Het ‘reality-tv’-presidentschap van Donald Trump draait om zijn neiging om de diplomatieke traditie te negeren en het politieke fatsoen terzijde te schuiven ten gunste van het ophitsen van zijn ‘basis’, een gevaarlijke aanpak, zegt Lawrence Davidson.
Door Lawrence Davidson
De afgelopen weken heeft president Trump een reeks beslissende momenten meegemaakt waarin zijn verontrustende retorische reacties op historische ontwikkelingen een venster hebben geopend op zijn kijk op de wereld en de natie.

President Trump doet op 14 augustus 2017 een hardere verklaring over het blank-nationalistische geweld in Charlottesville, Virginia, voordat hij al snel terugkeert naar zijn meer dubbelzinnige standpunt, waarbij hij ook de tegendemonstranten de schuld geeft. (Schermafbeelding van Whitehouse.gov)
Laten we het verhaal op vrijdag 11 augustus voortzetten. Op die dag zal de Dat heeft de New York Times (NYT) bekendgemaakt “Conservatieven genieten van de ‘woede’ in de toespraak van Trump.” Een flaptekst bij het artikel luidde: “Fans van stoere retoriek zien een beloofde behouden.” De verwijzing was naar de suggestie van Donald Trump dat hij op elke Noord-Koreaanse agressie zou reageren met een tegenaanval van ‘vuur en woede’. Misschien zou hij zelfs een preventieve aanval overwegen.
De ‘vuur en woede’-praat lijkt een spontane, ongecensureerde vertoning te zijn geweest van wat president Trump met Noord-Korea zou doen als het niet op gevaarlijke wijze onder controle werd gehouden door geselecteerde anderen – misschien bepaalde leiders van de Republikeinse Partij en militaire adviseurs – die nu zullen proberen het land te sublimeren. de strijdlust van de president om te zetten in een nieuwe strategie voor Afghanistan.
Zoals typerend is voor spontane reacties, werd de uitbarsting van ‘vuur en woede’ niet gecontextualiseerd door historische feiten of doordacht beleid, maar eerder door de ongeremde persoonlijkheid van de responder.
Op dit punt moet worden opgemerkt dat het eeuwen heeft geduurd om een reeks diplomatieke regels en praktijken te ontwikkelen die er zelfs nu nog maar net in slagen het agressieve gedrag van de meeste natiestaten onder controle te houden. Het is huiveringwekkend om te zien hoe de president van de Verenigde Staten die geschiedenis behandelt alsof het weinig betekent. Net zo huiveringwekkend is de reactie van de ‘basis’ van de president.
De strijdlustige retoriek van Trump bracht zijn 'die hard'-aanhangers in vervoering, die duidelijk de 'kom maar op'-houding hebben die George W. Bush beroemd heeft gemaakt. De New York Times bleef naar deze groep verwijzen als ‘conservatieven’ die de agressiviteit van Trump als een ‘vervulde belofte’ zagen. Velen van hen verklaarden dat ze niet bang waren voor een nucleaire oorlog met Noord-Korea, omdat ze, terwijl ze in plaatsen als Colorado, Arizona en Georgia woonden, zichzelf voldoende geïsoleerd zagen van het gevaar van een nucleaire aanval en blijkbaar naar de hel gingen met andere Amerikanen – vooral degenen die vervloekt waren. stedelingen. Onder degenen die opgetogen waren door de woorden van de president bevond zich ‘de conservatieve expert Rush Limbaugh’, die verkondigde dat de VS eindelijk een echte man in het Witte Huis hadden na acht jaar Barak Obama, die hij een ‘pyjamajongen die mom jeans draagt’ noemde. die nauwelijks een honkbal kan gooien.”
De Times is verkeerd in zijn “conservatieve” toeschrijving. Wat hier aan het licht komt is geen conservatisme, dat per definitie een zekere gereserveerde en gedisciplineerde houding impliceert. Wat de Times wat werkelijk beschrijft is het gedrag van rechts-extremisten, vanaf de president tot nu toe. Dit feit werd de volgende dag bevestigd.
Moment twee
Op zaterdag 12 augustus kwamen blanke supremacistische groepen, variërend van de Ku Klux Klan tot neonazi’s, opdagen in Charlottesville, Virginia, om te demonstreren tegen de verwijdering van een Zuidelijk monument, en eindigden in gewelddadige botsingen met tegendemonstranten. Beide zijden staan voor gemakkelijk herkenbaar,

Kaarslichtwake in het Witte Huis voor de slachtoffers van het protest in Charlottesville, VA. 13 augustus 2017. (Flickr Ted Eytan)
zij het enigszins stereotiepe, tegengestelde culturele programma’s: de blanke supremacisten eisen een door blanken gedomineerd Amerika met archaïsche racistische waarden, segregatie en de eliminatie van alle etnische programma’s van hogere mobiliteit of immigratiebeleid die een bedreiging zouden kunnen vormen voor het blanke privilege. De tegendemonstranten staan voor een Amerika met grotere diversiteit, gelijke kansen, desegregatie en een reeks andere progressieve waarden.
President Trump reageerde traag op het geweld in Charlottesville. Misschien was hij aanvankelijk sprakeloos toen hij getuige was van een werkelijk ‘betreurenswaardige’ subgroep van zijn ‘basis’ die plotseling opdook tijdens een uitgezonden rel in een universiteitsstad in Virginia. Hoe zou de echte Trump reageren?
Hij eindigde met hekken. Onder grote druk van zowel de Republikeinen als de Democraten veroordeelde Trump met tegenzin klansmannen en neonazi’s als ‘slechte mensen’, maar benadrukte tegelijkertijd dat (1) ook veel ‘zeer fijne mensen’ aan de kant van de slechteriken demonstreerden en (2 ) beide partijen moeten de schuld krijgen van het geweld. Hoewel hij en zijn adviseurs het zich misschien niet realiseerden, plaatste Trumps standpunt hem in de ogen van het grote publiek de facto aan de kant van de Klan en de neonazi’s.
De Ku Klux Klan en diverse soortgelijke groepen zijn altijd extremistische uitingen geweest van een bredere, historisch gewortelde, racistische uiting van de Amerikaanse cultuur. Dit culturele ‘ideaal’ wordt tegenover een meer kosmopolitisch, open en liberaal Amerika geplaatst. Tot de tijd van de Amerikaanse Burgeroorlog overheerste de racistische cultuur, met de meest extreme uiting in het slavenhoudende Zuiden.
Na de burgeroorlog werd dat territoriale bolwerk vernietigd, en ondanks de uiteindelijke mislukking van “reconstructie'De racismecultuur begon aan een lange en zeer langzame achteruitgang. Het is echter nooit helemaal verdwenen en wat er in Charlottesville is gebeurd, leert ons dat deze reactionaire visie in staat is om op zijn minst een tijdelijke heropleving te bewerkstelligen als ze politiek wordt aangemoedigd. Dat is wat de ‘dit is de echte ik’-reactie van president Trump heeft gedaan.
De afgelopen weken heeft Donald Trump zich bereid getoond om bijna tweehonderd jaar diplomatieke geschiedenis van de wereld en tientallen jaren van de progressieve culturele ontwikkeling van zijn eigen land bijna achteloos te negeren. Dit vertoon van historische onwetendheid en spontane domheid doet denken aan: Edmund Burke's waarschuwing tegen mannen met een ‘onmatige geest’.
Het heeft ook de culturele kloof waarmee de Verenigde Staten nu worden geconfronteerd, steeds scherper in beeld gebracht. Willen Amerikanen werkelijk een terugkeer naar het racisme dat niet alleen wordt belichaamd door de Klan en zijn soortgenoten, maar ook door de aanhoudende toename van politiegeweld tegen Afro-Amerikanen? Willen Amerikanen echt een herbevestiging van een monopolistische blanke cultuur die, door het immigratiebeleid van Trump, de historische bijdrage van talloze etnische groepen aan het creëren van een progressieve multiculturele samenleving zou vernietigen?
Als de meeste Amerikanen onder druk zouden worden gezet om partij te kiezen, zouden ze zich waarschijnlijk verzetten tegen de echte Donald Trump die door deze recente beslissende momenten aan het licht kwam. Om dat standpunt effectief te kunnen innemen, is er echter een politiek alternatief nodig – een institutionele keuze die de politieke nederlaag van de rechtse radicalen mogelijk maakt.
Als we naar dat alternatief zoeken, vinden we alleen maar een disfunctionele Democratische Partij, die onder haar huidige leiding niet in staat is gebleken de reactionaire trend die de natie teistert, te beteugelen. De VS bevinden zich dus zowel in een politiek als een cultureel niemandsland. De burgers vragen zich af of de beslissende momenten van Donald Trump ook hun eigen toekomst zullen bepalen.
Lawrence Davidson is hoogleraar geschiedenis aan de West Chester University in Pennsylvania. Hij is de auteur van Foreign Policy Inc.: privatisering van het nationale belang van Amerika; Amerika's Palestina: populaire en officiële percepties van Balfour tot de Israëlische staatund Islamitisch fundamentalisme. Hij blogt op www.tothepointanalyses.com.
Zijn de 'Saoedi's' onze bondgenoten?
---------------------
Saoedi’s financieren de Taliban, ook al steunt de koning officieel de Afghaanse regering
https://www.nytimes.com/2016/12/06/world/asia/saudi-arabia-afghanistan.html?_r=1
Trump is een psi-op, die een afleidende rol vervult en ervan geniet... alle ogen gericht op de psychopathische idioot, en niemand op wat er werkelijk achter de schermen gebeurt, kijk niet te goed naar de mate waarin de twee partijen een democratisch systeem veronderstelden. is kapot en onherstelbaar irrelevant voor de meerderheid van de kiezers…. houd je ogen gericht op de beledigingen en bedreigingen aan het adres van Noord-Korea, terwijl de CIA en het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken en haar geheime NGO's miljoenen in operaties pompen om Venezuela te destabiliseren, kijk niet te nauw naar Jemen of tientallen vergelijkbare geheime en openlijke betrokkenheid bij jouw regering is over de hele wereld bezig.
Interessant om te lezen via onderstaande link:
-------------------------
24 / Augustus / 2017
Een kijkje in de militaire geest
Hugo Salinas Prijs
http://www.plata.com.mx/mplata/articulos/articlesFilt.asp?fiidarticulo=318
Het Amerikaanse militaire project voor de wereld
Door Thierry Meyssan
Voltairenet.org
24 Augustus 2017
https://www.lewrockwell.com/2017/08/thierry-meyssan/us-military-project-world/
Stephen J – Een interessant artikel om te lezen.
Uit het artikel:
Dit is wat Condoleezza Rice zei tijdens de eerste dagen van de oorlog tegen Libanon in 2006, toen Israël nog steeds de overwinning leek te behalen: “Ik zie het nut van diplomatie niet in als het doel ervan is om terug te keren naar de status quo ante tussen Israël en Libanon. Ik denk dat dat een vergissing zou zijn. Wat we hier in zekere zin zien is het begin, de samentrekkingen van de geboorte van een nieuw Midden-Oosten, en wat we ook doen, we moeten er zeker van zijn dat we richting het nieuwe Midden-Oosten streven en dat we niet terugkeren. naar het oude ».
Ik denk niet dat deze Condoleezza Rice, de zogenaamde expert van de Sovjet- en Russische geschiedenis, veel begreep van Rusland, laat staan van het Midden-Oosten. Wat ik destijds opmerkte, was dat Condoleezza Rice, altijd glimlachend, gewoon blij was daar aan tafel te zitten tussen de White Power Elite en door hen bezocht te worden. Ze plaatsten haar daar voor de show thuis en voor Afrika en andere derdewereldlanden – ze had geen greintje macht.
Het wordt erg ontmoedigend om dit allemaal te lezen. Sinds de val van de Sovjet-Unie is de Machtselite in Washington beetje bij beetje in waanzin afgegleden, en op basis van elke indicatie brengen ze nu het hele land naar die staat.
Hallo Dave P. Ik ben het ermee eens, het wordt erg ontmoedigend. Ik geloof dat “Something Is Very Evil” aan het werk is in onze wereld van vandaag. Meer info op deze link:
http://graysinfo.blogspot.ca/2016/11/something-is-very-evil.html
Hartelijk dank, professor Davidson, voor dit en andere belangrijke artikelen die ik op Consortiumnews heb gelezen!
Ook ga ik je blog volgen op To The Point Analyses.
Het probleem met de pers en andere media is dat ze big business zijn geworden, en de big business heeft zijn eigen wereld te verdedigen. Er is een zodanig gebrek aan diversiteit ontstaan dat bepaalde dynastieën en hun politiek oneerlijk vertegenwoordigd worden. Ook de pers concurreert tegenwoordig met het internet waar goede en slechte berichtgeving wordt uitgezonden en heeft dus een intelligente en deskundige lezer nodig.
Voor mij is een van de grootste problemen van het Westen het neoliberalisme en het enorme industriële complex dat nu de politieke richting op een buitensporig niveau dicteert. Eisenhower had gelijk toen hij ons vertelde dat we het militair/industriële complex in de gaten moesten houden. Dat hebben we niet gedaan.
In een veranderende wereld waar computers beter kunnen diagnosticeren dat de plaatselijke arts, en robots steeds slimmer worden, verdrinken jongeren in de schulden door de hoge kosten van leren en worden ze geconfronteerd met erbarmelijke stageomstandigheden als ze afstuderen, is de economie in rep en roer. In deze turbulente tijden raken velen verdwaald en kunnen er slechte dingen groeien.
Voor mij is Trump niet het antwoord. Hij weet hoe hij jonge, ontevreden mensen moet leiden, hij twittert liever dan dat hij spreekt, en als hij spreekt, is zijn taal meestal infantiel, repetitief en vaak in tegenspraak met de punten die hij in het verleden naar voren heeft gebracht. Hij is niet geschikt om leiding te geven.
Maar daarnaast moeten we de opmerkingen van Eisenhower ter harte nemen en ervoor zorgen dat deze wereld meer verantwoording aflegt aan de mensen dan aan de grote bedrijven. Dat krijg je niet van Trump. De beste manier om lokale economieën te laten draaien is niet door de rijken meer belastingvoordelen te geven, maar door de armen meer geld te geven om lokaal goed voedsel en koopwaar te kopen bij kleinere, meer lokale bedrijven. Het is onjuist om te zeggen dat het geven van geld aan arme mensen hen lui maakt. De meesten willen hun steentje bijdragen aan de economie, maar hebben misschien gezondheidsproblemen of zijn niet in staat de kosten van een goede opleiding te dragen.
Ik zie niet dat dit gaat gebeuren, aangezien het internet de media, kleine bedrijven (superreuzen – Amazon enz.) en dergelijke vernietigt.
Wat betreft standbeelden zoals die van Robert E. Lee: haal ze neer en plaats ze in musea, zodat degenen die er zeer beledigd of overdreven opgewonden door zijn ze niet kunnen zien, tenzij ze het geld willen uitgeven.
Maak een einde aan super-PAC’s en andere offensieve geldroofsystemen die de politiek beïnvloeden. Start een Clean Up America-programma!
John P…AMEN!
10 februari 2017
Zal de oorlogsagenda van de oorlogsmisdadigers resulteren in een nucleaire oorlog?
http://graysinfo.blogspot.ca/2017/02/will-war-agenda-of-war-criminals-result.html
Kijk naar de grootte van de schouderfalsies van die kerel.
Donald Trump ‘bekijkt actief’ het sturen van wapens naar Oekraïne nadat Kiev meldt dat er 3,000 Russische troepen in het land zijn
Rusland 'probeert de internationale grenzen met geweld te hertekenen', zegt minister van Defensie James Mattis
Jon Sharman
2 minuten geleden
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/us-ukraine-pledge-crisis-kiev-russian-troops-enter-donald-trump-weapons-petro-poroshenko-james-a7910251.html
Stephen J: Ik heb dat artikel in Independent gelezen. En er zijn meer artikelen over Trump in Independent. Het lijkt erop dat Trump uit de pas loopt als het gaat om besluitvormingskwesties met betrekking tot kwesties op het gebied van militair en buitenlands beleid. Generaals om hem heen nemen samen met Intel die beslissingen. Ik las op CNN het laatste nieuws dat generaal Kelly de informatiestroom naar Trump beperkt. Clapper was daar op CNN en Anderson noemde Trump ongeschikt voor het presidentschap. Er broeit iets achter de schermen.
Stephen J. en Dave P. – één ding weten we zeker: iemand maakt een goede bank met alle wapens, tanks, straaljagers en bommen. Denk er eens over na: als u in deze bedrijfstakken zou werken, zou u dan willen dat er een einde komt aan al deze houding tussen landen? NEE! Je zou de haat willen aanwakkeren. Het is zakelijk gezien verstandig. De media, die reclamedollars van deze mensen ontvangen, helpen bij de verkoop van haat en angst.
Ik heb Trump verdedigd, niet omdat ik hem geweldig, intelligent of een bijzonder aardig persoon vind, maar omdat ik dacht dat hij oorlogen zou beëindigen of terugdringen en omdat ik dacht dat hij het moeras zou droogleggen. Het lijkt erop dat het moeras hem leegzuigt.
Ik geloof nog steeds echt dat Trump geen oorlog wil voeren, vooral niet tegen Rusland, maar het lijkt erop dat hij de zaken niet langer onder controle heeft (als hij dat ooit heeft gehad).
Oekraïne binnenvallen zou de grootste fout zijn, maar het lijkt erop dat de VS de bluf van Rusland willen bekritiseren. Wat zal Poetin doen? Ze blijven die kerel maar in een hoek drukken, nietwaar?
Het is alsof we in het spel Risk leven.
achterwaartse evolutie: Poetin kan het zich niet veroorloven daarover te bluffen. Het bewapenen van Oekraïne door het Westen en het opnemen van Oekraïne in de NAVO is een reële existentiële bedreiging voor Rusland. Zuidoost-Oekraïne was ruim twee eeuwen lang het hart van Rusland. Geen enkele Russische leider kan dit negeren. Het is het Westen dat Rusland probeert te bluffen. Het is niet de beslissing van Poetin, het is die van Rusland als geheel.
De VS is een neoliberaal globalistisch imperium, en imperiums kennen geen grenzen op het gebied van migraties. Met honderden Jumbo Jets die elke dag van over de hele wereld het centrum van The Empire binnenvliegen, kunt u de Amerikaanse identiteit vergeten. Omdat het zo groot is dat mensen in het achterland de volledige impact niet beseffen. In grote stedelijke centra is het stadium van de Amerikaanse identiteit al bijna voorbij.
Ik denk dat zo’n machtig imperium met mensen zonder enige vorm van identiteit – racistisch, etnisch, religieus of politiek of een ander soort gemeenschappelijk erfgoed – een zeer gevaarlijk imperium zal zijn voor de soevereiniteit van natiestaten, zelfs grote natiestaten zoals China en Rusland. , Iran en anderen. De Europese landen zijn het al kwijt. Zelf hield ik van natiestaten met hun verschillende culturen en erfgoed.
Ik denk niet dat Trump een racist is. Maar hij heeft heimwee naar de blanke, ordelijke, burgerzinvolle, welvarende samenleving die Amerika was toen ik hier tweeënvijftig jaar geleden als afgestudeerde student aankwam. De meeste blanke mensen van die generatie die ik ken, denken er zo over. En Trump toont een soort minachting voor alles wat deze ooit zeer welvarende en mooie steden als Detroit zijn geworden. Andere politici denken er ook zo over, maar verbergen het. Trump kan het niet verbergen. Omdat hij rijk is, lijkt hij alleen maar van mooie dingen te houden en hij kan de afkeer van alle lelijkheid in Amerika vanwege de teloorgang van steden en van het land als geheel niet verbergen. Ook in andere opzichten is zijn ontwikkeling niet gezond.
Maar al deze corrupte politici en andere elites die geen eerlijkheid, integriteit of enige andere deugd hebben, zijn niet beter dan Trump. In sommige opzichten zijn ze veel erger. Voor mensen die gevoelig zijn of naar vrede verlangen, is het in de geschiedenis geen erg gelukkige tijd om te leven. Ja, er was veel mis met wat er in de VS gebeurde met betrekking tot zwarten, Indiërs, Iberiërs en andere minderheden in de afgelopen geschiedenis. Maar ik denk dat de meerderheid van de Amerikanen – hoe ze ook uit Europa waren verdreven – zeer ruimdenkende en eerlijke mensen zijn geweest tegenover mensen uit andere culturen. In veel West-Europese landen en ook elders is dit niet het geval. We moeten naar het goede kijken en niet stilstaan bij het slechte.
Generaals hebben de leiding. Het hele heersende establishment gebruikt steroïden en schreeuwt om meer oorlog. Het is moeilijk om verstandige mensen te vinden in The Ruling Establishment. Het is moeilijk te zeggen wat er gaat gebeuren.
Dave P. – goede post. Ik denk ook niet dat Trump een racist is, en ja, ik denk dat hij verlangt naar het Amerika dat hij zich als kind herinnert. Het had nooit losgelaten mogen worden; het is wat Amerika groot heeft gemaakt.
“Ik denk dat zo’n machtig imperium met mensen zonder enige vorm van identiteit – raciaal, etnisch, religieus of politiek of een ander soort gemeenschappelijk erfgoed – een zeer gevaarlijke situatie zal zijn.”
Een land moet, net als een familie, op zijn minst enigszins samenhangend zijn, iets hebben dat ze delen (geschiedenis, dezelfde religie, etniciteit, cultuur) – iets – anders heb je geen familie, geen eenheid. Het is niet goed voor het land, het is niet goed voor de mensen. Iedereen zweeft gewoon rond, zonder dat er iets is dat hen aan elkaar bindt.
Ik denk dat het geweldig is om een aantal verschillende culturen en rassen te hebben, maar de cijfers mogen niet zo hoog worden dat de cultuur die het land in de eerste plaats groot heeft gemaakt en bij elkaar heeft gehouden, nu aan de kant wordt gezet. En ik bedoel dit niet op een racistische manier, Dave P. Ik bedoel het op een manier van zelfbehoud. Waarom zou een cultuur zichzelf niet kunnen behouden? En als het niet mag, dan valt het uit elkaar.
China, Japan, India en andere landen behouden hun cultuur, maar op de een of andere manier mag het Westen dat niet. Het wordt gezien als een slechte zaak. Waarom is dat? Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik vandaan kom. Misschien moet ik er ook nog eens wat meer over nadenken.
Bedankt, Dave P.
Gelijkheid: het paradijs dat niemand wil.
of werkt voor.
VS betaalt 50 miljoen dollar voor luxe auto's, wapens en drank om Afghaanse inlichtingenofficieren te begeleiden
AUGUSTUS 16, 2017
http://www.judicialwatch.org/blog/2017/08/u-s-pays-50-mil-luxury-cars-weapons-booze-mentor-afghan-intel-officers/
Stephen J. – gewoon een bodemloze put van corruptie. Ongelooflijk! Grappig dat je dit op hetzelfde moment hebt gepost toen ik las over de drugshandel in Afghanistan, hoe een deel ervan naar Iran gaat (ook al zijn er ernstige gevolgen in Iran wat betreft drugs, sommige drugs blijven nog steeds in Iran) , maar het grootste deel ervan gaat via Turkije en vervolgens naar Europa. Dat is precies het spul dat het meest zuidelijke deel van de grens tussen Iran en Afghanistan overschrijdt. Veel drugs gaan in vrachtwagens door Pakistan en Noord-Afghanistan. Er wordt waarschijnlijk veel omgekocht.
Hoe dan ook, je moet je afvragen of een deel van dit belastinggeld, de drank en de auto's geen goede betrekkingen zal onderhouden met de Taliban die in deze drugs handelen. Waarom zouden de Taliban ooit eindigen als ze een fortuin verdienen aan drugsgeld?
Wij willen het waarschijnlijk niet weten. Bedankt, Stephan.
hallo achterwaartse evolutie. Er wordt gemeld dat Oekraïne nu bewapend gaat worden. Zie onderstaande link geplaatst. Zijn we op weg naar een nucleaire oorlog?
Ik ontken het recht van wie dan ook om een monument voor mij op te richten – hoeveel schade ik ook aanricht terwijl ik er nog ben!
Hallo achterwaartse evolutie: Zoals ik het zie, is dat voor elke kiezer die de media ervan weerhoudt Trump te steunen, de ondermijnende globalistische economie (die blind is voor ras en geslacht) nog twee ‘economische nationalisten’ creëert om hun plaats in te nemen. Hoewel de media enorme hoeveelheden tijd, middelen en reputatie moeten besteden aan al deze valse verhalen, hoeft Trump geen vinger uit te steken, aangezien de economie zijn werk voor hem zal doen. Het is analoog aan de ontsnapping van Andy Dufresne in The Shawshank Redemption: het is gewoon een kwestie van druk en tijd.
DFC – “Het is gewoon een kwestie van druk en tijd.” En enorme inspanningen van de kant van de centrale banken. Een beetje zoals fracking.
Pas op voor het verhaal van 'De culturele burgeroorlog': je wordt gespeeld
Door Charles Hugh Smith
21 augustus 2017 “Informatie Clearing House”
http://www.informationclearinghouse.info/47652.htm
Stephen J. – goed artikel van Charles Hugh Smith. Bedankt voor het plaatsen ervan.
kijk eens naar IRC-sectie 927. g (vrijstellingen voor Amerikaanse olie en gas die naar het buitenland worden verzonden)
Treasury Regulation en sectie 1.927a en b geen wonder dat Trumpieten zich in de LNG-business bevinden.
oorlogen komen tegemoet aan hun behoeften.
http://www.zerohedge.com/news/2017-08-21/one-statistics-professor-was-just-banned-google-here-his-story
Ja, daar heb ik over gelezen. Ongelooflijk. Mensen moeten hierover schreeuwen.
'Statistiekprofessor Salil Mehta, adjunct-professor aan Columbia en Georgetown die waarschijnlijkheids- en datawetenschap doceert... werd vrijdag door Google verboden'
'Kunnen ze mij niet onderscheiden van een slecht persoon? Kunnen ze niet de grote en gerenommeerde mensen en instellingen zien die op mijn werk hebben vertrouwd? Hebben ze betere mensen die hen kunnen coachen bij het nemen van beslissingen met veel betere smaak en finesse?
Misschien vond het algoritme van Google de naam van prof. Salil Mehta niet leuk. Of misschien is hij persoonlijk uitgekozen.
Ik vermeldde hierboven dat de ESPN-voetbalomroeper van zijn baan werd gehaald omdat zijn naam Robert Lee was (hij is Aziatisch). Ik heb geluisterd naar een andere sportverslaggever die een theorie heeft: hij geeft Silicon Valley de schuld van de problemen die we hebben.
Interessante theorie. Hij zegt dat Google, Twitter en Facebook zich allemaal in Silicon Valley bevinden en dat ze allemaal heel erg vooruitstrevend zijn. Ze censureren ook alles wat niet progressief is. De sportverslaggever zei dat mensen op Twitter, vooral jongere mensen, beginnen te tweeten, zonder dat er iemand is om ze uit te dagen, zonder afwijkende meningen, en al snel zijn ze allemaal opgewonden, boos en protesterend.
Een bijna te gevaarlijk wapen om neer te zetten voor mensen die nog vrijwel geen levenservaring hebben.
Mediavooroordeel net zo bedreigend als president Trump
Door Joel S. Hirschhorn
21 augustus 2017 “Informatie Clearing House”
http://www.informationclearinghouse.info/47654.htm
Ik zou de titel veranderen in “meer bedreigend”. Ik heb geen idee wat daar werkelijk is gebeurd, omdat ik de nieuwsaccounts niet langer vertrouw. Waarom lieten de autoriteiten toe dat de situatie zich zo ontwikkelde? Ik durf te wedden dat de hele affaire vooraf was geregeld en dat er sprake was van opzettelijke agitatie door iemand. De chaotische en opgewonden hoofdartikelen lijken erop gericht mensen naar elkaars keel te krijgen. Ik kan me niet herinneren dat ik zoveel mensen heb gezien die er absoluut zeker van zijn dat hun persoonlijke mening absoluut juist is.
Is de sociale onrust een doel op zichzelf, leiden ze de aandacht af van een andere huidige of komende sluwe gebeurtenis, of wat?
Stephen J. – nog een goed artikel over de media die meningen presenteren, geen objectieve feiten:
“Rationele mensen vertrouwen de pers niet.
De kernvraag is of de pers zichzelf niet te veel eer geeft voor het presenteren van de waarheid. Wat er in feite gebeurt, is de presentatie van meningen en niet van objectieve feiten die de waarheid onthullen. Waarheid vereist objectiviteit en een gezamenlijke nadruk op onbetwiste feiten. In plaats daarvan worden meningen, zelfs in zogenaamde nieuwsverhalen, routinematig gepresenteerd.
Bevooroordeelde media die zich verschuilen achter de persvrijheid zouden alle Amerikanen moeten walgen. We worden allemaal beroofd van enorme hoeveelheden nieuws en informatie. Verbazingwekkend genoeg gebruikte het CBS-nieuws bijvoorbeeld zijn uitzending van een uur om anti-Trump-verslaggeving te presenteren over de recente gebeurtenis in Charlottesville. Dat is vrijwel een nachtelijke gebeurtenis op CNN, waar in meerdere shows alleen anti-Trump-tirades worden gepresenteerd. De voorpagina's van de belangrijkste kranten zijn hetzelfde. Echt nieuws uit het hele land en de wereld wordt niet meer op de manier zoals vroeger aan het publiek gegeven.”
Natuurlijk wordt er tegen mensen gelogen. Dat is de grootste misdaad van allemaal: de leugens.
We hebben leugens over de MH-17 gehad, leugens over Trump in de achterzak van Poetin, de leugens over het hacken van de DNC, de leugens van James Clapper/NSA, leugens over massavernietigingswapens in Irak, leugens over de staatsgreep in Oekraïne, leugens over Libië en Syrië, enz.
En wat wordt er uit het nieuws weggelaten? Benghazi, 100 miljoen dollar vermist bij de Clinton Foundation, het bespioneren van telefoongesprekken van Trump en anderen, het lekken van geheime informatie, Hillary Clinton die een persoonlijke server gebruikt terwijl ze voor het ministerie van Buitenlandse Zaken werkte om verzoeken om vrijheid van informatie te omzeilen, haar vernietiging van harde schijven, haar verwijdering van meer dan 30,000 e-mails, geen FBI-onderzoek naar haar harde schijven, enz.
Het is werkelijk een moeras.
Bedankt, Stephen J.
De politieke correctheid is gek geworden.
Robert Lee, een Aziatische omroeporganisatie, werd uit zijn positie als voetbalomroeper bij ESPN gehaald omdat zijn naam dezelfde was als die van de generaal die tegenwoordig zo vaak in het nieuws is, Robert E. Lee. ESPN zei dat het niets met politieke correctheid te maken had. Ja, juist.
Is het Vrijheidsbeeld veilig voor de Standbeeldjagers?
------------------------
Beeldenstorm en geweld
Door ROD DREHER • 22 augustus 2017, 8:38 uur
...
Zondagavond filmden Social Justice Warriors in Baltimore zichzelf terwijl ze een 225 jaar oud monument voor Christopher Columbus ontheiligden en beschadigden – dit, in naam van raciale en economische rechtvaardigheid: …
[lees meer via onderstaande link]
http://www.theamericanconservative.com/dreher/iconoclasm-violence-statues/
Gewoon een mening, maar ik vond je linkartikel verbazingwekkend slecht geschreven. Het leek mij dat de man of meid per woord werd betaald, en er gewoon 'dingen' in schepte.
Zachary Smith – maak je een grapje? Heeft hij er spullen in gestopt? Heb je net de eerste paar alinea's gelezen en verveel je je, of vond je niet wat er stond en probeer je opnieuw mensen ervan te weerhouden nog een heel goed artikel te lezen?
“Huntington stelt een verontrustende vraag aan zijn lezers:
Vanwege het Credo ‘gingen veel Amerikanen geloven dat Amerika multiraciaal en multi-etnisch kon zijn, zonder enige culturele kern, en toch een samenhangende natie kon zijn waarvan de identiteit uitsluitend door het Credo werd bepaald. Is dit echter werkelijk het geval? Kan een natie alleen worden gedefinieerd door een politieke ideologie? Verschillende overwegingen suggereren dat het antwoord nee is. Een geloofsbelijdenis alleen maakt een natie niet.”
Hij zegt dat de Amerikaanse identiteit historisch gezien vier sleutelcomponenten omvatte: ras, etniciteit, cultuur (vooral taal en religie) en ideologie. Ras en etniciteit als bepalende kern van de natie zijn al lang verdwenen. De cultuur wordt ‘onder vuur genomen’ (tegenwoordig nog meer dan toen Huntington zijn boek schreef). Het enige dat overblijft is de ideologie, dat wil zeggen het geloof. Huntington schrijft: “Als het Credo de enige bron van nationale identiteit zou worden, zou dat een scherpe breuk met het verleden zijn.” […]
Ze bepleiten geen blanke suprematie, maar eerder ‘raciale zelfbeschikking en zelfbehoud’.
Dit wordt lelijk.
Zachary, ik vermoed dat je het artikel zelfs hebt gelezen.
Stephen J. – bedankt voor het plaatsen van dat uitstekende artikel. Het is een van de beste artikelen die ik heb gelezen en het beschrijft, denk ik, wat er feitelijk in de VS gebeurt
“Dit is wat ik bedoel als ik voortdurend zeg dat strijders voor sociale rechtvaardigheid van links geen idee hebben wat voor soort demonen ze van rechts oproepen. En alle soorten Amerikaanse elites hebben geen idee wat ze doen door de leugen ‘diversiteit is onze kracht’ te verkondigen. […]
In het licht van het boek van Samuel Huntington lijkt het mij dat de cultuuroorlog in een gevaarlijke fase is beland, versneld door zowel Donald Trump als progressieve militanten, die elkaar voeden. Onze eenheid is kwetsbaar – kwetsbaarder dan mensen denken. Dit is niet het moment om iconoclastisch te zijn tegenover culturele symbolen. Het feit dat we de iconoclasme zien ontstaan, en dat deze niet alleen onbetwist is, maar zelfs wordt aangemoedigd door de liberale elites, is een slecht teken voor de toekomst. Weet je nog hoe we dit bericht begonnen: met de erkenning dat iconoclasme meestal gepaard gaat met of voorafgaat aan daadwerkelijk geweld.
De ontmanteling van het Amerikaanse Credo is een vijftigjarig project van de Amerikaanse elites geweest, maar we zullen allemaal de wervelwind oogsten. Je kunt de symbolen van de identiteit van mensen niet vernietigen zonder woede op te wekken.”
Nu moeten we er alleen nog achter komen wie verantwoordelijk was voor dit vijftig jaar durende project om Amerika te ontmantelen.
Iedereen zou dit artikel moeten lezen!!!
Stephen J: Bedankt voor het bericht. Een heel goed artikel om te lezen.
U keurt deze houding van de auteur van de link goed?
Ik heb een deel van het citaat van Huntington in een online “leesbaarheid”-beoordelaar gestopt, en hier is het resultaat.
SMOG: 18.68
Dat is het aantal jaren Amerikaanse opleiding dat iemand nodig heeft om te begrijpen wat er geschreven staat.
De site stelde voor dat de auteur aan de uitvoer zou werken om de “leesbaarheid” te verbeteren. Voorbeeld verstrekt:
Lijst met zinnen die u kunt overwegen te herschrijven om de leesbaarheid te verbeteren:
Als je de tijd hebt genomen om dit “spul” te ontcijferen, goed voor je. Ik heb betere dingen te doen dan te proberen de poging van een Harvard-professor om indruk te maken op mensen met zijn opleidingsniveau te ontrafelen. Of, waarschijnlijker wel dan niet, zijn poging om lezers te intimideren.
Requiem van Charlottesville
Wie heeft wat met wie gedaan?
PHILIP GIRALDI • 22 AUGUSTUS 2017
http://www.unz.com/pgiraldi/charlottesville-requiem/
Stephen J. – dat is waar ik het over heb! Dat is een heel goed geschreven en eerlijk artikel, in tegenstelling tot de eenzijdige, bevooroordeelde onzin die we gewoonlijk te zien krijgen, artikelen die zoveel gaten bevatten dat je IQ zelfs daalt als je ze leest. Giraldi stelt goede vragen, en ik hoop dat de antwoorden zullen komen.
“Voor zover ik kan nagaan was het voornaamste doel van de Unite-the-Right-bijeenkomst het protesteren tegen het verwijderen van een standbeeld, dus je moet op zijn minst aannemen dat sommige demonstranten daar te goeder trouw waren op basis van die kwestie. […]
Wat mij betreft doet het er niet toe of sommige Unite-demonstranten zichzelf neonazi's of alt-rechts noemen, omdat ze een vergunning hadden om te marcheren en het perfecte recht hadden om bijeen te komen, zich uit te spreken en te demonstreren. Niemand heeft het recht om iemand anders aan te vallen of hem het zwijgen op te leggen omdat jij hem of haar afkeurt. Dat is waar het Eerste Amendement over gaat: de bescherming van het recht van ieder individu om zijn of haar eigen mening te uiten...
Op dezelfde manier hadden de zogenaamde Antifa-demonstranten het recht om te demonstreren en hun boodschap over te brengen, hoewel het enigszins verontrustend is dat ze geen vergunning leken te hebben om bijeen te komen en dat de politie hen toestond effectief de controle over de straten over te nemen. Je zou ook kunnen opmerken dat het politiek links is, de zogenaamde progressieven, die voorop lopen bij het gebruik van geweld, vooral op universiteitscampussen, om het debat over kwesties waartegen zij bezwaar hebben, stop te zetten. Ze hebben met succes de toegang ontzegd aan sprekers die routinematig worden belasterd als ‘racisten’ of ‘nazi-uitschot’, waaronder Ann Coulter, Milo Yiannopoulos, Charles Murray en Ben Shapiro, en hebben pro-Donald Trump-bijeenkomsten ‘afgesloten’. Ze pushen hun agenda en negeren tegelijkertijd de racisme- en binnenlandse terreuragenda van groepen die zij goedkeuren, zoals Black Lives Matter. Deze tegendemonstratie in Charlottesville zou gemakkelijk kunnen worden gezien als de nieuwste manifestatie van die specifieke vorm van linkse, zelfingenomen onverdraagzaamheid, om met geweld een groep te onderdrukken die harde kern-linksen niet bereid zijn te tolereren.”
Hem werd verteld dat de zogenaamde ‘blanke nationalisten’ sterk in de minderheid waren, dus belde hij de politie om erachter te komen; ze hebben hem nog niet teruggebeld.
“Zowel rechtse als linkse deelnemers aan de protesten hebben beschreven hoe de politie het park met het Lee-standbeeld afsloot voordat ze eromheen bleef staan en alleen maar “toekeek” toen de gevechten begonnen. Het is moeilijk om dit onvermogen om de groepen te scheiden en de straten schoon te maken als een vergissing te omschrijven; het moet dus opzettelijk zijn geweest. […]
Interessant is dat, hoewel de media veel aandacht hebben besteed aan het feit dat sommige rechtse activisten gewapend waren, ze ervoor hebben gekozen voorbij te gaan aan het feit dat sommige linkse activisten, vooral Redneck Revolt, ook hun wapens meebrachten, terwijl nog veel meer tegengestelde activisten hun wapens meebrachten. demonstranten waren voorbereid op actie, met honkbalknuppels en helmen en bivakmutsen om hun gezicht te verbergen. Hoe het ook zij, geen van beide partijen heeft zijn toevlucht genomen tot het gebruik van vuurwapens. […]
De waarschijnlijkheid dat er aan beide kanten van het conflict betaalde FBI-informanten waren, doet mij geloven dat de federale regering precies weet wat er op 12 augustus in Charlottesville heeft plaatsgevonden, maar misschien heeft niemand het lef of de vereiste integriteit om daar eerlijk over te zijn. het kan overal gênant zijn. Wat als blijkt dat de politiek meer acceptabele tegendemonstranten het geweld opzettelijk hebben uitgelokt en ermee weg mochten komen?”
Hij eindigt met praten over het verwijderen van historische beelden. Dit is een artikel dat iedereen zou moeten lezen!
Van de link:
Ik weet niet wat Giraldi hier bedoelt. Definieert hij de Confederatie als ‘een land’, en beweert hij vervolgens dat iedereen die aan die kant heeft gevochten, herdenking verdient? ALS dit het geval is, dan zou de heer Giraldi geen enkel bezwaar moeten hebben tegen een ruim twaalf meter hoog standbeeld van Adolf Hitler ergens in een openbaar park. De man heeft tenslotte in de Eerste Wereldoorlog voor zijn land gevochten en was in alle opzichten een medaillewinnende en eervolle soldaat. Hij is geen Amerikaan, maar Christopher Columbus was dat ook niet. En dat geldt ook voor de Spaanse priesters die zich tamelijk slecht gedroegen toen ze met hun bijbels en goedbewapende soldaten kwamen om van de wilden goede christenen te maken – of ze dat nu wilden of niet.
Timothy McVeigh 'vocht voor zijn land'. Zijn er bezwaren tegen gedenktekens en heroïsche bronzen poses voor hem?
Misschien heb ik de heer Philip Giraldi verkeerd gelezen, maar wat mij betreft getuigde zijn stuk van een 'mush-for-brains' denkwijze.
Zachary Smith – “Misschien begrijp ik meneer Philip Giraldi verkeerd…” Ja, ik denk van wel. Lees het liever nog eens.
Waarom zouden de VS een 40 meter hoog standbeeld van Alolph Hitler oprichten? Wat heeft hij met de VS te maken? Waarom zou u dit überhaupt opnemen als u niet probeert het goede artikel van de heer Giraldi in diskrediet te brengen en te voorkomen dat mensen het lezen?
Paul Craig Roberts heeft deze week een aantal uitstekende artikelen over de burgeroorlog, over Robert E. Lee, de grote ‘emancipator’ Abraham Lincoln (die zich minder om de slaven had kunnen bekommeren), hoe het Zuiden pas begon te vechten omdat ze werden aangevallen (en het was niet over de slavernij).
En Timothy McVeigh? Echt?
Stephen J: Bedankt voor het bericht.
Iedereen zou dit artikel van Philip Giraldi in Unz review moeten lezen. Al tientallen jaren worden we gevoed met deze dreiging van het rechtse fascisme in de VS. Maar wat er gaat komen, zo niet al hier, is dit nieuwe soort neoliberaal linkse fascisme, gefinancierd door Soros en mensen zoals hij.
Alle MSM-praatpunten. ZO GEK!
De vraag is deze:
----------------------------
“Wanneer zullen de vroegere en huidige leiders van een aantal landen worden gearresteerd wegens het financieren, trainen, bewapenen en assisteren van terroristen?”
...
Miljoenen mensen zijn dood, miljoenen zijn vluchtelingen, duizenden verdrinken in de Middellandse Zee, sommige landen zijn tot puin gereduceerd, in andere woeden burgeroorlogen en dit alles is teweeggebracht door vroegere en huidige ‘leiders’ in machtsposities. . Deze gruwelijke misdaden blijven onbestraft ondanks het feit dat er overweldigend bewijs is dat illegale criminele oorlogen [1] werden beraamd en gepland, een spoor van bloed, lichamen, vernietiging en dood, die naar de oorlogsmisdadigers in ons midden leiden. [1a] Degenen die deel uitmaken van deze coalitie van bloedbad [2] moeten worden berecht voor misdaden tegen de menselijkheid….
[lees meer via onderstaande link]
http://graysinfo.blogspot.ca/2017/07/when-are-past-and-present-leaders-of.html
Trump lijkt in zijn toespraak veel gematigder dan veel van de sleutelfiguren in de senaat. Hier is de link naar Lindsey Graham die Ashton Carter bekritiseert, en een generaal tijdens de hoorzitting in de Senaat over Syrië.
https://www.youtube.com/watch?v=mC7Fz0d9H8M
Na het kijken vraag ik me af of ze wel echt bij hun verstand zijn.
Dave P. – vertel me waarom Lindsey Graham niet ergens in een gecapitonneerde cel zit. Hij en senator McCain zijn twee van de meest krankzinnige mensen die je ooit kunt tegenkomen. Natuurlijk zijn de Democraten niet immuun: getuige de losgeslagen Maxine Waters en de waanvoorstellingen Adam Schiff.
Vanwege hun totale domheid zijn het gevaarlijke, gevaarlijke mensen.
Om verkozen te worden hoeven ze uiteraard niet over inlichtingen te beschikken. Gewoon een vermogen om te begrijpen dat ze eigendom zijn van en verplicht zijn aan hun grote campagnedonoren, en dat als de wensen van hun donoren en het publieke conflict, de donoren voorrang hebben. Oh ja, het vermogen om te liegen en te verdoezelen is ook van cruciaal belang.
Achterwaartse evolutie: deze Adam Schiff is nu krankzinnig, met een soort Rusland-poortparanoia. Wat Maxine Waters betreft, het zegt iets over de kwaliteit en het kaliber van ons congres nu. Ze is volkomen ongeschoold, en samen met haar man ook corrupt – vermoedelijk een zeer goede vertegenwoordiger van de arme zwarten.
Dave P. – ja, en ik heb gelezen dat Maxine Waters niet eens in het district woont dat zij vertegenwoordigt. Nee, ze is niet van plan om tussen de armen te leven.
Paul Ryan, zogenaamd ontroerd door de theorieën van Ayn Rand in haar romans, is vastbesloten om de sociale zekerheid en Medicare te privatiseren om alles aan de gangsters van Wall Street te geven, die toch al waanzinnig rijk zijn, die ernaar verlangden om dat in handen te krijgen. geld sinds de dagen van Robert Rubin onder Bill Clinton. Ze hebben er heimelijk aan gewerkt en het in een soort begrotingswet of iets dergelijks gestopt. Trump zou het wetsvoorstel misschien wel kunnen ondertekenen. Niemand praat erover; ze praten over deze Charlottesville-onzin alsof die 200 misleidde boze neonazi's dit imperium gaan omverwerpen.
Deze hele zaak is bedoeld als afleidingsmanoeuvre. Deze – Russia Gate, Charlottesville etc. – zijn allemaal oplichting gepleegd door The Ruling Establishment en de Zio-Media onder hun controle om de bevolking voor de gek te houden en te misleiden.
Dave P. – Dat vind ik niet leuk, Paul Ryan. Ik denk dat hij Trump en de mensen in de rug steekt. De meeste Republikeinen hebben ook hun messen op Trump gericht, samen met de media, alle Democraten en de inlichtingendiensten. Trump is op het water in een lekkende boot zonder roeispanen, en hij is omringd door haaien!
Ik denk dat als ze ermee weg zouden komen, de meeste Republikeinen EN Democraten alle rechten zouden afschaffen. Ze durven het gewoon nog niet.
Maar ik herinner me wel dat iemand (misschien Newt Gingrich, maar ik weet het niet zeker) zei dat Trump hen vertelde dat ze hun rechten moesten afhouden, dat ze die niet mochten aanraken. Als dat waar is, probeert hij in ieder geval de mensen te helpen.
Blijf je Punjabi oefenen, Dave. Je weet maar nooit, misschien vind je India in de toekomst een veiliger plek :)
Dave, het zijn PSYCHOPATEN, het type dat de kapitalistische democratie van de vrije markt verkiest boven alle andere.
Denk eens na: zijn de disfuncties van ons politieke duopolie de zoveelste stap in de vernietiging van de Verenigde Staten van Amerika?
Bij de oorlog waarnaar het standbeeld verwijst, werden beide partijen gefinancierd door dezelfde bankiers. Worden we voorbereid op een ander?
Als je het over Amerikanen hebt, over wie heb je het dan? Maandag reisde ik samen met miljoenen andere Amerikanen naar het binnenland om een zonsverduistering mee te maken. Naar mijn ervaring en voor zover ik weet werden mensen in duizenden kleine steden met open armen ontvangen en met prachtige zuidelijke of midwestelijke gastvrijheid. Er is geen verdeeld Amerika, alleen een verdeelde politieke en eliteklasse die in kuststeden woont. De 99% van de bevolking die niet in DC, New York, Boston of Californië woont, kan prima met elkaar overweg, ongeacht hun huidskleur, religie of nationaliteit. De overgrote meerderheid van de Amerikanen heeft het veel te druk met werken en probeert wanhopig voedsel op tafel en een dak boven hun hoofd te houden om zich om standbeelden te bekommeren, en is er tegen om nog meer van hun vrienden of familie te sturen om hun leven te riskeren naar Afghanistan, Korea of welke andere plek dan ook. keizerlijke oorlog.
Sara E, bedankt dat je een venster op de realiteit hebt geopend.
Ik denk dat we terug moeten naar hoe het was. De wereld was veiliger als politici konden verdoezelen wat ze werkelijk bedoelen en denken door gepolijste holle platitudes uit te brengen die de massa met gemak kon verteren. Poetin en Xi Jinping zijn experts op dit gebied, terwijl wij een amateur aan het roer hebben. Het verleden was ook beter toen de MSM de president filterde en definieerde, en zo dicteerde wat hij wel en niet mocht zeggen, en zo de macht van het presidentschap inperkte door te dreigen met het creëren van negatieve nieuwsverhalen als de president zich niet aan de lijn hield. Maar nu heeft Trump zich losgemaakt van het mediafilter door rechtstreeks naar het Amerikaanse volk te gaan, dat slecht toegerust is om de feiten zelf op een rij te zetten, zonder begeleiding van de MSM. We weten allemaal dat Poetin een slechterik is, Rusland is slecht, dit zijn onweerlegbare feiten, waarvan Trump heeft geprobeerd te zeggen dat het door de MSM gecreëerde leugens zijn. Deze valse memes worden vervolgens herhaald door de alternatieve media, die mensen ten onrechte steeds meer vertrouwen, en het hele land gaat naar de pot.
Juist! Laten we niet vergeten dat Obama comfortabele schoenen wilde zoeken om op te lopen
met de vakbonden. Jammer dat hij ze nooit heeft kunnen vinden. Maak je geen zorgen over de
alternatieve media ben ik er zeker van dat ons Congres alles in het werk zal stellen om deze te onderdrukken
internetten. Ze schreeuwen al om van de verschrikkelijke subversieve RT af te komen.
Grappig dat je RT vermeldt RT doet me denken aan hoe de BBC twintig jaar geleden was en is IMHO een betere plek om geïnformeerd te worden over de wereld. Ja, ze zijn enigszins bevooroordeeld door Poetin, maar het is gemakkelijker om die vooringenomenheid eruit te filteren dan iets uit de Amerikaanse pers te proberen te halen.
Louise – “…loop met de vakbonden.” Dat is lachen, nietwaar? Obama had het te druk met pogingen om de TPP erdoor te rammen, waardoor nog meer banen naar het buitenland zouden zijn verplaatst.
Is het waar dat beide partijen tijdens deze ontmoeting aanzetten tot geweld, of niet?
Waarom wordt dat nooit besproken? Trump zei dat beide partijen verantwoordelijk waren en de MSM ging overboord door te zeggen dat Trump de neonazi's steunde. Zegt de MSM dat alleen de blanke supremacisten de verschillende gevechten zijn begonnen, of zeggen ze dat de blanke supremacisten daar überhaupt niet hadden mogen zijn en dus verantwoordelijk zijn? Het is allemaal zo onduidelijk.
Ik ben het ermee eens dat de idioot Trump de blanke suprematie duidelijk en ondubbelzinnig had moeten veroordelen, maar Trump zegt zelden iets duidelijk.
Ik ben deze voortdurende aanval op de retoriek van Trump beu. Het is beter om me te concentreren op zijn daden en geplande agenda, zoals de voortzetting van de oorlog in Afghanistan. Beoordeel hem op wat hij doet. Obama had de juiste woorden, eigenlijk welbespraakt, en mensen in het grote publiek, het zogenaamde liberale publiek, hadden weinig te zeggen over zijn daden, en de anti-oorlogsbeweging kwam tot stilstand. Ik geloof geen moment dat Trump zijn steun verleent aan extremisten in dit land. Ik herinner me dat Move On me opbelde en om donaties vroeg zodat ze wat chaos konden veroorzaken tijdens Trump-bijeenkomsten, en ik zei: absoluut niet. Kijk naar wat er van beide kanten gebeurt als je eerlijke berichtgeving wilt.
“Geloof geen moment dat Trump zijn steun verleent aan extremisten”
Ja – en dat is precies het probleem. Zelfs als hij openlijk blanke supremacisten, neo-nazi’s en KKK steunt – geloof je het niet.
Het hebben van blanke supremacisten als zijn twee belangrijkste politieke adviseurs (Bannon en Miller) en zijn AG (Sessions) is geen retoriek. Dat zijn acties om niet-blanken uit te sluiten en te ontkrachten.
Met andere woorden, je gelooft dat wat hij zegt en doet oké is. Het kan geen kwaad om een blanke Amerikaanse agenda door te drukken.
Of mannelijke agenda. Het verbaast me dat vrouwen het kunnen negeren, niet geloven, terwijl T ook zo'n levenslange voor de hand liggende vrouwenhater is.
Zijn obsessie met vrouwenbloed als middel om hen te vernederen, het ermee eens zijn dat zijn dochter een aardig stukje is, vrouwen zijn lelijke dikke varkens, die op zo'n gezicht zouden kunnen stemmen, ze bij de p kunnen pakken, vrouwen seksueel misbruiken, op enzovoort. Het voortdurend kleineren, vernederen en vernederen van vrouwen, gewoon omdat hij dat kan. En gelooft echt dat het goed is.
Hoeveel vrouwen werken voor hem? Hoeveel kabinetsleden zijn vrouwen naast degene die hem 20 miljoen dollar aan campagnebijdragen heeft gegeven?
En dat is oké voor veel vrouwen en mannen. Wat is er met ons land en onze cultuur gebeurd? Hoe is dat acceptabel? Hoe komt het dat evangelicalen massaal tot deze degeneratie jegens vrouwen overgaan? Hoe kan het dat ik, een man, moet opkomen voor iets waar vrouwen ziek van zouden kunnen worden?
Waar is ons land toe gekomen? Vrouwen werden ook niet ziek van Bill Clinton, en zijn vrouw blijkbaar ook niet. Maar als het om Trump gaat, zei Hillary: ‘Mijn huid kroop’ toen Trump ‘letterlijk door mijn nek ademde’ tijdens het debat. Interessant dat haar man haar ook nooit “huidkruipend” heeft laten maken. Ik vermoed dat Hillary's intellect zo groot is dat ze de twee niet met elkaar in evenwicht kan brengen, maar de eenvoudige Amerikaanse kiezers, van wie velen country-rubes zijn, hebben niet het vermogen tot dat soort mentale gymnastiek. En het wordt alleen maar erger, aangezien de SAT-scores in het land de afgelopen twintig jaar zijn gedaald. Ik denk dat de Democraten te veel vertrouwen op het intellect van de kiezers, dat ze niet bezitten, en daarom worden Donald en Bill vanwege dat mentale tekort gelijkgesteld, zodat de boodschap aan dovemansoren gericht is.
??? Eigenlijk waren veel vrouwen ziek, net als veel mannen, waaronder ik.
Interessant dat je niet eens probeert in te gaan op wat ik heb geschreven.
Maak nooit T, of zijn enablers/supporters, verantwoordelijk.
Altijd afwijken, van onderwerp veranderen, de boodschapper aanvallen.
Wilt u iets zeggen over T's woorden en daden, zijn verdediging van neo-nazi's, zijn vernedering van vrouwen?
Ik wil graag spreken over de openlijke steun van Obama en Clinton voor senator Robert Byrd:
“In 1946 schreef Byrd een brief aan een Grote Tovenaar waarin hij verklaarde: “De Klan is vandaag de dag nodig als nooit tevoren, en ik kijk ernaar uit om zijn wedergeboorte hier in West Virginia en in elke staat van het land te zien.”
Hillary's lofrede: "Vandaag heeft ons land een echt Amerikaans origineel verloren, mijn vriend en mentor Robert C. Byrd." Clinton zei ook dat Byrd ‘het hart’ van de Amerikaanse Senaat was geweest.
Wilt u alstublieft ingaan op het feit dat Robert Byrd een nieuw hoofdstuk van de KKK heeft gecreëerd en waarom een verheven cycloop van de KKK door de Democraten werd geprezen?
En als u dat niet doet... dan zult u zien waarom uw oproepen aan Trump-stemmers om hetzelfde te doen op dove jaren neerkomen. Ik vermoed dat je een spel speelt: de Trump-kiezers in verlegenheid brengen door Trump te verloochenen, en wanneer de Democraten weer een ‘verkrachter’ of een verheven cycloop als president aanwijzen…. er zal niets gebeuren, behalve dat het zal worden weggerationaliseerd.
Ik vermoed dat het Amerikaanse volk het spel doorziet. Het werkt misschien wel bij oprecht domme mensen, maar veel kiezers zijn geavanceerder dan dat.
ADL Hoe kun je weten wat er aan de hand is met zoveel propaganda, zoveel draai aan elk woord? Moeilijk om te weten, moeilijk om het allemaal duidelijk te houden. Geen focus op de kwesties die belangrijker lijken dan wat er uit zijn mond komt, dan het constante tromgeroffel om hem uit zijn ambt te zetten, waar dit gedeeltelijk ook over gaat, of vooral. Geloof me, ik ben geen voorstander van Trump. Ik heb de eerste keer op Obama gestemd omdat ik zijn leugens geloofde, maar uiteindelijk is het niet wat ze zeggen, maar wat ze doen.
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het feit is dat deze hele ramp in Charlottesville had kunnen gebeuren
voorkomen als de politie zou ingrijpen. De kans op botsingen was bij de autoriteiten bekend
een maand vooruit, maar de politie kreeg te horen dat ze moesten aftreden. Voor mij geeft dit aan dat het geheel
Het scenario was door TPTB gepland om de mensen zo te verdelen dat er op verwondingen moest worden geanticipeerd.
Antifa bestaat niet uit lieve, kleine oude vrouwtjes die ‘we zullen overwinnen’ zingen. Ze zijn gewelddadig
anarchistische groepering, en bereidde zich voor op een gevecht.
Waarom waren er nogal wat Republikeinen die op Sanders zouden hebben gestemd? Hij verenigde
mensen rond zeer fundamentele kwesties, en is nog steeds de meest populaire politicus. De Deep State doet dat niet
wil dat mensen zich verenigen, hetzij door Sanders, hetzij door Trump.
Ik geloof dat de meeste mensen in het land het beu zijn dat hun belastingen in buitenlandse oorlogen terechtkomen.
die de VS niet zullen winnen. Trump is echter al door de DS gedwongen zijn standpunt in te trekken
belofte in die richting blijkt uit de vrijwel unanieme stemming in het Congres voor de sanctiewet
dat de DS ze bezit. Eenheid is strikt “verboten”. Het is tijd voor VERdeel en heers.
Duimen omhoog voor die beoordeling van de dingen!
Louise – goede post. “De Deep State wil niet dat mensen zich verenigen, hetzij door Sanders, hetzij door Trump.”
De Deep State heeft de macht stevig in handen. Het zou mij helemaal niet verbazen als ze Trump niet op de een of andere manier hadden bedreigd.
Ik denk ook niet dat de Deep State zo machtig had kunnen worden als de mensen niet zo gefragmenteerd waren. Als je het artikel leest waarnaar Stephen J. hieronder linkte (“Iconoclasm and Violence” van The American Conservative) en er echt over nadenkt, zul je zien dat er werkelijk niets is dat het land nog langer bij elkaar houdt. De VS hebben zoveel verloren van wat het land ooit geweldig maakte: de lijm: ras, etniciteit, cultuur, religie.
Sinds de jaren zestig, zo zegt het artikel, lieten de mensen anderen bepalen wat goed was voor het land. Als de mensen klaagden, werd hen verteld dat ze hun mond moesten houden. Ze werden een ‘racist’ of ‘onverdraagzame’ genoemd. Ze zijn hun cultuur kwijtgeraakt, wat heel triest is.
Dit is de reden waarom de Deep State zo machtig is geworden, IMO. Ze hebben het vacuüm opgevuld. Wie gaat ze tegenhouden?
Lees het artikel tot het einde en vertel ons wat u ervan vindt. Bedankt, Louise.
Een jaar geleden dacht ik dat Rush Limbaugh aan de rand stond en dat mensen als Alex Jones gek waren. Maar na de afgelopen acht maanden van de MSM verbleken ze in vergelijking.
“Het is beter om zich te concentreren op zijn daden en geplande agenda”
Dus laten we ons concentreren op de daden van T en de Rep-partij. We hadden net een schoolvoorbeeld met de gezondheidszorg. T en de Rep Senaat kozen een selecte/elitecommissie om een gezondheidszorgwet op te stellen. In die commissie zaten nul vrouwen. Geen. Niet een.
Dat is een heel eenvoudige, onmiskenbare maar ongelooflijk belangrijke boodschap. Geen 2 kanten hieraan. Geen ‘nepnieuws’ hier.
Maar voor het geval dat wat T en de Repubs deden niet wordt begrepen zoals ik het verduidelijk.
Volgens T en Rep Senators beschikken vrouwen niet over de intelligentie, kennis of ervaring als het om gezondheidszorg gaat. Vrouwen hebben niets bij te dragen.
Maar zelfs als u wel iets bij te dragen zou hebben, zullen wij Rep Men dit niet toestaan en absoluut niet willen.
Een plek voor vrouwen is om je mond te houden, wij mannen alles te laten beslissen, en jij blijft maar stemmen om jezelf het kiesrecht te ontnemen.
ADL – “Een vrouwenplek is om je mond te houden, laat ons mannen alles beslissen...”
Hier is een lijst van vrouwen die een grote bijdrage hebben geleverd aan de waanzin: Samantha Power, Debbie Wasserman Schulz, Nikki Haley, Maxine Waters, Nancy Pelosi, Hillary Clinton, Susan Rice, Elizabeth Warren, Donna Brazile, Loretta Lynch, Madeleine Albright.
Gekocht en betaald, net als de mannen. Verander de manier waarop deze mensen worden gekozen, en dan zul je zien dat goede vrouwen op de voorgrond treden.
Goede lijst. Ik zou graag onze beschamende voormalige 'halfgouverneur', Sarah Palin, willen toevoegen.
De meeste vrouwen die macht zoeken, zouden die niet moeten krijgen. (te beginnen met mijn schoonmoeder).
irina – “De meeste vrouwen die macht zoeken, zouden die niet moeten krijgen. (Te beginnen met mijn schoonmoeder).”
Je hebt gelijk. Als je alleen maar macht zoekt, zul je nooit goed werk leveren, omdat daar niet je focus ligt. Je wilt gewoon macht krijgen en vooruit komen.
Je schoonmoeder-opmerking maakte me aan het lachen. Bedankt, irina.
Annie, ik ben het eens met je opmerkingen over deze oneerlijkheid bij het bashen van Trump.
Na de bijeenkomst van Trump gisteren in Phoenix, kijk vandaag maar eens op CNN waar Wolf Blitzer, James Clapper en anderen praten over Trumps ongezonde geest. In werkelijkheid is het niet de ongezonde geest van Trump; het is eerder de zieke en krankzinnige geestestoestand van mensen als Clapper die het echte probleem zou moeten zijn. Als we terugkijken naar de video’s van hoorzittingen in de Senaat in maart 2017 over deze vermeende Russische inmenging, zijn al deze senatoren de grootste leugenaars en hebben ze een zieke geest omdat ze jarenlang allerlei leugens hebben verteld. En die corrupte senator Diane Feinstein uit Californië, met een zeer corrupte financier-echtgenoot die al lang geleden in de gevangenis had moeten zitten, noemde dit zogenaamde Rusland-hacken de misdaad van de eeuw.
Maar we moeten eerlijk zijn tegenover Trump. Ik ben absoluut tegen het economische beleid van Trump, namelijk het verlagen van de belastingen voor de rijken en de deregulering van Wall Street. En ook tegen het doorbreken van het vangnet zoals de sociale zekerheid, Medicare en enkele andere programma's. Maar zijn beloften op het gebied van het buitenlands beleid om oorlogen te stoppen en goed op te kunnen schieten met Rusland waren goed, en hielden een zekere belofte in voor een vreedzame wereld.
Veel van wat hij tijdens de bijeenkomsten spreekt, bevat een kern van waarheid. Dat is het probleem met The Ruling Establishment. Ze willen volledige dominantie over de wereld en controle over de geesten van de mensen. Ze willen niet dat hij de waarheid aan het volk vertelt, zowel over binnenlandse als over buitenlandse kwesties. Een deel van wat hij tijdens de bijeenkomst zei, kan voor velen weerzinwekkend in de oren klinken. Maar nu The Whole Ruling Establishment al tien maanden achter zijn bloed zit, moet hij met zijn basis praten.
Dat gold ook voor zijn opmerkingen na het incident in Charlottesville. Het heersende establishment wil hem afzetten, en hij moet zijn basis behouden om te kunnen overleven. Elke politicus doet het. Ik denk dat zijn opmerkingen na het incident passend waren. Zoals velen in de commentaren hebben opgemerkt, zijn dit incident in Charlottesville en andere gecreëerd om af te leiden van de echte problemen. Het dient ook om de massa te verdelen en te regeren.
Omdat ik mijn hele leven links-progressief ben, denk ik dat de grootste bedreiging voor de mensheid niet de oude conservatieven zijn, maar deze zogenaamde liberalen. Deze zogenaamd liberale Democratische Partij is nu de nieuwe Oorlogspartij, een partij van Dood en Vernietiging – verbonden met de Republikeinse Haviken.
Trump, nu ingehuurd door de Deep State, doet misschien gekke dingen, maar ik geloof dat hij nog steeds beter is dan Hillary in het Witte Huis.
'Maar zijn beloften op het gebied van buitenlands beleid om oorlogen te stoppen en goed op te kunnen schieten met Rusland waren goed, en hielden een zekere belofte in voor een vreedzame wereld.'
En dat niet alleen, maar als we op de een of andere manier de 'oorlogsmachine' zouden kunnen temmen, zouden er veel meer geld en middelen te besteden zijn... aan gezondheidszorg en onderwijs.
Dit is de echte schande van dit verachtelijke Russische afval. Als hem was toegestaan om te doen wat hij zei dat hij wilde doen, dan denk ik dat we, of het nu gepland was of niet, natuurlijk andere voordelen zouden hebben gezien, als het niet de gezondheidszorg was, dan misschien de infrastructuurprogramma's.
Ik weet dat ik zal worden aangevallen als overduidelijk naïef over Trump, maar met de Russische onzin zullen we nooit weten hoe het zou kunnen zijn gegaan. Om te beginnen leek zelfs een korte ontmoeting met Poetin de Donald een beetje te informeren over de echte wereld.
SteveK9: ja, je hebt gelijk. Ongeveer 200 miljard dollar is genoeg voor het defensie- en inlichtingenapparaat van het land. We geven nu ongeveer 1.2 biljoen dollar uit. Een biljoen aan besparingen kan wonderen doen bij het verbeteren van de gezondheidszorg en het onderwijs.
Dave P. – Ik weet niet of dit waar is of niet, maar ik heb wel gelezen dat Trump onvermurwbaar was dat “rechten” niet mochten worden aangeraakt. Ze zeiden dat hij dit heel serieus nam. Ik zal proberen erachter te komen.
backwardsevolutie: Ik heb het antwoord op deze opmerking over de sociale zekerheid ten onrechte geplaatst onder een andere opmerking van u over Maxine Waters verderop.
“een terugkeer naar het racisme”
Je gaat ervan uit dat racisme links is. Voor blanke Amerikanen, inclusief liberalen en progressieven, is racisme uit het oog, uit het hart. Als ze het niet zien, bestaat het niet en is het in alle opzichten uitgestorven. Maar voor minderheden is het een feit van het leven, en in sommige gevallen een bijna dagelijkse gebeurtenis. Denk aan Trevon Martin. Aangevallen tijdens het wandelen in een gesloten gemeenschap, simpelweg omdat hij zwart was. Dit is het racisme dat in Amerika bestaat. Het racisme dat bestond vóór Trump. Het racisme dat na Trump zal blijven bestaan. Er zal veel meer nodig zijn dan een nieuwe president om er een einde aan te maken.
Dit !!
Eigenlijk zijn het voorrecht en de welvaart van de blanke suprematie zo ingebakken en aangenomen dat het voor de meesten volkomen onopgemerkt blijft. Het is de natuurlijke wereld.
Zoals een eerdere commentator tegen mij zei: er zijn andere prioriteiten.
Natuurlijk zijn er situaties waarin je alle financiële, politieke en sociale voordelen hebt.
“… het voorrecht en de welvaart van de blanke suprematie is zo ingebakken en verondersteld...”
…dat zelfs de blanke progressieve gemeenschap de vele manieren kan bagatelliseren of simpelweg negeren waarop hun ijdelheidsstemmen op ijdelheidskandidaten echte levens kan beïnvloeden, in de vormen van ontneming van kiesrecht, verbeurdverklaring van burgerlijke bezittingen, wetten ter bescherming van de consument, legalisering van marihuana, organisatie van de werkplek, reproductieve vrijheid, veiligheid van werknemers, toegang tot gezondheidszorg, enz.
Omdat de twee grote politieke partijen PRECIES hetzelfde zijn.
'Als jongen zei ik ooit tegen mijn vader: 'Pa, we hebben een derde politieke partij nodig.' Hij zei tegen mij: 'Ik neem wel even genoegen.' …..Ralph Nader
“Het ‘reality TV’-presidentschap van Donald Trump draait om zijn neiging om de diplomatieke traditie te negeren en politiek fatsoen terzijde te schuiven”
Wie had dat kunnen voorspellen?
Ik zeg al een tijdje dat Trump geen verrassing mag zijn. Het is niet zo dat we hem nog nooit eerder hebben gezien of gehoord. Waarom de Donald al veertig jaar een Amerikaanse tv-ster is. Het enige nieuwe aan Trump is dat hij nu onze 40e president is. Ugh!
Meneer Davidson, u geeft een verkeerde voorstelling van wat er in Charlottesville is gebeurd. Ik heb de video bekeken, en jij ook. De demonstranten vertrokken vreedzaam en werden achtervolgd door gewelddadige tegendemonstranten die gemene bedreigingen schreeuwden. Ik zag een in het zwart geklede witte antifa een oudere man van achteren aanvallen, hem tegen de grond slaan en hem herhaaldelijk met een korte knuppel op zijn hoofd slaan. Terwijl de media Deandre Harris als slachtoffer vertegenwoordigen, is in de video te zien hoe hij een oudere man aanvalt met een korte knuppel, en de man werd al aangevallen door verschillende zwarte mannen. Er is een witte vrouwelijke antifa te zien die met een knuppel in de hand rent om mee te doen, maar de kippen eruit. Werd Deandre Harris ontslagen, net als de blanke man die werd ontslagen omdat hij deel uitmaakte van de demonstranten? Ik heb niet gehoord dat Harris dat was, maar hij kreeg meer dan 100,000 door crowdfunding gefinancierde dollars en veel sympathie in de media en foto's van hem als slachtoffer.
David Smith – “Mr. Davidson, je geeft een verkeerde voorstelling van wat er in Charlottesville is gebeurd.’
Met alle respect voor de heer Davidson, ik vind dat alles wat hij schrijft een verkeerde voorstelling van zaken is. Wat hij weglaat is veelzeggend, bijna alsof hij een agenda heeft. Dit is eerlijk gezegd onvergeeflijk voor een geschiedenisprofessor.
Arme onschuldige nazi's en Klansmen!
Misschien zal mijn uitspraak dit voorkomen, maar ik begin te geloven dat deze kloof in onze Amerikaanse samenleving ons alleen maar van elkaar zal blijven scheiden, en dat burgerlijke onrust zal resulteren in een revolutie.
Als de overheid haar werk doet en de verschillende haatgroepen die opduiken, opspoort, kunnen we dit vermijden. Maar... als ze deze groepen ineenkrimpen of mogelijk maken... zoals Trump dat doet... staan ons slechte tijden te wachten. DOJ onder Sessions zal waarschijnlijk de andere kant op kijken. Misschien zal ik verrast zijn.
Interessant artikel hier... en ik hoor hier echo's van enkele commentatoren en "bijdragers" (kleine groep). De complottheorieën lopen op hol. Zoek naar degenen die dezelfde taal gebruiken als de fascistische beweging en je zult de apologeten vinden.
http://www.politico.com/magazine/story/2017/08/21/fake-news-charlottesville-215514
Stiv, dat was een interessant artikel, en ik raad iedereen aan de tijd te nemen om het te lezen.
Ik ben er echter niet zeker van dat het plaatsen van commentaar waarin wordt gespeculeerd over de bekende kennis van een gebeurtenis, niet juist is. Aan de andere kant denk ik dat olie op het vuur gooien, met wat neerkomt op verzonnen complottheorieën, niet alleen maar verkeerd is, maar het verzinnen van valse beweringen is ronduit crimineel van aard.
Wat het artikel beschrijft, is precies wat Trump deed met zijn ‘vele kanten’ en zijn ‘er zijn fijne mensen onder hen’ opmerkingen, toen Trump de basis legde voor twijfel dat de neo-nazi’s de enige daders waren van de rampzalige gebeurtenissen die zich in Charlottesville. Deze man bewijst door zijn woorden dat hij geen leider is.
Joe, het is goed om deze artikelen te lezen, maar accepteer het met een korreltje zout. Ik denk dat de verkiezing van Trump het beste is wat er sinds lange tijd in het land is gebeurd. We waren op de Dodenmars om de hele aarde te vernietigen. Het is tot stilstand gekomen, wellicht slechts voor een zeer korte tijd. Het is goed nieuws. En het is nu voor de hele wereld zichtbaar, het ware beeld van The Empire.
Kijk maar eens naar de hoorzittingen in de Senaat over C-Span en andere locaties van Think Tanks in Washington, wat hoofdpersonen als McCain, Lindsey Graham, vele andere senatoren, politieke figuren en zogenaamde experts bij Think Tanks de afgelopen paar jaar hebben gezegd. jaar nu. Ze willen oorlog tegen Rusland, ook al leidt dit tot een nucleaire oorlog. Het is niet Trump die een ongezonde geest heeft; zij zijn het die een zeer gevaarlijke, ongezonde en bijna krankzinnige geest hebben. We hebben Trump sinds de jaren tachtig in de gaten gehouden. Trump is wat hij altijd is geweest.
Trump is intelligent. Nu vrijwel elke steen naar hem wordt gegooid door het hele establishment – politiek, media, inlichtingenapparaat, NeoCons, en nu een complete aanval van cyberoorlogvoering tegen hem, inclusief Google, Facebook en sociale media, staat hij nog steeds overeind en duwt hij terug. Het heersende establishment is in paniek. Hij heeft een apenranch in hun plannen voor de Wereldverovering geworpen. Met Hillary zou het op volle snelheid van een leien dakje zijn gegaan. Hij zal binnenkort worden verwijderd. Hoe langer het duurt, hoe beter het is voor de wereld.
Kijk naar de media: CNN, MSNBC, NY Times, Washington Post, zijn ze beter?
En hetzelfde geldt voor het hele zwarte politieke leiderschap en voor andere zwarte elites. Ze hebben zich allemaal bij het NeoCon-kamp aangesloten voor meer oorlogen, zelfs de onderwerping van Afrika.
Wat betreft deze waanzin van het kapotmaken van de historische beelden, hoop ik dat we deze waanzin kunnen stoppen. Dat is wat de Taliban in Afghanistan deden met Boeddhabeelden, en ISIS die de structuren van Romeinse ruïnes in Syrië kapotmaakte. Mogelijk kunnen sommige van deze beelden vanuit de stadscentra naar andere plaatsen worden verplaatst.
Zowat alle prachtige monumenten in India, waaronder de Taj Mahal, zijn van moslimkeizers die India meer dan zeven eeuwen geleden veroverden en vijf of zes eeuwen lang over India regeerden. Veel van die keizers waren zeer wreed, vermoordden miljoenen en brachten veel geweld toe aan de hindoebevolking. Deze ziekte kan zich naar India verspreiden en de hindoe-nationalisten kunnen erdoor besmet raken. Hetzelfde geldt voor Indonesië met hun Hindoe-verleden en die Hindoe-monumenten daar.
Stiv – Het artikel van Brennan Gilmore is nog steeds eenzijdig, en dat is precies waar Trump op doelde. Hij zegt:
‘Ik zei dat er één kant en één kant alleen verantwoordelijk was voor de dood waarvan ik getuige was – de nazi’s en blanke supremacisten die hun ideologie van geweld en haat naar onze stad brachten. Het was hun man die met zijn voertuig de menigte inreed.”
Het was “hun man”. Hij was een 20-jarige jongen uit Ohio, duidelijk niet bij zijn volle verstand, die zich in een menigte mensen maaide. Zou iemand met gezond verstand dit doen? Het lijkt erop dat hij antipsychotica heeft gebruikt.
“Derek Weimer, die geschiedenis leerde aan de vermoedelijke moordenaar James Alex Fields Jr. op de Randall K. Cooper High School in Union, Ky., vertelde WCPO-TV dat Fields “radicale ideeën over ras” had.
Weimer zei dat Fields altijd al bij het leger wilde gaan. Uit militaire gegevens blijkt dat Fields op 18 augustus 2015 het leger inging – terwijl zijn moeder op Facebook schreef dat hij met bootcamp begon – en vervolgens op 11 december stopte, meldde de New York Times. Het Amerikaanse leger zei dat Fields ‘niet aan de normen voldeed’ en dat hij vervolgens ‘uit actieve dienst werd ontheven’.
Maar Weimer zei dat zijn ontslag te wijten was aan het feit dat Fields antipsychotica had voorgeschreven.
“Het kwam door een geschiedenis van antipsychotische medicatie die werd voorgeschreven,” zei Weimer.
Laten we dus eerst alle informatie over deze tragedie verzamelen.
Wat het andere geweld betreft, waren beide partijen schuldig. Als de groep met de vergunning hun zegje had kunnen doen en naar huis was gegaan, zou alles in orde zijn geweest. Gouverneur Terry McAuliffe heeft de situatie aangewakkerd door over deze mensen te liegen; hij wilde de menigte ophitsen. De Antifa-mensen (die net zo fascistisch zijn) wilden vechten, de politie deed niets, en de rest is geschiedenis.
De moeder (Susan Bro) van de vrouw die bij de tragedie omkwam, zei:
“Hoezeer ik ook een hekel heb aan wat de nationalisten lijken te proberen te zeggen, ze hebben een stem die ze proberen uit te drukken – en iemand moet uitzoeken wat hen dwars zit,” zei Bro.
“Er zijn mensen die zich gemarginaliseerd voelen. Er zijn mensen die het gevoel hebben dat hun stem niet wordt gehoord, en ik denk dat iedereen moet gaan zitten en een eerlijk en pijnlijk gesprek moet voeren. We moeten naar elkaar luisteren.”
De rouwende moeder zei verder dat hoewel de groep waarmee haar dochter afgelopen zaterdag protesteerde, door de politie werd omschreven als “vreedzaam”, er een kans bestaat dat sommige van de andere antiracistische demonstranten dat niet waren.”
Deze moeder toont grote moed en medeleven. Laten we eerst de feiten bekijken.
Lees een ander artikel van Brennan Gilmore waarin hij zegt:
“Wat we zaterdag hebben gezien, was het angstaanjagende maar logische resultaat van onze escalerende, giftige politiek van haat. Ik heb het eerder zien gebeuren. Toen ik in 2012 in de Centraal-Afrikaanse Republiek diende, zag ik dat politieke leiders haat en ‘andersgezindheid’ gebruikten als instrumenten om politieke macht te verwerven. Als gevolg hiervan keerden christenen en moslims, decennialang vreedzame buren, zich binnen enkele maanden tegen elkaar. Ik zag hetzelfde gebeuren toen ik in Burundi diende, waar Hutu's en Tutsi's grote stappen in de richting van verzoening maakten na een gruwelijke geschiedenis van massale wreedheden, om vervolgens opnieuw te worden gemanipuleerd, verdeeld en zich tegen elkaar te keren.'
VERDEEL EN HEERS!
Het lijkt erop dat Brennan Gilmore al een besluit had genomen (vanwege zijn eerdere diensttijd) en, zelfs als er niet iemand was vermoord, hij toch een vernietigende aanval zou hebben geschreven.
Waarom kwam Brennan Gilmore niet op voor de vrijheid van meningsuiting en verdedigde hij hun recht van spreken niet? Want als hij en anderen dit hadden gedaan en deze idioten hun zegje hadden gedaan, zou er niets zijn gebeurd. Waar was je, Brennan? Oh, dat klopt, je wilt de vrijheid van meningsuiting beperken. Je wilt dat de spraak is wat je wilt, omdat alleen jij rechtvaardig en moreel bent.
Nog meer nazi-apologieën.
Blijkbaar heeft de VN dezelfde consternatie als ik.
http://www.zerohedge.com/news/2017-08-23/united-nations-issues-rare-early-warning-signals-potential-civil-conflict-america
Belachelijk.
Het antifa-geweld, de toepassing van dwangmethoden met de bedoeling dat hun dwang het gedefinieerde ‘juiste gedrag’ van de dwangarbeiders afdwingt, is een veel voorkomende en herhaalde component in de geschiedenis en in de geschiedenis, wat betekent dat subsetvoorbeelden die in de geschiedenis voorkomen als een algemene voortgang van gebeurtenissen .
Twee vormen van geweld en dreiging met geweld komen herhaaldelijk voor. Eén daarvan wordt geïllustreerd door het Romeinse recht dat aan onderworpen volken werd opgelegd, en in Rome door de heersende klassen, die de senatoriale en magistraatklassen omvatten. Julius Caesar was een heerser van de magistraatklasse die militaire dwang uitoefende; zijn ambtssymbool was de 'Fasces', een bundel staven die om een bijl zijn gebonden, waarbij de staven fysieke dwang aanduiden, terwijl de bijl de macht aanduidde om ongehoorzaamheid te beëindigen door levensbeëindiging. Het dwingende rechtssysteem van Rome is het antecedent van het fascisme, dat bestaat uit dwingende autoriteit die gehoorzaamheid oplegt aan de toewijzing van 'goed' en 'goed' door de autoriteit.
De tweede vorm die herhaaldelijk voorkomt is het antifa-model, dat bestaat uit dreiging met geweld, dwang en geweld bedoeld om te dwingen, toegepast door groepen met een ‘rechtvaardige zaak’, ‘groepsdenken’, zoals religieuze groepen zich bezighouden. Religieuze groepen omvatten politieke en rechtse en gedefinieerde groepen voor een rechtvaardige zaak. De leden van dergelijke groepen zijn wat men ‘puriteinen’ noemt. Hun missies (‘Jihads’ in het Arabisch) zijn om iedereen hun rechtvaardige zaak op te dringen.
Het is duidelijk dat beide vormen fascistisch zijn, afhankelijk van het fascisme, gesymboliseerd door de dwingende symbolen van fasces.
De tweede vorm van fascisme, die door Antifa wordt gemodelleerd, lokt antagonistische reacties uit. Opgeleid door een groep die groot genoeg is, gewelddadig genoeg en voldoende militant georganiseerd, zoals in het geval van de uitbarsting van de Roundheads van Cromwell, kan de uitbarstingsvorm van het fascisme de overhand krijgen, zoals die van Cromwell in Groot-Brittannië in de 17e eeuw deed.
Ondernomen door een minder militant en georganiseerd ‘gepeupel’, zoals in het Duitsland van na de ineenstorting van Wiemar, toen communistische organisaties (gelieerd aan het bolsjewisme) gewelddadige acties ondernamen, vergelijkbaar met de antifa vandaag de dag, maar dan met een meer vaste en georganiseerde intentie en leiding en met minder dilettant. kids-on-vandalizing-holiday” speelt een ‘revolutionair’ element.
De Duitse uitbarstingen van antifa-achtig “show”-geweld veroorzaakten een reactie van conservatieve elementen, die, voor een grotere veteranen en dus geneigd tot organisatie en tactisch geschoolde componenten, toen ze zich organiseerden om “vuur” terug te sturen naar de grotendeels studenten en zo- intellectuele (ideoloog) radicale ‘antifa’-communisten genoemd, beantwoordde het ‘vuur’ met intensiteit en agressie, en vervolgde en vervolgde verder dan alles wat de ‘antifa’-communisten hadden verwacht of waarop ze waren voorbereid. Straatgevechten veranderden in vlucht en rellen, en de georganiseerde conservatieven zorgden voor chaos, behaalden successen en 'overwinningen', die, in de vorm van onderdrukking van gewelddadige agitaties, hen populariteit brachten.
De conservatieve gewelddadigen werden 'handhavers', werden bondgenoten van de politie, en vervolgens van de politie, en vervolgens van de politici. Het waren geen fascisten, het waren socialisten. Hun dominante thema, herhaald tegen ‘het volk’, was dat zij de orde voor het volk beschermden; sociale orde voor het volk als sociale orde, een ordelijk sociaal geheel. Een nationale sociale orde. Ze noemden zichzelf nationaal-socialisten en werden populair als hoeders van de nationale sociale orde tegen de ‘antifa’-achtige radicaal gewelddadige.
Het is niet populair om de gebeurtenissen die het Derde Rijk hebben voortgebracht te beschouwen als een morele sociale orde die de gebeurtenissen in wanordelijke tijden herstelt. Het wordt als ‘verkeerd’ beschouwd om deze gebeurtenissen in een ‘normaal’ licht te plaatsen. Het wordt als 'verkeerd' beschouwd om erover te schrijven als niet abnormaal, als normale historische gebeurtenissen die tot een te verwachten conclusie leiden.
De uiteenzetting die hier wordt gegeven zou dus heel goed kunnen worden omschreven als “Nazi-Apologisme”. Het zou hier 'gemodereerd' (gecensureerd) kunnen zijn, omdat Consortiumnews een site is die de voorkeur geeft aan antifa-oorzaken.
Als dit niet het geval is, zou dit een indicatie kunnen zijn waarom antifa-achtige agressie van veel kinderen die ‘revolutionair’ spelen, met ongerustheid wordt bekeken door personen over de hele wereld met meer ervaring met gewelddadige opstandacties en de reacties die deze teweegbrengen, en dat de betrokken mensen ervaren als een herstel van de ‘satus quo’. Het is zeer waarschijnlijk dat de kinderen die een ‘geweldige zomer’ hebben door revolutionair te spelen, meer dan een beetje verrast zullen zijn door het geweld en de intensiteit en de duurzaamheid van de reactie die hun ‘spel’ teweegbrengt, en de goedkeuring van het geweld en de gevolgen ervan. voortzetting van de strijd tegen de “vandalen” en “delinquenten”, zelfs als ze zich terugtrekken en proberen zich terug te trekken, en bescherming zoeken tegen de 'wetshandhaving', en klagen en schreeuwen als ze de bescherming die ze verwachten daar niet vinden.
Ik heb veel geleerd van wat je hier Evangelista schreef, en ik waardeer de opleiding oprecht. Mijn enige kwantum is wat wij in het midden zouden moeten doen, terwijl de extremisten elkaar het leven zuur maken? Hier ben ik in mijn kleine niche van de wereld, ik probeer gewoon met elkaar om te gaan, en al die tijd probeer ik een meelevend persoon te zijn die beide kanten van het verhaal wil weten, maar wat mijn eerlijke analogie van deze gebeurtenissen nog steeds belemmert, is de constante Het lawaai dat de verscheidenheid aan stemmen blokkeert voor al degenen die zoveel te zeggen hebben, is slechts een ontevreden collage van schreeuwende partizanen. Met andere woorden: wat is er in vredesnaam aan de hand?
Het enige dat ik weet is dat er veel literaire sociale profeten zijn die voorspellen dat de 'kleurenrevoluties' nu aan de gang zijn. Omdat ik, voor zover ik weet, nog nooit midden in een kleurenrevolutie heb gezeten, probeer ik er alleen maar achter te komen wat er in vredesnaam daarna komt? Moet ik naar Canada verhuizen, ducttape kopen of mijn buurman neerschieten, is een van de weinige vragen die ik plotseling moet beantwoorden, en ik ben in de war.
Ik heb nooit volledig geloofd in alle sprookjesgeschiedenissen, waarvan ik wist dat ze de verheerlijking van oorlogen uit het verleden zwaar propageerden. Bovendien worden standbeelden alleen gewaardeerd door degenen die dergelijk patriottisme financieren en promoten, en zelden raakt een voorbijganger echt opgewonden genoeg om hulde te brengen aan dergelijke eerbetoon. Als iemand op het moment dat deze beelden werden geplaatst een eerlijke historicus was, had hij de toegewijde heldenaanbidders kunnen waarschuwen voor hoe de geschiedenis verandert als kolkend zand, en hoe betekenissen en verhalen veranderen en het uiterlijk ervan veranderen naarmate de tijd verstrijkt. Vandaag ben je een ster, morgen een zwerver.
Het andere punt: als wij Amerikanen ons zouden kunnen verenigen, zouden onze media het niet hebben… het draait allemaal om tv-kijkcijfers, weet je.
Evangelista – bedankt dat je ons daarmee hebt geïnformeerd.
Evengilsta: Zeer informatief. Bedankt voor het bericht.
Uitgebreide verontschuldigingen.
Mike K,
Ik weet niet genoeg van apologetiek om ze voor je uit te werken. Het beste wat ik kan voorstellen is dat je probeert Marvin the Paranoid Android van Douglas Adams in te halen, die zich volgens Adams' Hitchhiker's Guide ergens in de Melkweg bevindt (of een Galaxy, als het een ander model van Ford is) .
Joe, ik denk dat deze VN-waarschuwing, en al het andere lawaai en nieuws, bedoeld is om Trump uit de macht te halen. Met uitzondering van een paar landen als Rusland en China, wordt het grootste deel van deze bevoorrechte elite die voor de VN werkt, betaald door de VS en andere rijke landen in het Westen. De meeste mensen in dit land zijn moe: ze zijn op zoek naar een baan of werken dag en nacht om het rond te krijgen, of ze maken zich zorgen over hun baan of die er volgend jaar wel zal zijn. In dit volledig gecorporatiseerde land is er al meer dan een eeuw nul procent kans op de dreiging van een ernstig sociaal conflict etc. – noch in het Noorden, noch in het Zuiden. Het enige wat we kunnen doen is op de een of andere manier mensen als Soros ervan weerhouden om te stoppen met het financieren van deze organisaties. Maar het is moeilijk om te doen, omdat ze zo ongeveer alles bezitten en controleren.
Binnenkort begint het College Football-seizoen en kunnen de jongeren zich bezighouden met voetbal en bier drinken. Er is geen reden tot bezorgdheid.
Omdat er maar een klein groepje is dat ons allemaal controleert, zal de corruptie van geld doorsijpelen naar degenen die het willen accepteren, wat betekent dat niets veilig is.
Wij, de mensen, discussiëren onder elkaar over wie van de 'mindere van de twee kwaden' de betere van de twee is. Ons gevierde politieke systeem, met zijn liberaal/conservatief spel, verdeelt ons, omdat openheid van geest en compromissen niet te vinden zijn. Het verlies van het vermogen om respectvol te zijn voor al onze meningen is zonder twijfel een cruciaal verlies. Jongen, als we maar de tijd konden vinden om elkaar te begrijpen, want deze kwaliteit is een zegen waar ze ontdekt kan worden, en zonder die eigenschap verliezen we allemaal.
Wat we nodig hebben, is onmogelijk te bereiken als we op onze beroemde leiders willen vertrouwen. Deze leiders zijn niet afhankelijk van een strikte naleving van wat dan ook, maar hun ego is op zoek naar meer bekendheid. Het is onmogelijk om onder hen een fatsoenlijke te vinden, terwijl de media de poort bewaken en alleen de politici beschermen die de corrupte programma's van de machtige enkeling hebben geaccepteerd. Het is zelfs nog onmogelijker om deze regeling te omzeilen, omdat de speciale belangen de poortwachters bezitten.
We zouden nu tenminste eindelijk aan onszelf moeten toegeven hoe het spel in elkaar zit, en daarmee zouden wij, de kleine mensen, moeten stoppen met ruzie met elkaar te maken. Het grappige is dat, hoewel we allemaal verdeeld zijn, het vanzelfsprekend is dat we allemaal hetzelfde willen.
Ik wil gewoon vrede Dave. Joe
“Als er één principe in de Grondwet is dat meer noodzaak tot gehechtheid oproept dan enig ander, dan is het het principe van het vrije denken – niet het vrije denken voor degenen die het met ons eens zijn, maar vrijheid voor de gedachte die we haten.”
— Rechter van het Hooggerechtshof, Oliver Wendell Holmes
https://www.counterpunch.org/2017/08/24/freedom-for-the-speech-we-hate-a-legal-guide-to-your-protest-rights/
Bier zal alles oplossen.
“De wereld zien zoals de wereld niet is
kijk in de tinnen pot
want mout doet meer dan Milton kan
om Gods wegen jegens de mens te rechtvaardigen
Alexander Pope
Joe, deze kloof in de Amerikaanse samenleving die je noemde is niet zo diep als de media het uitbeelden. Zoals vele anderen in hun commentaren in andere artikelen hebben opgemerkt, wordt deze kloof door de media uitgebazuind om afleiding te creëren. Het is een verdeel-en-heers-ideologie om hun NeoCon World Domination-agenda te bevorderen. Het werkt alsof de hele mediamacht talloze uren besteedt aan het verslaan van een zogenaamd blanke supremacistische eenzame schutter, terwijl zijn gezin standhoudt in zijn huis in de bergen in Idaho, omringd door tweeduizend Nationale Gardes om het te laten lijken alsof er een blanke supremacistische revolutie op het punt staat te komen. uitbreken daar in de Idaho Mountains. Het is een afleidingsmanoeuvre om de slachting van duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen die op dat specifieke moment in Midden-Amerika of Afghanistan, ME, plaatsvinden, te verbergen. of elders.
Mijn tweeënvijftig jaar dat ik hier heel dichtbij de Amerikanen heb gewoond, vertelt mij, uit de manier waarop dit land zich ontwikkelde met de ontwortelde mensen uit Europa, dat Amerika en de Amerikanen over het algemeen de meest open-minded mensen waren en nog steeds zijn om mensen uit andere culturen te ontvangen. In Europa en andere culturen buiten Europa is dit niet zo. Sommigen van hen hebben zelfs nog meer vooroordelen tegen andere culturen.
In dit mooie artikel mist Lawrence Davidson het bredere plaatje. Deze tirades van Trump, waarvan sommige weerzinwekkend en gevaarlijk zijn, bevatten veel waarheid. Dat is waar ze in Washington bang voor zijn. In zijn nonchalante uitspraken bedreigt Trump de wereld met acties, wat het establishment in Washington al vele jaren doet, door het te camoufleren onder de naam van het verspreiden van ‘vrijheid en democratie’ en zo. Trump beschikt eenvoudigweg niet over de vaardigheden om het te verkopen zoals Clinton, Obama en anderen vóór hem deden.
Wat zijn opmerkingen over Charlottesville betreft, denk ik dat de media en het establishment oneerlijk tegenover hem zijn geweest. Hij deed wat politici doen om hun basis te behouden. Met de hele kracht van Media, Deep State, NeoCon War Hawks en het Politieke establishment al bijna tien maanden 24/7 aan zijn zijde, heeft hij geen andere keuze dan zijn politieke basis te behouden. Ze zijn erop uit om hem af te zetten. Hij doet nu wat ze willen, maar dat is voor hen niet genoeg. Hun klacht – het heersende establishment – hoe durft hij te suggereren dat we vrede moeten hebben met Rusland of onze oorlogen in ME en elders moeten beëindigen. Simpel gezegd: volgens het Ruling Establishment is Trump niet de juiste persoon om The Empire uit te breiden.
Ik denk niet dat Trump, een zakenman, een toegewijde racist is. Ja, ik denk dat hij een heimwee heeft naar Amerika, dat ordelijk en welvarend was en grotendeels werd gedomineerd door het Witte establishment, aangezien het land overwegend blank was. Die tweehonderd misleide neonazi’s die in Charlottesville marcheren, vormen niet echt een bedreiging voor het land. De oorlogen die we overal voeren vormen de echte bedreiging voor de hele wereld buiten het Westen, en zijn ook schadelijk voor het economische welzijn van de mensen hier thuis.
Blanken en zwarten – hun relaties – het is een moeilijk probleem, zowel in het Zuiden als in het Noorden. Het gaat beter, maar langzaam. Maar veel van deze problemen houden verband met de economie, die sinds de jaren zeventig, toen de mondialisering begon, in een neerwaartse spiraal zit. Er is veel geld uitgegeven aan oorlogen in plaats van de industriële/productiebasis thuis te houden, die goede lonen betaalde met vaste werkgelegenheid voor gewone Amerikanen, blank, zwart of bruin – en ook voor professionals. Die industriële infrastructuur bevindt zich nu in Japan, Zuid-Korea en Duitsland, terwijl China ook aan de deur klopt. In plaats van oorlogen te steunen, zouden de zwarte leiders acht moeten slaan op de woorden van MLK, en moeten eisen dat er een einde komt aan die kostbare oorlogen in het buitenland, en dat geld thuis moeten uitgeven om de industriële basis van het land weer op te bouwen.
Ik ben tegen een groot deel van de economische filosofie van Trump – het verder vetmesten van de rijken door belastingverlagingen en deregulering op Wall Street, en het doorbreken van de sociale programma’s en het vangnet, wat de Democraten ook hebben gedaan. Maar veel van zijn beloften op het gebied van het buitenlands beleid tijdens de campagne waren zeer goed – als er maar een paar daarvan waren gerealiseerd, wat nu niet zou gebeuren.
Ik zou een smerige buitenlandse macht doen wat de VS vaak hebben gedaan, namelijk Amerikaanse groepen financieren, trainen, bewapenen en aanmoedigen om hun medemensen aan te vallen, om zo burgeroorlog en oorlog aan te wakkeren, zoals in Joegoslavië, Irak, Syrië, Libië en Oekraïne. enz., en zoals wordt geprobeerd in Rusland, Wit-Rusland en China, zou je een volwaardige burgeroorlog kunnen krijgen.
Mulga – het lijkt erop dat ze dat willen. Zij zouden het ook heel goed kunnen krijgen.
Is dat outsourcing van de Mossad?
Het vuur en de woede van Trump zijn niet krankzinniger dan de schok en het ontzag van W – wat werkelijk gebeurde.
Hetzelfde als het ooit was.
Nee! Niet hetzelfde als altijd!!!
President Barack Obama zei dat hij dat in september tegen de Russische president Vladimir Poetin had gezegd "stop ermee" met betrekking tot beschuldigingen dat zijn land betrokken zou zijn bij cyberaanvallen tegen het Amerikaanse verkiezingsproces. Obama heeft dat toegevoegd verdere hacking door Rusland vond niet plaats na de waarschuwing van Obama.
Obama boekt resultaten, met mooie woorden, dat is het verschil!
Probeer je sarcasme?
Mijn gedachte ook ;-)
Benghazi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja, in twee maanden tijd zijn er twee onverklaarbare marineschepen die in aanvaring komen of samenspannen met koopvaardijschepen, 17 doden en anderen gewond. Ik wil een onderzoek van tien jaar. Waarom moesten deze 10 matrozen sterven? Ik wil het weten. Rex Tillerson is persoonlijk verantwoordelijk omdat hij minister van Buitenlandse Zaken is. Ik wil antwoorden. TILLERSON, en voor al jullie troeven op CN: willen jullie niet veel grondige onderzoeken bij de marine? Christus, 17 mensen in twee maanden, en je roept nog steeds "Maar haar e-mails, en Benghazi." Je moet gewoon van onze man houden, je weet dat de man die nooit op een dag heeft gediend, 17 jaar is, je kent die man, de man die ons geweldig gaat maken. Consortiumnieuws lijkt mij een zeer rechtse zeepbel te zijn geworden.
“Consortiumnieuws lijkt mij een zeer rechtse zeepbel te zijn geworden.”
Er zijn er hier in ieder geval genoeg; recente raciale kwesties zorgden ervoor dat ze onbedoeld hun hand op de knip hielden.
Ik vermoed dat veel van hen zich aangetrokken voelden omdat het een van de weinige westerse nieuwsbronnen was die meningen uitbracht over de staatsgreep in Oekraïne, MH17, enz. die verschilden van het 'officiële' verhaal en kritisch waren over Obama/Clinton.
Dezelfde karakters zouden op dezelfde manier zijn afgestoten door Parry's berichtgeving over Reagan, Bush en Bush the Lesser.
DFC: Je gelooft echt dat Barak Obama dat tegen de Russische president Poetin zei! Het is Obama die de leiding had over de grootste computer voor cyberhacking ter wereld!
Ik ben geen fan van Trump en zelfs geen supporter, integendeel. Maar ik dacht, en denk nog steeds, dat Trump, met al zijn negatieve punten, enigszins een verbetering is ten opzichte van onze laatste vier of vijf heersers van het rijk. Hij is geen getrainde politicus/leugenaar en in zijn interviews en toespraken flapt hij hier en daar ‘de waarheid’ eruit. Het heersende establishment is daar niet blij mee. Als naar behoren gekozen president had hij tenminste de kans moeten krijgen om te doen wat hij beloofde. Hij had een aantal goede ideeën. Daarom hebben mensen hem gekozen. We zullen het nu nooit te weten komen.
DFC, je bent behoorlijk goed getraind in de Orwelliaanse wereld waarin we nu leven. Veel succes.
DFC: Sorry, misschien heb ik uw opmerkingen verkeerd begrepen. Was het echt sarcasme?
Ja, sarcasme,. de zinloosheid van dit alles. [gezichtspalm]
Obama handelde in dezelfde geest, maar achter een dubbelhartig neppersonage. Met Trump is wat je ziet wat je krijgt, en wat de VS de mensheid decennia lang hebben aangedaan.
Controleren!
w was tenminste geen eikel. Trump is een bonafide eikel.
?!?