Kako je Venezuela ponovno izabrala Madura, prkoseći SAD-u

Nicolás Maduro nadvladao je žestoko protivljenje Washingtona i bogatih Venezuelanaca kako bi bio ponovno izabran, ali još nije izašao iz šume, kako objašnjava Roger D. Harris.

Roger D. Harris
u Caracasu

Narod Venezuele ponovno je izabrao Nicolása Madura za drugi predsjednički mandat 20. svibnja, suprotstavivši se političkoj plimi reakcije koju su poduprle SAD i koja je odnijela prethodno lijevo orijentirane latinoameričke vlade – često izvanparlamentarnim sredstvima – u Brazilu, Argentini, Čileu, Paragvaj, Honduras, pa čak i Ekvador.

Sjedinjene Države i desničarska oporba u Venezueli tražili su bojkot izbora i Madurovu ostavku. Umjesto toga, većina Venezuelanaca prkosno je glasala za Madura, potvrđujući nasljeđe Huga Cháveza.

Chávez je prvi put izabran 1998. i umro je na dužnosti 5. ožujka 2013. Predvodio je pokret koji je Venezuelu pretvorio iz epigona Washingtona u neovisnu silu koja se suprotstavlja američkoj hegemoniji. Bolivarska revolucija vratila je povijest Venezuele i stvorila novi nacionalni identitet koji više nije tražio potvrdu od Miamija. Čak i neke od naj antičavizam sada se ponosite time što ste Venezuelanac. Tolika je bila duboka promjena nacionalne svijesti.

Venezuelansko društvo postalo je inkluzivnije za siromašne, posebno za žene, obojene ljude i mlade. Od 300 gradonačelnika u Venezueli, više od 100 gradonačelnika je mlađe od 30 godina. Kao povjesničar Greg Grandin promatranom, ta je inkluzivnost probudila “duboki strah od iskonske mržnje, rasizma i bijesa opozicije, koji je za sada usmjeren na agente Madurove države, ali zapravo izvire iz Chávezovog širenja javne sfere na uključivanje sirotinje Venezuele.”

Na geopolitičkoj razini, Bolivarska revolucija ponovno se usredotočila na suprotstavljanje američkoj dominaciji. Dok su neki s ljevice postali zbunjen o suprotstavljanju imperijalizmu, Washington je izvršio promjenu režima u Venezueli a prioritet.

Maduro je naslijedio sve to i više: nefunkcionalan valutni sustav, duboko ukorijenjenu korupciju, ukorijenjeni kriminalni element, petroekonomiju ovisnu o međunarodnom tržištu i vječno neprijateljstvo Washingtona.

Ponovno izabran.

Madurovi prvi izbori – Yo Soy Chávez

Venezuelanski narod je prvi put izabrao Madura za predsjednika 14. travnja 2013., u zemlji koja se još uvijek muči s Chávezovom smrću samo pet tjedana prije, nakon što su raspisani prijevremeni predsjednički izbori u skladu s ustavom.

Chávez je bio veći od života dok je bio živ. U smrti Chávez je ispao još veći. Čak i za 6' 3” bivšeg vozača autobusa i sindikalnog vođu, to su bile velike cipele koje je Maduro mogao ispuniti.

U grafitima na zidovima radničkih četvrti i na crvenim majicama koje su nosili vjernici chavisti, slogan izbora 2013. bio je Yo Soy Chávez (Ja sam Chávez). Maduro je bio Chávezov ministar vanjskih poslova počevši od 2006. i potpredsjednik, a potom imenovani Chávezov nasljednik 2012., iako je ostao uglavnom nepoznat.

Madurovo krštenje vatrom

Chávezova smrt bila je traumatičan trenutak za venezuelanski narod i prilika koju SAD i uglavnom dobrostojeća venezuelanska oporba nisu smjele propustiti da suzbiju revoluciju. Maduro nije imao poček, niti se kolebao.

Glavni oporbeni kandidat 2013., Henrique Capriles, pojavio se na nacionalnoj TV nekoliko trenutaka nakon objave Madurove izborne pobjede i izbore proglasio prijevarom. Zatim je pozvao venezuelanski narod da "iskaže svoj bijes".

Uslijedilo je nasilje koje je poticala opozicija (guarimbas) iz 2013., nakon čega je uslijedio val eskaliranog nasilja iz 2014., a zatim još destruktivnije nasilje iz 2017. Uglavnom ograničeno na oporbene četvrti srednje klase, nasilje je uništilo milijarde dolara javne imovine, uključujući autobuse i objekte javnog prijevoza, zdravstvene klinike i bolnice, škole i sveučilišta.

Još je skuplji bio gubitak više od stotinu ljudi koji su propao u nasilju: nešto opozicije, više chavista i mnogo promatrača. U posljednjoj rundi nasilja, najekstremniji oporbeni elementi jesu spaljen osumnjičeni čavisti živi zbog svoje boje kože.

Plan igre (vidi na primjer ovdje) za SAD i njezine finansiran Čini se da je opozicija:

Proglasiti tijesne izborne gubitke prijevarom; bojkotirati izbore koje nemaju šanse dobiti i onda te rezultate nazivati ​​lažnim; i konačno pokrenuti ulično nasilje kako bi izazvali pretjeranu reakciju vlade.

Veliki poduzetnici povezani sa SAD-om u Venezueli pridonijeli su ofenzivi oporbe stvarajući selektivne nestašice robe široke potrošnje kao dio onoga što je postalo poznato kao ekonomski rat. Dok su trgovine alkoholnim pićima u potpunosti opskrbljene, prema mladoj ženi iz države Táchira koja graniči s Kolumbijom, artikli kao što su proizvodi za žensku higijenu i pelene su rijetki, ciljajući na obično vodstvo chavista, koje je uglavnom žensko.

Obamina administracija proglasila je Venezuelu "izvanrednom prijetnjom nacionalnoj sigurnosti" 2015. i od tada, nastavljajući s Trumpovom administracijom, nagomilala je sve više ekonomske sankcije. Diplomatski napori pod vodstvom SAD-a osmišljeni su kako bi se izolirala Venezuela i dodatno izvršio pritisak na Madura da jednostavno odustane i dati ostavku.

Ortega-Diaz: Pobjegao iz zemlje gliserom.

Nakon Madurovog dolaska na mjesto predsjednika Venezuele, međunarodne cijene nafte su pale, zadajući gotovo odlučujući udarac gospodarstvu zemlje. Prihodima od prodaje nafte financiraju se golemi društveni programi Bolivarske revolucije, kao i prikrivaju ekonomske neučinkovitosti koje je Maduro naslijedio te otvorene pogreške i korupcija pod njegovim nadzorom. 
I oporba i Maduro ciljali su na korupciju u redovima čavizma. Ali za Madura nije bilo pobjede od pokušaja. Kad napada korupciju u vlastitim redovima, optužuju ga da je autoritaran. Njegova bivša državna tužiteljica, Luisa Ortega Díaz, koja je bila uklonjen zbog korupcije, a iz zemlje je pobjegao gliserom, oporba ga je uzdigla u političkog mučenika.

Zašto je Maduro ponovno izabran

U normalnim uvjetima, Madurovi izgledi za reizbor 2018. izgledali bi tužno. Venezuela je proživljavala hiperinflaciju, rast BDP-a bio je negativan, a kritične nestašice su se gomilale. SAD i njegovi saveznici na hemisferi u anti-Venecueli Grupa Lima pokušavali se pozvati na povelju Organizacije američkih država (OAS) kako bi vojno intervenirali u Venezueli na temelju "humanitarne krize".

Iako su današnje poteškoće u Venezueli neosporne, ipak jesu ne podići na razinu humanitarne krize. To su lažne vijesti. Dobro opskrbljene trgovine i živahna trgovina jasno su vidljivi u većem dijelu Caracasa.

Prava vijest je da iako Venezuela ima sredstava za kupnju vitalnih lijekova i prehrambenih proizvoda, takve napore blokiraju SAD, Kanada i Europska unija sankcije. Drugim riječima, neprijatelji Venezuele licemjerno osuđuju upravo stanje koje pogoršavaju.

Desna oporba ujedinjena je u svojoj klasnoj antipatiji prema glavnim dobitnicima Bolivarske revolucije: siromašnima i radnom narodu Venezuele. Ali oporba, unatoč pomoć iz SAD-a., podijeljen je oko toga hoće li Madura pokušati svrgnuti nezakonitim sredstvima ili izbornim putem.

Opozicija je od 1998. pobijedila na samo dva od nekih dva tuceta velikih nacionalnih izbora. Na temelju toga se žali na "diktaturu", dok bivši američki predsjednik Jimmy Carter Venezuelu naziva najbolji izborni sustav u svijetu.

Kad je oporba u prosincu 2015. pobijedila na izborima za Narodnu skupštinu, imali su nikakav program za rješavanje strašnih ekonomskih problema s kojima se zemlja suočava. Umjesto toga, prošli su zakon o amnestiji za ilegalne aktivnosti u koje su se uključili neki iz opozicije, poput trgovine narkoticima, izvođenja državnih udara i terorizma.

Ustavni zastoj između Nacionalne skupštine kojom je dominirala opozicija i Vrhovnog suda kojim su dominirali čavisti tada je paralizirao vladu. Maduro je primijenio ustavnu odredbu o raspisivanju nacionalnih izbora kako bi se stvorila Ustavotvorna skupština s ovlastima nad obje zaraćene grane vlasti. Čavista izborna pobjeda srpnja 2017. toliko je demoralizirao ionako podijeljenu oporbu da je prestala s nasilnim akcijama. Venezuela je od tada uživala u relativnom unutarnjem miru.

U međuvremenu je otporna Madurova vlada zadržala i proširila temeljne socijalne programe kao što je izgradnja dva milijuna stambenih jedinica za siromašne. Poduzete mjere uključuju stvaranje Petro kriptovaluta, revalorizacija redovne valute, distribucija hrane putem pljesak program, uspostava subvencionirane prodaje kamiona arepe (Venezuelanski ekvivalent za taco), diplomatski stvarajući bliže odnose s Kinom i Rusijom, a ponajviše oslanjajući se na snagu baze chavista.

Opozicija Madurovim drugim izborima

Prijateljska lica voditelja MUD-a.

Prvo su SAD i venezuelanska oporba optužile Madura da nije raspisao predsjedničke izbore. Tako je Maduro raspisao izbore, a onda su ga optužili da ih je raspisao prerano. U ponovnim pregovorima s elementima oporbe, izbori su pomaknuti na kasniji datum, a zatim ponovno na još kasniji datum, dogovoren za 20. svibnja 2018.

SAD i glavna oporbena koalicija, Mesa de Unidad Democrática (MUD), umjesto toga pozvao je Madura da otkaže izbore i podnese ostavku. Zapravo, svi izbori na kojima nisu mogli pobijediti morali su biti lažni. Opozicija je pozvala na još oštrije američke sankcije protiv vlastitog naroda i ponovila je SAD prijeteći državnim udarom, sve u ime "obnove demokracije".

Henri Falcón razbio u rangu s MUD-om i vodio je slabu kampanju protiv Madura, unatoč intenzivnoj pritisak iz SAD-a i ne-izborne oporbe da bojkotiraju izbore. Falcón je bio voditelj kampanje Caprilesa, protukandidata 2013.

Falcónov glavni program bio je zamijeniti venezuelansku valutu američkim dolarom, čime bi se riješila inflacija, ali bi se također spriječilo vladu da koristi fiskalna sredstva za upravljanje nacionalnom ekonomijom. Zalagao se i za uzimanje velikih kredita od MMF-a i drugih institucija međunarodnog kapitala. Čavisti su njegov program okarakterizirali kao rasprodaju Venezuele strancima.

Falcón je potpisao obećanje da će priznati onoga tko pobijedi na izborima, što je odmah odustao u roku od nekoliko minuta nakon što je izgubio, predvidljivo tvrdeći "nepravilnosti".

Madurovi drugi izbori – Vamos Nico

Samo 46 posto birača s pravom glasa glasalo je 20. svibnja, što je odaziv usporediv s mnogim izborima u SAD-u i izborima francuskog predsjednika Emmanuela Macrona 2017., ali nizak prema standardima Venezuele. Ipak, Maduro je dobio veći postotak kvalificiranih glasova u Venezueli nego Barack Obama 2012. ili Donald Trump 2016. na američkim predsjedničkim izborima.

Osim bojkota oporbe, ljudi koji simpatiziraju Madura nisu bili motivirani glasovati na izborima za koje su smatrali da nisu bili jako natjecani.

Ne samo da je Maduro pomeo konkurenciju sa 68 posto glasova, nego je izašao kao svoj čovjek iz Chávezove sjene. Maduro je uspostavio duboke osobne veze sa svojim pristašama, što je vidljivo iz crvenog mora pristaša koji pobjedonosno skandiraju "vamos Nico” ("go Nico," s Nico, skraćeno od Nicolás) kada je Maduro otišao u Nacionalno izborno vijeće radi službene obavijesti o svojoj kampanji.

Maduro je dobio ponovni izbor na terenu koji mu je bio naklonjen. Ali hoće li njegov pokret uspjeti ispraviti ekonomiju kao što je obećao na terenu koji je još strmoglavije okrenut protiv njegove vlade? Već je Trumpova administracija nametnula nove sankcije dizajniran za spriječiti oporavak, dodatno kažnjavajući venezuelanski narod jer je glasovao onako kako je htio.

Verzija ovoga članak prvi se put pojavio Analiza Venezuele.

Roger D. Harris bivši je predsjednik 32-godišnje antiimperijalističke organizacije za ljudska prava Radna skupina za Ameriku. Bio je izborni promatrač u Venezueli na oba Madurova izbora, posljednji put u izaslanstvu s Analiza Venezuele a Intrepid News Fund.

66 komentara za “Kako je Venezuela ponovno izabrala Madura, prkoseći SAD-u"

  1. crvendać
    Lipnja 12, 2018 na 16: 32

    Hugo Chavez nije umro, već je ubijen.
    Venezuela se, poput Kube ranih 90-ih, našla sama, napuštena, popljuvana i demonizirana. Ali nije palo na koljena. Desetljećima i stoljećima, narodom Latinske Amerike vladali su i pljačkali korumpirani banditi, koji su njihov kontinent koristili kao kravu muzaru, dok su živjeli u raskoši zapadne aristokracije. Sve je to učinjeno, naravno, u ime 'demokracije'.
    Venezuela se, poput Kube ranih 90-ih, našla sama, napuštena, popljuvana i demonizirana. Ali nije palo na koljena. Pobijedio je predsjednik Maduro. Živjela Venezuela! —-
    https://www.globalresearch.ca/why-venezuela-and-syria-cannot-fall/5643937

  2. Lipnja 7, 2018 na 00: 47

    Sve najbolje za Madura! Nadam se da druge zemlje pomažu dovoljno, a Venezuela stvara mnogo različitih
    proizvoda.

    • Jason
      Lipnja 9, 2018 na 13: 09

      Vaš će dragocjeni vođa biti osuđen na međunarodnom kaznenom sudu za zločine protiv čovječnosti za više od 8,000 18,000 pogubljenja po kratkom postupku (bez suđenja) i XNUMX XNUMX slučajeva samovoljnog detiranja koji uključuju silovanje, mučenje i okrutno i nehumano postupanje. Lijepo spavaj.

  3. Scott Zagoria
    Lipnja 5, 2018 na 12: 04

    neću čitati komentare. čovjek se umori od čitanja bijesnih amerikanaca. jednostavno me nije briga što imaš za reći. što se tiče autora, on sanja. dobro opskrbljene trgovine. nacija se jednostavno kreće prema drugom imperijalističkom odnosu. a ti su prosvjednici stvarno bili pogođeni pravim mecima. nafta se mijenjala za više sovjetskog oružja i više represije. sve što članak tvrdi je istina, ali su njegovi zaključci svesrdno filtrirani kroz globalno kapitalističko iskustvo bijelog čovjeka. nije baš ono što su che i bolivar imali na umu, maduro.

    • otac
      Lipnja 6, 2018 na 08: 15

      Pretpostavljam da mislite da je Trump inteligentan? I samo se pitam kakve to ima veze s vama, koju vladu imaju u Venezueli ili bilo gdje drugdje? Mislite da ste toliko inteligentniji od nas ostalih širom svijeta, da ste ima pravo reći nam, tko je prava osoba da nas vodi?

  4. Anastasia
    Lipnja 5, 2018 na 08: 56

    Primjećujete li da u Siriji, Iranu, Kini, Rusiji, Venezueli itd. mediji (uključujući FOX News) nikada ne objavljuju odgovor iz tih zemalja. Nikada.

  5. Anastasia
    Lipnja 5, 2018 na 08: 51

    Trump je veliko razočarenje

  6. mike k
    Lipnja 5, 2018 na 08: 17

    Više spama od trolova. Članak je sigurno pogodio živac.

  7. mike k
    Lipnja 5, 2018 na 08: 15

    Toliko o moderiranju stranice! Za što je to dobro kad je OK ovakvo smeće?

  8. Volja
    Lipnja 4, 2018 na 23: 19

    ZABAVLJAČKI ČLANAK
    .
    Maduro je raspustio IZABRANI Kongres, bez razloga zatvorio dva oporbena kandidata koji su imali veću podršku javnosti od njega, izbacio glavne oporbene stranke s izbora, potrošio milijune u javnim fondovima na svoju kampanju, uskratio oporbenim kandidatima vrijeme za emitiranje... TO SU BILI POŠTENI IZBORI?
    DA: Bilo je pošteno kao i prošli izbori kada je 600,000 mrtvih Venezuelanaca glasalo za Madura.
    .
    Autor ovog članka očito ima vrlo ograničeno znanje o zemlji u kojoj sam nekoć živio.

    • mike k
      Lipnja 5, 2018 na 08: 13

      Zvuči kao da ni ti vjerojatno nisi bio veliki obožavatelj Chaveza, Wille. I mogu pretpostaviti da mislite da je socijalizam užasan oblik vladavine. Bogati su jedini doista kvalificirani za vodstvo, zar ne?

      • Jason
        Lipnja 9, 2018 na 07: 30

        Ne mislim da imućni ljudi kvalificiraju nekoga za vodstvo, ali kako bi bilo da barem završite srednju školu? Maduro nije završio srednju školu pa se može reći da možda ne zna čitati. Zaboravite politiku. Zašto se ne zapitate i ne kažete nama ostalima ima li ikakvih kvalifikacija da se socijalist kandidira?

    • donkihotski1
      Lipnja 5, 2018 na 08: 17

      Nacionalna skupština nije raspuštena, ali ju je Vrhovni sud pravde (TSJ) osudio na nepoštivanje suda zbog kršenja sudskog naloga da ne prisegnu trojica kandidata optuženih za nepravilnosti do ishoda istrage. Stvar se mogla vrlo lako riješiti da je Narodna skupština odlučila postupiti po nalogu. Umjesto toga, izigrao je sud, ne jednom, već nekoliko puta - prvotno ih je prisegao, ali ih je kratko vrijeme nakon toga uklonio. Zatim ih ponovno reintegrirati nekoliko mjeseci kasnije. Upravo u to vrijeme sud ih je smatrao nepoštivanjem suda. Nakon toga su osporavani zastupnici ponudili svoju ostavku kao pregovarački manevar da bi nekoliko tjedana kasnije odustali od te ponude. Zatim se oporba složila da ih smijeni, ali nije ispoštovala proceduru koju je odredio sud. To je ono što je dovelo do zastoja koji je doveo sud do toga da odluke koje je donijela Nacionalna skupština proglasi ništavnim do rješenja pitanja, a što je (naravno) potpuno krivo predstavljeno ovdje u američkim medijima. Čini se da oporba namjerno provodi ovu strategiju kako bi ovjekovječila atmosferu napetosti unutar vlade i unaprijedila narativ koji pokušava označiti Madura kao "diktatora". Također se čini, suprotno onome što vam je ovdje rečeno, da Maduro nije bio potpuno zadovoljan ovim razvojem događaja i da to očito nije nešto što je on orkestrirao
      U slučaju dvojice kandidata “zatvorenih bez razloga”, i Leopoldo Lopez i Henrique Capriles bili su suučesnici u državnom udaru 2002., potpisali dekret Carmone kojim su raspušteni zakonodavno tijelo i vrhovni sud te su sudjelovali u progonu i pritvaranju članova Chaveza Vlada je dopustila javno premlaćivanje nekih, uključujući ministra unutarnjih poslova. Pitamo se, da državni udar nije tako kratko trajao, kakva bi bila sudbina privedenih? U slučaju Lopez, on je osuđen 2015. godine zbog sudjelovanja u vođenju nasilnih protuvladinih prosvjeda koji su rezultirali s više od 40 smrtnih slučajeva. (Trenutno je u kućnom pritvoru.) Pokušavaju ga prikazati (Lopeza) ovdje u SAD-u kao neku vrstu Gandhijeve figure ili MLK-a, ali čovjek je nasilni kriminalac koji je pokušao uvesti diktaturu pod Carmonom i otkako je bio uključen u pobunjeničko nasilje. U slučaju Capriles, on je optužen za korupciju i primanje međunarodnog financiranja za izborne kampanje što, bez obzira na status tih optužbi (ne mogu reći da imam dovoljno detalja da znam), s obzirom na njegovu povijest, ne bi bilo previše mnogo rastegnuto. No s obzirom na to da je Falcon imao chavističku pozadinu i da bi se vjerojatno mogao svidjeti širem dijelu venezuelanskog društva, ne mislim nužno da je bio gotov zaključak da bi Capriles bio najjači kandidat. Prilično je vjerojatno da je Falcon bio jači kandidat. Dakle, nije kao da nisu imali odgovarajuću zastupljenost… a neke predizborne ankete pokazale su da bi imali dobre izglede za pobjedu da opozicija nije odlučila bojkotirati i da su se okupili oko Falcona. I moram reći ovo, možete li zamisliti što bi se dogodilo da je netko sudjelovao u analognoj akciji usmjerenoj protiv američke vlade kao što su Lopez i Capriles učinili 2002. u Venezueli? Sumnjam da će itko od njih još uvijek udahnuti dah, a još manje biti zabrinut oko kandidiranja na izborima.
      Što se tiče “zabrane glavnim oporbenim strankama na izborima”, to je samo još jedna laž/iskrivljavanje. Ono što je zapravo slučaj jest da će prema novom pravilu stranke morati proći kroz proces ponovne prijave ako nisu sudjelovale na “neposredno prethodnim” izborima. Iako ovo može dovesti do dodatnog tereta birokratije za ispunjavanje zahtjeva, daleko je od toga da "zabrani" opoziciju. Da citiram članak s Venezuelanalysis.com “Na vama je da odlučite je li ovo razumna mjera ili ne. Postoji argument da treba osuditi svako ometanje sudjelovanja u demokraciji (bilo kao birač ili kandidat). S druge strane, oporba ima lošu naviku kandidirati se samo na izborima za koje misli da ih može dobiti, a one koje očekuje da će izgubiti jednostavno bojkotira. Ovo nije samo bolna strategija gubitnika; radije, to je cinična predstava čiji je cilj delegitimizacija i napad na venezuelansku demokraciju.”
      Što se tiče vaše izjave da je na zadnjim izborima “600,000 mrtvih Venezuelanaca glasalo za Madura,” to ste izmislili od temelja. Izbori u Venezueli poznati su kao jedni od najčišćih izbora na svijetu! "Zapravo, od 92 izbora koje smo pratili, rekao bih da je izborni proces u Venezueli najbolji na svijetu." — Jimmy Carter

      • Jason
        Lipnja 5, 2018 na 23: 41

        Quixotic1 tvoj odgovor ima samo jedan dio istine. Radi se o tome da je, bez obzira na izgovor ili priču, oporbenim kandidatima nekako zabranjeno sudjelovati na izborima bez obzira što Telesur ili Venezuelananalysis kažu da su održani 5 mjeseci ranije. Dovraga, vozač autobusa položio je prisegu u svibnju za rok koji bi trebao početi u siječnju 2019.??? I položio je prisegu pred privremenom skupštinom koju je stvorio i naredio prijevremene izbore. Naredio je i tako je i bilo. Recite mi bilo koju drugu demokraciju na planeti u kojoj “predsjednik” naređuje kada se održavaju izbori? I k tome predsjednički izbori. Znate što, govorite što hoćete o SAD-u, ali ne možete reći da Trump naređuje kad su izbori? Ne možete reći da mu se vojska zaklinje na vjernost, a ne ustav? Ne možete reći da se Državno izborno vijeće otvoreno zaklinje na lojalnost “predsjedniku” i misliti da ima imalo istine u izborima. Ako mislite drugačije, ne znate što je diktatura. Ne biste ga prepoznali da vam je pred nosom. A ti ne znaš da su diktature najgore.

        • steve abbott
          Lipnja 6, 2018 na 13: 28

          Jason: "Recite mi bilo koju drugu demokraciju na planetu u kojoj 'predsjednik' naređuje kada se održavaju izbori."

          Hm... Kanada,... Iako da budemo točniji, u slučaju Kanade premijer je taj koji odlučuje, a mi smo u prijelaznoj fazi donekle ograničavanja njihove mogućnosti da zlouporabe tu moć. Mnoge demokracije imaju varijacije na tu temu.

          Primijećeno je da je Jason pažljivo izbjegavao činjenicu da je oporba prvo zahtijevala prijevremene izbore, a zatim opetovana odgađanja.
          Jason također izbjegava odgovoriti na povijesnu točnost donkihotovskog vrlo korisnog sažetka, osim što naizgled implicira da veleizdaja nije razlog za diskvalificiranje kandidata, te da se miješanje u izbore u drugim zemljama treba smatrati standardnom praksom…?

          • Jason
            Lipnja 9, 2018 na 07: 03

            Ne, ja kažem da diktature ne bi trebale postojati ni u kojem obliku. Prema onome što mi govorite, Kanada je diktatura u kojoj je premijer diktator. Premijer potpuno kontrolira izbornu granu vlasti?
            Provjerit ću ovo. Ali iznenađuje me da bi nekoć britanska kolonija dopustila bilo kome da otkaže demokraciju.

          • Jason
            Lipnja 9, 2018 na 07: 39

            Steve Ja također ne izbjegavam nikakva pitanja/činjenice. Oporba je tražila opoziv predsjednika. Demantirali su ih, kako vi tvrdite, nepristrani CNE i TSJ. Obje ove stranke i skupine otvoreno izjavljuju lojalnost Maduru, a ne Ustavu, tako da su donkihotovski sažetak samo izgovori za učvršćivanje diktature. Narkodiktatura koju vodi vozač autobusa koji nikada nije završio srednju školu, gubi ekonomski rat jer nikada nije išao na tečaj ekonomije. Evo jednog hrabrog predviđanja. Maduro nikada neće pobijediti u ovom ekonomskom ratu, a Venezuela, najbogatija zemlja Južne Amerike, ekonomski će biti lošija od Kube.

        • donkihotski1
          Lipnja 7, 2018 na 07: 18

          Jason: Datum izbora je dogovoren u pregovorima između vlasti i oporbe. Ovim pregovorima posredovali su vlada Dominikanske Republike i bivši španjolski premijer José Luis Rodriguez Zapatero. Prvotno je kao datum određen 22. travnja, no neočekivano, u posljednji trenutak, oporba se odlučila povući. (Očito su se SAD naslonile na oporbu.) U izjavi u kojoj je Rodriguez Zapatero kritizirao povlačenje oporbe u zadnji čas, rekao je: “Smatram šokantnim da dokument nije potpisalo oporbeno predstavništvo. Ne slažem se s okolnostima i razlozima, ali moja je dužnost braniti istinu i moja obveza je ne odustati od ostvarenja povijesne obveze među Venezuelancima.” Sa svoje strane, vlada je ipak odlučila potpisati sporazum i nastaviti s izborima 22. travnja kako je planirano, sa ili bez oporbe. A oporba je, kao što znate, bojkotirala izbore. Henri Falcon je, međutim, prkosio bojkotu i najavio svoju kandidaturu, te je u pregovorima s vladom dogovorio odgodu datuma izbora do 20. svibnja. Dakle, kao što vidite, ovi datumi nisu proizvoljno postavljeni. Obje su bile rezultat pregovora vlasti i oporbe.

          Što se tiče isključenja kandidata, istražio sam malo dalje slučaj Capriles. Ispostavilo se da zakonska ovlast za diskvalifikaciju kandidata od strane Glavnog kontrolora zapravo prethodi Ustavu Bolivarije iz 1999., iako je pregledan i odobren 1999., te ponovno izmijenjen 2002., uz odobrenje većine opozicije. Pokrenut je kao antikorupcijska mjera koja je (korupcija) bila i još uvijek je problem u Venezueli. Čini se da je uredu CG-a čak predano njegovo izvršenje, sa slučajem navedenim u jednom članku koji sam pročitao o brojnim diskvalifikacijama koje su se dogodile 2008., gdje su većina citiranih bili čavisti. U Caprilesovom slučaju glavna optužba bila je zlouporaba javnih sredstava, za što je kažnjen. Ovo, prema zakonu kakav trenutno stoji, ovlašćuje CG da izrekne diskvalifikaciju. Opozicija smatra da je ovlast CG-a da to učini kršenje propisanog postupka. (Iako postoji žalbeni postupak i svaka se odluka može donijeti pred Vrhovnim sudom kao krajnjim sredstvom.) Ali ako postoji potencijal za politički utjecaj/zlouporabu procesa, i ako se, kako bi neki rekli, previše koncentrira vlast u upravnom postupku, to nije Madurova krivnja ili njegovo djelo. Kao što je spomenuto, osnovni oblik ovog zakona prethodi čak i bolivarskoj vladi, a kada je 2002. odobren u sadašnjem obliku čak ga je podržavala i oporba. Ono što bi trebali učiniti ako imaju primjedbi jest pokušati promijeniti zakon, ali svaliti krivicu na Madura - pokušati od njega napraviti neku vrstu "diktatora" zbog ovoga - čini se pretjerano. Druga stvar je, ponovno citirajući gornji primjer (kada su čavisti bili na meti jednako kao i opozicija), da se čini da se u prošlosti to čak i ručno provodilo. I mislim da je teret dokazivanja u ovom slučaju na onima koji tvrde da su politički pristrani... a ne obrnuto.

          • Jason
            Lipnja 9, 2018 na 07: 23

            Dogovoreno? Kako se mozes dogovoriti kad ne potpises sporazum???? Hoćeš li da te potpišem da dam pola svog novca bez da potpišeš ikakav dokument da se s time slažeš????
            Također. Raspisivanje prijevremenih izbora pozvala je oporba kad su glupo mislili da izbori u Venezueli nisu lažna procedura. Ono što su htjeli je opoziv predsjednika. CNE je to učinio nemogućim postavljanjem rokova i procedura za koje se nikad prije nije čulo da bi odgodili proces. Isprva nisu tražili opoziv jer im nije palo na pamet da će Maduro poništiti Nacionalnu skupštinu. Kad su to shvatili, bilo je malo kasno za proces, ali CNE je mjesecima čekao da se procesi završe kada oboje sada znamo da im nije trebalo vremena.
            Oporbenim kandidatima za koje tvrdite da su zabranjeni javni položaji zbog tvrdnji o korupciji. Nije bilo suđenja i osuda za korupciju niti za jednog člana Narodne skupštine ili predsjedničkog kandidata. Nije da je to važno jer bi TSJ predvođen osuđenim ubojstvom učinio što god mu Maduro kaže. To znamo kada je 2014. osudio Leopolda Lopeza za subliminalne pozive na nasilje i uskratio mu bilo kakve vlastite svjedoke koji bi se branili od ove smiješne tvrdnje. Kako netko može biti osuđen za subliminalne poruke? kako bi se to uopće moglo dokazati. Gledajte, moja poanta je ovo. Kad nešto hoda kao patka i kvoca kao patka, vi to nazivate onim što jest. Patka. U slučaju Venezuele, narkodiktatura na čelu s vozačem autobusa koji nikada nije završio srednju školu gubi ekonomski rat jer nikada nije išao na sat ekonomije.

          • donkihotski1
            Lipnja 10, 2018 na 05: 40

            U smislu tog sporazuma preostalo je samo potpisivanje. Očigledno je sve bilo dogovoreno bez formalnosti stavljanja olovke na papir. Ali iz nekog misterioznog nepoznatog razloga u posljednjem trenutku oporba je odustala. Čini se da je odnekud dolazio pritisak koji ih je spriječio da djeluju u dobroj vjeri. Citat Rodrigueza Zapatera ide u prilog toj interpretaciji.

            Prvo ste rekli da je "diktator" Maduro naredio izbore - "Dovraga, vozač autobusa položio je prisegu u svibnju za mandat koji bi trebao započeti u siječnju 2019.???" “On je to naredio i tako je bilo.” - tvoje riječi. Sad kažete da je oporba tražila prijevremene izbore. Pa, osim činjenice da je vaša druga tvrdnja u ozbiljnoj suprotnosti s vašom prvom, niste u pravu u obje točke. Ono što se zapravo dogodilo bilo je tijekom
            gore spomenutih pregovora došlo je do općeg dogovora svih uključenih strana da se predsjednički izbori, koji bi se inače trebali održati krajem godine, trebaju pomaknuti za prvu polovicu 2018. Ovdje je opet postojao konsenzus — jedva akcije "diktatora".

            I još jednom ponavljate onu umornu kanadericu da je "Maduro dao poništiti Narodnu skupštinu". Ono što se ovdje zapravo dogodilo, kao što je prethodno opisano, jest da je oporba iskoristila pitanje smjene zastupnika (istraga koja je u tijeku) da prkosi TSJ-u — kao neku vrstu pregovaračkog aduta u dugotrajnoj igri moći. U početku su četiri zastupnika bila zabranjena, dva iz MUD-a, jedan u savezu s MUD-om i jedan provladin. Provladina strana odmah se povinovala, ali je oporba odlučila prkositi sudu - ne jednom, nego više puta. (pogledajte moj komentar iznad) Da je oporba htjela upotrijebiti svoje ovlasti, bilo bi lako povinovati se presudi TSJ-a i započeti s donošenjem zakona. Ali čini se da oporba nije imala interesa za donošenje zakona. Čini se da je sve što ih je zanimalo bilo opstrukcionizam, ometanje i zaoštravanje napetosti između grana vlasti kako bi Venezuelu učinili nesposobnom za upravljanje i pritom diskreditirali vladu. Sukob između zakonodavnog tijela i TSJ-a nije bio ograničen na prkos oko ove naredbe. Oni (zakonodavno tijelo) su donijeli zakone kao što su zakon o amnestiji i zakon o privatizaciji javnog stanovanja, pokušali su RETROAKTIVNO skratiti Madurov mandat putem zakona (TO zvuči stvarno demokratski lol), i pokušali su proglasiti da je predsjednik "napustio svoju dužnost" kao način da ga se smijeni s dužnosti (kako ga mogu istovremeno nazivati ​​"diktatorom" dok u isto vrijeme tvrde da je "napustio svoju dužnost" kao što je "zanemarivanje obavljanja državnih funkcija", nije mi jasno), (također , jedan od razloga za "političko suđenje" Maduru kojem su se nadali bila je tvrdnja da on zapravo nije državljanin Venezuele i stoga nije kvalificiran za predsjednika!... zvuči poznato?) — sve je to učinjeno znajući da će ti postupci biti proglašeni neustavnim . Jedna procjena kaže da je 75% svih zakona donesenih 2016. bilo neustavno - i to očito očito. Dakle, kao što je već aludirano, čini se prilično jasnim da oni (zakonodavno tijelo pod kontrolom oporbe) nisu imali interesa legitimno vladati, i ne mislim da je nepravedno ići tako daleko i reći da ovo služi kao prilično dobra ilustracija tko pravi neprijatelji demokracije su u ovom slučaju. Kao što je spomenuto u mom prethodnom postu, TSJ, frustriran ponovnom, ponovnom, poštivanjem njihove naredbe u vezi sa zabranjenim zakonodavcima, konačno je proglasio NA nepoštovanjem. Kao odgovor na slučaj koji je pokrenula podružnica državne naftne kompanije PDVSA tražeći odluku o tome može li predsjednik provoditi reforme mješovitih javno-privatnih poduzeća bez prethodnog odobrenja Narodne skupštine, sud je presudio, kao iu prethodnim presudama, proglašenjem zakonodavnog tijela ništavnim. Međutim, kontroverzan aspekt odluke donesene ovoga puta bio je u tome što je sud odlučio da će NS biti zamijenjen dok se situacija ne riješi. (Što je NS ostavilo netaknutim i očito je trebalo biti samo privremeno rješenje.) Dakle, reći da je zakonodavno tijelo "raspušteno" jednostavno nije točno. I reći da je ovu situaciju nekako orkestrirao Maduro u nekoj vrsti otimanja vlasti također prkosi činjenicama slučaja, IMHO. Svakako biste morali zanemariti ključni kontekst da biste došli do tog zaključka. U svakom slučaju, slučaj je revidiran kada je glavni državni odvjetnik iznio kritike na presudu TSJ i Skupštini su vraćene ovlasti.

            I upravo kao odgovor na ovu ustavnu krizu Maduro je pozvao na Nacionalnu ustavotvornu skupštinu koja je, daleko od toga da je "diktatorska", kako je optužen ovdje u SAD-u, radnja propisana Ustavom Venezuele - postoje i druga dopuštena sredstva kao dobro (prema Ustavu). Oporba u Narodnoj skupštini, budući da je bila vrlo blizu potrebnog izbornog praga, vjerojatno je mogla sama pokrenuti NKD. Ili u nedostatku toga, mogli su odlučiti sudjelovati u NCA-u koji je pozvao Maduro. Ali onda, ovo je demokratski proces i čini se da to ne spada previše u njihov preferirani način rada - preveliki gubitak kontrole. Ali ovaj Madurov postupak dokaz je njegove predanosti demokratskim načelima, IMHO. Da je diktator, mogao bi vrlo lako raspustiti NA, zatvoriti vladine institucije, ukinuti Ustav, jednostrano ukinuti zakone koji mu se ne sviđaju (slično kao što je Carmona učinio tijekom kratkog mandata svog državnog udara), prozvati vojska, proglasiti izvanredno stanje. Ali umjesto toga, što on radi? On poziva na Ustavotvornu skupštinu — pokušava povećati sudjelovanje naroda, a ne ograničiti ga. Rekao bih da je dokaz ne samo njegovih demokratskih instinkata, već i njegove ljudskosti. Dakle, svaka mu čast na tome.

            Što se tiče ljudi kojima je zabranjen pristup javnim dužnostima bez, po vašem mišljenju, odgovarajućeg postupka. Prema venezuelanskom zakonu, glavni nadzornik ovlašten je pokretati istrage i izricati kazne i novčane kazne. Postoji i žalbeni postupak. U krajnjem slučaju, vaš se slučaj može iznijeti pred TSJ. Ovaj zakonski postupak propisan je venezuelanskim zakonom. Ne NAŠ zakon, NJIHOV zakon. Čini se da pokušavate procijeniti njihovu pravnu praksu prema našoj. Oni imaju pravo na vlastite zakone. I čini se da su ti zakoni vjerno poštovani u slučajevima o kojima je ovdje riječ. Bilo bi teško procijeniti je li u procesu bilo neke pojedinačne korupcije ili pristranosti bez detalja. No, čini se da nema sumnje da je, institucionalno gledano, proveden zakonom propisani proces. Nije kao da je Maduro, navodni "diktator", proizvoljno donio neki zakon po naredbi posebno osmišljen kako bi zabranio određene ljude. Čini se da je propisani postupak proveden točno onako kako je propisano venezuelanskim zakonom.

            Sada, naravno, nisu samo Capriles i Lopez. Ima ih i među opozicijom. Ali čini mi se, koliko ja mogu reći, ne postoji niti jedan slučaj gdje nema barem neke povezanosti s nasilnim činovima, djelima protiv vlasti, korupcijom i drugim zločinima. U slučaju Lopeza i Caprilesa nema sumnje da su bili aktivni sudionici (srećom) kratkotrajnog državnog udara u Carmoni. I nije tajna da su obojica bili uključeni u organiziranje nasilnih prosvjeda — guarimbasa, kako ih zovu — koji su se pokazali smrtonosnima. I to ima smisla jer je u skladu s onim što je cijelo vrijeme bio njihov način rada. Ne poštuju demokratski proces i čini se da su spremni poremetiti društvo na bilo koji način ako će to unaprijediti njihovu stvar. (Naravno, pouzdali bi se u glasovanje ako bi mislili da će im to upaliti — ali u biti će to učiniti „na bilo koji način” ako budu morali — barem to pokazuje njihova evidencija .) Ali jedan od razloga zašto ne smatram da je ovo (slučajevi protiv njih) kampanja selektivne provedbe temeljena isključivo na idejama koje oni zastupaju, je to što ljudi koji su naizgled čisti, koji također dijele njihova stajališta, kao što je npr. Henri Falcon, na primjer, nisu potisnuti. A posebno kad uzmete u obzir Falconov slučaj, on je nedvojbeno predstavljao najjačeg kandidata kojeg je oporba mogla ponuditi, ako ništa drugo, zahvaljujući činjenici da se smatrao umjerenim, da je imao chavističku pozadinu i da se nije diskreditirao u očima mnogih ljudi koji bi inače mogli biti pristaše vlade, zbog povezanosti s državnim udarom i uličnim nasiljem itd., te bi stoga imali potencijal za širu privlačnost. Zapravo, neke ankete prije nedavnih izbora pokazivale su da je opozicija nije bojkotirala, da je imao potencijal da bude ujedinjujuća snaga, pa čak i dobre šanse za pobjedu. Ne razumijem zašto bi vlada odlučila potisnuti neke oporbene figure, a ostavila slobodu da kandidira jednog kandidata koji je nedvojbeno imao najveću privlačnost. Ni u jednoj "diktaturi" koja zaslužuje to ime, ne bi se prepustili takvom izazovu. Previše riskantno. Pogledajte samo, recimo, Pinocheta u Čileu, samo jedan primjer s vrha, okupio je sve na vidiku koji bi se čak i izdaleka mogli smatrati prijetnjom, studente, intelektualce, naravno, radničke vođe, itd. mučeći i ubijajući tisuće. Sad, TO JE diktatura. (U slučaju da vam treba pomoć u vizualizaciji kako netko izgleda.) I naravno, SAD ga je volio zbog toga, pomagao je koliko god je mogao - jer, dobro, svi znamo koliko se SAD zalaže za demokratske vrijednosti, pravo? I to je, naravno, razlog zašto su toliko zabrinuti oko uvođenja "demokracije" u Venezuelu - kroz promjenu režima ako je potrebno. lol Čini se čudnim da bi ova očita ironija pobjegla tolikom broju ljudi.

          • Jason
            Lipnja 11, 2018 na 15: 36

            donkihotski1; Pametniji si od predsjednika kojeg braniš, priznajem ti, ali potpuno slijep.
            Ako je predsjednik Trump odlučio prošetati TSJ u SAD-u s fašističkim pristašama nakon što su republikanci izgubili većinu svojih mjesta u Kongresu, a onda je taj isti TSJ iznenada našao problem s rezultatima koji je spriječio drugu stranku od super većine, biste li razmislili ovo je slučajnost???? Ovo je posao koji obično obavlja CNE??? Također do danas nije provedena nikakva istraga da se utvrdi ima li dokaza za ono što nazivate nepravilnostima??? Također još jedna zanimljivost također nije bilo novih izbora za države bez predstavništva??? Vau??? kako se ovo događa??? Daje af@ck tko je zastupljen, a tko nije. Još nešto što ste rekli je zbunjujuće. Vama ako je netko osuđen za nepravilnosti bez istrage, u redu je nakon 6-8 mjeseci čekanja SUSPENDIRATI CIJELI NA da konačno prisegne.. Pa svima je postalo jasno da su optužbe samo lažne.
            A da je CNE doista bio toliko zabrinut ili da ste vi imali istu odluku, NCA i predsjednik "Maduro" (nakrodiktator sa šestim stupnjem obrazovanja) ne bi prisegnuli do danas. Proizvođači glasačkih strojeva javno su bez sumnje i s dokazima rekli da su brojke koje je proizveo CNE prenapuhane za NCA izbore (lažni izbori)
            Gledajte, vi tvrdite da je oporba ta koja je antidemokratska kada Maduro poništi opoziv, suspendira Narodnu skupštinu i zamijeni je skupštinom punom članova njegove obitelji, uključujući njegovu suprugu?? O da, to je nepristrana neovisna izmišljena grana vlasti, zar ne? I da, izgovor za sve ovo je zato što oporba čini sve što je moguće da vrati neovisnu diobu vlasti i da ima slobodne i poštene izbore. Oslobodite ljude kojima se ne sudi za zločin i omogućite humanitarnu pomoć siromašnima koji pate od užasnih ekonomskih uvjeta.
            Hoćete govoriti o nepravilnostima tijekom vaših lažnih izbora? što kažete na domovinsku iskaznicu koja se dijeli navijačima koji su glasali kako bi mogli jesti hranu ispred glasačkih kabina?? ha?
            Maduru će se uskoro suditi za zločine protiv čovječnosti zbog izvješća koje je proveo UN u kojem je upleten u više od 6,000 pogubljenja bez suđenja i preko 18,000 XNUMX slučajeva silovanja, otmica i mučenja. Pročitali su ovo izvješće prije otprilike tri tjedna tijekom sastanka u OAS-u. Svima je bilo muka čuti optužbe i izvješća. Odvratno.

          • Jason
            Lipnja 12, 2018 na 12: 43

            Suoči se s tim Quixotic1. Postoji vrlo jasna evidencija opozicije koja pokušava svakom nenasilnom i mirnom akcijom vratiti demokraciju od skupine neobrazovanih fašista koji dilaju drogu. Na svakom koraku koji konačno uključuje namještanje glasova, čavisti su to učinili nemogućim. Oni su poništili (suspendirali, lišili ovlasti, koji god lažni izraz želite koristiti) Narodnu skupštinu i zamijenili je prvo TSJ-om, a sada NCA-om. Obje grupe nisu izabrane nego postavljene od strane nitko drugi nego pogađate. Predsjednik Madburro. TSJ su imenovali tadašnji članovi NA koji su odlazili (Madburro lakeji) posljednja dva tjedna prosinca. NCA su imenovani tajnim glasanjem (LOL) i ljudi su imali izbor između jednog chaviste ili drugog chaviste, još jedne loše šale za nevjerojatno glupe da glasaju. Državni službenici koji nisu mogli dokazati da su glasovali u ovoj laži ostali su bez posla. Narod Venezuele glasao je prije ove lažne prijevare s više glasova protiv NCA-a nego što je Maduro navodno dobio na prošlim izborima. Izašao je proizvođač glasačkog stroja i nazvao rezultate lažnima.
            Postoji očigledan nedostatak izbora za venezuelanski narod u Venezueli. I nijedan bauk SAD nije odgovoran za ukidanje demokracije. Vaš 16-godišnji dvodnevni udar koji koristite za demoniziranje opozicije. Koliko ih je umrlo u ovom puču? Je li to bilo više ili manje od studenata ili djece ubijenih prošle godine jer su pokušali iskoristiti svoje pravo na prosvjed?
            Tvrdite da su svi oporbenici bili aktivni u ovom puču. Koliko ih je otišlo u zatvor??
            Kada će ova noćna mora završiti? Kako će šestorazredni diktator popraviti ekonomiju? IMATE LI neki odgovor za patnju Venezuelanskog naroda osim upiranja prstom kao djeteta i okrivljivanja CIA-e za to što Madburro ne zna ništa o ekonomiji???
            Ako nemate odgovore kako popraviti državu, predlažem vam da ludujete negdje drugdje.

          • donkihotski1
            Lipnja 15, 2018 na 08: 21

            Jason: Nisam očekivao da će se tema nastaviti inače bih odgovorio ranije. Ali samo želim istaknuti nekoliko stvari.

            Jedna stvar je da oporba uvijek ismijava Madura zbog njegovog porijekla, za koje osobno mislim da je elitističko. Mislim, radije bih imao nekoga u uredu s takvim iskustvom nego recimo korporativnog odvjetnika (kao Nixon, na primjer)... nekoga tko je predobro povezan sa sustavom.

            RE: mjesto sudaca TSJ-a — AG Luisa Ortega Diaz tvrdila je u intervjuu u lipnju 2017. da "nije sudjelovala" u procesu odabira u to vrijeme — iako bi to spadalo pod njezine uobičajene odgovornosti. Kazala je i da je “upozorila da je proces loše odrađen”.

            Ali ju je gotovo odmah opovrgao ombudsman i predsjednik MRC-a Tarek William Saab, koji je izjavio: “Glavni državni odvjetnik nije izrazio nikakvo mišljenje, bilo pismeno ili usmeno, protiv ovog postupka odabira. Ni protivno mišljenje, ni zabrana i to je arhivirano i javno je poznato”. Dalje je rekao: "Da je postojao, dokaz bi ostao u arhivi Moralnog republikanskog vijeća kao zapis tog sastanka",

            Druga stvar je fotografija koja je osvanula u javnosti s njenog Twitter naloga uz natpis: “U Narodnoj skupštini predaja liste i evidencije kandidata za suce TSJ”,

            Čini mi se da je ovdje uhvaćena u pogrešnom iskazu činjenica. Potom je godinu i pol kasnije (lipanj 2017.) ustvrdila da je bilo "nepravilnosti" u rasporedu sudaca. Ali činjenica da je tvrdila da nije bila uključena u proces, iako se čini da dokazi upućuju na suprotan zaključak - ima tendenciju potkopati njezin kredibilitet u vezi s tim.

            Još nešto što bih istaknuo je da se ideološki pogled na sud gotovo nije promijenio. Bio je pro-vladin/pro-chavista i prije i nakon što su novi suci zasjeli. Dakle, ne znam kako bi to trebalo predstavljati neki veliki potez moći od strane Madura.

            Također, kritizirala je sazivanje Ustavotvorne skupštine bez prethodnog održavanja konzultativnog referenduma kao neustavno. Ali opet, čak i ona priznaje da je to više implicirano nego izričito navedeno. (Očito pošteno čitanje zakona ukazuje na to da postoji nekoliko načina da se pokrene proces - izvršna vlast to može učiniti, NA ili referendumom.) Čini se da je TSJ pristao na to doslovnije tumačenje. A budući da je TSJ, sviđalo se to nekome ili ne, ultimativni pravni arbitar u Venezueli, Maduro, pokrenuvši proces kako je to učinio, nije djelovao proizvoljno ili po naredbi, već u granicama zakona.

            Još jedna stvar, čini se da mislite da male stvari o tom "16-godišnjem dvodnevnom državnom udaru" nisu ništa strašno... kao da bismo to jednostavno trebali otpuhati i pustiti da prošlost ostane prošlost. Ali mislim da je to jako velika stvar. I ako se slažete s tim, pa, možda niste principijelni zagovornik demokratskih vrijednosti kao što tvrdite da jeste. A možda ovdje pokazujete svoje pravo lice?

            Dio problema je u tome što je puno tih ljudi još uvijek na slobodi, potpuno se ne kaju, i nastavljaju predstavljati prijetnju. Već sam spomenuo Caprilesa i Lopeza i njihovu umiješanost u državni udar 2002., kao i nasilne ulične prosvjede u novijim godinama. U slučaju Lopeza, njegovo uhićenje 2014. imalo je veze sa zavjerom pod nazivom “La Salida”, “Izlaz”, koja je bila namijenjena rušenju vlade. Antonio Ledezma, još jedan sudionik državnog udara 2002. godine, bio je uključen u ono što je postalo poznato kao "plavi puč" dio dokaza za koji je bilo skriveno oružje, uključujući molotovljeve koktele, eksplozive nalik na granate i gas maske. A Lopez, Ledezma i još jedna zavjerenica iz 2002., Maria Corina Machado, također su potpisali dokument za “nacionalnu tranziciju” — očito prethodnik i za državni udar, u ovom slučaju zahvaljujući, posebno, Lopezovim američkim vezama, jednom u u što su SAD bile teško upletene. Ovdje u SAD-u te ljude prikazuju kao miroljubive zagovornike promjena i progonjene političke zatvorenike, gotovo svece. Ali kao što vidite, stvarnost je nešto sasvim drugo — MLK/Gandhi oni nisu.. A kad im se zabrani politička dužnost, to je razlog za to, ne zbog njihovog političkog izražavanja — nego zbog pobune i nasilje. Kao što je ranije spomenuto, možete zamisliti što bi im se dogodilo da počine nešto slično ovdje u SAD-u. Kao što sam rekao, sumnjam da bi sada uopće udahnuli.

            A jedna stvar za koju se čini da kod vas čak i ne bilježi bljesak radara je umiješanost SAD-a. Američke nevladine organizacije poput USAID-a i NED-a, za koje je dobro poznato da služe kao paravan za ono što je prethodno bila ekskluzivna oblast CIA-e sve dok početkom 80-ih nisu počele povjeravati mnoge od tih aktivnosti (nevladinim organizacijama), potrošile su milijune u Venezueli , usmjeravanje novca desničarskim oporbenim skupinama kao što je Machadov Sumate, samo jedan primjer. (A s obzirom na njezine dosadašnje rezultate, bilo bi prilično teško to prikazati kao neku vrstu benigne aktivnosti "promicanja demokracije" - kako to vole eufemistički nazivati.) I ni riječi od vas o NAM. sankcije — i kršenje međunarodnog i domaćeg zakona, osim ako (u smislu domaćeg zakona) stvarno vjerujete da Venezuela predstavlja prijetnju sigurnosti SAD-a ROTFLMAO. Ne shvaćam kako je Obama mogao dati tu izjavu s jasnim licem. Apsolutno sramotno. Ali, naravno, ništa od ovoga vam nije važno. Čini se da se savršeno slažete s lažnim aktivnostima, kršenjem zakona i normi, međunarodnih i drugih. Mislim, trebali bismo jednostavno zaboraviti taj mali udar iz 2002., ponašati se kao da se ništa nije dogodilo, zar ne?

            Tužna stvar je što ljudi ne vide kako se njima manipulira. Razlog zbog kojeg sada usmjeravate svu ovu pozornost na Venezuelu je taj što vas se propagira da to učinite. Da se ovdašnji imperijalisti trenutno bave Hondurasom, na primjer, pričali biste o tome kako je on (Juan Orlando Hernandez) naslagao Vrhovni sud kako bi mu omogućio da zaobiđe ustav i kandidira se za još jedan mandat, kako je strijeljanje ljudi po ulicama, te kako je izborni proces čista prijevara (samo u ovom slučaju bi sve bila istina). No budući da im njegov režim odgovara i on služi interesima Washingtona, to se zapravo gura pod tepih. To je kao igra školjke, "gledaj ovdje, ne tamo." Vrsta demonizacije koju Chavez/Maduro dobiva rezervirana je samo za one koji su na nišanu imperijalizma.

            Naravno, ne postoji vlada na ovom planetu koja je postigla savršenstvo (pogotovo ne naša), a ni Venezuela nije iznimka. Postoje problemi. Izgubili su podršku na ljevici jer su previše popuštali neoliberalima, kao prvo. Ali obavili su izvanredan posao u održavanju neke vrste demokratske strukture unatoč tome što su bili pod opsadom neprijatelja, stranih i domaćih. Nosili su se s ekonomskom sabotažom od svojih oligarha i ekonomskim sankcijama iz SAD-a, i političkom sabotažom od MUD-a i nasilne pobune na ulicama - velikim dijelom, uz potporu SAD-a. I zato im pripisujem puno zasluga za ono što su učinili suočeni s naizgled nepremostivim izgledima.

            Što se tiče vašeg izvješća OAS-a, slažem se s vladom Venezuele kada ga nazivaju "farsom". Kao prvo, Almagro, koji je osobno naručio izvješće, poznati je mrzitelj bolivarske vlade. A skupinu takozvanih “međunarodnih stručnjaka” korištenu za sastavljanje izvješća imenovao je izravno sam Almagro. A zaključci panela temeljeni su na svjedočenjima prvenstveno desničarske oporbe i vodstva uličnog nasilja koje su istraživali. I nisu obavili ništa od svog istražnog rada iz same Venezuele navodeći navodnu "nesposobnost" da posjete Venezuelu, što god to trebalo značiti. I zapravo, Odbor žrtava Guarimba, skupina koja predstavlja žrtve nasilja iz 2014. i 2017., osudila je Almagra u prošlosti jer nije kritizirao rašireno nasilje protiv vlade i fokusirao se samo na izolirane incidente policije teška ruka. I naravno, svi znamo da OAS uglavnom odobrava sve što Washington želi. Dakle, znate, mogli biste iskoristiti to OAS izvješće da zapalite lijepu lomaču ako želite... barem bi onda poslužilo nekoj vrsti korisne svrhe.

          • Jason
            Lipnja 15, 2018 na 16: 45

            donkihotski1. Vi zapravo nemate odgovore na to kako će diktator sa šestom školom srediti državu, zar ne? Kažete da vam njegovo obrazovanje ne smeta, ali da će raditi u bolnici kao liječnik vaše djece, kladim se da biste imali VELIKI problem s tim. On jednostavno nije kvalificiran da vlada. A to nije elitistički. Njegov zdrav razum…..
            Imam vijesti za tvog mog neobrazovanog prijatelja. Vojni generali nemaju pojma kako rafinirati naftu. Nemaju pojma kako raditi električne elektrane. Pravi kvalificirani ljudi svakodnevno napuštaju zemlju u nepodnošljivim životnim uvjetima.
            Imam još vijesti za vas. Venezuela neće dobiti ekonomski rat. Ikad. Ikad. Nijedna osoba, uključujući Madura, nikada nije pohađala tečaj ekonomije. Razdoblje. A okrivljavanje nekog drugog stotine puta stvarno ili izmišljeno neće prikriti činjenicu da ne znate što radite.

            Ja sam veliki ljubitelj demokracije. Ne želim državni udar. Chavez je. Njegovi državni udari ubili su mnogo ljudi. Želim prave izbore u Venezueli. Onaj gdje državni službenici ne postavljaju strojeve. Bez zavjere. dokazano. Pročitajte članke. Tvorci su to rekli nakon lažnih izbora za NCA.
            U Venezueli jednostavno nema demokracije.
            Vojska, CNE, TSJ, AG i NCA svi su lojalisti Chavisti (fašisti). Vojska i CNE otvoreno se zaklinju na lojalnost Madburru. Mediji imaju pištolj uperen u glavu tako da ne mogu izvijestiti ništa stvarno poput stotina tisuća ljudi koji gladuju i napuštaju zemlju jer je vodi Pablo Escobar (Madburro). Collectivos Naoružana milicija noću hara ulicama otimajući i ubijajući ljude. Naoružana od strane vlade. Prošle su godine upali u NS i fizički napali zastupnike. Nitko nikada nije uhićen. Ovo ne ubija CIA, ovo je sve Madburro.
            JESTE SHVATILI SLIKU???? Vi podržavate mafiju. Ako ste predani socijalist, mogu to cijeniti, ali ovo nije borba. Ti ljudi nisu socijalisti. Oni su kapitalisti koji se pretvaraju da su socijalisti. Prestanite čitati Venezuelansku analizu i Telesur. To su lažne vijesti. Kao u Bagdadu kad su tenkovi UN-a bili točno ispred radija bi svima govorili da Irak pobjeđuje u ratu. Iskreno mislim da biste trebali otići u Venezuelu kako biste zapravo znali o čemu govorite.

    • Lulu
      Lipnja 5, 2018 na 12: 26

      A SAD? Što oni rade? Vi ste očito na strani imperijalističkih tlačitelja, a vjerojatno ne na strani venezuelanskog naroda. SAD su daleko ubojitiji i podmukliji jer ne dopuštaju čak ni imena opozicije na svojim glasačkim listićima.

      • Jason
        Lipnja 9, 2018 na 12: 59

        Ne znam što mislite pod “imperijalističkim tlačiteljima” morat ćete to elaborirati. U Venezueli nema gringosa koji nekoga tlače. Ako ljudi tamo i vide gringa, vjerojatno bi ga opljačkali, oteli i ubili. Ali ne zato što je gringo ili misle da je on kriv za njihove nevolje, već zato što nemaju novca da kupe hranu.
        Biste li to nazvali ugnjetavanjem ako bi vaša vlada poništila vašu životnu ušteđevinu za koju ste radili cijeli život i jedino što si možete priuštiti je državna CLAP torba da prehranite svoju obitelj? Što se tiče toga da su SAD ubojite, složit ću se s vama, ali oni u Venezueli ne ubijaju djecu na ulicama. To je Madurov posao.
        Međunarodni kazneni sud će suditi Maduru i osuditi vašeg dragocjenog vođu za više od 8,000 pogubljenja bez suđenja. 18,000 XNUMX slučajeva abritarne dencije koja uključuje mučenje, silovanje itd.

  9. nazadna evolucija
    Lipnja 4, 2018 na 22: 09

    Ako idete na korupciju, nazivate se autoritarnim. Ako pokušaš pomoći siromašnima, etiketiran si kao socijalist. Ako odbijete prodati svoje resurse multinacionalnim korporacijama, zovu vas komunistom. Stvarno ne možeš pobijediti.

    “Kada je oporba pobijedila na izborima za Nacionalnu skupštinu u prosincu 2015., nije imala program za rješavanje strašnih ekonomskih problema s kojima se zemlja suočava. Umjesto toga, donijeli su zakon o oprostu za nezakonite aktivnosti u koje su bili uključeni neki iz oporbe, poput trgovine narkoticima, izvršenja državnih udara i terorizma.”

    Dobro, sad razgovaramo. Ovi su se momci odmah prihvatili najvažnijeg posla – pomilovanja samih sebe. Njihov koncept "države" nije ono što je najbolje za ljude u cjelini, već koliko toga mogu opljačkati i pobjeći.

    • Jason
      Lipnja 9, 2018 na 13: 25

      Ti stvarno nemaš pojma o čemu pričaš, zar ne? Državni proračun Venezuele kontrolira samo jedna osoba. Vaš dragocjeni vođa bit će osuđen za zločine protiv čovječnosti koji uključuju ubojstva, silovanja, mučenja itd.
      Što se NA tiče, njima je oduzeta sva vlast prije nego što su ušli u zgradu. A oslobađanje ljudi koji su prosvjedovali protiv vlade za osnovne slobode ne znači da je NA loša. Imali su plan da poprave zemlju, ali prvo su htjeli vratiti demokratski poredak. Budući da su poništeni i zatim zamijenjeni prvo TSJ-om, a sada NCA-om, nikada nisu imali priliku isprobati bilo koju ideju koju su imali.
      Kako ide Venezuela, majmun bi mogao bolje voditi zemlju. Bez uvrede za majmune.

  10. FG Sanford
    Lipnja 4, 2018 na 18: 23

    Tijekom godina kružile su glasine da je Saudijska Arabija pribjegla pumpanju morske vode u neka od svojih naftnih polja. Ovo umjetno poboljšava stope ekstrakcije, a pretpostavljeni motiv je da se time prikrivaju sve manje rezerve. Nedavne nestašluke usmjerene prema Jemenu i Kataru možda su motivirane saudijskim planovima o neiskorištenim resursima. 'Petrodolar' pluta na moru saudijske proizvodnje nafte. Libija i Irak zaprijetili su prodajom nafte u drugim valutama. Iran to vjerojatno već radi. Postoji veliki interes za iskorištavanje potencijalnih rezervi Golanske visoravni, a prava na istraživanje očito je zaplijenjena od strane tvrtke Dicka Cheneya 'Genie Energy'. Ako se saudijske rezerve smanje, a drugi resursi ne budu razvijeni, glavni svjetski izvori bili bi Rusija, Iran i Venezuela. Njima bi se trgovalo izvan petrodolara. Po mom mišljenju, očuvanje hegemonije petrodolara je motiv iza napora da se ugrozi i destabilizira Iran i Venezuela. Obje su bile predmet spekulativne vojne intervencije. Vojna akcija protiv Sjeverne Koreje čini se malo vjerojatnom zbog blizine Rusiji i Kini. Ali nedavna geološka analiza cjelokupnih svjetskih rezervi “Elemenata rijetkih zemalja” procjenjuje se na 326 milijuna tona. Čudno je da je 216 milijuna tih tona u Sjevernoj Koreji. Očajnički želimo vješti dogovor sa Sjevernom Korejom, ali ne i s Iranom ili Venezuelom. Vjerojatno je dobro što Elementi rijetkih zemalja nisu denominirani u petrodolarima. Mislim da ne bismo mogli podnijeti rat na tri fronta. Ali...ako su sveznajući, svevideći planeri iza zavjese odlučili da je petrodolar stvarno u opasnosti, mogli bi se zadovoljiti s dva. Fronte, tj. Usput, je li netko vidio MBS u zadnje vrijeme?

    • KiwiAntz
      Lipnja 4, 2018 na 19: 19

      Vaše mjesto na FG-u, to je očuvanje američkog Petrodollar sustava, to je ključ ovdje i sve što morate učiniti je slijediti trag novca? Amerika koristi svoju vojnu moć da ukrade i osigura rezerve nafte u drugim zemljama, poput Bliskog istoka, jasno i jednostavno? Američki mentalitet i opravdanje za krađu ovih resursa je da je to "naša nafta u vašoj zemlji" i da ćemo je dobiti na bilo koji način koji nam je na raspolaganju? Dok druge zemlje poput Irana, Kine, Rusije i Venezuele aktivno zaobilaze dominaciju američkog Petrodolara i osporavaju status američkog dolara kao svjetske rezervne valute, Amerika daje sve od sebe u posljednjem pokušaju da se obračuna sa svima koji se suprotstave njihovoj hegemonističkoj tiraniji korištenjem Trgovinske sankcije (u svijetu, saveznicima i neprijateljima?), financijski bankarski terorizam i vojne prijetnje i orkestrirani državni udari ili regionalni ratovi za očuvanje statusa quo, ali oni znaju da je ovaj nepravedan sustav sada suočen s propašću i da će propasti i kolapsirati , Svijetu je dosta ratnohuškačkog SAD-a i pisanje o dedolarizaciji je već na zidu? Svi znaju da dolazi, kao noć za danom, svi osim obmanjujuće američke vlade?

      • mike k
        Lipnja 5, 2018 na 08: 23

        Prilično dobra analiza za kivija koji govori!

    • Joe Tedesky
      Lipnja 4, 2018 na 20: 36

      Pogledajte tko što ima i koliko čega ima.

      https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2244rank.html

      Nastavite gledati veliki scenarij za Venezuelu u našem geopolitičkom svijetu prirodnih resursa. Venezuela ima pune ruke posla i vidim da prikriveni svijet pod utjecajem Zapada okružuje Venezuelu kako bi Madurovo predsjedništvo učinilo najgorim. Ne umanjujem hegemonski gubitak, ali ukazujem na prividnu privlačnost Venezuele.

      Svi prirodni resursi trebaju biti u vlasništvu državnih ljudi. Prirodni resursi neke zemlje ne bi se smjeli prodavati nekoj vanjskoj tvrtki koja izgradnjom platformi za eksploataciju, dok stavlja vođu ili čelnike nacija prirodnih resursa u upravni odbor tvrtke s opremom za eksploataciju profitira. Privatizacija resursa jedne nacije je lopovluk počinjen nad zajedničkim dobrima, jasan i jednostavan. Sada mi recite da ovo nije socijalistička nacija, a ja ću vam samo odgovoriti: 'Znam. Kakva je tvoja voda?

    • Sam F
      Lipnja 4, 2018 na 20: 56

      Zanimljive informacije o NK izvorima elemenata rijetkih zemalja; netko je ovdje primijetio velika nalazišta litija u Afganistanu.
      "Petrodolar", ako nije mitske vrijednosti, osuđen je na propast zbog američkih ekonomskih ratova, i što prije, to bolje za sve nas.
      Kina kupuje naftu iz Venezuele i Irana i možda bi mogla intervenirati ugovorima kako bi obeshrabrila agresiju SAD-a.
      Priča se da se MBS nije pojavio od pucnjave u palači u travnju, što je zanimljiva situacija.
      Ali s obzirom da SAD planira pomoći KSA u genocidu u Jemenu, možda je on živ i ljut.

      • Toby McCrossin
        Lipnja 6, 2018 na 20: 12

        Kina se nije dobro ponašala prema Venezueli. Odbila je ponovno pregovarati o svom dugu s Venezuelom unatoč molbama Madurove vlade da to učini.

    • nazadna evolucija
      Lipnja 4, 2018 na 22: 41

      FG Sanford – Pitam se je li Dick Cheney dobio dopuštenje od sirijske vlade za Genie Energy ili je dopuštenje došlo od malih kriminalaca koji grabe zemlju, Izraelaca. Nekako sumnjam da bi Assad odobrio prava na istraživanje.

      Upravo sam jučer pročitao da su elementi rijetkih zemalja u izobilju po cijelom svijetu, da zapravo uopće nisu rijetki. To me iznenadilo, ali članak je rekao da je ono što je rijetkost količina zemalja koje su ih spremne proizvoditi (zbog zagađenja). Ne znam tko je u pravu.

      Mislim da bi zemlje koje su pretrpjele državni udar, bombardirane ili sankcionirane (Libija, Irak, Venezuela) bile vrlo sretne da prodaju u američkim dolarima. Ono zbog čega su se uznemirili bilo je to što su morali dopustiti stranim multinacionalnim tvrtkama u njihovoj zemlji da crpe svu njihovu naftu I uzmu većinu profita. Gadafi je tražio malo veći udio u prihodima od nafte kako bi osigurao svoj narod. To je bilo ne-ne. Sjećam se da sam čitao da su nekoliko dana nakon Gadafijeva “ubojstva” Francuzi i Britanci bili u Libiji pokušavajući osigurati poslove za Total i još neke britanske tvrtke.

      Dakle, mislim da je to kombinacija hegemonije američkog dolara i želje da strano korporativno vlasništvo nad naftom u zemlji.

      • vidovnjak
        Lipnja 5, 2018 na 03: 28

        SAD kontrolira međunarodno bankarstvo. Bankarstvo se oslanja na resurse. SVI RATOVI SU OKO RESURSA. SAD je podržao neke od najodvratnijih vladara/vođa/diktatora koje je svijet ikada vidio, u kojem slučaju ima ZIP veze s “idealizmom”.

        Jedan iz Forbesovog klana izjavio je ranih 70-ih da bi SAD trebao potrošiti tuđu naftu prije nego što potroši vlastitu: i to iz klana kapitalizma (koji zagovara, u biti, nacionaliziranu naftu).

        Također: ŽIVOTINJE SU VARALICE; LJUDI SU ŽIVOTINJE (i, ako naplaćujete u ljudskoj oholosti, oni su očigledni predvodnici u praksi prijevare [Madison Ave/USG- hvala puno Edward Bernays]).

        • Kiwiantz
          Lipnja 5, 2018 na 07: 06

          Molim te, nemoj vrijeđati jadne životinje? Životinje žive u ravnoteži s prirodom, uzimaju samo ono što im je potrebno, iz nagona za preživljavanjem i nikada ne djeluju iz zlobe? Usporedite to s ljudima koji ubijaju i iskorištavaju vlastitu vrstu zbog pohlepe i uništavaju okoliš do te mjere da se svaka životinja na Zemlji, uključujući ovu ljudsku životinju suočava s izumiranjem zahvaljujući klimatskim promjenama? Ljudi mogu naučiti nešto od životinja?

          • mike k
            Lipnja 5, 2018 na 08: 29

            Više bi ljudi trebalo pročitati izvrsnu knjigu Derricka Jensena, Mit o ljudskoj izuzetnosti. Životinje, pa čak i biljke, imaju puno više pameti nego što bi ljudi obavijeni ohološću htjeli priznati.

  11. mike k
    Lipnja 4, 2018 na 17: 44

    Venezuela ima jedan veliki problem - NAFTU. Ako imate nešto što američka mafija želi, onda ste na njihovoj listi za odstrel. Pročitajte Perkinsovu knjigu Confessions of an Economic Hitman i znat ćete sve što trebate znati o SAD-u i Venezueli.

  12. Stephen P
    Lipnja 4, 2018 na 17: 10

    Koliko je američkih novinara otišlo u Venezuelu i pošteno izvijestilo o "nestašicama"? Abby Martin jest

    https://www.youtube.com/watch?v=YUYWrPiUeWY

  13. Realista
    Lipnja 4, 2018 na 16: 43

    Kako Amerika ne bi degenerirala u drugu Venezuelu, DHS nam je pružio ovu novu uslugu:

    https://www.zerohedge.com/news/2018-06-04/department-homeland-security-compiles-list-all-bloggers-journalists-social-media

    "Ministarstvo domovinske sigurnosti upravo je objavilo da namjerava sastaviti sveobuhvatan popis od stotina tisuća "novinara, urednika, dopisnika, utjecajnih osoba na društvenim mrežama, blogera itd.", i prikupiti sve "informacije koje bi mogle biti relevantne" o njima .”

    Zar se već ne osjećate sigurnije?

    • mike k
      Lipnja 4, 2018 na 17: 40

      Osjeća se puno udobnije, ali ne u smislu sigurnosti. Osim ako boravak u zatvoru ne smatrate "sigurnim".

    • Preskoči Scotta
      Lipnja 7, 2018 na 07: 29

      Vidimo se na kampu preodgoja!

  14. Realista
    Lipnja 4, 2018 na 16: 17

    Jasno, mišljenje Washingtona je da bi svaki svjetski vođa trebao biti imenovan od strane predsjednika Sjedinjenih Država i služiti po vlastitom nahođenju. Potvrđivanje takvih imenovanja od strane ludog Kongresa, koji se ne može ekspeditivno nositi čak ni s federalnim sudačkim položajima, bila bi još jedna avantura sama po sebi. Sada razumijete zašto Putin želi odabrati američkog predsjednika.

    • strgr-tgther
      Lipnja 4, 2018 na 20: 50

      Putin ga je već izabrao. I ovo je ono što dobivamo. Obama je posvuda ukidao sankcije, pogledajte Kubu i Iran, itd... nikako ne bi on (ili Hillary) dopustio sankcije zemlji poput Venezuele. A sada su se sankcije vratile na Kubu. (omg)

      • Realista
        Lipnja 5, 2018 na 00: 34

        Mi ostali ovdje raspravljamo o stvarnom svijetu, a ne o vašoj imaginarnoj zemlji mašte.

        OBTW, morate naučiti razlikovati sarkazam od obmane.

      • vidovnjak
        Lipnja 5, 2018 na 03: 38

        "Nikako ne bi on (ili Hillary) dopustio sankcije zemlji poput Venezuele"

        Jeste li toliko neupućeni da vjerujete da je Hillary na neki način vjerovala u demokraciju? (osoba koja je, kao na vrhu DNC-a, nadgledala namještanje predizbora američkih demokrata 2016.?)

        Obama proglasio Venezuelu prijetnjom američkoj nacionalnoj sigurnosti
        https://www.huffingtonpost.com/2015/03/09/obama-venezuela_n_6831890.html

        Clintonovi e-mailovi otkrivaju izravnu američku sabotažu Venezuele
        https://www.telesurtv.net/english/news/Clinton-Emails-Reveal-Direct-US-Sabotage-of-Venezuela-20160726-0041.html

        Pominjanje Putinova imena čini da zvučite kao još jedan budala Russia Gatea.

        Obama je ukinuo sankcije Kubi (iako je to doista imalo ikakvog konkretnog poticaja – nije) kao politički udarac za rastanak. Je li to ikada bilo u njegovoj "platformi" prije kraja njegova mandata?

    • Anastasia
      Lipnja 5, 2018 na 08: 59

      Zašto bi Putin izabrao njega? I sam Putin je rekao da kakva god predizborna obećanja dali, i koliko god bila iskrena, čim stupe na dužnost, UVIJEK JE ISTA POLITIKA. Rekao je to prije nekoliko godina, prije ovih izbora. Većina europskih čelnika govori isto. Zvuči kao čovjek koji se želi miješati u američke izbore? Jednostavno ne mogu vjerovati da postoje ljudi koji vjeruju u ovu glupu priču o ruskom uplitanju

      • Realista
        Lipnja 6, 2018 na 06: 08

        Što ti nije jasno o sarkazmu? Rugao sam se idiotima koji tvrde da se Putin umiješao u američke izbore i nekako natjerao Trumpa američkom narodu.

  15. Drew Hunkins
    Lipnja 4, 2018 na 16: 16

    Čak su i neka moja braća s američke ljevice pomalo u zabludi o Venezueli.

    Washingtonski imperijalisti uveli su drakonske sankcije Venezueli zbog njezinog neovisnog kursa. Teškoće koje doživljava većina običnih ljudi nisu nešto što Bolivarska revolucija namjerno pokreće protiv vlastitog naroda. Bijeda i nesigurnost hrane uglavnom su posljedica odbijanja Washingtona da prihvati neovisnu naciju na zapadnoj hemisferi, ergo, washingtonski imperijalisti zajedno s korporativnim glavnim medijima okružuju i praktički embargo Venezuelu, a zatim zapadnoj publici daju iskrivljenu sliku onoga što se uistinu događa .

    Chavez i sada Maduro admin usvojili su i potaknuli politike za povećanje poljoprivrede i domaće proizvodnje hrane. Ovi napori mogu biti teški zbog prošlosti oslanjanja na gospodarstvo temeljeno na nafti.

    Većina nezadovoljnih prosvjednika u Caracasu koje stalno viđamo u američkim medijima općenito su djeca fakultetske dobi iz relativno imućne više srednje klase koja je uglavnom bijela i negoduje zbog rastuće političko-ekonomske moći većinskih manjinskih mestiza, itd. potonji su bili ugnjetavani i iskorištavani desetljećima, Bolivarska revolucija ih pokušava osnažiti, to je Madurov neoprostiv grijeh u očima washingtonskih moćnika koji nikada nisu dopustili neovisnoj državi na zapadnoj hemisferi da zacrta svoj smjer bez ozbiljnog uplitanja najveći hegemon kojeg je svijet ikada upoznao.

    Administrator Madura nije savršen i usput će pogriješiti, ali u ovom teškom vremenu potrebna im je potpora američke ljevice više nego ikada.

    • mike k
      Lipnja 4, 2018 na 17: 42

      Što je ostalo?

      • Drew Hunkins
        Lipnja 5, 2018 na 10: 55

        Istina, sitan je. Mislio sam na nedavni članak inače izvrsnog Nathana Robinsona. Prije nekoliko tjedana napisao je članak o Venezueli koji je u najboljem slučaju bio iskrivljavanje. Robinson je inače fantastičan.

    • Sam F
      Lipnja 4, 2018 na 21: 35

      Čini se da je Venezuela dobar test propagande američke oligarhije, tiranije i ratnog huškanja.
      SAD gradi snage u Kolumbiji za napad i uključen je u veliko petljanje izbora tamo.
      Uistinu, američka vlada, korumpirana od strane oligarhije, već dugo posvuda ima korumpirane namjere.
      Ugovor o obrani s Rusijom ili Kinom svakako bi bio poželjan.
      Civilizirani svijet sada mora "zauzdati" tiranski SAD.

    • vidovnjak
      Lipnja 5, 2018 na 03: 40

      Ono što im je potrebno jest da se SAD prestane miješati (kao što bi trebao činiti [najviše radi] svugdje drugdje). Jednom kada počnete promicati miješanje, otvarate vrata SVIMA da se miješaju: ljudi bi to trebali shvatiti kroz razne subverzije koje provode "NVO-i".

      • vidovnjak
        Lipnja 5, 2018 na 04: 14

        Iako NE govori o Venezueli, ovaj članak Tonyja Cartaluccija uglavnom oslikava CIJELU sliku o tome kako se te stvari odvijaju:

        https://landdestroyer.blogspot.com/2018/06/us-regime-change-and-its-armies-of.html

        “Zasad – zapadni mediji kontroliraju narativ u zemljama poput Tajlanda koje nemaju vlastite medije na engleskom jeziku da ispričaju drugu stranu priča koje ljudi poput Jamesa Buchanana i Guardiana namjerno izostavljaju – nekažnjeno nagrađujući nepoštenje pred međunarodnom publikom. “

        • nazadna evolucija
          Lipnja 5, 2018 na 05: 39

          Vidilac – wow! Hvala na objavi.

          • vidovnjak
            Lipnja 5, 2018 na 07: 06

            Još jedna stvar za dodati je da CIA-ine/Haspellove aktivnosti u Tajlandu (https://www.theatlantic.com/international/archive/2018/03/gina-haspel-black-site-torture-cia/555539/) dogodilo se za vrijeme vladavine Thaksina Shinawatre. Jasno je da je Shinawatra bio naklonjena marioneta SAD-a/CIA-e. Tajlandska vojska ga je pobjegla s dužnosti; čini se, prema Cartiluccijevom članku, da tajlandska vojska nije baš pod američkom kontrolom jer su američke snage koje se miješaju u igri kako bi svrgnule Prayut Chan-o-cha: https://journal-neo.org/2018/05/11/us-regime-change-targets-thailand/

            Opet, ove informacije su dane za bolje razumijevanje snaga koje se primjenjuju u Venezueli: kako se zapadni mediji koriste za iskrivljavanje informacija; kako se nevladine organizacije koriste za potkopavanje narodnih vlada koje nisu podređene zapadnim diktatima.

            Takva guranja također mogu biti kako bi se kosturi zadržali u ormaru. Kada zapadni mediji ne mogu kontrolirati informacije koje dolaze iz zemlje, tada je ta zemlja u stanju prezentirati osuđujuće informacije (i da nema neovisnog izvještavanja, internet nikada ne bi bio viđen od strane općeg stanovništva Zapada).

  16. Joe Tedesky
    Lipnja 4, 2018 na 16: 12

    Zaista cijenim ovaj članak jer razjašnjava nekoliko stvari. Svaki dan vidim članke koji tvrde da je Madurova vlada korumpirana komunistička vlada. Uvijek vidim američke novinske kuće kako slave Madurovu posrnulu ekonomiju kao dobar primjer socijalizma kao neuspjeha.

    Ono što sam oduvijek mislio jest, bez obzira na to što te strane vlade predstavljaju, da SAD treba gledati svoja posla i držati se podalje od suvereniteta tih stranih država. Evo ideje koju bi SAD mogle implementirati, izvoziti Muellera u Venezuelu, a onda da vidimo može li riješiti problem Venezuele vanjskim vladinim uplitanjem.

    • Drew Hunkins
      Lipnja 4, 2018 na 16: 24

      Sjajan komentar Joe.

      Nijedna socijalistička vlada ili čak nominalno socijalistički orijentisani administrator NIKAD nije bio u stanju samostalno zacrtati vlastiti put BEZ uplitanja washingtonskih militarista-imperijalista. Bilo da je riječ o Čileu i Allendeu, Brazilu pod Goulartom, Gvatemali i Arbenzu, Kubi pod Castrom i nekoliko drugih koje trenutačno zaboravljam — čim su izrazili interes za nacionaliziranjem nekih eksploatacijskih industrija koje podržava Zapad ili su stali na nogu regionalne imperijalne ambicije ili pružanje populističkih ekonomskih reformi koje su predstavljale prijetnju dobrog primjera drugim potlačenim ljudima na Karibima, u Srednjoj ili Južnoj Americi; to je uvijek kada uznemiravanje od strane washingtonskog establišmenta moći upadne u visoku brzinu.

      • Joe Tedesky
        Lipnja 4, 2018 na 21: 12

        To je kao da jedan susjed okrene djecu drugih susjeda protiv njih, zatim skandalizira dobro ime ovog susjeda i izazove razvod, kuća ide po besplatnoj cijeni, a susjed koji je potaknuo svoje susjede na propast sruši kuću da stavi GMO vrt . Stalno se događa gdje god idu demokracija i sloboda SAD-a.

        Dobar komentar Drew. Joe

      • Preskoči Scotta
        Lipnja 7, 2018 na 07: 25

        Mossadegh je izbačen iz Irana iz istog razloga. Nacionaliziranje profita od vlastitih prirodnih resursa za poboljšanje života građana je razlog za trenutnu demonizaciju. Venezuelu će nastaviti udarati dok ne puste svoj novac od nafte.

    • Realista
      Lipnja 4, 2018 na 16: 24

      Pa, američka moćna elita potpuno je nesposobna riješiti probleme s kojima se suočavaju Sjedinjene Države i njihovi građani (zapravo, uvijek ih pogoršavaju), pa su se dobrovoljno javili da svoje iznimne usluge prošire na ostatak svijeta. Silno velikodušno, zar ne? Nema čak ni potrebe pitati ove dobročinitelje za njihov doprinos. Takav dogovor.

    • vidovnjak
      Lipnja 5, 2018 na 03: 45

      Pisao sam nekoj velikoj zapadnoj novinskoj agenciji žaleći se da uvijek nakrivo izvještavaju o Venezueli, nazivajući “Chaveza” socijalističkim, da bi to isto trebali primijeniti na sve druge vođe: u to vrijeme to je bio GW Bush – pitao sam zašto se ne pozvati na njegovu administraciju kao “desnu” ili “kapitalističku”? Ovdje leži savršen primjer onoga što nam je Robert Parry govorio, da nam MSM laže putem izostavljanja.

      • vidovnjak
        Lipnja 5, 2018 na 04: 16

        Uf, mislio sam objaviti ovaj odgovor ovdje (a ne gore):

        Iako NE govori o Venezueli, ovaj članak Tonyja Cartaluccija uglavnom oslikava CIJELU sliku o tome kako se te stvari odvijaju:

        https://landdestroyer.blogspot.com/2018/06/us-regime-change-and-its-armies-of.html

        “Zasad – zapadni mediji kontroliraju narativ u zemljama poput Tajlanda koje nemaju vlastite medije na engleskom jeziku da ispričaju drugu stranu priča koje ljudi poput Jamesa Buchanana i Guardiana namjerno izostavljaju – nekažnjeno nagrađujući nepoštenje pred međunarodnom publikom. “

        • Joe Tedesky
          Lipnja 5, 2018 na 09: 04

          Seer, hvala na dijeljenju, i sjajno je naći druge poput tebe koji stvari vide onakvima kakve jesu, a ne još jednog prevarenog vjernika u izmišljenu stvarnost. Joe

Komentari su zatvoreni.