Israël staat erom bekend een krachtige Amerikaanse lobby te hebben die niet alleen het Congres en de reguliere media beïnvloedt, maar ook Amerikanen intimideert die zijn beleid jegens de Palestijnen durven te bekritiseren, zoals Dennis J. Bernstein beschrijft.
Door Dennis J Bernstein
Er zijn maar heel weinig journalisten in de VS of Europa die de moed hebben om eerlijk te rapporteren over Israëls schijnbaar eindeloze illegale bezetting van Palestijnse gebieden. Persoonlijk ben ik als Joods-Amerikaan en kleinzoon van een gerespecteerde rabbijn ronduit aan de kaak gesteld door pro-Israëlische vertegenwoordigers en hun zionistische lobbyisten in de VS.

Palestijnse jongens bereiden zich voor om Women's Boat te verwelkomen in Gaza, dat op 5 oktober 2016 werd onderschept door de Israëlische zeeblokkade.
Ik ben gestopt met het tellen van het aantal wrede persoonlijke aanvallen die mij als een zelfhatende Joodse antisemiet hebben bestempeld. Hier is er een die mijn aandacht trok, en de aandacht van journalist Robert Fisk van de Independent of London, die ik op een avond introduceerde voor een lezing in Berkeley, Californië, en die vervolgens schreef een artikel over het lot van Joodse journalisten en activisten in de VS die eerlijk durven te schrijven of spreken over Israëls brutale en illegale bezetting van de Palestijnen:
‘Jij verdomde klootzak, zelfhatend Joods stuk stront. Hitler heeft de verkeerde Joden vermoord. Hij had je ouders moeten vermoorden, zodat een stuk joods spul als jij niet geboren zou zijn. Als God het wil, zullen Arabische terroristen je in stukken snijden, Daniel Pearl-stijl, AMEN!!!” Dit laatste verwijst naar wijlen Wall Street Journal-verslaggever Daniel Pearl, die in Pakistan werd ontvoerd en onthoofd.
En op een ander niveau heeft het Israëlische consulaat in San Francisco herhaaldelijk bij mijn managers bij KPFA/Pacifica Radio geklaagd over mijn “pro-Palestijnse terroristen” en “antisemitische” berichtgeving, en mijn schijnbare “haat” tegen de Joodse Staat.
De met een Emmy bekroonde filmmaker en onderzoeksjournalist John Pilger is een van de zeldzame uitzonderingen die zich met hart en ziel in dit cruciale verhaal van onze tijd heeft gestort. Pilger heeft met een tussenpoos van 25 jaar twee documentaires gemaakt over Palestina, met vrijwel dezelfde naam. Palestina is het probleem en Palestina is nog steeds het probleem.
Ik sprak onlangs met Pilger over Palestina en de wreedheid van de voortdurende bezetting, en ook over de verantwoordelijkheid voor het versterken en in stand houden van de bezetting die in de handen van de westerse pers ligt, gebaseerd op onjuiste berichtgeving en, in sommige gevallen, helemaal geen berichtgeving. de brutale realiteit van Israëls ijzersterke bezetting van de Palestijnen, die door veel critici, maar ook door verschillende VN-functionarissen, is bestempeld als een vorm van etnische zuivering die grenst aan genocide.
Ik sprak ook met Pilger over de recente G-20-bijeenkomsten in Duitsland, waar president Trump zijn eerste ontmoeting hield met de Russische president Vladimir Poetin te midden van de Russische waanzin. De nieuwste film van John Pilger is De komende oorlog tegen China. Onlangs hield hij op de Palestine Expo in Londen een ontroerende lezing over de voortdurende strijd voor de bevrijding van Palestina. gepubliceerd door Consortiumnieuws.
Dennis Bernstein: Laten we beginnen met enkele actuele gebeurtenissen. We hebben zojuist de G20-bijeenkomst in Europa gehad, waar veel werd gesproken over de ontmoeting tussen Trump en Poetin en veel actie op straat. Jouw mening over wat daar is gebeurd en wat er gaande is?
John Pilger: Ik denk dat het op twee niveaus erg interessant was. In de eerste plaats was het een duidelijke demonstratie van de voortdurende rebellie tegen afgelegen regeringen, regeringen die vaak terecht als oligarchisch worden bestempeld. Het aantal mensen in de straten van Hamburg gaf die opstand nauwkeurig weer.
Het interessante aan de G20 zelf was dat Duitsland duidelijk van plan was de agenda te bepalen. Merkel wilde haar land naar voren schuiven als de onbetwiste leider van Europa. Sommigen zouden zeggen dat dit al een tijdje geleden is, en nu Groot-Brittannië op de terugweg is, bestaat deze kans wel degelijk. Maar dat gebeurde niet.

President Trump bespreekt zijn ontmoeting met de Russische president Vladimir Poetin op de G-20-top in Hamburg, Duitsland, op 7 juli 2017. (Screenshot van Whitehouse.gov)
De discussie werd toegeëigend door de ontmoeting tussen Donald Trump en Vladimir Poetin. Afgezien van alle groteske, cartoonachtige kwaliteiten van Trump, is het enige waar hij consequent in is geweest het sluiten van een deal met Rusland. Dit heeft hem in grote problemen gebracht, omdat de Democratische Partij en, in feite, de meeste instellingen aan de ringweg in Washington, niet willen dat dit gebeurt. Ze willen dat Rusland een eeuwige vijand blijft.
Zonder Moskou als demon is het heel moeilijk om een groot deel van de machtsinfrastructuur in de Verenigde Staten te rechtvaardigen, vooral de enorme bewapenings- en militaire industrie. Trump heeft dit vrijwel vanaf het begin openlijk betwist. Hoewel hij zich aan de machtspilaren in Washington leek te moeten bewijzen door raketten op Syrië af te vuren, is dit element in zijn presidentschap vrijwel constant gebleven.
Dit was uiteraard de eerste ontmoeting tussen Trump en Poetin. Ze spraken twee uur en twintig minuten en er ontstond naar alle waarschijnlijkheid een soort verstandhouding. Vroeger zou dat goed nieuws zijn. Vroeger heette dit ‘detente’. Tegenwoordig is dit geen goed nieuws, noch in het Amerikaanse politieke establishment en de bedrijfsmedia, noch in grote mate hier in Groot-Brittannië.
De belachelijke beschuldigingen dat de Russen hebben geholpen bij de verkiezing van Trump door zich rechtstreeks te bemoeien met het grote Amerikaanse democratische proces zijn samengevallen met het nieuws dat Trump en Poetin wellicht een soort deal hebben gesloten. Of Trump de afspraken die hij heeft gemaakt om de betrekkingen met Rusland te normaliseren, mag voortzetten, gezien de machtsinstellingen in de Verenigde Staten, is nogal twijfelachtig.
DB: Natuurlijk is de bedrijfspers helemaal niet geïnteresseerd in ontspanning in Syrië. Hun belangrijkste verhaal sinds Trumps ontmoeting met Poetin is dat zijn zoon mogelijk schuldig is aan verraad.
JP: Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets absurds gehoord, vooral omdat de Verenigde Staten zo agressief hebben ingegrepen in het post-Sovjet-Rusland. Gedurende de jaren negentig was de openlijke en tamelijk succesvolle interventie flagrant. En dat deze machtige krachten in de Verenigde Staten geobsedeerd zijn door Russische inmenging in ons verkiezingsproces getuigt van een soort dubbele standaard die moeilijk te begrijpen is.
DB: In het licht van je nieuwe film, De komende oorlog tegen Chinais dit een tijd waarin ontspanning op alle niveaus van cruciaal belang is, omdat de gevaren van het volhouden van de koers zo groot zijn. Het is interessant om te zien dat rechtse haviken in Washington een nieuwe relatie tussen Rusland en China helpen bevorderen. Maar ontspanning is op dit moment het enige antwoord, nietwaar?
J.P.: Ja, dat is zo. Wat nodig is, is een diplomatieke regeling. Helaas doen de Verenigde Staten dat niet meer. Er zijn geen “diplomaten” in de echte zin van het woord. Om nu te zien hoe de presidenten van twee van de grootste kernwapenmachten ter wereld schijnbaar een soort politieke regeling smeden, en het er kennelijk over eens zijn dat ze geen oorlog met kernwapens mogen voeren. Dit is een terugkeer naar de tijd voordat George W. Bush de START-verdragen en andere verdragen afschafte die gedurende zoveel jaren zo nauwgezet tussen de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten tot stand waren gebracht. Het laat zien hoe ver de wereld – op het niveau van haar politieke elite – achteruit is gegaan. De Verenigde Staten zijn voor de meesten van ons een zeer beangstigende visie, omdat kernwapens voortdurend op de achtergrond aanwezig zijn. De kans op een verkeerde lancering van kernwapens is groot.
Neem het geval van Korea, waar de Verenigde Staten hun zeer agressieve zogenaamde “defensie”-systeem THAAD hebben geïnstalleerd, dat een bedreiging vormt voor China. Niemand gelooft ook maar een moment dat deze raketten op Noord-Korea zijn gericht, iets wat de Verenigde Staten op veel andere manieren zouden kunnen aanpakken. De langetermijnstrategie van een opkomend Pentagon is de balkanisering van de Russische Federatie en de intimidatie van China. En als er ook maar een spoortje van enige terugtrekking uit dat standpunt te bespeuren is, zoals het geval zou kunnen zijn geweest tijdens de ontmoeting tussen Trump en Poetin, dan is dat goed nieuws.
DB: En natuurlijk is het zo bizar dat Amerika praat over de rol die China zou moeten spelen en hoe we zo teleurgesteld zijn dat ze niet alles doen wat ze kunnen om THAAD te faciliteren, wat onderdeel is van een strategie om hun land te omsingelen. in wat we weten, wordt ‘de Chinese eeuw’.
John, ik wil graag dat je vertelt hoe je voor het eerst over Palestina begon te rapporteren, en daarna wil ik snel vooruit naar de huidige kwesties.
JP: Ik ging voor het eerst naar Palestina in de jaren zestig en verbleef in een kibboets. Ik kwam waarschijnlijk met de populaire veronderstelling dat Israëls mythen over zichzelf waar waren, dat Israël een goed idee was. Ik heb de verschrikkingen van de Holocaust samengevoegd met de nieuwe Joodse staat. De mensen in de kibboets beschouwden zichzelf zowel als socialisten als als zionisten.
Ik begon de dubbelzinnigheid of het hedendaagse geheugenverlies te begrijpen dat zo wijdverspreid is in Israël. We hadden een aantal zeer levendige discussies, maar we noemden zelden de meerderheidsmensen. Ik zag ze op een avond en er werd naar hen verwezen als ‘hen’, als silhouetten buiten de grenzen van de kibboets. Ik vroeg ernaar en kreeg te horen: het zijn de Arabieren. Eén man noemde hen nomaden. Door alleen maar de vraag te stellen overschreed ik een grens en er volgde een verstoorde stilte. Ik was met goede mensen in de kibboets, ze hadden principes, velen hadden herinneringen aan de verschrikkingen in Europa. Ze wisten natuurlijk dat ze zich op gestolen land bevonden.
Het woord ‘Palestijns’ werd bijna nooit gebruikt, en was eerder een weerspiegeling van de latere opmerking van Golda Meir dat ‘Palestijnen niet bestaan’. Omdat zodra de term ‘Palestijns’ werd erkend, de staat Palestina ook erkend moest worden. Voor mij was het een zeer interessante kennismaking met de buitengewone situatie in Palestina. Ik heb veel geleerd van een geweldige fotograaf genaamd Dan Hidani, die tijdens de oorlog zijn hele familie in Duitsland verloor. We spraken over het onderwerp van de zogenaamde Arabieren en ik heb veel van hem geleerd over de schuld van de kolonisten, die nooit helemaal kan worden verdoezeld. Deze vroege ervaringen hebben mij echt attent gemaakt op het enorme onrecht waar de Palestijnen onder leden, en natuurlijk nog steeds onder lijden.
DB: Mag ik u vragen het verhaal van romanschrijfster Liana Badr te vertellen, omdat het werkelijk iets zegt over wat er met veel Palestijnen is gebeurd en de manier waarop zij zijn behandeld?

Soldaten van de Israel Defense Force patrouilleerden in Nablus tijdens de Tweede Intifada in 2002. (Photo credit: Israel Defense Forces)
JP: In 2002, toen Ariel Sharon premier was en verschillende keren het Israëlische leger en tanks naar de Westelijke Jordaanoever stuurde, arriveerde ik in Ramallah net toen het Israëlische leger zich terugtrok. Ramallah was verwoest en een van de plaatsen die ik bezocht was het Palestijnse Culturele Centrum. Daar ontmoette ik de directeur van het centrum, de bekende Palestijnse romanschrijfster Liana Badr, die nu lesgeeft aan Columbia University. Haar manuscripten waren gescheurd en verspreid over de vloer. De harde schijf met daarop haar fictie en een hele bibliotheek met toneelstukken en poëzie was door de Israëlische soldaten gestolen. Geen enkel boek was bewaard gebleven. Mastertapes van een van de beste collecties van de Palestijnse cinema gingen verloren.
Dit was een aanval op de cultuur van een volk. De soldaten hadden op de vloeren en op de bureaus geplast en gepoept en uitwerpselen op kinderschilderijen gesmeerd. Het was het meest levendige en veelzeggende symbool van wat een koloniale macht doet met de mensen wiens land zij bezet.
Het was een poging tot ontmenselijking, dat is wat deze aanval op het Palestijnse Culturele Centrum vertegenwoordigde. Wat mij ook opviel, was de vastberadenheid van de Palestijnen in deze situatie om niet te voldoen aan wat van hen als slachtoffers werd verwacht. Dat is het meest verbazingwekkende aan de Palestijnen. Terwijl je door het puin van Gaza loopt, waar de Israëli's zo vaak hebben aangevallen, zie je plotseling in de verte een groep schoolmeisjes, prachtig uitgedost in hun gesteven en geperste uniformen en hun haar opgestoken. Het is een visie van opstandigheid en vastberadenheid om door te gaan. Dus de bezetting heeft misschien fysiek gewerkt, maar geestelijk niet. En misschien werkt het in de nabije toekomst misschien niet politiek.
Jaffa-sinaasappelen zijn beroemd over de hele wereld. Eigenlijk is Jaffa een Palestijnse stad die door Israël is ingenomen. Jaffa-sinaasappelen maken deel uit van de mythische geschiedenis van het moderne Israël, het idee dat de woestijn van Palestina groen zou worden gemaakt door de aankomende Joden, die de woestijn zouden laten bloeien. Maar de sinaasappelen en druiven werden feitelijk door Palestijnse boeren verbouwd en de sinaasappelen werden al sinds de achttiende eeuw naar Europa geëxporteerd. Ooit was een nogal melancholische naam voor de stad Jaffa die door de voormalige inwoners werd gebruikt ‘de plaats van droevige sinaasappels’.
DB: Ik wil met je praten over Palestina en journalistiek. Misschien kunnen we aan de ene kant Mohammed Omer vergelijken en contrasteren – die bommen ontwijkt en voedsel voor zijn gezin probeert te krijgen terwijl de drones langs zijn raam vliegen, in een poging de waarheid zo goed mogelijk uit de grond te halen – vergelijk Mohammed Omer met de mensen van CNBC en de BBC.
JP: Welnu, we weten dat het grootste deel van de reguliere journalistiek eenvoudigweg een verlengstuk van de staat is. We hebben gesproken over de buitengewone McCarthy-achtige propagandacampagne die Rusland de schuld wil geven van alles, inclusief het weer. Dat gebeurt omdat de media de propagandavleugel zijn van de instellingen die de macht in het Westen vormen.
Degene die de meest verfijnde propaganda produceert is de BBC. CNN en de anderen zijn slechts grovere versies. Elke waarheid over Israël/Palestina of, algemener, het Midden-Oosten zal niet uit de reguliere media komen. Degenen onder ons die dit weten moeten liever ophouden met met hun hoofd tegen de muur te slaan en zich af te vragen waarom ze niet de waarheid vertellen. Daar zijn ze niet voor.

Een Israëlische soldaat bereidt zich voor op een nachtelijke aanval in Gaza als onderdeel van Operatie Protective Edge, waarbij in 2,000 meer dan 2014 Gazanen omkwamen. (Foto van het Israëlische leger)
Gelukkig zijn er inmiddels veel onafhankelijke bronnen, zoals jouw programma. U noemde Mohammed Omer. We zagen hoe briljant en objectief zijn berichtgeving vanuit Gaza was tijdens de laatste verschrikkelijke aanval in 2014. Zijn eigen familie werd aangevallen, ze hadden heel weinig voedsel en water enzovoort, maar elke dag produceerde hij deze beknopte rapporten van niet meer dan misschien 800 woorden, samen met zijn foto's die je vertellen wat er gebeurde terwijl hij er getuige van was. Het ging over hoe mensen ondanks al het verdriet en lijden nog steeds op de meest bijzondere manieren hun leven leidden.
Met andere woorden, hij deed wat de officiële media in het Westen zelden doen: hij plakte gezichten en namen op mensen, hij beschreef hun levens. Die stukken heeft hij samengebracht in een boek. En er zijn andere journalisten geweest, vooral Palestijnse fotografen en cameramensen, die soortgelijk werk hebben gedaan. Ze maken mij er trots op journalist te zijn.
DB: Ik breng alleen de bedrijfsjournalisten ter sprake omdat zij dit soort omstandigheden in stand houden door er niet over te rapporteren of er verkeerd over te rapporteren.
JP: Vanuit mijn eigen standpunt vind ik het niet te bekijken, tenzij ik het in de gaten houd of deconstrueer. Het is hun censuur door weglating, door verdraaiing, door demonologie. Generaal Petraeus zei ooit dat hij het grootste deel van zijn tijd met de media doorbracht, omdat dat belangrijker was dan het verslaan van de Taliban.
Het goede nieuws is dat veel mensen het niet meer geloven. Een van de elementen van de rebellie die door de westerse samenlevingen rolt, is woede jegens de media. Dit geldt zeker in Groot-Brittannië. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de media zo'n populair onderwerp van debat waren. En er wordt met veel wrok over gesproken. Journalisten moeten nu verantwoording afleggen voor hun daden. Dat is een nieuwe ontwikkeling.
Gisteren publiceerde The Guardian een nogal defensief artikel op de voorpagina over journalisten die ter verantwoording werden geroepen door de overlevenden van de verschrikkelijke brand in de Grenfell Tower hier in Londen. Welnu, dat was tekenend voor het feit dat de media ter verantwoording werden geroepen over een breed scala aan kwesties. Mensen worden zich bewust, ze begrijpen het nu. Ze zijn niet langer simpelweg consumenten van dit soort onzin.
De macht van de media blijft uiteraard bestaan. Maar een van mijn favoriete verhalen is dat er op de avond dat Jeremy Corbyn hier bijna de verkiezingen won, een feestje was bij de krant Times, die uiteraard wordt gerund door Rupert Murdoch. Toen de eerste resultaten binnenkwamen en duidelijk werd dat Labour het zo goed deed, stormde Murdoch naar buiten. Dat was een heel symbolisch moment omdat het betekende dat zijn media, en media zoals de zijne, niet langer de macht hadden om ervoor te zorgen dat bepaalde politici verkozen werden. Twee dagen voor de verkiezingen wijdde The Daily Mail dertien pagina's aan een poging tot karaktermoord op Corbyn. Het had geen enkel effect.
DB: We hadden zojuist Arab Barghouti in onze show, de zoon van Mustafa Barghouti, die zijn vader al twee jaar niet meer heeft aangeraakt. Mustafa Barghouti zit al vijftien jaar in de gevangenis en heeft zojuist een grote hongerstaking geleid. Sterk, welbespraakt, hij kan niet tot zwijgen worden gebracht. Of u noemde Dr. Mona El-Farra, een medisch directeur ter plaatse, die in 2014 een groot deel van haar uitgebreide familie liet wegvagen. Ze dient nog steeds de mensen en vertelt de waarheid aan iedereen die wil luisteren. Het is geweldig.
JP: Ja, dit zijn geweldige mensen en het is behoorlijk inspirerend om in hun gezelschap te zijn. Zelfs te midden van al het bloedbad in de wereld geven ze je een goed gevoel over het feit dat je mens bent.
DB: Waarom denk je dat Nelson Mandela zei dat Palestina de grootste morele kwestie van onze tijd is?

Foto gemaakt door een Israëlische sluipschutter van het hoofd van een Palestijnse jongen in het vizier van een richtkijker.
JP: Er valt veel te bekritiseren over Mandela, maar een van de dingen die interessant en bewonderenswaardig waren aan Mandela was dat hij loyaal was aan degenen die de mensen in Zuid-Afrika die voor hun vrijheid vochten, steunden en solidariteit betuigden. Zeker, gedurende zijn tijd in de gevangenis heeft hij altijd het belang van die solidariteit benadrukt. Met andere woorden: van mensen die bij elkaar staan. Het was een nogal ouderwetse internationalistische kijk op strijd.
Hij bracht de strijd van de meerderheid van de bevolking van Zuid-Afrika tegen het apartheidsregime in verband met het lot van de Palestijnen die worstelden met hun eigen vorm van apartheid. Op dezelfde manier is Desmond Tutu naar de Westelijke Jordaanoever geweest en heeft hij heel openhartig herhaald wat Mandela zei. Tutu zegt naar verluidt dat hij de structuren van de apartheid in Israël/Palestina in sommige opzichten zelfs slechter vindt dan die in Zuid-Afrika.
Ik veronderstel dat Mandela Palestina als de grootste morele kwestie beschouwde, omdat het ging om een volk dat onrecht werd aangedaan. De Palestijnen waren niet de Duitsers, ze hebben het Joodse volk geen vreselijke dingen aangedaan. In feite leefden ze al heel lang vreedzaam met het Joodse volk. Zij vormden de meerderheid van de bevolking in hun land. Joden, moslims en christenen leefden over het algemeen in vrede samen, totdat de staat Israël aan hen werd opgelegd.
Zoals Mustafa Barghouti het stelde: “De zionisten wilden een staat ten koste van de Palestijnen.” Dat bedoelde Mandela. Palestina is een klassiek koloniaal onrecht. [Israël] is de vierde grootste militaire macht ter wereld, gesteund door de grootste militaire macht, de Europese Unie en andere westerse landen, die de vrijheid wegneemt en onderdrukking oplegt aan het Palestijnse volk.
DB: En het idee van een vrij Palestijns volk is er een dat zeer verontrustend is voor de Arabische wereld die op één lijn ligt met de Verenigde Staten. Het lijkt erop dat niemand aan de bevrijding van Palestina wil denken, omdat ze dan aan hun eigen corrupte en wrede dictaturen moeten denken. Palestina is werkelijk een kwestie van oorlog en vrede. Of er ooit vrede zal zijn, hangt af van de vraag of deze mensen ooit weer een plek zullen hebben die ze hun thuis kunnen noemen.
JP: Zeker, totdat de Palestijnen gerechtigheid hebben – op een manier dat zij die erkennen – zal er geen vrede in de regio zijn. In zekere zin leiden alle conflictwegen in deze onrustige regio terug naar Palestina. Als de Palestijnse kwestie zou worden opgelost, zou dat betekenen dat Israël een normaal land zou zijn. Niet tot de tanden bewapend met kernwapens en het intimideren en onderdrukken van de inheemse bevolking, maar een normaal land dat leeft met gelijkheid binnen zijn eigen sfeer. Als dat zou gebeuren, als dat zou worden opgelost, zeg ik niet dat er plotseling vrede zou uitbreken in het hele Midden-Oosten, maar het zou het begin zijn.
DB: Ziet u de boycot-/desinvesteringsbeweging als een hoopvol licht? Het is duidelijk dat de mensen die dit in de VS hebben gesteund, studenten en docenten, zware repressie hebben ondergaan. Maar ziet u dit als een levensvatbare beweging? In sommige opzichten is het gemodelleerd naar de Zuid-Afrikaanse anti-apartheidsbeweging.
JP: Het enige wat je hoeft te doen is kijken naar de reactie in Israël. Ze zijn er doodsbang voor. Ze hebben allerlei vormen van druk uitgeoefend op regeringen, vooral op de Britse, om te voorkomen dat de BDS-beweging invloed uitoefent. Onlangs oordeelde een rechterlijke uitspraak dat lokale raden in Groot-Brittannië inderdaad konden boycotten, desinvesteren en sancties opleggen aan wie ze maar wilden. De Britse regering had hen verteld dat dit niet mogelijk was. Nou, dat kunnen ze.
De BDS-beweging baart het Israëlische regime grote zorgen, omdat zij populair is. In Noorwegen heeft de grootste vakbond het onderschreven. Studentenorganisaties in de Verenigde Staten gaan daarin mee. Mensen hebben hun zegje gedaan en hebben ervoor gestemd. Het vertegenwoordigt een soort lokale democratie. Het is veel wijdverspreider in de Verenigde Staten dan mensen zich realiseren, en het is zeker in heel Europa het geval.
BDS op zichzelf zal geen vrijheid voor de Palestijnen bewerkstelligen. In Zuid-Afrika hebben de sancties ongetwijfeld effect gehad. Maar het blanke Zuid-Afrika slaagde erin de sancties te omzeilen. Toen het land een machtige vriend verloor, toen de regering-Reagan besloot dat Zuid-Afrika meer problemen veroorzaakte dan het waard was en uiteindelijk zijn steun introk, viel het systeem.
Ik ben bang dat dat de manier is waarop macht werkt. Maar er bestaat geen twijfel over dat macht altijd wordt beïnvloed door populaire bewegingen zoals BDS. Uiteindelijk geloof ik dat de oplossing in de Verenigde Staten ligt. Zonder Amerikaanse steun in al zijn vormen zou Israël geen andere keuze hebben dan een normaal land te worden.
DB: Het is interessant om te zien hoe krachtig de reactie is geweest op de boycot-/desinvesteringsbeweging. Professoren zijn hun baan kwijtgeraakt, kinderen zijn in elkaar geslagen. Onder het oppervlak van de bedrijfsmedia weergalmt het echt in de basis.
Dennis J Bernstein is een gastheer van "Flashpoints" op het Pacifica-radionetwerk en de auteur van Special Ed: Stemmen uit een verborgen klas. U kunt toegang krijgen tot de audio-archieven op www.flashpoints.net.
Deze Amerikaanse schrijver van Joodse afkomst werd verslaggever in 2005 tijdens mijn eerste van acht reizen naar beide zijden van de Israëlische Muur, nadat ik Mordechai Vanunu had ontmoet, de Israëlische nucleaire klokkenluider die vanaf 8 jaar 'bevrijd' was. achter de tralies tot 18/24 toezicht onder draconische beperkingen, waaronder het niet spreken met buitenlanders. Vanunu vertelde mij:
“President Kennedy probeerde Israël ervan te weerhouden atoomwapens te bouwen. In 1963 dwong hij premier Ben Guirion toe te geven dat de Dimona geen textielfabriek was, zoals het bord buiten verkondigde, maar een kerncentrale. De premier zei: 'De kernreactor is er alleen voor de vrede.' Kennedy drong aan op een open interne inspectie. Hij schreef brieven waarin hij eiste dat Ben Guirion de Dimona openstelde voor inspectie.
“Toen Johnson president werd, sloot hij met Israël af dat er elk jaar twee senatoren zouden komen inspecteren. Voordat de senatoren op bezoek zouden komen, zouden de Israëli's een muur bouwen om de ondergrondse liften en trappen te blokkeren. Van 1963 tot '69 kwamen de senatoren, maar ze wisten nooit van de muur die de rest van de Dimona voor hen verborgen hield. Nixon stopte de inspecties en stemde ermee in de situatie te negeren. Als gevolg hiervan verhoogde Israël de productie. In 1986 waren er meer dan tweehonderd bommen. Tegenwoordig hebben ze misschien genoeg plutonium voor tien bommen per jaar.”
ONGECENSUREERD “30 minuten met Vanunu”
https://www.youtube.com/watch?v=Kwdz6dLbfok&t=8s
Belangrijk dat zowel Bernstian als Pilgjer de werkelijkheid zo bondig vertellen. Mijn diepste dank.
Het Congres kan er een misdrijf van maken om het publiekelijk niet eens te zijn met de regering van Israël
https://www.youtube.com/watch?v=XyB6phQJ6m4
Het is beschamend om een Joodse achtergrond te hebben.
Nee, dat is het niet. Kinderen kunnen hun ouders, hun ras of hun etniciteit niet kiezen. Ze kiezen niet waar ze worden geboren, hoe ze worden opgevoed, waar ze wonen of wat ze leren. Joden zijn niet beter of slechter dan andere mensen. Het probleem is dat te veel mensen, waaronder te veel Joden, denken dat ze het een of het ander zijn.
Als aanvulling op een eerder punt dat ik maakte over het feit dat Israël Amerikaanse belastingdollars krijgt, overweeg dan het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Israel
[Uittreksel:]
Gezondheidszorg in Israël is universeel en deelname aan een ziektekostenverzekering is verplicht. Alle Israëlische burgers hebben recht op basisgezondheidszorg als een fundamenteel recht. Het Israëlische gezondheidszorgsysteem is gebaseerd op de Nationale Ziekteverzekeringswet van 1995, die alle burgers die in het land wonen verplicht zich aan te sluiten bij een van de vier officiële ziektekostenverzekeraars, bekend als Kupot Holim (???? ????? – “Ziek Funds”) die worden beheerd als organisaties zonder winstoogmerk en die bij wet verboden zijn om Israëlische staatsburgers het lidmaatschap te ontzeggen. Israëliërs kunnen hun medische dekking vergroten en hun mogelijkheden verbeteren door een particuliere ziektekostenverzekering af te sluiten.[1] In een onderzoek onder 48 landen in 2013 stond het Israëlische gezondheidszorgsysteem qua efficiëntie op de vierde plaats in de wereld, en in 2014 op de zevende plaats van de 51.[2] In 2015 stond Israël volgens de Bloomberg-ranglijst[3] op de zesde plaats van gezondste landen ter wereld en op de achtste plaats in termen van levensverwachting.
-
Mensen hier in de VS worden dus verstoken van gezondheidszorg om de Israëlische gezondheidszorg te helpen financieren. Ja, de Amerikaanse financiering van Israëlische militaire “activiteiten” betekent dat Israël die “besparingen” op militaire uitgaven voor gezondheidszorg kan gebruiken.
En het antwoord van de GOP hierop?!!
https://theysaythepenismightier.com/2017/07/21/fleece-the-american-public/
MAAR… de VS subsidiëren de Israëlische gezondheidszorg. De Republikeinse Partij (en de ENORME aantallen Democraten die de anti-BDM-beweging steunen) moeten hiermee geconfronteerd worden.
Wanneer was de laatste keer dat iemand het Israëlische gezondheidszorgsysteem bekritiseerde (zoals ze meestal doen met elk ander land dat iets soortgelijks doet)?
Absoluut...punt goed genomen.
Je bent veel te vriendelijk tegenover Trump over Rusland. Het is duidelijk dat hij van plan is zijn eigen commerciële dynastie op te bouwen met Russisch geld. Zie The Daily Kos https://www.dailykos.com/stories/2017/7/18/1681726/-8th-man-in-Trump-Tower-conspiracy-reinforces-purpose-money-laundering-through-real-estate.
Op onze kosten vernietigt hij graag het erfgoed van parken en natuurbeschermingsgebieden, en internationaal zelfs de lucht die we inademen.
Je gooit ook wel eens een grapje uit naar Nelson Mandela, misschien omdat je vindt dat niemand de lofbetuigingen verdient die hij ontving. Hij was niet perfect, maar hij heeft ons hoop gegeven, of hoe we tegen alle verwachtingen in kunnen overleven.
Wat betreft het steunen van Palestina. Bedankt. Ik heb hier in Westchester NY veel vrienden verloren omdat ik “te sterk” ben geweest in het vertellen van de gemeenschappen hier wat er gebeurt.
Ten slotte denk ik dat verandering kan komen via de VN-leden die in het gebied zijn gestationeerd, en via de EU. Wat houdt een vloot van VN-schepen tegen die in Gaza aanmeren? Of bouwt de EU een landingsbaan?
Charles, Poetin heeft wratten. Misschien zelfs Nixoniaanse wratten, maar hij heeft ook de goedkeuring van het Russische volk en dat blijkt niet uit peilingen. Toen hij Rusland op een respectabele manier overnam, verkochten mooie Russische vrouwen zichzelf voor seks en hadden gangsters de controle over de lokale economieën. Het leek op wat er in Argentinië gebeurde nadat ze hun munt aan de dollar hadden gekoppeld en hun economie was ingestort (een crisis die overigens nog steeds vruchten afwerpt aan Amerikaanse investeerders). ALLEEN HET WAS VEEL ERGER. . De Russen herinneren zich dit en zien ook dat, ook al blijven sommige regio's achter, de Russen zich in een onmiskenbaar betere positie bevinden en dat Rusland weer opleeft. Poetin heeft resultaten geboekt voor het Russische volk. . Als je Daily Kos wilt citeren als informatiebron over welk onderwerp dan ook, dan plaats je jezelf in een hokje. DK is belachelijk geworden. Het is zeker dat Poetin niet in het Amerikaanse belang handelt, maar hij handelt duidelijk in het Russische belang en levert grote winsten op voor het Russische volk. Zijn keuzes zullen de Russen ten goede blijven komen nadat hij over ongeveer tien jaar besluit met pensioen te gaan. Poetin wordt niet gemotiveerd door hebzucht, maar in een wereldwijd economisch systeem waarin de energiehandel gekoppeld is aan de Amerikaanse dollar, zorgt geld ervoor dat de wereld draait. HIJ is een grote speler en dat kost veel geld. Vraag het maar aan de paus of aan Jerry Brown of Bibi Netanyahu. Denk buiten je gebaande paden of doe het niet als je het daar leuk vindt en het gezellig is.
Bedankt voor de bevestiging van wat ik vermoedde dat er gebeurde – wat er met de VS is gebeurd op de vroegere vriendelijke en behulpzame manier jegens de slachtoffers van de internationale tirannie op een schandalige, trieste en ronduit gevaarlijke manier. Sinds de VS in 1960 hun inmenging in de illegale bezetting van Vietnam, vervolgens Cambodja en Laos opvoerden, hebben we een voortdurende stroom van proxy-oorlogen gezien die door onze voormalige vrienden zijn opgezet. De VS hebben allerlei valse retoriek gebruikt om hun schaarse wettigheid voor deze oorlogsmisdaden te verdoezelen, maar het voor de hand liggende antwoord is: “wie profiteert van deze acties. De zionisten, zowel in de VS als daarbuiten, zijn de duidelijke verdachten. Ik ben niet Joods en ik begrijp dat er wereldwijd duizenden fatsoenlijke Joden zijn. Ik hoop alleen dat de fatsoenlijke Joden zich op de een of andere manier kunnen verzamelen – ook al is het in het geheim – om een fatsoenlijke Joden versus Zionistische beweging te organiseren die zo snel mogelijk de krachten zal bundelen met de Palestijnen en andere slachtoffers van het Zionistische Israël en de Zionistische Amerikaanse Republikeinen.
Natuurlijk zijn er veel goede en fatsoenlijke joden, maar het andere type, dat hun samenleving en alle westerse staatsbesturen domineert, vormt een bedreiging voor alle joden en alle goyim. Hun gedrag bevestigt de ergste stereotypen van Joodse controle en verraderlijke invloed, alleen is het helemaal niet verborgen of heimelijk. Het is daarbuiten, brutaal en arrogant, een kracht voor kwaadaardige controle die werkelijk ongekend is in de geschiedenis. Niet de gewone, fatsoenlijke joden die hun leven leiden zoals ieder ander, of de joodse voorbeelden in cultuur en wetenschap, maar de verschrikkelijk rijke despoten, zoals Adelson en honderden anderen, wier directe financiële controle over de westerse politiek en hun invloed in de westerse nepstroom media, en in de financiële wereld en de hoogten van de bestuurlijke macht, is zeker nog nooit eerder gezien, en die NOG STEEDS groeit en onverzadigbaar is.
Israël kan nog steeds pesten in de mainstream, maar toen de ADL vandaag achter een aantal youtubers aan ging, kregen ze prompt te horen dat ze naar de hel moesten gaan, onder gejuich van het internet. Gen XZ heeft er niets van.
In het nieuws…
“De president van Frankrijk zei zojuist dat het bashen van Israël antisemitisme onder een andere naam is.”
“Jean-Luc Melenchon, de populistische linkse leider van Frankrijk, hekelde de Franse president Emmanuel Macron vanwege zijn erkenning dat de Vichy-regering inderdaad de Franse regering was tijdens de Tweede Wereldoorlog, en dat zij – en niet de nazi’s – verantwoordelijk was voor de deportatie van Franse Joden ”
Macron zei wel dat Frankrijk, en niet de nazi's, verantwoordelijk waren voor het oppakken van de Joden.'
Ik wed dat dat de Fransen kwaad maakte.
Kunnen we Frankrijk ertoe aanzetten het over te nemen en Israël 3 miljard per jaar te betalen, zodat we kunnen stoppen?
Macaroon werd als politieke kracht gecreëerd door een kliek onder leiding van een groep Franse joden, waaronder de afschuwelijke Bernard-Henry Levy, met één prominente goy voor plausibele ontkenning. Hij zal doen wat CRIF van hem verlangt. Het verbieden van ELKE kritiek op Israël, een verbijsterende verwaandheid, aangezien 'antisemitisme' nog maar het begin is van hun Messiaanse ambities.
JP is al 40 jaar mijn held en zoals gewoonlijk wordt dit minutieus onderzocht. Wat hij in de Rusland-kwestie niet aan de orde stelt, zijn door de staat gesponsorde doodseskaders en de moord op journalisten die het Kremlin in twijfel trekken.
Oh muh Rusland. Humor toch?
Ander nieuws was dat Trump een einde maakte aan Obama’s programma om miljarden wapens te leveren aan terroristen in Syrië. Obama is 10000 keer erger. Breng de binnenlandse criminelen voor het gerecht en dan kunnen we ons zorgen maken over de onzin van Muh Russia.
Poetin heeft nu hele doodseskaders, toch?
Ergens in El Salvador, Chili, Syrië, Argentinië, Indonesië, enzovoort, enzovoort...
….draaien zich om in hun graf.
Iets eerder maakte ik een fout door op Jimbo's bericht te 'reageren' zonder het helemaal te lezen en zijn tweede bericht nog helemaal niet te zien.
Nu ik dat gedaan heb, vraag ik me af wat hij – als zelfbenoemde “Amerikaanse seculiere Jood” – als oplossing voorstelt.
Miranda, je was me voor.
Er wordt een wetsvoorstel ingediend om BDS-steun tot een misdaad te maken, waarbij de voorgestelde straffen als volgt zijn:
“Iedereen die zich schuldig maakt aan het overtreden van de verbodsbepalingen zal worden geconfronteerd met een minimale civiele boete van $250,000, een maximale strafrechtelijke boete van $1 miljoen en twintig jaar gevangenisstraf.”
https://theintercept.com/2017/07/19/u-s-lawmakers-seek-to-criminally-outlaw-support-for-boycott-campaign-against-israel/
Ja misschien, maar het is ongrondwettelijk, hoewel het veel geld en tijd zou kosten om dat aan de wetgevende macht te bewijzen, vooral bij ons Hooggerechtshof. . Individuele keuzes kunnen niet door de overheid worden gedicteerd. Een PAC heeft het recht om op politiek gemotiveerde wijze op te treden, waardoor het gemakkelijker en goedkoper wordt om dit soort intimidatie te blokkeren. Het probleem is dat, bij gebrek aan een betere term, ‘goy’-wetgevers zich aansluiten bij de zionisten in het Congres en uiteraard bij het beleid van de uitvoerende macht. Er zijn altijd Kushners en Elliot Abramses binnen gehoorsafstand van Amerikaanse presidenten. Opmerkelijk is dat iedereen zichzelf voor de gek houdt, inclusief de arme oude Joe, omdat hij zich in 2016 niet kandidaat stelde voor het presidentschap. Joe Biden, de zelfbenoemde ‘Goy Zionist’. Dat heb ik niet verzonnen. Hij zei het op televisie.
Dit was mijn eerste gedachte…hoe iemand geld achterhoudt of uitgeeft (waarvan mij is verteld dat dit hetzelfde is als praten) is een individuele keuze. Maar net als bij andere relatief recente wetgeving of wetgevingsvoorstellen lijkt overduidelijke ongrondwettigheid niet eens meer aanleiding te geven tot gejammer. Ik weet hoe slecht het Congres is, maar het meest beangstigende waar u op doelt is dat we niet eens op rechterlijke toetsing kunnen rekenen. Wat een treurige gang van zaken is het dat het respect voor de basisbeginselen van de Grondwet zo laag is gezonken dat een dergelijke buitenissigheid zelfs het levenslicht kan zien, laat staan de steun van de meerderheid kan verwerven!
Niets meer uit de mond van “Come on America, we own the finish line” Biden is verrassend. Hij is tenslotte bijna welbespraakt! Net als Barak.
https://theintercept.com/2017/07/19/u-s-lawmakers-seek-to-criminally-outlaw-support-for-boycott-campaign-against-israel/
Verdomd, maar ik ben erg laat met dit onderwerp. Een citaat uit het Intercept-stuk:
Israël duidelijk bezit het Amerikaanse Congres – beide huizen – maar naar mijn mening spelen ze hier met vuur.
Het zijn de waterrechtenverdedigers in Midden-Amerika.
Hun leiders worden vermoord met toestemming van de regering.
Mondiaal gebrek aan respect voor de mensheid wordt toegepast
Onder de Rule of Law Authority – ten onrechte geïmplementeerd.
Met de nieuwe richtlijnen voor de wereldorde geïnitieerd
Onder Trump met hem als hoofdregulator.
Cuomo, een ‘yankee-luitenant’, buigt voor hen/
Het zijn de waterrechtenverdedigers in Midden-Amerika.
Hun leiders worden vermoord zonder toestemming van de regering.
Mondiaal gebrek aan respect voor de mensheid wordt toegepast
Onder de Rule of Law Authority – ten onrechte geïmplementeerd.
Nu de NWO-richtlijnen onder Trump zijn geïnitieerd, waar-
Het zijn de waterrechtenverdedigers in Midden-Amerika.
Hun leiders worden vermoord zonder toestemming van de regering.
Mondiaal gebrek aan respect voor de mensheid wordt toegepast
Onder de Rule of Law Authority – ten onrechte geïmplementeerd.
Nieuwe richtlijnen voor de wereldorde geïnitieerd onder Trump
Kan alleen maar een 4e rijk in de economische wereld bevorderen
De wereld van het kapitalisme/de westerse beschaving
Waar gewone mensen worden betrapt/als pionnen
Onder Regels/heersers van “WET” & ORDER
Het is de politie en het rechtssysteem
dat torent boven gerechtigheid/”Gelijke” gerechtigheid
Wat betekent dat bij immuniteit
Wordt toegepast in een systeem waar gelijke rechtvaardigheid,
Volgens de wet, ? ? ? geldt alleen voor de rijken?
Het probleem met de meeste inspanningen van oprechte en eerlijke journalisten, activisten en analisten die proberen de misdaden van Israël tegen de mensheid aan het licht te brengen en tegelijkertijd proberen het Palestijnse lot aan de wereld bekend te maken, is dat het een zeer beperkte strategie is.
In deze zin gebruiken mensen als John Pilger en vele anderen, samen met veel Joden en een aantal Israëli's, die allemaal proberen gerechtigheid te brengen voor de Palestijnen, allemaal feitelijk “frontale” aanvallen om de Israëlische onverzettelijkheid op dit gebied omver te werpen. Ze vallen de kwestie rechtstreeks aan, waardoor Israëli's, zionisten en hun aanhangers een verdedigingsmechanisme kunnen hanteren dat gedurende vele jaren nauwkeurig is aangescherpt om dergelijke aanvallen af te weren. Het resultaat is dat, hoewel BDS onder andere inspanningen een beetje aan populariteit wint, de kosten voor middelen en zelfs voor emotioneel leed erg hoog zijn, net als bij elke dergelijke frontale aanval; en in dit geval bedoelen we dat we de huidige kwestie frontaal aanpakken.
Deze kwestie wordt min of meer uitgevochten als een politiek conflict, en dat is zeker tot op zekere hoogte het geval. Deze situatie is echter veel meer een psychologische oorlog vanwege de aard van de tegenstander.
De tegenstander is in dit geval geen rationele entiteit. Het bestaat uit sociopaten, die in de populaire Hollywood-cultuur en de reguliere media altijd worden samengevoegd met psychopaten, hoewel er een groot verschil is.
Waar psychopaten verkeerd geboren kunnen worden of, als dat niet het geval is, gevormd kunnen worden door een verschrikkelijk, geïsoleerd trauma, welke omstandigheid zal leiden tot een volwassene of zelfs een jeugd zonder de noodzakelijke gewetensbeperkingen, is een sociopaat iemand die gevormd wordt als resultaat van groepsgebaseerd trauma (dat wil zeggen: familie, sekten, enz.). Sociopaten hebben, in tegenstelling tot psychopaten, een gevoel voor een morele code, ook al is deze afwijkend en exclusief voor de groep die deze definieert. Uw stereotypische Amerikaanse neonazi’s zouden bijvoorbeeld als sociopaten kunnen worden beschouwd, terwijl de meeste bedrijfsleiders in het domein van de psychopathologie zouden vallen. Dit laatste punt is sinds de jaren tachtig met succes geanalyseerd en gecategoriseerd (zie het uitstekende onderzoek over dit onderwerp door de twee psychiaters die de standaard ontwikkelden voor het screenen van psychopaten, ‘Snakes in Suits’).
In beide gevallen kunnen rationele mensen niet onderhandelen of zulke ongeneeslijke, wanordelijke mensen benaderen met rationele redeneringen, tenzij uiteraard blijkt dat een dergelijke redenering in het beste belang is van de mensen die benaderd worden. Dit is de reden waarom de beweging die gerechtigheid zoekt voor de Palestijnen zoveel moeite heeft gehad om veel voldoening uit haar inspanningen te halen. En dat zal nog een hele tijd zo blijven.
Israël krijgt ook nog steeds grote steun van de andere zeer sociopathische politieke infrastructuur op deze planeet, de Verenigde Staten, waar Amerikaanse burgers al jaren mee te maken hebben en die nu mogelijk op het breekpunt voor de hele natie staan. In de VS zie je daarom dat er aan zoveel wetten wordt gewerkt om de steun aan BDS door individuen en bedrijven die dit willen doen, strafbaar te stellen.
Om de Palestijnse kwestie met succes aan te pakken, moet deze dus op dezelfde manier worden aangepakt als bij een conflict op een slagveld, en er zijn veel tactieken die met succes kunnen worden gebruikt, gegeven de wisselende omstandigheden. De huidige tactieken maken slechts deel uit van het spectrum van inspanningen die kunnen worden gebruikt, maar zijn niettemin vrij beperkt in reikwijdte.
De meest prominente en succesvolle tactiek in de hele militaire geschiedenis is echter die van de ‘indirecte benadering’, een term voor het aanvallen van een tegenstander op zijn zwakste punt of op zijn minst overwogen aanval, of beide, die werd bedacht door de Royal Infantry Captain. Liddel Hart. Het eerste gebruik van een dergelijke aanpak bleek te zijn gebruikt door Alexander de Grote tijdens zijn slag bij Arbela in 323 v.Chr. En voorbeelden van succesvol en opeenvolgend gebruik ervan gedurende de geschiedenis van het conflict zijn gevonden en geanalyseerd.
Als we de tactiek van de “indirecte benadering” gebruiken als lens waarmee we de Palestijnse kwestie vanuit een ander perspectief kunnen bekijken, zullen we ontdekken dat we niet alleen extra aanvalspunten op de tegenstander hebben, maar dat deze punten zelfs nog kwetsbaarder zijn dan de tegenstander. aanhoudende misdaden van Israël tegen de Palestijnen.
Vanuit dit perspectief moeten we aanvullende strategieën bieden die zich richten op de verschillende geschiedenissen die allemaal samen de zionisten van hun excuses voorzien dat ze een eigen natiestaat nodig hadden. Gezien het feit dat de meeste westerse joden weinig interesse hadden in het zionisme of de doelstellingen ervan, moesten de zionisten hard werken om hen te overtuigen en faalden ze voor het grootste deel volkomen, tenminste tot de Tweede Wereldoorlog uitbrak.
Met andere woorden, activisten, journalisten en auteurs moeten ophouden onwillig te zijn om de grote memes van onze tijd aan te pakken, die allemaal hun oorsprong vonden in de branden van de Tweede Wereldoorlog en die tijdens het interbellum in de jaren dertig en eerder tot dit conflict leidden. .
Door vandaag de dag het huidige Palestijnse lot aan te pakken, worden op unieke wijze de resultaten aangevallen van wat in 1917 begon tussen de zionistische leiders en de Britse regering. Als gevolg hiervan moet je ook de geschiedenis van de zionistische invallen in Palestina bekijken, die aan het eind van de 19e eeuw begonnen, maar in de jaren twintig en dertig een serieus probleem werden (zie 'Against Our Better Judgment' van Alison Weir). Wat dit laatste punt betreft, beveel ik ook ten zeerste de recente publicatie van Thomas Suarez aan, ‘State of Terror’, een boek dat uitsluitend gebaseerd is op primaire bronnen (originele geschriften van personeel dat ter plaatse was en officiële documenten die destijds werden opgesteld) waarin de zionistische wreedheden in Palestina van 1920 tot 1930.
We moeten ook kijken naar de drie belangrijkste aanstichters van de Tweede Wereldoorlog, te beginnen met Polen na 1935 (na de dood van maarschalk Pilsudski) en zijn toenemende politieke ontberingen jegens Duitsland en zijn eigen fysieke geweld tegen Poolse etnische Duitsers die in Polen woonden in de jaren negentig. tijd, die culmineerde in de massamoord op 5000 Duitsers die in Danzig woonden.
We moeten beginnen met het blootleggen van het ruïneuze beleid dat werd gepromoot door Lord Halifax en uiteindelijk door Winston Churchill en dat bedoeld was om Polen ertoe te brengen een oorlog tussen Polen en Duitsland te ontketenen, en vervolgens Duitsland en Adolf Hitler te demoniseren zodra het conflict begon.
Bovendien moeten het criminele bedrog en de ongrondwettelijke maatregelen die Roosevelt in de Verenigde Staten heeft genomen om Groot-Brittannië te steunen, terwijl het een conflict met Duitsland en vervolgens Japan uitlokte, ook bij het publiek worden gepromoot. Gelukkig wint dit aspect in deze geest wat meer aandacht nu schrijvers nog maar net dit enorme doolhof van criminaliteit van een Amerikaanse president beginnen bloot te leggen, die letterlijk geen idee had van wat hij op het internationale toneel deed.
We moeten beginnen met het ontkrachten van het verhaal dat zowel Adolf Hitler als de Duitse natie op de een of andere manier het kwaad belichaamden dat kort voor en tijdens het conflict in de Tweede Wereldoorlog was geïncarneerd (in 1938 werd Adolf Hitler door het tijdschrift Time uitgeroepen tot ‘man van het jaar’), die beiden zo waren. gedemoniseerd dat er momenteel geen rationeel gesprek kan worden gevoerd over het Derde Rijk, terwijl het bolsjewisme van na 1917 samen met de latere Stalin vrijbriefjes krijgen die genegeerd moeten worden voor de verwoestende misdaden die zij beiden hebben begaan. De demonisering van Duitsland en zijn nationaalsocialisten vond plaats om twee verschillende redenen; ten eerste om de wereld af te leiden van de oorlogsmisdaden van de geallieerden nadat de oorlog was afgelopen, wat werd gedaan door de geallieerden zelf, en ten tweede door de zionisten die begonnen te beweren dat 6,000,000 Joden tijdens een soort holocaust waren vermoord voordat er één enkele, Een legitieme volkstelling was alleen maar uitgevoerd met als enig doel sympathie van de wereld te winnen voor hun plannen om Palestina in te nemen, allemaal gebaseerd op een flauwe brief van Lord Balfour in 1917.
Deze geschiedenissen vormen de basis van wat de Palestijnse crises heeft bespoedigd waar we al tientallen jaren getuige van zijn, terwijl er weinig is gedaan om deze verschrikkelijke kwestie te corrigeren.
We moeten ook begrijpen dat de sociopathologie die in Israël en onder de aanhangers van Israël steeds meer om zich heen grijpt, exact hetzelfde type sociopathologie is dat al tientallen jaren de basis vormt van de Amerikaanse politiek, en praktisch sinds het begin in de eerste plaats de sociologie is die Israël zichzelf heeft gemodelleerd. op politiek vlak, hoewel ze weinig hulp nodig hadden bij het ontwikkelen van de aard van hun etnocentrische staat.
Het opnieuw bekijken van de genoemde geschiedenissen en de pogingen om huidig en nieuw onderzoek onder het publiek te brengen om de politieke mentaliteit te veranderen die grotendeels afhankelijk is van memes die op onwaarheden zijn gebaseerd, zullen zeer zeker een reactie van Israëliërs en hun aanhangers oproepen. Dat is echter precies het soort reactie dat gewenst is, aangezien deze nog gewelddadiger reacties hen niet alleen in een staat van beroerte zullen drijven, maar hun daaropvolgende activiteiten de wereld een nog beter begrip zullen geven van wie deze mensen werkelijk zijn. En zij zijn niet de heiligen uit het populaire werk van Leon Uris, “Exodus”.
Door deze fundamenten aan te vallen, begin je de pinnen uit het hele gebouw te trekken waar Israël momenteel op rust.
Dit is hoe de ‘indirecte benadering’ in dit opzicht werkt; door deze pijlers aan te vallen die samen een fantasiewereld van historische leugens hebben gedefinieerd die door veel mensen in het Westen als het evangelie wordt beschouwd.
Zoals dit artikel opmerkt, komen mensen in het Westen al langzaam tot dit besef, maar de huidige strategie om alleen de “frontale aanval” te gebruiken zal nooit de uiteindelijke resultaten opleveren waar mensen op hopen, simpelweg omdat de reikwijdte ervan te beperkt is. Om te slagen moeten dergelijke inspanningen werken met een complex web van een heel spectrum van gebeurtenissen die de wereld hebben voortgebracht waar we vandaag de dag steeds meer bang voor zijn...
Steve Naidamast
Militair historicus\analist
Dr. Martin Luther King Jr. is het misschien niet met u eens. Er gaan NU mensen dood. Er moet zoveel aandacht aan de kwestie worden besteed dat mensen gedwongen worden er NU mee om te gaan.
John Pilger heeft veel te zeggen en Dennis Bernstein heeft hem in het verleden vele malen geïnterviewd. . Je kunt zien dat ze allebei een mening over deze kwestie hebben die geworteld is in ervaring en dat ze zich allebei al tientallen jaren bewust zijn van wat zich in Israël/Palestina heeft afgespeeld. Het heet waarheid, zo niet wijsheid. . Het is trouwens geen “op feiten gebaseerde” analyse zoals je kunt lezen in de New York Times, The Washington Post of San Francisco Chronicle. Dit was een goed interview om op Consortium News te publiceren. Bedankt
Een rationeel aantal (sterfgevallen)
ZONDAG 5 JUNI 2016
De gouverneur van New York, Cuomo, tekent een ‘ongrondwettelijke, McCarthyitische’ pro-Israël-directeur. bevel tot bestraffing van de BDS-boycotbeweging
Andrew Cuomo voerde een discriminerend beleid door om groepen te straffen die Israël boycotten vanwege de Palestijnse mensenrechten
BEN NORTON GA NAAR COMMENTAAR
ONDERWERPEN: ANDREW CUOMO, BDS, ISRAËL, NEW YORK, PALESTINA, POLITIEK NIEUWS, NIEUWS
De gouverneur van New York, Cuomo, tekent een ‘ongrondwettelijke, McCarthyitische’ pro-Israël-directeur. bevel tot bestraffing van de BDS-boycotbeweging
Een Palestijns solidariteitsprotest op Times Square, New York City op 18 oktober 2015 (Credit: Ben Norton)
De New Yorkse gouverneur Andrew Cuomo heeft zondag een pro-Israëlisch uitvoerend bevel ondertekend dat mensen en groepen zal straffen die een boycot van Israël steunen namens de Palestijnse mensenrechten.
Juridische experts hebben dit al lang hangende anti-boycotbeleid omschreven als ‘21e-eeuws McCarthyisme’, waarbij ze waarschuwen dat het in feite een discriminerende ‘zwarte lijst’ zou creëren van Palestijnse mensenrechtenactivisten die boycots steunen zoals die welke worden georganiseerd om de door de VS gesteunde apartheid in het Zuiden te bestrijden. Afrika.
Prominente juridische organisaties, waaronder het Center for Constitutional Rights, National Lawyers Guild, de New York Civil Liberties Union en Palestine Legal, zeggen dat dit politiek gemotiveerde antiboycotbeleid een ongrondwettelijke aanval op de vrijheid van meningsuiting vormt.
De wetgevende macht van New York heeft maandenlang tevergeefs geprobeerd anti-boycotwetgeving door te drukken, onder intense druk van pro-Israëlische lobbygroepen. Nu lijkt het erop dat gouverneur Cuomo heeft besloten om in plaats daarvan de juridische procedure te omzeilen en het beleid op eigen kracht ten uitvoer te leggen.
“Ik onderteken een Executive Order waarin heel duidelijk staat dat we tegen de BDS-beweging zijn”, tweette Cuomo zondag.
“Als je Israël boycott, zal New York jou boycotten”, voegde hij eraan toe.
“We hebben een eenheidsreis naar Israël gemaakt omdat ze werden aangevallen. Tegenwoordig wordt Israël op een ander niveau aangevallen”, tweette hij eerder.
Cuomo kondigde toen aan dat hij zou marcheren in een pro-Israëlische parade in New York City.
Na mee te hebben gelopen in de pro-Israëlische parade ondertekende gouverneur Cuomo het uitvoeringsbesluit “in solidariteit met Israël.”
Ik heb het gevoel dat ik in een 'vies' huis woon… besmet door kakkerlakken. Mijn land wordt overspoeld door verraderlijk en corrupt vuil. Ik moet gaan douchen.
Anti-BDS-wetgeving –
De staatswetgever van South Carolina heeft wetgeving aangenomen die de staat verbiedt om …. anti-BDS-wetgeving van de staat op 10 januari 2017, waardoor Michigan de eerste staat is die …
Michigan wordt de 16e staat die BDSThe Jewish officieel verbiedt
12 januari 2017 – 14 Tevet 5777 – 12 januari 2017 … De wetgevende macht van de staat Michigan en gouverneur Rick Snyder hebben de staat Michigan officieel tot de 16e staat in de … Het doel van de BDS-campagne is de eliminatie van de staat Israël.
Kansas stemt voor een verbod op BDS uit staatszakenDe Joodse pers...
13 juni 2017 – Home Joods antisemitisme Kansas stemt voor verbod op BDS uit staatszaken … 19 Sivan 5777 – 13 juni 2017 … Wetgevers van de staat Kansas stemden vorige week met 116 tegen 9 in het Huis van Afgevaardigden en met 36 tegen 3 in de Senaat van Kansas afgelopen week …
Zal een andere Amerikaanse staat anti-BDS-wetgeving aannemen? – BDS-BEDREIGING …
/Een andere Amerikaanse staat stemt tegen de BDS-beweging-494959
6 juni 2017 04:19 … Topeka heeft vrijdag met 28 stemmen tegen 9 een anti-BDS-wet aangenomen die de staat verbiedt zaken te doen met bedrijven die Israël boycotten.
Sinds mei 2017 hebben 19 staten anti-BDS-wetten aangenomen.
25 mei 2017 – 25 mei 2017 1:12 uur. (JTA) – De Nevada Assembly heeft unaniem wetgeving aangenomen die staatsoverheidsinstanties verbiedt om …
i24NEWS – Texas wordt de 20e Amerikaanse staat die anti-BDS-wetgeving goedkeurt
een rationeel getal;
Ayn Rand, de rationele denker (van een uitdrukking, vergelijking, enz.)
'die ook geen variabele bevat in de vorm van een onherleidbaar radicaal
of verheven tot een fractionele macht'
6 (Wiskunde) een rationaal getal
(C14: van het Latijnse rationalis, van ratio-reden)
rationeel -bn
1. Rede of logica gebruiken bij het bedenken van een probleem
2 in overeenstemming met de principes van logica of rede; redelijk
3 van gezond verstand; verstandig; de patiënt leek behoorlijk rationeel
4 begiftigd met het vermogen om te redeneren; De mens is in staat tot logisch denken en is een rationeel wezen
5 (wiskunde)
een uitdrukking die kan worden uitgedrukt als een verhouding van twee gehele getallen
http://aynrandlexicon.com/ayn-rand-works/capitalism-the-unknown-ideal.html
Ayn Rand...de godin van de hebzucht, meen je dat?
Een paar punten om toe te voegen aan het artikel:
1. Gouverneur Cuomo van de NYS heeft zojuist het ‘McCarthyite’-wetsvoorstel tegen BDS ondertekend
http://www.salon.com/2016/06/05/ny_gov_cuomo_signing_unconstitutional_mccarthyite_pro_israel_exec_order_punishing_bds_boycott_movement/
2. Het zijn niet alleen activisten en journalisten die pro-BDS-studenten/-groepen onder druk hebben gezet – inclusief het nemen van namen van studenten om hun toekomst te beïnvloeden (dat kan zijn gestopt na publieke verontwaardiging – of het kan heimelijk doorgaan)
3. Er lijkt een gezamenlijke inspanning te zijn om pro-BDS-boodschappen uit het publieke bewustzijn te verdrijven. Als u bijvoorbeeld zoekt naar ‘anti-BDS-intimidatie’, krijgt u veel links die BDS omschrijven als ‘antisemitisch’ en ‘anti-Israël’. Denken ze dat we zulke BS niet opmerken?
4. Geen melding gemaakt van de ontdekking van aanzienlijke aardgasvoorraden voor de kust van Israël/Gaza?
Walgelijke pro-Russische en Chinese propaganda! Eens een kameraad, altijd een kameraad.
zee-naar-meer
http://aynrandlexicon.com/ayn-rand-works/capitalism-the-unknown-ideal.html
Wat leef jij in een simpele wereld. Hoe gaat het in 1956?
{ Dierenboerderij terug naar de Manorboerderij }
“Drain the swamp” is denigrerende rechtse ondergrondse taal met betrekking tot landontwikkeling
in het diepe zuiden.
Mar-a-lago is de nieuwe Manor Farm, een deur naar een vriendelijker/zachter; dat wil zeggen, veel/meer onder controle
regeringsvorm?
Laatste paragraaf uit Orwell's Animal Farm.
Jaren gaan voorbij op Animal Farm en de varkens gaan steeds meer op mensen lijken: ze lopen rechtop, dragen zwepen en dragen kleding. Uiteindelijk worden de zeven principes van het Animalisme, bekend als de Zeven Geboden en ingeschreven op de zijkant van de schuur, teruggebracht tot één enkel principe dat luidt: ‘Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn gelijker dan andere.’ Napoleon ontvangt een menselijke boer genaamd de heer Pilkington tijdens een diner en verklaart dat hij van plan is een bondgenootschap te sluiten met de menselijke boeren tegen de arbeidersklasse van zowel de mensen- als de dierengemeenschappen. Hij verandert ook de naam Animal Farm terug naar Manor Farm en beweert dat deze titel de “juiste” titel is. Als ze door het raam van de boerderij naar de groep elites kijken, kunnen de gewone dieren niet langer zeggen wie de varkens zijn en wie de mensen.
Zijn Trump/Pilkington een uitwisselbaar onderdeel?
De drie 'grote' religies hebben hun handen bedekt
in bloed. Islamisten, Dominionisten en Zionisten.
Wat Saoedi's de bevolking van Jemen aandoen,
de Israëli's dupliceren dat ook in Gaza
het Christian-esk-blok van “The Civilized World”
Zwemt naar binnen en slokt de winsten van de oorlog op.
Er moet naar de waarheid worden gezocht, we moeten de braakliggende grond doorbreken (gemakkelijk geloofisme en luiheid)
{
Gaza staat op de rand van ineenstorting nu Israël 2.2 miljoen mensen “terug naar de middeleeuwen” stuurt in de elektriciteitscrisis
JULI 19, 2017
Raji Sourani
bekroonde mensenrechtenadvocaat en directeur van de
Palestijns Centrum voor Mensenrechten in Gaza.
Tareq Baconi
beleidsmedewerker bij Al-Shabaka,
Het Palestijnse Beleidsnetwerk.
“Hoe de tienjarige blokkade van Israël Gaza op de rand van de afgrond bracht”
Door Israël opgelegde beperkingen hebben de elektriciteitsvoorziening in Gaza beperkt tot amper vier uur per dag, waardoor een humanitaire catastrofe is ontstaan voor de twee miljoen inwoners. In 2 waarschuwde de Wereldgezondheidsorganisatie dat Gaza in 2012 onbewoonbaar zou zijn. De VN zegt nu dat het gebied al onleefbaar is geworden, waarbij de levensomstandigheden in Gaza sneller verslechteren dan verwacht. We gaan rechtstreeks naar Gaza om te spreken met Raji Sourani, een bekroonde mensenrechtenadvocaat en directeur van het Palestijnse Centrum voor Mensenrechten in Gaza. We spreken ook met Tareq Baconi, auteur van het binnenkort te verschijnen boek ‘Hamas Contained: The Rise & Pacification of Palestijnse Resistance.’ Hij is beleidsmedewerker bij Al-Shabaka, het Palestijnse Beleidsnetwerk.
Ik ben een Amerikaanse seculiere Jood en het horen van harde kritiek op Israël is pijnlijk, vooral als die wordt uitgedeeld door degenen die geen hond hebben in de strijd. En het is een gevecht met verhalen, verklaringen en perspectieven die verschillen van die van Pilger. Ik zou graag in CN willen lezen wat een intellectuele Israëliër of een andere empaat te zeggen heeft, om de Israëlische kant menselijker te maken. Israëli's zijn tenslotte ook mensen, en geen zio-nazi's of welke belediging dan ook waar sommigen van jullie mee komen. Jezus, je zou denken dat het een natie van sadisten was. Ja, het beleid jegens de Palestijnen is afschuwelijk, maar dat was niet het plan. Er was ooit een ideaal, maar er gebeurde iets en nu hebben ze een vreselijke puinhoop. Niemand wil dit, niemand, maar dit is waar de Israëli’s zo goed mogelijk mee omgaan. Als het bezetten van omringende landen, het creëren van dikkere buffers (en vervolgens het in getto zetten van de Palestijnen) is wat ze denken nodig te hebben om toekomstige aanvallen af te weren, dan is dat wat ze doen. Misschien denk je niet dat ze deze bezette gebieden nodig hebben, maar dat is duidelijk wel zo. Onvolmaakt en hoe wreed ze ook zijn, dit zijn menselijke beslissingen die worden genomen door echte mensen die het gevoel hebben dat ze vechten voor hun leven, hun bestaan. Het is een onzekere situatie en veel mensen lijden eronder, vooral de Palestijnen, maar dit is wat het is. Er zijn pogingen ondernomen om de puinhoop recht te zetten, maar tot nu toe is de realiteit, dankzij het slechte beleid van de Israëli's – en de Palestijnen, die een even onvolmaakte samenleving zijn als welke andere samenleving dan ook – dat de Israëli's niet van Israël zullen weglopen. Bedankt CN voor deze kans om mijn perspectief van mijn hart te krijgen.
Is dit een grap?
Jimbo,…de affiniteit van de Amerikaanse Joden met Israël is begrijpelijk zonder de ‘afschuwelijke’ behandeling van de Palestijnen en de overmatige reikwijdte van de zionistische lobby hier in de VS en elders waar belastingbetalers wordt gevraagd een oorlogszuchtig beleid te steunen dat Israëlisch steunt. expansionisme en zijn in strijd met hun eigen belangen. Ik ben zelfs van mening dat een dergelijk beleid in strijd is met de belangen van Israël zelf, omdat het snel een theocratie is geworden die de pluralistische waarden van een echte democratie afwijst. Het is duidelijk dat de wonden diep zijn en dat “de tweestatenoplossing” geen ideaal is, slechts een beginpunt, maar het alternatief kan alleen maar een schande zijn voor rechtvaardige Joden over de hele wereld. Dank u voor de burgerlijk taalgebruik van uw inbreng, maar ik denk dat u het uitgangspunt ervan moet heroverwegen. Het Israëlische exceptionisme is niet beter dan het Amerikaanse exceptionisme.
Strategisch en geografisch is er een groot verschil tussen de VS en Israël. De VS zijn niet verdoemd als je verdoemd bent als je geen standpunt inneemt. Israël wel. Een tweestatenoplossing zal de VS niet helpen. Veel oorlogen, bezettingen, teruggave en terugname hebben de Israëli's laten zien dat als ze ook maar een centimeter geven, ze waarschijnlijk ook een mijl zullen nemen. Als je naar een kaart kijkt en de omgeving van Israël ziet, zul je zien dat deze niet goed is. Als Israël er nooit was geweest, zou dit natuurlijk niet gebeuren, maar Israël is wel gebeurd. Dit is wat ‘feiten ter plaatse’ betekenen. Israël is een feit. Een tweestatenoplossing zou geweldig zijn, maar je moet weten dat er iemand is die beweert dat we nog maar één vijand aan onze grens hebben. En hij zou gelijk kunnen hebben. Het is hoe dan ook een onzinshoot. Dus voor de meeste Israëli's zullen Israëli's ervoor kiezen om te behouden en te beschermen wat ze hebben, zolang er nog enige schijn bestaat van het moderne leven, een behoorlijk comfortabele westerse samenleving. Ik vermoed dat hun ergste mishandelingen tegen de Palestijnen buiten het zicht van het publiek worden gehouden – of misschien dat ze meer feiten en verklaringen hebben dan wij, zoals over de black-out die hierboven is beschreven. Ik weet het niet. Pilger presenteert een ideaal dat leuk maar onrealistisch is. Ik wens uiteraard vrede in de regio, maar ik zou ook graag meer beleefdheid en meer openheid van, nou ja, iedereen willen!
“Als ze ook maar een centimeter toegeven, doen ze ook een mijl”… het is Israël dat steeds meer grondgebied inneemt en provocatie is hun enige beleid jegens de Palestijnen geweest, zolang ze verzekerd kunnen zijn van de steun van grote broer Amerika.
Hier is een link die beschrijft hoe de Joden vreedzaam zij aan zij met de Palestijnen marcheerden voor een tweestatenoplossing.
http://www.presstv.ir/Detail/2017/05/28/523435/Palestine-Israel-Tel-Aviv
Ik pleit voor geen van beide oplossingen, omdat ik niet echt zeker weet wat iedereen in Israël/Palestina zou willen. Ik denk van nature dat een democratische regering, die ieder individu in gelijke mate vertegenwoordigt, de beste keuze zou zijn. Ik zou zo ver willen gaan om te zeggen dat als dit zou gebeuren, de bestaande Israëlische regering zou worden ontbonden. Ik zou ook een naamswijziging aanbevelen, en een naamswijziging waar elke burger, of in ieder geval een meerderheid van de burgers, het mee eens zou zijn, zou ideaal zijn… omdat het dan Israël/Palestina is die weet wat ideaal is, maar een naamketen is dat zeker.
Hoe dan ook, jimbo, jouw suggestie dat we de Israëlische Jood proberen te begrijpen, zegt niets over hoe we de Palestijn zouden moeten begrijpen. Als we zouden oordelen met onze emoties, en bedenken hoe slecht de zionisten het Palestijnse volk hebben behandeld, dan zouden de Palestijnen zonder twijfel onze sympathie-stem winnen. Zie je, jimbo, ook al moeten we racisme in ons debat absoluut vermijden, zolang de Joden hun status op de hoge toppen behouden, is deze kritiek waar je zo een hekel aan hebt jimbo het enige dat je voortdurend zult krijgen. Kijk er eens naar, als onderdeel van wat er komt kijken bij het behouden van je terrein...sorry, het is de prijs die de zionisten betalen voor wat ze wel en niet hebben gedaan met betrekking tot het ellendig of zelfs geschikt maken van het leven voor het onderdrukte Palestijnse volk... stop met neerstorten hun huizen als ze naar hun werk gaan, stoppen met het beperken van de watervoorziening voor de Palestijnen, stoppen met het om de paar jaar maaien van het gazon, en beginnen gelijkwaardige burgers te worden met de Palestijnen. Geef de Palestijn iets dat Hitler de Jood nooit heeft gegeven, en dat is respect.
U zegt: “Israëls buurt… is geen goede buurt.” Komt dat omdat de Palestijnen simpelweg slecht geboren zijn? Of omdat ze ervan overtuigd waren dat er buitenstaanders waren binnengekomen, hun land hadden gestolen en hun zonen hadden vermoord toen ze probeerden te verdedigen wat van hen was? Gedurende vele jaren heeft niemand onder Ottomaanse heerschappij geprobeerd Joodse kolonisten uit Palestina te weren. Ze leefden prima samen met de inheemse moslims en christenen in het gebied. Toen besloot een stel Europeanen en Noord-Amerikanen dat alle Joden overal het eigendomsrecht op de hele buurt moesten krijgen, iets wat de welwillende schenkers niet bezaten, om het gênante gedrag van onze Germaanse familieleden goed te maken. Duitsland werd na de Tweede Wereldoorlog feitelijk door de geallieerden opgedeeld. Polen kreeg voor hun problemen tijdens de oorlog een stukje van het land, maar de Joden niet. In plaats daarvan kregen ze een stukje van het Midden-Oosten.
Maar je hebt gelijk. Niemand zal het land dat Israël heet, van de Israëliërs afpakken. Niemand (behalve de Palestijnen) wil dit doen, niemand heeft de mogelijkheid. Niemand zal de Palestijnen zelfs maar enig recht op echt burgerschap binnen de grenzen van Israël geven. In feite blijven de resterende fragmenten van het pre-Israëlische Palestina elke dag kleiner worden, terwijl nieuwe kolonisten voortdurend knabbelen aan Palestijnse eigendommen, ondanks VN-richtlijnen, Amerikaanse presidentiële opmerkingen en zelfs Israëlische beloften. Het enige wat de Palestijnen overhouden is het hedendaagse getto van Warschau, Gaza genaamd, en een verdwijnend doolhof begrensd door muren op de Westelijke Jordaanoever. Niemand in de grotere wereld, inclusief de islamitische broeders, zal Israël overwinnen en de Palestijnen hun land teruggeven. De Verenigde Staten en Israël hebben het systeem op het militaire front bespeeld om een dergelijke mogelijkheid tijdens jouw leven uit te sluiten, Jimbo, en waarschijnlijk nog vele generaties daarna.
Dus, wat is een eerlijke oplossing voor deze travestie? Wat is gerechtigheid? Als we voorrang nemen, is het uiteraard bedoeld om de Palestijnen het land van iemand anders te geven. Eén keer 'gewerkt', toch? Ze zouden een stukje van die ‘universele fixer van alle dingen’ kunnen krijgen, de meest genereuze en uitzonderlijke Verenigde Staten, misschien de staat Alabama, of New York City of Hollywood. Strikte gerechtigheid zou zeggen dat het eigenlijk een stuk Deutschland zou moeten zijn, omdat dit verband houdt met de uiteindelijke oplossing. Misschien is dit wat Frau Merkel voor ogen had met haar immigratiebeleid. Het probleem is dat ze de verkeerde Arabieren Duitsland binnenlaat, hoewel de Syriërs opnieuw een volk zijn dat het slachtoffer is van Israëls behoefte aan Lebensraum... en reines Wasser... en Öl... alle schönen Sachen im Leben. Het minste wat ze kon doen was Beieren aan de Palestijnen schenken. Ze kunnen bier en wijn leren brouwen, lederhosen dragen en jodelen.
Realist-
“Niemand heeft jarenlang onder Ottomaanse heerschappij geprobeerd Joodse kolonisten uit Palestina te weren. Ze leefden prima samen met de inheemse moslims en christenen in het gebied. Toen besloot een stel Europeanen en Noord-Amerikanen dat alle Joden overal het eigendomsrecht op de hele buurt moesten krijgen, iets wat de welwillende schenkers niet bezaten, om het gênante gedrag van onze Germaanse familieleden goed te maken.”
Ik heb nog nooit een beknopter geschiedenis van de vorming van Israël gehoord. Bravo.
'… Ze zouden een stukje van die “universele fixer van alle dingen” kunnen krijgen, de meest genereuze en uitzonderlijke Verenigde Staten, misschien de staat Alabama, of New York City of Hollywood. “”>>>>>>
Ik wou dat ze in 1948 een Amerikaanse staat hadden gekregen als hun beloofde land en dat ze hier dezelfde dingen hadden gedaan met de inwoners van de staat als in Palestina.
Dan zouden het zionisme en een Joods thuisland de kortste voetnoot in de vuilnisbak van de geschiedenis zijn geweest.
Joe T, Realist… allemaal goede punten, inclusief de grappige opmerkingen van Realist. Het is rommelig, hoe we het ook bekijken, maar ik denk dat de grootste bedreiging voor de zionistische ambities uit Europa zal komen, waar de demografie snel verandert. Dit zou echter nieuwe problemen kunnen opleveren als de Europese landen geen betere manier vinden om de grote aantallen vluchtelingen te assimileren (of buiten te houden).
Ik plaats dit opnieuw zonder de link, het origineel is de afgelopen uren met mate opgehangen;
Ik pleit voor geen van beide oplossingen, omdat ik niet echt zeker weet wat iedereen in Israël/Palestina zou willen. Ik denk van nature dat een democratische regering, die ieder individu in gelijke mate vertegenwoordigt, de beste keuze zou zijn. Ik zou zo ver willen gaan om te zeggen dat als dit zou gebeuren, de bestaande Israëlische regering zou worden ontbonden. Ik zou ook een naamswijziging aanbevelen, en een naamswijziging waar elke burger, of in ieder geval een meerderheid van de burgers, het mee eens zou zijn, zou ideaal zijn. Aan de andere kant, omdat het Israël/Palestina is die weet wat ideaal is, maar een naamswijziging is zeker.
Hoe dan ook, jimbo, jouw suggestie dat we de Israëlische Jood proberen te begrijpen, zegt niets over hoe we de Palestijn zouden moeten begrijpen. Als we zouden oordelen met onze emoties, en bedenken hoe slecht de zionisten het Palestijnse volk hebben behandeld, dan zouden de Palestijnen zonder twijfel onze sympathie-stem winnen. Zie je, jimbo, ook al moeten we racisme in ons debat absoluut vermijden, zolang de Joden hun status op de hoge toppen behouden, is deze kritiek waar je zo een hekel aan hebt jimbo het enige dat je voortdurend zult krijgen. Kijk er eens naar, als onderdeel van wat er komt kijken bij het behouden van je terrein...sorry, het is de prijs die de zionisten betalen voor wat ze wel en niet hebben gedaan met betrekking tot het ellendig of zelfs geschikt maken van het leven voor het onderdrukte Palestijnse volk... stop met neerstorten hun huizen als ze naar hun werk gaan, stoppen met het beperken van de watervoorziening voor de Palestijnen, stoppen met het om de paar jaar maaien van het gazon, en beginnen gelijkwaardige burgers te worden met de Palestijnen. Geef de Palestijn iets dat Hitler de Jood nooit heeft gegeven, en dat is respect.
Als mij de ultieme macht zou worden gegeven, zou ik kiezen voor jouw gemeenschappelijke staatsoplossing, Joe, waarin iedereen een burger is met gelijke rechten en stemrecht. Maar dat zal nooit met de Israëli's meegaan, omdat de Arabieren in aantal groter zouden zijn dan de Joden en het land, hoe het ook genoemd mag worden, niet langer een formele “Joodse” staat zou zijn. Bovendien willen de Palestijnen op dit moment wellicht enige vergelding voor de afgelopen zeventig jaar van onderdrukking.
De tweestatenoplossing lijkt nog langer buiten bereik te liggen, gezien de manier waarop het land is ontleed en de Palestijnse bevolking is opgesloten in kleine, los van elkaar staande enclaves. Dus waar blijven de deelnemers eigenlijk over, behalve dat ze de Palestijnen het land van iemand anders moeten geven?
De Joden hebben lang verkondigd dat de Palestijnen Jordanië zouden moeten krijgen, en dat Jordanië in feite het ware Palestina is. Ook al geloven de Israëli's dit vurig, ik geloof er niet in. Hoe krijgen de Jordaniërs dan gerechtigheid? Of waar wij buitenstaanders besluiten enkele miljoenen exogene islamitische Arabieren te deponeren? Dan zijn er de Koerden, verspreid over vier verschillende naties in dezelfde algemene regio zonder hun eigen thuisland. Om nog maar te zwijgen van het soennitische/sjiitische conflict.
Wat een monsterlijke puinhoop is het Midden-Oosten. Ik zeg het niet graag, maar misschien wel de grootste tijdperken van vrede en stabiliteit waren toen de regio van buitenaf werd bestuurd door een wereldmacht – tijdens Pax Romana of toen het Perzische Rijk of de Ottomanen regeerden. Of misschien niet. Misschien waren dat gewoon andere vormen van repressie. Misschien draagt iedereen die daar op enig moment in de geschiedenis woont een vloek. Ik weet dat er mensen in Washington zijn die graag de kans zouden krijgen om de hele regio van veraf te regeren (en die denken dat ze dat al doen), waardoor Israël zijn onderkoning of rentmeester wordt.
Ik denk echter dat de Iraniërs Amerika onlangs een goed advies hebben gegeven: aandacht besteden aan de vele flagrante problemen in je eigen land voordat je probeert de wereld op microniveau te beheren. Is het mogelijk dat de Israëli's al lang geleden vrede met hun buren zouden hebben gesloten als Washington hen niet tot de tanden had bewapend, hen herhaaldelijk in staat had gesteld en hen had vrijgesproken van al hun oorlogsmisdaden?
Wij Amerikanen zouden er goed aan doen het Iraanse advies op te volgen. Realiseer je dat jouw opmerking het Israëlisch-Palestijnse moeras ten volle beschrijft. Bedankt voor het antwoord Joep
Jimbo-
“Niemand wil dit, niemand, maar dit is waar de Israëli’s zo goed mogelijk mee omgaan.”
Ik betwijfel of Bibi net zo min de wil van de meerderheid van de Israëliërs vertegenwoordigt als dat de Amerikaanse regering de wil van de meerderheid van haar burgers vertegenwoordigt. Er gebeuren slechte dingen omdat slechte mensen zich tot de macht aangetrokken voelen. Voor een zeer verhelderend interview uit het tijdschrift “the Sun” raad ik het volgende aan:
http://thesunmagazine.org/issues/490/an_unlikely_friendship
vrede te brengen.
“Ja, het beleid jegens de Palestijnen is afschuwelijk, maar dat was niet het plan”
Niet volgens de zionistische historicus Morris:
Hoeveel daden van Israëlisch bloedbad werden er volgens uw bevindingen in 1948 gepleegd?
Vierentwintig. In sommige gevallen werden vier of vijf mensen geëxecuteerd, in andere gevallen waren het er 70, 80, 100. Er vond ook veel willekeurige moord plaats. Twee oude mannen worden gezien terwijl ze in een veld lopen – ze worden neergeschoten. Een vrouw wordt gevonden in een verlaten dorp – ze wordt neergeschoten. Er zijn gevallen zoals in het dorp Dawayima [in de regio Hebron], waarin een colonne het dorp binnenkwam met alle kanonnen in vuur en vlam en alles doodde wat bewoog.
De ergste gevallen waren Saliha (70-80 doden), Deir Yassin (100-110), Lod (250), Dawayima (honderden) en misschien Abu Shusha (70). Er is geen eenduidig bewijs voor een grootschalig bloedbad in Tantura, maar er zijn wel oorlogsmisdaden gepleegd. In Jaffa vond een bloedbad plaats waarover tot nu toe niets bekend was. Hetzelfde bij Arab al Muwassi, in het noorden. Ongeveer de helft van de bloedbaden maakte deel uit van Operatie Hiram [in het noorden, in oktober 1948]: in Safsaf, Saliha, Jish, Eilaboun, Arab al Muwasi, Deir al Asad, Majdal Krum, Sasa. Bij Operatie Hiram was sprake van een ongewoon hoge concentratie executies van mensen tegen een muur of naast een put, op een ordelijke manier.
Dat kan geen toeval zijn. Het is een patroon. Blijkbaar begrepen verschillende officieren die aan de operatie deelnamen dat het uitzettingsbevel dat zij ontvingen hen toestond deze daden te verrichten om de bevolking aan te moedigen de weg op te gaan. Feit is dat niemand voor deze moorddaden werd gestraft. Ben-Gurion legde de zaak stil. Hij dekte de agenten die de bloedbaden hadden aangericht.
Wat u mij hier overigens vertelt, is dat er bij Operatie Hiram een alomvattend en expliciet uitzettingsbevel bestond. Is dat juist?
Ja. Eén van de onthullingen in het boek is dat de commandant van het Noordelijk Front, Moshe Carmel, op 31 oktober 1948 een schriftelijk bevel aan zijn eenheden uitvaardigde om de verwijdering van de Arabische bevolking te bespoedigen. Carmel ondernam deze actie onmiddellijk na een bezoek van Ben-Gurion aan het Noordelijk Commando in Nazareth. Ik twijfel er niet aan dat dit bevel zijn oorsprong vond bij Ben-Gurion. Net zoals het uitzettingsbevel voor de stad Lod, ondertekend door Yitzhak Rabin, werd uitgevaardigd onmiddellijk nadat Ben-Gurion het hoofdkwartier van Operatie Dani bezocht [juli 1948].
Bedoelt u dat Ben-Gurion persoonlijk verantwoordelijk was voor een doelbewust en systematisch beleid van massale uitzetting?
Vanaf april 1948 projecteert Ben-Gurion een boodschap van overdracht. Er is geen expliciet schriftelijk bevel van hem, er is geen ordelijk alomvattend beleid, maar er heerst een sfeer van [bevolkings]overdracht. Het transferidee hangt in de lucht. De hele leiding begrijpt dat dit het idee is. Het officierskorps begrijpt wat er van hen wordt verlangd. Onder Ben-Gurion wordt een consensus over overdracht gecreëerd.
Ben-Gurion was een ‘transferist’?
Natuurlijk. Ben-Gurion was een transferist. Hij begreep dat er geen Joodse staat kon bestaan met een grote en vijandige Arabische minderheid in zijn midden. Zo’n staat zou er niet zijn. Het zou niet kunnen bestaan.
Ik hoor je niet veroordelen.
Ben-Gurion had gelijk. Als hij niet had gedaan wat hij deed, zou er geen staat zijn ontstaan. Dat moet duidelijk zijn. Het is onmogelijk om eraan te ontkomen. Zonder de ontworteling van de Palestijnen zou hier geen Joodse staat zijn ontstaan.
http://www.logosjournal.com/morris.htm
Nog veel meer waar dat vandaan kwam.
Je hebt niet al te veel geschiedenis van de plaats gelezen, hè? Er werd tientallen jaren lang gesproken over de Palestijnse verwijdering voordat de Britten uiteindelijk toegaf aan de zionistische terroristen.
jimbo
“om de Israëlische kant te humaniseren”
Ik veronderstel dat de logische conclusie is dat de nazi's, de Hunnen, Mussolini, de kruistochten en de slachtpartijen uit de geschiedenis ook allemaal mensen zijn.
Heb je de Israëlische uitdrukking gehoord van “het gras maaien” terwijl ze naar binnen gaan en de onschuldigen vermoorden in die openluchtgevangenis van hen waar ze de belastingen, het water, het voedsel en zo ongeveer al het andere controleren? Het is heel menselijk van hen, dat is waar.
Hoe zit het met dit idee? Israël kondigt zijn kernwapens aan en sluit zich aan bij de rest van de wereld in het NPV of de IAEA. En terwijl ze toch bezig zijn, geven ze hun chemische voorraad massavernietigingswapens op, gewoon om een beetje menselijker te zijn, en te stoppen met het innen van belastingen van de Amerikanen.
De mensheid zou dicteren dat ze niet nog meer nederzettingen op Palestijns land op de Golanhoogvlakte zouden bouwen, en ook niet zouden proberen het water en de olie uit die regio te stelen. Teruggeven wat ze in '67 hebben gestolen kan ook een humanitair gebaar zijn, of ben je dat ook vergeten?
Ik word ook herinnerd aan de menselijkheid van de mensen die loungestoelen, popcorn en snacks meebrachten en op de heuvel boven Gaza zaten terwijl de vliegtuigen met gemak burgers doodden, en zonder schuldgevoel terwijl ze schreeuwden ter ondersteuning van de stervenden.
Je moet een dwaas idee hebben van wat het betekent om een bevolking te humaniseren. Geen wonder dat de ‘harde kritiek pijnlijk is’ voor u.
Ga alsjeblieft terug naar je dromen van knuffelende zionisten.
WTF? Mijn belastinggeld (uit de mond van Amerikaanse kinderen) gaat het zionistische project helpen financieren. Behandel je eigen problemen - neem je geld en ga daarheen en laat de mensen hier met rust.
Ik denk dat een beter begrip van de geschiedenis van het zionisme je zou doen beseffen dat de herovering van Palestina en de creatie van een Groot-Israël het doel van de beweging was lang vóór de oprichting van de natie in 1948, en dat het Israëlische beleid ten aanzien van Palestijns land in die context het best begrepen.
Amerikanen hebben WEL “een hond in deze strijd”, aangezien het Amerikaanse belastinggelden zijn die de “staat” Israël ondersteunen.
Het was misselijkmakend om te zien hoe het Amerikaanse Congres meerdere keren juichte en klapte toen Netanyahu beide huizen van het Congres toesprak. Het leek erop dat Netanyahu de “baas” was die de baas was over ons Congres, terwijl ons Congres om “meer” misbruik vroeg.
Als ik mijn zin zou krijgen, zou AIPAC zich (eindelijk) moeten registreren als “agent van een buitenlandse overheid”. Alle ongeveer veertig Israëlisch-Amerikaanse Congresleden met een dubbele nationaliteit en de duizenden federale werknemers die ook een “dubbele nationaliteit” hebben met Israël, zouden op het volgende vliegtuig naar Tel Aviv zitten, waarbij hun Amerikaanse staatsburgerschap zou worden ingetrokken. Dubbele nationaliteit met ELK land zou ten strengste verboden zijn.
Het is al lang geleden dat Israël ophoudt met ‘het kwispelen met de hond’ en de VS betrokken maakt bij gevechten waar het niets mee te maken heeft.
Bovendien zou ALLE “buitenlandse hulp” aan ALLE landen (niet alleen Israël) onmiddellijk stoppen
https://www.youtube.com/watch?v=BqQu1OkAgaI
Voordat ik het artikel van Bernstein en Pilger las, ontving ik een brief van de Middle East Children's Alliance. De oprichter en directeur is Barbara Lubin. Ik vermoed dat ze joods is, zoals zoveel welbespraakte anti-zionisten dat zijn. Ze beschrijft dat de gevangenis in Gaza beperkt is tot één tot drie uur elektriciteit per dag en is ingesloten door Israël en Egypte. Het artikel is ontmoedigend en spreekt over de Egyptenaren die de grenzen van Gaza sluiten. Het is onder meer een getuigenis van de impact van de macht van het Amerikaanse geld, dat sinds de Camp David-akkoorden eind jaren zeventig heeft betaald voor de Egyptische naleving van de Israëlische regels met betrekking tot de bevolking in Gaza.
De heer Pilger stelt dat er niets zal gebeuren totdat de Verenigde Staten dit achten, maar voordat een dergelijke verandering in de VS zal plaatsvinden, zou ik mijn geld op de Joden zelf zetten, op mensen als Barbara Rubin en Uri Avnery, als hij er nog is. .
Dennis J Bernstein…Ik groet je moed en je journalistieke integriteit! Ik moet denken aan de beproevingen van Norman Finkelstein toen hij de zionistische invloed op het Amerikaanse beleid bekritiseerde en in 2007 werd aangevallen door Alan Dershowitz. Finkelstein verloor zijn ambtstermijn aan de DePaul University en werd op de zwarte lijst gezet voor het spreken op academische evenementen, en toch gaat de controverse vandaag over of Ann Coulter of Milo Yiannopoulos een platform voor haatzaaiende uitlatingen moeten krijgen!
'Dennis J Bernstein...Ik groet uw moed en uw journalistieke integriteit!'
Ik doe ook.
Wanneer zal het schrikbewind van Netanyahu eindigen? Heeft hij zichzelf PRESIDENT VOOR HET LEVEN (dictator) over de staat Israël uitgeroepen? ! !
(:
Israël heeft tientallen keren Hezbollah-doelen in Syrië getroffen, onthult Netanyahu in hot-mic-opmerkingen
Hoewel de bijeenkomst achter gesloten deuren plaatsvond, werden de opmerkingen van Netanyahu per ongeluk doorgestuurd naar de oordopjes die onder verslaggevers werden uitgedeeld.
Barak Ravid (Boedapest)
Juli 19, 2017
BOEDAPEST – Premier Benjamin Netanyahu heeft tegenover de premiers van Hongarije, Tsjechië, Polen en Slowakije toegegeven dat Israël tientallen aanvallen heeft uitgevoerd op wapenkonvooien van Hezbollah in Syrië.
“We hebben de grens niet alleen in Egypte geblokkeerd, maar ook op de Golanhoogvlakte”, zei hij. “We hebben de muur gebouwd omdat er een probleem was met ISIS en Iran die daar een terreurfront probeerden op te bouwen. Ik zei tegen Poetin: als we zien dat ze wapens overdragen aan Hezbollah, zullen we ze pijn doen. We hebben het tientallen keren gedaan.”
Hoewel de bijeenkomst achter gesloten deuren plaatsvond, werden de opmerkingen van Netanyahu per ongeluk doorgestuurd naar de oordopjes die onder verslaggevers werden verspreid, hoewel zijn mensen de uitzending ontdekten en deze binnen een paar minuten stopten.
Netanyahu lanceerde tijdens de bijeenkomst een zinderende aanval op de Europese Unie, waarbij hij de premiers van Hongarije, Tsjechië, Polen en Slowakije vertelde dat het gedrag van de EU jegens Israël krankzinnig is.
Netanyahu vertelde verslaggevers na zijn ontmoeting met de Franse president Emmanuel Macron op zondag dat Israël zich verzet tegen het staakt-het-vuren in Zuid-Syrië dat de Verenigde Staten en Rusland hebben bereikt, omdat het de Iraanse aanwezigheid in het land bestendigt. De premier merkte op dat hij tijdens zijn ontmoeting met Macron de Franse president duidelijk maakte dat Israël volledig tegen het staakt-het-vuren-plan was.
Lees verder:
Netanyahu lanceert zinderende aanval op EU: 'Hun gedrag tegenover Israël is krankzinnig'
Analyse Israël escaleert de dreigingen tegen Iran
Analyse Israël bleef steken tussen Trump en Poetin vanwege het staakt-het-vuren in Syrië
http://www.haaretz.com/israel-news/1.802151
Dat is verontrustend. Na alle dood, ellende en ondraaglijke, moeizame diplomatie om tot een nieuw fragiel staakt-het-vuren te komen, zou Israël eenvoudigweg kunnen besluiten Syrië binnen te stormen met schietende wapens, en de Verenigde Staten zouden daar ongetwijfeld achter staan en zich bij de strijd voegen. De wereld moet worden gevormd naar de visie van Amerika, die vooral Netanyahoo's visie op het Midden-Oosten omvat.
“…Israël zou eenvoudigweg kunnen besluiten Syrië binnen te vallen met schietende wapens”
Niet aannemelijk. De IDF is gespecialiseerd in het afslachten van de weerloze bevolking van Gaza, het verminken en vermoorden van ongewapende Palestijnen in bezet gebied, het slopen van huizen en het opsluiten en martelen van Palestijnse kinderen.
De IDF vermijdt de strijd tegen gewapende en getrainde soldaten zoals Hezbollah en Hamas, die hun achterstand op het gebied van wapens en materiaal compenseren met moed, vasthoudendheid en discipline.
De Israëli's zijn geen partij in een eerlijk gevecht.
Netanyahoo is kwaadaardig en gek. Dat geldt ook voor Israël. Bedankt dat je hierop wijst.
Ik zei tegen Poetin: als we zien dat ze wapens aan Hezbollah overdragen, zullen we ze pijn doen. We hebben het tientallen keren gedaan.”…Netanyahu
Israël voerde ook enkele aanvallen uit in Syrië – maar niet sinds Rusland hen vertelde dat ze hun vliegtuigen zouden neerhalen als ze het luchtruim van Syrië weer zouden binnenkomen, denk ik. Ik zou het moeten navragen, maar ik denk dat ik gelijk heb.
Degenen zoals Israël die slechte daden verrichten, verzetten zich er krachtig tegen om daarvoor te worden opgeroepen. De waarheid doet pijn, en dat willen ze niet voelen. Ze zijn in oorlog met hun eigen geweten en met degenen die hen daaraan willen herinneren.
Hoewel de Israëlische kritiek die in dit stuk wordt besproken een extreem voorbeeld is van wat men kan zeggen of schrijven over de onrechtvaardigheid van de Israëlische staat, wordt dit ook in het dagelijks leven een normaal verschijnsel. Bijvoorbeeld; hier in Groot-Brittannië mogen adverteerders op welk medium dan ook geen advertenties vertonen waarin een vrouw als huisvrouw wordt afgebeeld. Dus reclame zegt, een nieuw soort hover, het is de adverteerders verboden een vrouw te laten zien die de schoonmaak doet, omdat dit blijkbaar vrouwen denigreert en hen in de categorie 'huisvrouw' plaatst. Een ander voorbeeld dat nog bizarder is, is dat de omroepers op treinstations nu niet langer “goedemorgen dames en heren” mogen zeggen en vervolgens de aandacht mogen vestigen op aankomst/vertrek van treinen enz. Ze moeten nu “goedemorgen mensen” zeggen. ”omdat de term 'dames en heren' de transgenderbrigade van streek zou kunnen maken!!! Het is de moeite waard om in gedachten te houden dat het in Duitsland illegaal is om kritische opmerkingen te maken over welke buitenlandse leider dan ook (inclusief de gek in Noord-Korea) en zoals posters hier misschien weten, is onlangs een cabaretier voor de rechtbank gedaagd alleen al voor dit misdrijf, waar een gevangenisstraf op staat. termijn. Ik ben bang dat het uiten van je mening en de vrijheid van meningsuiting binnenkort tot het verleden zullen behoren.
John, je opmerking over “de gek in Noord-Korea” lijkt het niet eens te zijn met het recente CN-artikel waarin deze propaganda-demonisering van Kim Jong-un wordt betwist. Zou u uw karakterisering van de huidige leider van Noord-Korea willen toelichten?
Godzijdank heb ik hier het eerste amendement, hoewel veel linksen hier de door u genoemde voorbeelden zouden goedkeuren.
Jullie missen het punt over China/NK totaal. Dit is wat ik vandaag over Antiwar zei:
“…Je hebt een vierderangs, postideologische, gangsterachtige economische macht die verbonden is met Zambia, dat zijn bevolking uithongert, zodat het zich kernwapens kan veroorloven en de hegemon dagelijks kan bedreigen met nucleaire vernietiging. Je hebt de Chinezen die deze situatie hebben gekoesterd als vijand van de Amerikaanse belangen (die al twintig jaar zijn gekrompen) en die op agressieve wijze hebben geprobeerd het machtsvacuüm op te vullen dat door de VS is achtergelaten. De Chinezen hadden deze situatie op elk moment jarenlang kunnen opzijzetten door simpelweg de grens sluiten totdat NK viel of instortte. Als de Chinezen hun gewelfde ‘handel’ willen redden, kunnen ze beter de rommel opruimen voordat de Yanks het per ongeluk/met opzet voor hen repareren, hun handelszaak verpesten en vertrekken "De VS zijn machtiger en hebben meer controle dan ooit tevoren. Of anders: laat al deze mensen vallen, verdamp de NK's en zet de Chinezen weer in hun hoek."
De Noord-Koreaanse dictatuur heeft gezien waartoe het opgeven van massavernietigingswapens in andere landen heeft geleid, en dat zal ze zeker niet doen. Ze zouden echter bereid kunnen zijn hun verdere ontwikkeling stop te zetten als ze niet voortdurend door de VS worden bedreigd. Officieel is de Koreaanse oorlog nog niet voorbij, er is alleen sprake van een staakt-het-vuren en er zijn dreigende militaire oefeningen in de omgeving van Noord-Korea. Er is nooit geprobeerd Noord-Korea een volledig vredesverdrag aan te bieden. Elke poging om dit probleem met militaire middelen ‘op te lossen’ zou een zeer groot aantal doden betekenen – in Noord- en Zuid-Korea en mogelijk in Japan – zelfs als er alleen maar conventionele wapens zouden worden gebruikt. Seoel ligt dicht bij de Noord-Koreaanse grens en zou waarschijnlijk grotendeels verwoest worden. Zoals de kernbommen op Hiroshima en Nagasaki, in een tijd waarin Japan op het punt stond te capituleren, hebben aangetoond, tellen Aziatische levens niet zoveel mee in de VS. Maar als de VS de levens van honderdduizenden of miljoenen Zuid-Koreanen opoffert voor zijn agressieve buitenlandse beleid, zou dit een van de ergste misdaden zijn. Natuurlijk is de Noord-Koreaanse dictatuur zeer repressief, maar elke poging om deze met militaire middelen af te schaffen zou nog veel meer lijden veroorzaken, terwijl er enige hoop bestaat dat er op de lange termijn een soort Perestroyka zal ontstaan als Noord-Korea niet wordt bedreigd.
Waarom zou China een blokkade van Noord-Korea moeten beginnen? Het zijn de VS die nog steeds een vredesverdrag met Noord-Korea weigeren en Noord-Korea ertoe aanzetten zijn middelen voor zelfverdediging te vergroten vanwege de voortdurende Amerikaanse dreigingen.
Adriaan;
Misschien ligt het antwoord in het feit dat er nog maar drie niet-Rothschild-bankgecontroleerde landen in de wereld bestaan;
Iran
Syrië
Noord-Korea
En Poetin schopte de beste heer Rothschild eruit.
Nu zin?
Wordt het buitenlands beleid van de VS gecontroleerd door de Rothschilds? Serieuze vraag.
1. Onder welk artikel heb je die opmerking toegevoegd? Geen van de vandaag gepubliceerde publicaties heeft het
2. Je hebt duidelijk geen flauw idee waar NK en China over gaan, je spuit alleen maar onzin van de Amerikaanse regering en probeert wanhopig de wereld te laten geloven dat de VS nog steeds de controle hebben als 's werelds zelfbenoemde politieagent
3. Je dwaze, saaie tirade is niet interessant. Probeer dit artikel te lezen, bestudeer het en kom dan terug: http://original.antiwar.com/ann_wright/2017/07/14/north-korean-leadership-may-ruthless-reckless-not-crazy/
Hoe goedkoper de kap, hoe opzichtiger het geklets, en is er een kap goedkoper dan die van de Yankee Doodle?
De mensen die u zelfhaat noemen, meneer Bernstein, omdat u opkomt voor rechtvaardigheid en principes in plaats van bloed en etnische solidariteit, zijn morele onverlaten die worden gemotiveerd door macht en hebzucht. Het is zeldzaam om een niet-joodse Amerikaan te vinden die geen onbewuste voorstander is van het zionisme, en het is heel uitzonderlijk om een Jood te vinden die zo moedig is om zich te verzetten tegen de onneembare zionistische lobby. Jij bent minstens zo moedig als de islamitische dissidenten als Salman Rushdie, die in het openbaar bleven spreken en leven ondanks een fatwa die de ayatollah tegen hem had uitgesproken.
Nog even spuiten. Ik weet dat je een probleem hebt met het oplossen van complexe problemen, maar probeer een beetje kritische analyse uit te voeren.
Oké, dus we weten dat u een van de vervolgers van meneer Bernstein bent. En uit uw reactie hieronder weten we dat u de neiging lijkt te hebben om geweld te kiezen als middel om impasses in uw voordeel op te lossen. Ik durf te wedden dat je het in het Midden-Oosten voortdurend gebruikt om de belangen van je volk te behartigen. Denk niet dat je hierheen kunt komen om enige sympathie te vinden voor je simplistische oorlogszucht.
Het lijkt erop dat u er moeite mee heeft het imago van de nazi-apartheidsstaat schoon te houden. Ongeacht hoeveel geld het regime in Tel Aviv aan hasbara uitgeeft, de zaak is niet alleen maar zo als nazi-Duitsland en Zuid-Afrika: de nazi-onistische staat zal bezwijken en capituleren.
Veel shilling, meneer Jsinton? Het verbaast me dat je andere sokpop-accounts hier niet zijn verschenen om je 'positie' te versterken en te ondersteunen.
BERNSTEIN EN “DE STAAT VAN TERREUR”
Het artikel van Dennis Bernstein over de intimidatie van iedereen die
bekritiseert Israël, of beter gezegd, het zionisme is onderhevig aan haat
van de meerderheid van de anderen is goed verwoord. Ik ben het velen tegengekomen
keer en ben nu op het punt waar zwijgen mijn enige is
cursus in het openbaar. Natuurlijk kon ik niet zeggen wat ik dagelijks zeg
mijn hart, dat wil zeggen dat ik een gepassioneerd antizionist ben.
(Terzijde: vorige week vroeg een ogenschijnlijk aardige man om lid te worden van de
tafel waar we aan het eten waren. Hij werd hartelijk verwelkomd.
Hij draagt altijd een gebreide keppeltje. Op basis van mijn
trouw aan het zionisme, begon hij de glorie van het zionisme naar voren te brengen
geschiedenis op mij. Ik zei op gelijkmatige toon: 'Ik respecteer uw mening
maar ik ben een anti-zionist.” Er was stilte. Eigenlijk was ik onoprecht
want in feite respecteer ik NIET zijn mening. Helemaal niet. Dat heeft hij nooit gedaan
sloot zich weer bij ons aan. Er zijn enkele Jehova's Getuigen die vaak
meedoen. Ze zijn heerlijk en warm. De voorwaarde is dat religie
kan nooit deel uitmaken van het gesprek. Dat is moeilijk voor hen
Ik weet dat hun overtuigingen deel uitmaken van het geloof en erover praten
is hun missie enz.)
Veel van de fundamentele kwesties met betrekking tot het zionisme worden behandeld
met uitstekend in het recente werk van Thomas Suarez “STATE OF TERROR:
HOE HET TERRORISME HET MODERNE ISRAËL HEEFT GESCHIEDEN” ( Olive Branch Press,
2017). Suarez bespreekt de geschiedenis van Israël samen tot ongeveer
de oorlog van 48-49..
Misschien heeft de heer Bernstein Suarez inderdaad al gelezen. Voor lezers
die dat nog niet hebben gedaan, spoor ik hen aan dit zo snel mogelijk te doen.
(STATE OF TERROR van Thomas Suarez is verkrijgbaar bij Amazon
en is zeker ook elders verkrijgbaar, tenzij een stopcontact
is onderworpen aan Israëlisch-zionistische bedreigingen en intimidatie.)
Gebaseerd op Suarez en andere analyses van het ‘conflict’
(zionistische invasie) in Palestina, dat betwijfel ik persoonlijk
dialogen en zulke lieve dingen zijn überhaupt oplossingen.
Israël beschikt over de wapens dankzij de VS, de economische steun
uit de VS en anderen.
In 1897 bezochten twee zionistische rabbijnen Palestina. Zij beroemd
naar huis getelegrafeerd:
“De bruid is prachtig. Helaas is ze al getrouwd.”
Bij het schrijven in de Elektronische Intifada (waar ik voor heb gedaan
vele jaren) preek ik voor het koor.
En nog steeds worden degenen onder ons die zich verzetten tegen het Israëlische terrorisme het zwijgen opgelegd.
“Gemarginaliseerd” om hedendaagse uitdrukkingen te gebruiken. En nog erger.
Het is wel zo dat we de verschrikkingen van de terreurstaat blijven noemen
op dit moment nutteloos. Suarez heeft dat voor een groot deel bereikt
deze.
—-Peter Loeb, Boston, MA, VS
Goed gezegd!