Grote delen van het Westen lijken zich niet te realiseren dat als de Straat van Hormuz wordt afgesloten een mondiale depressie zal volgen, schrijft Pepe Escobar.
By Pepe Escobar
Speciaal voor consortiumnieuws
TDe regering-Trump heeft dat opnieuw grafisch aangetoond in de jonge, turbulente 21st eeuw behoren ‘internationaal recht’ en ‘nationale soevereiniteit’ al tot het rijk van de wandelende doden.
Alsof een stortvloed aan sancties tegen een groot deel van de planeet nog niet genoeg was, beveelt het laatste ‘aanbod dat je niet kunt weigeren’, overgebracht door een gangster die zich voordoet als diplomaat, Consul Minimus Mike Pompeo, nu in wezen de hele planeet om zich te onderwerpen aan de enige echte scheidsrechter van de wereldhandel: Washington.
Eerst verbrak de regering-Trump eenzijdig een multinationale, door de VN goedgekeurde overeenkomst, de JCPOA, oftewel de nucleaire deal met Iran. Nu zullen de ontheffingen die acht landen grootmoedig toestonden olie uit Iran te importeren zonder zich imperialistische toorn in de vorm van sancties op de hals te halen, op 2 mei aflopen en niet worden verlengd.
Het besluit van president Trump om zich terug te trekken uit de Iran-deal bevestigde zijn hoogste verplichting: de veiligheid en beveiliging van het Amerikaanse volk beschermen.
Waarom sancties tegen Iran nodig zijn: https://t.co/YQtmSA9hZX pic.twitter.com/n5r8mhZTl5
- The White House (@WhiteHouse) August 6, 2018
De acht landen zijn een mix van Euraziatische machten: China, India, Japan, Zuid-Korea, Taiwan, Turkije, Italië en Griekenland.
Afgezien van de kenmerkende giftige cocktail van hoogmoed, illegaliteit, arrogantie/onwetendheid en geopolitiek/geo-Door het economisch infantilisme dat in dit besluit over het buitenlands beleid is ingebouwd, is het idee dat Washington kan beslissen wie energieleverancier mag zijn voor de opkomende supermacht China niet eens lachwekkend. Veel alarmerender is het feit dat het opleggen van een totaal embargo op de Iraanse olie-export niets minder dan een oorlogsdaad is.
Ultieme Neocon natte droom
Degenen die de ultieme natte droom van de VS, neoconservatieven en zionisten onderschrijven – regimeverandering in Iran – mogen zich verheugen over deze oorlogsverklaring. Maar als Professor Mohammed Marandi van de Universiteit van Teheran heeft op elegante wijze betoogd: “Als het Trump-regime zich misrekent, kan het huis gemakkelijk op zijn kop instorten.”
Als weerspiegeling van het feit dat Teheran geen illusies lijkt te hebben over de volslagen dwaasheid die voor ons ligt, heeft het Iraanse leiderschap - als het wordt geprovoceerd tot een punt waarop geen terugkeer meer mogelijk is, vertelde Marandi me ook - kan zo ver komen als “het vernietigen van alles aan de andere kant van de Perzische Golf en het achtervolgen van de V.S.S. uit Irak en Afghanistan. Toen de U.S. escaleert, Iran escaleert. Nu hangt het af van de U.S. hoe ver het gaat.”
Maak alstublieft een Schenking naar onze
Lenteinzamelingsactie vandaag!
Dit alarmsignaal van een verstandige academicus sluit perfect aan bij wat er gebeurt met de structuur van de Islamitische Revolutionaire Garde (IRGC) – onlangs door de Verenigde Staten bestempeld als ‘terroristische organisatie’. In perfecte symmetrie heeft de Iraanse Hoge Nationale Veiligheidsraad ook het Amerikaanse Centrale Commando bestempeld - CENTCOM-extensie - en “alle krachten die ermee verbonden zijn” als een terroristische groepering.
De nieuwe opperbevelhebber van de IRGC is brigadegeneraal Hossein Salami, 58 jaar oud. Sinds 2009 was hij de plaatsvervanger van de vorige commandant Mohamamd al-Jafari, een zachtaardige maar keiharde heer die ik twee jaar geleden in Teheran ontmoette. Salami is, net als Jafari, een veteraan uit de oorlog tussen Iran en Irak; dat wil zeggen, hij heeft daadwerkelijke gevechtservaring. En bronnen in Teheran verzekeren mij dat hij zelfs nog sterker kan zijn dan Jafari.
Samen met de marinecommandant van de IRGC, admiraal Alireza Tangsiri heeft het ondenkbare opgeroepen in termen van wat zich uit de Verenigde Staten zou kunnen ontwikkelen.S. totaal embargo op de Iraanse olie-export; Teheran zou de Straat van Hormuz kunnen blokkeren.
Westerse vergetelheid
Grote delen van de heersende klassen in het Westen lijken zich niet bewust te zijn van de realiteit dat als Hormuz wordt gesloten, het resultaat een absoluut catastrofale mondiale economische depressie zal zijn.
Warren Buffett heeft, net als andere beleggers, de derivatenmarkt met een omvang van 2.5 biljoen derivaten routinematig gekwalificeerd als een wapen van financiële massavernietiging. In de huidige vorm worden deze derivaten – illegaal – gebruikt om niet minder dan een biljoen U.S. dollars per jaar uit de markt in gemanipuleerde winsten.
Gezien historische precedenten zou Washington uiteindelijk in staat kunnen zijn een valse vlag voor de Perzische Golf van Tonkin op te zetten. Maar wat nu?
Als Teheran volledig door Washington in het nauw zou worden gedreven, zonder uitweg, zou de de facto nucleaire optie van het afsluiten van de Straat van Hormuz onmiddellijk 25 procent van de mondiale olievoorziening afsnijden. De olieprijs zou kunnen stijgen tot boven de $500 per vat, tot zelfs $1000 per vat. De 2.5 biljard aan derivaten zouden een kettingreactie van vernietiging op gang brengen.
In tegenstelling tot het tekort aan krediet tijdens de financiële crisis van 2008, kon het tekort aan olie niet worden gecompenseerd door fiat-instrumenten. Simpelweg omdat de olie er niet is. Zelfs Rusland zou de markt niet opnieuw kunnen stabiliseren.
Het is een publiek geheim in privégesprekken in de Harvard Club – of bij oorlogsspelletjes in het Pentagon – dat in geval van een oorlog tegen Iran de V.S..S. De marine zou de Straat van Hormuz niet open kunnen houden.
Russian SS-NX-26 Yakhont raketten - met een topsnelheid van Mach 2.9 - staan langs de Iraanse noordelijke oever van de Straat van Hormuz. Het is onmogelijk dat U.S. vliegdekschepen kunnen een spervuur van Yakhont-raketten verdedigen.
Dan zijn er de SS-N-22 Zonnebrand supersonische anti-scheepsraketten - al geëxporteerd naar China en India - ultralaag vliegen met een snelheid van 1,500 kilometer per uur met ontwijkingscapaciteit, en extreem mobiel; ze kunnen worden afgevuurd vanuit een dieplader en zijn ontworpen om de U. te verslaan.S. Aegis radarverdedigingssysteem.
Wat zal China doen?
De volledige-Een frontale aanval op Iran laat zien hoe de regering-Trump gokt op het doorbreken van de integratie van Eurazië via wat het zwakoostelijke knooppunt zou zijn; de drie belangrijkste knooppunten zijn China, Rusland en Iran. Deze drie actoren verbinden het hele spectrum; Belt and Road-initiatief; de Euraziatische Economische Unie; de Shanghai Samenwerkingsorganisatie; de Internationale Noord-Zuid-transportcorridor; de uitbreiding van BRICS Plus.
Er bestaat dus geen twijfel over dat het strategische partnerschap tussen Rusland en China Iran in de gaten zal houden. Het is geen toeval dat het trio tot de grootste existentiële ‘bedreigingen’ voor de VS behoort.S., aldus het Pentagon. Peking weet hoe de V.S. De marine kan het land afsluiten van zijn energiebronnen. En dat is de reden waarom Peking op strategische wijze de import van olie en aardgas uit Rusland vergroot; Bij het ontwerpen van de ‘ontsnapping uit Malakka’ moet ook rekening worden gehouden met een hypothetische U.S. overname van de Straat van Hormuz.

Nachtzicht op de kust van Oman, inclusief de Straat van Hormuz. (Intl Space Station-foto via Wikimedia)
Een plausibel scenario houdt in dat Moskou in actie komt om de extreem vluchtige Amerikaanse economie onschadelijk te maken.S.-Iran-confrontatie, waarbij het Kremlin en het Ministerie van Defensie president Donald Trump en het Pentagon proberen te overtuigen van elke directe aanval op de IRGC. De onvermijdelijke tegenhanger is de opkomst van geheime operaties, de mogelijke enscenering van valse vlaggen en allerlei duistere hybride oorlogstechnieken die niet alleen tegen de IRGC worden ingezet, direct en indirect, maar tegen Iraanse belangen overal ter wereld. Voor alle praktische doeleinden heeft de U.S. en Iran zijn in oorlog.
Binnen het raamwerk van het bredere uiteenvallen van Eurazië profiteert de regering-Trump van Wahhabi en zionistische psychopathische haat tegen sjiieten. De “maximale druk” op Iran rekent op Jared of Arabia Kushner's goede WhatsApp-vriend Mohammad bin Salman (MbS) in Riyad en MbS's mentor in Abu Dhabi, Sheikh Zayed, om het tekort aan Iraanse olie op de markt te vervangen. Maar dat is onzin - aangezien nogal wat sluwe handelaren in de Perzische Golf onvermurwbaar zijn, zal Riyadh “het marktaandeel van Iran niet absorberen” omdat de extra olie er niet is.
Veel van wat ons te wachten staat in de olie-embargo-saga hangt af van de reactie van diverse vazallen en semi-vazallen. Japan zal niet het lef hebben om tegen Washington in te gaan. Turkije zal de strijd aangaan. Italië zal via Salvini lobbyen voor een ontheffing. India is erg ingewikkeld; New Delhi investeert in de Iraanse Chabahar-haven als het belangrijkste knooppunt van zijn eigen Zijderoute, en werkt nauw samen met Teheran binnen het INSTC-kader. Zou er sprake zijn van een schandelijk verraad?
Het spreekt voor zich dat China Washington eenvoudigweg zal negeren.
Iran zal manieren vinden om de olie te laten stromen, omdat de vraag niet zomaar zal verdwijnen met een magische golf van Amerikaanse hand. Het is tijd voor creatieve oplossingen. Waarom zouden we bijvoorbeeld niet schepen in internationale wateren bijtanken en goud, allerlei soorten contant geld, debetkaarten, bankoverschrijvingen in roebels, yuans, roepies en rials accepteren? - en alles wat op een website te boeken is?
Dat is een manier waarop Iran zijn tankervloot kan gebruiken om een moordpartij te plegen. Er konden enkele tankers geparkeerd worden - jij hebt het - de Straat van Hormuz, met een oogje op de prijs bij Jebel Ali in de VAE om er zeker van te zijn dat dit de real deal is. Voeg daar nog een duty free voor de scheepsbemanningen aan toe. Wat is er niet leuk aan? Scheepseigenaren zullen fortuinen besparen op brandstofrekeningen, en bemanningen krijgen allerlei soorten spullen met 90 procent korting in de belastingvrije periode.
En laten we eens kijken of de EU een ruggengraat heeft gekregen - en ze echt een turbolading geven Voertuig voor speciale doeleinden (SPV) alternatief betalingsnetwerk bedacht nadat de regering-Trump de JCPOA had gedumpt. Want meer dan het verbreken van de integratie in Eurazië en het doorvoeren van een neoconservatieve regimeverandering, gaat dit over de ultieme gruwel; Iran wordt genadeloos gestraft omdat het de Verenigde Staten heeft omzeild.S. dollar op de energiehandel.
Pepe Escobar, een ervaren Braziliaanse journalist, is de algemene correspondent voor Hong Kong Asia Times. Zijn nieuwste boek is "2030. ' Volg hem Facebook.
Maak alstublieft een Schenking naar onze
Lenteinzamelingsactie vandaag!
Wanneer de VS geen economische oorlog voeren, voeren ze daadwerkelijke militaire invasies en agressie. Dit was het kenmerk van het Amerikaanse imperiale gedrag in de 20e en het begin van de 21e eeuw. eeuwen. Een mondiale ‘misdadiger’ verkleed als bastion van ‘democratie’. Een imperium met de hoogste armoedecijfers in eigen land, het slechtste onderwijssysteem voor de arbeidersklasse en de hoogste schulden van zijn burgers (creditcards en studieleningen), om nog maar te zwijgen van de 20 biljoen schulden van de federale overheid. Werkende mensen overleven in de buik van het beest (Verenigde Staten) door rond te komen met stagnerende lonen, minimale gezondheidszorgdekking en steeds slechtere vooruitzichten op het hoger onderwijs als gevolg van een op winst gericht universitair systeem dat werkende mensen degradeert naar banen met een minimumloon die dat niet zijn. echt een minimumloon als we rekening houden met de inflatie en de steeds stijgende kosten van levensonderhoud. Na deze onbetwistbare feiten te hebben vermeld, gaat het imperium zichzelf promoten als een model van “Vrede, Welvaart en Democratie” aan degenen die onwetend genoeg zijn om dergelijke grove propaganda te geloven…. Het wil een neoliberaal beleid opleggen dat slechts ten goede komt aan ten hoogste 5% van de bevolking. Amerikaanse bevolking, maar toch zijn er mensen die hier opmerkingen maken over hoe geweldig wij “Amerikanen” zijn en hoe corrupt alle andere landen zijn. China, Rusland, Turkije, Iran etc. hebben niets te leren van het Amerikaanse imperium, aangezien ze al veel langer bestaan en hun eigen fouten hebben begaan in hun eigen ontwikkeling en China zijn schatkist niet leegmaakt en veroveringsoorlogen voert om zijn monetaire positie vast te houden. mondiale controle (Petro-dollar) zoals de VS. De binnenlandse verslechtering van de levenskwaliteit van Amerikaanse burgers (dakloosheid, beperkte toegang tot medische dekking, hoog drugsgebruik, hoge misdaadcijfers en het aanbidden van de ‘wapencultuur’) zijn echte indicatoren van de teloorgang van het Amerikaanse imperium. De rest van de wereld doet er verstandig aan om de dollar te laten vallen en (dat gebeurt al) andere vormen van internationale valutawissel te gebruiken om voor beide partijen voordelige wederzijdse handel te hebben, in tegenstelling tot het “ik” zal je een aanbod doen dat je niet kunt weigeren het maffiosi-kartel voor het buitenlands beleid van het Amerikaanse rijk……
Uitstekende en nauwkeurige beoordeling. Hoe triest is het dat de gemiddelde Amerikaan de propaganda in onze scholen en media gelooft, dat wij, ondanks al onze oorlogen tegen grotendeels onschuldige landen, op de een of andere manier de goeden zijn.
Pepe, de bevooroordeelde journalist die het Westen haat maar nooit autocratische totalitaire regimes in twijfel trekt die hun eigen volk onderdrukken, is niets meer dan een spreekbuis van propaganda voor antidemocratische regimes. Als China de hele Oeigoerse bevolking zou executeren, zou Pepe er een positieve draai aan geven. Pas op, Pepe, je zou kunnen eindigen als die charlatan Assange met je haat tegen het Westen. Veel succes en let op je rug, zoon
Gelukkig past Saudi niet in jouw beschrijving. lol.
Pure onzin, dat is jouw opmerking. Vooral de Oeigoerse sparren zijn zeer actief in ISIS en vertegenwoordigen een van de grootste groepen internationale terroristen. Heeft u de vraag gesteld wie ze controleert? Er bestaan talloze leugens over concentratiekampen voor moslims in China
Allemaal leugens afkomstig van westerse MSM
Ik kan alle zwakke kreten en angstzaaierij in de reacties hier niet geloven. Ik betwijfel ten zeerste of Iran gedurfde stappen zal ondernemen die een oorlog zullen uitlokken. Het zijn snotterende lafaards die altijd hun toevlucht nemen tot kleine sluipaanvallen op zachte doelwitten. Ze vormen geen echte mondiale bedreiging en zijn dat ook nooit geweest zonder dat Rusland hen steunde. We zullen alles vernietigen wat ze naar ons kunnen gooien. De VS zijn niet afhankelijk van Trump; onze verenigde krachten zullen samenkomen om van meerdere kanten een massale aanval uit te voeren op Iran, samen met Saoedi-Arabië en Israël, om Iran te vernietigen, vergelijkbaar met wat er in de Golfoorlogen is gebeurd. Kom maar op.
Oké, Alexander de Grote. klinkt als een duurzame positie. lololol????????
Hier in een vredige bergvallei in British Columbia maakte ik gebruik van Escobar met de Google-invoer van de Golf van Homuz. Brede analyse. Bedankt. Ik zal terug komen
Het Escobar-Euraziatische perspectief is vooral waar en enorm belangrijk. Ik twijfel er niet aan dat het Grotere TrumpKushner Business-conglomeraat samenwerkt met het Grotere Poetin/Chinese conglomeraat om de enorme minerale en olierijkdommen van het Aziatische continent in het nauw te drijven. Olie is slechts één van de enorme natuurlijke hulpbronnen; uranium en aanverwante edele metalen spelen ook een rol. De Euraziatische toekomst is meer dan beangstigend. De met Kushner en Trump verweven familiebelangen zijn intercontinentaal. Iran is historisch gezien het derde wiel in dit alles geweest; Het spelen van de “kaart” van de Straat van Hormuz was vroeger de “aas in het gat” – gegarandeerd dat de T/K/P plus China-meesters hebben gepland hoe ze dat kaartspel kunnen controleren. Woorden van vier letters kunnen nauwelijks de diepte van deze corruptie beschrijven.
Maar waar zijn generaal Ali Reza Asghari en zijn familie?
Nog een voorbeeld van hoe de VS de Amerikaanse dollar (en internationale systemen zoals SWIFT) als wapen gebruiken. Het laat ook zien waarom de VS, of welk ander land dan ook, niet de reservevaluta zou moeten aanhouden (die naar mijn mening grotendeels wordt ondersteund door de Amerikaanse Petrodollar). De wereld moet afstand nemen van dit systeem en geen enkel land, of een groep landen, zou nog een dergelijke macht moeten kunnen uitoefenen.
“Het doel van het verklaren van de Iraanse Revolutionaire Garde als terroristen en het doen herleven van de twijfelachtige Amerikaanse leger-Wikileaks beweringen dat Iran verantwoordelijk is voor de Amerikaanse sterfgevallen in Irak is uiteraard het criminaliseren van de Iraanse regering in de ogen van het westerse, vooral Amerikaanse publiek. Het criminaliseren van de vijand is altijd een teken dat er een aanval op komst is. Ze schilderden Manuel Noriega af als een crimineel. Hetzelfde deden ze met Slobodan Milosevic, met Saddam Hoessein, met Muammar Ghaddafi. Onderhandelingen, diplomatie zijn niet mogelijk met 'criminelen', zo luidt het refrein van de VS en eindigen hun doelwitten dood of in een Amerikaanse gevangenis.
“Dezelfde logica geldt voor Iran. Ze portretteren de Iraanse regering als criminelen en hoezeer Iran zijn principes ook verbuigt om oorlog te voorkomen, het zal nooit genoeg zijn zolang Iran probeert op te treden als een onafhankelijk land. De economische oorlog zal voortduren zolang de Amerikanen de macht hebben om deze te voeren.
“Het excuus zal variëren afhankelijk van de tijd en de omstandigheden, maar de strategie zal blijven bestaan. Dit is oorlog, illegaal en immoreel, tegen een heel volk, voor de particuliere winsten van de elites in het Westen, wier enige zorg het is om winst te maken ten koste van alle anderen.
“Ik heb dit al eerder gezegd, maar het moet worden herhaald dat ik het woord 'sanctie' tussen haakjes heb gebruikt, omdat het woord 'sanctie' het voorzien in beloningen voor gehoorzaamheid, samen met straf voor ongehoorzaamheid, aan een wet betekent. Er zijn andere betekenissen voor het woord, maar ze definiëren allemaal dezelfde toestand; gehoorzaamheid aan een meester door zijn vazal, aan een vorst door zijn onderdaan, aan een bewaker door zijn gevangene. De voorwaarde impliceert noodzakelijkerwijs dat de persoon die de sanctie toepast juridisch gezien in een superieure positie verkeert ten opzichte van de persoon aan wie de sanctie wordt opgelegd, dat hij het recht heeft de sanctie toe te passen en dat er een systeem van wetten bestaat waarin het gebruik van sancties is toegestaan en overeengekomen. .
“Dit is de definitie, maar toch horen we elke dag van de ‘sancties’ die zijn opgelegd aan Rusland, Iran, Cuba, Venezuela en Noord-Korea om redenen waarvan iedereen weet dat ze vals zijn, gebaseerd op autoriteit die niet bestaat, gebaseerd op wetten die nooit zijn afgekondigd. gecreëerd, en door nationale regeringen die alleen maar arrogantie hebben om hun grootse vermoedens te ondersteunen; dat hun naties superieur zijn aan anderen, dat er geen gelijkheid of soevereiniteit tussen volkeren bestaat, dat hun dictaten bevelen zijn die moeten worden gehoorzaamd door degenen die inferieur aan hen zijn.
“Aangezien de economische beperkingen op het bankwezen, de financiën en de handel die door de Verenigde Staten en de staten die onder de NAVO vallen, tegen Iran zijn opgelegd, niet voldoen aan de definitie van sancties, moeten we de juiste term gebruiken bij het beschrijven van deze beperkingen. Er is maar één woord, en dat woord is oorlog, en aangezien deze vorm van oorlogvoering niet is toegestaan door het internationale recht, zoals vastgelegd in het Handvest van de Verenigde Naties, zijn het economische oorlogsmisdaden, economische agressie waarvoor op een dag een afrekening zal moeten worden gemaakt. op de een of andere manier betaald.
“In hoofdstuk VII, artikel 41 van het Handvest, bestaat de macht om de economische betrekkingen geheel of gedeeltelijk te onderbreken en alleen de Veiligheidsraad kan die macht gebruiken. Nergens anders bestaat deze macht.
“Opnieuw komt de kwestie terug op het woord oorlog. Het is duidelijk dat de poging tot economische wurging van Iran een poging is om Iran te 'straffen' voor het verdedigen van zijn strategische positie, onafhankelijkheid en soevereiniteit. Als een oorlog eenmaal is begonnen, kan deze alleen maar doorgaan tot zijn logische einde. Iran heeft het legitieme recht om zichzelf te verdedigen tegen de economische oorlogvoering en oorlogsdreiging van de Verenigde Staten, want Iran is niemands kolonie en zal dat ook nooit worden.”
Iran is niemands kolonie
Door Christoffel Zwart
https://journal-neo.org/2019/04/24/iran-is-no-one-s-colony/
Het kostte “W” Bush zes jaar na zijn ambtstermijn voordat hij besefte dat het agressieve buitenlandse beleid van Cheney en Rumsfeld zijn nalatenschap als president had vernietigd. De vraag is: hoe lang zal het duren voordat Trump zich realiseert dat het met sancties doorzeefde, agressieve buitenlandse beleid dat hem wordt opgedrongen door de kwade driehoek Pence-Pompeo-Boletin zijn presidentschap zal vernietigen. We kunnen nu al de gevolgen zien van de kwade driehoek die de invloed van Trump op Noord-Korea vernietigt, nu Kim zich tot Moskou wendt.
“W” Bush hoopte dat de Opname zijn erfenis zou zijn.
“Als het Trump-regime zich misrekent” kunnen de gevolgen catastrofaal zijn. Het patroon van de geschiedenis laat zien dat macht (gemanifesteerd als belang) aanwezig is geweest in elk conflict uit het verleden – geen uitzondering. Het is de onderliggende motivatie voor oorlog. Andere culturele factoren kunnen veranderen, maar macht niet. Als gevolg van de behoefte aan en het verlangen naar macht krijgt iedere beschaving/natie uiteindelijk de oorlog die zij probeert te vermijden: een totale nederlaag. Leiders en besluitvormers houden zichzelf voor de gek en denken dat ze die noodlottige oorlog kunnen vermijden. De geschiedenis bewijst altijd dat ze ongelijk hebben.
https://www.ghostsofhistory.wordpress.com/
Je kunt je niet anders dan afvragen hoe de wereld er op dit moment uit zou zien als het Westen niet geregeerd zou worden door een stel hebzuchtige psychopathische idioten. Er is eenvoudigweg GEEN rationele of morele reden voor het volledig geïnstitutionaliseerde voortdurende gebruik van illegaal massaal geweld en chaos dat de VS en het Westen in het algemeen op dit punt in de menselijke geschiedenis kenmerkt. Het Westen is veranderd in een ‘doodscultus’.
Is er een reden dat een van die door NASA gemaakte illustraties (van de Straat van Hormuz) voor uw artikel wordt gebruikt?
Joden moeten de dienstplicht aan de Whities opdringen en de Shitieten aanvallen. Blanken moeten sterven en vechten voor de glorie van ZION?
De oplossing is het graven van een kort kanaal over de voet van het schiereiland Bahrein, net als het Suezkanaal.
Ik raad u aan een kaart te raadplegen.
Mijnheer Escobar, als u over zionisten en neoconservatieven gaat praten, moet u ook bekende christelijke zionisten en dispensationalisten in de VS worden. Zelfs als je de boeken van Hal Lindsey niet leuk vindt.
Dit zou een goed moment kunnen zijn om groots in te gaan op duurzame energie
Zhu, het is niet mogelijk om kunststoffen te maken van “hernieuwbare energiebronnen”.
Citaat: “Zhu, het is niet mogelijk om kunststoffen te maken van “hernieuwbare energiebronnen”. Citaat verwijderen.
Dat zou in mijn ogen een enorme bonus zijn voor moeder aarde. Er is nu overal te veel plasticvervuiling. Bekijk het eens van de positieve kant: zonder verdere productie van kunststoffen uit olie zou dit de kwestie van het recyclen van kunststoffen naar een nieuw niveau tillen.
“In materiaalwetenschappelijke laboratoria en ontwerpstudio’s over de hele wereld werken mensen aan een hele beschaving opgebouwd uit hout. In deze toekomst zijn staal, beton, kunststoffen en zelfs elektronica door hout geveld. Houten auto's rijden door de straten, met daarboven houten wolkenkrabbers met houten ramen. Houten vliegtuigen vliegen boven hun hoofd, aangedreven door houten batterijen. Mensen dragen houten kleding en gebruiken mobiele telefoons gemaakt van hout. Het klinkt misschien als speelgoedstad, maar het is bloedserieus.”
– “Welkom in het tijdperk van hout” door Graham Lawton, tijdschrift New Scientist, 16-22 maart 2019
Eigenlijk wel. Hennep is een hernieuwbare grondstof en je kunt kunststoffen maken van hennepzaadolie.
Uitstekend commentaar! Ter plaatse.
Ik voel mij verplicht dit korte feit toe te voegen aan een belangrijk artikel met zijn commentaar. Ik ben een ex-officier van de Iraanse luchtmacht, opgeleid in de VS en Iran. Ik gehoorzaamde de wens van mijn vader, maar ondervond veel ontberingen tijdens de Iraanse regimes vóór en na 1979.
Iran is mijn thuisland, niet mijn regering, dus vloog ik met mijn vliegtuig tijdens de opgelegde oorlog. Ik heb twee jaar lang onafgebroken gevlogen en heb alle gevaren gewillig aanvaard. Ik gehoorzaamde wat mijn vader tegen zijn kinderen zei. Dit is wat de meeste vaders hun Iraanse kinderen hebben verteld (vooral aan hun zonen).
Mijn vader zei: ‘Ik zal al mijn zonen naar het front sturen om tegen de vijand te vechten, voor het geval we met een aanval te maken krijgen. Als jullie allemaal gemarteld zijn en weg zijn, ga ik naar het front en verdedig mijn huis. Als ik dan sterf, kan de vijand onze grenzen oversteken en ons huis binnenkomen; we zullen ze niet binnenlaten zolang ze nog leven.’
Dat is de reden waarom Amerika nooit een oorlog tegen zulke solide naties kan winnen.
Ze zeiden het lang geleden:
Welk pad naar Perzië? Opties voor een nieuwe Amerikaanse strategie ten aanzien van Iran
Eén lichtmotief was. We hebben alles geprobeerd met deze Iraniërs. Ze zijn gewoon “niet onderhandelbaar” en irrationeel
Beste Iran, dit gaat de VS veel meer pijn doen dan jou. Amerikaanse benzineraffinaderijen zijn afhankelijk van de zware oliesoorten die voorheen door Venezuela werden geleverd, maar Venezuela verzendt niet langer zware olie naar de VS, omdat de VS betalingen voor eerdere transporten in beslag heeft genomen. In plaats daarvan verzendt Venezuela met korting naar Rusland en China. Natuurlijk schaadt dit Venezuela, maar aan de andere kant: waar halen de VS de zware olie vandaan die ze nodig hebben? Ik ben geen expert op het gebied van de verschillende kwaliteiten die waar verkrijgbaar zijn, maar ik heb gehoord dat de Golf-kwaliteiten lichter zijn, terwijl Rusland enkele van de zwaardere kwaliteiten heeft. Rusland exporteert een aantal van deze zwaardere soorten, maar eist een hogere prijs.
Amerikaanse experts maken zich grote zorgen over de Amerikaanse fracking en het feit dat het land nu olie exporteert, maar de olie die het exporteert is licht. Het heeft nog steeds zwaardere kwaliteiten nodig voor zijn raffinaderijen. Dit zal niet goed aflopen voor het Amerikaanse reizende publiek.
Ja anti_, het zijn altijd de mensen van de wereld die lijden voor de wandaden van de ‘top’. Ik zou willen dat hun niet-berekende risico alleen hen trof en niet altijd ons.
Klopt, deze raffinaderijen zijn afhankelijk van ZWARE RUWE uit Venezuela. Het volgende punt is: van wie zijn deze raffinaderijen? Deze HEAVU CRUDE-verwerkingsraffinaderijen behoren tot Venezuela. Nadat ze enkele decennia teruggingen toen de vazallen van de VS Venezuela voor Washington bestuurden, besloten ze de ZWARE RUWE naar de VS te verschepen en de raffinage in de VS te doen. Het is niet nodig om in te gaan op alle verschillende producten die de raffinage van ruwe olie voortbrengt; u kunt er zeker van zijn dat er veel zijn.
Op 90-jarige leeftijd nu een gepensioneerde onderhoudsmonteur voor oliepatches.
Canada beschikt over zware olie.
maryam, de zware ruwe olie van Canada is geblokkeerd door de Amerikaanse milieugroeperingen die druk bezig zijn met het blokkeren van pijpleidingen. Door milieuactivisten te gebruiken om de Canadese export van zware olie te belemmeren, krijgen de VS Canadese olie tegen grote kortingen.
Zwaardere olie komt uit de teerzanden van Alberta, aldus onderzoeksjournalist Greg Palast. Koch-raffinaderijen aan de kust van Texas verwerken alleen zware olie. Dit is de enige reden voor de intense druk op de dure Excel-pijplijn vanuit Canada door de VS, aangezien Venezuela niet meer aan hen wil verkopen. Dat is de enige andere plek, zegt Palast. Dit alles om de raffinaderijen van de oliegigant Koch Brothers te bedienen. Meer socialisme voor de rijken.
Een groot conflict dat desastreus zal zijn! De Verenigde Staten zullen een multipolaire wereld moeten huisvesten; zij hebben geen keus!
Pepe is een sprankje hoop.
Ik ben woedend dat de EU niets lijkt te doen met de SPV. Als grote aantallen landen, zoals China, gewoonweg zouden weigeren de VS te gehoorzamen, zou het land zijn chantage en vernietiging niet kunnen voortzetten. Geef niet toe aan het pesten; de VS hebben al genoeg schade aangericht, en Iran heeft zich aan de regels en verdragen gehouden, terwijl de VS alle internationale wetten verwerpt.
Oorlog is onvoorspelbaar en zeer vluchtig. Degenen die ermee spelen in het nucleaire tijdperk zijn dwazen die met vuur spelen en die ze niet kunnen beheersen.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/insight-is-2020/201304/understanding-the-sociopath-cause-motivation-relationship
ongeveer de helft ervan is erfelijk, en bij sommige sociopaten ontbreekt een geschiedenis van kindermisbruik volledig
De oudste leden van de Iraanse Revolutionaire Garde zijn waarschijnlijk als jongeren onder de Sjah in de VS opgeleid en juist vanwege hun jeugd behouden nadat de Sjah was afgezet. Vraag je je af wat hun gedachten vandaag zijn?
Ik betwijfel oprecht of het imperium de confrontatie met Iran aangaat voordat het vrije toegang heeft tot Venezolaans gas
En als de VS zich, door onmiskenbare en niet te stoppen economische en militaire realiteiten, zouden terugtrekken uit de grotere ME, dan huiver ik vanwege de boosaardige wrok en frustratie die de imperialisten van dit land onze buren op dit halfrond zullen aandoen. Het spijt me: volkomen zwart en verstikkend pessimisme en negativiteit hebben mij de laatste tijd ingehaald, en daarom heb ik de laatste tijd niet meer gepost. Ik heb geprobeerd me aan de uitspraak te houden dat, als je niets goeds kunt zeggen, je het beste helemaal niets kunt zeggen.
Dank aan Pepe voor al zijn goede werk. Ik geloof dat voordat het ergste van wat moeder natuur voor ons in petto heeft zich ontwikkelt, we ons al in een staat van mondiale oorlog om de controle over de olie zullen bevinden. Sommigen geloven dat de olieoorlogen al hebben plaatsgevonden: dat is niet zo, maar slechts een opmaat.
Wat betreft het feit dat we worden overvallen door pessimisme en negativiteit, merk op dat we als bladeren aan een stervende boom in het bos van democratieën kunnen bedenken dat de processen van de natuur langzaam vooruitgang boeken, ongeacht onze omstandigheden. Het falen van de VS om de democratie te beschermen tegen corruptie door een ongereguleerde markteconomie is tragisch, maar het is niet ons falen. Het is niet eens onze toekomst, die onvermijdelijk bestaat uit het aansluiten bij en verbeteren van de universele geest van de mensheid. De VS zullen de geschiedenis ingaan als een verduisterde wolk, van geen enkel belang, maar als een voorbeeld van fouten.
Ik ben bij je Vinnie. Hij die de kennis vergroot, vergroot het verdriet (Prediker, ergens). Helaas is onwetendheid gelukzaligheid. Hoe meer je te weten komt over de treurige gang van zaken, hoe moeilijker het wordt om luchtig over wat dan ook te zijn. En hoe bezorgd sommigen van ons hier in de VS zich ook voelen over de acties van onze regering, het is moeilijk voor te stellen welke standvastigheid vereist wordt door de overlevenden van onze acties onder belachelijke voorwendselen (oeps, we dachten dat hij massavernietigingswapens had. Ach ja, water onder de brug. Laten we verder gaan met levens waarin hun land, cultuur, toekomst en familie zo goed als vernietigd zijn, terwijl geloof misschien het enige is dat nog over is.
Amen, Vinnie.
Kunnen de generaals de waanzin stoppen? Wat zou er nodig zijn voordat ze actie zouden ondernemen?
Raketten die door de keel van de Straat van Hormuz worden gericht, vormen slechts een deel van de Iraanse dreiging voor de scheepvaart door de Straat. Iran beschikt ook over een zeer grote vloot van snelle patrouilleboten en mini-onderzeeërs, die beide in staat zijn explosieve mijnen te leggen.
Scheepsmijnen vormen een zeer grote bedreiging. De tests van de Amerikaanse marine op het gebied van het opsporen en verwijderen van mijnen, nog maar een paar jaar geleden, waren een sombere mislukking: slechts twee van de twintig testmijnen werden ontdekt. Uit de tests bleek vrijwel dat als er mijnen in de Straat zouden worden gelegd, het aanzienlijk veel tijd zou kosten om ze te verwijderen, en vanwege de raketdreiging voor schepen in de Straat kon dat werk onmogelijk beginnen voordat er een staakt-het-vuren was bereikt.
Wie heeft kernwapens nodig met zo'n afschrikmiddel?
Het verwaarlozen van alledaagse maar essentiële taken zoals mijnenvegen is typerend voor het opgeblazen Pentagon.
Een van de reddende genaden van het Amerikaanse leger is de corruptie: als dat gigantische budget verstandig zou worden besteed aan het creëren van een weergaloze strijdmacht, in plaats van het feitelijke bestaande imperium van ijdelheid en verduistering van het Ministerie van Defensie te bestendigen, zou de wereld er nog slechter aan toe zijn.
Israëls bluf oproepen:
Als het door de pro-Israëllobby geleide Trump-regime zich misrekent, zal het huis gemakkelijk op Israëls hoofd instorten.
In “The Iran 'Threat' in a Kafkaesque World” (2012) onderzochten Edward S. Herman en David Peterson de “extreme toepassing van de dubbele standaard” door de Verenigde Staten in het Midden-Oosten:
“De Amerikaanse bondgenoot en cliënt Israël had vanaf het begin actieve hulp gekregen bij de ontwikkeling van zijn nucleaire capaciteit, en met de hulp van de Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland heeft het sindsdien een substantieel arsenaal opgebouwd. Dit omvat zo'n 150 tot 250 kernkoppen (het exacte aantal is onbekend) plus overbrengingssystemen over land, over zee, door de lucht en via ballistische raketten. En gedurende meer dan veertig jaar van zulke ongeëvenaarde hulp weigerde Israël het NPV te ondertekenen en zichzelf te onderwerpen aan IAEA-inspecties, en werd het nooit onder druk gezet om dat te doen. In 1969 werd zelfs een geheime overeenkomst gesloten tussen de Amerikaanse president Richard Nixon en de Israëlische premier Golda Meir, waarbij de Verenigde Staten ermee instemden het Israëlische kernwapenprogramma te aanvaarden – en erover te zwijgen. Deze overeenkomst, vaak het ‘Amerikaans-Israëlische nucleaire akkoord’ genoemd, werd in mei 2009 opnieuw bevestigd door de Amerikaanse president Barack Obama en de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Netanyahu pochte er in september van datzelfde jaar over nadat de Algemene Vergadering van de VN (AVVN) had besloten Tijdens de topconferentie vertelde hij aan het Israëlische televisiestation Channel 2 dat hij tijdens zijn ontmoeting met Obama in mei 'vroeg om van hem een gespecificeerde lijst te ontvangen van de strategische afspraken die al vele jaren bestaan tussen Israël en de Verenigde Staten over deze kwestie.' Obama had zich daartoe verplicht. In feite 'gaf de president Israël een NPV-verdrag om gratis uit de gevangenis te komen', vertelde een medewerker van de Senaat aan de Washington Times.
“Deze dubbele standaard is zo grondig ingebouwd dat toen de Algemene Conferentie van het IAEA in september 2009 in Wenen negenenveertig tegen vijfenveertig stemde om een bindende resolutie aan te nemen die ‘Israël oproept om toe te treden tot het NPV en al zijn nucleaire installaties op te richten’. onder alomvattende IAEA-waarborgen' – met andere woorden, dat het Israëlische kernwapenprogramma op dezelfde manier behandeld moest worden als het civiele nucleaire programma van Iran – observeerden de Engelstalige media een vrijwel totale stilte over de gebeurtenis. De enige grote krant die erover berichtte was de Irish Times van de volgende dag, en er verscheen niets in de grote Amerikaanse gedrukte media.
“Ook onvermeld is het feit dat de Verenigde Staten zelf het NPV schenden (net als elk lid van de Founding Five-staten – de Verenigde Staten, Rusland, Groot-Brittannië, Frankrijk en China – die vóór 1 januari een kernwapen testten). 1967). Artikel VI van het NPV vereist dat alle partijen bij het verdrag ‘in goed vertrouwen onderhandelingen voortzetten over effectieve maatregelen met betrekking tot het vroegtijdig beëindigen van de kernwapenwedloop en nucleaire ontwapening, en over een verdrag over algemene en volledige ontwapening onder strikte voorwaarden. en effectieve internationale controle.' Maar de Founding Five hebben dit niet gedaan. De Verenigde Staten hebben er openlijk naar gestreefd hun kernwapens te upgraden om het gebruik ervan praktischer te maken in conventionele oorlogssituaties, en zowel de Verenigde Staten als de NAVO hebben publiekelijk verklaard hoeveel belang het Bondgenootschap hecht aan een ‘geloofwaardige’ nucleaire houding ‘om de vrede en veiligheid te bewaren’. voorkom dwang en elke vorm van oorlog.' Niettemin riep Resolutie 1887 van de VN-Veiligheidsraad, die tijdens de openingsweek van de zitting van de AVVN in 2009 in september met veel tamtam werd aangenomen, op een Kafkaiaans moment de ‘partijen bij het NPV’ op om te voldoen aan de eisen van het verdrag over ‘reductie en ontwapening van kernwapens’. . Een indicatie van de diepte van de geïnstitutionaliseerde ontkenning van de realiteit was het feit dat de ongebreidelde schendingen en dubbele normen op geen enkele manier de verontwaardiging van de Verenigde Staten en hun bondgenoten over de vermeende schendingen van het NPV door Iran konden temperen.
Wijlen professor Herman (overleden 11 november 2017) was een vooraanstaand wetenschapper, politiek econoom en media-analist/criticus, vooral bekend door het ontwikkelen van het propagandamodel van mediakritiek (co-auteur met Noam Chomsky) in Manufacturing Consent: The Political Economy of de massamedia (1988).
Het propagandamodel is een conceptueel model in de politieke economie, naar voren gebracht door Herman en Chomsky om uit te leggen hoe propaganda en systemische vooroordelen functioneren in de massamedia. Het model legt uit hoe bevolkingsgroepen worden gemanipuleerd en hoe door deze propaganda toestemming voor economisch, sociaal en politiek beleid in de publieke geest wordt ‘gefabriceerd’.
Volgens het propagandamodel creëert de manier waarop nieuws wordt gestructureerd (bijvoorbeeld door reclame, concentratie van media-eigendom, overheidsinkoop) een inherent belangenconflict dat fungeert als propaganda voor ondemocratische krachten.
“De regering-Trump heeft opnieuw grafisch aangetoond dat in de jonge, turbulente 21e eeuw “internationaal recht” en “nationale soevereiniteit” al tot het rijk van de wandelende doden behoren.”
Goed gezegd. Vorige regeringen manipuleerden, terwijl ze een aantal van dezelfde dingen deden, eenvoudigweg het internationale recht en de soevereiniteit. Trump is onhandiger en negeert of negeert het gewoon.
Laten we hopen dat de hele wereld in opstand komt tegen ons economisch pesten en dat noch zij, noch wij daarbij te veel schade oplopen. Ik ben trots op de natie, maar onze leiders zijn een treurige groep en denken dat het hun taak is om deel te nemen aan een eindeloze verkiezingscampagne. De media zijn dol op dit melkkoegedrag. Bijna twee jaar voor de verkiezingen zijn we volop bezig met de kandidaten!
Goed gezegd, goed gezegd. Daar ben ik het mee eens. Hoe kan iemand die een nucleaire oorlog en het einde van de menselijke beschaving riskeert, als iets anders dan geestelijk ziek worden beschouwd????
Deze mensen horen thuis in een afgesloten afdeling en runnen niet de grootste militaire doodsmachine in de planetaire geschiedenis.
De VS zijn een imperium in verval. Een oorlog met Iran zou hen misschien wel een einde kunnen maken.
Nog een regering die te veel John Wayne-films heeft bekeken. En net als The Duke, die vanuit de achterhoede van Hollywood tegen de Tweede Wereldoorlog vocht, hebben ze nog nooit een schot uit woede gehoord. Een stelletje uit de kluiten gewassen pestkoppen die denken dat ze de 6.7 miljoen mensen in de rest van de wereld kunnen dicteren.
Wat er natuurlijk ZAL gebeuren, vroeg of laat, is dat de rest van de wereld gewoon ‘f-you’ gaat zeggen tegen de VS, hun eigen banken, hun eigen olie, enz. gaat gebruiken en Amerika behandelt als de paria die het altijd is geweest. al decenia.
Ik walg van de domheid van Russiagate, maar eerlijk gezegd IS Trump misschien een Russische agent (of een Chinese agent, of een Indiase agent, of een Iraanse agent). Omdat hij en zijn bemanning van Flying Monkeys hun uiterste best doen om de Amerikaanse zowel in binnen- als buitenland.
Dat is 6.7 miljard, en Trump is een Israëlische agent
Delores Cordell – Een van de belangrijkste artikelen/stuk hierover tot nu toe, op PCR Institute for Political Economy.com “The Three Purposes of Russiagate”. Iedereen moet dit korte, veelomvattende werk lezen.
Alle facties van de Amerikaanse oligarchie verraden haar volk: zionisten, MIC, WallSt, neoconservatieven. Ze hebben geen menselijkheid en hun belangen schaden de mensheid.
Truman-agent van Trump.
Wij Amerikanen, en niemand anders, zijn verantwoordelijk voor Trump.
De velen die hooghartig gniffelen en gniffelen over ‘ideeën’ van strijdende achter de schermen, onderling strijdende ‘westerse’ facties, de ‘diepe staat’ als het ware – degenen die niet geloven dat het werkelijk kabbalistische ‘denktanks’ zijn ' en degenen die er verantwoordelijk voor zijn dat ze de huidige politieke existentiële crises in de wereld tot op de kritieke punten van vandaag hebben gebracht – staan op de rand van een abrupte beloning.
De donkere kant van de menselijke natuur, haar antithese van de gehoopte menselijke harmonie, is hier en nu: zij die alle anderen proberen te domineren, en in een staaltje van hoogste, herhaaldelijk uitgevoerde propaganda, ook al zijn zij beiden het meest ondoorzichtig in hun hun sociopathie, hun verlangens naar verdere conflicten bij het bereiken van hun uiteindelijke doelen via openlijke agressie worden uitgespeeld, zelfs geparadeerd, voor een accepterende en goedgelovige Amerikaanse burgerij.
Het is dat dominante deel van de mensheid dat ons vanachter de gordijnen van onze illusies van ‘exceptionalisme’ richting een ramp drijft, en sinds de signaaljaren 1947 en 1948 zijn zij ingegraven en gestaag naar dit doel toe aan het werken.
Ik laat het aan jou over om de betekenis van die data te achterhalen.
De Elitemachten in de VS zijn zich er allemaal zeer van bewust dat hun rijk zich in een ‘chaosgebied’ bevindt dat ALLE rijken ervaren voordat ze sterven. (Giovanni Arrighi: Chaos en bestuur in de moderne tijd). Resultaat: het rijk haalt gewelddadig uit tegen zijn opkomende ‘vijanden’ zoals China, Rusland en de hele One Belt One Road-ontwikkelingen.
Het is geen toeval dat de problemen voor de VS in de felbevochten Straat van Hormuz niet lukken; ze hebben Maduro al onder de aandacht gebracht in Venezuela – een grote olieleverancier.
Terwijl de Amerikaanse elites steeds meer blijven spartelen en uithalen, bedenk dan dat deze chaos eenvoudigweg symptomatisch is voor het stervende imperium. Het kan niet snel genoeg gebeuren. Wat het ongelukkige Amerikaanse publiek betreft: zij verdienen hun lot.
China, dat naar schatting 61 miljard dollar in VZA heeft geïnvesteerd, is al bezig een groot deel van de olie van VZA af te nemen.
Rusland werkt daar aan daadwerkelijke veldoperaties.
Het ongelukkige Amerikaanse publiek heeft lange tijd geen controle gehad over de machtsinstrumenten in Washington; deze werd weggeplukt door de miljardairs en andere elites, van wie velen ongetwijfeld zullen vluchten naar mondiaal-vriendelijkere (althans voor hun geld) gebieden als de ballon gaat omhoog. Zoals gewoonlijk zullen degenen zonder middelen de zwaarste prijs betalen. Is dit lot verdiend? Niet voor de overgrote meerderheid; degenen die het verdienen zullen eraan ontsnappen.
U steunt duidelijk het terrorisme van Iran over de hele wereld en weigert hun misdaden in verschillende landen (dat wil zeggen Irak, Verenigde Emeritus, Jemen, Nederland enz.) te erkennen, waarvan de ontwikkeling van illegale uraniumverrijkingsfaciliteiten in Syrië het minst is geweest. Godzijdank heeft Poetin voldoende vooruitziendheid om Israël toe te staan dit soort faciliteiten in Syrië te bombarderen, anders zouden we waarschijnlijk al in de Derde Wereldoorlog zitten. Dit wil nog niets zeggen over het wrede Iraanse regime dat voortdurend een inhumaan beleid oplegt aan hun eigen volk dat zich wil losmaken van de Mullah-miljardairs die hun politieke systeem controleren. Pompeo is misschien ook niet mijn keuze, maar totdat Trump een reden vindt om zowel van hem als van Bolton en Haspel af te komen, zullen zij Trumps buldoggen blijven.
Het waren door Iran opgeleide militie-eenheden, die niet alleen uit sjiieten, maar ook uit soennieten en christenen bestonden, die uiteindelijk ISIS in Irak versloegen. Iran heeft nooit een significante aanwezigheid in Jemen gehad, aangezien Jemen door water geïsoleerd is van Iran. Het biedt voornamelijk diplomatieke steun aan de Houthi’s. Saoedische strijdkrachten hebben geen grote voorraden Iraanse wapens gevonden in Jemen, hoewel Syrië tonnen westers wapentuig heeft gevonden in onlangs bevrijde gebieden van Syrië. De terroristische aanslagen in Europa, waar u, naar ik aanneem, op doelt door Nederland te noemen, werden uitgevoerd door salafistische (soennitische) terroristen, geïnspireerd door de Saoedische ideologie, en niet door sjiieten. Het bombardement in Manchester werd uitgevoerd door de zoon van een door MI6 gesponsorde LIFG-terrorist, die ongehinderd van Groot-Brittannië naar MENA mocht reizen. Westerse regeringen en media liegen al 70 jaar tegen jullie. Wakker worden!
Ik ben blij dat je die opmerking hebt overgenomen en de waarheid ervan hebt kunnen achterhalen. Ik was verbijsterd door zijn beschuldigingen toen ik het las.
Verdomd die Iraniërs. Miljoenen vermoord sinds de Tweede Wereldoorlog, biljoenen aan moorduitrusting geëxporteerd, talloze democratieën omvergeworpen, veel landen geleerd hoe ze problemen kunnen 'oplossen' door mensen te doden, en 2% van hun federale begroting aan het leger besteden.
Opps, mijn fout, dat is de goede oude VS!!
Niemand gelooft zoveel rotzooi; Ik daag je uit om het allemaal te documenteren:
1. Iran “terrorisme”;
2. Iran “misdaden” in “Irak, United Emeritus[sic], Jemen, Nederland”;
3. “illegale uraniumverrijkingsinstallaties in Syrië”;
4. De Iraanse regering “inhumaan beleid jegens hun eigen volk”;
5. Iraniërs (behalve de VS/KSA-terroristen) die daarvan “vrijheid” zoeken;
6. “Mollah-miljardairs die hun politieke systeem controleren.”
De enige verklaring is dat je een zionistische trol bent.
Hebben ze je voor de gek gehouden dat je beloningen zou krijgen die je nooit zult zien?
Alleen de grootste dwaas gelooft dat alle anderen gemakkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Helaas is het tot zondebok maken van het zionisme geen verbetering ten opzichte van het tot zondebok maken van Iraanse terroristen. Wij Amerikanen zijn verantwoordelijk voor onze leiders, hun oorlogen en misdaden.
Het zionisme is een belangrijke factor en niet slechts een zondebok: bestudeer het bewijsmateriaal in plaats van aan te nemen.
Dank u, meneer Escobar. Jouw werk is altijd eersteklas. De wedstrijd is al aangestoken en de Amerikanen zullen snel beseffen dat de lampen inderdaad uitgaan. De terugslag van deze escalerende waanzin zal Amerika leren dat ze door bedrog aan een vallende ster zijn gekoppeld. De prijs van gas aan de pomp zal onze minste zorg zijn. Iran is niet van plan een zittende eend te zijn en wie kan hen dat kwalijk nemen? Pas op voor degenen die Shalom roepen en de oorlog voortzetten.
De VS kunnen geen militaire of economische overwinning behalen op Iran, maar de zionistische/WallSt/MIC/neocon-fracties beschouwen de militaire confrontatie in de Golf als een overwinning voor zichzelf, en zullen de economische ontwrichting van de VS negeren als minder dan hun winst. Een militaire confrontatie in de Golf zou een historisch teken zijn van de corruptie van de Amerikaanse regering om deze facties te dienen.
Trump heeft niet langer een echte oorlog nodig om verkiezingen te winnen, noch een speciale overwinning voor die facties: bedreigingen door pestkoppen, uitbetalingen aan het MIC en gunsten voor Israël hebben tot nu toe gewerkt, ondanks hun ernstige schade aan de VS. De Russiagate-onzin verhindert dat de Democraten Iran op dezelfde manier demoniseren, en zij kennen hun kwetsbaarheid voor de feiten dat zij worden gesteund door zionisten/KSA, wat een poging tot Irangate zou blootleggen. Veel zal afhangen van de valse verkiezingsshow eind 2020, maar het lijkt erop dat de VS zichzelf alleen maar pijn kunnen doen met meer oorlogen om hun dictatuur te bevorderen, en dit wordt steeds duidelijker naarmate de oorlog dichter bij Israël/KSA komt.
“Voor alle praktische doeleinden zijn de VS en Iran in oorlog.”
De Israëli's moeten hun handen wringen van vreugde. Allemaal omdat de schoonzoon van Trump diep in de problemen zit met Chabad. Iran is nooit een bedreiging voor de Verenigde Staten geweest.
Er is geen Iraans eerbetoon gekomen. Dat is een bedreiging voor de financiële wereldorde. Telkens wanneer er een financiële transactie plaatsvindt, moeten de VS een deel van de inkomstenstroom ontvangen. Het verzet van Iran tegenover de hele wereld is inderdaad een bedreiging.
Ik denk dat de bende dilletanten in de regering-Trump, vooral de kippenhaviken die op talloze fronten luidruchtig op de oorlogstrommels slaan tegen een groot aantal landen, zich in veel te diepe wateren bevinden.
Na tientallen jaren te hebben toegestaan dat de VS amok maakte, hebben de machtige Russen en Chinezen niet stilgezeten. Beide grootmachten hebben inderdaad een scala aan hoogtechnologische wapens ontwikkeld die de levenden zouden moeten afschrikken van goed geïnformeerde beleidsmakers in de VS.
Ik ben het met je eens, Eddy. Wanneer de oorlogstrommels klinken, is het belangrijker dan ooit om naar binnen te gaan, naar de stilte die daar heerst. Dan weet je het juiste moment om je stem te verheffen, zodat deze gehoord wordt.
Geweldig artikel! Het zijn inderdaad enge tijden en het lijkt erop dat deze Iran-strategie bedoeld is om het B&R-initiatief te laten ontsporen en tegelijkertijd Bibi en de Saoedi’s te geven wat ze echt willen.
De grootste olieverbruiker ter wereld is het Amerikaanse ministerie van Defensie, dus als de kraan wordt afgesloten, zal de rest van ons in de rij staan voor 30 dollar per gallon gas. Het grootste probleem zal de voedseltransporten zijn, aangezien het enige dat wij Amerikanen produceren soja en maïs is – en vlees dat niemand zich kan veroorloven.
De Neocons verdubbelen gewoon opnieuw. Het zou hun laatste weddenschap kunnen zijn.
Overeengekomen. Maar wat niemand lijkt te begrijpen is dat dit voor Big Oil een win-win situatie is (een verlies-verlies voor alle anderen natuurlijk).
Als de olievoorraden worden verminderd, zal Big Oil alleen maar de prijs verhogen en MEER geld verdienen. Alleen al de bedreigingen aan het adres van Iran hebben de gasprijzen doen stijgen.
De ultieme ironie is natuurlijk dat deze zwarte klodder waaraan we verslaafd zijn, eruit ziet alsof het ons allemaal de dood zal bezorgen – langzaam of snel. De wraak van de planeet.
Dolores, als het geen 'zwarte klodder' was, zou het iets anders zijn, zoals canola-olie of multiplex, of zelfs kokosnoten. Alles wat door huuravonturiers met geweren kon worden gevangen.
Dank je, Pepe. De Amerikaanse hoogmoed is op volle toeren. Het regime in Washington heeft de verkeerde indruk dat het Iraanse volk zijn regering niet steunt. Een aanval op Iran zou niet met dansen op straat worden beantwoord, zoals bij onze invasie in Irak het geval was. Bovendien moet je rekening houden met twee van mijn favoriete citaten van Will Rodgers. 1. Als je een hond of een mens een lesje in gemeenheid leert, wees dan niet verbaasd als ze het leren. Iran heeft die les geleerd in onze Iran-Irak-oorlog. En dat is de reden waarom ze de EU en de VS vertelden dat ze in de problemen moesten komen toen Frankrijk geluiden maakte over het raketprogramma van Iran. 2. Als u het gevoel krijgt dat u uw gewicht kunt rondgooien, wees er dan op voorbereid dat iemand het voor u rondgooit. In oorlogsspelletjes die de Amerikaanse marine een paar jaar geleden uitvoerde, versloeg de admiraal van het rode team (dat wil zeggen de Iraniërs), gebruikmakend van tactieken waarvan de Iraniërs lieten zien dat ze die zouden kunnen gebruiken, het blauwe team (dat wil zeggen de VS). Tot groot ongeloof van de Amerikaanse marine.
De VS maken op grote schaal gebruik van de mondiale hegemonie. Gelukkig wordt het gedaan door een onwetende incompetent, dus het zal waarschijnlijk mislukken. Dat draagt niet bij aan het feit dat veel mensen gewond kunnen raken, inclusief Amerikanen, en eerlijk gezegd zijn Amerikanen niet gewond geraakt door de imperialistische avonturen van Amerika sinds Vietnam.
Eigenlijk zijn we door deze oorlogen getroffen. Niet in bloed – dus de middenklasse blijft rustig. Maar de biljoenen en biljoenen die worden verkwist aan dood en vernietiging hebben Midden-Amerika aan flarden achtergelaten.
Trouwens: hoe komen deze vernietigers weg door zichzelf ‘conservatieven’ te noemen als ze niets ‘behouden’ en het enige wat ze willen doen is de boel opblazen????
Ik vertel de CN-lezers niets nieuws, maar als de zionistische machtsconfiguratie (ZPC) erin slaagt het Amerikaanse publiek in een oorlog met de Perzische staat te leiden, zal dat de grootste misdaad tegen de menselijkheid in vijftig jaar zijn. Mensen hebben geen idee hoe lelijk die potentiële strijd zou zijn. Om even een kanttekening te maken: dat zou het minste van alles zijn: gas in de VS zou oplopen tot ongeveer $ 50 per gallon. De slachtoffers die de zwaar onder druk staande Amerikaanse soldaten zouden lijden, zouden veel, veel groter zijn dan alles wat ze in Afghanistan of Irak hebben geleden. En de grootste slachtoffers zouden veruit de Iraanse burgers zijn. Deze oorlog zou NIET voor Amerikaanse oliemaatschappijen zijn en niet om het Amerikaanse thuisland veilig te houden – het zou volledig voor een paranoïde en hegemonisch Tel Aviv zijn.
Nu is het punt: zodra de ZPC de laster- en demoniseringstrein tegen Iran echt op gang krijgt en miljoenen Amerikanen de hoofden in beweging zet om Iran aan te vallen, is het absoluut noodzakelijk dat de weinigen onder ons die de score kennen zich uitspreken tegen de oorlogszuchtige pro-Israël-fanaten. moeten we dat doen, zelfs ondanks de enorme lastercampagnes waar ze bedreven in zijn. Ze zullen ons beschouwen als fanatieke antisemieten, irrationele idioten, enz. Maar we moeten niet toegeven.
Voor verder lezen:
‘De macht van Israël in de Verenigde Staten’ door James Petras
“Tegen beter weten in” van Alison Weir
“Gastheer en de parasiet” van Greg Felton
‘Ze durven zich uit te spreken’ van Paul Findley
“Zionisme, militarisme en het verval van de Amerikaanse macht” door James Petras
‘Holocaustindustrie’ van Norman Finkelstein
“Wandelen wie?” Gilad Atzmon
Bedankt voor de lijst. Lees de meeste ervan. Een paar om toe te voegen:
“Zionisme, de echte vijand van de joden” door wijlen Alan Hart
“De etnische zuivering van Palestina” door Ilan Pappe
“Van Jahweh tot Sion” door Laurent Guyénot
“De vreemde goden van het jodendom” door Michael Hoffman
en een speciale traktatie voor de valse christelijke zionisten:
‘De hand van God forceren’ van Grace Halsell
Het beste voor Iran/Rusland/India/China is om KSA met alternatieve markten weg te halen uit de VS, naar een alliantie die wellicht door China wordt bemiddeld. Het is moeilijk te geloven dat een Golfstaat, die zo kwetsbaar is qua economie en faciliteiten, een direct conflict met de anderen zou durven aangaan, zonder dat er iets te winnen en alles te verliezen is. Verbazingwekkend dat de soennieten en sjiieten nog steeds niet kunnen inzien dat hun verdeeldheid hun zwakte is. Maar als de VS een oorlog uitlokken, zou Iran wraak kunnen nemen op de oliefaciliteiten en tankers van de KSA als het land vreesde voor een Israëlische nucleaire reactie.
Waarschijnlijk zullen de mensen in de VS steeds meer inzien dat de ZPC zich tegen hun belangen keert naarmate de oorlogen dichter bij Israël/KSA komen, en hoge brandstofprijzen zullen hier waarschijnlijk een Gele Hesjes-beweging opwekken, waardoor de aanhang van Trump afneemt.
De boeken van Alison Weir, Paul Findlay en James Petras waren het lezen waard, net als ongetwijfeld de anderen.
Je moet je perspectief in evenwicht brengen met het besef dat de Amerikaanse economie gemilitariseerd is geworden. De winsten op Wall Street worden grotendeels gedreven door de financiering van militaire uitgaven en investeringen in de interoperabiliteitsbereidheid van een groot aantal landen. Om nog maar te zwijgen van de grote wapenbedrijven zoals Raytheon, Lockheed Martin, Boeing, Northrup Grumann en United Technologies Corporation, elk met winsten tussen één en vijf miljard per jaar. Alleen al de uitgaven aan lopende oorlogsspelen en andere uitgaven voor militaire paraatheid zijn onthutsend, niet alleen in termen van dollars, maar ook in termen van de energiekosten voor het tanken van schepen, vliegtuigen, tanks, vrachtwagens, enz. Al deze Type A-persoonlijkheden in de VS die hiervan profiteren van het oorlogsspel zullen niet overslaan alleen maar omdat de meerderheid van de Amerikanen vrede wil. Ze staan zoals het is bovenaan de hoop, en het maakt voor hen niet uit dat de hoop een stapel lijken is.
Het MIC gaat waar de zionisten naartoe wijzen: Iran, Irak, Syrië, Libanon, Egypte, Libië, Oekraïne. Verdenkt u werkelijk niet dat de natie daar middenin zit? Hoe goed? Bent u zich er werkelijk niet van bewust dat verkiezingen en massamedia worden gecontroleerd door zionisten? Dat is geen ‘evenwichtig’ perspectief, het is zionisme. Zet de tv uit en pas op.
Trump heeft uitvoerende macht. Het nemen van die laatste stap naar daadwerkelijk ‘kenetisch’ – in tegenstelling tot een financiële oorlog – is zijn beslissing om te maken of te weigeren. Ik geloof dat Trump op volle toeren zal gaan, zoals hij deed met NK, maar NIET ten oorlog zal trekken, althans niet vrijwillig. En dat laatste voorbehoud is de grote, want degenen die oorlog willen, zullen niet aarzelen om Trump in een positie te manoeuvreren waarin ***zij geloven*** dat hij geen keus zal hebben – hij zal gedwongen worden – om oorlog te voeren.
Veel mensen geloven dat Trump dom is en daarom niet in staat is de manipulatie van de oorlogszuchters – in de eerste plaats de Neocons – te overtroeven. Ik geloof niet dat hij dom is, maar eerlijk gezegd kan ik niet met zekerheid zeggen dat hij de Neocons kan verslaan in hun poging hem te 'dwingen' tot de oorlogen die zij willen. Dus in mijn ogen blijft die kwestie gevaarlijk onzeker. Mijn hoop – en op dit punt is het alleen maar hoop – is dat hij het spel ziet en de oorlogszuchters het touw geeft waarmee ze zichzelf kunnen ophangen. Dat hij hen zal toestaan de VS op de rand van oorlog te brengen, en wanneer de sluitspieren over de hele wereld tot het uiterste worden aangescherpt, Trump de Hero Card zal spelen en de oorlogszuchters zal veroordelen voor hun roekeloosheid en falen, en in diskrediet zal brengen en zal schieten hen.
Brinkmanschap tegen de Russen, Chinezen en Iraniërs, maar tegen de oorlogszuchters, die de echte vijand van de vrede zijn.
Succes.
Ik denk dat je fantaseert over Trump en wat hij zou kunnen doen. Je wilt echt dat hij de goede kerel is, maar dat is hij niet.
Jeff, ik heb dezelfde hoop gekoesterd, maar The Artful Dealer geeft de winkel weg aan Netanyahu en krijgt er niets voor terug, voorzover wij kunnen zien. Misleide Democraten dachten dat hij een Russische mol was, maar de Israëlische mol lijkt waarschijnlijker.
Je maakt een grapje.
“Amerikaanse troepen zullen tegen het einde van de maand Syrië verlaten hebben.”
‘Ik zal troepen naar de grens sturen.’
Het Pentagon bestuurt de VS. Als de uitgaven van het Ministerie van Defensie stoppen of zelfs met een klein percentage dalen, implodeert de Amerikaanse economie.
De enige manier om de Amerikaanse productie-, elektronica- en IT-industrie in stand te houden, is door wapens te maken en deze aan hun 'bondgenoten' op te leggen.
Het feit dat de Russen en nu de Chinezen en OMG de Iraniërs wapens maken die beter kunnen presteren dan de VS is het einde.
Je kijkt naar de doodsstrijd van het Amerikaanse imperium. Het is niet mooi.
Het lijkt mij dat de heer Trump niet opereert volgens een samenhangend beleid of ideologie, behalve misschien de verheerlijking van zijn persoon en de uitbreiding van zijn rijkdom. In plaats daarvan zigzagt hij, net zoals ik van een vastgoedexpert uit New York City zou verwachten, op basis van toeval, kansen, dreiging en intuïtie. Een zeer destructieve oorlog met Iran, die veel onzekere uitkomsten zou hebben, lijkt zijn waarschijnlijke doeleinden niet te dienen, hoewel het sommige van de psychopathische misdadigers die voor hem werken wel zou bevredigen. Dus wat is hij van plan? Mijn wilde gok is dat hij een soort beloning krijgt of verwacht te krijgen (van de heer Adelson misschien?) omdat hij de vijandelijkheden met Iran lijkt op te voeren, en dan, als hij die krijgt, overschakelt naar de vredes- en vriendschapsmodus. Zowel het geld als de flip kunnen nuttig zijn in verkiezingstijd, als ze op het juiste moment in de juiste volgorde worden gespeeld. Bedenk dat hoewel de heer Adelson en zijn soortgenoten een soort primitieve stammenethiek hebben (blind Israëlisch nationalisme), de heer Trump dat niet heeft – hij is altijd op zoek naar nummer één. Zo kan hij mensen oplichten die, zoals meneer Adelson, gijzelaars aan fortuin hebben blootgesteld.
Dit wil niet zeggen dat een misrekening geen catastrofe kan veroorzaken. Maar de heer Trump is waarschijnlijk bereid dergelijke risico’s te nemen, vooral omdat de meeste levens en fortuinen die op het spel staan niet van hemzelf zullen zijn. Hij geeft zeker niets om de bevolking van Israël, Iran, Arabië of de VS
Goede opmerking, Anarcissie. Ik denk dat je volkomen gelijk hebt.
Je vergeet – of laat het achterwege, Anarcissie – Jared Kushner, zijn schoonzoon, is zijn belangrijkste adviseur. Trumps dochter bekeerde zich tot het jodendom.
En Kushner komt uit een ultra-zionistische familie, een familie die Netanyahu verwelkomt om bij hen te logeren wanneer hij New York bezoekt. De familie gaf hem de slaapkamer van Jared om in te verblijven terwijl hij “in de stad” was toen de hoofdadviseur van Trump nog een kind was.
Het is allemaal een veel diepere intrige dan het op het eerste gezicht lijkt, waarbij Israël en de Mossad meer kaarten in handen hebben dan de meesten zich willen voorstellen. De hoofdstad verhuist naar Jeruzalem, waarbij Israëls bezit van de Golanhoogte wordt erkend, Netanyahu maakt publiekelijk aan de wereld bekend dat hij de Westelijke Jordaanoever wil annexeren...
Denk erover na.
Goede analyse. Ik ben het ermee eens dat het onwaarschijnlijk is dat Trump daadwerkelijk militaire actie zal ondernemen tegen Iran – tenzij zijn psychopathische misdadigers (perfecte beschrijving) zoals Bolton en Pompeo hem er natuurlijk in plagen. Trump is een narcist en doet niets om zijn eigen nek of die van zijn familie op het spel te zetten.
Trump is als de tovenaarsleerling in “Fantasia” – hij oefent macht uit waarover hij vrijwel geen kennis of controle heeft.
Eerlijk gezegd denk ik dat er in de VS al jaren een slo-mo militaire staatsgreep gaande is. Lees Daniel Ellsbergs nieuwe boek ‘The Doomsday Machine’. De president is NIET de enige die kernwapens kan lanceren. Toen Ellsberg en een collega van Rand naar “Dr. Strangelove” toen het voor het eerst uitkwam, meldt hij dat ze de bioscoop verlieten met de woorden: “OMG. Het is een documentaire!”
Kort gezegd over Trump: lafhartige pestkop opgehitst door psychopaten. Oh Oh.
Geweldig artikel Pepe, lees en leer altijd veel van je schrijven. Knoei niet met de Iraniërs, ze hebben er genoeg van om sinds Mossadeq te worden geduwd. Verbijsterende arrogantie namens de pompeuze Pompeo, wie denken ze wel dat ze zijn? Het nutteloze geselen van een stervend imperium, heel zusterlijk en heel gevaarlijk.
Pepe Escobar wordt altijd zeer gewaardeerd.
Stel dat de benzineprijzen vijf- of tienvoudig zouden stijgen.
Kun je je voorstellen wat Amerikanen zouden doen als ze een liter benzine zouden tanken, nu ongeveer $3.00/gallon voor normaal gebruik, waar ik woon, op het platteland van Centraal-Pennsylvania, waar geen mogelijkheden voor openbaar vervoer beschikbaar zijn, waar auto's en vrachtwagens (benzine en diesel) de enige zijn? transportmiddelen?
Als de benzineprijzen vijf of tien keer de huidige prijs per gallon zouden bereiken, wat zou er dan gebeuren?
De grote oliemaatschappijen zouden worden overspoeld met winsten, olie uit andere landen dan Iran zou, laten we zeggen, begeerd zijn, en landen als Venezuela zouden “op tafel liggen”, voor het grijpen liggen door … nou ja, de VS en hun kleine keffende hakhonden, smachtend naar de spanning van de jacht en het neerhalen van de “trofee”.
Hoe ‘goed’ of zelfs ‘geweldig’ zo’n prijsstijging ook zou zijn voor de weinigen, het onmiddellijke gevolg zou zijn dat deze ‘natuurlijk’ ernstige en destructieve gevolgen zou hebben voor velen, vooral voor die aanzienlijke aantallen VS-isns die nog steeds niet zijn hersteld van de crisis. het frauduleuze gedrag van de geredde en goed beloonde bankiers en de financiële en bedrijfsklassen van Wall Street.
Vermoedelijk zouden de media/academische/militaire/bedrijfs-/inlichtingendiensten een grote dag hebben, opgeblazen door ‘doel’ en lucratieve vooruitzichten.
Hoe lang zou het patriottische gejubel in Mudville standhouden?
Denk er eens over na: als de benzineprijzen zo zouden stijgen, zouden dan niet alle dingen, te beginnen met voedsel, ook snel duurder worden? Zouden alle dingen die worden getransporteerd door machines die afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen niet meer kosten, zelfs heel veel meer?
Nu realiseer ik me dat de meeste Amerikanen weinig geven om het nadenken over of het bespreken van beleid, net zomin als de politieke klasse wil dat velen over zulke dingen nadenken of praten, en dat velen niet begrijpen dat beleid de uitkomsten bepaalt, zelfs onbedoelde uitkomsten.
Het is beter dat velen geloven dat het slechte acteurs zijn, of hebzuchtige socialisten, of simpelweg hordes immigranten die zelfgenoegzaamheid en comfort verstoren.
Voordat de bedrijfsdemocraten en gevangengenomen of nep-‘progressieven’ (wat die term ook mag worden bedoeld, aangezien er geen fundamentele standaarddefinitie lijkt te bestaan die verder gaat dan het handige gebruik van de benaming) opspringen en zeggen: ‘Trump en zijn gekken zitten hierachter. !”, laten we niet vergeten dat een dergelijk “beleid” sinds vóór het einde van de Tweede Wereldoorlog door beide rechtse “vleugels” wordt gevoerd (en dat geen enkele andere vleugel mag wapperen). Dit is niets nieuws. Vanaf 1953, met de Amerikaanse omverwerping van Mossedegh, de installatie van de sjah en de oprichting van Savak, de geheime politie die door de CIA is opgericht, staat Iran op tafel.
En sancties zijn slechts oorlog met andere middelen.
Denk eens aan de 500 dode Iraakse kinderen, allemaal “de moeite waard” volgens Madeline Albright.
Ja, het rijk sterft.
Maar het beeldt zich nog steeds in dat het gezond en sterk is, een geluid van dreiging en gezond van geest.
Ook al gedraagt het zich met minachting voor het leven, zelfs op planetaire schaal, en, laten we eerlijk zijn, het keizerrijk geeft niets om zijn eigen volk, dat het bespioneert en veracht als betreurenswaardige sukkels die bereid zijn absolute onzin te geloven over het doden van anderen. , anderen martelen en vernederen om “humanitaire” redenen die schijndekmantels zijn voor plundering, plundering en winst.
Wat denk je?
Ik denk dat een van de reacties op een enorme stijging van de olieprijzen zou zijn dat mensen meer afhankelijk zouden moeten zijn van lokaal geproduceerd voedsel, en veel minder zouden moeten bezuinigen op het kopen van nutteloze troep. Met andere woorden: een plotselinge verschuiving weg van het gedachteloze consumentisme en een terugkeer naar lokale agrarische gemeenschappen. In centraal Pennsylvania zouden de Amish het het beste van allemaal doen.
Het enge deel van het scenario is echter dat het rijk daar nooit genoegen mee zou nemen. Vergeet niet dat W's reactie in 2001 was dat iedereen moest blijven winkelen “of de terroristen winnen”; precies het tegenovergestelde van rantsoenering en overwinningstuinen als reactie op de Tweede Wereldoorlog.
Ik denk dat het belangrijk is dat de middenklasse beseft dat het getal op hun 401K heel snel absoluut betekenisloos kan worden, en dat het dwazen zijn als ze er te veel aandelen in steken voor hun toekomstige welzijn. Pensioenen en socialezekerheidscontroles zijn eveneens net zo kwetsbaar. Het zijn maar cijfers en papier, en van beide kun je niet leven.
De wereld balanceert op de rand van Armageddon, en het engste van alles is dat veel van Trumps binnenste cirkel evangelicalen zijn die daarvoor pleiten.
Ik ben het eens met je weloverwogen opmerking, Skip Scott.
De omvangrijke Amish-gemeenschappen zouden het beste kunnen omgaan met brandstofgebrek, net als de kleinere mennonietengemeenschappen.
Een aandachtspunt: het grootste zonne-energieproject in dit gebied werd uitgevoerd door een kruidenierswinkel die eigendom is van een doopsgezinde familie. De hele parkeerplaats was de afgelopen maanden bedekt met zonnepanelen die hoog op stevige palen waren gemonteerd. De winkel bedient de hele gemeenschap van mensen in het gebied, inclusief Amish, Mennonite en de rest van ons, bij de Amish bekend als ‘de Engelsen’.
De Amish, Mennonieten en ‘Engelsen’ die landbouwgrond bezitten, zullen het best in hun eigen behoeften kunnen voorzien. De ‘Engelse’ lokale families, van wie velen in 2016 op Trump hebben gestemd, hebben ook banden met het land en andere overlevingsvaardigheden en banen die vaak verband houden met lokale hulpbronnen. Ze zullen ook moeilijke tijden doorstaan met een reeds bestaand netwerk van verbindingen en ondersteuning.
Terwijl de over het algemeen meer ‘liberale’ of ‘progressieve’ ‘Engelsen’ die nu heel vaak niet eens willen praten met buren waarvan ze vermoeden of weten dat ze op Trump hebben gestemd en die meestal hun brood verdienen met de plaatselijke universiteit, Penn State, die, direct of indirect, de universitaire gemeenschap bevoorraden die zo'n dertig kilometer verderop ligt, hebben over het algemeen veel oppervlakkiger lokale wortels en minder overlevingsvaardigheden. Dit is een brede generalisatie en niet van toepassing op een flink aantal mensen die zeer gerespecteerd worden door de andere subgemeenschappen vanwege hun dienstbaarheid aan en waardering voor de diversiteit van achtergrond en ervaring van anderen.
Misschien zal het zo zijn dat ernstig moeilijke tijden zullen leiden tot een dieper begrip en minder tot een idee van gevaarlijke verschillen tussen degenen die het meest afhankelijk zijn van zowel een persoonlijk gevoel van verdienste als de gemakkelijke beschikbaarheid van betaalbare brandstof, inclusief verwarmingsbrandstoffen waarvoor velen hier weinig keus hebben dan waarop u kunt vertrouwen tijdens de soms barre seizoenen in de late herfst, winter en vroege lente.
Als een groep in paniek raakt of zich gemakkelijk aan de strohalmen van de samenzwering vastgrijpt en Iran, Rusland of China de schuld geeft van de stress, waar je op zou kunnen wijzen, zal dat zelfs in het ergste geval veel minder destructief zijn dan de oorlogsomstandigheden die de VS andere mensen opleggen in het ergste geval. het laten vallen van een valse vlag of regelrechte leugen.
Veel winkels in de legendarische Malls of Freedom, waar de terroristen ons patriottische recht om geld uit te geven, uit te geven en uit te geven niet zullen afschrikken, zijn nu gesloten omdat online winkelen veel lokale dollars heeft buitgemaakt, vooral onder zelfs de perifere leden van de universitaire gemeenschap.
Er is natuurlijk een grotere ironie:
want Penn State was een landsubsidiecollege dat oorspronkelijk was opgericht als ‘een boerenmiddelbare school’ en haar missie was om ‘praktisch en liberaal onderwijs te bieden, niet aan de elites, maar aan de ruw uitgehouwen arbeiders in de velden en bossen .
Juist de vaardigheden die toen gewaardeerd en onderwezen werden, zouden tegenwoordig van grote praktische waarde zijn.
Nu zijn de huidige bedrijfsmedia, die de afgelopen decennia zijn teruggebracht van vijftig min of meer onafhankelijke (financieel tenminste) perspectieven, natuurlijk nationaal teruggebracht tot zes betrekkelijk vaste propagandamiddelen die eigendom zijn van degenen die gebruik maken van PR-bedrijven (ook eigendom van door de 1%) om het toegestane discours zo te kaderen dat zorgen zoals Pepe Escobar in dit artikel naar voren brengt, niet worden besproken of zelfs maar worden gepresenteerd als iets dat de moeite waard is om over na te denken.
Het is ook ‘interessant’ om het idee van wat ‘gemeenschap’ betekent voor de Amish en de ‘Engelsen’ te vergelijken en te contrasteren.
De Amish hebben de controle over het geld in hun gemeenschappen en een gedeeld waardesysteem dat generaties in stand houdt, duidelijk met enkele beperkingen die jongeren vaak irriteren, en sommigen vertrekken zelfs om zich bij de grotere ‘daarbuiten’ aan te sluiten.
Terwijl, zoals u goed hebt beschreven, de grotere Engelse gemeenschap lijdt onder een toenemende economische onzekerheid en haar kwetsbaarheid voor geld waarover de meerderheid geen enkele controle heeft, nog moet begrijpen.
En natuurlijk steunen de Amish geen oorlog. Kennelijk geloofden ze het niet rechtvaardig of productief, en omdat het een van de redenen was waarom ze in bepaalde regio’s van Europa gemeenschappen vormden, zelfs voordat ze naar dit land kwamen, lang voordat het zijn voor altijd door oorlog geïnspireerde titel van ‘Thuisland’ kreeg, een concept dat niet gepast of vreedzaam, maar uitsluitend en gekoppeld aan het idee van een fort, heel anders dan het al even absurde idee van de VS als een ‘Shining City on the Hill’, een baken van rechtvaardigheid, vrijheid en handhaver van de rechten van iedereen (mannen!). ).
Er komen interessante tijden aan.
Allemaal aan zichzelf te wijten, ook al kunnen ze in een vlaag van hoogmoed terechtkomen die leidt tot Armageddon, waarvan veel Amerikanen denken dat het “daarginds” zal zijn.
Wat een verrassing zal het zijn als blijkt dat, vanuit het perspectief van anderen, even capabel (of krankzinnig, of slechts reagerend op de spreekwoordelijke ‘First Strike’) zowel de erfenis van de politieke vleugels van de oorlog als de geldpartij claimen als een gegeven Gawd ‘ right”) om het menselijk bestaan binnen enkele minuten te beëindigen.
Het leuke van zo’n theatrale exit is dat er weinig tijd zal zijn voor spijt, aangezien uitbundigheid en gerechtigheid het grootste deel van de emotionele reacties zullen absorberen van de weinigen die de ultieme ‘oplossing’ ontketenen.
Aan de andere kant, als de rede en de menselijkheid op de een of andere manier zouden zegevieren, als het leven door velen voldoende gewaardeerd zou worden om goed aan te dringen op gezond verstand en duurzaamheid, wie weet zou de mensheid dan overleven, zelfs bloeien en zelfs enige wijsheid verwerven.
Beschaving, het echte werk, zou een goed idee zijn.
DW, ik (slik) denk dat je gelijk hebt.
"Wat denk je?"
Die perceptie is een functie van perspectief.
Dat voor mensen die op hun buik liggen, zelfs een kleine hond groot kan lijken.
Dat het Rijk er niets om geeft, moedigt anderen aan om minder kunstmest te doneren.
Grotendeels mee eens. Een oorlog tegen Iran zou inderdaad leiden tot wat u hebt gezegd, om nog maar te zwijgen van een wereldwijde economische crash. Wat is dan een gok, maar geen goede resultaten, ongeacht de uitkomst.
Het imperium verliest zijn grip. Het is op dit moment failliet. Het enige wat het momenteel nog overeind houdt is het vertrouwen erin, maar zelfs dat begint te vervagen nu steeds meer mensen de realiteit zien. Als een in het nauw gedreven dier zal hij terugvechten.
Mogelijke uitkomsten kunnen bijvoorbeeld het einde van de woeker zijn? een jubileum? totale vernietiging van de planeet?
Guy, een (schulden)jubileum zoals jij voorstelt en Michael Hudson beschrijft in zijn boek ‘Forgive Them Their Debts’, is natuurlijk een beproefde, hustorische oplossing voor een elite-accumulatie van rijkdom en schulden.
Nu niet meer dan enkele duizenden kapitalisten, politici en militaire en veiligheidshoofden de gebeurtenissen controleren en dicteren, hoe kunnen we dan met succes aandringen op de rede?
Er wordt gezegd dat er elke dag 30,000 (dertigduizend) mensen op deze planeet van honger sterven. Er wordt verder gezegd, en ik denk dat het zo is dat er genoeg voedsel is voor iedereen, maar dat het voor weinigen “niet rendabel” is om het te verkopen of te geven aan degenen die honger lijden.
Laten we dus eens nadenken: aan de ene kant hebben enkele duizenden mensen vrijwel 90% van alles in handen of controleren ze en kopen ze openbare ruimtes, watervoorraden, snelwegen, bossen en andere hulpbronnen op, huren ze particuliere veiligheidstroepen in, zoals Bkack Water, of wat dan ook. noemt zichzelf, om dat eigendom en die controle af te dwingen, waarom Eric Prince wil dat het Pentagon de oorlog in Afghanistan privatiseert en overdraagt aan Black Water, terwijl aan de andere kant elke dag 30,000 mensen sterven van de honger, en er wordt gezegd dat sinds de Tweede Wereldoorlog de VS hebben, direct of via proxy’s of met ‘sancties’ zo’n 20 miljoen mensen gedood, niet om ‘humanitaire’ redenen, maar om bedrijfscontrole over hulpbronnen, inclusief gewassen, mogelijk te maken (denk aan hoe de term ‘Bananenrepubliek’ ontstond).
De smerige rijken moeten oorlog voeren om hun “investeringen” te laten “groeien”.
Mensen moeten voedsel (en onderdak) hebben om te overleven.
Ware menselijke waardigheid vereist meer dan louter overleven.
Dus de hebzucht van 2000 (tweeduizend) rijke en machtige ‘beslissers’ staat gelijk aan het aantal dode mensen per dag?
30,000 (dertigduizend PLUS).
Hoe lang kan dit worden volgehouden, getolereerd, verontschuldigd, verdoezeld, verborgen, ontkend of genegeerd?
Denk aan Jeff Bezos.
De rijkste man ter wereld.
$100 miljard... plus.
Elk miljard is duizend miljoen.
Bedenk dat 200 (tweehonderd) ‘vermogensbeheerders’ meer dan 20 biljoen dollar beheren voor de 2000 (tweeduizend) rijkste mensen op aarde.
Elk biljoen is duizend miljard.
De mondialisering zal binnenkort de grenzen van de kapitaalgroei bereiken, want in het jaar 2000 zal alles in eigendom zijn of geprivatiseerd zijn.
En mensen zijn boos op de jongeren die willen dat er iets wordt gedaan om voor de planeet te zorgen, die wij ouderen veel eerder zullen verlaten dan die jonge mensen.
Tenzij wij, oudjes, natuurlijk besluiten dat we allemaal samen moeten gaan als we gaan.
Nou ja, het zullen toch niet bijna wij allemaal zijn die die beslissing nemen, toch?
Het zal worden beslist door degenen die alles en iedereen willen bezitten, en eigenlijk liever hebben dat de ‘nutteloze eters’ gewoon dood neervallen.
Wreed?
De eerlijke beoordeling?
Of de houding tegenover de 1%?
Maar ja, de meeste mensen willen dit eigenlijk niet weten.
Ze geven de voorkeur aan de koekjes- en melkmythes van een duidelijk lot en zijn er vast van overtuigd dat de ‘mindere rassen’ op hun doodlopende plekken moeten blijven, de kloten die zijn gebouwd op hebzucht, hebzucht en culturele superioriteit.
Er was eens een tijd dat de westerse religie dit allemaal excuseerde.
Nu vieren het neoliberalisme en ‘Hebzucht is goed’ de verschrikkelijke realiteit van planetaire plundering, permanente oorlog en volledige spectrumdominantie.
Hebben wij niet het geluk (en speciaal) om Amerikanen te zijn en in de Ene Onmisbare Natie te leven?
Ben je niet trots?
Wij zijn nummer één!!!
(Je kent de rest van het gezang.)
Jij-Ess-Ayy!
Jij-Ess-Ayy!
Jij-Ess-Ayy!
Het lijkt nogal zielig, eigenlijk.
De slachtoffers juichen hun eigen achteruitgang (en ondergang) toe.
Verlangend naar meer van hetzelfde.
Armageddon was dit beu.
Hoe zit het met jou?
DW – Ik denk dat regulier gas (loodhoudend) jaren geleden is verdwenen “ten gunste” van loodvrij. Anders ben ik het in deze met je eens.
DW Bartoo, ik steun je op elk punt dat je hebt gemaakt. Ons land is mijn hele leven verdeeld geweest tussen de facties die aanhoudende oorlog bevorderen, en gewone mensen die gewoon hun leven vreedzaam willen leiden. Ik werd volwassen tijdens de oorlog in Vietnam, en dat was toen al zo. Onze media hebben ons volledig in de steek gelaten, en niemand wijst erop hoe onze levens zijn beïnvloed door de voortdurende terreuroorlog en de voortdurende militaire inspanningen van de VS, vooral in deze eeuw sinds 9/11. De arbeidswereld is gedegenereerd en werkende mensen zijn bang om zich uit te spreken tegen wat er gebeurt, omdat er weinig baanzekerheid meer is en ze hun baan zouden kunnen verliezen. Het is de taak van de babyboomers die nu in groten getale met pensioen gaan, om zich het verleden te herinneren, wat er precies is gebeurd in ons leven, om onszelf te onderwijzen en te vechten voor de toekomst van de mensheid en onze planeet. Weinig Amerikanen hebben nog veel voordelen, en de lonen zijn voor de meeste mensen niet verbeterd. Zeker in het licht van de dalende dollar en de steeds lagere koopkracht van de meerderheid, is het leven voor gezinnen overal ter wereld steeds zwaarder geworden. En dat komt allemaal door militaire uitgaven. Waarvoor? Om mensen in andere landen te vermoorden, zodat de militaire industrie en Wall Street onverhoopte winsten kunnen oogsten? Wie wil dat echt? (Behalve degenen die een moord plegen natuurlijk, en ja, dat is een opzettelijke woordspeling.)
Ik denk dat het tijd wordt dat de planeet het Amerikaanse regime opdraagt zich uit te schelden – het zijn arrogante lafaards die de planeet in hun eigen termen definiëren, zonder een beroep te doen op iemand anders en zonder de belangen van iemand anders in gedachten te houden…. oh, en ze zijn dom!
Bedankt Pepe … je leest altijd informatief.
je vergat te zeggen dat er in Iran waliatul faqih is en dat er vele ayatollahs zijn die miljoenen strijdende moslimvolgers hebben wereldwijd en van alle nationaliteiten en die niet zullen aarzelen om in actie te komen, ze dorsten naar martelaarschap en wachten alleen op een fatwa of een bevel, ik Denk niet dat ze alles wat met Amerika of zijn bondgenoten te maken heeft over de hele wereld veilig zullen laten als het systeem van islamitisch bestuur in gevaar is of als er een bevel wordt gegeven, alleen om een heiligdom in Syrië te verdedigen. Enkele tientallen regionale sjiitische moslims verenigden zich in Syrië terwijl er was geen bevel maar alleen toestemming
Het lijkt mij nogal voor de hand liggend dat de VS hun aanval op Iran op deze manier plannen. Als de Amerikanen Iraanse schepen gaan aanvallen, zal dit Iran ertoe aanzetten zijn schepen te verdedigen. De VS zullen dan luid schreeuwen en zo wordt er een excuus verzonnen voor een totale oorlog tegen Iran. Ik merkte inderdaad dat Pompeo zich liet ontvallen dat de VS nu voldoende olie hebben en zelfs zei dat ze olie konden leveren aan de getroffen landen! Zelfs als Iran de zeestraten zou kunnen afsluiten, zie ik niet dat dit al te veel gevolgen zal hebben voor de VS.
Ik denk niet dat dit een vergissing was op de verachtelijke, bijbel-thumper Pompie's kant (over de olie), net zomin als het een vergissing was die Bolton in grote vetgedrukte letters op een geel notitieblok schreef: "5,000 troepen naar Colombia”, en flitste het naar de camera’s. De neoconservatieven willen voorkomen dat het Amerikaanse volk op de hoogte wordt gebracht van de hoge olieprijzen of een reductie van de gasleidingen in de jaren zeventig, waar velen van ons in zaten. Van wat ik heb gelezen is de VS vandaag de dag NIET olie-onafhankelijk. net zo min als het financieel solvabel is). Fracking-putten hebben een zeer beperkte levensduur, op zijn best een paar jaar, en de frackers zitten tot aan hun ogen in de schulden, terwijl de productie daalt – frack-schulden zijn een van de vele zeepbellen die elk moment in onze stomme gezichten kunnen barsten. Dus ik neem het met een korreltje zout dat we onszelf zullen bevoorraden, laat staan andere ‘getroffen landen’, als deze waanzin in de Straat tot een hoogtepunt komt. Sterker nog, ik vraag me af of de valse aanval op Venezuela misschien iets te maken heeft met het voorzien van olie aan het Westen terwijl wij het Midden-Oosten vernietigen (“finish destroying” – laat me dat corrigeren).
Ik ben het eens met je reactie Patricia. Het kost meer energie om olie te winnen dan er feitelijk in de geproduceerde olie wordt teruggewonnen. Het businessmodel slaat nergens op. Banken en private equity-bedrijven verstrekken geen nieuwe leningen. Daarom liggen alle kaarten op tafel voor Team Trump als het om Venezuela gaat. Maar een meerderheid van de bevolking van Venezuela, inclusief het leger, steunt de gekozen president. Hetzelfde kan gezegd worden over Iran. Wat zouden China en Rusland kunnen doen als een van beide landen zou worden aangevallen? Ik kan het niet met zekerheid zeggen. Een paar weken geleden organiseerde Pompeo echter een veiligheidsconferentie in Oost-Europa, waar hij en Netanyahu aan de NAVO-leden alle bedreigingen van Iran voor de alliantie zouden uitleggen. In een vroege tweet verklaarde Netanyahu dat het doel van de conferentie was om zich voor te bereiden op een oorlog tegen Iran. Afgezien van de VS dronken de NAVO-bondgenoten de kool-aid niet. Ze stuurden regeringsfunctionarissen op laag niveau. ambtenaren en weigerden mee te doen aan deze gekke praatjes. De Neocons schaamden zich en zagen er stom uit. Bedankt Pepe voor je analyse. Handen af van Iran. Handen af van Venezuela.
Het effect op de Amerikaanse olievoorziening kan misschien worden verzacht, zelfs als Hormuz gesloten is, maar niet op veel andere grote economieën zoals Japan, SK en EU. Daarom is het van cruciaal belang om eerst een Amerikaanse marionet in Venezuela te installeren, hun olie aan Amerikaanse bedrijven te geven en een groot deel van de Amerikaanse vazallen te voorzien van een veilige olievoorziening, anders zouden ze geen andere keus hebben dan zich los te maken van het Amerikaanse imperium. Zelfs met voldoende olie zouden de kosten van transport en verzekering dramatisch stijgen, zouden de aandelenmarkten zeer volatiel zijn en zouden alle bestaande handelsoorlogen verergerd worden. Alles bij elkaar genomen zouden er in de VS rellen uitbreken en door NG worden neergeschoten.
“Zelfs als Iran de zeestraten zou kunnen afsluiten, zie ik niet dat dit al te veel effect zal hebben op de VS.”
Je zou verdomd verkeerd zijn. Fracking wordt gekenmerkt door kortstondig veldleven en Pompeo bluft. Waarom Venezuela groot opdoemt.
En je laat Saoedi-Arabië, Irak en Koeweit (om te beginnen) buiten beschouwing als olie-exporterende landen die voor het grootste deel van hun olie-export per tanker afhankelijk zijn van de Straat van Hormuz.
Het is misleidend om te denken dat we het alleen over Iraanse olie hebben, terwijl het maar een klein percentage is van wat er door de Straat van Hormuz stroomt. Dat is hoe Saoedische olie wordt verscheept, en olie uit de VAE, en uit Oman, evenals vloeibaar aardgas uit Qatar.
Hier zijn enkele feiten die u misschien van gedachten doen veranderen over de hoeveelheid olie die de VS daadwerkelijk aan andere landen zouden kunnen leveren als de Straat van Hormuz zou worden gesloten. Zouden de VS werkelijk dezelfde hoeveelheid olie aan China kunnen leveren? Zou het? Geloof je echt iets wat Pompeo zegt? Landen in Europa zijn ook afhankelijk van die olie, ook al is het maar een klein percentage van wat de VS importeert. Controleer uw feiten, meneer.
“Straat van Hormuz
De Straat van Hormuz is 's werelds belangrijkste knelpunt, met een oliestroom van 17 miljoen vaten per dag in 2015, ongeveer 30% van alle over zee verhandelde ruwe olie en andere vloeistoffen gedurende het jaar. In 2016 stegen de totale stromen door de Straat van Hormuz tot een recordhoogte van 18.5 miljoen b/d.
De Straat van Hormuz, gelegen tussen Oman en Iran, verbindt de Perzische Golf met de Golf van Oman en de Arabische Zee. De Straat van Hormuz is het belangrijkste olieknelpunt ter wereld, omdat de dagelijkse oliestroom van ongeveer 17 miljoen vaten per dag in 2015 goed was voor 30% van alle over zee verhandelde ruwe olie en andere vloeistoffen. Het volume dat door dit cruciale knelpunt reisde, steeg in 18.5 tot 2016 miljoen vaten per dag.
EIA schat dat ongeveer 80% van de ruwe olie die door dit knelpunt ging naar de Aziatische markten ging, op basis van gegevens van de Lloyd's List Intelligence-tankervolgdienst.6 China, Japan, India, Zuid-Korea en Singapore zijn de grootste bestemmingen voor olietransport. door de Straat van Hormuz.
Qatar exporteerde in 3.7 ongeveer 2016 biljoen kubieke voet vloeibaar aardgas (LNG) per jaar via de Straat van Hormuz, volgens BP's Statistical Review of World Energy 2017.7 Dit volume is goed voor meer dan 30% van de wereldwijde LNG-handel. Koeweit importeert LNG-volumes die noordwaarts reizen via de Straat van Hormuz.
Op het smalste punt is de Straat van Hormuz 21 kilometer breed, maar de breedte van de scheepvaartroute in beide richtingen is slechts drie kilometer breed, gescheiden door een bufferzone van drie kilometer. De Straat van Hormuz is diep genoeg en breed genoeg om de grootste ruwe olietankers ter wereld te kunnen verwerken, waarbij ongeveer tweederde van de olietransporten die worden vervoerd door tankers met een draagvermogen van meer dan 150,000 ton door deze Straat komen.” — https://www.eia.gov/beta/international/regions-topics.php?RegionTopicID=WOTC
Er is sinds 2012 niet veel veranderd ten opzichte van de Amerikaanse betrekkingen met Iran. Lees dit artikel. Het zou kunnen beschrijven wat er vandaag gebeurt. “Blokkade van de Straat van Hormuz: de opties van Iran” https://www.globalresearch.ca/blockade-of-the-strait-of-hormuz-iran-s-options/31770
Het terugtrekken van de tankerverzekeraars sluit feitelijk de problemen.
Ik ben er zeker van dat de Iraniërs dat kunnen bewerkstelligen met een vrij simpele valse vlag.
Het eerste deel van dit artikel roept het vooruitzicht op dat Iran het verkeer in de Straat van Hormuz zal stilleggen als reactie op de escalerende Amerikaanse provocaties, terwijl het tweede deel de stappen beschrijft die Iran zou kunnen nemen om zijn olie door de Straat van Hormuz te laten stromen, ondanks de primaire en secundaire maatregelen van de VS. embargo – maar er is hier weinig dat erop wijst welke van deze lijnrecht tegenover elkaar staande koersen volgens Pepe Escobar waarschijnlijker is.
Ik begrijp dat de achtenswaardige Pepe misschien geen kale voorspelling wil doen, maar ik denk dat dit stuk wel iets meer had kunnen doen om de verschillende scenario’s in een samenhangend beeld te brengen.
Ook: u kunt de Asian Infrastructure Investment Bank toevoegen aan de lijst van verbindingen tussen Rusland, China en Iran.
David G, ik ben het met je eens dat dit goed onderbouwde artikel enige duidelijkheid verloor toen Pepe Escobar begon te speculeren over wat er daarna zou kunnen gebeuren. Ik heb echter niemand anders gelezen die in dezelfde klasse zit als hij als het gaat om dit soort analyses. Heeft u over de situatie geschreven? Zo ja, dan zou ik graag uw artikel willen zien. Als dat niet het geval is, kunt u misschien over verschillende scenario's schrijven om ons een samenhangend beeld te geven van de gebeurtenissen die zullen volgen.
Als T-Rump 'MAGA' wilde... dan doet hij het goed. Hij zei dat MAGA stond voor MAKE AMERICA GREAT AGAIN. Ik denk dat wat hij eigenlijk zei: ‘Make America GRATE Again’ was. De VS doen zeker het GRATE-deel … het sluiten van de kraan voor Iraanse olie zal de hele fragiele ‘vrede’ verstoren … of wat wij eufemistisch vrede noemen.
Pepe heeft met deze analyse een schot in de roos: het Amerikaanse wanbeheer zal Poetin een nieuwe crisis bezorgen om op te lossen. Hij, en een willekeurig aantal verstandige leiders, zullen de overgebleven stukken van het rijk oppakken en T-Rump zal voor eens en voor altijd bewijzen dat hij een idioot is. Aan de andere kant, hoe slecht hij ook is, hij is lang niet zo slecht als wie/wat het alternatief was in 2016.
Iraniërs gaan Trump gemakkelijk op een tegel neuken
Pepe's analyse met betrekking tot de inzet en het gebruik van de Yakhont- en Sunburn-raketsystemen kan alleen dienen als back-up voor een Iraanse eerste aanval op Israël. Iraanse wetenschappers blijken de real deal te zijn als het gaat om high-tech wapens en de voortschrijdende “aanpassen” nucleaire technologieën die teruggaan tot de jaren vijftig. Naar mijn mening zullen de Shahab-1950/Zelzal-3 raketkoppen worden bewapend met fluxcompressiegeneratorbommen (FCG's). Ze vormen een klasse van e-bommen of EMP-bommen, ontwikkeld enkele jaren na het einde van de Tweede Wereldoorlog. Een spervuur van Shahabs zou FCG's, of soortgelijke niet-nucleaire EMP-apparaten, tot ontploffing brengen boven kritieke infrastructuurdoelen zoals Dimona, regeringscentra (Tel Aviv) en militaire installaties (luchtmacht). Deze actie zou de Amerikaanse marine ertoe dwingen aanvallen te starten op de Iraanse kustverdediging, waardoor de schuld voor de afsluiting van zeeroutes en de ineenstorting van de Europese economie volledig aan onze kant zou komen te liggen, en niet aan die van hen. We moeten ook rekening houden met asymmetrische oorlogvoering door geheime agenten van de IRGC. Er is geen enkele verbeeldingskracht voor nodig om je voor te stellen wat ze zouden kunnen bedenken tegen de Amerikaanse binnenlandse infrastructuur, zoals energie-installaties, waterkrachtcentrales, commerciële kernenergie, enzovoort.
Wanneer de IRGC-veldagenten zich realiseren dat hun thuisland is vernietigd door Israëlische kernwapens, zullen alle weddenschappen voor de veiligheid van commerciële luchtroutes en binnenlandse kritieke infrastructuur in de geallieerde Westerse Westerse landen van de baan zijn. Let eens op wat een paar misdadigers onlangs hebben gedaan voor de vrede en veiligheid in Sri Lanka. Ik hoef niet uit te leggen hoe enorm deze ontwrichting hier in het Westen zou worden versterkt met onzichtbare, hoogopgeleide en rijkelijk gefinancierde veldagenten, die na het lanceren van een terreurcampagne de enige optie zouden zijn om opnieuw terug te keren naar het verwoeste Iran.