Trumpova kritika NATO-a zanemaruje prava pitanja

Hvalisanje Donalda Trumpa na summitu NATO-a ima veze samo s novcem, a ne s time služi li savez bilo kakvoj stvarnoj sigurnosnoj svrsi, kaže Jonathan Marshall.

Autor Jonathan Marshall
Posebno za Vijesti o konzorciju

Uobičajeni summit NATO-a počinje i završava floskulama američkih i europskih čelnika o neraskidivim vezama između zapadnih demokracija. Dvodnevni summit koji je započeo u srijedu nije uobičajeni summit NATO-a. Predsjednik Donald Trump došao je u Bruxelles naoružan salvom uvreda i Twitter eksplodira protiv njegovih tobožnjih saveznika.

Javno je opovrgao glavnog tajnika NATO-a Jensa Stoltenberga, rekavši da nije pošteno da SAD plaćaju najviše za zaštitu Europe dok je Njemačka pristala na novi plinovod za uvoz prirodnog plina iz Rusije. “Njemačka je, što se mene tiče, zarobljenica Rusije”, rekao je Trump. “Njemačku u potpunosti kontrolira Rusija.” No Njemačka se okrenula Rusiji nakon što je Trumpova administracija zaprijetila sankcijama Europljanima koji kupuju iranski prirodni plin. SAD također želi Njemačkoj prodavati skuplji prirodni plin.

Njemačka kancelarka Angela Merkel oštro je odgovorila Trumpu. “Doživjela sam da sam dio Njemačke pod kontrolom Sovjetskog Saveza,” rekla je novinarima, “i danas sam vrlo sretna što smo ujedinjeni u slobodi kao Savezna Republika Njemačka i stoga mogu reći da možemo odrediti naše vlastite politike i donosimo vlastite odluke i to je jako dobro.” 

Trump je pripremio pozornicu za svoju prepoznatljivu političku svađu na nedavnom skupu u Sjevernoj Dakoti, gdje je proglašen, “Ponekad su naši najgori neprijatelji naši takozvani prijatelji ili saveznici, zar ne?” Na istom zapadnjačkom zamahu, on rekao je pristašama u Montani da nas Europa “ubija NATO-om”. Dok je iz Bijele kuće odlazio u Europu, predsjednik je dodatno trolirao tradicionalne američke saveznike, uz napomenu da je između NATO-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Putina – tri teme njegova posjeta – “Putin možda najlakši od svih. Tko bi pomislio?”

Iako već desetljećima žalili da su druge zemlje iskorištavale SAD, ključ za razumijevanje Trumpova nastupa prema NATO-u može biti prepoznavanje da je to upravo to, nastup namijenjen ne europskim čelnicima, već njegovoj domaćoj političkoj bazi.

Trumpove pristaše pozdravljaju njegovu mačističku, nacionalističku retoriku. Njegovo "politički nekorektno" odbijanje tradicionalnog diplomatskog jezika govori im da je on prava stvar - iako njegova stvarna vojna i sigurnosna politika ostaje uglavnom mainstream. Njegov nasilnički stav ponovno potvrđuje njegovu predanost tzv Trumpova doktrina: “Mi smo Amerika, kučko.”

Trump: Iskrcaj NATO-a za doručkom u srijedu. (NATO fotografija)

Unatoč Trumpovom sukobljavanju, on se pridružio ostalim čelnicima NATO-a u potpisivanju njihovog prethodnog nacrta deklaracija na vrhu, uključujući mjere za nadogradnju spremnosti i sposobnosti saveza u Europi, stvaranje novih NATO zapovjedništava u Njemačkoj i Sjedinjenim Državama, promicanje kibernetičke sigurnosti i obuku snaga sigurnosti u Iraku.

Deklaracija uključuje plan američkog ministra obrane Jamesa Mattisa da NATO-u okupiti 30 kopnenih bataljuna, 30 zračnih eskadrila i 30 borbenih plovila sposobnih za raspoređivanje za 30 dana ili manje do 2020. godine, za obranu od navodne prijetnje iz Rusije. Moskva vidi plan umjesto kao uvredljivu provokaciju.

Unatoč tome što je Trump pristao na sve ovo, njegova anti-NATO retorika ima politički učinak, i to ne samo na raspoloženje uzdrmanih Europljana. u SAD-u, supporza NATO savez među republikancima pao je pet postotnih bodova u prošloj godini na samo 47 posto. Nasuprot tome, 78 posto registriranih demokrata, odražavajući polarizaciju američke politike u zrcalu, sada podupire NATO, što je povećanje od 20 postotnih bodova u jednoj godini.

Postavljanje legitimnih pitanja

Trumpovi napadi na NATO—puni dezinformacija distorzije— odvratili kritičku pozornost od legitimnih pitanja o savezu. Koja je njegova misija u godinama nakon pada Sovjetskog Saveza? Bez obzira na pitanje podjele troškova, unaprjeđuje li to američke sigurnosne i političke interese? Može li se zamijeniti bez ugrožavanja demokracija s obje strane Atlantika?

Nakon Trumpovih napada, branitelji NATO-a pokušali su educirati Amerikance o njegovoj vrijednosti. (Jedan pisac za Daily Beast povezao savez sa “najveće postignuće američke povijesti.”) Međutim, ono što je najvažnije jest koliko su te obrane neuvjerljive.

Korištenje električnih romobila ističeNew York Times, Na primjer, izjavljuje da je vrijedna “nova svrha” NATO-a u razdoblju nakon 9. rujna bila “pomažući Sjedinjenim Državama u borbi protiv terorista u Afganistanu, Iraku, Africi i drugdje.” Sve ove intervencije izvan teritorija NATO-a bile su kršenje članka 6 NATO-a čarter, koji dopušta samo vojne aktivnosti unutar država članica.

Prilično su zaboravljeni prijašnji uvodnici koji su osuđivali "obmanuto razmišljanje o tome što bi se moglo postići" ako bi NATO poslao više vojnika Afghanistan nakon više od 16 godina rata, priznajući da je "rat u Iraku bio nepotreban, skup i štetan na svim razinama", i žaleći se na mnoge troškove "Američki vječni ratovi” u Africi i drugim kinima od 2001.

Iz te perspektive, potporu NATO-a bezobzirnim američkim intervencijama u inozemstvu treba smatrati greškom koju treba izbrisati, a ne značajkom kojom se treba hvaliti. I to bez obzira na katastrofalne posljedice NATO-vi lažljivi napadi na Libiju, koji je tu zemlju ostavio propalom državom, otjerao džihadiste u Sirijupokrenuo terorizam u zapadnoj Europi, i proizvela plimni val izbjeglica koji dovesti u pitanje budućnost Europske unije.

Slično neuvjerljiv argument iznesen u “Što Amerika dobiva od NATO-a” bivšeg veleposlanika NATO-a Nicholasa Burnsa. Burns tvrdi da su “strašne NATO-ve konvencionalne i nuklearne snage najučinkovitiji način zaštite Sjeverne Amerike i Europe. . . od napada” ruskim miješanjem u američke izbore. Što bi nekoliko stotina milijuna dolara — cijena dva ili tri nova zrakoplova F-35 — učinilo da očvrsne naše glasačke strojeve protiv upada hakera?

I da ne biste brinuli o konvencionalnom ruskom napadu, uzmite u obzir da europske članice NATO-a jesu s proračunom od 286 milijardi dolara za vojnu potrošnju ove godine, više od četiri puta više od Rusije.

“Drugi razlog za održavanje transatlantskog saveza je ekonomska budućnost Amerike”, kaže Burns. “Europska unija je najveći trgovinski partner naše zemlje i njen najveći investitor.” Ali ne bi li bilo lakše i jeftinije podržati taj odnos otkazivanjem trgovinskih ratova i ponovnom potvrđivanjem američke predanosti Svjetskoj trgovinskoj organizaciji?

"Treće,” nastavlja, “budući američki čelnici će uvidjeti da je Europa naš najsposobniji i najspremniji partner u borbi s najvećim prijetnjama globalnoj sigurnosti” poput klimatskih promjena. Možda bi pridruživanje Pariškom klimatskom sporazumu i pridruživanje Europi u suzbijanju emisija stakleničkih plinova bio učinkovitiji način rješavanja te uistinu goleme prijetnje.

Je li NATO odgovornost?

Američki vojnik promatra amfibijsku platformu na rijeci Neman u Litvi tijekom vježbe pod vodstvom SAD-a Saber Strike 18 prošlog mjeseca preko Baltika i Poljske. U njemu je sudjelovalo oko 18,000 19 vojnika iz XNUMX NATO saveznika i partnera. (NATO fotografija)

Intelektualno siromaštvo koje stoji iza podrške NATO-u sugerira da su birokratski i posebni interesi (mislim na obrambene izvođače) imali više veze s opstankom saveza nakon 1989. nego legitimne sigurnosne prijetnje. Ali NATO je postao više od skupe relikvije. Sada je to velika sigurnosna obveza.

Neumorno širenje NATO-a prema istoku od 1989. godine, porast sa 16 zemalja članica na 29 članica—posljednje sa svojim pristupanje liliputanske Crne Gore— povrijeđeno čvrsta obećanja koju su zapadni čelnici napravili Rusiji u vrijeme ponovnog ujedinjenja Njemačke. Taj marš na istok zagovarao je prikladno nazvan Odbor za proširenje NATO-a, leglo neokonzervativaca predvođenih Bruce Jackson, tada potpredsjednik za planiranje i strategiju u Lockheed Martinu, najvećem američkom vojnom izvođaču.

George Kennan, dekan američkih diplomata tijekom Hladnog rata, predvidjeti točno da bi NATO-vo nepromišljeno širenje moglo dovesti samo do “novog hladnog rata, koji bi vjerojatno završio vrućim, i kraja napora da se postigne funkcionalna demokracija u Rusiji”.

Prijedlozi za daljnje širenje NATO-a na zemlje kao što su Gruzija i Ukrajine duž ruskih granica, kao i njegovo raspoređivanje destabilizirajući proturaketni obrambeni sustav u istočnoj Europi, potaknuli su eskalaciju napetosti između NATO-a i Rusije i podigao avet slučajnog rata.

NATO-ove zavjet dovođenje Ukrajine—najveće zemlje na zapadnoj granici Rusije—u zapadni vojni savez također je pridonijelo Putinovoj odluci da tamo djelomično intervenira 2014., nakon što je nasilnim pučem svrgnuta izabrana, proruska vlada u Kijevu. Ta je intervencija, ironično, postala jedna od najveće prijetnje navode pristaše NATO-a kako bi opravdali njegovo daljnje postojanje.

U svojoj knjizi iz 1957 Nuklearno oružje i vanjska politika, Harvardski profesor Henry Kissinger proglašen da je „Savez djelotvoran samo u onoj mjeri u kojoj . . . predstavlja prirast snage svojim članovima.” Tom bi se uvidu moglo dodati ovaj korolar: savez je vrijedan održavanja samo u onoj mjeri u kojoj smanjuje prijetnje svojim članovima.

Podupirući bezobzirne intervencije daleko od doma NATO-a i izazivajući bespotrebne sukobe s Rusijom, zapadni savez pada na tom testu. Pažljivi Amerikanci – i Europljani – trebali bi se odmaknuti od retorike predsjednika Trumpa i NATO-ovih klečeprkačkih branitelja kako bi razmislili je li došlo vrijeme za temeljito preuređenje zapadnog saveza.

Jonathan Marshall je bio čest suradnik Consortium News on sigurnost NATO-a i SAD-a.

 

117 komentara za “Trumpova kritika NATO-a zanemaruje prava pitanja"

  1. Eric
    Srpanj 14, 2018 na 03: 40

    Trump mnogo promašuje kada kritizira NATO.. U pravu je da Sjedinjene Države plaćaju velik dio troškova. Ali ipak je NATO sjevernoamerička teroristička organizacija. Bilo bi super glupo za bilo kojeg europskog čelnika da poveća svoje poreze kako bi dobio još više novca u NATO. Samo za priliku da više teroriziraju Rusiju. Uostalom, Putin je već rekao Njemačkoj što može učiniti Njemačkoj s projektilima. Trump je u pravu, trebamo još jedan ogranak vojne vojske, mornaričko zrakoplovstvo i svemirski odjel. Još jedna pogreška koju je Trump napravio je što je kritizirao Njemačku jer kupuje plin od svog bližeg susjeda Rusija . Trump je insinuirao da Sjedinjene Države žele ukapljiti američki plin i prodati ga Njemačkoj kako Njemačku ne bi kontrolirala Rusija. Zvuči mi da Trump želi da Njemačku kontroliraju Sjedinjene Države. Ono čega se Trump nije sjetio Sjedinjene Države sve svoje raketne motore kupuju od Rusije. Sada Putin prijeti da neće isporučiti raketne motore koji bi se mogli koristiti u vojne svrhe protiv Rusije. Unatoč činjenici da zapadna Europa i Sjedinjene Države imaju BDP preko 100 puta veći od ruskog i možda troše znatno više na obranu, Rusija kontrolira većinu svjetova Uran, tisuće nuklearnih bombi i nezaustavljive rakete za brže isporučivanje bombi nego bilo koje drugo tijelo. Iskreno, nadam se da se Trump dobro dogovara s Rusijom. Shvaćate li sada zašto se Rusija usudila ići u Siriju, a Putin se nije bojao srezati svoj proračun za nacionalnu obranu za 1000 % na između 20 i 40 milijardi dolara, dok mi trošimo 50 trilijun dolara. više od posljednjih 1 godina samo je izazvao mnogo nevolja u cijelom svijetu. zapravo podržavao krivu stranu češće nego ne

  2. RoHa
    Srpanj 13, 2018 na 22: 26

    Razlog zašto ostale članice NATO-a nisu bile oduševljene vojnim izdacima je inzistiranje SAD-a na opremi američke proizvodnje, čak i kada je britanska, njemačka i francuska oprema bila jasno superiornija.

    • rgl
      Srpanj 19, 2018 na 15: 14

      NATO *nije* vojni savez u klasičnom smislu, on je, zapravo, ekonomski. Svjedočite tjeskobi USSA-e kad god NATO saveznik razmišlja o kupnji vojne opreme od bilo koje zemlje izvan saveza, ali uglavnom od USSA izvoznika oružja.

      NATO je klon mafije. Respektabilnost, poput premaza boje, primijenjena je na NATO-ove prakse – koje gotovo isključivo spadaju *izvan* Članka pet NATO-ove povelje, da ne spominjemo međunarodno pravo. Upotrijebite sredstvo za uklanjanje boje i ono što ćete pronaći nije ništa više ni manje od zaštitne buke.

      Zaštitni reket. Ništa više, ništa manje. Ukinuti NATO. I kao stranu, Izrael iz Palestine.

  3. Srpanj 13, 2018 na 19: 03

    Izvrstan članak. Trebalo bi ga ipak raspustiti i Europa preuzeti brigu o vlastitoj sigurnosti. SAD iskorištava NATO na mnogo načina za svoje vlastite interese.

  4. protjeran s glavne ulice
    Srpanj 13, 2018 na 12: 50

    U potpunosti podržavam komentar Roberta Billyarda povezan u prvom komentaru ovog članka. Otkriva u kojoj je mjeri status NATO-a daleko ograničeniji od statusa Varšavskog pakta u davnim danima i objašnjava sramotnu pokornost država NATO-a odvratnom yankee režimu.

  5. protjeran s glavne ulice
    Srpanj 13, 2018 na 12: 47

    Nadam se da će Trumpovo ponašanje na kraju biti ključni korak prema raspadu NATO imperija, što je način na koji yankee struktura održava kontrolu nad svojim satelitskim zemljama. Svi bi trebali reći dobro, ako me želite izbaciti ako nećemo potrošiti ogroman iznos na militarizam, dat ćemo otkaz. Italija bi trebala prednjačiti, a nakon nje slijede Višegradske države, a nakon toga Njemačka nakon raspada koalicije. Šteta je što se čini da sve glavne kanadske političke stranke slijede yankee diktat u svojoj vanjskoj politici, a kanadski službeni mediji opasno su sramotni u načinu na koji se bave ruskim poslovima.

    • nazadna evolucija
      Srpanj 13, 2018 na 16: 10

      protjeran – “Svi bi trebali reći dobro, ako me želite izbaciti ako nećemo potrošiti ogroman iznos na militarizam, dat ćemo otkaz.”

      Mislim da je to upravo ono što Trump želi, raspuštanje NATO-a. On skreće pozornost ljudi na uključene troškove. Nisam imao pojma koliko to košta sve dok Trump nije počeo sa svojim nestašlucima, a ja sam počeo čitati o tome. Nije on tako glup kao što svi misle da jest. Pokušava ubaciti francuski ključ u posao.

      Isto je i s tarifama. Svojom grubošću prema drugim zemljama skreće pozornost na prave krivce – američke multinacionalne kompanije. Ili vratite poslove kući ili plaćajte tarife. Tvoj izbor. Barem će se tarifama pokriti socijalni troškovi ljudi koji gube posao (povećanje socijalne skrbi i prava).

      • Eric
        Srpanj 14, 2018 na 04: 15

        Dakle, moja krađa je porasla za oko 25%, ali moja soja je pala za 20% Čini mi se da ću plaćati tarifu u oba smjera. Mislim da Trump ne shvaća da se mali čovjek ne može boriti protiv velikih organizacija. Sjećam se kad je Rusija kupila američku pšenicu. Prvo su ušli u trgovinsku upravu i kupili ročnice, a kasnije su počeli kupovati pšenicu na što su se žitarice žalile vladi. Američka vlada platila je gubitke američkih žitnih kompanija. Rusija je otišla kući s pšenicom i gotovinom. Kompanije žitarica mi već snižavaju cijene. Sad kad Kina kupi i uzme dodatnih 20 % popusta, dobit ćemo stepenice jer svi snižavaju svoju ponudu za 20 % Poljoprivredni proizvodi nemaju donju cijenu koji predstavlja trošak proizvodnje. Moramo prodati ili će se stvari pokvariti. Pa glasali smo za Trumpa pa pretpostavljam da bismo trebali platiti za njegove pogreške.

    • Dave P.
      Srpanj 13, 2018 na 14: 20

      Izvrstan članak. Hvala za post.

    • nazadna evolucija
      Srpanj 13, 2018 na 15: 08

      Robert Billiard – dobar članak. Slažem se da je Trudeau idiot. Nema šanse da je njegov otac to učinio.

      “Trump je, s druge strane, ultimativni mešetar moći koji uživa u vršnjačkom maltretiranju i krajnje prezirno gleda na slabosti drugih – on se time hrani. Imperij prakticira najgnusniji sebični parazitizam dok se hrani i prijateljima i neprijateljima. Trump je toliko drzak da već prijeti povećanjem obrambenih izdataka za članice NATO-a sa sadašnjih 2% BDP-a na 4%.

      Gotovo svi na ovoj stranici Trumpa vide kao nasilnika. Ne vidim ovo. Trump ne voli rat, a ono što prezire je NATO. Smatra da je to nepotrebno i, kao i njegovi stavovi o ratu, gubitak života i novca. Ali svojim glasnim ponašanjem pokušava skrenuti pozornost javnosti na smiješne troškove i natjerati je da se zapita je li NATO doista potreban. Da može mahnuti čarobnim štapićem, sutra bi ga raspustio, ali ne može jer se suprotstavlja nekim vrlo moćnim interesima koji žele da to ostane. 4% BDP-a sigurno bi privuklo pažnju ljudi, zar ne? NATO bi se mogao raspustiti zbog tog novca.

      Trump je ranije rekao da Rusija nije nikakva prijetnja i zbog toga se žestoko raspalio. Na pitanje što misli o miješanju Rusije u američke izbore (koji se nisu dogodili), odgovorio je nešto poput: "Da, i mi to ne radimo?"

      Istu stvar radi s tarifama. Puše jako i optužuje druge zemlje za ovo i ono, ali zapravo ne krivi te druge zemlje; on zna da to nije njihova krivnja. Ono što on zapravo radi jest da juri američke multinacionalne kompanije koje su zaposlile zemlje u kojima su mogle zapošljavati robovsku radnu snagu i ne uživati ​​nikakvu kontrolu okoliša. Pokušava ih natjerati da vrate poslove. “Tarife uzrokuju smanjenje marže i profita za korporativnu Ameriku. A ovaj pritisak na marže motivirat će Corporate America da vrati proizvodnju.” Gledaj ih kako vraćaju te poslove! On ih na to tjera.

    • Srpanj 13, 2018 na 15: 24

      Moj komentar od 12. srpnja čeka moderiranje. U međuvremenu: pažljivo pročitajte online dopise New York Timesa i The Guardiana od 20. i 21. veljače 2014. iz Kijeva kako biste se uvjerili da su paravojni desničarski ekstremisti prekinuli primirje, iznenadili nespremnu policiju i pokrenuli proces koji je pokrenuo izabran za predsjednika iz istočne Ukrajine s dužnosti. Vidjet ćete da su Higgins i Kramer u New York Timesu glumili kršenje primirja dok je Vlada pucala na prosvjednike na Maidanu. Također ćete vidjeti da su njemački i poljski ministri vanjskih poslova bili u Kijevu i pregovarali s vladom u ime vladine oporbe neposredno prije pada izabrane vlade. Jesu li Poljska i Njemačka koristile NATO štit za ostvarivanje svojih partikularnih interesa? Kancelarka Merkel je obnovila povijesno njemačko-rusko natjecanje u Istočnoj Europi i također je razbila europsko jedinstvo svojom nerealnom politikom ilegalne imigracije.

  6. chris moffatt
    Srpanj 13, 2018 na 09: 13

    NATO carstvu ne pruža ništa više od pokrajinskih nameta. Zašto ih carstvo ne bi platilo? Svojim državama ne daju ništa. Europi ne treba zaštita koju ne bi mogla pružiti općeeuropska sila bez SAD-a. Što se tiče moje domovine Kanade NATO nam ništa ne vrijedi. Uvijek sam smatrao da je nacija koja će nas najvjerojatnije napasti SAD. Koja je cijena NATO-a u tom slučaju?

  7. bozhidar balkas
    Srpanj 13, 2018 na 07: 50

    Njemačka manje zarobljenik Rusije nego SAD-a i Izraela? A Rusija je manji zarobljenik Kine od SAD-a, NATO-a ili Izraela ili cionizma? Ima li inteligencije za reći mi?

  8. FG Sanford
    Srpanj 13, 2018 na 03: 42

    Razmišljao sam o tom pitanju od 2% i pitao se kako se pitanje "nekretnina" ubraja u europski doprinos NATO-u. SAD održava prisutnost u nizu prekomorskih baza u Europi, mnoge od njih na vrhunskim lokacijama koje bi inače bile zrele za komercijalni, poljoprivredni ili turistički razvoj, a nisam siguran tko plaća najam. Na jednoj od tih vrhunskih lokacija prije mnogo godina, nekoliko američkih pilota "hotdoggalo" je slikovitim alpskim dolinama u A-6 Intruderu.

    Za one koji nisu upoznati, A-6 je upadni bombarder za sve vremenske prilike. U to vrijeme jedina stvar u američkom arsenalu koja je nosila veći bombaški teret bio je B-52. Dakle, kao što možete zamisliti, "joyriding" u takvom vozilu moglo je biti dovoljno dosadno. No, da ozljeda bude veća, udarili su u sajlu koja je nosila gondolu punu skijaša koji su se penjali na staze. Koliko se sjećam, 21 osoba je umrla.

    A-6 nije "obrambeni" oružani sustav. Što nas dovodi do F-35. U stara vremena lovci su imali dvije značajne uloge: pratnja letećih bombardera i obrana od neprijateljskih bombardera. Sa svim "stealth" bombarderima koji su sada dostupni, netko se može zapitati zašto su nam potrebni "stealth" lovci. Ako stealth funkcionira, zašto bi ti bombarderi trebali pratnju? Ali također smo čuli o novorazvijenoj nuklearnoj "gravitacijskoj bombi" B-61, nuklearnoj napravi koja se vjerojatno može nositi u odjeljku za oružje nadzvučnog "stealth" lovca. Zaboravite na ABM ugovore, raketnu obranu, taktičko nuklearno oružje, ICBM, MIRV i sve to. F-35 je loš borbeni zrakoplov, ali čini se da predstavlja pametno dizajnirano i vrlo učinkovito nuklearno oružje "prvog udara" koje, uh... "proleti ispod radara", da tako kažem.

    Dakle, NATO ima zemlje poput Rumunjske, Poljske, Gruzije, Ukrajine, Baltika i Balkana poredane kao "saveznici" koji će osigurati nekretninu za smještaj sposobnosti prvog nuklearnog napada. Naravno, to ih čini glavnim metama za preventivnu eliminaciju.

    I očekujemo da plate tu privilegiju?

    • BM Watson
      Srpanj 13, 2018 na 05: 56

      Prilično točno!
      Čujemo predsjednika Trumpa kako kritizira europske zemlje NATO-a što nisu
      doprinoseći troškovima organizacije.

      Brojka koja se često navodi je da SAD plaća tri četvrtine troškova NATO-a!

      Ali koliko je od ove brojke zapravo sadržano unutar globalnih troškova obrane SAD-a,
      potrošio bi se i kad bi SAD izašao iz NATO-a.

      Sigurno da i europske zemlje, osim troškova svojih borbenih sredstava u NATO-u, pridonose
      njihova 'stalna imovina' vojnih, pomorskih i zračnih baza, a sve ih koristi SAD za NATO
      a nikakve NATO operacije?

  9. čiča volfram
    Srpanj 13, 2018 na 02: 40

    Imam novosti za NATO. PRAVE vijesti, a ne lažne vijesti. Saudijci su neprijatelji, Saudijci su napali kule bliznakinje 9. rujna. Saudijci financiraju i opskrbljuju ISIS. Saudijci su VELIKI problem. NATO je banda zabludjelih ratoboraca. Dekonstruirajte i uništite ovog parazita.

  10. John G
    Srpanj 13, 2018 na 02: 33

    Njemačka sama kroji svoju sudbinu? Vrlo smiješno, gospođo Merkel.

  11. Kratil
    Srpanj 13, 2018 na 00: 31

    Ups.
    Mislio sam da sam ovo objavio ranije, ali pretpostavljam da sam zaboravio pritisnuti "objavi komentar".
    Evo ga opet:
    https://consortiumnews.com/2018/07/12/trumps-criticism-of-nato-ignores-the-real-questions/#comment-331369

    MOJ KOMENTAR kao Cratylus

    Marshall piše: “Trumpovi napadi na NATO—puni dezinformacija i iskrivljavanja—odvratili su kritičku pozornost od legitimnih pitanja o savezu. Koja je njegova misija u godinama nakon pada Sovjetskog Saveza? Bez obzira na pitanje podjele troškova, unaprjeđuje li to američke sigurnosne i političke interese? Može li se to zamijeniti, a da se ne ugroze demokracije s obje strane Atlantika?”
    Zatim nastavlja raspravljati o svim tim pitanjima I citirati jadne obrane NATO-a od The Daily Beast, NYT i Nicholasa Burnsa. A antiratne stranice su posljednjih dana pune argumenata na drugoj anti-NATO strani.
    Odnosno, Trumpova “retorika” izazvala je upravo onakvu raspravu za koju Marshall tvrdi da nije ni pokrenuta. Marshall zapravo lijepo odgovara na poziv na raspravu koju Trump pokušava isprovocirati otkako je NATO proglasio zastarjelim i koju Marshall traži.
    Umjesto da se ruga Trumpu i njegovim Deplorablesima, možda bi ih Marshall mogao vidjeti kao svoje saveznike u oslobađanju od NATO-a i Hladnog rata – čak i ako ih ne može naći kao saveznike ni u čemu drugom.

  12. Sakrij se iza
    Srpanj 12, 2018 na 23: 38

    SAD ne može vladati svijetom samo s američkim vojnim ljudima i zalihama, i tako dalje. sve više raste vojna ispostava upotreba sve većeg % gospodarstva SAD-a raste e,ponencijalno.
    Trump, s ovim trgovinskim ratom i zahtjevima prema državama NATO-a, ne razlikuje se od drevnih carstava koja zahtijevaju danak od svojih OSVOJENIH naroda i teritorija.
    Ne razlikuje se ni u tome kako su satelitski obroci dobivali od života pod kišobranom Carstva, budući da svakim novim osvajanjem ta satelitska mjesta dobivaju “udjele novog bogatstva.
    Europski NATO i NATO WANNABE's već šalju vojne snage, opremu i trupe da osvoje i pokore naciju koju SAD želi.
    Daleko od svrhe na kojoj je NATO osnovan i unatoč licemjerima NATO-ovih nacija, čelnici i pučanstvo šunda o neovisnosti, oni su samo mali feudi koji ljube Američko Carstvo.
    Trump nema samo pravo nego i svu financijsku i vojnu moć SAD-a da zahtijeva desetinu i poslušnost. NATO nacije.
    Pogledajte stvarnost, a ne neke vladine indoktrinirane zablude o drevnom individualnom ili nacionalnom suverenitetu, ti su dani odavno mrtvi i nikada se neće vratiti.
    Freedom and Liberty je samo za hrabre koji mogu ukrasti dovoljno prostora unutar NWO-a.

  13. Pft
    Srpanj 12, 2018 na 20: 58

    Vjeruje li itko da se vojna potrošnja smanjuje nakon NATO-a? Ide gore, ne dolje. Glavna svrha NATO-a je usmjerena na Rusiju i Bliski istok. Za to su potrebne baze u Europi. Bez NATO-a vjerojatno ćemo morati platiti da ostanemo ili kupiti više opreme kako bismo nadoknadili nedostatak europskog otiska

    • rgl
      Srpanj 12, 2018 na 22: 21

      NATO-ov mandat navodi samo da je članak 5. djelotvoran samo u slučaju napada na jednu od njegovih članica. Potrebne su vam baze u Europi kako biste održali kontrolu nad državama EU koje doprinose jedinoj amerikkkinoj industriji koja funkcionira – to je industrija oružja. Ni zbog čega drugog.

      Previše pretpostavljate.

    • anona
      Srpanj 13, 2018 na 08: 31

      Poanta je eliminirati NATO kako ne bismo plaćali agresije na Rusiju i na Bliskom istoku. Možda imate fotografiju nevidljivih ruskih tenkova u Ukrajini? Ili argument da moramo pomoći Izraelu da ukrade zemlju i pokori Palestince?

  14. Srpanj 12, 2018 na 18: 18

    Unatoč Trumpovim nedosljednim potezima, barem se stvari uzdrmavaju, uključujući Sjevernoatlantsku terorističku organizaciju. Obama, Clinton, Bush, svi ostali podržavali su katastrofalan status quo stroj za ubijanje kakav su SAD i NATO postali.

    Stari momci iz NATO-a ne mogu vidjeti da im se umak poremeti, zar ne? Oni žive u prošlosti i ne mogu ući u novo stoljeće u kojem su suradnja i mir nužni, ne samo da bi se spriječila upotreba nuklearnog oružja, već i da bi se zaštitio naš planet u čijem su pustošenju sudjelovali. Njihovi umovi veličine graška jednostavno ne mogu zamisliti novu stvarnost čovječanstva koje se zapravo slaže.

    Stephen Lendman u Global Researchu izvješćuje da je sastanak NATO-a upravo izdao izjavu kojom osuđuje Rusiju za njezinu "invaziju na Ukrajinu" i aneksiju Krima. Znamo kakva je to pinokiovska laž, izvrnuta stvarnost...

    Hvala ti, Stephen J., na informacijama o ubojstvu NATO revizora 2016. Čini se da su knjige NATO-a skuhane i duboko pokvarene.

    Dobri komentari, Miranda.

    • christina garcia
      Srpanj 12, 2018 na 21: 45

      kao da trump nije korumpiran

  15. Srpanj 12, 2018 na 17: 35

    za razliku od druge strane nagradne igre manjeg zla naše velike demokracije koja uvijek radi pogrešne stvari iz pogrešnih razloga, Trumpova vrhunska vrlina je da povremeno čini ispravne stvari iz pogrešnih razloga...nijedan vođa demobličana se nikada nije sastao sa šefom države Sjeverne Koreje i nijednom republikratu ne bi palo na pamet čak ni teatralno ugodan odnos s Putinom... ovo je barem izazvalo rasprave i povremena nova razmišljanja među nekim Amerikancima, dok ih je previše označilo kao liberale ili progresiste - što je počelo značiti lijevo od Hitlera, na makar malo – zauzimati reakcionarne pozicije koje su nekada bile vlasništvo desnice..fokusirati se na Trumpa na čemu inzistira etablirana vlast jer je on prijetnja sustavu svojim otvorenim i tupim zalaganjem za licemjerno smeće koje oblažu legendama, floskulama, lažnim vijestima, upravljanju umom i kontrolom svijesti, pomaže držati misli dalje od neuspješnog sustava..on je loš, ali sustav je daleko opasniji i što prije se probudimo iz baraža programirane histerije oko ničega i profila osobnosti podlost ili junaštvo to bolje za našu budućnost.

  16. Srpanj 12, 2018 na 17: 25

    2011

    Ministar obrane upozorava NATO na 'mračnu' budućnost

    https://www.nytimes.com/2011/06/11/world/europe/11gates.html

  17. Irina
    Srpanj 12, 2018 na 17: 05

    Nažalost, NATO:OTAN ne nestaje. Moraju opravdati zauzimanje svojih otmjenih novih iskopa:

    https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_49284.htm

    Izgrađen u iznosu od (najmanje) 1.23 milijarde američkih dolara. Prema službenoj priči, čudan dizajn
    "trebalo bi izgledati kao prsti isprepleteni u prijateljstvu". Ali jednako tako može izgledati kao nacistički SS
    'Dizajn munje'. Ili hrpa čekića u potrazi za čavlima. Gledano iz zraka, izgleda
    odvratan i uhvatim se kako se nadam da će tonuti u zemlju dok se razina mora diže.

    A nova upotreba OTAN-a (Organizacijski ugovor Sjeverni Atlantik?) vrlo je čudna,
    koristi se posvuda u NATO logotipovima itd. ovih dana. Misli li itko osim mene da postoji
    neka vrsta subliminalne poruke koja vreba tamo (kao, NATO je zapravo zrcalna slika onoga za što se pretvara
    biti?) Za nekoliko godina, većina ljudi koji znaju izvorno značenje riječi iza
    NATO akronim će nestati, a NATO:OTAN slike će se uzeti zdravo za gotovo.

    • robjira
      Srpanj 12, 2018 na 18: 25

      Vrlo podsjeća na "Loganovu trku".
      Kad bismo ih samo mogli sve poslati na "vrtuljak..."

  18. Srpanj 12, 2018 na 17: 01

    Nekoliko misli od mene:

    1) “U SAD-u je potpora NATO savezu među republikancima pala za pet postotnih bodova u prošloj godini na samo 47 posto. Nasuprot tome, 78 posto registriranih demokrata, odražavajući zrcalnu polarizaciju američke politike, sada podupire NATO, što je povećanje od 20 postotnih bodova u jednoj godini.”

    Mnogi demokrati i republikanci su samo ovce. Oni nemaju vlastite vještine kritičkog razmišljanja, već jednostavno vjeruju onome što im govore stranački čelnici i stručnjaci. Ovo me stvarno uzrujava zbog mojih kulturnih liberalnih prijatelja. Nekada smo bili tako simpatični za mnoge stvari, ali sada jednostavno reagiraju protiv svega što Trump čini da su za izvoz radnih mjesta u Kinu, za eskalaciju novog Hladnog rata s Rusijom i za promjenu režima u Siriji. To je vrlo razočaravajuće i dovoljno da izgubim nadu u bilo kakvu stvarnu promjenu u ovoj naciji.

    2) Čini se da je napetost u svemu ovome između zemalja NATO-a čiji se prirodni plin kupuje u Europi. Što dovraga? Možda je vrijeme da se prestane naoružavati i stvarati napetosti među nacijama i potrošiti sav taj novac na zaustavljanje izgaranja fosilnih goriva koja izbacuju ugljik u atmosferu i umjesto toga koristiti solarnu energiju, energiju vjetra, plimu i geotermalnu energiju. Ova trenutna napetost je apsurdna kao da se svađaju oko toga tko može prodati arsen Europi da ga stavi u vodu za piće.

    3) NATO nije bio samo nepotreban nakon raspada SSSR-a. Bilo je nepotrebno u Trumanovoj administraciji kada su umjesto toga odbacili mir i suradnju sa Sovjetskim Savezom koji nije imao interesa ili planova za invaziju na Zapadnu Europu. NATO i Hladni rat nikada nisu bili odgovor na agresivni SSSR, uvijek se temeljio na agresiji SAD-a. Zamislite na trenutak da se takozvana berlinska kriza dogodila u istočnom Berlinu okruženom zapadnim okupacijskim zonama i da je SSSR dopremio zalihe? Misli li itko doista da bi se Zapad samo nasmiješio i dopustio da se to dogodi?

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 19: 18

      O vašoj točki (3) o tome da SSSR nije imao planove agresije nakon Drugog svjetskog rata moglo bi se raspravljati, budući da se definicije agresije razlikuju. Američki masovni mediji i njihove ovce, vidjeli su veliki “gubitak” u kineskoj revoluciji, a vidjeli su agresiju u Koreji i Vijetnamu, gdje je očito komunizam bio jednostavno oruđe antikolonijalnih revolucija. Američka desnica zamislila je đavolske planove u Čehoslovačkoj, Italiji, Kubi, Nikaragvi itd., tvrdeći da su prijetnje sebi prijetnje demokraciji, au međuvremenu je uništila demokraciju podmićivanjem političara i kupovinom masovnih medija.
      Agresivni strani ratovi pokrivaju puno domaće agresije.

    • Realista
      Srpanj 13, 2018 na 00: 08

      “Toliko demokrata i republikanaca su samo ovce. Oni nemaju vlastite vještine kritičkog razmišljanja, već jednostavno vjeruju onome što im govore stranački čelnici i stručnjaci. Ovo me stvarno uzrujava zbog mojih kulturnih liberalnih prijatelja. Prije smo bili tako suosjećajni s mnogim stvarima, ali sada jednostavno reagiraju protiv svega što Trump čini da su za izvoz radnih mjesta u Kinu, za eskalaciju novog Hladnog rata s Rusijom i za promjenu režima u Siriji.”

      Ovdje govoriš veliku, ali uznemirujuću istinu, Miranda. Zato prvo prikupim činjenice i sam analiziram situaciju prije nego što uskočim u nečiju vezu. Ideja je napraviti to kako treba, otkriti što je istina, pravedno i pošteno, a ne samo biti dio "pobjedničkog" tima. Demokratska stranka je u posljednje vrijeme dokazala da ni na koji način nije superiornija na intelektualnoj ili moralnoj razini od republikanaca. Njima je očito stalo samo do obnašanja vlasti, iako ona može biti u službi zla, koštati života i zagorčavati egzistenciju milijunima ljudskih bića. Madeleine Albright je možda uvjerila legije demokrata da povjeruju da se takve trgovine "vrijede toga", budući da je njezina pomoćnica Hillary dovela bijes do još većih visina ludila, ali nikad se nisam mogao složiti s tim razmišljanjem. Ne mogu pasti s ovcama niti jedne američke “mainstream” stranke, a obje su odavno napustile istinu, pravdu i humano djelovanje. Obojica samo žele sirovu golu moć za svoje elitne pokrovitelje bez obzira na kolateralnu štetu učinjenu svima drugima i samoj Zemlji.

      Hvala na podsjetniku da smo svatko pojedinačno odgovorni za sve ideje u koje vjerujemo i koje ispovijedamo, te da nemamo pravo samo prebacivati ​​krivnju na neku svrsishodnu predodžbu grupnog razmišljanja kada se pogrešni konstrukti raspadnu i oštete druge ljude.

  19. Steve
    Srpanj 12, 2018 na 15: 30

    Dobar članak,

    “New York Times, na primjer, izjavljuje da je vrijedna “nova svrha” NATO-a u razdoblju nakon 9. rujna bila “pomoć Sjedinjenim Državama u borbi protiv terorista u Afganistanu, Iraku, Africi i drugdje.” Sve ove intervencije izvan teritorija NATO-a bile su kršenje članka 11. povelje NATO-a, koji dopušta samo vojne aktivnosti unutar država članica.”

    nisam to znao.

    Čini se da je NATO odstupio od svoje povelje; pomalo klub starih momaka.

    • Srpanj 12, 2018 na 18: 00

      @ “Sve ove intervencije izvan teritorija NATO-a bile su kršenje članka 6 NATO-ove povelje, koji dopušta samo vojne aktivnosti unutar država članica.”

      To je pogrešno tumačenje NATO ugovora. Članak 6. ima izvanteritorijalni doseg i daje samo primjer, a ne ograničava moć NATO-a. Vidi izraz "smatra se da uključuje" u tom članku, koji ne isključuje oružane napade drugdje: https://www.nato.int/cps/ie/natohq/official_texts_17120.htm

      Članak 6:

      „U svrhu članka 5. smatra se da oružani napad na jednu ili više stranaka uključuje oružani napad:

      „na teritoriju bilo koje od stranaka u Europi ili Sjevernoj Americi, na alžirskim departmanima Francuske 2, na teritoriju Turske ili na otocima pod jurisdikcijom bilo koje od stranaka u sjevernoatlantskom području sjeverno od tropa Rak;

      „na snagama, plovilima ili zrakoplovima bilo koje od stranaka, kada su u ili iznad ovih teritorija ili bilo kojeg drugog područja u Europi u kojem su bile stacionirane okupacijske snage bilo koje od stranaka na dan kada je Ugovor stupio na snagu ili Sredozemlje More ili sjevernoatlantsko područje sjeverno od Tropa raka.”

      Međutim, gospodin Marshall je možda umjesto toga istaknuo da ugovor zahtijeva da se izvrši oružani napad na jednu od država članica ili njezine snage prije nego što se pojavi pravo na kolektivnu obranu. Članak 5.:

      „Stranke su suglasne da će se oružani napad na jednu ili više njih u Europi ili Sjevernoj Americi smatrati napadom na sve njih te su stoga suglasne da, ako se takav oružani napad dogodi, svaka od njih, u ostvarivanju prava na pojedinačnu ili kolektivnu samoobranu priznatu člankom 51. Povelje Ujedinjenih naroda, pomoći će stranci ili strankama koje su tako napadnute poduzimanjem odmah, pojedinačno iu dogovoru s drugim strankama, takvih radnji koje smatra potrebnima, uključujući korištenje oružane snage, za obnovu i održavanje sigurnosti sjevernoatlantskog područja.

      “Svaki takav oružani napad i sve mjere poduzete kao rezultat toga odmah će se prijaviti Vijeću sigurnosti. Takve će mjere prestati kada Vijeće sigurnosti poduzme mjere potrebne za ponovno uspostavljanje i održavanje međunarodnog mira i sigurnosti.”

      Drugim riječima, ugovor ne predviđa zajedničku akciju vođenja napadačkih ratova, već samo obranu. No, agresorski ratovi ono su za što su njezine snage korištene u Afganistanu, Iraku i Libiji.

      • Sam F
        Srpanj 12, 2018 na 18: 56

        Ponovno pisanje ugovora omogućilo bi nam da izričito blokiramo neke zlouporabe, ali američka diktatura bogatih ne mari za riječi ugovora ništa više od onih iz Ustava. Samo će zaštita demokratskih institucija i masovnih medija od ekonomske moći zaustaviti ratne huškače. A to bi nažalost moglo zahtijevati rat u nekom obliku u nekom trenutku.

        • rgl
          Srpanj 13, 2018 na 13: 58

          Nažalost, Sam, vrlo si u pravu. Amerikkka je potpuno nepouzdan. To je izgovorena riječ, nevjerojatno. Ugovori i paktovi? Slomljen iz hira.

          Mi – na koga god se to odnosilo – mogli bismo prepisati povelju (NATO-a) kako bismo izričito zabranili izvanteritorijalni avanturizam, međutim, USSA će učiniti ono što USSA vjeruje da je u njezinom najboljem interesu. I dobro, država TREBA gledati svoje.

          Međutim, ako je potpisan ugovor, pakt, MOU, bilo što, prihvatljivo je vjerovati da će se strane pridržavati njegove povelje.
          To NIJE slučaj s amerikkkom. Potpuno nepouzdan, potpuno lažljiv i povrh svega jednostavno zao.

          Svaki ugovor potpisan s amerikkkom nije vrijedan papira na kojem je napisan. Samo reci ne.

    • christina garcia
      Srpanj 12, 2018 na 21: 47

      istina, ali želite li da gospodin voditelj showa zove za televizijska gostovanja?

  20. jaycee
    Srpanj 12, 2018 na 15: 01

    "Intelektualno siromaštvo koje stoji iza potpore NATO-u sugerira da su birokratski i posebni interesi (mislim na obrambene izvođače) imali više veze s opstankom saveza nakon 1989. nego legitimne sigurnosne prijetnje."

    Ovo je potvrđeno objavom dokumenata Državnog sigurnosnog arhiva ranije ove godine koji se tiču ​​obećanja da se NATO neće širiti oko 1990./91. George HW Bush nekoliko puta, u okviru ovih dokumenata, reagira na tada aktualnu javnu raspravu o “dividendi mira” koja je paralelna s krajem Hladnog rata kao pojma, u njegovom umu, koji je sulud i nešto što treba opovrgnuti. Uvijek će postojati "prijetnja" koja će zahtijevati velike vojne izdatke, objašnjava.

    NATO je u godinama nakon toga naporno radio kako bi osigurao te "prijetnje". Temeljna misija NATO-a je prodaja vojne opreme i skupo pozicioniranje trupa i prateće infrastrukture – što se može zaključiti iz javnih izjava njegova vodstva.

    https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

  21. Lester D
    Srpanj 12, 2018 na 14: 49

    Volio bih da je Bjorn u pravu, ali nažalost nije u pravu. Treba samo pogledati aktualni sastanak NATO-a na kojem se europski “lideri” postrojavaju kako bi poljubili Trumpov prsten na način koji nas podsjeća na to kako su republikanski čelnici učinili isto nakon što su se samo nekoliko mjeseci opirali njegovom poremećenom buncanju. Kukavičluk europskih ulizivačkih političara lako je jednak, ako ne i premašuje idiotizam američkih službenika. Ne bi ih koštalo ni eura da kažu Trumpu da su završili s njim, ali neće. Njihov se kukavičluk, u ovom slučaju, čini gotovo genetski. I tako se “vječni rat”, jedan od naših rijetkih doprinosa civilizaciji 21. stoljeća, potaknut od strane naših malih europskih pomagača, nastavlja nesmetano i pobjedonosno.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 44

      Nema sumnje da se čelnici Europe biraju istim legaliziranim podmićivanjem kao u SAD-u. Problem je lažna demokracija, s institucijama nezaštićenim od ekonomske moći. Diktatura bogatih postoji u gotovo svakoj naciji gdje nije transnacionalna. Oni će učiniti ono što povećava mito, što god povećava kratkoročnu poslovnu dobit.

    • Dave P.
      Srpanj 12, 2018 na 20: 32

      Lester D – Sjajni komentari.

      “. . . Kukavičluk europskih ulizivačkih političara lako je jednak, ako ne i premašuje idiotizam američkih službenika. . .”

      Dosta ste se blago izjasnili o tim europskim čelnicima i visokim dužnosnicima. Sjedeći oko stola ispred Trumpa, ai u drugim scenama tamo, poput male školske djece koju grde i šibaju jezikom, izgledaju tako krotko, pokorno i uplašeno. Kakvo odvratno ponašanje! Gledajući video vijesti sa sastanka NATO-a, primjećuje se kako Trump prezirno gleda sve te čelnike. A ipak izlaze vani i govore o tome da su slobodni, demokratski, da poštuju zakon i da su navodno civilizirani – što prema njima Rusi nisu – i sve te gluposti.

      A tu je i Angela Merkel koja je govorila o tome kako je bilo loše u Istočnoj Njemačkoj i koliko je sada sretna. Umjesto da zahvaljuje Rusima i g. Gorbačovu što su okončali njezin navodno jadan život, ona snosi veliku odgovornost za postavljanje tih neonacista na vlast u Ukrajini i podizanje Berlinskog zida između jugoistočne Ukrajine i Rusije razdvajajući obitelji i prijatelje koji su imali stoljećima živjeli u istoj zemlji u jednoj zemlji. Koliko sam promatrao scenu tih dana, Istočna Njemačka je bila prilično bogata i najnaprednija satelitska država Sovjetskog Saveza, Rusi su prilično poštovali Istočne Nijemce.

  22. Bruce Dickson
    Srpanj 12, 2018 na 14: 32

    Europa doista treba zaštitu – ali od SAD-a, ne od Rusije. Ta je činjenica svake godine sve jasnija.

    • Linda Wood
      Srpanj 12, 2018 na 15: 02

      Upravo tako funkcionira zaštitni reket.

    • Srpanj 12, 2018 na 19: 44

      Čekala sam da netko ovo kaže!

      • christina garcia
        Srpanj 12, 2018 na 21: 57

        Naši “lideri” neće reći pip jer svi imaju koristi od ovoga. Pretpostavljam da je jedina dobra stvar koju je Trump učinio razotkrio vlastita zla i podla djela, zajedno sa svima ostalima. Djt je nova superzvijezda Vjerujemo li u ono što kažu da on jest? On svakako vjeruje

        to.

  23. Roger Ehrlich
    Srpanj 12, 2018 na 14: 18

    Kad bi samo SAD tražio dogovor po kojem bi zauzvrat sadašnje zemlje NATO-a trošile više da se 'obrane', SAD trošio manje na vojne operacije u Europi, a više na američku infrastrukturu za obnovu Amerike na osnovi dolar za dolar! Prosječni Trumpov pristaša podržao bi to, pretpostavljam, više od demokrata establišmenta. Tome bi se očito usprotivili lobisti MIC-a, ali je li itko istaknuti predložio nešto slično?

    • Realista
      Srpanj 12, 2018 na 23: 20

      A logična ekstrapolacija takvog razmišljanja bio bi potpisani sporazum između Sjedinjenih Država i Rusije o početku nuklearnog i konvencionalnog razoružanja, uz obećanja da nikada neće ispaliti prvi metak u ratu protiv drugoga. I, dokle god radimo takve stvari, hajdemo laso u Kini na dogovor. Nikada više nema kinetičkih ratova. Nije li to bila svrha UN-a kada je utemeljen nakon posljednjeg rata da ih sve okonča? Čini mi se da je "nikad više" bila omiljena floskula za sažetak osjećaja. Jedini problem s vjerovanjem da bi se ovo ikada moglo dogoditi je da je kredibilitet Washingtona vrijedan čučnjeva, pogotovo nakon brisanja dupeta vrlo detaljnim ugovorom koji je potpisao s Iranom, a koji je ta zemlja dobro poštovala. Rusija se precizno pridržava svih međunarodnih zakona i svojih potpisanih sporazuma. Kako bi osigurala mir, mislim da bi Kina nastavila izbjegavati rat kao što je činila zadnjih 65 godina. Jedini veliki igrač čija riječ više puta nije bila prokleto dobra bio bi Washington. Očigledno je da su Sjedinjene Države zemlja kojoj je najpotrebnija promjena režima, a to znači i oni koji su zaduženi za Duboku državu, a ne samo figura u Bijeloj kući. Nikakvi puki izbori to neće postići.

      • Sam F
        Srpanj 13, 2018 na 08: 41

        Vrlo istinito.

  24. Srpanj 12, 2018 na 14: 14

    Vjerujem da je ono što smo vidjeli na sastanku NATO-a u Bruxellesu jedan broj ratnih zločinaca koje treba uhititi. Umjesto toga, oni su maženi i hranjeni, pojavljuju se na takozvanoj "svjetskoj pozornici" i izgovaraju riječi poput "demokracija" i "vladavina prava". Zatim se cijela banda slika u ratnoj palači vrijednoj milijardu dolara koju plaćaju novcem poreznih obveznika. Sustav je bolestan i korumpiran. Pogledajte više na poveznici članka ispod.
    ---------------------
    Travnja 14, 2018
    “Ménage à Trois of War Criminals”

    “Lideri” SAD-a,. Britanija i Francuska formirale su ilegalnu koaliciju i bombardirale Siriju 13. travnja 2018. Njihovi ulizice u medijima uglavnom su papagajski ponavljali odobravanje ovog nezakonitog čina koji je ratni zločin i kršenje međunarodnog prava.

    Dakle, pitanje je sljedeće: kada će ti ratni zločinci biti uhićeni zajedno s drugim bivšim i sadašnjim svjetskim čelnicima koji su sudjelovali u drugim ilegalnim ratovima? Zaklana djeca Iraka, Libije, Sirije, Gaze, Jemena i drugih zemalja plaču iz svojih grobova za pravdom. Potrebna su masovna uhićenja ove gamadi koja drži, i koja je držala položaje moći u svojim takozvanim "kućama demokracije". Njihovi zločini ne smiju se ignorirati niti zaboraviti...
    [pročitajte više na poveznici ispod]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/04/a-menage-trois-of-war-criminals.html

    • robjira
      Srpanj 12, 2018 na 18: 29

      Ovdje ovdje.

  25. John McCarthy
    Srpanj 12, 2018 na 13: 54

    Progresivci bi trebali podržavati pozive da Sjedinjene Države snose manji ukupni teret NATO-a i trebali bi podržavati razgovore o smanjenju razine američkih trupa u Europi ili bilo gdje drugdje. Čak i ako je osoba koja to predlaže Trump. Ne moramo se ispričavati što smo se složili s njim kad je u pravu. Možemo mu se oboje suprotstaviti u svemu onom gdje je u krivu, au isto vrijeme ga podržati tamo gdje je u pravu. Ljevica uništava potencijalnu priliku za vrlo važnu i nužnu promjenu iz straha da ne bude prikazana kao pro-Trump. Ovo je više nego tragično. To je kriminalno.

    • Roger Ehrlich
      Srpanj 12, 2018 na 14: 19

      Pravo na! Pogledajte komentar koji sam upravo objavio.

    • bob
      Srpanj 12, 2018 na 14: 26

      Slažem se u potpunosti. Ljevica (ili bolje rečeno demokrati) puno zajebava. Pokleknuti antitrumpizam izuzetno se loše odražava na demokrate, pa čak i na naprednjake. Trump nije tradicionalni republikanac. Sada imamo mogućnosti koje ne bismo imali pod bilo kojim drugim republikancem. Dovraga, imamo mogućnosti koje ne bi postojale pod Obamom ili bilo kojim drugim demokratom.

      Mir s Rusijom i Sjevernom Korejom malo je vjerojatan, ali je mogućiji nego prije. Razumne trgovinske politike koje ne ubrzavaju desetkovanje američke radničke i srednje klase također su malo vjerojatne, ali više nisu na stolu. Moguće je i korigiranje naše vojne misije (predmet ovog članka). Trump nije posve u krivu ni po pitanju imigracije. (Uvjeren sam da on ispravno vjeruje da je imigracija gubitnička tema za demokrate. Demokratska mainstream je puna snaga protiv Trumpa, ali ostatak zemlje (opravdano) sumnja u trenutnu politiku. Na primjer, ukidanje ICE-a neće t sell.) I Trump nije u krivu što ukazuje na "legitimne" medijske manipulacije. Iako mislim da je Trump grozan za ACA, on je zapravo nedavno rekao (i mislim da vjeruje) da Medicare za sve ima smisla. To je više nego što je Clinton priznao. Naravno da je Trump užasan po pitanju klimatskih promjena.

      Trump je nepouzdan i korumpiran. Ali on nije urođeni jastreb i nije neoliberal/globalist. Njegova je politika često više antikorporativna nego bilo što što smo vidjeli desetljećima. Obilazi elitu svoje stranke kako bi došao do svoje baze. (Ne mogu se sjetiti demokrata koji to čini.) I čovjek ne može a da ne povjeruje da veliko protivljenje Trumpu nije zbog njegovih mana u karakteru, već zato što potencijalno predstavlja veću prijetnju planovima elite nego bilo tko u sjećanju.

      Ne pokušavam braniti Trumpa; samo što se naglašeno slažem s tobom.

      • Dave P.
        Srpanj 12, 2018 na 14: 56

        mbob – Izvrsni komentari. Slažem se.

        “Trump je nepouzdan i korumpiran. Ali on nije urođeni jastreb i nije neoliberal/globalist. Njegova je politika često više antikorporativna nego bilo što što smo vidjeli desetljećima. Obilazi elitu svoje stranke kako bi došao do svoje baze. (Ne mogu se sjetiti demokrata koji to čini.) I čovjek ne može a da ne povjeruje da veliko protivljenje Trumpu nije zbog njegovih mana u karakteru, već zato što potencijalno predstavlja veću prijetnju planovima elite nego bilo tko u sjećanju.”

        Da. Točno na oznaku.

        • Realista
          Srpanj 12, 2018 na 22: 59

          Doista. Pokazalo se da su demokrati ti koji su spremni uništiti zemlju kako bi je "spasili", jer odbijaju učiniti nijansu. Oni inzistiraju na preuzimanju potpuno manihejskog svijeta u kojem su u pravu na svaki mogući način, a njihova definirana opozicija potpuno je pogrešna u svim mogućim stvarima, bez iskupljujućeg obilježja. Bez ikakve dodirne točke. Njihova jedina taktika u borbi protiv takvog neprijatelja je njegova nepopustljiva demonizacija, bez obzira na to da svi završimo uništeni.

          • Grgur Herr
            Srpanj 13, 2018 na 18: 11

            Jednako je uznemirujuće da se ispod furnira ili dimne zavjese "opozicije" krije činjenica da obje stranke zapravo podržavaju, uglavnom, istu politiku, kako vanjsku tako i domaću.

          • Realista
            Srpanj 14, 2018 na 01: 46

            Točno, i nije li to huka?

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 36

      Da, iako demokrati nisu ljevica ti koji mrze Trumpa, bilo krivo ili krivo, jer su oni samo fasada diktature bogatih. Demokrati nisu bili ljevica još od FDR-a.

  26. Loretta
    Srpanj 12, 2018 na 13: 43

    Europa bi bila više nego zadovoljna raspuštanjem NATO-a koji se pretvorio u agenta i vazala ratnog huškanja SAD-a. Europljani su umorni od NATO-a, njegovih ratova i američkog zavrtanja ruke i goreg. Arriderci, ciao, auf Wiedersehen, salut, au revoir, adieu, good bye, hola, tschüss itd, itd, itd

    • T
      Srpanj 13, 2018 na 05: 34

      > Europi bi bilo više nego drago da raspusti NATO,

      Volio bih da je to istina - ali to sigurno nije istina za vlade europskih članica NATO-a (i druge vlade koje bi se željele pridružiti NATO-u).

      > Europljani su umorni od NATO-a,

      Nažalost, to je manjina i među građanima.

  27. Steve Ruis
    Srpanj 12, 2018 na 12: 43

    Pa, ok! Jeste li ikada znali da su kritike gospodina Trumpa dobro obrazložene, dobro promišljene, dobro savjetovane ili razumno koherentne. Čekam da neki svjetski lider započne proces samo odbacivanja stvari koje gospodin Trump kaže (“Odgovor? Nemam odgovor. Ne odgovaram na komentare nekoga tko govori što god mu je na vrhu glave u ovom trenutku, bez obzira na to koliko su te misli loše promišljene ili nekoherentne.” ili možda “Oh, kakve gluposti on samo izgovara!”)

  28. Randal Marlin
    Srpanj 12, 2018 na 12: 43

    “Trumpovi napadi na NATO—puni dezinformacija i iskrivljavanja—odvratili su kritičku pozornost od legitimnih pitanja o savezu. " Dobro rečeno!
    Prije nego što SAD izračuna svoju vojnu moć, uzimajući u obzir sve vojne doprinose u NATO savezu, trebalo bi imati na umu članak 7. Ugovora: „Ovaj Ugovor ne utječe i neće se tumačiti tako da na bilo koji način utječe na prava i obveze prema Povelji stranaka koje su članice Ujedinjenih naroda ili primarna odgovornost Vijeća sigurnosti za održavanje međunarodnog mira i sigurnosti.” Na pitanje o ovoj odredbi, glavni tajnik NATO-a, Jens Stoltenberg, rekao je publici u Ottawi 4. travnja da prepoznaje snagu ove odredbe, ali je također napravio razliku između pravnog i političkog i kako tumačenja mogu "evoluirati". Njegov odgovor je online, dostupan na web stranici sponzorske organizacije, Centra za međunarodne političke studije (CIPS) na Sveučilištu Ottawa.
    Ono što zemlje članice NATO-a moraju unaprijed riješiti je kako trebaju odgovoriti ako zemlja članica bude napadnuta kao odgovor na agresivnu akciju te zemlje članice. SAD se pokazao sposobnim uključiti se u provokativne radnje, ponekad s izmišljenim izgovorima, kao način započinjanja rata.

    • Randal Marlin
      Srpanj 12, 2018 na 12: 52

      URL za gore navedeno je http://www.cips-cepi.ca/event/town-hall-discussion-with-natos-secretary-general/

      Njegov odgovor dolazi na samom kraju njegovog govora, u slučaju da želite preskočiti ostatak.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 30

      Dobro je da bi članice NATO-a trebale odlučiti "kako bi trebale odgovoriti ako je zemlja članica napadnuta kao odgovor na agresivnu akciju" s obzirom na to da je nasilje u SAD-u njihova rastuća industrija zajedno s laganjem, varanjem, krađom, uznemiravanjem i vandalizmom.

    • Realista
      Srpanj 12, 2018 na 22: 44

      Na temelju njihove retorike, zvuči kao da su Poljska ili bilo koja od baltičkih republika spremne započeti Drugi svjetski rat u trenu. Ako Ukrajinu doista puste u NATO ludnicu, Armagedon će započeti zajedno s potpisanim papirima. Za sve te ekstremne rusofobne zemlje NATO više postoji kao izgovor za rat nego kao sredstvo odvraćanja. Za njih, sve dok Rusija bude uništena u ratu, to će biti vrijedno cijene čak i ako oni i cijeli civilizirani svijet također budu potpuno uništeni. To je razmišljanje koje čujem kad se vođa Estonije hvali koliko će Rusa biti mrtvih kad Rusija napadne Talin.

  29. Srpanj 12, 2018 na 12: 42

    Trump ima sukob s NATO-om. Imam svađu s NATO-om i Trumpom. Trump se žali da Europljani ne plaćaju pravičan udio u troškovima NATO-a, ali SAD plaćaju kako bi dobrovoljno održale NATO na životu kada za to nema potrebe. Umjesto da se raspusti nakon raspada Sovjetskog Saveza i Varšavskog pakta, NATO je eksponencijalno narastao kako bi okružio i zaprijetio Rusiji i sudjelovao u američkim ratovima na Bliskom istoku, uglavnom po nalogu SAD-a čiji obrambeno-industrijski kompleks dobro profitira. Pretpostavljam da bi se većina Europljana rado riješila NATO-a, ali američki ratni huškači neprestano kuju planove za rat s imaginarnim prijetnjama kako bismo mogli trošiti nepristojne količine novca na sustave oružja, streljivo, gorivo i vojne operacije diljem svijeta – čime se poboljšava dobiti brojnih korporacija.

    Prijeđimo preko toga. Drugi svjetski rat, hladni rat, Sovjetski Savez, Varšavski pakt i komunistički bauk su mrtvi i nestali. Zaustavimo ovu fasadu, okončajmo NATO, vratimo naše trupe kući iz Europe i potrošimo novac tamo gdje će više biti od koristi.

    • Srpanj 12, 2018 na 13: 58

      Čini se da ste voljni učiniti neke milijardere nesretnima. Srami se.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 25

      Točno.

  30. Srpanj 12, 2018 na 12: 11

    Naravno, kada se primijeni dugoročnija perspektiva, ono što vidimo s NATO-om i njegovom “novom” misijom jednostavno je nastavak više od 500 godina dominacije Zapada i iskorištavanja ostatka planeta s masovnim nasiljem na razini genocida. Samo zato što SAD kao najmoćnija bivša "kolonija" trenutno predvodi paradu ne mijenja činjenicu da je zapadna Europa također sudjelovala u kontinuiranoj neokolonijalnoj pljački Bliskog istoka i Afrike, prije pod plaštom "borbe protiv komunizma, ”, a sada ažuriran na “borba protiv terorizma”, ali naravno kada je od pomoći izvučen je i zastrašujući – “dužnost zaštite” – trop i i . Sada vas bombardiramo i ubijamo kako bismo vas "spasili". Kako se može osporiti takva nadrealna logika? Čovjek ne može a da ne bude impresioniran razinom moralne korupcije u kombinaciji s čistim idiotizmom koji je neophodan da bi bilo tko smatrao da je Zapad bilo što osim katastrofe za cijelo čovječanstvo.

    • Srpanj 12, 2018 na 14: 01

      Potrošnja na vojsku glavni je oslonac američkog gospodarstva. Američka vlada mogla bi drastično smanjiti tu potrošnju i umjesto toga je koristiti za domaće potrebe, ali to bi značilo trošenje novca na siromašne i radničku klasu. Strogo ne-ne. Nijedna strana to ne želi učiniti.

    • Dave P.
      Srpanj 13, 2018 na 14: 45

      Gary Weglarz – Vaš izvrstan kratki sažetak, kao i uvijek, prikazuje točnu i istinitu sliku Zapadnog Carstva.

      Jednostavno ne razumijem zašto to mora biti tako, kada je sa svojim bogatstvom i svojim tehnološkim i znanstvenim napretkom bez premca Zapad mogao izgraditi bolji svijet u ovom prošlom stoljeću.
      Govorim ljudima ovdje, uključujući i vlastitu suprugu, više od pola stoljeća, ali oni to jednostavno ne shvaćaju, pa tako ni u mom vlastitom domu. Vjerujem da je to moć propagande baš kao što je to bilo u Hitlerovoj Njemačkoj. Tako je sada i ovdje i drugdje u Europi. Budući da sam obožavateljica Hillary, moja žena gleda CNN, MSNBC i svo ostalo političko smeće na nekim drugim kanalima i vjeruje da su Rusija i Putin uništili našu demokraciju miješanjem u naše izbore i izborom Trumpa. To je rezultat propagande/ispiranja mozga koji počinje u vrlo ranoj dobi.

  31. Stephen P
    Srpanj 12, 2018 na 11: 44
  32. Deniz
    Srpanj 12, 2018 na 11: 43

    Protiv Obame, pozivanja Europljana da ojačaju NATO kako bi odvratili ekspanzionističku Rusiju od Ukrajine i korištenja NATO-a za invaziju Libije, Sirije i Afganistana? Ili George, manji regrut cijele istočne Europe u NATO?

    Sadašnja retorika predstavlja veliki napredak; možda je to ono što Trump može ići bez trenutka JFK-a.

    • nazadna evolucija
      Srpanj 13, 2018 na 16: 46

      Deniz – “…možda je to ono što Trump može ići bez trenutka JFK.” Mislim da ste u pravu.

  33. kotur konopca
    Srpanj 12, 2018 na 10: 58

    Kakav vic: NATO = SAD. EU bi trebala glasovati za smanjenje izdataka za NATO. Rusija ne želi rat s Njemačkom – jednim od svojih primarnih gospodarskih trgovaca. Britanija je, naravno, već godinama umiruće carstvo i želi ostati neprijateljska i lojalna američkim neokonzervativcima. SAD sam po sebi ima dovoljno trupa i baza u Europi da se nosi s bilo kojim hitnim slučajem. Tko je Demon? Rusija? Iran? Smiješno

    • Srpanj 12, 2018 na 12: 44

      “EU bi trebala glasovati za smanjenje izdataka za NATO.”
      Ne slažem se. EU bi trebala glasati za potpuno raspuštanje NATO-a.

  34. Jeff Harrison
    Srpanj 12, 2018 na 10: 39

    Da. Budimo stvarni. Washington voli sav ovaj rat koji raspirujemo diljem svijeta jer ga ovdje nema. Sve dok američka javnost ne osjeti što smo radili većem dijelu ostatka svijeta, američku javnost neće biti briga. To je ono što je tako smiješno u vezi sa svim ovim smećem od “miješanja” u izbore koje neokonzervativci u Washingtonu ispumpavaju. Nevjerojatno je licemjerno prigovarati da je netko učinio nešto što ti radiš desetljećima, a nikad nisi prozvan. Koliko će još bivše kolonijalne sile podnositi ekonomske udare najvećeg nasilnika na planetu. Prvo, srušili smo globalnu ekonomiju, ostavljajući mjesta poput Europe s ekstremnom nezaposlenošću i općim siromaštvom iako nisu oni srušili ekonomiju. Zatim dolazimo s našim veličanstvenim sankcijama koje Europu koštaju milijarde, ali zapravo ne štete SAD-u. Sada uvodimo carine u zemlje diljem svijeta, a posebno u Europi. Kada će naši saveznici shvatiti da mi zapravo više nismo saveznici? Da smo zapravo vani samo za broj 1 i jebite se ostali. Negdje u sljedećem stoljeću, kako se čini.

    • Srpanj 12, 2018 na 14: 06

      Europa je u dvadesetom stoljeću bila dovoljno glupa da se upusti u dva najgora rata u povijesti planeta. Možda Europljani ostaju glupi. Dočekali su Woodrowa Wilsona kao spasitelja, a on je postavio temelje problema koji muče svijet sve do danas.

      • povjesničar
        Srpanj 12, 2018 na 17: 58

        “Učinit ćete ono što je ispravno, ostavljajući građane Europe da sami čine svoje ludosti i zločine, dok mi u dobroj vjeri slijedimo puteve mira i prosperiteta” - Thomas Jefferson, Drugi inauguracijski govor, 1805.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 18

      Čini se da i “saveznici” to znaju kao i većina građana SAD-a, te se samo pitaju što će ludi oligarhijski stroj sljedeće učiniti i što se tu može učiniti. Bitke gangstera lažnih demokracija nemaju veze s potrebama ljudi.

  35. Srpanj 12, 2018 na 10: 27

    Može li se NATO-ovih 2% BDP-a nazvati "krvavim novcem" za hranjenje korporativnih kanibala u industriji rata i oružja?
    ---------

    Srpanj 9, 2018
    “2% je cijena”

    2% BDP-a je cijena za bombardiranje, uništavanje i ubijanje
    To vam donosi članstvo u "koaliciji voljnih"
    Krvavim novcem koji plaća smrt i razaranje
    2% daje zemljama članicama dio krvavih ratnih akcija

    2% je cijena koja ostavlja muškarce, žene i djecu mrtvima
    2% također može stvoriti milijune izbjeglica, koji su pobjegli
    Pokušavajući pobjeći od pakla, 2% BDP-a plaćeno, i stvoreno
    Moraju pobjeći iz svojih zemalja; uništeno i oskrnavljeno

    2% dobiva privilegije članstva u ratnoj palači vrijednoj milijarde dolara
    Mjesto koje kuje zavjere i planira invazije, s nestrpljivom zlobom
    Uništavači i razarači država: Ovo je njihovo sjedište
    Jesu li ubijanje, bombardiranje i uništavanje opasni psihički poremećaji?

    Ipak, lijepe uniforme i dosta projektila i oružja
    2% BDP-a plaća za svu njihovu toliko potrebnu odjeću i agresiju
    Rezultat svega ovoga 2% BDP-a za ratove i divljaštvo
    Uzrokuje milijune smrti, a za žive žrtve, bijedu

    Hoće li narod čiji porezi plaćaju za ratovanje i ubijanje
    I obučavati i podržavati teroriste, za što dobivaju račune
    Hoće li se ikada probuditi, i početi razmišljati, a možda i shvatiti
    Da bi mogli plaćati za izdaju, i to prikrivenu izdaju

    2% njihovog novca od poreza može biti financiranje terorista i obje strane u ratovima
    Oni, porezni obveznici, plaćaju svu krv i krvoproliće
    Izdajstvo i izdaju kamufliraju oni u hodnicima moći
    I 2% poreza naroda plaća se za ovaj NATO-ov ratnohuškački pljusak

    Kad bi se barem ovih 2% BDP-a koristilo u miroljubive svrhe
    Milijuni bi još bili živi, ​​a ne žrtve ludaka
    Neke zemlje bi još bile cijele, to bi sigurno bilo lijepo
    Nažalost, 2% BDP-a za rat i nasilje je grozna cijena...

    [Puno više informacija na poveznici ispod]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/07/2-is-price.html

    • nazadna evolucija
      Srpanj 12, 2018 na 15: 23

      Stephen J. – to je bilo iznimno dobro! Odličan posao.

  36. Joe Tedesky
    Srpanj 12, 2018 na 09: 37

    Trump miješa jabuke s narančama kada u isti koš stavlja NATO i njemačke energetske zahtjeve.

    http://www.moonofalabama.org/2018/07/trumps-false-arguments-will-not-sell-well-in-europe.html#more

    Pitajte nekog drugog Amerikanca jesu li ikada čuli za raspuštanje Varšavskog pakta i vidite kakav ćete odgovor dobiti. Mogli biste i ove neupućene sugrađane pitati zašto je uopće NATO stvoren. Na kraju, ako je NATO počeo štititi Europu od komunista, zašto je onda još uvijek oko 27 godina nakon pada SSSR-a?

    Osobno se pitam zašto Europa još uvijek razgovara s nama Amerikancima. Popis američkih prekršaja i politika izbjegavanja nametnutih Europljanima je popis koji se ovdje dugo ne spominje…. pa idi to pogledati, a onda mi se javi.

    • Joe Tedesky
      Srpanj 12, 2018 na 10: 05
      • michael crockett
        Srpanj 13, 2018 na 01: 19

        Hvala Joe na linku. Bio je to izvrstan članak u Counterpunchu. Michael.

    • Louise
      Srpanj 12, 2018 na 18: 40

      Pa, Joe, Europljani su bili spremni ukinuti NATO nakon 1989. Ove su rasprave bile zastrašujuće
      SAD, jer je mogao izgubiti velik utjecaj na kontinentu. odmah NED, NVO i
      tiho je CIA uz pomoć MMF-a raspirila rat u Jugoslaviji da bi na kraju Clinton bombardirao
      dovraga iz zemlje. Time je Europi poručio da NATO mora ostati. Kosovo je bila ista priča.
      CIA je dovela mudžahedine iz Afganistana (kasnije Al Queada) kako bi se ljudi u tom području borili
      jedni druge. Znamo i tko je bio odgovoran za 2014. u Ukrajini. Međutim, ono što ljudi ne
      shvatiti je da su europski mediji podjednako pod kontrolom CIA-e kao i naši.

      S velikim veseljem sam to pročitao nakon što su RT (i svi koji tamo imaju emisiju) proglašeni stranim
      agenti, State Department je bio "ogorčen" što je Radio Slobodna Europa dobio istu dozu iz Rusije.

      • Joe Tedesky
        Srpanj 12, 2018 na 21: 52

        Louise, čitanje vašeg komentara vratilo mi je sjećanja na dr. Uda Ulfkottea, urednika Frankfurter Allgemeine Zeitunga, jedne od najvećih njemačkih novina. Prihvatio je vijesti koje mu je napisala i dala CIA i objavio ih pod svojim imenom. Ulfkotte je rekao da je cilj većine obmana bio natjerati nacije u rat. Ulfkotte je priznao nakon što je saznao da ima još samo malo vremena za život.

        “Nije u redu ono što sam radio u prošlosti, da manipuliram ljudima, da vršim propagandu protiv Rusije, i nije u redu ono što moje kolege rade, a radili su u prošlosti, jer su podmićeni da izdaju narod ne samo u Njemačkoj, diljem Europe. … Jako se bojim novog rata u Europi i ne volim da se ovakva situacija ponovi, jer rat nikada ne dolazi sam od sebe, uvijek ima ljudi koji guraju rat, a to nisu samo političari, to je novinari također. ... Izdali smo naše čitatelje, samo da poguramo rat. … Ne želim ovo više, dosta mi je te propagande. Živimo u banana republici, a ne u demokratskoj zemlji u kojoj imamo slobodu medija…”

        https://www.globalresearch.ca/editor-of-major-german-newspaper-says-he-planted-stories-for-the-cia/5429324

        Hvala na uspomenama Louise. Joe

        • Grgur Herr
          Srpanj 13, 2018 na 18: 25

          I nije li tako super da Amazon ima pretjerano skupu cijenu njegove knjige (900 dolara). Probao sam Alibris i imaju samo izdanje na njemačkom jeziku za oko 125 USD.

          Čovječe, istina je sigurno skupa!

  37. michael crockett
    Srpanj 12, 2018 na 09: 07

    Čuo sam kako je Brian Becker izjavio na RT-u da bi, ako zemlje NATO-a povećaju potrebnih 2% BDP-a, dodatne 134 milijarde dolara bile prikupljene i dane američkim proizvođačima oružja. Dakle, proizvodnja prijetnja proizvodnji pristanak za proizvodnju oružja. Pranje i ispiranje ponoviti. savršen!

  38. Srpanj 12, 2018 na 09: 06

    Vjerujem da se "Prava pitanja" u vezi s NATO-om ne istražuju. Postoje dokazi da članice NATO-a podupiru i obučavaju teroriste. Ovo je najveći zločin. Više informacija na linku ispod članka.

    Srpanj 5, 2018
    “Sastanak Ozloglašene naoružane terorističke organizacije (NATO) 11.-12. srpnja 2018.”
    ...
    Ne samo da članice NATO-a navodno podržavaju teroriste, već su također odgovorne za stvaranje milijuna izbjeglica. [2] Reklo bi se da će korporativni mediji primijetiti i izvijestiti o korelaciji između zemalja članica NATO-a i nesretnih izbjeglica koje bježe iz svojih domovina. Umjesto toga, “istraživački mediji” nedostaju na djelu, a neki od njih će pisati užarena i servilna izvješća o sastancima NATO-a….
    [pročitajte više na poveznici ispod]
    http://graysinfo.blogspot.com/2018/07/the-notorious-armed-terrorists.html

    • Srpanj 12, 2018 na 12: 52

      Dovraga, SAD već dugo financira i obučava teroriste. Što mislite tko je stvorio talibane koji su njegovali Al Quedu koju je iznjedrila Saudijska Arabija. Zašto toliko oružja koje koriste teroristi ima žig "Made in USA"?

      • Srpanj 12, 2018 na 12: 54

        Sponzoriramo terorizam širom svijeta kako bismo mogli imati neprijatelje koji će opravdati naš beskrajni rat.

      • Preskoči Scotta
        Srpanj 13, 2018 na 06: 52

        Vidio sam majicu sa slikom Geronima i još nekih naoružanih Apača s natpisom koji glasi:
        “Borba protiv terorizma od 1492.”

  39. Srpanj 12, 2018 na 08: 40

    NATO je danas uglavnom u poslu kako bi zaradio novac za proizvođače oružja i držao europske države kao vazale Washingtona. Europljani i njihova vodeća klasa žele samo stabilnost i udobnost i stoga se svrstavaju uz Carstvo. Činjenica da Empire a uopće ne mari za njih i ugrožava njihove živote kroz beskrajne ratove hraneći imigraciju i, što je još gore, ignorirajući klimatske promjene i tekuću ekološku krizu pokazuje mi da je Europa doista degenerirano društvo u kojem mnogi desničari moja zemlja vjeruje. Vidim kako se zemlja za zemljom pokušava pomaknuti prema obnovljivoj energiji i drugim ekološki prihvatljivim politikama, ali jedva da čujemo o američkim politikama koje namjerno i radosno (mi smo vaš šef) potkopavaju europske politike.

    SAD je zemlja militantnih neznalica (na svim stranama kulturnog i političkog spektra), ali Europa je kontinent kukavica. NATO je jedan od ovratnika koje Europa nosi kao znak podložnosti SAD-u. Razumijem zašto vodstvo radi ono što radi, ali zašto građani odbijaju ustati i ustati.

  40. Babyl-on
    Srpanj 12, 2018 na 07: 46

    “Trumpovi napadi na NATO—puni dezinformacija i iskrivljavanja—odvratili su kritičku pozornost od legitimnih pitanja o savezu. Koja je njegova misija u godinama nakon pada Sovjetskog Saveza? Bez obzira na pitanje podjele troškova, unaprjeđuje li to američke sigurnosne i političke interese? Može li se to zamijeniti, a da se ne ugroze demokracije s obje strane Atlantika?”

    Pretpostavljam da su ova pitanja pisčev izraz NATO stavova i briga, a ne njegova vlastita.

    Ovo, naravno, nisu prava pitanja koja treba postaviti, ona se temelje na unipolarnom svjetonazoru mentaliteta Imperial zero sum game. Ovaj mentalitet – mentalitet imperija – je bankrotirao. Sada živimo u multipolarnom svijetu, SAD to tek treba prepoznati, tako da će Zapad nastaviti primjenjivati ​​mentalitet nulte sume koji proizvodi mišljenje da sve druge zemlje žele dobiti "demokracije" - mi imamo moć koju oni žele uzmi - lažno je. Opći prosperitet među narodima je moguć, mi možemo imati moć, a mogu i oni.

    “George Kennan, doajen američkih diplomata tijekom Hladnog rata, točno je predvidio da bi nepromišljeno širenje NATO-a moglo dovesti samo do “novog Hladnog rata, koji će vjerojatno završiti vrućim, i kraja napora da se postigne funkcionalna demokracija u Rusiji .”

    Ljudi poput Georgea Kennana imaju reputaciju koju su stekli od establišmenta. Kennan je bio imperijalist poput ostalih. "djelotvorna demokracija u Rusiji" da, uspostavljena od strane Imperija - ono što on govori jest da Zapadno Carstvo ima iznimno pravo zahtijevati da sve zemlje usvoje "demokraciju" kao da je (zapadna liberalna) demokracija najbolji sustav koji može moguće zamisliti, nema razloga za razmišljanje, njegova ustaljena demokracija je vrhunac. Iznosio je imperijalne stavove i nije bio nikakav vizionar.

    Intelektualci i politički aktivisti na Zapadu ne drže korak - živimo u multipolarnom svijetu koji SAD više ne može diktirati svijetu.

    U ovakvoj zapadnoj analizi previše je izostavljeno. Kina je važna. kako možete nastaviti stavljati SAD u središte svega kada Kina ima Pojas i put? Ovaj članak izostavlja ostatak svijeta koji – vjerovali ili ne – daje sve od sebe da trguje i slaže se, a njihov trud i uspjehe Zapad ignorira.

    Šangajska organizacija za suradnju (SCO) AIIB, Pojas i put OPEC+ zemlje s preko milijardu stanovnika Indija i Kina predstavljene ovim institucijama kojima dominira ne-Zapad daleko su važnije nego što im bilo koji komentar na Zapadu pripisuje priznanje. Oni su budućnost.

    Demokracija nije religija, demokracija nije kraj povijesti, demokracija nije čista, sveta i nepromjenjiva – zapadna liberalna demokracija sada je potpuni i prezira vrijedan promašaj.

    • mike k
      Srpanj 12, 2018 na 08: 45

      “Zapadna demokracija” je stvarno loša šala, koja ubija svijet.

      • Joe Wallace
        Srpanj 17, 2018 na 16: 46

        mike k:

        Moje čitanje knjige Nancy MacLean “Democracy in Chains: The Deep History of the Radical Right's Stealth Plan for America” sugerira da bi se naš sustav vlasti trebao zvati “demokracija”.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 18: 12

      Da, zapadna je demokracija sada korumpirana u "prezreni neuspjeh", ali se, naravno, u načelu može ispraviti ako se ekonomska moć eliminira iz izbora i masovnih medija. To bi moglo zahtijevati mnogo patnje od strane SAD-a.

  41. Björn Lindgren
    Srpanj 12, 2018 na 07: 40

    NEKA HRĐA!

    Veliki dijelovi američke, NATO, europske i ruske vojne opreme su nefunkcionalni, zastarjeli ili jednostavno hrđaju.

    Nedavno je organizirana zračna borba između Lockheed Martin F-35 i starog F-4 Phantoma. F-35 je nokautiran.

    U dva intervjua 2007. godine s Tomom Engelhardtom, Chalmers Johnson je istaknuo da mnoge protubalističke rakete ne mogu izaći iz svojih silosa, niti im je to namijenjeno. Njihov smisao je potkradanje poreznih obveznika

    Isto se odnosi i na europsku NATO opremu. Otprilike 80 % toga je ili zastarjelo ili je jednostavno zahrđalo. To je također slučaj s ruskom okovom. Rusija također ima svoj industrijsko-vojni kompleks.

    Ono što ostaje za globalno ratište su male elitne jedinice koje ratuju protiv siromašnih naroda u siromašnim zemljama, koji se ne mogu obraniti.

    Moderne države si više ne mogu priuštiti kupnju “naprednih”, sofisticiranih, kompliciranih vojnih, skupih sustava naoružanja koji vojsci ne trebaju, i ne poznaju taktiku ili strateške posljedice.

    -

  42. blesavi ja
    Srpanj 12, 2018 na 07: 31

    Platite za zaštitu…

    Podsjeća li vas to na nešto drugo osim na NATO?

    • KiwiAntz
      Srpanj 12, 2018 na 18: 38

      Amerika je gangsterska nacija i Trump, ultimativni GOODFELLA mafijaški Capo otišao je u NATO kako bi "uzdrmao Europu" kako bi povećao svoj novčani doprinos zaštiti!

  43. Sally Snyder
    Srpanj 12, 2018 na 07: 28

    Kao što je prikazano u ovom članku, postoji jedna europska nacija koja je spremna potrošiti milijarde dolara kako bi pomogla NATO-u da proširi svoju prisutnost:

    https://viableopposition.blogspot.com/2018/05/polands-open-invitation-to-united.html

    Dok ratni bubnjevi možda još ne kucaju, bubnjar sigurno sjedi na svom stolcu, s palicama u rukama, a američki vojno-industrijski kompleks samo čeka da glazba počne.

    • Bob u Portlandu
      Srpanj 12, 2018 na 12: 00

      Koliko sam shvatio, Poljska je također potrošila milijardu dolara za terminal za ukapljeni prirodni plin, vjerojatno za kupnju američkog prirodnog plina koji je mnogo skuplji od ruskog. Ako živimo u strogo kapitalističkom svijetu, Poljska bi, poput Njemačke, kupovala sav ruski plin koji bi mogla.

      Valja napomenuti da se Sirija 2011. godine odlučila za plinovod od perzijskih plinskih polja, preko Iraka i Sirije do Mediterana gdje bi potom išao Europom. Assad je odabrao tu opciju umjesto plinovoda koji polazi iz Katara. Odjednom su Katar, Saudijska Arabija i SAD, uz pomoć Izraela, započeli rat protiv Assada s ISIS-om i ostalima. Jedan bi plinovod bio namijenjen američkim saveznicima. Drugi bi bio skup neovisnih zemalja koje nisu bile pod utjecajem američke vojske i korporativne moći.

      Ukrajina je u svojoj kratkoj povijesti kao entitet odvojen od SSSR-a/Rusije stajala naprijed-natrag iza pro i antiruskih političkih snaga, s povećanim ili smanjenim prijetnjama ili stvarnim neprijateljstvima, protiv ruskih plinovoda koji prolaze njezinim teritorijem. Nedvojbeno je državni udar 2014. koji su poduprli SAD djelomično bio pokušaj Zapada (čitaj: SAD-a) da se izvrši veći pritisak na ruski energetski odnos s Europom. Čak i tijekom kratkog rata između Gruzije i Rusije oko Osetije, ruski borbeni piloti paralelno su letjeli jednim bombardiranjem duž naftovoda koji prolaze preko Gruzije kao da su najavili da znaju o čemu se radi i kakvi su rizici za Zapad ako eskaliraju rat.

      Sve je ovo današnje neprijateljstvo dviju suparničkih američkih vanjskih politika protiv starog SSSR-a: obuzdavanje nasuprot vraćanju, dvije strategije hladnog rata protiv komunističke države. Trenutačna pozicija Duboke države je da se nastavi vraćati unazad, do kontrole Rusije s njezinim ogromnim resursima. Na nesreću svijeta, dok se SAD može vratiti unatrag u cijeloj istočnoj Europi zasijavanjem svojih političkih institucija djecom fašističkih pokreta koji su bili saveznici nacista tijekom Drugog svjetskog rata, kada dođete do ruske granice, suočite se sa stvaranjem nuklearnog armagedona nastavkom.

  44. Kiwiantz
    Srpanj 12, 2018 na 07: 14

    NATO je samo još jedan ogranak američke vojske, postavljen za širenje imperijalističkih ambicija američkog hegemonijskog carstva! Trumpovo prigovaranje i kuknjava zbog toga što mora platiti za ovo je samo loša sreća, to je cijena koju morate platiti za PAX AMERICANA, pa usisajte Ameriko! NATO je prestao biti relevantan raspadom bivšeg Sovjetskog Saveza i moderna Rusija nije prijetnja Europi i stvaranje lažnog narativa da je Rusija bauk je smiješno i koriste ga pohlepni proizvođači oružja u Europi i Americi kao izgovor za prodaju više ratnog oružja, to je odvratno bacanje novca za neprijatelja koji više ne postoji! Europa bi trebala raspustiti NATO i srediti vlastite sigurnosne aranžmane i istjerati svaku američku vojnu bazu iz Europe, što bi također zaustavilo ili usporilo mnoge ratnohuškačke sukobe, jer američki MIC ne bi mogao koristiti europske države i baze za njihove zračne snage da dovraga bombardiraju druge zemlje! NATO je ostatak Hladnog rata i mora otići.

  45. Björn Lindgren
    Srpanj 12, 2018 na 05: 56

    Američko carstvo sada pada, sa ili bez Trumpa.

    Europljani više nisu voljni voditi američke ratove.

    Sada je pravo vrijeme da se pokrene nova Helsinška konferencija i Sporazum o zajedničkoj sigurnosti i razoružanju u Europi.

    Njemačka, Francuska, a uskoro i Velika Britanija, s Corbynom uskoro u 10. Downingu (?), mogle bi pregovarati o mirnom sporazumu s Rusijom.

    Kada se to postigne, Europa i Rusija mogle bi sklopiti sličan sporazum s Kinom i SCO-om, prekidajući negativnu i destruktivnu spiralu rata i beskorisnog naoružanja SAD-a, koji implodira siromaštvom, kolapsom infrastrukture i neoliberalnim fašizmom.

    Živjeli, Björn Lindgren

    ŠVEDSKA

    -

    • Srpanj 12, 2018 na 08: 31

      Ne budi tako siguran. Prema onome što sam vidio, Europljani u cjelini samo žele udobnost i stabilnost – američki hegemonistički sustav duboko je isprepleten s europskom elitom, posebno u međunarodnom financijskom sustavu. Ali također je isprepleteno u "sigurnosnim" pitanjima, posebno u "obavještajnim" sustavima. Sasvim sam siguran da je svaki veliki čelnik u Europi dobio određene ponude koje nisu mogli odbiti od siledžija koje vode Washington – tako Washington funkcionira. Daje zapovijedi, a Europljani kleče. SAD odbacuje klimatske promjene, a Europljani ne poduzimaju ništa. SAD je uzrokovao imigrantsku krizu u Europi, a Europljani ne govore i ne rade ništa osim govore SAD-u da samo nastavi svoje imperijalne ratove. Čini se da su europske zemlje, s moje strane Atlantika, samo vazalne države Washingtonu unatoč očito destruktivnim politikama koje Washington provodi bez obzira na to tko je predsjednik.

      Teoretski, Europa se može pomaknuti u smjeru Kine i Rusije – iako to nisam vidio. Javite nam kada se to dogodi.

    • Sam F
      Srpanj 12, 2018 na 12: 34

      Dobra ideja, Bjorn. Banger je u pravu da gangsteri kontroliraju SAD. Ali kad bi Europa odbacila NATO, to bi znatno poboljšalo svijet, jer Ustav SAD-a ne dopušta strane ratove osim na temelju ugovora. EU bi morala biti spremna staviti potpuni embargo na SAD, koji ionako uskoro više neće moći kupovati od njih.

    • TS
      Srpanj 13, 2018 na 06: 16

      > Europljani više nisu voljni voditi američke ratove

      Pa, postoji jedna europska vlada koja je sve spremnija to učiniti:

      – Ponovno uvedena vojna obveza

      – Pridružio se napadu na Libiju kako bi promovirao prodaju svojih zrakoplova kao borbeno testiranih

      – Širite propagandne laži o ruskim podmornicama koje špijuniraju duž svoje obale

      – Upravo je cijelom svom stanovništvu podijelio brošuru o „pripravnosti“ upozoravajući ih na opasnost od rata

      (Siguran sam da je bilo i drugih stvari za koje ja ne znam, ali vi vjerojatno znate.)

      Pravo?

  46. Realista
    Srpanj 12, 2018 na 04: 09

    Čini mi se da je glavna svrha NATO-a nakon što je članak šest povelje de facto poništen počevši od invazije na Jugoslaviju i kasnije sukoba u Afganistanu i Iraku, prebaciti krivnju na sve strane kad god veliki hegemon Sjedinjene Države odluče želi ilegalno vojno intervenirati u drugoj zemlji na drugom kraju zemaljske kugle. Washington zna da ga njegovi vazali neće osuditi sve dok su sukrivci u njegovim ratnim zločinima. Mislim, budite stvarni, s domaćim oružjem, snagama, materijalom i novcem od petroleja koji su mu na raspolaganju, Washingtonu doista nije potrebna pomoć Britanije, Poljske, Francuske ili bilo kojih drugih ulizica da pregazi bilo koju drugu državu na planetu izvan Rusije ili Kina. I svi njegovi navodni prijatelji, budući da nisu suicidalni, mogli bi odustati od sveopće borbe protiv tih protivnika. Ova iznimna zemlja mogla bi dobiti krvavi nos prije nego što pobijedi ako se spetlja s jakim državama poput Irana, Pakistana, Indije ili Turske, ali u tom procesu neće imati ništa od svojih takozvanih "saveznika".

    • Bob u Portlandu
      Srpanj 12, 2018 na 12: 16

      Dok je uništenje Libije naplaćivano kao akcija NATO-a kako bi joj se dao kredibilitet, u stvarnosti su bombardiranja SAD-a bila daleko najjača među NATO saveznicima.

      • Rob Roy
        Srpanj 12, 2018 na 18: 58

        Bob,
        Samo usputna napomena: uništenje stabilne Libije bio je fijasko Hillary Clinton. Zatim je planirala učiniti isto u Iranu i Rusiji.

        • christina garcia
          Srpanj 12, 2018 na 22: 00

          Molim dokaz

Komentari su zatvoreni.