SE: Medhurst taler til CN om hans anholdelse

Aktier

Konsortium Nyheder' CN Live! interviewede den britiske journalist Richie Medhurst om hans anholdelse sidste torsdag af britiske myndigheder på grund af hans "meninger" og "overbevisninger" under den såkaldte Terrorism Act.

Den britiske journalist diskuterer med CN Live! hans anholdelse i henhold til paragraf 12 i Storbritanniens Terrorism Act og betydningen af ​​det vestlige undertrykkelse af dissidente journalistik.

Gæst: Richard Medhurst. interviewere: Cathy Vogan, Elizabeth Vos og Joe Lauria. Producer: Cathy Vogan. Tid: 39 minutter.

 

15 kommentarer til “SE: Medhurst taler til CN om hans anholdelse"

  1. Will Durant
    August 22, 2024 på 12: 07

    Tak, CN, for dette interview. Du er et bolværk mod propagandaprojektet, der er massemedier. Jeg kan se, at Det Demokratiske Parti har fornyet sin ære til Israel i deres partiplatform; ingen overraskelse der. Den britiske politiske klasse ser ud til at være fast besluttet på at følge USA og Israel på vejen til fortabelse, en farlig og i sidste ende tragisk og dybt tåbelig vej. Zionismen kører denne bus, og vi er på vej mod en klippe. Zionister har dybtgående indflydelse i alle aspekter af vores økonomiske og politiske liv, som er helt ude af proportion med deres faktiske antal. Det er en dybt ubalanceret og udemokratisk tilstand, der i sidste ende kan ødelægge vores friheder og muligvis vores verden. Zionisme er en politisk, nybygger/kolonial ideologi, ikke en religion eller etnisk identitet. At være imod det zionistiske projekt er ikke at være imod jødedommen som religion eller etnisk identitet. Man behøver ikke have modvilje mod jøder (og det gør jeg ikke) for at fordømme, hvad det zionistiske projekt har åbenbaret sig for at være. At Storbritannien, USA, Tyskland og andre "liberale" republikanske demokratier har tilsluttet sig det, vores fælles menneskehed tilskynder os til at fordømme – folkedrab, etnisk udrensning, forfølgelse og ophævelse af borgerrettigheder og ytringsfrihed – siger alt om, hvor langt toget er. er gået af sporet. Det er en farlig tid, som jeg aldrig troede, jeg ville se i mit lange liv. Richard Medhurst og CN gør det gode arbejde med at holde lyset skinnende. Vi bør støtte dem på enhver måde, vi kan.

  2. August 22, 2024 på 11: 14

    Det faktum, at de ansvarlige taler om Richie og andre som "klasseforrædere", fortæller dig, hvad der foregår her. Det er og har altid været klassekrigsførelse. De rige elites største fjender er de mennesker, der "burde være" en klassekriger for de velhavende, men i stedet taler sandt til den korrupte magt.

    • Susan Siens
      August 23, 2024 på 17: 41

      God opsummering. Når folk fortæller mig, at jeg burde "forstå" alle mennesker, har jeg meget svært ved at "forstå" mennesker, der dominerer og udnytter andre, inklusive borgerskabet, som tilsyneladende ikke indser, at de lever af at dominere og udnytte andre.

  3. Jon
    August 22, 2024 på 11: 03

    Partiet bad dig afvise beviserne for dine øjne og ører. Det var deres sidste, vigtigste kommando.

    - George Orwell

    Ytringsfriheden i Storbritannien er væk efter nogle få erklæringer fra myndighederne. Britiske forsøgspersoner vil spille Helvede og forsøge at vinde tilbage netop den iboende ret.

  4. Patrick Powers
    August 22, 2024 på 10: 32

    Hvorfor kan folk ikke bare holde kæft og gøre, hvad de får besked på?

  5. Patrick Powers
    August 22, 2024 på 10: 27

    Du har ingen rettigheder. De kan gøre, hvad de vil ved dig.

  6. Eric Arthur Blair
    August 21, 2024 på 21: 02

    Hr. Medhursts velformulerede, retsmedicinske, faktiske, men alligevel fuldstændig fordømmende beskrivelse af, hvordan han blev tilbageholdt og mishandlet, var det største våben, som Deep State kunne have påført Den Deep State. Det lød som et mareridt ud af Kafka eller Orwell, men er et ødelagt eksempel på virkelig dystopisk Blighty.
    Sådan hårdhændet bøller og intimidering har givet bagslag mod undertrykkerne.
    Almindelige mennesker er forargede over denne totalitære fascistiske adfærd, alle skal gøres opmærksomme på det.
    Richard, vi er ikke nær så modige som dig, men vi beundrer og støtter dig for at kæmpe for Ytringsfrihed, du hører til i Hall Of Heroes sammen med Daniel Ellsberg, Julian Assange og Scott Ritter for blot at nævne nogle få.
    Tak, tak, tak, hr. Medhurst.

  7. hetro
    August 21, 2024 på 20: 26

    Jeg vil bare tilføje noget. Som Gabor Mate sagde for ikke længe siden på Katie Halpers blog, er der en Hitler i os alle. Dette er en dyb forestilling, som ville tage meget længere tid end et par ord at komme ind på, og det er en foruroligende forestilling. Men i det mindste ser vi denne mentalitet bredt udstillet i dag, hvad enten det er her hos Richie Medhurst, Julian Assange eller i Gaza-striben og på Vestbredden. Det er en mentalitet af mobningsoverherredømme og bestialitet udsprunget af sadister og galninger. Alt for ofte går politiet ind i det her. . . magt korrumperer, grusomhed breder sig. Vi må absolut fordømme det og bekræfte målet om at være mennesker i stedet for ondskabsfulde små dyr. Husk Göring: "Den bedste løsning ville være at skyde enhver, der kiggede sidelæns."

    • Susan Siens
      August 23, 2024 på 17: 47

      Har aldrig mødt et ondskabsfuldt dyr, bare ondskabsfulde mennesker. Og jeg er ikke enig med Mate. Jeg voksede op i en radikal venstreorienteret husholdning og blev lært at undgå penge, stilling, status, magt, ligesom Albert Nolan beskriver i Jesus Before Christianity. Jeg kan aldrig lide, når folk bruger ordene "os alle", "alle" osv. Der er ingen Hitler i mig, og det tror jeg er sandt for mange andre mennesker. Jeg er ikke opdraget, som Norman Finkelstein siger, at han er opdraget (til at tro på jødisk overherredømme) og er aldrig faldet i nogen fælde, der fik mig til at tro, at jeg er andre overlegen på nogen som helst måde.

      • hetro
        August 24, 2024 på 11: 40

        Jeg tror, ​​at Gabors kommentar betyder, at vi har potentialet for denne adfærd med dens rodform frygt og vrede, der kan producere iskoldt og hensynsløst raseri, der gør os til vilde. Det er selvfølgelig ikke alle, der giver efter. Jeg kan tage fejl i min fortolkning her. I mig selv har jeg for eksempel genkendt road rage som et eksempel på det, hvor jeg meget dumt har mistet kontrollen over mig selv. Anerkendelse mod kontrol er nødvendig, tror jeg, for at vi kan udvikle os og avancere mod human adfærd og stoppe disse primitive krige. Jeg er ked af at have forstyrret jer med min bemærkning om dette, som var beregnet til at prøve at undersøge og forstå, hvordan folk som helhed, som tilsyneladende i Israel med det meste af den befolkning, der støtter Netanyahu, kan retfærdiggøre et sådant afskyeligt barbari med palæstinenserne. Også tilsyneladende USA? Hvordan kan vi forstå, at så mange af os IKKE kommer ud for at sige klart, at det, der sker, er fuldstændig forkert og ondskabsfuldt offer, herunder at henvise denne gruppe til en "underklasse" af mennesker? Med hensyn til dyr er jeg enig i, at generaliseringen ikke er retfærdig, selvom jeg desværre har mødt nogle ondskabsfulde dyr, men de er generelt ikke repræsentative. Det, jeg talte om, er også kendt under de gamle udtryk "mørkets hjerte", "irrationel mand", "fluernes herre", vi plejede at tale om for længe siden.

  8. hetro
    August 21, 2024 på 20: 06

    Richie Medhurst er inspirerende. Tak til jer alle for denne afsløring af rang mobning og intimidering, inspireret af nazistiske sadister (som du siger, gestapoen) fra før. Jeg er meget opmuntret af Richies styrke.

    • Helga I. Fellay
      August 22, 2024 på 11: 08

      Det, der sker i dag, for Medhurst, Assange og alt for mange andre med modet til at tale sandt, er langt, langt værre end det, der skete "i går" under Hitler. Du tager fejl, når du citerer "der er en Hitler i os alle." Ja, der er alt for mange grimme skolegårdsbøller, grusomme, magtslugende dominatortyper. Men disse typer er stadig relativt små psykopatiske individer, langt fra "os alle".

      • hetro
        August 22, 2024 på 12: 31

        Måske havde Gabor mest mænd i tankerne. Spørgsmålet om, hvordan tilsyneladende "normale" mennesker kan tillade denne form for adfærd, er dybt mystisk. Det vigtigste her er at kæmpe mod nye iterationer af autoritarisme i angiveligt "avancerede" lande, der foregiver at overholde menneskerettighederne. Jeg håber, at vi kan være med som partnere i dette.

        • Susan Siens
          August 23, 2024 på 18: 02

          Jeg fandt ud af, hvad der forekommer dig som "dybt mystisk" for mange år siden. Tænk på empati og sociopatie på et spektrum, en i hver ende. De fleste mennesker er ikke i empati-enden. Den måde, vi behandler babyer og børn på er mildt sagt dårlig, og de lærer tidligt, at det og det er dårligt (fordi de efterlader skrammel i deres gårdhave, ikke klæder sig godt, får statsstøtte, listen er endeløs), fordi deres forældre sagde det. Jeg undrede mig over, hvorfor min "kristne" nabo manglede så empati, så fortalte hun mig, at hendes mor var vokset op på et børnehjem. Det fortalte mig alt, hvad jeg havde brug for at vide.

          For at hjernen kan udvikle sig ordentligt, har menneskelige børn brug for MEGET opmærksomhed og stabilitet i deres liv og for at se empati modelleret. Min plejedatter havde et hul i hjernen, hvor empati (dette område omfatter forståelseskonsekvenser) manglede; hun kom fra et voldeligt, poly-stof-misbrugende hjem. Min partner blev sat ned foran fjernsynet, da han var en meget lille baby og et lille barn; også han mangler dette vigtige område af hjernen og formåede at forvrænge, ​​hvilken hjerne han havde ved sin afhængighed.

          De fleste ser normale ud, men husk Milgram-eksperimentet. De, der villigt gik med på det - interessant nok var det kvinder, der nægtede og afsluttede eksperimentet - var ikke unormale, men deres empati manglede, og de ville gøre, hvad de fik besked på. Vi er alle nødt til at spørge os selv, hvor langt vi ville gå, hvis nogen beordrede os til at skade andre. Jeg tager imod redningshunde - den uadopterbare slags - og det er utroligt, hvor kærlige og søde de er på trods af forfærdelige oplevelser (min seneste fik halvdelen af ​​halen skåret af og hendes lange øre skåret halvvejs op uden bedøvelse). MEN de havde engang mødre, der ikke var klistret til en mobiltelefon, en vinflaske, en voldelig mand osv. Jeg tror ikke, de fleste mænd er opdragende, hvorfor jeg ikke nævnte fædrene.

      • Susan Siens
        August 23, 2024 på 17: 48

        Mange tak, Helga.

Kommentarer er lukket.