Exclusief: Door de ‘regimeverandering’ van 2014 in Oekraïne te orkestreren, hebben Amerikaanse neoconservatieven mogelijk indirect bijgedragen aan een wanhopige Oekraïense fabriek die geavanceerde raketmotoren aan Noord-Korea verkoopt en Amerika in gevaar brengt, schrijft Robert Parry.
Door Robert Parry
Amerikaanse inlichtingenanalisten hebben naar verluidt de sprong voorwaarts van Noord-Korea gevolgd bij het creëren van een intercontinentale ballistische raket die Amerikaans grondgebied kan raken, tot aan een in verval zijnde Oekraïense raketmotorenfabriek, waarvan de vermeende rol de dekking zou kunnen opheffen van andere onderdrukte mysteries die verband houden met de door de VS gesteunde staatsgreep in Kiev.
Omdat de staatsgreep van 2014 – het omverwerpen van de gekozen president Viktor Janoekovitsj – dat was deels georkestreerd door de invloedrijke neoconservatieven van de Amerikaanse regering en hartelijk omarmd door de reguliere media van het Westen, zijn veel van de lelijke kenmerken van het regime in Kiev gebagatelliseerd of genegeerd, waaronder het feit dat de corrupte oligarch Igor Kolomoisky de leiding kreeg over het gebied waar de betrokken fabriek was gevestigd. gelegen.
Als gouverneur van de regio richtte de misdadige Kolomoiski gewapende milities van Oekraïense extremisten op, waaronder neonazi's, die het voortouw namen in het geweld tegen etnische Russen in de oostelijke provincies, die zwaar op Janoekovitsj hadden gestemd en zich probeerden te verzetten tegen zijn gewelddadige omverwerping.
Kolomoisky, die het drievoudige staatsburgerschap heeft van Oekraïne, Cyprus en Israël, werd uiteindelijk verdreven als gouverneur van Dnipropetrovsk (nu Dnipro genoemd) op 25 maart 2015, na een confrontatie met de huidige president van Oekraïne, Petro Porosjenko, over de controle over het staatsenergiebedrijf, maar tegen die tijd had Kolomoisky's team zijn corrupte stempel op de regio gedrukt.
Ten tijde van de krachtmeting tussen Kolomoiski en Porosjenko beschuldigde Valentyn Nalyvaychenko, hoofd van de Staatsveiligheidsdienst, functionarissen uit Dnipropetrovsk van het financieren van gewapende bendes en het bedreigen van onderzoekers, Bloomberg News gerapporteerd, waarbij werd opgemerkt dat Oekraïne is gezakt naar de 142e plaats van de 175 landen in de Corruptions Perception Index van Transparency International, de slechtste in Europa.
Zelfs eerder tijdens Kolomoisky's brutale bewind was Dnipropetrovsk het centrum geworden van de gewelddadige intriges die Oekraïne de afgelopen jaren hebben geteisterd, waaronder de uitzending van neonazistische milities om etnische Russen te vermoorden, die zich vervolgens voor steun tot Rusland wendden.
Nazi's tolereren
Toch zag Kolomoisky's menigte, beschermd door de golven van anti-Russische propaganda die door het Westen raasden, weinig redenen voor terughoudendheid. Onder de door Kolomoisky gesteunde milities bevond zich dus het Azov-bataljon, waarvan de leden marcheerden met swastika's en andere nazi-insignes.

Nazi-symbolen op helmen gedragen door leden van het Oekraïense Azov-bataljon. (Gefilmd door een Noorse filmploeg en vertoond op de Duitse TV)
Ironisch genoeg hebben dezelfde westerse media, die neonazistisch en blank-nationalistisch geweld in Charlottesville, Virginia, van harte hebben veroordeeld, een veel tolerantere houding aangenomen ten opzichte van het Oekraïense neonazisme, zelfs toen die militanten in mei 2014 tientallen etnische Russen in Odessa vermoordden en aanvielen. etnisch-Russische gemeenschappen in het oosten, waar nog eens duizenden mensen omkwamen.
Als het om Oekraïne ging, waren The New York Times en andere reguliere media zo toegewijd aan hun anti-Russische propaganda dat ze heen en weer gingen tussen het minimaliseren van de betekenis van de neonazistische milities en het behandelen ze als bolwerken van de westerse beschaving.
Op 11 februari 2015 publiceerde de Times bijvoorbeeld een lang artikel door Rick Lyman die de situatie in de havenstad Marioepol presenteerde alsof de opmars van etnisch Russische rebellen neerkwam op de komst van barbaren bij de poort, terwijl de inwoners dapper werden verdedigd door de krachten van de beschaving. Maar toen noemde het artikel de sleutelrol die het Azov-bataljon in die verdediging speelde.
Hoewel het artikel veel kleur en details bevatte en een leider van Azov prominent citeerde, werd het feit weggelaten dat het Azov-bataljon uit neonazi's bestond.
Deze ongemakkelijke waarheid dat neonazi’s centraal stonden in de “zelfverdedigingstroepen” van Oekraïne zou de gewenste propagandaboodschap over “Russische agressie” hebben verstoord. Zouden veel Amerikanen en Europeanen immers niet begrijpen waarom Rusland, dat in de Tweede Wereldoorlog zo'n 27 miljoen doden heeft geleden, gevoelig zou kunnen zijn voor de moord door neonazi's op etnische Russen aan de Russische grens?
Dus negeerde de Times in het artikel van Lyman het bekende neonazisme van Azov en noemde het eenvoudigweg een ‘vrijwilligerseenheid’.
In andere gevallen ging de Times terloops voorbij aan de sleutelrol van fascistische militanten. In juli 2015 publiceerde de Times een merkwaardig optimistisch verhaal over het goede nieuws dat islamitische militanten zich hadden aangesloten bij extreemrechtse en neonazistische bataljons om etnisch Russische rebellen te doden.
De dit artikel door Andrew E. Kramer meldde dat er drie islamitische bataljons waren “ingezet in de heetste zones”, zoals rond Marioepol. Een van de bataljons stond onder leiding van een voormalige Tsjetsjeense krijgsheer die de naam ‘moslim’ droeg, schreef Kramer en voegde eraan toe:
“De Tsjetsjenen voeren het bevel over de Sheikh Mansur-groep, genoemd naar een 18e-eeuwse Tsjetsjeense verzetsfiguur. Het is ondergeschikt aan de nationalistische Rechtse Sector, een Oekraïense militie. De Rechtse Sector werd tijdens de straatprotesten van vorig jaar in Kiev gevormd uit een zestal marginale Oekraïense nationalistische groeperingen zoals White Hammer en de Drietand van Stepan Bandera.
“Een andere, de Azow groep, is openlijk neonazi en gebruikt de 'Wolfshaak' symbool geassocieerd met de [nazi] SS. Zonder op de kwestie van het nazi-symbool in te gaan, zei de Tsjetsjeen dat hij goed overweg kon met de nationalisten omdat zij, net als hij, van hun thuisland hielden en de Russen haatten.
Raketten voor Noord-Korea
The Times werd maandag geconfronteerd met een andere ongemakkelijke realiteit toen correspondenten William J. Broad en David E. Sanger beschreven Beoordelingen van de Amerikaanse inlichtingendiensten wijzen erop dat Noord-Korea waarschijnlijk zijn nieuwe en krachtigere raketmotoren levert als een Oekraïense fabriek in Dnipro.
Natuurlijk deed de Times zijn uiterste best om te suggereren dat de schuld nog steeds bij Rusland zou kunnen liggen, ook al is Dnipro een bolwerk van enkele van de meest militant anti-Russische politici van Oekraïne en hoewel Amerikaanse inlichtingenanalisten hun vermoedens hebben geconcentreerd op een Oekraïense regering. fabriek daar, bekend als Yuzhmash.
Het lijkt dus duidelijk dat corrupte Oekraïense functionarissen, mogelijk onder één hoedje met financieel onder druk staande leidinggevenden of medewerkers van Yuzhmash, de meest waarschijnlijke verdachten zijn van de smokkel van deze raketmotoren naar Noord-Korea.
Zelfs de Times kon deze realiteit niet ontwijken door te zeggen: “Regeringsonderzoekers en experts hebben hun onderzoek geconcentreerd op een raketfabriek in Dnipro, Oekraïne.” Maar de Times voegde eraan toe dat Dnipro zich “aan de rand van het gebied bevindt waar Rusland een oorlog op laag niveau voert om een deel van Oekraïne af te breken” – om te suggereren dat de Russen op de een of andere manier de fabriek zijn binnengeslopen, de motoren hebben gestolen en ze hebben gesmokkeld. naar Noord-Korea.
Maar de Times citeerde ook de mening van raketexpert Michael Elleman, die de plotselinge toegang van Noord-Korea tot krachtigere motoren besprak. Een studie deze week uitgegeven door het International Institute for Strategic Studies.
“Het is waarschijnlijk dat deze motoren uit Oekraïne kwamen – waarschijnlijk illegaal”, zei Elleman in een interview met de Times. “De grote vraag is hoeveel ze er hebben en of de Oekraïners hen nu helpen. Ik ben erg bezorgd."
Maar toch, altijd op zoek naar een kans om de schuld op Rusland af te schuiven, voegde de Times er snel aan toe dat “Mr. Elleman kon de mogelijkheid niet uitsluiten dat een grote Russische raketonderneming, Energomash, die sterke banden heeft met het Oekraïense complex, een rol speelde bij de overdracht van de RD-250-motortechnologie naar Noord-Korea.”
Natuurlijk zou volgens die maatstaf – “de mogelijkheid niet kunnen worden uitgesloten” – bijna iedereen onder verdenking worden gesteld. Eén bron die bekend was met de beoordelingen van de Amerikaanse inlichtingendiensten zei dat er zelfs een vermoeden bestaat dat sommige agenten in Israël een rol hebben gespeeld bij het overbrengen van de raketmotoren naar Noord-Korea. De bron citeerde de historische wapenhandel van Israël met Noord-Korea, die teruggaat tot de geheime wapenpijplijn van Israël naar Iran tijdens de oorlog tussen Iran en Irak in de jaren tachtig.
Israël, zelf een schurkenstaat op het gebied van kernwapens, heeft ook een geschiedenis van samenwerking met andere ‘paria’-staten op het gebied van nucleaire proliferatie, waaronder het Zuid-Afrikaanse apartheidsregime, dat zich vóór de democratische verkiezing van Nelson Mandela bij Israël aansloot bij kernproeven.
Kolomoisky cultiveerde nauwe banden tussen Israël en Dnipro door te helpen bij de bouw van een van de grootste Joodse centra ter wereld in de Oekraïense stad, die moeilijke tijden doormaakt sinds de staatsgreep van 2014 de economische banden met Rusland verbrak en de Yuzhmash-fabriek met weinig werk achterliet.

De Oekraïense oligarch Igor Kolomoisky confronteert journalisten nadat hij op 19 maart 2015 een gewapend team leidde bij een inval bij het energiebedrijf dat eigendom is van de overheid. (Schermopname van YouTube)
Maar hoewel de crisis in Oekraïne de levensstandaard van de gemiddelde Oekraïner misschien heeft verlaagd, was zij een belangrijke katalysator in het ontstaan van de Nieuwe Koude Oorlog tussen Washington en Moskou, die lucratieve kansen biedt voor Amerikaanse militaire aannemers en hun vele denktank-apologeten, ondanks de toenemende het risico van een kernoorlog voor de rest van ons.
In het bijzonder hebben Amerikaanse neoconservatieven de verhoogde spanningen tussen het Westen en Rusland als waardevol gezien, zowel bij het opdrijven van de militaire uitgaven als bij het leggen van de basis voor een mogelijke ‘regimeverandering’ in Moskou. De neoconservatieven hebben dat wel gedaan wilde wraak nemen tegen de rol van de Russische president Vladimir Poetin in het frustreren van de neoconservatieve (en Israëlisch-Saoedische) wens om de Syrische president Bashar al-Assad omver te werpen en Iran te bombarderen, dat Israël en Saoedi-Arabië nu als hun belangrijkste regionale tegenstander beschouwen.
De neoconservatieve/Israëlisch-Saoedische belangen hebben veel vreemde bedgenoten voortgebracht wapens die naar Al Qaida-filialen in Syrië stromenen – vanwege Poetins hulp aan Syrië en Iran – de tolerantie van neonazi’s en islamitische militanten in Oekraïne.
De MH-17-zaak
De operatie van Kolomoisky in Dnipro is ook verdacht geworden vanwege een mogelijke rol bij het neerschieten van vlucht 17 van Malaysia Airlines op 17 juli 2014. Volgens een bron die was ingelicht door analisten van de Amerikaanse inlichtingendienst, was Dnipro het middelpunt van een complot om een krachtig wapen te gebruiken. luchtafweerraket om het officiële vliegtuig van Poetin neer te halen op een terugvlucht vanuit Zuid-Amerika, maar in plaats daarvan – nadat Poetins vliegtuig een meer noordelijke route had genomen – schoot de raket MH-17 neer, waarbij alle 298 mensen aan boord omkwamen.

Quinn Schansman, een dubbele Amerikaans-Nederlandse staatsburger, gedood aan boord van vlucht 17 van Malaysia Airlines op 17 juli 2014. (Foto van Facebook)
Om nog steeds niet opgehelderde redenen heeft de regering-Obama de Amerikaanse inlichtingenrapporten over de MH-17-tragedie achterwege gelaten en in plaats daarvan meegewerkt aan het neerschieten van etnisch-Russische rebellen en, impliciet, Poetin en zijn regering.
In het Westen werd de schietpartij met de MH17 een ‘cause celebre’, die een krachtige propagandacampagne op gang bracht om Poetin en Rusland te demoniseren – en Europa ertoe aan te zetten zich aan te sluiten bij sancties tegen Moskou. Weinig mensen durfden de vermeende schuld van Rusland in twijfel te trekken, ook al zaten de 'Rusland-deed-het-argumenten' vol gaten. [Zien hier en hier.]
Nu zet deze Noord-Koreaanse zaak de kwestie van het roekeloze gedrag van Oekraïne opnieuw op de voorgrond: heeft een onbekwame of corrupte Oekraïense bureaucratie deelgenomen aan of getolereerd een plan om krachtige raketmotoren aan Noord-Korea te verkopen en een nucleaire dreiging voor Amerikaans grondgebied mogelijk te maken?
In reactie op de berichten over mogelijke Oekraïense samenzwering in het Noord-Koreaanse raketprogramma heeft Oleksandr Turchynov, secretaris van de Oekraïense Nationale Veiligheids- en Defensieraad, een bizarre ontkenning wat suggereert dat The New York Times en Amerikaanse inlichtingendiensten pionnen van Rusland waren.
“Deze informatie [over Noord-Korea dat mogelijk raketmotoren uit Oekraïne verkrijgt] is op geen enkele grond gebaseerd, provocerend door de inhoud ervan, en hoogstwaarschijnlijk uitgelokt door Russische geheime diensten om hun eigen misdaden te verhullen”, zei Turchynov.
Persberichten over de verklaring van Turchynov lieten twee opvallende feiten buiten beschouwing: dat Turchynov als interim-president na de staatsgreep van februari 2014 militanten van de rechtse Sektor de opdracht gaf de bloedige belegering van het door de rebellen bezette Sloviansk te beginnen, een belangrijke escalatie in het conflict, en dat Turchynov de belangrijkste escalatie van het conflict was. iemand die Kolomojski tot heerser van Dnjepropetrovsk benoemde.
Onderzoeksverslaggever Robert Parry brak in de jaren tachtig veel van de Iran-Contra-verhalen voor The Associated Press en Newsweek. Je kunt zijn nieuwste boek kopen, Amerika's gestolen verhaal, of in hier afdrukken of als e-book (van Amazone en barnesandnoble.com).
het is logisch aangezien het staatsdepartement. heb Moskou nooit de schuld gegeven. Ze wilden deze kwestie duidelijk niet al te openlijk bespreken. Maar hoe kregen de Mossad hun deel?
De joden hebben elk land bespioneerd en in de rug gestoken sinds ze van de boot zijn gestapt en zijn degenen die de raketten verkopen.
Staat Ojr voor Ogre in het Russisch?
Ik ben erg blij dat je weet wie de raketten heeft verkocht. Kunt u ons de gedocumenteerde details geven van wie, waar en wanneer, zodat we deze aan de openbare aanklagers kunnen geven?
Het zouden Somalische piraten kunnen zijn...
Dit was een heel goed artikel en de nazi-informatie is essentieel.
In 2015 werd een video van de nieuwe Oekraïense regering en haar nazi-handlangers getoond:
“In de video is Artyom Vitko, de voormalige commandant van het door de regering gesteunde Loehansk-1-bataljon en nu lid van de Radicale Partij van Oleh Lyashko, te zien terwijl hij achter in een auto zit, gekleed in camouflagekleding en meezingt met een lied van een Russische neonazistische band die de deugden van de nazi-dictator verheerlijkt.” http://www.jpost.com/Diaspora/Ukrainian-legislator-toasts-Hitler-438561
En dan is er dit, opnieuw direct na de verkiezingen:
“Twee maanden nadat in heel Oekraïne lokale verkiezingen werden gehouden, uiten inwoners van de kleine noordelijke stad Konotop hun shock en ontzetting over het gedrag van de nieuw gekozen burgemeester Artem Semenikhin van de neonazistische Svoboda-partij.
Volgens rapporten rijdt Semenikhin rond in een auto met het nummer 14/88, een numerologische verwijzing naar de zinnen “we moeten het bestaan van ons volk en een toekomst voor blanke kinderen veiligstellen” en “Heil Hitler”; verving de foto van president Petro Porosjenko in zijn kantoor door een portret van de Oekraïense nationale leider en nazi-collaborateur Stepan Bandera; en weigerde tijdens de openingsvergadering van de gemeenteraad de officiële vlag van de stad te hijsen, omdat hij bezwaar maakte tegen de Davidster die erop stond. De vlag is ook voorzien van een islamitische halve maan en een kruis.
Svoboda, tot 2004 bekend als de Sociaal-Nationale Partij van Oekraïne, is door Oekraïense joden ervan beschuldigd een neonazistische partij te zijn en hoewel partijleiders een geschiedenis hebben van het maken van antisemitische opmerkingen, is hun retoriek de afgelopen tijd aanzienlijk afgezwakt. jaren waarin ze probeerden mainstream te worden.
Hoewel de partij erin slaagde de reguliere politiek binnen te dringen en 36 van de 450 zetels te veroveren in de Rada, het Oekraïense parlement, leek de steun van de partij te verdampen na de Oekraïense revolutie van 2014, waarin zij een centrale rol speelde. Het heeft momenteel zes zetels in de wetgevende macht.
De partij slaagde er tijdens de recente gemeenteraadsverkiezingen echter in om haar positie te verbeteren, waarbij ze zo'n 10 procent van de stemmen in Kiev behaalde en de tweede plaats behaalde in de westelijke stad Lviv. Voor het grootste deel is Svoboda echter verre van de grootste zorg voor Oekraïense Joden zoals het nog maar twee jaar geleden was.
“Het is een trieste, maar realiteit wanneer antisemieten worden gekozen in lokale bestuursorganen, en zelfs burgemeesters haat en onverdraagzaamheid bevorderen.” http://spitfirelist.com/news/nazis-in-ukraine-hypocrisy-elsewhere-including-israel/
Zoals Dave Emory, een voortreffelijk onderzoek naar alles wat met dascisten te maken heeft, opmerkt:
“Eind januari stelde Trump de man voor “Russische zaken” – CIA/FBI-agent Felix Sater, een oude medewerker van hem en Trumps advocaat Michael Cohen en een Oekraïens parlementariër genaamd Andrii Artemenko stelden een staakt-het-vuren/vredesplan voor voor Oekraïne. Dit is door onze media opgevat als de zoveelste manifestatie van ‘Rusland controleert Trump’.
De feiten laten echter zien dat dit geen “pro-Russische” zet was, maar een ANTI-Russische zet! Naast de banden met de CIA/FBI van Sater moet worden opgemerkt dat Artemenko deel uitmaakte van het Pravy Sektor-milieu in Oekraïne, een van de meest virulente OUN/B-opvolgorganisaties die aan de macht waren in dat achterlijke land.
Sater, Artemenko en anderen werkten aan een plan om Oekraïense kerncentrales te rehabiliteren om elektriciteit op te wekken voor Oekraïne en de Baltische staten, en zo die voormalige Sovjetrepublieken te bevrijden van hun oude Sovjet-elektriciteitsnetwerken. De verouderende Sovjet-netwerken zijn een overgebleven element voor potentiële Russische invloed in deze gebieden.” http://spitfirelist.com/for-the-record/ftr-967-update-on-ukrainian-fascism-the-russia-gate-psy-op-and-the-possibility-of-a-third-world-war/
Felix Sater is de naam om te onderzoeken. Hij was en is waarschijnlijk nog steeds de criminele point-man voor Trumps heen en weer met Rusland.
Nog een opmerking: Andrew Auerenheimer, de oprichter van The Daily Stormer, een fascistische internetsite die internationaal opereert, bevindt zich nu in Oekraïne. David Duke is onlangs teruggekomen van een lesperiode in Oekraïne. En schilden die door de fascisten werden gebruikt om de regering in 2014 omver te werpen, worden nu in Venezuela gebruikt in een poging de regering van Maduro omver te werpen. http://www.reuters.com/article/us-venezuela-politics-protesters-idUSKBN19K26V
Laten we niet vergeten dat de liberale interventionisten onder leiding van Hillary Clinton en Victoria Nuland, en impliciet president Obama, de leiding hadden toen de resultaten van de laatste vrije en eerlijke verkiezingen in Oekraïne door liberale interventionistische acties en dollars aan gruzelementen werden geschoten.
Paardenpuckies.
We hebben momenteel 20 en 30 jaar oude putersystemen in onze ICBM-silo's, maar DOD's eigen woorden van vorige maand.
Het enige dat die raketten veranderden, was het type en het aantal kernkoppen sinds ze werden geïnstalleerd. Ja, ze vervallen.
Ik heb. Duizendmaal meer computerkracht dan toen we het Russische ontwerp van Pershing Missle en zijn geleidingssysteem stalen.
We hebben het doelwit gewijzigd van 30 meter naar 10 meter en met al onze expertise op het gebied van drijfgassen en het brandgegevens- en geleidingssysteem is het bereik slechts met 170 kilometer toegenomen.
Nadat ik met Russische en Duitse chemische, elektrische, systeemkwaliteits-, en structurele ingenieurs had gewerkt, ontdekte ik dat het enorme verschil in de voltooiing van de eindproducttijd in hun voordeel was ten opzichte van onze VS met dezelfde disciplines.
zij benaderden en hun mentale processen.
We proberen de zaken doelbewust ingewikkelder te maken, het is een deel van het gebrek aan penis van een nerd, om kont te kussen en egotrippen. Ik sms meer dan jullie denken, jaloezie.
Geen innovatief individu, alles is goedkeuring van de commissie en presentaties volgen degenen die betaald krijgen om sympathieën en antipathieën te beheren, de politiek zelfs tot op laagdrempelig niveau.
Terwijl Amerikanen kunnen zeggen dat ze een naaldpunt kunnen raken en vervolgens kunnen discussiëren over hoeveel engelen op dat punt zaten, als het de bedoeling was om de pin te vernietigen, waarom zouden ze zich dan zorgen maken over een plusbor minus 05 inch, dan blaas je gewoon de f'n-pin weg.
We hebben de afgelopen veertig jaar vertrouwd op in het buitenland opgeleide natuurkundigen en de chemische, nucleaire expertise van buitenlandse volkeren.
De hedendaagse jigh-schoolstudenten hebben een mentaal vermogen dat ver uitstijgt boven wat experts in het verleden hadden.
De onzin die door hedendaagse experts naar voren wordt gebracht, is alleen maar omdat ze toegang hebben tot de middelen en niet door uitzonderlijke mentale vermogens ten opzichte van hun medemens.
Het lanceren van een kernkop in de juiste baan is tegenwoordig meer mechanisch dan in het verleden.
We hebben het niet over het sturen van schepen naar planeten waar je constante monitoring en correcties nodig hebt om daar te komen.
Waarom lagen Rusland en India ruim tien jaar voor op de Amerikaanse Boeings-satellieten in een permanente baan om de aarde?
Trol BS.
ja, de nerd zonder peniscommentaar heeft me overtuigd. de spelfout bracht me een beetje van de wijs. Ik moet toegeven dat ik dacht dat je misschien gewoon een idioot was met een toetsenbord. nu weet ik beter. je hebt een persoonlijk apparaat. Hopelijk zat je niet in het verkeer. Veel onzin in een paar korte paragrafen. doet me denken aan de pamfletten over hoe je het menselijk brein kunt bewaren uit de goede oude tijd.
Waarom lijkt het erop dat Amerikanen denken dat Noord-Koreaanse mensen allemaal zo stom zijn als een rots, gehersenspoelde Neandrathals, Amerikaanse hoogmoed dat onze eurocentrische hersenen en ons onderwijssysteem zo veel beter zijn?
Als we het hebben over technologische expertise, moet je je het beste herinneren dat de hedendaagse raketwetenschappen al meer dan 60 jaar oud zijn, dat onze wiskundige basismiddelen voor de constructie van raketlichamen net zo oud zijn en dat de 30 jaar oude computersystemen binnen de beperkte capaciteit van het meten en controleren van mechanische constructies vallen. vooral geleidingssystemen draaien nog steeds op 30 jaar oude datacapaciteitscomputers.
Als u in uw achtertuin een korteafstandsmisdle met een bereik van 100 tot 200 kilometer wilt bouwen, is dat verdomd eenvoudig: zoek uw behoeften op internet op.
Het bouwen van een kernkop heeft alleen geen toegang tot kernmateriaal.
Ik zeg niet dat Noord-Korea niet kocht in plaats van te wachten totdat hun eigen productiecapaciteiten beschikbaar waren, maar ja, om snel toegang te krijgen tot delfstoffenverdediging betekent: waarom niet kopen.
Leer 15 maanden lang ballistiek met een scheef kruis en leer dat het plaatsen van een kernkop in een patroon dat hoog genoeg is, betekent dat zijn pad wordt bepaald nadat alle brandstof is verbruikt.
Die verdomde dingen hebben geen f'n-piloot nodig om het doel te bereiken.
N . De computervaardigheden van Korea behoren tot de beste ter wereld, ze hebben een buitengewoon goed onderwijssysteem en staan qua geletterdheid onder volwassenen ruim boven de VS.
Hun besten en slimsten in alle vakgebieden worden aangemoedigd om uit te blinken in hun vakgebied, en niet alles is voor militair gebruik.
Enkele van de beste architectonische en mechanische ingenieurs van WordsSideKick.com wonen in Noord-Korea.
En oh ja, ze hebben meer dokters en verpleegsters per duizend dan vijanden in de VS en gratis medische zorg voor iedereen.
En nee, ze gebruiken geen geweerbajonetten of scalpels.
Uw technische punten zijn onjuist: niemand gebruikt eeuwenoude technologie; raketten zijn geen gemakkelijke zaak; en targeten is moeilijk.
Twee jaar na het artikel waarin de nazi-ideologie en activiteiten van het Azov-bataljon werden verdoezeld, is de New York Times er nog steeds mee bezig, maar deze keer op een meer weerzinwekkende manier. Vorige maand publiceerden ze een korte video van een ogenschijnlijk onschuldig ‘zomerkamp’ voor kinderen vanaf zeven jaar, gerund door het Azov-bataljon.
https://www.youtube.com/watch?v=ofE1VBcOEEU
De kwaliteit van die video ziet er vervormd uit op mijn scherm, dus het is misschien beter om de HD-versie hier te zien:
https://www.nytimes.com/video/world/europe/100000005174487/ukraine-summer-camp-learning-to-fight.html
Een andere video over het “Azovets”-kamp, minder dan een week later gepubliceerd door NBC, schetst een griezeliger beeld, ook al bagatelliseert het ook de nazi-achtergrond van Azov. De NBC-video laat zien dat kinderen een serieuze militaire training krijgen en liedjes zingen ter ere van de slachting van de Russen.
https://www.youtube.com/watch?v=CpV16BQfbrQ
Vreemd hoe de ‘liberale’ NYT deze details over het hoofd zag.
De beschrijving van de video van de NYT op hun Facebook-pagina leest als propaganda van een militaire dictatuur:
“Getuige een Oekraïens militair zomerkamp voor kinderen buiten Kiev. Terwijl het conflict tussen Oekraïne en de door Rusland gesteunde separatisten voortduurt, worden zij aangemoedigd zich voor te bereiden om hun land te verdedigen.”
https://web.facebook.com/nytimes/videos/10151237619744999
Uitstekende punten Zakaria. Bedankt.
Op de Russia-gate-thread vroeg Broompilot dit:
Mijn zoektocht naar informatie hierover leverde destijds niets op, maar vanochtend zag ik op een zeer obscure website een link die een interessant verhaal vertelde. Eentje die Big Neocon Media ongemakkelijk moet hebben gevonden.
h**p://www.businessinsider.com/south-korea-no-military-action-north-korea-2017-8
Nu weet ik niet hoeveel invloed de regering van Seoel op de korte termijn heeft op Trump, maar op de lange termijn kan dit een groot probleem worden. Ik kan me voorstellen dat Zuid-Korea kernwapens verwerft en tegelijkertijd de Amerikaanse strijdkrachten eruit gooit. Wie wil er dat een stel verre oorlogshitsers en gekken over hun toekomst beslissen?
Dat is de oplossing voor het probleem, als Japan en Zuid-Korea zelf kernwapens verkrijgen, zullen ze op dezelfde manier op NK kunnen reageren. En het zorgt ervoor dat de Verenigde Staten hun verdediging niet hoeven te garanderen. De volgende vraag die opkomt is: hoe zal China zich voelen met een escalerende wapenwedloop tussen NK, SK en Japan net buiten zijn grens? Als Trump China onder druk wil zetten om actie te ondernemen tegen NK, zullen ze waarschijnlijk reageren, als dat betekent dat de dreiging van een herbewapening van SK en Japan wordt geëlimineerd. Vandaar de verklaring van Zuid-Korea dat het zijn instructies niet langer zal aannemen van Washington.
De enige echte oplossing is de eliminatie van alle kernwapens wereldwijd. Alle andere ‘oplossingen’ vertragen alleen maar de onvermijdelijke holocaust die het bezit van deze wapens uiteindelijk zal veroorzaken. Dat de wereld zich momenteel niet op een eliminatiepad bevindt, doet er niet toe – de waarheid blijft de waarheid – óf gehoorzamen, óf de verschrikkelijke gevolgen ondergaan.
We doen ons uiterste best om wetten te negeren die uiteindelijk niet kunnen worden ontweken.
Mike: “De enige echte oplossing is de eliminatie van alle kernwapens wereldwijd.”
Dat is waar het ons allemaal om zou moeten gaan. De wereldleiders zouden over denuclearisatie moeten praten.
Virginia hallo, Zie mijkmijld, voor een link naar Donbass hierboven en ik zal hier een link geven die echt interessant is.
http://www.globalresearch.ca/the-west-and-international-terrorism/5601928
Bob Van Noy — bedankt voor die uitstekende link (hieronder, hierboven?).
Om John McEnroe te citeren: “Je kunt niet serieus zijn!” De proliferatie van kernwapens vergroot de kans dat ze zullen worden gebruikt uit woede, angst of zelfs per ongeluk. Of de VS er nu direct bij betrokken zijn of niet, een nucleaire oorlog waar ook ter wereld zal een catastrofe zijn.
Helemaal niet waar: een reeks nabijgelegen staten die alleen een eerste aanval kunnen uitvoeren, zijn onstabiel.
Ja, Zach. Ik heb dat verhaal vandaag op de EIR-website gelezen, in de kolom ‘Hot News’ aan de rechterkant. In de linkerkolom staat LaRouchePAC, dat een verhaal vertelt over de professionele provocateurs die aan beide kanten van het Charlottesville-incident zijn geplant, waarschijnlijk door de FBI, en die de import vertegenwoordigen van de Color Revolution-tactieken die in Oekraïne worden gebruikt (via NAZI-aanhangers die in diepe dekking worden vastgehouden , door MI6/CIA en hun meesters; de bestuurskamer-nazi’s van het westerse rijk van The City & The Street) om Trump te verwijderen op grond van racistische en algemene ongeschiktheid, nu VIPS het ‘Rusland-hack’-verhaal heeft vernietigd… allemaal om te VOORKOMEN Elke vriendschappelijke relatie die zich ontwikkelt tussen de VS, Rusland EN China (en het Nieuwe Zijderoute-beleid komt hier, in FDR/New Deal-stijl), Trump’s ECHTE bedreiging voor het Washington/K-street/Wall Street establishment.
Officiële Washingtons waanvoorstelling over wanen
Door Robert Parry
2015/03/10
https://consortiumnews.com/2015/03/10/official-washingtons-delusions-on-delusions/
Is LaRouchePAC toevallig verbonden met Lyndon LaRouche? Als dat zo is, wees je er dan van bewust dat hij en zijn volgelingen bonafide idioten zijn.
Ik waardeer je bezorgdheid, Rob. Ik heb besloten dat DAT allemaal gewoon “karaktermoord” is om mensen weg te jagen van de informatie die ze op hun websites aanbieden. Wist u dat de “Nieuwe Zijderoute” van China het idee was van Lyndon en Helga LaRouche, waar decennialang aan werd gewerkt? Wist je dat Lyndon nu al vijftig jaar campagne voert om de naoorlogse visie van de FDR op een alliantie tussen de VS, de USSR/Rusland en China nieuw leven in te blazen, om de koloniën van de Europese rijken te bevrijden en ze te helpen ontwikkelen (wat China's Nieuwe Zijderoute zegt) beleid precies tot stand brengt) als Soevereine Naties om ze in de VN te brengen? Wist u dat de imperialisten van (voornamelijk, maar niet uitsluitend… de Euro-Garchs allemaal onder een hoedje spelen, maar Groot-Brittannië is de hoeder van de ‘speciale relatie’) Groot-Brittannië dit beleid onmiddellijk stopzette na de dood van de FDR (vandaar alle ‘guerrillastrijders’). oorlogen” sindsdien) en Lyndon heeft sindsdien gewerkt aan het terugdraaien van dit beleid? Zie je HOE dit de “as van het kwaad” van Wall Street/City of London enorm beledigt en sindsdien Lyndon zwart heeft gemaakt/gevangen gezet/geprobeerd te vermoorden? Je ontdekt dingen als je gewoon kijkt waar de ‘autoriteiten’ zeggen dat je niet moet kijken.
Brad, ik denk dat er voormalige leden van de LaRouche-beweging zijn die de dingen niet helemaal zo zien als jij.
http://american-lycurgus.blogspot.com/
Brad, ik heb niet alle hier geposte links gevolgd, maar waarom zien we onze EU- en NAVO-vrienden niet hun mond open doen? Waarom zijn ze zo stil geweest over de Nieuwe Sancties, die zoveel van onze bondgenoten pijn hebben gedaan en de Amerikaanse verkopen hebben gestimuleerd? Lees ik gewoon niet de juiste verhalen? Deze landen zouden zo’n verschil kunnen maken, denk ik.
De individuele naties zitten net zo zeer gevangen in het keurslijf van de EU als wij gevangen zitten in de kliek van Wall Street en City of London. GEEN ENKELE natie in de trans-Atlantische Gemeenschap mag haar eigen regie voeren, in haar eigen nationaal belang.
Het is de aard van het imperium dat de naties die er deel van uitmaken, moeten worden ‘afgebroken’ tot provinciale status, zelfs mislukte staten, als dat is wat nodig is om ze te onderwerpen en onder controle te krijgen, tegenover de heersende oligarchie.
De beste kans om deze kliek te verslaan is dat de VS de gelederen met dit kwaad “breken” en zich in sterke alliantie met Rusland, China, India en Japan aansluiten bij een nieuw Pacific Pact om China’s Nieuwe Zijderoute-beleid te bevorderen, INCLUSIEF breng ze hier in werking... noem het “FDR's New Deal 2”, voor de vergeten mannen en vrouwen die Hillary zo onwetend “Deplorables” noemde.
Brad – klinkt als een goed idee. Rusland en China zouden zich zonder ons kunnen verenigen.
Virginia en Brad, zie dit alstublieft en geef commentaar ...
http://www.aspeninstitute.it/aspenia-online/article/hunter-hunted-trump’s-russiagate-communication-challenge
Brad Owen, “door MI6/CIA en hun meesters; de bestuurskamer-nazi’s van het westerse rijk van The City & The Street) om Trump te verwijderen op grond van racistische en algemene ongeschiktheid”,
Meen je het serieus, Brad Owen?
Hebben de Britten niet het Zuiden tegen het Noorden gefinancierd in de 600,000 doden tellende strijd om de Unie te redden?
Heeft Trump niet alleen de handschoen geworpen ten gunste van de City of London en de Ever Bullish Street (die lage lonen en lage belastingen bevoordeelt/voor de rijken?) ———- “Ze noemen jullie de elite; Ik noem je Mijn Basis”, GW Bush…
De EIR/LaRouchePAC heeft het niet opgegeven Trump in de goede richting te sturen. Als-of-wanneer ze Trump een duim omlaag geven, dan zal ik op borgtocht vrijkomen. Ze zien blijkbaar potentieel in Trump, ondanks duidelijke karakterfouten, en door de jaren heen hebben ze een verbazingwekkende staat van dienst gehad in het nauwkeurig rapporteren van wat er ECHT aan de hand is in de wereld, maar je zou hun werk moeten volgen om dit te zien. Ik volg ze nauwlettend sinds 9 september (waarbij ze de daders binnen een jaar na de gebeurtenis opriepen). Ze mogen de waarheid spreken OMDAT ze zo effectief zijn onderdrukt door het establishment… een vergissing van hun kant, maar dan zijn “De Elite” niet de slimste kleurpotloden in de doos.
Trump zal uiteindelijk moeten worden ontdaan van het idee dat The Street of The City vrienden van Trump zijn, of de belangen van het volk ter harte nemen... MAAR hij WIL consequent samenwerken met en deals sluiten met Rusland en China. Dit is ALLES, en de grootste bedreiging voor het ‘Westerse Rijk’. De Verenigde Staten in bondgenootschap zijn de doodsklok voor het Westerse rijk en voor de oorlog zelf. Trump is zich misschien niet bewust van deze dingen, maar EIR is zich zeker bewust van deze dingen, dus Trump vertegenwoordigt ‘grondstof’ waarmee ze kunnen werken. Hoe hard het establishment ook probeert Trump op te hangen. Hij zal waarschijnlijk een openbaring krijgen over wie zijn vrienden en vijanden ECHT zijn. Zijn enige veilige haven is om uiteindelijk de schoorsteenmantel van FDR te bekleden en die man te WORDEN op wie hij klonk tijdens de campagne.
https://www.strategic-culture.org/news/2017/08/14/ukraine-hosts-us-military-permanently-stationed-on-its-soil.html
Het echte standpunt van het Amerikaanse leger tegenover de nazi's!
Natuurlijk spreekt het leger met gespleten tong, het is de enige die ze hebben! Maar soms overheerst de waarheidsvindingsvork, zoals in hun recente beleefde weigering om het racisme van Trump te kopen. Natuurlijk heeft die andere vork er altijd slotvoorraad en vat in gekocht.
Natuurlijk hebben we allemaal een donkere kant in ons. Dit ontkennen leidt tot veel van onze problemen. Zie het fascinerende boek People of the Lie van Scott Peck.
Pretenties van zuiverheid zijn giftig.
Geweldige link, mijkmijld, bedankt. Het laadt echter langzaam…
Van boven dit bericht.
Dank u, CN, voor het tijdig maken van de analogie na het Carlottesville-incident. En omdat hij een baken van waarheid is in een wereld die steeds fictiever wordt.
Soja Guevara
“Volgens een bron die was ingelicht door Amerikaanse inlichtingenanalisten was Dnipro het middelpunt van een complot om een krachtige luchtafweerraket te gebruiken om Poetins officiële vliegtuig neer te halen op een terugvlucht vanuit Zuid-Amerika, maar in plaats daarvan – nadat Poetins vliegtuig een noordelijker vlucht had genomen – route – de raket heeft MH-17 neergehaald, waarbij alle 298 mensen aan boord omkwamen.” Dit is het eerste dat ik hiervan hoor. Het is een derde persoonsgerucht van een genoemde bron, maar het heeft het voordeel dat het als het laatste en ontbrekende stukje in de puzzel van het MH-3-incident past. Het gewicht van het indirecte bewijs in deze zaak begint de zaak op zijn kop te zetten. Dank aan Robert Parry voor het vasthouden aan dit verhaal.
Gregory – Ik hoorde daar ook voor het eerst van, en het was geweldig!
Zoveel opvattingen die ik had, worden op hun kop gezet vanwege CN – door onafhankelijke journalistiek en doordachte, geïnformeerde commentaren. Dank u, meneer Parry.
Ja, dat is het waarschijnlijke motief voor Oekraïne om MH-17 neer te halen. Het is geen nieuwe theorie, maar dit is de duidelijkste theorie die ik ooit heb gezien.
Poetin zorgt er nu voor dat hij niet over NAVO-landen vliegt. Toen hij de G-20 in Duitsland bijwoonde, vloog hij niet rechtstreeks over Polen, maar om via Finland en de Oostzee.
Veel leiders uit het bedrijfsleven, Republikeinen en gewone burgers spreken zich nu uit over deze cruciale kwestie die de idealen van onze democratie bedreigt. Zullen de mensen op deze blog erbij zijn?
"Democratie"! Wat een wankel woord! Waar? Wat? wanneer? Niet hier, niet nu en voor een lange tijd niet. Dat ben ik met je eens, Mike. Bovendien zijn, zoals al eerder is opgemerkt, het aanprijzen van ‘de rechtsstaat’ – deze symbolische slogans bedoeld voor de slapers in onze samenlevingen. Maar Mike, wat verwacht je als gevolg van een impeachment, daarna Mike Pence, enzovoort? Beschrijf waar we heen moeten en hoe? Een grondige herziening van onze grondwet en regering? Een nieuw systeem? We stevenen af op een economische crash, zeggen ze, en erger dan de vorige. Een crisis kan een kans zijn, maar wat zegt u ervan?
Ik moet bekennen dat ik verbaasd ben over het gebrek aan commentaar hier over de huidige crisis rond de duidelijke onthulling dat president Donald Trump een racist is en voorstander van nazi-fascisten. Deze donkere kant van Amerika en zijn president overspoelt nu de media. Ik denk dat de MSM vindt dat dit weer een handig hulpmiddel is om van Trump af te komen. Maar dit betekent niet dat het ontwaken van Amerika voor de dreiging van een openlijk fascisme dat ons land overneemt op zichzelf niet waardevol is.
Ik moet vragen: vinden degenen onder u die zo standvastig zijn in uw verzet tegen de neoconservatieven en de oligarchen van de diepe staat, het werkelijk goed om een uitgesproken fascist als president te blijven hebben? Denk alstublieft aan de dodelijke macht in de handen van een Amerikaanse president, en aan de liefde voor extreem geweld die een kenmerk is van het fascisme. We hebben nu een fascist die met zijn vinger aan de Rode Knop de uitroeiing dreigt te bewerkstelligen.
Hey Mike K, ik kan niet voor iemand anders spreken, maar ik zal een kort antwoord voor mezelf geven.
Trump is op legitieme wijze gekozen, en degenen die zich dag en nacht aan zijn afzetting hebben gewijd, negeren eenvoudigweg dat 47 miljoen mensen op hem hebben gestemd. Ze doen alsof die 47 miljoen mensen er niet toe doen, niet meetellen en werkelijk de betreurenswaardigen zijn. (Heb ik dat getal verkeerd? Hoe veel het ook waren.) Ten tweede is het niet aantrekkelijk om Mike Pence als president te hebben. Ten derde lijkt het niet uit te maken wie president is. Het establishment regelt de zaken. Ze willen oorlog.
Ik ben het ermee eens dat het mooier zou zijn om een waardiger en sympathieker figuur aan het hoofd van de regering van ons land te hebben. Maar het organiseren van verkiezingen zou heel slecht zijn voor ons land, vindt u niet? Ik hoop dat degenen die dat willen doen, zich zullen bezighouden met een grondige kostenpost –
voordeel analyse.
Wie de laatste verkiezingen ook zou hebben gewonnen, heeft een vervalste verkiezing gewonnen. Er zat geen enkele ‘legitimiteit’ in. Die verkiezingen waren een schande voor de idealen van de democratie. Het “omvergeworpen” zichzelf. Als mensen besluiten dat ze een gestoorde, onstabiele, psychopathische, racistische, fascist als president willen, heb ik al gezegd dat dit ervoor zorgt dat ik aan hun eigen geestelijke gezondheid twijfel. Als deze kwade clown ons in de laatste kernoorlog projecteert, betwijfel ik of ik in de buurt zal zijn om te zeggen: “Ik zei het toch.” In ieder geval zou ik dan waarschijnlijk andere zorgen hebben, net als anderen. Ik vraag me soms af of hier commentaar geven zoals ik het equivalent is van schreeuwen in een leeg vat…..
Virginia, ik ben het er respectvol mee oneens dat Trump het beste is wat we nu kunnen doen. Pence zou slecht zijn, maar niet zo slecht als Crazy Donald. Als Pence president zou worden, zou ik samenwerken met degenen die legitieme, onaantastbare redenen zouden zoeken om hem ook af te zetten.
Virginia, … niet zo lang geleden zou ik het met je eens zijn geweest, maar nu elke kans op toenadering tot Rusland lijkt te zijn uitgeroeid, ben ik geneigd te geloven dat Pence de betere optie zou zijn (niet het minste kwaad). Reden: elke catastrofale gebeurtenis onder Trump zou worden afgedaan als een anomalie onder een onstabiele leider. Pence zou een waar instrument van de Deep State zijn en een ramp onder zijn presidentschap zou de MSM dwingen te informeren naar wat zij tot nu toe heeft genegeerd. Helaas is het hoe dan ook een catastrofe, maar op de een of andere manier denk ik dat de kans het grootst is dat er een economische ineenstorting aan voorafgaat. Dit wordt al door veel economen in het hele politieke spectrum voor ogen gehouden.
Ik zie weinig verschil tussen Trump en Pence, behalve dat Trump soms de corrupte oligarchie trotseert. Maar de aanvallen op Trump door liberalen zijn een vergissing die voortkomt uit woede. Degenen die Trump aanvallen vanwege zijn slechte binnenlandse beleid, zullen onder andere Repubs niets beters vinden.
Het is gemakkelijk in te zien waarom mensen boos zouden zijn op Trump, maar in feite dienen ze de oligarchie door ons af te leiden van de vernietiging ervan, en de Democraten te behouden voor meer pseudo-liberale bedrog in 2018-20. Ze ruïneren het buitenlandse beleid van de VS, het enige goede beleid dat Trump had, en provoceren en overdrijven zijn onzorgvuldige daden en slechte identiteitspolitiek. Dit is een zeer ernstige fout, georkestreerd door de Democraten voor de Repubs.
Trump ontslaan en ons concentreren op het dumpen van de oligarchie en haar duopolie is onze enige hoop.
Moet zeggen dat ik het ermee eens ben. Het Amerikaanse volk zal geen enkele Noord-Amerikaanse Maidan ‘winnen’. Een omverwerping van de regering, of die nu in het congres of op straat plaatsvindt, zal niet herstellen wat de meesten van jullie denken te herinneren als een verlicht democratisch bestuur. Wie en wat er ook volgt na zo’n scenario, het zal nog erger zijn. Het zal een waar despotisme zijn dat wordt afgedwongen door een niet-gekozen leider die autoriteit krijgt van een stel congresleden of generaals die ervoor hebben gekozen niet samen te werken binnen de regels van onze bestaande grondwet.
Zoals ik elders heb gezegd, is onze beste gok dat de Democraten van hun hoogpaard de Russia Gate afstappen, die ze hebben gemaakt uit pique van absurde leugens, en met zowel het Republikeinse Congres als de gekozen Republikeinse president kunnen communiceren onder de noemer van de grondwet om COMPROMIS-wetgeving te maken voor zover mogelijk om uit deze disfunctionele patstelling te komen. Zelfs als er niets wordt bereikt (behalve het voorkomen van een sluiting van de regering of het in gebreke blijven van de staatsschuld), zullen de debatten over de kwesties in de kamers van het Congres in ieder geval de aandacht van het publiek vestigen op wat er mis is met dit land en zijn regering.
Misschien kunnen dan de eerste stappen worden gezet om de corruptie en incompetentie uit te roeien waar beide grote partijen last van hebben, die duidelijk niet de belangen en waarden van de meeste Amerikanen vertegenwoordigen en veel meer concurrentie in de politieke arena kunnen verdragen, terwijl er speciale aandacht wordt besteed aan de oligarchen die Anon noemt en die beweren de regering, de infrastructuur, de hulpbronnen en de legers van dit land te bezitten voor hun persoonlijk gewin. Washington ziet er niet alleen slecht uit, het is tot in de kern verrot en moet aan het licht worden gebracht. Dat bereik je niet door simpelweg Donald Trump tot zondebok te maken, hem de deur uit te gooien en te verkondigen dat de natie onmiddellijk is getransformeerd in wat je denkt dat het zou moeten zijn in je dromen. Dat zou niets meer zijn dan een oppervlakkige manipulatie van de optica door insiders van de Deep State. Maar dat is wat de venters je proberen te verkopen.
Anon en Realist -- Jullie hebben het allebei echt gezegd, in bijna een antwoord op wat ik Mike K vroeg in een post van 1:22 uur hieronder, zoals …wat zou er gebeuren als …? Dat vooruitzicht zou ik niet verwachten. Beide partijen moeten goed in de spiegel kijken en dat beeld vergelijken met wat wij allemaal zien als de behoeften van ons land. Bedankt voor uw vooruitziende opmerkingen.
Eigenlijk zei Trump: als iemand een pistool oppakt, knuppelt of met een auto over mensen heen rijdt, heeft hij vanuit politiek oogpunt geen plaats in de Amerikaanse samenleving, geen uitzonderingen. Blijkbaar vinden de progressieven dat er voor Antifa een uitzondering moet worden gemaakt: dat ze schedels mogen inslaan als die schedels gedachten bevatten die in strijd zijn met de progressieve agenda. Ik zou liever in het Amerika van Trump zijn dan in een Amerika dat zulke uitzonderingen maakt, sorry.
Mike, BobH, DFC - misschien hebben jullie allemaal gelijk. Je maakt goede punten. Ik zou graag zien dat Trump de steun in zijn basis verliest, en dan: opruiming. Het is duidelijk, en we moeten er allemaal bewust van zijn, dat er een nucleaire dreiging bij de eerste aanval bestaat, net als bij McCain, Graham en anderen. Het is ongelooflijk dat iemand in deze tijd zo zou denken/praten/hopelijk niet handelen
Mike, de verkiezingen waren vervalst; dat wil zeggen, MSM GAF Trump vrije tijd en dus de verkiezingen! Niemand lijkt hen de schuld te geven van dat fiasco. Dus, Mike, wat je ook doet, verlaat ons niet. We hebben je gemist toen je je o zo lange wandeling maakte!
Ja! Terwijl de DNC ervoor zorgde dat het democratische nominatieproces werd gecorrumpeerd, zodat Bernie nooit zou kunnen winnen, zorgde de door de democraat aangestuurde MSM ervoor dat geen enkele andere reguliere Republikeinse kandidaat kon winnen (Wikileaks: Pied Piper Strategy) door Trump $ 2 miljard aan gratis media-aandacht te geven, waardoor hij verdronk. alle andere Republikeinse kandidaten weg. Ondertussen zorgden het DOJ, de NSA en de FBI ervoor dat Hillary's server- en funderingsproblemen nooit het levenslicht zouden zien.
Dus organiseerden ze de droomverkiezing, Hillary versus een Freak die geen kans had om verkozen te worden. En hun troef was de s_x-tape van Billy Bush, voor het geval Trump Frankenstein te machtig zou worden. Dan vernemen we dat de MSM al bijna een jaar eerder op de hoogte was van de Billy Bush-tape, en als ze journalisten waren geweest, in plaats van democratische shills, zouden ze deze vóór/tijdens het Republikeinse nominatieproces hebben vrijgegeven, waardoor ze ervoor zorgden dat Trump nergens in de buurt zou komen. nucleaire knop. In plaats daarvan speelden ze er politiek mee en de Amerikaanse kiezers gaven hen hun reet. (Helaas heb ik trouwens heel vroeg op HRC gestemd, voordat Wikileaks uitkwam, omdat ik geen idee had van DJT; alleen al de gedachte aan een kermisblaffende reality-tv-ster in het Witte Huis had mijn beslissing tot een uitgemaakte zaak gemaakt.) Nu, om de een of andere reden vragen de Democraten mij om bezorgd te zijn dat Trump nu de president is!?
Het is allemaal te rijk. En ik kan je ronduit vertellen dat als expat die in het buitenland woont, de rest van de wereld wil GEEN DEEL van de Amerikaanse democratie, omdat ze het nu zelf heeft gezien. Ik kan me voorstellen dat de Russen en de Chinezen er hetzelfde over denken: beter Poetin en Xi Jinping dan de hypocrisie van de valse vrijheid van het Amerikaanse systeem.
Lincoln Abraham zei het het beste: “Als het hierop aankomt, zou ik er de voorkeur aan geven te emigreren naar een land waar ze geen pretentie hebben van liefdevolle vrijheid – naar Rusland bijvoorbeeld, waar despotisme puur kan worden opgevat, en zonder de basis van hypocrisie.”
DFC, GOED GEZEGD!
Ik ga stellen dat DJT eerder een onwetende onwetende is dan een racist. Als hij gedwongen zou worden om 'racisme' onverwachts te definiëren, zou ik verwachten dat hij zichzelf belachelijk zou maken door een mondvol onsamenhangende woorden te spuien.
Idem voor de Klan en de nazi's en alle andere rechtse idioten. Ik voorspel dat de man echt gelooft dat het zijn van een KKK-demonstrant niet anders is dan welk ander type dan ook. Recht op leven? Anti-abortus? PETA? Het zijn allemaal ‘belangengroepen’ van gewone Amerikanen en moeten per ‘definitie’ goede, aardse mensen bevatten.
Dus waar is al die ophef over? Omdat hij een oude rijk is mannetje die waarschijnlijk nog nooit in zijn leven een dag fysiek werk heeft gedaan, heeft Trump een aantal machtige vreemde opvattingen over alles. Omdat hij miljardair is en President en u en ik niet; zijn standpunt wordt geschat op ongeveer tien miljoen van dat van ons.
Minstens.
De Oekraïense ‘journalisten’ schreeuwen dat dit artikel is besteld door het Kremlin en dat dit laster is. Toch is niemand in Oekraïne bereid NY Times aan te klagen).
Nou, het vermelden van het aantal Russen dat stierf in de strijd tegen de nazi's zou misschien juist zijn, maar dan moet je ook de miljoenen Oekraïners in gedachten houden die door hongersnood zijn vermoord (de Holodomor), wat verklaart waarom zij de nazi's als bevrijders begroetten. Het oostelijke deel van Oekraïne werd zo weinig getroffen door de hongersnood dat Stalin duizenden Russen naar dat gebied deporteerde om de landbouw weer aan de gang te krijgen, wat waarschijnlijk verklaart waarom dat gebied nu pro-Russisch is.
Dit is wat ik heb gelezen, maar ik besef dat er in deze giftige tijden niets kan worden gezegd zonder ervan beschuldigd te worden een instrument van propaganda te zijn.
De Donbass, Oekraïne. https://www.youtube.com/watch?v=jyt4nX7WCao
Bedankt Mike. Wat een ongelukkige locatie in Geo-strategie. Dat een ogenschijnlijk kleine groep ‘intellecten’ zou besluiten dat dit de scheidslijn was, heeft hen gedoemd. Ik hoop dat het deze keer kan worden gestopt zonder massaal bloedvergieten.
Ik zou er ook aan willen toevoegen dat deze video de “ter plaatse” gevolgen weergeeft van Zbigniew Brzezinski en Henry Kissinger en de simplistische continuïteit van het denken in het buitenlands beleid dat geen contrapunt lijkt te hebben.
De NYT is alleen maar bezig met de bron van de raketmotoren, omdat zij en Washington allebei weten dat die motoren uit Oekraïne kwamen. Rusland is uiteraard niet geneigd Washington met verdere ‘provocaties’ aan te zetten. Ze zouden er gek van worden, en ze zijn niet suïcidaal. Wanneer Washington definitief bewijs heeft om Rusland ergens de schuld van te geven, zoals bijvoorbeeld de gasturbines voor elektriciteitsopwekking op de Krim, die in Rusland zijn gebouwd maar onder licentie van Siemens, een Duits bedrijf dat toegeeft aan de Amerikaanse sancties tegen Rusland, dan zal Rusland krachtig worden beschuldigd , vergezeld van hoofdstuk en vers van al het bewijsmateriaal.
Wanneer het bestaande bewijs Rusland zou vrijpleiten, zoals bijvoorbeeld het neerschieten van de MH-17 door Oekraïense milities, wordt het onderzoek herhaaldelijk uitgesteld en lijkt er nooit definitief bewijs te komen, maar Rusland krijgt nog steeds de schuld… en hun aangedragen bewijs wordt niet toegelaten. Washington doet al het mogelijke om valse verhalen te construeren om Rusland in een vals daglicht te plaatsen, en het maakt hen niet zoveel uit wie hun list kan doorzien, omdat hun goede Europese vazallen niet zouden durven bezwaar te maken!
Ik ben heel benieuwd wat er precies zou gebeuren met een lid van de NAVO of de EU dat afwijkt van het door Washington gedefinieerde voorbehoud. Ik hoopte dat Duitsland, Oostenrijk en/of Frankrijk eenzijdig actie zouden ondernemen tegen de Nord Stream-sancties, maar tot nu toe alleen krekels uit hun hoofdsteden sinds Trump het wetsvoorstel ondertekende. Washington heeft Deutsche Bank eerder dit jaar al bijna failliet verklaard met een boete van 14 miljard dollar voor het ‘witwassen’ van Russische fondsen. Trouwens, wie ‘krijgt’ al dat geld dat Washington andere landen ‘boet’ voor het overtreden van de eenzijdig opgelegde sancties? Ik weet zeker dat het niet naar een goed doel gaat. Kortom, het is diefstal door de Amerikaanse overheid, heb ik gelijk? Weet iemand anders anders?
Realist, ik hoop dat je het niet erg vindt als ik hier binnenkom om het ermee eens te zijn, en ook toe te voegen dat ik het eens ben met Virginia, die volgens mij een uitstekende analist is, en de slotverklaring van MaDarby enigszins.
Robert Parry is er, denk ik, eindelijk in geslaagd om het allemaal in één stuk samen te vatten. Voor mij is dit eindelijk allemaal logisch. Het bedrog gaat terug op onze vreselijke fouten in de Tweede Wereldoorlog, met name ‘Operatie Paperclip’, het verborgen probleem van het aanhoudende fascisme in Duitsland en Oekraïne en de ongekende connecties van Amerikaanse medeplichtigheid aan de veiligheidssector.
Ik ben vooral geïntrigeerd door de link met The NY Times.
Bedankt Realist, ik heb het gevoel dat dit een behoorlijk onthullende draad gaat worden. Bedankt Robert Parry!
Ik ben bang dat uw hoop dat een EU-land de boodschap zou afdwalen, misplaatst was. Als je de Griekse crisis zou volgen en het boek “Adults in the Room” van Yanis Varoufakis zou lezen, zou je weten dat de EU volledig door Duitsland wordt gecontroleerd. Merkel is er in geslaagd de EU met haar sycofanten te overladen en heeft gedaan wat Duitsland door oorlog niet kon doen: een Europa creëren dat een Duits imperium is. Frankrijk heeft geen macht meer en is volledig overgeleverd aan Berlijn. (Ik denk zelfs dat alleen Duitsland de “Franse” kernwapens zou kunnen lanceren.)
Dus Berlijn vindt het prima als Washington zijn centrale bank (Deutsche Bundesbank) omverwerpt door een boete op te leggen die groter is dan zijn totale activa? Dit is adembenemend.
Voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog waren er machtige krachten – vooral de oligarchie – die de nazi’s wilden steunen. Hun rechtvaardiging was – in hun religieus extremisme – dat de nazi’s ‘christenen’ waren, terwijl het bestaan van de goddeloze CCCP – moreel onaanvaardbaar was. Na de oorlog werden de nazi-geheime diensten opgenomen in de CIA.
Deze liefdesrelatie met de nazi-ideologie is diep verankerd in de ideologie van het ‘exceptionalisme’ en de Amerikaanse macht.
Verder vind ik het moeilijk te geloven dat het rijk zo boos is over het feit dat deze motoren naar NK gaan. De VS kunnen ze in een mum van tijd van de aarde wegvagen, ook al hebben ze honderd raketten. Het zou het imperium daadwerkelijk kunnen helpen in zijn roofzuchtige vraag naar wereldheerschappij door China en Rusland op een ander front aan elkaar te binden, zoals de VS voortdurend provoceren in de Zuid-Chinese Zee en India (een volwaardig lid van het neoliberale imperium) nu China uitdaagt en provoceert. langs zijn grens.
In werkelijkheid gaat een groot deel hiervan terug naar de Eerste Wereldoorlog en de overeenkomsten met de omstandigheden van toen zijn vandaag de dag nog steeds aanwezig. Maar goed, voor Amerika begon de geschiedenis pas toen de televisie werd uitgevonden – de geschiedenis is ‘I Love Lucy’ en iets over Vietnam.
Nazi's als christenen. Misschien wil je dit YouTube-filmpje eens bekijken. (start om 36:15)
Het genie van de moderne wereld – Friedrich Nietzsche
https://www.youtube.com/watch?v=vzcD-LCKuNs
De nazi's beschouwden het christendom als een ‘slavenreligie’ die prioriteit gaf aan het zorgen voor de slechtsten in de samenleving in plaats van het bevorderen van de leiders/meesters. Nietzsche merkte op dat toen Rome de goden van de keizerlijke cultus aanbad (die sterke leiders weerspiegelden), zij voorspoedig waren en toen zij het christendom (de slavenreligie) adopteerden, zij vielen. Nietzsche geloofde dat Darwin het bestaan van God weerlegde en dat als ‘God dood was’, waarom volgde de mensheid dan nog steeds de rudimentaire morele leringen van een fictieve God? Nietzsche geloofde dat de mensheid een ‘nieuwe moraal’ moest creëren die feitelijk de ‘leiders en meesters’ verheerlijkte boven de minder bedeelden. Zo kreeg het nazisme zijn volle vorm met de creatie van het idee van het ‘Meesterras’.
Sterker nog, deze ideologie kreeg de voorkeur van de christenen boven de goddeloze CCCP en de troeven van de oligarchie bleven intact.
Interessante punten; blijkbaar was het een Amerikaanse militaire strategie uit het begin van de Tweede Wereldoorlog om zich niet te verzetten tegen de nazi-agressie tegen de USSR, hoewel dat meer anticommunistisch dan pro-nazi lijkt, net als het gebruik van Duitsland en voormalige nazi-wetenschappers na de oorlog om zich tegen de USSR te verzetten.
De kern van het rapport van Michael Elleman is dat Noord-Korea niet in staat is de motoren te produceren die worden gebruikt in de raketten die het lanceert, en hij gelooft dat de motoren uit de voormalige Sovjet-Unie moeten komen. Hij identificeert twee bedrijven die over de expertise beschikken om dergelijke motoren te produceren: het Russische Energomash-concern en het Oekraïense Yuzhnoye. In zijn rapport kiest Elleman niet tussen beide en neigt hij naar de Russische optie. Hij wijst erop dat Noord-Koreanen in Oekraïne zijn veroordeeld voor pogingen om rakethardware van Joezjnoje te bemachtigen en dat die fabriek dicht bij de door Rusland gecontroleerde ‘worst’ van Donetsk-Lugansk ligt. Hij wijst er ook op dat niets erop wijst dat de Oekraïense regering of zelfs leidinggevenden van Joezjnoje erbij betrokken waren. De mening van de heer Parry lijkt te zijn dat de Russen niet de schuld kunnen krijgen omdat er “geen bewijs” is, maar juist omdat er “geen bewijs” is, moeten de Oekraïners schuldig zijn!
Bovendien is de verklaring die Michael Elleman zou hebben afgelegd, volgens het NYT-artikel, niet aan de NYT afgelegd, maar in een interview met een niet nader genoemde andere partij waarnaar geen link wordt gegeven. Aangezien de verklaring het rapport ronduit tegenspreekt en ik geen spoor van het oorspronkelijke interview kan vinden, duidt dat op nepnieuws, van welke oorsprong dan ook. De heer Parry beschuldigt media als de NYT voortdurend van oneerlijkheid, en doet dat zelfs in dit artikel, dus ik weet zeker dat hij die mogelijkheid geloofwaardig zal vinden.
Zoals ik al eerder heb opgemerkt, is het pro-Poetin-kamp in de VS steeds meer en steeds openlijker anti-Israël. Het idee dat Oekraïne wordt bestuurd door een ‘vreemde bedgenoten’-coalitie van neonazi’s en joden is echter meer dan ik bereid ben te slikken!
Tot slot: als Noord-Korea wordt bewapend door neonazi's, ongeacht uit welk land ze ook komen, is dat dan geen goede reden om oorlog te voeren tegen Noord-Korea?
“Tenslotte, als Noord-Korea wordt bewapend door neonazi’s, ongeacht uit welk land ze ook komen, is dat dan geen goede reden om oorlog te voeren tegen Noord-Korea?”
Je denkt misschien dat oorlog een “levensvatbare” oplossing is voor politieke conflicten, maar je had inmiddels moeten merken dat de meesten van ons hier dat niet doen.
Bovendien, als het de neonazi's zijn die de motiverende factor zijn voor uw bloeddorst, waarom adviseert u Washington dan niet gewoon oorlog te voeren tegen Oekraïne, aangezien zij de bron zijn van het neofascisme in Europa?
“Zoals ik eerder heb opgemerkt, is het pro-Poetin-kamp in de VS steeds meer en steeds openlijker anti-Israël. Het idee dat Oekraïne wordt bestuurd door een ‘vreemde bedgenoten’-coalitie van neonazi’s en joden is echter meer dan ik bereid ben te slikken!”
Ik weet niets van het “pro-Poetin-kamp in de VS” – er zijn zeker heel verschillende mensen die verschillende opvattingen hebben over verschillende onderwerpen. Wat Israël betreft moet worden opgemerkt dat het neutraal bleef in het conflict tussen Rusland, Donbass en Oekraïne, ondanks enige kritiek van de Verenigde Staten hierop. In tegenstelling tot de VS en de EU had Israël geen sancties tegen Rusland ingevoerd en heeft geen agressieve anti-Russische retoriek gebruikt zoals de VS, en heeft normale betrekkingen met zowel Oekraïne als Rusland, terwijl het de heroïisering van nazi-collaborateurs uit de Tweede Wereldoorlog in het huidige Oekraïne heeft bekritiseerd.
We mogen Joden en Israël zeker niet samenvoegen. Er zijn Joodse mensen in veel landen, sommigen in regeringen, en omdat ze Joods zijn, zijn ze zeker geen Israëlische handlangers. Dat Oekraïne ‘door Joden wordt geregeerd’ klinkt belachelijk, maar in letterlijke zin is het gedeeltelijk waar; de Oekraïense premier Volodymyr Groysman is onbetwist Joods (het is op de een of andere manier grappig dat er valse geruchten waren dat de vorige premiers Timosjenko en Jatseniuk Joods waren, maar toen werd Groysman, een echte Joodse premier, benoemd). Een Joodse premier past uiteraard niet in het idee dat Oekraïne een ‘nazi-regering’ heeft, maar dat zou sowieso niet waar zijn. De openlijk rechts-extremistische partijen Svoboda en Right Sector hadden slechte verkiezingsresultaten, en hoewel extreem nationalisme zeker sterk aanwezig is onder de regeringspartijen in Oekraïne, kunnen ze nauwelijks nazi’s worden genoemd.
Maar het zou onjuist zijn om hieruit te concluderen dat rechtsextremisten en nazi's geen invloed hebben in het huidige Oekraïne. Ten eerste: hoewel Svoboda en de Rechtse Sector faalden bij de verkiezingen, werden op andere lijsten nationalisten gekozen wier afstand tot rechtsextremisten nauwelijks erg groot is. Maar ten tweede, en nog belangrijker, zijn de belangrijkste machtsinstrumenten van de fascistische groeperingen in Oekraïne na de staatsgreep niet de verkiezingen en het parlement. Ze hebben gewapende paramilitaire groepen over het hele land en intimideren mensen. Als een lokale politicus iets zegt of doet wat hem niet bevalt, bestormen gewapende mannen soms hun gebouwen (en vaak hoeven ze dat niet te doen omdat mensen bang zijn en alles vermijden wat hen zou kunnen mishagen). Toen de aanklager zijn bevindingen over het bloedbad in Odessa presenteerde, moest hij vanwege bedreigingen vluchten.
Vaak stellen deze niet-gekozen paramilitaire groepen beleidsagenda’s op. Toen ze een volledige blokkade van Donbass begonnen, maakte de Oekraïense regering eerst bezwaar omdat dit in strijd was met de economische belangen van Oekraïne – nu moet Oekraïne veel duurdere steenkool importeren –, maar al snel gaf de Oekraïense regering toe en deed wat de extremistische milities wilden.
Het is dus minder tegenstrijdig dan het op het eerste gezicht lijkt. De Oekraïense regering bestaat uit een aantal uiterst rechtse mensen, zoals Turchynov, en gebruikt nationalisme om de aandacht af te leiden van economische mislukkingen en corruptie, maar het is als zodanig zeker geen nazi-regering. Maar de Oekraïense regering is niet erg machtig en heeft niet echt een machtsmonopolie in het huidige Oekraïne. Daarom zijn het in veel gevallen de gewapende paramilitaire groeperingen ter plaatse die de facto het beleid bepalen, en velen van hen kunnen dat redelijkerwijs ook doen. nazi's genoemd.
“Tenslotte, als Noord-Korea wordt bewapend door neonazi’s, ongeacht uit welk land ze ook komen, is dat dan geen goede reden om oorlog te voeren tegen Noord-Korea?”
Noord-Korea heeft een veel sterker leger dan de landen die de Verenigde Staten de afgelopen decennia hebben aangevallen (Grenada, Joegoslavië, Irak in 2003, …). Deze eerdere oorlogen hadden vaak desastreuze gevolgen, maar wat de militaire kracht van deze landen betreft, was het duidelijk dat ze niet veel weerstand konden bieden. Hoewel de mogelijkheden van de langeafstandsraketten van Noord-Korea twijfelachtig zijn en waarschijnlijk kunnen worden onderschept, kan Noord-Korea zeker Amerikaanse militaire bases in Zuid-Korea en Japan aanvallen, en zelfs als alleen conventionele wapens zouden worden gebruikt, zou een zeer groot aantal slachtoffers vallen. in Noord- en Zuid-Korea en waarschijnlijk Japan zou dit waarschijnlijk veel verder gaan dan wat we de afgelopen decennia hebben gezien in door de VS geleide oorlogen. Ik denk dat ik voor zo'n gigantisch bloedbad pleit, alleen maar vanwege enkele feiten over een van de landen waar Noord-Korea mogelijk wapens heeft gekocht.
Vraag de GI's die in Korea hebben gevochten hoe zwak de Koreanen waren/zijn. Gewoon heel slecht gedacht.
Omdat ik normaal gesproken niet naar de namen van posters kijk tijdens het lezen, kwam ik op dit punt een beetje tot stilstand en vroeg mezelf af: de trol?
Zeker!
Nee
Geweldige analyse, Michiel. Laat u niet neerslachtig maken door de negatieve reactie van de CN-echokamer. Iedereen die daadwerkelijk de tijd neemt om de analyse van Michael Elleman aandachtig te lezen, zal beseffen dat hij niet een soort openlijke samenzwering tussen de regeringen van Oekraïne en Noord-Korea suggereert. In plaats daarvan stelt hij een veel plausibelere theorie voor: westerse pogingen om de Oekraïense regering te destabiliseren mislukten en leidden tot een niet door de overheid gesanctioneerde uitkomst die ze hadden moeten verwachten. Deze interpretatie laat de VS op geen enkele manier vrijuit. Het bewijst alleen maar dat elke actie een gelijke en tegengestelde reactie heeft.
https://www.iiss.org/en/iiss%20voices/blogsections/iiss-voices-2017-adeb/august-2b48/north-korea-icbm-success-3abb
“Omdat de RD-250 niet langer wordt gebruikt door operationele raketten of lanceerinrichtingen, worden de faciliteiten waar de verouderde LPE’s zijn opgeslagen waarschijnlijk losjes bewaakt. Een klein team van ontevreden werknemers of onderbetaalde bewakers op een van de opslaglocaties, en met toegang tot de LPE's, zou kunnen worden verleid om enkele tientallen motoren te stelen door een van de vele illegale wapenhandelaren, criminele netwerken of transnationale smokkelaars die actief zijn in de Verenigde Staten. de voormalige Sovjet-Unie. De motoren (minder dan twee meter hoog en één meter breed) kunnen worden gevlogen of, waarschijnlijker, per trein door Rusland naar Noord-Korea worden vervoerd.”
“Dit betekent niet dat de Oekraïense regering erbij betrokken was, en niet noodzakelijkerwijs de leidinggevenden van Joezjnoje. De werknemers van de Joezjnoje-fabrieken in Dnjepropetrovsk en Pavlograd waren waarschijnlijk de eersten die te lijden hadden onder de gevolgen van de economische tegenslagen, waardoor ze vatbaar werden voor uitbuiting door gewetenloze handelaars, wapenhandelaren en transnationale criminelen die actief zijn in Rusland, Oekraïne en elders.”
Laat u niet misleiden; ‘Kenny’ is een rechtse propagandist die helemaal geen analyse maakt, alleen maar excuses:
1. Hier spreekt hij het bewijsmateriaal tegen door te zeggen dat de heer Perry de onwaarschijnlijke mogelijkheid negeert dat Rusland de motoren heeft geleverd aan een onstabiel buurland wiens raketproeven het heeft betreurd. Zelfs Stalin zou NK niet helpen, en vandaag de dag is het veel waarschijnlijker dat Rusland zijn eigen wapens laat bewaken, dan een failliete Oekraïense fabriek in een oorlogsgebied waar NK de motoren probeerde te bemachtigen. De heer Parry negeert terecht de meest onwaarschijnlijke hypothese over de oorsprong op dit punt in het verhaal.
2. Hij spreekt zichzelf tegen door te beweren dat er geen bewijs is voor beide mogelijke oorsprongen, maar geeft wel toe dat NK de motoren bij Dnipro heeft gezocht, wat aantoont dat zij geen Russische hulp konden krijgen.
3. Zijn claim van een ‘pro-Poetin-kamp in de VS’ is absurd. Niemand verzint buitenlandse monsters behalve rechtse tirannen en hun opportunistische sycofanten, die valselijk met de vlag poseren om binnenlandse macht voor zichzelf op te eisen en hun morele superieuren van ontrouw te beschuldigen. Zij zijn de ware vijanden van de democratie,
De heer Parry heeft geen “samenzwering tussen de regeringen van Oekraïne en Noord-Korea” gesuggereerd, maar eerder het werk van oligarchen of corrupte personen die banden hebben met de failliete fabriek.
"Dhr. Parry negeert terecht de meest onwaarschijnlijke hypothese.”
Nee, eigenlijk lijkt de heer Perry de meest onwaarschijnlijke hypothese te ondersteunen. De meest WAARSCHIJNLIJKE hypothese, zoals ondersteund door Michael Elleman, is dat een stel laaggeplaatste agenten besloten om wat geld te verdienen door de RD-250-motoren aan NK te verkopen zonder medeweten van de overheid. Als u het er niet mee eens bent, kunt u een link plaatsen naar een bezienswaardigheid die uw bewering ondersteunt. Zo niet, dan kun je gerust je mond houden.
Nee, het artikel verwijst naar de Dnipro-oligarchie door op te merken dat “het duidelijk lijkt dat corrupte Oekraïense functionarissen, mogelijk onder één hoedje met financieel onder druk staande leidinggevenden of werknemers van Yuzhmash, de meest waarschijnlijke verdachten zijn.” Er staat niet dat de regering van West-Oekraïne er rechtstreeks bij betrokken was, en merkt op dat zij Kolomoisky op verzoek van de VS heeft gedumpt.
“Kenny” maakt steevast valse kritiek op deze site en injecteert anti-Russische propaganda, en uw terugkeer naar belediging diskwalificeert uw steun aan hem.
Er zijn hier vandaag veel roekeloze, onverantwoordelijke berichten die eigenlijk voor oorlog pleiten. Ik ben blij dat er hier nog een paar coole koppen zijn die zich verlaten op een rationele analyse voordat ze iets zeggen. Veel ‘no shows’ van betrouwbare stamgasten vandaag. Ik vraag me af of de site goed functioneert. Ik kreeg eerder de melding 'Kan geen verbinding maken met de site'.
Ik ben er zeker van dat de goede mensen van Guam opgelucht zullen zijn als ze weten dat alle nucleaire apparaten die hun kant op komen, zullen worden vervoerd door raketten die zijn vervaardigd in een land waarvan de regering is gefinancierd en geïnstalleerd door de vorige Amerikaanse Democratische regering. Een regering die volledig wordt gesteund door de huidige Republikeinse regering.
Het moet bijzonder geruststellend zijn voor al het militair personeel dat op het eiland is gestationeerd, en voor hun families, om te zien wat hun belangrijkste politieke partijen kunnen doen als ze samenwerken.
Een punt dat de heer Parry maakte in zijn artikel: “…de basis leggen voor een mogelijke ‘regimeverandering’ in Moskou”, ik ben bang dat dat precies is wat mij vandaag te binnen schoot toen ik onderzoek deed naar de film, artikelen en video’s van Browder/Magnitsky. . Er is daarover nogal wat online uit Rusland. De overtuiging lijkt te zijn dat Browder voor de CIA werkte en een plan voor het witwassen van geld uitvoerde, terwijl hij ook iemand rekruteerde en trainde om uiteindelijk tegen Poetin op te treden. Het zou kunnen dat Browder veel heeft geregeld voordat hij in '05 of '06 uit Rusland werd verdreven. Ik hoop de documentaire van die Russische journalist te zien; dat is wat ik zocht.
Bedankt Virginia. Zie mijn reactie hieronder aan Realist…
Dit is een interessante achtergrondinformatie over het hele Kolomoiski-criminaliteitscomplex. De mogelijke rol van de Kolomoiski-operatie bij het neerhalen van Nederlandse vliegtuigen is nieuw voor mij, hoewel ik er zeker van ben dat anderen meer kennis hebben over deze feiten en ik weet dat de heer Parry er niet mee aan de slag zou gaan zonder volledige kennis. Dan is er nog de vraag: waarom raketten leveren aan Noord-Korea? Zou het kunnen dat het bedrijf Kolomoisky, als gevolg van het feit dat het bedrijf Kolomoisky als zakelijke bron was afgesloten van Rusland als gevolg van het succes van de staatsgreep, banen zocht waar ze die maar konden vinden, en dat Noord-Korea de beste vooruitzichten leek. Wanneer de corruptie een kritische massa bereikt, zoals duidelijk het geval is geweest na de Amerikaanse staatsgreep in Oekraïne, gebeuren zulke dingen. Ik zie het probleem pas echt worden opgelost als de mislukte staat onder de buurlanden wordt verdeeld of op de een of andere manier met Rusland wordt verbonden.
Zoals Robert Parry opmerkte, is het NYT-artikel van Sanger en Broad, met zijn dwangmatige vermelding van Rusland in een artikel over een made-in-Oekraïne-probleem, een vreemd amalgaam van belangrijk – maar politiek ongemakkelijk – nieuws, en de gebruikelijke laffe russofobie die de Times levert elke dag.
We moeten onze troepen nu naar Oekraïne sturen, om deze schurkenstaten op de zwarte markt uit te roeien van het verkopen van wapens aan internationale terroristische staten en om de Oekraïense democratie te beveiligen tegen toekomstige Russische destabilisatie – zal Poetin twee keer moeten nadenken over het doorkruisen van de VS met Amerikaans pantser een paar honderd kilometer van Moskou!
DFC: Hoe ben je zo vroeg in die stomme opmerking terechtgekomen?!
MIJN VERMOEDINGEN WORDEN HIER GEACTIVEERD:
We moeten dus eigenlijk geloven dat de NYT per ongeluk is gebeurd een nieuwsbericht tegenkwam dat ze geen andere keus hadden dan het af te drukken?
Het is al lang een doel om Oekraïne te laten opnemen in de NAVO en de EU. Dus als er raketmotoren naar Noord-Korea worden verscheept, ogenschijnlijk door schurkenstaten binnen de Oekraïne, wat is dan een betere manier om dit te stoppen dan door het opzetten van militaire bases en een Amerikaans inlichtingenapparaat? Hoeveel MSM-consumerende Amerikanen zouden blij zijn als er troepen naar Oekraïne zouden gaan als Noord-Korea gegarandeerd geen toegang zou hebben tot raketmotoren die een nucleaire oorlog in de Stille Oceaan bedreigen? Klinkt als een voorstel waar het hele land zich achter kan scharen en Trump zou niet bij machte zijn om het tegen te houden.
Jeuk voor een nucleaire oorlog DFC?
Het lijkt erop dat een paar Ukro-nazi-stamgasten vanuit ICH hierheen zijn gemigreerd.
dat is gek. buiten het bereik van het gezond verstand.
Wat een reeks dubbele valse vlagaanvallen levert dit op.
Ja, hoewel het vooraf geïnstalleerde nucleaire apparaat in werkelijkheid de valse vlag-gamechanger is: er is geen onbetrouwbaar leveringssysteem nodig, en niemand kan zeker weten waar het vandaan komt: ze kunnen alleen maar raden aan de hand van het puin, de grootte, enz., wat dubbelzinnig en gemakkelijk te vervalsen, en rechtvaardigt dus geen nucleaire reactie. Er is aangetoond dat gissen op basis van recente politieke gebeurtenissen valse vlaggen veroorzaakt, zoals de Syrische gasaanvallen. Als een conventionele invasie met nucleaire ondersteuning op handen zou zijn, zou een valse vlagaanval op de agressor die ernstige schade veroorzaakt waarschijnlijk een nucleaire aanval op het doelland bespoedigen in plaats van de invasie af te schrikken, dus het doelland is de minst waarschijnlijke oorzaak. Maar ontkenning door het doelland zou elk daadwerkelijk nucleair afschrikmiddel dat zij zouden kunnen hebben opgeven, omdat het claimen of demonstreren van hun soortgelijke afschrikmiddel hen zou betrekken bij de echte valse vlagaanval. Geen enkel land in de buurt van het doelland zou zo’n valse vlagaanval uitvoeren.
Demonstratie van vooraf geïnstalleerde afschrikkingscapaciteiten door een dergelijk apparaat op een afgelegen locatie binnen het conventionele agressor-land te gebruiken, en te beweren dat er meer in steden zijn geïnstalleerd, zou misschien geen nucleaire tegenaanval uitlokken, en zou zeker een conventionele invasie afschrikken. Het zou ook de oorlogszuchtige factie en de propagandamedia in het agressieve land in diskrediet kunnen brengen.
U lijkt een verstandige, goed geïnformeerde en coherente bijdrager te zijn. U hebt waarschijnlijk veel meer kennis over nucleaire apparaten dan ik. Weet u wat de waarschijnlijkheid is van een accidentele spontane ontploffing van een van die baby's die worden vervoerd in een onderzeeër met ballistische raketten of in een B-1- of B-2-bommenwerper? Ik vermoed dat het bijna nul is, maar of dat absoluut haalbaar is of niet, weet ik niet. Ik begrijp de kritische massa en hoe de explosieve triggers reageren op bewaakte luchtdruk (een functie van de hoogte) wanneer elk onderdeel volgens de specificaties werkt. Welk risico draagt de mensheid door zoveel van deze sukkels in een oogwenk te laten lanceren? En als er iemand zou vertrekken in een silo of in het magazijn van een vliegdekschip, zou dat dan iets anders zijn dan sabotage of een valse vlag? Zou dit te wijten kunnen zijn aan willekeurige kwantumfluctuaties in een bepaald circuit? Of moeten we onmiddellijk wraak nemen op onze favoriete vijanden als er eentje in San Diego of Norfolk ontploft?
Het zou niet veroorzaakt worden door een natuurlijk proces, en ook niet erg waarschijnlijk door een softwarefout, maar het zou zeker veroorzaakt kunnen worden door een menselijke fout, zoals een malafide militaire eenheid. Ik weet niet of het ontwerp van de commandostructuur overal immuun is voor schurkenstaten. Rampen op het gebied van kernenergie zijn veroorzaakt door gevestigde procedures die duidelijk in strijd waren met technische ontwerpen die waren gebaseerd op analyse van fouten. Ik neem dus aan dat de grote mogendheden hun procedures zorgvuldig hebben ontworpen, en dat kleine machten wordt geadviseerd dit te doen. Maar de uiteindelijke commandanten en hun adviseurs zijn duidelijk slecht geïnformeerd, temperamentvol en daarom onbetrouwbaar.
Bedankt. Dat is ongeveer wat ik dacht.
We hebben geluk gehad. Tweeënzeventig jaar van deze technologie en tot nu toe, wat de wapens betreft, zijn er slechts een paar kernonderzeeërs verloren gegaan in de diepte en één bommenwerper in Spanje... waar het publiek van weet. Er zijn echter veel roestende blikjes kernafval die dwaas op de bodem van de Stille Oceaan zijn gedumpt, wat de ecosfeer al lang vóór Fukushima in gevaar heeft gebracht.
Ironisch dat zogenaamd nuttige kerncentrales vaker catastrofaal hebben gefaald dan de wapens (3MI, Tsjernobyl en Fukushima) die we kennen. Er gingen altijd geruchten dat hele steden zouden worden uitgeroeid door nucleaire ongelukken in de Sovjet-Oeral. (Is de oorzaak van de hete jodiumwolk boven Europa eerder dit jaar ooit achterhaald?)
Het is verschrikkelijk om terug te denken aan de radioactieve neerslag waaraan de wereld werd blootgesteld tijdens de dagen van de atmosferische kernproeven in de jaren '40, '50 en '60. Zelfs de Norks testen tegenwoordig geen kernwapens in de open lucht.
De puntjes waren er al. De vermoedens waren logisch. Ze hadden gewoon verbinding nodig. Het leek op zijn zachtst gezegd verdacht dat het kleine Noord-Korea in zo'n korte tijd zulke verbazingwekkende vooruitgang had geboekt op het gebied van de raketwetenschap, gezien hun middelen. Het was onwaarschijnlijk dat ze het zelf zonder hulp van buitenaf hadden gedaan, vooral gezien de autocratische sfeer. Maar vanwaar? Het is onwaarschijnlijk dat dit China zal zijn.
We weten ook dat de VS een lange geschiedenis hebben in het nodig hebben en opzetten van vijanden, en het bewapenen ervan indien nodig, zodat ze een gevecht kunnen beginnen en het rechtvaardigen dat we met hen oorlog gaan voeren. Waarom zouden de VS tenslotte weigeren overeenkomsten na te komen die de nucleaire ontwikkeling in Iran of NK zouden hebben stopgezet?
Het bleef alleen om de bron te achterhalen. Het enige dat nu nog hoeft te gebeuren, is dat iemand een link legt tussen de Israëlische tussenpersonen en de Amerikaanse rakettechnologie. Het kan niet worden uitgesloten dat de Noord-Koreaanse raketten afkomstig zijn van duistere Amerikaanse militaire bronnen via een aantal zeer cirkelvormige routes.
JGJG – zeer goede post. Bedankt. Amerikaanse rakettechnologie, Israëlische tussenpersonen, Oekraïne, Noord-Korea. Ja.
Dit lijkt zeer waarschijnlijk. Ik heb me ook afgevraagd of er een verband bestaat tussen Pakistan en de NK-wapens, omdat de een verder gevorderd is dan de ander op het gebied van raketten versus kernkoppen. Israël heeft zijn kernwapens waarschijnlijk verkregen uit de Amerikaanse SALT-ontwapeningsvoorraden, en beschikte mogelijk over reserveonderdelen tegen hoge prijzen.
Ik denk niet dat de kwestie de denuclearisering van Nk is (in feite suggereren het artikel en andere soortgelijke artikelen dat NK opgezet is om een schurkenstaat te zijn door NK te voorzien van voldoende nucleaire kennis en raketmotortechnologie om een modeldreiging te ontwikkelen die door propaganda gebruikt kan worden. , vergelijkbaar met massavernietigingswapens in Irak, kunnen worden gebruikt om mensen bang te maken NK is in staat chaos te veroorzaken.
Het lijkt deel uit te maken van een of ander plan om in een positie te komen voor de ontwikkeling en handhaving van een concurrentievrije LNG-markt in de LNG-gas- en olieactiviteiten ? Bijna elke stap: sancties, bedreigingen, regimeverandering, bombardementen geïdentificeerd op basis van locatie, troepen, wapenverkoop, timing en intensiteit kan worden verklaard door te verwijzen naar een marktmodel dat niet-westerse monopolistische gas- (LNG)- en olieleveranciers elke vorm van toegang wil ontzeggen. concurrerende ruimte om deel te nemen aan de olie- en gasmarkten (denk aan Tillerson, Kerry, Hillary)? (zien http://www.zerohedge.com/news/2017-08-12/trump-warns-xi-trade-war-china-begins-Monday Trump waarschuwt Xi: handelsoorlog met China begint maandag door Tyler Durden, 13 augustus 2017 6:36 uur) en herinner je deze link onthullende link http://www.globalresearch.ca/has-narenda-modi-switched-sides/5603805.
In het geval van de NK zouden bedreigingen die werkelijkheid worden door militair machtsvertoon kunnen worden gebruikt om China te dwingen westerse LNG-leveranciers de verzekering te geven dat China van niemand olie en gas (LNG) zal kopen van leveranciers die westerse eigendom zijn, ook al zou de olieprijs en gas is goedkoper uit Qatar, Iran, Rusland, Syrië en Jemen.
Een succesvol gebruik van het karakteriseren van NK als een nucleaire dreiging, en het gebruik van sancties en de militaire opbouw van Oekraïne, India en Japan, zou China voldoende kunnen bedreigen om hen te dwingen ermee in te stemmen geen olie en gas te kopen uit een niet-westerse bron.
Ik denk dat de NK stinkt, een schot is afgevuurd in een oorlog tegen de concurrentie op de open markt en het beperken van de aankooprechten voor olie en gas (LNG).
U zou echt uw hypothese moeten staven dat Amerikaans LNG de basis is van het Amerikaanse beleid, aangezien het duurder is om per schip te vervoeren en veel verder weg dan andere bronnen en markten. Als u LNG-bedrijfsverbindingen aan beleidsmakers voorstelt, zijn er verbindingen nodig.
Zie RT over LNG-concurrentie op https://www.rt.com/business/399893-russia-us-lng-europe-gas/
Terwijl Robert zich concentreerde op de NK-connectie, was Oekraïne een belangrijke bron en doorvoerplaats voor wapensmokkel naar Syrië en Irak, gefinancierd door de GCC via Oekraïense oligarchen.
In feite geconfronteerd met een totale ineenstorting van de economie en een ineenstorting van de munteenheid van 70% in 2014/2015 werd Oekraïne een paradijs voor wapenhandelaren over de hele wereld, met vrijwel geen zee- of luchtgrenscontrole.
Deze wetteloosheid en het feit dat het leger massaal hun voorraden verkocht aan de hoogste bieder was aanleiding voor Amerikaanse dreigementen aan het Kiev-regime onder de noemer om de ‘corruptie’ te stoppen en daarmee Kolomoiski te verdrijven en andere Oekraïense oligarchen zoals Kutchma en Firtash van het IMF af te betalen.
Deze privédiefstal van nationale schatkisten en illegale wapens die met NK en de wereld te maken hadden, veroorzaakte een ruzie tussen Rusland en NK toen Boy Un weigerde de kant van Rusland te kiezen in de kwestie van de Krim, waarbij hij de “territoriale integriteit van Oekraïne” claimde en nu de afgelopen dagen zijn ambassadeur terugriep. vanuit Moskou naar Rusland om te protesteren tegen VN-sancties. De NYT heeft de ongemakkelijke feiten met toespelingen en zoals gewoonlijk loze beschuldigingen van Russische betrokkenheid bij de verkoop van ICBM-motoren aan NK niet vermeld.
Een ander probleem is dat honderden Oekraïense kernwapenspecialisten werkloos of gepensioneerd zijn in Oekraïne en op de rand van hongersnood staan, klaar om elke baan aan te nemen, zoals het adviseren en onderwijzen van Noord-Koreanen in de kernwapentechnologie in Oekraïne en NK.
In feite veroorzaakte de kwestie van NK ICBM's, die onafhankelijk van China of Rusland waren ontwikkeld, schijnbaar, naast andere redenen, zeldzame steun voor op zijn minst symbolische VN-sancties die specifiek tegen ICBM's waren gericht, terwijl werd opgeroepen tot hervatting van de gesprekken over ontwapening van het Koreaanse schiereiland.
Interessant is dat de willekeurige wapenverkoop in Oekraïne “aanleiding was voor Amerikaanse dreigementen aan het Kiev-regime onder de noemer om de “corruptie” en daarmee de verdrijving van Kolomoiski te stoppen” en dat NK “weigerde de kant van Rusland te kiezen in de kwestie van de Krim.” Als u zich bronnen herinnert, zou dit nuttig zijn.
En dit is niet de eerste keer dat Oekraïne betrapt wordt op het verkopen van geavanceerde wapens aan terroristen en aan militaire conflictgebieden, geavanceerde antiradarsystemen aan Irak, kruisraket X-55 aan Iran en tanks aan Eritrea – simpelweg omdat ze veel hebben van de restjes nadat SU was ontmanteld. Als Oekraïner van oorsprong voel ik me zo verdrietig over die staatsgreep en nazi-verheerlijking van wat er tegenwoordig is gebeurd, en over de ongeveer 10,000 mensen die zijn omgekomen in een bloedige burgeroorlog. Daarom denk ik dat de artikelen van Robert zo belangrijk en waardevol zijn en wijd verspreid moeten worden.
Dit verbaast mij niet en ik vermoed dat er nog veel meer strategische onderdelen zitten in die Nee-Koreaanse raketten, die voortkomen uit de vrijemarktwinsten van bedrijven in andere westerse landen, waaronder de VS.
De voortdurende liefdesrelatie van de CIA en de Amerikaanse regering met nazi's, terroristen en alle kwaadaardige mensen of groepen waarmee ze kunnen samenwerken. Het komt allemaal thuis in Amerika, mensen. De kleine fascistische collaborateurs zijn overal om ons heen hun messen aan het slijpen en hun lelijke vaardigheden aan het scherpen. De nuttige idioten in Charlottesville maken deel uit van de lelijke bende, maar er zijn er ook genoeg in kantoren met airconditioning.
Ja, akkoord. In de VS probeert Trump een derde proto-fascistische partij op te bouwen. En het groeit. De nazi-meme vindt weerklank onder veel rechteloze jongeren. En natuurlijk is de opkomst van het fascisme mondiaal.
Zoals Max Horkheimer ooit zei:
'Wie niet bereid is over het kapitalisme te praten, moet ook zwijgen over het fascisme.'
Max Horkheimer (1939)
Welke nationaliteit had Kruschev en hoeveel Oekraïners was hij verantwoordelijk voor hun dood?
Oekraïne maakte een zeer groot deel uit van de Russische militaire zware bewapening en de raket- en ruimtebouwindustrie.
Bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie waren er overal honderden kernkoppen. Oekraïne, waarvan velen tot op de dag van vandaag nog steeds niet bekend zijn.
Zowel Rusland als Oekraïne ontvingen tientallen miljoenen om ze te vernietigen.
Toen Duitsland binnenviel, sloten de Oekraïners zich bij hen aan en werden nog ergere slagers dan de SS, waarbij tienduizenden Joden omkwamen en rebellenstrijders van de oppositie hele dorpen van jong en oud verwoestten.
Ja, Stalin heeft veel Oekraïners gedood tijdens de oorlog, maar ja, Kruschev was ook schuldig, uiteindelijk heeft hij talloze NAZI's en aanhangers opgepakt en uitgeroeid.
Kennelijk heeft hij ze niet allemaal gevonden.
De groepen van Neo NAZI bestaan in veel eurolanden, maar de zwaarste #'s zijn te vinden in Noorwegen, Finland en Zweden.
De Duitse Merkel wist verdomd goed dat door het toelaten van zo’n groot aantal onbeschaafde ME en Afrikaanse immigranten er een enorme opleving zou komen in de nationalistische blanke supremisistische weerslag. Maar meer stemmen voor etnische Duitsers. Politiek.
Historisch gezien heeft de Oekraïense cultuur weinig verlossende genaden gekend, en dit kan vandaag de dag worden gezien terwijl ze zich vrolijk keerden tegen hun eeuwenlange naaste Russische buren.
Een van de meest virulente Joodse naties waar ze vrolijk aan deelnamen aan de jaarlijkse Joodse Pogroms
Het was niet de beslissing van Merkel. Nogmaals, dit werd allemaal georkestreerd door de VS. De VS vertelden Duitsland feitelijk dat het de toestroom zou moeten opvangen of anders. Wat het ‘of anders’ was/is, kan ik niet zeggen: ik durf echter te wedden dat het te maken heeft met andere hulpbronnen (energie is de sleutel). Als Duitsland niet meespeelde, zouden ze zichzelf onderwerpen, en misschien anderen in Europa, tot verminderde energiebronnen (al decennia lang is het grote spel het creëren van energiestromen naar Europa die niet door Rusland werden gecontroleerd]).
Vanaf de eerste dagen van het presidentschap van GW Bush heb ik e-mails gestuurd om zijn regering hierover te informeren. Ik heb ook kopieën naar Obama gestuurd toen hij senator was en daarna als president. Die waarschuwingen over lekkage uit de militaire hardware van Oekraïne en Rusland die de nucleaire capaciteit zal vergroten, worden verkocht aan Noord-Korea. Tegelijkertijd zou ik om authenticiteitsredenen kopieën van die e-mails/brieven sturen. De NY Times en andere media in het Verenigd Koninkrijk en Amerika, waaronder Consortiumnes.com.
Ze hielden er eenvoudigweg geen rekening mee dat dit gebeurde en welke gevaren dit in de toekomst met zich meebrengt. Nu schrijven ze erover als het te laat is.
Gordon.
Bedankt voor je verklaring, Gordon Smith. Ik betwijfel of Robert Parry je brief licht opvatte, maar ik wil dat je weet dat veel lezers hier je inspanningen als heldhaftig zullen beschouwen. Erg bedankt.
Herinnert u zich informatiebronnen over de niet geregistreerde “honderden kernkoppen in heel Oekraïne” bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, die mogelijk in Israël terecht zijn gekomen?
Wie is de pestkop: de Verenigde Staten of Noord-Korea? Gaat Noord-Korea werkelijk een raket afvuren op de VS? Wat betekent diplomatie voor de VS? Ik zal het uitleggen: Noord-Korea geeft zijn wapens op en de VS geven niets op. Willen ze nog een slachtoffer zijn van een “regimeverandering” om een “brutale dictator” te “uitschakelen”?
Dat beschrijft wel de pestkop-definitie van diplomatie, dus ik concludeer dat u de VS als pestkop identificeert.
Het artikel geeft een goede samenvatting van de potentiële terugslag van de Amerikaanse agressie, de intimidatie en bedreigingen aan de grenzen van Rusland, de steun aan extremistische subversieve elementen en de door omkoping veroorzaakte steun aan de schurkenstaten Israël en Saoedi-Arabië. Het is zeer passend dat de corruptie in Oekraïne de verdediging van NK mogelijk heeft gemaakt en de Amerikaanse oorlogszuchtige tirannen van een potentieel doelwit heeft beroofd.
Het is ook een passende terugslag dat de Amerikaanse invasie van Irak, om de band tussen Iran en Irak met Syrië te verbreken. Libanon en Hezbollah, resulteerde in een sjiitische overheersing in Irak, waarbij jihadisten zichzelf in diskrediet brachten bij de soennieten, de alliantie tussen Irak en Iran en de alliantie met Rusland. om dezelfde sjiitische halve maan te restabiliseren.
Het is ook een passende terugslag dat het verlies van de VS in Syrië en de binnenlandse olieproductie Saoedi-Arabië ertoe hebben aangezet om met Irak en Iran te onderhandelen, wat hopelijk het Israëlisch-Saoedische blok heeft verzwakt en heeft geleid tot een sjiitisch-soennitische alliantie tegen Israël, de regionale onruststoker.
Ook een passende reactie op het feit dat de VS zonder enige redelijke reden China proberen te omsingelen, heeft geresulteerd in de vervreemding van de Filippijnen en Zuid-Korea, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan samenwerking boven het worden van bufferstaten voor waanzinnige Amerikaanse proxy-oorlogen.
De meest passende terugslag zullen de onvermijdelijke uitdagingen zijn voor de VS op het westelijk halfrond, terwijl het land blijft proberen Zuid- en Midden-Amerika te domineren met bedreigingen en ondermijningsoperaties. Rusland en China zouden deze landen wellicht kunnen beschermen door investeringen en handelsovereenkomsten te sluiten waarbij de VS worden uitgesloten. Dit zal eindelijk de terugslag naar onze grenzen brengen, en de bevolking van de VS laten zien wat voor bedriegers de oorlogshitsers zijn, die een eeuw lang Wolf hebben geroepen en uiteindelijk wolven naar onze deur hebben gebracht.
Ik zou moeten zeggen dat het een eeuw lang huilen van de communistische Wolf eindelijk kapitalistische wolven voor onze deur kan brengen. Lavrov heeft al gezegd dat een Amerikaanse invasie van Venezuela onaanvaardbaar is. De belangstelling van China voor het uitgestelde Nicaraguakanaalproject is onzeker, maar Iran is geïnteresseerd, en China bouwt een zeer grote haven om te helpen bij het gebruik van het kleinere Panamakanaal.
Het is duidelijk dat terugslag niet alleen in militaire termen plaatsvindt, maar ook in verwarring en verandering in de verwarde web-wij-geweven relaties die bedoeld zijn om de macht en de globalistische agenda te bevorderen. Het jongleren zal niet altijd de terugval bieden voor de Russen, maar de Russen hebben het opnieuw gedaan als excuus voor wat op een dwaalspoor is gegaan, in termen van de verdediging van de VS.
Allianties zullen uiteenvallen en dingen zullen uit elkaar vallen; de illusiefabriek zal niet standhouden. Het is waarschijnlijk geen goed idee om het grootste deel van de wereld tegen jezelf op te zetten terwijl je de hallucinogenen die je tot je neemt in je opneemt tegen de rechtvaardigingen van 'de enige onmisbare natie' en 'de uitzonderlijke natie' om snel rijk te worden en de wereld te regeren.
Enkele gerelateerde websiteartikelen:
*Verschuivende allianties hier over Iran en Turkije die een akkoord sluiten over Syrië
https://sputniknews.com/middleeast/201708161056511457-iran-turkey-syria/
*Saoedi-Arabië en Irak heropenen de grens
http://www.aljazeera.com/news/2017/08/saudi-arabia-reopen-border-iraq-27-years-170815173750439.html
*Saoedi-Arabië zoekt banden met Irak om de banden met Iran te herstellen
http://www.aljazeera.com/news/2017/08/saudi-arabia-seeks-iraq-mend-ties-iran-170813151145632.html
*Lijst van landen die de VS de afgelopen decennia hebben geprobeerd omver te werpen of hebben omvergeworpen
http://www.informationclearinghouse.info/article39625.htm
*600,000 Syriërs keerden tussen januari en juli van dit jaar terug naar huis
http://www.informationclearinghouse.info/47607.htm
Mijn reactie wacht om 1:39 uur op moderatie. Ik zou willen vragen waarom ik niet toesta dat de links worden gepost en de reactie later verwijderen als de geposte URL('s) op de een of andere manier in strijd zijn met de regels? Wat de regels ook zijn op dit gebied.
Opnieuw biedt Consortium News ons een diepgaande blik op een kwestie die ten onrechte door de Amerikaanse massamedia wordt behandeld.
Degenen die de NYT willen verzoeken om Robert Parry tot hun hoofdredacteur te maken, kunnen dat hier doen:
https://www.change.org/p/new-york-times-bring-a-new-editor-to-the-new-york-times?recruiter=72650402&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink
Hoewel de heer Parry misschien de voorkeur geeft aan onafhankelijkheid, en we weten allemaal dat het eigendom van de NYT dit onwaarschijnlijk maakt, en de NYT dit misschien probeert te negeren, is het voor hen leerzaam dat intelligente lezers betere journalistiek kennen als ze die zien. Een petitie toont de zorgen van een veel groter aantal potentiële of verloren abonnees.
Dit is een beter artikel dan wat Parry onlangs heeft gepubliceerd, maar GEEN MANIER! Parry heeft zijn eigen problemen en is een actieve pleitbezorger voor Trump geweest. Ik zal CN nooit nog een cent geven, maar besef dat hij belangrijk werk doet. Sommige bijdragen zijn interessant en informatief. Joe Laura is een idioot met zijn ‘Seth’-bullshit en er zijn er verschillende… waaronder Parry… die ‘onderzoeksnieuws’ in hun eigen privé-vendetta zouden veranderen.
Stiv, ik weet zeker dat je nog nooit aan deze website hebt bijgedragen; je doet je altijd voor als een teleurgestelde donor om aandacht te krijgen. De heer Parry heeft zich nooit voor Trump verontschuldigd, afgezien van het opmerken van valse kritiek, en presenteert vaak verwaarloosde verhalen, maar geen vendetta's. Mr. Lauria's onderzoek van het bewijsmateriaal van Seth Rich is noodzakelijk, waar het ook toe leidt. Het lijkt erop dat u probeert de hillaristen hysterisch te houden over Trump, om zo links te ontwrichten, en u verspilt uw tijd. De meeste lezers hier zien het diepere verhaal van beide kanten, en niemand hier is zo dom.
Zeker niemand dom noemen. Wijzen op mening versus feitelijk onderzoek. Ja, een deel daarvan verschijnt hier, maar dat geldt ook voor veel bs. Veel! Ik geef de voorkeur aan politico of verschillende andere kanalen voor echte journalistiek, inclusief historische achtergrond. Party snijdt er vaak niet in en lees terug..party wil Trump een gratis ritje geven op zoveel dingen dat het misselijkmakend is. Ik ben geen clintoniet, maar herkende Trump wel als een tiran met twee bits. Parry zit soms met zijn hoofd zo ver in zijn kont... ik zou hem op geen enkele manier als hoofd van iets anders willen plaatsen dan wat hij momenteel doet. Een Johnny van één noot... met het risico er zelf een te worden