2. OPDATERING: Efter at have nægtet at svare direkte på spørgsmål om hendes historie som en påstået torturist, besluttede Ray McGovern at stille Gina Haspel et spørgsmål eller to af sine egne, og han endte i fængsel for det, rapporterer Joe Lauria.
Opdateret med nyheder om, at McGovern vendte hjem og detaljer om, at han blev sigtet for ulovlig afbrydelse af kongressen og modstand mod arrestation.
af Joe Lauria Specielt for Consortium News
I stedet for at stå over for en dommer for at forsvare sig selv mod retsforfølgelse for overtrædelse af amerikansk lov om forbud mod tortur, stod den 33-årige CIA-veteran Gina Haspel onsdag over for Senatets efterretningskomité i en høring for at bekræfte hende som direktør for Central Intelligence Agency.
Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur. I stedet ville hun ikke være malplaceret som din næste nabo eller som en venlig folkeskolelærer. "Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasse-amerikaner," sagde hun i sin åbningserklæring.
Haspel er Amerikas ansigt. Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at udbrede demokratiet rundt om på kloden og samtidig værne om menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes.
Men denne helt typiske middelklasse-amerikaner overvågede personligt et sort sted i Thailand, hvor terrormistænkte blev vandboardet. Det er stadig uklart, om hun havde en direkte rolle i torturen. CIA sagde, at hun ankom til det sorte sted efter vandboarding af senior al-Qaeda-operativ Abu Zubaydah havde fundet sted. Nogle CIA-embedsmænd bestridte det The New York Times. Avisen også rapporteret sidste år, at Haspel ledede det thailandske CIA-fængsel i 2002, da en anden mistænkt, Abd al-Rahim al-Nashiri, blev vandboardet.
Selvom hun ikke havde en direkte medvirken til at føre tilsyn med torturen, indvilligede hun bestemt i den. Og hvis det ikke var slemt nok, Haspel
opfordrede til ødelæggelsen af 92 videofilmede CIA "forstærkede afhøringer", udført i fængslet i Thailand, og eliminerede beviser i en klar hindring for retfærdigheden for at dække over hendes egne mulige forbrydelser.
Ved sin offentlige høring nægtede Haspel at sige, at torturen var umoralsk. I stedet forsøgte hun at romantisere sin uhyggelige fortid i et ungdomssprog om spionhandel, om at gå til hemmelige møder på "mørke, måneløse nætter" i "de støvede baggyder i den tredje verdens hovedstæder."
Haspel hævdede at have et "stærkt moralsk kompas". Vi kan virkelig ikke vide det, fordi vi først fandt ud af, hvad hun lavede i Thailand i 2002 på grund af presserapporter. Næsten alt, hvad hun ellers gjorde i løbet af sine tre årtier i agenturet, forbliver indhyllet i hemmeligholdelse, fordi hun nægtede at afklassificere næsten hele sin rekord for udvalget.
"Bloody Gina," som nogle CIA-kolleger kaldte hende, fortalte høringen, at hun ikke ville genoptage programmet "forbedret afhøring", hvis hun blev direktør. Man spekulerer på, om USA blev angrebet igen som den 9/11, hvis hun ville holde sit løfte, især da hun ikke indrømmede noget galt med "forstærket forhør" første gang.
Haspel vidnede, at USA har en ny juridisk ramme, der regulerer tilbageholdelser og forhør, der forbyder det, hun nægtede at kalde tortur. Men USA havde allerede en lov på bøgerne imod sig, da senatet ratificerede den internationale konvention mod tortur og anden grusom, umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf den 21. oktober 1994. Hver gang "torturerede USA nogle mennesker" efter det, som Barack Obama sagde det, det brød amerikansk lov.
Ved at tale om det på en folkelig måde minimerede Obama omfanget af forbrydelsen og retfærdiggjorde sin beslutning om ikke at retsforfølge nogen amerikaner, der måtte have deltaget i den. Det inkluderer Haspel. Så i stedet for at møde loven, står hun over for en karriereforfremmelse til en af de mest magtfulde stillinger i USA, hvis ikke verden.
McGovern taler ud
Haspel forsøgte at vrikke ud af ubarmhjertige spørgsmål om, hvorvidt hun mente, at tortur var umoralsk, endsige ulovligt. Haspel ignorerede fuldstændigt USA's ratificering af konventionen mod tortur og klamrede sig til den nye Army Field Manual, som indeholder et smuthul i et anneks tilføjet efter 9/11, der retfærdiggør grusom straf, men ikke specifikt tortur.
Sen. John McCain (R-AZ), som blev tortureret i Vietnam, var ikke i tvivl om Haspel. Efter høringen udsendte han en erklæring, hvori han sagde: "Ms. Haspels rolle i at føre tilsyn med amerikanernes brug af tortur er foruroligende. Hendes afvisning af at anerkende torturens umoral er diskvalificerende."
Fordi hun ikke gav nogle klare svar, rejste Ray McGovern, en CIA-veteran på 27 år og hyppig bidragyder til Consortium News, sig i hørerummet og begyndte at stille sine egne spørgsmål. Capitol politi blev straks beordret af formanden, senator Richard Burr (R-NC), til fysisk at fjerne McGovern fra lokalet. Da han fortsatte med at vende sig mod udvalget for at råbe sine spørgsmål, slæbte fire betjente ham ud. De anklagede ham ildevarslende for at modsætte sig anholdelse. Da de fik ham ind på gangen, i stedet for at lade ham gå sin vej, kæmpede fire politimænd ham til jorden og sårede hans forskudte venstre skulder igen, da de forsøgte at lægge ham i manchetter.
Efter at have tilbragt natten i fængslet skulle McGovern, 78, stilles for retten torsdag. Han har ikke svaret på flere talebeskeder efterladt på hans mobiltelefon. En politibetjent hos Central Booking fortalte Consortium News, at McGovern ikke længere var under deres kontrol og var blevet sendt til retten. Ifølge DC Superior Court er han blevet anklaget for ulovlig afbrydelse af kongressen og modstand mod arrestation. Ray vendte hjem torsdag aften.
McGovern var en af flere personer, der blev arresteret før og under høringen for at udtale sig. Synet af borgere i dette land, og i Rays tilfælde en veteran CIA-officer, der er nødt til at ty til at afbryde en parodi i en høring for at sætte en påstået torturist i spidsen for det mest magtfulde spionagentur i verden, er en foruroligende indikator for, hvor langt vi er kommet.
En anden form for hørelse
I 1975 gennemførte senator Frank Church (D-ID) høringer, der afslørede en række kriminalitet begået af CIA, National Security Agency og Federal Bureau of Investigation over en periode på tredive år fra slutningen af Anden Verdenskrig. Det er mere end 40 år siden, Senatets undersøgelse. Efter udgivelsen af CIA-torturrapporten fra Senatet i 2014 og afsløringerne om NSA af Edward Snowden, er en ny ekspansiv undersøgelse i kirkekomité-stil i efterretningstjenesterne længe ventet.
Et centralt spørgsmål, det bør stille, er, om CIA virkelig tjener det amerikanske folks interesser eller rettere dets herskeres interesser, hvilket agenturet har gjort fra dets grundlæggelse af Wall Street-eliter, såsom dets første direktør, Allen Dulles.
Mens den republikansk-kontrollerede efterretningskomité kan have partipolitiske motiver til at lancere en sådan ny kirkelignende kommission til at undersøge agenturernes skænderier i Rusland-gate-fiaskoen, er flertallet af republikanerne høge i efterretningsspørgsmål og mange støtter tortur og ønsker Haspel at være den næste CIA-direktør. For eksempel sagde Burr til Haspel: "Du er uden tvivl den mest kvalificerede person, præsidenten kunne vælge til at lede CIA og den mest forberedte kandidat i agenturets 70-årige historie. Du har handlet moralsk, etisk og juridisk gennem en fornem 30-årig karriere."
Intet af dette lover godt for nationen.
Joe Lauria er chefredaktør for Consortium News og tidligere korrespondent for Than Wall Street Journal, Boston Globe, Sunday Times i London og adskillige andre aviser. Han kan træffes kl joelauria@consortiumnews.com
Fru Haspel ligner ikke en sød, nabo eller sød folkeskolelærer, jeg beder om at være anderledes med forfatteren. Se omhyggeligt på hende. Ligner hun ikke en mus eller en rotte? Måske er det derfor, hun blev så grusom i sit liv.
Mr. Lauria,
"Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur"
Dette vedrører din reaktion på, hvordan haspel 'ser ud' (se slutningen af kommentaren for citat). Pointen er netop, at den haspelstrategi er PR-iscenesættelse for at skabe den reaktion. I den nuværende verden bliver vi ofre for propaganda, medmindre hver af dem bevidst opstarter en kritisk følsomhed over for medier i stedet for passivt forbrug. Haspel selv giver dig et fingerpeg om, hvad PR-framingen formodes at opnå med det ubevidste publikum "Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasseamerikaner," - det er den reaktion, de ønsker at manipulere vores sind til. …
Hvad er værre, en der ligner 'saddam hussein og pinochet',, ? eller en pinochet med den aktive list til at overvåge dit sind og gemme sig bag 1 eller 2 eller 3 lags PR-indtryksstyring, den måde, hollywood manipulerer vores reaktioner på med dåselatter, baggrundsmusik osv...?
Kritisk sensibilitet betyder blandt andet, at når man ser en forestilling som haspels, forsøger man aktivt at se ud over for at se dukkeføreren, iagttage dine reaktioner for at manipulere dem... at forestille sig rumvæsenet inde i skolemarmen
Denne 'perfekt typiske middelklasseamerikaner' er måske ledetråden til den store tragedie med tæring af demokratiske institutioner... at det, der betyder noget i USA nu, ikke er, hvad en person er, men hvilken persona de kan fremskrive... hvor at vinde er alt nej uanset midlerne, så længe du kan styre PR'en til at (selv)bedrage effektivt om det... f.eks. kan lance armstrong og hans årelange benægtelser af snyd være modellen for en moderne amerikansk karakter...
Følgende er afsnittene i artiklen, som denne kommentar omhandler,
” Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur. I stedet ville hun ikke være malplaceret som din næste nabo eller som en venlig folkeskolelærer. Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur. I stedet ville hun ikke være malplaceret som din næste nabo eller som en venlig folkeskolelærer. "Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasse-amerikaner," sagde hun i sin åbningserklæring.
Haspel er Amerikas ansigt. Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at udbrede demokratiet rundt om på kloden og samtidig værne om menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes.
Men denne helt typiske middelklasse-amerikaner overvågede personligt et sort sted i Thailand, hvor terrormistænkte blev vandboardet. Det er stadig uklart, om hun havde en direkte rolle i torturen. Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur. I stedet ville hun ikke være malplaceret som din næste nabo eller som en venlig folkeskolelærer. "Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasse-amerikaner," sagde hun i sin åbningserklæring.
Haspel er Amerikas ansigt. Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at udbrede demokratiet rundt om på kloden og samtidig værne om menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes.
Men denne helt typiske middelklasse-amerikaner overvågede personligt et sort sted i Thailand, hvor terrormistænkte blev vandboardet. Det er stadig uklart, om hun havde en direkte rolle i torturen. Haspel ligner ikke en, der ville blive forbundet med tortur. I stedet ville hun ikke være malplaceret som din næste nabo eller som en venlig folkeskolelærer. "Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasse-amerikaner," sagde hun i sin åbningserklæring.
Haspel er Amerikas ansigt. Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at udbrede demokratiet rundt om på kloden og samtidig værne om menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes.
Men denne helt typiske middelklasse-amerikaner overvågede personligt et sort sted i Thailand, hvor terrormistænkte blev vandboardet. Det er stadig uklart, om hun havde en direkte rolle i torturen. sagde hun i sin åbningserklæring.
Haspel er Amerikas ansigt. Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at udbrede demokratiet rundt om på kloden og samtidig værne om menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes.
Men denne helt typiske middelklasse-amerikaner overvågede personligt et sort sted i Thailand, hvor terrormistænkte blev vandboardet. Det er stadig uklart, om hun havde en direkte rolle i torturen. “
I årevis har jeg undret mig over, hvordan lande bliver rådne til kernen. Der er en række lande nu, som nu er rådne. Udnævnelse af Haspel er et skridt mod fuldstændig krænkelse af anstændighed
Ray McGovern,
Sir du er en sand patriot og helt for alle frihedselskende amerikanere. Tænk ALDRIG nogensinde, hvad du siger og gør, ikke er ANERKENDT. Må du helbrede i krop og sind for at KÆMPE igen
Omfanget af den amerikanske torturtradition i militær-, retshåndhævelses- og "efterretningstjenesterne" er så enormt, at det næsten fuldstændigt udelukker den mere generelle virkelighed bag det amerikanske regime og dets politiske realiteter, væbnede styrker og fængsler.
Sagen er, at næsten alle aspekter af det amerikanske rets- og retshåndhævelsessystem i sig selv er en form for tortur. En kafkask proces med det formål at nedslide individer, forringe dem og implementere enhver mulig metode, som bruges på den mest dehumaniserende og nedværdigende måde. En tydeligt synlig del af dette er de ekstremt lange straffe, som traditionelt er blevet idømt for små og oftest offerløse lovovertrædelser, såsom prostitution, hash eller besiddelse af stoffer, der kommer først til syne, men der er utallige andre eksempler, hvor folk bl.a. sat i fængsel i årevis, gran "forbrydelser", som i de fleste civiliserede lande ikke engang ville komme for retten, resulterer i en lille bøde eller en frifindelse. Ligeledes synes protester mod dødsstraffen at blokere for, hvad der påvirker mange flere mennesker; fængselssystemets generelle degenererede tilstand, den bevidste ondskab, den officielle ydmygende politik, som kan ses i prøveløsladelseshøringer, Der er ingen ende på det. Fra et europæisk perspektiv er dette helt underligt. Ja, vi har dårlige systemer her, men den systematiske og ideologisk støttede sadisme kender vi kun fra Hollywood-film om nazistiske koncentrationslejre. Jeg bebrejder den testamente kristendom med dens jødiske værdier om hævn, lov og retfærdighed til punkt og prikke og troen på de udrensende virkninger af helvedesild, som synes at dominere det, der kaldes "amerikanske værdier".
Ikke så mærkeligt, at frygten for at ringe til politiet er så stor, at mange mennesker ikke vil anmelde vold eller indbrud. Også kan være blevet dræbt af uniformerede mordere, som altid går løs, selvom videobeviser tydeligt viser, at det var almindeligt mord. Storbritannien nærmer sig amerikanerne, dog med den store trussel om at komme i fængsel, ikke bare at gøre tiden, men at overleve angreb fra negre og muslimer.
Jeg føler så meget taknemmelighed og medfølelse for Ray for at have gennemgået dette for os alle på hans alder! "Sikkerhedsvagternes" meningsløse brutalitet afspejler klart karakteren af det regime, der styrer dette imperium. Jeg beder om Rays helbredelse fra dette overfald.
Hvorfor er denne hændelse, der involverer Ray McGoverns arrestation, blevet talt om i MSM?
Jeg hylder dit mod, Ray. Du kunne også nemt have valgt en behagelig pension, men det gjorde du ikke. Kun mennesker som dig selv kan redde dit land fra totalt moralsk forfald.
Ms. Haspels rolle i torturen i fortiden med waterboarding, hvilket er grusomt, burde sige meget om, hvem hun er. Hendes søde smil, hendes halve svar burde ikke narre nogen. Hun er stadig, hvad hun var for år siden. Godkend hende ikke, hun er som en troldkvinde, og ondskaben lurer indeni.
Jeg håber, at disse helte i blåt blev finpudset sikkert efter at have slået sammen på en 80-årig herre. Wgat en bolle af imbevikes
Tak Joe,
For at påpege, hvor langt dette land er faldet. Når en ægte amerikansk patriot med en fornem CIA-historie som den 78-årige Ray McGovern bliver kæmpet til jorden i en konformationshøring i Senatet på sin forskudte venstre skulder, er vi måske kommet lidt for langt. Hvis CIA mangler samvittighed, er det fordi fyre som Ray er miskrediteret i dag, man kan endda sige fysisk og offentligt misbrugt, når de har noget at fortælle os andre. Er det den måde at behandle en dyrlæge på tærsklen til Memorial Day? Tak Ray for din uendelige tjeneste for idealerne i et land, vi voksede op med respekt for, men som nu er faldet i vanry i hænderne på politisk teater og et overfinansieret militær-industrielt informationskompleks, der fører os og verden til randen af ødelæggelse.
Jeg tror, de må synes, at Ray McGovern er for meget som Helen Thomas. Det er ikke så svært at forestille sig, at Helen ville have været det
behandlet på samme måde, hvis hun havde været der i stedet for Ray.
Simpelthen utroligt...det formodes at være amerika...4 nazister angriber en ægte amerikansk patriot...utroligt
få dette lige amerikanere:
vi sprænger dem i luften, brænder dem ihjel, ødelægger nationer, regeringer, kulturer og værre, hvis det er muligt, og "progressive" kan ikke lide det, men har været relativt hjælpeløse til at gøre noget ved det i, øh, øh, et stykke tid nu…
men vent lige et øjeblik! vi vil ikke tolerere tortur!! har du det? dræbe dem, brutalisere dem, slagte dem...men tør ikke såre dem!!!
og nogle undrer sig over, at Trump er præsident?
Jeg kan lide hende. Jeg kan godt lide stærke kvinder, som alle demokrater gør'
Jeg kan bestemt IKKE lide hende. Hun er ikke en stærk kvinde, men en for svag til at nægte at udføre tortur. Og ingen kvinde bør nogensinde tolerere sådan opførsel! Hvor er hendes medfølelse? Håber hun ikke er mor, og hvis hun er det, ville jeg bestemt ikke være hendes barn. BTW, hun undgik spørgsmålene. Jeg har betragtet mig selv som demokrat indtil dette sidste valg, hvor DNC fratog Bernie endda en chance. Jeg stemte ikke på Hillary. Hun var og er en krigsmager og tilhænger af Israels lobby. Jeg stemte heller ikke på Trump. Nu anser jeg mig ikke for at være demokrat, siden de smed de progressive ud i partiet. Tjek hellere ud, hvorfor de pensionerede efterretningsveteraner for fornuft absolut er imod hendes nominering. Tjek fakta. Det skal ikke handle om mening. Hvorfor protesterede Ray McGovern over hendes nominering ved høringen. Jeg så ham for nylig interviewet af Richie Allen fra Storbritannien. Han siger tydeligt, hvorfor han er stejlt imod hendes nominering, og hvorfor han protesterede under høringen. Som tidligere CIA kender han hendes historie. Hans nedtagning var langt overbord. Skam vores offentlige myndigheder i dag. Yderligere – for andre på denne blog – tilbragte John Kiriakou, også CIA, 23 måneder i fængsel for at afsløre det samme torturprogram. Gennemgå hellere hans historie. TRNN har lavet en stor række interviews med ham.
Som historiker med fokus på kvindestudier er jeg med!!! Haspel underkastet autoritet. Det er ikke styrke. Det viser ingen samvittighed, empati eller fri tanke.
Hun er en marionet!
Dorothy-
Tusind tak for denne tilbagevisning. Jeg så denne kommentar i går og var fristet til at svare, men tænkte bedre om det. Du har dybest set sagt, hvad jeg ville sige, men som en kvinde, der taler til en anden kvinde om, hvad det vil sige at være stærk, vægter din stemme mere. Dianas svar er også spot-on.
Dorothy taler med en anden kvinde?
Nej, jeg er sikker på, at DD er en mand – bestemt et maskulint navn.
Eller en fyr, der maskerer sig som en kvinde.
Ingen selvudformet demokrat med små bogstaver ville nogensinde kunne lide, at Gina eller store bogstaver 'd' demokrat mistede præsidentkandidat.
Vær venligst ikke skødesløse personlige domme eller fordømmelser.
Hvis du gør indsigelse, så begrund.
ANON, DU ØNSKER EN GRUND TIL, hvorfor jeg ringer til hende
EN SYG PERSON, DER HAR BRUG FOR PSYKIATRISK HJÆLP?
ENHVER DER "LIKE" TORTURES ER EN SYG PERSON, DER HAR BRUGT PSYKIATRISK HJÆLP> OK????????????????
Det her er sjovt! Jeg hørte hendes svar, og de var helt klare. Problemet er, at Venstres repræsentanter ikke rigtig ønskede at høre hendes svar; de var uhøflige mod hende, og insisterede på, at hun svarede med et ja eller et nej! Terrorister er slet ikke høflige, så jeg ser ikke noget problem med lidt tortur!
Så, tror du, at tortur er umoralsk?
En af hovedårsagerne til, at folk brugte til at kvalificere Saddam Hussein som ond og dermed et legitimt mål for regimeskifte, var, at han torturerede mange mennesker.
Nu ser det ud til, at briterne og amerikanerne ELSKER tortur.
Jeg er ked af det, men du kan ikke dæmonisere folk for forbrydelser, du er mere end skyldig i dig selv.
Min senatorkonge (mandlig Indep) i udvalget svarede på min forespørgsel, at hemmelige oplysninger viste, at hun faktisk havde drevet et torturcenter, og at hun havde ødelagt beviser for tortur. Han mente, at der ville være bedre kandidater.
Min anden senator Collins (kvindelige Republik) i udvalget dækkede over for Haspel og stemte for at bekræfte. Hun skjulte arten af den hemmelige information for offentligheden og stemte enten for tortur eller for en anden kvinde uden at komme med nogen begrundelse.
Collins er gentagne gange blevet valgt i en lav-indkomst Dem-stat på trods af at han er en repræsentant, der konsekvent stemmer imod alt, der kunne gavne dem med lave indkomster. Det skyldes tilsyneladende, at nogle kvinder stemmer på kvinder, de ikke har anden grund til at stemme på. Det ser ud til at berettige en fornyet undersøgelse af deres værdier og begrundelser, som i tilfældet med Hillary-vælgere. Værdier og politikker bør komme først.
Vi ser, at mange amerikanske kvinder ikke har nogen anelse om, hvordan man identificerer psykopati, og hvordan man får øje på psykopater. Det er fandme skræmmende!!!! Kvinder, vågn op og lav dine lektier!!! Børns liv er på spil. Verdens overlevelse er på spil.
Ja, og jeg er enig i dine kommentarer her og dine moderate rettelser.
Ikke sikker på brugen af "psykopati" (selv om det klart er sandt for aktive torturister) på grund af konflikten i ekstreme need-to-know-sager med grundlæggende menneskelige værdier. Nogle analyserer ukorrekt situationen og betragter deres handlinger som beskyttende.
Det var forkert at nominere Gina Haspel til at lede CIA på grund af hendes coverup af tortur for at beskytte insidere. De, der går ind for tortur, antager normalt, at ofrene er skyldige og har viden, og overvurderer dens effektivitet med hensyn til at redde andre liv. De har brug for meget uddannelse.
DIANA LEE, MANGE TAK FOR DIN
VIGTIG BESKED TIL AMERIKANSKE KVINDER.
Intet sexistisk her, folkens...wtf?
Hun er en kvinde, der ville mistænke en kvinde for at have magt, på godt og ondt!?!
Løs det, venligst:
"Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at sprede demokratiet rundt om i verden, mens hun opretholder rettigheder, uanset hvor de krænkes."
Du har måske ret, men er det nyttigt for den nuværende diskussion for dig at rejse dette spørgsmål på nuværende tidspunkt? Jeg ser det som en distraktion, selvom jeg kan acceptere, at det for nogle som dig selv kan være endnu vigtigere end Haspels egnethed til embedet.
VALERIE KILPATRICK, WTF PRØVER DU AT SIG,
AT FEMINISTRE SKAL STÅ OP OG STØTTE TORTURES
HVEM ER KVINDER?!?!?! WTF WTF WTF ???????????
Nej, hun protesterer mod den opfattelse.
Pointen, der bliver gjort, handler ikke om køn eller sexisme. Pointen er, at ondskab ikke kommer til os som åbenlys ondskab. Den kommer maskeret. Det er pointen. Hun ligner ikke den tortur, hun er. Vi bliver som kvinder udfordret til at se under masken. Vi bliver udfordret til at se på det system, hun repræsenterer. Se på psykopatien. Se på den sadisme, John Kiriakou har rapporteret om. Ikke alle kvinder har samvittighed eller empati. Det gør de fleste, men ikke alle. De fleste af os projicerer faktisk vores egen godhed på psykopater, og det er ekstremt farligt. Vi kvinder skal uddanne os selv om psykopaters og psykopatiske systemers træk, strategier og motivationer. Vi har været for godtroende, og vores godtroenhed bliver brugt imod os. Kvinder, der underkaster sig ulovlig autoritet, er ikke stærke; de er enablere; de er en del af problemet, indtil de vågner.
IGEN TAK, DIANA LEE !!!
Jeg tror, at vi alle nu har lært, at det, de nominerede siger i deres bekræftelseshøringer, praktisk talt er ubrugeligt som en indikator for, hvordan de vil klare sig i embedet (tænk John Roberts). Haspel er den ultimative CIA-insider, der deler agenturets værdier og godkender dens metoder. Hun skulle være blevet stillet for retten for sine forbrydelser, men i stedet er hun ved at blive leder af en større efterretnings-/militær organisation. Vi er virkelig skruet sammen.
Men det var okay, da John Brennan var med på det. Derudover har John McCain (D, Forræder) ingen ret til at tale om moral.
Optagelserne af Ray McGovern, der bliver håndtert af en flok store fyre, er chokerende! McGovern er en respekteret mand, der har tjent sit land i mange årtier og fortjener respekt og høflighed, ikke denne form for behandling. Hvorfor blev han fængslet? For guds skyld, manden er 79!!! Han er ikke en kriminel, han er en borger, der stiller et spørgsmål!! Er USA nu en politistat?
Ja, vi er nu en politistat, og det har vi været i nogen tid.
Hvis han var forstyrrende, så skulle han fjernes!
Han var ikke forstyrrende. Se hans RT-interview. Sen. Burr havde faktisk givet tilskuere tilladelse til at stille spørgsmål. Da Ray så, at Haspel ikke svarede og undgik spørgsmålene, begyndte Ray respektfuldt at spørge. Indsatsen er for høj til, at en som Ray kan sidde stille og være stille. Han ved for meget og er villig til at forblive en whistleblower. (Læs historien om CIA.)
Amerika afslører sig selv som en pro-politistat. Det er klart, at tortur ikke er umoralsk for hende, og hvis det bliver testet, vil det ikke være umoralsk over for nogen instans rettet mod national sikkerhed. Haspel bør klart identificeres som en grusom, manipulerende operatør, der ikke ville blinke med at stoppe torturen af en person, som hun følte havde noget at tilbyde hende. Hun er en skræmmende kvinde, som villigt skader andre mennesker, bør sættes i fængsel og ikke ophøjes til en anden højere stilling.
Sammen med alle hendes mandlige konspiratorer. Ingen skal være hævet over loven.
Fordi han skreg og råbte midt i en høring. Bare fordi han er gammel, betyder det ikke, at han kan slippe af sted med det.
DeDe, det ville være sandt, hvis det, du antager, er sandt, faktisk er sandheden; lav dine lektier.
Sandsynligvis den samme trold, der går under navnet Deanna Short.
Det er "De"-præfikset i den første, der giver det væk.
JA, LORETTA, USA ER EN POLITISTAT. HAR DU BARE
VÅGNET AF EN DYB SØVN??? GODMORGEN SOLSKIN !
Ikke kun anholdelsen af Ray er et magtmisbrug, kombineret med det faktum, at denne dame er en plage på en enorm 'rundgang' af vores love, vi prædiker for verden, hun er nødt til at gå. For dem, der husker Trump i hans opløb nævnte, at han ville gå efter gerningsmændene, familiens og de generationer, der gør "os" skade (som i, dræbe dem), for at vide i hans lille hjerne, at USA skabte fjendtligheden i verden har mod USA. Jeg formoder, at når han er ude og spille golf, er hans version af ondskab dem, der stjæler pinden på hans næste tilgang til green. Kun ren ondskab ville forårsage hans golfsving.
Ja, Obama gav W et pass, og det burde han aldrig have gjort.
Det er alt sammen forfærdelige nyheder, og jeg håber, Ray er okay, og alligevel skal budskabet sprænges ud i USA, ikke knuses i en tavs retssal.
For hende at blive CIA-direktør er et eksempel, eller bevis positivt, resten af verden har ingen allieret i USA, og de vil lære, selvom vold og krig er afskyet og grimt for dem, da de ved første hånd, dets enorme ondskab overfor medmennesker.
Hun burde være helt væk fra billedet, såvel som den blodvåde Bolton. Hvordan gør man det? Lad os venligst lave en plan for at fjerne ondskaben i det amerikanske samfund, uanset om det er Trump selv og alle hans valg for en blodig massakre. Lad Bibi krølle sammen og dehydrere, før han udvider sit land på bekostning af dem, der besidder det.
Tiden for handling nærmer sig for at redde mange mennesker på denne klode.
Billedet af Gina har et udtryk, der ligner billedet af en psykopat-seriemorder på vej til retssagen. Den blomstrede mønsterkjole er en fin touch.
Var enige!!!
knælede, jeg er helt enig. Desværre er der nogle få psykopater
blandt disse kommentatorer, der synes hun er fantastisk !!!!!! Har du læst
hvad har den syge DeDe Biren at sige?!?!
Du har det! Jeg tænker på Ted Bundy! Han "lignede" aldrig en psykopat. Han tabte ikke sin maske, før det var for sent for sine ofre. Det er den lektie nogle kvinder skal forstå. Sexisme/kønskortet bliver brugt imod os til at sælge en trojansk hest...af folk, der ved præcis, hvad de laver.
Måske er jeg for kynisk, men jeg tror måske, at Ray fik den hårdhændede behandling af "lovhåndhævere" for at indprente ham, at magterne i det høje kan torturere efter behag, selv ham, selv når han protesterer mod den dårlige opførsel. Folk som os lagde også mærke til det, selvom de fleste amerikanere blev holdt i mørket af deres virksomhedsmedier.
Ja, en visning af statens uanfægtelige magt på fuld skærm. En lektion for alle.
Jeg er enig; Ray var en genstandslektion. “Renk ikke båden!!” Er det ikke også meningen med al politivolden mod sorte??? At se andre blive terroriseret har samme effekt på hjernen som at blive terroriseret. Vi bliver alle traumatiseret…..fordi traumatiserede mennesker er nemmere at hjernevaske og kontrollere. De autoritære i kontrol ved præcis, hvad de gør; de ved, hvordan man psykologisk knækker mennesker.
Din kommentar er banal uden substans. Jeg må gå ud fra, at du er en amatør trold.
Det er forfriskende at se så mange kommentatorer, der er bekymrede over vores MSM, og hvordan parodi er ligesom det, der foregik i Haspel-høringerne, ikke bliver rapporteret. Jeg håber bare ikke det er for sent. Jeg ved, at jeg i det mindste går tilbage til 2003 på siden, hvor netneutralitet lå under kniven under Michael Powells FCC. Sandsynligvis længere tilbage end det. Robert Parry virkede som den eneste reporter i verden, der modigt talte den rene sandhed, uanset hvor grimt og det gav mening. Han understøttede sit arbejde med omhyggelig forskning og resultater, som altid er hjertet i hans journalistik.
Jeg tror, han repræsenterede toppen af den undersøgende journalistik, som strakte sig over mange årtier. Journalister blev altid sat under ekstremt pres for at få deres historier på det rene og deres fakta lufttætte. Undersøgende journalister, der håbede på at afsløre regeringens forseelser, stod over for enorme udfordringer fra redaktørens skrivebord, og det samme gjorde redaktørerne, der helt sikkert ville blive undersøgt på udkig efter en løs ende for at stikke huller i historien.
Dengang ville MSM køre disse veldokumenterede og undersøgte historier. Ikke mere.
Det, der engang var slibestenen, hvor kun de hårdeste journalister drevet til at afsløre den virkelige historie, kom på forsiden. Nu er de ingen steder at finde.
I stedet fortæller et 100 % falsk medie, der er så ensartet i dets fuldstændige abdikation af enhver forestilling om sandfærdig rapportering, os ikke andet end løgne 24/7. Dette inkluderer, hvad de ikke ønsker at tale om, hvilket er deres mange undladelsesløgne.
Der er en meget simpel økonomisk årsag til hele denne "evolution". Det afspejler nøje udviklingen af internettet og fremkomsten af "gratis" information og nyheder. Du kan se, engang folk betalte for aviser, så der var en interesse fra avisudgiverne for at udgive historier, som appellerede til abonnenterne. Endnu vigtigere kunne de retfærdiggøre over for deres chefer, at publicering af historier, der tilgodeser abonnenternes interesser, var vigtigt for bundlinjen.
Det, der blev afskåret af internettet, var abonnentmodellen, og virksomheder kæmper fortsat for at finde en plan, der vil fungere, hvor folk kasserer deres penge for information, de nemt kan få gratis andre steder.
Dette efterlader internetudbyderne i klemme, da deres betalende abonnenter netop har forladt bygningen. Hvor får man indtægterne til at drive virksomheden?
Annoncer! Penge strømmer ind fra virksomheder! Så hvems interesser forventer vi, at MSM tjener?
Beklager folk, det er grundlæggende økonomi, og medmindre du er villig til at betale for information, er chancerne for, at det vil være gavnligt for andre end dig.
Ray, jeg deler andres bekymringer om, at du blev genskadet i går. Jeg håber, du snart kommer dig. Jeg hylder dit mod.
Jeg så høringen live. Jeg syntes, det var bemærkelsesværdigt, at der ikke blev indkaldt vidner, der modsatte sig Haspels nominering. Faktisk ingen vidner overhovedet udover Haspel selv, og der var kun en enkelt runde spørgsmål fra senatorer. Hvilket alt sammen tyder stærkt på, at udvalget ikke var interesseret i at komme frem til sandheden; det var bare et show. Der var bestemt nok alvorlige problemer med Haspel til, at flere ugers høringer ville have været berettigede.
Hvis hun var blevet anklaget for upassende flirt til en kontorfest, ville de have haft en uge med høringer og flere vidnepaneler.
"Haspel ligner ikke nogen, der ville blive forbundet med tortur." Se venligst Hannah Arendt, "Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil"..."Problemet med Eichmann var netop, at så mange var ligesom ham, og at de mange hverken var perverse eller sadistiske, at de var og stadig er , frygtelig og skræmmende normal. Set fra vores juridiske institutioners synspunkt og vores moralske standarder for dømmekraft var denne normalitet meget mere skræmmende end alle de grusomheder tilsammen, for den indebar - som det var blevet sagt i Nürnberg igen og igen af de tiltalte og deres rådgivere - at denne nye type kriminel, som i virkeligheden er hostis generis humani, begår sine forbrydelser under omstændigheder, der gør det næsten umuligt for ham at vide eller føle, at han gør forkert."
Jim Faris, du har ikke helt forstået Hannah Arendts pointe.
Det er ikke, at disse monstre ikke er perverse og sadistiske, det er det
denne sadisme og perversion er en del af et "byråkrati", der "normaliserer"
OND. Ligesom NAZI-bureaukratiet og CIA-bureaukratiet.
Det er derfor, tortur blev kaldt "Forbedret forhør", og Eichmann
var en "effektiv administrator". Det er dette bureaukratiske sprog, der
slører den FORFÆRDELIGE VIRKELIGHED, og GINA HASPELS og
ADOLF EICHMANNS AF VERDEN GØR DERES JOB EFFEKTIVT
og, som i GINAs tilfælde, SELV ENTUSIASTISK, FORDI DE ER
"PATRIOTER", SOM "TJENNER DERES LAND". BLAH BLAH BLAH.
NEJ, DE SKUMMER IKKE UDEN AF KONTROL,
DE ER I KONTROL, SOM EFFEKTIVE BUREAUKRATER ER,
OG HANNAH ARENDT SÅ DETTE SOM "ONDSKABENS BANALITET"
Lad være med at lave hysteriske indlæg med store bogstaver.
Ingen tager dig seriøst, når du skriger.
Ingen kan lide hysteri. Stop op, tænk og tal roligt.
Du gjorde det! Det er det, psykologer kalder DID/dissocieret identitetsforstyrrelse. Normalt fremtrædende mennesker kan få en "del" indopereret i deres sind, som kan "kaldes frem af den rigtige person"; "delen" er blevet programmeret til at tage kontrol over hele sindet og til at adlyde uden spørgsmål.
Hun er, hvad de fleste i USA kalder en god amerikansk pige.
Hun fik lov til at gøre det, på hvilken måde hun ville gøre af amerikanere.
Hendes glæde ved jobbet var bare en fordel.
Virkelig???
Tak for at give et så overbevisende argument, med sådanne detaljer og støtte.
Jeg ville være så fascineret af at følge dig rundt for at være vidne til den "moderne Sokrates".
"Skinkestegen er bs", denne trafik er bs", "dette pornoklip er ikke bs", jeg kan lige forestille mig det nu.
Joe måske var der en afbrydelse mellem artiklen og billedet af hende, som du kørte. Du sagde, at hun ligner "en venlig folkeskolelærer", men billedet ligner en skræmmende syge.
Eller måske nørdernes hævn?
CIA ødelagde afhøringsvideoerne og "forsvandt" senere Kongressrapporten om CIA-krænkelser udført i disse år. En fuldstændig tildækning af forbrydelsen og Haspels bidrag til det burde diskvalificere hende under disse høringer. Men det vil ikke ske, fordi de fleste i Kongressen er medlemmer af den nationale sikkerhedsklub. En eller anden form for fornyet kirkeudvalg vil heller ikke ske, fordi der ikke er i nærheden af antallet af kongresmedlemmer, hvis loyalitet over for forfatningen går forud for deres loyalitet over for den nationale sikkerhedsklub for at sætte gang i en sådan proces eller endda forvente noget samarbejde. Det nationale sikkerhedsinstitut er reelt hævet over loven og har formentlig været det siden Iran-Contra-høringerne.
Jeg mener, at Haspels ødelæggelse af båndene faktisk er mere diskvalificerende til statstjeneste end selv den faktiske tortur. Selvom tortur er en forbrydelse mod menneskeheden, er ødelæggelse af sådanne vitale beviser en forbrydelse mod selve regeringens virke, og det må være en forfærdelse, medmindre USA ønsker at overgive sig til kaos.
"Overgiv dig til kaos" hvordan ville du vide, hvornår det skete?
Som jeg husker, var det Obama, der forsvandt Senatskomitéens rapport. Lad os se det i øjnene. Vi har ikke længere et demokrati eller en konstitutionel regering. Den nuværende regering er totalt illegitim og vil aldrig lade sig reformere. Voldelig revolution ville helt sikkert være berettiget, men den ville tabe. Den eneste vej frem, jeg kan se, er at bygge alternative institutioner og ignorere eller unddrage den nuværende regering så meget som muligt.
Jeg er helt enig med dig i, at vores regering har brug for en seriøs fornyelse, selvom jeg må insistere på at tilføje, at vi amerikanere får os en ny MSM. Hvis vi amerikanere skulle have et ærligt flersidet rapporterende medie, så kunne sandheden i det mindste måske dukke op gennem propagandatågen. Uden for de skurke, der styrer vores regering, har vi karrierereportere, der ikke tør gå derhen, hvor sandheden findes. Hvis det er sandt, at sandheden vil sætte dig fri, så burde vi amerikanere se frem til mange flere år med at blive holdt fanget af deres løgne.
Så længe penge har al magten, vil intet ændre sig til det bedre. Penge korrumperer, som vi tydeligt kan se. Vores regering er som de fleste regeringer, købt og betalt for. I sandhed kan jeg ikke se noget ændre sig, før vi har et andet syn på livet. Når vores verden ændrer sig på grund af vores aktiviteter, vil vi blive tvunget til at ændre os for at overleve. Det eneste håb, jeg kan se, er naturen og de kommende ændringer, som den bringer vores levested.
Jeg er enig i, at vi skal bygge alternative institutioner. Jeg tror, at ideen om, at USA har været et demokrati, faktisk er en illusion. Thomas Picketty fik min opmærksomhed, da han skrev, at USA altid har været et oligarki. Jeg begyndte at læse The Founding Fathers og fandt ud af, at han selvfølgelig havde ret. De, der har magten, har altid frygtet demokrati - "pøbel"-styre. USA har altid været et hierarki (reglen for den hellige/hellige regel) opretholdt af en kombination af religiøs og patriotisk sindkontrol og magtanvendelse som demokrati.
Jeg tror, de har været hævet over loven siden 22. november 1963.
3 hurra for Ray for at rejse sig ….
https://billmoyers.com/story/trump-russia-timeline/
(sammenlign og kontrast)
Folket i valgdistriktet R Burr i NC bør næste gang tage skridt til at afklassificere ham som deres repræsentant for at stemme Haspel som CIA-direktør og BDS alle dem, der yder pengestipendier til hans genvalg. VÆLG en NY Repræsentant, der bekymrer sig om befolkningen og ikke en MARIKE i etablissementet.
Vi tænkte på at tage til NC under vores ferie, men efter at have læst om Burr måske ikke. Dette mindede mig om "Moral Monday"-protesterne i NC, som Moyers rapporterede om for flere år siden. Sådan en kontrast mellem Ashville og nogle af trekanten vs de syge republikanere, der samles i hovedstaden.
Denne forargelse over Gina Haspels nominering som CIA-direktør mangler pointen: Forargelsen burde handle om CIA's RIGTIGE ROLLE i verden (som agent for den amerikanske plutokratiske regering) og ikke om én persons "moralske kompas" . (Man må undre sig over det "moralske kompas" for alle amerikanere, der arbejder(e) for CIA, inklusive "gode" mennesker som Ray McGovern eller John Kiriakou; hvorfor i alverden sluttede de sig til denne kriminelle, luskede, antidemokratiske organisation ? Var de bare utroligt naive?)
Det underliggende psykologiske problem er selvbedrag og kognitiv dissonans:
"Menneskerettigheder er sjælen i USA's udenrigspolitik" (Præsident Carter, december 1978)
Amerika præsenterer sig selv for verden som en moralsk kraft (selv som den højeste moralske autoritet, der pontificerer om demokrati og menneskerettigheder og straffer inkompatible regeringer), men i virkeligheden er det en brutal, magtsyg hegemon, der ødelægger andre nationer, hvis de nægter at integrere sig. sig selv i en USA-domineret "verdensorden". (Se Nobelprisadressen til Harold Pinter: "..a brilliant act of hypnosis")
Kan du huske, hvad senator Feinstein sagde, da "torturrapporten" blev udgivet i 2014?
"Det viser, at CIA's handlinger for ti år siden er EN PLET på vores værdier og på vores historie.
"Udgivelsen af dette 500-siders resumé af vores rapport kan ikke fjerne den plet, men den kan og siger til vores folk og verden, at Amerika er stort nok til at indrømme, når det er forkert og selvsikkert nok til at lære af sine FEJL. Udgivelsen af denne rapport er et vigtigt skridt for at genoprette vores værdier og vise verden, at vi faktisk er ET RETFÆRDIGT OG LOVLIGT SAMFUND."
CIA's hemmelige fængsler, deres torturprogrammer og andre ubeskrivelige forbrydelser er hverken "en plet" eller en "fejl", de viser, hvad amerikansk magt i virkeligheden har været: HÅNDSØSLIG, UMENSNELIG OG GRUSOM. For tilsyneladende at retfærdiggøre disse grusomheder blev et moralsk uigennemtrængeligt skjold opfundet: "National sikkerhed" og en monstrøs fjende skulle fremstilles for at skabe en konstant frygttilstand (USSR ("kommunisme") dengang, "islamisk terrorisme" siden 9/11 ).
FABRIKATION AF KRIMINALE OG TERRORISTER
"Kemiske og biologiske agenser skulle undersøges … for at udvikle midler TIL KONTROL AF AKTIVITETER OG MENTAL KAPACITET hos individer, uanset om de ville eller ej…, undersøge udviklingen af et kemisk materiale (som forårsager en reversibel afvigende mental tilstand) for potentielt at hjælpe med at miskreditere individer, fremkalde information og implantere forslag og andre former for mental kontrol …(113)
"Programmernes art og omfang var tætte hemmeligheder ... det blev anset for bydende nødvendigt, at disse programmer blev skjult for det amerikanske folk: "viden om, at agenturet engagerer sig i uetiske og ulovlige aktiviteter, ville have alvorlige konsekvenser i politiske og diplomatiske kredse ... "(generalinspektør/CIA; 106)
Kilde: Project MK ULTRA- CIA's forskningsprogram i ADFÆRDSMODIFIKATION (Fælles høring for den udvalgte efterretningskomité … 3. august 1977)
Spol frem til december 2014: Offentliggørelse af en stærkt redigeret torturrapport fra Senatet
(Rapportens fuldstændige nedrivning af begrundelsen for torturprogrammet rejser en åbenlys)
SPØRGSMÅL: Hvis CIA vidste, at det ikke rigtigt fik information, der ville hjælpe med at forhindre terrorangreb, HVORFOR FORTSÆTTE PROGRAMMET indtil 2008?
SVAR: Det offentlige uddrag fra rapporten bekræfter, at CIA udførte eksperimenter baseret på professor Martin Seligmans arbejde (teori om "lært hjælpeløshed"). Det var IKKE meningen, at de skulle indhente en tilståelse eller information, men at indprente EN FORTÆLLING ELLER ADFÆRD I EMNE."
Kilde: http://www.voltairenet.org/article186204.html
John Kiriakou blev en "helt", da han "afslørede" CIA-torturen og kom i fængsel for det (jeg hører ham hver dag på "Loud & Clear"), men den dag i dag har han ikke fundet ud af, HVAD DEN RIGTIGE FORMÅL med disse grusomme og umenneskelige metoder har været:
VÅBEN AF DEN MENNESKELIGE PSYKE (fra MKULTRA/ARTICHOKE til forskellige "sorte steder" og "Gitmo/Camp Zero")
DETTE er den virkelige skandale. Ikke "blodige" Gina (hun er blot legemliggørelsen af, hvad CIA virkelig står for...)
http://law.shu.edu/policy-research/upload/guantanamo-americas-battle-lab-january-2015.pdf
http://www.globalresearch.ca/the-role-of-911-in-justifying-torture-and-war-the-criminalization-of-the-us-state-apparatus-senate-report-on-cia-torture-is-a-whitewash/5419222
• https://s3.amazonaws.com/PHR_Reports/Experiments_in_Torture.pdf
• http://www.wanttoknow.info/bluebird10pg
• https://www.wanttoknow.info/mind_control/cia_mind_control_experiments_sex_abuse
Tak for denne observation Cassandra. Den voldsomme stigning i skyderier, knivstik og køretøjsangreb på fodgængere har en rod et sted. De af os, der er gamle nok, husker en tid, hvor sådanne ting var uhørt og endda utænkelige: de trodser alt, hvad vi tror, vi ved om den menneskelige natur. Nu er de endemiske - en næsten ugentlig begivenhed. Hvordan skete det? Er folk virkelig så vrede eller er det noget andet?
Problemet er ikke "for mange våben". Problemet er, at nogle mennesker på uforklarlig vis mister forstanden og massemyrder mennesker, de ikke engang kender. Der foregår noget ekstremt mørkt og unaturligt. Almindelige mennesker er ikke så slemme som det, ikke medmindre der er blevet pillet ved dem.
Mr. Lauria slipper ikke mine kommentarer igennem i disse dage. Måske lader han denne stå.
Jeg vil tilføje:
Politi og sikkerhedstjenester er også blevet pillet ved. Jeg hører, de får deres træning i Israel i disse dage. Alle opfører de sig som bøller, deres egne mødre ikke ville genkende.
Jeg er forfærdet over, hvad der skete med Ray. Orwells "støvle smadrer et menneskeligt ansigt" kommer til at tænke på. Vi er alle et fejltrin væk fra at blive smækket med hovedet og tæsket. Torturstaten mener, at det er normalt og passende at brutalisere en pensioneret efterretningsprofessionel for den simple handling at tale uden for tur – ved en høring om tortur.
Ray, jeg håber du er okay.
Jeg er enig i din observation om, at vi alle kun er et fejltrin væk....
Seniorer plejede at blive værdsat og behandlet med respekt. Ikke mere.
Ikke engang "hvide mandlige" seniorer - fagfolk, der engang havde respekterede job i regeringen med høj sikkerhedsgodkendelse og nu er kendte forfattere. Ikke engang dem.
@ "Man må undre sig over det "moralske kompas" for alle amerikanere, der arbejder(e) for CIA, inklusive "gode" mennesker som Ray McGovern eller John Kiriakou; Hvorfor i alverden sluttede de sig til denne kriminelle, luskede, antidemokratiske organisation? Var de bare utrolig naive?”
Vi skal huske, at CIA havde to våben, efterretningsindsamling og hemmelige operationer. Den opdeling blev sløret for nylig, hvor de to funktioner blev slået sammen til teams. Men for mig er efterretningsindsamlingen ikke i samme klasse af forkastelighed som de operationer, CIA har gennemført.
Problemet Paul er, på trods af det amerikanske folks konditionering, at begge arme af CIA er på plads for at beskytte selskabers og Wall Street-bankers interesser, og har altid været det.
Opdeling holdt alle undtagen dem i toppen af hierarkiet fra at vide, hvad der var under agenturets maske. Dulles brødre skabte et rigtigt heksebryg. Det tog lang tid at integrere ved at få dokumentation nok til, at den grimme sandhed dukkede op. Det er lidt som en kult. Gode mennesker "tilslutter sig aldrig en kult"; de bliver bedraget/manipuleret ind i dem. De mest tilbøjelige til at blive suget ind i sekter er optimister, der ønsker at gøre godt for resten af menneskeheden; psykopaterne er dem øverst i hierarkiet - ikke under.
Haspel bør øjeblikkeligt diskvalificeres og arresteres. Capitol-politiet og udvalget bør alle undskylde, da de frafalder alle anklager.
I mellemtiden:
Ikke én senator i udvalget vil sige tortur. Hvorfor? For hvis de gør det, vil de blive set som svage over for "terrorisme" og miste deres sæde?
Haspel siger, at det ikke var ulovligt at ødelægge torturbåndene. Ikke en advokat Senator konfronterer Haspel offentligt med dette. Hvorfor?
John Kiriakou gjorde det rigtige og offentliggjorde tortur. Hvorfor gjorde Haspel intet for at forhindre ham i at blive retsforfulgt i henhold til spionageloven? En af grundene er, at politikere aldrig beklager tidligere præsidenter offentligt? Det betragtes som "respektløst"?
Ingen spørger Haspel, kunne du lide at se fanger blive tortureret? Du gjorde intet for at stoppe det. Så du skal have.
Hvor mange demokrater vil stemme for at bekræfte hende, fordi at vinde midtvejsperioden kommer først. Selvbevarelse af dine penge og magt kommer først.
Hvis dette er sandt, er det en forfærdelig tilstand, dette land er i! Vi har brug for endnu en kirkekommission!
Det er sandt https://twitter.com/BenjaminNorton/status/994319286972964868
Det, der skete i Senatets Efterretningskomités høring i går, var en forargelse og er ikke noget, der vil blive glemt.
Der er 7.4 milliarder mennesker i verden. Jeg spekulerer på, om Richard Burr og hans apparatchiks, eller Haspel og hendes CIA-kolleger i kriminalitet er i stand til at visualisere, hvad der kunne ske med dem – på både retslige og udenretslige måder – hvis de rejste til udlandet.
Ondskab er grænseløs.
https://twitter.com/fullspecdomino/status/994632591193133056
Det er ikke nyheder, at en 70-årig tidligere CIA-analytiker, som gav daglige briefinger til mere end tre præsidenter, blev slået og trukket ud af sikkerheden under Haspels konfirmationshøring i Senatet, da han forsøgte at stille et spørgsmål, som jeg synes er nyhedsværdigt. Hvorfor har medierne holdt det hemmeligt?
Manglen på traditionel medieanerkendelse er skammelig. Det, der er sket med os siden Vietnam, er foruroligende. Måske er overgangen fra borgersoldater til professionelle (lejesoldater) en del af problemet.
Det tror jeg bestemt det er!
Enantiadromia. Den gift, du påfører, vil finde dig.
https://twitter.com/fullspecdomino/status/994626853079011333
Hvis jeg var en amerikaner (gudskelov er jeg ikke det) er min største frygt, at disse torturister cirkulerer i samfundet. Mange vil jeg antage ser lige så harmløse ud som "Bloody Gina"). Hvem ved, hvornår deres særlige færdigheder vil blive brugt til at bringe terror ind i det amerikanske samfund, fordi USA bliver mere totalitært hver dag. Ligesom den romersk-katolske kirke og inkvisitionen, som blev udført af angiveligt fredselskende og gudfrygtige præster. (Ulve i fåretøj) Giver hele udseendet af blide sjæle, der ikke ville skade en flue. Som det gamle ordsprog siger "Tyrannens sande ansigt afsløres i hemmelighed." Ligesom Bloody Gina. Amerikanerne skal ikke kun frygte, frygte sig selv. De skal frygte disse monstre, der løber frit rundt i deres land.
Jeg tvivler på, at tortur vil blive stoppet af CIA og andre lignende grupper i USA. Kun det, der er 'set', vil blive gjort indsigelse mod, og alt, hvad der er under synsniveau, vil ikke blive bemærket.
Målene retfærdiggør midlerne for disse mennesker. De er ikke klar over, at de nu er "de onde".
Jep. Ja ja. Ja Hr.
Raymond Davis. CIA fyren, der dræbte tre pakistanere på gaden. Så blev han købt ud af fængslet af sin gode gamle onkel Sam.
Et par måneder senere fik ole Ray sin parkeringsplads slanget på en kaffebar i Colorado. Så han slog lortet ud af den fornærmende parkør foran fyrens to børn. Noice.
HVIS autoriteten, i dette tilfælde sindssyge onkel Sam, kan dræbe uden begrundelse (udenretsligt attentat), hvorfor ville Joe sixpack så ikke vælge "kuglen til hjernen"-løsningen på sine verdslige lokale problemer?
Og stumpe dissidenter som mig selv forsøger at overvinde selvcensurets overlevelsesinstink om at "sige sandheden og sige det højt!" - så håber det falder på de rigtige ører eller er fortabt i støjen.
Ray er ikke skæv.
Helt forfærdeligt. Og vil USA kritisere andre lande for dårlig behandling af folk, de anklager? Det er helt forfærdeligt.
Jeg håber, Ray McGovern er blevet løsladt og taget hånd om.
Det er alt sammen helt i overensstemmelse med baggrunden for CIA, som David Talbot omtalte som "stålnæven" i Deep State. Sådan har det været siden Dulles-drengene, som du påpeger. Sådan var det med mordene på både Kennedys og King. Den tankegang blev ført direkte ind i det ovale kontor af den elegante Bush og opgav aldrig kontrollen fra da til nu. Det var lidt af en forskrækkelse, da frafalden Trump besejrede sin valgte kandidat, Hillary, men de ser ud til at have pisket ham tilbage i køen.
Hvad angår pæne torturister og mordere, så sad jeg på forreste række af en bus på en 3-timers tur i Europa for et par uger siden, da en ganske malplaceret, elegant, meget attraktiv dame blev henvist til at sidde ved siden af. mig. Hun havde det amerikanske fitnesscenter-udenfor-sæson-garvet”. Hun indrømmede at have boet i det nordlige VA, derefter at arbejde i DC og til sidst at arbejde for den amerikanske hær som bindeleddet mellem Pentagon og NATO for Special Ops, dvs. attentater og sådan. Hun sagde, at hun blev ved med at forsøge at gå på pension, men de mordere, hun arbejdede for, blev ved med at ringe tilbage til hende, uden tvivl til meget høje lønsatser for privat rådgivning. Hun skulle møde en i en hovedstad, som hun havde arbejdet med i årevis, men aldrig mødt. Ah, døden i det abstrakte. Hun spurgte mit navn, da bussen lagde til kaj. Jeg nægtede at give det til hende. Og jeg vidste bedre end at spørge hende. Hvis hun arbejdede i noget andet, ville jeg have bedt hende ud, da vi begge er single.
Så ingen, der ved, hvad CIA & Co. handler om, ville lade sig narre af den pæne lærerlignende morder, der nu vil lede CIA.
Ulækkert og vanærende fremvisning af vores politistat. Tak for dit mod Ray og pas på. Du er et stort forbillede for os andre.
Selvom det amerikanske retssystem måske ikke stiller Haspel til ansvar, bør hun være på vagt med at rejse ombord, da tortur falder ind under universel jurisdiktion.
http://viewsandstories.blogspot.co.uk/2018/05/defenders-of-human-rights.html
Her er den komplette video: https://www.youtube.com/watch?v=CE1hT0koseg
RT-versionen er desinficeret.
Nå, hun bliver ikke kaldt "Bloody Gina" for ingenting af dem, der kender hende. Og jeg kan ikke huske, hvor jeg læste dette, men udtalelsen var: "Hun er ikke nogen, du ville invitere ud på en øl." Ray McGovern er også for gammel til, at fire politibetjente ikke kan håndtere ham uden at skulle lægge ham på jorden.
Faktum er, at kongressen er bange for CIA, ligesom nogle af vores præsidenter har været det.
Det er vigtigt at bemærke, at når andre CIA-officerer omtaler Haspel som "Bloody Gina", mener de det som et supplement, ikke en fornærmelse. Det, der generer mig mest, er, at flertallet af amerikanerne næppe synes at være bekymrede over Haspel-udnævnelsen. De er blevet så ligeglade og apatiske, at næsten alt nu er acceptabelt, så længe det ikke forstyrrer deres sports- og reality-tv-kiggeri. Altså, undtagen demokrater, der er fanget af #metoo-tornadoen. Disse mænd bliver presset til at træde tilbage med det samme, men en torturchef hos CIA vækker ikke den samme form for forargelse. Hvorfor er det???
Godt spørgsmål!
Kongressen er bange for CIA, fordi de, i den fineste tradition for J Edgar og Joe McCarty, har filer med hvert eneste snavs i enhver persons historie og helt sikkert bruger det ofte. Den sidste præsident, der var uden ødelæggende snavs, var Eisenhower. Jeg formoder, at de også kunne afpresse 99 % af dem i Kongressen.
Ja.
afpresning og afpresning får verden til at gå rundt.
Da det blev forklaret, at Ray havde en forskudt skulder, forstod jeg smertegrimassen på det medfølgende fotografi. Jeg rykkede min skulder af led for nogle år siden og blev bragt i smerte med ambulance til akutmodtagelsen på vores lokale hospital. Måtte senere opereres - flere smerter, lang genoptræning. Alt for mange betjente nyder sadistisk fornøjelse af deres arbejde.
"Du har handlet moralsk, etisk og juridisk gennem en fornem 30-årig karriere." Fremragende udtalelse fra Sen Burrs side; at bruge "Bloody Gena" som hans definition af disse kvaliteter kunne ikke bedre beskrive det republikanske partis etik. Lidt ligesom at beskrive Trump som dydens paragon.
Tortur er en topartisk frisson for krigsgasmer. Obama tolererede tortur med sin "se fremad, ikke bagud"-politik. Han nægtede at handle mod torturister, han nægtede at se på 'sorte steder', han nægtede at rejse anklager mod dem, der brød loven ved at ødelægge inkriminerende CIA-bånd og torturoptegnelser. Så som i så mange andre henseender normaliserede han tortur og 'forstærket forhør' på trods af landets gældende lov og på trods af at USA har underskrevet internationale traktater om at forbyde tortur og upartisk retsforfølge lovovertrædere uanset undskyldninger.
Så meget for de højere standarder, man ville forvente af en 'forfatningsretsprofessor'...
Obama blev ligesom Hillary sat på plads af Deep State og derefter fuldstændig kontrolleret. Hun havde været der siden Bill. Jeg vil tro, at Obama blev rekrutteret til at repræsentere USAs sorte. Da han først blev stillet foran den rigtige eller fremstillede CIA-dokumentation, for eksempel en fødselsattest, kunne hans stolthed over at repræsentere Afro-Amerika ikke lade ham se ud som om han var en falsk – så han efterkom og bliver rigt belønnet for det , som han blev lovet.
Jeg begynder at tro, at amerikansk politi er uddannet til at få en arrestant til at se ud som om han gør modstand. Først skubber man offeret rundt, hvilket får partnerbetjenten til at føle, at der er modstand; så skubber han personen tilbage mod den anden betjent. Lidt ligesom ping pong. Så for ekstra drama kaster de personen på gulvet og skader ham ofte, hvilket er helt unødvendigt. Efter alt det teatralske kan de anklage personen for at gøre modstand; hvor det som i virkeligheden var politiet, der gjorde al den voldelige handling.
Dette er total brutalitet, intimidering og uprofessionelt. Budskabet er, at hvis du ønsker at sige fra, vil vi gøre dig hård og beskylde dig for at modstå vores ophidselse af dig. Catch 22 bliver levende i det 21. århundrede. Ray er 78, disse store modige betjente burde skamme sig. Jeg håber, han har gode advokater. Jeg forstår, at han sagsøgte GWU for at være blevet hårdt ramt ved Hillarys "menneskerettigheder"-foredrag.
"Jeg begynder at tro, at amerikansk politi er uddannet til at få en arresteret til at se ud, som om han gør modstand."
Ikke rigtig; de har kun brug for en følelse af total straffrihed. Da jeg var i militærpolitiet, funderede vores kompagnichef på et personalemøde over, at de ganske talrige boot camp-elever, som blev returneret til Fort Jackson politistation af Columbia, SC politiet, efter at have modtaget tæsk efter anklager om "modstand". anholdelse”, kunne ikke alle have opført sig som sigtet.
Tak fordi du deler og forklarer teatret på Rays regning!! Jeg var forvirret over, hvad der præcist skete. Som du forklarer det, er det lige ud af psykopati-spillebogen. Slå nogen i hovedet, og når de får en bule i hovedet, bebrejde dem, at de har bulten....
Jeg tager fru Haspel på ordet. Hvis forbedrede forhørsteknikker ser ud til at være nyttige under andre omstændigheder, vil CIA IKKE torturere i fremtiden. Jeg er sikker på, at det vil blive outsourcet til en andens hemmelige politi eller til en privat entreprenør.
Nå, vi har set det blive outsourcet til Capitol-politiet...
Er det det, der sker i dag?
------------
Når gangstere har kontrol
Når gangstere er i kontrol, slår endeløse krige millioner af sjæle ihjel
Og lande bliver ødelagt af gangster-ghouls lejemordere
De uetiske pengevekslere finansierer deres beskidte rovdrifter
Og virksomhedskannibaler tjener på de blodige konfrontationer
Gangsterregering er nu "retsstaten"
Og "retfærdighed" er i hænderne på kriminelle og fredløse
Sproget er fordrejet og forringet
For at passe til disse onde dæmoner af "menneskeslægten"
Fancy titler og huse med dårligt ry
Det er her disse skurke samles og debuterer
At lave "love" for at svine masserne til
Alligevel fortsætter folk med at stemme på disse æsler
Hvis der virkelig var "lov og orden"
Disse gangstere ville blive anklaget for folkedrab og mord
I stedet paraderer disse krigsforbrydere på verdensscenen
Når de skulle være i et stort enormt fængselsbur
De sælger våben og våben til blodige hovedhuggere
De kender ikke betydningen af upassende
Grumler og hylder terrorismens finansmænd
De er i seng med barbariets diktatorer
Sådan er den syge tilstand i verden i dag
Og meget, mere kunne siges om gangsternes måde
Der er masser af beviser på disse kriminelle roller
Det er derfor, vi ved, at gangstere har kontrol...
[mere info på linket nedenfor]
http://graysinfo.blogspot.ca/2017/01/when-gangsters-are-in-control.html
Når vi ser, hvordan John Kiriakou blev behandlet, og nu Ray, burde det være klart for os, hvad vores regering er blevet til.
https://www.counterpunch.org/2018/05/10/the-banality-of-gina-haspel/
Ja, Joe – håndskriften er på væggen. Dystopia fremkalder sit grimme ansigt med denne brutale behandling af 78-årige Ray McGovern.
NU skal vi hæve vores røster i FORBARNE mod denne opvisning af autoritær mobning!
Den triste del er, at 2/3 af vores lands befolkning mener, at tortur er den rigtige måde at afhøre formodet terrorist på. Det er slemt nok, at der ikke er noget spor eller en lovlig fremgangsmåde, men så torturerer vi disse fanger, som om vi havde ret til det. Forbløffende nok opnås dette af en nation, der kalder sig kristen. Her viser Ray McGovern igen integritet ved at gøre oprør mod dette onde etablissement, alt baseret på Rays kærlighed til Jesus. Vi amerikanere har virkelig brug for at tage til bjerget, og ikke kun for at finde ud af, hvordan vi skal opføre os, mens vi er i krig, men vi er nødt til at hænge hovedet i ærbødighed over for de synder, vi har begået.
Jeg mente ikke nødvendigvis at gå ad den religiøse vej, men alt i alt virkede det passende. Pas på Facetious. Joe
Åh ja, glem ikke de gode 'kristne', der torturerede rapporterede 'hekse' i New England-kolonierne, og selvfølgelig var der de gode 'kristne', som torturerede såkaldte kættere i inkvisitionerne i Guds navn. De, der råber 'kristne' højest i dag, er de mest korrupte; rigtige kristne udfører deres arbejde stille og roligt og med menneskelig medfølelse.
JM - "rigtige kristne udfører deres arbejde stille og roligt og med menneskelig medfølelse."
Dette er Ray McGoverns historie – søg hans biografi, JM.
Den nu regering under Trump ligner meget mere de romerske centurioner, der ondsindet korsfæstede Jesus Kristus på foranledning af den jødiske regering og de religiøse myndigheder. (Talmudisterne).
Gode kristne som gode amerikanere eksisterer, men på grund af deres modkonkurrent i endetiden er det svært at se skoven gennem træerne.
I et land, hvor moralsk samvittighed er i fare, skulle man tro, at vores fabelagtige MSM ville have haft Ray McGovern på deres infotainment-talkshows for Rays mening om, hvordan han var grim, og hvorfor Ray rejste sig for at protestere mod Haspels bekræftelseshøring. Jeg ved, at virksomhedens medier anerkendte Ray, men det betyder ikke meget, når deres sandhed kun er løgn. Lige så begivenhedsløst som Rays indsprøjtning fra hørerummet var for de fleste amerikanere, burde dette være en dag til at huske for alle, at da en pensioneret CIA-officer stod op for, hvad der var rigtigt, blev han groft smidt ud af rummet fyldt med senatorer, da dette er Nu Amerika kortsigtet tænkning. Ingen tid til selvrefleksion, fordi vi er de usædvanlige og uundværlige herskere i verden.
Flere amerikanere godkender tortur på grund af tv-programmet 24 end på grund af Bibelen.
Hvilken feltbetjent ville acceptere en tortureret fanges ord, taget under ekstreme tvang, som en reel kendsgerning? Så ved at vide dette, hvilken anden grund ville der være til at tage fanger og torturere dem? Svaret er simpelt, fordi implementeringen af tortur aldrig skulle modtage det, der er nødvendigt for efterretningsinformation, lige så meget som torturen bruges til at udtrække tvungne fortællinger, der kun understøtter de løgne, torturisten ønskede, at den anklagede skulle sige. Denne torturfordærv er ikke raketvidenskab, så meget som den er Inquisition 1.0, og så kalder vi os selv civiliserede.
Og ja, amerikanerne har set for meget tv og stolet meget på deres politikere ligeledes. Amerika har brug for en helt ny regering hele vejen fra den lokale embedsmand til zoneinddeling til senatet og præsidenten, ville være der, hvor Amerika har brug for udskiftninger på de mest desperate måder. I stedet har vi væskerne i DC Swamp, som springer rigtig højt for Israel, og MIC/Banksters, der elsker dødens profit så mange gange. Alt dette for at få et mindretal kan sidde og nyde deres fantastiske udsigt fra deres penthouses på himlen, mens resten af menneskeheden lider som følge af deres succes.
Ted, her er et twist. En historisk Jesus ville have været en Zelot under de jødiske krige mod Rom - en brutal autoritær krigerstat - og korsfæstet for oprør. Rom korsfæstede faktisk tusindvis af "oprørere" under krigen... Som historiker tror jeg, at den egentlige pointe med Jesus-historien er..."Undgå at udfordre autoritet" og "hvis du gør, er det, hvad du får". På en måde er Rays seneste oplevelse, at Jesus...en genstandslektion for resten af os.
Jeg prøvede at svare dig Diana, men min kommentar blev fjernet. Tilsyneladende ønsker hr. Lauria ikke, at jeg skal henvise til Det Nye Testamente. Jeg er uenig i din politiske karakteristik af Jesus, som ikke understøttes af teksten om ham. Hans spørgsmål var moralske og åndelige, ikke politiske eller nationalistiske.
Ray McGovern fik sin skulder af led, da han blev arresteret/angrebet ved et David Patreaus (sp?) arrangement, hvor han ikke sagde noget, bare deltog i det, lignende resultat i en Hillary Clinton-affære.
Til sammenligning er det overraskende, da han konfronterede Donald Rumsfeld om hans løgne, der førte til Irak-krigen i en 'Q & A' del af begivenheden (2006), over den høje rumlen fra mængden, og Rumsfeld forhindrede ham i at blive fjernet med det samme. Det meste af publikum var sammen med Rumsfeld og klappede og jublede, når han siger, at han ikke løj og fortsatte med at fortælle nogle flere løgne.
Af alle mennesker er Donald Rumsfeld den, der fik Ray McGovern behandlet med en vis respekt? Ray blev stadig fjernet, men han fik stillet spørgsmål og fulgt op med andres svar, det varede ikke længe i ca. 4 minutter, men en kæmpe forskel fra de andre begivenheder, især i går.
https://www.youtube.com/watch?v=v1FTmuhynaw
Den sidste folder, kun et kronblad af den visne rose holdt ud.
Sophie døde for ingenting uden blomster på sin grav,
Hun talte for det, der aldrig kunne vinde, og forsigtighed kunne ikke redde:
Svimlende masser, der var vanvittige af hysteri, modnedes.
Sejren var sikker, og nej-sigerne blev smækket.
For ære og fædreland blev sandheden ofret.
Prisen at betale for triumf lokkede små og villige unge,
Machtergreifung slog hastigt, og profeter vær forbandet!
Retfærdighed og demagoger marcherede frem hånd i hånd,
Overbevisning blindet for sandheden, konsensus banede vejen,
Sophie så fremtiden, og det er rædsler med forfærdelse:
Hun valgte at sprede foldere og afsløre ildsjælen.
Gud ved, hvilke torturer hun udholdt, før hun navngav navnene?
Skyld, når først indrømmet, gav bevis for, at andre var involveret,
Torturen blev anvendt, indtil den stakkels Sophies testamente blev opløst.
Halshugning var dommen, der blev afsagt for oprørske påstande.
Sophies ord, der forudsagde undergang, var kronblade af den rose,
Blomsten visnede, men ordene overlevede for at retfærdiggøre.
Den moralske bue vil have sin gang, selvom tåberne pontificerer,
Demagogernes vrangforestillinger varer, indtil deres skæbne afskærmer.
Men en overlevende folder gengav hendes hukommelse,
Evige advarende ord, som hun forgæves forsøgte at så.
En million eksemplarer spredt på den erobrede døende fjende,
Hvis bare de havde lyttet til hendes skrig og hørt hendes bøn...
Løgn, der lovede ære, var det, der fik Sophie Scholl til.
Hun prøvede forgæves og vidste aldrig, at hendes profeti ville bestå.
Hun talte på trods af de forsamlinger, som ondskaben ville samle sig,
En nation lavet af tåber glædede sig og solgte sin sjæl.
Kronbladene tæller tres millioner, blev Sophies ord til virkelighed.
Den hvideste rose, skønt sød og ren, kunne ikke overbevise skaren.
Når publikum er blevet narret, opgiver de nåde og kan ikke indrømme, at det er forkert:
Apokalypse, på trods af sandheden, vil sandsynligvis følge.
Jeg ved, at Ray gjorde det rigtige. Jeg spekulerer på, om "Machtergreifung" (konsolidering af regimet) er for langt væk til, at det har betydning. Sophie Scholl blev halshugget på en guillotine i München, så vidt jeg husker det, i 1943. Dette digt er historisk korrekt efter min bedste erindring. Tak for at lytte.
Stor taknemmelighed, FG Sanford, for at dele med os alle de huskede ting (historier), du har i dit virkelig oprigtige hjerte og sind.
Du er en skat.
Tak FG. Dyb poesi…….får os til at tænke……og føle………
De fleste af inderkredsens medlemmer af modstandsbevægelsen White Rose, Hans Scholl, Alexander Schmorell, Christoph Probst og Willi Graf, var medicinstuderende. I sommeren 1942 tjente Scholl og Schmorell i tre måneder i Wehrmachts lægekorps på østfronten. Schmorell, der blev født i Orenburg og opvokset af russiske sygeplejersker, talte perfekt russisk, hvilket gjorde det muligt for ham at have direkte kontakt og kommunikation med den lokale russiske befolkning og deres situation. Denne russiske indsigt viste sig at være uvurderlig under deres tid der, og han kunne formidle til sine kolleger White Rose-medlemmer, hvad der ikke blev forstået eller endda hørt af andre tyskere, der kom fra østfronten.
De medicinstuderende oplevede krigens grusomheder på slagmarken og lærte om massemord på civilbefolkningen i Polen og Rusland. Løsløshed gav plads til overbevisningen om, at noget skulle gøres. Det var ikke nok at holde sin overbevisning og etiske standarder for sig selv, men tiden var inde til at handle. Medlemmerne af Den Hvide Rose var fuldt ud klar over de risici, de pådrog sig ved deres modstandshandlinger. Under Gestapo-forhør udtalte Hans Scholl: "Jeg vidste, hvad jeg påtog mig, og jeg var parat til at miste mit liv ved at gøre det".
Efter deres oplevelser ved østfronten følte Scholl og Schmorell sig tvunget til at handle. Fra slutningen af juni til midten af juli 1942 skrev de de første fire foldere. Udførligt citeret fra Bibelen, Aristoteles og Novalis, samt Goethe og Schiller, de ikoniske tyske digtere, appellerede de til, hvad de anså for den tyske intelligentsia, idet de mente, at disse mennesker let ville blive overbevist af de samme argumenter, som også motiverede forfatterne selv. .
Foldere blev efterladt i telefonbøger i offentlige telefonbokse, sendt til professorer og studerende og taget med kurer til andre universiteter til distribution. Fra 23. juli til 30. oktober 1942 tjente Graf, Scholl og Schmorell igen ved den russiske front, og aktiviteterne ophørte, indtil de vendte tilbage. I efteråret 1942 opdagede Sophie Scholl, at hendes bror Hans var en af pjecernes forfattere, og sluttede sig til gruppen. Kort efter blev Willi Graf, og i slutningen af december 1942, professor Kurt Huber ved Universitetet i München medlemmer af Den Hvide Rose.
Fra den tredje folder (1942):
"vores nuværende 'stat' er ondskabens diktatur. 'Åh, det har vi vidst længe,' hører jeg dig indvende, 'og det er ikke nødvendigt at gøre os opmærksom på det igen.' Men jeg spørger jer, hvis I ved det, hvorfor gør I så ikke jer selv, hvorfor tillader I disse mænd, som har magten, at frarøve jer trin for trin, åbent og i hemmelighed, det ene område af jeres rettigheder efter det andet, indtil en dag vil intet, slet ikke være tilbage end et mekaniseret statsligt system præsideret af kriminelle og drukkenbolte? Er din ånd allerede så knust af misbrug, at du glemmer, at det er din ret – eller rettere, din moralske pligt – at eliminere dette system?
"Men hvis en mand ikke længere kan tilkalde styrken til at kræve sin ret, så er det helt sikkert, at han går til grunde. Vi ville fortjene at blive spredt gennem jorden som støv for vinden, hvis vi ikke mønstrer vores kræfter på dette sene tidspunkt og endelig finder det mod, som vi hidtil har manglet. Skjul ikke din fejhed bag en kappe af hensigtsmæssighed"
http://www.holocaustresearchproject.org/revolt/images/Leaflet3%20page1.JPG
I februar 1943, ikke længe efter overgivelsen af den tyske 6. armé i slaget ved Stalingrad, blev Scholls arresteret for at have uddelt den sjette folder med hvid rose ved universitetet i München. Probst blev anholdt kort efter. Den vigtigste Gestapo-afhører troede oprindeligt, at Sophie var uskyldig. Men efter at Hans havde tilstået, påtog Sophie sig det fulde ansvar i et forsøg på at beskytte andre medlemmer af Den Hvide Rose.
Scholls og Probst stod for retten for den nazistiske Volksgerichtshof eller "People's Court", berygtet for sine uretfærdige politiske retssager, som oftest endte med en dødsdom. De tre blev fundet skyldige i forræderi og blev henrettet samme dag med guillotine i Stadelheim-fængslet.
Alle tre var kendt for det mod, hvormed de stod over for deres død, især Sophie, som forblev standhaftig på trods af intense forhør og intimidering af "People's Court"-dommer Roland Freisler under retssagen. Hun svarede: ”Du ved lige så godt som vi, at krigen er tabt. Hvorfor er du så fej, at du ikke vil indrømme det?” Umiddelbart før Hans blev henrettet, råbte han ”Es lebe die Freiheit! – Længe leve friheden!”.
Meget passende at lave analogien med den hvide rose, Abe. Her er et billede af Sophie: https://www.google.de/imgres?imgurl=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cf/Sophie_Scholl.jpg/220px-Sophie_Scholl.jpg&imgrefurl=https://en.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl&h=360&w=220&tbnid=ARqZ7y-kNn-ALM:&tbnh=186&tbnw=113&usg=__PdMSLstsZBmmlOkhXcA-0zg1T9k%3D&vet=10ahUKEwjf6KOWwf3aAhWBCSwKHRmtClAQ_B0I6AEwEg..i&docid=ifSAnuzc0_Y3QM&itg=1&sa=X&ved=0ahUKEwjf6KOWwf3aAhWBCSwKHRmtClAQ_B0I6AEwEg
I lyset af relativt nyere historie er der ingen undskyldning for nogen af os at forblive tavse eller inaktive, nazisterne er endnu ikke helt i kontrol, og den store krig er ikke startet endnu. Der burde have været tusind (mindst) med Ray. Hvor mange håndjern har de betjente?
Machtergreifung betyder "magtovertagelse".
For nazister i Tyskland skete Machtergreifung i januar 1933.
I USA skete det i november 1963.
Og for USA/NATO-støttede nazister i Ukraine skete det i februar 2014.
Den tyske betegnelse for det, du beskriver, FG, er Gleichschaltung, forskelligt oversat som "koordinering", "synkronisering" og "bringer i overensstemmelse".
Gleichschaltung er en proces med successivt at etablere et system med kontrol og koordinering over alle aspekter af et samfund.
Denne transformationsproces kræver typisk en eller anden katastrofal og katalyserende begivenhed.
Og som vi har set i adskillige tidligere eksempler, kulminerer det i militære kampagner.
I nutiden er alt ikke stille på flere fronter.
Endnu en Drang nach Osten eller "kør mod øst" er nært forestående, med alle de medfølgende rædsler
https://journal-neo.org/2018/05/09/on-the-eastern-front-poroshenko-loads-up/
Alt dette "tilfører selvfølgelig intet".
Ja, du har ret...men machtergreifung har to downbeats og to upbeats. Gleichshaltung har kun én upbeat. Nogle gange skal man snyde lidt.
Et sidste ord, FG,
Dine rimskemaer er utrolige
tankevækkende,
Som en klaverspiller
der studerede både Brubeck og Monk
(Tidssignatur er nøglen)
Hej, tag det roligt… alle disse komplimenter kunne gå mig til hovedet. Jeg er ikke musiker, men hvis jeg kunne få en do-over i livet, ville jeg ikke have noget imod at være Clifford Brown.
Jeg læser kommentarerne baglæns, så jeg så Abes kommentar før dette. Ja, Sophie Scholl er og burde være en hjemsøgt figur i alle vores sind. Men jeg vil blive ved med at spørge dette: Hvorfor var Ray alene - bortset fra et par unavngivne Code Pinkers, som tilsyneladende også blev arresteret. Hvorfor ikke hundrede, tusinde? Min undskyldning er at være et hav væk, men jeg kan ikke sige, at jeg ville have været modig nok til at slutte mig til Ray på gulvet i håndjern. Hvem af jer ville have haft modet, og hvis ja, hvorfor var du der så ikke? Hvor var hans andre VIPS? Jeg er klar over, at Ray ikke kunne lide at udsende sin hensigt om at gøre dette af forskellige årsager, men der burde være en måde at få ordet omkring. Eller er det allerede så slemt, at vi må ty til foldere som Scholls?
Ja, det ved jeg. Ethvert forsøg på at organisere sådanne demonstrationer ville blive bekæmpet med al regeringens magt. Så i den forstand, ja, det er så slemt. De vil infiltrere os med agenter, provokatører og sabotere os. De vil skyde vores ledere. Men før vi giver op, som FC Sandford, husk Sophie - og se på hende igen, det hjælper (beklager, men ingen måde at indlejre links her):
https://www.google.de/imgres?imgurl=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cf/Sophie_Scholl.jpg/220px-Sophie_Scholl.jpg&imgrefurl=https://en.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl&h=360&w=220&tbnid=ARqZ7y-kNn-ALM:&tbnh=186&tbnw=113&usg=__PdMSLstsZBmmlOkhXcA-0zg1T9k%3D&vet=10ahUKEwjf6KOWwf3aAhWBCSwKHRmtClAQ_B0I6AEwEg
Videoen er her: https://www.rt.com/usa/426282-mcgovern-protest-haspel-hearing/ og her er min kommentar:
Dette er fuldstændig rystende. Mine øjne fyldes med raseri-tårer, når jeg ser den skræmmende gestap* igen mishandle en mand, der burde få medaljer i stedet for at blive fysisk misbrugt og frataget sin ret til at tale. Det er det første; det andet er at skulle se ham gøre dette helt alene. Hvorfor var der ikke flere mennesker? To mennesker modige nok til at protestere mod, at en torturist bliver udnævnt til CIA-direktør? To personer? Havde Ray og den uidentificerede kvinde særlige legitimationsoplysninger for at komme ind? Selvom det var tilfældet, hvor var folkemængderne udenfor? Hvor var de andre medlemmer af Ray's VIPS (Veteran Intelligence Professionals for Sanity)?
Jeg har tænkt mig at google McGovern + Haspel nu i håbet om at finde ud af, at andre deler min forargelse. Jeg håber, at andre læsere vil gøre det samme og rapportere her. Dette er det mindste, vi kan gøre ikke kun for Ray, men for den sag, han regelmæssigt sætter sin krop på spil for, som er fred og moralsk integritet.
Fandt lige dette på The Hill, som præsenterer Marco Rubios dumme tweet som vigtigere end protesterne, og linker til en lang NYT-artikel, der ikke engang nævner Rays navn. Der er en anstændig artikel i Zero Hedge, som minder os om, at Ray er 78. Der er nogle YouTube-videoer, som også vises på antiwar.com. Der var tilsyneladende også et par CodePink-medlemmer, der protesterede ved høringen, men det er ikke engang rapporteret (i øjeblikket) på deres hjemmeside, hvilket jeg finder mærkeligt og mistænkeligt.
Min hat er af igen, og mit hjerte er hos Ray McGovern, hvis store mod, jeg håber, vil være en inspiration for alle, som han er for mig. Spørgsmålet er ikke så meget, hvorfor han var i håndjern på gulvet med flere politifolk, der tilsyneladende var fast besluttet på at få hans skulder af led (igen), men hvorfor var han alene?
Ville det ikke være et syn, hvis en af de sikkerhedsvagter ville have smidt deres hat og badge og råbt noget i betydningen "det kan jeg ikke, jeg vil ikke være et fascistisk regimes værktøj".
Ærgerligt, at de fyre ikke har mere mod og ære end den næstbedste politiker/embedsmand, der sidder der. Også selvom de har langt mindre at tabe.
På den anden side, hvis du ville gøre det, ville du blive en helt med det samme, og offentligheden ville sørge for, at du ville ende i fattigdom, især i internettets tidsalder.
Ja, og det ville også have været rart at have flere af os der med Ray.
Hvorfor var han alene? På grund af hvad der var på de 92 ødelagte bånd. Det handler ikke om tortur. Det handler om, hvad der var på båndene. Den "officielle historie", den "politisk korrekte" version af "sandheden" var på spil. Stop op og tænk over det. Alle ved, at ofrene blev tortureret. Det har ingen tavshedspligt nu. Hvad er det, de ønsker at holde hemmeligt ... og hvorfor kan amerikanerne ikke konfrontere den virkelighed?
Jeg tror du har misforstået mig. Jeg taler om de andre VIPS og enhver af resten af ca. 320 millioner indbyggere, hvoraf jeg vil gætte på, at mindst 50% er enige med Ray. Jeg mener naturligvis ikke de skurke, der ville blive afsløret, hvis båndene blev offentliggjort. De vil blive i de huller, hvor de hører til, og det er også her, Bloody Gina skal blive.
Godt spørgsmål!
Det var nemt at lægge videoen op på Facebook. Det kan vi alle sammen. Vi behøver ikke vente på MSM.
Ray, mange tak for din igangværende indsats for at afsløre nogle få af de moralske og etiske dårligdomme i vores regering. Virkelig professionelle terrorister vil reagere på nye og uhæmmede torturteknikker ved at opdele deres netværksarkitekturer på en sådan måde, at de sikrer, at væsentlig information vil blive holdt fra "feltagenter", som kan blive fanget og afhørt. For hvert nyt problem, som den vestlige "exceptionalisme" udgør, er der altid en løsning.
Det underliggende forslag synes at være, at "total informationsbevidsthed", undercover-agenter, højteknologiske gadgets brugt til overvågning, såsom scanning for unormale kropstemperaturer, (termisk analyse, bombesniffer og hunde, polygrafering, trafikkameraer, gadeskilte, der udsender verbalt advarsler til forbipasserende om ikke at begå nogle mindre overtrædelser, 3D-ansigtsanalyse for at afsløre, hvornår en person lyver, alt sammen, ikke kan, snuppe i knoppen, global terrorisme? Jeg gyser ved at tænke på, hvad der ellers vil blive fremtryllet, af overvågningsstatsapparatet, for at holde os proler i lydigt regimentering over for "Big Brother". almindelig fodsoldat (i uniform eller ej)
Hvornår vil de magtfulde forstå dybden og betydningen af sætningen; "ingen retfærdighed, ingen fred"
Blodige Gina Haspel lignede ikke din gennemsnitlige amerikaner, da hun blev afhørt af senator Angus King. Man kunne se vreden i hendes ansigt og spændte krop, da hun blev spurgt om tortur. Jeg tror, det er sandsynligt, at hendes vrede kom fra tanken om, at nogen havde mod til at stille spørgsmålstegn ved hende, en stor amerikansk patriot. At se, at det er let at forestille sig, at hun beordrer en af sine CIA-kontraktører til at trække alle en mistænktes negle ud. Hun er ikke Dr. Mengele, men hun tager imod ordrer fra sine overordnede, og det inkluderer unødvendig personlig deltagelse i tortur. og hvad opmuntres i sådan en person, når hendes beskidte gerninger bliver godkendt ved at forfremme hende?
Hvis vi ikke kan forhindre denne person i at få endnu mere magt, er vi på vej længere ned ad den forfærdelige vej, som "W" og Cheney begyndte at tage os. McCain er ikke særlig god, men han sagde, at tortur ikke handler om, hvem de er, men hvem vi er. Hvis Haspel bliver CIA-chef, indvilliger republikanerne, som sædvanligt, og visse etablissementsdemokrater, at vores land blot bliver endnu et sted, der accepterer (i hvert fald nu) syge ledere.
Psykopater er nyttige for efterretningstjenesterne, fordi de vil gøre ting, som andre ville finde usmageligt og oprørende.
Måske tænkte Bloody Gina på, hvad hun gerne ville med spørgeren, hvis hun bare kunne få ham helt for sig selv et sted.
Tortur bruges af gangstere og andre skurke i underverdenen. Derfor spørger jeg baseret på beviserne mod regeringer: "Are We Seeing Government by Gangsters"?
http://graysinfo.blogspot.ca/2018/03/are-we-seeing-government-by-gangsters.html
Hvis nogen læsere af denne kommentar har kontakt til Senatets efterretningskomité, bedes du overveje at indsende de foreslåede "Spørgsmål til sagen" til dem med henblik på medtagelse i høringsprotokollen for Gina Haspels nominering.
Gina Haspel er en manifestation af den "brudte pagt" af CSRA (Civil Service Reform Act af 1978), se http://www.broken-covenant.org. Jeg tilskriver 9/11, at gå i krig i Irak af falske grunde, amerikansk tortur og meget andet, der er ramt og plaget Amerika i de sidste 40 år, til CSRA's "brudte pagt". Hjertet i CSRA – meritprincipperne, selv om de er fremragende i omfang, er stort set ikke blevet implementeret på grund af lovbrud i US Office of Special Counsel OSC og US Merit Systems Protection Board MSPB. Jeg har brugt så mange år på at prøve at blotlægge og afslutte.
Jeg håber, at hr. Wyden stiller de foreslåede "spørgsmål til sagen" til fru Haspel. Fordi CIA ikke "legemliggør" meritprincipperne, i modsætning til loven, var hendes "moralske kompas" alt for påvirket af hendes egeninteresse i professionel status og økonomisk sikkerhed, når hun stod over for moralske valg, hun ikke ville have stået over for, hvis CIA havde "legemliggjort" meritprincipperne.
(For en 7 siders analyse af, hvorfor ledelseskulturen i føderale agenturer, herunder CIA og andre IC-agenturer, ikke overholder det lovpligtige krav om at "legemliggøre" meritprincipperne og være fri for forbudt personalepraksis (PPP'er), se venligst http://whsknox.blogs.com/2018/3-legged-stool-regulation-model-5-4-18.pdf.)
1. Fru Haspel, er du enig i, at din primære lovbestemte pligt over for CIA-medarbejdere er at "tage enhver handling .... nødvendig", så CIA's arbejdsplads og ledelseskultur "legemliggør" meritprincipperne, i henhold til 5 USC sektion 2301(c)?
2. Fru Haspel, er du enig i, at klassificerede whistleblower-afsløringer fremsat af CIA-ansatte til US Office of Special Counsel i henhold til 5 USC sektion 1213 og/eller sektion 2302(b)(8)(B) ikke kun er lovlige (dvs. medarbejder ikke kan sigtes for overtrædelser af spionageloven), men også "beskyttes" - medarbejderen kan ikke disciplineres for at lave dem?
3. Fru Haspel, hævder De, at CIA-medarbejdere effektivt kan give whistleblower-afsløringer, herunder om klassificerede oplysninger, at de modtager en rettidig og objektiv løsning?
4. Fru Haspel, hævder De, at CIA-medarbejdere er tilstrækkeligt beskyttet mod whistleblower-repressalier og andre former for forbudt personalepraksis (PPP'er)?
5. Fru Haspel, hvis du hævder, at CIA-medarbejdere effektivt kan offentliggøre whistleblowere og/eller er tilstrækkeligt beskyttet mod whistleblower-repressalier og andre typer OPP'er, hvad er dit objektive grundlag for at sige dette? Hvis du ikke kan pege på et objektivt grundlag, så forpligter du dig til at "tage enhver handling ... nødvendig" for, at der er et objektivt grundlag for, at du kan hævde, at CIA's ledelse og arbejdspladskultur inkarnerer meritprincipperne, herunder whistleblower-afsløringer, der modtager en rettidig og objektiv løsning og at ansatte er tilstrækkeligt beskyttet mod whistleblower-repressalier og andre typer OPP'er?
Jeg har kontaktet mine senatorer (King og Collins), begge i Senatets Efterretningskomité, og foreslået, at de udpeger Ray McGovern i stedet for Haspel til at lede CIA, undskylder og kompenserer Mr. McGovern.
Forbandet god idé!
Den idé sætter jeg pris på! Mike, men det rejser spørgsmålet, Ray er næsten firs år gammel, vi får brug for yngre og lige så erfarne pensionerede militære Intel (DIA/Pentagon) til at træde frem, dukke op til en offentlig protest, tilføje et par stykker nye sider til oppositionens tirader, for at udsende det, der fejlagtigt blev udpeget som hemmeligt eller tilbageholdt af nationale sikkerhedsgrunde, for at åbne vores borgeres øjne og krydse en strejkelinje eller to….Igen Ray, vores tak!
Jeg tror, at Chelsea Manning ville være en god person, der ville passe til de kriterier, elmer...
Ja, men det rolige aldersperspektiv er bedst i toppen, frem for hormoner eller behov.
Selvfølgelig er de ældre ikke altid klogere.
Godt angivet.
Giv dem for helvede Ray McGovern!
Artikel af interesse på linket nedenfor.
------------------
https://theintercept.com/2018/05/08/will-democrats-unite-to-block-trumps-torturer-gina-haspel-as-cia-chief-if-not-what-do-they-resist/
Ray McGovern fortjener vores ros for dette modige træk for at offentliggøre parodien
"en høring for at sætte en påstået torturist til ansvar." En ny kirkekomité er faktisk "længst på tide" til at finde ud af, om CIA tjener folket eller "dets herskeres interesser" blandt de rige. Selv dets grundlægger Truman besluttede, at det var en fejl.
Mine kondolencer til Ray; Jeg har haft lignende skulderproblemer, som varede over et år.
De hemmelige agenturer er blevet ophøjet til en forfatningsstridig position med at føre hemmelige krige, som er forbudt af forfatningen og ukendt for folket. Den udøvende magt skal skæres ned til administration af politik lavet af Kongressen; alle filialer skal have interne kontroller og balancer, fordi den udøvende magt har for meget magt; NATO skal afvises eller gøres rent defensivt; og den universelle korruption af politikere, dommere og massemedier skal afsluttes med udrensninger og forfatningsændringer for at begrænse finansieringen af valg og massemedier til begrænsede individuelle donationer.
Helt enig. Tak Ray for alt, hvad du gør... Se venligst videoen på linket nedenfor. Og mange tak Sam F.
https://off-guardian.org/2018/05/10/watch-former-cia-analyst-ray-mcgovern-brutalized-by-police-at-haspel-confirmation/
hvad der end blev af ærlig kirke, spekulerer jeg på?
Jeg boede i Idaho på det tidspunkt. Church døde kort efter høringerne i 1976 af kræft.
Ved at sige, at CIA ikke vil torturere igen, er en indrømmelse af, at tortur har fundet sted, så hvor er anklagerne. Den internationale domstol kunne udstede en verdensomspændende arrestordre, selvom disse kriminelle ikke er underskrevet i ICC.
Ja, en sag anlagt i ICC, hvis der er så modige personer blandt sårede nationer og blandt ICC-dommere, ville vove USA til at angribe Haag, da det har truet med en egentlig lov. Uanset hvad viser det verden, hvad USA er blevet.
Tilsyneladende er kaldenavnet for ICC af nogle i Afrika "Den Internationale Kaukasiske Domstol", da det er ledere i Afrika, der bliver retsforfulgt, men aldrig de vestlige krigsforbrydere.
Hvor sandt, jeg vil ikke tro på ICC før den dag, hvor ledere af vestlige lande (Frankrig, Storbritannien, USA, Tyskland) bliver retsforfulgt, som Tony Blair, GWB, Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, Colin Powell, Obama for blot at nævne nogle få af de mange af dem, der er skyldige i 'forbrydelser mod menneskeheden'.
” Haspel er Amerikas ansigt. ”
Hvis Amerika ændrede dets navn til Hellfire Club.
"Hun ser ikke kun harmløs ud, men ser ud til, at hun gerne vil hjælpe: Måske for at anbefale en god gartner at ansætte eller at sprede demokrati rundt om i verden, mens hun opretholder menneskerettighederne, uanset hvor de krænkes."
Det får hende til at lyde som verdens strengeste bibliotekar. Måske var Zubaydahs bøger forsinket?
"Stol på os", sagde CIA, som de sagde til JFK.
Ray McGovern viser os, hvad en rigtig borger gør, ved at vise sin dybe bekymring for os alle og for de sande værdier, der gør vores liv levedygtige og sikre. Han handler i den lange tradition af sandhedsfortællere som Gandhi, MLK, Mandela, Berrigan-brødrene og så mange andre. Disse åndelige helte, der udfordrer de kriminelle ved magten, er vores virkelige håb, ikke sychofanterne, der tjener de rige og magtfulde i kongressen. Disse tudser vil gøre, som de bliver fortalt af deres milliardærsponsorer.
Meget sandt; håbet ligger i de modige moralske tænkere, aldrig i de opportunistiske agenter.
Helt enig, tak mike k...
Det er så sandt, med sin pension fra 27 år i CIA kunne han leve et nemt liv, tage på fisketur, rejse, læse, you name it, men hans bekymringer er uselviske og indbegrebet af, hvad den egentlige definition af 'patriotisme' er. handler om at kæmpe for at gøre sandheden kendt, for uden den er der ingen reel frihed.
Det er på RT, hvor jeg kommer til at se og høre ham, ikke på vores almindelige medier, han vil ikke være på ABC, NBC, CNN som kommentator eller Russia Maddow Show på MSDNC.
Det samme gælder for et andet RT-shows 'on Contact'-vært Chris Hedges og andre stemmer, der er blokeret fra virksomhedens medier.
Vær modig, Ray. Du er i godt selskab (Thoreau, Ghandi, Dr. King, Rosa Parks, for blot at nævne nogle få).
Jeg ved kun, at der i min sikkerhedsuddannelse (jeg HADER branchen) er to (basale) fagtyper under en anholdelse. De kompatible og ikke-kompatible. Og det samarbejdsvillige emne skal IKKE ligne Ray McGovern på ovenstående billede. Jeg går ud fra, at Ray ikke aktivt gjorde modstand mod hans anholdelse. Hvis det er tilfældet, så er der ingen måde, han skulle være endt på jorden med skulderen forskudt.
der er ikke noget USA mere, det er en zionistkoloni...de får alt fra massive skattelettelser til massive afpresningsbetalinger...
vedrørende mccain
En kristen præsts råd til John McCain, når han står over for helvedes porte
"Senator, bekymre dig ikke om, hvorvidt Donald Trump deltager i din begravelse eller ej. Bekymre dig om evigheden i enten Guds rige eller i helvede."
Senator, en god luthersk præst prædiker lov og evangelium. Her er din situation med hensyn til din jordiske præstation under Guds Lov: I livet dræbte og sårede du snesevis af dine skibskammerater på USS Forrestal 'Wet Starting' dit A-4-fly i et bevidst forsøg på at stå på tribune. Din admiralfar dækkede over det, da han foretog Israels bevidste angreb på USS Liberty, som dræbte og sårede snesevis af amerikanere.
Du forrådte dine POW-kolleger i Hanoi, ikke under tortur, som Empire Media antyder, men for et gæsteværelse og morgenkaffe ifølge cellekammerater. Jeg har selv interviewet flere af dem. Din rigtige præstation ville så give dig navnet Songbird. Det er et navn, der har stået fast i dine kammeraters livlige minder alle disse årtier senere. Som i USS Forrestal-tragedien, ville du unddrage dig en militærdomstol og en uundgåelig krigsret og uærbar udskrivning på grund af din fars magt og indflydelse i den amerikanske flådeelites indre helligdomme og den hemmelige bistand fra USA's præsident.
Du blev skilt fra din første kone, da hun var syg, for at gifte dig med en rig kvinde, der finansierede din politiske karriere. Hun fik sine penge fra sin far, Jim Hensley, en taskemand for Meyer Lansky Israeli Crime Syndicate.
Nå, det burde være nok til at få ham gennem portene, forudsat at Himlen er en zionistisk operation for at kontrollere goyer.
Godt sagt mærkelig! Den virkelige historie om vores "krigshelt".
AMEN
Jeg troede, at jeg havde hørt det hele, indtil Miss Haspel sagde "CIA vil ikke torturere igen" Tortur har været en af CIA's vigtigste hoveder siden starten. Man kan ikke stole på denne kvinde.
Moralsk kompas hos CIA minder mig om den mest slående scene i min fysik på gymnasiet. Vores lærer blev afløst af en praktikant, der netop er færdiguddannet, og hun var meget begejstret for eksperimenter. I en af dem lavede vi en spole af tråd, og placerede den ved siden af et kompas. Efter at have lukket kredsløbet med et batteri, skulle kompasset ifølge lærebogen nødvendigvis dreje. Se https://www.youtube.com/watch?v=6tG9fY0WX3U
Ak, nålen læste ikke lærebogen (de siger jeg skulle vende, men hvor?) og i stedet begyndte den at vende rundt og rundt; udbrød pige-læreren "Den stakkels nål blev totalt forvirret!".
"Du er uden tvivl den mest kvalificerede person, præsidenten kunne vælge til at lede CIA og den mest forberedte kandidat i agenturets 70-årige historie."
Hvis det er sandt (hvilket jeg ikke ser nogen grund til at betvivle), burde det være tilstrækkeligt grundlag for tiltale og sandsynlig fængsling. Kun en kynisk, nådesløs, hærdet kriminel kunne opfylde disse kriterier.
Kære Tom: Frøken Haspel passer godt ind som en kynisk, nådesløs og forhærdet kriminel. Det er hovedårsagen til, at hun kan blive certificeret.
Jeg spekulerer på, hvad hendes børn har at sige om hendes disciplinære stil. Måske forsvandt de i Thailand.
Jeg håber, Mr. McGovern er okay. Han er en meget modig mand til at stå frem og gøre, hvad han gjorde.
Selvom fru Haspel ser ud til at kunne være byens bibliotekar, må hun være et forbandet monster for at komme til den stilling, hun kæmper om, ellers ville Deep State ikke have stillet hende op som kandidat.
Med hensyn til John McCain kan jeg kun sige, at det er ærgerligt, at vietnameserne ikke afsluttede ham på det tidspunkt! Vi formodes at tro, at dette krigshærgende dyr har en særlig foragt for tortur, når han ikke ville tænke to gange på at bombe en fremmed by væk fra kortet, og dræbe tusindvis af mænd, kvinder og børn?
"Intet af dette lover godt for nationen." Det er desværre ikke noget nyt. Bare husk Hoover, Dulles, Mueller, Comey, attentater, kup, falske flag, Russiagate, Edward Snowden, Julian Assange...det springer ikke et beat over.
Hans tid i Hanoi Hilton hjemsøger ham stadig. Hvis ikke for den personlige oplevelse, er jeg ikke i tvivl om, at han ville være "ombord".
Du har så ret. Det viser bare, at de fleste mennesker har ringe empati for andre, medmindre de, eller nogen tæt på dem, bliver påvirket. Jeg undrer mig over, hvorfor det er det.
Nancy, er du sikker på, at det er sandt, at "de fleste mennesker" ikke har nogen empati...?
Mangel på empati er psykopati og narcissisme. "De fleste" af os er ingen af dem. "De fleste" mennesker er empatiske og har samvittighed. Cui Bono? Hvem gavner det, hvis vi forledes til at antage, at de fleste ikke har empati og samvittighed???
Jeg tror, at det, Nancy henviser til, er, at de fleste mennesker ser tv og nyheder som noget abstrakt. Vi er oversvømmet med vold som "underholdning" til det punkt, hvor folk ser det abstrakt, selv når det er nyheder. Neil Postman fra NYU taler lidt om dette i sin bog "Amusing Ourselves to Death". Medmindre oplevelsen er personlig og udlevet, har folk lært at distancere sig følelsesmæssigt. Det er en af måderne, hvorpå krigsmaskinen overlever.
”Når folk frygter deres regering, er der tyranni; når regeringen frygter folket, er der frihed”.
– Thomas Jefferson (som sandsynligvis selv ville være i Guantanamo, hvis han var i live i dag)
'Haspel hævdede at have et "stærkt moralsk kompas"'.
En dyrisk amerikansk neologisme, som i bund og grund betyder, at personen ikke har nogen moral. Kun en person uden retningssans har brug for et kompas for at finde rundt i et velkendt kvarter.
Præcis som enhver organisation med et "etisk departement" mener, at etik er et amt ved siden af Thuffolk, og ethvert land med et "retsministerium" har ingen retfærdighed.
Jeg vil huske den, efter at have set relateret korruption i Massachusetts hovedsageligt i Essex og Suffolk amter.
Det ser ud til, at Thuffolk konsulterer afdelingen for Etik.
Her er en anden:
En guvernør i Massachusetts, der var plaget af vrede over sit standpunkt mod homoseksuelles rettigheder, blev trøstet af sin sekretær.
"Nå, nogle gode nyheder! Du er nu den tredje guvernør, der har fået en by opkaldt efter sig!”
"Virkelig? det er overraskende."
"Ja, vi har nu byerne Everett, Gardner og Athol!"
"Jeg spekulerer på, om det var det, han så, da han sagde, at vi skulle se fremad og ikke bagud?"
Gode råd uanset – for noget vinder helt sikkert på os.
"Jeg tror, du vil finde mig som en typisk middelklasse-amerikaner," sagde hun i sin åbningserklæring.
Sandsynligvis sandt. hvilket betyder, at hun ikke ville være ligeglad, hvis hun så en bunke døde kroppe tusinde fod høje – så længe de var "udlændinge".
Tak Ray og Joe. Jeg håber ikke, at Ray blev for ophidset. Han bliver lidt lang i tanden til brydning.
Skrækhistorierne ser bare ud til at blive værre og værre. Obama blæste det stort, da han undlod at retsforfølge torturerne og løgnerne, der bragte os Irak-krigen. I stedet blev han blot endnu en "krigsforbryder". Retsstaten er fuldstændig død. Jeg spekulerer på, om det var det, han så, da han sagde, at vi skulle se fremad og ikke bagud?
Skip Scott - "Retsstaten er fuldstændig død." Den linje er virkelig alt, hvad du behøver at vide.
Jeg kan ikke huske et tidspunkt, hvor retsstaten var i live. i hvert fald ikke for den kriminelle i det hvide hus.