Er Hillary Clinton over loven?

Aktier

Eksklusiv: Udenrigsminister Clinton var hård over for underordnede, der var skødesløse med klassificerede oplysninger, men disse regler var tilsyneladende ikke for hende, en bekymrende dobbeltmoral, siger den tidligere CIA-analytiker Ray McGovern.

Af Ray McGovern

"Nok af e-mails," sagde senator Bernie Sanders i Brooklyn-ese, mens han henvendte sig til minister Hillary Clinton under deres første debat den 13. oktober 2015. af en privat e-mail-server til klassificerede oplysninger.

Men da Sanders sagde "Det amerikanske folk er trætte af at høre om dine forbandede e-mails," fik jeg et flashback til en høring i Huset for tre årtier siden om store friheder, der blev taget med loven under Iran-Contra-affæren under præsident Ronald Reagan. I begyndelsen af ​​sit vidnesbyrd begik daværende udenrigsminister George Shultz den fejl at sige, i virkeligheden, hvem bekymrer sig om love, der bliver overtrådt: "Det amerikanske folk er trætte af at høre om Iran-Contra."

Den demokratiske præsidentkandidat Hillary Clinton.

Den demokratiske præsidentkandidat Hillary Clinton.

Rep. David Obey, D-Wisconsin, var hurtig til at svare: "Mr. Minister, jeg aflagde ikke ed på at opretholde og forsvare USAs forfatning, før jeg blev træt."

Nå, vi efterretningsfolk aflagde også en ed på at støtte og forsvare USA's forfatning mod alle fjender udenlandske og indenlandske. Der var intet "indtil vi blev trætte" - eller endda "indtil vi gik på pension" i den ed. Den har ingen udløbsdato. Kongresmedlem Obeys vedholdenhed og vedholdenhed er en model for patrioter.

Det er seks måneder siden, at Sanders' storsindede gestus lod Clinton slippe for at spille hurtigt og løst med love vedtaget for at beskytte klassificerede oplysninger. Under efterfølgende debatter er alt undtagen køkkenvasken blevet slynget mod kandidaterne, men der har været ringe appetit på at spørge minister Clinton, hvad hun troede, hun lavede, og hvorfor hun besluttede at ignorere sikkerhedsforanstaltninger. (Begrundelsen, der ofte gives - fordi hun kunne lide sin Blackberry så meget - tåler ikke nøje undersøgelse.)

Mens "mainstream" medier stort set har undgået problemet, blev det nævnt under debatten den 9. marts i Miami. Mangeårigt nyhedsanker for Noticiero Univision, Jorge Ramos, spurgte minister Clinton, om hun ville forlade præsidentvalget, hvis hun blev tiltalt for at have lagt klassificerede oplysninger på sin private e-mail-server. Hun svarede: "Åh, for guds skyld, det kommer ikke til at ske. Jeg svarer ikke engang på det spørgsmål."

Ray McGovern og Scott Ritter vil deltage i Teach-ins vedrørende Hillary Clintons og Bernie Sanders udenrigspolitiske holdninger i Judson Church Assembly Hall, 55 Washington Square South, New York, fra kl. 7-10 søndag den 17. april og på SUNY Køb Multikulturelt Center ved middagstid mandag den 18. april.

Ray McGovern og Scott Ritter vil deltage i Teach-ins vedrørende Hillary Clintons og Bernie Sanders udenrigspolitiske holdninger i Judson Church Assembly Hall, 55 Washington Square South, New York, fra kl. 7-10 søndag den 17. april og på SUNY Køb Multikulturelt Center ved middagstid mandag den 18. april.

Men dette er et for vigtigt emne til at feje under gulvtæppet. Det er ikke kun vi erfarne efterretningsfolk, der er bekymrede over, hvad der i bedste fald ser ud til at være Clintons skødesløshed og i værste fald hendes bevidste forsøg på at føre sine anliggender i fuld hemmelighed og undgå begrænsningerne af f.eks. Informationsfriheden. Lov, som kan give folk og historikere adgang til offentlige registre i fremtiden, så de kan forstå, hvordan regeringens beslutninger blev truffet. Så forskere, der bekymrer sig om demokrati, plejer.

Det er også FBI, der bekymrer sig, og National Security Agency, som er ansvarlig for at sikre sikker kommunikation, bekymrer sig. Og det samme gør alle, der måtte have sendt et følsomt stykke intelligens til hende, som hun til gengæld kunne have sat på sit uklassificerede system. Hvis amerikanerne generelt blev orienteret om de potentielle nationale sikkerhedskonsekvenser, ville de også være ligeglade.

En af de tydelige fordele ved den kollegiale måde, vi opererer på i Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS), er, at når en af ​​os, som nu, har brug for input fra velprøvede og betroede specialister, er det lige ved hånden. Så jeg rådførte mig med flere af mine kolleger med særlig viden om disse forhold.

Et alvorligt kompromis

For at få tekniske kommentarer til dette spørgsmål henvendte jeg mig til en specialist i VIPS-kollega ved navn William Binney, som arbejdede for NSA i 36 år. Binney var med til at stifte NSA's SIGINT (Signals Intelligence) Automation Research Center og trak sig tilbage fra NSA som teknisk direktør. Han sagde, at han deler mine meget stærke følelser i spørgsmålet. Han fortalte mig følgende:

"E-mail-problemet med minister Clinton er et af de mest alvorlige kompromiser med sikkerhed, jeg nogensinde har kendt. Når alt kommer til alt, hvis kineserne, russerne og andre hackere kan trænge ind på Office of Personnel Management (OPM) servere og tage optegnelser fra over 21 millioner amerikanske borgere, som gennem årene har ansøgt om sikkerhedsgodkendelser, så ville trænge ind på Hillary Clintons private server være et stykke kage. En sådan indtrængen ville give indsigt i beslutningstagning på højeste niveau af den amerikanske regering, herunder hvad der kan blive afsløret i e-mails med præsidenten.

"Dette er værre end kompromitteringen af ​​overvejende data på lavere niveau af Bradley (nu Chelsea) Manning og giver indsigt i planlægning på højeste niveau i Washington - noget, som selv al den strøm af data, som Edward Snowden har afsløret, ikke kunne give. Rapporter om, at Clinton instruerede underordnede til at slette sikkerhedsklassifikationslinjen på følsomme rapporter og e-maile dem til hende, tyder på en total tilsidesættelse af behovet for at beskytte klassificerede oplysninger og arrogance ved at anse sig selv over lovlige regler for håndtering af sådanne data.

"Vi kunne lige så godt have haft en muldvarp på det højeste niveau i vores regering. FBI / Justitsministeriet ville allerede have tiltalt mindre embedsmænd for mindre. Helt sikkert, Clinton modtager særbehandling. Det er et sikkert gæt, at FBI-efterforskere syder over deres hidtil manglende evne til at forfølge sagen mod Hillary med den handlekraft, den fortjener.

Tidligere embedsmand i National Security Agency William Binney sidder på kontorerne for Democracy Now! i New York City. (Fotokredit: Jacob Appelbaum)

Tidligere embedsmand i National Security Agency William Binney sidder på kontorerne for Democracy Now! i New York City. (Fotokredit: Jacob Appelbaum)

"Sagen om general David Petraeus kommer straks til at tænke på. Der var meget sydende på FBI, da Petraeus gav sin elskerinde klassificerede dokumenter af ekstrem følsomhed, løj om det for FBI-efterforskere og blev sluppet af med et slag på håndleddet." [Se Consortiumnews.com's "Gen. Petraeus: For stor til fængsel.”]

Operationelt perspektiv

Med det formål at få ekspertkommentarer fra et operationelt perspektiv henvendte jeg mig til Scott Ritter, som tjente i general Norman Schwarzkopfs stab under den første Golfkrig, før han blev chef for FN's våbeninspektør for Irak. Her er hvad Ritter havde at sige:

"Jeg kan sige, at NSA/JSOC (og endda FN-hold som det, jeg kørte i Irak) ville ELSKE, at en udenlandsk embedsmand på statssekretærniveau bruger en privat server til officiel kommunikation. Man skal blot efterligne et mobiltårn (den Stingray-teknologi, der er på mode i dag, ville være tilstrækkelig), og du har øjeblikkeligt adgang til alt, hvad sådan en embedsmand gør/siger/skriver på en mobiltelefon. Denne højtstående embedsmand ville ikke længere have de unikke identifikatorer og kryptering, som en officiel server ville levere.

»Det er i øvrigt ikke længere en hemmelighed, at vi målrettede den ukrypterede kommunikation, som Saddam Hussein og hans nærmeste rådgivere sendte ud, ikke kun den krypterede. Enhver kommunikationstrafikanalytiker vil fortælle dig, at blot at læse den uklassificerede trafik giver en overflod af handlingsdygtig intelligens – især da den opsnappede kommunikation er i realtid."

I marken

Så hvad kan der ske i felten – i kampområder og på steder som Kabul – når regler for håndtering af klassificerede oplysninger tilsidesættes? For at få perspektiv på dette henvendte jeg mig til Matthew Hoh, marinekaptajn i Irak og senere en højtstående embedsmand i udenrigsministeriet i Afghanistan. Han svarede:

Præsident Barack Obama giver hånd med amerikanske tropper på Bagram Airfield i Bagram, Afghanistan, søndag den 25. maj 2014. (Officielt Hvide Hus-foto af Pete Souza)

Præsident Barack Obama giver hånd med amerikanske tropper på Bagram Airfield i Bagram, Afghanistan, søndag den 25. maj 2014. (Officielt Hvide Hus-foto af Pete Souza)

»Almindelige amerikanere skal vide, hvor alvorligt det her er. I sidste uge så vi et eksempel på, hvad der kunne være sket, da udenrigsminister John Kerry var på besøg i Kabul, og Taleban forsøgte at angribe ham med raketter. Når præsidenten, vicepræsidenten, udenrigs- eller forsvarsministeren, Joint Chiefs Chairman eller en kongresdelegation besøger Irak, Afghanistan, Pakistan eller Irak, er planlægningen og arrangementerne hemmelige. Men dette er den type information, der kan sendes over Clintons personlige e-mail, hackes og få en højtstående amerikansk embedsmand dræbt.

"Et andet eksempel ville være Clinton, der diskuterer information om aflytning af udenlandske ledere. Det er muligt, at hun i sin korrespondance kunne nævne noget om Putin, Cameron, Modi, et al. som vi fanger via SIGINT. Det ville ikke kun være en forlegenhed; det ville sprænge den mulighed for en sådan adgang (og ødsle de millioner af dollars, der blev brugt på at skabe den). Heldigvis for de andre verdensledere ser de ikke ud til at have været så arrogante eller dumme (eller begge ovenstående) ved at insistere på at bruge ikke-sikker kommunikation.

"Var det ikke fantastisk, at Clinton-protegé, assisterende udenrigsminister for europæiske anliggender Victoria Nuland, planlagde kuppet den 22. februar i Ukraine med den amerikanske ambassadør i Kiev på en usikker telefon! Gad vide, hvor Nuland fik den idé, der var i orden.

"Kun transmission og deling af klassificerede oplysninger via e-mail gennem det sikre e-mail- og internetsystem, der bruges af den amerikanske regering, forhindrer også utilsigtet overførsel af hemmelige oplysninger til personer, der ikke bør modtage hemmelige oplysninger. Det er et lukket system. Kun dem med den godkendte godkendelse og en autoriseret e-mail-konto kan modtage e-mailen. Så du kan ikke ved et uheld indtaste det forkerte navn på en kontakt, der ikke er tillid til, ikke er amerikansk statsborger, ikke har en sikkerhedsgodkendelse osv. og sende dem en e-mail med klassificerede oplysninger.

"Vi har alle gjort det med vores e-mail, indtastet det forkerte navn og sendt nogen en e-mail ved et uheld. Eller vi har videresendt en e-mail-streng med en kæde af oplysninger et sted nede i meddelelsen, som du ikke ønsker, at modtageren skal se. Ved at transmittere klassificeret information via sin personlige e-mail-konto kunne Hilary Clinton meget nemt have sendt klassificeret information til nogen ved et uheld. Selvfølgelig, som alle, der bruger e-mail, ved, når du først har sendt en besked, har du ingen kontrol over, hvor den besked bliver sendt, når du trykker på send. Så når hun sendte en e-mail med klassificeret information, kunne oplysningerne sendes til hvem som helst, hvor som helst i verden, enten med vilje eller ved et uheld. Det er derfor, du ikke overfører klassificerede oplysninger uden for det sikre system.

"Et andet spørgsmål: Hvilken information om hendes forretninger uden for hendes officielle kapacitet kan have været målrettet? Det, jeg mener, er udover de amerikanske regeringshemmeligheder, som hun muligvis afslørede, var Clintons egne hemmeligheder - måske en modydelse eller to vedrørende udenlandske donationer til Clinton Foundation. Sådanne oplysninger kunne bruges mod hende som politisk afpresning. Hvilken information kunne være blevet fanget af en fremmed magt, der kunne bruges, hvis/når Hillary Clinton kom til embedet som præsident for at få indflydelse på hende?

"Hvis hun vinder valget, vil hendes første prioritet uden tvivl være genvalg. Så min bekymring er ikke kun for oplysninger, som hun kunne have kompromitteret som udenrigsminister, der ville have skadet USA fra 2009-2013, men hvilke oplysninger, der er blevet kompromitteret, der kunne bruges mod hende som afpresning, hvis hun er i det ovale kontor. ?”

Clintons dom

Så uanset om senator Sanders har ret eller ej - at "det amerikanske folk er trætte af at høre om dine forbandede e-mails" - er Hillary Clintons skødesløshed og berettigelse til at tilsidesætte de lovlige sikkerhedsregler, der gælder for andre embedsmænd, et spørgsmål, der bærer om hun har karakter og dømmekraft til at være præsident.

US Army Pvt. Chelsea (tidligere Bradley) Manning.

US Army Pvt. Chelsea (tidligere Bradley) Manning.

I december 2011, da daværende udenrigsminister Clinton havde travlt med at fordømme Pvt. Bradley (nu Chelsea) Manning for at have lækket beviser for den amerikanske regerings forseelser, erklærede Clinton: "Jeg tror, ​​at i en tid, hvor så meget information flyver gennem cyberspace, skal vi alle være opmærksomme på, at nogle oplysninger, der er følsomme, som påvirker enkeltpersoners og relationers sikkerhed, fortjener at blive beskyttet, og vi vil fortsætte med at tage de nødvendige skridt til at gøre det."

For at lække for det meste klassificerede oplysninger på lavt niveau til offentligheden så folk kunne vide om ulovlige eller tvivlsomme handlinger fra regeringens side – ingen af ​​dataene er tophemmelige, niveauet som nogle Clinton-e-mails nu er blevet stemplet – Manning blev dømt til 35 år i fængsel.

Men det lader til, at den gældende juridiske standard - eller dobbeltmoral - er, at jo mere følsomt sikkerhedsbruddet er, og jo højere status for gerningsmanden er, desto mildere er straffen. For eksempel røbede general David Petraeus tophemmelige/kodeordsoplysninger til sin biograf/elskerinde og løj for FBI om det, men modtog kun en forseelse (en bøde og betinget fængsel, men ingen fængsel) for forkert håndtering af klassificeret materiale.

Hvis det mønster følges – og siden udenrigsminister Clinton oversteg general Petraeus – kunne hun godt forvente en endnu mere mild behandling, men hendes adfærd er måske noget, som de amerikanske vælgere gerne vil overveje, før de giver hende en forfremmelse til amerikansk præsident.

Ray McGovern arbejder med Tell the Word, en udgivelsesgren af ​​den økumeniske Frelsers Kirke i det indre Washington. Han er medstifter af Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS). Han var hærens infanteri/efterretningsofficer og derefter CIA-analytiker i i alt 30 år.

38 kommentarer til “Er Hillary Clinton over loven?"

  1. TG
    April 19, 2016 på 00: 07

    Ja.

  2. Tom
    April 18, 2016 på 13: 17

    Hvis Hillary bliver tiltalt, hvordan vil Debbie Wasserman Schultz og DNC Powers that Be nægte Sanders nomineringen?

    • Zachary Smith
      April 18, 2016 på 21: 26

      Nemt – bare syng en anklage er ikke en domfældelse et par hundrede gange. Gentag efter behov på idiotboksen.

      Stakkels Hillary bliver forfulgt af den republikanske støjmaskine, og det er alt, hvad der også er.

  3. John
    April 18, 2016 på 12: 42

    Kan det være, at vi stiller de forkerte spørgsmål og søger kortsigtede svar? Hillary eller enhver anden valgt amerikansk præsident vil simpelthen være en brik i at hindre eller hjælpe den virkelige meget langsigtede dagsorden for religionerne i Mellemøsten... Nogle bedre spørgsmål ville være;

    Er der virkelig en plan for det større Israel, der inkluderer et genopbygget tempel?

    Hvorfor skulle Israel have brug for et tempel i første omgang? Turistattraktion ?

    Hvad ved islam om det jødiske tempel?

    Hvorfor byggede islam et helligt sted lige hvor ofringerne blev udført, så Yahweh kunne besøge denne planet? Ved de noget, vi burde vide?

    Religioner med deres hellige steder og hemmelige ritualer er de RIGTIGE DAGSORDENER, der skal afsløres………

    • Zachary Smith
      April 18, 2016 på 21: 18

      Hvorfor byggede islam et helligt sted lige hvor ofringerne blev udført, så Yahweh kunne besøge denne planet? Ved de noget, vi burde vide?

      Simpelt svar – det gjorde islam ikke. Mens man ledte efter en byggeplads, blev det opdaget, at stedet for det andet tempel var en affaldsplads og havde været sådan i århundreder. At rydde den ud ville have været en frygtelig masse besvær, og desuden var det et godt stykke nede af bjergsiden. At placere et muslimsk tempel på toppen af ​​bakken ville gøre det meget mere synligt.

      Hvorfor var det gamle sted en losseplads? Fordi romerne havde totalt ødelagt det – helt ned til grundstenene! Dette var et kendt faktum, da Matthæus 24 blev skrevet, og Jesus skulle have forudsagt dette. Hvorom alting er, så skete det. I modsætning hertil havde bakketopstedet stadig et betydeligt fundament på plads. Og hvorfor ikke? Det var stedet for det enorme romerske fort i Jerusalem, og de ville ikke have ødelagt deres egen bygning. De store grundsten under den muslimske moske (grædemuren) har zilch at gøre med det 2. tempel.

      Enhver, der nogensinde har udført noget slagtearbejde, ved, at det er en blodig forretning. En fuldvoksen tyr har omkring seks liter blod, og selv en kylling kan lave en forfærdelig rod, når du skærer halsen over eller hugger hovedet af den. Ofringerne i templet var i industriel skala – der ville have været snesevis eller hundredvis af store dyr og hundreder eller tusinder af mindre. I løbet af meget kort tid ville stedet have været beskidt, stinket til høj himmel og slet ikke været særlig helligt. Som barn havde jeg aldrig tænkt over de praktiske aspekter – men jeg er ikke et barn i disse dage. De gamle hebræere havde rindende vand, og en frygtelig masse af det. Det holdt templet rent og rent.

      Hvorfor har Jerusalem ellers været beboet siden stenalderen? Den havde god vandforsyning, og den kunne befæstes. Bortset fra det var det bare endnu et krattet sæt bakker.

      Jeg har haft mit eksemplar af Aristeasbrev i lang, lang tid, men indtil for nylig så jeg intet interessant om det. Først da den blev peget på det faktum, at den beskrev et rengøringssystem i templet, blev det interessant.

  4. Alan8
    April 18, 2016 på 11: 11

    Som svar på titelspørgsmålet, JA, hun er hævet over loven. Jeg er overrasket over, at der er nogen spørgsmål om dette, når mange andre, lavere i status og magt end Hillary, også er hævet over loven. Ikke at erkende dette åbenlyse faktum er vrangforestillinger.

    Endnu en grund til, at jeg stemmer på det grønne parti, hvis Hillary vinder nomineringen.

  5. TellTheTruth-2
    April 18, 2016 på 09: 00

    Endnu en gang taler Ray McGovern sandhed til magten. Under Brooklyn-debatten med Sanders observerede jeg, at Hillary talte højere end normalt og forsøgte at overmande Bernie ved at tale over ham og overdøve ham til det punkt, hvor jeg næsten følte mig flov over ham. Vil Hillary i sidste ende være i stand til at overmande sandheden? I virkeligheden er hendes e-mail kun toppen af ​​isbjerget. Efter flere år med Benghazi-høringer har de modløse republikanere (de er også involveret .. se billeder af John McCain med ISIS-ledere) undladt at fremføre den rigtige sag om Benghazi. OBAMA OG HILLARY VAR MEST SANDSYNLIGT KENDTE OM ULOVLIGE TUNGE VÅBEN, DER BLEV SENDT TIL SYRIEN I OVERTRÆDELSE AF INTERNATIONAL LOV, noget der kunne få dem sendt til Haag, hvis USA overhovedet fulgte international lov. Indtil de neokonservative, der løj os ind i krige for Israel (som ikke forstås af amerikanere, der ikke har studeret THE GREATER ISRAEL PROJECT) bliver sat i fængsel for at starte krig efter krig, vil Hillarys e-mail fortsat være et sideshow og et tip til isbjerg. Set i bakspejlet var Cindy Sheehan 100 % korrekt: HENDES SØN DØDE FOR ISRAEL. Og hvis Hillary bliver valgt til præsident, vil Netanyahu have et bøjeligt værktøj til at starte flere krige for ham.

    • dahoit
      April 18, 2016 på 11: 10

      Det samme gjorde alle de 9-11 ofre, Irak og afghanske krigsofre og vores forfatning., Dead for Zion. Yahoo siger, at Golan er Israels for evigt.sheesh.

  6. Afskærer
    April 18, 2016 på 05: 47

    Dagens mest deprimerende tanke: du kan se frem til 8 års Hillary Clinton-nyhedsartikler, når hun er salvet til præsident af DC-oligarkiet. :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-((((((((…...

  7. doucmeasicu
    April 18, 2016 på 04: 27

    Hun er Mossad.

  8. Tin tromme
    April 17, 2016 på 23: 45

    Hvor er beviserne for, at kineserne hackede Clintons e-mail-server? Ikke på denne webside. Det eneste, vi er tilbage, er her en cirkel-rykkølle til tinfoliehattemagere. god fornøjelse

    • Kiza
      April 18, 2016 på 01: 06

      Det sødeste ved dette er, at den pågældende harpy faktisk underskrev en forpligtelse om, at hun ikke ville gøre, hvad hun gjorde. For mig, tinfoliehattemageren, og dig, Ziocon-elskeren, gælder loven, selv når vi ikke kender til den – ikke at kende loven er ikke en undskyldning for at bremse den. Men for de udvalgte gælder heller ikke underskrifterne.

      Hvis du havde nogen viden, ville du forstå, at selvom der var et indbrud i Hilarious' private e-mail-server, uden et godt niveau af systemsikkerhed er det ekstremt svært overhovedet at finde ud af, at et indbrud nogensinde er sket (medmindre hackere er total dild). Ubeskyttede systemer har ikke den logning og sporing, som professionelle, endsige højsikkerhedssystemer har. Der var åbenbart ingen, der gad forklare dig dette simple faktum - myndighederne ved det ikke, fordi de ikke kan kende omfanget af skaden!

      Endelig gør man simpelthen ikke de ting, som du præsidentkandidat gjorde - afvist af relevant myndighed fra at bruge sin egen Blackberry, gik hun simpelthen rundt i sikkerhedssystemet og satte sit eget system op. Men jeg tror, ​​jeg ved, hvem hun lærte sådan en chutzpah af. De samme mennesker, der redder hende nu - hendes ejere.

    • TellTheTruth-2
      April 18, 2016 på 09: 36

      Til Tin Drum … Et typisk neoCON zionistisk svar!

      • dahoit
        April 18, 2016 på 11: 08

        Bliktrommeslagere har tinører.

  9. April 17, 2016 på 23: 37

    Berta Cáceres, Honduras miljøprismodtager, var

    tinyurl.com/BertasMurder -ed 3. marts 2016 af USA-støttet

    tinyurl.com/DeathSquadsHonduras … de har dræbt mange,

    før og siden da. De blev uddannet i USA. Sec. af

    Delstaten Hillary Clinton støttede Honduras statskup i 2009!

    tinyurl.com/HoldHillaryResponsible !! Spark hendes røv, New York!

    tinyurl.com/BertaLaureate

    facebook.com/VivaBertaCaceres/

  10. Kiza
    April 17, 2016 på 23: 05

    Vi bør alle se på det her fra den lyse side.

    Hvornår ville vi have fundet ud af, for eksempel, at 5 mia. $ på skatteydernes midler er blevet "investeret" i at støtte regimerne i den fejlslagne stat Ukraine, at Yats var vores fyr, eller at EU's marionetter skulle kneppes?

    Takket være repræsentanterne for Ziocon Deep-State (Clinton, Nuland osv.) og takket være FSB's beredskab til at offentliggøre sådanne oplysninger, fik vi en funktionel erstatning for den sidesporede Freedom of the Information Act. og for whistleblowere, som Obama slog hårdt ned på (i den mest gennemsigtige regering nogensinde). Ellers kunne vi være forblevet behageligt narret af, at USA er en usædvanlig kraft til det gode i denne verden. Dermed åbner deres løse læber borgernes og skatteydernes øjne (selvom de også kan sænke skibe eller få nogen dræbt).

    Også den russiske FSB og den kinesiske MSS må gnide sig i hænderne efter mere sjove Clinton i den amerikanske administration. Hvis hun slipper afsted med det denne gang, vil der være mere af lignende garanteret.

  11. Zachary Smith
    April 17, 2016 på 21: 29

    Jeg har fundet et essay, som hævder, at indholdet "klassificeret/ikke klassificeret" i Hillarys e-mails er fuldstændig irrelevant. Forfatteren er angiveligt juraprofessor i Texas.

    Loven gør det klart, at DOJ bør retsforfølge Clinton for forkert behandling af 'nationale forsvarsoplysninger', klassificeret eller ej.

    Den gældende statut, 18 USC 793, nævner dog ikke en gang ordet "klassificeret". Fokus er på "information, der respekterer det nationale forsvar", som potentielt "kan blive brugt til skade for USA eller til fordel for enhver fremmed nation." 793 (f) gør det specifikt til en forbrydelse for enhver "betroet ... ethvert dokument ... eller information vedrørende det nationale forsvar ... ved grov uagtsomhed (for at tillade) at det samme fjernes fra dets rette varetægtssted." En jury (ikke en demokrat eller en republikansk politisk administration) er selvfølgelig den bedste instans til at afgøre grov uagtsomhed i forhold til fakta i denne sag.

    Domstolene har gentagne gange fastslået, at "nationale forsvarsoplysninger" omfatter tæt opbevarede militær-, udenrigspolitiske og efterretningsmæssige oplysninger, og at beviser for, at oplysningerne er klassificerede, ikke er nødvendige for en retsforfølgning

    Hvis det er korrekt, burde Hillary Clinton retsforfølges. Det er mit gæt, at hun regner med, at hun er hævet over loven, og at hun nok har ret med den antagelse.

    Alligevel er det al grund nok for Sanders til at holde kursen i det usandsynlige tilfælde, at der bliver truffet en beslutning om, at nogen udover de "små mennesker" burde i fængsel for en grov overtrædelse af føderale vedtægter.

    • dahoit
      April 18, 2016 på 11: 06

      Nå, hendes afskyelige og ynkelige råb til Zion viser USA, hvem loven er.
      Trump for POTUS.
      Vores eneste vej ud af dette vanvid.

  12. April 17, 2016 på 20: 57

    Som justice Brandeis skrev i sin afgørelse i United States vs. Olmstead, 277 US 438 (1928): "Både anstændighed, sikkerhed og frihed kræver, at regeringsembedsmænd skal underkastes de adfærdsregler, der er påbud til borgeren. I en lovregering vil regeringens eksistens være i fare, hvis den undlader at overholde loven omhyggeligt. Vores regering er den potente, allestedsnærværende lærer. På godt og ondt lærer det hele folket ved sit eksempel. Kriminalitet er smitsom. Hvis regeringen bliver en lovbryder, afføder den foragt for loven, den inviterer enhver til at blive en lov for sig selv. Det inviterer til anarki.”

    En observation, der i vore dage tilsyneladende æres mere i bruddet end iagttagelsen.

    Det er kun gennem den moralske handling fra personer som Snowden, Manning, Sterling, Kiriakou og andre, at vi endda kender til sådanne brud på reglerne og lovene fra offentlige embedsmænd, som altid har forsøgt at skjule deres lovløshed ved at stemple det "tophemmeligt" .

  13. Bill Bodden
    April 17, 2016 på 20: 53

    "Uforpligtede delegerede eksisterer virkelig for at sikre, at partiledere og folkevalgte ikke behøver at være i en position, hvor de stiller op mod græsrodsaktivister," Debbie Wasserman Schultz (formand for det udemokratiske partis nationale udvalg)

    Der er ingen tvivl om, at Hillary Clinton er enig i dette koncept om at underminere det lille, der er tilbage af demokrati i vores republik. Hvis der var en lov imod sådan aktivitet, ville hun og andre medlemmer af det regerende oligarki være over det. Og at tro, at alle vores skoler opmuntrer børnene i deres varetægt til at tro på myten om, at vores er "... én nation, ... med frihed og retfærdighed for alle."

  14. Joe Tedesky
    April 17, 2016 på 20: 19

    Det, der burde bekymre den amerikanske regering mest, er, hvilken slags præcedens de allerede sender til tropperne ved deres hidtil mangelfulde behandling af Hillary Clinton. Præsidentkandidat Hillary opfører sig som dette var ingen big deal. Hun sørger endda for at påpege, hvordan Colin Powell og Condi Rice gjorde det. Ud fra alt, hvad jeg har læst indtil nu, sender Powell og Rice ved et uheld et par til et par beskeder via usikre servere, hvorimod Hillary sender over tredive tusinde e-mails. Lad os se det i øjnene, Hillary forsøgte at forhindre enhver journalist i at bruge i henhold til Freedom of Information Act adgang til hendes korrespondance. Mere end sandsynligt prøvede hun at skjule ting, som hun mente ville ødelægge hendes chance for at blive USA's første kvindelige præsident. Hendes sikkerhedsbrud bør håndteres på den strengest mulige måde. Love er baseret på præcedens, så hvad bliver det?

  15. John
    April 17, 2016 på 20: 11

    Loven er…..neokonerne vinder for enhver pris……. Og vi, folket i forfatningen, står bare forbi og ser på...Ved du ikke, at det er Israels første fjollede tosser !! Masser af snak …men det om det…..Kig nu ikke efter, huset brænder ned

    • TellTheTruth-2
      April 18, 2016 på 09: 32

      Tak fordi du sagde det. NeoCON zionisterne er problemet. Amerikanerne er nødt til at Google THE GREATER ISRAEL PROJECT for at forstå folk, der var villige til at give os 911.

  16. Vic Ashley
    April 17, 2016 på 19: 15

    Dejligt at læse disse synspunkter, selvom du ikke har inkluderet et af de største problemer af alle - at e-mails sandsynligvis afslører, at Clinton Foundation er en hvidvaskoperation, hvilket forklarer hendes behov for at skjule det i sit hus og have total kontrol over det . FBI-agenter i sagen blev (efter sigende) instrueret i at læse Clinton Cash af en grund, og det handlede ikke om, hvorvidt e-mails var klassificeret eller ej.

    Hvad tror du, der vil ske med det aspekt af sagen?

    Når en amerikansk statsminister sælger kontrakter til højestbydende for personlig fortjeneste, er det så ikke en konsekvens? Hvad sker der, når uran er involveret? Ikke noget?

    Anbefalet læsning:

    Mysteriet om Hillarys forsvundne millioner
    http://www.forbes.com/sites/danalexander/2015/09/29/the-mystery-of-hillarys-missing-millions/#1e6f01c15505

    The Tangled Clinton Web
    Nye detaljer vedrørende udenlandske penge, der strømmer ind i Clinton Foundation og salget af et uranfirma til Rusland med tilknytning til Clinton Foundation
    https://www.youtube.com/watch?v=bUMUo5QM00A&feature=player_embedded

    • TellTheTruth-2
      April 18, 2016 på 09: 28

      Præcis .. du har nået det. Jeg har altid haft mistanke om, at Clintons SOLGT det spionfly til Kina, og Bush Jr. leverede det lige efter, at han erstattede Bill Clinton som præsident. Mine studier har overbevist mig om, at Bill Clinton er og har været løjtnant i Bush Crime Family i årevis efter år.

      • Brad Benson
        April 19, 2016 på 06: 37

        Hørte jeg et lille råb til den store Mike Malloy i den kommentar et sted? ; )

  17. alexander
    April 17, 2016 på 18: 30

    Gudskelov for folk som dig, hr. McGovern,

    For hvem deres ed til vores land, ikke har nogen udløbsdato.

    Den dag, hvor straffrihedskulturen ophører, især for Neocon-"oligarkerne" og deres høst af købte og betalte politikere, såsom vores elskede fru Clinton, er dagen, hvor vores land bliver frit igen.

    De har gjort så samvittighedsløs skade på vores nation og verden, man håber, at den dag snart hilser os.

    Meget snart.

    • TellTheTruth-2
      April 18, 2016 på 09: 25

      Din kommentar mindede mig om "EDEN", ​​jeg aflagde for at FORSVARE FORHOLDET I DE FORENEDE STATER, da jeg modtog en notarkommission. Indtil da havde jeg aldrig løftet min højre hånd og aflagt en egentlig ed. Efter at jeg havde tænkt over det i et par sekunder, indså jeg, at jeg havde forsvaret forfatningen hele mit liv, og at aflægge ed var bare et spørgsmål om at sætte ord på det. Desværre ønsker NWO-folket (Ted Cruz og hans kone inkluderet) at eliminere forfatningen og fusionere USA til en nordamerikansk union NWO-stat.

      I dag virker det neoCON-kontrollerede folk mere loyale over for Israel end USA; men zionistens evne til at kalde enhver, der er uenig med dem, for ANTISEMIT er så magtfuld, at selv sider som antiwar.com FORBYD MENNESKER, der udtaler sig, og ved at gøre det beskytter neokonerne mod kritik. I sandhed, antiwar.com BEHØVER KRIG for at have en grund til at eksistere. Ligesom dig vil jeg forsvare USA's forfatning og tale imod neoCON-forræderne.

  18. radkelt
    April 17, 2016 på 18: 15

    ” måske en modydelse eller to vedrørende udenlandske donationer til Clinton ” … kampagnen.
    givet det ekstravagante vederlag for boilerplate-taler er det bestemt ikke uden for mulighederne.

  19. John Puma
    April 17, 2016 på 14: 25

    Jo mere vi hører om HRC's officielle peccadilloes, jo mere ser det ud til, at hun er perfekt egnet til at være det, der er blevet modellen for den amerikanske præsident: arrogant, løgnagtig, pengetjenende, morderisk hykler.

    At sende en dødspatrulje efter Snowden vil være den anden handling i hendes præsidentperiode, umiddelbart efter en foreløbig selvbenådning for alle kendte forbrydelser, der skal afsløres og begås.

    Hun har fuldstændig ret i, at en tiltale "ikke kommer til at ske." Den endelige beslutning om dette spørgsmål er op til manden, der næppe kan afholde sig fra at godkende hende til sit job.

  20. Dr. Ip
    April 17, 2016 på 14: 00

    Hillary spiller åbenbart med
    i den nyeste sæson af
    HUS – AF – CRUDS
    Reality Show

    Slanger smider deres hud for at vokse sig større, men giften er stadig i de sække bag deres hugtænder.

  21. Bill Bodden
    April 17, 2016 på 13: 04

    Men præsident Obama har ved mange lejligheder sagt, at ingen er hævet over loven. Han ville ikke tude med os, vel?

    • Kiza
      April 17, 2016 på 22: 27

      Nå, du kender den gamle kommunisme-kvip – alle er lige, men nogle (partiembedsmændene) er bare mere lige end andre. Ligeledes er der i USA Kommunisme for de rige og de magtfulde, at ingen er hævet over loven, men loven synker nogle gange lavt for nogle individer. Det er op og ned lov, du ved. Blot for Clinton-familien befinder loven sig i bunden af ​​Washingtons kloakering.

  22. inkontinent læser
    April 17, 2016 på 13: 00

    Ray - Fantastisk kommentar. Hvornår vil administrationen (og det demokratiske parti – og det republikanske parti-ledelse) nu få budskabet og lægge politik til side og kræve ansvarlighed i et spørgsmål af sådan betydning.

    • Shafiq
      April 18, 2016 på 04: 50

      Mark, jeg er enig. Clinton eller Cruz som præsident ville bringe flere krige og dræbe hundredtusindvis, hvis ikke millioner flere mennesker. Dominansen af ​​Wall Street, MIC, big energy og big pharma vil kun stige, fordi hun vil presse igennem TPP og beskytte bankerne. Jeg håber, at folk i New York stemmer på Sanders og giver ham en chance for at blive præsident.

  23. Mark Thomason
    April 17, 2016 på 12: 29

    Også relevant er hendes erklærede vilje til at ødelægge Edward Snowden. Han afslørede HENDES hemmeligheder, og hun vil have ham for det. Det har hun sagt i gentagne ravinger.

    • April 17, 2016 på 12: 47

      Ja, hun er kendt for at være hævngerrig ligesom Cheney, andre. Fru William Clinton er kendt for at have ingen integritet. Hun demonstrerede denne truisme, siden hendes mand først gik ind i politik med succes, i guvernørens palæ i Arkansas. En sådan profil ville, uanset hvor udbredt den er, alvorligt mindske den respekt, der udvises over for den amerikanske præsidents embede. Det er et globalt kontor. Hadets politik frembringer had. At slette diplomati i alle dets former. Som vist af den russiske føderations præsident og udenrigsminister er diplomati obligatorisk for at nå frem til en løsning på nationale og internationale uoverensstemmelser

    • markere
      April 18, 2016 på 04: 01

      Vi 'befolkningen i Amerika besluttede endelig at købe vores egen præsident, vi har flere penge tilsammen end de kan (1%) drømme om. Send venligst Bernie Sanders et par dollars, det vil være sidste gang nogen vil være i stand til at købe en præsident i dette land. Når Bernie Sanders er præsident, vil han vende Citizens United til at begynde med og vil gennemtvinge en reform af kampagnefinansiering, og det vil passere med vores opbakning af Bernie. venligst et par dollars, $10-20-30 alt hvad du kan gøre, tilføjer han, det skal desværre være sådan for nu, jeg beder jer alle, for vores børn (88% stemmer på deres bedstefar) og for deres fremtid. Jeg, denne bedstefar vil stemme med mine børn og med mine børnebørn, de ønsker en politisk revolution. trods alt er dette mere af deres fremtid end vores, Bernie Sanders amerikanske præsident. hvem er med mig, giv mig tommelfingeren op, hvis du er enig, og lad dem vise dem, at han kan blive valgt. Skriv sidstnævnte til CNN-feedback, og lad dem vide, at CNN blev Clinton News Network Time Warner ejer CNN, og de er de 7. største bidragydere til Hillary-kampagnen, BOYKOTT CNN- OG TIME WARNER-VIRKSOMHEDER -Sluk det, stop med at læse deres nyheder på internettet, kopier post denne massage på hvert websted, lad Bernie-tilhængere blive involveret. Lad os vise CNN, at det kommer til at koste dem penge, OG vi er nødt til at sørge for, at GANGES AF NEW YORK stjæler IKKE stemmerne fra BERNIE, OG KLIK i hver Hillary-tilføjelse for at tømme hendes penge

Kommentarer er lukket.