SE: CN Live! - 'Rusland slår tilbage'

Aktier

Programmet ser på Ruslands militæroperation i Ukraine, dens årsager, dens mål og dens sandsynlige eftervirkninger med Alexander Mercouris, Mark Sleboda, Scott Ritter og Tony Kevin.

AEfter 30 års NATO-udvidelse mod sine grænser og otte år med et kupregimes angreb på etniske russere i Ukraine, har Rusland truffet militære aktioner for at "demilitarisere" og "afnazificere" landet.

Verden har mødtes mod Moskva i forsøget på at ødelægge dets økonomi. Det ser ud til, at det var planen. Den russiske præsident Vladimir Putin forklarede fuldt ud årsagerne til Ruslands militære intervention, som er blevet totalt ignoreret af virksomhedernes medier. I stedet portrætterer den ham som en sindssyg, der vil erobre Europa. Hvis du er uenig i den vurdering, er du selvfølgelig hans marionet.   

For at diskutere udviklingen og deres historiske baggrund får vi følgeskab fra Moskva af en politisk analytiker Mark Sleboda; også fra Moskva by Tony Kevin, en tidligere australsk ambassadør i Polen og Cambodja, som blev udstationeret på ambassaden i Moskva i Sovjetunionens sidste dage; fra London af politisk analytiker og Duran redaktør, Alexander Mercouris; og fra upstate New York af militæranalytiker, tidligere kontraefterretningsofficer og FN-våbeninspektør, Scott Ritter. 

34 kommentarer til “SE: CN Live! - 'Rusland slår tilbage'"

  1. Keith Brooks
    Februar 28, 2022 på 15: 35

    fantastisk show, fantastisk panel, jeg kan lytte til scott ritter i timevis.

    på et helt perifert spørgsmål, kan jeg huske, at scott ikke var helt med på VIP's vurdering af, at DNC ​​IKKE var hacket, men snarere fysisk blev downloadet på en usb-stick; her ser det ud til, at han er ret klar over, at han faktisk tror, ​​det var russerne? hvis ja, hvordan kom det til wikileaks?

    • Rob Roy
      March 2, 2022 på 22: 40

      Som Julian Assange sagde mange gange: "Hvor mange gange skal jeg sige det. E-mails blev sendt til mig direkte fra en person på DNC og blev ikke hacket” af russerne. Hvorfor tror du, at USA er opsat på det langsomme mord på Julian Assange? Du kan ikke afsløre forbrydelserne i dette onde land og leve for at fortælle om det. Du vil blive dræbt. Whistleblowerne går i fængsel; de kriminelle får forfremmelser og flere penge. Jeg har ikke været i stand til at se dette show endnu og har svært ved at tro, at Scott Ritter mener, at Russiagate har nogen gyldighed.

  2. Litchfield
    Februar 27, 2022 på 22: 16

    hund er totalt respektløs over for publikum og de andre bidragydere, for ikke at nævne emnet og russerne.

    Beklager, jeg kunne ikke se med hunden jappende i baggrunden.
    måtte slukke den.
    Jeg er meget overrasket over, at Mercouris tilsyneladende synes, at denne opførsel er sjov.

    Han faldt lige et par hak i mit agtelse.

  3. Litchfield
    Februar 27, 2022 på 22: 13

    For chrissakes slip med den gøende hund næste gang.
    Meget irriterende.
    Jeg er en stor fan af Mercouris, men det her er almindeligt uprofessionelt.

  4. torturere dette
    Februar 27, 2022 på 10: 17

    virkede som en halv time

    Bravisimosky!

  5. Elizabeth Murray
    Februar 26, 2022 på 23: 02

    Fremragende, oplysende diskussion – mange tak til Joe, Elizabeth og paneldeltagerne!

  6. William H Warrick III MD
    Februar 26, 2022 på 18: 31

    De sidste kommentarer fra Scott Ritter om politisering af efterretningsindsamling og analyse er, hvad der er sket med mig Medical Establishment. Det medicinske samfunds omdømme generelt er blevet ødelagt i løbet af de sidste to år, og jeg kan ikke se, hvordan de kan genoprette tilliden til deres patienter. Det vil tage årtier at genoprette den.

    • torturere dette
      Februar 27, 2022 på 10: 15

      Ser man på den manglende tillid, afroamerikanere har årtier efter de grusomheder, der blev påtvunget dem, er du måske optimistisk med hensyn til din tidslinje.

  7. Mig migselv
    Februar 26, 2022 på 10: 06

    CN og gæster er en frynsegode, fantastisk show!

  8. Robert Emmett
    Februar 26, 2022 på 09: 48

    Svømmer stadig med den. Mange gode ting derinde. Ekko, at det er godt at se Mark Sleboda tilbage. To kommentatorer faktisk i Moskva! Tak, CN. Selvom det kan ligne en gruppe, hvor alle er enige, var der nogle markante meningsforskelle på nogle kritiske områder. Er det overhovedet muligt at afnazificere Ukraine, f.eks. Hvor meget mere skade for at opnå det? (mit spørgsmål)

    Den mest overbevisende del var diskussion omkring noget, alle beskæftiger sig med i disse dage. Gør det, vi gør og tænker, en forskel? Jeg finder Alexanders syn på dette opløftende, men jeg føler også, at hvis vi er engageret i en multi-generationel kamp (og det tror jeg, vi er), så tegn i vores nærmeste familie på, hvor stor en indvirkning der kan være af at stille spørgsmålstegn ved vores egen. regeringens motiver og handlinger er, lad os sige, tvivlsomme på dette tidspunkt. (min mening) På mærket, CN.

  9. Nathan Mulcahy
    Februar 26, 2022 på 09: 06

    Fremragende diskussion og værdifuld indsigt fra alle fire paneldeltagere. Den eneste paneldeltager, jeg ikke kendte til før, er Tony Kevin.

    Da ingen i kommentarfeltet har nævnt Alexander Mercouris, anbefaler jeg ham stærkt om geopolitik. Tjek ham ud på Duran, helst på Rumble eller Locals, fordi mange af hans afsnit er forbudt af YouTube.

    Scott Ritters indsigt er uvurderlig. Men jeg er uenig i hans vurdering af russisk hacking af DNC-server. Jeg kan ikke udelukke, at de ikke gjorde det. Men Wikileaks fik ikke oplysningerne fra russisk. Det ene udelukker ikke det andet, men måden Ritter præsenterede det på er ikke nøjagtig.

    • evelync
      Februar 27, 2022 på 15: 21

      Ja, amerikanske efterretningsfolk, VIPS, inklusive Ray McGovern mener, at DNC-servere ikke blev hacket, men downloadet direkte fra computerne – IOW det var et "inside job".
      hxxps://www.truthdig.com/articles/us-intelligence-veterans-believe-the-russian-hack-of-dnc-computers-may-have-been-an-inside-job/

      Jeg tror, ​​at computer-/intelligensekspert Bill Binney også udtrykte synspunktet - ikke sikker.

      Jeg gætter på, at det er muligt på et senere tidspunkt, at der har været et eksternt hack, men beviser på det er ikke blevet delt, så vidt jeg har set/hørt….

      • John og Julie Veitch
        March 2, 2022 på 19: 41

        Godt indlæg.

    • Rob Roy
      March 2, 2022 på 22: 44

      Se min kommentar på denne side. Russiagate var en fup. Julian Assange sagde mange gange, at e-mailen blev sendt direkte fra DNC og IKKE hacket. Overrasket, hvis Scott Ritter ikke ved det.

  10. Mikael Andersson
    Februar 26, 2022 på 03: 02

    Tak til alle og især Scott. "Virkeligheden vil slå dem i ansigtet". Mike Tyson var enig med dig - "Alle har en plan, indtil de får et slag i munden." Hej virkelighed, her er den. Faktisk har jeg aldrig hørt en mere præcis beskrivelse af afprofessionaliseringen af ​​embedsværket end Scotts afsluttende kommentarer. Jeg vil sige, at Tony Kevin er enig i, at det samme er tilfældet her i Australien. Varmluftsflyttere skilt fra virkeligheden. Manglende evne til at tænke en individuel tanke. Mens det ødelægger Amerika, ødelægger det også Australien. Tak igen til Joe. Genialt interview.

    • Wendy LaRiviere
      Februar 26, 2022 på 16: 15

      Jeg er fuldstændig enig. Jeg havde tænkt mig at tilføje en kommentar, men Mikaels kommentar er netop min. Tak til alle, og især tak til Scott.

  11. Skjul dig bagved
    Februar 26, 2022 på 02: 23

    Et punkt, der ikke er bragt på banen, er, at Ukraine har fortid som et af verdens største pengevaskeri.
    Vi kan have så meget sandfærdigt data, at vi vakler under dens vægt, men de beskidte ved, at de er beskidte og er ligeglade med, hvem der ved, og det afskrækker ikke den brede befolknings mening om, hvorfor begivenheder sker.
    De handler, og vi mennesker reagerer, eller ignorerer ubekvemme og ubehagelige sandheder.
    Data i massevis ændrer sig hverken fortid eller fremtid.
    De siger, at visdom er, når vi ved, hvordan vi anvender vores viden.
    Vi er alle temmelig intelligente, men vi mangler visdom.

  12. Februar 25, 2022 på 22: 22

    Fantastisk show. Interessant og informativt

  13. ks
    Februar 25, 2022 på 22: 17

    Scott Ritter er en perle. Jeg føler altid, at jeg lærer af ham.

  14. paul
    Februar 25, 2022 på 21: 24

    Rusland er blevet udelukket fra Eurovision Song Contest.
    Jeg forventer, at Putin vil sagsøge for fred inden for få dage.

  15. Stephen Morrell
    Februar 25, 2022 på 19: 13

    Tak for denne fremragende diskussion, på trods af at Mark faldt fra 'tekniske' spørgsmål. Det er på høje tid, at Putin endelig har sat en stopper for den pogromiskrig, som de ukrainsk/banderaitiske nazister har ført mod russisktalende ukrainere. Som Putin sagde, har han ikke startet en krig, men afslutter en. Ikke desto mindre ville det have været at foretrække, hvis Rusland havde sat en stopper for det nazistiske regime meget tidligere, i 2014. Især efter grusomheden i Odessa.

    Putins målretning mod nazisterne skal jubles, og Ruslands håndhævelse af udøvelsen af ​​retten til national selvbestemmelse for det russisktalende folk i LPR og DPR skal også jubles. Dette er uanset det større strategiske behov for at sætte en stopper for NATO, hvilket naturligvis også er hårdt tiltrængt.

    Sejr til LPR og DPR! Jo hurtigere alle nazisterne og deres hjælpere, inklusive ISIS-hovedhuggere og CIA/militære entreprenører, møder deres skabere, jo bedre.

  16. Afdal
    Februar 25, 2022 på 17: 28

    Jeg er ærligt talt forarget over, at Scott Ritter, 6 år senere, på CONSORTIUM NEWS INGEN MINDRE, stadig efterlader den bevisfri løgn, at russerne havde noget som helst at gøre med DNC-lækagen i 2016. Lige her på Consortium News, hvor Billy Binney og Skip Holden udgav deres grundige VIPS-rapport, der afslørede fortællingen om DNC-server-hacket-af-russere som krænker grundlæggende fysik og realiteter i internetinfrastrukturen... Bare modbydeligt.

    • Martin
      Februar 26, 2022 på 14: 35

      Hør, hør. Også hans optræden, som om Sullivan og Blinken har nogen egentlig politisk magt, som om Trumps 'udrensning' alligevel ændrede de langsigtede mål for os geostrategiske politik. Ritter er ikke undtaget fra 'en gang en spook, altid en spook'-ordsprog, imo.

      • John og Julie Veitch
        March 2, 2022 på 19: 47

        Godt indlæg Martin.tak.

  17. Dan Johnson
    Februar 25, 2022 på 17: 14

    fra USA, Midtvesten, Wisconsin
    Denne vært og diskussion – CN Live! Rusland slår tilbage – er så enestående nyttigt, at jeg ikke kan udtrykke nok påskønnelse til dig, Joe, et al, og Consortium News... for et øjebliks "flugt" til fornuft, sammen med specifik oplysning om så mange spørgsmål.
    Saml venligst dine gæster igen nogle uger hen ad vejen!
    Fred.
    Dan

    • gråslady
      Februar 25, 2022 på 20: 21

      Fra os. Midtvesten, Illinois
      Helt enig.

  18. David Otness
    Februar 25, 2022 på 16: 45

    Um, Scott, Julian Assange, kendt for sin hyperærlighed og 100 % nøjagtighed af sin organisations output over en 10+ års periode, siger utvetydigt, at DNC/Clinton hacks ikke kom fra Rusland. Væsentlige beviser peger på, at den 'tilfældigt' myrdede Seth Rich gør det fra en insiders evne. Craig Murray har meget at sige om denne hypotese. Og Consortium News har givet meget plads, mange spaltetommer viet til denne sag fra flere perspektiver.
    Bill Binney, NSA's tekniske arkitekt skiller sig ud her, og adskillige andre har hævdet, at det ikke var et hack af russerne. Hvis du har indvendig, ikke-spekulativ viden, der indikerer noget andet, er jeg helt sikker på, at mange hvis ikke de fleste CN-læsere gerne vil høre om det. Ellers fremmer du unødvendigt både den anti-russiske stemning i dette vanvittige land og skader Julian Assanges omdømme i offentligheden.
    Jeg er helt for fakta, lad chipsene falde, hvor de kan.
    Og tak for de hårde fakta, du bringer på bordet. Jeg er fortsat en ivrig tilhænger af dine analyser.

    • Eddy
      Februar 26, 2022 på 05: 07

      Tilsyneladende, på trods af Ritters kreditering, ser det ud til, at han intet ved om internet eller computerteknologi.
      Det er blevet bevist, at dataene, der angiveligt er hacket, ikke kunne have været via internettet. Den eneste måde, hvorpå data kunne være opnået, var via direkte download fra kilden, ved hjælp af en harddisk eller datastick. Det er FAKTUM. Så enhver, der stadig forfølger MSM, hævder, at russerne gjorde det via hacking, er ekstremt mistænkelige for deres begrundelse for at opretholde en sådan påstand.

      • Afdal
        Februar 26, 2022 på 23: 55

        Ikke kun det, men alle tidsstempler på de DNC lækkede filer havde endda sekundtællinger, en signatur af FAT-filsystemer, som er typiske for flytbare medier, men som ikke har nogen grund til at blive brugt i computere til computer-til-computer internet dataoverførsel .

    • Dawn Elise
      Februar 26, 2022 på 14: 54

      Nemlig. Tak skal du have. Elsker dig, Scott, men vær venligst FULDT evidensbaseret.

  19. Arthur
    Februar 25, 2022 på 15: 36

    flot show og analyse.

  20. rosemerry
    Februar 25, 2022 på 14: 49

    Scott Ritter er god, men en smule for dominerende. Jeg kendte ikke Mark Sleboda før og fandt hans bidrag meget relevant. Tak, Joe, for at give os denne nyttige indsigt.

  21. Frank Lambert
    Februar 25, 2022 på 10: 18

    Jeg savner Mark Slebodas analyse, da han var en hyppig gæst i RTs "Cross Talk"-program med Peter Lavelle. Jeg spekulerede ofte på, hvad der skete med ham. Mange TAK til CN, Joe Lauria og dit vidunderlige personale! Robert smiler ned til jer alle med en "thumbs up" tak for at fortsætte sin kamp med at fortælle sandheden.

  22. Olivio Deoliveira
    Februar 25, 2022 på 08: 07

    Mark Sleboda om Ukraine? Ser frem til dette!

Kommentarer er lukket.