Voorzitter Zigzag

Aandelen

Exclusief: President Trump schept op over zijn ‘zigzag’-buitenlands beleid alsof inconsistentie een eigenschap is in de omgang met een fragiele wereld, maar zijn zigzaggen brengt backchannel-tussenpersonen in gevaar die de hulpverlening aan Noord-Korea verzorgen, meldt Robert Parry.

Door Robert Parry

President Trump's oorlogszuchtige toespraak aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties vorige maand leidde tot een crisis voor de diplomatie achter de schermen die toen contact zocht met Noord-Korea en Iran, waarbij de opmerkingen van Trump niet alleen de gesprekken maar ook de geloofwaardigheid van de tussenpersonen in gevaar brachten, aldus een bekende bron. met die inspanningen.

President Trump spreekt op 19 september 2017 tot de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. (Screenshot van Whitehouse.gov)

Trump trok feitelijk het tapijt onder de tussenpersonen vandaan door de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un te beledigen als ‘Rocket Man’, te dreigen Kims natie van 25 miljoen mensen ‘totaal te vernietigen’ en op te roepen tot regimeverandering in Iran. Het gebrul van Trump op 19 september verdiepte ook de interne spanningen met minister van Buitenlandse Zaken Rex Tillerson, die privé de geheime diplomatie steunde.

De volgende dag, toen een van de tussenpersonen klaagde over de schade die de toespraak van Trump had aangericht, legde de president luchtig uit dat hij graag ‘zigzagde’ bij het in kaart brengen van zijn buitenlands beleid, aldus de bron.

De directe gevolgen van de VN-toespraak van Trump waren onder meer het opvoeren van de spanningen over de nucleaire oorlog op het Koreaanse schiereiland en het torpederen van een mogelijke diplomatieke doorbraak met de Iraanse president Hassan Rouhani. Een voorgestelde ontmoeting tussen Rouhani en Trump rond de reis van de Iraanse president naar de VN zonk onder het spervuur ​​van beledigingen van Trump, aldus de bron.

Trumps ‘zigzag’-benadering van het buitenlands beleid heeft overeenkomsten met de beruchte ‘gekkentheorie’ van president Richard Nixon, waarin Nixon deed alsof hij gek genoeg was om een ​​nucleaire aanval op Noord-Vietnam te lanceren in een poging concessies te verkrijgen van Hanoi en zijn bondgenoten tijdens de Vietnamoorlog. Oorlog.

In Trumps weergave van zijn zakelijke onderhandelingsstijl heeft hij de waarde geprezen van hard optreden om een ​​rivaal te verzachten. Maar een probleem van deze aanpak in het buitenlands beleid is dat het zigzaggen van Trump de tussenpersonen van de Amerikaanse regering in de ongemakkelijke positie heeft gebracht waarin het lijkt alsof ze hoge Noord-Koreaanse en Iraanse functionarissen hebben misleid over wat de Amerikaanse bedoelingen waren. De bron zei dat niemand in fysiek gevaar verkeerde, maar er moesten excuses worden gemaakt en de geloofwaardigheid van de initiatieven kreeg een zware klap.

In het geval van Noord-Korea was het achterliggende doel geweest om de verhitte retoriek tussen Washington en Pyongyang te beteugelen en de Noord-Koreanen ervan te overtuigen gesprekken met Zuid-Korea te beginnen over de mogelijkheid van een losjes gevormde confederatie die vervolgens zou kunnen leiden tot de geleidelijke terugtrekking. van de Amerikaanse strijdkrachten en een vermindering van de algemene spanningen.

Tussenpersonen in de steek laten

Door zijn eerste VN-toespraak echter te gebruiken om de Noord-Koreaanse leider persoonlijk te beledigen en te dreigen het land te vernietigen, liet Trump zijn tussenpersonen echter op een niet benijdenswaardige plek achter in een poging om aan Noord-Koreaanse functionarissen de kloof uit te leggen tussen de privé-ouvertures van de Amerikaanse regering en de publieke opinie van de president. uitbarsting.

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un.

Dat was de context achter de publieke erkenning van minister van Buitenlandse Zaken Tillerson afgelopen zaterdag dat de regering directe communicatie voerde met de Noord-Koreaanse regering. In feite probeerde Tillerson de geloofwaardigheid van de tussenpersonen te versterken door de backchannel-contacten in het publieke licht te plaatsen.

"We zijn aan het onderzoeken, dus houd ons in de gaten", zei Tillerson zei. “Wij vragen: 'Wil je praten?' We hebben communicatielijnen met Pyongyang – we bevinden ons niet in een donkere situatie, geen black-out.”

Tillerson voegde eraan toe: “We hebben een paar, drie kanalen open naar Pyongyang.” Tillerson deed zelfs zijn uiterste best om te specificeren dat dit Amerikaanse kanalen waren, en geen indirecte contacten via China of een andere derde partij.

‘We kunnen met ze praten,’ zei Tillerson. “We praten wel met ze.” De minister van Buitenlandse Zaken heeft vervolgens de suggestie afgewezen dat hij doelde op Chinese tussenpersonen. Tillerson schudde zijn hoofd en zei: 'Direct. We hebben onze eigen kanalen.”

Maar Trump was nog niet klaar met het zigzaggen van zijn regering. Zondag bagatelliseerde hij het idee van een dialoog met Noord-Korea door te tweeten: “Ik vertelde Rex Tillerson, onze geweldige minister van Buitenlandse Zaken, dat hij zijn tijd verspilt met proberen te onderhandelen met Little Rocket Man.”

"Bespaar je energie Rex," Trump toegevoegd, voordat hij weer een nauwelijks verhulde dreiging van een militaire aanval insloeg: "we zullen doen wat er moet gebeuren!"

Ondanks de wreedheid van Trump zei de bron echter dat de contacten achter de schermen met Noord-Korea zijn hervat, hoewel ze kwetsbaar blijven te midden van zorgen dat Trump opnieuw met meer bedreigingen en beledigingen naar Twitter zou kunnen gaan – en de tussenpersonen opnieuw in een niemandsland zou plaatsen. -land wordt geconfronteerd met boze Noord-Koreaanse leiders die twijfelen aan de eerlijkheid en integriteit van individuen die zogenaamd de Amerikaanse regering vertegenwoordigen.

De bron zei dat Trump op de hoogte is van dit gevaar en er zogenaamd mee heeft ingestemd deze tussenpersonen niet opnieuw te ondermijnen.

President Trump ontmoet de Israëlische premier Benjamin Netanyahu in New York op 18 september 2017. (Screenshot van Whitehouse.gov)

Maar het ontbreekt Trump aan voldoende verfijning op het gebied van de internationale betrekkingen om de complexiteit van het mondiale schaakbord en de risico’s die zijn grillige gedrag met zich meebrengt te begrijpen. Hij is ook vatbaar voor het feit dat zijn hoofd wordt omgedraaid door de laatste persoon die met hem spreekt, vooral als die persoon de Israëlische premier Benjamin Netanyahu is.

Sommige mensen rond Trump herleidden de destructieve VN-toespraak van de president gedeeltelijk tot Netanyahu's aandrang dat Trump zich zou scharen achter het Israëlische beleid van voortdurende vijandigheid jegens Iran en Syrië.

Toen Trump de toespraak hield voor een Algemene Vergadering met grotendeels stenen gezichten – waar veel afgevaardigden duidelijk van streek waren terwijl ze luisterden naar grove oorlogsdreigingen op het podium van een instelling die was opgericht om vrede te bereiken – was Netanyahu een van de weinige zichtbaar gelukkige mensen in het gebouw. Trump omarmde het neoconservatieve oorlogsbeleid, zij het achter de ‘America First’-retoriek.

Trump is de lijn van Netanyahu blijven volgen in de huidige dreigementen van de president om de bevestiging te weigeren dat Iran zich aan het kernwapenakkoord van 2015 houdt, ook al hebben hoge regeringsfunctionarissen en internationale inspecteurs bevestigd dat Iran zich daaraan houdt.

Het lot van de backchannel-diplomatie van Tillerson kan dus uiteindelijk afhangen van de vraag of de onruststokende Netanyahu opnieuw aan de ketting van Trump trekt of dat president Zigzag om drie uur 's nachts wakker wordt met een jeukende Twitter-vinger en de wens om er stoer uit te zien.

Onderzoeksverslaggever Robert Parry brak in de jaren tachtig veel van de Iran-Contra-verhalen voor The Associated Press en Newsweek. Je kunt zijn nieuwste boek kopen, Amerika's gestolen verhaal, of in hier afdrukken of als e-book (van Amazon en barnesandnoble.com).

104 reacties voor “Voorzitter Zigzag"

  1. Oktober 12, 2017 op 09: 37

    Het is een geweldige mening over deze situatie

  2. Carroll Prijs
    Oktober 10, 2017 op 09: 34

    Mijn gedachten zijn dat Trump doelbewust Ronald Reagan imiteert, die grote voordelen op het gebied van het buitenlands beleid behaalde (in het bijzonder met betrekking tot Libië en Kaddafi in die tijd) omdat hij onvoorspelbaar was, een beetje aan de gekke kant, en geen voeling had met de realiteit, wat in zijn geval zo was. zeker waar. Maar bij Trump is het blijkbaar een berekende strategie.

  3. elmerfudzie
    Oktober 9, 2017 op 09: 00

    Meneer Parry, laat Nixon er buiten. De Deep State zorgde ervoor dat hij op die noodlottige dag in november in de buurt van Dallas zou zijn. Deze bijna onverklaarbare verschijning op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats was geen toeval. Het was een herinnering, hoe subtiel ook: jij!, Richard zal het ver schoppen in deze wereld. Jij, Richard, zal het allemaal hebben, of het nu een erfenis van persoonlijke schande is of een ereplaats. En zo gebeurde het dat de oneerde Nixon werd afgewezen door een gemeenschap op een eiland in Californië; zij wezen hem af en weigerden zijn wens om daar te wonen. Uiteindelijk had hij de overhand en oh!, wat een paleisachtig landgoed was het, met diep en warm blauw water, helemaal van hem, allemaal van Nixon. Hij, die zowel het lichaam gaf als Amerika niet vergeet, zijn ziel voor ons land, vechtend tegen de Raad (CFR), oorlogszuchtige democraten die tot de moordzuchtige soort van LBJ behoorden en zijn oorlogsmachinerie, nu de Deep State genoemd . Die senator van het Pentagon, LBJ, die typische leugenaar. Ik zal de herinnering aan de ontmoeting van Nixon met de hippies buiten de WH niet vergeten. Het veiligheidsalarm ging af en het 'zoeklicht', de codenaam van Nixon, (hoe toepasselijk) werd onbewaakt gelaten en deed een onhandige poging om hun anti-oorlogsstandpunt te omarmen. Het was een bizar gebaar, maar ik was nog nooit zo ontroerd. Zo'n brede kloof waar ik niet op kon hopen een brug te vinden. Ik heb dit nog meegemaakt, King's blije hand uitgestrekt naar de proles, opnieuw een raadsel via een nieuwe POTUS die veel minder 'formeel' opgeleid of politiek verfijnd is: Trump. Trump, die het historische patroon herschreef van op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn, door zijn hoed precies op het juiste moment in de ring te gooien en daarmee de soepele versnellingen van de Deep State in gang te zetten. Helaas, beste burgers van deze wereld, de afzetting door Trump van het Clinton-team betekende alleen maar een vertraging bij het voeden van de bloeddorstige She Wolf. De Wolvin was een tijdlang verzadigd van de vijftig miljoen doden uit de Tweede Wereldoorlog, volgepropt met hun bloed, maar ze heeft weer honger en de wereld zal nooit meer de welvaart zien na de laatste wereldoorlog totdat er nog vele, vele miljoenen meer sterven. Dit is de kosmische kracht van het kwaad, het zijn ritmes, het zijn satanische cycli, of het nu een Trump in de WH is of iemand anders. Bij nader inzien begrijp ik nu de volledige betekenis achter het bijbelse commentaar van Jezus toen hij zei: “de armen zullen altijd bij ons zijn”

  4. Emjaa
    Oktober 8, 2017 op 23: 02

    Hartgrondig mee oneens. Als president Trump over de feiten beschikt, zigzagt hij nooit. ALS het buitenlands beleid iets anders is dan een rechte lijn, wil ik eerst zeggen dat het de EERSTE beleidsperiode is die niet van achteren komt. Het is ook het eerste beleid sinds Reagan dat proactief en niet verontschuldigend was.

    Ten tweede hebben we DHD/McMasters, John Kelly en Mattis die allemaal geloven dat wij de president zijn, hem proberen te omzeilen en die zich hebben verenigd om te voorkomen dat hij informatie ontvangt. Je hebt dus drie tegen één scenario en president Trump heeft ons teruggetrokken van de rand van catastrofes. Ik noem Syrië als voorbeeld. Ik beschouw de Amerikaanse schepen als een ander.

    Ik zal het oordeel van president Trump over deze drie oorlogszuchters elke dag aanvaarden.

  5. david
    Oktober 8, 2017 op 23: 00

    het is nog steeds niets meer dan één grote dampende stapel rode, witte en blauwe, volledig Amerikaanse BS. Want bedenk eens hoe we zijn begonnen. Denk daar eens over na. Dit land werd gesticht door een groep slaveneigenaren die ons vertelden dat alle mensen gelijk geschapen zijn. Oh ja, alle mannen, behalve Indiërs en zwarten en vrouwen, klopt. Dit was een kleine groep niet-gekozen, blanke, mannelijke, landbezittende, slaveneigenaren die ook suggereerden dat hun klasse de enige was die mocht stemmen. Nou, dat is wat bekend staat als verbluffend en beschamend vol stront?…..George Carlin

    • Emjaa
      Oktober 8, 2017 op 23: 12

      David, ik dring er bij je op aan om nog veel meer geschiedenis te studeren voordat je jezelf daarbuiten waagt. Je reactie is als een kinderversie van: 'Ik heb sinds de middelbare school geen non-fictief boek meer gelezen, blanke man met schuldgevoel, die de culturele leugens over slavernij over Amerikaanse slavernij en slavernij in het algemeen heeft gekocht; de loop van het christendom en onze Founding Fathers.

  6. Zakaria Smit
    Oktober 8, 2017 op 17: 24

    Trump is een ramp. Periode. Maar we moeten onze zegeningen tellen dat Pence nog geen president is.

    ‘Mike Pence verlaat NFL-wedstrijd nadat 49ers op hun knie zitten tijdens volkslied’

    Volgens mij wordt het een vaarwel, koekenpan; Hallo, vuur als dat gebeurt.

    Deze man zal Hillary aan de steroïden zijn als hij het Witte Huis overneemt. Geen zigzaggen voor hem. Het zal macho-militair zijn en de oorlogen voor Israël voor Mr. Straight Arrow beginnen.

  7. Mark
    Oktober 7, 2017 op 18: 22

    Ik keur de grove vulgariteit van Trumpenstein niet goed, maar het is een vergissing om je te concentreren op zijn persoonlijkheid of op aanstootgevende tirades.
    Dit is slechts een afleiding.
    Daarin lijkt hij eigenlijk opvallend veel op zijn voorgangers.
    Het Amerikaanse beleid vertoont al jaren dezelfde gangsterachtige continuïteit.
    Clinton (vrouw) dreigde Iran te ‘uitwissen’.
    Ze giechelde hysterisch toen Gaddafi met een mes werd sodomiseerd.
    Obongo dreigde routinematig en regelmatig Iran aan te vallen met kernwapens, voor en nadat hij zijn Nobelprijs voor de Vrede had in ontvangst genomen.
    Een zeer groot aantal hoge Amerikaanse politici heeft opgeroepen om Julian Assange te ‘slaan’, terwijl hij praatte als goedkope maffiakapsels.
    Zoals zij routinematig het gebruik van marteling hebben bepleit en gevierd.
    Zoals Allbright, die de dood van een half miljoen Iraakse kinderen vierde door middel van sancties.
    Focussen op Trumpenstein is een doodlopende weg.
    Gelooft iemand serieus dat er iets zou veranderen als hij morgen bij een grasheuvel zou worden neergeschoten???

    • mik k
      Oktober 8, 2017 op 12: 07

      Natuurlijk zouden er veel dingen veranderen als Trump plotseling zijn ambt zou verlaten. Door Trump in de bredere context van werkelijk verschrikkelijke andere agenten en al lang bestaand rampzalig beleid te plaatsen, worden de unieke problemen die de heer T ons heeft gebracht niet weggenomen. Dit is hetzelfde als zeggen dat Commodus of Nero niets nieuws of bijzonders waren in het in verval rakende Romeinse Rijk. Ja dat waren ze. En ze vertegenwoordigden een gevaarlijke kracht die elke vorm van zachtere landing onmogelijk maakte. Ik zal de historische analogie niet verder uitwerken, omdat het ook waar is dat de dingen sinds die Romeinse tijd op een aantal fundamentele manieren zijn veranderd.

      Eén van de veranderingen is dat de president van de Verenigde Staten op een knop kan drukken en iedereen kan vernietigen. Ik verwacht van sommigen die dit lezen dat ze op verschillende manieren nee, nee, nee zullen gaan zeggen – maar de fundamentele waarheid hiervan valt niet te ontkennen, wat je hoop ook mag dicteren.

      Het hebben van een echt onstabiele gek in het Witte Huis is een zeer gevaarlijke situatie. Kun je dat gewoon accepteren, zonder in te gaan op een ingewikkelde analyse die op de een of andere manier probeert aan te tonen dat het niet zo erg is als we denken? Het is verschrikkelijk – als je waarde hecht aan het voortbestaan ​​van deze zeer gebrekkige populatie mensen op aarde. Dit doet me denken aan hoe velen de dreiging van een kernuitsterving afwijzen met allerlei onzinnige argumenten. Word wakker en ruik de rook van ons Huis (Aarde) in VUUR!!

      • Mark
        Oktober 9, 2017 op 20: 27

        Ik vind het gewoon moeilijk om te accepteren dat Trump grotendeels afwijkt van de norm. Zonder zijn lof te zingen, denk ik dat Clinton misschien nog erger was geweest.

  8. Howard Mettee
    Oktober 7, 2017 op 13: 44

    Bedankt Bob, voor je gebruikelijke, goed beredeneerde inzicht in de nonchalante zigzagbenadering van president Trump ten aanzien van buitenlandse zaken, die de inspanningen van zijn diplomatieke staf ondermijnt om tot alternatieven te komen voor de militaire vernietiging van Noord-Korea en om economische sancties terug te draaien voor een Iran dat feitelijk in overeenstemming met zijn kant van de nucleaire overeenkomst met de VS, Rusland, China, Duitsland en andere bekende wereldmachten.
    Zou het te naïef zijn om te suggereren dat Trump tegelijkertijd zijn diplomaten op zowel het Iraanse als het Koreaanse front toelaat en mogelijk zelfs aanmoedigt, terwijl hij ook even naïef is tegenover zijn achterban? Zelfs hun doelstellingen, namelijk het onderdrukken van elke rivaal van de Amerikaanse militaire en economische superioriteit, moeten in aanmerking worden genomen om zijn steeds zwakker wordende greep op het presidentschap te behouden. Het is waar dat je je door zijn volstrekt ongevoelige manieren afvraagt ​​waar hij zijn leiderschapslessen vandaan heeft gehaald, maar misschien is hij gewoon slim genoeg om in beide richtingen te buigen en iedereen te laten raden wat zijn echte agenda is. Aan de andere kant is het erg moeilijk om op een zigzagstrategie in het buitenlands beleid te vertrouwen.

  9. Oktober 7, 2017 op 11: 20

    Er is al een groot probleem in de wereld! En met de verklaring van Tillerson dat Trump een idioot is die het wereldtoneel betreedt om het grandioze ego van de idioot te beledigen, lijkt het erop dat we binnenkort het vertrek van één weldenkend individu uit deze regering zullen zien, misschien na Trumps bezoek aan Azië (ik ben er bang voor). ).

    Altijd goed om je reacties te lezen, Joe. Waar ligt FG Sanford? En achterwaartse evolutie, Gregory Herr? Zoals altijd veel goede reacties hier, ondanks het feit dat de goede bijdragen van die mensen gemist worden. Fijn dat je de orkanen hebt doorstaan, Realist. Ik hoop dat je schade niet al te erg was. Het lijkt erop dat Louisiana dit weekend opnieuw getroffen kan worden!

    • Joe Tedesky
      Oktober 7, 2017 op 11: 40

      Jessica, ik ben blij dat je de ontbrekende commentaarposters ter sprake brengt. Weet je sinds Bill Bodden ons verliet, na zijn dodelijke auto-ongeluk, ben ik een beetje bezorgd geworden over de afwezigheid van de personen zoals je noemde. Ik hoop, net als die van jou, dat weet ik zeker, dat het goed gaat met die ontbrekende commentaarvrienden van ons, en dat ze gewoon buiten de debatten blijven.

      Over Tillerson heb ik ergens gelezen dat een van de genoemde vervangers John Bolton was, en dan praten ze over Hitler. Ja, Trump weet misschien wel hoe hij ze moet kiezen. Ik heb nog nooit een regering zo snel stuk voor stuk uit elkaar zien vallen, zoals deze Trump-verzameling van afwijkende venters nu doet wat de Donald heeft vergaard.

      Ik hoop dat al onze vrienden veilig en wel zijn. Joe

    • Realist
      Oktober 8, 2017 op 02: 58

      Jessica, ik hoop echt dat de kloof tussen Trump en Tillerson niet te groot wordt. Van alle kabinetskeuzes van Trump lijkt Tillerson de grootste mate van stabiliteit en rationaliteit in zijn werk te brengen. Er wordt gezegd dat Nikki Haley hoogstwaarschijnlijk Tillerson zou vervangen. Kun je je voorstellen hoe absoluut krankzinnig de dingen zouden worden als dat zou gebeuren?

  10. Oktober 7, 2017 op 10: 26

    Een zakenman kwam naar een onbekende plaats (witte huis) zonder ervaring, hij weet niet wat hij moet doen. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Weet niet hoe je je moet gedragen. vanwege het Noord-Koreaanse probleem zijn de meeste wereldleiders niet blij met Trump. Zelfs zijn eigen partijleden zijn niet goed met hem. Sommigen geven hem slecht advies. dus het is heel moeilijk om te bedenken wat er daarna zal gebeuren. Als Trump zo doorgaat, zal er een groot probleem in de wereld ontstaan.

    • RnM
      Oktober 7, 2017 op 11: 12

      Dougla Adams verklaarde in “The Hichiker's Guide to the Galaxy” dat het de functie van het presidentschap is om de aandacht af te leiden van de echte machtscentra. Volgens die definitie (die ik altijd als geweldig heb beschouwd) doet Donnie het goed.

    • Joe Tedesky
      Oktober 7, 2017 op 11: 31

      Het Trump-effect onthult aan de wereld nu al een gebroken imperium dat nu wordt gerund door een tv-realityster-jackass. Daar gaan we, nu Trump het niet erg lijkt te vinden om zijn kabinetssecretarissen te ondermijnen, verkeert de rest van de wereld in verwarring over hoe verder te gaan met alles wat de VS als oplossing presenteert. Het kennelijke idee van Trump over het buitenlands beleid is dat hij ronddwaalt en chauvinistische opmerkingen weggooit om al het kwaad te waarschuwen, terwijl hij zich gedraagt ​​als een overenthousiaste verkoper die sommigen een hele lading wapens probeert te verkopen aan zijn aanbiddende bondgenoten. In eigen land kan er alleen op Trump worden gerekend voor rampenhulp als uw grondgebied of staat volledig is volgestort. Wat een kerel. Maak nu een foto, want wat je ziet is het einde van het Amerikaanse imperium in al zijn glorie die voor altijd zal zwaaien….eenvoudig en duidelijk.

      Ik sluit me gewoon aan bij je reactie Claude. Joe

      • Mark
        Oktober 7, 2017 op 18: 28

        Dit is allemaal waar, maar wat dan nog?
        Zou Clinton beter zijn geweest?
        Misschien was ze nog erger.

        • Joe Tedesky
          Oktober 8, 2017 op 10: 28

          Als Hillary had gewonnen, is het op zijn best speculatief om te zeggen wat ze van plan zou zijn, maar ter wille van het gesprek zouden we kunnen proberen wat Hillary-speculatie te doen.

          Ik kon zien dat Hillary een ‘no-fly zone’ boven Syrië wilde afdwingen, en elk verzet tegen haar zou mogelijk zijn beantwoord doordat Hillary het gevreesde woord ‘vrouwenhaat’ uitschreeuwde om haar punt duidelijk te maken dat alle mannen tegen haar samenwerken. en zo zou Hillary de steun van de vrouwen hebben veiliggesteld om Russische vliegvelden te gaan bombarderen. Er is niets mis met het aanspreken van vrouwen, behalve als het gaat om deze ernstige zaken van leven of dood. Waarom zouden we 'identiteitspolitiek' willen gebruiken om die rampzalige strijdlustige ambities veilig te stellen?

          Hillary zou, net als de Donald, het Amerikaanse electoraat alleen maar nog meer verdelen, omdat ze graag op zoek gaat naar de populairste kliek die er is, en vervolgens die niche aangrijpt om hun steun te verwerven. Dit spelplan zou keer op keer door Hillary worden hergebruikt om te bereiken wat ze ook maar wilde bereiken. Dus voer het probleem in en voer het plan uit.

          Als Hillary president zou zijn, zou ik er niet aan twijfelen dat de VS nu gestaag op één lijn zouden staan ​​met Israël wat betreft Iran. In dit geval zou Hillary misschien zijn waar Trump zich ook bevindt in deze Iraans-Israëlische kwestie, maar ik kon zien dat ze tien keer zo fanatiek was in het afdwingen ervan. Hilary zou onze relatie met Israël naar een ‘next level’ tillen, ongeacht wat er ook geïnterpreteerd zou worden.

          Hillary zou uiteraard toegeven aan de BLM-beweging, maar ik vermoed dat het voor minderheidsleiders verstandig zou zijn om haar misdaadwetgeving in de gaten te houden, omdat haar bedrog daar zou kunnen plaatsvinden. De Clintons zijn gespecialiseerd op dit gebied, waarbij ze hun arm om de vertrapte minderheid slaan terwijl ze hen wetgevend in de rug steken.

          Hillary over de gezondheidszorg is al een deal, als we ons haar inspanningen op dit gebied uit de jaren negentig herinneren, maar als Hillary zou het me niets verbazen als ze een nieuwe manier zou bedenken om Wall St Health Insurance aan nietsvermoedende mensen te verkopen. ziek Amerikaans publiek. Hierbij vermoed ik dat het belastingbeleid van Hillary een make-over zou zijn van Bills NAFTA-bedrog.

          Kortom, Hilary zou niet minder een bedreiging vormen voor onze democratische wensen dan Trump, maar ze zou iets minder tweetloos zijn en over het geheel genomen een stuk minder schandalig. Hillary zou ons helemaal gek maken, omdat ze een dunne middenpersoonlijkheidssamenstelling heeft. Hilary raakt erg opgewonden, of ze wordt overdreven uitbundig door haar succes. Met andere woorden: Hillary is óf pissig, óf ze is door en door dom, maar niet zozeer ergens daartussenin.

          Ik ben nog steeds blij dat Hillary niet in het Oval Office zit, omdat ik haar over het algemeen als de slechtste beschouw dan Trump. (Ik heb niet op Trump gestemd, dus laat mijn bewoordingen je niet die indruk wekken) Al dit gesprek over deze twee politieke clowns maakt me nog meer teleurgesteld dat wij Amerikanen altijd achterblijven met de verhuurder van de twee kwaden, en daarmee lijdt de hele wereld.

          Ik hoop dat ik dit Hillary versus Donald-gedoe goed genoeg heb behandeld om te erkennen wat je hebt geschreven. Joe

        • Mark
          Oktober 9, 2017 op 20: 22

          Joe T
          Dank daarvoor. Slimme speculaties daar. Ik denk dat de enige verstandige de 120 miljoen waren die helemaal niet hebben gestemd. Ik moet toegeven dat ik een beetje opgelucht was dat Clinton destijds verloor, zonder enige illusies. Ik heb veel te maken gehad met geesteszieke mensen, en er waren een aantal incidenten waardoor ik ervan overtuigd was dat ze daadwerkelijk dementerend was.

  11. Oktober 7, 2017 op 08: 59

    Mijn indruk is dat het zionisme geen andere religie is dan een politieke. Het is een politieke ideologie, verhuld als jodendom. Het boek van Mearshimer en Walt “The Israel Lobby and US Foreign Policy” is het beste boek om de buitensporige invloed van de Israëlische regering op Amerikaanse politici uiteen te zetten. Nu hebben we de invloed van Jared Kushner op Trump als “senior adviseur” op het gebied van buitenlands beleid. Wat een grap!

    Ik ben het eens met Seer en anderen die zeiden dat Trump de leugens van de VS met zijn gekheid (zigzag?) heeft blootgelegd. Overmatig militarisme is het enige dat de VS decennia lang als wereldheerser heeft gehouden, en de rest van de wereld is daar zeker mee bezig en houdt er niet van. Niemand houdt van een pestkop, en Trump is het pestfront voor de Amerikaanse pestkop.

    • Joe Tedesky
      Oktober 7, 2017 op 10: 00

      Als ik gedwongen zou worden een goede karikatuur te tekenen van een leider die aan het hoofd staat van een zeer uitzonderlijk arrogante natie, zou mijn verbeelding de gelijkenis niet kunnen overtreffen dat Trump iemand anders is dan die persoon. Die bekende poster van Uncle Sam 'wants you' zou vervangen moeten worden door een foto van Donald Trump met zijn lange rode das en over blond haar gekamd, wijzend naar jou en zeggend: 'je bent ontslagen'. Hoewel er vóór Trump velen waren die er na onderzoek misschien niet veel beter uit zouden zien, zal Trump voor altijd het boegbeeld zijn van alles wat er mis is met de VS. Uiteindelijk heb ik net zoveel medelijden met de Trump-kiezer als met de Obama-kiezer, omdat beide kiezers werden misleid door te geloven dat iets niets was van datgene waarvoor ze dachten te stemmen.

      Altijd goed om te horen wat je te zeggen hebt Jessica. Joe

      • Realist
        Oktober 8, 2017 op 02: 47

        De kiezers kozen hem (behalve in Californië) omdat ze VERWACHTEN opnieuw door Hillary voor de gek gehouden te worden. Reputatie is belangrijk, en die van haar was een op macht beluste achterbakse leugenaar die zich weinig bekommerde om wie er door haar beleid zou worden gekwetst. Trump stond bekend als een sterke persoonlijkheid en een succesvolle zakenman, vooral door zijn tv-shows en profielen in het nieuws van beroemdheden (artikelen in Playboy en de NYT). Het publiek had aangenomen dat deze eigenschappen zouden worden overgedragen op het succesvol besturen van het land, maar moest zijn tekortkomingen nog ontdekken in zowel het bereiken van een consensus over binnenlands beleid als het tactvol voeren van buitenlands beleid, vooral toen de hele rest van de regering, inclusief zowel de Democraten als de GOPers , bedoeld om hem vanaf dag één te belemmeren. Zelfs de vriendelijke maar glibberige Obama was niet in staat een dergelijk obstructiebeleid te overwinnen. De Donald is minder flexibel en confronterender dan welke recente president dan ook en zit daardoor dieper in de modder vast, als een vrachtwagen die alleen maar doordraait. Hij ziet het nut niet in van een beetje achteruit rijden om eventueel wat grip te krijgen.

        • Joe Tedesky
          Oktober 8, 2017 op 08: 19

          Gij die bij de mond leeft, sterft door de mond.

  12. Realist
    Oktober 6, 2017 op 18: 46

    Ha, ha! Ik begrijp het. Je hebt de prez vernoemd naar een populair merk vloei, omdat zijn geest meestal lijkt te functioneren alsof hij high is van de koelvloeistof. Hij lijkt te denken dat het vernietigen van de Norks slechts een oogverblindende lichtshow zal zijn, gevolgd door lucratieve wederopbouwprojecten voor Cheney's Halliburton. Iedereen wint, kerel! Hij zei wel dat we zoveel zouden winnen dat we er genoeg van zouden krijgen.

    • Joe Tedesky
      Oktober 7, 2017 op 02: 02

      Stelt u zich eens voor met wie u zaken zou willen doen: Trump of Poetin? (Er is geen juist antwoord, stel je het maar voor)

      • Sla Scott over
        Oktober 7, 2017 op 15: 13

        Stel je voor dat je een gebruikte auto nodig hebt. Zou jij er één van de Donald kopen? Ik denk het niet. Maar na het bekijken van Stone's Poetin-interviews en vele andere interviews en toespraken, denk ik dat hij een eerlijke makelaar is. Hij komt op mij niet over als een voor de hand liggende sociopaat zoals zijn Royal Orangeness.

      • Realist
        Oktober 7, 2017 op 16: 57

        Poetin is betrouwbaar. Hij houdt zich nauwgezet aan zijn woord terwijl hij de waarde van reputatie beseft. Bovendien is hij meestal eerlijk en rationeel. Hij probeert beleid te implementeren dat in het beste belang is van zijn volk, en daarom krijgt hij meer dan 80% goedkeuring van hen. Natuurlijk plukken de oligarchen, die de Russische economie in handen hebben, nog steeds disproportionele voordelen, maar Amerikaanse oligarchen profiteren vooral van het Amerikaanse overheidsbeleid. Poetin heeft in ieder geval de macht van de Russische oligarchen uitgedaagd en enigszins verminderd. In Amerika geven de regering en haar media-spreekbuizen niet eens het bestaan ​​van onze oligarchen toe.

        Van wat ik kon onderscheiden van de zakelijke praktijken van Trump in zijn reality-tv-programma's als 'The Apprentice', probeert hij in principe zijn concurrenten op elke beurt te laten rollen en zijn werknemers meedogenloos op te jagen, dus ik zou erg op mijn hoede zijn om met hem om te gaan, hoewel velen Amerikanen omarmen de moordende wereld van de grote bedrijven en beschouwen het ‘survival of the fittest’-karakter van de winnaar-alles-alles als wat God bedoelde. De ‘onzichtbare hand’ levert soms een stevige pak slaag op de zwakken en goedgelovigen, waarbij geen enkele les of lunch ooit gratis is.

        • Dave P.
          Oktober 8, 2017 op 13: 12

          Realist – Uitstekende post. Waar.

      • robjira
        Oktober 7, 2017 op 21: 04

        Ik heb nog niet gereageerd op een van je berichten Joe; je komt over als afgemeten en doordacht, wat tegenwoordig allebei zeldzame eigenschappen zijn in het online discours.
        Ik zou willen dat Vlad de Irradiator (als krijgskunstenaar) op zijn minst het voordeel van de twijfel zou geven over potentiële vindingrijkheid. Trump gaat gewoon meteen voor het sukkelspel.
        Ik ben blij dat je er bent om wat rationeel denken tussenbeide te komen, Joe.

        • Joe Tedesky
          Oktober 7, 2017 op 21: 48

          Wauw, dat was waarschijnlijk een van de mooiste complimenten die ik ooit heb gekregen, en ik hoop dat ik het verdien, bedankt robjira.

          U brengt de kalmte van Poetin naar voren, en dat is het vermelden waard over de man. Zoals je ongetwijfeld weet, Robjira, is zelfbeheersing een deugd. Ik moet toegeven dat er de afgelopen jaren vaak momenten zijn geweest dat als ik Poetin was geweest, de oorlog voorbij zou zijn geweest en dat alleen de kakkerlakken er nog over zouden kunnen praten. Ik bedoel, wat er op de Krim is gebeurd en nog steeds wordt afgeschilderd als een invasie, is niet alleen onoprecht, maar ook in alle opzichten crimineel. Maar dan is er Vlad, die op de een of andere manier maar door blijft rijden en zegt wat hij te zeggen heeft, terwijl hij tegelijkertijd nog steeds uitreikt naar de vriendschap van Amerika. Ik bedoel je te vertellen dat dit Jezus is die denkt volgens mijn interpretatie van de tijd die onze Heer en Heiland op deze aarde doorbrengt.

          Nu met Trump, de multimiljardair, meneer de klas, is hij zo rauw als een stuk schuurpapier met korrel 40. Ik realiseer me dat deze manier van hem in het zakenleven wonderen voor hem heeft verricht, maar noem me ouderwets, maar ik zou liever hebben dat Trump zijn woorden over veel kwesties zorgvuldiger zou kiezen, maar vooral dat hij zich zou onthouden van zijn zinderende beledigingen en zijn pestkop op het schoolplein. routine ter wille van de diplomatieke samenhang. Het ontbreekt Trump aan oprechtheid, en hij kiest vaak graag voor de lage weg. Het feit hoe goed dit voor hem werkt, laat alleen maar zien hoe slecht het Amerikaanse electoraat er aan toe is. Hopelijk kan dit in de loop van de tijd veranderen, en er is geen tijd zoals nu om hiermee te beginnen.

          Bedankt voor de mooie woorden robjira. Joe

        • robjira
          Oktober 8, 2017 op 15: 06

          Graag gedaan, Joep. Excuseer alstublieft de nogal onsamenhangende berichten; Ik zat na een fietstocht in een gelagkamer, diep in een 8% beginnende blondine of twee; )

        • Joe Tedesky
          Oktober 8, 2017 op 15: 57

          Oké, dan robjira. Er is niets mis met een beetje beweging en gezelligheid. Nogmaals bedankt voor uw reactie. Joe

        • Dave P.
          Oktober 8, 2017 op 13: 17

          robjira – Ik ben het met je eens. Joe is een zeer attente bemiddelaar – een zeldzame kwaliteit. Het helpt om zijn opmerkingen te lezen, aangezien we ons vaak laten meeslepen in onze opmerkingen.

        • Joe Tedesky
          Oktober 8, 2017 op 16: 22

          Nu laat je je meeslepen, dus stop ermee, maar bedankt, en jullie zijn ook allemaal geweldig. Dit is geen soloshow, we zijn allemaal samen. Bedankt Dave, je bent geweldig. Joe

      • Joe Tedesky
        Oktober 7, 2017 op 21: 21

        Ik herinner me de eerste keer dat ik zaken deed met een Europeaan. Een marketingvriend van mij had me vooraf gewaarschuwd dat het bij de Europeanen altijd goed is om eerst over persoonlijke achtergronden te praten, voordat je over zaken praat. Het was een goed advies, omdat wij Amerikanen dat omgekeerd doen. Lees, met dat in gedachten, een toespraak van Poetin, en lees dan een toespraak van Trump. Ik betreur het dat meer van mijn Amerikaanse vrienden en buren de toespraken van Poetin niet volgen, omdat Vladimir altijd coherent lijkt, en zijn woorden ontrafelen naarmate hij zijn toespraak doorloopt om alle belangrijke zaken met logica te bedekken. En dan is er nog Trump, die volgens mij altijd aan het dwalen is en in verschillende richtingen van het script afwijkt, en omdat hij de man is die hij is, serveert hij uiteindelijk altijd het ‘rode vlees’ aan zijn publiek (merk op dat ik dat niet deed). (in dit geval verwijzen we naar de aanhangers van Trump als kiezers) die zo hunkeren naar zijn vermakelijke, met blunders gevulde tirades, en daarmee is hij een spetterende hit. Blijkbaar is dit geen slecht idee, want kijk eens naar alle gratis berichtgeving in de media die hij kreeg tijdens de verkiezingen van 2016, volgens JP Sottile ontving Trump voor 4.9 miljard dollar aan gratis zendtijd. In Amerika wordt dat als slim beschouwd, en misschien is dat in Amerika ook zo, maar ik geloof er niet in.

        JFK Ik las in het boek van James W. Douglas 'JFK and the unspeakable'. Ik las altijd graag de lange brieven van Chroesjtsjov, omdat Nikita altijd schreef over de prachtige winternachthemel boven Rusland, of iets in die richting. Chroesjtsjov maakte hierdoor indruk op John Kennedy, omdat JFK, doordat de Sovjetleider zijn brieven altijd met dit soort doordachte teksten opende, kon zien dat Nikita een warme en redelijke man was. Welnu, degenen die het tegendeel beweren, zal ik eraan herinneren dat ik u alleen vertel wat Kennedy over zijn Russische gelijke dacht, en geen feitelijke verklaring aflegt. Gelieve de boodschapper niet in elkaar te slaan.

        Trump geeft mij de indruk dat hij ervan houdt het buitensporige karakter te zijn dat hij is. Ik denk dat het beste dat ik hem kan geven is dat zijn daden op zijn minst eerlijk zijn. Vraag jezelf alleen af: is dit het soort persoon dat je wilt vertegenwoordigen bij de rest van de wereld? Obama was misschien te voorzichtig met zijn woorden, terwijl Trump daarentegen zo grof is als maar kan. Het trieste is dat het bombastische optreden van Trump tegenwoordig in Amerika wordt verkocht, en daarmee zou iedereen eens goed in de spiegel willen kijken, en zich dan moeten afvragen: is dit echt wat ik wil?

        Dus, Skip & Realist, als ik benaderd zou worden door een verkoper als Trump of Poetin, dan spreekt het voor zich dat ik bang zou zijn voor de gelikte Donald, en me ongetwijfeld meer op mijn gemak zou voelen met de goede ziel van Vladimir.

        Vladimir de Oligarchie-moordenaar. Joe

        • Dave P.
          Oktober 9, 2017 op 03: 05

          Joe, Aleksandr Solzjenitsyn hield in zijn geschriften van Nikita als boer – maar niet als het hoofd van het communistische Rusland. Solzjenitsyn schreef: Nikita sprak altijd over onze gemeenschappelijke menselijkheid op aarde, en dat Nikita er niet in slaagde zijn ware ziel te herkennen – hij zou een zeer welwillende tsaar zijn geweest. Nikita, de boer, was een warm persoon.

        • Joe Tedesky
          Oktober 9, 2017 op 08: 47

          Nou Dave, er wordt over mezelf gezegd dat ik op het werk een ander persoon ben dan de persoon buiten mijn werk. Hoewel ik u dit zal vertellen over hoe de geschiedenis heeft bewezen dat de Russen zich beter aan de verdragen hielden dan de VS ooit hebben gedaan. Ook is niemand zelfs maar in de buurt gekomen van het evenaren van de vredesafspraak tussen Nikita en Jack. Joe

  13. Tannenhouser
    Oktober 6, 2017 op 17: 52

    Afgezien van het feit dat Trump een luide mond is, zie ik sowieso geen echt verschil tussen hem en welke andere prz dan ook sinds 9/11. Kan iemand hier alstublieft opheldering geven? Ik bedoel, is het zo belangrijk dat de prez een vlotte prater is, terwijl het beleid vrijwel uit dood, chaos en leugens bestaat.

    • LJ
      Oktober 6, 2017 op 20: 26

      Tannenhouser, hij sms't zijn beleidsvoorkeuren en ergernissen om 3 uur omdat hij niet kan slapen en raar wakker wordt. Hij is geen normale, egogedreven, zelfverzekerde Type A-persoonlijkheid. Ik denk dat hij het iets beter zou doen met een recept voor een medicijn dat eindigt met...zine, dat hij zou kunnen nemen om hem te helpen slapen. misschien te dromen. Maar in termen van beleid ben ik het ermee eens dat hij de “onmisbare” houding van Amerika in de wereld in ons neoconservatieve tijdperk van buitenlands beleid handhaaft. Volgens mij is het vooral een kwestie van stijl en is hij op zijn best onhandig.

    • Mark
      Oktober 7, 2017 op 18: 32

      Precies goed.
      Het is het systeem, niet welke getrainde aap momenteel de autocue leest.

  14. Tannenhouser
    Oktober 6, 2017 op 16: 37

    Trump is het beste wat de VS en de wereld kan overkomen. Elke dag die voorbijgaat, brengt iedereen, zelfs de trouwe supporters, dichter bij het besef dat ze over bijna alles zijn gelogen. Hij lijkt op TOTO van de tovenaar van Oz. Het is heerlijk om te zien.

  15. Danny Weil
    Oktober 6, 2017 op 14: 40

    En vergeet het gezamenlijke maanproject niet dat nu tussen wie is bezegeld? Rusland en de VS. Dus al dit anti-Russische sentiment is voor de massa; en ondertussen werken de technogiganten in beide landen ijverig aan het koloniseren van de ruimte.

    • mik k
      Oktober 6, 2017 op 15: 25

      De technologiegiganten zijn van plan een hoop geld binnen te halen voor hun gekke dromen. Deze koloniserende ruimtezwendel komt op de tweede plaats na het elimineren van terrorisme uit de wereld, als een oplichterij die enorm veel geld kost.

      • LJ
        Oktober 6, 2017 op 16: 19

        Mike K, PT Barnum zou trots zijn. Elk excuus is een goed excuus om het publiek, welk publiek dan ook, te ontdoen van zijn zuurverdiende geld.

        • robjira
          Oktober 7, 2017 op 20: 57

          Nou ja, in ieder geval lijkt een gezamenlijk Lunar-programma meer tastbaar succes te opleveren dan bijvoorbeeld ‘raketverdediging’.

      • Dave P.
        Oktober 7, 2017 op 02: 08

        Mike k –

        Daar ben ik het mee eens. Het koloniseren van de ruimte is een oplichterij, terwijl er in dit land en in de wereld zoveel urgente en urgente problemen zijn die opgelost moeten worden.

        Maar ik denk dat het aan Russische zijde gewoon een gezichtsbesparende of vertragende tactiek is om deze samenwerking in de ruimte gaande te houden. De betrekkingen tussen de twee naties zijn altijd laag en slechter. De Russen worden al een kwart eeuw op allerlei manieren onder druk gezet. Het is noch in hun belang, noch kunnen ze zich een directe confrontatie met de VS en West-Europa veroorloven. Ze zullen alleen reageren als ze echt in het nauw worden gedreven.

        Het gedrag van Trump is grillig, maar het gedrag van de heersende elite is niet beter dan dat van Trump; en de acties van beiden brengen de veiligheid en het voortbestaan ​​van de menselijke beschaving in gevaar.

  16. LJ
    Oktober 6, 2017 op 13: 52

    De waarheid zal je niet bevrijden en kan je gefrustreerd maken. De heer Parry heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat Bibi Netanyahu alles heeft gekregen wat hij wilde en meer uit de VN-catastrofe/toespraak van Trump. Dat is de reden waarom zijn stafchef Kelly het grootste deel van de tijd met zijn hoofd in zijn handen zat. Nu we lezen dat minister van Defensie Mattis en de generaals van het Pentagon zich de afgelopen week ondubbelzinnig hebben uitgesproken voor het behoud van de nucleaire overeenkomst met Iran, denk ik dat een relevante vraag die gesteld moet worden is of de certificering van de JPCOA de druppel zal zijn die de emmer doet overlopen. over het presidentschap van Trump. Niemand wil een aanval op Noord-Korea. Merk op dat het nieuws over de backchannel-dialoog van Tillerson met Noord-Korea uitlekte slechts een paar dagen nadat de keiharde Trump zich verdubbelde, zoals hij altijd doet als hij een harde lijn met Kim heeft. . Ik twijfel er absoluut niet aan dat de publieke opinie Trump op zijn plaats heeft gezet en dat dit een poging was om de ophef te verzachten over de afwijzing door de Amerikaanse publieke opinie van zijn harde benadering van Noord-Korea. Laten we eens kijken naar de statistieken met betrekking tot de telefoontjes en e-mails naar het Witte Huis hierover. Ik denk dat deze wellicht net zo overweldigend negatief zijn geweest als de reacties op Obama's voorstel om Syrië aan te vallen vanwege de vermeende sarin-aanval buiten Damascus. Trump decertificeert de JPCOA. Ik zeg dat Mueller binnenkort een aanklacht indient wegens obstructie en dat Trump weg is. Assad overleefde Obama. Het zou mij niet verbazen als Tillerson het langer volhoudt dan Trump.

    • Ziener
      Oktober 6, 2017 op 14: 01

      Netanyahu heeft WOORDEN. Let altijd op wat ze doen en niet op wat ze zeggen.

      Misschien daagt Trump iedereen uit om zijn uitspraken/standpunten te trotseren, en dat dit een omgekeerde psychologie is? Dat maakt niet uit, want mensen zullen geen andere keuze hebben dan zijn woorden te ondermijnen/ondermijnen. Misschien slaagt Tillerson erin om het bijna onmogelijke voor elkaar te krijgen? Ik had nooit gedacht dat ik zo hard zou trekken voor iemand als Tillerson, maar hier zijn we dan. Hij is misschien wel de enige echt gezonde persoon in de hele uitvoerende macht.

      • LJ
        Oktober 6, 2017 op 16: 14

        Oh ziener, je bent wijs

      • Sam F
        Oktober 7, 2017 op 08: 10

        Het is waar dat de militaristen tot nu toe weinig meer hebben dan woorden, wapens en geld. Israël heeft meer nep-‘hulpgeld’ ontvangen om hun steekpenningen te dekken, en overeenkomsten gesloten voor veel meer wapens, maar ze hebben de oorlog die ze van Hillary in de uitverkoop hadden gekocht, niet ontvangen. Het zal interessant zijn om te zien of er een theorie schuilt achter de zigzagoorlog van Trump; onderhandelen door dreiging volgt zeker het militaristische groepsdenken, wat niet verrassend is voor iemand omringd door generaals, wat zijn bedoelingen ook zijn.

  17. Verberg Achter Achter
    Oktober 6, 2017 op 11: 39

    Trump dit Trump dat, wat en wat voor verschil was er tussen zijn bombastische toespraak voor de VN en die welke hem voorafging door de Amerikaanse VN-vertegenwoordiger Haley?
    Wat dat betreft kan ik mij geen jaar herinneren waarin de VS Noord-Korea niet hebben bedreigd en geen enkele poging van een land hebben geblokkeerd om hen als wereldnatie te behandelen?
    Elke stap die Noord-Korea probeerde om handels- en internationale financiële transacties te normaliseren, of het nu via de VN of particuliere/bedrijfstransacties was, de VS saboteerden deze
    De VS hebben hen zelfs hun deelname aan de Olympische Spelen verpest.
    Trump doet niet meer dan wat vroeger op min of meer de QT werd gedaan, hij zegt alleen maar hardop, heel hard, wat altijd beleid is geweest.
    Er waren vaak bijeenkomsten waarbij gebruik werd gemaakt van diplomatie van derden, maar tot het Clinton-tijdperk handelden de VS alsof ze Gengis Lhan waren, stelden eisen en vertroebelden ze als een natie die voorwaarden voor onvoorwaardelijke overgave eiste.
    Militair voerde de VS voortdurend clandestiene operaties uit in en inbreuk op het land van Noord-Korea.
    Denk aan het Pueblo-incident, toen een Amerikaans oorlogsschip opzettelijk een reactie uitlokte door vlak langs Koreaanse stranden te varen. Het was een spionageschip.
    Het Amerikaanse leger, vooral de huidige commandostructuren en zijn particuliere bedrijven, kunnen net zo goed een wanhopige en verenigde bedrijfsidentiteit zijn.
    Hun controle over het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het ministerie van Defensie tot baas gemaakt.
    Ons diplomatieke korps is, zoals in Irak, niet meer dan een inlichtingenafdeling van de marine en de CIA.
    Het fanatisme van de rechtse Christin dominionist strekt zich uit over onze militaire gelederen, zoals Bush Minor zei ( ) zei hem dat hij Irak moest aanvallen en ons leger werd vrolijk aangevallen.
    Laten we niet denken dat de PZnac-groep een toevalstreffer was, en ook niet dat de ronduit harde en fascistische mentaliteit van al die Bush-aanhangers is verdwenen.
    Trump wordt afgeschilderd alsof hij een eenling is die het kanon loslaat, maar hij wordt ongetwijfeld gesteund door een heleboel belangrijke personages achter de schermen.
    Het gesprek over de diplomatie met Korea is slechts meer dan DC-rook en spiegels; de echte geheime QT-bijeenkomsten waar we meer over moeten weten, vinden plaats ver van het publieke oog.

    • Ziener
      Oktober 6, 2017 op 13: 56

      Donald Trump heeft meer gedaan dan enig ander persoon om alle ziekten van de VS volledig aan het licht te brengen: ik kan niet zeggen of zijn brein überhaupt op zulke strategische manieren kan denken, maar de resultaten zullen uiteindelijk blijken/lijken te zijn als zodanig samenkomen (de ziekte blootleggen). Helaas, zelfs als hij daar helemaal naakt staat, gelooft de domme massa dat hij kleren draagt!

    • LJ
      Oktober 7, 2017 op 17: 37

      Ja, maar hij gebruikt Rogaine (niet Reagan deed dat niet) en verft zijn haar (niet dat Reagan dat niet deed) en heeft een stomme kam over het kapsel, maar het ergste van alles is dat hij gewoon kreupel is en alleen een leerling naar video kijkt - hij denkt dat hij cool is. F Noord-Korea. Zonder de kernramp zou ik voor liquidatie zijn. Neem Los Angeles, Mumbai, Tokio en NYC en alle Chinese steden met meer dan 10 miljoen inwoners op in de deal. Wil je absolute waarden? en ja en nee. Hoe zit het met Billderberger en elitaire fu. F de kerel, doe hem weg

  18. Joe Zarba
    Oktober 6, 2017 op 11: 10

    WALL STREET….WALL STREET… WALL STREET HOUDT VAN HEM OF ANDERS ZOU ER LAWAAI ZIJN OVER HET BESCHULDIGEN VAN HEM..
    Hij is ALLEEN een vertegenwoordiger van een rottend, in verval rakend systeem dat zijn bruikbaarheid heeft overleefd. Elke gelijkenis met de DEATH STAR STAION en de REBELLEN IN STAR WARS IS VOLLEDIG GESCHIKT. Wall Street MOET het ware doelwit van onze woede worden.

    Hebben we PENCE als alternatief voor dit Strangeloveiaanse MONSTER beschouwd????
    Het is NIET de persoon!

  19. DH Fabian
    Oktober 6, 2017 op 11: 07

    Proberen de schuld voor de woorden en het gedrag van Trump op Israël af te schuiven is typisch Amerikaans, in sommige kringen nogal trendy, en een ongelukkige, onnodige toevoeging aan het artikel.

    Dat gezegd hebbende, is Trumps opschepperij over zijn “zigzag”-aanpak een verklaring aan de wereld dat de VS grillig, onvoorspelbaar en niet te vertrouwen zijn. Het was een opmerkelijk efficiënt middel om jaren van diplomatieke inspanningen om een ​​zekere mate van stabiliteit te creëren die noodzakelijk is voor ons voortbestaan, teniet te doen.

    • Sla Scott over
      Oktober 6, 2017 op 11: 18

      DH-

      De VS hadden er geen behoefte aan dat Trump werd gezien als “niet te vertrouwen”. Vraag het maar aan de Indianen. De Israëlische invloed op de Amerikaanse politiek is duidelijk en onmiskenbaar, en het maakt niet uit wie de president is.

    • Joe Tedesky
      Oktober 6, 2017 op 11: 48

      Ik zal stoppen met het beschuldigen van Israël als het Amerikaanse Congres stopt met het geven van 29 staande ovaties aan Netanyahu. Ik zal stoppen Israël de schuld te geven van hun inmenging in het Amerikaanse buitenlandse beleid, zodra de VS stoppen met het bombarderen van alles wat Israël wil dat de VS bombarderen in het Midden-Oosten, allemaal vanwege het Yinon Plan. Eerlijk gezegd heeft Israël nodig wat de VS ook hard nodig hebben, en dat is een nieuwe regering. Er zijn twee nodig voor de tango, en het wordt tijd dat deze twee, de VS en Israël, de dansvloer verlaten, omdat hun dansen op de kapotte plaat waar ze naartoe gaan een heleboel onschuldige muurbloemen doodt die nooit de kans hebben gehad om de muziek te kiezen.

      • Oude hippie
        Oktober 6, 2017 op 14: 10

        Mensen noemen mij gek als ik zeg dat, naast de VS zelf, Israël en Saoedi-Arabië de grootste bedreigingen zijn waar onze burgers uiteindelijk mee te maken zullen krijgen en waarmee ze in het reine zullen moeten komen. Bewijs? Kijk naar de aanslagen van 11 september 01, of de daaropvolgende aanvallen van de VS op Afghanistan, Irak, Libië, Syrië, etc. Zes biljoen dollar en nog steeds, terugkerende soldaten die zelfmoord plegen, algemene achteruitgang van de sociale bijstand, je snapt het beeld wel. Echt leiderschap zou zich verzetten tegen deze krachtige krachten die tot de ineenstorting van het Amerikaanse imperium zouden leiden, en ik ben bang dat het waarschijnlijk te laat is om dit te stoppen.

        • Ziener
          Oktober 6, 2017 op 14: 28

          Het wahhabisme is de meest extreme sekte binnen de moslimreligie. Het komt voort uit en is de nummer één sekte van Saoedi-Arabië: de plaats waar meer hoofdhakken plaatsvindt dan waar dan ook.

          Het Amerikaanse leger is de grootste olieverbruiker. Saoedi-Arabië is voor het grootste deel de grootste olieproducent.

        • Abe
          Oktober 6, 2017 op 16: 17

          Het zionisme is de meest extreme sekte binnen de joodse religie. Wat hun aanspraken op secularisme ook mogen zijn, linkse zionisten delen dezelfde extremistische mentaliteit als rechtse zionisten. Staatsterroristen die met Israëlische gevechtsvliegtuigen van Amerikaanse makelij vliegen, zijn behoorlijk bedreven in onthoofding en andere vormen van verminking. ISIS-huurlingen werden door Israëls BFF, Saoedi-Arabië, ingehuurd om te helpen in Syrië en Irak, en om Israëlische escapades zoals “Cast Lead” in het gewenste “perspectief” te helpen plaatsen.

        • WC
          Oktober 6, 2017 op 19: 56

          Als je daar zo vastbesloten bent om het zionisme bij elke gelegenheid aan te vallen, Abe, zul je ALLE religies moeten veroordelen. En dat zou ook de religie van de perfecte wereld omvatten. Als u klaagt dat het zionisme religieus geassocieerd wordt met de staat Israël, welkom in de echte wereld waar ELKE regering in een of andere vorm door religie wordt beïnvloed. Dus wat is precies uw klacht als u over extremistische mentaliteit schrijft? En als je wilt reageren, zou ik het op prijs stellen als je het binnen de context houdt van de wereld waarin we leven en niet van de planeet Eykis. :) (Interessant is dat de arme oude Wayne zich tegen het einde van zijn leven tot de traditionele religie wendde toen hij eindelijk besefte dat de menselijke natuur echt niet verandert en dat de perfecte wereld, of iets dat daar dichtbij komt, slechts een luchtkasteel was) . :)

        • aanstonds
          Oktober 7, 2017 op 08: 26

          Onzin, WC: hij spreekt over de specifieke problemen die het zionisme (niet het jodendom) met zich meebrengt. Je probeert af te leiden door te beweren dat andere religies problemen hebben veroorzaakt, wat propaganda voor dwazen is.

        • Abe
          Oktober 7, 2017 op 14: 18

          De conventionele Hasbara (pro-Israël, pro-zionistische) propagandatrol “WC” toont de extremistische mentaliteit van de zionistische sekte die de Israëlische regering en haar Israëlische Lobby-agenten leidt, die er voortdurend naar streven het buitenlandse beleid van de VS te manipuleren.

          Wanneer het Israëlische staatsterrorisme of het landroofbeleid onder de loep worden genomen, beginnen de Hasbara-trollen te mompelen over een ‘perfecte wereld’. Wanhopig om van onderwerp te veranderen, gebruiken ze retoriek en onlogische argumenten om de discussie af te leiden.

        • Zakaria Smit
          Oktober 7, 2017 op 14: 33

          Als je daar zo vastbesloten bent om het zionisme bij elke gelegenheid aan te vallen, Abe, zul je ALLE religies moeten veroordelen.

          Dit is net zo krankzinnig alsof iemand beweert dat “het aanvallen van het militante staatssjintoïsme” in het Japan van vóór de Tweede Wereldoorlog het equivalent was van het veroordelen van ALLE religies.

          Dat is voor mij de laatste nagel aan de kist. De man is een propagandist voor de klotenatie Israël.

        • Joe Tedesky
          Oktober 6, 2017 op 23: 50

          Ol' Hippy, je bent niet gek, maar de patiënten hebben het gesticht overgenomen. Je hebt ook gelijk als het gaat om het probleem dat ons land echt leiderschap heeft. Ik bedoel, waar is het? Deze verslechtering van onze regering gaat al een tijdje terug, maar ik hoop dat er nog steeds in ons allemaal de wil is om deze neerwaartse trend te keren. Dus bedankt voor je reactie, en laten we erin blijven geloven, tenminste als het nog niet te laat is. Joe

      • Oktober 6, 2017 op 22: 51

        Joe…goed gesproken. Ik denk dat jij en ik ongeveer hetzelfde jaartal hebben, gebaseerd op sommige opmerkingen die je in het verleden hebt gemaakt. Ik ben een 74-jarige en sinds midden jaren tachtig geregistreerd als onafhankelijke kiezer. Ik ben het eens met je reactie hierboven. We hebben een Congres nodig dat hun danskaarten in beslag neemt…..al genoeg.

        • Joe Tedesky
          Oktober 6, 2017 op 23: 43

          Stefan bedankt voor de ondersteunende woorden. Ik ben qua leeftijd niet zo ver van jou verwijderd, ik ben 67, maar mijn hele leven lang werd ik altijd uitgezonderd door de niet al te veel oudere kinderen.

          Stephen, ik vind het leuk dat je de komende jaren het beste voor dit land wenst. Of het nu kleinkinderen, nichtjes en neefjes zijn, of het kleine buurjongetje, wij oudere mensen moeten doen wat we kunnen om dit verdomde land op te knappen, en wel snel. Ik zou willen voorstellen om aanspraak te maken op het lobbysysteem. Ik ben ook van mening dat deze taak gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar dat er niets zal veranderen als wij burgers er niet voor opkomen. Laten we dus hopen dat we dit op de een of andere manier allemaal kunnen omkeren, in het belang van de komende generatie.

          Bedankt Stefan. Joe

      • Mark
        Oktober 7, 2017 op 18: 43

        Het congres zou vervangen moeten worden door getrainde zeehonden die rubberen ballen op hun neus balanceren. Dat zou een stuk leuker zijn.

        • Joe Tedesky
          Oktober 8, 2017 op 10: 59

          Hoe waar.

  20. Abe
    Oktober 6, 2017 op 10: 49

    “Trump beschikt niet over voldoende verfijning op het gebied van de internationale betrekkingen om de complexiteit van het mondiale schaakbord en de risico’s die zijn grillige gedrag met zich meebrengt te begrijpen. Hij is ook vatbaar voor het feit dat zijn hoofd wordt omgedraaid door de laatste persoon die met hem spreekt, vooral als die persoon de Israëlische premier Benjamin Netanyahu is.

    “Sommige mensen rond Trump herleidden de destructieve VN-toespraak van de president gedeeltelijk tot Netanyahu’s aandrang dat Trump zich zou scharen achter het Israëlische beleid van voortdurende vijandigheid jegens Iran en Syrië.”

    Er is geen zigzag van Trump als het om Israël gaat.

    Het hoofd van Trump is gedraaid in welke richting de Israëllobby het ook wil hebben.

    Trumps vermeende “afwijking van de orthodoxie van het buitenlands beleid” was een propagandazwendel die vanaf het allereerste begin door de Israëllobby werd bedacht.

    Trump ontving de “Liberty Award” voor zijn bijdragen aan de betrekkingen tussen de VS en Israël tijdens een gala op 3 februari 2015 georganiseerd door The Algemeiner Journal, een in New York gevestigde krant, die Amerikaans en internationaal Joods en Israël-gerelateerd nieuws berichtte.

    “Wij houden van Israël. We zullen 100 procent, 1000 procent voor Israël vechten.”
    VIDEOminuten 2:15-8:06
    https://www.youtube.com/watch?v=HiwBwBw7R-U

    Na de gebeurtenis verlengde Trump zijn televisiecontract voor The Apprentice niet, wat aanleiding gaf tot speculaties over een bod van Trump op het presidentschap. Trump maakte in juni 2015 zijn kandidatuur bekend.

    De vermeende breuk van Trump met de orthodoxie van de Republikeinse Partij, het in twijfel trekken van Israëls toewijding aan vrede, de oproep tot een gelijke behandeling bij het sluiten van Israëlisch-Palestijnse deals, en de weigering om op te roepen dat Jeruzalem de onverdeelde hoofdstad van Israël zou worden, waren allemaal in scène gezet voor de campagne.

    Ondanks het goedkope theater krijgt Israël de onvoorwaardelijke steun van Trump.

    Het ‘grillige gedrag’ van Trump is voor 1000 procent een propagandascript van Hasbara. Binnenkort zullen we ontdekken hoeveel van “zijn generaals” aan boord zijn voor Israëls langbegeerde hete oorlog tegen Iran.

    • Zakaria Smit
      Oktober 6, 2017 op 13: 41

      Trump spreekt nu specifiek over Hezbollah.

      “Trump richt zich opnieuw op Hezbollah, onderdeel van de hardere houding van Iran”

      h**p://www.politico.com/story/2017/10/05/trump-iran-hezbollah-lebanon-243515

      Trump heeft Israël misschien teleurgesteld omdat het er niet in is geslaagd Assad in Syrië neer te halen, maar hij is erin geslaagd om het op één na beste voor de kleine beerputstaat te doen door het Amerikaanse leger buitensporige vrijheid te geven om de hel te laten oplaaien zoveel ze willen.

      Geen goede situatie, deze combinatie van onwetendheid, koppigheid en macht.

      • WC
        Oktober 6, 2017 op 16: 03

        Abe en Zac weer. En er zijn nu geen beperkingen meer met betrekking tot “de kleine beerputstaat”. Jullie klinken als een stel boze New Yorkse joden op een anti-zionistische kar. Dat is oké, maar voor degenen onder ons die niet zo verlicht zijn: hoe zit het met het doornemen van de kern van uw klachten? Dus, in plaats van Trump te bekritiseren omdat hij doet wat iedere gevangene van Wall Street zou doen, vertel ons dan wat het echte probleem is en wat er realistisch gezien aan gedaan kan worden. Jullie blijven allebei doorgaan, dit is een regionale kwestie die alleen idealistisch kan worden opgelost door simpelweg van elkaar te houden en niet iets dat verband houdt met een groter geheel. Zbigniews boek “The Grand Chessboard” is een goede indicatie dat er iets anders in de maak is en niet slechts een kleine beerputstaat die Lebensraum opslokt en hun buren bedreigt (niet bepaald een nieuw concept in deze wereld van ons en niet altijd iets dat voor de mensheid wordt gedaan). verkeerde redenen).

        En bespaar mij de beschuldigingen van “Hasbara-trol”. Dit is symptomatisch voor de joodse paranoia, die (na 2000 jaar van gewelddadige pogroms) waarschijnlijk gerechtvaardigd is, maar niet altijd accuraat, gezien de emotionele onrust die deze kan veroorzaken. :)

        • SteveK9
          Oktober 6, 2017 op 16: 16

          Het betreft niet het gehele buitenlandse beleid, maar wat het Midden-Oosten betreft, zijn het voor 90% de wensen van Israël en voor 10% van Saoedi-Arabië.

        • Sam F
          Oktober 6, 2017 op 19: 26

          Jouw beledigingen aan het adres van Abe en Zachary zijn speculatief en verkeerd. Jij bent degene die aandringt op afleiding van het zionistische probleem in het buitenlands beleid.

          De Brzezinski-doctrine was van toepassing op Afghanistan, maar stelt neoconservatieven ook in staat Iran te bedreigen zoals ze nu doen om zionistisch campagnegeld binnen te halen. Oekraïne doet ook een beroep op beide, omdat Israëls destabilisatieplannen in het Midden-Oosten door Rusland werden verijdeld. Maar vrijwel het hele Amerikaanse buitenlandse beleid is een Midden-Oostenbeleid dat volledig wordt beheerst door Israëlische steekpenningen, en dat geldt nu ook voor Afghanistan en Oekraïne.

        • WC
          Oktober 6, 2017 op 20: 29

          Ik reageerde op Abe's zionistische fobie in een bericht hieronder.

          En je bewijst mij daar een slechte dienst Sam door te zeggen dat ik beledigend ben geweest. Het enige dat ik van een van hen wil, is een rationele (sleutelwoord daar) uitleg van waar zij (of jij trouwens) dit als zo'n groot probleem zien, gezien alle andere rotzooi die er in de wereld gaande is. rond ons.

          De Brzezinski-doctrine wijst op een wereld waarin alles met elkaar verbonden is en het zou redelijk veilig zijn om aan te nemen dat de 01% die daadwerkelijk aan de touwtjes trekt, een eindspel in gedachten heeft. Daarom zijn alle problemen in het Midden-Oosten slechts zones in het Grote Schaakbord.

          Sinds ik deze site bezoek, ben ik ook verbaasd hoeveel commentatoren de zaken in zwart-wittermen bekijken. Goede jongens hier en slechteriken daar, alsof ze willen suggereren dat er een soort overheersende moraal in het spel is. Als Abe en Zac eindelijk eerlijk zijn en me vertellen dat hun god beter is dan de zionistische god, weet ik hoe echt klote we zijn. :)

        • Dave P.
          Oktober 6, 2017 op 21: 50

          Sam F – Ik ben het volledig met je eens.

        • Sam F
          Oktober 7, 2017 op 08: 19

          Lees de artikelen en commentaren hier om het uitgebreide bewijsmateriaal en de redenering te zien over de zionistische invloed op het Amerikaanse buitenlandse beleid, evenals de destructieve effecten ervan op de Amerikaanse democratie. Veel reacties bevatten links naar artikelen om uw leesplezier uit te breiden. Over het algemeen proberen commentatoren bij een bepaald onderwerp te blijven en kunnen ze niet ook de kennisbasis presenteren.

        • Abe
          Oktober 7, 2017 op 14: 35

          De conventionele Hasbara (pro-Israël, pro-zionistische) propagandatrol “WC” benadrukt dat Israëls landroof “slechts zones” op een schaakbord zijn.

          Deze grove ontkenning van de realiteit en de menselijkheid weerspiegelt de bizarre mentaliteit van de extremistische sekte die de Israëlische politiek al zeventig jaar in zijn greep heeft.

        • Carroll Prijs
          Oktober 10, 2017 op 09: 47

          Noem maar één ramp op het gebied van het buitenlands beleid van de VS die niet direct verband houdt met ‘de kleine beerputstaat’ en AIPAC.

      • Peter Loeb
        Oktober 7, 2017 op 06: 37

        WIE IS “DE KLEINE CESSPOOL STAAT” MENEER SMITH????

        Als u het over de staat Israël heeft, ben ik het daar misschien mee eens.

        Het klinkt alsof je de soevereine staat Syrië bedoelt.

        Syrië vocht in feite moedig voor zijn eigen zelfverdediging.

        Ik verzoek u dringend uw antwoorden niet te vertroebelen met zulke ongegronde opmerkingen
        uitschelden.

        —-Peter Loeb, Boston, MA, VS

        • Sam F
          Oktober 7, 2017 op 08: 23

          Hij verwees naar Israël, nadat hij de beschrijving in andere contexten had gebruikt.

        • Abe
          Oktober 7, 2017 op 21: 53

          Hasbara-propagandatrol ‘WC’ marcheert op en neer en eist ‘oplossingen’.

          Israëliërs die onlangs in Jeruzalem werden geïnterviewd, bepleitten extreme ‘oplossingen’, zoals het doden van alle Palestijnen en het overbrengen ervan naar andere Arabische landen. “Ik zou ze tapijtbombarderen – dat is de enige manier om ermee om te gaan”, zei een Israëliër in de video van het televisienetwerk TeleSUR. Een andere jongedame zei: “We moeten Arabieren doden.”

          De Amerikaanse journalist Abby Martin, presentator van het onderzoeksnieuwsprogramma The Empire Files, bezocht het Zionplein in Jeruzalem om Israëli's te interviewen

          https://www.youtube.com/watch?v=1e_dbsVQrk4

          De ene Israëliër na de andere die op haar vraag over de beste manier om het conflict met de Palestijnen te beëindigen reageerde met oproepen tot geweld, bombardementen en etnische zuiveringen.

          Veel van de geïnterviewden waren Amerikaanse Joden die ‘Alijah hadden gemaakt’ of naar Israël waren geëmigreerd.

        • Abe
          Oktober 7, 2017 op 21: 58

          Abby Martin reageert op aanvallen van pro-Israëlische organisaties:

          In antwoord op de beschuldiging dat Palestijnen dezelfde houding ten opzichte van Joodse Israëliërs delen, legde Martin uit: “Ik heb bijna een maand op de Westelijke Jordaanoever doorgebracht en talloze Palestijnen dezelfde vragen gesteld. Nooit heb ik een Palestijnse uitdrukkelijke wens gehoord om Joodse mensen te vermoorden of 'ze er allemaal uit te schoppen'. Maar wat je in onze nieuwe aflevering ziet, is wat ik tijdens slechts drie uur in Jeruzalem aantrof. Het was werkelijk schokkend.”

          Tegenwoordig staat het grootste deel van het resterende Palestijnse grondgebied nog steeds onder brute militaire bezetting en krimpt het ineen vanwege de snel groeiende illegale nederzettingen. Terwijl de regering-Netanyahu grote stappen plant met grotere vrijheid van de regering-Trump, overleeft dit koloniale project dankzij overdadige Amerikaanse financiering, een zorgvuldig opgezette imagocampagne en bedreigingen tegen publieke figuren die de morele suprematie van Israël in twijfel trekken.

          https://www.telesurtv.net/english/news/Abby-Martin-Responds-to-Attacks-From-Pro-Israel-Organizations-20171006-0029.html

      • Mark
        Oktober 7, 2017 op 19: 03

        Israël heeft gekregen wat het wilde.
        Irak is vernietigd.
        Libië is vernietigd.
        Syrië is vernietigd.
        Misschien binnenkort Iran.
        En dat allemaal zonder een vinger uit te steken.
        Geef de domme goyim-hoeren van 30 sjekel in het Congres gewoon de opdracht om het te doen.

    • Abe
      Oktober 7, 2017 op 13: 51

      Hasbara-propagandist “WC” meldde zich eerst aan om “Israël te verdedigen” door te verklaren: “De Joden doen niets anders dan de rest sinds het begin der tijden heeft gedaan.”
      https://consortiumnews.com/2017/09/23/israels-stall-forever-peace-plan/

      Conventionele Hasbara-propaganda (pro-Israël, pro-zionistische) propaganda portretteert de voortdurende militaire dreigementen van Israël tegen zijn buren, de illegale Israëlische bezetting van Palestijns grondgebied, de zionistische claims van een “onvoorwaardelijk landtoekenningsverdrag” voor Israël, of de manipulaties van de Israëllobby. omdat het op de een of andere manier allemaal gebaseerd is op een soort krankzinnig ‘realisme’.

      Miljoenen religieus en cultureel Joodse mensen over de hele wereld komen in opstand tegen het openlijk racistische etno-nationalisme en het groteske militarisme van de Israëlische staat.

      Joodse mensen die het aandurven om op te komen voor de Joodse religie, de Joodse intellectuele en spirituele geschiedenis en de Joodse creatieve cultuur, ondanks verwrongen zionistische propaganda en ronduit terrorisme, worden vaak aangevallen door Joodse zionisten.

      Hasbara-trol “WC” maakt opmerkingen over “joodse paranoia” en “zionistische fobie”, en presenteert een interessant voorbeeld van hoe verdraaid de zionistische propaganda kan zijn.

      In feite terroriseren zowel linkse (seculiere en religieuze ‘liberale’) als rechtse (religieuze ‘conservatieve’) zionistische ideologen in Israël en daarbuiten actief Joodse mensen om hun agenda’s vooruit te helpen.

      Joden worden voortdurend gebombardeerd met propaganda over een ‘nieuw antisemitisme’ of een ‘tweede Holocaust’. Het zionisme bevordert op krachtige wijze angst en paranoia onder de Joden.

      Conventionele Hasbara (pro-Israël, pro-zionistisch) en omgekeerde Hasbara (valse vlag ‘anti-Israël’, ‘anti-zionistisch’ en soms ‘anti-joods’) propagandaagenten zijn doordrenkt van deze paranoia.

      Het Hasbara-trollenleger is bereid de realiteit te ontkennen en zal zo ongeveer alles zeggen om “Israël te verdedigen”.

      • Abe
        Oktober 7, 2017 op 17: 33

        Gezien de uitgesproken duizend procent steun van president Trump voor Israël, is het belangrijk voor Amerikanen om te weten waar hun belastinggeld voor betaalt.

        De Amerikaanse journalist Max Blumenthal De agressieve verschuiving van Israël naar extreemrechts en het harde optreden tegen lokaal activisme.

        In 2009 plaatste Blumenthal een documentairevideo op YouTube waarin Joods-Amerikaanse jongeren in juni 2009 in Jeruzalem te zien waren, kort voor Obama's toespraak in Caïro.

        Het voelen van de haat in Jeruzalem
        https://www.liveleak.com/view?i=b62_1345075293

        De Jerusalem Post erkende dat de video “enorme aandacht kreeg en een storm veroorzaakte in de media en de Joodse wereld”.

        Nadat YouTube de video van zijn website had verwijderd, citeerde de Jewish Telegraphic Agency Blumenthal als volgt: “Ik zal geen motieven aan YouTube toeschrijven die ik niet kan bevestigen, maar het is duidelijk dat er een actieve campagne is van rechtse Joodse elementen om de video te onderdrukken. de video door een stortvloed aan klachten in te dienen bij YouTube”.

        Blumenthal zei dat hij doodsbedreigingen had ontvangen vanwege zijn publicatie van de video. Hij identificeert het radicalisme van de geïnterviewden met de ‘indoctrinatie’ van Birthright Israel-tours, een programma waaraan verschillende geïnterviewden deelnamen.

        In Goliath: Life and Loathing in Greater Israel (2013) merkt Blumenthal op dat “de Amerikaanse belastingdollars en politieke steun cruciaal zijn voor het in stand houden van de huidige stand van zaken” in Israël. Hij presenteert de feiten “zoals ze werkelijk vandaag de dag zijn, in onopgesmukte en onopgeschoonde vorm, zonder sentimentaliteit of nostalgie.”

        In The 51 Day War: Ruin and Resistance in Gaza (2015) onderzoekt Blumenthal ‘Operatie Protective Edge’, de Israëlische aanval op Gaza in de zomer van 2014. Met behulp van in de Verenigde Staten gemaakte wapens bombardeerde Israël rechtstreeks scholen en ziekenhuizen. Het testte ook wapens op de burgerbevolking van Gaza, waaronder Dense Inert Metal Explosives (DIME).

      • robjira
        Oktober 7, 2017 op 20: 47

        Weet je, ik keek naar een chatthread over het heilige 2e amendement, waarin iemand het ‘eeuwenoude’ recht van natuurlijke geboorte tot ‘blote armen’ aanhaalde. Ik dacht: 'Mannen sloegen vrouwen ook vaak over het hoofd en sleepten ze terug naar het hol. Tegenwoordig is er sprake van een eerste date (tenminste)…’
        Dit hele 'iedereen doet het al een eeuwigheid'-argument is dezelfde rechtvaardiging die regelmatig door verslaafden wordt aangevoerd voor hun specifieke gedrag.
        Ik denk dat we ons allemaal kunnen vastmaken aan onze respectievelijke, analoge hamsterwielen.

  21. Non van dat
    Oktober 6, 2017 op 10: 31

    Verslaving aan AUTORITEIT en CONTROLE over anderen is niet veilig of effectief. Zalig zijn de vredestichters: want zij zullen kinderen van God genoemd worden. http://biblehub.com/matthew/5-9.htm

  22. Sla Scott over
    Oktober 6, 2017 op 10: 21

    Ik denk dat het duidelijk is dat onze president een sociopaat is. Hij heeft geen moreel kompas. Van zijn meerdere faillissementen tot zijn ‘pussy grabbing’ laat hij zien dat hij voor niemand anders zorgt dan voor zichzelf. De levens van miljoenen staan ​​op het spel, maar voor hem is het belangrijker dat hij er als een stoere jongen uitziet. God help ons allemaal.

    • Joe Tedesky
      Oktober 6, 2017 op 11: 38

      Tot zover de 'buitenstaander' die het DC-moeras drooglegt. Ook hier zal Trump, net als de vorige presidenten vóór hem, ervoor zorgen dat Israël zijn buit van 3.8 miljard dollar krijgt, om welke reden dan ook, wij Amerikanen het hen geven, terwijl Trump Puerto Rico in het gezicht zal gooien dat ze moeten betalen. want dat is de prijs die de kolonie moet betalen voor alle plunderingen op Wall Street van de kostbare bezittingen van dat eiland, die dat gebied ten val hebben gebracht. Ook durft Trump te zeggen dat hij ervoor zal zorgen dat Puerto Rico de 32 miljoen dollar aan achterstallige belastingen ontvangt, nadat zijn mislukte zakelijke onderneming daar mislukte.

      Dus hier zitten we allemaal opgescheept met de 'buitenstaander' die zijn kiezers beloofde hoe hij ons allemaal weer geweldig zou maken. Ja, hier worden we elke ochtend wakker met de bombastische tweets van Trump en zijn persconferenties waar ‘er stilte voor de storm komt’, of ‘vuur en woede als nooit tevoren op Noord-Korea zullen neerregenen’, of dat Arnold Schwarzenegger dat niet zou kunnen doen. Ik kan hem niet evenaren in de tv-kijkcijfersoorlogen. Het enige waar Trump goed in is, is dat hij al onze aandacht op hem gericht houdt. Het is gewoon verdomd erg dat waar we meer van krijgen, dat is waar we te veel van hebben gehad, en dat is een regering die doet wat ze wil, wanneer ze wil, en verdomd wij, de mensen, als we proberen in de weg te staan al hun vernietiging. Goede opmerking Skip. Joe

      • Peter Loeb
        Oktober 7, 2017 op 07: 05

        Ik heb hem, oom WILLIE!!!.

        Een vriend hier vertelt een verhaal (waarschijnlijk niet meer dan een verhaal) over het zijne
        zijn neef in een gevecht. Zijn neef wordt hulpeloos tegen de grond gehouden,
        door zijn aanvaller. Zijn oom vraagt: “Heb je hulp nodig?”

        'Het is in orde, oom Willie…Ik heb hem. Ik heb hem!"

        Ik kon het niet laten om te denken aan politici die met pensioen gaan omdat ‘ze dat willen
        om wat meer tijd met hun familie door te brengen” Crap! (Ze altijd
        terechtkomen bij een advocatenkantoor….)

        Als Tillerson er NIET aan denkt om te vertrekken, waarom zei hij dan dat hij dat had gedaan?
        geen dergelijke gedachte? ("Het gaat goed met oom Willie! Ik heb hem!")

        Ik heb hier eerder geschreven dat ik betwijfelde of Tillerson het zo zou volhouden
        Staatssecretaris. Het is gevaarlijk om iets te voorspellen
        in de toekomst, maar ik betwijfel nog steeds of Tillerson het zal volhouden.

        —-Peter Loeb, Boston, MA, VS

        • Joe Tedesky
          Oktober 7, 2017 op 09: 48

          Peter Ik las ergens waar John Bolton bezig is met het opmeten van gordijnen voor zijn nieuwe kantoor als minister van Buitenlandse Zaken. Als dat je dag gelukkig maakt, dan stel ik voor dat je ergens in de buurt een dutje gaat doen op een psychiaterbank. 'Ik heb hem oom Willie'.

          Peter, de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken zal worden bevestigd zodra Tel Aviv deze benoeming groen licht geeft, of is het blauw-wit? Ik zweer dat als Israël het niet goedkeurt, er geen buitenlands beleid van de VS is. De echte reden voor al dit lawaai over Russische inmenging in de Amerikaanse democratie is in werkelijkheid het feit dat de Israëli's jaloers worden. Ik bedoel, wat voor lef hebben de Russen als ze het Amerikaanse electoraat zouden kapen, ze hadden beter moeten weten, aangezien Israël dat recht helemaal voor zichzelf heeft opgesloten. Hebben de Russen serieus nooit een Amerikaanse AIPAC-conferentie gezien?

          Goed om je reactie te lezen Pieter. Joe

        • Carroll Prijs
          Oktober 10, 2017 op 09: 36

          “Geloof nooit iets voordat het door een overheidsbureaucraat is ontkend.”

    • mik k
      Oktober 6, 2017 op 15: 11

      Geen hersens, geen moraliteit, geen impulsbeheersing en een enorm ego – geweldige kwalificaties voor een president van de machtigste en gevaarlijkste natie op aarde. Ik zal niet eens verder commentaar geven op de idioten die hem hebben gekozen – het zijn tenslotte mijn landgenoten…(verdomme!)

      • Mark
        Oktober 7, 2017 op 19: 11

        63 miljoen stemden op deze clown.
        Een iets groter aantal stemde op Clinton, de meest corrupte, oneerlijke, leugenachtige en waarschijnlijk krankzinnige politieke figuur in de Amerikaanse geschiedenis.
        120 miljoen (48%) hebben helemaal niet gestemd, totaal verbijsterd of walgend van het hele smakeloze, vernederende spektakel.

        • Carroll Prijs
          Oktober 10, 2017 op 09: 41

          Bij de volgende presidentsverkiezingen sluit ik mij aan bij de 48%. Het proces is duidelijk gemanipuleerd.

    • SteveK9
      Oktober 6, 2017 op 16: 14

      Minus de ‘grijpende’ Obama was het niet anders. Dat geldt ook voor geen enkele Amerikaanse president van na de Tweede Wereldoorlog. Als je denkt dat hij zoveel erger is, denk dan eens aan de Koreanen die in Noord-Korea zijn vermoord, of aan de Vietnamezen, of ….

      • Leslie F
        Oktober 6, 2017 op 16: 47

        Obama was in veel opzichten slecht. De pers berichtte er grotendeels niet over. Maar Trump is nog veel erger. De meeste wandaden van Obama kwamen voort uit zijn overdreven geval van Amerikaans Exceptionalisme. Hij gelooft echt dat de VS de enige ‘essentiële natie’ is. Maar Trump is gewoon cynisch en uit eigenbelang. Hij gelooft alleen in ‘Trump Exceptionalism’. De andere 300 miljoen mensen in het land of de 8 miljard in de wereld zijn voor hem gewoon niet belangrijk, behalve Ivanka op een zeer ongezonde manier. Als iemand ook maar een minuut de aandacht van hem afleidt, moet hij die gewoon weer terugtrekken, ongeacht de gevolgen. Het zigzaggen dus. Het is gewoon “kijk naar mij, kijk naar mij” met kernwapens.

        • Mark
          Oktober 7, 2017 op 19: 06

          Denk je serieus dat mensen als Obongo en Hitler om gewone Amerikanen geven???
          Is er iemand zo dom???

  23. Sally Snyder
    Oktober 6, 2017 op 09: 46

    Terwijl de wereld zich concentreert op de nucleaire programma’s van Iran en Noord-Korea, is hier een interessante kijk op wat er gebeurt in het nucleaire moderniseringsprogramma van de Verenigde Staten:

    http://viableopposition.blogspot.ca/2017/09/the-renuclearization-of-america.html

    Gezien de politieke macht die in het militair-industriële complex ligt, is het niet erg verrassend om te zien dat honderden miljarden dollars in de schatkist van de belangrijkste spelers in de Amerikaanse defensie-industrie zullen vloeien.

    • Robert
      Oktober 6, 2017 op 11: 25

      Natuurlijk. Zo is het altijd geweest.

    • Gregory Kruse
      Oktober 6, 2017 op 11: 28

      Al dat gebrul is een afleiding.

    • Mark
      Oktober 7, 2017 op 19: 27

      Barack “Nobelprijs voor de Vrede” Obongo gaf toestemming voor 1,000 miljard dollar voor meer massavernietigingswapens.
      Het werkelijke Amerikaanse militaire budget bedraagt ​​1,200 miljard dollar per jaar.
      Plus 100 miljard dollar voor het ‘Intelligence’-imperium.

Reacties zijn gesloten.