Patrick Lawrence: Ovo nije fašizam

Politička zbrka i zablude o fašizmu obojile su tragičnu smrt Maxa Azzarella samospaljivanjem.

Bivši predsjednik Donald Trump govori na događaju u Tampi, Florida, u srpnju 2022. (Gage Skidmore, CC BY-SA 2.0, Wikimedia Commons)

By Patrick Lawrence
Posebno za Vijesti o konzorciju

O19. travnja, baš kad je sud u Lower Manhattanu završio s odabirom porote koja će saslušati farsični slučaj "zataškavanja" protiv Donalda Trumpa, 37-godišnji Floriđanin po imenu Max Azzarello zapalio se preko puta zgrade suda.

Azzarello je, prema kasnijim izvještajima, bio miroljubiv čovjek, ugodan susjed i bio je mnogo zaokupljen pitanjima socijalne pravde. S akademske strane također nije bio nepopustljiv: Azzarello je diplomirao antropologiju na Sveučilištu Sjeverne Karoline i magistrirao urbano planiranje na Rutgersu.

Prema izvještajima mainstream tiska, čini se da je Azzarello pomalo izgubio nakon što mu je majka umrla prije dvije godine ovog mjeseca. Ali nije ni na čijem mjestu, osim na onima koji su mu bliski, ulaziti dublje, pa čak ni ovako daleko, u čovjekov psihijatrijski profil.

Međutim, Max Azzarello je imao nešto za reći nama ostalima dok je stajao u parku preko puta zgrade suda u Central Streetu. Neposredno prije nego što se zapalio, podigao je plakat na kojem je velikim slovima pisalo: “TRUMP JE S BIDENOM I SPREMAJU SE FAŠISTIČKI UDAR U NAS.”

Trebali bismo obratiti pozornost na ovo. Očigledno sposoban čovjek, po svemu sudeći suosjećajan čovjek, umro je strahujući od skorog fašističkog preuzimanja vlasti u Americi. Ovo me jako ljuti. Da odmah prijeđem na svoju poantu: jedan ljudski život protraćen je kao posljedica smiješne, paranoične ideje koja već neko vrijeme kruži među nama ili iz gluposti ili iz najciničnijih političkih motiva.

Bio sam jako tužan kad sam saznao za samospaljivanje Aarona Bushnella pred izraelskom ambasadom u Washingtonu 25. veljače. Bio sam tužan kad sam pročitao i posljednji čin Maxa Azzarella, ali na drugačiji način.

Bushnell je umro za "ono što su ljudi iskusili u Palestini od ruku svojih kolonizatora", kako je to rekao u svojim posljednjim trenucima. Kao pripadnik Zračnih snaga, Bushnell je izjavio da "više ne može biti suučesnik u genocidu". Njegove posljednje riječi bile su "Oslobodite Palestinu!" Čovjek bi više volio da je Bushnell još s nama, ali njegova je smrt bila časna.

Azzarello je umro u stanju zbunjenosti i zablude, a ovaj zaključak izvlačim iz poruke na njegovom plakatu. Njegova smrt nikome nije počastila. Ići ću toliko daleko da ću reći da među nama ima mnogo onih koji za to nečasno snose odgovornost.

Čitatelji ove kolumne možda su tijekom mjeseci primijetili da sam privržen nomenklaturi. Pravilno imenovanje stvari ključno je za naše razumijevanje. Omogućuje nam da djelujemo, ako smo tako skloni, jer nam je jasno što treba učiniti.

Pogrešni nazivi na brodu koji tone

Neispravno imenovanje stvari uzrokuje razne probleme. Ostavlja nas zbunjenima i obmanutima, kao u slučaju Maxa Azzarella. Može nas paralizirati. Ili ako odlučimo djelovati, vjerojatno ćemo djelovati pogrešno. Kao i u slučaju Maxa Azzarella.

Toliko je mnogo pogrešnih naziva u inozemstvu među nama, usred panike na našem brodu koji tone, da se čovjek ponekad potpuno umori od jezika. Rusija je agresor, Kina je imperijalistička sila, Izrael je demokracija i tako dalje kroz orvelovski leksikon: Rat je mir itd.

S domaće strane, prosvjedi na Capitolu 6. siječnja 2021. bili su pokušaj državnog udara. Ili ustanak. Imamo Donalda Trumpa kao tiranina. Imamo Donalda Trumpa kao diktatora - "Kralja Trumpa", sada čitam The New York Times. I znamo da je Amerika, prema pokojnom Maxu Azzarellu i bezbrojnim drugima poput njega, na pragu fašističkog preuzimanja vlasti.

Velik dio ovog, nazovimo ga zagađenja javnog diskursa, dolazi od liberalnih autoritaraca. Rachel Maddow, da uzmemo jedan od jadnijih slučajeva, želi da mislimo da će diktator Trump okončati izbore, uništiti sudove i učiniti Kongres nemoćnim. Komentator MSNBC-a je zapravo rekao ove stvari u eteru.

Vladavina jednog čovjeka je tema, ako slušate Rachel Maddows. Očigledna namjera je prikazati Donalda Trumpa u najstrašnijem mogućem svjetlu, budući da postaje jasno da bi Trump mogao poraziti predsjednika Bidena na izborima 5. studenog.

Ovo sigurno možemo označiti kao grubo politikantstvo u izbornoj godini. U njemu nema ništa novo. Ali ovo nije poanta.

Postoji ravna crta između ovog nemilosrdnog, politički motiviranog širenja straha i misli da nam fašizam u nekoj američkoj inkarnaciji teško pada - ravna je linija, to jest, od naše Rachel Maddows do samospaljivanja Maxa Azzarella. Ovo je poanta.

Definicije fašizma

 Italo Balbo (lijevo), Benito Mussolini, Cesare Maria de Vecchi i Michele Bianchi tijekom marša na Rim, listopad 1922. (Nepoznato/Illustrazione Italiana, 1922., br. 45/Wikipedia)

Ne mogu točno reći na što ljudi misle kada govore o fašizmu u našim trenutnim okolnostima. I koliko se može zaključiti, mnogi ljudi koji koriste taj izraz, a možda i većina, također ne znaju što znače.

Fašizam, u generičkoj upotrebi, nastao je u godinama nakon Prvog svjetskog rata i dugo je postojalo više njegovih verzija nego što se moglo pobrojati. Postojala je naravno Hitlerova i varijanta u Austriji. Hrvati su imali ustaše, Portugalci su pod Salazarom imali svoj Estado Novo, a Španjolska je imala svoje falangiste. Imali ste fašističke pokrete u Francuskoj, Skandinaviji, Latinskoj Americi.

Oni su dijelili zajedničku ideologiju, ali bilo je isto toliko razlika koliko i sličnosti, jedan pokret za drugim. Tako i “fašizam” dobiva malo “ž” ako mislimo na široki međuratni fenomen.

Fašistički pokreti su uvijek i snažno bili antimarksistički. Smatrali su parlamentarnu demokraciju gubitkom vremena, svi su imali reakcionarni aspekt. Razmišljali su u smislu totalizirajuće mobilizacije stanovništva. Liberalizam dvadesetog stoljeća nije dolazio u obzir.

Ali razlike su često bile izražene. Neki su fašistički pokreti bili sekularni, neki su religiju stavili u srž ideologije. António de Oliveira Salazar, portugalski diktator od 1930-ih do većeg dijela 1960-ih, nije imao nikakve koristi od bezbožništva nacizma (iako je obilato posuđivao od Reicha).

Neki su fašisti mislili da je prosvjetiteljstvo bila pogreška, dok su drugi bili vrlo racionalni dok su služili svojim biračima. Neki su bili populisti, drugi kapitalisti. Nacisti su tvrdili da su socijalisti, ali su ovisili o velikim njemačkim industrijalcima.

Prva fašistička vlada bila je Benita Mussolinija, koja je došla na vlast 1922. Dobiva veliko "F" jer je Il Duce svoju stranku nazvao Nacionalni fašisti. Kad čitate Doktrina fašizma, Mussolinijeva rasprava iz 1932, jasno je da je njegovo razmišljanje bilo u modi "novog čovjeka" koja je bila moderna u to vrijeme. “Kao sve zdrave političke koncepcije, fašizam je djelovanje i misao”, započeo je Mussolini. I malo kasnije:

“Fašizam želi da čovjek bude aktivan i da se svom svojom energijom uključi u akciju; želi da bude muževno svjestan poteškoća koje ga opsjedaju i spreman suočiti se s njima. Ono život shvaća kao borbu u kojoj čovjeku priliči izboriti za sebe stvarno vrijedno mjesto, prije svega tako što će se (fizički, moralno, intelektualno) osposobiti da postane oruđe potrebno za to osvajanje. Kako za pojedinca, tako i za naciju, tako i za čovječanstvo.”

Ustanovio sam da je Mussolinijev fašizam komplicirano štivo. “Fašizam bi se prikladnije trebao nazvati korporativizmom jer je on spoj državne i korporativne moći”, rekao je jednom. Je li mislio na korporatizaciju gospodarstva kako mi koristimo ovaj izraz?

U teoriji ne, u praksi da, rekao bih. Korporatizam se odnosi na sustav u kojem su ljudi zastupljeni u političkom društvu prema svojim interesima ili funkcijama — poljoprivrednici, industrijski radnici, vlasnici poduzeća itd. Ima nešto zajedničko sa srednjovjekovnim cehovskim sustavom - na koji se Mussolini pozivao u svom Doktrina.

No do sredine 1930-ih, Il Duceova namjera s ekonomske strane bila je izbrisati razliku između političke i korporativne moći upravo putem spajanja o kojem je govorio. Državni sektor je tada bio vrlo velik.

Ima li u ovoj olovci skici stoljetne ideologije nešto što bi nas trebalo ugroziti? Imajući u vidu ovu povijest, koliko god kratku i neznanstveničku, što mislimo o plakatu koji je Max Azzarello držao u Donjem Manhattanu neposredno prije nego što je počinio ono što se svodi na samoubojstvo?

Pretpostavljam da bi američku višeslojnu krizu — političku, gospodarsku, društvenu — moglo učiniti razumljivijom ako je imenujemo tako da sugeriramo da ima zastrašujući prethodnik. Ali ovo je duboko kontraproduktivno. Sve dok se mi, neki od nas, uvjeravamo da se suočavamo s prijetnjom fašizma ili fašizma, bilo kojeg od njih, jednostavno zamagljujemo s čime se zapravo suočavamo.

Pogrešno smo ga nazvali, da se vratim na svoju raniju točku. Ne vidim fašizam u bilo kojem obliku nigdje na horizontu Amerike. Nazvati to takvim znači učiniti se nesposobnima za učinkovito djelovanje.

Ono s čime se suočavamo nema presedana u našoj povijesti, čini mi se. To je potpuno dekadentan oblik demokracije — elitna, hamiltonovska demokracija naspram narodne, jeffersonovske demokracije. Ovdje nema ništa previše egzotično.

Liberalni autoritarizam

talijanski romanopisac Umberto Eco. (PEN World Voices Festival/Flickr)

De Tocqueville nas je prije gotovo dva stoljeća upozorio na "meki despotizam", što znači liberalni autoritarizam s kojim se sada suočavamo. Ovu pitu od jabuka nazivam autoritarizmom zato što je to osebujan, čak jedinstven američki fenomen - što je i bila poanta dalekovidnog francuskog putnika.

Martin Wolf, a Financial Times kolumnist, objavio je članak prije nekoliko tjedana pod naslovom “Fašizam se promijenio, ali nije mrtav”. Wolf je naveo Umberta Eca, talijanskog romanopisca, koji je pak objavio dugačak esej pod nazivom “Vječni fašizam” in Njujorški pregled knjiga Prije mnogo godina.

Društvena frustracija, slijepa odanost vođama, sumnja u različitost, neprijateljstvo prema razmetljivom bogatstvu, populističko vjerovanje u suverenitet stanovništva: ovo su zabrinjavajući znakovi početnog povratka fašizmu iz 1920-ih i 1930-ih, prema ovoj dvojici. . (Pretpostavljam da je Eco mislio na Mussolinijevu, kapa "F", jer je služio u nekoj vrsti fašističke omladinske brigade.)

O čemu piše Wolf, snažno se oslanjajući na Eca? To su subjektivne značajke koje opisuju tko zna koliko društava u bilo kojem trenutku. Kako bih odgovorio na moje vlastito pitanje, Wolf koristi Ecovu izjavu o svojim sjećanjima na Mussolinija kako bi predstavio Donalda Trumpa kao fašističku prijetnju - njegov vlastiti izlet u modusu Rachel Maddow.

O strukturnim karakteristikama fašizma ili fašizma, Wolf, a prije njega Eco, kao da više-manje nemaju što reći. Zašto je ovo?

Wolf se, na primjer, mogao baviti ekstremnom pretjeranom korporatizacijom američke političke ekonomije i gotovo nemogućnošću pronalaženja gdje završava popis Fortune 500, a počinje vlada SAD-a. Ali to bi impliciralo liberale kao i konzervativizam u mekom despotizmu koji doista opsjeda Sjedinjene Države.

Kad se još jednom uzme u obzir plakat Maxa Azzarella — “Trump je s Bidenom” — čini se da je imao pravo. Kako je tužno što je ono što je mislio da je vidio zamijenio s fašizmom. Inače bi i dalje bio s nama.

Patrick Lawrence, dugogodišnji dopisnik iz inozemstva, uglavnom za The International Herald Tribune, je kolumnist, esejist, predavač i autor, nedavno od Novinari i njihove sjene, dostupno iz Clarity Pressa or putem Amazona. Ostale knjige uključuju Vremena više nema: Amerikanci nakon američkog stoljeća. Njegov Twitter račun, @thefloutist, trajno je cenzuriran.

MOJIM ČITATELJIMA. Nezavisne publikacije i oni koji pišu za njih odjednom dolaze u trenutak koji je težak i pun obećanja. S jedne strane, preuzimamo sve veću odgovornost pred sve većim zapuštanjem mainstream medija. S druge strane, nismo pronašli održivi model prihoda i zato se moramo izravno obratiti našim čitateljima za podršku. Predan sam neovisnom novinarstvu do kraja života: ne vidim drugu budućnost za američke medije. Ali staza postaje sve strmija, a kako se događa, potrebna mi je vaša pomoć. Ovo sada postaje hitno. U znak priznanja predanosti neovisnom novinarstvu, pretplatite se na The Floutist ili putem mog Patreon račun.

Izražena stajališta isključivo su stajališta autora i mogu, ali ne moraju odražavati stajališta Vijesti o konzorciju.

67 komentara za “Patrick Lawrence: Ovo nije fašizam"

  1. LavSunce
    Svibanj 3, 2024 na 11: 08

    ………. “TRUMP JE S BIDENOM I SPREMAJU SE FAŠISTIČKI UDAR NA NAS.” Max Azzarello

    “Ovo nije disko. Ovo nije ni seoski klub!” Ovo je Washington DC, fubar, “Gerontokracija,” Biden-Harris, “funkcioniranje @ mentalitet star 3-7 godina. Općenito sposoban za određeni stupanj komunikacije i obavljanje jednostavnih zadataka pod nadzorom."

    “Dame i gospodo,” ovo je show!!! Outta the gate, Biden-Harris "larping", igranje uloga uživo. 'Reality' show, FAŠIZAM, Živi!!!..veliko “Ž” ili malo “f,” Kakve veze ima?” Uglavnom, “mi” smo SJEBANI! S velikim "F!"

    “Mi” smo upozoreni!” Sjeverna Koreja ga je nazvala, 11.14.19., “Bijesni psi poput Baidena [sic] mogu ozlijediti puno ljudi ako im se dopusti da trče uokolo. Moraju biti pretučeni na smrt štapom, prije nego bude prekasno. To će biti korisno za SAD”

    “Ovo nije prvi put da je Biden izazvao prezir Sjeverne Koreje. U svibnju [2019.] Sjeverna Koreja je Bidena nazvala "budalom niskog IQ-a", jer je Kima nazvao diktatorom i tiraninom. hxxps://www.bbc.com/news/world-asia-48367261

    “Uzimajući u obzir plakat Maxa Azzarella još jednom — “Trump je s Bidenom” – čini se da je imao pravo. Kako je tužno što je ono što je mislio da je vidio zamijenio s fašizmom. Inače bi i dalje bio s nama.” PATRICK LAWRENCE

    ………… “TRUMP JE S BIDENOM I SPREMAJU SE FAŠISTIČKI UDAR NA NAS.” Max Azzarello

    O "SPREMAJU SE FAŠISTIČKI UDAR U NAS." IMO, Coo Coo Ka Chew, napravljen je i obrisan prije mnogo godina, tj.

    ….. 12.12.2000., prema SCOTUS-ovim ajatolama, davanje darova, “Prekid vatre” ili ZAUSTAVLJANJE ponovnog prebrojavanja. Proganja SAD, još od “Bush protiv Gorea, 531 US 98. 12. prosinca 2000., kojim je riješen spor oko ponovnog brojanja glasova na predsjedničkim izborima u Floridi 2000. između Georgea W. Busha i Al Gorea.”

    skrenuo sam s teme. AKO se ikad dublje zaroni u “psihijatrijski profil” američkih “Eaglesa”, s prekriženim palčevima, otkrije se da Amerikanci “samospaljivanje nije bilo samoubojstvo, već je to bio predani čin utjelovljene prakse, važnost je ne oduzeti si život, nego spaliti.” (Kao iu kršćanstvu, u budizmu je samoubojstvo strogo zabranjeno).

    U budizmu se praksa samospaljivanja naziva "Hrabro suosjećanje". Ukratko, to je ekstremni oblik budističke prakse, a ne instrumentalno sredstvo za postizanje proračunate političke promjene. Nije oblik samoubojstva.

    ………..tj., “Redovnik koji se samozapalio, “svom svojom snagom i odlučnošću kaže da može podnijeti najveće patnje kako bi zaštitio svoj narod.”

    ………. “Samozapaljivanjem redovnik utjelovljuje svoje zavjete na najsnažniji način. Čineći to pred drugima, on se nada da će probuditi one koji ne prepoznaju da i oni žive u kući koja gori i da moraju sami pronaći način da ugase taj plamen ili da pobjegnu.”

    Međutim, Thích Nh?t H?nh, vijetnamski budistički redovnik i aktivist (1926. – 2022.) savjetovao je da samospaljivanje Qu?ng ??c (1963.) nije samoubojstvo, već je to bio predani čin utjelovljene prakse: " Važno je ne oduzeti sebi život, već spaliti.”

    25. veljače 2024., Aaron Bushnell, 25, u uniformi USAF-a, umro je nakon što se zapalio ispred ulaza u veleposlanstvo Izraela u Washingtonu, DC

    18. travnja 2024., Max Azzarello, "otišao je u Veliku jabuku", umro, raščupan, u uličnoj odjeći, zapalio se preko puta zgrade suda, saslušanje, izbor porote, u DNC-u protiv Donalda Johna Trumpa, u NYC-u .

    22. travnja 2022., "DAN ZEMLJE", Wynn Alan Bruce, klimatski aktivist, "zapalio se na trgu zgrade Vrhovnog suda Sjedinjenih Država u Washingtonu, DC. Fatalno samospaljivanje, koje se dogodilo na Dan planeta Zemlje, bilo je Bruceovi prijatelji i njegov otac okarakterizirali kao prosvjed protiv klimatske krize.”

    23. travnja 1963. Slično, nakon Bruceove akcije 23. travnja, budistički učitelj Kritee Kanko, Bruceov prijatelj, izjavio je da "ovaj čin nije samoubojstvo." Umjesto namjernog samouništenja ili instrumentalne samožrtve, Nh?t H?nh i Kanko potiču nas da vidimo manifestacije hrabrog suosjećanja.

    ……. “Budističko samospaljivanje prvi put je dospjelo na naslovnice u Sjevernoj Americi 1963. godine, sa sada kultnom, Pulitzerovom nagradom nagrađenom fotografijom novinara Malcoma Brownea na kojoj je vijetnamski budistički redovnik Thích Qu?ng ??c sjedio u plamenu na raskrižju u Saigonu.” hxxps://theconversation.com/understanding-self-immolation-in-buddhism-after-wynn-bruces-earth-day-action-182007

    ……. “Važno je pokušati razumjeti što je praksa samospaljivanja u budizmu. Ukratko, to je ekstremni oblik budističke prakse, a ne instrumentalno sredstvo za postizanje proračunate političke promjene.”

    TY, Patrick Lawrence, CN, čitateljstvo CN-a, You Rock! “Keep It Lit! Ciao

  2. John Puma
    Svibanj 2, 2024 na 02: 17

    I dok se pažnja skreće, opet, nastavkom beskrajne i besmislene rasprave, carstvo bez imena, niti karakteristika, aktivno i radosno provocira potpuno nuklearno uništenje na dva fronta, dok snažno vodi kampanju za otvaranje trećeg.

    “Pravi” fašizam ne bi samo napravio bubuljicu na stražnjici ovog sustava u smislu kipućeg prezira prema životu, ljudskom i drugom.

    • Susan Siens
      Svibanj 2, 2024 na 15: 33

      Kakav briljantan komentar!!!!! ... carstvo bez imena, bez obilježja, ...

  3. Svibanj 1, 2024 na 23: 44

    Radi sažetosti, mogu li citirati ispitanike CN-a koji su se usredotočili na ključna pitanja.

    Iris: Ideološka bitka je, dakle, očito dobivena jeftinom terminološkom prijevarom. (tj. Amerika je demokracija).

    Afdal:
    Stoga vjerujem da najvažniji oblik otpora dolazi u obrazovanju ljudi o tome što demokracija zapravo jest, a što nije. (Moje tumačenje... Acton, Paine i Lincoln bili su jednoglasni... "Vlada naroda, od naroda i za narod" ergo nema izbora, nema predstavnika, nema parlamenta, nema većine; samo formulacija politike utemeljena na konsenzusu Jasno je da Amerika nikad nije bila demokracija.

    Carolyn L Zaremba:
    Thomas Paine skrenuo je pozornost na početak odmicanja od revolucionarne demokracije u svoje vrijeme i pisao o tome. Danas ne bi bio iznenađen, nego zgrožen. (Koliko se sjećam... Madison je iz nacrta ustava izbacio manifest "Prava čovjeka").

    Čini se da postoji konsenzus da je fašizam, začinjen ambijentalnom kulturom i trenutnim stanjem povijesti, brak države i korporacije; čiji je potomak totalitarizam. Da humaniziramo ovu jednadžbu: fašizam je naziv procesa, a ne stvari. proces je korporativna/državna konsolidacija u jedini mogući ishod, plutokraciju, zatim pretvaranje u državnu > globalnu diktaturu.

    Ergo: Max Azzarello bio je točno na udarcu, iako hiperlakonski, kako i priliči na plakatu prije samospaljivanja.

    Moje mišljenje je da nas je pokušavao upozoriti mnogo godina, ali, budući da smo odbili slušati, odabrao je jedini medij koji bi zaokupio našu pozornost. Maks, pozdravljam te.

  4. Stephen Morrell
    Svibanj 1, 2024 na 20: 06

    Iz marksističke perspektive, bit fašizma koja ga razlikuje od 'običnog' bonapartizma jest razbijanje organiziranog radničkog pokreta i njegovih političkih organizacija od strane masovnog pokreta lumpenproletarijata kojim 'upravlja' sitna buržoazija. Svi društveni 'devijanti' također bivaju uništeni na putu. Povijesno gledano, fašizam je bio 'nagrada' za neuspjeh u provođenju potrebne socijalističke revolucije kada je bilo na vidiku rješavanje duboke ekonomske i društvene krize, koja rutinski opterećuje kapitalizam. Takve krize proizvode armije nezaposlenih (lumpenproletarijat) i bijes u srednjoj klasi zbog mogućnosti proletarizacije, a to ih tjera u očaj i fašizam upravo zato što je propala socijalna revolucija za svrgavanje kapitalizma.

    Fašizam je nužan dodatak kapitalističkom državnom stroju kada ovaj ne uspijeva obuzdati revolucionarnu situaciju (npr. Italija 1919-20, Španjolska 1936-38, Njemačka 1923). Fašistički pokreti rastu eksponencijalno kada kapitalistička klasa odluči da im mora pribjeći. Imaju mnogo okusa, varirajući sa svakim nacionalnim/nacionalističkim/rasističkim terenom na kojem rastu, ali zajednička nit fašizma je reakcionarna 'restauracija' mitske prošlosti koja nikada nije postojala, popratna s istrebljenjem svih 'devijanata' koji to sprječavaju. A jednom kada fašistički pokret stekne državnu vlast, njegovo vodstvo integrira vlastiti masovni pokret u kapitalistički državni stroj, ili ga na neki drugi način 'rastavlja', a nakon toga ima tendenciju evoluirati prema 'normalnoj' bonapartističkoj vladavini.

    Ukratko, fašizam je posljednje utočište buržoazije da riješi društvenu krizu kada je sve drugo propalo, a američki režim još nije tu unatoč svojim očito brojnim bonapartističkim apetitima i karakteristikama.

    “Borba protiv fašizma — kako se boriti i kako pobijediti” Clare Zetkin vrijedi, kao i klasik Trockog “Borba protiv fašizma u Njemačkoj”.

  5. Svibanj 1, 2024 na 19: 49

    Lawrence je u pravu kada odbacuje današnju kavalirsku upotrebu pojma "fašizam", ali ne uspijeva ponuditi solidnu alternativu. Fašizam nije spoj korporacija i države: to je samo kapitalizam u kojem živimo stoljećima. Fašizam je ono čemu jedan posto pribjegava kada se ne može osloniti samo na narativ i propagandu da bi 99 posto ostalo u skladu. Prethodni komentator ukazao je na Trockijevo seciranje ovog pitanja i ja se u potpunosti slažem. Za više informacija o Trockom pogledajte ovu zgodnu zbirku eseja: hxxps://www.marxists.org/archive/trotsky/works/1944/1944-fas.htm

    • Michael G
      Svibanj 2, 2024 na 11: 06

      “Fašizam bi bilo prikladnije nazvati korporativizmom, jer je on spoj državne i korporativne moći”
      - Benito Mussolini
      Kao što je citirao autor gore.

      “Što je bit trockizma? Kad je Lenjin razvijao svoju teoriju, rekao je da je imperijalizam glavna opasnost za čovječanstvo. Kapitalizam je postao imperijalizam. Globalni sustav monopolističkog kapitalizma koji koči razvoj i osiromašuje ljude diljem svijeta. A dužnost revolucionara je suprotstaviti se imperijalizmu. A trockizam, sve njegove različite manifestacije i tumačenja uvijek su pokušaji da se kaže, ne, ne, ne radi se o borbi protiv imperijalista..”
      “…Trockizam je način na koji možete tvrditi da ste marksist ili socijalist ili revolucionar ali se ne usredotočiti na borbu protiv imperijalista. Vodite neku drugu bitku, ali ne protiv imperijalizma. To je bit onoga što trockizam jest.”
      - Caleb Maupin

      “..radikalni intelektualci i radikalni studenti uvijek su igrali doista važnu ulogu u uspješnim revolucijama. I ne mislim da je slučajnost da, kada se trockistički pokret steže u sebe, tamo gdje gravitira, sveučilišta trebaju uhvatiti revolucionarno nastrojene mlade ljude i pobrinuti se da ne završe u zagrljaju pravih revolucionari.”
      “..Fašizam je samo imperijalizam koji se pokušava spasiti..”
      -Joti Brar

      “Definicija radikala je netko tko gleda na strukturne učinke Politike”
      Michael Parenti

      • Will In Madison
        Svibanj 2, 2024 na 20: 06

        “Fašizam bi bilo prikladnije nazvati korporativizmom, jer je on spoj državne i korporativne moći”
        - Benito Mussolini
        Kao što je gore citirao autor”.

        prilično siguran da nema dokaza da je Mussolini to stvarno rekao. Ja sam u nedoumici kako nazvati trenutnu skupinu desničarskih Amerikanaca - na pamet mi pada izraz neofašist. Kristofašist? Dominionisti? Kršćanski nacionalist? Loši policajci demokratskim dobrim policajcima (zaboravio sam koji bi trebao biti Mutt, a koji Jeff)? Moj brat kaže da je razlika između američke desnice i liberala stvar različitih gledišta o fiskalnoj učinkovitosti: desnica se radije pokorava batinama, a zatim radi svoje tegleće životinje do smrti, dok liberali vole koristiti skinnerovsku modifikaciju ponašanja za kontrolu a također vole malo bolje brinuti o svojim teglećim životinjama kako bi bolje radile i kako bi se mogle malo duže raditi. U svakom slučaju, Trump se razlikuje od "pravih njemačkih/ukrajinskih fašista" samo po tome što nema stvarnu ideologiju - ima veliki potencijal kao ubojica (ne dajući Bidenu prolaz prema Palestini, Africi i svakom drugom mjestu koje ubijamo narod). Općenito, ovaj članak predstavlja glup argument. Naravno, slažem se da je to ista stara igra, ali također je besmislena semantika (iako osjećam da bi neki koji ovdje objavljuju željeli vidjeti skidanje rukavica i grozne stvari koje padaju na američku populaciju. To nas svakako dobro odvraća od našeg ubojita vanjska politika, ali nekako sumnjam da hoće).

  6. David Otness
    Svibanj 1, 2024 na 19: 00

    “Fašizam dolazi u Ameriku odjeven u ruho Demokratske stranke, a za nekoliko sati, najveće krvoproliće ikada viđeno od kraja Drugog svjetskog rata trebalo bi početi u šatorskom gradu Rafahu, gdje sjedi 1.6 milijuna ljudi, gotovo 3 /4 od kojih su žene i djeca, suočeni s jurišom izraelskih tenkova, topništva i pješaštva.
    A Međunarodni kazneni sud je na rubu izdavanja presude za Netanyahua i njegovu bandu ubojica. . . . Ili jesu?"
    ~ George Galloway u svom uvodnom monologu za današnju 'Majku svih talk showa' na internetu.

    Prioriteti. Peeves. Kako jako, jako, duboko i distopično tužno.

    • Željezni Felix
      Svibanj 2, 2024 na 11: 36

      Iz Washingtona stižu prijetnje da će se sankcionirati svi koji su uključeni u izdavanje naloga protiv Netanyahua i njegove bande razbojnika.

      • Susan Siens
        Svibanj 2, 2024 na 15: 36

        A čini se da sankcije samo poboljšavaju situaciju sankcioniranih! Ovaj oblik ratovanja je passe.

    • Will u Madisonu
      Svibanj 2, 2024 na 20: 22

      Nisam siguran da će to biti najveće krvoproliće od Drugog svjetskog rata… Vijetnam mi pada na pamet, ili možete samo pogledati kumulativni poslijeratni pokolj Istočnih Timoraca, Čileanaca, Iračana, Sirijaca, Ukrajinaca/Rusa, Konga, Angolaca, Nikaragvanaca, Hondurašana, Meksikanaca ect ect. Stavljamo svoje prljave male prste posvuda. To ne čini ono što dopuštamo da se dogodi Palestini manje odvratnim… ali to je samo nastavak onoga što radimo ili potičemo posvuda i uvijek. Pretpostavljam da je kanal Ben Gurian i njegova sigurnost naš interes u ovom slučaju… pa to i nafta.

  7. bardamu
    Svibanj 1, 2024 na 16: 43

    Sumnjam da se Azzarello ubio zbog nesporazuma u vokabularu, ali razmatranja su inače zanimljiva.

    Fašizam je karikaturalni pojam barem od 1940-ih, ali to pomaže zapadnjacima da poreknu našu sličnost s fašistima barem jednako spremno kao što nam omogućuje klevetanje raznih protivnika. Štoviše, pojmovi "liberalni", "konzervativni", "centristički" i "radikalni" postali su barem jednako sumnjivi, a sve zahvaljujući uobičajenom procesu rigorozne i uporne pogrešne primjene.

    Zapadni vođe nisu fašisti kao što je bio Mussolini, Hitler ili Franco, koji su svi također bili autentični nacionalisti u nekom smislu. Ali još manje su oni “liberali” u smislu Lockea ili Milla ili (za Amerikance) Franklina Roosevelta ili Johna Kennedyja, a kamoli Georgea McGoverna. Međutim, Joe Biden je korporatist (pristojan sam), a Mussolini je bio korporatist. Joe Biden financira genocid, a Hitler je naredio sljedbenicima da izvrše genocid. Obje su bile ili jesu antidemokratske, antireprezentativne, mizantropske, antiegalitarne i naginjale su autokraciji onoliko koliko su to okolnosti dopuštale.

    Azzarello je vjerojatno imao svojih drugih problema i vjerojatno je zaključio da će brzo konsolidirajuća autokracija koju je nazvao fašističkom utjecati na njegov osobni život na neki način koji možda nije bio točan. Ali, ako ništa drugo, čini se da je on inače bio dalje od većine u svom razumijevanju prirode te autokracije. Na koje god suptilne načine zapadni vladari nisu fašisti, to je zato što su se oni koji su naslijedili Fordove, Rockefellere, braću Dulles, itd. prilagodili novim tehnologijama i prekomorskim tržištima i proletarijatima i proizveli nove načine vršenja autokratske moći.

    Čini se više nego vjerojatnim da je Azzarello sve ovo razumio bolje od većine svih koji su ga nadživjeli. Vjerojatno nam treba nova terminologija, ali ako je točna, zadržat će sav stari teror.

  8. shmutzoid
    Svibanj 1, 2024 na 13: 56

    'Lišen svojih ideoloških i organizacijskih parafernalija, fašizam nije ništa drugo nego konačno rješenje za klasnu borbu, totalističko potapanje i iskorištavanje demokratskih snaga za dobrobit i profit viših financijskih krugova' — Michael Parenti

    Parentijeva definicija ima jednostavan i elegantan zvuk istine. ………Kapitalizam—-> Imperijalizam—–> Fašizam

  9. Andrija
    Svibanj 1, 2024 na 13: 52

    Mislim da je tragedija Maxa Azzarelloisa što je pokušavao reći nešto što nije mogao sasvim artikulirati. Jesu li Biden i Trump na istoj strani? Da, oboje su na strani bogatih, a ne na našoj strani. Jesu li fašisti? Tu se komplicira.

    Složio bih se da se fašizam baca previše nasumično što razvodnjava njegovo značenje. Najčešće se ili baca na one s kojima se ne slaže ili dovodi do beskorisnih i na kraju besmislenih rasprava poput, je li Trump fašist? Da je tako, on bi bio više de facto fašist, a ne ideološki, ponajviše zato što mu nije dovoljno stalo da se upušta u konkretne ideologije. Trump je sve o Trumpu. Što se tiče obrnutog pitanja, je li Biden fašist? To također zahtijeva ispitivanje i odgovor se opet svodi na: ne baš. Biden je neoliberal, a fašizam bi bio korak predaleko za tako ograničenog čovjeka. Ono što gospodin Lawrence naziva natjecanjem između Hamiltonove i Jeffersonove demokracije, ja više vidim kao natjecanje između krajnje desnih republikanaca i skoro desnih demokrata. I to uglavnom na razini elite, za nas ostale, to je kao što je Walter Benjamin rekao: “Fašizam pokušava organizirati novoproletarizirane mase ostavljajući netaknutima vlasničke odnose koje žele ukinuti. Svoj spas vidi u davanju izražaja masama – ali nipošto u davanju prava.”

    Što se tiče Azzarellova upozorenja da će nas “fašistički udariti”, prijetnja fašizma je stvarna. Fašizam djeluje kao obrambeni mehanizam ili imunološki sustav kapitalizma. A kao što smo vidjeli da je kapitalizam u SAD-u već godinama u krizi (koja je postala osobito akutna u posljednjih nekoliko), logično je pretpostaviti da će više fašističkih elemenata doći do izražaja.

    Liberali se često osvrću na fašizme iz prošlosti i sjećam se da su Ecovih 14 zajedničkih obilježja fašizma razbacivali tijekom godina Busha II. Ali sklon sam pogledati Shanea Burleya koji je uzeo u obzir te prošle pokrete i pokušao definirati srž fašizma kao ovo: podvojena uvjerenja u inherentnu nejednakost i esencijalizirani identitet (u kojem različiti društveni označitelji poput rase, spola itd. oba informiraju njihovu prošlost, reći im njihovu odanost i pokrenuti njihovu osobnost) koje vidimo u izobilju ne samo na krajnjoj desnici, već i među liberalnim autoritarcima g. Lawrencea. Godinama smo klizili u ovo. Nije potreban državni udar.

  10. Selina Sweet
    Svibanj 1, 2024 na 12: 40

    Kakva sjajna grupa ovdje koja pruža svoje znanje i uvide s takvom promišljenošću i strašću za "dobro" i "istinito". Vaši glasovi su tako važni da vas se čuje! Duboko informirani i promišljeni. Hvala vam svakom.

  11. bregunica
    Svibanj 1, 2024 na 12: 01

    Cijenim što je gospodin Lawrence objasnio zašto se ovaj čovjek samospalio (još jedan neuspjeh našeg slobodnog tiska), ali iz moje neakademske perspektive uvid gospodina Azzarella došao je prilično kasno. što se tiče držanja onoga što stvari zapravo znače: platimo dužnost gospodinu mussoliniju i poradimo na toj definiciji (fašizam = korporatizam, a ovo je imo doista alat imperijalističkog kapitalizma). prije nekog vremena postojala je studija o tome koji prijedlozi postaju zakon, a koji ne. korporativne elite kontroliraju. ne bojte se fašizam dolazi, već je tu. ono što vidimo je da se samo umara od stalnog nošenja tih maski.

  12. nwwoods
    Svibanj 1, 2024 na 11: 41

    Dienne
    Svibanj 1, 2024 na 10: 16
    “Misle li ljudi ozbiljno da je Biden fašist, a Trump nije?”

    Misle li ljudi ozbiljno da je Trump fašist, a Biden nije?

    • Mark J Oetting
      Svibanj 2, 2024 na 05: 48

      Nažalost, mnogi to rade ovisno o tome koju stranu političkog medijskog propagandnog stroja slušaju. Ovo su glasači Bidena i Trumpa koji racionaliziraju svoje glasovanje o tome koji kandidat neće donijeti fašizam naciji, ali zanemaruju stvarnost onoga što se pravi problemi moraju riješiti kako bi se spasila naša nacija. Primjer za to je ogromna potpora obje strane u Kongresu za tri ratna zakona.

  13. Svibanj 1, 2024 na 11: 30

    U pravu ste kada navodite mnoge i različite atribute koji se povezuju s različitim fašističkim režimima, što ukazuje na činjenicu da on nije bio jedinstven u svojim ponavljanjima. Jedino, neosporno, temeljno načelo bez kojeg se država ne može kategorizirati kao fašistička jest korporativistički element, odnosno spoj vlade i korporativnog poslovanja. Moram se zapitati kako to da prešućujete činjenicu da je upravo to vladajući aranžman koji Amerika sada ima. Ako ovo jedinstvo vlade i korporativnog poslovanja definira fašizam, onda je to ono što imamo u ovoj zemlji generacijama.

    • Consortiumnews.com
      Svibanj 1, 2024 na 14: 03

      Ali autor ne tvrdi da samo to predstavlja fašizam.

  14. Svibanj 1, 2024 na 11: 05

    “Fašizam želi da čovjek bude aktivan i da se svom svojom energijom uključi u akciju; želi da bude muževno svjestan poteškoća koje ga opsjedaju i spreman suočiti se s njima. Ono život shvaća kao borbu u kojoj čovjeku priliči izboriti za sebe stvarno vrijedno mjesto, prije svega tako što će se (fizički, moralno, intelektualno) osposobiti da postane oruđe potrebno za to osvajanje. Kako za pojedinca, tako i za naciju, tako i za čovječanstvo.”

    Vrlo sličan opis onome što se očekuje od “kršćanskih vojnika” koji dijele Kristovu misiju promjene režima oligarhijskih plutokratskih piramidalnih sustava ovog NOVCA koji služi materijalnom svijetu dok se Nihilizam širi.

  15. Burnis Tuck
    Svibanj 1, 2024 na 11: 04

    Samo naprijed, ljudi. Nema razloga za brigu.

  16. Mr.sc.
    Svibanj 1, 2024 na 10: 45

    Koja je razlika između totalitarne vlade i demokracije bez transparentnosti u upravljanju?
    Baš ništa. I, evo nas.

  17. Svibanj 1, 2024 na 10: 41

    Super komentari, posebno prva dva.

  18. Dienne
    Svibanj 1, 2024 na 10: 16

    Misle li ljudi ozbiljno da je Biden fašist, a da Trump nije? Mislimo li da Trump neće nastaviti s genocidom nad Palestincima? Da neće poslati policijske i vojne siledžije da zatvore prosvjede? Da neće upotrijebiti kombiniranu državnu i korporativnu moć kako bi zatvorio sve neistomišljenike i usmjerio sve dobrobiti “društva” prema gore bogatima i moćnima? Mislim, koje su, ozbiljno, razlike između Bidena i Trumpa? A kako oboje nisu fašisti (ili fašisti)? Desničarski, militaristički, reakcionarni, totalitaristički, korporativistički – na koje god aspekte fašizma da se usredotočite, i Biden i Trump su uključeni.

    Ovaj je članak vrlo skroman što se tiče suštine – ako namjeravate tvrditi da Trump nije fašist, mislim da bih barem mogao pronaći argument ovdje negdje koji to barem navodno brani. Ovo je samo desničarski antiliberalni, protrumpovski estrih.

    • Caliman
      Svibanj 1, 2024 na 12: 36

      Vjerujem da je autorova poanta bila da ni Biden NI Trump nisu ono što bi se klasično nazvalo fašistima ... međutim, ako ste vi/mi zabrinuti za hegemonističko i nedemokratsko upravljanje, ostarjeli i oronuli totemi reketa koji vladaju (D i R) više nalikuju jedni drugima nego što predstavljaju razliku.

      Svaki promatrani "estrih" je u oku promatrača...

    • Wade Hathaway
      Svibanj 1, 2024 na 13: 35

      Nisam siguran da je autor nužno pro-Trump. Nisam toliko pametan tip, ali moj zaključak je da ako nastavimo forsirati trenutnu političku situaciju u definiciji F/fašizma, propuštamo važne čimbenike, jedinstvene za američki eksperiment. Zapisi i Trumpa i Bidena čine ih neodrživim kandidatima, niti jedan od njih ne zaslužuje glas za vođenje nominalno demokratske vlade. Imam osjećaj da postoji nešto jedinstveno u američkom liberalizmu što kruži između pravilnog funkcioniranja i užasne disfunkcije. Trenutačni ciklus nas nalazi u eri u kojoj stvari jednostavno ne funkcioniraju i to omogućuje najgorima da privuku pozornost i dođu do vodstva. Ako nastavimo juriti za definicijom fašizma, mogli bismo propustiti ono što zapravo treba popraviti.

      • Will u Madisonu
        Svibanj 2, 2024 na 20: 33

        povijest se ne ponavlja koliko se rimuje. U svakom slučaju, moje “liberalno sveučilište velikih deset” koje mrze trubači i koje je poznato po antiratnom/antiaparthejdskom aktivizmu među svojim studentima u prošlosti, ponovno šalje policiju da razbije studentske glave jer su prosvjedovali protiv genocida u Palestini... pa ja valjda se ponavlja?

    • Chris G
      Svibanj 2, 2024 na 11: 23

      Vau!? Trump je neuk, nediscipliniran, narcis koji je odrastao u vrlo privilegiranom bijelom svijetu, sin bogatog vlasnika nekretnina. Njegov pogled na politiku je u suštini mlad i žalosno neinformiran. On nije nikakav fašist. Pregledajmo noviju povijest.

      George W. Bush nas je uvukao u dva katastrofalna rata, uspostavio svjetski režim mučenja i uveo masovni ilegalni nadzor Amerikanaca bez naloga. Također je koristio svoju marionetu iz FBI-a, Roberta Muellera, da terorizira i zarobi muslimanske Amerikance u skuhanim terorističkim zavjerama kako bi održao strah u SAD-u dok je provodio svoju vlastitu korporativnu politiku.

      Barack Obama vodio je kampanju o Nadi i promjeni. Zatim je nastavio s održavanjem dva rata koja je naslijedio, pokupio svoju Nobelovu nagradu za mir, a zatim proširio ta dva rata u još četiri: Libiju, Siriju, Somaliju i Jemen, ubivši i raselivši desetke milijuna u tom procesu. Također je pokrenuo široku terorističku kampanju diljem Bliskog istoka zaradivši titulu glavnog ubojstva dronom. Na domaćem frontu, on je učinkovito pomilovao ratne zločince Bush/Cheney kao i bankstere s Wall Streeta, i umjesto toga oduzeo milijune obitelji koje su bile žrtve prijevare s Wall Streeta. I ne zaboravite njegov napad na zviždače koji su htjeli razotkriti vladine zločine.

      Trump nije učinio ništa od toga. Kritizirao je katastrofalne ratove i želio je imati dobre odnose s Rusijom. To je bio njegov najveći zločin, a Demokrati u sprezi s Dubokom državom i MSM-om rade bez prestanka na demonizaciji i delegitimizaciji njegovog izbora, kako bi osigurali da mu više nikada neće biti dopušteno da se približi vlasti. On jednostavno nije pouzdan zaposlenik Oligarhije.

      Što se tiče Bidena, on je predstavljao korporativnu državu Deleaware 50 godina u Kongresu. Bio je prvak u ratu protiv droge koji je zapravo bio rat protiv ljudi (uglavnom crnih i smeđih). Njegov prijedlog zakona o kriminalu iz 1994. omogućio nam je masovno zatvaranje i razaranje života, obitelji i urbanih središta gradova. Bio je navijačica za rat u Iraku. Bio je odgovoran za zakon o stečaju koji je stvorio generaciju studentskih dužničkih robova. Hvalio se svojim autorstvom PATRIOTSKOG zakona. Bio je Obamin glavni čovjek u američkom puču u Ukrajini i sada marljivo radi na podršci potpomognutog samoubojstva u Ukrajini. Konačno, kako bi osigurao svoje mjesto u povijesti uz najveće povijesne zločince, on radi u bliskom partnerstvu s Netanyahuom na provođenju genocida nad Palestincima u koncentracijskom logoru pod izraelskom kontrolom poznatom kao Gaza.

      Ipak, navode nas da vjerujemo da je Trump taj koji je utjelovljeni anti-Krist. I nažalost, mnogi inače pristojni Amerikanci nasjeli su na ovu potpuno lažnu i izmanipuliranu priču.

  19. Susan
    Svibanj 1, 2024 na 09: 44

    Kapitalizam:

    Kapitalizam je osmišljen kako bi osigurao da bogati i moćni mogu održati svoj položaj porobljavanjem većinskog svijeta u nesigurnim poslovima s malo prava. Za preživljavanje je potrebna nepoštena trgovina, nejednak pristup resursima i kontrola nad obrazovnim i financijskim sustavima.

    Hmmm, zvuči poznato?

  20. Podijeli
    Svibanj 1, 2024 na 08: 48

    “Uzimajući u obzir plakat Maxa Azzarella još jednom — 'Trump je s Bidenom'— čini se da je imao pravo. Kako je tužno što je ono što je mislio da je vidio zamijenio s fašizmom. Inače bi i dalje bio s nama.”

    Poštujem i nikada neću zaboraviti Aarona Bushnella, Normana Morrisona, Alice Herz i sada Maxa Assarella. Svaki se samospalio u čast čovječanstva i skrenuo pozornost na besmisleno ubijanje (ili gnječenje ljudskog duha/životnog stila u slučaju "Ž/ž – ašizam"). Gospodin Assarello je pokušavao obavijestiti da su Biden i Trump identični i da NISU za 99%. Vidio sam toliko modificiranih definicija
    (npr. antisemit ne uključuje smeđe semite,
    Cionist su SVI Židovi,
    genocid- pa, je li ili nije?
    anti-rat je anti-[samo židovski] semitizam
    popis je beskrajan)
    pa me baš briga što je definicija F/f-ascizma gospodin Assarello mislio. Znam iz svojih postupaka da je pokušavao privući pozornost da čelnici naše vlade ne djeluju u dobroj vjeri. Iako ovaj autor vidi Assarella kao obmanutog, ja to ne vidim i zahvaljujem autoru što me obavijestio o Assarellovoj poruci.

    • Dfnslblty
      Svibanj 1, 2024 na 09: 36

      Dogovoreno, podijelite.
      i —
      >> To je posve dekadentan oblik demokracije — elitna, hamiltonovska demokracija naspram narodne, jeffersonovske demokracije. Ovdje nema ništa previše egzotično.<
      Kao tvorac riječi, gospodine Lawrence, vjerujem da bi vaše razumijevanje dekadenta obuhvatilo Trumpa i njegovu antidemokratsku i autokratsku inkarnaciju demokracije.

    • Selina Sweet
      Svibanj 1, 2024 na 12: 11

      Dobro rečeno Podijeli. Voljeti svog Boga će svim svojim srcem, dušom, umom. Svi ti izvanredni ljudi koji su dali svoje živote kako bi nas probudili u dubokom nasilju koje se čini našoj ljudskoj obitelji i apeliraju na nas da se sjetimo ljubavi - u njenim oblicima empatije, suosjećanja, dobrote, "ispravnog djelovanja", velikodušnosti, pravde, “srce koje razmišlja”, “ispravan odnos”, ljubav i moć uravnoteženi istinom” - ono je najvažnije. Umjesto obožavanja moći nad, osvetoljubivosti, pohlepe, egocentričnosti na račun drugih, kontrole, isključivosti, pohlepe, lijenosti, zavisti, gnjeva, pohlepe, oholosti. Djela uvijek govore više od riječi, zar ne?

    • Marija-Eugenija
      Svibanj 1, 2024 na 12: 33

      “Poštujem i nikada neću zaboraviti Aarona Bushnella, Normana Morrisona, Alice Herz i sada Maxa Assarella.” Molimo nemojte izostaviti ime Huguette Gaulin. Bila je romanopisac i pjesnik Quebeca. Povikala je "Vous avez détruit la beauté du monde!" (“Uništio si ljepotu svijeta!”) dok je ona…..

      • Podijeli
        Svibanj 2, 2024 na 13: 06

        Uspio sam pronaći samo unos na wikipediji bez mnogo informacija koje ovdje niste uključili. Zaista ću dodati Huguette Gaulin na svoj popis samožrtvovnika “plamteće smrti” (Alice Herz je napisala taj izraz) koje nikada neću zaboraviti. Također neću krivo napisati ime Maxa Azzarella ako ga ponovo napišem. Moj prvi mačak bio je Max, a kasnije sam imao crnog mačka kojeg sam nazvao Max (formalno brat Max).

    • Rafael
      Svibanj 2, 2024 na 01: 31

      Dogovoren.

  21. Em
    Svibanj 1, 2024 na 07: 29

    Patrick Lawrence je, uz popratnu sliku Donalda Trumpa, još jednom vješto i definitivno izrekao: Ovo nije fašizam.
    I kao nekadašnji kultni, obožavani voditelj mainstream TV vijesti govorio je na kraju svake svoje večernje emisije:
    I to je vijest!
    Svi su gledatelji otišli na počinak uvjereni da je ono što je 'čovjek' rekao jedina pouzdana istina koju vrijedi znati.

  22. R. Dieters
    Svibanj 1, 2024 na 07: 21

    Ono što Max Azzarello ispravno identificira je trend prema totalitarizmu. Nazovite to kako hoćete, ali tako je. Primijetio sam da je na jednom rubu političkog spektra desna strana sklona to nazivati ​​'komunizmom' (UN planira preuzeti svijet kroz 'kulturni marksizam' itd.), a lijeva strana to naziva 'fašizmom' '. Jer to su termini na koje su te strane navikle prepoznavati totalitarizam.

    Ja mislim da je Max Azzarello već korak dalje u prepoznavanju da je trenutni politički diskurs samo zavadi i vladaj kabuki teatra javnog mnijenja kako bi se marginalizirali interesi većine kako bi se dao prioritet onima nekolicine.

    Na kraju, nije važno služi li Biden ili Trump interesima poslovičnih 1% (u stvarnosti više od 0,00001%), poanta je da se interesi 99% gotovo uopće ne uzimaju u obzir. U doba u kojem se koncentracija (ekonomske) moći ubrzava, to je doista zabrinjavajući trend.

    I to je upravo ono što je plakat Maxa Azzarella htio reći.

    • Podijeli
      Svibanj 1, 2024 na 08: 59

      Vaš komentar nije prošao moderaciju prije nego što sam ja komentirao. Tvoje bih baš ja napisao da sam rječitiji. Slažem se sto posto.

    • ks
      Svibanj 1, 2024 na 11: 23

      Upravo ta riječ mi je pala na pamet – totalitaran. To potvrđuje tvrdnju Patricka Lawrencea da su prava riječ i razumijevanje te riječi važni.

      Pretpostavljam da je Max Azzarello mislio na 'totalitaran' kada je napisao 'fašist' (što je, po mom razumijevanju, neuredno, proizvoljno, okrutno i, da, izopačeno kao i antidemokratsko), ali mi jednostavno nismo u poziciji da znati. Divim se njegovoj hrabrosti, što god mislio.

    • nwwoods
      Svibanj 1, 2024 na 11: 46

      Izvrstan komentar.

  23. iris
    Svibanj 1, 2024 na 04: 38

    Članak: PRIVATIZACIJA JE U SRŽI FAŠIZMA
    “Prva skupina privatizacija dogodila se u prvoj fašističkoj naciji, Italiji, 1920-ih; a druga skupina privatizacija dogodila se u drugoj fašističkoj naciji, Njemačkoj, 1930-ih. Privatizacija je započela za vrijeme Mussolinija, a potom je pokrenuta za vrijeme Hitlera.

    To je fašističko klupko zakotrljalo; i, nakon nekoliko desetljeća pauze u svjetlu neugodnog navodnog poraza fašizma u Drugom svjetskom ratu, ponovno je isplivalo na površinu, a zatim ponovno skočilo nakon 1970., kada su fašističke snage u globalnoj aristokraciji, poput CIA-e, MMF-a, skupine Bilderberg i Trilateralna komisija, nametnula je globalnu vladavinu glavnih svjetskih privatnih vlasnika obveznica i dionica: svjetski aristokrati preuzimaju sve veći postotak onoga što je prije bila javna imovina.”

    “Samo što se ovaj put naziva umjesto toga imenima kao što su “libertarijanizam” ili “neoliberalizam”, a ne više “fašizam”, tako da će samo istinski vjerni fašisti, aristokrati, uopće znati da se zapravo radi o fašizmu. To je njihova velika prijevara. To je njihova velika laž. Samo preimenovanje fašizma u "libertarijanizam" ili "neoliberalizam," zavaralo je mase da misle da je prodemokratski. “Kapitalizam” je stoga redefiniran tako da se odnosi samo na aristokratski kontrolirani oblik kapitalizma: fašizam. Ideološka bitka je tako očito dobivena jeftinom terminološkom prijevarom. To je sve što je potrebno da bi diktatura mogla pobijediti.”

    “Srž fašizma je ideja da postoji neka elita, bilo 'arijevska' ili 'izabrana od Boga' ili neka druga, koja bi trebala upravljati stvarima, i da svi drugi postoje kako bi služili toj eliti. Neminovno, tu službenu elitu čine ljudi koje moćnici pripisuju vlasnicima gotovo svega što je vrijedno. Stvari sve više postaju privatno vlasništvo tih ljudi — čak i ono što je prije bilo javno dobro sada postaje privatno. Plaže postaju privatne. Škole postaju privatne. Prirodni resursi postaju privatni. Nije samo umjetnost koju su ukrali nacisti i privatizirali im i/ili prikazana u muzejima koje oni kontroliraju, koja postaje privatna; to je sve što elita želi imati i kontrolirati: sada je sve privatno. To je fašistički ideal.”

    “U libertarijanskom društvu nema zajedničkih dobara ili javnog prostora. Postoje vlasničke granice, a ne granice. Kada je riječ o stvarnoj imovini i fizičkom kretanju kroz takvu nekretninu, postoje vlasnici, gosti, korisnici licence, poslovni ljudi i uljezi — a ne legalni i ilegalni imigranti.”
    ~ Jeff Deist, predsjednik Mises instituta

    Dakle, monopolizirana oligarhija želi ukinuti nacionalne države, granice, ustave, zaštitu okoliša, samo državljanstvo. Oni žele svijet velikih vlasnika i ostalih... koji neće posjedovati ništa.

    A način na koji nas dovode do te točke je provođenje vlastitih CBDC-ova središnjih banaka (digitalne valute središnje banke) koji se mogu PROGRAMIRATI, što znači da bi kontrolirali što možete i što je još važnije, ne možete kupiti. Zabrane kupnje ovisile bi o vašem društvenom kreditnom statusu, na temelju proizvoljnih smjernica.

    Članak: Cionistička logika Malcolma X

    • Selina Sweet
      Svibanj 1, 2024 na 12: 19

      Iris. Hvala vam od srca na ovom komadu za žvakanje. Prosvjetljujuće. Edukativno. Sadržajno. Mnogo toga povezuje. Ima puno smisla. Prepoznatljiv.

    • Joseph Tracy
      Svibanj 1, 2024 na 12: 59

      Izvrstan osvrt na pokretačku snagu fašizma, korporativnog totalitarizma, imperijalnog militarizma ili kako god to već želite nazvati. Mussolini je popularizirao taj izraz, a Patrickovo zamagljivanje riječi korporatizam ne može demontirati Mussolinijevu viziju fašizma kao moderne verzije Rimskog Carstva. Mussolini je bio itekako svjestan moćne uloge korporacija u modernim državama i pokušaj primjene P Lawrenceove opskurne definicije ne pomaže. Evo moje definicije korporatizma iz rječnika Apple Computer:
      | ?kôrp(?)r??tiz?m |imenica
      kontrola države ili organizacije od strane velikih interesnih skupina: prije otprilike stotinu godina slobodno tržište počelo je zamjenjivati ​​korporativizam.

      Jedno ključno povijesno podrijetlo koncepta korporativne organizacije je iz Novog zavjeta gdje se crkva uspoređuje s tijelom sa svim dijelovima kojima upravlja glava (Krist u teoriji, ali svećenstvo, veliki svećenik ili carski vođa u vrijeme Konstantina) . Potreba za poslušnošću ovoj koncepciji je središnja kao što je bila i Mussolinijeva ideja da svi ljudi dinamično rade za isti veliki cilj. U crkvi je ta potreba za kontrolom uma rodila veliku inkviziciju i kasnije njen gubitak centralizirane moći u protestantskoj revoluciji; u fašizmu je dovela do tajne policije, sofisticirane medijske propagande i slavljeničkih masovnih skupova oko zastava i vojne moći, logora smrti i osvajačkih vojski. Varijacije ove dinamike imperijalne vladavine obično su uključivale 3 komponente: 1) pravo vladara da vladaju (nadmoć nad drugima (rasna, kulturno ideološka), Bog, vojna moć) što uvijek podrazumijeva oduzimanje lokalnog vlasništva i identiteta i stvaranja podređenog roba ili radničke klase od koje se može pobjeći samo služenjem vladarima 2) stvaranje svećenstva koje definira društvene norme (danas je to tisak, akademija, Wall Street) 3) Hijerarhijska provedba (policija, vojska, oružje, zatvori, sudovi).

      Malcom X-ov opis elitnog vlasništva nad planetarnim “resursima” koji bi se bolje razumjeli kao živa biosfera, dobro je shvaćen kao cilj svih imperija, od Babilona do Osmanlija, od doktrine Otkrića rimske crkve do SAD-a. verzija Anglo Carstva Britanije. Ono što argument Patricka Lawrencea da ne svjedočimo posebno fašističkom nastanku sadašnjeg carstva predvođenog Anglo/Izraelom čini posebno zabrinjavajućim argumentom je njegovo vrijeme.

      Čemu svjedočimo kao djelovanju imperija i kakvo je ono u usporedbi s europskim i japanskim fašizmom? Vidimo i otvoreno nam zapovijeda vladajuća manjina da podupiremo brutalno istrebljenje preostalih Palestinaca na Levantu. Državno odobreni mediji lažu nas o podrijetlu, razlozima i izgledima za uspjeh u vojnom sukobu NATO+Ukrajina protiv Rusije +Donbas+Krim i tako hrane stotine tisuća Ukrajinaca, u galipoljskom stilu do smrti od Rusije topništvo. Svjedoci smo sve veće cenzure nezgodnih činjenica i prosvjeda opozicije koji se smatraju herezom. Upravo smo vidjeli kako je predsjednik “liberalnih demokrata” potpisao 4. amandman i dopustio apsolutno nesmetan nadzor policijske države. Vidimo imperijalnu kontrolu nad europskom vladajućom elitom + Japanom + Filipinima u gotovo najavljenom 3. svjetskom ratu s Rusijom i Kinom. U tim nastojanjima tisak uspoređuje dvije zaraćene strane s odraslima u prostoriji, a svako izražavanje sumnje i neslaganja kao neukrotivu djecu kojoj je potreban nadzor odraslih. Također nastavljamo gledati okupljanje vladajuće elite na WEF-u u Davosu dok ocrtavaju svjetsku vladu "dionika".

      Ono što je zamračilo fašističke kvalitete Anglo carstva je da su od Drugog svjetskog rata ubijanje i krađa pali na treći svijet, gdje su također nametnuti najekstremniji militarizirani sustavi kontrole u ime zaustavljanja "socijalizma", zaustavljanja nacionalizacije hrane opskrbe ili resursa i veličanja slave "slobodnog" tržišta.

      Otpor se sada očituje u globalnom pozivu na multipolarniju raspodjelu moći koja bi mogla okončati centralizirano zlostavljanje i korupciju koja dolazi sa svakim carstvom i stvara vazalne države.. Pad dolara očituje se u prelasku na zlato i robu i gubitku kontrole resursa globalnog juga. Snaga otpora pokazuje se u dugim prozivkama neuspjelih ratova. u tim istim ratovima pokazuje se fašistička bezobzirnost zapada. Dakle, ono što nazivamo ovim očajničkim ratovima i medijskim lažima manje je važno od onoga što je očito svakome tko mrzi nasilne sustave zlostavljanja.

      Ono što ne vidimo je bilo što što imalo nalikuje na pristanak onih kojima se upravlja, stvarnu ravnotežu snaga, slobodne i neovisne medije. Korištenje riječi 'fašizam' za opisivanje onoga što uspostavlja anglo-izraelsko carstvo koje vodi investicijski kapitalizam teško da je velika pogreška. Primijenjene riječi samo su vokabular. O značenju i opasnosti ovog suludog grčevito držanja vlasti previše je zlokobno da bi se dalo riječi.

    • Radost
      Svibanj 1, 2024 na 18: 27

      Yanis Varoufakis to naziva "tehnofeudalizmom". Kako god to zvali, ako uspije, ili se nastavi, svi smo najebani.

    • Arch Stanton
      Svibanj 3, 2024 na 06: 53

      Hvala vam što ste ovo napisali – to je briljantan sinopsis onoga što se dogodilo i događa.

  24. Afdal
    Svibanj 1, 2024 na 03: 29

    Mislim da je Trocki vjerojatno imao najsuvisliju definiciju nekoherentnog fenomena. Fašizam je jednostavno ono što se događa kada se kapitalizam suoči sa sustavnom krizom i kada je revolucija koja ga prijeti svrgavanjem poražena. Fašizam je brutalna represija koja slijedi kako bi se kapitalistička klasa zaštitila od daljnjih prijetnji njezinoj moći. To je vrlo široka definicija, ali ona opisuje razne povijesne sile koje su sebe opisale kao fašističke. Koristeći ovu definiciju, fašizam nije samo nešto čemu se “opirete” ili što vidite kao opipljivu prijetnju, to je samo stanje stvari u kojem ćete završiti ako ne riješite krizu sustava u korist radnika. Iz toga proizlazi zaključak da je najučinkovitiji način izbjegavanja fašizma osnaživanje radnika izgradnjom institucija demokratske samouprave.

    Mislim da to dovodi do kritike Lawrenceove obrane hamiltonovske ili jeffersonovske “demokracije”. Fašizam postaje vjerojatniji što je moćniji, neodgovorniji, neprozirniji i nedemokratskiji oblik vlasti koji već imate. Jer ako ljudi u određenoj zemlji imaju povijest toleriranja ovih stvari, spremni su prihvatiti čak i diktatorskije mjere fašizma kao odgovor na krizu. Zapravo, ako su ljudi bili uvjereni da je sustav koji već imaju "demokracija", tko bi ih onda mogao kriviti što su zaključili da demokracija ne funkcionira i da se moraju vratiti nekom drugom obliku vladavine kako bi riješili krizu?

    Stoga vjerujem da najvažniji oblik otpora dolazi u obrazovanju ljudi o tome što demokracija zapravo jest, a što nije. Opcija samo dvije političke stranke koje obje financiraju ultra bogati nije demokratska. Industrija neizabranih i neodgovornih birokrata vrijedna milijarde dolara nije demokratska. Sposobnost ovih neizabranih birokrata da prisile izabrane dužnosnike da izvršavaju njihove naloge svakako nije demokratska. Ali problem definicija ide još dublje od toga.

    Koncepcija demokracije očeva utemeljitelja bila je duboko nedemokratska od samog početka. Od grčkog klasičnog razdoblja do kraja renesanse bilo je poznato da je demokracija definirana kao suprotnost izborima. Zapravo, ako se osvrnete na neke od ranih europskih rječnika nakon izuma tiskarskog stroja, još uvijek možete pronaći "demokraciju" definiranu kao sustav upravljanja nasumičnim ždrijebom. Sam Jefferson imao je ogromnu knjižnicu, bio je klasično obrazovan i toga je svakako bio svjestan. Ipak, ako pročitate bilješke uz konvenciju u Philadelphiji, Jefferson i gotovo svaki drugi otac utemeljitelj imali su nešto neprijateljsko za reći o vladavini naroda. Jefferson i Madison na kraju su ipak odlučili prisvojiti "demokraciju", dok su oni i drugi oci utemeljitelji sastavili vladu po uzoru na drevnu oligarhiju. Pa su uzeli tu riječ i prenamijenili je kako bi opisali povijesnog suparnika demokracije. Bila je to izvorna orvelovska prijevara, najveća prijevara moderne republike. "Jeffersonova demokracija", "Hamiltonova demokracija"... fraze poput ovih inherentno su nabijene političkim iskrivljenjem. Sve dok nismo u stanju prepoznati duboko antidemokratsku prirodu moderne republike, ostajemo ranjivi na bilo kojeg šarlatana spremnog uvjeriti mase da je jedina alternativa neki fašistički moćnik koji će njima vladati.

    • Selina Sweet
      Svibanj 1, 2024 na 12: 29

      Áfdal, od velike je pomoći tvoja prezentacija izvorne prijevare prenamjene "demokracije" da se prikrije istina o oligarhiji. Prevareni smo od početka! Dugo sam prezirao naše predsjednike koji odbijaju educirati javnost o demokraciji. A kako to da ga nemamo. I što nam to znači u svakodnevnom životu. Dodali ste potpuno novi sloj toga kako su ljudi prevareni i izdani. Hvala vam na bistrom umu i izlaganju.

    • Roger Batchelder
      Svibanj 1, 2024 na 12: 50

      Preporučam Trockijevu “Fašizam: što je to i kako se protiv njega boriti”.

    • Radost
      Svibanj 1, 2024 na 18: 41

      Sviđa mi se nekoliko citata Thomasa Jeffersona, koliko god manjkav čovjek bio. Jedan koji govori o ovoj trenutnoj temi je njegova ideja republike, ” ” vlade su republikanske samo u onoj mjeri u kojoj utjelovljuju volju svog naroda i provode je.'”
      Dvostruki navodnici nastali su zato što je sam koristio navodnike oko izjave u pismu Samuelu Kerchevalu, 12. srpnja 1816. Možda je izvor citata dobro poznat boljem proučavatelju povijesti, ali ja cijenim ovu ideju.

  25. akela
    Svibanj 1, 2024 na 00: 20

    Postoji manifest na Substacku pod imenom Maxa Arrazella na hrpi The Ponzi Papers, koja je još uvijek dostupna u trenutku pisanja ovoga. Čini se da je bio zabrinut zbog masovne financijske manipulacije gospodarstvom pomoću kriptovaluta.

    Nisam siguran je li autor toga bio svjestan, ali moglo bi biti zanimljivo svima koji ovo prate.

  26. prvo licebeskonačno
    Svibanj 1, 2024 na 00: 20

    “Wolf se mogao baviti, na primjer, ekstremnom pretjeranom korporatizacijom američke političke ekonomije i gotovo nemogućnošću pronalaženja gdje završava Fortune 500, a počinje američka vlada. Ali to bi impliciralo liberale kao i konzervativizam u mekom despotizmu koji doista opsjeda Sjedinjene Države.”

    Pa, čini se očiglednim da ako je despotizam već prisutan u objema strankama, fašizam ne može daleko zaostajati. Ipak, osim naše sve dublje poremećenosti jezika, kakva je razlika u tome kako to nazivate? Osim ako fašistička politika nije ugrađena kao zakon u vaš ustav, svako pravo građana otvoreno je za fašističke mogućnosti onih koji ne vjeruju u zakon. Očito, niti jedna velika stranka u ovoj zemlji ne vjeruje u ustavno ili međunarodno pravo. Je li taj neuspjeh samo despotski ili samo fašistički jednostavno je pitanje koje leće vrijeme koristi za promatranje sadašnjosti. Svaki despotizam na kraju vodi u fašizam, osim ako ga ne obuzdaju populistički osjećaji za koje se pokazalo da su ponovno volja naroda u sadašnjem trenutku. FDR je rekao bogatima: ako ne obuzdam vašu moć, doći će na vas s vilama. Gotovo 50 godina kasnije, taj bljesak uvida još uvijek je djelovao na većinu. Zatim su došli Reagan i Demokrati Trećeg puta. Milton Friedman imao je aneurizmu i nazvao je to bljeskom genija. Još uvijek se vrtimo nad rezultatima tog vremena. Sada je jedino pitanje možemo li vratiti na policu Think Tankove, kršćanske fašiste, monopole s Wall Streeta, ratnu industriju i sve ostalo što je proizašlo iz Drugog svjetskog rata zarad pozlaćenog puritanizma u budućnosti. . Ropstvo i puritanizam čine Drvo života na kojem Amerika čeka da bude razapeta. A spasitelj ovog puta neće iznjedriti nijedan tako nemilosrdan i imperijalan entitet kao što je Katolička crkva. Samo revolucija ništavila. Sama promjena bit će zabranjena. I mi ćemo tu nepromjenjivu sudbinu nazvati posljednjom, potrebnom revolucijom.

    • Dienne
      Svibanj 1, 2024 na 10: 23

      Dobro rečeno.

  27. Svibanj 1, 2024 na 00: 08

    Fašist je vrlo zgodan izraz za svakoga tko nam se ne sviđa.

  28. Jeff Harrison
    Svibanj 1, 2024 na 00: 00

    Korijen riječi fašizam je rimski izraz Fasces. Možete vidjeti dvije stranice na prednjoj strani živinog novčića. To su dvije stvari koje izgledaju kao snop štapića povezanih zajedno s glavom sjekire koja izlazi iz sredine na vrhu. Za Rimljane je cijeli koncept Fascesa bio da je svežanj bio puno jači od bilo kojeg štapa i da je s glavom sjekire simbolizirao političku moć Rima.

    Također moramo razjasniti nekoliko stvari. Postoje politički sustavi i ekonomski sustavi. Nisu isti. Komunizam, socijalizam, kapitalizam su sve ekonomski sustavi. Demokracija, diktatura, plutokracija su sve politički sustavi. S ujedinjenim građanima Sjedinjene Države su prestale biti demokracija (gdje narod ima moć) i postale su plutokracija (gdje bogati imaju moć).

    Kao što je Patrick rekao: “Čitatelji ove kolumne možda su tijekom mjeseci primijetili da sam privržen nomenklaturi. Pravilno imenovanje stvari ključno je za naše razumijevanje. Omogućuje nam da djelujemo, ako smo tako skloni, jer nam je jasno što treba učiniti.” Nijedna izjava ne može biti bliža istini od te.

    • Michael G
      Svibanj 1, 2024 na 10: 37

      Moderni politički filozofi prepoznaju komunizam, nacizam i kršćanstvo.
      Komunizam nikada nije postojao. Svi znaju što je nacist, a sve mitologije se nazivaju kršćanstvom jer su pobili najviše ljudi. Pobijedili su.
      Ekonomija je još manje komplicirana. Kapitalizam i socijalizam.
      Kapitalizam se očitovao iz eksploatacije rada. Socijalizam je rad koji posjeduje sredstva za proizvodnju.

      “Sve treba učiniti što jednostavnijim, ali ne jednostavnijim.”
      -Einstein

  29. Michael G
    Travnja 30, 2024 na 21: 04

    Fašizam je, dakle, brak korporacije i države, s nekim neodređenim stupnjem (..."postati sredstvo potrebno za pobjedu...") ubačenog smeća.
    Neki dan sam čuo još jednu definiciju. I to je neizbježno u našoj budućnosti.

    “…Fašizam je samo imperijalizam koji se pokušava spasiti…”
    -Joti Brar

    • ks
      Svibanj 1, 2024 na 11: 32

      Sažeti opis Joti Brara! Izbliza, fašizam izgleda kao raspad društva, a ne povratak u poredak kakav tvrdi da jest.

  30. Travnja 30, 2024 na 20: 19

    Moj osjećaj je da je osnovna razlika između fašizma i nacizma da dok Talijani gledaju unatrag na Rim, Nijemci su, nakon što su izgubili Kaisera i Prvi svjetski rat, bili povučeni natrag u germanski plemenski sistem.
    Stvarnost je da u svakom društvu postoje centripetalne i centrifugalne sile. Anarhije želja, nasuprot tiranije prosuđivanja. Predaleko u jednom smjeru i sve se rasprši u vjetar. Babilonska kula. Kao igranje na adolescentskom tjeskobu, umjesto da ga tretiramo kao normalne, biološke bolove rasta.
    Druga strana uključuje spiralno spuštanje niz bilo koju od raznih zečjih rupa, gdje je Ikona apsolutna. Zašto povratne petlje trebaju prekidače.
    Čvorovi i mreže.

  31. hetro
    Travnja 30, 2024 na 19: 32

    Klasični fašizam za obične ljude je nacistički hitlerizam i njegovi suradnici. Maxov plakat nije bio dovoljno velik da sadrži detaljnu raspravu o njegovim slikama. Daj čovjeku odmor. Prosvjedovao je protiv onoga što većina nas vidi pred sobom kao srodno megalomanskom sadizmu i ugnjetavanju, opravdano najgrotesknijim apsurdnim "argumentima" i licima prekrivenim krokodilskim suzama koji opravdavaju opaki progon i ubilački pohod. Ako ne želite ovo nazvati “fašizmom” da čujemo nešto jednako zvučno.

  32. Patrick Powers
    Travnja 30, 2024 na 18: 24

    Prema Georgeu Orwellu, fašizam je svaki autoritarni režim koji se govorniku ne sviđa. Teoretizirajte koliko god želite, ali ova se riječ zapravo koristi.

  33. JonnyJames
    Travnja 30, 2024 na 18: 13

    Ne, nije to fašizam tvog djeda, mnogo je sofisticiraniji. To sigurno nije demokracija, to je sigurno.

    Sama činjenica da imamo ista dva gerijatrijska, kognitivno-izazvana, genocidna cionistička nakaza OPET nam gurnuta u lice, trebala bi naglasiti činjenicu da u SAD-u ne postoji funkcionalna demokracija. Novac je "sloboda govora" i neograničeno političko podmićivanje sada je legalno.

    Slažem se, nemamo klasični “fašizam”, ali imamo ono što je Sheldon Wolin nazvao “obrnutim totalitarizmom”. (Democracy Inc.) Chris Hedges je također puno napisao o tome.

    DT-jev zet Jared Kushner misli da će mu njegov ujak Bibi dati ugovor o posjedu uz obalu u Gazi po najnižim cijenama, da može koristiti tijela mrtvih Palestinaca kao odlagalište. Gomila DT-a jednako je bjesomučna i genocidna kao i JB gomila - naravno.

    Dakle, MassMediaCartel nas može uputiti da se nabrijamo oko DT / JB, ali neće imati nikakve veze koji će ološ postati POTUS. Pa za koju marku genocida ćete glasati? Ako glasate za bilo kojeg, mogli biste biti optuženi da podržavate genocid.

  34. Tim N
    Travnja 30, 2024 na 18: 09

    Da! Marksistički profesor povijesti Paul Street zapravo se uzruja kada netko u glavnom tisku piše osuđujući Trumpa ne naziva Trumpa "fašistom". Čini se da mnogi pisci i mislioci poput Streeta misle da je Trump na neki način još uvijek predsjednik, a previđaju neugodnu činjenicu da je senilni stari imbecilni ratni zločinac Genocid Joe Biden čovjek na vrhu. Biden je gori od Trumpa po bilo kojoj metrici koju biste htjeli koristiti, ali Trump! je još u hodu, spreman uništiti našu voljenu demokraciju (pošteno rečeno, Street razumije da ovdje nema demokracije).

    • Carolyn L Zaremba
      Travnja 30, 2024 na 22: 47

      Da, previše lako vođenih ljudi misli da su svi problemi američkog carstva započeli s Trumpom, dok je zapravo Trump REZULTAT zaokreta prema krajnjoj desnici koji se gradio od 1970-ih. Zapravo, može se reći da su SAD bile podložne desničarskom fanatizmu još od kraja 19. stoljeća. Povremeno je bilo prekida u ovoj besmislici "Amerika na prvom mjestu", ali gledajući unatrag, to su bili samo prekidi. Thomas Paine skrenuo je pozornost na početak odmicanja od revolucionarne demokracije u svoje vrijeme i pisao o tome. Danas ne bi bio iznenađen, nego zgrožen.

      • iris
        Svibanj 1, 2024 na 04: 50

        Točno. Kad ljudima kažem da smo već više od pedeset godina na krajnje desnom teritoriju, gledaju me kao da imam dvije glave. Upućujem ih na članak Privatizacija je srž fašizma, koji tu činjenicu jasno ocrtava.

    • Joseph Tracy
      Svibanj 2, 2024 na 23: 41

      Hitler je bio gori od Mussolinija, ali to ne čini Mussolinija dobrim. Dvije strane se ujedinjuju kada je riječ o fašističkim imperijalnim ratovima, dopuštanju neograničenog nadzora, spašavanju banaka, kastraciji Povelje o pravima, tajnom mučenju, financiranju salafista za destabilizaciju Sirije, podržavanju karantina i suzbijanju negativnih učinaka cjepiva……

Komentari su zatvoreni.