Krug u tami: poslijeratna Europa

Nedavno objavljeni memoari Diane Johnstone nude britki, oštri, politički budni i ekspanzivni prikaz poslijeratne Europe, izvještava Patrick Lawrence u ovom intervjuu s autoricom. 

By Patrick Lawrence
Posebno za Vijesti o konzorciju

Diana Johnstone prvi je put boravila u Parizu tijekom prvih poslijeratnih godina, dok su se Francuska i ostatak Europe vraćali u život - i dok je Amerika krenula graditi carstvo usred hladnoratovskog ludila McCarthyjevih godina.

Gotovo sedam desetljeća kasnije, Johnstoneovo mjesto među uglednim europskim dopisnicima našeg vremena je neosporno. Rodom iz Minnesote, ona je Francuskinja citoyen sada i ostaje a Parisienne. “Ako moram tražiti etiketu”, piše Johnstone, 89, u svojim upravo objavljenim osobnim i političkim memoarima, “to bi bila etiketa neovisnog tragača za istinom.”  

Krug u tami (Clarity Press) — Johnstone je preuzeo naslov od Einsteina — dirljiv je, prodoran, odlučan, politički budan i uvijek human prikaz Johnstoneovog dugog desetljeća kao europeist. U intervjuu koji slijedi dotaknuli smo se mnogih tema o kojima je dugo govorila u svojim izvješćima, komentarima i knjigama: transatlantski rascjep, sudbina Europske unije, potraga Europe za neovisnim glasom i odnosi kontinenta s Rusijom. Rekla mi je: “Mislim da postoji sve veća želja za bijegom iz kandži američkog imperija, ali ono što je potrebno je pravi trenutak i vođe sposobni da ga iskoriste.”

Ovaj sam intervju vodio putem e-pošte tijekom nekoliko mjeseci, tijekom kojih je širenje virusa Covid–19 zatvorilo Johnstone u njezin stan u Parizu. Kao i obično, imala je pogled na političke posljedice ove globalne katastrofe. “Kriza Covid-19 jasno pokazuje da Europska unija nije ništa više od složenog ekonomskog uređenja,” rekao je Johnstone na kraju naše razmjene, “bez osjećaja ni popularnih vođa koji drže naciju na okupu. ”

PL Francusku i Europu upoznali ste kroz razne faze — poslijeratna obnova, tzv trente glorieuses [1945–75], “događaji” iz '68. i njihove posljedice, udaljavanje od domaće socijaldemokracije prema anglo-američkom neoliberalizmu. Kako biste opisali ovaj luk? Što je pokrenulo Europu u smjeru kojim je krenula—što je, možda se slažete, nesretna putanja? Pretpostavljam da tražim povijesni kontekst i kauzalnost.

DJ To je vrlo veliko pitanje na koje mi je teško odgovoriti, a da ne nabrajam dalje. Pretpostavljam da biste mogli opisati ovaj luk u terminima amerikanizacije Francuske, koja je u porastu tijekom desetljeća i možda opada uglavnom zato što je privlačnost Amerike kao modela u opadanju, ne samo u Francuskoj.

Hoćemo li pogledati povijest?

Francuski vojnici čuvaju ulaz u metro u Parizu, Francuska, na početku Prvog svjetskog rata.(Bain News Service/Wikimedia Commons)

Morate se vratiti u Prvi svjetski rat da biste razumjeli proces. Rat od 1914. do 1918. krvario je mladost nacije - više od polovice naoružanih ljudi bili su žrtve, s velikim gubicima među mladim časnicima. Francuska je izašla iz tog užasnog krvoprolića među pobjednicima, vratila Alsace–Lorraine i bila iscrpljena, više nego voljna smatrati da je dovoljan jedan “rat za kraj svih ratova”. Njemačka je također bila iskrvarena, ali je izašla gorko ogorčena, s rezultatima koje svi znamo: drugi rat je trebao ispraviti prvi. Ono na što ciljam jest da se francuska nevoljkost da vode još jedan rat s Njemačkom ne može objasniti — kao što neki čine — latentnom simpatijom prema nacističkim idejama, iako je takva simpatija postojala u cijeloj Europi u to vrijeme — pogotovo, sigurno, u Britaniji. Jednostavno, u Francuskoj je osjećaj željnog umiranja za pravednu stvar istrošen prije 20 godina.

Brza kapitulacija Francuske pred njemačkim napadom 1940. bila je trauma čiji ožiljci nikada nisu zacijeljeni. Uloga "Otpora", s velikim "R", uglavnom je bila spašavanje onoga što se moglo spasiti od nacionalnog ponosa. Također se pripremala za socijaldemokraciju poraća, s programom Conseil National de la Résistance (CNR, Nacionalno vijeće otpora), prihvaćeno u cijelom političkom spektru kao nužno za nacionalno jedinstvo. Pozivalo se na univerzalnu socijalnu sigurnost, nacionalizaciju banaka i ključnih industrija, pravo glasa ženama – konačno! – i druge socijalne mjere.

Zanimljiv. Te se veze u SAD-u ne cijene previše. Kako se vaše vlastito iskustvo uklapa u ovu povijest, “Amerikanac u Parizu”?

Pariz sam prvi put upoznao sredinom 1950-ih. Nije bilo u ruševinama kao Njemačka ili vlažno i turobno kao London, ali moj je dojam bio da moral nije bio visok. Mogli ste osjetiti skriveni otpor prema golemoj američkoj sjeni, na neki način nastavak pasivnog otpora nacističkoj okupaciji, budući da je većina otpora uvijek pasivna. Opipljiviji otpor dolazio je od više-manje istih igrača kao i Otpor protiv nacističke okupacije: Francuske komunističke partije i konzervativnih domoljuba.

U istočnoj Europi nova ruska okupacija bila je vojna i politička. U Francuskoj je američka okupacija bila samo malo vojna, ali prvenstveno kulturna. Njegovi su počeci pokazali sretno lice američkog jazza. Možete čak biti pomalo antiamerikanac i voljeti jazz zahvaljujući crnim glazbenicima.

A jazz nipošto nije izbacio međunarodno popularne francuske pjevače koji su činili dio glazbene pozadine toga doba: Georges Brassens, Edith Piaf, Juliette Greco, Charles Trenet, Yves Montand, mnogi drugi. Iako nejasno demoraliziran, Pariz je još uvijek težio ulozi avangarde intelektualnog života, zahvaljujući "egzistencijalizmu" - ne samo svjetskom prestižu Jean-Paula Sartrea i Simone de Beauvoir, već i životnom stilu primjerenom oporavku od teške bolesti.

U to vrijeme mogli ste otvoriti prozor uličnim pjevačima i baciti im nešto novca. A bilo je i muškaraca koji su hodali gradom sa staklenim pločama na leđima i plakali “Vitrier! Vitrier!" [Staklar! Staklar!] na mogućnost da vam je prozorsko staklo razbijeno i da ste ga morali popraviti.

A tu su bili i filmovi, crno-bijeli, ali nikad manihejski. Da ne spominjem, to je ono što me prvo osvojilo: odsutnost naglašenog moralnog dualizma američkog filma. Cocteaua Ljepotica i zvijer, čeznutljivi amoralizam mladog Gérarda Philippea u Le diable au corps— nijedan glumac nije isticao koliko je dobar i nije bilo koga mrziti.

U međuvremenu, u 50-ima, Francuska je gubila kolonijalne ratove u Indokini i Sjevernoj Africi, a njezina je politika bila poput igre loptice.

Godine 1958. de Gaulle je preuzeo vlast, okončavši i američku vojnu okupaciju i francuski kolonijalizam, odlučivši tražiti neovisne odnose s cijelim svijetom. Ministar kulture André Malraux vratio je zacrnjene fasade pariških zgrada u njihovu izvornu krem ​​boju, industrija je procvjetala, francuska kinematografija “Novog vala” briljirala.

Hvala vam. Prekrasan kontekst. Idemo dalje u šezdesete.

Pariz 1968., Claude Raimond-Dityvon. (Stedelijik Museum Amsterdam 5)

Paradoks 60-ih bio je da baš kao što je de Gaulle deamerikanizirao Francusku na geopolitičkoj razini, potpuno baby-boom poslijeratna generacija se amerikanizirala na svoj osebujan način. Kako je zemlja napredovala, čista nova generacija nespretno se amerikanizirala s "YéYé“ pjevači, “zabave iznenađenja”, “flertovi” i “stojeći” (umjesto dobre francuske riječi prestiž).

Proslave izraelske pobjede u Šestodnevnom ratu 1967. pomno su popraćene novim fokusom na zločine okupacije, posebice deportaciju Židova. To je naciju gurnulo u krivnju - krivnju koju je mlada generacija izbjegla odvajanjem od nacije.

Govorite o onom razdoblju kada je izvoz američke kulture pretvoren u hladnoratovsko oružje.

Pariz 1968., Claude Raimond-Dityvon (Stedelijik Museum Amsterdam)

Amerika je bila nevina. Fascinacija mitskom Amerikom, koju diljem svijeta širi američka industrija zabave, često uz vladino sponzorstvo, još uvijek priprema ljude da preziru vlastitu zemlju kao zaostalu. Ovo postavlja pozornicu za fatalističko prihvaćanje pritiska SAD-a da se prilagodi američkom konceptu američke iznimnosti čak iu svjetskim poslovima. Ovo je samo privremeno unazadilo rat u Vijetnamu — sami Amerikanci bili su protiv rata, zar ne? Ja sam bio jedan od onih koji je pomogao da tako izgleda.

Molimo Vas provjerite pažljivo tablicu sa mjerama prije kupnje proizvoda, a ukoliko ne znate kako odabrati veličinu proizvoda kontaktirajte našu Službu za kupce. Donacije do CN-ovi' 25
Godišnjica Spring Fund Drive

Generacija iz svibnja '68., koja je odrastala dok su stvari postajale sve bolje, odbacila je i autoritet degalističkog paternalizma i stegu komunista. Rezultat je bio hedonistički individualizam, koji su Foucault [Michel Foucault, pokojni filozof i teoretičar] i drugi intelektualizirali kao “otpor” sveprisutnoj “moći”. U tom pogledu, prema svojim “teoretičarima”, francuska je filozofija zapravo ubrzala amerikanizaciju Francuske, pa i same Amerike. Konstantnim napadanjem, dekonstrukcijom i osuđivanjem svakog ostatka ljudske "moći" koji su mogli uočiti, intelektualni pobunjenici su neometano ostavili moć "tržišta" i nisu učinili ništa što bi stalo na put širenju američke vojne moći diljem svijeta. svijet.

Generacija “anti-moći” završila je osuđujući svoju vlastitu zemlju, Francusku, zbog njene kolonijalne prošlosti, dok je pokazivala slabu zabrinutost zbog nadmoćne trenutne moći Sjedinjenih Država dok one uništavaju jednu zemlju za drugom – ponekad uz sudjelovanje Francuske, kao u Libija. Tu je i činjenica, koju je teško detaljno pokazati, da putem mreža poput programa Mladih vođa Francusko-američke zaklade, dužnosnici Sjedinjenih Država imaju priliku indoktrinirati, odabrati ili barem provjeriti nadolazeće francuske političke ličnosti .

Tako dobro objašnjeno, Diana. I dolazimo do neoliberalne faze, koja mi se uvijek činila čudnom, s obzirom da je proizašla iz anglo-američke tradicije, a ne kontinentalne.

Macron: Stavljanje opozicije izvan zakona. (Predsjednik Rusije)

Macron.

Čini se da s Emmanuelom Macronom Francuska ima anti-de Gaullea, najameričkijeg predsjednika ikada. A to bi moglo pomoći u promjeni kursa. Donald Trump je također, na svoj način, "najameričkiji" predsjednik u posljednje vrijeme, na načine koji se ne sviđaju ljudima u Europi. SAD sve više liči na ludnicu, a vanjska politika ugrožava interese, pa i opstanak Europe, pa je došlo vrijeme da se luk spusti.

U kojem trenutku i zašto je Europa odustala od svoje neovisnosti unutar Atlantskog saveza - ili nikada, tijekom ranih poslijeratnih godina, nije postigla nikakvu neovisnost o kojoj bi se moglo govoriti?

Cijela poanta Atlantskog saveza bila je institucionalizirati predaju Zapadne Europe od svoje neovisnosti. I to je odlučeno na Jalti - gdje Zapadna Europa nije bila zastupljena, čak ni Francuska, na veliku de Gaulleovu žalost. Došlo je do pokušaja neovisnosti u desetljeću predsjednika de Gaullea. Ali ovaj hrabri kurs nije dobio ogromnu domaću podršku. Jedini drugi neovisni europski čelnik bio je Olof Palme [švedski premijer, 1969–76; 1982. do njegova ubojstva 1986.], ali Švedska nije bila dio Atlantskog saveza i Palmeova relativna neutralnost uvijek se nije sviđala većini švedskih viših klasa i vojnih vođa.

Možete li se osvrnuti na de Gaullea u tom kontekstu? Amerikanci ga ne razumiju baš mnogo - ne zbog njegova inzistiranja na francuskoj neovisnosti, a pogotovo ne zbog njegove ekonomske i industrijske politike - njegove koncepcije društva u cjelini. Možete li nešto reći o ovoj i de Gaulleovoj ideji francuske, a time i europske neovisnosti? Trebamo li o njegovom domaćem programu razmišljati kao o dijelu s njegovim razmišljanjima na međunarodnoj strani?

De Gaulle, London, 1940. (fotograf odjela za fotografije britanskog Ministarstva informiranja)

Nije puno jasno? Rekao bih da je potpuno i namjerno neshvaćen. Relativno je malo Amerikanaca koji mogu početi razumjeti vođu odlučnog u namjeri da očuvaju neovisnost svoje zemlje od Amerike, a tih nekoliko je općenito moralo živjeti u inozemstvu da bi shvatilo poantu. De Gaulle je bio konzervativac, a ne liberal slobodnog tržišta, koji je smatrao da su društvene reforme od koristi radničkoj klasi neophodne za nacionalnu koherentnost. Mješovita ekonomija koju je favorizirao nije nimalo različita od "socijalizma s kineskim karakteristikama" - snažna uloga države u poticanju brzog industrijskog rasta, dok je ostalo prepušteno slobodnom poduzetništvu. Bila je to najuspješnija formula. Naravno, politički sustav je bio sasvim drugačiji.

Imajući osjećaj za povijest, de Gaulle je uvidio da je kolonijalizam bio trenutak u povijesti koji je prošao. Njegova je politika bila njegovanje ravnopravnih prijateljskih odnosa sa svim dijelovima svijeta, bez obzira na ideološke razlike. Mislim da je Putinov koncept multipolarnog svijeta sličan. To je očito koncept koji užasava izuzetne.

De Gaulle je imao organski koncept nacije, živog bića koje razvija vlastiti identitet, iu tom pogledu svaka nacija treba biti u stanju živjeti svoj život. Ovo je konzervativni, a ne agresivni nacionalizam. Sjedinjene Države su ideološka nacija čije bi “vrijednosti” i institucije trebale biti dobrodošle ili nametnute posvuda. Francuska je to pokušala, s Napoleonom Bonaparteom. Povlačenje iz Moskve [čime je okončana Bonaparteova ruska kampanja 1812.] lekcija je koju treba naučiti u Washingtonu.

Postoji li degalistička crta u današnjem francuskom ili europskom diskursu? Zasigurno je ostavio svoj trag negdje drugdje - u japanskom razmišljanju, na primjer, postoji samosvjesna gaulistička linija - često potopljen, ali uvijek prisutan, impuls da se oslobodi gušećeg zagrljaja, nazovimo to. Ima li toga u Francuskoj ili drugdje u Europi danas?

Predsjednik Kennedy i predsjednik De Gaulle na završetku svojih razgovora u Elizejskoj palači, Pariz, Francuska, 2. lipnja 1961. (Knjižnica Johna Fitzgeralda Kennedyja, Boston)

Pedeset godina nakon njegove smrti, gotovo svi u Francuskoj tvrde da su "golisti". Sigurno nisu, ali to ukazuje da postoji duboko nezadovoljstvo načinom na koji se stvari odvijaju. Mislim da postoji sve veća želja za bijegom iz kandži američkog imperija, ali ono što je potrebno je pravi trenutak i lideri koji su ga sposobni iskoristiti.

Mislite li da je “pravi trenutak” pred nama ili se približava? Svakako postoje znakovi toga - svo nezadovoljstvo koje je Trump izazvao, izvanredne "proglašenja neovisnosti" koje su uslijedile nakon katastrofalnih samita NATO-a i G-7 2017. Kako tumačite "trenutak"?

Nevjerojatno. Kao što ste pitali o velikom trenutku, dolazi veliki trenutak koji nitko od nas nije očekivao. Ovaj iznenadni poremećaj naši životi izazvani virusom podsjetnik su da je budućnost uvijek nepoznata i predviđanja su uzaludna.

Nezadovoljstvo koje se nakupljalo prije udara pandemije je tu, mnoga od njih pogoršana zdravstvenom krizom — ali također zasjenjena novim problemima koje ona stvara. Tijekom višemjesečnih prosvjeda Žutih prsluka i štrajkova protiv vladinih mjera štednje, medicinske sestre bile su u prvim redovima, odupirući se nasilnoj represiji prosvjedujući protiv sve lošijih uvjeta rada. Kriza Covid-19 pokazala je koliko su bili u pravu! Sada ih se popularno smatra herojima.

Kad smo već kod te teme, kakav je bio opći odgovor na službeno naređena zatvaranje tijekom krize Covid–19? Ovdje vidimo sve veće prosvjede protiv njih—ljudi koji zahtijevaju ublažavanje ograničenja.

Na zidu u Parizu: "Nećete obuzdati naš bijes."

U Francuskoj je zatvaranje općenito dobro prihvaćeno kao neophodno, ali to ne znači da su ljudi zadovoljni vladom - naprotiv. Svaki navečer u osam, ljudi idu do svojih prozora navijati za zdravstvene radnike i drugi obavljaju bitne zadatke, ali pljesak nije za predsjednika Macrona.

Macrona i njegovu vladu kritiziraju jer su predugo oklijevali da ograniče stanovništva, zbog dvoumljenja oko potrebe za maskama i testovima, ili oko toga kada ili koliko prekinuti zatočeništvo. Njihova zbunjenost i neodlučnost najmanje obraniti ih od divlje optužbe da su cijelu stvar inscenirali zatvoriti stanovništvo.

Ono čemu smo svjedočili je neuspjeh onoga što je nekada bilo jedno od najboljih javnozdravstvene usluge u svijetu. Degradiran je godinama rezanja troškova. Posljednjih godina broj bolničkih kreveta po stanovniku stalno opada. Mnoge bolnice su zatvorene, a one koje su ostale imaju drastično manjak osoblja. Objekti javnih bolnica svedeni su na stanje trajne zasićenosti, tako da kada dođe nova epidemija, povrh svih ostalih uobičajenih bolesti, jednostavno nema kapaciteta nositi se sa svime odjednom.

Neoliberalni mit o globalizaciji potaknuo je zabludu da napredna zapadna društva mogu napredovati zahvaljujući svojim superiornim mozgovima, zahvaljujući idejama i pokretanju računala, dok je prljavi posao stvarnog stvaranja stvari prepušten zemljama s niskim plaćama. Jedan rezultat: drastična nestašica maski za lice. Vlada je dopustila prodaju i zatvaranje tvornice koja je proizvodila maske i drugu kiruršku opremu. Nakon što je svoju tekstilnu industriju iznajmila vanjskim tvrtkama, Francuska nije mogla odmah proizvesti maske koje su joj trebale.

U međuvremenu, početkom travnja, Vijetnam je donirao stotine tisuća antimikrobnih maski za lice europskim zemljama i proizvodi ih u milijunima. Korištenjem testova i selektivne izolacije, Vijetnam se izborio s epidemijom sa samo nekoliko stotina slučajeva i bez smrtnih slučajeva.

Sigurno razmišljate o pitanju jedinstva Zapada kao odgovor na Covid–19.

Krajem ožujka francuski mediji izvijestili su da su veliku zalihu maski koje je naručila i platila jugoistočna regija Francuske praktički oteli na pisti kineske zračne luke Amerikanci, koji su utrostručili cijenu i poslali teret avionom u Sjedinjene Države. Postoje i izvješća o poljskim i češkim zračnim vlastima koje su presrele kineske ili ruske pošiljke maski namijenjene teško pogođenoj Italiji i zadržale ih za vlastitu upotrebu.

Odsutnost europske solidarnosti bila je šokantno jasna. Bolje opremljena Njemačka zabranila je izvoz maski u Italiju. U dubini svoje krize, Italija je otkrila da su njemačka i nizozemska vlada bile uglavnom zabrinute za to da Italija plati svoje dugove. U međuvremenu, tim kineskih stručnjaka stigao je u Rim kako bi pomogao Italiji u krizi izazvanoj Covidom-19, ističući transparent s natpisom "Mi smo valovi istog mora, lišće istog drveta, cvijeće istog vrta." Europskim institucijama nedostaje takva humanistička poezija. Njihova temeljna vrijednost nije solidarnost nego neoliberalno načelo “slobodne neometane konkurencije”.

Što mislite, kako se to odražava na Europsku uniju?

Zastave država članica ispred Europskog parlamenta u Strasbourgu. (© Europska unija 2017. – Europski parlament)

Kriza Covid-19 jasno pokazuje da Europska unija nije ništa više od složenog ekonomskog uređenja, bez osjećaja ni popularnih vođa koji drže naciju na okupu. Generacijama su škole, mediji, političari usađivali uvjerenje da je “nacija” zastarjeli entitet. Ali u krizi, ljudi otkrivaju da su u Francuskoj, ili Njemačkoj, ili Italiji, ili Belgiji - ali ne u "Europi". Europska unija je strukturirana tako da brine o trgovini, investicijama, konkurenciji, dugu, gospodarskom rastu. Javno zdravlje je samo ekonomski pokazatelj. Desetljećima je Europska komisija vršila neodoljiv pritisak na države da smanje troškove svojih javnih zdravstvenih ustanova kako bi otvorila natjecanje za ugovore privatnom sektoru—koji je po svojoj prirodi međunarodni.

Globalizacija je ubrzala širenje pandemije, ali nije ojačana internacionalistička solidarnost. Prvobitna zahvalnost za kinesku pomoć je brutalno su se suprotstavili europski atlantisti. Početkom svibnja, Mathias Döpfner, Izvršni direktor izdavačkog diva Springer, otvoreno je pozvao Njemačku na savezništvo SAD-protiv Kine. Žrtveno janje u Kini može se činiti kao način da se pokušate zadržati zapadni svijet u opadanju zajedno, čak i kao dugotrajni Europljani divljenje prema Americi pretvara se u užas.

U međuvremenu, odnosi između država članica EU nikada nisu bili gori. U Italiji i u većoj mjeri u Francuskoj kriza izazvana koronavirusom izazvala je rastuće razočaranje Europskom unijom i loše definiranu želju za obnovom nacionalnog suvereniteta.

Posljedično pitanje: Kakvi su izgledi koje će Europa proizvesti vođe sposobni iskoristiti pravi trenutak, tu tvrdnju neovisnost? Što mislite, kakvi bi bili takvi lideri?

EU će vjerojatno biti središnje pitanje u bliskoj budućnosti, ali ovo pitanje može biti iskorištava na vrlo različite načine, ovisno o tome koji ga se vođe dočepaju. Koronavirusna kriza već je pojačala centrifugalne sile podrivanje Europske unije. Zemlje koje su najviše stradale od epidemije su među najzaduženijim zemljama članicama EU, počevši s Italijom. Ekonomska šteta od zatvaranja obvezuje ih na zaduživanje unaprijediti. Kako se njihov dug povećava, rastu i kamate koje naplaćuju komercijalne tvrtke banke. Obratili su se EU za pomoć, primjerice izdavanjem euroobveznica koje podijelio bi dug po nižim kamatama. To je povećalo napetost između zemlje dužnice na jugu i zemlje vjerovnice na sjeveru, koje , rekao je ne. Zemlje u eurozoni ne mogu posuđivati ​​od European Central Banka kao Ministarstvo financija SAD-a posuđuje od Fed-a. I svoju nacionalnu centralu banke primaju naloge od ECB-a, koji kontrolira euro.

Što kriza znači za euro? Priznajem da sam izgubio vjeru u ovo projekt, s obzirom na to u koliko nepovoljnom položaju ostavlja nacije na kontinentu južni rub.

Zgrada Europske središnje banke u Frankfurtu. (Pikrepo)

Velika je ironija da su "zajedničku valutu" njeni sponzori zamislili kao ključ europskog jedinstva. Naprotiv, euro ima polarizirajući učinak—s Grčkom na dnu i Njemačkom na vrhu. I Italija tone. Ali Italija je puno veća od Grčke i neće otići tiho.

Njemački ustavni sud u Karlsruheu nedavno je izdao dugo prosudba koja jasno pokazuje tko je gazda. Podsjećalo je i inzistiralo da Njemačka pristala na euro samo s obrazloženjem da je glavna misija europskog Središnja banka se trebala boriti protiv inflacije, a to nije mogla izravno financirati države članice. Ako se ta pravila nisu poštovala, Bundesbank, njemačka središnje banke, bio bi prisiljen povući se iz ECB-a. I budući da je Bundesbank je glavni vjerovnik ECB-a, to je to. Ne može biti velikodušnog financijsku pomoć problematičnim vladama unutar eurozone. Razdoblje.

Postoji li tu mogućnost raspada?

Prosvjed Žutih prsluka, 7. ožujka 2020. u Parizu prije zatvaranja. (Joe Lauria)

Ideja o izlasku iz EU najviše je razvijena u Francuskoj. Narodna unija Républicaine, koju je 2007. godine osnovao bivši visoki dužnosnik François Asselineau, poziva Francusku da napusti euro, Europsku uniju i NATO.

Zabava je bila didaktički uspješna, šireći svoje ideje i privlačeći oko sebe 20,000 aktivnih militanata bez ikakvog izbornog uspjeha. Glavni argument jer napuštanje EU-a znači bijeg od ograničenja pravila tržišnog natjecanja EU-a kako bi zaštitio svoju vitalnu industriju, poljoprivredu i iznad svega svoje javne usluge.

Veliki paradoks je da ljevica i Žuti prsluci pozivaju na ekonomiju i socijalne politike koje su nemoguće prema pravilima EU, a opet mnogi na ljevici kloniti se čak i pomisli na izlazak iz EU. Više od jedne generacije, Francuska ljevica učinila je imaginarnu “socijalnu Europu” središtem svoje utopije ambicije.

"Europa” kao ideja ili ideal, mislite.

Desetljeća indoktrinacije u ideologiji “Europe” usadila su uvjerenje da je nacionalna država loša stvar prošlosti. Rezultat toga je da su ljudi odgojeni u vjeri Europske unije skloni svaku sugestiju povratka nacionalnom suverenitetu smatrati fatalnim korakom prema fašizmu. Taj strah od zaraze s “desnice” prepreka je jasnoj analizi koja slabi ljevicu... i favorizira desnicu, koja se usuđuje biti domoljubna.

Dva i pol mjeseca krize izazvane koronavirusom iznijela su na vidjelo faktor koji predviđanja budućih lidera čini još problematičnijima. Taj faktor je široko rasprostranjeno nepovjerenje i odbacivanje svih uspostavljenih autoriteta. To izuzetno otežava racionalne političke programe, jer odbacivanje jednog autoriteta implicira prihvaćanje drugog. Na primjer, način da se javne službe i farmaceutika oslobode distorzije profitnog motiva je nacionalizacija. Ako ne vjerujete u moć jednoga koliko i drugoga, nemate kamo otići.

Takvo radikalno nepovjerenje može se objasniti s dva glavna čimbenika - neizbježnim osjećajem bespomoćnosti u našem tehnološki naprednom svijetu, u kombinaciji s namjernim, pa čak i prozirnim lažima od strane mainstream političara i medija. Ali postavlja pozornicu za pojavu izmanipuliranih spasitelja ili oportunističkih šarlatana koji su jednako varljivi poput vođa koje već imamo, ili čak i više. Nadam se da su ove iracionalne tendencije manje izražene u Francuskoj nego u nekim drugim zemljama.

Željan sam razgovarati o Rusiji. Postoje znakovi da odnosi s Rusijom su još jedan izvor europskog nezadovoljstva kao "mlađi partneri" unutar Atlantski savez predvođen SAD-om. Macron je otvoren po tom pitanju, “mlađi partneri” što je njegova fraza. Nijemci — poslovni ljudi, neki stariji dužnosnici u vladi — očito su nemirni.

Putin u Elizejskoj palači za Normandijski summit s Macronom. 9. prosinca 2019. (Predsjednik Rusije)

Rusija je živi dio europske povijesti i kulture. Njegovo isključivanje je potpuno neprirodno i umjetno. Brzezinski [pokojni Zbigniew Brzezinski, savjetnik za nacionalnu sigurnost Carterove administracije] to je sročio u Velika šahovska ploča: SAD održava svjetsku hegemoniju držeći euroazijsku kopnenu masu podijeljenom. Ali vidi se da je ova politika naslijeđena od Britanaca. Churchill je bio taj koji je proglasio - zapravo pozdravio - željeznu zavjesu koja je kontinentalnu Europu držala podijeljenom. U retrospektivi, Hladni rat je u osnovi bio dio strategije zavadi pa vladaj, budući da traje s većim intenzitetom nego ikad nakon što je njegov tobožnji uzrok – komunistička prijetnja – davno nestao.

Nisam stavio našu trenutnu situaciju u ovaj kontekst.

Nasilni državni udar u Ukrajini uz podršku SAD-a, 2014. (Wikipedia)

Cijelu ukrajinsku operaciju 2014. (državni udar u Kijevu, veljača 2014.), koji su kultivirali SAD, izdašno su financirale i stimulirale Sjedinjene Države kako bi stvorile novi sukob s Rusijom. Joe Biden bio je glavni paravan Duboke države u pretvaranju Ukrajine u američki satelit, korišten kao udarni ovan za slabljenje Rusije i uništavanje njezinih prirodnih trgovinskih i kulturnih odnosa sa Zapadnom Europom.

Američke sankcije posebno su u suprotnosti s njemačkim poslovnim interesima, i Agresivne geste NATO-a stavljaju Njemačku na prve crte eventualnog rata.

Ali Njemačka je bila okupirana zemlja - vojno i politički - već 75 godina godina, i sumnjam da su mnogi njemački politički čelnici (obično provjereni od strane Washington) su naučili svoje projekte uklopiti u politiku SAD-a. ja mislim da pod okriljem atlantske lojalnosti postoje neki frustrirani imperijalisti vrebaju u njemačkom establišmentu, koji misle da mogu iskoristiti Washingtonov Rusofobija kao instrument povratka svjetske vojne sile.

Ali također mislim da je politička rasprava u Njemačkoj ogromna licemjeran, s konkretnim ciljevima prikrivenim lažnim pitanjima kao što su ljudska prava i, naravno, privrženost Izraelu.

Trebali bismo zapamtiti da SAD ne koristi samo svoje saveznike - svoje saveznike, ili nego njihovi lideri, smatraju da koriste SAD za neke svoje svrhe vlastiti.

Što je s onim što Francuzi govore od sjednice G–7 u Biarritzu prije dvije godine, s kojim bi Europa trebala graditi vlastite odnose Rusija po interesu Europe, a ne Amerike?

Na summitu G7 u Biarritzu, Francuska, 26. kolovoza 2019. (Bijela kuća)

Mislim da je vjerojatnije da će Francuska nego Njemačka prekinuti s rusofobijom koju su nametnule SAD jednostavno zato što, zahvaljujući de Gaulleu, Francuska nije tako temeljito pod američkom okupacijom. Štoviše, prijateljstvo s Rusijom tradicionalna je francuska ravnoteža protiv njemačke dominacije—koja se trenutno osjeća i negoduje.

Vraćajući se unatrag radi šireg pogleda, mislite li da je europsko stajalište o zapadni bok euroazijske kopnene mase neizbježno će oblikovati njegov položaj s obzirom ne samo na Rusiju nego i na Kinu? Drugim riječima, jest Europa kojoj je suđeno da postane neovisni stup moći tijekom ovog stoljeća, stojeći između Zapada i Istoka?

Ono što trenutno stoji između Zapada i Istoka nije Europa nego Rusija, a važno je na koji se način Rusija naginje. Uključujući Rusiju, Europa bi mogla postati neovisni stup moći. SAD trenutno čini sve da to spriječi. Ali postoji škola strateške misli u Washingtonu koja to smatra pogreškom, jer gura Rusiju u naručje Kine. Ova škola je u usponu s kampanjom da se Kina osudi kao odgovorna za pandemiju. Kao što je spomenuto, atlantisti u Europi uskaču u propagandnu borbu protiv Kine. Ali oni ne pokazuju nikakvu posebnu naklonost prema Rusiji, koja ne pokazuje znake da će žrtvovati svoje partnerstvo s Kinom zbog nepouzdanih Europljana.

Kad bi Rusiji bilo dopušteno da postane prijateljski most između Kine i Europe, SAD bi bio primoran napustiti svoje pretenzije na svjetsku hegemoniju. Ali daleko smo od te mirne perspektive.

Patrick Lawrence, dugogodišnji dopisnik iz inozemstva, uglavnom za International Herald Tribune, kolumnist je, esejist, autor i predavač. Njegova najnovija knjiga je “Vrijeme više nije: Amerikanci nakon američkog stoljeća” (Yale). Pratite ga na Twitteru @thefloutistNjegova web stranica je Patrick Lawrence. Podržite njegov rad putem njegovo mjesto Patreon. 

Molimo Vas provjerite pažljivo tablicu sa mjerama prije kupnje proizvoda, a ukoliko ne znate kako odabrati veličinu proizvoda kontaktirajte našu Službu za kupce. Donacije do CN-ovi' 25
Godišnjica Spring Fund Drive

35 komentara za “Krug u tami: poslijeratna Europa"

  1. Randal Marlin
    Svibanj 21, 2020 na 18: 52

    Kao odgovor na OyaPola, jedan od najdramatičnijih trenutaka u mojoj godini u Aixu bio je moj susret s harkijem (Alžirac koji se borio s francuskom vojskom protiv Nacionalne oslobodilačke fronte). Napuštao sam svoj stan dok se bližila noć i ovaj vrlo uzrujani mladić pitao je mogu li ga primiti na noć jer je vidio ljude koji su aktivno tražili atentat na njega čim padne mrak. S njegovim prestravljenim pogledom nisam sumnjao u njegove riječi, a imao sam i slobodan krevet pa sam ga stavio na raspolaganje. Ono što mi je rekao je da će muslimani koji ubijaju druge muslimane morati izgubiti svoj život, prema njihovom vjerskom učenju. Dakle, imali ste muslimane željne osvete koji su metodično pratili harkije u departmanu Francuske s ciljem atentata. Ali mislim da se udaljavamo od izvrsnih zapažanja Diane Johnstone.

  2. OljaPola
    Svibanj 21, 2020 na 05: 40

    “Ovaj iznenadni poremećaj naših života zbog virusa podsjetnik je da je budućnost uvijek nepoznata i da su predviđanja uzaludna.”

    Stoga protivnici nastoje ograničiti djelovanje drugih na predviđanje/gledanje budući da se "budućnost" temelji na međudjelovanju.

  3. bobo rebozo
    Svibanj 19, 2020 na 17: 12

    Stvarno zanimljivo. Potražit ću još djela ovog autora.

  4. Svibanj 19, 2020 na 15: 45

    Prekrasan intervju, bogat, nijansiran, tako primamljiv da se veselim čitanju memoara kad stignu. Zahvaljujem Johnstoneu, Lawrenceu i CN-u na objavljivanju ovog dragulja.

  5. Josep
    Svibanj 19, 2020 na 02: 04

    Podsjeća i inzistira da je Njemačka pristala na euro samo na temelju toga da je glavna misija Europske središnje banke borba protiv inflacije te da ne može izravno financirati države članice.

    Jednom sam drugdje pročitao komentar u kojem se kaže da su se 1989. i Britanija (pod Margaret Thatcher) i SAD usprotivili ponovnom ujedinjenju Njemačke. Budući da nisu mogli zaustaviti ponovno ujedinjenje, inzistirali su da Njemačka prihvati dolazni euro. Gomila njemačkih sveučilišnih profesora skočila je i prosvjedovala, dobro znajući o čemu se radi: naime o stvaranju bankarskog carstva u Europi pod kontrolom privatnih bankara.

    • Thorben Sunkimat
      Svibanj 20, 2020 na 13: 45

      Francuska i Britanija odbile su ponovno ujedinjenje Njemačke. Amerikanci su bili podrška, iako su imali svoje zahtjeve. Uglavnom privatizacija njemačkih javnih poduzeća. Nakon što su pristali na te zahtjeve, Amerikanci su uvjerili Britance i izvršili pritisak na Francuze koji su pristali na ponovno ujedinjenje Njemačke nakon što je Njemačka pristala na euro.
      Pa zašto je Francuska htjela euro?
      Njemačka središnja banka srušila je europsko gospodarstvo nakon ponovnog ujedinjenja visokim kamatama. To je bilo zbog iznadprosječnih stopa rasta uglavnom u istočnoj Njemačkoj. Glavna funkcija Bundesbanke je održavanje niske inflacije, što im je važnije od bilo čega drugog. Budući da je njemačka D marka bila vodeća valuta u Europi, ostatak Europe je također morao povećati svoje kamatne stope, što je dovelo do velikih ekonomskih problema unutar Europe. Uključujući Francusku.

    • OljaPola
      Svibanj 21, 2020 na 05: 30

      “odnosno stvaranje bankarskog carstva u Europi pod kontrolom privatnih bankara.”

      Pribjegavanje binarnim datotekama (kontrolirano/nekontrolirano) praksa je samonametnutog sljepila.

      U bilo kojem interaktivnom sustavu ne postoje apsoluti samo analozi različitih testova budući da je "kontrola" ograničena i promjenjiva.

      U pogledu onoga što je postalo Njemačko Carstvo, ovaj je odnos prethodio i olakšao Njemačko Carstvo kroz financiranje rata s Danskom 1864. zahvaljujući dogovorima između g. von Bismarka i g. Bleichrodera.

      Proba "kontrole bankara" kasnije je varirala/rasla, ali nikada nije dosegla apsolutnu vrijednost.

      Istina je da je financijski kapital doživljavao i nastavlja doživljavati Europsku uniju kao priliku za povećanje svoje "kontrole" – austrijske banke u sprezi s njemačkom bankom daju razinu prioriteta ponovnom oživljavanju sfera utjecaja koje su postojale prije 1918. i sve do 1945. godine.

      Jedan od zajedničkih projekata na razini planiranja ranih 1990-ih bio je razvoj Dunava i njegovog zaleđa od Regensburga do Cerne Vode/Constante u Rumunjskoj, ali to je odgođeno u nadi da će ga neki zaustaviti kada je NATO bombardirao Srbiju 1999. (Srbija nije jedina meta – toliko o poštenju-među-lopovima.)

      Ovaj je projekt uskrsnuo u ograničenom obliku prvenstveno nizvodno od Vidina/Calafata od 2015. nadalje s obzirom na to da neke države bivše Jugoslavije nisu bile članice Europske unije, a neke su bile unutar sfera utjecaja „Sjedinjenih Američkih Država“.

      Što se tiče Francuske, “Vichy” i Europa također su omogućili ponovno oživljavanje financijskog kapitala i povećanje njegove kontrole nakon 1930-ih, a neke od praksi iz 1940-ih još uvijek su predmet spora u Francuskoj.

  6. Jared
    Svibanj 18, 2020 na 17: 08

    Godine 1946. Charles De Gaulle naredio je vojnu okupaciju Damaska ​​tijekom koje su francuske trupe uništile zgradu sirijskog parlamenta i ubile oko 1,000 Sirijaca. Tijekom rata bio je šef privremene vlade u Alžiru, koja je 1945. masakrirala tisuće alžirskih prosvjednika za neovisnost u gradovima Sétif i Guelma. Francuska alžirska vlada je sustavno mučila arapsko stanovništvo. Godine 1962. De Gaulle je svim francuskim časnicima u Alžiru dao amnestiju jamčeći da se nikada neće suočiti s pravdom za te barbarske zločine koje je odobrila država. Godine 1968. proširio je amnestiju na prokolonijalističke terorističke organizacije poput OAS-a.

    Francuska protupobunjenička kampanja u Alžiru bila je jedna od najkrvavijih epizoda u antikolonijalnoj povijesti, uključujući sve od zračnog bombardiranja sela i mučenja do prisilnog preseljenja milijuna ljudi u logore. Značajnu ulogu u svemu tome odigrao je Charles De Gaulle koji je dopustio da se rat oduži još četiri godine, a potrebne pregovore vodio tek kasno iu tajnosti. Čak je i tada prvo pokušao zadržati Saharu pod francuskom vlašću, ali je pristao na kompromis da mu je dopušteno da tamo testira nuklearno oružje. Inače, upravo je De Gaulle započeo francuski program nuklearnog oružja. Njegov “konzervativni nacionalizam” doveo ga je do zaključka da i Francuska mora imati jednostranu moć da uništi ljudsku vrstu.

    Za kritičniju perspektivu o De Gaulleu razmislite o čitanju Johna Paula Sartrea. “Žabe koje traže kralja” mjesto je za dobar početak.

  7. mkb29
    Svibanj 18, 2020 na 16: 33

    Uvijek sam se divio jasnim analizama Diane Johnstone o interakcijama svijeta/Europe/SAD-a/Kine/Izraela-Palestine/Rusije/… i motivacije njegovih “igrača”. Ona je dala nešto vjerodostojnosti onome što je poznato kao francuski racionalizam i prosvjetiteljstvo. (Iako kao američki iseljenik) Razmislite o Descartesu, Diderotu, Sartreu…, a ona voli Francusku na svoj vlastiti racionalističko-humanistički način.

  8. Linda J
    Svibanj 18, 2020 na 13: 21

    Već neko vrijeme divim se radu gđe Johnstone. Ovaj me prosvjetljujući intervju potaknuo da nabavim primjerak knjige i da doprinesem Consortium News.

    Drugi bi mogli biti zainteresirani za jučer otkriven dvodijelni video koji prikazuje analizu Douglasa Valentinea o CIA-inim korporativnim podupirateljima i njihovom globalnom gušenju vlada i njihovih utjecajnih osoba u svim regijama svijeta.

    Dio 1
    vidi:youtu(točka)be/cP15Ehx1yvI

    Dio 2
    vidi:youtu(točka)be/IYvvEn_N1sE

  9. worldblee
    Svibanj 18, 2020 na 12: 26

    Nema mnogo ljudi koji imaju perspektivu svijeta na daljinu, a kamoli Europu, kakvu ima Diana Johnstone. Sjajan intervju!

  10. Drew Hunkins
    Svibanj 18, 2020 na 11: 03

    “Desetljeća indoktrinacije u ideologiji “Europe” usadila su uvjerenje da je nacionalna država loša stvar prošlosti. Rezultat toga je da su ljudi odgojeni u vjeri Europske unije skloni svaku sugestiju povratka nacionalnom suverenitetu smatrati fatalnim korakom prema fašizmu. Ovaj strah od zaraze s “desnice” prepreka je jasnoj analizi koja slabi ljevicu… i favorizira desnicu, koja se usuđuje biti domoljubna.”

    Bingo! Zaista veličanstvena točka!

    Kratki mali primjer — Bernard Sanders trebao je nositi iglu s američkom zastavom na odijelu tijekom predizborne kampanje za demografiju 2020.

  11. Tim
    Svibanj 18, 2020 na 10: 30

    Svaka čast CN-u za prikaz ovog inteligentnog intervjua s Johnstoneom.

  12. chris
    Svibanj 18, 2020 na 04: 46

    Jako dobra analiza. Kao Amerikanac koji se prije nekoliko godina preselio u Španjolsku, uvijek sam razočaran što se u raspravama o europskoj politici uvijek pretpostavlja da Europa završava na Pirenejima. Mora se priznati da je španjolska politika vrlo komplicirana i konfuzna. Četrdeset godina neobnovljene diktature ostavilo je traga, ali socijalističke, komunističke i anarhične struje u zemlji nikada nisu nestale. Volim reći da je zemlja vrlo konzervativna, ali barem je stanovništvo svjesno što se događa. Možda se ono što gospođa Johnston kaže o tome da su Francuzi jednostavno istrošeni, bez želuca za nasilnije sukobe, odnosi i na Španjolce budući da je njihova velika ideološka borba novija. Američki utjecaj tijekom tranzicije (koji se malo promijenio - kako se kaže: isti pas, ali s drugom ogrlicom) bio je vrlo jak i ostao je takav. Unatoč tome, postoji popularna podrška vanjskoj i domaćoj politici neovisnoj o američkoj i neoliberalnoj kontroli, ali uglavnom političke i ekonomske sile nisu uključene. Ne mislim da je Španjolska voljna napraviti prekid sama, ali bi se pridružila europskom odmaku od američke kontrole. Kao što kaže gospođa Johnston, Europi trenutačno nedostaju lideri koji su voljni odvažiti se, no vidjet ćemo što donosi naredna godina.

  13. eeyp
    Svibanj 18, 2020 na 00: 58

    Fascinantna perspektiva iz onoga tko je na sceni. Ovaj intervju tijekom nekoliko mjeseci koji je Patrick Lawrence napravio s Dianom Johnstone pokriva mnogo područja u kratkom vremenu čitanja. Vrijedno vašeg vremena. Iz onoga što sam skupio tijekom godina, slažem se s gotovo svime. Volio bih komentirati De Gaullea i alžirski rat da je bilo vremena za to. Želim vam sve najbolje gđice Johnstone i g. Lawrence.

  14. Sam F
    Svibanj 17, 2020 na 17: 45

    Hvala Diana, ovo su vrijedni uvidi.

    Od Drugog svjetskog rata SAD su okupirale tirani, koristeći rusofobiju da zahtijevaju vlast kao lažni branitelji.
    1. Mahanje zastavom i hvaljenje gospodara u masovnim medijima, uz tvrdnje o zabrinutosti za ljudska prava i “Izrael”; dok
    2. Podrivanje Ustava velikim razmjerima podmićivanja, nadzora i genocida, sve kao i obično u današnje vrijeme.
    U SAD-u je oblik vladavine postao podmićivanje i marketinške laži; ono uistinu ne zna drugačije.

    Možda je bolje da se Rusija i Kina drže podalje od SAD-a, a možda čak i od EU-a:
    1. SAD i EU bi morali proizvoditi ono što troše, na kraju osnažujući radnike;
    2. Ni SAD ni EU nisu politički ili ekonomski model za bilo koga i treba ih ignorirati;
    3. Ni SAD ni EU ne proizvode mnogo što Rusija i Kina ne mogu, ulažući više u automobile i soju.

    Za EU će biti najbolje da odbaci i SAD i njegove “neolib” mehanizme ekonomske i političke tiranije:
    1. Savez s Rusijom i Kinom uzrokovat će znatne dobitke u stabilnosti i gospodarskoj snazi;
    2. Prisiljavanje SAD-a da napusti svoje "pretenzije svjetske hegemonije" uskoro će donijeti mirnije izglede; i
    3. Izolacija SAD-a će ga prisiliti da poboljša svoju krajnje korumpiranu vladu i društvo, možda 40 do 60 godina kasnije.

  15. Drew Hunkins
    Svibanj 17, 2020 na 15: 40

    “…Francuska filozofija… Konstantnim napadanjem, dekonstrukcijom i osuđivanjem svakog ostatka ljudske “moći” koji su mogli uočiti, intelektualni pobunjenici su neometano ostavili moć “tržišta” i nisu učinili ništa što bi stalo na put širenju Američka vojna moć diljem svijeta…”

    Briljantno. Upravo tako.

    Ovo je bio praotac naše suvremene ID politike koja je, čini se, isključivo opsjednuta rječnikom, semantikom i neekonomskim kulturnim pitanjima, dok rijetko ima kritiku korporativnog kapitalizma, militarizma, ogromne nejednakosti i cionizma. I gotovo nikada ne zagovara snažne ekonomske populističke prijedloge poput Med4All, UBI, jubileja duga i borbe za 15 dolara.

  16. Drew Hunkins
    Svibanj 17, 2020 na 15: 10

    Knjiga je fenomenalna. Objavio sam recenziju kupaca na Amazonu za ovaj nevjerojatan rad. Ispod je kopija moje recenzije:

    (5 zvjezdica) Jedan od najvažnijih intelekta piše svoju magistralnu trajnu ostavštinu
    Recenzirano u Sjedinjenim Državama 31. ožujka 2020

    Johnstone mi je idol otkako sam je počeo čitati 1990-ih. Jasno je dokazala svoju vrijednost tijekom desetljeća suprotstavljajući se glavnom trendu apologetike korporativnog kapitalizma, neoliberalizma, globalizma i imperijalističkog militarizma tijekom cijele svoje karijere, a ovi zadivljujući memoari detaljno govore o svemu tome u nečemu što će vjerojatno biti najbolja knjiga 2020., a možda i cijelog desetljeća .

    Njezin stil pisanja više je od vrhunskog, njezino shvaćanje sveobuhvatnih političko-društveno-ekonomskih pitanja koja su potresla svijet u proteklih 60 godina je pronicljivo i precizno kao što ćete naći kod bilo kojeg globalnog mislioca. Ona je tu uz Michaela Parentija, Jamesa Petrasa, Johna Pilgera i Noama Chomskog kao temeljne figure koje su dokumentirale i rasvijetlile desetke tisuća (milijuna?) ljudi diljem svijeta putem svojih tekstova, intervjua i govornih angažmana.

    Johnstone nikada nije bježao od kontroverznih tema i pitanja. Zašto? Jednostavno, ima činjenice i istinu na svojoj strani, uvijek je. Krug u tami dokazuje sve to i više, ona prikuplja dokumentaciju i postavlja je kao izuzetan dar za posrnule radne ljude diljem svijeta. Od njezinog revolucionarnog rada o mučnom ratu NATO imperija protiv suverene Srbije, slijepoj ulici politike identiteta i raspravama o trans kupaonicama, do njezine kritike nesputane imigracije i otvorenih granica i njezinog odbacivanja apsurdne gluposti Russsiagate, bolje od bilo koga drugog, Johnstone zadržala je svoj intelekt pomno izoštrenim za stvarna istinska pitanja kruha i maslaca za kuhinjski stol koja su uistinu važna. Pred većinom svjetskih znanstvenika prepoznala je opasnosti neobuzdane nejednakosti i vidjela natpise na zidu kamo nas sve vodi ovaj groteskni ekonomski sustav: niz distopijsku strminu u besparicu i tešku policijsku državu, s milijunima koji ne mogu smislite 500 dolara za hitan popravak automobila ili zubarski račun.

    Kad god izađe s novim člankom ili esejem, odmah odbacim sve i progutam ga, često ga pročitam dvaput kako bih dopustio da njezina mudrost doista upije. Tako je i Circle of Darkness iznimno dobro napisano prekrasno djelo koje će vrištati da se ponovno čitaju svakih nekoliko godina oni koji žele točno znati što se događalo od ere Korejskog rata do danas u vezi s liberalnom mišlju, neokonzervativnom i neoliberalnom dominacijom sa svojom kapitalističkom globalnom hegemonijom i preuzimanjem zapadnih vlada od strane parazitske financijske elite.

    Nikada više neće biti Diane Johnstone. Krug u tami ostat će njezina trajna ostavština svima nama.

  17. Bob Van Noy
    Svibanj 17, 2020 na 14: 43

    "Kako se naš krug znanja širi, tako se širi i opseg tame koja ga okružuje"
    Albert Einstein

    Puno hvala CN, Patrick Lawrence i Joe Lauria. Još jednom moram pohvaliti CN što je odabrao pravi odgovor na našu suvremenu dilemu.

    Gornji citat vodi novu knjigu Diane Johnstone i jezgrovito opisuje i svemir i naše suvremeno iskustvo s našim digitalnim dobom. Predsjednik Kennedy i Charles de Gaulle iz Francuske složit će se da je kolonijalizam prošlost i da će novi svjetski (geopolitički) pristup postati neophodan, ali ta će ih filozofija staviti protiv nekih velikih lokalnih i svjetskih sila. Svaki od njih nužno je imao različite pristupe kako bi se to moglo postići. Nikada im nije bilo dopušteno predstaviti svoje konkretne prijedloge na svjetskoj pozornici. Nadajmo se da će mudrija populacija opet “uvidjeti” ovu mogućnost i pronaći način da je riješi...

    • Bob Herrschaft
      Svibanj 18, 2020 na 17: 15

      Dobro rečeno, Bob

    • Bob Van Noy
      Svibanj 19, 2020 na 13: 01

      Puno hvala Bobe H, to u ovom trenutku puno znači!

  18. Aaron
    Svibanj 17, 2020 na 14: 18

    Tijekom svih tih desetljeća, čini se da je dosljedna, neumoljiva tema trend bogatih koji postaju sve bogatiji, a siromašni sve siromašniji, mali broj pojedinaca, ne baš država, stječu bogatstvo i moć, tako da se svi ostali bore preko mrvica, okrivljujući ovu ili onu stranku, savez, događaj ili što već, ali iza svega toga stoje dva cvjetnjaka, doista, bogati su svi cvijeće svog zlatnog vrta, a siromasi su svi cvijeće svog vrta. Kao da su Europljani i 99 posto u Americi nasjeli na mit o američkom snu, da ako nam je samo dopušteno više slobodnih, nesputanih ekonomskih prilika, samo je na nama hoćemo li se uhvatiti za čizme i postati milijarderi . Natjecanje u maskama i fijasko pokazuju važnost toga da zemlja jednostavno proizvodi stvari u svojoj zemlji, a ne na drugom kraju svijeta, to nije nacionalizam, to je samo bolji način da se logistički isporuče pouzdani proizvodi građanima.

  19. TimN
    Svibanj 17, 2020 na 14: 10

    Diana Johnstone je briljantna, ali je nepravedno i iz neznanja osuđena jer je "pro-Putin", još jedan otrovni rezultat čitave lažne i opasno glupe fantazije "Russiagate".

  20. AnneR
    Svibanj 17, 2020 na 13: 42

    Što se tiče francuskog kolonijalizma – koliko se sjećam, Francuzi su bili posebno brutalni u svom prisilnom povlačenju iz Alžira, i prema Alžircima u njihovoj domovini i prema Alžircima unutar same Francuske.

    A Francuzi su jedva bili voljni, nenasilni kolonijalisti kada su se protiv njih borili Vijetnamci koji su ih se željeli osloboditi (s pravom).

    Što se tiče Francuza u podsaharskoj Africi – oni tek trebaju odustati od svog pretpostavljenog prava da imaju trupe unutar ovih zemalja. Niti jednu od svojih kolonija nisu napustili sretno, svojevoljno – kao svaka druga kolonijalna sila, uključujući i UK.

    A što se tiče Drugog svjetskog rata – čini se da je, u svojim sjećanjima, zagubila Vichyjevsku Francusku, hapse francuskih Židova na Velodromu i tako dalje…..

    Gospođa Johnstone očito je gledala unatrag s ružičastim naočalama kada je u pitanju Francuska.

    • Elizabeta
      Svibanj 18, 2020 na 04: 09

      Odgovori Ann,

      Pokret protiv rata u Alžiru započeo je kada je ljevičarska katolička revija La Croix osudila korištenje mučenja od strane francuske države. Javno mnijenje je brzo raslo protiv francuskog Alžira, ostalo je podijeljeno, ali De Gaulle je shvatio da je kolonijalizam stvar prošlosti (izričito u poznatim govorima) pa je iskustvo Francuske u Alžiru dovelo do promjene u načinu na koji su Francuzi gledali na kolonijalizam. De Gaulle je u govoru u Phnom Penhu objasnio, na temelju francuskog iskustva u Vijetnamu, da Amerikanci ne mogu politički dobiti rat u jugoistočnoj Aziji. Dakle, dekolonizacija, iako nasilan proces, zapravo je natjerala Francuze da evoluiraju prema antikolonijalizmu i prihvaćanju gubitka carstva. Glavni društveni sukobi u Francuskoj u šezdesetima i sedamdesetima bili su s Pieds Noirs – francuskim "građanima" (koji često nikad nisu živjeli u Francuskoj) koji su se "vratili" u Francusku nakon što su protjerani iz dekoloniziranog Alžira, a ne s alžirskim radnicima . Nije "ružičasta leća" reći da je Francuska (kao i druge europske zemlje) dugoročno prihvatila dekolonizaciju), dok SAD tek treba prihvatiti da NE bude imperijalna sila.

      Podsaharska Afrika je post/neokolonijalni nered koji je specifičan i ne može se svesti na francusku Afriku “ne mogu se odreći” – iako je to istina.

      Što se tiče višijevske Francuske, Anglosaksonci koji su oprostili mnogim njemačkim industrijalcima, bankarima i političarima koji su potpuno i potpuno surađivali s njihovom nacističkom vladom, koji nikada posebno nisu osuđivali svaku pojedinu europsku vladu koja je surađivala s nacistima – veliki su naglasak stavili na vichyjevsku vladu . Francusko stanovništvo spasilo je više Židova po glavi stanovnika nego bilo koja druga okupirana europska država (fašistička Italija nije bila antisemitska – paradoks razvijen u knjizi i filmu Vrt Finzija Continisa). Vlada u Vichyju bila je stvarnost koju osuđuje većina francuskog stanovništva, a De Gaulle je minimalizirao suradnju kako bi pomirio naciju i ponovno je okupio. Mislim da kut Diane Johstone nije idealizacija Francuske, već kritika američkog mita da su 1) oni “spasili” Europu kada je zapravo Rusija učinila (i platila cijenu – i uzela dividende – naime okupaciju istočne Europe) 2) da Francuzi su bili ratni gubitnici i kolaboracionisti, što je prikaz namijenjen omalovažavanju golističke želje za francuskom neovisnošću nakon Drugog svjetskog rata.

      Cjeloživotna bitka Diane Johnnstone je pokušati pokazati da stvarnost nacija nije crno-bijeli holivudski film koji su Amerikanci izmislili (i u koji često vjeruju), a koji se svodi na imperijalnu (i ratnu) propagandu. Na primjer, za Amerikance je irelevantno prozivati ​​Francusku o njezinoj kolonijalnoj prošlosti: nitko, desni ili lijevi u Francuskoj (manje od Britanaca koji su zadržali bliske veze s Commonwealthom i čije je uvjerenje u posebne veze sa "starim Carstvom" ” djelomično objasniti Brexit) i dalje podržava kolonijalizam (ne treba ga brkati s raspravom o tome je li kolonijalizam bio koristan za stanovništvo ili ne). Drugim riječima, američka optužba Francuske za njezin imperijalizam koji je potpuno propao uglavnom je alat za vlastitu dominaciju.

      To je kut Diane Johnstone - ne idealizam ružičastih leća.

      Ona je oduvijek bila protiv američkog imperijalizma, što je pošteno, otkad je Korejski rat ubio više ljudi, počinio više zločina i uništio kaos u više zemalja, ne samo nego bilo koja druga zemlja u tom istom razdoblju, nego nego što je to učinila Francuska, alžirski zločini i francuskom vijetnamskom ratu usprkos.

      Drugim riječima, ona pokušava staviti korektivnu leću na način na koji Amerikanci jednostavno neće vidjeti koliko su SAD bile gore desetljećima.
      Mislim da je njezina poenta: ostavite druge zemlje same s njihovim nesavršenostima i pozabavite se svojima.

    • Randal Marlin
      Svibanj 18, 2020 na 13: 00

      Možda postoji nešto istine u AnneR-inoj tvrdnji da je gospođa Johnstone izgledala s ružičastim naočalama kada je u pitanju Francuska, ali vrlo je pogrešno za nju govoriti o "Francuzima" u vezi s Alžirom. Proveo sam 1963.-64. u Aix-en-Provenceu predavajući na Institutu za američka sveučilišta i razgovarao s nekima od “pied-noirs” (Francuzi rođeni u Alžiru). Nakon što je francuski predsjednik Charles de Gaulle odlučio odreći se francuske kontrole nad Alžirom, prethodno uvjeravajući kolonijalno stanovništvo "Je vous ai compris" ("Razumio sam vas"), uslijedile su prijetnje smrću mnogim francuskim kolonizatorima koji su morali odmah pobjeći iz Alžira u roku od 24 sata ili će im prerezati grkljan – “La valise ou le cercueil” (kovčeg ili lijes). U jesen 1961. vidio sam pariške policijske postaje s ljudima naoružanim mitraljezima iza betonskih barijera, jer se očekivala invazija kolonijalnih francuskih padobranaca na kontinentalnu Francusku. “Organisation Armée Secrète,” OAS, (Tajna oružana organizacija) kolonijalnih sila, prijetila je u to vrijeme da će napasti Pariz. Na stranu, dajući dojam bijesa i strasti koji su bili uključeni, kada je smrt Johna F. Kennedya u studenom 1963. objavljena u povijesnom, desničarskom kafiću u Aixu, Les Deux Garçons, podiglo se veliko veselje kada su mediji spiker je proglasio “Le Président est assassinée. Samo zato što su mislili da je de Gaulle dotični predsjednik. Veliko razočarenje kada su čuli da je predsjednik Kennedy. Da biste dobili dojam o cijeloj situaciji u vezi s Francuskom i Alžirom, preporučujem Alistair Horneov “A Savage War of Peace”.

    • OljaPola
      Svibanj 19, 2020 na 11: 23

      “Nisu sretno napustili nijednu svoju koloniju”

      Neki smatraju da nikada nisu otišli, već su mutirali alate uključujući CFA zone i "obavještajne" odnose u cilju "promjene" kako bi ostali kvalitativno isti.

      Kao što su “Sjedinjene Američke Države” sustav prisilnih odnosa koji nije sinonim za političko geografsko područje označeno kao “Sjedinjene Američke Države”, kolonijalizam bivših i sadašnjih “kolonijalnih sila” nastavlja postojati, od “neovisnosti” koloniziranih uvijek je bilo, i nastavlja biti, uokvireno unutar linearnih sustava prisilnih odnosa, olakšanih suučesništvom "lokalnih elita" na temelju percipiranog osobnog interesa i prešutnim pristajanjem "lokalnih drugih" iz bezbroj razloga.

      Unatoč "najboljim" naporima protivnika i djelomično kao posljedica suučesništva protivnika, NR Kina i Ruska Federacija poput "Sjedinjenih Američkih Država" nisu sinonimi za političko zemljopisna područja označena kao "Narodna Republika Kina i Ruska Federacija”, nalaze se u bočnom procesu nadilaženja linearnih sustava prisilnih odnosa i stoga predstavljaju egzistencijalnu prijetnju “Sjedinjenim Američkim Državama”.

      Protivnici nisu potpune budale, ali utopljenici imaju tendenciju djelovati naglo uključujući i mlataranje dok se utapaju; potičući neke da se odreknu ružičastih naočala, unatoč tome što su takvi dodaci prilično moderni i dopadljivi.

    • OljaPola
      Svibanj 20, 2020 na 04: 32

      “….. njihove kolonije ……”

      Percepcija i praksa društvenih odnosa nisu potpuno sinonimi.

      Konstrukt čiji su temeljni mitovi uključivali slobodu, jednakost i bratstvo – vlasništvo koje je odbačeno u posljednjem trenutku jer je procijenjeno previše provokativnim – doživio/doživljava ideološke/perceptivne oksimoron u pogledu svojih kolonijalnih odnosa, koji su djelomično riješeni pretvaranjem njihovih „kolonija ” departmana Francuske čime se olakšava povećana percepcijska disonanca.

      Poput mnogih, Randal Marlin u nastavku skreće pozornost na percepcije i prakse pied-noira, ali izostavlja da se pozabavi percepcijama i praksama harkija koji su također bili uronjeni u prozelitiziranu predodžbu departmanske Francuske, i do određenog su stupnja to i dalje.

      Ovo razumijevanje nastavlja informirati o praksi i problemima francuske države.

  21. Lolita
    Svibanj 17, 2020 na 12: 05

    Analiza je uvelike inspirirana "Comprendre l'Empire" Alaina Sorala.

    • Diana Johnstone
      Svibanj 18, 2020 na 05: 24

      ...koji nikada nisam pročitao.
      Jesam li Alaina Sorala inspirirao ja?

  22. Dave
    Svibanj 17, 2020 na 11: 27

    Ne propustite pročitati ovaj intervju u cijelosti. Gospođa Johnstone analizira i opisuje mnoga pitanja od nacionalne i globalne važnosti iz perspektive iseljenice iz SAD-a koja je većinu svoje karijere provela u potrazi za onim što bi se moglo nazvati nezainteresiranim novinarstvom. Bilo da se netko slaže ili ne slaže… u cijelosti ili djelomično… perspektive koje ona predstavlja, posebno one koje se odnose na propast (nadajmo se) Američkog Carstva, vrijedne su čitanja. Zapamtite da ovo nije polemika; to su životni memoari posvećeni izvješćivanju, analizi i raspravi o većini značajnih pitanja s kojima se suočava globalna...i nacionalna...politika i njihove društvene posljedice. I veliko hvala Patricku Lawrenceu i Consortium News na objavljivanju intervjua.

  23. inkontinentni čitač
    Svibanj 17, 2020 na 11: 17

    Briljantni uvidi i pregled i prekrasan intervju.

  24. PEG
    Svibanj 17, 2020 na 09: 11

    Diana Johnstone jedna je od najinteligentnijih, najbistrijih i najiskrenijih promatrača međunarodne politike današnjice, a njezina knjiga “Krug u tami” – koja proširuje teme i spoznaje dotaknute u ovom intervjuu – svakako je među najboljima i najvećim uvjerljive knjige koje sam ikada pročitao, stavljajući događaje u posljednjih 75 godina u objektivan kontekst i fokus (obično nešto što samo povjesničari mogu učiniti, ako uopće, generacijama nakon činjenice).

    Nakon što sam pročitala Krug u tami, naručila sam i sada čitam njezine knjige o Hillary Clinton (Kraljica kaosa) i jugoslavenskim ratovima (Fool's Crusade), koje su vrlo vrijedne i važne. Preporučio bih da se njezini brojni članci tijekom godina, koji se pojavljuju u takvim publikacijama kao što su In These Times, Counterpunch i Consortium News, ponovno tiskaju i objave zajedno kao antologija. Kroz Krug u tami imamo “Život” Diane Johnstone, ali bilo bi dobro da imamo i njena “Pisma”.

  25. Svibanj 17, 2020 na 09: 00

    Zanimljiva usporedba težnji De Gaullea i Putina.

    “Imajući osjećaj za povijest, de Gaulle je uvidio da je kolonijalizam bio trenutak u povijesti koji je prošao. Njegova je politika bila njegovanje ravnopravnih prijateljskih odnosa sa svim dijelovima svijeta, bez obzira na ideološke razlike. Mislim da je Putinov koncept multipolarnog svijeta sličan. To je očito koncept koji užasava izuzetne.”

    Slažem se s Johnstoneom.

    • OljaPola
      Svibanj 19, 2020 na 11: 55

      “Imajući osjećaj za povijest, de Gaulle je uvidio da je kolonijalizam bio trenutak u povijesti koji je prošao. ”

      G. de Gaulle, kao i drugi "vođe" kolonijalnih sila, shvatio je da je trenutak otvorenih prisilnih odnosa kolonijalizma prošao i da kolonijalizam, da bi ostao kvalitativno isti, zahtijeva prikrivene prisilne odnose olakšane suučesništvom lokalnih "elita" na temelju percipiranog osobnog interesa.

      Iznimke od takvih strategija leže u konstruktima doseljeničkog kolonijalizma koji su primarno rješavani kroz ratovanje – “Sjedinjene Američke Države”, Vijetnam/Laos/Kambodža, Indonezija, Alžir, Kenija, Rodezija, Mozambik, Angola upućuju – kako bi se olakšale takve buduće strategije .

      “Mislim da je Putinov koncept multipolarnog svijeta sličan.”

      Kao što je navedeno drugdje, koncept multipolarnog svijeta nije sinonim za koncept kolonijalizma osim za kolonijaliste koji dosljedno nastoje potaknuti takvo spajanje kroz mitove o mi-svi-svi-u-ovom-zajedništvu.

Komentari su zatvoreni.