Thomas Friedman protiv Kritičke misli o Gazi

Lawrence Davidson na The New York Times ' kolumnista neuspjeh da se prizna neravnoteža nasilja tijekom cijele povijesti izraelsko-palestinskog sukoba.

Izraelske snage u Pojasu Gaze u prosincu 1987. tijekom Prve intifade. (Efi Sharir / zbirka Dan Hadani / Nacionalna knjižnica Izraela / Nacionalna zbirka fotografija obitelji Pritzker / Wikimedia Commons, CC BY 4.0)

By Lawrence Davidson 
TothePointAnalysis.com

Thomas Friedman poznati je, nagrađivani dopisnik i pisac urednika za The New York Times. Područje njegovog interesa dugo je bio Bliski istok, a živio je i u Libanonu i Izraelu.

S obzirom na povijest američkog medijskog izvještavanja o ovom području, na čelu prije svega s NYT, ta bi reputacija mogla značiti manje nego što mislite.

U Uvodnik od 8. svibnja, Friedman je rekao da su protesti u kampusu protiv izraelskog rata u Gazi postali "preveliki da bi se ignorirali". Osim toga, priznao je da ih smatra "vrlo zabrinjavajućima". 

Zašto je to bilo? Zato što je smatrao da poruka i ciljevi prosvjednika “odbacuju važne istine o tome kako je počeo rat u Gazi i što će biti potrebno da se dovede do poštenog i održivog završetka”. I na kraju je ustvrdio da su studentski prosvjednici ignorirali osjećaje Palestinaca koji se protive Hamasu i njegovom napadu na Izrael 7. listopada.

Pogledajmo pozicije koje Friedman smatra zabrinjavajućima:

Br. 1 — Kako je počeo rat u Gazi 

Prema Friedmanu, 

“oni [prosvjednici] su gotovo svi oko zaustavljanja sramotnog ponašanja Izraela u ubijanju tolikog broja palestinskih civila u njegovoj potjeri za borcima Hamasa, dok su dali slobodan prolaz Hamasovom sramotnom kršenju prekida vatre koji je postojao 7. listopada.” 

To pomaže da prosvjednici postanu "dio problema".

Ovdje je Friedmanovo razumijevanje izraelsko-palestinske borbe iskrivljeno njegovim (iako liberalnim) cionističkim sklonostima. On tvrdi da je Hamasov napad 7. listopada "pokrenuo" tekući masovni odgovor Izraela. Ova tvrdnja zanemaruje povijesni kontekst.

Izraelsko nasilje protiv Palestinaca, uključujući njegovu blokadu Gaze, bila je dugoročna konstanta — uskraćujući Palestincima stabilno društvo i gospodarstvo. Doista, Hamasova akcija 7. listopada sama je bila izazvana višegodišnjom izraelskom agresijom tijekom koje je ubijeno 5,000 Palestinaca (nasuprot 170 Izraelaca). 

Friedman 2015. godine. (Institucija Brookings, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0)

Ono što je Hamasova akcija učinila 7. listopada bilo je okidač za značajno jačanje inače neprestane izraelske agresije. Što se tiče perspektive studenata, njihov naglasak na Gazi znači da većina ne vidi ponašanje Izraela i Palestinaca ni približno jednakim — a ne bi trebao ni Friedman.

Nisam baš siguran misli li Friedman na nešto smisleno kada tvrdi da su Palestinci prekršili "prekid vatre" 7. listopada. Kao što je Atallah Al-Salim istaknuo [u Sigurnosni kontekst u listopadu]:  

“Samo tri tjedna prije napada, izraelski premijer Benjamin Netanyahu predstavio je kartu 'Novog Bliskog istoka' tijekom svog govora Općoj skupštini UN-a u New Yorku. Karta nije prikazivala Zapadnu obalu, istočni Jeruzalem ili Gazu. Ovo je ponovno potvrdilo ono što su Palestinci znali, da nije bilo šanse da Netanyahuova vlada nastavi mirovne pregovore s Palestincima.” 

Hamas je primijetio ovo ponašanje iako se čini da je Friedman to propustio.

Dakle, tužno je ali istinito, Izraelci su isprovocirali svaku raketu ispaljenu na njih, kao i njihove gubitke 7. listopada. Učinili su to svojom beskrajnom brutalnošću, čiji je cilj uvijek bio etničko čišćenje. Budući da je to bio slučaj, palestinski napad 7. listopada bio je u osnovi obrambeni - čin antikolonijalnog otpora. 

Je li to uključivalo nasilje nad izraelskim civilima? Da, jeste. Je li to nasilje preuveličala izraelska propaganda, a zapadni mediji potpuno progutali? Da ima. 

Trebamo li biti iznenađeni nasiljem otpora s obzirom na izraelsko postupanje prema Palestincima tijekom desetljeća? Ne, ne bismo trebali. 

Friedmanov bijes na prosvjednike zbog ignoriranja izraelskih žrtava ukazuje na njegov vlastiti neuspjeh u razumijevanju neravnoteže nasilja tijekom cijele povijesti izraelsko-palestinskog sukoba.

Br. 2 — Što će biti potrebno za okončanje rata?

Netanyahu pokazuje kartu "Novog Bliskog istoka" u UN-u 22. rujna 2023. (UN Photo/Cia Pak)

Friedmana odbija "kada ljudi uzvikuju slogane poput oslobodi Palestine i od rijeke do mora." On smatra da se ovim parolama poziva na brisanje države Izrael. Oni tvrde, tvrdi on, "da židovski narod nema pravo na samoodređenje ili samoobranu."

Ovo je upitna pretpostavka s njegove strane. Zapravo, slogan koji se odnosi na zemlju od rijeke do mora izvorno je bio Izraelska stranka Likud jedan i, u tom slučaju, svakako je pozivalo na "brisanje" nacionalnih prava Palestinaca. 

U slučaju prosvjednika, poznata je činjenica da većina poziva na prekid vatre, odvajanje sveučilišta od Izraela i instituciju demokratskog Izraela/Palestine s jednakim pravima za sve građane.

Nažalost, Friedmanu je neprihvatljiv nerasistički cilj demokratskog rješenja jedne izraelsko/palestinske države. Inzistira na “rješenju dvije države” za koje je uvjeren da je “jedino pravedno i provedivo rješenje”. On vjeruje u to unatoč činjenici da je sada poznato da je to bilo nemoguće zbog vlastite izraelske cionističke ideologije. Ta ideologija diktira isključivo židovsku državu od "rijeke do mora" - viziju koju je ostvarila neprestana izraelska ekspanzija.

 Dakle, u kojem smislu je rješenje s dvije države "izvedivo"? Netko bi također mogao dovesti u pitanje "pravednost" Friedmanove sheme dvije države. Način na koji Friedman opisuje palestinsku državu je, blago rečeno, samoubilački.

U Friedmanovoj budućoj palestinskoj državi ima pola milijuna izraelskih doseljenika. Ipak, želio bi da palestinski entitet bude "demilitariziran". Uzimajući u obzir da su cionistička država i njeni doseljenici bili ti koji su agresivno nastojali etnički očistiti Palestince posljednjih sedam desetljeća, moglo bi se pomisliti da bi najbolji način za postizanje "izvedivosti" bio demilitarizacija Izraela.

Br. 3 — 'Ignoriranje stanovnika Gaze koji mrze Hamasovu autokraciju'

Washington Post, i drugi veliki američki mediji koji, koliko ja znam, nikada nisu razmatrali moguću popularnost Hamasa i drugih skupina otpora koje djeluju u Pojasu Gaze, nedavno su izvještavali o desetak Palestinaca koji ne vole Hamas. 

Iako je uzorak vrlo mali, Friedman nam kaže sljedeće: 

“Ovi Palestinci su bijesni upravo zbog onoga što ove studentske demonstracije ignoriraju: Hamas je pokrenuo ovaj rat bez dopuštenja stanovništva Gaze i bez pripreme da se stanovnici Gaze zaštite kada je Hamas znao da će uslijediti brutalni odgovor Izraela.”

Ovdje je nešto malo zeznuto u Friedmanovu razmišljanju. Kako su Hamas, i druge grupe otpora, mogle dobiti službeno dopuštenje od stanovništva Gaze da "pokrenu rat" (kada je zapravo već bio u tijeku rat koji je trajao desetljećima), a da nisu upozorili Izraelce? 

I, s obzirom na nedostatak učinkovitog protuzračnog oružja, kako je Hamas, ili bilo tko drugi, mogao zaštititi stanovništvo od izraelsko/američkih mlaznih borbenih zrakoplova - koji su povremeno bombardirali Gazu bez obzira na to što je otpor činio? 

Konačno, odgovor Izraela – koji je Pojas Gaze pretvorio u novovjekovnu verziju Dresdena iz 1945. – zapravo je bio nesrazmjeran prethodnom užasavajućem nasilju Izraela u Gazi. Dakle, kako je palestinski otpor mogao znati da će Izraelci sada biti "brutalni" do točke genocida?

'TikTok generacija'

Propalestinsko kampiranje studenata Columbia 23. travnja. (Pamela Drew, Flickr, CC BY-NC 2.0)

Na kraju, Friedman dolazi do stvarno ludog zaključka: 

“Hamas je bio spreman žrtvovati tisuće civila iz Gaze kako bi pridobio podršku sljedeće globalne generacije na TikToku. I uspjelo je. Ali jedan od razloga zašto je uspjelo bio je nedostatak kritičkog razmišljanja kod previše ljudi u toj generaciji - rezultat kulture kampusa koja je postala previše o tome što misliti, a ne kako misliti." 

I iz ovoga možemo zaključiti da sam Thomas Friedman "zna kritički razmišljati".

Tu se Friedman približava čistoj fantaziji. Čisto sumnjam jesu li palestinski vođe otpora, zaglavljeni u najvećem otvorenom zatvoru na svijetu, uopće razmišljali o “sljedećoj globalnoj TikTok generaciji”. 

Vjerojatnije je da su bili zabrinuti za reakcionarne bliskoistočne vlade koje su se klanjale Amerikancima i Izraelcima. A uvreda da je "kultura kampusa postala previše o tome što misliti, a ne kako misliti" vrlo je vjerojatno psihološka projekcija iskrivljenog gledišta ovog konkretnog cionističkog pisca uvodnika za NYT.

'Tvrdoglavi pragmatičar'

Thomas Friedman sebe opisuje kao 

“Tvrdoglavi pragmatičar koji je živio u Bejrutu i Jeruzalemu, brine o ljudima na svim stranama i zna jednu stvar iznad svega iz mojih desetljeća u regiji: jedino pravedno i djelotvorno rješenje za ovo pitanje su dvije nacionalne države za dva autohtona naroda.” 

Već smo razmotrili koliko daleko će Izraelci (čiji je status "autohtonog" većine sumnjičav) dopustiti da se ovaj san ostvari - čak i ako je Hamas bio voljan poći s tim.

Dakle, što još želi da učinimo, kako bismo spasili i Izraelce i Palestince od njih samih? 

“Ono što Palestinci i Izraelci sada najviše trebaju … je način da se izgradi više partnera za mir. Ulažite u grupe koje promiču arapsko-židovsko razumijevanje, kao što su Abraham Initiatives ili New Israel Fund. Uložite u vještine upravljanja ... za Palestince na Zapadnoj obali i u Gazi ..." 

Iskreno govoreći, u ovoj fazi igre, to su palijativi koji neće poslužiti.

Dopustite mi da suprotstavim ono što vjerujem da Izraelcima i Palestincima najviše treba: demokratsko i ravnopravno rješenje jedne države.

Da bi to postigao, BDS pokret mora uspjeti protiv aparthejdskog Izraela kao što je uspio protiv aparthejdske Južne Afrike. Pritisak u tu svrhu moraju održavati racionalni ljudi posvuda i, u SAD-u, ono malo političara koji razumiju što je na kocki.

Ovdje u SAD-u, izraelski agenti poput AIPAC-a kvare američki politički sustav podmićivanjem i ucjenama. I, oni to rade za dobrobit rasističkog režima koji uništava judaizam i njegovu etiku.

Na kraju, najveći problem u ovoj borbi je cionistički Izrael, a ne palestinski otpor. Dvije skupine nisu jednake u snazi ​​ili u razinama nasilja. Razumije li gospodin Friedman, dobitnik Pulitzerove nagrade, išta od ovoga? Sumnjivo. To ga čini "dijelom problema".

Lawrence Davidson je profesor povijesti emeritus na Sveučilištu West Chester u Pennsylvaniji. Od 2010. godine objavljuje svoje analize o temama unutarnje i vanjske politike SAD-a, međunarodnog i humanitarnog prava te izraelske/cionističke prakse i politike. 

Ovaj članak je s autorove stranice TothePointAnalysis.com.

Izražena stajališta isključivo su stajališta autora i mogu, ali ne moraju odražavati stajališta Vijesti o konzorciju.

Molimo Vas provjerite pažljivo tablicu sa mjerama prije kupnje proizvoda, a ukoliko ne znate kako odabrati veličinu proizvoda kontaktirajte našu Službu za kupce. Donacije do o
Proljeće Fond Voziti!

50 komentara za “Thomas Friedman protiv Kritičke misli o Gazi"

  1. Lipnja 4, 2024 na 21: 37

    Svaka čast Lawrenceu Davidsonu i CN-u što su objavili njegovo razotkrivanje cionističkog kultizma i njegove kontaminacije već kompromitirane četvrte vlasti zloćudnim škrabotinama omiljenog novinarskog propagandista NYT-a.
    Kao i obično,
    EA

  2. julia eden
    Lipnja 4, 2024 na 06: 07

    tjedan dana nakon što je ICC izjavio da su izraelske akcije u Gazi
    su 'vjerojatan' genocid, thomas friedman je predložio da pokušamo
    “razumijevanje Bliskog istoka kroz životinjsko carstvo”
    i opisao razne bliskoistočne zemlje kao različite
    vrste insekata … ISKRENO?

    iran "parazitoidna osa" koja polaže jaja u "gusjenice",
    tj. libanon, jemen, sirija, irak, koji će uskoro biti pojedeni
    iznutra prema "jajima" = huti, hezbolah, hamas?
    nasuprot tome, SAD + Izrael su inteligentni sisavci, sa
    SAD, naravno, kao "kralj džungle" itd. itd.

    i brine se zbog “kampusne kulture koja je postala
    previše o tome što misliti, a ne kako misliti”?

  3. Carl Zaisser
    Lipnja 4, 2024 na 04: 41

    Mislim da Thomas Friedman razumije puno više nego što autor navodi. Ali on namjerno zauzima cionističku stranu unatoč razumijevanju povijesne nepravde koju je cionizam nanio Palestincima počevši od Herzlovog prvog cionističkog kongresa 1897. Dvije točke: u njegovoj Pulitzerovoj nagrađenoj knjizi “Od Beiruta do Jeruzalema”, kada je TF upravo stigao na mjesto događaja u Beirut kao tamošnji vodeći dopisnik NY Timesa, priča kako je upoznao libanonske Arape koji su se protivili Izraelu i američkoj politici u Libanonu i Izraelu. Citat iz njih došao je, nakon Friedmanovog lažnog predstavljanja sebe i svoje ideologije, da ste “Ti si jedan od dobrih momaka”. TF nije učinio ništa da ispravi pogrešnu percepciju. U San Franciscu, nedugo nakon Camp Davida 2000., prisustvovao sam govoru veleposlanika Palestinske uprave u SAD-u, koji je ispričao razgovor koji je vodio s Friedmanom. TF mu je rekao: "Tvoje pleme protiv mog plemena". Ovo je bit onoga odakle Friedman dolazi. On se predstavlja kao racionalan, kao zabrinut, ali ne griješite, on je obojeni cionist koji se maskira u ravnodušnog, racionalnog promatrača. Osim toga, dugo je bio polaznik iste sinagoge u Washingtonu, DC kao Dennis Ross, koji je bio Clintonov menadžer 'samita' u Camp Davidu 2000., sastanka koji je jednom zauvijek pokazao izraelske karte vis-a-vis palestinska država utemeljena na međunarodnom pravu UNSC 242 jednom zauvijek. Aaron David Miller, još jedan član Clintonova tima, rekao je o načinu na koji je Ross vodio taj summit: “Djelovali smo kao izraelski odvjetnici”. Može li itko zamisliti razgovore Friedmana i Rossa nakon subotnje službe?

  4. rosross
    Lipnja 3, 2024 na 20: 21

    Međutim, budući da nijedna religija nema takva prava, onda Židovi, muslimani, kršćani, hindusi, bilo što, ne mogu zahtijevati zrno pijeska na planetu Zemlji u ime svoje religije i nitko ne može zahtijevati zemlju jer su neki sljedbenici tamo nekada živjeli.

  5. rosross
    Lipnja 3, 2024 na 20: 18

    Friedmanu, kao i većini Izraelaca i njihovih pristaša, ispran je mozak do točke psihotične mentalne bolesti u vezi s Palestinom. Za Palestinu ne postoje dva autohtona naroda, samo jedan, Palestinci.

    Židovi su religija i nijedna religija ne čini narod niti sljedbenike čini autohtonim. To je biološki, antropološki, pravno nemoguće. Židovi nemaju pravo na Palestinu samo zato što su neki Židovi tamo logorovali prije više tisuća godina u plemenskom kraljevstvu.

    Kad bi religije imale takva prava onda bi se to odnosilo na sve religije. Muslimani su vladali Indijom 600 godina i imali bi više prava na nju od kršćana koji su vladali samo 500 godina. Ali kršćani su mogli tražiti Istanbul i veći dio Turske kojom su vladali više od tisuću godina. A muslimani bi mogli zahtijevati veći dio Španjolske i velik dio Europe s obzirom na njihovu vladavinu nad tim zemljama u prošlim stoljećima.

    Međutim, budući da nijedna religija nema takva prava, onda Židovi, muslimani, kršćani, hindusi, bilo što, mogu zatražiti zrno pijeska na planetu Zemlji u ime svoje religije i nitko ne može zatražiti zemlju jer su neki sljedbenici tamo nekada živjeli.

    Doista, Židovi žive u Engleskoj tisuću godina pa im to daje pravo da pozovu cionističke snage da napadnu i uspostave vlastitu državu u Ujedinjenom Kraljevstvu? Naravno da nije, a isto vrijedi i za Palestinu.

    Rastaviti rasističku, elitističku, lažnu vjersku židovsku državu zvanu Izrael u Palestini.

    • Sam F
      Lipnja 4, 2024 na 09: 02

      Isto vrijedi za sve askriptivne skupine (rasa, vjeroispovijest, boja kože, etnička pripadnost itd.), ne samo za religije.
      Čak ni prošlo carstvo nije valjano potraživanje zemlje u sadašnjosti.
      Svaka grana čovječanstva ima istu tvrdnju: svi su njihovi preci migrirali Bliskim istokom od našeg porijekla u istočnoj Africi prije više od milijun godina, tako da je ondje bilo na tisuće carstava.

      Tragedija cionizma je u tome što su slijedili nacistički model uzdizanja agresivnih tirana u samoobrani.
      Njihove tvrdnje da se iskrcaju u Palestini odražavaju nacistički zahtjev za “lebensraum” ili “životni prostor” za njihove tirane.

  6. Steve Naidamast
    Lipnja 3, 2024 na 17: 41

    Friedman je oduvijek bio neukusan, podmukao, tvrdoglavac koji nikada nije objavio nikakvu istinu o zločinima izraelskog naroda.

    Kao i svim takvim ljudima, uvijek je netko drugi kriv…

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 10

      Hvala vam! Nisam ni pročitao ovaj članak jer nemam pojma kako bi netko obdaren mozgom smatrao Friedmana vrijednim čitanja. On je tako nevjerojatno glup i samozadovoljan, i nečuveno je kada ga drugi idiot naziva "javnim intelektualcem". Finkelstein je intelektualac, Friedman je aparatčik koji ne zna ništa osim klanjanja moćnicima.

    • Rafael
      Lipnja 5, 2024 na 09: 26

      Dobro rečeno!

  7. Britton Kerin
    Lipnja 3, 2024 na 17: 04

    Stvar je u tome što ne morate špekulirati o Hamasovim namjerama u odnosu na njihove vlastite nevine: njihovi glavni stratezi (neke je sada ubio Izrael i oni su skoro jedini u ovom sukobu nije mi žao što odlaze) sjedili uokolo i eksplicitno raspravljali o tome kako si mogu priuštiti da ih žrtvuju. Užasno je zlo na ovaj način žrtvovati ljude koje navodno predstavljate. Da su mi djeca umrla pod takvim okolnostima, sigurno znam koga bih najviše mrzio i što bih učinio, a mislim da većina Amerikanaca vjerojatno osjeća isto. Stoga mislim da je pokušaj oslobađanja Hamasa užasna pogreška koja će ići na ruku Izraelu. Umjesto toga morate pokušati objasniti da je uzrok u potpunosti valjan bez obzira na ponašanje bilo kojeg od njegovih zagovornika.

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 12

      Da sam Palestinac — ili Amerikanac! — Podržao bih narod koji pruža otpor okupatoru. Sigurno vam se sviđa činjenica da Izrael upravlja SAD-om. Ja se osobno protivim okupaciji.

  8. David Johnson
    Lipnja 3, 2024 na 16: 27

    Samo se nadam da se Lawrence Davidson mogao osobno obratiti gospodinu Friedmanu svojim briljantnim pobijanjem. Friedman je dvolični cionist u čiju se samopravednu odjeću i dalje umotava bez trunke ljudskosti ili suosjećanja za palestinski narod. Ovamo ga je dovela njegova vlastita arogancija. Davidson je heroj i bit će demoniziran od strane mnogih koje istina ne zanima. Svaka riječ koju izgovori je činjenica.

  9. Carolyn L Zaremba
    Lipnja 3, 2024 na 14: 11

    Zašto se opravdavaš za Friedmanove laži i sranja? Friedman laže o nakbi. On laže o činjenici da su cionisti napali zemlju, ukrali zemlju, uništili sela i usjeve, poklali ljude koji su tamo živjeli i nastavili tretirati Palestince kao neuntermenschene. Cionisti nisu bili imigranti. Oni su bili kolonizatori. Oni su bili Europljani koji nisu imali legitimno pravo na zemlju Palestinu. Bili su i rasisti. Hamasovi nisu teroristi. Oni su branitelji protiv okrutne i nasilne okupacije koja postoji duže nego što sam ja živ, a imam 75 godina.

  10. Tom Hall
    Lipnja 3, 2024 na 13: 48

    Svijet stvarno treba još jednom čuti Mister Suck On This.

    hxxps://www.huffpost.com/entry/thomas-friedman-suck-on-t_b_104308

  11. mašina prevrtačica pokošene trave
    Lipnja 3, 2024 na 12: 56

    “Rješenje jedne države” u Palestini i dalje bi se moralo suočiti s krađom palestinske zemlje od strane cionističkih doseljenika. Kako su Palestinci mogli mirno živjeti u sjeni zemlje koja je nekada činila njihove živote? Slažem se da je sadašnje "dvije države" rješenje laž, ali bolja alternativa bi bila započeti s istinskim dvodržavnim rješenjem gdje se Izrael vraća na svoje granice iz 1967., što implicira da svi ti cionistički doseljenici odu. Tada bi beskućnici iz Gaze mogli živjeti u domovima doseljenika, što je laka alternativa šatorima. To se može postići samo zajedničkim globalnim naporima, čak i mogućom vojnom akcijom. Na kraju, uz pretpostavku kraja cionističke ideologije, mogla bi nastati jedna država, ali to ne bi bio 'Izrael'.

  12. Robert Crosman
    Lipnja 3, 2024 na 12: 35

    Stalno prakticiram "kritičko razmišljanje" - to jest, preispitujem sve što pročitam i pokušavam pronaći alternativne načine razmišljanja o temi koja se razmatra. Često to daje rezultate s kojima se sam ne slažem – to je jednostavno drugačiji način razmišljanja o temi, onaj koji dovodi u pitanje uvriježeno mišljenje. Svrha je modelirati neovisnost i potaknuti razmišljanje kod čitatelja, kao i kod mene. Uostalom, pisanje je način razmišljanja o problemu, da se vidi kako izgleda u tiskanom obliku. Imam 84 godine i shvatio sam da je "smrt dio života". Ne može biti života bez smrti - barem ne na ovom svijetu, a ja ne znam ni za jedan drugi. No, kako se odnosimo prema toj činjenici, otvoreno je pitanje. Prelako ga prihvatiti bilo bi kobno, ali ignorirati ga ili poricati također vodi u glupost. Moje provizorno rješenje je pokušati to uzeti u obzir kada razmišljam o pitanjima života i smrti. Ako imate bolji odgovor, volio bih ga čuti. Uvijek sam se mogao predomisliti.

    • Tim N
      Lipnja 4, 2024 na 08: 13

      Nisam siguran o čemu se ovdje radi. Uopće nisam siguran.

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 13

      Smrt je dio života; Nikada se nisam bojao smrti, čak ni kad sam bio tinejdžer. Ali postoji veliki jaz između smrti i namjernog masovnog ubojstva.

    • Lipnja 5, 2024 na 15: 25

      Ne može biti života bez smrti - barem ne na ovom svijetu, a ja ne znam ni za jedan drugi. Ali kako se odnosimo prema toj činjenici otvoreno je pitanje. Prelako ga prihvatiti bilo bi kobno, ali ignorirati ga ili poricati također vodi u glupost. Moje provizorno rješenje je pokušati to uzeti u obzir kad razmišljam o pitanjima života i smrti. Ako imate bolji odgovor, volio bih ga čuti. Uvijek sam se mogao predomisliti.

      Zapravo postoji jako puno onoga što izgleda kao pravi mogući dokaz za život nakon ovog sadašnjeg života. Konkretno, postoji opsežna web stranica umirovljenog australskog odvjetnika po imenu Victor Zammit koja predstavlja mnogo mogućih dokaza i povezuje ih s njima. On hrabro tvrdi da

      Postoje, bez ikakve sumnje, objektivni, ponovljivi dokazi o postojanju zagrobnog života... prikupljene dokaze prihvatio bi i najviši sud u bilo kojoj civiliziranoj zemlji. Za zapisnik, ovo NIJE vjerski križarski rat.

      Njegova web stranica je na

      hxxps://victorzammit.com/

      Izjava o odricanju od odgovornosti: Nikada nisam imao osobno iskustvo koje bi mi potvrdilo ili snažno ukazalo na moguću stvarnost zagrobnog života, tako da ne dijelim sigurnost koju tvrdi Victor Zammit. Smatrao bih sebe između 2 i 3 na ljestvici uvjerenja Richarda Dawkinsa, gdje 1 = snažan vjernik, a 7 = snažan nevjernik. Međutim, jako sam uvjeren da ako postoje stvarni mogući dokazi za život nakon ovog sadašnjeg života, onda bi se o tome trebalo znati i proučiti.

  13. Robert Crosman
    Lipnja 3, 2024 na 12: 24

    [Moj prethodni komentar, malo uređen radi preciznosti:]

    Korisno je podsjetiti se, kao što Davidson ovdje čini, da Hamasov raketni napad na Izrael i njegovo zarobljavanje talaca nije došlo kao "neprovocirani čin agresije", već je bio očajnički odgovor na stalne činove agresije od strane Izraela, uključujući i blokadu Gaze koja je jako otežala život Palestincima koji tamo žive. Naravno, Izrael će se suprotstaviti primjerima prethodnog neprijateljskog djelovanja Hamasa, pa možemo pratiti sukob sve do stvaranja Izraela i još dalje, do posljedica Prvog svjetskog rata, prije više od 100 godina. U tom kontekstu, ničije ruke nisu čiste, pa tako ni naše, i prvi zadatak je zaustaviti sadašnje ubijanje. Sudbina "nevinih" talaca je predmet zabrinutosti, ali ne više od sudbina stotinu ili tisuća puta više stanovnika Gaze koji su mrtvi ili umiru dok mi govorimo.
    Thomas Friedman je vrsta budala – Francis Fukuyama je drugi – koji misli da ekonomski i tehnološki napredak automatski čine svijet boljim mjestom. Prosperitet jednostavno dovodi do porasta stanovništva, što zauzvrat stvara veće pritiske na ograničene resurse našeg planeta. Ti izraelski doseljenici na Zapadnoj obali jednostavno traže bolje živote koje im nudi jeftina zemlja, a njihovo uvjerenje da je Bog stvorio ovu zemlju za njih omogućuje im da progone svoje palestinske susjede i da ih tjeraju. Imigranti iz siromašnijih zemalja u prosperitetnije reagiraju na iste pritiske i spremni su riskirati svoje živote kako bi živote svoje djece učinili boljim. Poanta je jednostavno zaustaviti ubijanje stanovnika Gaze kao način rješavanja sadašnje krize. Ali kada, neizbježno, invazija prestane, sukob će ostati neriješen, a sva tehnologija na svijetu ga neće riješiti. Zapravo, sukob se može ublažiti, ali rješenja nema. Međusobno ubijanje je način civilizacije i samog ljudskog života, kao što je to način mrava i svake razumne vrste. Vjerojatno čak i drveće to čini.

    • Gordon Hastie
      Lipnja 4, 2024 na 07: 02

      Friedman je vrsta vrlo lijepo plaćenog korisnog idiota koji poštuje Klausa Schwaba iz WEF-a i Tedrosa Whatsisnamea, marionetu frontmana WHO kabale, a zatim čini da njihove stvarne zavjere protiv svijeta zvuče razumno njegovim čitateljima. Tek nedavno je govorio da se obični Amerikanci koji osjećaju nevolju zavaravaju jer ekonomiji zaista ide jako dobro!

      • Susan Siens
        Lipnja 4, 2024 na 16: 15

        On i Paul Krugman! I hvala na spominjanju Tedrosa Whatshisname, bivšeg gospodara rata. Još uvijek ne mogu shvatiti kako itko te korisne idiote shvaća za ozbiljno.

    • Lipnja 5, 2024 na 15: 48

      Međusobno ubijanje je način civilizacije i samog ljudskog života, kao što je to način mrava i svake razumne vrste.

      Smatram da je vrlo uznemirujuće da bi netko to prihvatio kao nešto neizbježno, a ne nešto što bi ljudi, sa svojom sposobnošću rasuđivanja i kritičkim sposobnostima, i nečim što bi se moglo nazvati "duša" ili "duh", mogli pronaći način da budu sposoban uzdići se iznad. Albert Einstein je rekao da je nova vrsta razmišljanja neophodna ako čovječanstvo želi preživjeti i prijeći na više razine.

      Usput, to je razlog zašto imam problema s ateističkom, materijalističkom ili nihilističkom filozofijom. Osobno mi je jako teško povjerovati ili prihvatiti da su naša sposobnost rasuđivanja i naše kritične sposobnosti, a posebno naša "duša" ili "duh", naš osjećaj za dobro i zlo, samo proizvod potpuno prirodnih procesa. Smatram se deistom. Vrlo snažno vjerujem u Boga, ili višu inteligenciju, za koju se može smatrati da nam je dala našu sposobnost rasuđivanja, naše kritičke sposobnosti i naš osjećaj za ispravno i pogrešno. Također se ne pridržavam nijedne "otkrivene" religije kao što su kršćanstvo ili islam, i ne prihvaćam nikakvu navodnu objavu od Boga, poput Biblije ili Kurana, kao takvu.

      I također vrlo snažno vjerujem u mogućnost života nakon ovog sadašnjeg života i pravdu koja će se ostvariti u budućem životu. Mnogo je mogućih dokaza koji se mogu pronaći na internetu.

      Detaljno opisujem razvoj svojih uvjerenja u svom pisanju povezanom s ručkom na ekranu.

  14. Frank
    Lipnja 3, 2024 na 11: 16

    Svi "stručnjaci" moraju zagovarati staus quo od kojeg imaju koristi.

  15. Caliman
    Lipnja 3, 2024 na 10: 43

    “Razumije li gospodin Friedman, dobitnik Pulitzerove nagrade, išta od ovoga? Sumnjivo.”

    Naravno da on to “shvaća”...on nije neinteligentan. Vrlo dobro poznaje i razumije povijest i aktualnu stvarnost. On, na primjer, zna da bi rješenje s 2 države zahtijevalo prisilno uklanjanje oko milijun fanatičnih židovskih doseljenika iz Zapadne banke i da se to nikada neće dogoditi.

    To što on razumije ono što predlaže kao jedino rješenje je besmislica, a opet to i dalje predlaže, govori vam da nije problem u razumijevanju; to je problem genocidne namjere.

    • Lipnja 3, 2024 na 12: 24

      Jednostavno rečeno, lažne premise rađaju lažna rješenja!

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 17

      Mislim da je Friedman neinteligentan. Biti objavljen u NYT-u nije znak inteligencije. Godinama sam želio sastaviti knjigu humora sastavljenu od uvodnika i uvodnika iz NYT-a jer se čini da često objavljuju pisce koji nemaju pojma o čemu govore. Jedan od mojih favorita bio je uvodnik koji je podržavao korištenje goveđeg hormona rasta koji je prilično jasno napisao netko tko nema znanja o poljoprivredi/stočarstvu.

  16. gBC
    Lipnja 3, 2024 na 10: 39

    Izvrstan komentar. Kad bi šira javnost mogla čitati ovakve komade. Ali to se ne može dogoditi u našim korporativno kontroliranim i cenzuriranim medijima. Žurimo prema jednom (ili prema oba) statusu propale države u SAD-u i Armagedonu kroz naše provociranje beskrajnih sukoba diljem planeta. Napadanje ruskih ciljeva unutar Rusije je prelazak Rubikona s kojeg možda nema povratka. Na zapadu nam vladaju psihopati.

  17. Sam F
    Lipnja 3, 2024 na 10: 35

    Tvrdnje NYT/Friedman standardna su cionistička propaganda koja se zlobno tvrdi diljem SAD-a.
    Racionalizacija genocida kao odgovor na napad 10. 7. očito je lažna:

    1. Očito sukob nije započeo 10. 7. i Hamas nije izvršio neizazvani napad. To je infantilna glupost "on me prvi udario". Kao što g. Davidson primjećuje, Izrael je ubio daleko više od 5,000 nevinih Palestinaca i uništio živote milijuna, u službi cionističkih plemenskih tiranina koje je uzdigao da služe samima sebi, koji su uzrokovali cijeli problem, i poput "obrambenih" tiranina svih askriptivnih skupina uključujući Hitlera, nemaju namjeru civiliziranog razrješenja. Također podsjetimo da su cionistički fanatici upravo izvršili invaziju na džamiju Al Aqsa, treće najsvetije mjesto islamskog svijeta. i izjavio da će biti pretvoren u židovski hram: stoga bi se sigurno očekivali ekstremistički odgovori.

    2. Ako je u redu da Izrael u znak odmazde ubije trideset puta više civila nego što je ubijeno 10. 7., onda:
    (a) dovoljno je da Hamas pokaže 40 civila koje je ubio Izrael da bi se racionaliziralo ubijanje 1200 10. 7.; i
    (b) sada je OK da Hamas ubije trideset puta više izraelskih civila kao odgovor na genocid (preko milijun).
    Očito taj argument ne vodi nikamo, ne uzima u obzir nijedan aspekt rješavanja sukoba i predstavlja cionističku propagandu.

    Nemojte očekivati ​​da će jednodržavno rješenje ikada uspjeti. Cionisti kontroliraju američku vladu putem političkog mita izvučenog iz američke pomoći Izraelu, i mogli bi daleko lakše kontrolirati bilo koju vladu jedne države. Najbolje rješenje je premjestiti Izrael u područje niske gustoće koje je uredno kupljeno od demokratske zemlje ili dogovoreno ugovorom s njom.

    Jedino rješenje koje bi omogućilo Izraelu da ostane u Palestini bio bi dizajn dviju održivih država s obalom, lukama, vodom, poljoprivrednim zemljištem i infrastrukturom, demilitariziranih i odvojenih velikom DMZ-om koju provode neutralne UN-ove snage. Stanovništvo bi se moralo preseliti uz zamjenu imovine ili obveznice pokrivene imovinom DMZ-a, s isplatama smanjenim bilo kakvim uništenjem imovine. Ta neugodnost je bolja od genocida. SAD bi vjerojatno morao demilitarizirati Izrael unatoč podmićivanju američke vlade. Možda će BRICS ponuditi podmićivanje? Pretpostavljam da se Izraelu mora staviti embargo i izgladnjivati ​​da se podvrgne bilo kakvom pravednom međunarodnom rješenju sukoba, i što prije, to bolje.

    • Sam F
      Lipnja 3, 2024 na 14: 01

      Možda će SAD stvoriti rezervat Novog Izraela u Novom Meksiku ili drugdje u pustinji na jugozapadu, ako se Izrael razoruža, raspusti i pristane da tri generacije ne smiju imati oružje, ne vršiti transfere sredstava političkim dužnosnicima, strankama ili masovnim medijima , ne raditi u vojnoj industriji i ne kandidirati se ni za jednu javnu dužnost. To bi moglo zahtijevati i BRICS podmićivanje i embargo/izgladnjivanje Izraela. Ali možda SAD zapravo ne želi nepoštene fanatične cioniste na vlastitom tlu ništa više od Palestinaca.

      • Susan Siens
        Lipnja 4, 2024 na 16: 19

        Ne mislite da je dovoljno što smo već ukrali zemlju starosjedilačkim narodima?

  18. Guy St Hilaire
    Lipnja 3, 2024 na 10: 25

    Kratkovidno razumijevanje, za mnoge, daje savršene rezultate koje MSM i kontrolori žele kao rezultat. Rijetki se trude pratiti povijest koja često daje odgovor zašto smo danas tu gdje jesmo. Zvučni zapisi od 2 minute češće su namijenjeni zavaravanju. Svatko tko je proučavao povijest Palestine otkad je Balfour dobio naklonost cionisti od strane Britanaca će to znati. Rekao bih da se otprilike isto događa u Ukrajini zbog državnog udara 2014. Većina čak i ne zna da se to dogodilo i tko ga je prouzročio.

  19. vinnieoh
    Lipnja 3, 2024 na 10: 22

    Što bi carstvo bez ljudi poput Thomasa Friedmana?

    Gazan se fokusirao na Tik-Tok? Kakav bozo.

  20. Vera Gottlieb
    Lipnja 3, 2024 na 10: 15

    76 godina i dalje… Kada je dovoljno proganjati, dehumanizirati, masakrirati Palestince? Kada će BIJELI ANGLO-SASKI svijet konačno shvatiti i priznati što se događa? Židovi su božji izabrani narod??? Loš izbor.

  21. herbert davis
    Lipnja 3, 2024 na 10: 06

    Friedman je odan onome tko ga plaća i to utječe na njegovo razmišljanje!

    • Konrad
      Lipnja 3, 2024 na 13: 41

      Friedmann je samo jedan od mnogih prestituta koji nikad nisu plaćeni za razmišljanje ili racionalnu analizu povijesnih činjenica, već za očitu propagandu koja služi njihovim gospodarima, ovdje očito cionističkoj kabali koja u potpunosti kontrolira plutokratski režim u SAD-u. O ovoj tautologiji za nezavisne mislioce više nema što reći.

  22. Robert
    Lipnja 3, 2024 na 09: 54

    Postoje sličnosti između rata u Gazi i Ukrajine. Stav Izraela je da je trenutni rat počeo 7. listopada. Zapravo, ono što se događa jednostavno je eskalacija dugo postojećeg rata. A to je eskalacija koju je Netanyahu želio. U Ukrajini, zapadne vlade inzistiraju na tome da je rat počeo 22. veljače jer ne žele priznati da je ruska invazija bila samo eskalacija, iako velika, dugo postojećeg rata. Taj je rat započeo u veljači 2014. s (pogodite tko) svrgavanjem postojećeg ukrajinskog predsjednika (pogodite koga) predvođenog SAD-om, koji je postao predsjednik na temelju svog stava koji se oslanjao na Rusiju. Ovo je eskalacija koju je Washington DC želio. Oba ova rata su dokaz da dva dugotrajna promatranja rata nikada, nikada neće nestati. # 1. Prva žrtva rata je istina. # 2. Magla rata nikad se ne razilazi.

    • Konrad
      Lipnja 3, 2024 na 13: 51

      U pravu si, Roberte, i ako proučavaš povijest još dublje unatrag, naći ćeš dokaze da su „ukrajinsko“ neprijateljstvo prema Rusiji, odnosno korijeni sadašnjeg sukoba u Ukrajini, položeni već tijekom Prvog svjetskog rata! Možete čak otići i dublje u povijest Slavena da biste razumjeli trenutne sukobe na temelju povijesnih činjenica, a ne na izljevu ratne propagande.

  23. Em
    Lipnja 3, 2024 na 09: 31

    Krajnje je vrijeme da osobe poput Thomasa Friedmana budu spržene i žive zakopane, a Lawrence Davidson je upravo to učinio!

  24. Lipnja 3, 2024 na 09: 01

    “Po drugi put u isto toliko godina, Thomas Friedman izričito je zagovarao da Sjedinjene Države koriste takozvanu Islamsku državu u Iraku i Siriji kao posredničku silu protiv Sirije, Rusije, Irana i Hezbollaha. Kolumnist vanjskih poslova New York Timesa iznio je ovaj prijedlog u svojoj kolumni u srijedu, 'Zašto se Trump bori protiv ISIS-a u Siriji?' (4/12/17).

    [...]

    Friedman ne zagovara američki prestanak bombardiranja ISIS-a iz antiratnih razloga ili zato što je američko bombardiranje dovelo do tisuća civilnih smrti—sve savršeno ispravni i razumni razlozi za suprotstavljanje američkom 'ratu protiv terorizma' u Siriji—već zato što se ISIS-u daje prostor za disaj ubit će više Sirijaca, Iranaca i Rusa.

    [...]

    Ovo dolazi nakon kolumne iz 2015. u kojoj je Friedman (3/18/15) iznio ideju da bi Sjedinjene Države trebale izravno naoružati ISIS:

    'Sada prezirem ISIS koliko i bilo tko drugi, ali dopustite mi da izbacim drugo pitanje: Trebamo li naoružati ISIS? Ili dopustite da to pitam drugačije: zašto mi, po treći put od 9. rujna, vodimo rat u ime Irana?'”

    Izvor:
    Adam Johnson, "Perverzna ljubavna afera Thomasa Friedmana s ISIS-om", Poštenje i točnost u izvještavanju (FAIR), 13. travnja 2017.

    • Konrad
      Lipnja 3, 2024 na 14: 00

      Pa, povijesno informirani čitatelji znaju da su ISIS i druge srodne takozvane islamske terorističke skupine stvorile i održavaju SAD, cionistički Izrael i Velika Britanija. Samo da potvrdim tvoje zaključivanje.

  25. Susan
    Lipnja 3, 2024 na 08: 55

    Thomas Friedman mora u mirovinu - zapravo NYT mora zauvijek zatvoriti svoja vrata...

    • John Z
      Lipnja 3, 2024 na 12: 15

      Čujte!

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 21

      Jeste li danas vidjeli stvari o problemima u kojima je WaPo? Njihova čitanost se prepolovila, a oni su u velikim deficitima.

  26. Tim N
    Lipnja 3, 2024 na 08: 29

    Kao i svi liberalni cionisti, Friedman živi u svijetu mašte koji su stvorili i održavaju ubojiti cionisti koji zapravo upravljaju Izraelom. Kao što je istaknuo Ilan Pappe, "rješenje dviju država" je potpuna prijevara, osmišljena kako bi utjerala budale poput Friedmana (i političare poput Bernieja Sandersa) da vjeruju da je, nekako, mirno rješenje uvijek odmah iza ugla, ako nije za one proklete Palestince koji ne žele biti "partneri u miru". Razotkrivajuće, Friedman ponavlja Netanyahuovu omiljenu laž.

    • herbert davis
      Lipnja 3, 2024 na 10: 08

      u pravu ste Jedna država je jedina održiva opcija… čemu se protive cionisti i SAD!

    • aemiš
      Lipnja 3, 2024 na 10: 25

      Reci, stari. Napustio sam lažno glupo "rješenje" s dvije države kao crvenu haringu prije mnogo vremena. Osmislio sam svoje jednodržavno rješenje za okončanje apartheida IZRAELESTINE. Prenesi dalje!

  27. TP Graf
    Lipnja 3, 2024 na 07: 47

    Živim za dan kada će Thomas Friedman iz naše zemlje biti potisnut u takvu tamu da će njihova smrt proći nezapaženo u cijelom svijetu. Nema svetačkog obreda pokopa; ni inča stupca izvan lokalnih novina koje najavljuju njihov odlazak s ovoga svijeta.

    Patrick Lawrence objavio je pronicljivu posvetu bivšem diplomatu, Moorheadu Kennedyju, čiji se svjetonazor promijenio tijekom njegova 444 dana u američkom veleposlanstvu u Teheranu. Kennedy je napisao: “Kada je riječ o vanjskim poslovima, posljednja stvar na svijetu koju je Amerikanac spreman učiniti je razmišljati ili pokušati razmišljati kako bi bilo biti Sovjet, biti Arapin, biti Iranac , biti Indijanac. A rezultat toga je da o svijetu razmišljamo kao o projekciji nas samih, i mislimo da i drugi moraju razmišljati na način na koji mi razmišljamo. A kad ne rade, to nas muči.”

    Patrick zatim slijedi: “Kada sam pročitao ovu primjedbu, misli su mi odmah pale na tog intelektualnog šarlatana iz godina Busha II, Richarda Perlea, koji je s krajnjom i posljedičnom glupošću tvrdio nakon napada 2001., 'Svaki pokušaj razumijevanja terorizma pokušaj je opravdati to.' A onda sam pomislio na diskurs o Hamasu: Hamas se mora nazivati ​​'teroristom' uvijek i bez iznimke i pri svakom spominjanju kako bi se izbjeglo svako razumijevanje, baš kao što je Perle inzistirao.”

    Doista. Pogledajte šaradu u kongresnim saslušanjima s ovim predsjednicima sveučilišta. Patetični članovi Kongresa poklopili su se s patetičnim vođama s akademija. Slučaj u točki i najnečuveniji (i neartikulirani) koji sam vidio: Jonathan Holloway, predsjednik Rutgersa. Crni predsjednik i stručnjak za afroameričku povijest, zaboga!

    Kao što je Rep. Good (samo imenom) pitao: "Mislite li da je izraelska vlada genocidna?" Holloway odgovara: "Um, gospodine, nemam... mišljenje o Izraelu um ... u smislu te fraze."

    Bi li doista bilo potrebno toliko hrabrosti reći: "Apsolutno!"? Siguran sam da ima mnogo toga za povlačenje i lagodan život do kraja života. Kakva izdaja povijesno potlačenog naroda! Ali to su isprazni, kukavički umovi koji kleče pred našim oholim vođama dok nas tjeraju u zaborav.

    • Caliman
      Lipnja 3, 2024 na 12: 18

      Perleov 'Svaki pokušaj razumijevanja terorizma je pokušaj da se on opravda' srž je stvari, zar ne? Često sam bio zbunjen zašto moji sunarodnjaci Amerikanci ne razumiju da je saznanje zašto ljudi nešto rade različito od moralnog opravdavanja onoga što je učinjeno. Ali ključni element je mehanizam kontrole naracije "zapada" ... tj. "mrze nas zbog naše slobode", ili nešto slično.

      Za razliku od Moorheada Kennedyja, koji je sigurno bio istinski vjernik u sustav (ima ih mnogo u nižim i srednjim činovima) kojemu je izlaganje "drugom" otvorilo oči, Perle je bio tip koji je znao zlo za koje ne postoji opravdanje.

    • Susan Siens
      Lipnja 4, 2024 na 16: 24

      Odbijanje da se svijet vidi bilo kojim drugim očima osim vlastitim očima i očima svojih vladara simptomatično je za ovisnički američki um. Ovisnici o drogama nikada ne razmišljaju o tome što drugi ljudi osjećaju ili doživljavaju; oni su središta vlastitih svemira, a to prilično dobro opisuje većinu Amerikanaca.

Komentari su zatvoreni.