VIDEO: Pro- og anti-Venezuela-kupdemonstranter møder op foran Det Hvide Hus

Aktier

OPDATERET: Demonstranter for og imod regimeskifte i Venezuela mødtes i Det Hvide Hus i lørdags, og der var nogle vrede scener, da DC-bemandet politi indtog deres positioner i Lafayette Park.

Opdateret til at inkludere video af hele anti-kupmødet nedenfor.

By Joe Lauria
i Washington
Specielt for Consortium News

Rspændinger i Venezuela kogte over foran Det Hvide Hus i lørdags, da et protestmøde mod USA's intervention for at vælte den valgte regering i Caracas blev mødt af moddemonstranter, der bad Donald Trump, hjemme i præsidentens palæ, om hjælp til at vælte Nicolas Maduros regering.  

Washingtons åbne støtte til den selverklærede præsident Juan Gauidó har hidtil ikke formået at løsrive Maduro fra embedet, da det venezuelanske militær graver sig ind, og amerikanske embedsmænd kraftigt antyder, at amerikansk militær intervention kan blive den næste. Efter en uge med landsdækkende strømsvigt, der af den venezuelanske regering skyldtes amerikanske cyberangreb, aflyste American Airlines brat alle flyvninger ind og ud af landet.

Blandt talerne, der fordømte Washingtons kupforsøg, var aktivisterne Cindy Sheehan, Medea Benjamin, Lee Camp og Brian Becker, som kaldte Trump-administrationens tiltag for et nøgent greb om verdens største oliereserver i Venezuela. Antikup-demonstranter, der tæller omkring 2,000, marcherede senere gennem hovedstadens gader og stoppede foran Trump International Hotel, hvor Becker fordømte milliardærpræsidenten for at tjene milliardærernes interesser, mens han ignorerede det venezuelanske og amerikanske folks.

"Dette er, hvad Trump virkelig ønsker: rigdommens triumf over mennesker," sagde Becker. "Donald Trump: det er en fantasi. Kuppet afvises af befolkningen i Venezuela. “

Demonstranterne marcherede derefter til New York Avenue Presbyterian Church, hvor de blev talt via Skype af Pentagon Papers whistleblower Dan Ellsberg og Green Partys præsidentkandidat Jill Stein, samt af aktivistgrupper, der rejste til Washington fra hele landet. 

Den følgende 17-minutters video af Konsortium Nyheder Redaktør Joe Lauria viser konfrontationer af demonstranter fra begge sider og bevæger sig derefter fra moddemonstrationen til antikupmødet, som bliver talt af journalist Max Blumenthal. 

Se hele antikupmødet her (1 time, 38 minutter):

Se anti-kup-demonstranter mødes på Trump International Hotel (3 min.):

70 kommentarer til “VIDEO: Pro- og anti-Venezuela-kupdemonstranter møder op foran Det Hvide Hus"

  1. March 21, 2019 på 15: 48

    Guaido har netop fået et æresmedlemskab som en del af det gamle Monty Python-cast.

    En fuldstændig latterlig figur.

    Men se så på de mennesker, der promoverer ham.

  2. Paul G.
    March 20, 2019 på 14: 38

    Godt at se hele videoen af ​​stævnet; denne historie bliver ved med at blive opdateret til det bedre.

  3. Alan Ross
    March 20, 2019 på 09: 58

    I betragtning af alle de sårende handlinger, som vores regering har udført i Chavez og derefter Maduro, og al den lidelse, vi har forårsaget, må man undre sig over det venezuelanske folks udholdenhed, inklusive hæren, til at insistere på at beholde de ledere, de valgte. Mens enhver, der insisterer på, at Juan Guaidó er den legitime præsident for Venezuela, er, for at være høflig, vrangforestillinger. Det eneste regimeskifte, vi skal gennemføre, er at slippe af med republikanerne og etablerede demokrater, der styrer vores land. Hvor længe vil vi udholde disse tjenere i en morderisk lille gruppe af oligarkiske familier, som ikke tænker meget på at ødelægge lande, som ikke støtter deres bestræbelser på at eje verden?

  4. Abe
    March 20, 2019 på 01: 25

    Venezuela: Trump-kuppet og vores næste oliekrig
    af Greg Palast
    https://www.gregpalast.com/venezuela-the-trump-coup-and-our-next-oil-war/

  5. Abe
    March 20, 2019 på 01: 20

    "Sind vender sig mod militær intervention."

    Sådan ville en militær intervention i Venezuela se ud: Det ville være den nemme del at komme ind
    Af Frank O. Mora
    https://www.foreignaffairs.com/articles/venezuela/2019-03-19/what-military-intervention-venezuela-would-look

    Mora er tidligere assisterende assisterende forsvarsminister for anliggender på den vestlige halvkugle (2009-2013), en af ​​de tre komponenter i kontoret for assisterende forsvarsminister for Homeland Defense og Americas' Security Affairs.

    Mora var professor i national sikkerhedsstrategi og latinamerikanske studier ved National War College, National Defense University (2004-2009), og underviser i øjeblikket i afdelingen for politik og internationale relationer på Florida International University.

    • OlyaPola
      March 20, 2019 på 07: 05

      "Sind vender sig mod militær intervention."

      Sådan ville en militær intervention i Venezuela se ud: Det ville være den nemme del at komme ind
      Af Frank O. Mora
      https://www.foreignaffairs.com/articles/venezuela/2019-03-19/what-military-intervention-venezuela-would-look””

      Tak for linket, hvis "udgivelse" og stedet for "udgivelse" ikke er uventet.

      Mr. Mora har valgt at begrænse sin indramning til "Latinamerika" med særligt fokus på Venezuela.

      Andre ville dog foreslå, at ikke begrænse rammen til "Latinamerika" ville være mere oplysende, især med hensyn til "regimeskifte"-konsekvenser og -muligheder, selvom det sandsynligvis ville medføre større forankring/modstand fra nogle af "publikum".

      Blandt modstanderne i store træk:

      1. Politikere er fordybet i afledte domino-teorier med en mindre analyse af kommercielle årsager og et lavt niveau af opfattelse af mulige konsekvenser gennem en blanding af hybris og mangel på stringens i evalueringen.

      2. Kommercielle interesser er fordybet i derivater af kommercielle årsager med en mindre analyse af derivater af domino-teorier og et begrænset niveau af opfattelse af mulige konsekvenser gennem begrænset ramme.

      3. Udøvere med erfaring i militære og strategiske spørgsmål som Mr. Mora er fordybet i afledte af "hvordan man" med et mindre begrænset niveau af opfattelse af mulige konsekvenser gennem mindre begrænset ramme.

      Blandt modstanderne i store træk:

      Politikerne har en tendens til at have mere erfaring og ty til tro for at bygge bro over tvivlen for at opnå bekræftelse.

      De kommercielle interesser har en tendens til at have mindre erfaring og ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse.

      De praktiserende læger med erfaring i militære og strategiske anliggender som hr. Mora har en tendens til at have den mindste erfaring og ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse, selvom dette ikke er homogent i betragtning af de forskellige roller, motivationer og kontekster, som praktikerne har.
      øve sig.

      Den nuværende gordiske knude, der overvejes, er:

      "At installere ham (regimeskifte) ville skabe muligheder for øget opfattelse og handlefrihed med hensyn til klassekrige, der ikke er begrænset til Venezuela, som, hvis de handles klogt, kunne hjælpe "gennemsnitlige" mennesker gennem laterale regimeskifter, der ikke er begrænset til Venezuela, hjulpet af modstanderne, som regelmæssigt undlader at opfatte mulige udfald som en funktion af deres hybris, hvilket fordobles af deres ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse."

      Det aktuelle spørgsmål, der overvejes, er "Hvordan løses gåden med den gordiske knude".

      "Sind vender sig mod militær intervention."

      Som det ofte er illustreret, er overskriften ikke en destillation af indhold, men en forkert fremstilling af indhold.

      Nyd din rejse.

    • Abe
      March 20, 2019 på 16: 28

      Den sætning, jeg citerede fra det første afsnit af Moras artikel i Foreign Affairs, er ikke en "overskrift", en "destillation" eller en "forrigtig fremstilling" af indholdet.

      Sætningen på seks ord fremhæver den virkelighed, at bag amerikanske "regimeskifte" økonomiske og politiske opfindelser i "Latinamerika" og andre steder truer militær intervention stor.

      "Praktikere" som Mora bliver betalt for at insistere på, at "regimeskifte" har noget at gøre med "genoprettelse af demokrati og retsstatsprincippet". USA har faktisk et "klart mål i Venezuela": genoprettelse af USA's dominans med alle nødvendige midler.

      Jeg er enig med mike k i, at "OlyaPola" på vidunderlig vis kaster "pseudo-intellektuelt volapyk til at sløre et simpelt problem".

      • OlyaPola
        March 21, 2019 på 05: 44

        ""Udøvere"

        OlyaPola
        March 20, 2019 på 07: 05

        "Praktikere med erfaring i militære og strategiske anliggender som hr. Mora har en tendens til at have den mindste erfaring og ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse, selvom dette ikke er homogent i betragtning af de forskellige roller, motivationer og kontekster, inden for hvilke praktiserende læger
        øve sig."

        Udøvere har forskellige roller, motivationer og sammenhænge, ​​som de praktiserer.

        "USA har virkelig et "klart mål i Venezuela": genoprettelse af USA's dominans med alle nødvendige midler."

        Nogle modstandere opfatter Venezuela i en bredere sammenhæng, og derfor overvejer ikke alle kun en militær intervention, og derfor er "Amerikas Forenede Stater" hverken forenet eller Amerika eller har et "klart mål i Venezuela" eller en klar "strategi" om, hvordan man opnår dette i Venezuela eller andre steder, selvom nogle modstandere har forhåbninger baseret på deres analysemetoder og "strategi"-formulering/implementering/monitorering/modulering, som regelmæssigt er blevet "skuffet".

        Derfor:

        "Den nuværende gordiske knude, der overvejes, er:

        "At installere ham (regimeskifte) ville skabe muligheder for øget opfattelse og handlefrihed med hensyn til klassekrige, der ikke er begrænset til Venezuela, som, hvis de handles klogt, kunne hjælpe "gennemsnitlige" mennesker gennem laterale regimeskifter, der ikke er begrænset til Venezuela, hjulpet af modstanderne, som regelmæssigt undlader at opfatte mulige udfald som en funktion af deres hybris, hvilket fordobles af deres ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse."

        Det aktuelle spørgsmål, der overvejes, er "Hvordan løses gåden med den gordiske knude".

        Dette er illustreret gennem links, herunder dem, der er citeret nedenfor som en lille prøve, der kan testes individuelt og i sammenhæng, som alle af forskellige årsager er fejlbehæftede.

        http://www.tomdispatch.com/post/176540/tomgram%3A_william_astore%2C_the_death_of_peace/#more

        https://audioboom.com/posts/7207217.mp3?modified=1553057485&source=rss&stitched=1

        https://audioboom.com/posts/7207172.mp3?modified=1553053147&source=rss&stitched=1

        ""Sind vender sig til militær intervention."

        Som skitseret ovenfor er dette en urigtig fremstilling gennem udeladelse og er derfor en "overskrift", en "destillation" og en "fejlrepræsentation" af indholdet af hr. Moras artikel, og kan have været en funktion af at opfatte og/eller forvente "enkelhed" i efterligning af "Vi folket anser disse sandheder for at være indlysende".

        "Jeg er enig med mike k i, at "OlyaPola" på vidunderlig vis kaster "pseudo-intellektuel volapyk til at sløre et simpelt problem".

        Modstanderne er tilbøjelige til at tilskynde til en modvilje mod kompleksitet og tvivl, som letter udfaldet af "skuffede håb", der kræver afledte af "lets-move-onism" og tyer til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse i forsøget på at fastholde
        fremherskende sociale relationer.

        Disse hypoteser kan og måske testes afhængigt af overvejelser om ""Hvordan løser man gåden med den gordiske knude" udført af mange, der ikke er begrænset til "Amerikas Forenede Stater", og derved tilføjer et kompleksitetsniveau, som ikke opfattes af nogle.

      • Abe
        March 22, 2019 på 18: 52

        Tak for links til fru. Astore og Cohen.

        Ikke desto mindre har du ikke "skitseret" noget, OllyPolly.

        Nyd din gibber.

  6. dekan 1000
    March 18, 2019 på 23: 03

    Hvis Venezuela ender med en diktator, vil det være fordi Trump-administrationen og dens allierede var i stand til at installere den ikke-valgte Gauido.

    Tilsyneladende er kapitalismen, i det mindste den amerikanske kapitalisme, bange for, at den ikke kan konkurrere med sin siamesiske tvillingesocialisme. Jeg refererer til den gamle religiøse skikkelse, der fordømte kapitalister og socialister som materialismens bjerge. Nå, på denne side af evolutionen vil materialismen altid være foran hvad der end er på andenpladsen.
    Forklarer frygt for konkurrence, hvorfor kapitalismen alt for ofte forsøger at myrde sin siamesiske tvillingebror, socialisme? Jeg spørger.

    Der er mere ved denne kaper end at gribe Venezuelas olie og andre naturressourcer. Det handler også om at tvinge et regeringssystem på Venezuelas befolkning, de ikke ønsker.

    Hvis administrationen, senator Rubio, et al. er villige til at sabotere elektricitet, der går til venezuelanere, vil de så sabotere din elektricitet, hvis de ikke kan lide din politik? Ja og helvede ja hvis de kan slippe afsted med det.

    Nu ved vi, at centraliseret produktion af elektricitet, foretaget af staten eller en statslig skabning, er det mest afbrydelige, afbrydelige og dyre middel til at producere elektricitet. Når imperialistisk magt kan vælte valgte regeringer, er energiuafhængighed en forudsætning for frihed og politisk frihed. Tagsolar nogen?

    • OlyaPola
      March 19, 2019 på 06: 00

      Trusler er former for fiat, hvis styrke reduceres med interaktion, undtagen for dem, der tyer til troen for at bygge bro over tvivlen for at opnå bekræftelse.

      https://www.globalresearch.ca/map-objectives-war-energy-venezuela/5671839

      "Det handler også om at tvinge et regeringssystem på befolkningen i Venezuela, de ikke ønsker."

      Nogle blander forsøg med præstation.

      For at undgå denne selvbedrag vil din sætning måske have gavn af at blive udtrykt som:

      "Det handler også om at forsøge at forbedre og opretholde interaktive praksisser, som en stigende sum af verdens befolkning ikke ønsker, hvilket gennem forsøg på implementering øger summen af ​​nogle af verdens befolkning, som ikke ønsker forbedring og/eller opretholdelse af disse interaktive praksis, samtidig med at man letter mulighederne for at overskride disse interaktive praksisser, herunder men ikke begrænset af vedvarende energi”.

  7. March 18, 2019 på 14: 38

    Hvis vi ikke kan bekæmpe globalisterne i vores eget land, hvordan vil vi så bekæmpe dem i Venezuela eller andre steder?

  8. Paul G.
    March 18, 2019 på 11: 45

    Ja, det ser ud til, at min noget kritiske og støttende kommentar forsvandt sammen med to, der støttede mig. Hvis dette ikke er et uheld, er det en dårlig afspejling.

    • DW Bartoo
      March 18, 2019 på 12: 06

      Man håber bestemt, at en sådan forsvinden er tilfældig, Paul.

  9. GMC
    March 18, 2019 på 10: 53

    Fantastiske videoer – Gracias Consortium. Det er godt at se, at folk bekymrer sig om det venezuelanske folk, og det burde være deres rettigheder, til et anstændigt liv i Venezuela – ligesom dem, der bor i Estados Unitas. Jeg bor et sted, der er sanktioneret, men landet er stærkt nok til at omgå dem. Vi er 100 % bag befolkningen i Venezuela, og ja, Maduro har begået nogle fejl, men - Hans folk skal ikke splittes og erobres for globalisterne, der nægter at indgå almindelige internationale forretningskontrakter, for at hjælpe disse mennesker med deres nationaliserede naturressourcer . Spacibo

  10. john sortiment
    March 17, 2019 på 18: 29

    Hoste….Fjer….Tyre…lol

  11. dhinds
    March 17, 2019 på 14: 19

    Langt størstedelen af ​​anti-Maduro-venezuelanerne ER MOD amerikansk intervention.

    Det er en vigtig detalje, der fortjener opmærksomhed.

    • WDQK
      March 18, 2019 på 12: 12

      Sikke en joke. At støtte den amerikanske marionet og foregive at være anti-interventionist.

  12. HERREN
    March 17, 2019 på 12: 20

    Demonstranter i Det Hvide Hus. Nu er det en original idé lol!

    Hvem og hvor er tyranniets og propagandaens stemme? Bingo!! Det er her, du fredeligt protesterer...

    Lad os spørge om privat finansiering. Bingo!! Det er her, du fredeligt protesterer mod dem, der finansierer...

    Hvad med lille Marco Rubio, som tilfældigvis er en af ​​de vigtigste ledere af overtagelsen. Marco Rubio er ingen. Men han bliver striglet og finansieret til at være en fremtidig POTUS. Spørgsmålet er, hvem der står for finansieringen?

    Følg altid pengene og lær at protestere effektivt, lovligt og fredeligt...

    • Brian Murphy
      March 18, 2019 på 07: 46

      ...

      Se Greg Palast. Koch-brødrene afgav en ordre om regimeskifte. De ejer det eneste raffinaderi, der er i stand til at forarbejde Venezuelas tunge råolie. Venezuela har opkrævet en præmie fra Koch-brødrene for råolie og udnyttet det faktum, at Koch-brødrene ønsker at drive deres raffinaderi med fuld kapacitet. Så Koch-brødrene har fået hele den amerikanske regering til at arbejde på at give dem en prisrabat fra Venezuela, er det, det bunder i.

      ...

  13. Al Pinto
    March 17, 2019 på 09: 15

    Siden hvornår har demonstrationer, som denne, nogen effekt på USA's udenrigspolitik? Siden Vietnamkrigens protest har der ikke været nogen indflydelse på udenrigspolitikken.

    Jeg kan huske, at jeg marcherede ned på 6th Avenue for at protestere mod den verserende irakiske krig, som ikke havde nogen indflydelse. Nå, faktisk latterliggjorde folk mig på arbejdet for at være en del af den protest, som jeg var stolt af. På den anden, et par år senere, indrømmede mine kolleger, at jeg havde ret. Der er det, men vi er stadig i Irak blandt andre lande.

    Tilsyneladende er der intet, der ville ændre MSM, MIC osv. for at afslutte krige på stort set alle kontinenter...

    • Paul G.
      March 17, 2019 på 09: 37

      Ja, det er meget nedslående, især i DC, der er så mange demonstrationer, at for de magtfulde er det bare endnu en dag. Jeg har været inde i Kongressens kontorbygninger med en demonstration udenfor; business as usual, ville vejret være blevet bemærket mere.
      Men demonstrationer viser offentligheden, at der er et emne, folk bekymrer sig om, og påpeger problemet for en blaseret verden. De er også opkvikkende og giver følelsesmæssig støtte til deltagerne, hvoraf mange er aktivister. De er en platform for yderligere handling.

    • Eddie S
      March 17, 2019 på 11: 45

      Ja, AP, jeg har det meget som dig. Jeg marcherede også et par gange ind mod Irak-krigsforbrydelsen tilbage i 2003, sammen med ~2M demonstranter verden over, uden mærkbare resultater. Jeg tror dog, at meget havde at gøre med tidsånden, og dengang var meget af den normalt apatiske amerikanske offentlighed stadig i chok fra 9/11 og - i deres kamp-eller-flugt-respons - var de for det meste ok med blind aggression mod enhver, der endda på afstand kunne være forbundet med arabere (selvom det blot var fysisk nærhed). Det ser ud til, at denne holdning langsomt aftager, og mens den amerikanske standardgrådighed fortrænger meget af den, er der også en vis slumrende amerikansk idealisme, der langsomt også kommer til syne, så forhåbentlig går vi ind i en æra med en eller anden progressiv oplysning...

    • dhinds
      March 17, 2019 på 14: 09

      "Der er tilsyneladende intet, der ville ændre MSM, MIC osv. for at afslutte krige på stort set alle kontinenter..."

      Ikke noget?

      Opfatter du dig selv som ingenting?

      Det gør jeg ikke.

      De meningsløse og tragiske Regime Change Wars og sabatage skal stoppe.

      Bring alle tropperne hjem nu!

      Støt Tulsi Gabbard til POTUS!

  14. John C Durham
    March 17, 2019 på 08: 56

    Hvor er Tulsi?

  15. March 17, 2019 på 00: 13

    Jeg kan huske, at pro-sandinista- og pro-Contra-demoer kæmpede mod hinanden på denne måde ved 24. og Mission i slutningen af ​​70'erne og begyndelsen af ​​80'erne.

  16. Ashraf
    March 16, 2019 på 22: 38

    Spark den bastard Trump og skift regimet i USA. Terrorregimet.

  17. Joe Lauria
    March 16, 2019 på 22: 30

    Desværre ser du ikke ud til at forstå nyheder eller hvad Consortium News handler om. At vise moddemonstranterne er på ingen måde en godkendelse af dem. Vores funktion er ikke public relations eller promotion, men at rapportere en nyhedsbegivenhed, og konfrontationerne mellem de to sider var klart nyhedsværdige.

    • Paul G.
      March 16, 2019 på 23: 41

      Jeg kender godt til journalistiske standarder, som plejede at være en. Min pointe er mængden af ​​tid, der blev afsat til de såkaldte konfrontationer, som var ret milde, og den tid, der blev afsat til hoveddemonstrationen og dens talere. Jeg ville have dækket begge, men vendt proportionerne om, da det ville repræsentere betydningen af ​​hver. De pro kupfolks tegn var alle US/CIA-talepunkter.
      Dækningen af ​​samtalerne inde i kirken ville have været mere oplysende, det var da det blev rigtig interessant. Det var også en unik afslutning på en march, der var et værktøj til yderligere organisering. Den 19. og 20. april kommer der flere, så lyt ind.
      Misforstå mig ikke, Consortium har været en af ​​mine to bedste kilder i årevis, du er fantastisk.

      • Joe Lauria
        March 17, 2019 på 00: 00

        Du forstår ikke journalistiske principper i det mindste, som jeg gør efter mere end 30 år i denne branche og stadig i den. Du ville have en salgsfremmende video om din side, ikke nyheder. Denne video er ikke en redigeret pakke af hele dagen, den er et billede af begge sider af demonstrationen i et anspændt øjeblik.

        • mike k
          March 17, 2019 på 06: 31

          Lidt følsomt omkring kritik af dit arbejde Joe? Pauls pointer er gyldige og fortjener overvejelse, ikke hvad der kommer ubehageligt tæt på et ad hominem-angreb. Slap af, og giv os lidt plads til at adskille os fra dig på en venlig måde.

        • March 17, 2019 på 08: 38

          Jeg burde nok holde mig ude af en mindre debat mellem to journalister, men nyhederne ser ud til at være folk, der taler imod regimeskifte, og det ville antyde, at der lægges større vægt på protesten, samtidig med at modprotesterne inkluderes. Vigtigt, at protesterne var dækket af CN, hvilket den gjorde. Ville det CN's integritet smitte af på vores store medier.

        • Dave H.
          March 17, 2019 på 12: 35

          Jeg har arbejdet i de amerikanske medier i over 30 år, og jeg er enig i den kritik, som Paul G. fremsatte her. Og Joe Lauria taler ned til ham, som om hans mening er vigtigere, ser ikke godt ud.

  18. deepthroat
    March 16, 2019 på 21: 59

    Måske er dette årsagen til angrebet i New Zealand. Få en udskæring uden navn til at skyde en moské op i et land med 5 øjne, og dette dominerer nyhedscyklussen i et par dage, hvilket effektivt skjuler dækningen af ​​andre ting, de ikke ønsker, vi skal se. Plus du får endnu en chance for ikke kun at udtære de strenge fløjspillere, men også presse på for at afvæbne befolkningen. Alle tre mål for den dybe stat er opfyldt, så det er en vind/vind/vind, og de eneste mennesker, der betaler prisen, er muslimer, som regeringen alligevel er ligeglad med

  19. Mary Vogt
    March 16, 2019 på 19: 45

    Også venezuelanere, der tigger USA om at overtage deres land, har ingen idé om, hvad de går efter.

    • Ian Brown
      March 17, 2019 på 13: 15

      Man skal være virkelig naiv for at tro, at indsættelse af en ikke-valgt præsident, støttet af et mindretal af befolkningen, på vegne af fjendtlige udenlandske regeringer, som lover at slippe af med almene boliger, skære ned i de offentlige udgifter og give alle de nationale ressourcer væk til udenlandske virksomheder, vil FORBEDRE menneskerettigheder og demokrati i Venezuela.

      • Cecilia Neher
        March 18, 2019 på 04: 01

        Som venezuelaner kan jeg sige, at jeg ikke kan lide USA's (mindst af alle Trumps) deltagelse i mit land, men du tager fejl, hvis du tror, ​​at Guaido er støttet af et mindretal af mennesker. Et stort flertal vil have det, han tilbyder: uafhængige og gennemsigtige valg. Med hensyn til ham, der lover at "slippe af med almene boliger, skære i offentlige udgifter og give alle de nationale ressourcer væk til udenlandske virksomheder" aner jeg ikke, hvor du har det fra. Har du en troværdig kilde til denne information? For det er bestemt ikke sandt. Hvad der dog er sandt er, at for at redde Venezuela fra det dybe økonomiske hul, chavismoen satte os i, og at genopbygge vores produktive infrastruktur, vil det kræve meget hårde foranstaltninger, og det vil ikke ske fra den ene dag til den anden. Det vil tage år og millioner af dollars.

        • Spring over Scott
          March 18, 2019 på 07: 58

          Læs "Confessions of an Economic Hit Man" af John Perkins for nogle meget troværdige informationer.

          Læs denne artikel for at finde ud af hr. Guaidos historie:
          https://consortiumnews.com/2019/01/29/the-making-of-juan-guaido-us-regime-change-laboratory-created-venezuelas-coup-leader/

        • March 18, 2019 på 08: 10

          Gjorde chavismo eller satte USA dig i en dårlig situation.

          Chavismo rejste millioner ud af fattigdom, selvom olieanlæg blev saboteret af….. HVEM?

          Hvis USA bekymrer sig, hvorfor hjælper de ikke i stedet for at angribe?

          Fordi Guaido tilslutter sig en nation, fordømt af Den Internationale Domstol som en terrorstat for sin støtte til kontraterrorister, en nation, der rutinemæssigt invaderer og ødelægger nationer, et plutokrati, USA og fordi Guaido repræsenterer et lille parti i parlamentet og hans 30 dage. mandat er udløbet, er han ikke en levedygtig mulighed for Maduro.

          Og hvem er det, der angriber elnettet?

        • March 18, 2019 på 11: 46

          Typisk uvidende borgerlig kommentar. Kunne ikke være ligeglad med de fattige. Størstedelen.

      • March 18, 2019 på 10: 41

        De, der agiterer for amerikansk intervention, søger kun at fremme menneskerettigheder og demokrati for et udvalgt mindretal, sådan som tingene var før Chavez.

    • Drew Hunkins
      March 17, 2019 på 14: 29

      Du skal huske, at det er relativt velhavende venezuelanere, så de ved præcis, hvad de går efter. De er klassen af ​​comprador-eliten (eller deres professionelle sykofanter og administratorer osv.), som er forbundet med vestlig profit. Det er derfor, de foragter Chavista-reformer og er resolut anti-Maduro.

    • Helga Fellay
      March 18, 2019 på 23: 19

      Venezuelanere, der trygler USA om at overtage deres land, ved præcis, hvad de går efter. De er de privilegerede, rige, hvide oligarker, efterkommere af europæere, der herskede over de indfødte venezuelanere og dem af blandet race som aristokrater over slaver. Så kom revolutionen, og med den flertalsstyre og demokrati. De fleste er af blandet arv og fattige til middelklasse. Deres præsident er en af ​​dem. Og den hvide elite ærgrer sig over det. De ved, at med Guaido installeret som amerikansk marionet, vil de vende tilbage til de "gode gamle dage", hvor, ligesom i USA, en lille rig regerende elite vil have al rigdommen og al magten.

  20. JC
    March 16, 2019 på 19: 36

    Også jødiske organisationer i Frankrig græder grimme .. åbenbart ser de GULE veste zionisten som en fjende til

  21. Mary Vogt
    March 16, 2019 på 19: 36

    Tak for denne meget vigtige dækning! Det er trist, at folk, der er for regimeskifte, er blevet forgiftet af amerikansk propaganda, sammen med de neoliberale tilhængere af Guaido i Venezuela. De har ikke noget imod, at Maduro bliver fjernet, da det ikke skader deres bundlinje. Man undrer sig over, hvad Guaido lover dem. At installere ham hjælper bestemt ikke den gennemsnitlige venezuelaner.

    • Ma Laoshi
      March 17, 2019 på 00: 39

      "At hjælpe den gennemsnitlige venezuelaner" ser ikke ud til at have meget indflydelse hos denne skare. Præ-Chavez regeringer var mere interesserede i at fordrive den gennemsnitlige venezuelaner, og man kan roligt antage, at de dage huskes med glæde af moddemonstranter. Du taler, som om folk er blevet hjernevasket af USA (og der kan være noget af det), men lad os ikke frarøve latinoerne deres eget agentur. Der er dybe splittelser i alle samfund dér, og de gode mennesker i Latinamerika har gjort meget værre mod hinanden end blot at blive fordrevet – og gør det stadig.

      Alle de beviser, jeg har set, er, at anti-Maduro-mængden ved præcis, hvad den laver. Hvis CIA kan hjælpe dem med at nå deres mål, så god fart.

    • OlyaPola
      March 17, 2019 på 05: 43

      "Det er trist, at folk, der er for regimeskifte, er blevet forgiftet af amerikansk propaganda"
      "Man spekulerer på, hvad Guaido lover dem."

      Din påstand/udsagn og spørgsmål er baseret på fordybelse i modstanderens binære emne/objekt, der tildeler handlekraft til modstanderne, herunder Mr. Guaido (emner) og begrænset/ingen handlekraft til personer (objekter).

      At engagere sig i påstande er at søge at bygge bro over tvivl ved tro for at opnå bekræftelse og derved begrænse handlefrihed, opfattelse og strategiske muligheder – et eksempel er hr. Guevara og disciple i Bolivia i 1966/7 med nutidige prognoser/opnåede resultater, som efterfølgende informerede praksis som f.eks. i Angola og andre steder i det portugisiske imperium i 1970'erne.

      Nogle af demonstranterne er sandsynligvis motiveret af objektiv egeninteresse, da de var i Chile i 1972/3 og Ukraine i 2014; ikke "falsk bevidsthed".

      "At installere ham vil bestemt ikke hjælpe den gennemsnitlige venezuelaner."

      At søge at beskrive/evaluere en lateral proces med et øjeblik i den laterale proces er at søge at benægte tid (et synonym for forandring og proces).

      At installere ham ville skabe muligheder for øget opfattelse og handlefrihed med hensyn til klassekrige, der ikke er begrænset til Venezuela, som, hvis de blev handlet klogt, kunne hjælpe "gennemsnitlige" mennesker gennem et lateralt regimeskifte, der ikke er begrænset til Venezuela, hjulpet af modstanderne, som regelmæssigt ikke opfatter mulige resultater som en funktion af deres hybris, der fordobles, der lettes af deres ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse.

      • mike k
        March 17, 2019 på 06: 35

        Pola – Dine bemærkninger er en morsom brug af pseudo-intellektuel volapyk til at sløre et simpelt problem.

        • Tiina
          March 17, 2019 på 10: 29

          Du sagde det!
          Det er længe siden, jeg har læst noget sludder af denne kaliber.

        • Eddie S
          March 17, 2019 på 10: 30

          Præcis mike K — jeg er bare ikke sikker på, om han 'pranker' os, ikke er fortrolig med engelsk i samtalen eller har en psykisk tilstand (skizofreni?), men jeg ignorerer nu hans for det meste uforståelige bemærkninger.

        • Spring over Scott
          March 18, 2019 på 11: 53

          Jeg har spekuleret på, om OlyaPola overhovedet er et menneske. Kunne det være en slags AI-bot?

        • OlyaPola
          March 17, 2019 på 13: 43

          "et simpelt problem."

          De, der tror, ​​at krig er simpelt og/eller indlysende, ender generelt med at være døde som Mr. Guevara, og derfor er det muligvis heldigt, at du sandsynligvis ikke har deltaget direkte i mange krige for at teste "dine" hypoteser.

        • Spring over Scott
          March 18, 2019 på 11: 55

          "Hvis du ikke kan blænde dem med glans, så forvirre dem med bullshit".

        • March 18, 2019 på 18: 00

          Måske er formålet at ødelægge tråden

        • March 18, 2019 på 23: 23

          Jeg tænkte bare på det samme, mike k

      • TimN
        March 17, 2019 på 13: 06

        Hvad i guds navn taler du om?

    • Cecilia Neher
      March 18, 2019 på 04: 11

      Venezuelanere, der ønsker et regime ændret, er ikke blevet forgiftet af amerikansk propaganda, de er blevet forgiftet af mange års økonomisk krise, mangel på mad og medicin, regelmæssige strømafbrydelser, en utrolig korruption, en hidtil uset dårlig forvaltning af vores ressourcer og en retorik fuld af had til den, der ikke er sammen med dem.
      Med hensyn til din tidligere kommentar "Venezuelanere, der tigger USA om at overtage deres land, har ingen idé om, hvad de går efter". Det er jeg enig i. Jeg er mistænksom over for den amerikanske dagsorden bag denne støtte. Men USA er et af de mere end 60 lande, der støtter Guaido, problemet er, at det skaber for meget støj, og hans historie i Latinamerika er uhyggelig.

      • Spring over Scott
        March 18, 2019 på 08: 07

        De seneste års økonomiske krise er resultatet af sanktioner, som USA og dets vasaller har pålagt. Før den bolivariske revolution var de eneste, der led, det fattige flertal.

        Læs venligst denne artikel af John Pilger, og tilbagevis alt, hvad du er uenig i.
        https://consortiumnews.com/2019/02/22/john-pilger-the-war-on-venezuela-is-built-on-lies/

        • OlyaPola
          March 18, 2019 på 11: 49

          "Venezuelanere, der ønsker et regime ændret, er ikke blevet forgiftet af amerikansk propaganda, de er blevet forgiftet af år med økonomisk krise, mangel på mad og medicin, regelmæssige strømafbrydelser, en utrolig korruption, en hidtil uset dårlig forvaltning af vores ressourcer og en fuld retorik af had til den, der ikke er sammen med dem."

          Dette udsagn har anvendelse i forhold til år før 1990 for nogle og år efter 1990 for andre, og derfor er din opfattelse af relevansen af ​​Mr. Pilgers artikel i en bestemt kontekst misforstået/forkert målrettet gennem betoning og fokus/framing.

        • WDQK
          March 18, 2019 på 12: 19

          Cecilia lyder som en deep state skinger.

      • March 18, 2019 på 08: 23

        Du er i et dårligt selskab, jeg hørte for nylig en venezuelansk professor, der støtter Guaido, udtale, at USA's væltning i 1955 af den demokratisk valgte Arends guatemalanske regering var en "succes".

        200,000 plus døde mayaer ... en "succes"?

        Derudover lider Guatemala stadig under følgerne af USA-kuppet, ligesom Honduras, nu en narkostat, med USA's væltning af Zalaya.

        USA's nylige involvering i det nu fascistiske Brasilien.

        En Guaido, der støtter USA's politik i Latinamerika, er en forræder mod menneskeheden.

        • OlyaPola
          March 19, 2019 på 10: 02

          I analyse er der gradueringer af nyttigt fjolleri afledt af peering gennem rammer/nøglehuller, herunder manglende overvejelse af kontekst og sammenhæng i formuleringen af, hvad der er og hvordan spørgsmål.

          Måske vil det følgende også hjælpe i processen med at transcendere fordybelse i binære filer, hvis praksis med at skabe hologrammer ud fra projektioner af overbevisninger/forventninger/fordomme undgås for dem, der tænker så meget.

          https://therealnews.com/stories/venezuela-tops-cias-agenda-for-brazils-president

          https://therealnews.com/stories/brazilian-lefts-free-lula-campaign-highlights-miscarriage-of-justice

          https://therealnews.com/stories/trumps-coalition-of-the-willing-against-venezuela-has-legitimacy-issues-of-their-own

          i yderligere illustration af

          "At installere ham ville skabe muligheder for øget opfattelse og handlefrihed med hensyn til klassekrige, der ikke er begrænset til Venezuela, som, hvis de blev handlet klogt, kunne hjælpe "gennemsnitlige" mennesker gennem laterale regimeændringer, der ikke er begrænset til Venezuela, hjulpet af modstanderne, som regelmæssigt undlader at opfatter mulige udfald som en funktion af deres hybris, idet de fordobles ved at ty til troen for at bygge bro over tvivlen for at opnå bekræftelse."

          "James Clooney
          March 18, 2019 på 18: 00

          Måske er formålet at ødelægge tråden.”

          Tak for illustrationen af ​​at skabe hologrammer ud fra projektioner af forventninger/fordomme.

      • OlyaPola
        March 18, 2019 på 11: 38

        "Venezuelanere, der ønsker et regime ændret, er ikke blevet forgiftet af amerikansk propaganda, de er blevet forgiftet af år med økonomisk krise, mangel på mad og medicin, regelmæssige strømafbrydelser, en utrolig korruption, en hidtil uset dårlig forvaltning af vores ressourcer og en fuld retorik af had til den, der ikke er sammen med dem."

        plus

        "OlyaPola
        Marts 17, 2019 på 5: 43 am
        "Det er trist, at folk, der er for regimeskifte, er blevet forgiftet af amerikansk propaganda"
        "Man spekulerer på, hvad Guaido lover dem."
        ......... ..

        “Nogle af demonstranterne er sandsynligvis motiveret af objektiv egeninteresse, som de var i Chile i 1972/3 og Ukraine i 2014; ikke "falsk bevidsthed".

        Tilskuere har en tendens til at overveje og evangelisere "hvad der er" konstrueret gennem projektion af deres forventninger/fordomme/fordomme: en proces med at engagere sig i skabelsen af ​​hologrammer inkluderet i hvilke indlejrede begrænsede definitioner/opfattelser, herunder af "regimeskifte".

        Bortset fra som en afledningsteknik undgår udøvere oprettelsen af ​​hologrammer, herunder om, hvad der kan udgøre "regimeændring" ved at overveje og implementere "hvordan" for at undgå resultater som dem, som Mr. Guevara og hans disciple nyder godt af, herunder, men ikke begrænset, til at hjælpe salg af plakater og t-shirts.

        Alle, inklusive praktiserende læger, ønsker "regimeskifte", men har forskellige definitioner af og følgelig forskellige "hvordan man" faciliterer "regimeskifte".

        Derfor en hypotese til illustration, som skal testes af enhver, hvis den er indstillet på det:

        "At installere ham ville skabe muligheder for øget opfattelse og handlefrihed med hensyn til klassekrige, der ikke er begrænset til Venezuela, som, hvis de blev handlet klogt, kunne hjælpe "gennemsnitlige" mennesker gennem laterale regimeændringer, der ikke er begrænset til Venezuela, hjulpet af modstanderne, som regelmæssigt ikke opfatter mulige udfald som en funktion af deres hybris, fordobling, der lettes af deres ty til tro for at bygge bro over tvivl for at opnå bekræftelse."

        De fremtrædende spørgsmål er, hvilket regime ændrer sig, hvordan man faciliterer dette, og hvordan tjener dette mit formål, hvoraf ingen isoleret set eller interaktion er enkle.

        For at facilitere en bæredygtig regimeændring skal den primære definition af regimeændring og den nødvendige indsats være af lokalbefolkningen, som i Donbass eller Syrien osv.

  22. JC
    March 16, 2019 på 19: 28

    ADL siger, at Maduro promoverer antisemitiske 'konspirationsteorier'... Mens den politiske krise fortsætter i Venezuela, promoverer Nicolas Maduros hårde regime, hvis magt i øjeblikket udfordres, hadefulde antisemitiske konspirationsteorier og påstande om jødiske eller " zionistiske" planer om at overtage regeringen.

    Da den erklærede midlertidige præsident Juan Guaidó – hvis forsøg på at overtage regeringen støttes af mere end 50 lande – udfordrer Maduros magt, har den resulterende politiske, sociale og økonomiske ustabilitet skabt et modent klima for konspirationsteorier om jøder til at blomstre……. Det faktum, at disse konspirationsteorier dukker op nu, er ikke overraskende i betragtning af landets lange historie med ledere, herunder afdøde præsident Hugo Chavez og hans tilhængere, som syndebuk til Israel og bruger jøder som et politisk værktøj. ADL har nøje overvåget den antisemitiske retorik, der er udgået fra regeringen siden 2006.

    I den nuværende krise har Maduro og medlemmer af hans regering påberåbt sig antisemitiske troper, herunder sammensværgelser af amerikansk og "zionistisk" kontrol over Guaidó. Senest, i et interview den 13. februar i al-Mayadeen, et libanesisk medie tilknyttet Hizbollah, anklagede Maduro, at Guaidós inderkreds var fuld af CIA-agenter, der tjener "amerikanske og zionistiske" interesser. Han indikerede endvidere, at Venezuela og hans regering fortsat er tæt på linje med den palæstinensiske sag.

    Påstande og konspirationsteorier om jødisk/zionistisk indblanding i den venezuelanske krise bliver bredt udbredt af Maduro-tilhængere. Her er et udpluk af en sådan retorik fra de første to måneder af 2019:

    • March 18, 2019 på 10: 39

      OMG! Maduro støtter Palæstina. Jorden til JC, støt venligst ikke zionistisk folkedrab eller USA-imperialistiske interventioner og USA-dukker, som det er Guaido.

      De 50 nationer støttede også en million myrdede i Irak.

      Det hele handler om "Benjaminerne"

      Balfour-erklæringen blev anmodet af og givet til Lord Rothschild.

    • Dave
      March 19, 2019 på 07: 05

      "Som erklæret midlertidig præsident Juan Guaidó - hvis forsøg på at overtage regeringen støttes af mere end 50 lande"

      Glemte at nævne, at 50 lande er et mindretal, Mr. CIA-aktiver…..

    • kerne
      March 19, 2019 på 12: 20

      Tak (snark) for uforvarende at forklare, hvorfor [krigsforbryderen] Elliot Abrams blev sat i spidsen for Venezuela Regime-Change Project.

Kommentarer er lukket.