Sirijsko sektaško krvoproliće koje potiču SAD

Dijeljenja

Obamina administracija pomogla je potaknuti sukob u Siriji koji je neizbježno prerastao u sektaško krvoproliće, što je nepromišljena strategija koju je forsirala bivša državna tajnica Hillary Clinton, kako objašnjava Gareth Porter.

Gareth Porter

Glavna kritika američke politike u Siriji dugo je bila da je predsjednik Barack Obama trebao upotrijebiti američku vojnu silu ili agresivniju pomoć u naoružanju kako bi ojačao oružanu opoziciju predsjedniku Basharu al-Assadu. Jednostavan odgovor je da je cijela ideja da je postojala održiva neekstremistička sila koju je trebalo ojačati mit – iako mit kojeg se određene političke figure u Londonu i Washingtonu odbijaju odreći.

Ali pitanje o kojem se trebalo raspravljati je zašto je Obamina administracija pristala na financiranje i opskrbu skupine neugodnih sektaških oružanih skupina od svojih saveznika za svrgavanje Assadovog režima.

Američka državna tajnica Hillary Clinton sastaje se sa saudijskim kraljem Abdullahom u Rijadu 30. ožujka 2012. [Fotografija State Departmenta]

Američka državna tajnica Hillary Clinton sastaje se sa saudijskim kraljem Abdullahom u Rijadu 30. ožujka 2012. [Fotografija State Departmenta]

To američko prešutno pristajanje uvelike je odgovorno za užasno krvoproliće koje je sada ubilo čak 400,000 Sirijaca. Što je još gore, još uvijek nema načina da se rat okonča bez ozbiljne prijetnje sektaške odmazde protiv gubitnika.

Obamina administracija snosi odgovornost za ovaj zločin, jer je mogla spriječiti Tursku, Katar i Saudijsku Arabiju da pokrenu svoj bezumno avanturistički rat u Siriji. Nitko od njih nije to učinio iz očajničke potrebe; bio je to rat izbora u svakom slučaju.

I svaka od tri države dio je američkog sigurnosnog sustava na Bliskom istoku, pružajući vojne baze NATO-u ili Sjedinjenim Državama i ovise o američkoj potpori za svoju sigurnost.

Ali umjesto inzistiranja da ta tri sunitska saveznika preispitaju svoje mogućnosti, Obamina administracija dala je zeleno svjetlo na konferenciji u Rijadu krajem ožujka 2012. za nastavak naoružavanja onih koji žele zamijeniti režim, ostavljajući Sjedinjene Države tobože slobodnima biti mirotvorac.

Kao što je državna tajnica Hillary Clinton rekla na konferenciji u Rijadu: "Neki će moći učiniti određene stvari, a drugi će učiniti druge stvari."

Sjeme sektaštva

Političari odgovorni za Siriju trebali su znati da je sjeme nasilnog sektaškog sukoba već posađeno u Siriji ranim 1980-ovima i da je ovaj rat od početka bio duboko zaražen sektaštvom. Znali su da je Assadov režim vladao od početka željeznom rukom prvenstveno radi zaštite interesa alavita, ali i radi zaštite kršćanske i druške manjine od sunitskog sektaštva.

Sirijski predsjednik Bashar al-Assad ispred plakata svog oca Hafeza al-Assada.

Sirijski predsjednik Bashar al-Assad ispred plakata svog oca Hafeza al-Assada.

Frakcija zabranjenog Muslimanskog bratstva sa sjedištem u Hami prihvatila je odlučno sektašku liniju prema alavcima, ne samo što se ba'athistička vlada odnosila kao "režim odbačaja" i tražila je njeno nasilno svrgavanje, nego je također pokazala spremnost da ubiju alavite, jednostavno jer ih nisu smatrali istinskim vjernicima islama.

Nakon početne neuspjele oružane borbe protiv režima, organizatori su bili prisiljeni na egzil, ali 1979., podzemni član frakcije Borbene avangarde Bratstva po imenu Ibrahim al-Yousef, koji se infiltrirao u topničku školu sirijske vojske u Alepu, odvojio se svi alavitski kadeti od nealavita i zatim pucao 32 od njih mrtvih i ranjenih 54 prije nego što je pobjegao.

Godine 1980., nakon što je Bratstvo poduzelo neuspješan pokušaj atentata na samog predsjednika Hafeza al-Assada, režim je poduzeo brzu i brutalnu odmazdu: već sljedećeg jutra između 600 i 1,000 zatvorenika Bratstva ubijeno je u svojim ćelijama.

Sektaško nasilje u Siriji doseglo je vrhunac 1982., kada je sirijska vojska ušla u Hamu kako bi slomila kontrolu Bratstva nad gradom. Operacija je započela kada su snage sirijske vojske ušle u grad kako bi dovele pojedince na svoj popis članova Bratstva, ali su ih mitraljezi Bratstva pokosili.

U grad su poslane još tisuće režimskih vojnika, a Bratstvo je mobiliziralo cijelo sunitsko stanovništvo u borbu. Džamije su uzvikivale poruku: "Ustanite i otjerajte nevjernike iz Hame", kako je Thomas L. Friedman ispričao 1989. godine.

Nakon što je u Hami naišla na mnogo jači gerilski otpor nego što je očekivala, sirijska vojska upotrijebila je teško naoružanje protiv područja grada gdje su bile koncentrirane vojne snage Bratstva. Nakon što je otpor Bratstva u gradu konačno poražen, vojska je dovršila potpuno uništenje cijele tri četvrti u kojima je Bratstvo bilo dominantno, a vojska je nastavila s odmazdom protiv obitelji povezanih s organizacijom. Ubijeno je najmanje 5,000 sunita; samo je Bratstvo tvrdilo da je 20,000 XNUMX mrtvih.

Prošlost kao prolog

Sektaški ekstremizam koji su iskazali i Assadov režim i Muslimansko bratstvo prije 30 godina morao se ponoviti u sukobu koji je započeo 2011. – posebno u područjima Alepa i Hame, gdje je naoružana opozicija bila posebno jaka.

Prizor razaranja nakon zračnog bombardiranja u Azazu, Sirija, 16. kolovoza 2012. (fotografija američke vlade)

Prizor razaranja nakon zračnog bombardiranja u Azazu, Sirija, 16. kolovoza 2012. (fotografija američke vlade)

Početni slogani koje su koristili prosvjednici protiv Assada nisu bili sektaški, ali se sve promijenilo nakon što su oružanu borbu protiv Assada preuzeli džihadisti i salafisti.

Turska i Katar, koji su podržavali vođe Bratstva u egzilu, počeli su slati oružje skupinama koje su bile najjače predane sektaškom antišijitskom i antialavitskom stajalištu.

Glavni primatelj turskih financijskih sredstava i oružja bio je Ahrar al-Sham, koji je dijelio s Al-Nusra Frontom saveznika Al Qaide sektaški sunitski pogled na alavitsku manjinu, Alavite je smatrao dijelom šiitskog neprijatelja i samim tim predmetom "svetog rata".

Još jedan miljenik američkih saveznika bio je Jaish al-Islam, salafistička organizacija u predgrađu Damaska ​​čiji je bivši vođa Zahran Alloush otvoreno razgovarali o čišćenju Damaska šiita i alavita, a obojica ih je okupljao kao "majmune" - uvredljivi izraz koji se koristio za preislamsko nearapsko stanovništvo iz Irana.

Ako je bilo sumnje da je anti-alavitsko sektaštvo iz prošlosti još uvijek glavni dio razmišljanja oružane opozicije, trebalo ga je eliminirati nakon onoga što se dogodilo tijekom "Velike bitke za Aleppo".

Nedavno preimenovana franšiza Al Qaide Jabhat Fateh al Sham, koja je planirala i vodila tu ofenzivu za probijanje linija sirijske vlade oko Alepa, imenovan uvredljivim nakon Ibrahima al-Yousefa, časnika Muslimanskog bratstva koji je izvršio hladnokrvno ubojstvo alavitskih regruta u artiljerijskoj školi u Alepu 1979.

I kao stručnjak za Siriju Joshua Landis tvitao 4. kolovoza video izjava maskiranog militanta koju je objavila novoimenovana organizacija Al Qaeda prijeti da će istu stvar učiniti alavitima u Alepu nakon preuzimanja grada.

Predviđeno krvoproliće

Jesu li visoki dužnosnici Obamine administracije mogli biti nesvjesni da će rat za svrgavanje Assada neizbježno postati ogromno sektaško krvoproliće? Do kolovoza 2012., SAD Izvještaj obrambene obavještajne agencije obavještajna služba upozorila je da “događaji poprimaju jasan sektaški smjer” i da su “Salafisti, Muslimansko bratstvo i AQI [Al Qaeda u Iraku]” “glavne snage koje pokreću pobunu”. Nadalje, Obamina administracija je već tada znala da vanjski sunitski sponzori rata protiv Assada kanaliziraju svoj novac i oružje najsektaškijim skupinama na terenu.

Novinar James Foley malo prije nego što ga je pogubio operativac Islamske države.

Novinar James Foley malo prije nego što ga je pogubio operativac Islamske države.

Ali administracija nije učinila ništa kako bi izvršila pritisak na svoje saveznike da to zaustave. Zapravo, zapravo je ispleo vlastitu sirijsku politiku oko izvana potaknutog rata od strane pretežno sektaških snaga. I nitko u američkoj političko-medijskoj eliti nije pokrenuo to pitanje.

Trebao je nevjerojatan stupanj negiranja i samoobmane da je Obamina administracija vjerovala da na neki način djeluje kako bi spasila sirijski narod od prokrvljenosti kad je radila upravo suprotno.

Bez obzira koliko brutalna bila njegova vladavina i ratna taktika, rat za svrgavanje Assadovog režima mogao bi samo gurnuti zemlju u užasno sektaško krvoproliće. A posljedice sektaškog rata nastavit će se godinama u budućnosti.

Neuspjeh Obamine administracije da čvrsto odbaci taj rat treba promatrati kao jedan od najgorih u dugoj paradi američkih prijestupa na Bliskom istoku.

Gareth Porter nezavisni je istraživački novinar i dobitnik nagrade Gellhorn za novinarstvo 2012. Autor je Proizvedena kriza: neispričana priča o nuklearnom strahu od Irana. [Ovaj se članak prvi put pojavio na Middle East Eyeu na http://www.middleeasteye.net/columns/real-us-syria-scandal-supporting-sectarian-war-1378989458.]

 

42 komentara za “Sirijsko sektaško krvoproliće koje potiču SAD"

  1. Rujna 6, 2016 na 20: 45

    Procjena Gregoryja Herra je odlična. Ovaj je članak još jedna liberalna kritika takozvane geopolitičke izvedbe koja štiti američki imperijalizam i predstavlja rat i intervenciju kao političku opciju. U trećem tjednu kolovoza 2011., kanadsko veleposlanstvo u Ankari korišteno je za prijem za novoformirano "Sirijsko nacionalno vijeće" kako bi im se dao kredibilitet među NATO-vim izaslanstvima. Mogao bih se vratiti ranije, ali čini se da je previše ovih komentara samo brušenje osobnih sjekira.

  2. LJ
    Rujna 1, 2016 na 19: 10

    Sirija je bila primarna i rana meta za promjenu režima u Neokonskom projektu za novo američko stoljeće. Osovina Irana, Sirije i Hezbollaha je krajnja meta. Otkako je Sirija bila istjerana iz Libanona, nakon atentata na starijeg Hararija kroz naše makinacije u UN-u, SAD su bile za Assadom. Princ Bandar (AKA Bandar Bush) od Saudijske Arabije i emir Kuvajta i Erdogan nikada nisu predvodili SAD u ovoj političkoj odluci. Možda se sjećate kao i ja da je Obama bio ratoboran prema Assadu čim je prvi put objavljeno o 'prosvjedima' u Siriji. Rekao je da je Assad "izgubio svoju legitimnost". Prvog je tjedna rekao da će Assad otići za 30 dana. To je bilo prije pokušaja atentata koji je promašio Bashira Assada i ubio njegovog šogora i raznio nogu Assadovom bratu. Naivno je misliti da SAD nisu bile upućene u ovaj pokušaj, ako nisu zapravo bile zadužene za ovaj pokušaj i nisu dale zeleno svjetlo. Krvoproliće je u konačnici na Obaminim rukama jer je on dao zeleno svjetlo, ali je na rukama svih Amerikanaca jer dopuštamo nekome poput Hillary tko podržava ovaj pokolj da se kandidira za predsjednika kao favorit. . Ovaj pokolj se mogao zaustaviti bilo kada. Zasigurno mnogo prije nego što se Obama odrekao dva postojeća dijela američkog zakona kroz predsjedničku naredbu kako bi njegova administracija mogla naoružati poznate teroriste projektilima TOW. Saudijska Arabija ne može isporučiti TOW-ove bez našeg odobrenja, a mi smo imali instruktore na terenu koji su obučavali zadnjih koliko sam pročitao 10,000 "umjerenih" sunitskih plaćenika koji su raspoređeni u Siriji. SAD je 100% odgovoran za ovo i migrantsku krizu i izbjegličku krizu i sve ostalo što je ovo izrodilo do i uključujući sankcije Rusiji navodno zbog Krima ili zato što je netko oborio putnički avion. Isti miris kao svrgavanje u Kijevu, SAD SAD Osvojili smo najviše zlatnih medalja na Olimpijskim igrama, a Rusiji je jedva dopušteno da se natječe

    • Brad Owen
      Rujna 3, 2016 na 07: 41

      Svih 330,000,000 Amerikanaca moglo bi nestati jedne noći, a svijet bi i dalje imao POTPUNO ISTI PROBLEM s globalnom oligarhijom, koja upravlja globalnim carstvom. Američki oligarsi zapravo su pridošlice nižeg ranga u Hijerarhiji. Dobili su privremenu vladavinu nad "Carstvom" zbog privremenih prednosti stečenih rezultatima Drugog svjetskog rata. Zbog toga što su laburisti “postali previše arogantni” (prema razmišljanjima oligarha), industrijsko upravljanje “Carstvom” polako je prebačeno u Kinu, čiji menadžeri “znaju kako držati radnike u redu” (Tiannenmen trg). Oligarsi najvišeg ranga dolaze iz vrlo starih europskih obitelji koje su imale tisućljeća iskustva u vođenju carstava. Izvozili su ga diljem svijeta. Imaju mnogo nepokolebljivih oligarhijskih saveznika diljem svijeta, UKLJUČUJUĆI Rusiju (koja ih ispravno naziva “oligarsima”), Kinu, Indiju. Ubijanje svih Amerikanaca neće riješiti vaš problem globalne oligarhije. ULUŠENI ste u još jednu smicalicu oligarha...podijeli i vladaj, isto staro...

      • Brad Owen
        Rujna 3, 2016 na 08: 02

        Bushevi vuku svoje obiteljske korijene iz veze s kraljičinom obitelji u Engleskoj. To u stvarnosti ne znači ništa, ALI je bitno u psihologiji oligarhijskog mišljenja; obitelj i obiteljske međupovezanosti vrlo su važne u oligarhiji. Vanjski krug se može sastojati od obitelji slugu koje su pokazivale lojalnost tijekom stoljeća. Živimo u prikrivenoj feudalnoj eri...što se stvari više mijenjaju, to više ostaju iste. Samo promjena Zeitgeista može promijeniti ovu psihološku strukturu. U ovom trenutku najbolje čemu se možemo nadati je “New Deal” od oligarha.

  3. J'hon Doe II
    Rujna 1, 2016 na 18: 46

    (tko ruši izabrane vlade kako bi uspostavio neoliberalnu autokraciju i otvoreno ubija neistomišljenike?)

    ::

    Tko čita Globalne trendove?

    U prosincu 2016. novoizabrani predsjednik SAD-a dobit će Globalne trendove 2035., šesto izdanje serije Nacionalnog obavještajnog vijeća (NIC) čiji je cilj pružanje okvira za razmišljanje o budućnosti.

    Ovo vremensko razdoblje daje novom ili ponovnom predsjedniku i višem osoblju priliku da odvagnu prosudbe izvješća i postave temelje za rješavanje dugoročnih pitanja od važnosti za nacionalnu i globalnu sigurnost.

    Izvješće se također javno objavljuje, pomažući kreatorima politike, znanstvenicima i drugima u mnogim zemljama da bolje razumiju moguće trendove i diskontinuitete u globalnom okruženju.

    Pridružite se razgovoru
    Dok NIC priprema Global Trends 2035, savjetuje se sa sve raznolikijim skupom glasova diljem svijeta - kako etabliranih tako i novih - kako bi mu pomogli u propitivanju pretpostavki, identificiranju novih problema i pomogli u konceptualizaciji okvira koji na uvjerljiv i razumljiv način postavlja posljedične trendove i iznenađenja koja bi se mogla dogoditi u sljedećih 20 godina.

    Neka od pitanja koja NIC i njegovi partneri istražuju uključuju:
    Hoće li se moć nastaviti raspršivati ​​ili koncentrirati u budućnosti?

    U kojoj će mjeri daljnji napredak u komunikacijskoj tehnologiji transformirati društva i odnos između građana i vlada?

    Kako će automatizacija i robotika utjecati na zapošljavanje ljudi i gospodarstva?

    Koja će trenutačno neriješena pitanja ili neizvjesnosti u vezi s društvom, gospodarstvom i politikom vjerojatno najviše promijeniti igru ​​do 2035.?

    Globalni trendovi 2030 | Globalni trendovi 2025. | Globalni trendovi 2020. | Globalni trendovi 2015. | Globalni trendovi 2010

    https://www.dni.gov/index.php/about/organization/national-intelligence-council-global-trends

  4. J'hon Doe II
    Rujna 1, 2016 na 18: 37

    Smijem li reći da to i mnoge druge nacionalne i svjetske neprijateljske zločine odobravamo kada stojimo u “časti” naše zastave. — samo reci'n.

    http://www.globalresearch.ca/us-war-crimes-or-normalized-deviance/5542115

  5. švaba
    Rujna 1, 2016 na 18: 14

    Za vrlo informativno štivo ne samo o klanu Bush, već io plutokratskoj oligarhiji koja upravlja ovom zemljom, pogledajte “Family of Secrets” Russa Bakera (Bloomsbury Press, 2009.). Detaljno objašnjava kako ova država zapravo funkcionira: spletkarenje, planiranje, manipulacija, međuodnosi, krajnja psihopatija itd. Istina je čudnija od fikcije.

  6. Rujna 1, 2016 na 17: 59

    Vjerujem da nama vladaju licemjeri iz pakla.

    Govore o redu i zakonu

    Govore o redu i zakonu, ali i vladavini prava
    Ti zli, lažljivi, ratni zločinci koji vladaju i mnom i tobom
    Nose skupa odijela i žive lagodan život
    Uništavaju mnoge druge živote u zemljama preko mora

    Nisu pozvani na odgovornost za sva svoja zla razaranja
    Invazije, bombardiranja, ubojstva i razaranja u mnogim nacijama
    Oni i njihovi sluge su moćni gangsteri svijeta
    Neki imaju otmjene "počasne" titule. Je li pakao bio njihovo rodno mjesto?

    Jesu li i oni pomagači đavla i sljedbenici sotone?
    Jesu li oni odgovorni za niz paklenih državnih udara?
    Jesu li uslijedila zlodjela, od onoga što su smišljali i planirali?
    Je li pakao na zemlji rezultat njihovog "rada" u mnogim zemljama?

    Ove su zemlje sada natopljene krvlju, a ubojstva se događaju svakodnevno
    Oni koji su još živi više ne žive ili čak preživljavaju; sigurno
    Je li to ono što se događa kada neprijatelji dođu na vlast?
    Hoće li se vrata pakla još više otvoriti i pustiti još jedan demonski pljusak?

    Jesu li pokvarili i zaklali svaku nadu za mir?
    Žive li od krvavog profita i ratova koji ne prestaju?
    Jesu li i oni korporativni kanibali i proklete vlade?
    Koji govore o redu i zakonu, a jesu li zapravo vražja ekipa?

    Tko ili što ih može ukloniti iz njihovih fotelja moći?
    Je li ubijena pravda i istina? Ili se samo ježi?
    Vladaju li kriminalci nekažnjeni i zaštićeni razbojnicima?
    Je li red i zakon ušutkan, je li ovdje zlo?…

    [više na linku ispod]

    http://graysinfo.blogspot.ca/2016/03/they-talk-about-law-and-order.html

  7. Realista
    Rujna 1, 2016 na 17: 20

    Jedna scena u sinoćnjoj epizodi Gospodina Robota jezgrovito je opisala koliko ovih nemilosrdnih SOB-ova razmišlja. Američki oligarh vodio je povjerljiv razgovor s kineskim dužnosnikom. Iz njihovih držanja, tona i riječi bilo je jasno da je odnos prožet neprijateljstvom. Oligarh je to sažeo kada je rekao: "Bilo bi mi veće zadovoljstvo vidjeti vas uništene nego da mi pobijedimo" (ili riječi u tom smislu). U 50-ima smo govorili "bolje mrtav nego crven". Isti osjećaj, zar ne? Ako američki oligarsi, koji vuku konce, ne mogu imati sve, nitko ne može imati ni dio toga.

  8. Rujna 1, 2016 na 16: 54

    Samo jedna informacija - većinu učinkovitih borbi protiv legalne vlade Sirije vode džihadisti (Al Nusra Front i ISIS). Mnogo je dokaza da je izraelska politika podržavala al Nusru, a onda se ovo pojavilo u lipnju: stav izraelske vlade: http://news.antiwar.com/2016/06/21/israeli-intel-chief-we-dont-want-isis-defeated-in-syria/

  9. J'hon Doe II
    Rujna 1, 2016 na 15: 02

    Sirijsko sektaško krvoproliće koje potiču SAD

    Smijem li reći da to i mnoge druge nacionalne i svjetske neprijateljske zločine odobravamo kada stojimo u “časti” naše zastave. — samo reci'n.

  10. Tom Welsh
    Rujna 1, 2016 na 10: 41

    “Taj američki prešutni pristanak uvelike je odgovoran za užasno krvoproliće koje je sada ubilo čak 400,000 Sirijaca”.

    To nije čak ni najniža točka američke “vanjske politike”.

    3 milijuna (moguće 5-6 milijuna) u jugoistočnoj Aziji.
    2.8 milijuna i raste u Iraku...

    Usput, ako je ikome stalo, ta dva retka sama po sebi čine potpuni holokaust. “Hej, jesi li čuo ovu? 'Kada je ubojstvo 6 milijuna ljudi stvarno, stvarno važno – a kada to uopće nije velika stvar?'”

  11. Joe B
    Rujna 1, 2016 na 08: 00

    Administracija je doista pokazala "poricanje i samozavaravanje" da bi podrška fundamentalističkim pobunjenicima nekako "spasila sirijski narod od krvoprolića", a američki administratori su to činili posvuda drugdje kako bi stvorili niz katastrofa diljem svijeta, ali ovo je šamar zglob u usporedbi s temeljnim uzrocima:
    1. Neuspjeh u odvajanju izvršne politike od NSC/DOD/CIA koji kontroliraju društveno okruženje i unutarnju raspravu izvršne vlasti,
    2. Nenapuštanje tajnog predsjedničkog rata, protuustavne sheme za dobivanje mita za kampanju i nagrađivanje pristaša tiranina,
    3. Nedovoljna zrelost i mudrost za razumijevanje temeljnih uzroka i posljedica,
    4. Neuspjeh u istraživanju gospodarskog utjecaja na Kongres i čišćenju korumpiranih, i
    5. Neuspjeh u oduzimanju propagandističkih MSM-a od oligarhije i davanju ih reguliranim masovnim medijskim korporacijama.
    Prvenstveno je antidemokratska korupcija ono što pokreće američku vanjsku politiku, a ne nemar.

    Uz američke masovne medije i izbore kontrolirane ekonomskim koncentracijama, ljudi nemaju alate za miroljubivo ponovno uspostavljanje demokracije. Desničarska revolucija protiv američke demokracije nakon Drugog svjetskog rata pokazala se daleko čvršćom od svojih bivših kolonijalnih gospodara i gorom od ruskih careva prije revolucije. Udarci po ruci su odgojni, ali obrazovani moraju uništiti oligarhiju.

    • Grgur Herr
      Rujna 1, 2016 na 17: 00

      Uvelike se slažem s tobom, Joe...ali samo da naglasim nešto... "fundamentalistički pobunjenici" koje podržavaju uobičajeni osumnjičenici su ti koji su uopće izazvali krvoproliće. Oni su ono od čega treba spasiti sirijski narod.

  12. Rujna 1, 2016 na 05: 50

    Ne samo da je Sirija "krvoproliće", već je davno prošlo vrijeme da se sudi ratnim zločincima koji su planirali ovaj đavolski pakao na zemlji. Stoga pitam: “Žive li ratni zločinci u Americi, Kanadi, Engleskoj, Njemačkoj, Francuskoj i drugim NATO zemljama”?
    http://graysinfo.blogspot.ca/2016/08/are-there-war-criminals-living-in.html

  13. Realista
    Rujna 1, 2016 na 03: 38

    Očito, svi mi koji smo mislili da nijedan predsjednik ne može nadmašiti Dubyin rekord u uvlačenju ove zemlje u besmislene izborne ratove, zapravo nismo razumjeli filozofiju Baracka Husseina Obame i ciljeve upravljanja. Hura, napokon je otišao Dubya, mislili smo. Stvari moraju biti bolje. Činjenica je da je svaki predsjednik od Kennedyja postajao sve gori u stvaranju nemira diljem planeta. Pogledajte još jednog rekordera u Hillaryju.

    • Tom Welsh
      Rujna 1, 2016 na 10: 43

      ”Činjenica je da je svaki predsjednik od Kennedyja postajao sve gori u stvaranju nemira diljem planeta”.

      Što bi fizičaru ili bilo kojem rigoroznom misliocu trebalo sugerirati da možda sami predsjednici nemaju nikakve veze s tim fenomenom. Kamen koji se kotrlja povećava brzinu dok se spušta nizbrdo...

      • Realista
        Rujna 1, 2016 na 17: 08

        Da, pročitajte "Duboku državu" Mikea Lofgrena, bivšeg republikanskog insajdera koji je shvatio i provjerio.

        Ne bih rekao da predsjednici nemaju “ništa” s decentralizacijom koju smo vidjeli, oni su bili osnovno oruđe plutokrata koji su ih ručno birali.

    • J D
      Rujna 1, 2016 na 16: 59

      “Promjena režima” ​​je davno planirana za Irak, Libiju, Siriju i Iran od strane neokonzervativaca iz “Novog američkog stoljeća”, koristeći se vjerskim ratovanjem za destabilizaciju i svrgavanje “država klijenata” bivšeg Sovjetskog Saveza. Vladimir Putin je uspješno izbacio iz kolosijeka te planove, a time i mržnju posade Obama-Hillary.

  14. Kolovoz 31, 2016 na 23: 23

    6 godina kasno za Sirijce. Podli zli anglocionistički hegemonistički pax americana washingtonski konsenzusni mafijaši. Nürnburg/Haag ili linija vatre je ono što bi se trebalo dogoditi. Ali svi znamo da se neće držati onoga što je preostalo od čovječanstva jednom kada Hitler postane carica Carstva KAOS.
    JUČERAŠNJE VIJESTI SE UMOTAJU U DANAŠNJU RIBU

  15. Grgur Herr
    Kolovoz 31, 2016 na 22: 15

    “Bio je potreban izuzetan stupanj poricanja i samoobmane da Obamina administracija povjeruje da je na neki način djelovala kako bi spasila sirijski narod od krvoprolića, a činila je upravo suprotno.”

    Pa da, bio bi potreban izuzetan stupanj poricanja i samozavaravanja, zar ne? Je li ovo laž ili vi, g. Porter, zapravo mislite da je administracija vjerovala ili vjeruje da njezini postupci imaju ikakve veze sa spašavanjem sirijskog naroda? I mislite li vi, g. Porter, da je uplitanje SAD-a ovdje stvar prešutnog pristanka saveznicima, "pridruživanja", da tako kažemo?

    “…cijela ideja da je postojala održiva neekstremistička sila koju je trebalo ojačati je mit – iako mit od kojeg se određene političke figure u Londonu i Washingtonu odbijaju odreći.”

    Oni "ne odustaju"... ne zato što ne znaju da je to kanader, već zato što je to dio njihovog kamena temeljca prijevare.

    Što se tiče 1980-ih i pokušaja Muslimanskog bratstva inspiriranog CIA-om da svrgne Siriju... prvi Assad možda je malo pretjerao s odmazdom, ali osnove njegovog odgovora bile su neophodne i nisu imale nikakve veze sa sektaškim ekstremizmom s njegove strane.

    “Bez obzira koliko brutalna bila njegova vladavina i ratna taktika, rat za svrgavanje Assadovog režima mogao bi samo gurnuti zemlju u užasno sektaško krvoproliće.”

    Da, ujak Sam samo želi pomoći, ali loš čovjek Assad i sektaški narod Sirije bili su samo bure baruta koje je čekalo da se dogodi. Kakve škembiće! Bijesno sektaštvo uneseno je izvana.

    Upravo sam kupio knjigu od Portera. Drago mi je da još nisam stigao do toga. Postavljeno je. Izgubio sam interes

    • Grgur Herr
      Kolovoz 31, 2016 na 22: 30

      Održiva neekstremistička snaga koju treba ojačati je legitimna vlada Sirije.

      Mit je da je Zapad ikada podržavao održive neekstremističke snage u Siriji.

      • b.grand
        Rujna 1, 2016 na 01: 42

        Slažem se u potpunosti. Obožavatelj sam Garetha Portera već nekoliko godina, tako da je ovo razočaravajuće pogrešno usmjerenje donekle šok. Njegova sugestija da je "Obamina administracija pristala na svoje saveznike" je smiješna. SAD potajno radi na promjeni režima u Siriji barem od 2006. 2012. CIA je već obučavala sirijske oporbene borce u Turskoj. Ideja da bi administracija "pritisnula svoje saveznike da to zaustave", ili da je utkala svoju politiku u njihovu je jadna.

        Porter koristi MSM mantru o "brutalnosti" Assadove vlade i njezinom procesuiranju rata, ali brutalnost nikada nije definirana niti potkrijepljena. (Možda bi pobunjenike, ubojice i strane osvajače trebalo pozvati na čaj.)

        Zar visoki dužnosnici Obamine administracije nisu bili svjesni? Naravno da ne. Bili su svjesni i ravnodušni. Zapravo, naš “saveznik” Izrael smatra dugotrajno puštanje krvi u Siriji najpoželjnijim, a cijela američko-izraelska strategija kaosa je briljantno uspjela, s njihovom industrijom oružja koja je dobro profitirala.

        Zašto ograničeni Hangout? Je li Porter bio potkupljen ili mu je prijećeno? Tko zna, njegovo istraživanje o lažiranju dokaza protiv Irana možda mu je priskrbilo nekoliko kasnonoćnih posjeta.

        Samo za usporedbu. Richard Black se još nije uplašio. (Vremenska linija senatora Blacka u 16:20.)
        https://www.youtube.com/watch?v=3ivZKHE-STk
        Američka politika u Siriji: Intervju sa senatorom VA Richardom Blackom

        • Grgur Herr
          Rujna 1, 2016 na 18: 31

          Hvala na linku. Svatko bi trebao čuti izvještaj senatora Blacka iz prve ruke o njegovom vremenu u Siriji. Opis njegovog iskustva u kazalištu je nešto što bih posebno volio da Nelu (ispod) upije.

          http://www.huffingtonpost.com/maytha-alhassen/syria-much-more-than-a-ge_b_2195833.html

          http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/middleeast/syria/7590524/Syria-walking-tour-feet-first-into-history.html

        • LJ
          Rujna 3, 2016 na 18: 26

          imovina CIA-e. Dok tipkam, javlja se pokušaj povijesnog revizionizma. Nova kampanja dezinformiranja jer su SAD navodno protiv turskih poteza u sjevernoj Siriji dok mi pružamo zračnu zaštitu. Porter je očito dio toga. SAD/Obama i njegov Brainless Trust žele Assada prije nego što napusti dužnost i pokušavaju natjerati Ruse da ga prodaju. Kakvu mrkvu imaju u ponudi teško je zamisliti, a zašto bi im itko vjerovao ostaje misterij. Sudeći po jučerašnjem Obaminom prijemu u Kini, osovina Rusije, Kine i Irana nije raspoložena za povjerenje i doista ne želi više ništa čuti od Obame i Kerryja.

    • Nelu
      Rujna 1, 2016 na 01: 04

      Ti genije, vječna bitka Shia protiv Sunita stara je čak 1400 godina. I nikada nije bilo potrebe da kao netko izvana donosi "bjesomučno sektaštvo" na ovo područje - njega je oduvijek bilo.

      • Grgur Herr
        Rujna 1, 2016 na 16: 50

        Nisam genij, ali znam da je vjerska tolerancija dugo bila glavni element sirijskog društva. Također znam da je Irak bio sekularno društvo s naprednom srednjom klasom. Suniti i šiiti su se vjenčali i živjeli u miru zajedno. O sebi su razmišljali kao o građanima Iraka, a ne o tendencioznim suparnicima. Nakon što su uništili njihovu infrastrukturu i uništili njihovo društvo, SAD je namjerno raspirio plamen sektaške podjele.
        Kršćanstvo je također imalo dobar dio unutarnjih sukoba i podjela koji traju tako dugo. Ali držite se svog narativa, to odgovara vašim mogućnostima.

    • John the Ba'thist
      Rujna 3, 2016 na 00: 13

      Porter je ovdje napisao mali članak s dobrom namjerom koji iznosi neke dobre točke, ali u njemu još uvijek postoji trag neopravdane pristranosti prema sirijskoj vladi. Primjer je tvrdnja da početne demonstracije protiv režima nisu bile sektaške i da su se tako okrenule tek nakon gušenja. Knjiga Tima Andersona “Prljavi rat u Siriji” detaljno ispituje to pitanje i dokumentira činjenicu da su prve demonstracije u Dari (grad na jugu Sirije dugo korišten kao ulaz u Siriju za obavještajna sredstva, sabotere i provokatore iz Jordana) uočljivo. sadržavala je pjesmu "Kršćani u Bejrut, Alaviti u grob".

      Još jedna činjenična zavrzlama tiče se drevnog spora oko toga koliko ih je ubijeno kada je sirijska vojska porazila pobunu Ikhwana u Hami 1982. DIA je nedavno iznijela mišljenje o tom pitanju u obliku službene procjene iz tog vremena s koje je nedavno skinuta oznaka tajnosti i procjenjuje se da 2000 – ne 5000, ne 20,000 20,000 – bio je danak ljudskih duša. Pretpostavljam da je DIA imala prilično dobru predodžbu o tome kako su prošli CIA-ini opunomoćenici. Također, brojka od XNUMX koju Porter navodi kao MB-ovu procjenu svojih KIA-a potpuno se poklapa s onima CIA-e i State Departmenta. Zapravo, priopćenja Foggyja Bottoma o Hami često su bila identična izjavama iz sjedišta MB-a u Njemačkoj… što nije iznenađujuće s obzirom na činjenicu da je Said Ramadan u to vrijeme vjerojatno bio najvažnija arapska imovina CIA-e… uz Bashira Gemayela.

  16. Herman
    Kolovoz 31, 2016 na 21: 27

    Kad smo obavljali svoj prljavi posao u Iraku i Libiji, stručnjaci za krivo usmjeravanje, upućeni ljudi, rekli su nam da se radi samo o nafti. Nije korištena za Siriju jer bi laž bila toliko apsurdna da bi riskirala ismijavanje onih koji su je izgovorili. Nikad se nije radilo o nafti, svakako ne o prvom razlogu. Zemlje koje imaju naftu moraju je prodati, a mi smo njihov najveći kupac. Osim toga, bilo je teško ignorirati otkrića nafte izvan Bliskog istoka, čak iu našoj zemlji. Radilo se o uništavanju održivih nacija koje su se odlučile pridružiti Rusiji i/ili jedna drugoj i protivile se našoj politici i našoj podršci Izraelu. G. Porter kaže da smo ignorirali prijetnju sektaškog nasilja. Mislim da smo ga umjesto toga upotrijebili kao najučinkovitije oruđe u uništavanju održivih država. To je tragedija, ali ne i greška u očima naših kreatora politike.

    • Istinoljubac
      Kolovoz 31, 2016 na 21: 42

      Sjajan komentar.
      Američki naprednjaci nemaju pojma o američkoj imperijalnoj geopolitici.
      Nije iznenađujuće jer njima takvo što nikada nije dopušteno njihovim mozgovima.
      I duboko u sebi nemaju pojma o Carstvu u kojem mnogi od njih imaju tako veliki udio.
      Zeleni su među najgorima po ovom pitanju.

      • Brad Owen
        Rujna 1, 2016 na 06: 45

        Evo jednog pristaše Zelenih koji potpuno shvaća problem Carstva. Zapravo je “IMPERIJA” (samo glorificirana “operacija pljačke” u korist de facto imperijalne vladajuće klase, na užasnu štetu naroda) izvor praktički svih naših društvenih problema; i onoga što mi nanosimo svijetu...a mi smo samo posljednji (i nadamo se POSLJEDNJI) "regruti" u politiku održavanja i podupiranja Carstva (što je isto Carstvo koje se ritalo, u zapadnoj kulturi, od drevnih rimskih vremena…s nekoliko “presvlačenja” naravno; prethodni britanski [“Grad”] zastupnici koji su nas uvukli natrag u to, preko voljnih torijevaca s Wall Streeta, nakon Drugog svjetskog rata i smrti FDR-a) . Razlog ZAŠTO podržavam Zelene je taj što su njihovi politički prijedlozi pravi lijek koji nas može izliječiti od ove bolesti Carstva. Britanska laburistička stranka ima voljne "saveznike za stvar" unutar sebe, kako bi pomogli Zelenima da konačno ubiju ovu zvijer Carstva i oslobode zapadnu kulturu od nje jednom zauvijek. SADA je jedinstvena, povijesna prilika da se to postigne. To se neće dogoditi s demokratima. To se neće dogoditi s republikancima. Libertarcima se to neće dogoditi. To se neće dogoditi s “populističkim” fašistima.

        • Joe L.
          Rujna 1, 2016 na 11: 46

          Brad Owen… Slažem se s većinom onoga što ste napisali, ali imajte na umu da su Sjedinjene Države bile u ratu otprilike 93% svoje povijesti od 1776. To je svakako Carstvo pod utjecajem onih koji su ga pokrenuli ali snosi većinu krivnje za ono što je postalo. Samo zato što je moja mama alkoholičarka ne znači da ona snosi svu krivnju ako ja to postanem. Nadam se da vidimo kraj američkog imperija i imperija općenito, budući da vjerujem da su imperiji otrov za svijet koji promovira lopovluk (i smrt) temeljen na lažima. Nadam se da Kina neće slijediti korake SAD-a i da ćemo umjesto toga dobiti uravnoteženiji svijet – ali vidjet ćemo. Jedna stvar koju sam u posljednje vrijeme pročitao, budući da sam Kanađanin, jest da su SAD uzrujane što se Kanada želi pridružiti AIIB-u – što je upravo ono što vjerujem da bi Kanada trebala učiniti. Nadam se da će ovakve akcije polako razbiti kontrolu koju SAD ima nad zapadnim svijetom i da će umjesto toga zemlje unutar zapadnog svijeta razmišljati svojom glavom umjesto da stalno traže neprijatelja u djetinjastoj retorici "dobrih momaka" i "loših momaka" ” (jesi li s nama ili protiv nas). Samo mislim da je doista glupo ako nastavimo s hladnoratovskim načinom razmišljanja 20. stoljeća koji je uskrsnuo za 21. stoljeće. Sada imamo pravih "svjetskih" problema i više smo nego ikad povezani s internetom pa bismo trebali početi raditi zajedno i naučiti poštivati ​​naše različitosti. Tako se osjećam…

        • Brad Owen
          Rujna 1, 2016 na 14: 12

          Problem dolazi s izjavama poput: “SAD je učinio ovo, “SAD je učinio ono; “SAD je uzrujan zbog...”SAD misli da bi taj i taj trebao učiniti to i to, itd...”. Svaka je zemlja ogromna gomila suprotstavljenih FRAKCIJA, čak i u SAD-u, u smislu da je još kozmopolitskija od drugih zemalja. Većina europskih zemalja ima zapravo prilično plemenske korijene i dugu povijest. Meni ima više smisla govoriti o SAD-u kao o skupini domoljuba koji su tražili neovisnost od vrlo moćnog carstva (slično kao Brexit) i još uvijek moćne skupine torijevaca koji nikada nisu imali namjeru odvojiti se od spomenutog carstva. Ovo su starodobnici ovdje. Potom razne skupine "kasnijih" iz starih europskih zemalja koji traže bijeg od svojih različitih oligarhija kod kuće, Zatim "kasnijih" iz drugih zemalja. Također su domoroci bili ovdje, s MNOGIM različitim pristupima nama novopridošlicama, od otvorene dobrodošlice do "ubij ih sve" i često unutar iste plemenske nacije (često priklanjajući se jednom ili drugom carstvu na temelju " neprijatelj mog neprijatelja je moj prijatelj [odgovorili smo “prijatelj našeg neprijatelja je naš neprijatelj”: ljudska priroda]). VEĆIM dijelom naše povijesti frakcija "torijevaca/imperija" imala je prednost. To nitko ne dobiva. Mi ljudi nismo bili konzultirani (osim na vrlo varljive i obmanjujuće načine) o svim užasnim politikama koje su se odvijale kroz našu povijest. Mi (domoljubi) smo JOŠ UVIJEK u osnovnom povlačenju pred torijevskim napadom, tražeći prednost u ovom stalnom hrvačkom meču. Doživjeli smo više poraza nego pobjeda. Nitko to ne shvaća. Nemamo kontrolu nad pričom. Pomirila sam se s ovom situacijom. Morat ćemo pronaći rješenje. Nitko drugi niti ne razumije problem. Neka tako i bude.

        • Brad Owen
          Rujna 2, 2016 na 07: 08

          Joe L; Rekao sam David Cararay, dolje. To bi trebao biti David Macaray "U potrazi za Michaelom Mooreom". Potražite ga u Counterpunchu.

        • Joe L.
          Rujna 1, 2016 na 11: 52

          Brad Owen... i da mogu glasati na američkim izborima, definitivno bih glasao i za Jill Stein. Hillary Clinton vidim kao čisto zlo, a Donalda Trumpa vidim kao fanatika. Prema onome što sam čuo od Jill Stein, čini se da ona ima zdravu vanjsku politiku, kao i da spušta vojni industrijski kompleks u korist ulaganja natrag u američki narod i samu Ameriku. Živjeli.

        • Joe Tedesky
          Rujna 1, 2016 na 16: 07

          Joe L, da si Amerikanac, ti i ja bismo oboje mogli otići glasovati za Jill Stein i popiti kavu poslije.

          Ne znam je li to itko primijetio, ali u vrijeme kada je postojala stvarna komunistička prijetnja, Amerika je bila puno drugačije mjesto. FDR je smislio 4 slobode. Također, u vrijeme FDR-a Amerika je stvorila sustav socijalne sigurnosti, a Kongres je usvojio Wagnerov zakon koji je pomogao radnicima da organiziraju sindikate. Sve je to bio američki način da spriječi komunizam da zavlada ovdje u SAD-u.

          Razlog zašto ovo spominjem je taj što je od pada Sovjetskog Saveza Amerika bila na putu širenja demokracije. Projekt za novo američko stoljeće napisan je 1996. godine. Dokument PNAC opisuje kako Amerika mora širiti demokraciju u svaki kutak svijeta, dok Amerika ima vojnu prednost. Kad bi se Amerikanci probudili iz hibernacije, vidjeli bi kako su od 911. godine sve naše demokratske slobode nestale kroz prozor. Dakle, dok SAD koristi izgovor za rat kao jedini način za borbu protiv terorizma i oslobađanje ljudi, Amerikanci gube svoje slobode i slobode. Trgovinski sporazumi šalju njihova američka radna mjesta u nepoznate krajeve, jer je širenje demokracije na nacije jeftine radne snage redoslijed dana. Korporacijski gospodari diktiraju sva ustavna prava, a većina Amerikanaca niti ne shvaća što su izgubili.

          Dakle, Joe L, ako bi kineski AIIB mogao učiniti bilo što, bilo bi lijepo kada bi Americi dao malo konkurencije. Nijedna nacija ne bi trebala biti na vrhu neke nove vrste novog svjetskog poretka. Nijedna nacija ne bi trebala biti izuzetna od bilo koje druge nacije. Međunarodno pravo mora prevladati nad tumačenjem nekog predsjednika neke zemlje široko prihvaćenog zakona, kao što je Zakon Ženevske konferencije koji se odnosi na mučenje i druge slične ratne zločine. Nijedna nacija ne bi trebala smatrati svojim pravom zanemariti suverenitet druge nacije (Sirija).

          Zadnja stvar; Svi mediji i tisak trebaju biti u privatnom vlasništvu, a ne u vlasništvu konglomerata. Mediji koji mogu izvještavati na temelju istinitih činjenica i različitih mišljenja kada je potrebno. Ne trebamo medije koji su u vlasništvu upravo onih korporacija koje toliko profitiraju od ovih ratova.

        • Joe L.
          Rujna 2, 2016 na 01: 30

          Joe Tedesky… Uvijek uživam u vašim komentarima i slažem se da bismo vjerojatno mogli sjediti satima i piti kavu. Ipak vjerujem da se linija "širenja demokracije" koristi kako bi se američki narod stavio iza bilo koje zemlje koju SAD želi napasti ili svrgnuti. Puno prije pada Sovjetskog Saveza SAD su rušile demokraciju za demokracijom, kao što je bilo u Iranu 1953. i nadalje. Zanimljivo je znati da su SAD obučavale 11 latinoameričkih diktatora u Školi Amerika u Fort Benningu, Georgia, koja je zamijenila demokracije diljem Latinske Amerike. Također je zanimljivo pogledati unatrag i vidjeti kako SAD i Britanija podržavaju Suharta u Indoneziji i Pola Pota u Kambodži dok su počinili genocid. Sve je ovo igra za vlastodršce, lopovluk svjetskih razmjera, a “širenje demokracije” je za naivne jer povijest pokazuje suprotno. Ljudi bi se trebali ugledati na Smedleyja Butlera i njemu slične jer je on davno razumio Empire. U svakom slučaju, nadam se da vidimo kraj Imperija jer je on doista otrov i zlo. Možemo i trebamo biti bolji za 21. stoljeće. Živjeli.

        • Brad Owen
          Rujna 2, 2016 na 06: 37

          Da, to je način na koji ja igram. Prilično sam navikao na gubitke. Ali stvarno tražim promjenu "Zeitgeista" da mi pomogne. Dobra analogija bila bi sljedeća: seljak se u gluho doba noći hrva s vampirom. Vampir ima sve prednosti; brzina, snaga, noćni vid, itd...seljak je u očajničkoj borbi; slomljeni udovi, krvarenje, što vampira samo potakne na veće napore...TADA Sunce počinje izlaziti...i odjednom su sve prednosti kod seljaka, a vampir je sada u teškoj situaciji. Tako je to s promjenom Zeitgeista. David Cararay je napisao jako dobar članak pod nazivom “U potrazi za Michaelom Mooreom”. Savršeno prikazuje tekuću domoljubno/torijevsku borbu ovdje. Riječ je o borbi UAW-a s upraviteljima kapitala tijekom desetljeća.

        • Joe Tedesky
          Rujna 2, 2016 na 10: 59

          Joe LI je moj komentar trebao dati konkretnije. Točno je ono što ističete o državnim udarima koje su potaknuli Amerikanci, govorio sam o tome kako se američka vlada iznutra promijenila. Pošta 911 donijela je mnogo promjena u SAD. Neću ovdje previše ulaziti u to, ali način na koji američka vlada govori o socijalnom osiguranju je ignorantski i pogrešan. Postoje bezbrojne promjene koje su se dogodile od donošenja Patriot Acta. Način na koji su američke policijske snage prešle u vojno naoružane bataljone spremne za borbu je uznemirujući. Na kraju, svijet ne treba jedan novi svjetski poredak koji njime upravlja. Savršena situacija bi mogla biti imati pet nadređenih vladajućih entiteta, koji bi svjetskoj populaciji ponudili različita mjesta za život, a ne samo jednu mega silu koja bi vladala svima živima. Ukratko, tijekom vremena kada je komunizam bio strašilo, držao je te vođe zapadnih nacija na pravom i uskom putu prema tome kako su vladali svojim narodom. Barem se tako činilo.

    • Joe Wallace
      Rujna 2, 2016 na 21: 18

      Za Joea L. i Joea Tedeskyja:

      Postoji slika koju ste možda vidjeli, a koja je relevantna za vašu raspravu o američkom "širenju demokracije" po svijetu. Pokušao sam to kopirati u ovaj odgovor, ali nisam uspio. Prikazuje Putina i kolegu po imenu Lukašenko kako šetaju vrtom.

      Putin kaže: “U Sjedinjenim Državama je sve manje demokracije.”

      Lukašenko odgovara: “Naravno. Oni to nastavljaju izvoziti.”

Komentari su zatvoreni.