Erdogan sumnja da SAD simpatije puču

Dijeljenja

Izvješća da je ruski predsjednik Putin možda dojavio turskom predsjedniku Erdoganu o prošlotjednom pokušaju puča – dok su SAD očito šutjele – sugeriraju moguće preuređivanje regionalnih odnosa, kaže John Chuckman.

Od Johna Chuckmana

Događaji u Turskoj svakim danom postaju sve čudniji. Sada imamo bliskoistočne i perzijske izvore, koje citiraju ruski i njemački listovi, da su ruske sigurnosne agencije čule helikopterske radijske prijenose sudionika puča, a predsjednik Vladimir Putin upozorio je predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana na ono što se događa, vjerojatno spašavajući svoju kožu.

Ako je točno, to bi pomoglo u objašnjenju očite nesposobnosti pučističkih snaga. Moja prva hipoteza koja objašnjava ovu nesposobnost i druge osobitosti državnog udara bila je da su zavjerenici nesvjesno radili u mračnoj operaciji koju su vodile turske sigurnosne snage, s namjerom da ih učini neuspješnim dok ih istjera i Erdoganu da odriješene ruke.

Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan 20. srpnja 2016. proglašava izvanredno stanje na tri mjeseca s ciljem uklanjanja svojih unutarnjih neprijatelja. (fotografija turske vlade)

Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan 20. srpnja 2016. proglašava izvanredno stanje na tri mjeseca s ciljem uklanjanja svojih unutarnjih neprijatelja. (fotografija turske vlade)

Ova mogućnost ruskog prethodnog upozorenja zajedno s Erdoganovim vlastitim uvjerenjem da bi državni udar potekao iz Amerike trebao donijeti neke ozbiljne geopolitičke pomake u regiji. Mogli bismo imati još snažnije približavanje Turske i Rusije nego što je već bilo u tijeku, usput rečeno, približavanje koje je moglo pomoći Sjedinjenim Državama da namignu i kimnu (i naravno, kao i uvijek, nešto novca) turskim pobunjeničkim snagama.

Ali to ne bi bio jedini razlog zašto Amerika podržava državni udar. Istina je, s američkog stajališta, Erdoganovo čudno ponašanje – obaranje ruskog ratnog zrakoplova, topnička paljba u Siriju na američke kurdske saveznike, ucjenjivanje Europe zbog velikog broja izbjeglica koji borave u turskim kampovima, i još mnogo toga – oko posljednjih nekoliko godina unijelo je neizvjesnost i potencijalnu nestabilnost u strateški važnu regiju.

Čak i da Sjedinjene Države nisu bile umiješane u puč, iako sada izgleda da turska vlada čvrsto vjeruje da jest, Putinovo upozorenje dodalo bi snažan pozitivan element rusko-turskim odnosima. Baš kao što američki neuspjeh da upozori Erdogana dodaje novi negativni element tursko-američkim odnosima.

Uostalom, nitko nije bolje opremljen za međunarodno presretanje komunikacija od američke Nacionalne sigurnosne agencije. Ako Sjedinjene Države nisu bile uključene, zašto nisu upozorile Erdogana? U svakom slučaju, ishod je negativan za tursko-američke odnose.

Jedna od najsnažnijih sugestija za američku umiješanost je činjenica da su turski zrakoplovi, za bombardiranje i opskrbu gorivom, uzlijetali iz zračne baze Incirlik tijekom puča. Ova zračna baza je turska, ali u njoj boravi mnogo Amerikanaca, uključujući i one na visokoj razini, budući da tamo nisu stacionirane samo znatne zračne snage, već i oko pedeset termonuklearnih bombi. Turski zapovjednik, general Bekir Ercan Van, bio je u svakodnevnom kontaktu s Amerikancima i tražio je azil u Sjedinjenim Državama prije nego što ga je Turska uhitila.

Putinov otpor državnim udarima

Ako je istina da je Putin upozorio Erdogana, ovo bi također bio drugi put da je Putin otupio uspjeh velikog državnog udara inspiriranog Amerikancima, kao što je to učinio u Ukrajini. Čini se kao da jadna stara Amerika, usprkos svim svojim užasno nabreklim i preplaćenim sigurnosnim službama, jednostavno više ne može izvesti dobar državni udar.

Ruski predsjednik Vladimir Putin obraća se Generalnoj skupštini UN-a 28. rujna 2015. (Foto UN-a)

Ruski predsjednik Vladimir Putin obraća se Generalnoj skupštini UN-a 28. rujna 2015. (Foto UN-a)

Washingtonski establišment ne voli Putina upravo zato što je uspješno otupio golemu i skupu operaciju u Ukrajini, toliko ga ne voli da je NATO opasno gurnut u nešto što je nalikovalo zastrašujućim pripremama za Hitlerovu operaciju Barbarossa u istočnoj Europi 1941.

I, naravno, Putin je također osujetio američke napore da svrgnu predsjednika Bashara al-Assada s plaćenim i opskrbljenim zastupničkim snagama plaćenika i vjerskih manijaka. Zanimljivo, Erdogan je tamo bio ključni igrač. Francuski obavještajci upravo su procijenili da čak i sada stotinjak nasilnika tjedno prijeđe granicu iz Turske u Siriju.

Ako je Putin sada zaustavio i tursku avanturu, siktanje u Washingtonu će vjerojatno postati puno glasnije.

Novi odnos Turske i Rusije nudi mnogo mogućnosti, od kojih nijedna nije povoljna s američkog stajališta, a ponovno pokretanje plinskog projekta Turski tok samo je jedna.

A ako Europa progovori ili djeluje prejako protiv Erdoganovih mjera protiv državnog udara, uvijek postoji mogućnost novog puštanja izbjeglica iz turskih kampova, nešto što bi moglo istinski destabilizirati Europsku uniju nakon toliko drugih nedavnih nevolja. A glatka kontrola EU-a godinama je jedan od glavnih političkih ciljeva Amerike.

Naravno, trebamo zapamtiti da se Churchillov slavni citat – o zagonetki obavijenoj misterijom unutar enigme – izvorno odnosio na Rusiju u dane Josefa Staljina. Opažanje se sada može odnositi na Tursku, ali se ne odnosi na suvremenu Rusiju. Putinovi vješti potezi učinili su da neki od nespretnih pokušaja Amerike da ponovno uredi svijet nalikuju Staljinovom pristupu međunarodnim poslovima.

John Chuckman bivši je glavni ekonomist velike kanadske naftne kompanije.

32 komentara za “Erdogan sumnja da SAD simpatije puču"

  1. Mark Thomason
    Srpanj 23, 2016 na 12: 35

    Uključivanje SAD-a postaje sve očitije. Pristupno novinarstvo naših glavnih medija to odaje, dok plaču i zapomažu zbog neuspjeha državnog udara, odražavajući insajdere koji su bili umiješani.

    Pitanja su što bi Erdogan mogao učiniti po tom pitanju i bi li se odlučio na bilo što od toga. Cijena bi mogla biti previsoka da bi učinio bilo što, osim da budno motri na izdajničke američke agente u svojoj zemlji.

  2. E Wright
    Srpanj 23, 2016 na 05: 29

    Ne vidim logiku u ovom argumentu. Rusija i Turska tradicionalni su neprijatelji zbog gubitka Krima od strane Osmanskog Carstva u korist Rusije. Podrška potonjeg kurdskoj i armenskoj neovisnosti (iz geopolitičkih razloga) također umanjuje prijateljstvo. Turska prisutnost Rusije u Siriji vidi kao opkoljavanje.

    SAD je iskoristio nesigurnost Turske. Ali sada imamo novi element – ​​uspon islamskog determinizma (džebr). Jednom davno Sadaam Hussein je nosio plašt. Erdogen je prvi jak čovjek koji se pojavio od tada. Nema namjeru zbližavati se ni s kim. Ono što on želi je novo islamsko stoljeće zajedno s novim kalifatom. Naravno, on će pokušati sve vrste taktičkih manevara kako bi postigao svoj put, uključujući protudržavne udare i protivljenje Rusiji i SAD-u.

    Je li opasan? Nije toliko opasno za Europu koliko su zapravo stavovi nekih istočnoeuropskih čelnika koji bi rado izazvali izravne granične sukobe (konkretno u kalinjingradskoj eksklavi) s Rusijom. Kratkoročno do srednjoročno, Erdogan se samo želi probiti iz ruskog okruženja. Putin bi se možda mogao dogovoriti s njim o tome, ali to ih ne čini prijateljima.

    Međutim, Erdogenova Turska dugoročno predstavlja egzistencijalnu prijetnju Izraelu. Ovo je možda jedini najvažniji razlog zašto SAD koristi toliko svojih resursa u ovom dijelu svijeta – za održavanje integriteta Izraela. To je također razlog zašto će se zahuktati prljavi rat između MIT-a i Mossada.

  3. jfl
    Srpanj 22, 2016 na 21: 25

    Da IAL! Sada se pobrinite da vi i svi vaši prijatelji glasate za Zelene ili Libertarijanske kandidate u studenom, ili upišite ime nekoga koga poznajete i kojeg biste voljeli vidjeti kao POTUSA. Ako predamo ukupno trećih strana/upisanih/'pokvarenih' glasačkih listića koji pobjeđuju oba kandidata kriminalnog slona/bande magaraca, vaša poruka će im biti izrečena u lice i učiniti nepobitnom, oni će biti delegitimirani, a mi svi bit ćemo šokirani, ohrabreni i energizirani da shvatimo da stvarno imamo moć. Da uz malo organizacije s naše strane možemo izvesti cijelu emisiju, baš kao što bi i trebali. A ako Green ili Libertarian doista pobijede, ni to ne bi škodilo. Ako ne sada, kada?

  4. jfl
    Srpanj 22, 2016 na 21: 14

    Slažem se s kanadskim naftnim ekonomistom, osim što se čini da se Churchillov citat ne odnosi na Erdogana, nego na samu Tursku, barem s Putinovog gledišta dužeg od sljedećeg kvartala.

    Joe B, tražim nešto u čemu bih se mogao složiti s tobom – mislim da je Erdogan definitivno nestabilan i da on definitivno jest/bio veliki pristaša ISIS-a, iako je možda samo napravio još jedno licemjerno lice – nalazim to u tvom zadnjem odlomku , iako mislim da američkim neo-konzervativcima nije trebalo poticanje njihove braće po duši u Izraelu u vezi s tim, oni su bili začetnici svojih podlih akcija u Siriji baš kao i u Afganistanu. Irak, Jemen, Libija i Ukrajina.

    Sam F, puno se lakše složiti s tobom, iako ovdje ne spominješ najveći šok... europski narodi koji se slažu s NATO-om vođenim SAD-om u ovoj agresiji. Oni su ti koji će platiti NATO-vu agresiju na Rusiju ako i kada do nje dođe, Uncle Sam je preko oceana od Rusije, sa svojim “ajmo ti i oni da se svađate!”. Kao što ste istaknuli, Amerikanci nemaju pojma što je pravi, razorni rat na našem vlastitom teritoriju, samo smo to podijelili s drugima na njihovom. Rusi su izgubili 20 milijuna ljudi u odnosu na SAD/UK po 200 tisuća u Drugom svjetskom ratu... a SAD tvrdi da je dobio rat! SAD i UK su se namjerno odugovlačili na zapadnom frontu, nadajući se da će NACISTI uništiti Rusiju umjesto njih. Tek kada su Rusi umjesto toga uništili NACISTE i krenuli prema Europi, SAD i UK otvorile su zapadnu frontu. Povijest je prema SAD-u jednostrana i pogrešna stvar. Pridružujem se pljesku Drewa Hunkinsa.

    Kiza, definitivno se sada pitam o umiješanosti SAD-a u obaranje ruskog mlažnjaka od strane Turaka, a prije nisam. Ali mislim da je Putin manje zaljubljen u Erdogana nego u Tursku. Kad bi Turska napustila NATO i umjesto toga se usredotočila na popravljanje odnosa sa Sirijom, Irakom i Iranom – kao i s Rusijom i Kinom – stvari bi izgledale za mir na Bliskom istoku, Kavkazu i središnjoj Aziji. CIA će se svakako potruditi da se to ne dogodi! CIA nije sposobna učiniti ništa pozitivno. Bave se isključivo prijevarom, smrću, pustošenjem i razaranjem i, zahvaljujući Obami i Brennanu, naše SAD se sada identificiraju isključivo s CIA-om i al-CIAduhom Grahama E. Fullera.

  5. IAL
    Srpanj 22, 2016 na 14: 58

    Da vidim jesam li shvatio. Naša vlada ovdje u SAD-u, koja se protiv našeg Ustava svrstala uz kriminalne globalne bankare i terorističke države poput Saudijske Arabije dok propagira ratove diljem svijeta i uništava odnose sa zemljama koje su više strateški problem poput Rusije koje drže nuklearnog arsenala, iznenađen je što je Putin upozorio Tursku na mogući pokušaj državnog udara od strane onih poput naše "obavještajne" zajednice?

    Daj mi odmor! Ovi ljudi u obavještajnoj zajednici i američkoj vojsci su klaunovi koji rade za kriminalne bankare. Njihove su igre u ovom trenutku previše očite – prvo Irak za predloženi naftovod (a karte su na internetu pa provjerite sami), zatim Libija za naftu (s onima poput Francuza koje su doveli nekompetentni, favorizirani za- unovčiti Clinton, zatim Sirija za još jedan plinovod (opet karta na internetu), kada znaju da je Rusija ogromna kompanija za naftu i plin i da joj je potrebno tržište nafte/plina za svoj opstanak i stoga će učiniti sve što je potrebno da osiguraju uspjeh .

    Možda ih u školama koje su pohađali ti “inteligenci” nisu učili da su ruski fizičari i znanstvenici vrhunski. Znam, jer sam radio s njima na akademskim projektima fizike. Dakle, kada ćete birati ljude s kojima ćete "raditi" u svijetu, koje birate 'inteligentne' ljude? Odabrali ste se glupim neandertalskim Saudijcima koji provode svoje vrijeme odsijecajući ljudima glave – zapravo pećinskim ljudima svijeta – umjesto da rade s pametnim ljudima – koji imaju istu razinu inteligencije – tako postavljajući naprijed-natrag GLUPOST to će se nastaviti zauvijek jer se natjecanje ne može dobiti ako je razina onih koji igraju igru ​​ista osim ako ishod na globalnoj razini nije nuklearni rat ili spajanje umova.

    Evo što trebate znati Feral Vlada – američki narod NEĆE RATOVATI S RUSIJOM! I to je ono što ćete učiniti – prestat ćete se javno u medijima priklanjati takvima kao što su brutalni diktatori – poput Saudijske Arabije i ovog ludaka u Turskoj koji je ISIS-ov wannabe – obje ove zemlje s vezama s terorizam. I prestat ćete sa svim tim NATO ruskim graničnim smećem koje pokušava pokrenuti rat s Rusijom. Zapravo, NATO nije potreban jer ako biste ove bankovne idiote Novog svjetskog poretka/Bilderberga i njihove globalističke prijatelje stavili pod kontrolu i prestali voditi ratove u njihovo ime, NATO nije potreban jer bi se Rusija tada mogla slagati s Europom i SAD-om.

    Kako mogu znati da ćeš to učiniti? Jer narod ove zemlje NEĆE VIŠE PODRŽAVATI ovu glupost u NAŠE IME!

    Ova vlada ne predstavlja američki narod i MUKA SMO NAM OD TOGA! Vi u vladi radite za narod – ne za banku ili svoj bankovni račun. Ako to ne želite učiniti, ili ako ste previše glupi da shvatite da vaši postupci nisu PAMETNI – DAJTE OSTAVKU ODMAH. Jer ima mnogo genijalaca u ovoj zemlji koji ne rade zbog vaše glupe politike robovlasničkog rada i vašeg saveza s kriminalnim bankarima i kršenja ljudskih prava koji mogu RIJEŠITI OVE PROBLEME ako im se pruži prilika.

    Mnogi od vas su UVIJEK IZNOVA dokazali da unatoč svom visokom obrazovanju na "vrhunskim" sveučilištima, da ste ekvivalent vladinim klaunovima u Raiders of the Lost Ark. Pa, evo što ja kažem na to. Ne trebaju nam više “glavni ljudi” koji rade na problemima – treba nam Indiana Jones! – koji je ionako bez posla i radi honorarno zahvaljujući vašoj nesposobnoj politici.

    GOTOVO! Svaki dan ima još jedan bušel gluposti od ove vlade!

    IAL dr.sc., MBA

    • Rikhard Ravindra Tanskanen
      Srpanj 22, 2016 na 20: 49

      Ne postoji takva stvar kao NWO.

      • Rob Roy
        Srpanj 23, 2016 na 16: 59

        Da tamo je. (Zapravo, to je naslov Kissingerove nove knjige.)

        • IAL
          Srpanj 23, 2016 na 18: 42

          Hvala Rob Roy, očito bi nam RRT radije rekao ono što ne znamo i prozivao nas umjesto da uči sam. tužno.

          IAL dr.sc., MBA

  6. pravni orao
    Srpanj 22, 2016 na 13: 40

    Uzimajući u obzir Erdyjevo ponašanje otkad je Rusiji zabio nož u leđa oborivši Su-24, SVATKO ima razumijevanja za državni udar. Izbaciti tog psihopata iz ureda ne bi baš bila loša stvar.

    • Sam F
      Srpanj 22, 2016 na 18: 01

      Morate pročitati članke i komentare prije nego što tvrdite da ste "orao".

  7. Joe Tedesky
    Srpanj 22, 2016 na 13: 28

    Donji link je na članak koji je napisao Graham Fuller.

    http://www.huffingtonpost.com/graham-e-fuller/gulen-movement-not-cult_b_11116858.html

    • Joe Tedesky
      Srpanj 22, 2016 na 14: 40

      Poslušajte kako se Sibel Edmonds gadi Turskim pučem.

      https://www.corbettreport.com/interview-1193-sibel-edmonds-dissects-the-turkish-coup/

      Usput, predstavnica Tulsi Gabbard ima račun HR4108 u Zastupničkom domu. Njezin prijedlog zakona smanjio bi američku misiju u Siriji/Iraku samo na borbu protiv ISIS-a. Možda biste željeli potaknuti svog predstavnika u Kongresu da stane iza ovog zakona.

  8. Kiza
    Srpanj 22, 2016 na 11: 14

    Obaranje ruskog bombardera iznad Sirije bila je akcija SAD-a uz pomoć zračnih snaga Saudijske Arabije i Turske (na čelu turskih zračnih snaga bio je general školovan u SAD-u). Bila je to zračna zasjeda organizirana bez obavještavanja Erdogana ili Davutoglua (premijera u to vrijeme) i osmišljena da otruje novouspostavljene poslovne odnose između Turske i Rusije. Što mislite zašto je Putin bio spreman tako brzo oprostiti Erdoganu – Erdogan nikada nije znao iako je u početku preuzeo zasluge.

    SAD je još uvijek vrlo zabrinut zbog ovog poslovnog odnosa između Turske i Rusije. Erdogan je krajnje neugodan lik, no je li Putin upravo pokazao da može izvaditi stranicu iz američke igre? To je ono staro – on možda jest SOB, ali on je naš SOB. Unatoč tome, Rusija vjerojatno pobjeđuje neuspjehom državnog udara, upozorenjem ili neupozorenjem. Ali mrlja ostaje na SAD-u - zašto nisu upozorili Erdogana kada su gotovo sigurno znali, čak i ako je to bio lažni državni udar koji je organizirala turska obavještajna služba MIT kako bi očistila Tursku od opozicije. Erdogan je možda s pravom nesretan što se toliko stvari u Turskoj događa uz znanje SAD-a iza njegovih leđa.

    • Kiza
      Srpanj 22, 2016 na 18: 20

      “Jesam li ja sultan ovog vilajeta ili onaj drugi prikriveni musliman Obama?” Erdogan se sigurno žali.

      • Rikhard Ravindra Tanskanen
        Srpanj 22, 2016 na 20: 47

        Idiot. Obama nije musliman. Prezirem te, Trumpov pristaše.

        • Kiza
          Srpanj 24, 2016 na 05: 41

          Počašćen sam što je Hasbara Central u Tel Avivu (ugovor je vjerojatno prebačen u Indiju sudeći po vašoj oznaci) posvetio jednog od svojih trolova samo meni i mojim komentarima. Sada si moj osobni trol.

    • murali
      Srpanj 22, 2016 na 19: 58

      Ne znam je li to bila američka operacija rušenja aviona. Ali jedno sam siguran da su (mislim na SAD, KSA i Tursku) bili zajedno u tome. No, kada je Putin odgovorio asimitrijski i to je Erdogana koštalo buke i počeo tankirati njegovo gospodarstvo, tada nije imao izbora nego pogledati na istok i pokušati popraviti odnose s Rusijom. Putinova genijalnost je što ovu epizodu nije shvatio osobno i prihvatio je ispriku. Sada se SAD-u, KSA-i nije svidjelo ovo novonastalo prijateljstvo pa su morali imati novu pudlu u Turskoj. Nažalost, za Obamu Erdo dječak je previše pametan i tvrd orah, barem za sada.

    • Ivan
      Srpanj 25, 2016 na 07: 55

      Kiza…”šef turskih zračnih snaga bio je general školovan u SAD-u”. ...zanimljivo, šef turskih zračnih snaga bio je među uhićenima nakon puča.

      • Kiza
        Srpanj 27, 2016 na 02: 21

        Pa, većina turskog vojnog vrha je "školovana" u SAD-u (znači kooptirana). I prije državnog udara Erdogan je preventivno uhitio i osudio više od 300 tih tipova. Nakon državnog udara nema ih više. Navodno je Erdogan čak uhitio dvojicu pilota koji su u ime SAD-a postavili zasjedu na dva ruska bombardera iznad sjeverne Sirije (ne vjerujem da je Obama znao za ovu zasjedu, to je bio posao Duboke države). Konačno, tip koji je ubio ruskog pilota koji se spuštao padobranom, lik iz Sivih vukova po imenu Chelick (što na turskom znači "nehrđajući čelik") sada ne bi imao dug životni vijek. Naravno, Sivi vukovi su poznate turske paravojne udarne trupe (ludaci).

        Sada će se Erdogan lijepo oprati od ISIS-a, nakon što je njegova obitelj zaradila milijarde u trgovini ISIS-om, a za sve okriviti američke agente u Turskoj. Kako lijepo, pravi oduškarski američki stil.

  9. Sam F
    Srpanj 22, 2016 na 10: 31

    Ovo je čudna izjava, da je “NATO opasno gurnut u nešto što nalikuje zastrašujućim pripremama za Hitlerovu operaciju Barbarossa u istočnoj Europi, 1941.” U stvari, Hitler je okupio 180 divizija pješaštva i oklopa na granicama SSSR-a, a kada je invazija počela, tvrdio je da je Rusija ondje nagomilala invazijske snage, dok su zapravo njene obrambene snage imale zapovijed da ne odgovaraju na provokacije. SSSR je izgubio 2 milijuna ljudi, 6000 zrakoplova, 3000 tenkova i 3000 topničkih oruđa u tri tjedna u operaciji koju su nacisti nazvali "čedomorstvo".

    Pa gdje je NATO provociran od strane Rusije? Nigdje.
    Gdje su nevidljivi oklopni bataljuni za koje SAD tvrdi da ih je Rusija dovela u Ukrajinu?
    Zašto SAD provocira Rusiju u Afganistanu, Gruziji, Ukrajini i Siriji?
    Nije li to upravo ono što je Hitler učinio 1941.?
    Nije li ovo američki uvod u Hitlerovu operaciju Barbarossa, koju će pokrenuti Hitlary? Ili čak Trump, jednom kada ga je NSC uvjerio.

    Pogledajmo dokaze agresije prije nego što prihvatimo ovu izraelsku/MIC propagandu.

    • Drew Hunkins
      Srpanj 22, 2016 na 11: 02

      Sve izvrsne bodove, Sam F.

    • Marko
      Srpanj 22, 2016 na 16: 11

      To bi bile izvrsne točke, Sam F, da nije činjenice da si krivo protumačio ono što je gospodin Chuckman napisao. NATO, zapravo, JEST Hitler u Chuckmanovom scenariju. On ne sugerira da je Putin tjerao NATO da djeluje, nego da je SAD tjerao NATO da djeluje (i to bez opravdanja, kao što ste primijetili).

      • Sam F
        Srpanj 22, 2016 na 17: 44

        Dvosmisleno je: "Putina ... toliko ne vole da je NATO opasno gurnut u nešto što nalikuje zastrašujućim pripremama za Hitlerovu operaciju Barbarossa." Prilikom drugog ponovnog čitanja odlučio sam da "toliko mi se ne sviđa da je NATO gurnut" znači da autor vjeruje da Putin gura, što je racionalizacija za NATO intervenciju. Ali možda je samo ostavio kritičnu točku vrlo nejasnom.

        • Al
          Srpanj 22, 2016 na 20: 30

          Ne, nije dvosmisleno. Jasno mi je da je autor izjavio da SAD gura NATO u opasnu situaciju.

        • Rob Roy
          Srpanj 23, 2016 na 16: 47

          U pravu si, Al.

    • Rikhard Ravindra Tanskanen
      Srpanj 22, 2016 na 20: 46

      Izrael je neutralan kada je u pitanju Ukrajina. Ne budi antisemit.

      • Sam F
        Srpanj 23, 2016 na 01: 07

        RRT, nema implikacija toga u mojoj izjavi. Većina Židova ne dijeli vaš oportunizam u promicanju svoje skupine iznad svih ostalih, hvala bogu, i ne činite im uslugu. Kad naučite odbaciti lažne optužbe za “antisemitizam”, ljudima će možda biti od koristi vaše misli.

  10. Joe B
    Srpanj 22, 2016 na 10: 11

    To je ono što sam govorio od državnog udara, u komentarima koji su "moderirani" s drugih web stranica.

    Ali čini se da nema mnogo razloga optuživati ​​Erdogana za "nestabilnost" ovdje: "oboriti ruski ratni zrakoplov, pucati topništvom u Siriju na američke kurdske saveznike, ucjenjivati ​​Europu zbog velikog broja izbjeglica koje borave u turskim kampovima." Zrakoplov je oboren osobnom odlukom pilota koji su uhićeni, a ako je odluka donesena na višem vrhu, vjerojatno su to donijeli vojni pučisti. Zbrinjavanje 3 milijuna izbjeglica za samo 6 milijardi dolara – jedva dovoljno za godinu dana hrane – teško se može nazvati „ucjenom” od strane Turske – to je EU koja ucjenjuje Tursku da se pobrine za njih. I kurdski revolucionari mogu biti "američki saveznici" - ali zašto je to tako, kada su oni neprijatelji Turske? Ne zauzimajući tu stranu, tursko granatiranje nije "nestabilnost".

    Pitanje je zašto bi SAD smatrao Erdoganov zaokret prema Rusiji-Iran-Siriji preokretom. Erdogan je prije godinu dana dopustio SAD-u da koristi Incirlik kao bazu za napad na ISIL, tako da je američka optužba da podržava ISIL propaganda s drugačijim motivom. Erdoganove optužbe za autoritarnost izgledaju više od istog: svi očekuju gušenje nakon vojnog udara. Dakle, SAD skriva svoje motive za promjenu režima i pokušava prevariti građane Sjedinjenih Država i nikoga više.

    Očigledno je Erdoganovo približavanje Siriji i Rusiji ono što vrijeđa SAD, jer poništava američke akcije protiv Sirije u potrazi za izraelskim podmićivanjem u kampanji i vrijeđa američke luđake koji žele stvoriti blato za Rusiju kao što je to učinilo u Afganistanu.

    • scarido
      Srpanj 23, 2016 na 07: 07

      Hmm, zvuči uvjerljivo.

    • AJ
      Srpanj 23, 2016 na 16: 56

      6 milijardi dolara za hranjenje 3 milijuna ljudi godinu dana? Dakle, izbjeglica će pojesti hranu u vrijednosti od 2 milijuna dolara u jednoj godini, da, to zvuči vjerodostojno, što sad još govorite?

      • Tim
        Srpanj 23, 2016 na 23: 22

        Dakle, izbjeglica će pojesti 2 milijuna dolara?

        Isprobajte 2,000 $... 6 milijardi $/ 3 milijuna? hth … što još govoriš?

      • Kingsley Adam
        Srpanj 24, 2016 na 02: 35

        $2000
        tvoja matematika je isključena

Komentari su zatvoreni.