KOMMENTAR: Send den gale hund til Corporate Kennel

Aktier

"Mad Dog" Mattis var berømt for quipping, "Det er sjovt at skyde nogle mennesker." Det er stadig en suveræn ironi, at Mattis i vid udstrækning blev betragtet som den eneste "voksne i rummet" i Trump-administrationen, hævder Ray McGovern.

Af Ray McGovern
Specielt for Consortium News

Oudgående forsvarsminister general James "Mad Dog" Mattis var berømt for quipping, "Det er sjovt at skyde nogle mennesker." Det er stadig en suveræn ironi, at Mattis i vid udstrækning blev betragtet som den eneste "voksne i rummet" i Trump-administrationen. Sammenlignet med hvem? John Bolton, den rabiate neocon, der tjener som national sikkerhedsrådgiver? Det ville være indbegrebet af "fordømmelse med svag ros."

Med sit ramrod-lige image, for ikke at nævne hans kriger-/lærde-rygte, der blev hyldet i medierne, var Mattis i stand til at skjule den virkelighed, han var, som oberst Andrew Bacevich Læg det om demokrati nu! denne morgen, "fuldstændig fantasiløs." Det betyder, at Mattis simpelthen var ude af stand til at anerkende den selvdestruktive, åndssvage natur af USA's "endeløse krig" i Mellemøsten, som kandidat-Trump korrekt havde kaldt "dum". I sit afskedsbrev kom Mattis også med den sædvanlige overhøjde om, at den uundværlige nations aggression var god for verden.

Mattis: Alle klædt ud.

Mattis var en hindring for Trumps ønske om at trække tropper ud af Syrien og Afghanistan (og forbliver i stand til at øge Trumps ordrer). Indrømmet, den bratte måde, Trump annoncerede sin tilsyneladende enmandsbeslutning på, var lige så dum. Men tilbagetrækning af landtropper er yderst fornuftig, og Mattis var og er et stort problem. Og på godt og ondt blev Trump - ikke Mattis - valgt til præsident.

Marine visdom

Historisk set er marinesoldater det sidste sted at henvende sig for at få gode råd. Marinegeneral Smedley Butler (1881-1940), to gange vinder af Medal of Honor, var brutalt ærlig omkring dette, efter at han holdt en pause længe nok til at indse og skrive: "War is a Racket":

"Jeg havde en mistanke om, at jeg bare var en del af en ketcher på det tidspunkt. Nu er jeg sikker på det. Som alle medlemmer af den militære profession havde jeg aldrig en original tanke, før jeg forlod tjenesten. Mine mentale evner forblev i suspenderet animation, mens jeg adlød ordrerne fra de højerestående. …”

Kort efter, at en anden marinegeneral, tidligere CENTCOM-kommandant Anthony Zinni, trak sig tilbage, stod han stille, mens han personligt så daværende vicepræsident Dick Cheney holde sin vigtigste tale nogensinde (den 26. august 2002). Cheney løj åbenlyst om Iraks (ikke-eksisterende) masseødelæggelsesvåben for at smøre slæderne til angrebskrigen mod Irak. Zinni havde beholdt sine tilladelser og var "tilbage på kontrakt." Han var godt læst ind om Irak og vidste med det samme, at Cheney løj.

Giv venligst til vores slutningen af ​​året fondsdrev, ved at klikke Doner.

Et par år senere indrømmede Zinni, at han besluttede, at hans læber ville blive forseglet. Det er langt fra for en marinesoldat at spille skunk ved picnic. Og trods alt blev han hædret den dag ved det samme Veterans of Foreign Wars-møde, hvor Cheney talte. Som det ser ud til at være klart nu, begærede Zinni også det lukrative krigsbytte, der blev givet til tidligere generaler, der tilbyder sig selv til medlemskab af bestyrelserne for de våbenproducenter/købmænd, der profiterer på krig.

(For en tidligere kritik af senior marinesoldater, se: "At angribe Syrien: Tommelnæser mod forfatning og lov." )

Butler: Sagde "Nej."

Marineofficer, nu senator Pat Roberts, R, Kansas, fortjener "uærefuld omtale" i denne forbindelse. Han blev aldrig general, men blev formand for Senatets efterretningskomité på et gunstigt tidspunkt for Cheney og Bush. Roberts kneb, som en "god marinesoldat", til deres grove bedrag, da en klat ærlighed fra hans side kunne have forhindret angrebet på Irak i 2003 og det drab, lemlæstelse, ødelæggelse og kaos, der fortsætter den dag i dag. Roberts vidste alt om den svigagtige efterretningstjeneste og dækkede over den - sammen med andre løgne - så længe han forblev formand for Senatets efterretningsudvalg

Scott Ritter på Pat Roberts

Roberts' samvittighedsløse pligtforsømmelse gjorde en ærlig marinesoldat, maj. Scott Ritter, rasende, som mener, at "Semper Fi" inkluderer en forpligtelse til at fortælle sandheden om spørgsmål om krig og fred. Ritter, tidligere FN-chefvåbeninspektør for Irak, skrev i april 2005 "Semper Fraud, Senator Roberts", delvis baseret på hans egen erfaring med den medskyldige Marine.

Det er overflødigt at sige, at højere rangerede, mere formbare marinesoldater aede Zinni ved at efterligne onkel Remus' tjærebaby - uden at sige nuttin'.

Det er tænkeligt, at endnu en skarpt hilsenende marinesoldat, afgående formand for Joint Chiefs of Staff Joseph Dunford, kan blive anmodet af Trump til at tage Mattis' job. Hvis det sker, vil det føje til præsident Trumps bizarre forkærlighed for at vælge rådgivere, som helvede er indstillet på at frustrere de mål, han gik ind for, da han stillede op til posten, hvoraf nogle - det bliver helt klart - han virkelig ønsker at opnå.

Trump burde slippe Mattis løs nu og sørge for, at Mattis holder afstand til Pentagon og det militær-industrielle kompleks, før han bliver bedt om at lede et oprør mod en meget sårbar præsident - som general Smedley Butler blev spurgt at gøre tilbage i dag. Butler sagde nej.

Ray McGovern arbejder med Tell the Word, en udgivelsesgren af ​​den økumeniske Frelsers Kirke i det indre Washington. Han var infanteri-/efterretningsofficer, før han arbejdede som CIA-analytiker i de næste 27 år. Ray indrømmer en vis partiskhed mod marineofficerer, men ikke dem, som han arbejdede sammen med dengang. Han er medskaber af Veteran Intelligence Professionals for Sanity, som omfatter marinesoldater, der husker, hvad Semper Fi betyder.

Giv venligst til vores slutningen af ​​året fondsdrev, ved at klikke Doner.

147 kommentarer til “KOMMENTAR: Send den gale hund til Corporate Kennel"

  1. Hrabanus
    Januar 3, 2019 på 05: 02

    Ray, hvordan forklarer du Brennans tweet af 20. december?:

    "Okay, republikanere. Hvor længe vil du lade dette farceagtige "præsidentskab" fortsætte? I en tid med sådan politisk, økonomisk og geostrategisk turbulens - både nationalt og globalt - venter du på, at en katastrofe skal ske, før du handler? Katastrofen truer!"

    Det virker ret ekstremt. Er det desperation? Er det bare, at han frygter at blive afsløret for sit agenturs indblanding i valget i 2016?

    Eller antyder han, at Trump vil føre os til krig og/eller økonomisk nedsmeltning? (Ved at trække sig ud af Syrien(!) eller sænke selskabsskatten?)

    Eller antyder han, at han og hans venner har planer om at starte en krig og/eller økonomisk nedsmeltning, om nødvendigt, for at fjerne Trump?

    Andre mulige forklaringer? Det er virkelig meget mærkeligt for en tidligere direktør at sige sådan noget. Det råber på forklaring.

    Jeg er sikker på, at mange mennesker ville være interesserede i dit svar.

  2. Brian James
    December 31, 2018 på 23: 55

    11. sep, 2011 General Wesley Clark: Krige var planlagt – syv lande på fem år

    "Dette er et notat, der beskriver, hvordan vi vil udrydde syv lande om fem år, begyndende med Irak, og derefter Syrien, Libanon, Libyen, Somalia, Sudan og, til sidst, Iran." Jeg sagde: "Er det klassificeret?" Han sagde: "Ja, sir." Jeg sagde: "Nå, vis det ikke til mig." Og jeg så ham for et år eller deromkring siden, og jeg sagde: "Kan du huske det?" Han sagde: "Herre, jeg viste dig ikke det memo! Jeg viste det ikke til dig!"

    https://youtu.be/9RC1Mepk_Sw

    23. juli 2006 hemmelige 2001 Pentagon plan for at angribe Libanon

    Bushs plan for "Serial War" afsløret af general Wesley Clark. "[Den] femårige kampagneplan [inkluderer] ... i alt syv lande, begyndende med Irak, derefter Syrien, Libanon, Libyen, Iran, Somalia og Sudan" (Pentagon-embedsmand citeret af general Wesley Clark) Ifølge general Wesley Clark – Pentagon i slutningen af ​​2001.

    http://www.globalresearch.ca/secret-2001-pentagon-plan-to-attack-lebanon/2797

  3. Uindskrænket ild
    December 28, 2018 på 11: 14

    Her er to installationer af en firedelt serie om årtiers svindel i MIC, alt for at holde det nu næsten trillion/år sovstog i gang:

    https://therealnews.com/stories/military-industrial-congressional-frauds-lester-earnest-on-rai-2-4?

    • Brian James
      December 31, 2018 på 23: 59

      Dette er kun fra 2013 alene. 21. december 2013 Black Budget: USA's regering har ingen anelse om forsvundne Pentagon $ billioner

      Pentagon har sikret et budget på 630 milliarder dollars for næste år, selvom det ikke engang har kunnet redegøre for de penge, det har modtaget siden 1996. Hele 8.5 billioner dollars af skatteydernes kontanter er gået til forsvarsprogrammer – ingen af ​​dem er blevet revideret.

      https://youtu.be/j4dzECaBxFU

  4. bevin
    December 26, 2018 på 21: 09

    Det burde være umuligt at diskutere Mattis uden at overveje hans største præstation, signaturkampagnen i hans militære karriere: angrebet på Fallujah i 2005.
    En artikel i The Independent af Patrick Cockburn kooks ved en nylig undersøgelse af mellemtern-resultaterne af den massakre
    https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/toxic-legacy-of-us-assault-on-fallujah-worse-than-hiroshima-2034065.html?fbclid=IwAR0K5JvGGPwWBGyDF_56eqqsNRgqV9tzhyGIxOO09McQ7OTR9WH12-bCwH8

    "... Undersøgelsen, med titlen "Cancer, Infant Mortality and Birth Sex-Ratio in Fallujah, Iraq 2005-2009", er af Dr. Busby, Malak Hamdan og Entesar Ariabi, og konkluderer, at anekdotiske beviser for en kraftig stigning i kræft og medfødte fødselsdefekter er korrekte. Spædbørnsdødeligheden viste sig at være 80 pr. 1,000 fødsler sammenlignet med 19 i Egypten, 17 i Jordan og 9.7 i Kuwait. Rapporten siger, at kræfttyperne er "lignende den hos Hiroshima-overlevende, der blev udsat for ioniserende stråling fra bomben og uran i nedfaldet".

    "Forskere fandt en 38-dobling af leukæmi, en ti-dobling af kvindelig brystkræft og signifikante stigninger i lymfomer og hjernetumorer hos voksne. I Hiroshima viste overlevende en 17-fold stigning i leukæmi, men i Fallujah siger Dr. Busby, at det slående ikke kun er den større udbredelse af kræft, men også den hastighed, hvormed det påvirkede mennesker..."
    Mattis fik sit Mad Dog kaldenavn. I ethvert anstændigt samfund ville han ikke blive tolereret i samfundet. Forestillingen om, at hans syn på loyalitet eller endda tekniske militære spørgsmål er af interesse for alle andre end psykiatriske klinikere, vil forhåbentlig undre vores efterkommere.

  5. Mario
    December 26, 2018 på 14: 22

    Gad vide, hvorfor Susan Lindauer, fætter til Andrew Card, stabschef for GW Bush, har været dæmpet i lang tid om krigen i Irak og andre relaterede spørgsmål? Er der nogen, der har set hendes videoer, mens hun taler ud og fortæller det hele? Du vil ikke se det på MSM.

    Klik på linket nedenfor for at se Susan Lindauer:

    https://www.youtube.com/watch?v=lnn-jn_cvLo

    • Spring over Scott
      December 29, 2018 på 09: 45

      Tak Mario. Meget interessant.

      • Mario
        December 29, 2018 på 19: 28

        Dejligt at du havde mulighed for at se den. Skip! …. og tænk, hvis 15 – 20 millioner amerikanere fik en chance for at se og høre Susan Lindauer. Forestil dig, hvad der kunne ske!

  6. sam lænker
    December 26, 2018 på 12: 09

    Mangeårig Trump-allierede, Erik Prince, grundlæggeren af ​​det tidligere Blackwater, har lobbyet mafiaen Don Trump for at privatisere krigene i Syrien og Afghanistan.
    Han skrev en op-ed med titlen "The MacArthur Model for Afghanistan", der skitserede sine planer her:
    https://www.wsj.com/articles/the-macarthur-model-for-afghanistan-1496269058

    I denne måned, i januar/februar trykte udgave af våben- og jagtmagasinet "Recoil", offentliggjorde det tidligere entreprenørsikkerhedsfirma Blackwater USA en helsidesannonce, i helt sort med en simpel besked: "Vi kommer."

    Blackwater, som Prince solgte, er blevet omdøbt flere gange og er nu kendt som Academi siden 2011.
    I 2014 blev Academi en afdeling af Constellis Holdings.
    Constellis Holdings er primært ejet af Apollo Global Management.

    Constellis er en af ​​de mere sandsynlige entreprenører til at påtage sig privatiseringen af ​​den amerikanske mission i Syrienkrigen.
    De største institutionelle aktionærer i Apollo Global Management omfatter:
    Capital World Investors, Fidelity (FMR), JP Morgan, Deutsch Bank, Capital Research, Morgan Stanley, Goldman Sachs og andre af de største pengeforvaltnings- og investeringsfirmaer, som opererer i samarbejde (selv eksisterende som de største aktionærer af hver), danner virtuelle monopoler blandt de største "konkurrerende" selskaber via store aktiebeholdninger i stort set hver enkelt branche.
    (http://investors.morningstar.com/ownership/shareholders-major.html?t=APO)

    Disse firmaer arbejder sammen, meget som et kartel, og eksisterer endda som de største aktionærer i hinanden.
    Som eksempel inkluderer de største aktionærer i JP Morgan:
    Vanguard, State Street, BlackRock, Fidelity (FMR), T Rowe Price, Bank of America, Wellington Management, Geode, Northern Trust, Capital Research osv….

    Disse firmaer er blandt de primære arkitekter bag den neo-feudale amerikanske Planned Market Economy. Det vil sige "kapitalisme" for kun de 01 pct.

    Deres ejede virksomhedsaktiver profiterer ikke kun ved at skabe globale og miljømæssige konflikter, men også ved at sælge "løsningerne" til de skabte problemer.

    En nydannet Blackwater, igen med involvering af Prince, kan være en anden af ​​de mere sandsynlige entreprenører til at påtage sig privatiseringen af ​​den amerikanske mission i den syriske krig.

    Prince, bror til Mafia Don Trumps amerikanske uddannelsesminister Betsy DeVos, var ikke kun en del af Mafia Dons overgangsteam, men bliver også undersøgt af FBI for at arrangere back-kanaler mellem Mafia Don Trump og Putin den 11. januar 2017.
    Prince deltog også i et møde i august 2016 med mafiaen Don Trump Jr. og Mohammad bin Salman (sammen med andre repræsentanter fra Saudi-Arabien, som tilbød hjælp til Trumps præsidentkampagne.

    Prince leder i øjeblikket private equity-firmaet Frontier Resource Group og er formand for Hong Kong-noterede Frontier Services Group Ltd.
    Frontier Services Group (FSG) egen erklærede hovedmission er at hjælpe kinesiske virksomheder med at arbejde sikkert i Afrika.
    Frontier Services Group (FSG) er en statsejet virksomhed (SOE) i Kina, hvilket betyder, at det er en virksomhed, hvor staten har betydelig kontrol gennem fuldt, majoritets- eller betydelig minoritetsejerskab.
    FSGs moderselskab er Citic Group.
    CITIC Group Corporation Ltd., tidligere China International Trust Investment Corporation, er et statsejet investeringsselskab i Folkerepublikken Kina.
    (https://en.wikipedia.org/wiki/CITIC_Group)

    Princes plan har opbakning og støtte fra Trump-allierede Steve Bannon.
    https://www.forbes.com/return-of-erik-prince/#54b07e4350aa

    Det er blevet rapporteret, at tidligere Trump-rådgivere/medarbejdere HR McMaster, Rex Tillerson, James Mattis og andre har modsat sig denne privatiseringsplan.

    Deres afløser har banet vejen for Princes plan om at komme videre.

    Mafiaen Don Trump er en mester entertainer. Han er en mester i adspredelser og distraktioner.
    Han holder folk travlt distraheret i andre spørgsmål, efterhånden som større planer som denne udvikler sig.

  7. Jon Dhoe
    December 26, 2018 på 11: 27

    Der er en hjemmeside for en "hemmelig" gruppe på 1%, som kom ud af planen for at vælte Roosevelt.

    https://therulingclassobserver.com/the-ruling-class-preservation-society-rcps/

    • Deniz
      December 26, 2018 på 19: 00

      Tak for linket, god læsning.

  8. Trowbridge H. Ford
    December 26, 2018 på 09: 19

    Intet om hans afløser Patrick Shanahan, som er endnu værre, der ved alt om hemmelige våben, mens han kører Boeing, og bruger dem nu.

    • Sam Fetters
      December 26, 2018 på 12: 07

      Mangeårig Trump-allierede, Erik Prince, grundlæggeren af ​​det tidligere Blackwater, har lobbyet mafiaen Don Trump for at privatisere krigene i Syrien og Afghanistan.
      Han skrev en op-ed med titlen "The MacArthur Model for Afghanistan", der skitserede sine planer her:
      https://www.wsj.com/articles/the-macarthur-model-for-afghanistan-1496269058

      Det er blevet rapporteret, at tidligere Trump-rådgivere/medarbejdere HR McMaster, Rex Tillerson, James Mattis og andre har modsat sig denne privatiseringsplan.

      Deres afsættelse/erstatning har banet vejen for Princes plan om at komme videre.

      Denne privatiseringsplan har støtte fra folk som Steve Bannon, Erik Prince og tidligere oberstløjtnant Oliver North, som i øjeblikket er præsident for NRA

      Erik Prince greb engang, at "'Hvis det ikke var for sammenstødet i Charlottesville," [Charlottesville Unite the Right-mødet] siger han, 'og damen ]Heather Heyer], der blev dræbt og alt det politiske tilbageslag, der faldt på præsidenten... Jeg er næsten sikker på, at han ikke ville have truffet beslutningen [mod det] i dag."
      https://www.forbes.com/return-of-erik-prince/#54b07e4350aa

      Så nu hvor 15 måneder er gået, forfølger Trump stærkt denne Princes mission.

      USA er nu mest fuldt ud blevet kapret af hvide nationalister, kriminelle, lejesoldater og narkoløbere.

      Det militær-industrielle kompleks er tilbage, BIG TIME!

      • bob
        December 26, 2018 på 15: 37

        Jeg abonnerer ikke på WSJ. Hvad er denne privatiseringsplan? Er tilbagetrækningen af ​​amerikanske tropper en del af det?

  9. Tom Spanne
    December 24, 2018 på 17: 21

    Mad Dog må have hængt ud med Hunter S. Thompson. Begge er stærkt forstyrrede individer.

  10. Fred
    December 24, 2018 på 13: 07

    det er også muligt, at det hele er en handling

  11. December 24, 2018 på 11: 37

    Fedt nok. Tak.

  12. Kim Lane
    December 24, 2018 på 10: 42

    Min forudsigelse: Trump vil blive myrdet efterfulgt af et militærkup og erklæring om krigslov i USI
    (Israels Forenede Stater).

    • Virginia
      December 25, 2018 på 12: 23

      Min forudsigelse er, at vi vil se et falsk flag, endnu en 9/11 eller en anden tragisk begivenhed.

    • Not Sure
      December 26, 2018 på 12: 18

      Den dybe stat har erfaret, at det er mere risikabelt med videokameraer overalt og på stadig mobiltelefoner at lykkes med at udføre faktiske mord uden at implicere sig selv. Det er lettere med deres kontrol over redaktørerne og journalisterne på de store medier at udføre karaktermord og anklage, forsøge at dømme deres modstandere i medierne. Drum op med støtte til egentlige efterforskninger, som kan bruges til at underminere enhver administration, der ikke går efter grænsen, og derefter bruge disse undersøgelser til at finde årsagen til rigsretssag og fjernelse fra embedet.

  13. December 24, 2018 på 07: 57

    Det faktum, at Mattis er blindt loyal over for præsidenter, der udfører krig, men alligevel trækker han grænsen for at støtte en præsident, der opfordrer til fjernelse af amerikanske tropper fra et land, som vi forfatningsstridigt og ulovligt invaderede, er ret afslørende med hensyn til karakteren af ​​gamle Mad Hunden selv.

    Den kendsgerning, at "liberale" synger Mattis lovprisninger, som om han var en ædel herre eller en venlig bedstefarsfigur, afslører ligeledes graden af ​​kollektiv vanvid, der blev udløst af Russiagate og kludejournalistik i dens æra.

    • bob
      December 26, 2018 på 16: 09

      Det var kun dråben, og det handlede ikke blot om at tage af sted, men om at Trump ikke rådførte sig med nogen og bare brat erklærede at stoppe via tweet. Jeg vil vædde på, at Mattis ville rejse, da han blev sendt for at føre tropper til grænsen mellem USA og Mexico for at forsvare sig mod imaginære "invaderende" karavaner. Men hans største klagepunkter var angående smadring af alle allierede, hygge til autokrater og ødelæggelse af vores institutioner.

      Trump er simpelthen ikke voksen - det er hovedpointen, folk fremfører (liberale og konservative btw). Men selv småbørn udleverer nogle nye ideer til tider, fordi de intet ved og ikke har nogen information til at danne hårde positioner. Ikke særlig god som leder generelt, selvom jeg ville underkaste mig og ikke nogen sjov at arbejde under. Alle går.

  14. Gregory Ghica
    December 24, 2018 på 00: 17

    Alle kandidater fra militærakademierne er uddannet til at udkæmpe krige. Som sådan længes de efter at lede landet i en krig og blive "helte". Desværre bliver deres drømme altid til virkelighed med hjælp fra vores politikere i Washington. Det, der imidlertid er meget oprørende, er deres hykleri. Hele deres karriere adlyder de ordrerne og tager stille og roligt deres løncheck hver måned, uden at have modet til at fortælle sandheden. Og efter at de har trukket sig tilbage og kritiseret regeringen, skriver de ophidsende bøger og holder anklagende taler, fordi de ikke længere behøver at adlyde ordrer. De er ulækre. Jeg tror ikke, Mattis vil være anderledes.

    Prof. Gregory Ghica

  15. December 23, 2018 på 20: 32

    Har lige tweetet, hvad der følger (og ja, jeg er seriøs omkring mulig Putsch; stjernerne er på linje.)

    Ray McGovern
    ? @raymcgovern

    Det er første gang! Trump fulgte mit råd :)) i sidste afsnit af https://consortiumnews.com/2018/12/21/send-the-mad-dog-to-the-corporate-kennel/ …, har sagt til Mattis, Go Now!, før vrede Etablissement kan få hans hjælp, da det forsøgte med general Smedley Butler at bestige Putsch. Butler havde set "War Is Racket", afviste ouverturen. Mattis??? Secret Service burde være i alarmberedskab.

    • Realist
      December 24, 2018 på 05: 29

      Secret Service formåede ikke at beskytte JFK, gjorde det ikke?

      • David Otness
        December 25, 2018 på 04: 55

        De blev beordret til at afstå fra mange grundlæggende og strenge sikkerhedsprotokoller i Dallas 22. november 1963.
        Se oberst Fletcher Prouty (mange videoer på YouTube) for en masse information om den dato og disse tidspunkter generelt, især om CIA. Prouty er upåklagelig. Han var i Pentagon med Joint Chiefs of Staff, også i forbindelse med CIA fra dets start. Hans bog "The Secret Team" udfylder alle tomrum om CIA indtil begyndelsen af ​​70'erne. Det udkom relativt samtidig med udgivelsen af ​​Pentagon Papers.
        En anden person af interesse er Robert "Tosh" Plumlee, en FB-ven, der så og fløj meget for CIA (for både Batista og Castro) afhængigt af agenturets luner. Han løb også våben sydpå og næse slik nordpå i Dias de los Contras.
        "Åh, sikke et sammenfiltret net vi væver, når vi først øver os på at bedrage...."

    • Sam F
      December 24, 2018 på 08: 03

      Antiwar dot com bemærker, at Mattis skal erstattes pro tem af den nuværende stedfortræder SecDef Shanahan. Hans afløser vil vise omfanget af enhver genbekræftelse af Trumps kampagneløfte om at få os ud af udenlandske krige, som kun gavner MIC/Israel/KSA/WallSt og den kongres, de bestikker.

    • elmerfudzie
      December 25, 2018 på 07: 27

      Ray, når vi taler om en Putsch, det skete for længe siden, og det skete her i det gode USA i A. Min (redakterede) kommentar var et svar på det åbne VIPS-brev dateret den 9. oktober;

      For seks måneder siden ringede stabschefen general Valeri Guerassimov til general Dunford og advarede ham direkte om, at hvis en amerikansk militær intervention skulle finde sted i nærheden af ​​Damaskus, ville russiske styrker sigte mod 53 amerikanske skibe (og hangarskibe), der i øjeblikket er stationeret i Middelhavsbugten og yderligere , at vores POTUS bliver informeret om Ruslands nye militære våben og kapaciteter... Det er vigtigt for CONSORTIUMNEWS læsere at bemærke; ikke en kommuniké direkte mellem Putin og Trump, men mellem Pentagon og de centrale kontorer i det russiske forsvarsministerium. Hmmmm, find ud af det...

      • Spring over Scott
        December 25, 2018 på 09: 01

        Meget interessant. Har du et link til at understøtte den samtale?

        • elmerfudzie
          December 26, 2018 på 18: 48

          Svar til Skip Scott fra ElmerFudzie: Referencelink, som du anmodede om, blev lagt her @ http://www.voltairenet.org/article202314.html tredje afsnit ned.

        • Spring over Scott
          December 29, 2018 på 09: 48

          Tak.

  16. Henk Middelraad
    December 23, 2018 på 17: 52

    Ray: Det har åbenbart ikke modtaget i dit sind, at fokuserede mentalt målrettede indsatser baseret på det modtagende individ har massive resultater, når de er baseret på astrologisk bevidsthed om det målrettede individ, selvom det er blevet kommunikeret mange gange til dig tidligere.

    En komplet gennemgang af enhver høj elite-kommentar på TV kan let imødegås uanset placering i verden !!!

    Bare bliv ved med at snooze i stenalderen!!!!

  17. December 23, 2018 på 17: 38

    Ville det ikke være den mest fremragende udvikling for menneskeheden, hvis følgende ofte nævnte visionære koncept fik ustoppeligt momentum på verdensplan, indtil da blev anerkendt og accepteret som #1, top-of-the-listen nytårsforsæt for år 2019? Hvem på denne 4. planet fra Solen kunne modsætte sig et så umådeligt positivt, sundt og værdifuldt mål?

    #1-resolutionen for 2019: Etablering af ægte, permanent, universel fred på Jorden – for første gang i menneskehedens historie.

    • Sam F
      December 24, 2018 på 08: 17

      Ja, men med hensyn til "hvem på denne [3.] planet fra Solen kunne modsætte sig" universel fred, vil jeg foreslå dem, der er fanget i stammefortællingerne om de bølledrenge-tyranner, der rejser sig for at kontrollere forretning, militær, religion og massemedier. Hvilket er alle dem med utilstrækkelig uddannelse til at se sig selv. Og dem uden modet og moralsk styrke til at adskille sig fra deres stamme på grund af sociale og økonomiske afhængigheder.

      • December 27, 2018 på 00: 08

        Sam F,

        Tak for rettelsen og det tankevækkende svar. Darn Alzheimers … Rediger: “Hvem på denne tredje planet fra Solen kunne være imod…?” Vores gæt er, at hvis marsboere på den 3. planet væk fra Solen nogensinde blev opdaget, ville de også, ligesom menneskeheden på Jorden, være enige om at støtte det storslåede koncept om at etablere ægte fred på Jorden.

        Tak igen. Fred.

    • sam2
      December 24, 2018 på 08: 23

      Et moderat venligt svar fra Sam blev sat i "moderation" kl. 7:21 ET.
      Den indeholdt ingen ord om race, etnicitet, upassende, fravigelse osv.

  18. Jeff Rudisill
    December 23, 2018 på 00: 08

    Som (tidligere?) Ssgt i USMCR blev jeg tidligt "indoktrineret" i boot camp, at korpset ville have marinesoldater, der kunne tænke. Min Sr. Drill-instruktør udstrålede integritet og ære. Senere erfaringer bekræftede en sådan integritet, som da jeg var den eneste marinesoldat i selskabet, der nægtede at donere til, for mig, en tvivlsom "sag". Sgt. Maj. anerkendte min principielle holdning, og selvom han var skuffet over, at selskabet ikke ville opnå 100 % deltagelse, anerkendte han min dedikation til princippet.

    Jeg blev også udsat for "gung-ho"-holdningen af ​​hengivenhed til højere autoritet, uanset princippet, så jeg forstår godt pointen, som hr. McGovern gør. Jeg er glad for, at han genkender den måske sjældne undtagelse, når amerikanske marinesoldater står for princip over "gruppetænkning."

  19. Leery i Lyon
    December 22, 2018 på 23: 57

    Jeps. Jeg havde glemt alt om muligheden for et militærkup. Jeg er mere bekymret over en med DeVos-flokken, som presser Pence... de kristne fascister i Council for National Policy.
    Jeg spekulerer på, hvad der ville være værst? Sandsynligvis det sidste.

    • punkyboy
      December 23, 2018 på 10: 56

      Amerikanerne ignorerer Pence og de kristne dominionister på deres fare. Et andet ben på den skammel er forbindelsen til Israel som en nødvendig trædesten til tilbagevenden af ​​deres "frelser". Alt for mange magtfulde mennesker i militæret og vores regering går ind for dette lort. Jeg frygter, at de ikke er over at hjælpe den vision frem.

      • Spring over Scott
        December 23, 2018 på 12: 46

        Du gør det rigtigt! Jeg så en masse af dem på Diego Garcia. Luftvåbnet fra Colorado Springs var fyldt med dem.

      • December 24, 2018 på 16: 29

        Den globale elite er indavlede socio/psykopater. De er efterkommere af de gamle herskende ordener. Tempelridderne var en af ​​de første organiserede, institutionaliserede internationale bankister, og vi er lederen af ​​mange religiøse korstog. Knights of Malta, var tidligere, i korstogene, kendt som Knights Hospitalliers. Da tempelriddere blev knust, tildelte den katolske, IE, universelle kirke, meget af deres ejendom til Knights Hospitalliers/Rhodes/Malta. På et tidspunkt, måske kulminerende med Kennedy-mordet, bekræftede bankfolkene deres dominans som skabere af gældspenge og kontrollerer nu Maltas militærmaskine.

        Den dag i dag er de overvejende zionistiske bankstere, 33. grads frimurere de gamle tempelriddere, der flygtede til Schweiz og fortsatte med at regere finansverdenen, mens de militante riddere af Malta fik tildelt et fristed af Vatikanet og udfylder rækken af ​​militære og efterretningstjenester.

        Jeg siger alt dette, fordi hvis vi har et folkeoprør, er det bedst at vide, hvem vi forsøger at vælte, så en ordentlig strategi kan udtænkes.

        Er der nogen, der har lagt mærke til, hvordan sammensætningen af ​​Højesteret traditionelt har været en ret jævn opdeling mellem katolikker,
        Riddere af Malta og zionister, tempelriddere?

  20. Colin Smith
    December 22, 2018 på 23: 10

    Og giv os "Meathead" Malloy i stedet for. Han af "Vi vil slå dig og slå dig og slå dig". Han vil være meget mere underholdende.

  21. Antonio costa
    December 22, 2018 på 19: 30

    Forsvarsminister Chuck Hegel var den eneste person, der så ud til at have det, vi havde brug for. Han var ikke, hvad kræfterne ville have, og så han blev hurtigt eskorteret ud af døren.

    I en nation, der er så gal med krig og dominans, betyder det faktum, at USA's tilstedeværelse i Syrien er ulovlig, i strid med en suveræn nations internationale rettigheder, umoralsk og trodser alle militære adfærdskodekser ingenting.

    Hvorvidt Trump ved, hvad han laver eller bare reagerer på konstant skænderi er langt fra klart. Han har ingen politik, fordi han ikke har nogen politiske beslutningstagere, der stemmer overens med lejerne af hans kampagne. I stedet omgiver han sig med neocons. Vil "han" vælge endnu en?

  22. HERREN
    December 22, 2018 på 18: 39

    Intet kommer til at ændre sig, medmindre og indtil de almindelige borgere er villige til at opgive deres liv for at få forandringen til at ske. Der har været nogle rigtige helte, der var villige til at opgive spøgelset JFK, RFK, MLK….Og beatet fortsætter….og beatet fortsætter…. uimodsagt

  23. December 22, 2018 på 18: 34

    Vores institutioner er blevet udhulede skaller uden formål, der er behagelige for vores borgeres liv. De er intet andet end pomp og pragt og kanaler for parasitisme af de ansvarlige.

    Vi har brug for forandring, en fornyelse af virkelige formål for alle disse institutioner. De burde eksistere for at beskytte, forsvare og lette vores folks byrder. Trump tager ikke helt fejl, men han er et mangelfuldt instrument til forandring. Han er blevet coopteret af Kochs, som ALDRIG har haft dette lands interesser på hjertet, kun deres egne egoistiske mål.

    Hvis forræderi skal undergrave landet og undergrave folkets vilje med propaganda, underordnet mened i regeringsførelsen, så er Kochs, Mercers, Coors og Bushes alle forrædere i ordets sandeste betydning. Samlet har de, deres handlere og kumpaner ikke gjort andet end at ødelægge retsstaten i dette land, siden de importerede Gehlen og skabte deres enorme blæksprutte af "efterretningstjenester".

    • December 23, 2018 på 16: 27

      Forstår du, at de meget udskældte Koch-brødre er modstandere af valgkrige? Kender du forskellen mellem en konservativ og en libertarianer?

      • Uindskrænket ild
        December 28, 2018 på 10: 59

        "Hvis du ikke er villig til at dræbe alle, der har en anden idé end dig selv, kan du ikke have Frederick Hayeks frie marked. Du kan ikke have Alan Greenspan eller Chicago-skolen, du kan ikke have den økonomiske frihed, som er frihed for lejerne og FIRE-sektoren (finans, forsikring, fast ejendom) til at reducere resten af ​​økonomien til livegenskab." ~ Michael Hudson

        Neoliberalisme, skabt og støttet af libertarianere, er en fiktiv økonomisk ideologi baseret på finansielle myter og orwellsk dobbelttale. MMT (moderne monetære teori) har afsløret alle sine løgne. Det er tid til at afslutte denne økonomiske globale fascisme, før libertarianere realiserer deres drøm om at erstatte nationer med charterbyer.

        »I et libertært samfund er der ingen fællesarealer eller offentligt rum. Der er ejendomsgrænser, ikke grænser. Når det kommer til fast ejendom og fysisk bevægelse på tværs af sådan fast ejendom, er der ejere, gæster, licenshavere, forretningsinviterede og indtrængende – ikke lovlige og illegale immigranter.” ~ Jeff Deist, præsident for Mises Institute

        Tidligere medarbejder i Verdensbanken forklarer, hvordan neoliberalisme ødelægger verden

        Mere ødelæggende end bomber er penge blevet det foretrukne våben for den globale elite, for finansernes skjulte hånd kan plyndre og erobre hele nationer, assimilere hele kulturer, udnytte ressourcer og voldtage jorden, mens de tvinger milliarder ud i fattigdom, alt sammen med det overraskende snigende pennestrøg og forretningskontrakter.
        Neoliberalisme er den økonomiske og politiske filosofiske drivkraft i verden i dag. Det antyder, at menneskelige fremskridt er resultatet af konkurrence, bedst udtrykt ved en ekstremistisk version af uhæmmet kapitalisme, hvor privatisering af profitter og socialisering af tab er acceptabel etik, uanset de menneskelige og miljømæssige omkostninger, der påløber undervejs.

        Neoliberalismen er det 21. århundredes dræberpest. Neoliberalisme er økonomisk fascisme. Det er en kriminel doktrin. Globaliseret neoliberalisme privatiserer offentlige goder for privat profit. Neoliberalisme ledet af Washington med Europas skamfulde medvirken har i de sidste femten år dræbt mellem 12 og 15 millioner mennesker af krige, hungersnød, berøvede sundhedstjenester... tvunget flygtninge. I dag er det en lille verdenselite af virksomheds- og Wall Street-direktører og udvalgte politikere, der slår skuden. ~Peter Koenig

    • Sam F
      December 24, 2018 på 23: 07

      Gode ​​pointer og godt formuleret. Forræderi er defineret i forfatningen som (ca.) "at føre krig mod disse USA", men da økonomisk krig nu er normen, er oligarkiet, der bestikker vores politikere og dommere og ejer vores massemedier, i sandhed forrædere.

  24. Ann Garrison
    December 22, 2018 på 17: 36

    Nogle hævder, at dette blot vil give plads til Blackwater lejesoldater og/eller en flyveforbudszone over Syrien. Jeg ved ikke, at begge påstande er sande, men begge virker plausible.

    • Jeff Rudisill
      December 23, 2018 på 00: 14

      Eric Princes lejesoldater er en udefrakommende mulighed, men at USA håndhæver en "flyveforbudszone" over Syrien ville være selvmord.

      • michael
        December 23, 2018 på 18: 45

        Aftalt. Borgerkrigen er forbi, de USA- og Saudi- (og Israel?) støttede oprørere, for det meste udenlandske lejesoldater (inklusive ISIS) har tabt. Det er bedst at reducere tabene og stoppe med at provokere russerne (som var inviteret ind i den suveræne nation). Vi har stadig NAZI Ukraine at ordne.
        Hvis ingen, som vi "beskytter" af vores baser og soldater, er villige til at betale, kan du lige så godt bringe dem hjem. De økonomiske lejemordere er nu en global virksomhed, der ikke længere er i amerikanske interesser. Det ville være bedst og billigere at erstatte soldater med diplomater, men at mindske vores militære eventyr ville bringe både selvrespekt og et nyt syn på amerikanere verden over.

      • Garrett Connelly
        December 23, 2018 på 23: 46

        Den anden side kan have bedre anti-fly- og missilforsvar. Og måske nogle interessante radartricks.

        Præsident Trump har nogle områder, jeg er uenig i. Træk ud af Syrien og Afghanistan er et godt sted at begynde at balancere budgettet, som en god og fornuftigt tænkende præsident burde.

    • elmerfudzie
      December 27, 2018 på 10: 36

      Ann Garrison, noget forhold til Jim Garrison, distriktsadvokaten i Orleans Parish? Han er min helt, en mands mand. Når jeg tænker på ham, tænker jeg, håber.

  25. Jared
    December 22, 2018 på 15: 53

    Ja, det var mærkeligt, at Trump valgte Mattis eller Bolton. Jeg kan kun forestille mig, at han gjorde det ud fra et behov for at omgive sig med folk, der er godkendt af mikrofon- og aipac-typer.

    Er han sikker nok nu til at prøve noget andet?

  26. Vera Gottlieb
    December 22, 2018 på 15: 11

    Og også en af ​​de meget fornuftige. På en eller anden måde minder Trump mig om de tryllekunstnere...at arbejde med 3 kopper og få dig til at gætte under hvilken kop du finder nødden.

  27. December 22, 2018 på 15: 06

    Pas også på vampyrerne:
    -
    22. December, 2018
    "Krigsvampyrerne"

    Der er dem, der lever og lever af krig
    Deres overskud og job kommer fra blod og lemlæstelse
    Deres virksomheder er noteret på børserne
    Deres aktier er gennemblødt af blod og i stigende prisklasser

    Drab og død er resultatet af deres produkter
    Destruktion og decimering er i deres adfærdskodeks
    Missiler og bomber er en del af deres dødbringende arsenaler
    De kunne kaldes nutidens virksomhedskannibaler

    Direktører klædt i dyre nålestribede jakkesæt
    Kontorer i kontortårne ​​for at tælle deres krigsbytte
    Hjulpet og støttet af regeringer og politikere
    De elsker at se krigshandlingen i "koalitioner af de villige"

    De deltager eller kæmper ikke i de blodige kampe
    Som mennesker bliver slagtet og dræbt som kvæg
    I stedet ser de på tv, lande under angreb
    Men der er ingen tvivl: "De er tilbehør bagefter"

    Enhver, der taler og taler om fred på jorden
    Driver dem til vanvid, og de frygter en mangel
    De kan ikke tåle den sult, der måtte komme til dem
    Hvis alle krigene stoppede, ville de være blodløse igen

    De må ikke trykke på aftrækkerne eller affyre de dødbringende missiler
    Men de er lige så skyldige i krigsforbrydelser: men er i benægtelse
    De lever af vold og drab og konspirerer for krige
    De er onde og farlige, de er: Krigsvampyrerne...

    [mere info på linket nedenfor]

    https://graysinfo.blogspot.com/2018/12/the-war-vampires.html

  28. Idimalink
    December 22, 2018 på 15: 00

    Trump kan slå den demokratiske liberale bespottelse af Mattis ud ved at beordre en undersøgelse af Mattis for krigsforbrydelser begået i Fallujah. Offentlig afsløring af bevidst brug af hvide fosforbomber og snigskytter på civilbefolkningen ville afsløre de demokratiske liberales ondskabsfulde støtte til krig mod bønder.

  29. December 22, 2018 på 14: 10

    Denne artikel af Ray McGovern bør offentliggøres i Washington Post og NYTimes Opinion kolonne. Men det vil aldrig ske! Ray vil heller ikke blive interviewet på nogen almindelige medieretværk, inklusive progressive radiostationer! De af os, der håber (og beder) om fred, glæder sig over Rays skrifter og arbejder for at bringe "fred på jorden, god vilje til alle" – hvilket inkluderer at afsløre falskheden af ​​vores såkaldte journalister, der priser Mattis, og på grund af deres had. af Trump og fordømmer alt, hvad han gør! Carl Jung kaldte sådanne psykologiske positioner/handlinger: projektion. For århundreder siden blev det kaldt at finde "syndebukken"...Tak til Ray og Glenn Greenwald og Stephen F. Cohen for at turde konsekvent at tale sandt til magthaverne!

  30. mike k
    December 22, 2018 på 12: 25

    Mattis har de samme holdninger som de fleste af vores "ledere" -

    Under Den Kolde Krigs formodede mørke tidsalder fra 1945 til 1989 påtvingede erkendelsen af, at Sovjetunionen var mindst lige så militært magtfuldt som USA, disciplinerne realisme og tilbageholdenhed på amerikanske politikere. Men siden Berlinmuren faldt, Warszawapagten blev opløst og Sovjetunionen fredeligt adskilt, er den tilbageholdenhed forsvundet.
    Enhver amerikansk præsident siden da har virkelig troet, at USA er unikt i historien og skæbne til at genskabe hele verden i sit eget billede. Historien er forbi, amerikansk triumf over hele verden er sikret. Og da den globalistiske vision er uundgåelig, fejlfri, perfekt og dydig, følger det, at enhver bombekampagne, enhver krig, enhver pålæggelse af økonomiske sanktioner, væltning af enhver regering og ødelæggelse af ethvert samfund, der vover at være uenig, er guddommeligt godkendt.

    https://www.strategic-culture.org/news/2018/12/22/woodrow-wilson-goes-europe-one-hundred-years-delusional-american-madness.html

    • Sam F
      December 24, 2018 på 23: 17

      Måske er vildfarelsen og hybrisen uundgåelig i et tankeløst og egoistisk samfund befriet for konkurrerende magter, som det er for højrefløjens bøller, der kommer til magten i erhvervslivet og i politik i en ureguleret markedsøkonomi. Få hvis nogen præsidenter siden 1991 har vist tilstrækkelig beskedenhed, refleksion, selvkritik eller interesse for sandhed og retfærdighed til at lede en nation. Dem på toppen af ​​selv beskedne dynger modtager intet andet end ros, uanset om det er nationer eller enkeltpersoner.

  31. mike k
    December 22, 2018 på 12: 08

    Prøve. (Uden dette vises allerede kommentarer ikke til min pc.)

    • mike k
      December 22, 2018 på 12: 09

      Nu kommer kommentarerne - som magi.

      • Spring over Scott
        December 22, 2018 på 13: 41

        mike k-

        Hvis du vil rydde op i kommentarsektionen fra din testkommentar, skal du bare genindlæse siden, efter du har lavet testkommentaren, vælge "rediger kommentar" og derefter vælge "slet".

  32. December 22, 2018 på 11: 25

    Intet forener vores politiske partier som truslen om at afslutte vores uendelige krig!

    Vi ved, hvordan Trumps krigsspil ender

  33. December 22, 2018 på 10: 30

    Ramt af mængden af ​​jord og ressourcer, der tilhører Syrien, der stadig ikke er under dets kontrol. Jeg håber, at nationen får succes med at samle landet igen. Ikke let, selvfølgelig, men skal gøres.

    Kurderne er en interessant gruppe, der har opfordret til et Kurdistan i det mindste siden Første Verdenskrig. De er blevet brugt af os, israelerne og muligvis andre til at destabilisere de lande, hvor de bor. Og selvfølgelig forsøgte de at bruge os. Stabilisering af kurderspørgsmålet ved aftale mellem de lande, hvor de bor, er en væsentlig del af at sikre en løsning. Kurderne er nødt til at acceptere, at den bedste aftale, de kan få, er at sikre deres rettigheder som en minoritet i hvert af disse lande.

    Læste jeg rigtigt, at en del af aftalen mellem Erdogan og vores præsident var, at Tyrkiet ville købe deres missiler i stedet for Rusland? Vores præsident er et stykke arbejde. Alt er en forretningsaftale.

    Håber alle får en god ferie.

  34. mike k
    December 22, 2018 på 09: 53

    Dette er et uddrag fra et stykke, der forklarer USAs virkelige rolle i verden i dag:

    "Men hvad er denne "internationale orden" bortset fra en verdensorden af ​​brutalitet, krig og bestikkelse, hvor folkets friheder er smadret, og aggression og tvang er de primære kontrolredskaber. Amerikanerne taler om deres forsøg på at dominere verden, som om den er en hellig ting, en gave fra guderne, og formodes at opføre sig, som om de selv er guder, og enhver nation eller folk, der afviser deres herredømme, er forbud, der skal ekskommunikeres fra den internationale orden, den amerikanske imperialismes mægtige kirke, indtil de falder i kø eller bliver ødelagt. Enhver, der ikke falder i kø, er automatisk "autoritær" og en oprører mod deres mafia "verdensorden".

    https://journal-neo.org/2018/12/22/revisionism-american-style/

    • Bob Van Noy
      December 22, 2018 på 10: 53

      Det må være et godt link mike k, for det er blokeret...

      • mike k
        December 22, 2018 på 12: 13

        Bob, bare gå til det nye eastern outlook-websted for at se hele artiklen.

    • Mild - ly Facetious
      December 22, 2018 på 21: 08

      Vi er i en æra og et sted
      hvor en 'højesteret'
      beslutter for & Legaliserer
      statens ret til at skabe og håndhæve
      afstemningsrestriktioner mod amerikanske statsborgere.

      løfter en \Bret Kava Naugh op
      varsler mindre frihed eller større lighed?

      en stigende flygtningestatus-0f-eksistens?
      indhegnet inde i enklaver af militærfængsler/
      politidrab, dårlige skoler / finanspolitisk terrorisme

      Dette ER Amerika “hvor de svage bliver diss'd
      hver dag” ved hjælp af målrettede aggressioner
      og metoder til kontrol/kategoriseparationer
      på det darwinistiske partiske strukturerede hierarki
      af magt "naturligt udvælger" nøglerne til riget?

      Trump laver den næste SCOTUS-udnævnelse
      betød mere afskærmning/hårdere stramninger,
      mindre selvaktualisering baseret på falsk "lighed"
      heller ikke 'venligere/blidere' løfter, men erkendelsen
      af Huxleys vision og Orwells Animal Farm.

      (Animal Farm er nøglen...)

      Glædelig jul og
      Glæde til verden
      af alle dem, hvis
      Hjerter renses af
      Lammets Blod!

  35. mike k
    December 22, 2018 på 09: 41

    Kære Site Monitor, Min kommentar blev ikke sendt, på trods af svaret på mit forsøg på at genposte det, at "min kommentar allerede er blevet sendt." Venligst ret dette, og post min kommentar?

    • mike k
      December 22, 2018 på 09: 42

      Tak fordi du postede min kommentar.

      • December 22, 2018 på 15: 20

        Tak for din visdom.

  36. mike k
    December 22, 2018 på 09: 13

    At gå imod militæret, efterretningstjenesten, propagandaen og den skæve kongres er ikke let, og faktisk viser det sig umuligt for Trump, uanset hvor meget hans kæmpestore ego gerne vil gøre hans ord til lov. The Art of the Deal blev skrevet ud fra en mafia-kongepindes fantasisynspunkt, men i DC-sumpen er Trump bare en lille frø blandt nogle rigtige monstre!

    • December 22, 2018 på 15: 22

      Se http://www.trumphasdyslexia.com for forklaringen.

    • Dunderhead
      December 22, 2018 på 15: 22

      Mike tak for den artikel, jeg var ikke bekendt med den publikation, det lyder som om du er fra venstrefløjen, som jeg fuldt ud respekterer, hvis du er anti-krigs hele tiden, alligevel håber jeg du er opmærksom på antiwar.com, strategisk kultur og Moon of Alabama, for ikke at nævne de forskellige libertariske publikationer, i hvert fald glædelig ferie, fred ud.

  37. Tony
    December 22, 2018 på 08: 56

    John Bolton har meget til fælles med neocons, men han er faktisk ikke en.
    Han har altid været republikaner og var tilhænger af Barry Goldwater ved præsidentvalget i 1964.

    Goldwaters syn på atomvåben blev gradvist mere moderat som tiden gik. Jeg tror endda, at han på et tidspunkt talte for deres eliminering.

    Bolton har desværre ikke foretaget den samme rejse. Han er fortsat en meget farlig mand.

  38. December 22, 2018 på 07: 33

    Siden Trumps meddelelse var så skinke, kan nogen give et eksempel på en præsident, der har afsluttet en krig som disse indfald, og hvad de sagde? Hvis svaret er nej, så er dette guldstandarden for, hvordan det skal gøres, da handlingen er uhørt.

  39. Robert Eversfield Manley Francis
    December 22, 2018 på 05: 55

    Fortæl mig venligst, hvad Semper Fi betyder for en marinesoldat.

    • Claude Henry Smoot
      December 22, 2018 på 13: 30

      Semper Fidelis. Latin for "altid trofast".

    • Brojo
      December 22, 2018 på 15: 03

      Altid en fifi.

    • Bart
      December 22, 2018 på 20: 07

      Nå, jeg var med i fredstid, men det betyder i sidste ende at være tro mod dit hold, deling, kompagni osv. Du bliver lært i boot camp, at de er alt, hvad du kan have for at holde dig i live.

    • Jeff Rudisill
      December 23, 2018 på 00: 23

      Til offentligt forbrug har Semper Fi den traditionelle betydning af "Always Faithful". For mange i virksomheden er det uudtalte betydning, "F*** dig, Charlie. Jeg fik min."

  40. Realist
    December 22, 2018 på 05: 51

    Takket være vores ekstremt oppustede krigsbudget og krigeriske natur har vi et væld af pikhoveder at vælge imellem til erstatning for Mattis.

    • @ArielFornari
      December 23, 2018 på 02: 19

      Du er mere veltalende end Seneca, og på en streetwise måde.

  41. Realist
    December 22, 2018 på 05: 25

    Jeg læste Rays nuværende artikel på Antiwar.com. Jeg troede, det var en indsigtsfuld behandling af symbiosen mellem amerikansk regeringsførelse på føderalt niveau og det amerikanske militær, begge elementer plus efterretningstjenesterne, der normalt arbejder hånd i handske til den primære fordel for virksomhedernes eliter. Det amerikanske folks velfærd er ikke engang en eftertanke, de behandles mere som en engangsressource end de målrettede modtagere af noget som helst.

    David Stockman havde også en artikel publiceret i samme nummer af Antiwar.com som Rays vidunderlige stykke. Stockman er ligesom Paul Craig Roberts en del af en lille, men varig klog rest af Reagan-administrationen, en sjælden komponent, der fungerer ud over blindt partiskhed. Jeg anbefaler stærkt at læse Stockmans aktuelle analyse (han genbesøger denne konstellation af spørgsmål regelmæssigt) af, hvordan Trump kom til at blive valgt, hvordan han har overlevet det igangværende 2 år lange kupforsøg, hvorfor Russiagate og den igangværende hybridkrig mod Rusland er totalt falsk og selvdestruktiv politik, og hvorfor Trump, med alle sine iøjnefaldende fejl, er bestemt til at mislykkes (uanset om han bliver fjernet fra embedet eller ej) ved at efterlade landet i en virkelig alvorlig situation, men en det var skæbnebestemt at opnå, uanset hvilken af ​​kandidaterne der havde blevet valgt i 2016 og en, som den formentlig må tåle for at komme ud med et genvundet fungerende demokrati og økonomi på den anden side af det forestående kollaps.

    Personligt synes jeg, at Stockman har historien så fuldstændig og så kompetent, som Robert Parry ville have afsløret den. Jeg tror også, at hans advarsler om fremtiden er lige så troværdige som enhver, der kun har til hensigt at fortælle sandheden og undgå partisk propaganda. Når du har læst Ray, så læs dette:

    https://original.antiwar.com/David_Stockman/2018/12/21/the-donalds-60-gone-but-no-cigar-for-cnn/

    • Bluffside
      December 22, 2018 på 11: 22

      Tak for dit indlæg, Realist.

      Ikke sikker på, hvad den egentlige pointe med denne artikel er ... Marinesoldater er "ja"-mennesker, der først og fremmest marcherer til ordrer, og der er få marinesoldater, der virkelig er i stand til at tænke selvstændigt?

      At sige, at Trumps "enmandsbeslutning var lige så dum" er en underdrivelse. Lige så dum beslutningstagning resulterer ikke på magisk vis i kloge, dygtige eller gavnlige resultater.

      Ja, krig er usundt for levende væsener, og USA's rolle i uendeligt at fastholde den for profit er afskyelig og ond. Men det faktum ophæver ikke den lige så foruroligende kendsgerning om den skade, som den nuværende præsident også udløser på os alle. Når alt kommer til alt, er hans "ja-mand", der går sammen med den store ol'tax give away til de velhavende, helt sikkert den forretningsmæssige ækvivalent til "Marine-tænk".

      Ét faktum gør ikke nødvendigvis og automatisk et andet sandt. Begge dele kan være sande på samme tid. Og det er her, Rays analyse er svag.

      Tak igen, Realist. Jeg ser frem til at læse de artikler, du har citeret.

      • Barry Baum
        December 22, 2018 på 13: 36

        Det er en kort artikel. Kunne umuligt dække alt. Mr. McGovern undskylder på ingen måde for Trump. Jeg har hørt ham sige flere gange, at Don er den værste præsident i USA's historie. Hvilket i sig selv er noget af en bedrift.

        • @ArielFornari
          December 23, 2018 på 02: 49

          Fra (neuron-dekomprimeret) i udlandet beder vi om at adskille os fra vores venlige MSM-bombarderede Yankee-kolleger. Efter vores mest ydmyge mening er vi tilbøjelige til at tro, at Providence & Destiny, guddommeligt har salvet den udvalgte vicevært af et imperium i uigenkaldelig forfald. Når det er sagt, håber og beder vi fortabte sønner, der er blevet spredt i udlandet af forskellige og forskellige årsager, hele tiden, at når vi vender tilbage til den forfaldne metropol, vil der være mindst én 7-11 stadig stående efter det kejserlige sammenbrud, så at i det mindste kan vi hengive os til den frådsende synd at nyde en Slurpee, ledsaget af en chili hotdog.

      • Jeff Rudisill
        December 23, 2018 på 00: 30

        Lad være med at oprette memet "Marine-tænk". Jeg forstår parallellen med Rays artikel, men en mere korrekt reference er den bredt accepterede "Group Think."

    • RnM
      December 22, 2018 på 16: 38

      At "komme ud med et genvundet fungerende demokrati og økonomi på den anden side af det forestående sammenbrud." Der er en flod i Egypten, som jeg virkelig gerne vil se igen. De Nile. Jeg kan bare ikke få mig selv til at forestille mig, hvilken slags massiv masseopvågning der ville ske, der kunne resultere i, at endnu en oplysning finder sted, og at de bliver fulgt af de ideer, der er nødvendige for at redde demokratiets idealer, der bliver anerkendt og implementeret af en elite af god vilje. Kan vi se det i Frankrig, hvor de dag-glo-grønne veste hylder Trump og hans nationalistiske populisme, som reaktion på EU-globalisterne? (Adolph Hitler var højst sandsynligt ikke nationalist, men en løbsk NWO-mand.)
      Vi kan godt lave mad, eller i det mindste stadig lave mad, med souschefen på sherryen.

    • Dave P.
      December 22, 2018 på 16: 57

      En fremragende artikel af Davis Stockman. Dækker meget jord og lige på mærket. Tak for indlægget, Realist.

  42. alcuin
    December 22, 2018 på 04: 18

    Som socialkonservativ marineofficer i 80'erne blev jeg chokeret, da jeg erfarede, at det kommunistiske land, som jeg håbede, vi ville invadere, Nicaragua, faktisk havde meget strengere abortlove end USA. Det var begyndelsen på mit spørgsmålstegn ved hele det neokonservative imperialistiske paradigme. Jeg kom gradvist til at se neokonerne som moderne jakobinere, dedikeret til verdensomspændende revolution, hvilket forklarer, hvorfor så mange på venstrefløjen skjult eller åbenlyst støtter dem. Gudskelov for de mange marinesoldater og andre, der har gennemskuet propagandaen, og som støtter Veterans for Peace.

    • Hank Henry Himmler
      December 22, 2018 på 13: 38

      Godt at høre. Lad os håbe, at mange flere aktive marinesoldater, sømænd osv. vågner op og forsvarer din forfatning mod alle fjender, især de korrupte indenlandske.

    • bardamu
      December 22, 2018 på 14: 44

      Alcuin, jeg spekulerer på, om du ville acceptere omformuleringen af ​​"verdensomspændende kup."

      Forskellen, som jeg forstår det, er, at en revolution ville involvere deltagelse og input fra en bred vifte af almindelige mennesker, uanset hvordan det måtte blive forrådt senere eller endda i handlingen. Et statskup ville involvere en lille sammensværgelse placeret centralt i et hierarki, der vælter hierarkiet.

      Det forekommer mig, at neocons' ideer og praksis favoriserer sidstnævnte.

      • alcuin
        December 23, 2018 på 07: 08

        Bardamu, selvom jeg har mere sympati end de fleste for Barruels fortolkning af den franske revolution, og dermed de fleste andre revolutioner, er jeg ikke nødvendigvis uenig med dig. Send først CIA og National Endowment for Democracy ind, og kun hvis det mislykkes, send marinesoldaterne.

    • dr. oliver clefairie
      December 27, 2018 på 12: 43

      Jeg ved ikke, hvordan du kom frem til dit syn på venstrefløjen, men måske skulle du undgå sådanne gennemgribende udtalelser? Prøv at se på den økonomiske vinkel. Spørg dig selv, hvad er de økonomiske drivkræfter i historien? Havde Reagans neocon-rådgivere en økonomisk vinkel?

  43. Ingrid
    December 22, 2018 på 03: 17

    Ray, hvem er på din korte liste til at erstatte Mattis?

    (Spørger ikke, hvem der stiller op, men hvem ville være en god Sec. Def.?)

    • Realist
      December 22, 2018 på 05: 43

      Jeg er ikke Ray, men jeg vil sige, at enhver, der BØR få jobbet, aldrig vil blive anset for det af krigspartiets insidere, der kontrollerer processen.

      Obama begik åbenbart en stor fejl ved at udnævne den RIGTIGE fyr i konfliktsky Chuck Hagel, hvilket betød, at de var nødt til at trække ham ud af kontoret og erstatte ham med den krigshærgende Ash Carter. Du vidste, at præsidenten ikke var ansvarlig for alle krigsmagter på grundlag af disse beviser. Det og det faktum, at det amerikanske militær altid saboterede enhver våbenhvile forhandlet af Obama og Kerry med Rusland i Syrien.

      Trump BØR udnævne en intelligent, kompetent og behersket som Scott Ritter, men vi ender nok med en mere overilet og krigerisk end Donald Rumsfeld.

      • Bob Van Noy
        December 22, 2018 på 09: 49

        Realist, tak for at påpege Chuck Hagel-scenariet under præsident Obama. Præcis, hr. Hagel var den rigtige udnævnelse, jeg ville elske at have haft adgang til hele den dynamik. Jeg formoder, at præsident Obama var klar over, at det var et godt valg, men at han blev tilsidesat.

  44. PFT
    December 22, 2018 på 01: 46

    Trump hyrede Mattis og resten af ​​hans sump. Hvis han ikke kan styre sit folk, har han ikke noget at gøre med at være præsident

    USA har ikke brug for støvler på jorden for at forårsage fortræd i Syrien. Stor base lige ved den syriske grænse i Irak, og du kan vædde på, at specialstyrker og privat militær vil være på arbejde for at beskytte vigtige aktiver. Tilbageslag fra kurderne er virkelig muligt, da de flytter for at tilpasse sig Damaskus for at få beskyttelse mod Tyrkiet. Jeg forestiller mig, at Erdogan planlægger at bruge de Al Nusra-krigere, han beskytter i Idlib mod kurderne, og Rusland og Syrien vil være glade for at se gå, selvom det er til NØ, da de ville erstatte USA.

    USA søger en flyveforbudszone i NØ efter tilbagetrækningen for at forhindre Rusland i at gribe ind. I sidste ende vil Al Nusra/Al Qaeda give USA en undskyldning for at hæve under påskud af at beskytte kurderne og bekæmpe AlNusra/Al Qaeda, eller hvad de nu hedder på det tidspunkt.

    I mellemtiden har Bolton annonceret en afrikansk og latinamerikansk strategi for at modvirke BRICS, der kan betyde, at ME vil få et pusterum fra vores fortræd.

    Da Bolton og Trump er Bibi-dukker, er de sandsynligvis ikke gode i ME, så lad dig ikke narre.

  45. J Garbo
    December 22, 2018 på 01: 38

    Jeg har stadig svært ved at tro, at nogen tror, ​​at Trump vælger disse sindssyge. Han blev installeret af DS-handlere og gør i sidste ende, efter hans unge raserianfald, hvad han får at vide. Han må tage de idioter, som er påtvunget ham af hans kontroller. Måske er hans eneste forsvar den vanvittige usammenhæng i hans skældsord, hans bedste håb om at fordrive dem, der er sendt for at styre ham.

    • AnneR
      December 22, 2018 på 09: 39

      Jeg har også undret mig over dette hele tiden – ikke at alle hans udnævnte er tvunget på ham, men at de som Mattis, Pompeo, Bolton – og vicepræsident – ​​skulle sikre, at han ikke trak sig ud af Afghanistan, Syrien eller Irak . Jeg tvivler selvfølgelig på, at han har noget, der nærmer sig en sammenhængende udenrigspolitik ud over at holde sig på side med Saudia, Israel (af både familiære og personlige økonomiske årsager).

      Den bedste udenrigspolitik ville være, at dette land tager sig af sine egne sager, lukker alle dets baser rundt om i verden, reducerer det stående militær til et lille antal, holder op med at styrke militærmaterielproducenternes profit, reducerer om ikke eliminerer atomlageret, lukker ned. Pentagon, glem "grænsemuren" (en miljøkatastrofe, hvis den bygges). Vend dig i stedet for for eksempel til at genopbygge dette lands infrastruktur – masser af rigtige job og forbedrede liv for dem, der har mistet beskæftigelse i produktion og minedrift. Fuldt finansieret medicin til alle; bygge masser af sociale boliger – hvilket ville have en afsmittende effekt af at reducere huslejen på tværs af den private sektor...

      Med andre ord – skær ned til jordnødder i lovovertrædelsesbudgettet og brug disse penge til reel fordel for alle amerikanere, i stedet for det er tilfældet i øjeblikket, hvor kun 1-10 % høster noget.

      (Som en sidebar bør der være tidsbegrænsninger for kongresfolk. Ingen bør være i stand til at malke den offentlige pengepung – mens han nægter de fattigste boliger, lægehjælp, anstændige indkomster og så videre – i årtier.)

      I hvert fald, som altid et godt stykke af hr. McGovern. (Mattis får hagiografier, før han dør!)

      • Spring over Scott
        December 22, 2018 på 13: 34

        Hvad angår Kongressen, tror jeg, at deres pension er %80 af deres lønseddel for livet efter kun 5 års tjeneste. Plus en platin sundhedsplejepakke og et behageligt job fra hvem de end bar vand til, mens de var på kontoret. Term grænser er en rød sild uden at adressere disse problemer også.

      • Sam F
        December 23, 2018 på 00: 18

        Godt sagt, Annie.

    • Bluffside
      December 22, 2018 på 11: 26

      J Garbo: han** ja!

  46. FG Sanford
    December 22, 2018 på 01: 29

    Der var tilsyneladende en telefonsamtale mellem Erdogan og præsidenten, hvor Erdogan spurgte: "Hvorfor er du stadig i Syrien, hvis ISIS er blevet besejret?" Præsidenten vendte sig mod Bolton og Pompeo og spurgte: "Er det sandt?" Da de fandt sig selv bakket ind i et hjørne af to verdensledere, og uden tilstrækkelig tid eller fantasi til at komme med en indviklet neokonisk forvirring af virkeligheden, sagde de: "Nå... ja." Præsident Trump traf derved en evidensbaseret beslutning, som for første gang i omkring halvtreds år genindførte den forfatningsmæssigt pålagte civil-militære "kommandokæde". Mattis er uden tvivl irriteret. Det er, hvad man kan forvente af en "krigermunk" ... hvad end det indebærer. Men hey, Semper ... Fido! Hvis præsident Trump holder fast i sine ordsprogede kanoner, vil denne begivenhed en dag blive betragtet som en profil i mod, som verden ikke har set siden Cubakrisen i 1962. Hilsen chefen!

    • December 22, 2018 på 07: 44

      Mine tanker også

    • Bob Van Noy
      December 22, 2018 på 09: 36

      Som altid FG Sanford er du med på det. Jeg linker til en artikel fra Defend Democracy Press, der forklarer mere om dynamikken. Det skal bemærkes, at dette er en af ​​mine besøg på websteder for et mere forskelligartet perspektiv, et af de mere tiltalende aspekter af webstedet er placeringen af ​​tidligere rapportering i stykket og al relevant rapportering fra dem i slutningen af ​​artiklen. Ved at besøge artiklerne i slutningen kan man få et hurtigt overblik over det pågældende problem...

      Tak Ray McGovern, især for at fremhæve Smedley Butler.
      http://www.defenddemocracy.press/trumps-decision-to-leave-syria-was-no-surprise/

      • Bob Van Noy
        December 22, 2018 på 09: 40

        Her er et link til Smedley Butler for dem, der ikke kender til ham:
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Smedley_Butler

      • Spring over Scott
        December 25, 2018 på 09: 12

        Tak Bob. Interessant link.

        • Bob Van Noy
          December 26, 2018 på 09: 29

          Tak Skip…

    • @ArielFornari
      December 23, 2018 på 00: 43

      Du har en god ven - som i cigar-knusende LeMay (opfandt han ikke den defensive boks-formation til B-17'ere/B-24'ere til tæppebombning af Tyskland i Anden Verdenskrig?) rådede Kennedy til at bombe Cuba, hvilket Kennedy sagde nej til , & blev Kennedy ikke dræbt omkring et år efter det? Og hvad angår psykopat-morderen Mattis' metamorfose til "krigermunk", ville han ikke være mere af den slyngelstatiske Shaolin-fraktion, der foretrækker tiger vs. abe-holdningen over for milde Caine, i et af de støvede studiesæt i det sydlige Californien?

    • oc
      December 27, 2018 på 12: 52

      det ville være interessant endda nyttigt at være til stede ved disse ovale kontormøder, om ikke andet for at afklare enhver dvælende tvivl om disse såkaldte 'magtlederes' inkompetence og svindleri - det næstbedste er at læse en god kritisk historie, se fx The Untold History af Kuznick og Stone. Google Kennan Memo fra ~1948.

  47. Joe Tedesky
    December 21, 2018 på 23: 57

    I denne ikke særlig spændende for læste artikel nævner Reuters senator Tom Cotton som en mulig kandidat til forsvarsministeren. Kandidater til at erstatte Mathias med en 'zionistisk stamtavle' er, hvad du kan forvente at blive 'Mad Dogs' nye afløser.

    https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-mattis/pentagon-chief-mattis-quits-citing-policy-differences-with-trump-idUSKCN1OJ2WR

    Jeg stiller spørgsmålstegn ved, om Trump reagerer på trusler fra Erodogan om Khashoggi-mordet, er det, der fik Trump til at fjerne amerikanske tropper fra Syrien. Hvis ja, bliver Trump så afpresset? Og hvad med Gulen? Hvad driver Trumps beslutning om, at han overhovedet ignorerer Israel? Nu hvor Erdogan har frit herredømme over kurdernes skæbne, vil hans alliance med Putin forblive sikker? Så mange bevægelige dele…. pys sikke et puslespil at overveje et resultat.

    Uanset hvad det ser ud til, at Trump er begyndt på en ensom rejse mod hele sin regering, når dagsordener kolliderer i et vanvid for at nå hver parts mål. Dette er ikke et godt tegn for nogen, der sidder i det berygtede Oval Office ... held og lykke til den, der har brug for det.

    Og Ray, der er masser af smarte marinesoldater... gå let Sir.

  48. Sam F
    December 21, 2018 på 23: 37

    Trumps fejltagelser med at "vælge rådgivere, der er fast besluttet på at frustrere de mål, han gik ind for", synes sandsynligt at skyldes naivitet og usikkerhed, når han er omgivet af den 2400 mand store NSC-tankekontrolmaskine. Hvis vi havde et nationalt råd for diplomati, menneskelighed, velvilje eller fremskridt i stedet for "sikkerhed", ville vi ikke have haft krige siden XNUMX. verdenskrig, langt bedre sikkerhed og ville have reddet halvdelen af ​​verden fra fattigdom. Men MIC opgav aldrig deres WWII-opstigning til politisk magt.

    Mr. Trump er svækket af manglende erfaring inden for politikområder, tilstrækkelig til at overvinde de forankrede gruppetænkningsbureauer og mangel på et parti, der kunne levere erfarne bureauchefer i stand til at implementere en platform. Hans udnævnte har været fuldstændig vanærende Hollywood-fans.

    Alligevel kunne han faktisk redde sit omdømme ved at bruge udøvende overreach til at få penge ud af valg og massemedier ved blot at erklære en national nødsituation, indtil reformerne er vedtaget, hvilket bestemt er sandt. Så kunne han kræve, at en virkelig repræsentativ kongres tager sin magt tilbage fra ham selv, den udøvende magt, ved at give den tilbage til dem på den betingelse. Måske vil han rådgivere helt.

    • Sam F
      December 21, 2018 på 23: 43

      Det vil sige, at han måske har styrken til helt at skifte rådgivere.

    • Fjollet mig
      December 22, 2018 på 08: 02

      Det lyder som præsidentens selvmord.

      • Sam F
        December 22, 2018 på 15: 56

        Ved ikke i hvilken forstand du mener det.

        Executive overreach kunne genoprette demokratiet ved at undersøge Kongressen og retsvæsenet, smide de bestikkede og påvirkede ud, udnævne nye dommere og afholde nye valg, kræve forfatningsændringer og smide Kongressen ud gentagne gange, indtil de er vedtaget. Med behørig forberedelse kan massemedierne drives af statsuniversiteterne, indtil Kongressen lovgiver regulerede og populært finansierede massemedieselskaber. En ikke-konform præsident som Trump kunne genoprette demokratiet på den måde, selvfølgelig tage store risici, som du foreslår.

        • Bob Van Noy
          December 23, 2018 på 09: 12

          Fremragende Sam F., jeg er altid overrasket over din evne til at forestille sig nye tilgange til mulig restaurering efter dybe problemer.

        • Sam F
          December 24, 2018 på 19: 04

          Tak, Bob, din ånd og dine kommentarer værdsættes her hos CN. Artiklen du linkede til ovenfor er meget fornuftig.

  49. December 21, 2018 på 23: 27

    Hvem ville være et godt valg? Elsker at kende dine ideer, og tweet dem til vores 'twitter-in-chief'.

    • December 23, 2018 på 16: 46

      Jeg kan komme i tanke om flere. Rand Paul, Tulsi Gabbard, Scott Ridder, Bill Binney, pokker selv Michael Flynn. Problemet er, at ingen af ​​disse valg ville blive bekræftet af kongressen.

  50. elmerfudzie
    December 21, 2018 på 23: 01

    Apropos gale hunde, ville et lager for ædle metaller vedligeholde en flok langhårede collier til at bevogte hegnet? Nej, mere end sandsynligt ville uddannede dobermaner eller tyske hyrder være det foretrukne valg. Pointen er, at militærakademier har en tendens til at tiltrække, og derefter vælge brudgom, en bestemt type loddemiddel såsom "gal hund" Mattis. Som nation fik vi, hvad vi betalte for, en populær kommandør, personlighed og høj pande, en trænet, intelligent morder. Han er ikke på nogen måde skyld, det er vi!..for at lade vores regering gøre, hvad den ville. CONSORTIUMNEWS læsere burde ikke være overraskede over, at Cains afkom tiltrak de væbnede styrker, militærakademier og West Point.

    Som jeg tidligere har kommenteret (i oktober), finder vores nationers øverste brass, normalt pensioneret militær, vej gennem svingdørspolitikken og nye beskæftigelsesmuligheder inden for virksomhedsenheder som Carlyle Group, eller det vil sige Henry Kravis' KKR , der i øjeblikket beskæftiger tidligere general, David Petraeus.

    Jo vigtigere spørgsmål, jo mere relevant fokus, bør opmærksomheden for vores læserskare begynde med at se tilbage i nyere amerikansk historie. Der er en pokkers god måde at afværge opkomsten af ​​disse gale hundetyper på, det er at reducere den "endeløse krig for endeløs fred" økonomi, vi nu har, og samtidig lukke vores ører for deres tilhørende MSM propagandamaskine.

    Indokina-krigen og dens økonomiske støtte blev alvorligt svækket af en krigsskattemodstandsbevægelse. I 1965 lykkedes det med fremkomsten af ​​"Ingen skat for krig i Vietnam-komiteen" at bringe den nationale bevidsthed til at stille spørgsmålet, hvorfor der ikke blev udstedt krigsobligationer?, hvorfor ingen selskabsskat for krigsindsatsen? men vigtigst af alt, hvorfor udviklede denne økonomiske støtte til endeløs krig sig til en kontinuerlig blødning af hårdt tjente penge? For eksempel; låne mod, midler inden for Socialtilsynet? Disse midler akkumulerede fra vores borgeres arbejde som helhed, trukket fra deres ugentlige lønchecks, gemt i de "såkaldte låste midler" og på en rentebærende socialsikringsreservekonto. Krigsmagerne og deres købte og betalte mænd i den lovgivende gren, vores regering har INGEN intentioner om at genopbygge eller erstatte i naturalier (købekraften af ​​penge taget fra 1970'erne og 1980'erne), hvad de i det væsentlige stjal, for at støtte en projekteret og velplanlagt global militær ekspansion og tilhørende krigsindsats(er). Besøg Dr. Henry Gaffney Jr. og CNA-selskabet (Pentagon nyt verdenskort)

    Lad os vende tilbage til 1965 igen, hvad skete der? Vi kender eller kan alle nu give et par gode gæt. CFR, beltway-ledere, fabrikanter og POTUS Johnson havde en række lukkede dør-møder, hvor mogulerne i produktionen i virkeligheden sagde, at vi trækker os ud af USA, det nytter ikke at beskatte os for fremtidige krige. Lovgiverne sagde indbyrdes, at vi bliver nødt til at stjæle det fra et andet sted, og repræsentanterne for MIC, fundet i Council of Foreign Relations (CFR) gav et godkendende nik til at droppe guldstandarden, begyndte vestlige vestlige fiktionalisering af bankfolk, misbrugt reservevaluta status af USD, fremme forbrugerisme ikke færdigvareproduktion. Således konspirerede de til sidst for at samle de fiktive og fiat-dollars, der var nødvendige for at skabe en ny global orden, på bekostning, hvad angår blod og skatte, af enhver vestlig borger, undtagen dem selv.

    "Lad dem spise kage", er deres sidste, store fejltagelse. Lyder det bekendt? Lytter du til Macron? Lytter MIC? MSM? og CFR? Ikke gule veste folkens, vi slapper ikke af i ryger-weskits, ikke gule veste, mere som, gule jakker, hver med en stinger og hver med en ildevarslende lys gul stribe! Det er kun lige begyndt!

    • Sam F
      December 23, 2018 på 00: 35

      Jeg kan godt lide den ånd, selv om der kan være for meget offentlig forvirring og amoral til at organisere noget modreaktion selv i en større depression. Oppositionen ville være fragmenteret og forfølge forskellige vilde visioner om fjenden og målet. Overvågningsteknologi og opportunister ville forråde dem. De vil forsøge at lave revolution på deres iPads og bare ignorere manglen på resultater.

  51. Don Bacon
    December 21, 2018 på 22: 44

    Tak, Ray McGovern, især for Smedley Butler-referencen. Jeg startede Smedley Butler Society tilbage for omkring 15 år siden, og troede naivt, at vi kunne stoppe disse forfærdelige krige. Jeg tog fejl, på grund af folk som Mattis (også marinegeneral).
    Fem uforglemmelige citater af James Mattis (han vil blive savnet?):

    >1. 'Det er ret sjovt at skyde dem, du ved. Det er et helvede tuderi. Det er sjovt at skyde nogle mennesker«.
    >2. 'Der er nogle røvhuller i verden, der bare skal skydes.'
    >3. 'Jeg kommer i fred. Jeg tog ikke artilleri med. Men jeg bønfalder dig med tårer i øjnene: Hvis du knepper med mig, slår jeg jer alle sammen.'
    >4. "Vær høflig, vær professionel, men hav en plan om at dræbe alle, du møder."
    >5. 'Der er nogle mennesker, der tror, ​​at man skal hade dem for at skyde dem. Det tror jeg ikke, du gør.'. . .link.

    Nogle uforglemmelige handlinger af den gale hund:

    General James Mattis fik tilnavnet "Mad Dog" for at føre amerikanske marinesoldater i kamp i Fallujah, Irak, i april 2004. I det angreb skød medlemmer af marinekorpset, under Mattis' kommando, mod ambulancer og hjælpearbejdere. De spærrede byen af ​​og forhindrede civile i at flygte. De stillede op til trofæbilleder med de mennesker, de dræbte.
    Hver af disse forbrydelser har stillet andre militære chefer og medlemmer af menigheden foran internationale krigsforbryderdomstole. Den doktrin, som landede dem der, går tilbage til Anden Verdenskrig, hvor en amerikansk militærdomstol holdt den japanske general Tomoyuki Yamashita ansvarlig for krigsforbrydelser i Filippinerne. Hans henrettelse blev senere stadfæstet af den amerikanske højesteret.? . .link.

    Lad ikke døren ramme dig, Jimbo.

    • alcuin
      December 22, 2018 på 11: 05

      Mange tak for links. Jeg hørte lignende ting om Mattis fra en tidligere Blackwater-entreprenør, som var i Fallujah.

    • elmerfudzie
      December 23, 2018 på 10: 07

      Don Bacon, Mattis er ikke den første, eller vil han være den sidste afslappede og ekstremt voldelige general. Vi kan ikke regne med en himmelsk velsignelse, såsom personligheden af ​​general IKE (Eisenhower). Han blev født på et tidspunkt, hvor vores nation var meget mere bedende og religiøs. I dag kan vi ikke stole på den brede offentlighed, deres borgerpligt til at være årvågen, så naturligvis bliver krigene bare ved og ved. Kongressen gjorde intet for at stoppe hans udnævnelse, fordi deres genvalg afhænger af penge fra MIC. Faktisk var kongressen nødt til at gå ud af sin måde at udnævne ham (ved en eller anden statut)

      Jeg formoder, at vi med en ærlig kampagnefinansieringsreform kan begynde en revision af vores regerings retslige afdeling. Offentligt ramaskrig er en nødvendig komponent her for at indlede retsforfølgelse af regeringsembedsmænd mod kabinetsmedlemmer eller Pentagon-embedsmænd, hvor beviser viser, at krigsforbrydelser kan være blevet fremmet eller begået.

      Helt ærligt er de vestlige vestlige borgere nu fuldstændig optaget af at betale huslejen, fylde deres maver og finde et eller flere anstændige job. De franske gule veste og Ungarn gør optøjer om "slavelove". Som jeg har kommenteret her, er det kun lige begyndt. Efter min mening var dette en bevidst strategi fra krigsmagterne; at bryde fagforeningsorganiseringen i vesten, overføre rigdom til hele krigsfremstillingsmaskineriet. Således er fremkomsten af ​​et ondt imperium et direkte resultat af at flytte fremstillingen af ​​lavteknologiske varer (mikrobølger, opvaskemaskiner, selv biler og lignende) til det asiatiske Stillehav, som igen lod døren stå åben i USA for at fokusere vores økonomi på meget højteknologiske droner, jetfly, bomber og avanceret våben af ​​enhver art … ingen løsning i sigte

  52. Darby
    December 21, 2018 på 21: 41

    Igen informativt og til sagen. Jeg håber, det lykkes os at komme ud af krigsbranchen i et stykke tid.

  53. Jeff Harrison
    December 21, 2018 på 20: 51

    Der er en grund til, at du ikke har militærofficerer, der befolker regeringens øvre del. Militæret ved ikke, hvordan man laver fred. De ved kun, hvordan man laver krig.

    • Realist
      December 22, 2018 på 06: 09

      Jeg venter stadig på det "fredsudbytte", som den afdøde præsident Bushdaddy lovede os efter den kolde krig 1.0 sluttede.

      Grundlæggerne havde aldrig til hensigt, at USA skulle holde en stående hær i fredstid. Hvor ofte har vi set en egentlig fredstid i hele dette lands historie? Vi har udkæmpet krige næsten uafbrudt, selvom de fleste aldrig formelt blev erklæret af kongressen som krævet i henhold til forfatningen.

      Faktisk, begyndende med George Washington, har en masse amerikanske præsidenter været militærofficerer og endda de allerbedste femstjernede generaler. Washington, Jackson, Harrison, Taylor, Pierce, Grant, TR, Ike, JFK, LBJ, Tricky Dick, Ford, Carter og Bushdaddy tjente alle, normalt i større krige. Mange var topgeneraler. Selv Bushbaby var nominelt i Nationalgarden, selvom han gik AWOL. Clinton brød den lange række af tidligere WWII-veteraner, der beboede Det Hvide Hus. På det seneste er det blevet besat af boomere, der aldrig har tjent og ser ud til at tage imod ordrer fra militæret i stedet for at give dem.

    • Eddie
      December 22, 2018 på 12: 49

      Lige præcis JH! Militærer er i sidste ende sat op som enheder med fysisk magt, der er beregnet til at interagere med andre mennesker og lande på en fysisk måde, herunder mulig brug af dødelig magt. De er IKKE politiske, diplomatiske eller moralske/etiske organisationer, og det er IKKE hvad deres funktion er. De er beregnet til at håndtere partier, der er fysisk aggressive, og er en nødvendighed, ligesom politistyrker er indenlandske.

      Når det er sagt, har vi ikke politichefer i høje stillinger i vores lokale regering, fordi det ikke er deres område af ekspertise eller interesse, og på samme måde bør vi ikke have militære ledere i regeringsstillinger nationalt. Det er som at have et sprængt vandrør i dit hus og ringe til en elektriker for at ordne det... han kan eller måske ikke være en god elektriker, men i hvert fald burde han ikke lave VVS-arbejde!

  54. KiwiAntz
    December 21, 2018 på 20: 33

    God ridning til den gale hund! Nu er der kun tilbage at slippe af med den gale udenrigsminister Pompeo og den anden gale klovneprins, John Bolton! Så vil det være missionen udført med at komme af med nutters & psychos? Men Trump spiller en farlig omgang kylling, tøjler den morderiske Deepstate & ude af kontrol MIC ved at trække sig tilbage fra Mellemøstens sump? Den sidste præsident, der forsøgte at komme ud af en CIA-krig, var JFK, og vi ved alle, hvad der skete med ham? Jeg kan bare se disse krigshærdige MIC-generaler, der taler uanstændigt mod Trump, som det, der blev vist i Oliver Stones JFK-film, der sagde "han f••Jed os i Afghanistan, og nu vil han f••k os i forbandet Syrien? Hvorfor lærer amerikanerne aldrig af deres katastrofale og dumme udenlandske eventyr Catastrophe's?

    • RnM
      December 22, 2018 på 16: 51

      Amen!

  55. Tom Kath
    December 21, 2018 på 20: 07

    En masse insinuationer i denne artikel, især for nogle af os, der faktisk ikke er opdraget til amerikanske politiske anliggender til morgenmad. Med hensyn til Mattis, Bolton, Pompeo osv. husker jeg hele tiden det tidligere POTUS-citat, "Jeg kan ikke lide bastarden, men jeg foretrækker at have ham inde og pisse ud, end at have ham udenfor til at pisse ind."

    • anon42
      December 23, 2018 på 00: 45

      Læg dem derefter i Club Fed Guantanamo.

  56. Tom
    December 21, 2018 på 19: 17

    Virksomhedsmedier og deres "pensionerede militæreksperter" buldrer videre om, hvad Mattis er et geni. Nå, faktisk nej, det er han ikke.

    Hvad gør en kompetent militær leder?

    ?????? ???????? ???? ?????? ????????.- Det er godt at studere sin modstanders veje.

    De omgiver sig med kompetente rådgivere, der giver anbefalinger baseret på faktiske fakta.
    Hvis det virker for kaptajn Picard, kan det fungere i det virkelige liv.

    De ved, hvornår de skal indrømme, at de tager fejl og lægge deres ego til side.

    I den virkelige verden, hvis du bruger 17 år på at træne nogen til at udføre et job, og de ikke kan, ville du blive fyret på grund af grov inkompetence. Men i militæret går virkeligheden ud af vinduet. Det eneste, der betyder noget, er at få regeringen. finansiering, tropper og få de stjerner, så du ser godt ud. Mattis mener, at Syrien er en vinderbar krig? Nej det er ikke. Afghanistan? Nej det er ikke. Mattis er en idiot.

    • Realist
      December 22, 2018 på 06: 57

      Det amerikanske militær mener, at det er almægtigt, fordi det har det nukleare arsenal med alle tænkelige former for leveringssystem til at besejre de andre stormagter (nu kun Rusland og Kina) på planeten. Det har også næsten tusind baser i over 100 lande, formentlig til at bruge som iscenesættelsesområder for store krige eller til at tjene som "fartbump" for at bremse en russisk eller kinesisk kampagne mod os, vores allierede eller vores opfattede interesser.

      Det, de tilsyneladende ikke forstår, er, at disse kapaciteter ikke er til nogen nytte ved invadering og især til at besætte selv små lande fjernt fra vores "hjemland" og dets ressourcer og personale. Vi kan starte disse små krige, bombe helvede ud af 3. verdens lande, dræbe og fortrænge millioner af deres borgere, men vi kan ikke BESEJRE dem, vi kan ikke besætte dem uden uendelige angreb mod og nedslidning af vores egne styrker. For at vide, Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien, Yemen... Hvem er den næste? Hvad mere skal siges?

      Vi kan bestemt ikke bruge vores evner til at invadere Rusland eller Kina i en konventionel krig. Vores agentur for magtprojektion mod små svage lande (dvs. hangarskibsgrupper) ville blive fjernet inden for den første time af en omfattende konventionel krig mod en af ​​disse modstandere med deres skibsdræbermissiler. Prøv at krydse den russiske grænse eller lande på den kinesiske kyst med landtropper, og både vores tropper plus dem af vores allierede vil blive jordet af forskansede kampvogne, artilleri og mellemdistancemissiler (især nu, da INF-traktaten er blevet hovmodigt revet op af Washington!).

      Begynd at kaste atomvåben mod Rusland eller Kina af desperation, når vi begynder at miste en konventionel invasion, og livet på jorden vil komme til ophør, når den anden side gør gengæld. Med hensyn til det alternative scenarie med et angreb på USA, lav analysen: Hverken Rusland eller Kina har kapacitet til at invadere USA eller dets allierede i Europa eller Østasien. De har ikke de militære aktiver eller den økonomiske base, hvorfra de kan bygge de nødvendige aktiver – især ikke Rusland. Hvis USA mangler kapaciteten til magtprojektion til at erobre disse lande en halv verden væk, er deres udsigter endnu værre, og de er ikke fjols: de kender udmærket deres egne begrænsninger. Begge har sagt (Rusland gentagne gange), at de ikke har til hensigt at invadere USA eller endda angribe dets allierede og har nævnt årsagerne. Men USA bliver ved med at misrepræsentere virkeligheden og komme med pralende trusler. Det vigtige, som både Rusland og Kina har, er atom- og missilarsenalet til at modangribe dette land, hvis det dumdristig angriber dem. De tolererer måske angreb på deres udenlandske fuldmægtige, som vi gentagne gange har gjort mod dem, men de vil ikke stå for, at vi slår deres borgere ihjel på deres eget territorium. Marker det og understreg det, Anders, eller hvem de nu kan erstatte dig med.

      Vores krigeriske kapringer i alle verdens lortehuller burde have været en lektie, tilsyneladende har militæret og sabelraslerne i Washington aldrig været i stand til at grokke helt. Må være et tegn på en mental defekt, da Einsteins definition af sindssyge angiveligt gentagne gange var at gøre det samme og forvente et andet resultat. Hvornår vil de lære, at alle disse krige simpelthen har kostet os penge, liv, troværdighed, prestige og respekt og ikke har givet os noget? Intet andet end kontanter til krigsprofitørerne og en voksende kløft i vores nationale budget, som vi andre forventes at gøre op.

      • KiwiAntz
        December 23, 2018 på 16: 40

        Realist, desværre tager Einsteins citat om gentagelse af fejl, der forventer forskellige resultater, ikke amerikansk dumhed og uvidenhed? Den mentale defekt, du taler om, kaldes den "exceptionelle" tankegang, som enhver amerikaner lærer fra fødslen, at deres land er overlegent end alle andre såkaldte lortelande, og at det er den uundværlige nation på jorden, den skinnende by på bakken som et fyrtårn af lys og håb i en mørk verden? Det er klart, at det er komplet BS, og dette slør af hykleri og uovervindelighed bliver nu knust af fremkomsten af ​​Rusland og Kina, som kun handler på en defensiv måde i modstrid med det amerikanske imperiums ønske om at dominere verden og have andre nationer som vasaller til at tjene dette onde Imperium!

      • Sam F
        December 24, 2018 på 09: 00

        "Hvornår vil de nogensinde lære" er det rigtige spørgsmål for læsere, der lærer at stille spørgsmålstegn ved, men vi ved begge, at "militæret og sabelraslerne" får de penge, de forventer, ved endeløs gentagelse af deres "krigskamp." Den største korruption findes der, hvor budgettering er lettest, derfor MIC/MSM/Israel/KSA/WallSt-frygten. På trods af eller på grund af vores informations- og kommunikationsteknologi har menneskeheden aldrig bekæmpet så usynlige kræfter under så vage begrundelser.

      • Sam F
        December 24, 2018 på 11: 59

        "Hvornår vil de nogensinde lære" er det rigtige spørgsmål for læsere, der lærer at stille spørgsmålstegn ved, men vi ved begge, at "militæret og sabelraslerne" får de penge, de forventer, ved endeløs gentagelse af deres "krigskamp." Den største korruption findes der, hvor budgettering er lettest, derfor MIC/MSM/Israel/KSA/WallSt-frygten. På trods af eller på grund af vores informations- og kommunikationsteknologi har menneskeheden aldrig bekæmpet så usynlige kræfter under så vage og modstridende begrundelser.

        • sam lænker
          December 26, 2018 på 12: 21

          Hvad har forsvarsentreprenører som Boeing, Lockheed Martin, Raytheon, General Dynamics og andre til fælles?
          Hvad har statslige AI-kontraktører som Amazon, IBM og Alphabet til fælles?
          Hvad har msm fra både "venstre" og "højre", inklusive Fox, CNN, MSNBC og andre til fælles?
          Hvad har private sikkerheds-/militær-/efterretningsfirmaer til fælles?
          Hvad har de største banker til fælles?

          Svaret til hver enkelt er det samme…….

          De deler alle de samme største grupper af institutionelle aktionærer.
          Firmaer som Vanguard, BlackRock, State Street, Fidelity (FMR), Invesco, JP Morgan, Morgan Stanley, Wellington Management, Geode, Northern Trust, Bank of America, Deutsch Bank osv.

          Disse firmaer arbejder sammen, meget som et kartel, og eksisterer endda som de største aktionærer i hinanden.

          Man er simpelthen nødt til at bruge en ressource som morningstar.com til at søge de største institutionelle aktionærer for at se det fælles ejerskab.

          Disse firmaer er blandt hovedarkitekterne bag den neo-feudale amerikanske Planned Market Economy.
          Det vil sige "kapitalisme" for kun de 01 pct.

          De ejer de største "konkurrerende" selskaber via store aktiebeholdninger i stort set hver enkelt branche.

          Dette er en af ​​konstruktionerne af det nye, voksende militær-industrielle kompleks.

  57. December 21, 2018 på 17: 44

    Mattis er repræsentant for den "fælles visdom", som er at bruge propaganda på alle medier fra NYTimes til FoxNews til at forvirre amerikanske sind til et Pavlovsk betinget knæstød svar på støtte til vores tropper - UPPS! – Jeg mener, støtte vores 'Merican dødsmaskine.

    Amerikanere nyder at bombe Syrien og er ret kede af ideen om ikke at bombe Syrien længere

    • sam lænker
      December 26, 2018 på 12: 31

      Jeg vil ikke skændes, men Trump er endnu bedre.

      Mafiaen Don Trump er først og fremmest en entertainer.
      Han eksisterer for at engagere sig i den propagandistiske metodologi for Diversion & Distraction.

      Han holder folk travlt distraheret på sine løjer, mens meget mere foregår bag kulisserne.

      Han blev sat i embedet i stedet for Hillary, fordi han tilfældigvis var bedre til underholdning og manipulation end hun.

      Uanset om "Dem" eller "GOP", fortsætter de samme ultra-velhavende og ultra-mægtige med at få stadig mere rigdom og magt.
      I mellemtiden fortsætter resten af ​​os, de blotte SERFS, med at tabe til stærkt underrapporteret inflation, efterhånden som vi fortsætter med at miste stadig flere rettigheder, friheder, friheder og retfærdighed.

      Der er de 01 procent neo-feudale herrer ... med alle andre henvist som deres livegne.
      De mest lydige og loyale over for disse herrer får selv den mest underdanige rigdom og magt.

      Dette er det sande hierarki af rigdom og magt og arten af ​​vores økonomis sande trickle-down funktioner.

      Mens mafiaen Don Trump fortsætter sit "show", synker landet dybere i hænderne på hvide nationalister, skurke, lejesoldater og narkoløbere.
      Steve Bannon, Erik Prince, Ollie North og andre forbliver Mafia Dons sande hær.

Kommentarer er lukket.