Craig Murray: Evan Gershkovich i Julian Assange

Dijeljenja

Neki od nas iznova su upozoravali da je kazneni progon oz Wikileaks izdavač učinio život opasnijim novinarima koji rade u teškim uvjetima diljem svijeta. Bili smo ignorirani.

Square Ekaterinburg, Rusija, 2014. (amanderson2, Flickr, CC BY 2.0)

By Craig Murray
CraigMurray.org.uk

Rusija bi trebala osloboditi Evana Gershkovicha; ako se u sklopu razmjene zarobljenika brzo završi.

Gershkovich je uhićen u Ekaterinburgu dok je istraživao Wagnerovu grupu. Ekaterinburg je jedan od najgorih ruskih gradova u kojima dominira mafija i koji su najmanje otvoreni, a posjetio sam ga posebno kako bih istražio ubojstva lokalnih ruskih novinara.

To je bilo dovoljno opasno bez ratnih komplikacija i činjenice da je Gershkovich planirao posjetiti lokaciju obližnje tvornice tenkova (nije jasno je li uspio provesti taj plan).

Nisam nimalo iznenađen što je uhićen, ali nadao sam se da će jednostavno biti deportiran ili će dobiti svoju viza poništena kao Luke Harding. Novinar iz zemlje koja otvoreno opskrbljuje neprijatelja u aktivnom ratu teško bi se mogao žaliti ako bude deportiran. To je dio igre.

Ne zaboravimo da Rusija još uvijek dopušta zapadnim novinarima da rade unutar Rusije, dok je većina zemalja na Zapadu, uključujući UK, zatvoren svim ruskim medijima i poništili vize njihovim novinarima.

Ali optužiti Gershkovicha za špijunažu zato što je - koliko znamo do sada - jednostavno radio svoj posao, velika je eskalacija.

Pretpostavit ću da Gershkovich zapravo nije radio za CIA-u ili ukrajinsku obavještajnu službu. Do sada nisu pruženi nikakvi dokazi o tome i do sada nisam vidio da Rusija to tvrdi. Ako se navodi, to bi promijenilo igru ​​u nekim aspektima, ali za sada pretpostavljam da to nije u igri i da je Gershkovich samo funkcionirao kao novinar.

Problem Bidenove administracije je što nije u poziciji prigovarati. Julian Assange optužen je za špijunažu isključivo radi novinarstva: nema optužbi da je radio za strane sile.

Pristaše Assangea nose vrpcu oko zgrade američkog Ministarstva pravosuđa u Washingtonu u listopadu 2022. (Joe Lauria)

Ako je Assange počinio špijunažu protiv SAD-a objavljivanjem tajni nacionalne sigurnosti Sjedinjenih Država, kako točno Gershkovich nije počinio špijunažu protiv Rusije nastojeći objaviti ono što ona smatra svojim tajnama nacionalne sigurnosti?

Odgovor je, naravno, da niti jedan nije počinio špijunažu. Oni se samo bave novinarstvom. Ali to je odgovor koji Bidenova administracija ne može dati dok provodi procesuiranje Assangea.

Kažem ovo bez zadovoljstva i zabrinut sam za Gershkovichovu dobrobit kao i za Assangeovu dobrobit.

Ali opetovano smo upozoravali da je procesuiranje Assangea učinilo život novinarima koji rade u teškim uvjetima diljem svijeta još opasnijim. Bili smo ignorirani.

Postoji, u jednom smislu, više opravdanja za kazneni progon Gershkovicha nego za Assangea. Gershkovich je barem bio u Rusiji kada je uhićen. Assange je australski državljanin čije su se aktivnosti u potpunosti odvijale izvan SAD-a i izručuje se na temelju izvanrednog zahtjeva SAD-a za univerzalnu jurisdikciju.

Postoje glasovi unutar Bidenove administracije i unutar nje velike američke medijske korporacije, koji su ukazivali na opasan presedan koji stvara slučaj Assange. Nadamo se da će te glasove ojačati slučaj Gershkovich.

Ali Gershkovich bi trebao biti oslobođen. Samo mladi novinar koji radi svoj posao.

Craig Murray je pisac, televizijski voditelj i aktivist za ljudska prava. Bio je britanski veleposlanik u Uzbekistanu od kolovoza 2002. do listopada 2004. i rektor Sveučilišta Dundee od 2007. do 2010. Njegovo izvještavanje u potpunosti ovisi o podršci čitatelja. Pretplate za održavanje ovog bloga su sa zahvalnošću primljeni.

Ovaj je članak iz CraigMurray.org.uk.

Izražena stajališta isključivo su stajališta autora i mogu, ali ne moraju odražavati stajališta Vijesti o konzorciju.

29 komentara za “Craig Murray: Evan Gershkovich i Julian Assange"

  1. DS
    Travnja 7, 2023 na 11: 43

    Iako u potpunosti podržavam svaku akciju koja bi oslobodila Assangea, smatram da je usporedba neprikladna i nelogična.
    Assange je u problemu jer je objavio podatke koje je on dao nekom drugom tko ih je prikupio.
    Čini mi se da je Gershkovich optužen za prikupljanje osjetljivih informacija vojne prirode, u vrijeme rata, koje ugrožavaju nacionalnu sigurnost Rusije.
    E sad, meni se te priče čine radikalno i bitno drugačijima.
    Ovakav me članak podsjeća na religiju slijepe objektivnosti i ekvidistance. Kao oni koji su se osjećali prisiljenima osuditi rusku invaziju na Ukrajinu jer osuđuju invaziju SAD-a i UK-a na Irak. Oni namjerno zaboravljaju uzeti u obzir da stvari koje se manifestiraju na sličan način mogu biti inherentno različite, motivirane različitim razlozima i imati različite ciljeve, stoga se čine, ali nisu iste. I prema njima treba i postupati.
    Čini mi se da Murray radi isto.
    Naravno, spreman sam se predomisliti ako Rusija ne pruži dokaze i ne dokaže da je kriv za ono što je optužen. I u ovom slučaju usporedba je još uvijek neumjesna, jer slobodni Gershkovich koji nije razotkrio zla vlasti nije Assange koji je to učinio i još je u zatvoru.

  2. onno37
    Travnja 6, 2023 na 08: 20

    Vlade prešućuju svaki komentar o Julianu Assangeu. To pokazuje da SLOBODNI TISK ne postoji u Velikoj Britaniji/SAD-u!!

  3. Roger Milbrandt
    Travnja 6, 2023 na 01: 30

    Cijenim i dijelim entuzijazam Craiga Murraya o oslobađanju Assangea. Ali slučaj koji Murray ovdje pokušava prikazati čini mi se nečuvenim primjerom lažne ekvivalencije.
    S pozitivne strane, drago mi je vidjeti koliko je čitatelja ovo primijetilo. (Osjećam da su do kraja njegovog članka i Murraya zahvatile sumnje.)

  4. Valentino
    Travnja 5, 2023 na 19: 28

    U pravu ste, zbog toga SAD, UK i njihovi vazali izgledaju loše, sa svom fobijom od Rusije i nekim zemljama koje žele izbrisati ono što je Rusija učinila za Drugi svjetski rat uzimajući kip koji obilježava Veliki Domovinski rat, to je kao da ih žele poništiti. Sada, novinaru ne znamo dokaze, ali čini se da je tražio informacije o tenkovima, da je u pitanju SAD, i mi bismo ispitivali njegove razloge. Rusija ima zakone, važno je znati te zakone, baš kao i kod Grinera, putujući u inozemstvo uvijek znate zakone zemlje, nemojte pretpostavljati da je to kao SAD

    • Valerie
      Travnja 6, 2023 na 16: 03

      “i neke zemlje koje žele izbrisati ono što je Rusija učinila za Drugi svjetski rat”

      Da Valentino. Rusija je proglašena herojem Drugog svjetskog rata. Osloboditelji Varšave, Krakowa i Auschwitza. Kako brzo i zgodna sjećanja blijede.

  5. EugeneGur
    Travnja 5, 2023 na 15: 10

    "Kako točno Gershkovich ne špijunira protiv Rusije nastojeći objaviti ono što ona smatra svojim tajnama nacionalne sigurnosti?" Jer postoje tajne nacionalne sigurnosti i tajne nacionalne sigurnosti. Jedna je stvar zaštititi zločine koje su vaše trupe počinile u prošlom ratu kao “nacionalne sigurnosne tajne”, koje, očito, nemaju nikakve veze s nacionalnom sigurnošću.

    A sasvim drugo je zaštititi vojne tajne koje su izravno povezane sa sposobnošću nacije da se bori. Nacija u ratu – mislim da niti jedna racionalna osoba ne bi zanijekala da Rusija vodi rat protiv kolektivnog Zapada – ima legitimne tajne nacionalne sigurnosti, koje treba i hoće štititi pod svaku cijenu. Inače, što bi spriječilo “mladog novinara koji samo radi svoj posao” da se pojavi na sastanku ruskog Glavnog stožera tražeći informacije o sljedećem potezu ruskih oružanih snaga? Smiješan? Da, i tako je njuškati po tvornici za proizvodnju tenkova.

    Inače, ruski izvori spominjali su “specijalnu opremu” s kojom je Gershkovich uhvaćen, ali nisu precizirali o kojoj je opremi riječ. Valjda ćemo uskoro saznati.

    • Valerie
      Travnja 5, 2023 na 16: 04

      “Uzgred, ruski izvori spomenuli su “specijalnu opremu” s kojom je Gershkovich uhvaćen, ali nisu precizirali o kakvoj opremi. Pretpostavljam da ćemo uskoro saznati.”

      Možda oboreni kineski balon. lol

    • nwwoods
      Travnja 5, 2023 na 17: 19

      Datoteke na Twitteru poslužile su za dodatno naglašavanje činjenice da su glavni američki mediji nedvojbeno ruka duboke države jer kroje svoje rezultate iskrivljavanjem činjenica i lažima propusta u promicanju interesa američkog imperija iu suprotnosti s američkim deklariranim neprijateljima, od kojih je Rusija odavno na vrhu popisa.

  6. Jeff Harrison
    Travnja 5, 2023 na 14: 32

    Na Moon of Alabama, možete malo bolje upoznati situaciju. Čini se da je Gershkovich njuškao oko brojnih ruskih proizvođača streljiva u gradu Jekaterinburgu pitajući radnike o smjenama i prekovremenim satima i kolika je proizvodnja poput Novatora (koji proizvodi protuzračne rakete i krstareće rakete Kalibr). S obzirom na to da SAD troši svoje vrijeme optužujući Kinu i Iran za isporuku oružja Rusiji jer “Rusiji ponestaje raketa”, pomalo sumnjam da će gospodin Gershkovich uskoro ugledati svjetlo dana. Razumljivo je da su vlade osjetljive na vojne sposobnosti u vrijeme rata. To što Gershkovich njuška po jednom od ruskih centara za proizvodnju oružja postavljajući pitanja o proizvodnji za publikaciju zemlje koja je javno rekla da želi strateški poraziti Rusiju govori da su ili gospodin Gershkovich ili WSJ ili oboje budale i idioti. Ili, naravno, laganje.

  7. Neil Harris
    Travnja 5, 2023 na 14: 03

    Koliko god podržavam gospodina Murraya kao novinara, čini mi se da je pokušaj posjeta tvornici tenkova u Rusiji dok predstavljate WSJ u najboljem slučaju riskirati nečiju sreću. Zamislite ruskog novinara koji pokušava posjetiti američku ili britansku tvornicu tenkova? Mislite li da bi taj novinar zbog toga izbjegao uhićenje ili još gore? Propaganda zasićenja establišmenta američkih medija ne zahtijeva novinarstvo, već špijunažu ili propagandiste

  8. Joseph Tracy
    Travnja 5, 2023 na 13: 39

    Zanimljivi odgovori. Slažem se s dominantnom temom komentatora da nemamo dovoljno osnova da se u svom razmišljanju priklonimo bilo nevinosti bilo krivnji Gershkovicha. Bio je u stranoj zemlji koju su američki čelnici napali opskrbom oružjem, bombardiranjem naftovoda i izjavama o cilju promjene režima. Mi smo dio koalicije koja sada eskalira do radioaktivnog naoružanja suočena s vojnim gubicima. . Kada ste u stranoj zemlji, primjenjuje se lokalni zakon. Ne osjećam suosjećanje ako su ti zakoni dokazano prekršeni. Ne vidim neku herojsku potrebu da učinim ono što se činilo da ovaj reporter radi. Je li doista namjeravao razotkriti ratne zločine ili samo hraniti dobro uhranjenu propagandu mržnje.
    Ne postoji pravni temelj za zatvaranje Assangea; postoji samo međunarodna zločinačka alijansa čiji su zločini razotkriveni.

  9. shmutzoid
    Travnja 5, 2023 na 12: 41

    Nemamo dovoljno informacija da znamo ima li nešto u vezi s uhićenjem Gershkovicha ili je on pritvoren, a la Brittany Griner, kao dio sporedne igre i razmjene zatvorenika koja se događa između protivnika. ……..U svakom slučaju, pretpostavio bih da bi svaki izvjestitelj američke korporativne novinske kuće imao neki kontakt s CIA-om prije odlaska u Rusiju……ako nije dobio zadatak dobiti konkretne informacije, onda je barem pripremljen na što gledati/slušati. ……….Ova bi se drama odvijala kako jest bez obzira jesu li SAD uhitile Assangea ili ne.
    ………… progon Assangea je, čisto i jednostavno, upozorenje/prijetnja novinarima u cijelom svijetu da NIKADA ne promatraju previše pomno bilo kakve akcije američkog imperija. Prezir SAD-a prema neovisnom novinarstvu vrlo je stvaran. Novinari koji otkrivaju neugodne aspekte makinacija političkih kampanja ILI otkrivaju američke ratne zločine su “državni neprijatelji”.

  10. Blagoslovi zvijeri
    Travnja 5, 2023 na 12: 19

    Kako je glupo misliti da se taj tip "samo bavio novinarstvom".

    • Pepe Escobar
      Travnja 5, 2023 na 21: 57

      Je li ovaj WSJ novajlija stvarno vjerovao da može hodati po Rusiji postavljajući znatiželjna pitanja? FSB vjerojatno nikada nije vidio takvu glupost, a vidjeli su ih dosta.
      Kao “novinar” američkog ili britanskog MSM-a, on je zaposlenik aveti, inače ne bi bio zaposlen..

      • Travnja 6, 2023 na 14: 10

        Sjećam se Chomskyjevog intervjua za BBC, 'Kažem da vjeruješ u nešto drugačije, ne bi sjedio ovdje.'

  11. Walter
    Travnja 5, 2023 na 12: 17

    Lažna je jukstapozicija vidjeti Assangea i Gershkovicha kao zrcalni par. Lažna jednakost. Te osobe nisu u istoj klasi.

    Assangeov “zločin” nije uspio prikriti dokaze o ratu i zakonskom zločinu. Očito bi prikrivanje takvih dokaza bilo zločin, pogrešna procjena kaznenog djela hxxps://www.law.cornell.edu/uscode/text/18/4

    Gospodin Gershkovich nije objavio ništa o takvom zločinu.

    Dalje, to je bilo tada, prije SMO-a, a ovo je sada.

    Nadalje, kao što mudraci kažu… “Dina d'malkhuta dina” Što znači da je u odnosima između država i ljudi zakon zakon onoga gdje se nalazite i morate ga poštovati. Čak bi i dijete shvatilo da bi njuškanje oko ruske tvornice streljiva u ratno vrijeme, kao stranac, rezultiralo uhićenjem…baš!

    FWIW dragi nevini Gospodin G je bio izvan svoje lige...rat je pomalo nemilosrdan.

    Politika je, kažu, krvavi sport...ako je tako, što je rat, a?

    Najbolje!

  12. Peter Hollings
    Travnja 5, 2023 na 12: 04

    Izvor koji sam vidio pokazuje da je Evan, dok je bio student na koledžu Bowdoin, pohađao tečaj gdje su njegovi zadaci uključivali pripremu izvješća za državu prema specifikacijama CIA-e. Njegov je profesor identificiran kao regrut CIA-e.

    • Consortiumnews.com
      Travnja 6, 2023 na 07: 26

      Veza na taj izvor bila bi dobrodošla.

  13. Jeff Harrison
    Travnja 5, 2023 na 10: 33

    Vaš komentar da Rusija još uvijek dopušta američkim novinarima da rade u Rusiji, dok “Zapad” (SAD i naši vazali) tjera ruske novinare sa “Zapada” govori gospodinu Murrayu. Trebali biste razmotriti neke implikacije toga.

  14. Bushrodsko jezero
    Travnja 5, 2023 na 10: 25

    Za mnoge pozicije koje je "stari Joe" preuzeo, nepomilovanje Assangea koštat će ga predstojećih izbora. IMO, to je neoprostivo.

  15. Piotr Berman
    Travnja 5, 2023 na 09: 05

    “Gershkovich je planirao posjetiti lokaciju obližnje tvornice tenkova (nije jasno je li uspio provesti taj plan).”

    To se čini značajnijim od druženja Marine Butine koje su je učinile “stranom agenticom”. Kao što je Craig primijetio, postupanje s Evanom je barem dijelom odmazda za postupanje prema ruskim građanima, a taj dio je krivnja američkih vlasti - i saveznika. Uz to, pokušaj posjete “tvornici tenkova” tijekom vojne operacije i ekstremnog neprijateljstva (vrlo kratko otvorenog rata) SAD-a može se smatrati pokušajem špijunaže.

    Nadam se da će Gershkovich biti pušten bez puno odlaganja, ali bilo bi logično da ga se zamijeni za osobu koju su SAD nepravedno otele i zatvorile, poput Alexa Naina Saaba Morana.

  16. Packard
    Travnja 5, 2023 na 09: 01

    Prije dvadeset pet godina možda sam gledao na uhićenje Evana Gershkovicha na sasvim drugačiji način. Danas, međutim, nisam osobito sklon pridružiti se gospodinu Murrayu u njegovoj pretpostavci da nije postojala CIA (ili US State Department, DIA, NSA, FBI) veza s Gershkovichom. Moje pretpostavke nevinih igrača u ovoj eri Američki neokonski džingoizam je odavno umro. Više informacija, molim. To jest, mnogo više informacija prije nego što mogu pouzdano procijeniti trenutnu situaciju Evana Gershkovicha.

    Jao, ali tu stojimo danas. Postali smo zemlja koja sve više ne vjeruje našim neizabranim i izabranim moćnim elitama u Washingtonu, DC, kabali MSM akoliti koji nose vodu elite, ekskluzivni klub Muškarci iz Davosa iz Silicijske doline, i splav holivudskih propagandnih moćnika.

    Kome danas vjerujete? Ne vjerujte nikome, dok prvi put ne čujete iz više, neovisnih i suprotstavljenih izvora.

    Fide Nemini!

    • Walter
      Travnja 5, 2023 na 16: 28

      Pa… Kažu da je Joe Kennedy plaćao 25,000 ​​XNUMX pravih dolara jednom od najvećih američkih novinara… prema Hershu u Dark Side… I teško je zamisliti da su se moralni standardi poboljšali…
      A zatim, pogledajte> hxxps://archive.org/details/udoulfkottegekauftejournalisten_201912

      Slažem se, čini se da je cijenjeni drug Murray u svojim pretpostavkama ispao malo smiješan, možemo reći naivan.

      To je prilično čudno, mislim. On je veliki dečko, ha?

      QED. Kviz nije obavezan... Ali implikacija je očita... i nije nimalo lijepa.

    • Piotr Berman
      Travnja 5, 2023 na 16: 55

      Za špijuna, Gershkovich je bio zapanjujuće gust. Navodno je prvo što je napravio u Jekaterinbugu bilo da je intervjuirao članove gradskog vijeća o tvornici tenkova u gradu, a dobio je odgovore “to su tajni podaci”. Ako ga prije nisu pratili, bio je poslije. Ako je dovoljno tečno govorio ruski, trebao bi krenuti od prepunih jeftinih restorana ili barova, pažljivo ispitati i steći početnu sliku, ma koliko nejasnu, i pokušati pronaći pričljivu osobu. Možda ima suptilnijih metoda, ali počevši od gradskog vijeća... Možda je i priveden zbog vrijeđanja zanata...

  17. M Le Docteur Ralph
    Travnja 5, 2023 na 06: 05

    Čini se da nitko nije razmatrao mogućnost da je Gershkovich bio uključen u Inicijativu za integritet ili Institut za državništvo.

    hxxps://www.craigmurray.org.uk/archives/2018/12/british-security-service-infiltration-the-integrity-initiative-and-the-institute-for-statecraft/comment-page-1/

    • Wade Hathaway
      Travnja 5, 2023 na 13: 13

      Oh, bila je to zanimljiva 'zečja rupa' u koju se moglo otići. Fascinantan.

    • nwwoods
      Travnja 5, 2023 na 17: 26

      ...ili kult Navaljnog

  18. Henry Smith
    Travnja 5, 2023 na 04: 54

    Assange nije radio za sablasti, nego Gershkovich.
    Murrayeva mržnja prema svemu što je povezano s Rusijom utječe na njegovu prosudbu.

  19. Dakoda
    Travnja 5, 2023 na 04: 49

    Mislim da je opće poznato da je MSM potpuno kontrolirana operacija Duboke države. Svatko koga MSM šalje u Rusiju ili Kinu radi za zapadne obavještajne agencije. CIA

Komentari su zatvoreni.