NRA's krig mod Amerika

Aktier

NRA's afvisning af stort set alle våbensikkerhedsforslag er ikke kun en afvisning af sund fornuft, men en blottet påstand om højrefløjens magt, penge og propaganda over de fleste amerikaners ønske om bedre at beskytte sig selv og deres børn mod våben. Det vil kræve en beslutsom vælgerskare at sejre, siger Beverly Bandler.

Af Beverly Bandler

Spørgsmålet om NRA vs. Amerika handler ikke kun om nationens forfærdelige våbenvoldsepidemi. Amerikanerne skal beslutte, om National Rifle Association og våbenindustrien skal fortsætte med at korrumpere vores politiske system, om NRA med anslået 3 millioner medlemmer og en ledelse domineret af skydevåbenproducenter skal kontrollere politikere og bestemme offentlig politik for 315 mio.

Eller som New Yorks borgmester Michael Bloomberg har sagt: "NRA er kun magtfuld, hvis du og jeg lader dem være magtfulde."

NRA har forvandlet sig fra en gruppe, der repræsenterede almindelige våbenejere, til en frontgruppe for skydevåbenindustrien, hvis overskud i stigende grad er afhængig af salget af militæropdrættede våben som kamprifler.

Nutidens NRA står også på tværs af nogle af de grimmeste strømninger i vores politik, idet den kæmner "Astroturf"-aktivismen fra Tea Party, de ubegrænsede og ikke-offentliggjorte "mørke penge" fra grupper som Crossroads GPS og den falske lovgivning af grupper som American Legislative Council .

Wayne LaPierre, NRA's executive vice president, er i gang med at sælge den amerikanske offentlighed en "Hellish World" for at skræmme dem til at købe ind i ideen om, at deres overlevelse kræver, at de køber flere våben, slutter sig til NRA og organiserer modstand mod våbenkontrolforanstaltninger. NRA er blevet kaldt en "kynisk, lejesoldat politisk kult" af en tidligere ansat.

Og ekstremismen eskalerer. I maj 1999 sagde LaPierre: "Vi tror på absolut våbenfri, nul-tolerance, fuldstændig sikre skoler. Det betyder ingen våben i amerikanske skoler, punktum. Men i december 2012, efter at 20 førsteklasseelever i Newtown, Connecticut, blev myrdet af en bevæbnet mand, der bar en semi-automatisk kampriffel, sagde LaPierre: "Det eneste, der stopper en dårlig fyr med en pistol, er en god fyr med en pistol." Han foreslog, at væbnede, NRA-trænede vågevagter patruljerer hver af landets næsten 100,000 offentlige skoler og kasserer de våbenfrie zoner, han engang forsvarede.

Men NRA er ikke kun ude af kontakt med mainstream Amerikas ønske om sund fornuft våbenlovgivning; den er også ude af kontakt med sine egne medlemmer. NRA-medlemmer er meget mere fornuftige med hensyn til våbensikkerhed end ledelsen af ​​den ikke-demokratiske, top-down, hierarkiske NRA.

En meningsmåling fra maj 2012 afslørede moderation: tre ud af fire NRA-medlemmer mente, at baggrundstjek skulle gennemføres før hvert våbenkøb. Næsten to tredjedele støttede et krav om, at våbenejere advarer politiet, når deres skydevåben er tabt eller stjålet.

Rep. Jerrold Nadler, D-New York, bemærkede, at det netop er intensiteten af ​​NRA-ledelsens ekstremisme, der intimiderer politikere: "Det kræver kun politisk mod, fordi NRA får folk til at stå på grænsen mod flertallets syn på landet. Det er på tide, at flertallet står frem og siger nok allerede. Og flertallet burde have et motiv, fordi enhver af os kan blive et offer i morgen."

Men kløften mellem offentlighedens ønske om våbenfornuft og NRA's insisteren på våbengalskab forklares bedst ved at følge pengene. NRA's virksomheder omfatter 22 våbenproducenter, hvoraf 12 er producenter af angrebsvåben med kendte navne som Beretta og Ruger. Donorer fra industrien og andre mørke områder af erhvervslivet har i de seneste år skaffet omkring 52 millioner dollars til NRA.

LaPierre tjener til fornøjelsen af ​​en bestyrelse på 76 medlemmer, der er fyldt med industrimessing, og som er næsten selvforstærkende. Kun en tredjedel af bestyrelsens medlemmer er på valg i et givet år. Afstemningen er begrænset til NRA's hædrede "livsvarige" medlemmer og til kontingentbetalere med mindst fem år i træk med et godt omdømme. En af NRA's nomineringskomitéer på 10 medlemmer er administrerende direktør for Freedom Group, som fremstiller den semiautomatiske Bushmaster, som Adam Lanza brugte til at slagte de 20 børn og seks lærere i Newtown.

NRA's politiske bidrag beløb sig til $2,850,033 mellem 2003 og 2012, hvoraf 74 procent gik til republikanerne, ifølge Follow the Money.org. I de politiske løb i 2012 var den samlede procentdel af bidrag, der gik til GOP: 88 procent.

NRA's traditionelle, regulerede PAC er lige så stærk som nogensinde. Den brugte 16.6 millioner dollars i nationale politiske kapløb i 2012. Den fik selskab af en nyligt bemyndiget NRAILA, som indskød yderligere 7.4 millioner dollars fra ikke-oplyste kilder, hvilket gjorde NRA til den ottendestørste mørke-penge-gruppe i landet. [Primær kilde: Tim Dickinson: "NRA vs. Amerika, " Rullende sten.]

Konsekvenserne af NRA's langvarige angreb på love om våbensikkerhed har været ødelæggende for amerikanske borgere. "Siden 1968 er flere amerikanere døde af skud end døde i alle krige i nationens historie: 1.2 millioner døde i krige (fra uafhængighedskrigen gennem Irak-krigen); 1.4 millioner døde i skydevåbendødsfald,” ifølge Politifact.

Forfatteren Tom Diaz har skrevet, at ”I de fire årtier mellem 1969 og 2009 blev i alt 5,586 mennesker dræbt i terrorangreb mod USA eller dets interesser. Til sammenligning blev mere end 30,000 mennesker dræbt med våben i USA hvert eneste år mellem 1986 og 2010, med undtagelse af de fire år, hvor antallet af dødsfald faldt lidt under 30,000,1999, 2000, 2001 og 2004.

”Med andre ord antallet af dræbte hvert år i USA med våben er omkring fem gange det samlede antal dræbte amerikanere i terrorangreb overalt i verden siden 1969."

Men dette dødstal bekymrer NRA ikke meget. Det bruger betændt retorik om at beskytte Amerikas "frihed" og "borgerlige rettigheder", men dets egentlige formål er salg af flere og flere våben og udvidelsen af ​​virksomhedernes magt i multi-milliard-dollar våbenindustrien.

"NRA vinder, fordi amerikanerne mister fokus," skriver Tim Dickinson.

Så den eneste måde at imødegå NRA's magt på er, at amerikanske borgere forbliver fokuserede, engagerede og konsekvente og forstår, at dette spørgsmål ikke kun handler om våbenvold. Det er også en del af kampen mellem Amerika og højreekstremisme.

Beverly Bandlers public affairs-karriere strækker sig over omkring 40 år. Hendes legitimationsoplysninger inkluderer at tjene som præsident for League of Women Voters of the Virgin Islands på statsniveau og omfattende offentlig uddannelsesindsats i Washington, DC-området i 16 år. Hun skriver fra Mexico.

I nyhederne: "Opgøret om våbenlove fra kyst til kyst" af Gavin Aronsen, Mor Jones, 2012-03-01. http://www.motherjones.com/mojo/2013/03/maryland-assault-weapons-gun-laws  

Se også Mother Jones' særlige rapport  "Amerika under pistolen." http://www.motherjones.com/special-reports/2012/12/guns-in-america-mass-shootings

Ressourcer:

Hvor mange mennesker er blevet dræbt af våben siden Newtown? 2,396 eller mere siden Newtown pr. 1. marts 2013. http://www.slate.com/articles/news_and_politics/crime/2012/12/gun_death_tally_every_american_gun_death_since_newtown_sandy_hook_shooting.html
Et øjebliksbillede af statens våbenlovgivning. Washington Post.  http://www.washingtonpost.com/politics/a-snapshot-of-state-gun-laws/2012/07/24/gJQAsfJp7W_graphic.html
11 fakta om NRA. Washington Post. http://www.washingtonpost.com/national/11-facts-about-the-nra/2012/07/24/gJQAJSNKrc_gallery.html#photo=1
Fakta om våbenkontrol Af James D. Agresti og Reid K. Smith. Just Facts, 13. september 2010. Revideret 2/11/13. http://justfacts.com/guncontrol.asp
Følg Money.org  https://www.google.com/search?q=followthemoney&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&channel=fflb
Åbne Secrets.org  Center for lydhør politik. http://www.opensecrets.org/

Foreslåede Reading:

Achenbach, Joel, Scott Higham og Sari Horwitz. "Hvordan NRA's sande troende konverterede en skyttegruppe til en mægtig våbenlobby." Washington Post, 2013-01-12. http://articles.washingtonpost.com/2013-01-12/politics/36311919_1_nra-leaders-nra-officers-mighty-gun-lobby
Diaz, Tom.  Den sidste pistol. The Last Gun: Ændringer i våbenindustrien dræber amerikanere, og hvad der skal til for at stoppe det. The New Press, (26. marts 2013).
Dickinson, Tim. “NRA vs. Amerika." Hvordan landets største våbenrettighedsgruppe modarbejder regulering og hjælper med at lægge våben af ​​militær kvalitet i hænderne på mordere. Rullende sten, 2013-01-31. http://www.rollingstone.com/politics/news/the-nra-vs-america-20130131
Feldman, Richard.  Ricochet: Confessions of a Gun Lobbyist. John Wiley & sønner; 1 udgave (26. oktober 2007).
Følg pengene. http://www.followthemoney.org/database/topcontributor.phtml?u=1854&y=0&incs=0&ince=0&incf=0&incy=0&so2=a&p2=1
Harkinson, Josh. "Har NRA virkelig 4 millioner medlemmer?" MotherJones, 2013-01-14.
http://www.motherjones.com/mojo/2013/01/nra-membership-numbers
Hsieh, Steven. "Mød NRA's top 10 fjender." 1. Læger, 2. Digtere, 3. Kvinder, 4. 90'er-boybands, 5. Lykønskningskortfirmaer, 6. Kirker, 7. Pro fodboldhold, 8. skuespillere, 9. administrerende direktører, 10. indretningsarkitekter. Alternet, 2013-02-01. http://www.alternet.org/print/tea-party-and-right/meet-nras-top-10-enemies
Hickey, Walter.  "Hvordan NRA blev den mest magtfulde specialinteresse i Washington." BusinessInsider, 2012-12-18. http://www.businessinsider.com/nra-lobbying-money-national-rifle-association-washington-2012-12
Kessler, Glenn. "Har NRA virkelig mere end 4.5 millioner medlemmer?"  Washington Post, 2013-02-08. http://tinyurl.com/ah8r4j6
Lepore, Jill.  "Battleground America." Én nation, under pistolen." New Yorkere, 2012-04-23. http://www.newyorker.com/reporting/2012/04/23/120423fa_fact_lepore
Moyers, Bill og Michael Winship.  "NRA's galskab." Consortium News, 2013-01-06. https://consortiumnews.com/2013/01/06/the-madness-of-the-nra/
Åbne Secrets.org   http://www.opensecrets.org/orgs/recips.php?cycle=2012&id=D000000082
Perlstein, Rick. “Hvordan NRA blev en organisation for aspirerende vågevagter." (Del 1). Nationen, 2013-01-09
http://www.thenation.com/blog/172100/how-nra-became-organization-aspiring-vigilantes-part-1#
Perlstein, Rick.  "Hvordan NRA blev en organisation for vågevagter (del 2). Nationen, 2013-01-10. http://www.thenation.com/blog/172125/how-nra-became-organization-aspiring-vigilantes-part-2
Politifact.com 2013-01-18. http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2013/jan/18/mark-shields/pbs-commentator-mark-shields-says-more-killed-guns/
_______http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2012/jul/23/facebook-posts/do-people-get-shot-every-year-facebook-post-says/
Reeve, Elspeth.  "Den bekendtgørelse, NRA bør frygte mest." Atlanterhavstråd, 2015-01-14. http://www.theatlanticwire.com/politics/2013/01/executive-order-nra-should-fear-most/61004/
Rosenfeld, Steven.  "Hvordan NRA gik fra bedste ven af ​​nationens politi til barsk fjende af retshåndhævelse." AlterNet, 2013-01-24. http://www.alternet.org/how-nra-went-best-friend-nations-police-harsh-enemy-law-enforcement
Rosenfeld, Steven.  "NRA støttede engang våbenkontrol." Det kan virke svært at tro, men i årtier hjalp organisationen med at skrive føderale love, der begrænsede våbenbrug. Salon, 2013-01-14. http://www.salon.com/2013/01/14/the_nra_once_supported_gun_control/
Schecter, Cliff.   "5 spørgsmål, der deler våbenejere og NRA-ledelse." NRA's medlemskab er enig med de fleste amerikanere i, at vores våbenlovgivning skal beskytte vores familier, ikke de økonomiske interesser hos en klike af eliter. Alternet, 2012-07-22.
http://www.alternet.org/story/156416/5_issues_that_divide_gun_owners_and_nra_leadership/
Seitz-Wald, Alex.  "NRA vil ikke støtte Arizonas nye våbenlov. Et nyt lovforslag i Arizona forsøger at gøre det til en forbrydelse at håndhæve føderale våbenlove. Selv NRA ønsker ingen del af dette. Salon, 2013-01-22. http://www.salon.com/2013/01/22/even_the_nra_wont_support_arizonas_new_gun_bill/
_______"Hitlers våbenkontrolløgn." Våbenrettighedsaktivister, der nævner diktatoren som en grund mod våbenkontrol, har deres historie farligt forkert. Salon, 2013-01-11.  http://www.salon.com/2013/01/11/stop_talking_about_hitler/
_______"NRA er en muliggører for massemord." I kølvandet på dagens skyderier siger den demokratiske repræsentant Jerrold Nadler, at vi er nødt til at føre "krig" mod våbenlobbyen. show, 2012-12-14.  http://www.salon.com/2012/12/14/the_nra_is_the_enabler_of_mass_murderers/
_______"Hvorfor vil NRA's plan ikke fungere. Videnskab og historie viser, at NRA's plan om at oversvømme skoler med våben er ineffektiv og ville være katastrofal. Salon, 2012-12-21. http://www.salon.com/2012/12/21/why_the_nras_plan_wont_work/
_______ "NRA's krig mod våbenvidenskab." Ud over at bekæmpe våbenlovgivningen har våbenlobbyen brugt de sidste 20 år på at bekæmpe forskning i våbensikkerhed. Salon, 2012-07-25. http://www.salon.com/2012/07/25/the_nras_war_on_gun_science/
Smyth, Frank.  "Hvordan NRA blev udkanten." MSNBC, 2013-01-28. http://tv.msnbc.com/2013/01/28/how-the-nra-became-the-fringe/
Stein, Sam og Paul Blumenthal.  "Hvorfor er NRA den dårligste kraft i politik." HuffingtonPost, 2012-12-17. http://www.huffingtonpost.com/2012/12/17/gun-lobby-nra_n_2317885.html
Sugarmann, John. National Rifle Association: Penge, ildkraft og frygt. CreateSpace Independent Publishing Platform (19. april 2010).
Center for voldspolitik. Blood Money: How the Gun Industry bankrolls the NRA. April 13, 2011. http://www.vpc.org/press/1104blood.htm
Waldman, Paul.  "Demokratisk frygt blæser myten om NRA-magt op." New York Times, 2012-12-17. http://www.nytimes.com/roomfordebate/2012/12/17/is-the-gun-lobby-invincible/democratic-fear-inflates-myth-of-nra-power
Webster, Daniel.  "NRA-medlemmer vs. NRA-ledere." New York Times, 2012-12-17.  http://www.nytimes.com/roomfordebate/2012/12/17/is-the-gun-lobby-invincible/nra-members-vs-nra-leaders
Weigel, David. "Mareridtsvisionen om Wayne LaPierre." Skifer, 2013-02-13. http://www.slate.com/blogs/weigel/2013/02/13/the_nightmare_vision_of_wayne_lapierre.html
_______ "Mareridtsvisionen om Wayne LaPierre." Skifer, 2013-02-13. http://www.slate.com/blogs/weigel/2013/02/13 the_nightmare_vision_of_wayne_lapierre.html
_______NRA 'vinder' våbenkontrolkampen, hvis den taber eller noget.'" Skifer, 2013-01-18. http://www.slate.com/blogs/weigel/2013/01/18/the_nra_is_winning_the_gun_control_battle_if_it_loses_or_something.html
_______  "Hvordan NRA besejrer nationale tragedier." For det første skræmmer det folk til at tro, at regeringen kommer efter deres våben. Så beder den stille og roligt offentligheden om at bede for ofrene for den næste amok. Skifer, 2012-12-17. http://tinyurl.com/cl4xrap
Wilkie, Christina.  Wayne LaPierre: "Der er brug for flere våben til 'helvedes verden' fyldt med orkaner, kidnappere, narkobander." Huffington Post, 2013-02-13.
Amerikanere for ansvarlige løsninger  http://americansforresponsiblesolutions.org/    Brady-kampagne for at forhindre pistolvold   http://www.bradycampaign.org/   Børns Forsvarsfond  http://www.childrensdefense.org/    Koalition for at stoppe vold mod våben  http://www.csgv.org/
Joyce Foundation – Forebyggelse af våbenvold  http://www.joycefdn.org/    Liga af kvindelige vælgere   http://www.lwv.org/  Juridisk fællesskab mod vold  http://www.lcav.org/   Borgmestre mod ulovlige våben  http://mayorsagainstillegalguns.org/html/home/demandaplan.html  National Gun Victims Action Council   http://gunvictimsaction.org/   Nationalt partnerskab for retshåndhævelse for at forhindre våbenvold  http://lepartnership.org/  En million mødre til våbenkontrol   1mmoms4guncontrol@gmail.com  Sandy Hook Promise   http://www.sandyhookpromise.org/   Stop våbenvold  http://www.stophandgunviolence.org/  Center for voldspolitik   http://www.vpc.org/aboutvpc.htm

11 kommentarer til “NRA's krig mod Amerika"

  1. James Williams
    March 5, 2013 på 13: 10

    Jeg laver gård- og rancharbejde...dræbte to rangleslanger sidste år og arbejder i områder med bjergløver og sådan noget, planlægger at holde mine våben...sikkert.

  2. Beverly Bandler
    March 5, 2013 på 10: 34

    Jonathan, jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men henvise dig til at undersøge følgende ressourcer:

    FBI (Uniform Crime Report), Centers for Disease Control and Prevention, Violence Policy Center, justfacts.com (Gun Control Facts), Johns Hopkins Center for Gun Policy and Research, Legal Community Against Gun Violence, National Law Enforcement Partnership to Prevent Våbenvold.

    Politifact kan være nyttigt. Du kan også blot Google: "Statistik om våbenejerskab", "Statistik over våbenvoldshændelser/drab."

    Bemærk: NRA har efter sigende arbejdet hårdt for at modvirke og eksplicit forhindre CDC-forskning relateret til våbenvold.

    Beverly Bandler

    • Jonathan
      March 5, 2013 på 11: 15

      Beverly Bandler – mange tak – jeg skal se, hvad jeg kan finde

  3. Jonathan
    March 5, 2013 på 09: 35

    Et spørgsmål fra London: En kontakt har afvist mine bekymringer om våbenejerskab i USA som misforstået. Hans argumentation er som følger:

    ”Du må ikke generalisere for meget om, at amerikanere myrder andre amerikanere; Træk visse subkulturer fra tal-knusningen, og vi er lige der med Belgien med hensyn til våbendrab.”

    Er dette korrekt? Er der nogen statistik, der viser, at problemet er begrænset til minoritetsgrupper i 'underklassen'? Kan nogen hjælpe mig?

  4. Eddie
    March 5, 2013 på 00: 04

    John: Kan du tilfældigvis huske Waco, TX?? Hvordan en relativt bevæbnet sammensætning blev belejret og bragt til fald (med nogle egne selvmordstaktikker i slutningen) nemt? Tror du VIRKELIG, at en regering, der bruger næsten 1 TRILLION USD om året på militærudgifter - inklusive våben, der er (og bør være) begrænset fra offentlig brug - er bekymret for dine relativt ringe håndvåben eller endda kampgevær? Hvis det amerikanske militær seriøst ville have dig eller jeg døde, ville der ikke gå en uge før det skete. Når en af ​​de kampvogne, som du nævnte, ruller op til døren til dit hus, tror jeg, du ville tabe dine skydevåben og overgive dig, ellers ville du være en knust aske. Eller nu om dage ville de bare sende en drone og banke på din dør og pulverisere din plads.

    Og du har brug for lidt oplysning om krigen i Sydøstasien, fordi du tilsyneladende ikke husker meget om Vietnamkrigen. NVA fik våben fra Nordvietnam, som fik dem fra Rusland, mens Vietcong var mere opportunistiske i deres forsyninger. De kæmpede også i en jungle og var villige til at tage forfærdelige tab (3.4-3.6 millioner vietnamesere døde under vores ophold i Vietnam), så det var i bedste fald en pyrrhussejr. Som Noam Chomsky har observeret, opnåede USA sine hovedmål i Sydøstasien – – – at forstyrre og afbryde (ved ond vold - bombning/napalming/skydning) en socialistisk regering fra muligvis at give et positivt eksempel til andre tredjeverdenslande. Men lande kan aldrig lide udenlandske besættere, så det bliver aldrig let at sælge, og Vietnamkrigen var 'upopulær' herhjemme, så det amerikanske militær blev til sidst tvunget til at trække sig ud, ligesom i Korea.
    Og hvad angår fakta, er denne artikel af fru Bandler meget tungere på fakta og dokumentation end dine NRA-udtalelser.

    • rosemerry
      March 5, 2013 på 03: 32

      Eddie, foreslår du, at vietnameserne inviterede dette massemord? ("villig til at tage forfærdelige tab (3.4-3.6 millioner vietnamesere døde under vores ophold i Vietnam").
      Du har ret med hensyn til det amerikanske militærs vold, normalt mod meget svagere "fjender", men det enorme lager af våben i amerikanske hjem fører til langt flere ulykker/selvmord/dødsfald end i noget tilsvarende land, inklusive et stort antal børn under 5 år.

  5. Frances i Californien
    March 4, 2013 på 17: 57

    TPparty. . . Opgiv det; disse bloviating prevaricators (har masser af våben, ingen ordbøger) vil ikke se fejlen i deres veje, før vi alle er hastigt begravet efter den skæbnesvangre brand, de hellere ville have end at løse problemet. Selvfølgelig vil de også være døde. . .

  6. John
    March 4, 2013 på 14: 57

    TPparty:

    Vidunderlig replik, især din nedgørelse af fakta, du er for vildledt til at se som "vanvittige højreorienterede konspirationsteorier." Jeg formoder, at de 20-30 millioner mennesker, som den amerikanske regering brutalt myrdede i de sidste 60 år, i lande, der ikke angreb os og ikke udgjorde nogen trussel mod os, også er en "konspirationsteori."

    Med hensyn til at "stå op" over for det almægtige amerikanske imperium, oplys os om, hvor svært det var for bønderne i pyjamas og sandaler i Vietnam, og ragtag-grupperne kun bevæbnet med rifler og hjemmelavede bomber i Irak for at stå op mod amerikanske krigsforbrydelser .

  7. John
    March 4, 2013 på 14: 00

    Med den føderale regering, der hævder retten til hemmeligt at myrde enhver amerikansk statsborger hvor som helst, inklusive i USA, og ved sidste optælling er 65 indenlandske dronebaser blevet etableret, næsten 2 milliarder hule punktkugler købt af indenlandske agenturer, samt 7000 automatiske våben og, netop rapporteret i dag, 2700 kampvogne til brug af indenlandske agenturer (dvs. det meste af dette er ikke militært, det er indenlandske agenturer, der kun er ansvarlige for den udøvende magt) — Jeg tror, ​​vi har mere at bekymre os om end at begrænse rettighederne for 100 millioner lovlydige amerikanske våbenejere, som aldrig har affyret en pistol mod nogen og sandsynligvis aldrig vil.

    Jeg har fulgt dette spørgsmål meget nøje, og jeg har fundet ud af, at de, der skriver ved at bruge meningsløse udtryk som "våbenkontrol med sund fornuft", "angrebsvåben" og "våben i militær stil" har ringe eller ingen viden om de skydevåben, som de skriver om og er uvidende og unødvendigt våbenfobiske om rifler med moderne sorte plastikkomposit-kæber, der tilfældigvis er sorte i farven.

    • TPparty
      March 4, 2013 på 14: 24

      Hvis disse skøre højreorienterede konspirationsteorier faktisk slog igennem, tror du så faktisk, at du kunne stå op mod den amerikanske regering med "rifler med moderne sorte plastikkompositaktier, der tilfældigvis er sorte i farven". Det ser ud til, at I er dem, der er uvidende og unødvendigt regeringsfobiske.

    • rosemerry
      March 5, 2013 på 03: 25

      "100 millioner lovlydige amerikanske våbenejere, som aldrig har affyret en pistol mod nogen og sandsynligvis aldrig vil."
      Hvorfor i alverden har de brug for våben? til beskyttelse? Hvis du bor i en "nation", der har brug for at beskytte sig selv med våben, har du allerede fejlet som en nation. Nylige tal for våbendødsfald blandt børn under 15 i 24 udviklede lande viste, at 87% af børnene var i USA. Beskyttelse, frihed? Få et liv, et rigtigt.

      Jeg har aldrig boet, og ville nægte at leve, i sådan et "fædreland".

Kommentarer er lukket.