Bliver en torturist CIA-direktør?

Aktier

Gina Haspel står over for en bekræftelseshøring på onsdag for at blive CIA-direktør på trods af hendes rekord for at støtte tortur, som selv Pentagon indrømmede ikke virker, siger Ray McGovern.

Af Ray McGovern Specielt for Consortium News

Senatets efterretningskomité skal onsdag beslutte, om de vil anbefale, at Gina Haspel bekræftes som direktør for Central Intelligence Agency. Sindet bobler.

Det er ingen hemmelighed, at Haspel overvågede tortur af fanger, herunder vandboarding, på en CIA-base i Thailand. Nonprofit National Security Archive, der har til huse på George Washington University, rapporterer, at Haspel senere udarbejdede et kabel, der beordrede ødelæggelsen af ​​snesevis af videobånd af tortursessioner, inklusive nogle fra før hendes ankomst. Haspel hjalp også med at give gentagne løgne om den formodede effektivitet af tortur til CIA-overordnede, Kongressen og to præsidenter.

Så hvordan tror præsident Donald Trump, at han kan få denne nominering godkendt? Det er en trist historie. Meningsmålinger viser, at de fleste amerikanere, inklusive katolikker, er blevet overbevist af Hollywood-film og tv-serier, andre medier og Trump selv om, at tortur virker. "Absolut, jeg føler, det virker," sagde Trump til ABC News i januar 2017. 

I betragtning af den utilitaristiske tone, der dominerer diskussionen, vil jeg først tage fat på, om der er nogen beviser for, at tortur "virker", og derefter kommentere tendensen til at tvetydige - på hvad man kan kalde en jesutisk måde - om torturens moral. Jeg må dog på forhånd påpege, at den civiliserede verden for længst har besluttet, at tortur i sig selv er ond: altid forkert. Det er selvfølgelig også imod international og national lovgivning. Men tortur er ikke forkert, fordi det er ulovligt. Det er omvendt. Tortur er ulovligt, fordi det simpelthen er forkert - altid.

At tvinge falsk 'intelligens'

Powells modbydelige opvisning.

Den 6. september 2006 valgte general John Kimmons, dengang hærens vicestabschef for efterretningstjenester, at tage dette spørgsmål op offentligt på en Pentagon-pressekonference blot en time før han vidste, at præsident George W. Bush offentligt ville hylde dyderne. af torturmetoder, der blev kendt som "forbedrede forhørsteknikker." Gen.l. Kimmons sagde: "Ingen god intelligens kommer fra misbrug. Det tror jeg historien fortæller os. Jeg tror, ​​de empiriske beviser fra de sidste fem år - hårde år - fortæller os det."

Her er dog undtagelsen: Tortur kan "fungere" som en charme, når forhørsledere får besked på at tvinge falske "efterretninger", som for eksempel kan bruges til at starte en krig.

Hærens oberst Lawrence Wilkerson, som var stabschef for udenrigsminister Colin Powell, har forklaret, hvordan hans chef blev fanget i mus af CIA-direktør George Tenet og hans stedfortræder John McLaughlin som oberst Wilkerson var ved at lægge sidste hånd på sekretær Powells misforståede tale om Irak til FN's Sikkerhedsråd den 5. februar 2003. Mr. Tenet brugte oplysninger, han vidste var fra tortur til at vildlede Powell til at hævdede, at der var en "uhyggelig forbindelse" mellem Saddam Hussein og al-Qaeda.

Ifølge oberst Wilkerson fortalte Tenet ikke Powell, at denne "efterretninger" kom fra en kilde, Ibn Shayk al-Libi, som var blevet "overgivet" til og vandtættet af egyptisk efterretningstjeneste. Defense Intelligence Agency havde officielt erklæret det upålidelige, hvad al-Libi havde sagt, men Tenet fortalte det aldrig til Powell. Al-Libi trak sig derefter mindre end et år senere og indrømmede, at han opdigtede historien om Saddam og al-Qaeda for at stoppe torturen.

'Indre ondskab'

De af os, der deltog i jesuittiske institutioner for årtier siden, blev lært, at der var en moralsk kategori kaldet "iboende ondskab" - handlinger, der altid var forkerte, inklusive voldtægt, slaveri og tortur. På mit alma mater Fordham University ser det desværre ud til, at tortur er gledet ud af den veldefinerede moralske kategori til en "grå verden". 

Kontrovers på Rose Hill.

I foråret 2012 modsatte dimitterende seniorer, der var opmærksomme på Homeland Security Advisor (og senere CIA-chef) John Brennans ternede karriere, kraftigt beslutningen fra Fordhams præsident, Joseph M. McShane, SJ, om at invitere Brennan, som dimitterede fra Fordham College i 1977, at holde universitetets begyndelsesadresse på Bronx-campus og blive tildelt - af alle ting - en doktorgrad i humane bogstaver, æressag. Brennan var allerede registreret for at forsvare "ekstraordinær overførsel", hemmelige fængsler i udlandet og "forbedrede forhørsteknikker."

Mange Fordham-studerende så skandale i, at de voldelige politikker, Brennan forfægtede, stod i skarp kontrast til de principper, som Fordham University skulle stå for som et katolsk jesuittuniversitet. Scott McDonald, en afgangs senior, bad om at mødes med præsident McShane for at diskutere disse bekymringer, men Brennan forblev som begyndelsestaler. McDonald forlod mødet og spekulerede på, om moralteologerne i Fordham nu betragtede tortur som en "gråzone".

Sidste år hædrede Fordham igen Brennan ved at udnævne ham til en fremtrædende fellow for global sikkerhed ved skolens Center for National Sikkerhed. Og Brennan har støttet Haspel-nomineringen.

Jeg føler alt dette på et dybt personligt plan. Ikke alene har jeg været en stolt Fordham Ram siden 1953, men endnu vigtigere, vi har ni børnebørn, hvoraf syv endnu ikke har valgt deres college. Det gør mig meget ondt ikke at kunne anbefale min alma mater.

Ray McGovern udarbejdede oprindeligt denne artikel på opfordring fra jesuiterbladet, Amerika. Det blev cirkuleret internt, men derefter udeladt til offentliggørelse.

Ray McGovern arbejder med Tell the Word, en udgivelsesgren af ​​den økumeniske Frelsers Kirke i det indre af Washington, DC. Som Fordham-alumne tilbragte han 27 år som CIA-analytiker, fra Kennedy-administrationen til den første Bush-administration. Han har et certifikat i teologiske studier fra Georgetown og er uddannet fra Harvard Business Schools Advanced Management Program.

65 kommentarer til “Bliver en torturist CIA-direktør?"

  1. Tom
    May 15, 2018 på 17: 17

    To demokrater siger nu, at de vil stemme for at bekræfte Haspel. Hvorfor? Fordi de er bange for at blive stemplet som værende "bløde over for terrorister". Det gør ikke noget, at hun begik krigsforbrydelser og burde arresteres og retsforfølges. Alle, der stemmer for at bekræfte, er bange for CIA. Deres personlige magt kommer først.

    Så det ser ud til, at McGovern tager fejl.

  2. Ernest Martinson
    May 13, 2018 på 06: 56

    I betragtning af hvad der er kendt om CIA's tortur, regimeskifte, attentat og dronedød; tortur og ødelægger af videobånd Bloody Gina synes at være naturligt at afslutte en karriere i den hemmelighedsfulde CIA som dens djævelske direktør.

  3. Mary
    May 12, 2018 på 05: 38

    Ray McGoverns ven, Craig Murray, tidligere Storbritanniens ambassadør i Usbekistan, skrev om det modbydelige angreb på hr. McGovern og kapitolernes mandskab.

    En halv million pund af skatteydernes penge redder kriminelle Jack Straw og Sir Mark Allen
    https://www.craigmurray.org.uk/archives/2018/05/half-a-million-pounds-of-taxpayers-money-bails-out-criminals-jack-straw-and-sir-mark-allen/

    "Hvor loven slutter, begynder tyranni". John Locke 1632-1704

    Er der nogen nyheder om hr. McGoverns tilstand? Vi forstår, at hans skulder var skadet. Hvor er det skammeligt, at en 78-årig mand blev mishandlet på denne måde.

  4. May 11, 2018 på 22: 13

    Nej, en torturist bør ikke blive chef for CIA.

  5. Mærke
    May 11, 2018 på 16: 11

    Hej stråle

    Jeg er selv en stolt jesuiter-alumne, og med dig hele vejen om Haspel og tortur, men skal katolikker, og især jesuitter, være mere afvisende end andre over for det? Ledede jesuitterne ikke inkvisitionen?

  6. Heidi Reidell
    May 11, 2018 på 14: 34

    Jeg er så ked af, at du blev misbrugt af captiol-politiet, da du forsøgte at sige din fred. Ville du have fået lov til at distribuere kopier af denne artikel til de fremmødte ved døren?

  7. Luba
    May 11, 2018 på 11: 24

    Respekt til Dem Sir for Deres tapperhed og moralske integritet!

  8. May 11, 2018 på 07: 34

    Ja

  9. Jan Lolling
    May 11, 2018 på 03: 43

    Jeg beundrer Ray for hans mod. Han siger bare ting ud, som kan have ret barske konsekvenser for ham. Han oparbejder sin fortid og arbejder for en bedre verden. Tak dag!

  10. Frihed_først
    May 10, 2018 på 23: 18

    Mr. McGovern – Tak fordi du sagde noget. Jeg husker for et par årtier siden, da de amerikanske medier havde journalister, der ikke var bange for at stille spørgsmålstegn ved regeringens politikker, og alle commie-reportere og politikere blev skrevet op. Nu er det omvendt!

  11. Tom
    May 9, 2018 på 20: 58

    Så ham i morges på CNN blive smidt ud og arresteret ved Haspels høring. Jeg begyndte faktisk at klappe, da jeg gjorde det. I den virkelige journalistiske verden er dette nu blevet en del af historien. To demonstranter blev fjernet. Bortset fra RT og Vice, vil INGEN andre røre ved dette.

    I mellemtiden vil ikke en senator sige tortur. Hvorfor? For hvis du gør det, vil folk se dig som svag i forhold til "terrorisme" og stemme dig fra et job?

    • Spring Edwards over
      May 10, 2018 på 18: 38

      Der er én måde at begynde at sortere alt dette på, og det er at stille de mennesker, der er involveret i overførslen til tortursteder, dem, der udfører torturen, og dem, der giver tilladelse til torturen (til højeste regeringsniveau) for retten for Internationalen Straffedomstol

  12. Evangelist
    May 9, 2018 på 19: 57

    Ray,

    Den 7. maj skrev jeg til dig: "Lad os se, hvad fru Haspel har at sige."

    For fanden, det var vist ikke et særlig godt råd.

    Nå, vi håber, at du hurtigt kommer dig over virkningerne af den idiotiske håndtering, som gorillaerne gav dig.

    PS
    Det er svært at holde trit med de politiske ændringer i vores nuværende lune-okrati, men som jeg forstår, for ikke at modstå anholdelse i henhold til dagens regler skal du flyde støder op til taljen højt for enden af ​​din håndjernsbinding, og være forsigtig med ikke at pull, som kunne fortolkes forsøg på at flygte...

  13. FredMc
    May 9, 2018 på 16: 23

    Hej stråle

    Jeg har lige set dig på TV blive smidt ud af Senatets høring om Gina Haspel. GODT FOR DIG! Hvis bare flere havde dit mod og moralske integritet!

    • andrew israel
      May 9, 2018 på 16: 27

      Hatten af ​​for dig Ray.

  14. nikto
    May 9, 2018 på 12: 37

    Whoa !!

    Var det Ray McGovern, der lige blev hevet ud af Haspel-høringen omkring middagstid, Eastern Time (og blev manipuleret i processen) efter at have afbrudt og råbt et spørgsmål eller en indvending (det var ikke tydeligt at høre på CNN-dækningen?

    Det lignede ham bestemt.

    Naturligvis anerkendte netværket ikke engang afbrydelsen, og kommentatorerne forblev tavse uden kommentarer under afbrydelsen.

    Er nødt til at vente på bekræftelse af dette, men jeg tror, ​​det var RM.

    • Karenvista
      May 9, 2018 på 18: 41

      Ja, det var. Det så jeg også. Han kæmper stadig for os!

    • Ivan Glasnos
      May 11, 2018 på 20: 28

      Mainstream nyheder og politik, selskaber og erhvervsliv, religioner, deres behandling af sandheden er ligesom tv-netværkets forbud mod at vise nogen tilskuer eller hooligan, der går ind på banen under en sportsbegivenhed, for kameraet: de viser det ikke.
      Sandhed og frihed og demokrati er så vigtige og dyrebare, at de skal beskyttes mod masserne. Målene retfærdiggør altid midlerne for fascisterne.

  15. Engageret skeptisk
    May 9, 2018 på 11: 32

    Så folk tror, ​​at tortur virker, uden nogen beviser, der understøtter den tro. OK, så gør det tortur til et "trosbaseret initiativ", ikke?

    • nikto
      May 9, 2018 på 12: 43

      Tilsyneladende, ifølge Haspels vidnesbyrd, virker tortur ikke, bortset fra at det gør (hun sagde, at de fik værdifuld information fra det, selv troede, at det ikke virker). WTF????

      Tal om at have det begge veje.

      Kan du forestille dig en almindelig "ikke-elite" person, der afgiver et så åbenlyst 2-faced vidnesbyrd i en retssal? Dommeren ville true dig eller mig med fængsel for at give et sådant selvtjenstgørende BS-svar og ville kræve et klart svar, uanset hvad.

      Men det er fordi almindelige mennesker som dig og mig ikke er begunstigede og privilegerede
      af den høje og mægtige. Spøgelser som Haspel vil altid slippe af sted med alt,
      uanset hvad.

      • Spring Edwards over
        May 10, 2018 på 18: 41

        Det er kun fordi "vi folket" tillader det.

  16. John Tipre
    May 9, 2018 på 03: 33

    Hvis de unge ville lede (og nogle lede som fortalt ovenfor), kan "lederne" følge efter. Når jesuitter og andre ignorerer værdier og tager den neoliberale, imperiale pragmatismes dunkle lygte op, ødelægger katolicismen som en værdsat institution kristne værdier og efterlader mange forvirrede.

  17. tsisageya
    May 8, 2018 på 15: 42

    Colin Powell er intet andet end en hore. Hold kæft, røvhul.

  18. tsisageya
    May 8, 2018 på 15: 33

    Og lad os ikke glemme, at vi alle står på stjålet, folkemorderisk grund. Mens vi taler.

  19. tsisageya
    May 8, 2018 på 15: 30

    Tortur, af USA, blev indrømmet for flere år siden. Jeg husker. Jeg hadede det dengang, og jeg hader det nu.

    Tilsyneladende er det lige meget, hvem præsidenten er.

    • tsisageya
      May 8, 2018 på 15: 39

      Hvad betyder noget er Israel?

      Skal den amerikanske regering bukke under for Israel? Stop det. Det er bare ulækkert.

  20. Ross Worthington
    May 8, 2018 på 09: 43

    "Den rekord, som vi dømmer disse tiltalte på i dag, er
    den rekord, som historien vil dømme os på i morgen. At bestå
    disse tiltalte en forgiftet kalk er at sætte den til vores egen
    også læberne."
    Dommer Robert Jackson - Nürnberg

  21. May 8, 2018 på 09: 25

    Ja, det var en god artikel, Abe. Dette land er i en meget, meget trist tilstand. Det er ikke underligt, at internationale meningsmålinger sætter USA som den største trussel mod verdensfreden i dag. Tortur er institutionaliseret sadisme, som en kommentator godt sagde, og der er en rede af modbydelige hugorme i Korruptionsdistriktet, som Realist og Sam sagde. Jeg vil kalde mine senatorer, begge der modsatte Pompeo (forgæves) for at modsætte sig Haspel, for hvad det er værd, så slemt er det...

    • Jose
      May 8, 2018 på 11: 23

      Godt skarpt indlæg. Jessika, mediter venligst et øjeblik over følgende: Hvad skal man forstå om amerikansk moralfølelse og forpligtelse til loven, når en velkendt torturist bliver nomineret til at lede CIA? Eller sagt anderledes, hvorfor amerikanerne ikke er oppe i våben om denne kandidat? Apati nogen?

  22. Kalen
    May 8, 2018 på 08: 40

    Med al respekt, hvem er mere kvalificeret til selv at lede CIA-institution for mord, bedrag, spionage, løgn og tortur som den øverste torturist.

    Det er vanvid, hvad taler I om? Hvis du tror, ​​at hvis søster Teresa af Calcuta ville lede CIA, ville det have været OK, eller det ville løse det?

    AFSKAF CIA STRAKS det har ingen rolle eller nogen værdi i det civiliserede samfund overhovedet, det er vederstyggelighed for menneskeheden.

    For så vidt angår selve tortur, er det bevist, at det er ubrugeligt ineffektivt for så vidt angår det direkte genstand for tortur, og da GESTAPO, KGB og CIA allerede har bevist, at det let kan besejres uden nogen form for handlingsværdi overhovedet, da 99 % af handlingsegnet information, de opnåede ved manipulation og tvang af emnet ikke via tortur, der kun anstifter raseri og forvirring, den resterende 1% af efterretninger opnået fra familiemedlemmer, samarbejdspartnere ubevidst eller som ønsker at stoppe tortur.

    En ting, der viste sig at være "nyttig" til tortur, var at skræmme dem, der overværer tortur, da tilskuere ikke direkte truer, da fantasien er større end virkeligheden, og derfor er den blotte trussel, muligheden for tortur, hvad der er mere effektivt til at påvirke folks handlinger, og hvad der inducerer samarbejde i efterretningsområdet sammenkomster.

    • Jose
      May 8, 2018 på 11: 34

      Du har meget gode pointer her. Allen, tænk på følgende selvmodsigelse: denne torturist, hvis den blev taget i ed, ville være nødt til at sværge under ed for at adlyde og overholde den amerikanske forfatning: hvordan passer tortur- og ulovlige overgivelsesprogrammer, som savner Gaspel var aktive deltagere, ind i eden - tager? På en måde har denne kandidat et omfattende CV, når det kommer til tortur og tildækning. Men juridisk set er hun groft ukvalificeret. Gud hjælper os alle.

  23. Sam F
    May 8, 2018 på 05: 39

    Mens tortur altid har den uigendrivelige akademiske sag (hvor tusinder ellers dør) til at føre os til den glatte skråning til tyranni, er McGovern-gendrivelsen bedst, at den kendte dårlige al-Libi "intel", tvunget af egyptisk efterretningstjeneste, blev brugt af Tenet til at bedrage Powell ind i Irakkrigen Anden. Så vi glider ned ad den skråning, før vi når toppen, en sisyfisk opgave med et forkert mål. I tortur som i erhvervslivet giver tvang falske aftaler og ikke brugbare resultater. Kun fornuftens og retfærdighedens kræfter kan være legitime.

    Hvis vi skal flytte Sisyphus' kampesten op ad en svær skråning, så lad os vælge værdifulde mål, som VIPS har gjort. Camus' essay The Myth of Sisyphus konkluderer "Kampen i sig selv ... er nok til at fylde en mands hjerte. Man må forestille sig Sisyfos lykkelig.” Jeg forestiller mig, at der på toppen er et frugtbart højland af menneskeligt potentiale snarere end den uholdbare golde top af personlig herlighed. Jeg nominerer Ray McGovern til at lede Fordham, hvis det ikke er en glidebane til trivielle opgaver.

  24. Rob Jones
    May 8, 2018 på 03: 58

    Tortur er ikke kun umoralsk, men et tegn på sindssyge. Sadisme, for at være præcis. En regeringspolitik med tortur af et menneske er kun at institutionalisere sadistisk adfærd. Meget ligesom pornografi, som er kommercialiseringen af ​​en mental defekt, går tortur hånd i hånd med en form for sociopatie, der bøjer en nations ressourcer for at tjene en appetit på magt over andre, mindre heldige mennesker. Ligesom det onde barn, der trækker benene fra edderkopper eller taber en mursten på en kats hoved, er gerningsmændene til torturhandlinger afhængige af en groft overlegen evne til at nægte enhver flugt eller undgåelse for offeret. Chok og ærefrygt, der taber tonsvis af sprængstoffer på Bagdad, forstærket med det narcissistiske brændstof fra live video-udsendelse over CNN, for eksempel. Eller at have ubegrænset adgang til grupper af bøller for at lænke offeret til en sengeramme og påføre elektrisk stød, en forskel i form, men den samme sygdom. Ingen grund til at opregne de grusomme metoder her undtagen for at illustrere den fordærvede nydelse af torturister, der ser ud til at påkalde sig terror i den nationale sikkerheds navn, men i virkeligheden udnytter muligheden for at fodre deres begær - begge direkte af bøllerne i lokalet samt af fuldmægtige embedsmænd, der lader som om, de samler nyttig information, mens de nyder deres magt til at få andre til at lide, som underholdning. Obsessiv afhængighed, endda.

    Hvorfor skulle CIA bøvle med tortur? De kan simpelthen opfinde deres historier og stille fabrikeret sikkerhed til støtte for deres anbefalinger, ikke? Måske kan et stærkt forhør retfærdiggøres, hvis der er en reel, overhængende trussel. Ellers er det bare at fodre udyret.

    Den klareste og mest nærværende fare for USA er ikke en sky af russiske faldskærmstropper, der lander på Mall eller Kims atomvåben, der rammer Hollywood, men beboerne i bygningen i den østlige ende af Mall, som handler med magten for at føre en blodig krig for profit.

    Efter min mening bør vi overveje tanken om, at ødelæggelsen af ​​videobånd tjente det alternative formål at dække over ikke kun beviserne for tortur, men også beviserne for, at den såkaldte efterretningstjeneste tydeligvis blev tvunget af brutal magt. Fru Haspell burde sammen med sine kohorter sidde i fængsel.

    • John Wilson
      May 8, 2018 på 04: 25

      Nå, Rob, En klar og overhængende trussel, så tortur er berettiget? Hvem bestemmer, hvad en klar trussel er, og over for hvem retfærdiggør de denne trussel. Når først du går ned ad den vej, at der er nogle tilfælde, hvor tortur kan være passende, har du tabt argumentet.

    • mike k
      May 8, 2018 på 06: 42

      Ja. De værste blandt os – umoralske, sadistiske, bøller – har taget kontrol over samfundet og søger at dominere verden. De af os, der længes efter en verden af ​​kærlighed, deling og skønhed, må finde en måde at fortrænge dem fra deres magtpositioner.

    • Spring Edwards over
      May 10, 2018 på 18: 49

      Dette skal gentages igen og igen og igen: "Ms. Haspell burde sammen med sine kohorter være i fængsel."

  25. May 8, 2018 på 03: 22

    En enorm faktor udeladt af "tortur"-debatten er det faktum, at enhver fange har ret til at forblive tavs. I henhold til vores egen forfatning tildeles den ret til kriminelle tiltalte. Og i henhold til Genève-konventionerne er det eneste, enhver fange er forpligtet til at afsløre, navn, rang, servicenummer og kontaktoplysninger for at modtage post.

    Når vi går ind i det amerikanske militær, helt ned til den ringeste hvervede mand, bliver vi underlagt og uddannet om General Order No. 1, først udstedt af præsident Eisenhower, som beordrer os til ikke at videregive nogen anden information, hvis vi bliver taget til fange. Derfor virker det besynderligt at antyde, at CIA har så få militærveteraner, at dets torturister ikke var klar over den ret.

    Selvom tortur i sig selv er ond, er følelsen af ​​ret til information i fangens hoved det sted, hvor grænsen for ulovlighed først blev overskredet. Som fastlagt i artikel 2 i konventionen mod tortur og anden grusom, umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf, som trådte i kraft den 26. juni 1987 efter ratificering af USA:

    "2. Ingen usædvanlige omstændigheder overhovedet, hvad enten det er en krigstilstand eller en krigstrussel, intern politisk ustabilitet eller nogen anden offentlig nødsituation, kan påberåbes som begrundelse for tortur.

    "3. En ordre fra en overordnet embedsmand eller en offentlig myndighed kan ikke påberåbes som begrundelse for tortur."

    Der er intet vagt eller tvetydigt ved den pågældende lov. Tortur er ALTID forbudt, og det er en krigsforbrydelse.

    • Sam F
      May 8, 2018 på 04: 57

      Interessant, at USA underskrev Genève-konventionerne, men vedtog en lov for at militært angribe Haag, hvis dets borgere blev retsforfulgt. Alligevel bruger vi NATO primært til at omgå vores forfatningsmæssige begrænsning af militær magt for at afvise invasioner og undertrykke oprør. NATO-traktaten bør genforhandles som rent defensiv.

      Den bedste tjeneste, nogen nation kunne gøre for verden, ville være at retsforfølge amerikanske krigsmagere og vove USA til at angribe Haag. Det ville være et vendepunkt i verdens forståelse af USA, ethvert offer værd.

    • mike k
      May 8, 2018 på 06: 45

      Fremragende pointer.

    • mike k
      May 8, 2018 på 06: 53

      God kommentar. Problemet er, at USA er en slyngel kriminel virksomhed, der håner alle love og begrænsninger for dets adfærd. Først skal USA arresteres, og der er problemet – det vil modstå anholdelse med sin enorme hær og ødelægge de arresterende betjente. Hvordan man detroniserer oligarkerne bag Deep State er vores grundlæggende problem, hvis vi ønsker fred og en verden, hvor love er retfærdige og adlydes.

  26. Abby
    May 8, 2018 på 03: 04

    En ting, jeg ved, er, at hvis præsident Obama havde opretholdt retsstatsprincippet, ville Gina ikke stå over for en bekræftelseshøring, men kan allerede være blevet dømt og dømt. Dækningen, som Bush-administrationens juridiske rådgivere gav, ændrede ikke reglerne i dette land eller internationale love. Han havde en edsvoren pligt til at sigte enhver, der brød loven, men den eneste person, der kom i fængsel, var John Kiriaku (sp), som var whistleblower. Bush-administrationen frafaldt anklagerne mod ham, fordi de ikke fandt beviser. Efter Obama blev præsident, rejste han dog anklager mod ham igen og brugte to år på at retsforfølge ham.

    Gina Haspel og de andre, der begik tortur, lagde en plet på landet, der allerede var plettet af årtiers krigsforbrydelser, men at hun nu er blevet udnævnt af Trump, gør bare pletten større!

    • Sam F
      May 8, 2018 på 04: 38

      Ja, sådan en udnævnelse er et pral af tortur og en trussel mod verden, hvilket markerer USA som en tyrann.

  27. JP
    May 8, 2018 på 02: 33

    Vi ved alle, at Bush-administrationerne udtalte Iraks invasions forsvar, "vi handlede på den bedste efterretningstjeneste, der var til rådighed på det tidspunkt." Den kendsgerning, at efterretningerne blev opnået ved hjælp af ufarlige metoder, havde ingen betydning for deres beslutningstagning. Stemmerne, der gav anledning til bekymring, blev hurtigt minimeret og tilsidesat i en såret nations rasende kapløb om hævn efter 9/11. De millioner af liv, der er gået tabt og ødelagt i Mellemøsten som følge af disse skæbnesvangre beslutninger om mangelfulde efterretninger, udgør blod på hænderne på dem, der gjorde det muligt for politikerne at komme videre med deres egensindige planer. Nutidens politikere fremmer disse enablers til højere stillinger. Godt arbejde Brownie!

  28. May 8, 2018 på 01: 48

    Mit forslag er, at Gina Haspel trækker sit navn tilbage eller får det trukket tilbage af præsident Donald Trump, som jeg vil bemærke, at han for nylig har benådet Scooter Libby, og som den næste CIA-direktør Valerie Plame.

    • Spring over Scott
      May 9, 2018 på 07: 44

      Drøm på Mike, fra din mund til Guds ører!

  29. David G.
    May 7, 2018 på 23: 51

    Ok, tortur er dårligt. (South Parks Mr. Mackey: "Tortur er dårligt, m'kay?") Desværre er der alt for mange mennesker derude, som føler sig valideret af det (så længe det ikke sker for dem, selvfølgelig).

    Hvor jeg ville håbe, at vi alle kunne finde fælles fodslag, er, at ødelæggelse af beviser er fuldstændig uacceptabelt, uanset hvor du står på berettigelsen af ​​et givet spørgsmål.

    Obstruktion af retfærdighed er meget i nyhederne på grund af den store mandarin, men bevidst ødelæggelse af uerstattelige beviser såsom videobånd er den ultimative forhindring.

    Selvom hun ikke vil blive retsforfulgt for det, burde ødelæggelse af videoer af CIA-tortur absolut diskvalificere Haspel fra enhver fremtidig regeringsposition af konsekvens.

    • Sam F
      May 8, 2018 på 05: 05

      Ja, en stor faktor i regeringsmisbrug af magt er, at nogle føler sig "valideret" eller bemyndiget af det.
      Af samme grund slutter de sig til bander af alle slags, herunder politiske gruppetænkebander.
      Ødelæggelse af beviser viser, hvordan USA er blevet korrumperet af dem, der afviser dets grundlæggende principper.

  30. inkontinent læser
    May 7, 2018 på 23: 00

    Husk på, at Kongressen havde lidt svært ved at bekræfte Obamas nominerede, John Brennan, antiterror-torturator og chefløgner, som CIA-direktør, i 2013, selvom han var blevet tvunget til at trække sit navn tilbage fra overvejelse for den samme stilling i 2009 på grund af bekymringer om hans støtte til og tæt involvering i programmerne for "forstærket afhøring" og overførsel. (I stedet udnævnte Obama ham til vicenational sikkerhedsrådgiver for Homeland Security og terrorbekæmpelse for at omgå bekræftelsesprocessen). det er, det vil gentage for resten af ​​verden, hvilken slags ledere vi havde, og har, og nation vi er.

    • Spring over Scott
      May 9, 2018 på 07: 43

      Jeg tror på, at Brennan er en stor magtfigur i Deep State. Siden dengang han blev tvunget til at trække sit navn tilbage, er hans magt kun blevet større. Det er blevet sagt af mange, at RussiaGate er "Brennans baby". Trump er ved at lære at holde sig i live i sumpen, og det indebærer dybest set at give afkald på hvert kampagneløfte. Jeg ved ikke, om han er blevet tvunget til det her, eller om han havde planlagt det med Adelson og hans lige fra begyndelsen, men bast**d'erne vinder.

  31. Sam F
    May 7, 2018 på 21: 38

    Der er sjældne akademiske tilfælde, hvor man ville være bekymret for relative ofre på den ene eller den anden måde.
    De samme bekymringer bør gælde for alle krigsofre, selv oppositionskombattanter, for det meste tvunget eller bedraget.
    Hvis vi er imod tortur, må vi stoppe krigsmagere.

    Årsagerne til amerikanske krige er primært:
    1. Tyranners behov for en fjende til at kræve magt som beskyttere og anklage deres moralske overordnede for illoyalitet;
    2. Demokratiets korruption af økonomisk magt, der tillader MIC/zionisterne/WallSt at bestikke Kongressen for at starte krige;
    3. Udsigten til nationale gevinster ved ressourcetyveri, primært land i vores tidlige historie, da den seneste indsats mislykkedes.

    Alle sådanne krige er forbudt af forfatningen, idet de begrænser føderale beføjelser til at afvise invasioner og undertrykke opstande, og kan kun være lovlige i henhold til traktater. Grundlæggerne søgte korrekt at undgå udenlandske forviklinger, men NATO er blevet brugt siden Anden Verdenskrig udelukkende af amerikanske krigsmagertyranner.

    Eliminering af amerikansk krigskrig kræver:
    1. Forfatningsændringer for at begrænse finansiering af massemedier og valg til begrænsede individuelle donationer;
    2. Genforhandling af NATO-traktaten for at være rent defensiv, eller dens afvisning;
    3. Foretage udenlandsk militær aktion udelukkende under FN-regi;
    4. Retsforfølgelse af amerikanske krigsforbrydere og korrupte politikere og forbud mod lobbyister;
    5. Overvåge offentlige embedsmænd og deres familier for korruption i løbet af deres liv;
    6. Omlægning af 80 procent af militæret til at bygge infrastruktur i fattige nationer;
    7. Underskrivelse af Rom-traktaten om at underkaste sig ICC jurisdiktion i de fleste spørgsmål.

    At komme dertil kræver:
    1. Executive overhånd til at efterforske og afskedige korrupte embedsmænd, afholde nyvalg osv.;
    2. Infiltrerende militær/efterretningstjeneste/politi/nationalgarde for at nægte håndhævelse af oligarki under oprør;
    3. Starte nye partier, der virkelig repræsenterer medlemmer, og lave koalitioner for at opnå flertal;
    4. Et kollegium for politisk debat til at debattere alle synspunkter om alle spørgsmål og poste kommenterede resuméer;
    5. Boykot af alle militære virksomheder og israelske produkter, fordømmelse af zionister og militarister;
    6. Nægter at tage realkreditlån eller beholde store beløb i banker eller investeringer;
    7. At nægte at se eller betale for massemedier;
    8. Kampagne for udenlandsk afvisning af amerikanske produkter, valuta og NATO.

    • Spring over Scott
      May 9, 2018 på 07: 34

      Wow Sam. Fantastisk liste! Jeg håber, vi kan gøre det en dag, men jeg frygter, at hvis der er nogen genopbygning, vil det ske efter en større katastrofe og udført af en håndfuld overlevende.

    • En CG
      May 10, 2018 på 03: 10

      Medmindre rumvæsner lander på jorden og sætter en pistol mod USA's hoved og siger "gør ovenstående liste ellers..." vil handlingslisten aldrig ske.

      Krige skal brænde sig selv ud, så vi må vente, indtil USA løber tør for penge

  32. Joe Tedesky
    May 7, 2018 på 21: 38

    Om Fordham University Jeg føler med dig Ray, men selvom det vil tjene dig uden lettelse, er Fordham kun en anden af ​​vores amerikanske institutioner, der er gået galt. Som jeg sagde Ray, jeg kan ikke give dig nogen trøst, men jeg kan fortælle dig, som du allerede ved, at Amerika er blevet fanget i en farlig tankegang af den mørkeste slags. Din rigtige stråle, vi amerikanere gennem vores tv- og underholdningsmedier er blevet hjernevasket til at tro på det utrolige, da vold er det produkt, der nydes mest. Mens de fleste amerikanere aldrig vil opleve krigens rædsler, tror de gennem deres at se krig i film og på tv, at de ved noget om det onde håndværk. Disse amerikanere overvejer næsten ikke konsekvenserne af kamp, ​​da de trafikerer deres rene og ret sikre amerikanske samfund. Spørg alligevel en tilfældig amerikaner, hvad de synes om, hvad vi skal gøre mod en fjende, og de svarer dig med et rungende 'bombe dem tilbage til stenalderen'. Hvor kommer dette fra Ray, ja det er bestemt ikke nogen hjælp, når institutioner som Fordham University sætter sig ind i undergangens onde ånder.

    • Joe Tedesky
      May 7, 2018 på 23: 19

      Ray ved nærmere eftertanke, jeg tror, ​​at ved at du repræsenterer Fordham med din moralske samvittighed i dine skrifter, vil jeg tjene tiden godt beæret. Ray, det er lige meget, om vi gamle får det at se, men den dag kommer, hvor de mindre hæderlige får deres dag. Det vil være så, når en helt ny generation af McGovern vender tilbage for at påvirke vores lands og verdens beslutninger om liv eller død.

      Kald mig en drøm, og det er jeg, men efter sådan en hæmmende to måneder for mig i mit liv, da alt det ukendte blev kendt, er jeg nu en fornyet tro på det positive. Det er aldrig let at komme til den rigtige side af tingene, og kun den ikke-valgte lidelse kender den virkelige smerte, den forsøger at opnå store og vidunderlige ting, men ikke desto mindre kan det, vi alle efterlader her, muligvis inspirere en ny generation, der skal komme.

      Det er ikke Fordham University så meget, som det er den nuværende ledelse…. og efter at have været i forretning kan jeg fortælle dig, hvordan det er bedre at vente det ud eller slamme lige igennem det, men ledelser ændrer sig.

      Ray det er ikke tab, fordi du stadig kæmper mod det. En sidste ting Ray, ved din egen vilje til at fortsætte har du fortjent vundet. Joe

  33. Evangelist
    May 7, 2018 på 20: 25

    Lad os se, hvad fru Haspel har at sige: Måske har hun lært af sine erfaringer og fejl.

    Hvis ikke, og hun er bekræftet, vil fru Haspel ikke være noget nyt: Hendes forgængere har alle været torturister og torturfortalere, ikke sandt? Hun er anderledes for, hvis hun ikke har lært og ændret sig, at være fremme og ude af dolk-skabet eller garderoberummet….

  34. Tom
    May 7, 2018 på 20: 23

    Tortur virker aldrig. Hvordan ved jeg det? Fordi jeg er en torturoverlever. På grund af det vil jeg altid have CDD (kompleks dissociativ lidelse, ekstremt svær PTSD). Der er ingen kur. Jeg skal hele tiden holde min vagt oppe, for hvis jeg svigter den, bliver smerten for meget. Andre overlevende fik det til at ske for dem, og desværre dræbte de sig selv.

    Mange gange har jeg været i grupper, hvor de andre taler om, hvor forfærdeligt tortur er, det er ulovligt og virker aldrig. Jeg nævner så, at jeg er en torturoverlever. Øjeblikkeligt ignorerer hele gruppen, hvad jeg lige har sagt. Hvorfor gør de dette?:

    Tortur er noget, der sker for ANDRE LANGT VÆK. Det sker aldrig herhjemme.
    De er hyklere, der siger én ting og gør det stik modsatte.
    Det er bare for underligt. Sig i stedet "forbedrede forhørsteknikker". som jeg kan håndtere.

    Desværre kan have den holdning, at jeg er ligeglad med, hvad du gør. Bare hold de "terrorister" væk fra mig. Tortur dem, dræb dem, gør det langt væk fra mig. Jeg er bogstaveligt talt ligeglad.

    Hvorfor bliver Haspel konfirmeret? Fordi mange demokrater, der et minut siger, at tortur er ondskab, vil bekræfte hende, fordi de er bange for at blive kaldt "svage" over for "terrorister". Det kan de ikke have.

  35. mike k
    May 7, 2018 på 20: 18

    Denne torturdame er ulækker. Trump har omgivet sig med en flok ghouls. Hvad siger det om ham? Fugle af en fjer……….

    • mike k
      May 7, 2018 på 20: 22

      Hold øje med, hvem i kongressen stemmer for at bekræfte denne harpi fra helvede, den vil fortælle dig, hvor mange tortursponsorer, der bor i vores såkaldte regerings "hellige sale".

    • Realist
      May 8, 2018 på 04: 25

      Jeg tror, ​​det også siger meget om den modbydelige rede af hugorme, der befolker regeringen i Washington, for der er ALDRIG mangel på ledige syge til at besætte disse stillinger. Alle på tryk ser ud til at være en krigshærgende neokoner, der er berøvet moral og bare klør efter at starte 3. Verdenskrig, ikke for nogen hæderlig sag eller iboende GODT, for ikke at slå Rusland, Kina, Iran eller Syrien ned, fordi de er brutale ekspansionistiske diktaturer, der er skyldige i udbredt international aggression eller endda intern undertrykkelse (de almindelige raps), men for at udvide den amerikanske POWER, som de føler, de ejer en del af som medlemmer af TEAM.

      Det, der for det meste står om Trump, er, at han enten var en løgner under kampagnen eller er en kujon nu og bange for at modsætte sig de sjakaler, der har kontrol over DC. Jeg kan se, at han ikke ønsker at sætte sit overdådige liv på spil for andre menneskers skyld, men så skulle han ikke have stillet op for kontoret... og vi ville have Low Energy Jeb, Little Marco eller en af ​​de andre klovne fra bilen, der overvåger den samme katastrofale udenrigspolitik. Himlen hjælp os, Joe Biden (ikke Hillary, der har endnu lavere seertal end Trump) leder i øjeblikket i de meget tidlige meningsmålinger og kommer med offentlige udtalelser om, hvad en eksemplarisk senator John McCain har været i løbet af sin karriere. Så der er heller INTET HÅB i den fjerne horisont.

    • Sam F
      May 8, 2018 på 05: 51

      Jeg er enig med jer begge i, at Korruptionsdistriktet ikke er noget sted at finde personer, der kan regere.
      Det Nationale Sikkerhedsråd omringer præsidenter med krigsmagere og bør opløses.
      Det sidste, en præsident har brug for, er at blive vildledt af kriseskabere, som skynder ham til domme.
      Han burde trække sig tilbage, usikkert, over kampen og vente på, at der kommer svar fra debatten.

  36. mike k
    May 7, 2018 på 20: 15

    Jeg er enig med Ray McGovern. Tortur er selve definitionen af ​​ondskab. At USA's ledelse tror på tortur fortæller mig alt, hvad jeg behøver at vide om disse foragtelige personer: de er onde. Selvfølgelig tøver de samme mennesker ikke med at dræbe og såre millioner af mennesker forfærdeligt. Det er tragisk, at vores ledere er onde monstre. Hvor langt vi er faldet i dette land, som stadig kan lide at tro, at det er en "kristen nation".

  37. Abe
    May 7, 2018 på 19: 54

    »Intet vil sige mere om, hvem vi er, på tværs af tre amerikanske administrationer – en der krævede tortur, en der dækkede over det og en der søger at promovere sine blodige deltagere – end om Gina Haspel bliver direktør for CIA.

    "Haspel overvågede tortur af mennesker i Thailand som chef for et CIA-sort websted i 2002. Siden da har hun arbejdet sig op til vicedirektør hos CIA. Med den nuværende direktør Mike Pompeo planlagt til at flytte til Foggy Bottom, har præsident Donald Trump foreslået Haspel som agenturets nye leder.

    “Haspels ofre, der venter på døden i Guantanamo, kan ikke tale med os, selvom de uden tvivl husker deres egne skrig, da de blev vandboardet. Og vi kan stadig høre den tidligere CIA-officer John Kiriakou sige: 'Vi kaldte hende Bloody Gina. Gina var altid meget hurtig og meget villig til at bruge magt. Gina og folk som Gina gjorde det, tror jeg, fordi de nød at gøre det. De torturerede kun for torturens skyld, ikke for at indsamle information.'

    »Det var Kiriakou, der afslørede den tvangsprægede debat om effektiviteten af ​​tortur som falsk. Det egentlige formål med tortur udført af dem som Gina Haspel var at søge hævn, ydmygelse og magt. […]

    "Som leder af et sort websted havde Haspel eneautoritet til at standse afhøringen af ​​mistænkte, men hun lod tortur fortsætte. Ny information og en redaktion af tidligere rapportering, der sagde, at Haspel var til stede i forbindelse med vandboarding og tortur af Abu Zubaydah (hun var faktisk stationschef på det sorte sted efter disse sessioner) gør det mindre klart, om Haspel overvågede torturen af ​​alle fangerne der, men vær lidt opmærksom. Forvirringen opstår som følge af regeringens afvisning af at fortælle os, hvad Haspel faktisk gjorde som torturist. Så mange plader mangler endnu at blive udgivet, og dem, der har været, er stærkt redigeret. Så er der båndene af Zubaydahs waterboarding, som Haspel senere pressede på for at få ødelagt.

    "At skændes om, hvor meget blod hun har på hænderne, er en distraktion fra det faktum, at hun faktisk har blod på hænderne.

    "Gina Haspel er nu berettiget til CIA-direktørposten, fordi Barack Obama ikke retsforfulgte nogen for tortur; han underskrev blot en bekendtgørelse, der forbyder det i fremtiden. Han havde ingen sandhedskommissioner og sikrede, at næsten alle regeringsdokumenter om torturprogrammet forblev hemmelige. Han retsforfulgte ikke de CIA-embedsmænd, der ødelagde videobånd af torturscenerne."

    Gina Haspel: Som om Nürnberg aldrig skete
    Af Peter Van Buren
    http://www.theamericanconservative.com/articles/gina-haspel-as-if-nuremberg-never-happened/

    • mike k
      May 7, 2018 på 20: 08

      Tak Abe. Fremragende artikel.

Kommentarer er lukket.