Anders i Eventyrland

Aktier
1

Et spørgsmål Når vi går til midtvejsvalget i november, er en folkeafstemning om præsidenten: Kunne Donald Trump være en enmandsversion af enten Enron eller Lehman Brothers, en der kogte "bøgerne", indtil han imploderer? spørger Nomi Prins.

Af Nomi Prins
TomDispatch

Det var engang der var et lidet kendt energiselskab ved navn Enron. I sit 16-årige liv gik den fra at være blevet kaldt Amerikas mest innovativ virksomhed by Fortune Magazine at være plakatbarn af amerikanske virksomheders bedrag. Ved at bruge en klassisk opskrift på bog-madlavning, endte Enron i konkurs med fængselsstraf for de involverede. Dets aktionærer tabte $ 74 milliarder i de fire år op til konkursen i 2001.

For et årti siden viste flammen ud af min tidligere arbejdsgiver, Lehman Brothers, det globale finansielle firma, sig langt mere ødelæggende og bidrog ligesom til en række begivenheder, der antændte en global finansiel nedsmeltning. Amerikanerne tabte et skøn $ 12.8 billioner i ødelæggelsen.

På trods af de forskellige omfang af disse katastrofer var der en rød tråd: begge virksomheder brugte økonomiske tricks til at få sig selv til at fremstå så meget sundere, end de faktisk var. De forfalskede begge tallene, takket være off-the-books eller offshore-mekanismer og undgik efterforskning... indtil de kollapsede.

Nu, her er et spørgsmål til dig, når vi går til midtvejsvalget i november, der helt sikkert vil blive opfattet som en folkeafstemning om præsidenten: Kunne Donald Trump være en enmandsversion af enten Enron eller Lehman Brothers, en person, der lavede "bøgerne" indtil han imploderer?

Da vi aldrig har set hans selvangivelser, ved vi det ikke lige nu. Hvad vi ved er, at han har undviget kugler lige siden justitsministeriet anklagede ham for at overtræde Fair Housing Act i sin drift af 39 bygninger i New York City i 1973. I modsætning til den berømte pøbelboss fra 1920'erne Al Capone, han bliver måske aldrig færdig med noget så simpelt som skatteunddragelse, men det må tiden vise.

Vær dog sikker på én ting: han vil ikke gå let ned, selvom han allerede er genstand for flere undersøgelser og et væld af juridiske slinger og pile. Selvfølgelig skal hans metoder være velkendte. Som præsident Calvin Coolidge så berømt Læg det, "Amerikas forretning er forretning." Og virksomhedens forretning er at omgå eller undgå varmen... indtil den ikke kan.

Pengeskabet

Indtil videre, finansminister og tidligere Trump statsborger kampagnefinansiering Formand Steven Mnuchin har holdt sig uden for den juridiske kamp, ​​der fejer nogle af hans kampagnekolleger væk. Det har han og hans kone bestemt storslået smag. Og ja, hans påstand om, at hans hedgefond, Dune Capital Management, kun brugte offshore skattely for sine kunder, ikke for at hjælpe ham med at unddrage sig beskatter sig selv, repræsenterer en del af fantasien. Bortset fra det, synes der dog ikke meget andet at undersøge - for nu. Alligevel fører han som finansminister tilsyn med et føderalt agentur, der betyder alverden for Donald Trump, nemlig Internal Revenue Service, som tilfældigvis er placeret på den anden side af en gårdsplads fra Trump International Hotel på Washingtons Pennsylvania Avenue.

Som det sker, har IRS i Trump-æraen stadig ikke en kommissær, kun et fungerende leder. Hvad det kan have, National Enquirer-stil, er ægte præsidenthemmeligheder i form af Donald Trumps uhåndgribelige selvangivelser. Sidste efterår sagde den afgående IRS-kommissær John Koskinen, at der var planer at flytte dem til et skinnende nyt pengeskab, hvor de åbenbart ville blive.

I 2016 blev Trump den første kandidat siden præsident Richard Nixon til ikke at oplyse sine selvangivelser. Under kampagnen har han insisterede at disse returneringer undergik en IRS-revision, og at han ikke ville frigive dem, før den var afsluttet. (Ingen hos IRS har nogensinde bekræftet at det at blive revideret på nogen måde forbyder frigivelse af skatteoplysninger.) Præsidentens løfte om at gøre det forbliver uopfyldt, og sidste års rådgiver for præsidenten Kellyanne Conway bemærkede, at Det Hvide Hus "ikke ville frigive hans selvangivelser." tilføje - uden tvivl tænker på hans base - "folk var ligeglade."

Den 17. april, Det Hvide Hus annoncerede at præsidenten ville udsætte selv indgivelsen af ​​sine selvangivelser for 2017 til denne oktober. Da enhver præsident siden Nixon har gennemgået en obligatorisk revision, mens han var i embedet, kan du regne med, at amerikanske skatteydere hører den samme undskyldning for resten af ​​hans embedsperiode, selv hvis Kongressen skulle beslutte at påberåbe sig en 1924 IRS-bestemmelse for at se dem.

Conway: Folk er ligeglade.

Alligevel kan Conway have en pointe, når det kommer til offentligheden. Skatteunddragelse er trods alt lige så amerikansk som fyrværkeri den fjerde juli. Ifølge en undersøgelse, hvert år mister USA 400 milliarder dollars i ubetalte skatter, meget af det skjult i offshore skattely.

Men de økonomiske afsløringer, som The Donald kom med under valgkampen 2016 angiver at der er mere end 500 virksomheder i over to dusin lande, for det meste med få eller ingen ansatte eller rigtige kontorer, der har ham som deres "præsident". Lad os se det i øjnene, en person som Trump ville kun skabe et forretningsunivers af en sådan Wall Street-agtig kompleksitet, hvis han ønskede at skjule noget. Han forsøgte sandsynligvis at unddrage sig skatter, beskytte sig selv og sin familie mod økonomisk ansvarlighed eller skjule det tvivlsomme helbred i dele af sit forretningsimperium. Som en kollega af mig hos Bear Stearns engang udtrykte det, når skattelyselskaber hober sig op som snavset vasketøj, er der stor sandsynlighed for, at deres anvendelser ikke er helt rene.

Lad os nu overveje, hvad vi ved om Donald Trumps økonomiske eventyr, skatter og det hele. Det er noget af en historie, og selvom den allerede føles som en evighed, begynder den først at blive fortalt.

Trump-organisationen

På toppen af ​​den ikke-Hvide Hus-gren af ​​Trump-dynastiet er Trump-organisationen. For at overholde føderale interessekonfliktkrav, Donald officielt vendt om det firmas tøjler til sine sønner, Eric og Donald Jr. Af alle de åbenlyse grunde skulle han tage afstand fra sin globale forretning, mens han styrede landet.

Kun det skete ikke, og ikke kun fordi alle diplomater og lobbyister i byen begyndte at hyppige hans at tjene penge nyt hotel på Pennsylvania Avenue. Nu ifølge  New York Times, overvejer distriktsanklagemyndigheden i Manhattan at rejse strafferetlige anklager mod Trump-organisationen og to af dens højtstående embedsmænd, fordi præsidentens advokat, Michael Cohen, betalte en voksen filmskuespillerinde og en fhv. Playboy model for at holde deres kødelige viden for sig selv før valget.

Selvom Cohen reelt gav Stormy Daniels $130,000 og Karen McDougal $150,000 for at holde dem stille, Trump-organisationen betalte Cohen endnu mere, $420,000, midler, som den ikke kategoriserede som en refusion for udgifter, men som en "holderen." I sit interne papirarbejde betegnede det så beløbet som "retsomkostninger."

DA's kontor er åbenbart fokusering sin undersøgelse af, hvordan Trump-organisationen klassificerede denne betaling på $420,000, delvist for de midler, Cohen rejste fra egenkapital i sit hjem for at berolige stormende (så at sige). De fleste mennesker optager egenkapitallån for at bygge en garage eller betale en del af gælden. Ikke Cohen. Det er en situation, der kan blive langt vanskeligere for Trump. Som Cohen allerede vidste, kunne Trump umuligt udøve sin benådningsbeføjelse til at frikende sin tidligere advokat, da det kun gælder til dem, der er dømt for føderale anklager, ikke statslige.

Og det er dårlige nyheder for præsidenten. Som Lanny Davis, Cohens advokat, Læg det, "Hvis disse betalinger var en forbrydelse for Michael Cohen, hvorfor ville de så ikke være en forbrydelse for Donald Trump?"

Cohen: Mærkeligt boliglån.

Det større spørgsmål er: Hvad er der ellers? De der to udbetalinger kan trods alt blot repræsentere begyndelsen på de lidelser, som både Trump-organisationen og Trump Foundation står over for, som har været paraplytøjet for virksomheder, der har afholdt anklager for lobby-overtrædelser (ikke at afsløre betaling til en lokal avis for at fremme gunstig kasinolovgivning) og overtrædelser af spillelovgivningen. Hans organisation er også blevet anklaget for at vildlede investorer, deltage i valutatransaktionsrapporteringsforbrydelser og uretmæssigt redegøre for penge, der blev brugt til at købe væddemålschips, blandt et utal af andre overtrædelser. At spekulere i overordnet virksomhedsbedrageri ville ikke ligefrem være et stræk.

I modsætning til hans kasinoer, Trump-organisationen er (endnu) ikke gået konkurs, og hvis den skulle gøre det - er den heller ikke i klasse med Enron eller Lehman Brothers. Alligevel har det noget til fælles med dem begge: bunker af penge udskilt på steder, der er designet at gemme dets oprindelse, anvendelser og muligvis slutbrugere. Spørgsmålet, som en eller anden autoritet kan forfølge en dag, er: Hvis Donald Trump var villig til at være en del af en ordning for at skjule penge, der er betalt til tidligere elskere, ville han så ikke gøre det samme for sine virksomheder?

Trump Foundation

Spørgsmål om Trumps velgørenhed, Donald J. Trump Foundation, har floreret siden kampagnen 2016. De fik New Yorks justitsminister Barbara Underwood til at anlægge en retssag den 14. juni mod fonden, og også navngive dens bestyrelse, herunder hans sønner og hans datter Ivanka. Det citerer "et mønster af vedvarende ulovlig adfærd ... der forekommer over mere end et årti, som omfatter omfattende ulovlig politisk koordinering med Trumps præsidentkampagne, gentagne og forsætlige selvhandelstransaktioner til fordel for Mr. Trumps personlige og forretningsmæssige interesser og overtrædelser af grundlæggende juridiske forpligtelser for almennyttige fonde.”

As  New York Times rapporterede: "Retssagen anklagede velgørenheden og medlemmer af Mr. Trumps familie for omfattende overtrædelser af kampagnens finanslove, selvhandel og ulovlig koordinering med Mr. Trumps præsidentkampagne." Den hævdede også, at Trump selv i fire år - 2007, 2012, 2013 og 2014 - placerede sin John Hancock under forkerte udsagn om fondens selvangivelser.

Det vigtigste spørgsmål: Brugte Trump Foundation nogen af ​​sine midler til at gavne Donald eller nogen af ​​hans virksomheder direkte? Det mener Underwood. Som hun påpegede, det "var lidt mere end et checkhæfte for betalinger fra Mr. Trump eller hans virksomheder til nonprofitorganisationer, uanset deres formål eller lovlighed." Ellers ser den ikke ud til at have ansat nogen, og ifølge retssagen har dens bestyrelse ikke mødtes siden 1999.

Fordi Trump drev alle sine virksomheder, var han også personligt ansvarlig for at underskrive deres selvangivelser. Hans velgørende fond var ingen undtagelse. Hvis det blev konstateret, at han bevidst havde givet falske oplysninger på selskabets selvangivelser, kunne han en dag stå i øjnene anklager om mened.

Den 31. august har fondens advokater kæmpede tilbage, arkivering papirer af deres egne, kalder retssagen, som  New York Times udtrykte det, "et politisk angreb motiveret af den tidligere justitsministers 'rekord af antipati' mod Mr. Trump." De henviste til Eric Schneiderman, som faktisk havde trukket sig tilbage den foregående maj - betragte dette som en ironi under omstændighederne - efter at være blevet anklaget for seksuelle overgreb af tidligere kærester.

New Yorks delstatsretssystem er faktisk dukket op som en vital kraft i tilbageslaget mod præsidenten og hans økonomiske skænderier. Som Zephyr Teachout, nylig demokratisk kandidat til New Yorks justitsminister, påpegede, er det "et af de vigtigste juridiske kontorer i hele landet til både at modstå og præsentere et alternativ til, hvad der sker på føderalt niveau." Og den var faktisk begyndt at opfylde dette ansvar med The Donald længe før Mueller-undersøgelsen overhovedet blev iværksat.

I 2013 indgav Schneiderman en civil dragt mod Trump University, og kalder det en falsk institution, der beskæftigede sig med gentagen svigagtig adfærd. I 2016 afgjorde Trump endelig sagen i retten og gik med til en $ 25 millioner betaling til sine tidligere elever - noget der (selv om vi selvfølgelig ikke har selvangivelserne til at bekræfte dette) nok også viste sig at være en skattefradrag for ham.

I disse dage kunne New York Attorney General's kontor i det væsentlige oprette en filial kun for Trumpian-anliggender. Indtil videre har det bragt mere end 100 juridiske eller administrative handlinger mod præsidenten og kongressens republikanere, siden han tiltrådte.

Trumps syn på sig selv på 20,000 dollar.

Sælg alligevel ikke foundationen kort. Det fandt i sidste ende en måde at arbejde for det større bedste - for Donald Trump. Han og hans kone, Melania, brugte for eksempel "velgørenheden" til at købe et nu berygtet seks-fods portræt af sig selv for 20,000 dollars - og trofast, efter   Washington Post, selv det køb kunne vise sig at være en afgiftsovertrædelse. Sådan "selvhandel" betragtes som ulovlig. Selvfølgelig taler vi om nogen der "brugte 258,000 $ fra fonden til at betale juridiske forlig, der involverede hans for-profit-virksomheder." Det virker som definitionen af ​​selvhandler.

Trump-teamet

Præsidenten sværger at han har en uhyggelig evne til at dimensionere nogen på få sekunder, baseret på holdning, selvtillid og et håndtryk - at med andre ord, ligesom der er kunsten i aftalen, så er der også kunsten at vælge dem, der vil repræsentere ham, stå ved ham, og tage kugler for ham, hans Hvide Hus og hans forretningsvirksomheder. Og i et stykke tid så han faktisk ud til at være en mester, når det kom til at omgive sig med mennesker, der havde en særlig evne til at skjule penge, skattedokumenter og hemmelige gevinster for offentligheden.

I disse dage - tænk på dem som udmattelsens æra for Donald Trump - ser det landskab meget tommere og mindre indbydende ud.

Den 21. august var hans tidligere kampagneleder, Paul Manafort dømt i Virginia om "fem tilfælde af skattesvig, to tilfælde af banksvig og et tilfælde af manglende oplysning om en udenlandsk bankkonto." (Den 14. september ville han indgå en aftale med Robert Mueller og erklære sig skyldig til to tilfælde af sammensværgelse.) Samme augustdag sagde Trumps personlige advokat, Michael Cohen, også pled skyldig til otte forskellige føderale forbrydelser i Manhattans amerikanske advokatkontor, inklusive – ja – skatteunddragelse.

Tre dage senere, anklagere i Cohen-efterforskningen bevilget immunitet over for Trump-organisationens finansdirektør, Allen Weisselberg. Som loyal medarbejder i Trump-familien i mere end fire årtier havde han også fungeret som kasserer for Donald J. Trump Foundation. Hvis nogen andre end præsidenten og hans børn kender Trump-imperiets økonomiske og skattemæssige hemmeligheder, er det ham. Og nu er han måske klar til at tale. At lure i hans fremtidige vidnesbyrd kan være endnu en katalysator i et kommende Trump-skattedebacle.

Og glem ikke David Pecker, administrerende direktør for American Media, virksomheden, der udgiver National Enquirer. Pecker købt og begravet historier for Anders for hvad der ser ud til at være evigt. Også han har nu en immunitetsaftale i den føderale undersøgelse af Cohen (og så Trump), åbenbart til gengæld for at give oplysninger om præsidentens hush-penge-aftaler for at begrave forskellige bedrifter, som han fandt ubehagelige.

Spørgsmålet er dette: Gjorde Trump kender til Cohens hush-penge-betalinger? Det har Cohen bestemt angivet det gjorde han, og Pecker ser ud til at have fortalt føderale anklagere en lignende historie. Som Cohen sagde i retten i Pecker: "Jeg og direktøren for en medievirksomhed, på anmodning fra kandidaten, arbejdede sammen" for at holde offentligheden i mørke om sådanne betalinger og Trumps involvering i dem.

Præsidentens tidligere advokat risikerer op til 65 års fængsel. Det er nok tid til at få ham til at overveje, hvilke andre historier han måske kan fortælle til gengæld for en mildere straf, herunder eventuelt at afsløre forskellige skatteundgåelsesteknikker, som han og hans tidligere klient har lavet.

Og tro ikke, at Cohen, Pecker og Weisselberg bliver de sidste personer, der kommer frem med sådanne historier, da Trump-teamet begynder at blive uhæmmet.

I tilfældene med Enron og Lehman Brothers optrevlede begge virksomheder, efter at flere shell-spil imploderede. Enrons tab blev skjult i flere offshore-enheder. I tilfældet med Lehman Brothers blev der lovet svimlende overvurderede aktiver til at låne endnu flere penge til at købe lignende aktiver. I begge tilfælde blev riggede spil spillet i skyggerne, mens vital information blev afsløret for offentligheden - indtil det var alt for sent.

Donald Trumps tilsvarende shell-spil mangler stadig stort set at blive afsløret. De kan simpelthen involvere at skjule pengespor for at unddrage sig skatter eller for i al hemmelighed at købe politisk magt og forretningsmæssig indflydelse. Der er endnu ingen måde at vide det på. Én ting er dog klar: Den eneste måde at begynde at få svar på er at se præsidentens selvangivelser, revideret eller ej. Er det ikke på tide at åbne pengeskabet?

Denne artikel dukkede oprindeligt op på TomDispatch. 

Nomi Prins er en TomDispatch fast. Hendes seneste bog er Samarbejde: Hvordan centralbankfolk rigget verden (Nationsbøger). Af hendes seks andre bøger er den seneste Alle præsidenternes bankfolk: De skjulte alliancer, der driver amerikansk magt. Hun er tidligere Wall Street-direktør. En særlig tak går til forskeren Craig Wilson for hans fremragende arbejde med dette stykke.

54 kommentarer til “Anders i Eventyrland"

  1. R Davis
    September 29, 2018 på 16: 17

    "hvert år mister USA 400 milliarder dollars i ubetalte skatter"

    I Australien er My Aged Care blevet outsourcet.
    Ja, det er korrekt – de offentligt ansatte er blevet skiftet ud med CORPORATE go get um's
    Jeg er pusterum godkendt – jeg har et AC-nummer & en henvisningskode 1- nummer – det skulle have været så nemt som en plet.
    Brotherhood of St Laurence person, der er ansvarlig for at godkende min ansøgning om udsættelse - fortalte mig over flere telefonopkald - at
    1. Jeg var ikke registreret hos My Aged Care
    2. at mit AC-nummer var forkert
    3. at min henvisningskode 1- nummer var forkert
    4. at My Aged Care-hjemmesiden var en rod – at den havde flere bryster end en tyr
    & så gik det….
    Hver gang jeg ringede til My Aged Care for at rapportere mit dilemma … er der intet som den professionelle velbehag i virksomhedens effektivitet & VED ALLE SE ALLE SOFTWARE i aktion.
    1. Jeg blev forsikret om, at jeg havde akkreditering
    2. Jeg blev forsikret om, at ingen havde adgang til min fil
    3. de forsøgte flere gange at oprette et telefonmøde for at narre BSL-personen med ansvar for aflastning gennem den simple proces med at godkende min ansøgning uden held.

    I dag praler den amerikanske regering med sin evne til at vide det hele om alle sine borgere.
    Og SKATTEUNDTAGELSE er stadig en happening begivenhed ??

    Fantastisk artikel
    Tak

  2. Field
    September 27, 2018 på 13: 00

    Hej,
    Jeg er ved at oversætte din artikel til fransk, og jeg har et spørgsmål om din brug eller "The Anders". Er det en hentydning til subredditen The_Donald? Eller er udtrykkene "The Donald" meget brugt i USA?
    I denne sætning fra din artikel "Men de økonomiske afsløringer, som The Donald gjorde under valgkampen 2016 ..." henviser du til Donald Trump selv eller til subreddit?
    Jeg overvejer at oversætte The Donald til "Donald", for "Le Donald" lyder mærkeligt på fransk.
    Tak for dit svar.

    • Lucius Patrick
      September 25, 2018 på 11: 26

      Sikkert bedre end noget HRC ville have gjort! Gå Trump!

  3. September 18, 2018 på 19: 23

    Trump ligner en amatør-piker sammenlignet med Clintons. Trump er en grådig bavian og ser stadig bedre ud ved siden af ​​Hillary. Og lad os ikke glemme, hvem der tillod de kriminelle banker ikke blot at beholde deres bytte, men fortsætte deres kriminalitet.

    Trump forsøger at slutte fred med Rusland og ikke starte 3. verdenskrig, som Hillary og hendes bush neokonservative planlagde.

    Trump er forfærdelig, men han reddede os fra TPP, der tillod virksomheder at sagsøge den amerikanske regering på grund af arbejds- og miljølove og bragte slaveriet tilbage. Trump har også fået de rigtige fjender som WTO og NATO sammen med den kriminelle CIA og FBI.

    Mine fjenders fjende

    Neokonservative og neoliberale hader Trump.

    Jeg siger gå Trump!

    • Albert
      September 19, 2018 på 03: 39

      Det er en trist dag, hvor det amerikanske folk beslutter at acceptere kriminel adfærd fra enhver præsident, fordi han er mindre kriminel end resten. Forringelsen af ​​standarder og hvad der er rigtigt er ufatteligt. Det amerikanske folk er blevet medskyldig i sin leders kriminelle adfærd ved at acceptere og forsvare ham, fordi han måske har udrettet nogle positive ting. At gøre et par gode gerninger udsletter ikke og bør ikke udslette en historie med kriminel adfærd.

      Den pædofile præst beder til gud, men mildner hans bønner hans afvigelse eller dæmper hans ofres kvaler? Selv John Wayne Gacy, en seriemorder ansvarlig for mordet på over 30 mennesker, havde et par øjeblikke af "godhed". Han ville klæde sig ud som en klovn og underholde børn. Skal denne adfærd indregnes i hans morderiske karriere? Jeg tvivler på, at det ville gøre meget forskel for familierne til de 30 ulige ofre.

      Faren med folk som Trump og Mnuchin er, at deres kriminelle adfærd bliver acceptabel på visse niveauer, hvilket bidrager til det allerede rådnende moralske forfald af vores politiske system og i sidste ende folkets yderligere moralske forfald.

      • September 19, 2018 på 04: 38

        Det er virkelig en trist dag!

        Hillary fik bavianen Trump til at se anstændig ud i sammenligning med ironien er, at Hillary selv valgte Trump.

        Trump og Hillary er de 2 mest hadede kandidater i landets historie, og Trump er mere populær end Hillary.

        Hillary Clinton er det eneste menneske, der kunne snyde og stadig tabe til sin egen piberbavian.

        Sanders ville have vundet og nemt. Hillary snød landet for en Sanders-præsident og var så frastødende, at hun gav os Trump.

        Ironisk nok reddede Trump os fra WW3 med Rusland, som Hillary og hendes Bush-neokonservative planlagde, og som demokrater nu længes efter.

        Trump forsøgte at trække os ud af Syrien, og CIA trak endnu et falsk flag-angreb og bebrejdede Assad med nul beviser og skubbede os ind igen. Mens demokraterne jublede.

        Trump forsøger også at slutte fred med N-Korea. Ironisk nok blev det nævnt i Woodwards bog om den "anonyme" medarbejder, der stjæler Trumps planer om at trække tropper tilbage og trække sig ud af Sydkorea. Kan ikke have nogen tilnærmelser for fred!!Vi har meget flere drab at gøre i frihedens og profittens navn.

        Trump ligner en peacnick sammenlignet med demokraterne og deres neokonservative Bush-alliance.

        • September 26, 2018 på 16: 04

          En dag burde du fremlægge bevis for al Hillarys forseelse. Hun er blevet efterforsket mere end nogen anden i landet. Vi er lige begyndt med trumf.

      • September 19, 2018 på 16: 52

        Bush var en krigsforbryder og værre. Ditto Obama og Hillary. Sanders ville have vundet, hvis ikke Hillary og demokraterne havde snydt ham.

        Trump er blot et symptom og en stiv langfinger for bushrepublikanerne og GOP og Hillary.

        Hvilket valg havde de?

        Trump, der dræbte TPP, der tillod virksomheder at sagsøge den amerikanske regering over arbejds- og miljølovgivning?

        Eller Hillary, der pressede alle katastrofale frihandelsaftaler, som republikanerne ønskede.

        Trump, der vil arbejde med Rusland og have et Trump-tårn i Moskva eller Hillary, der ønsker WW3 med Rusland.

        Trump er en grådig bavian, der ser anstændig ud ved siden af ​​Hillary Clinton og tager fat på nogle af de mest lumske og kriminelle institutioner på planeten.

        WTO

        NATO

        FBI

        CIA

        Jeg hepper på denne kamp. Den er for længst udløbet, og jeg troede aldrig, det ville ske. Hvem vidste, at Trump var den, der ville presse den dybe tilstand tilbage.

      • Paul G.
        September 20, 2018 på 13: 30

        Julian Assange beskrev valget "... som et valg mellem gonoré og kolera". Det er derfor, jeg stemte "ingen af ​​ovenstående". Jeg betragter en stemmeseddel som et stempel, ikke blot et valg. Intet valg, ingen godkendelse, jeg er træt af "den mindste af to onder".

        Trump, på den anden side, gør et storslået stykke arbejde med at ødelægge USA's hegemoni ved at fremmedgøre USA's vasalstater, "allierede". Han har endda Teresa May til at tale med Putin, og nu er Merkel og Putin i hans sanktioner i trådkors og konfererer. Godt at gå, europæerne kan nu opføre sig som voksne, ikke USA's kælepudler.

        Hans uhyrlige politik styrker en genoplivet progressiv bevægelse; som, hvis Hillary var POTUS, ville blive kvalt af demokraterne. Og selvfølgelig med sig selv at huske Libyen - som øverstkommanderende ville Syrien have stået over for meget værre militære aktioner.

        Trump er måske til Washington som en fuld, der er ved at gå i bund; tingene bliver så slemt, at der ikke er andet valg end at blive ædru og håndtere afhængigheden af ​​krig og virksomhedernes grådighed, som begge er på steroidniveau.

        • September 21, 2018 på 04: 08

          Præcis.

  4. Mild-ly - Facetious
    September 18, 2018 på 17: 47

    Nancy - "Valget i 2016 afslørede virkelig, hvilket svineri topartisystemet er."

    Hvad valget i 2016 afslørede, //\\, burde have MINDE os om den højreorienterede SCOTUS ** \ UDVÆLGELSE / af GW Bush som POTUS i USA - UNDER SKYEN AF TAINTED STEMMESEDLER, RIGGED COMPUTERE, UTTALTE STEMMESEDLER , OG JOHN BOLTON, DER FØRER CUBANSKE OPERATIVET IND I AFGIFTEN FOR AT STOPPE-TÆLLEN!, STOP-THE-THE-COUNT!-STOP-THE-COUNT-!

    Greven blev stoppet!!! — Af en betalt skare af rige højreorienterede cubanere, der har haft stor fordel i det sydlige Florida ved at være "Anti-Castro" (hvide) cubanere, der overførte deres Heritage-of-Spanish-'Royalty' (hvidt privilegium) som Over and Against folkeslagene blandet med importerede slaver, som dannede en ny kultur, en kultur for sig selv. … (En "ny etnisk" cubansk ???)

    Den højreorienterede SCOTUS –INSTALLERET – GW Bush som POTUS,
    fordi højrefløjen havde en PLAN PÅ PLADS for at anstifte krig mod / i Mellemøsten - forplantet af "Project For (A), The New American Century" - Bygget omkring BUSH 41 ERKLÆRINGER- i 1990/91 af "A NY VERDENSORDEN".

    Bush Juniors tilsynsførende, VP Robert Cheney, havde kortlagt Iraks oliefelter sammen med USA's OLIELEDELSER efter "Gulf War 1" og savler efter chancen for at få kontrol over Iraks sorte guld-oliefelter. ———

    Så der blev erklæret krig mod Saddam Hussein og Irak, SELVOM IRAK/SADDAM ABSOLUT INTET HAVDE AT GØRE MED Twin Towers-begivenheden i NYC...

    Mellemøsten ER BLEVET ØJERET / STORT/, på grund af USA'S VIRKSOMHEDSGRÅDIGHED FINANSIERET AF MILITÆR MAGT – og understøttet af en UVIDENDE BEFOLKNING – som har for travlt til at se/forstå/opfatte
    fleece/ulden bliver trukket over deres øjne. …

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Virksomhedsskatteparadiser beskytter virksomhedens overskud / Mens vi-folket beskæftiger sig med "Power Shift" advarede Alvin Toffler os om, i 1990 som en/i opposition til GHW Bushs New World Order Edict... . - som førte os ind i global krig, massiv fordrivelse af folk / og folkegrupper MED DEN TOTALE FORBRYDELSE AF HUMANITÆR SIKKERHED - bøjede sig for luner fra USA's DESIGNATION (ved vilkårligt valg) af hvilket bryllup/begravelse/kærlig familie/gruppe-af -landmænd/eller enkeltpersoner,
    bør sprænges i stykker af en drone / eller målrettet ammunition, efter indfald af en eller anden amerikansk flag, der bærer "officer" - baseret på rygter - på /på hvem/hvem burde 'målrette' til udryddelse / på grund af en samtale, han/hun havde med en
    “mistænkt 'terrorist' – ” ////// /////// – en uskyldig far eller mor, som måske harmløst har udvekslet uskyldige lokale nyheder/begivenheder, der bliver til US/NATO Drone Drab af harmløse bryllup eller begravelse civile.

    Hvor er kærligheden?
    Jeg spørger jer Flag Wavers.
    Hvor er kærligheden ?

    Er det altid at være

    Vi er amerikanere"
    Og resten af ​​verden
    skal bøje og kysse vores fødder?

    (Genkend og overvej
    Udyret som sidste imperium)
    "Åh sige, kan du se"???

    • david thurman
      September 26, 2018 på 16: 47

      Jeg ved ikke om John Boltons involvering i brooks-brødrene i Florida, men helt sikkert var John Roberts, Neil Gorsuch & Brett Kavanaugh involveret; lige den type vi skal bruge på SCOTUS. Hvorfor er det ikke almindelig kendt, at ingen republikaner har vundet potus uden snyd siden Eisenhower?

  5. AJ
    September 18, 2018 på 15: 40

    Temmelig sikker på, at DOJ gik efter Trump-firmaet i 1973, ikke Donald personligt. Anders var det titulære hoved, og far Fred var formand. Firmaet ejede 14000 lejligheder. Fred havde bygget dem i lang tid (siden 1930) før 1973, da Anders var 27. Så ja, frugten falder ikke langt fra træet, men det firma var Freds baby, og Don lærte rebene.

    • Mild-ly - Facetious
      September 18, 2018 på 17: 59

      Smukke fem linjer af New York-virkelighed, AJ.

      Jeg voksede op i East NY (East Bronx) -

      Gik på Aviation Trades HS i Astoria.
      (ca. 1960/61)

  6. George McMichael
    September 18, 2018 på 14: 33

    Prins bør holde sig til Wall St-korruptionen og overlade politikken til mere vidende stemmer. Dette er et kup på Trump fra fascistiske netværk, herunder Wall St (Koch, Soros, Steyer, Bloomberg, et al), ledet fra London (MI-6, GCHQ, Downing). Enhver, der kommenterer den aktuelle økonomiske fare uden først at tage fat på dette, er blot endnu en klump på vognen, som er på vej mod klippen af ​​atomkrig og finansiel katastrofe. Måske Prins skulle se på Trumps engagement i Glass-Steagall i oktober 2016. Hun ville klare sig bedre med at arbejde for GS inden for bedre aspekter af admin, end at stå på den proto-nazistiske strejkelinje og håbe på at få politisk ros.

    • tim
      September 19, 2018 på 07: 37

      +1

    • david thurman
      September 26, 2018 på 16: 59

      "...Trumps engagement i Glass-Steagall i oktober 2016." Kampagnesnak er billigt; har han gjort noget ved det siden han tiltrådte, bortset fra at gå den anden vej, f.eks. udnævnt Mulvaney (i modstrid med de organisatoriske retningslinjer) hos CFPB, underskrevet et lovforslag, der kræver mindre tilsyn med bankerne?

  7. September 18, 2018 på 12: 03

    Ikke sikker på, hvorfor nogen faldt for "Jeg er en stor forretningsmand" con, men det gjorde de. Ikke sikker på, hvorfor nogen troede, at en milliardær bekymrede sig om almindelige mennesker (kender han overhovedet nogen almindelige mennesker?), men det gjorde de.

    Det hele kommer til at ske igen. Recessionen/depressionen. Spørgsmålet er nu: hvem skal ned med skibet? Vil det kun være almindelige amerikanere (igen)? eller vil nogle rige mennesker også drukne denne gang?

    Den næste økonomiske katastrofe er madlavning med Trump i køkkenet

    • September 19, 2018 på 00: 54

      Trump er en langfinger til bush-republikanerne og Gop og demokrater, der fuldstændig har korrumperet hele processen og landet.

      Trump løb mod bush-republikanerne og Gop's frihandelsdagsorden og krige.

      Hvad Trumps vælgere stemte på

      Trump; Bush værste præsident nogensinde

      https://youtu.be/j6N8l8DMu3M

      Trump om Bush på vej ind i Irak: 'De løj'

      https://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/269410-trump-on-bush-going-into-iraq-they-lied

      Og hvad tilbød demokraterne?

      Hillary Clinton krigsmagt og neoliberalisme?

      Trump ser anstændig ud ved siden af ​​Hillary.

    • September 19, 2018 på 08: 52

      Alle får en langfinger. Vidunderlig.

      Når spillet med musikalske stole stopper, vil folket have tabt igen.

      Trump har ikke kun ikke rettet økonomien, hans dereguleringsadministration er petroleum.

      Grise fodrer ved truget igen

      • September 19, 2018 på 22: 13

        Ingen WW3 med Rusland, som Hillary planlagde, og ingen TPP, der tillod virksomheder at sagsøge den amerikanske regering over arbejds- og miljølove og bragte slaveriet tilbage.

        Trump trak masken af ​​den uhyggelige korruption og systemiske fordærv, som vi kalder USA's regering.

        Ikke mere at lade som om.

        Længe forsinket

  8. September 18, 2018 på 11: 30

    Denne historie er for det meste et væv af spekulationer. Som sådan er det en uheldig afvigelse fra den faktabaserede tradition, som Robert Parry etablerede. Jeg håber ikke, det er et tegn på ting, der skal komme.

    • Tim
      September 19, 2018 på 07: 38

      +1

    • Mere Frihed
      September 22, 2018 på 10: 56

      Jeg er enig. Fred Trump var den, der byggede Trump-formuen, og som blev anklaget for partiskhed. At undersøge Freds køb af tjenester fra NY-demokraterne ville være interessant. At IRS har revideret Trumps afkast burde være nok til at lade folk vide, at Trump ikke snyder med sin skat (eller hvad med det afkast, Maddow afslørede). Trump har al ret til at bruge de smuthuller, der findes, og hvad betyder det alligevel, da han allerede er rig. Jeg kan ikke se, at Trump planlægger at bruge sin regeringsmagt til at berige sig selv i modsætning til så mange af hans forgængere eller andre politikere. I stedet ser det ud til, at han forsøger at slippe af med regeringssystemet, der gør folk rige på grundlag af donationer til politikere (Fred gjorde det bedre, mens Anders kun fik den fede præmie, at Hillary dukkede op til sit bryllup for sine politiske donationer – og indrømmede, at han er en forretningsmand). Det er ikke forretningsmænd, der forsøger at købe tjenester, der er den umoralske handling, det er politikerne, der sælger sådanne tjenester. Med hensyn til velgørenhed, mens jeg er enig i at betale for et portræt lugter af selvpromovering, blegner det i forhold til, hvad Clinton Foundation gør, og lægger ikke penge i Trumps lomme og giver ham i bedste fald rabat på et portræt for at reklamere hans velgørenhed.

      Lad os komme til den virkelige store svindel: vores tidligere politikeres løfter, mens de raiderer statskassen, således at deres løfter vedrørende social sikring og Medicare (socialistiske programmer, der bør udfases) ikke vil blive holdt, og man spekulerer på, om løfter til amerikansk statsobligation holdere vil blive holdt eller vil blive pustet op. Kongressen kontrollerer pengepungen og har vist, at den vil fortsætte med at bruge penge, og det er en kamp, ​​som jeg tror, ​​Trump ved, at han ikke kan vinde, så han kæmper den knap. Den politiske klasse har brugt regeringen til at stjæle fra de produktive i årtier. For det meste gennem kontrol over forretninger, kontrol med valutaen og igangværende krig for at berige dem, der er investeret i det militærindustrielle kompleks (for det meste politikere, der satser på deres intern viden om, hvad regeringen vil gøre).

  9. September 18, 2018 på 10: 55

    Den eneste gang en præsident er forpligtet til at frigive sine selvangivelser, er efter at han er blevet valgt. Det er loven. Tidligere har ingen præsident (før hans valg), der ikke tidligere havde et føderalt embede (hvor de var forpligtet til at frigive selvangivelser), ikke frigivet sine selvangivelser, f.eks. Jimmy Carter, Ronald Reagan. Han behøver ikke at frigive selvangivelser før sit valg (det er ikke loven), og han skal heller ikke frigive sine selvangivelser før sit valg. Han har al ret til at holde det privat. Skatteloven er sammensat af to bind hver på tusindvis af sider med regler. Alle på jordens overflade har krænket mindst én af dem i deres levetid (uden selv at vide det). Hvorfor skulle han give medierne den slags brændstof? . For så vidt angår hans overtrædelse af boligbestemmelserne, er det også en hel del tyr. Der er ingen bygherre eller udlejer, der ejer flere bygninger, som ikke har overtrådt boligreglerne. De er værre end IRS-reglerne. Folk i politik ved så lidt om erhvervslivet. Derfor slap Madoff af sted med at stjæle milliarder lige under næsen af ​​Securities and Exchange Commission – det er derfor, Enron og bankerne slap af sted med det, de gjorde. Jeg så ikke andre end Madoff blive straffet for det. De blev alle belønnet. Der er ingen måde, at Trump er Enron eller Madoff. Trump er ejendomsudvikler. Er der nogen der ved hvor svært det er at tjene penge som ejendomsudvikler? Der er ingen tvivl om, at i modsætning til de fleste milliardærer tjente Trump sine penge - på den hårde måde.

  10. xeno
    September 18, 2018 på 10: 20

    Er du sikker på, at du ikke bare er jaloux på Stormy?

    Hvorfor ikke gå til Youtube, søg på "Charles Ortel", og bliv uddannet om, hvorfor vi med alle hans fejl er heldige at have "The Donald" kontra den grimme perverse inkompetente, han besejrede.

  11. caseyf5
    September 18, 2018 på 09: 50

    Hej Nomi Prins og alle sammen,
    Tak fordi du mindede os om historien om nogle få af GRIFTERS, CON ARTISTS SAMT SCMMERS i vores ikke så fjerne fortid. George Santayana kommer til at tænke på. https://www.google.com/search?q=those+that+forget+history+are+condemned+to+repeat+it&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-1-ab
    Hvad angår de treogtres millioner tilhængere af ONDSKAB, så skal du vågne op og lugte svovlen! Det samme gælder for andre, der ikke tænker på begivenhederne nu som ONDE. https://www.youtube.com/watch?v=NwqPBlSxb-0 og https://www.youtube.com/watch?v=Kj65AcbekIE

  12. SteveM
    September 18, 2018 på 09: 10

    Re: "Da vi aldrig har set hans selvangivelser, ved vi det virkelig ikke lige nu."

    IRS har set Trumps selvangivelser år efter år. Og du kan være sikker på, at de blev anmeldt af skattevæsenet med en fin tandkam. Så hvor mange handlinger mod Trump udstedte IRS i alle disse år?

    Dette er endnu et skraldpost. Der er meget at ikke lide ved Donald Trump, men skatteunddragelse er ikke en af ​​dem. Ellers ville IRS have sat ham i fængsel, før han nogensinde blev præsident.

    Det større problem her er den sørgelige tilbagegang af Consortium News til en "progressiv" klud, siden Robert Parry døde. Robert var hverken progressiv eller konservativ, da han skrev. Han var en journalist, der svingede en 2X4 i alle retninger.

    Robert er endnu mere savnet nu, end jeg nogensinde havde forestillet mig.

    • JoeSixPack
      September 18, 2018 på 09: 39

      Aftalt. Dette er uværdigt for Consortium News. Selvangivelserne viser dig intet. Det er en fuldstændig rød sild.

      Det, der siger, er, at forfatteren ikke bringer vederlagsklausulen op. Hvis du ønsker at gå efter Trump, ville honorarklausulen være vejen til det. Der er legitim bekymring over, at Trumps virksomheder gør forretninger med udenlandske embedsmænd.

      Og alligevel blev den samme undersøgelse ikke anvendt på Clinton Foundation og Hillary Clinton, da hun var udenrigsminister...

      • Lucius Patrick
        September 18, 2018 på 10: 22

        Jeg havde en lignende reaktion, at denne artikel var uværdig til Consortium News. Jeg synes dog, at Consortium News generelt har gjort et godt stykke arbejde siden Robert Parrys død. Det bliver interessant at se, hvad der sker med Consortium. Jeg ved godt, at jeg indimellem (meget lejlighedsvis) giver penge til konsortiet, og det har jeg ikke gjort i et stykke tid – ikke på grund af kvaliteten af ​​konsortiet, men på grund af mine egne omstændigheder... Det er på tide at give en donation, synes jeg.

        • SteveM
          September 18, 2018 på 11: 19

          Jeg sendte en kommentar til redaktionen om dette tidligere indlæg:

          "Beyond Bolton: The Path to a Progressive Foreign Policy"

          Siden hvornår er det at være ikke-interventionistisk "progressivt"? Lederne af den ikke-interventionistiske bevægelse, f.eks. Philip Giraldi, Pat Buchanan, Dr. Paul, Justin Raimondo osv. ville næppe betegne sig selv som Progressive. Alligevel hævder forfatteren til det stykke, at de progressive ejer ejerskab over denne politiske ramme.

          En yderligere ironi er den pludselige progressive helliggørelse af überkrigsmageren John McCain, blot fordi han hadede Trump, og han hadede Rusland. Med Progressive Venstre, der bruger Ruslands hysteri som et politisk våben.

          Robert Parry ville aldrig have fremsat det krav om progressivt ejerskab, hvis han havde skrevet artiklen. Men det ser ud til at være den nye redaktionelle ledelses politiske holdninger.

        • Consortiumnews.com
          September 18, 2018 på 11: 51

          Du har måske bemærket to meget kritiske stykker om John McCain, som vi for nylig kørte.

          https://consortiumnews.com/2018/08/27/the-other-side-of-john-mccain/

          https://consortiumnews.com/2018/09/04/john-mccain-the-view-from-the-middle-east/

          Anti-interventionisme deles af både libertarianere og progressive, som forfatterne til det stykke identificerer sig som.

    • Consortiumnews.com
      September 18, 2018 på 11: 53

      Vi er partipolitiske og udgiver artikler, der er kritiske over for både Trump og demokraterne.

      https://mediabiasfactcheck.com/consortium-news/

    • Consortiumnews.com
      September 18, 2018 på 11: 54

      Ingen savner Bob Parry mere end vi gør.

    • Joy Knight
      September 18, 2018 på 15: 23

      Jeg fandt kun CN lige før Robert Parry bestod. Så du ser en stor forskel i indholdet?

  13. Jose
    September 18, 2018 på 08: 18

    At Trump blev valgt til præsident i første omgang er helt sikkert kommentar nok om vores afløbsbrønd i et politisk system. Vælgerne kendte til Trump University før valget. Hvad mere skal man vide om hans karakter? Selve strukturen i dette land er korrupt; selvom sumpvæsnerne tager Sumpvæsenet ned, ændres det lidt. . Ligesom Lehman og Enron gjorde lidt for at forhindre virksomhedernes overtagelse af landet.

    • xeno
      September 18, 2018 på 12: 26

      "Trump University" - Clinton var involveret i samme fidus og tjente sandsynligvis flere penge på det.

      "Selve strukturen i dette land er korrupt" - vi lever i et kakistokrati. Det er et rigtigt ord, som jeg tror bedst defineres som: en regering kontrolleret af sociopatiske kriminelle.

  14. Sally Snyder
    September 18, 2018 på 07: 38

    Mens USA er distraheret med Donald Trump og Russiagate, var der endnu en nylig udgivelse af e-mails fra Hillary Clintons hjemmeserver som vist her:

    https://viableopposition.blogspot.com/2018/08/hillary-clintons-latest-classified-home.html

    Denne seneste udgivelse fra sidste uge viser endnu en gang, at Hillary Clinton tydeligvis brød udenrigsministeriets fortrolighed, og at amerikanerne ikke havde noget valg, da det kom til valget i 2016.

    • Bob Van Noy
      September 18, 2018 på 08: 15

      Tak Sally Snyder for at holde os fokuseret på det væsentlige problem... Med al den udbredte kriminalitet ser det ud til, at stedet at begynde er at koncentrere sig om åbenlys valgsvindel, fordi det ER hjertet af systemet.

    • baglæns revolution
      September 18, 2018 på 16: 01

      Sally - gode ting. Tak skal du have. Judicial Watch gør et godt stykke arbejde, det arbejde som justitsministeriet BØR udføre.

  15. baglæns revolution
    September 18, 2018 på 05: 00

    Stormy Daniels blev betalt for seksuelle ydelser på det tidspunkt, hvor disse ydelser blev ydet. Men så vendte hun om år senere og ville have flere penge til at holde sin mund – mange flere penge. Hvorfor bliver hun ikke sigtet for afpresning? Jeg mener, hvis vi skal tale om plyndring, så lad os tale om plyndring. Ingen bøger blev kogt, men der blev taget penge.

    Russiagate-undersøgelsen skulle finde ud af, om der var et samarbejde mellem Trump/Trump-medarbejdere og Rusland. Mueller kunne ikke finde noget samarbejde, men han var nødt til at finde noget, fordi man ikke kan bruge millioner af skatteydere og komme tomhændet op. Jeg ved, skatteunddragelse! For vi ved alle, at det er under enhver eliterock, du vil kigge under. Nå, bravo, hr. Mueller! Lad mig vide, når han begynder at efterforske Podesta's, bare for at være retfærdig.

    Russiagate-undersøgelsen er ved at optrevle, mens vi taler. Der var ingen der "der" til at begynde med, og de vidste det. Hillary Clinton-kampagnen og DNC betalte et advokatfirma, Perkins Coie, nogle kampagnefinansieringspenge (ja, der er nogle love brudt) for forhåbentlig at få noget snavs på Trump. Perkins Coie hyrede Fusion GPS, et efterforskningsfirma. Fusion GPS hyrede Christopher Steele, en tidligere britisk MI6, som derefter kom med et dossier om Trump fyldt med ubekræftede og ubekræftede oplysninger fra anonyme russiske kilder. (Der er dit russiske hemmelige samarbejde!)

    FBI og DOJ besluttede at spionere på Trump-kampagnen, men før de gjorde det, skulle de have en kendelse fra FISA-domstolen. De havde også brug for mere begrundelse end blot Steele-dossieret til at give retten, så de lækkede klassificeret information til pressen, og når først pressen offentliggjorde disse klassificerede oplysninger, brugte de disse presseudklip som yderligere begrundelse til at give retten. De forsømte tilsyneladende at fortælle retten, at Steele-dossieret blev betalt med "kampagnefinansieringspenge" fra Hillary Clinton-kampagnen og DNC.

    Husets efterretningskomité har anmodet om dokumenter om denne ulovlige spionageoperation i flere måneder nu.
    DOJ og FBI har spillet et spil med dem; sende dem redigerede dokumenter eller slet ingen dokumenter.
    Trump har netop beordret, at FBI og DOJ nu udleverer alle efterspurgte dokumenter. Hvis retfærdigheden bliver udtjent, kan nogle højerestående i DOJ og FBI komme til at få fængselsstraf. Hvilken ordning! Forsætlig lækage af klassificerede oplysninger er en tiårig lovovertrædelse. Mange andre love blev brudt. Disse mennesker forsøgte at forpurre Trump-kampagnen, og efter at have tabt, forsøgte de at nedlægge en behørigt valgt præsident. Hvad er det? Oprør?

    Da jeg læste denne artikel, fik jeg det indtryk, at der er Enron, Lehman og Trump – alle dårlige. Jeg ved ikke nok om Enron til at tale om det, men jeg fulgte noget med det økonomiske krak i 2008. Det var ikke kun Lehman, der blev overbelastet. Var alle Wall Street-bankerne ikke insolvente på det tidspunkt? Goldman Sachs, JP Morgan holdt alle skrammel (pantsikrede værdipapirer fyldt med subprime-lån). De var alle insolvente. Disse shysters solgte dette affald til intetanende investorer, vel vidende at det var skrald, men de blev fanget i at holde noget af det. Åh, og i stedet for at kræve, at de går under, blev de nødt til at beholde dette skrammel på deres bøger, som om det stadig var fuld pris værd.

    Men Eric Holder og Obama fængslede ikke en eneste bankmand. Hvis ikke for Fed, ville de alle være gået under. De BURDE alle være gået under. Så er der John Corzine, svindleren. Jeg mener, hvor lang en liste vil du have?

    Og Fed har kogt bøgerne i årevis. Ingen revision for dem! Nej nej. De tog en masse af dette skrammel ind på deres balance, manipulerede så renterne ned, betalte bankerne renter på deres reserver... stop mig nu.

    Boble, buste, et fantastisk stort pyramidespil. De er alle sammen skurke. Væk mig, når der er foretaget en fuldstændig revision af Clinton Foundation, en fuldstændig undersøgelse af Uranium One.

  16. Emily Tock
    September 18, 2018 på 01: 31

    Alle Trumps økonomiske forbrydelser ser ud til at være lavthængende frugter for almindelige mennesker, men de i de øverste lag af regeringen ser sandsynligvis Trumps skæbne som kanariefuglen i kulminen for deres egne ugerninger. At gå efter Trump med lovens fulde kraft vil ikke ske, fordi det kan være vendepunktet for afsløringen af ​​lignende forbrydelser begået af etablissementet. Det er en stor klub, og masserne er ikke i den.

    • Barrie
      September 18, 2018 på 04: 46

      Og det er den samme klub, som de slår dig over hovedet med at fortælle dig, hvad du skal tænke og hvad du skal. tro (som citeret af den store George Carlin)

    • Spring over Scott
      September 18, 2018 på 11: 42

      Emily-

      Jeg er enig og havde tænkt mig at lave et lignende indlæg, før jeg så dit. RussiaGate er en sikker måde for dem at gå efter Anders. Hvis de gik efter hans økonomiske ugerninger, skulle de være forsigtige med at kaste med sten, mens de boede i et glashus. Den "store klub" er godt besat af medlemmer på begge sider af øen, og Anders er en uvelkommen indgriber, der på en eller anden måde kom forbi udsmideren.

  17. Lucius Patrick
    September 17, 2018 på 23: 08

    Det ligner en masse ønsketænkning fra en Trump-hader. Jeg håber, at Trump kommer uskadt igennem alt dette, gode chancer for, at han vil klare det. Er disse Trump-hadere klar over, at hvis Trump ikke vandt, ville Hillary have gjort det? Måske er de stadig Hillary-fans?

    • Surrealisto de Fierros
      September 18, 2018 på 09: 04

      Begge kandidater var de værste, der nogensinde er blevet tilbudt amerikanere i vores historie. Rammet ned i halsen på os af den kollektive ledelse af begge pariteter. Vælg "Ondskab eller mindre ondt. Det er stadig, at vælge det onde. Hvilken gerningsmand vil gøre vores land mindre ondt? Det ser ud til, at der skete en afvejning på den ene eller anden måde. Vil vi hellere blive viklet ind i en krig med Rusland? Eller er en krig med Iran endnu et alternativ til MIC? Åh ja, der er Syrien og Yemen. Stadig masser af plads til at lege med slagskibene og kuglerne.

      • September 19, 2018 på 00: 58

        Hillary valgte endda Trump.

        Bedste godbid fra Stormy Daniels nye bog?

        Clinton

        "Utroligt nok gør Hillary Clinton en kort, men mindeværdig optræden i
        bogen, da Daniels fortæller om en scene, hvor hun og Trump hang
        ude på sit hotelværelse tilbage i 2007. Mens de så "Shark Week",
        Clinton ringede tilsyneladende til Trump.

        Daniels' påståede forhold til Trump omfattede et øjeblik i 2007,
        skriver hun, hvor hun er sammen med Trump på et hotelværelse og ser på en haj
        Uge udsendt på kabel-tv, når han modtager et telefonopkald fra
        Hillary Clinton, og derefter stillede op mod Barack Obama for Demokraterne
        præsident nominering.

        "Så, for at gøre det mere skørt, ringede Hillary Clinton," skriver Daniels. "Han havde en hel samtale om løbet, hvor han gentagne gange nævnte 'vores plan'..."

        https://www.zerohedge.com/n...

        HVILKEN PLAN?

        Husk, at Trump var en HUUUUge Hillary-tilhænger og spredte Hillarys ondskabsfulde rygter om, at Obama blev født i Kenya osv…….

    • Dave
      September 18, 2018 på 09: 21

      Så du er ligeglad med, om han er skyldig eller ej, er det, du siger? Kan du faktisk godt lide tanken om, at rige mennesker er hævet over loven? Du mener, at en kriminel, der er berygtet for ikke at betale sine regninger, er bedre end en anden, der er berømt for at gå ind i politik for at blive rig ?? Jeg vil sige, at du ikke engang prøver at tænke, du er blevet programmeret.

      • JoeSixPack
        September 18, 2018 på 09: 46

        Du forudsætter, at han er skyldig. Plakaten sagde intet om skyld. Problemet er, at vi ikke ved det. Hvad vi ved er, at denne Rusland-undersøgelse har stået på i 2 år, og intet er blevet fundet. Langt længere end Clintons e-mail-undersøgelse.

        Ironien er i Clintons tilfælde, at der blev begået en forbrydelse. Hillary Clinton var i strid med spionageloven. Den samme lov, som blev brugt til at gå efter Aaron Swartz, og som begik selvmord efter at være blevet mobbet af FBI. Ingen sådan behandling til Clinton, hvis forbrydelser var langt værre.

      • September 18, 2018 på 11: 22

        Tror du faktisk, at rige mennesker IKKE ER hævet over loven?

    • Mild -ly - Facetious
      September 18, 2018 på 10: 15

      https://consortiumnews.com/wp-content/uploads/2018/09/Trump-painting-via-Twitter-800×430.png

      "Forfængelighed af forfængelighed," siger prædikanten -

      https://www.timesofisrael.com/israeli-group-mints-trump-coin-to-honor-jerusalem-recognition/

      FORFængelighed af forfængeligheder! ALT ER FORFÆNGELIGHED”

    • September 18, 2018 på 11: 19

      God pointe. Jeg er bestemt ikke Trump-tilhænger, men jeg var lettet over, at vi ikke ville få mere uærlig BS fra de falske demokrater. Valget i 2016 afslørede i sandhed, hvilket svineri topartisystemet er.

      • September 19, 2018 på 22: 17

        Og begge parter hader Trump.

        Interessante tider.

Kommentarer er lukket.