtenis zijn zeker treffend en het zou mij niet in het minst verbazen als er op een gegeven moment bewijs zou worden ontdekt dat het bevel om ruim 300 Oekraïners te vermoorden, de lijken op straat te gooien en uiteindelijk enkele griezelige videobeelden te produceren van het bloedbad was rechtstreeks afkomstig van het NAVO-hoofdkwartier.

    • draaikolk
      April 5, 2022 op 05: 41

      Goede post. Het baart mij echter grote zorgen dat u, naast mijzelf, de enige andere persoon bent die ik ergens op welke site dan ook heb gezien, wat suggereert dat autopsie nodig is om het tijdstip van overlijden vast te stellen. Dit zou heel snel vaststellen wie verantwoordelijk is, als de tijden in tegenspraak zijn met het Russische alibi dat er bij hun vertrek geen lichamen rondslingerden. MAAR ik geloof dat een dergelijk onderzoek nooit door de Oekraïners zal worden toegestaan, omdat de resultaten hun verhaal zouden vernietigen. Deze lichamen zullen snel verdwijnen en nooit meer gezien of gehoord worden. Ik steun elk woord dat je hebt geschreven. Goed gedaan.

      • evelync
        April 5, 2022 op 08: 02

        Scott Ritter riep een forensisch team op om naar Bucha te gaan om uit te zoeken wat er was gebeurd.
        Zie: Duran, Alexander Mercouris en Alex Christoforou interviewen Scott Ritter op 4/4/22
        hxxps://youtu.be/SN7o-ThhFfY
        Om ongeveer minuut 52:15 vraagt ​​Mercouris Ritter naar Bucha – tegen het einde van Scott's opmerkingen vermeldt hij rond menuet 104 dat de hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof, Kareem Kahn, in Oekraïne is met een onderzoeksteam en naar Bucha moet gaan. voordat de plaats delict wordt verstoord.

    • Innerlijke Cynicus
      April 5, 2022 op 06: 14

      Groot-Brittannië blokkeerde toevallig een verzoek van Rusland bij de VN om een ​​onderzoek. Waarom zouden ze zoiets doen?

    • Martin - Zweeds staatsburger
      April 5, 2022 op 06: 17

      Bedankt CN voor dit noodzakelijke artikel over deze gruweldaad en HJ Schmid voor deze belangrijke opmerking! Ik denk dat je waarschijnlijk gelijk hebt als je zegt dat forensische experts het tijdstip van de moorden met voldoende zekerheid zouden kunnen bepalen als ze onverwijld worden verzonden, en uiteraard zouden verklaringen om dit te bevestigen van forensische experts erg belangrijk zijn (om de redenen die je noemt), om maar niet te spreken van uiteraard van de aanwezige examens.

    • Humwawa
      April 5, 2022 op 15: 37

      “Het logische wat de Oekraïense regering en/of de NAVO op dit moment zouden moeten doen, zou zijn een internationale commissie van forensische experts in te schakelen om de zaak te onderzoeken en hard bewijs te leveren voor de beschuldigingen van een oorlogsmisdaad gepleegd door Russische troepen.”

      Het is waar dat de zaak snel opgelost zou kunnen worden door een onafhankelijk onderzoek; dat is echter niet waar Oekraïne en de NAVO in geïnteresseerd zijn. Het enige doel van deze beschuldigingen is het belasteren van Poetin en de Russen om het westerse publiek voor te bereiden op oorlog. De gemiddelde Joe wil geen oorlog voeren. Wil een democratische regering het electoraat zover krijgen dat zij een oorlog steunen, dan moet zij haat en verontwaardiging aanwakkeren over vermeende misdaden gepleegd door buitenlandse monsters die moeten worden gedood.

      Dat is hoe Gilgamesj Humbaba 5,000 jaar geleden vermoordde. Sindsdien is er niets veranderd. Humbaba werd afgeschilderd als een monster dat gedood moest worden omdat het de goden van de stad of Ur niet aanbad. In werkelijkheid was Humbaba geen monster; hij was de liefdevolle bewaker van het bos.

    • Guy Sint-Hilaire
      April 5, 2022 op 17: 15

      Een punt dat niet is genoemd is dat alle Oekraïense mensen die via veiligheidsroutes enz. naar Rusland wilden gaan, zichzelf identificeerden met witte armbanden om een ​​van hun armen gewikkeld. Voor iedereen die heeft gezien hoe het korps op straat achterbleef in Bucha kun je duidelijk één persoon zien met de witte armband. Waarom zou het Russische leger iemand neerschieten die sympathie voor hem toont? Het is niet te geloven!

  44. CN-fan
    April 4, 2022 op 19: 14

    Bedankt Joe voor het doen van daadwerkelijke rapportage.

    De situatie in Bucha lijkt mij de nasleep van een standaard actie van de Asov-brigade in de Donbass – afgeslachte burgers en vernietiging van de infrastructuur door de verschroeide aarde. Dit alles duidt mij op de zoveelste vermoeiende valse vlag-operatie van onze politieke “leiders”, en gegeseld door hun media-cheerleaders, die allemaal achter het gordijn hun oorlogswinstgevende maffiabazen gehoorzamen.

  45. Ray Peterson
    April 4, 2022 op 18: 57

    Waar zijn Julian Assange en WikiLeaks als de wereld het nodig heeft
    om eerlijke, nauwkeurige berichtgeving te horen? Oh, dat klopt, hij zit in het Britse maximum
    veiligheidsgevangenis, zodat de VS en zijn CIA-slang hem binnenkort kunnen martelen
    hier thuis.
    Het Oekraïense neo-nazi Azov-bataljon heeft hun lessen goed geleerd
    De Amerikaanse CIA: slacht je eigen mensen af ​​en schreeuw dan bloedige moord
    dat je vijand het heeft gedaan en de westerse media zullen dat altijd patriottisch blijven doen
    zijn leger verdedigen.

  46. KC
    April 4, 2022 op 18: 52

    Ik zag net op CNN dat de burgemeester van Bucha, Anatellii Ferdoruk, het Russische leger beschuldigde van het afslachten van Bucha-burgers. Jouw gedachten JL.

    • Consortiumnews.com
      April 5, 2022 op 00: 48

      Het is niet nodig om snauwerig te zijn. Het stond al in het artikel. Je moet het gemist hebben. Er staat dat het mogelijk is dat de burgemeester zich niet bewust was van de volledige omvang van de gruwel toen hij sprak. Heeft hij enig bewijs geleverd dat Rusland dit heeft gedaan? En zo ja, wat is het?

  47. Dwight
    April 4, 2022 op 18: 51

    Wat wordt volgens de NY Times bewezen door “dat de weggegooide verpakking van een Russisch militair rantsoen naast een man lag die in het hoofd was geschoten”? Ze impliceren dat het suggereert dat een Russische soldaat het heeft laten vallen tijdens het doden van de persoon van dichtbij, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk, en je zou net zo gemakkelijk kunnen speculeren als over andere scenario's.

    • JohnA
      April 5, 2022 op 03: 20

      Voor mij betekent dit dat de Russen noodvoedselrantsoenen kregen voor de lokale bewoners. De persoon had dit verzameld en vervolgens door Azov neergeschoten als een 'collaborateur' in plaats van als iemand die hongerig was en wanhopig op zoek was naar voedsel.

      • Humwawa
        April 5, 2022 op 15: 41

        Dat is precies goed. In deze tijden betrapt worden met iets Russisch is waarschijnlijk reden genoeg om gedood te worden door Azov-strijders.

  48. Paul Spencer
    April 4, 2022 op 18: 21

    Let op de witte vodden die de handen van de slachtoffers op de tweede foto vastbinden. De RF-soldaten stelden witte armbanden voor aan de mensen daar om aan te geven dat ze niet op het punt stonden problemen te veroorzaken tijdens de bezetting. Het lijkt erop dat sommige jongens ze misschien iets te lang hebben laten zitten.

    Merk ook op dat alle doden jongens zijn die binnen de leeftijdsgrenzen van het dienstplichtbevel van Zelenskiy lijken te vallen. Hoe ontkwamen ze aan de dienstplicht? Russische krijgsgevangenen misschien?

  49. Barry Kissin
    April 4, 2022 op 18: 00

    Laten we niet overhaast oordelen? Intussen wordt door politici en reguliere media in de VS en de rest van de wereld nog een andere basis voor het demoniseren van Rusland en het escaleren van het conflict zonder enige uitloop verkondigd.

    Dit verhaal over de zoveelste oorlogsmisdaad moet onmiddellijk en krachtig worden bestreden. Ik ben overhaast tot mijn eigen oordeel gekomen. Als het Russische leger een bloedbad zou aanrichten in Bucha, zou de burgemeester van Bucha de dag nadat het Russische leger zich had teruggetrokken niet zeggen dat het een glorieuze dag was. De burgemeester zou hebben geweten dat er zo'n bloedbad had plaatsgevonden en zou dit hebben afgekondigd, zeker de dag nadat Rusland zich had teruggetrokken. Als het Russische leger een bloedbad zou aanrichten, zou de NY Times-rapportage vanuit Bucha niet verwijzen naar zes dode burgers wier doodsoorzaak niet ‘geverifieerd’ kan worden. En ja, het Azov-bataljon ensceneert Russische oorlogsmisdaden en houdt zich bezig met het doden van Oekraïense ‘medeplichtigen van Russische strijdkrachten’, wat de vertegenwoordiger van de gemeenteraad bedoelde met ‘zuivering’.

    Ik heb zojuist nog een donatie naar Consortium News gestuurd als dank voor uw snelle verzameling van belangrijke feiten over de gebeurtenissen in Oekraïne. Ik waarschuw tegen zacht trappen. Het is waar dat we in een informatieoorlog verwikkeld zijn. Er moet een oordeel worden geveld zodra het bewijs dit rechtvaardigt.

  50. chupacabra
    April 4, 2022 op 17: 45

    Er staat een video op YouTube waarin te zien is dat de Oekraïense nationale politie (spetsnaz van de Oekraïense nationale politie) Bucha binnengaat en het opnieuw inneemt. Geen lijken op straat. Lokale burgers praten met de Oekraïense spetsnaz, maar maken geen melding van buitengerechtelijke repressie tegen burgers. Eén lokale bevolking was bang dat hij zou worden neergeschoten, maar de Russen praatten gewoon met hem en lieten hem gaan (hij had enkele ultranationalistische connecties). Oekraïense strijdkrachten melden helemaal geen burgerlichamen tijdens de schoonmaakoperatie van 2 april – niet in die video, niet in hun Facebook-bericht (ik heb het niet persoonlijk gelezen, maar ik heb de video bekeken).

    Je kunt het vinden door te zoeken op “???? – ???????? ????? ??? ???????? ???????????????? ???????????? ????????.”

    Er is ook een video van het onderzoek van de lijken – geen mortis rigor (na 3-4 dagen zou je het verwachten), en ook geen lokale bevolking die de lijken herkent. Heel vreemd. Ik claim geen perfecte kennis van de situatie, maar draag alleen maar bij aan het op feiten gebaseerde gesprek over deze belangrijke kwestie. Er moet een objectief onderzoek plaatsvinden voordat de schuld wordt toegewezen.

    • R
      April 5, 2022 op 15: 33

      Het is deze: hxxps://www.npu.gov.ua/news/stoprussia/speczpriznachenczi-naczpolicziji-rozpochali-zachistku-mista-bucha/

      De video staat onderaan die pagina. Er wordt nergens melding gemaakt van dode lichamen in de tekst, foto's of video. Maar ze maken wel melding van een ‘zuiveringsoperatie’ voor Russische collaborateurs.

      Azov arriveerde op 01 april in de stad. Hoe voor de hand liggend kan dit zijn?

  51. April 4, 2022 op 17: 34

    Bedankt Joe voor het zorgen voor wat gezond verstand. Het laatste nieuws over Oekraïne is nu dat dit Zelenski ervan zal weerhouden in te stemmen met een vreedzame oplossing met Rusland – iets wat de nazi’s graag zouden willen.
    Ik vind deze hele lelijke gebeurtenis absoluut angstaanjagend, vooral omdat het erop lijkt dat de hele westerse wereld (dat wil zeggen heel Europa en Noord-Amerika) complete idioten aan het hoofd van hun regeringen heeft staan. Blijkbaar heeft geen van hen iets ook maar enigszins zinnigs gezegd of gedaan. Ik ben gedwongen te concluderen dat de hele ‘beschaafde’ wereld waarin we leven wordt geregeerd door complete idioten die niet in staat zijn tot kritisch denken. En nu gaat de EU “onderzoeken” – toch! We weten allemaal dat alles wat ze bedenken, voorbestemd is om de schuld aan Rusland te geven. God sta ons allemaal bij (ervan uitgaande dat er één is).

  52. WetenschapABC123
    April 4, 2022 op 17: 29

    De informatie voor/tegen het feit dat dit het werk van de Rus is, is NIET GEVERIFIEERD. Er is een goed onderzoek nodig door een vertrouwde en niet-gebonden partij.

    • April 5, 2022 op 04: 31

      JA! We moeten de identiteit van de slachtoffers kennen, het tijdstip van overlijden en de gebruikte wapens. Maar ze zijn de lichamen al aan het begraven. Zal niet gemakkelijk zijn. Guterres zei: “Het is essentieel dat een onafhankelijk onderzoek leidt tot effectieve verantwoording.” Kunnen de VN nog een onderzoek organiseren? Heeft het een mandaat van de Veiligheidsraad of de Algemene Vergadering nodig? Of kan Guterres het gewoon bestellen?

      • dave
        April 5, 2022 op 14: 26

        'Maar dat zijn ze al het begraven van de lichamen het vernietigen van het bewijsmateriaal.”

        ^ Daar. Heb dat voor je opgelost! ;)

    • Humwawa
      April 5, 2022 op 15: 51

      Houd je adem niet in. Na acht jaar zijn de schietpartijen van de Maidan-staatsgreep van 8 nog steeds niet volledig onderzocht. Na de staatsgreep en de afzetting van de gekozen president kreeg de ultranationalistische Svoboda-partij vier ministerposten en de taak van procureur-generaal als erkenning voor hun rol bij het omverwerpen van de president en het verdoezelen van de moorden door het onderzoek te saboteren.

  53. SteveK9
    April 4, 2022 op 17: 21

    Toen de Oekraïners weer binnentrokken, doodden ze wat zij beschouwden als collaborateurs, witte armbanden en Russische noodrantsoenen op de lijken. Joe, na Syrië heb je eigenlijk geen enkele twijfel meer... toch?

  54. robert en williamson jr
    April 4, 2022 op 17: 18

    Daar gaan we weer! Mijn geld is gericht op de fascisten, ze lijken overal te zijn waar je kijkt, en er komen er nog meer.

    De zaken moeten daar verlopen zoals gepland voor iedereen die bij deze shitshow betrokken was. Er zijn fascisten die de fascisten fascisten noemen.

    Een overwinning, overwinning, overwinning voor de . . .uh . . . de fascist. . . uh. . . nee de Oekraïners. . . eh, . . Ik bedoel de Amerikaanse fascist.

    Sorry, ik kon het niet helpen!

    Neem een ​​pauze en rook ze. Als je ze hebt, kan dit een tijdje duren.

    Bedankt CN

  55. Jaycee
    April 4, 2022 op 17: 06

    De afwezigheid van een vermeend bloedbad gedurende twee tot drie dagen na de Russische terugtrekking, bevestigd door de video van de burgemeester en het rapport van de fotojournalist die rondliep met Oekraïense soldaten, zou eerder tot scepticisme dan tot lichtgelovigheid moeten leiden, en toch... Het ontbreken van rapporten van schietpartijen, op de grond verspreide lichamen, massale razzia's van burgers of een geïmproviseerd kerkhof naast een prominente kerk, ondanks de voortdurende beschikbaarheid van toegang tot internet en sociale media, bevestigt ook het fantoomkarakter van deze gebeurtenis. De snelle en schijnbaar gecoördineerde verspreiding van informatie en beelden die verwijzen naar “het bloedbad” in één keer twee tot drie dagen na het punt waarop het anders duidelijk moet zijn geweest – dit wijst op een “operatie”. Het lijkt veel op de valse vlag-inspanningen in Syrië, maar heeft een veel ernstiger potentieel gevolg.

  56. Tristan Patterson
    April 4, 2022 op 16: 49

    NYT toont momenteel satellietbeelden van de tijdlijn waarop lichamen op de weg te zien zijn voordat de Russen zich terugtrokken. Gedachten Jo?

    • Joe B
      April 4, 2022 op 17: 35

      Als er niet met dergelijke foto's wordt geknoeid, zouden deze lichamen waarschijnlijk milities of soldaten in burger zijn.
      Burgerdoden zouden waarschijnlijk niet alleen maar mannen en alleen maar op straat zijn. Maar we wachten op enig echt bewijs.

    • David A Hart
      April 4, 2022 op 19: 06

      Het Russische leger heeft de afgelopen maand in deze stad gewoond. Waarom zouden ze plotseling burgers vermoorden als ze de stad verlaten? Welk voordeel zou die actie opleveren? Wie profiteert van dit bloedbad? Rusland? Oekraïne? Ik denk dat je het antwoord weet.

    • Kalen
      April 4, 2022 op 20: 59

      Link alstublieft.

      De Russen riepen een bijeenkomst van de VN-Veiligheidsraad bijeen voor onderzoek. Groot-Brittannië. Heb het geblokkeerd. Wie is er bang voor Russisch onderzoek en bewijsmateriaal dat ze hebben verzameld, waaronder lucht- en satellietbeelden van verschillende bronnen die waarschijnlijk de Oekraïense betrokkenheid bij deze gebeurtenis aantonen? Het feit dat het een bloedbad was, stond niet vast, en wanneer en waar ze werden vermoord, stond niet vast. Wie werd er eigenlijk vermoord? Inwoners van de stad of niet, waarom werden ze niet in achtertuinen begraven door familieleden die in de buurt woonden? Het gebeurde in Marioepol dat voortdurend onder vuur lag? Westerse propaganda roept het EHRC op om onderzoek te doen, terwijl de Oekraïners geen strafrechtelijk forensisch onderzoek zijn begonnen om kritische feiten vast te stellen. Het kan zijn dat sommige van de slachtoffers Russische krijgsgevangenen zijn en dat degenen die beschuldigd worden van sabotage of spionage geen plaatselijke bewoners zijn die zijn vermoord door het leger van Azov, dat openlijk oproept tot het doden van Russische verraders. Een dergelijk feit zou het Oekraïense kaartenhuis na een nep-opvoering ruïneren. Bomaanslag op het ziekenhuis van Marioepol.

      NYT is niet betrouwbaar, een instrument van neoconservatieven, dat elke Amerikaanse agressieoorlog toejuichte. Malcolm X en MLK doodgesmeurd vlak nadat ze waren vermoord.

    • Robin M.
      April 5, 2022 op 00: 27

      De lichamen in het NYT-artikel bevinden zich grotendeels in Yablonska Street. Deze mensen zijn waarschijnlijk omgekomen door Oekraïens mortiervuur.

      hxxps://twitter.com/antiwar_soldier/status/1511086358110027791

      hxxps://www.donbass-insider.com/2022/04/04/ukraine-the-massacre-of-bucha-a-ukrainian-timisoara/

  57. macht der gewoonte
    April 4, 2022 op 16: 26

    “Een overhaaste oordeelsvorming is gevaarlijk, met onverantwoord gepraat over de VS die rechtstreeks tegen Rusland vechten. Maar het is een haast om te oordelen die we krijgen.”

    Hoe het ook zij, er vond een bloedbad plaats. Een grondig onderzoek is zeker geboden. De Russen hebben geprobeerd een spoedvergadering bijeen te roepen, maar tot nu toe is dat verzoek afgewezen (door Groot-Brittannië, momenteel voorzitter van de VN-Veiligheidsraad). Het vooruitzicht van een derde wereldoorlog, gebaseerd op een leugen, is angstaanjagend.

    • Tim Nee
      April 5, 2022 op 10: 26

      Hoe dan ook, er was een bloedbad? Zegt wie?

  58. Filip Reed
    April 4, 2022 op 16: 07

    Hopelijk wordt dit onpartijdig onderzocht, maar ik houd mijn adem niet in. Deze haast om te oordelen is indicatief voor de MH17-protesten en het “onpartijdige” onderzoek “door Nederlandse en Oekraïense functionarissen. Zelfs de Maleisische premier stond sceptisch tegenover dat onderzoek.
    Ik begrijp dat Joe voorzichtig en voorzichtig is in zijn beoordeling om voor de hand liggende redenen van geloofwaardigheid, maar de kenmerken van valse vlag-bedrog zijn allemaal gruwelijke ontdekkingen. Wie heeft er in de ruim een ​​maand van conflict realistisch gezien baat bij in de PR-oorlog die ook wordt uitgevochten? Niet Rusland. Dat is een zekerheid.

    • Kalen
      April 5, 2022 op 09: 00

      Interessante gelijkenis, zoals in het geval van MH17 in de Donbas in 2014. Het Pentagon (via Reuters) zei gisteren dat ze het scenario van vermeende beschuldigingen van Bucha-wreedheden tegen Rusland door de Oekraïense regering niet kunnen bevestigen of ontkennen. Het is veelzeggend omdat de VS voortdurende tactische verslaggeving bieden over de bewegingen van Russische troepen voor het AFU-commando, zodat zij weten wat er is gebeurd, net als de Russen.

      Wat het waarschijnlijk betekent dat Amerikaanse satellietbeelden aantoonden dat Oekraïners bij de gebeurtenis betrokken waren en dat de VS, net als in de MH17-zaak, weigerden belastend bewijsmateriaal tegen het nazi-regime in Kiev te onthullen.

  59. jack johnson
    April 4, 2022 op 15: 38

    Het laatste wat het Azov-bataljon wil is dat de oorlog eindigt. Ze bedreigden Zalenskyy met zijn leven als hij onderhandelde over een einde aan de oorlog. Ze vermoordden een onderhandelaar die vroeg in het conflict naar Wit-Rusland ging. Ze beschouwden hem als een verrader en schoten hem neer.

    Ik geloof niets van wat uit Oekraïne komt en dat geldt dubbel als het om Azov gaat.

  60. Sam F
    April 4, 2022 op 15: 16

    Dit ziet er zeker uit als een westerse opzet.
    Niets zou minder voordelig kunnen zijn voor Rusland.
    Nu moeten we precies zien wie er is vermoord en wat hun familieleden en vrienden denken.
    Als de VS/Oekraïne verantwoordelijk zijn, zullen we dat nooit weten, maar dan zullen we de waarheid kennen.

    • Dennis
      April 4, 2022 op 19: 19

      bedekken

  61. pedro
    April 4, 2022 op 14: 48

    Godzijdank voor je werk en CN. De Amerikaanse (“het Westen”) propaganda-lawaaimachine wordt zo luid opgevoerd dat ik hoop dat het een pak slaag krijgt. Het is wreed tegen onafhankelijke denkers, dus artikelen als deze, en het voortzetten van echte journalistiek redden het gezond verstand. Hun propaganda-spervuur ​​is als een golf van tonkin, gele cake, massavernietigingswapens en 'we hebben het Kunduz-ziekenhuis niet vernietigd', opgerold in één giftige burrito en ik eet het niet.

  62. Zwerfkat
    April 4, 2022 op 14: 34

    “Deze man is wreed, en wat er in Bucha gebeurt is schandalig, en iedereen heeft het gezien. Ik denk dat het een oorlogsmisdaad is.”

    Hoe handig voor Sleepy Joe, zijn neoconservatieve lakeien en hun demoniseringscampagne. Het is verbazingwekkend hoe onverklaarbare provocaties en wreedheden op magische wijze werkelijkheid worden wanneer Amerikaanse oorlogshitsers een morele verplichting nodig hebben voor een nieuwe oorlog.

    Denk aan de Golf van Tonkin, massavernietigingswapens, Gouta, Khan Shaykhun en Douma, om maar een paar van de meest beruchte Amerikaanse valse vlagaanvallen te noemen.

    Merk op hoe de Amerikaanse gele pers en een huilende lynchpartij van Russofoben onmiddellijk in actie kwamen, alsof ze op het juiste moment waren.

    De kernvragen zijn dezelfde als bij elk strafrechtelijk onderzoek: wie had het motief (cui bono?) en de gelegenheid?

    Wat het motief betreft: het Russische leger heeft zwaardere verliezen geleden dan verwacht in een poging burgers geen schade te berokkenen. Het meest contraproductieve dat de Russen zouden kunnen doen, is het opzettelijk afslachten van Oekraïense burgers. Het Zelensky-regime daarentegen probeert wanhopig een NAVO-interventie uit te lokken om het tij van de oorlog te keren.

    Gelegenheid: blijkbaar waren de Russen niet in de buurt van Bucha toen dit bloedbad plaatsvond.

    Natuurlijk zal geen enkele neoconservatieve oorlogszuchter die zijn geld waard is, de waarheid de Amerikaanse wereldverovering in de weg laten staan.

    • Guy Sint-Hilaire
      April 4, 2022 op 20: 04

      Wat zo mooi gezegd. Ik geloof echt dat we getuige zijn van een wisseling van de wacht, zoals het gezegde luidt, en dat dit proces heel goed tot tandenknarsen kan leiden. Een goed op de hoogte zijnde groep bijdragers op deze CN-site. Ik zou vaker bijdragen als ik financieel kon.

      • Zwerfkat
        April 5, 2022 op 05: 46

        “Ik zou vaker een bijdrage leveren als ik financieel kon.”

        Het belangrijkste is dat je CN leest en daarom bent ingeënt tegen oorlogshysterie, de dodelijkste van alle ziekten die de mensheid kent.

  63. Altruïst
    April 4, 2022 op 14: 26

    Een snel oordeel gevolgd door een onmiddellijke veroordeling zonder te wachten op enig onderzoek doet denken aan de ‘gasaanvallen’ in Syrië, die later in scène bleken te zijn gezet. Daar waren, net als hier, extremisten met een motief aanwezig (daar de islamisten, hier de Azov-nationalisten). Natuurlijk bewijst dit niet dat de Russen het niet hebben gedaan. Aan de andere kant lijkt er geen rokend bewijs te zijn dat ze het wel hebben gedaan, en het zou zeker goed zijn, zoals Joe Lauria zegt, om een onpartijdig onderzoek. Maar onze propagandisten willen liever een haastig oordeel, gebaseerd op een diepgewortelde emotionele reactie.

    • Andreas Nichols
      April 4, 2022 op 17: 02

      De meest complete propagandaoorlog die ik ooit heb gezien.

      • Geoff Burns
        April 4, 2022 op 20: 50

        Het is werkelijk verbazingwekkend hoe volledig de MSM de propaganda heeft gepromoot, en hoe volledig degenen die zich als Democraat identificeren, zoals ik decennialang heb gedaan, het aas hebben gegrepen. Ik zoek naar een sprankje hoop.

      • Drew Hunkins
        April 5, 2022 op 23: 53

        Het is zeker. Niets heeft ooit dit niveau bereikt. Hopelijk maakt het in zijn regelrechte brutaliteit onbedoeld sommige mensen wakker voor de leugens en het bedrog.

      • J Frederik
        April 6, 2022 op 13: 55

        Amen daarop. Het is werkelijk adembenemend qua omvang en intensiteit.

  64. pedro
    April 4, 2022 op 13: 32

    Godzijdank voor je werk en CN. De Amerikaanse (“het Westen”) propaganda-lawaaimachine wordt zo luid opgevoerd dat ik hoop dat het een pak slaag krijgt. Het is wreed tegen onafhankelijke denkers, dus artikelen als deze, en het voortzetten van echte journalistiek redden het gezond verstand. Dit is zoiets als de golf van tonkin, gele cake, massavernietigingswapens en 'we hebben het Kunduz-ziekenhuis niet vernietigd', opgerold in één giftige burrito en ik eet het niet.

  65. Reinhold W. Rausch
    April 4, 2022 op 13: 20

    De doden hebben droge kleren – toch regende het in de dagen nadat de Russen waren vertrokken

    • jo6pac
      April 4, 2022 op 17: 11

      Ja, bij anderen is hun huid roze in plaats van wit. Het lijkt erop dat dit een andere witte helm is, type nep. Het Westen wint de nepnieuwsoorlog, maar verliest de echte oorlog.

    • April 4, 2022 op 20: 52

      Dat zou de afwezigheid van verzameld en opgedroogd bloed verklaren. De regen spoelde het weg of de lichamen werden ergens anders vandaan gehaald.

Reacties zijn gesloten.