Undgå endnu en lang krig

Aktier

Overdreven dækning af en tvivlsom rapport af Det Internationale Atomenergiagentur om Irans påståede atomvåbenprogram har ansporet et hastværk mod en ny krig i Mellemøsten, men tidligere amerikanske efterretningstjenestemænd opfordrer præsident Obama til at modstå presset og undersøge fakta.

MEMORANDUM TIL: Formanden

FRA: Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS)

EMNE: Undgå endnu en lang krig

Som fagfolk med tilsammen hundreder af års erfaring inden for efterretningstjeneste, udenrigspolitik og terrorbekæmpelse er vi bekymrede over den grove misrepræsentation af fakta, der bliver brugt for at overtale dig til at starte endnu en krig.

Vi har set militaristerne repræsentere det ene muslimske land efter det andet som store trusler mod USA's sikkerhed. Tidligere støttede de angreb på Sudan, Somalia, Yemen, Irak, Pakistan, Libyen og Afghanistan, samt Israels angreb på Syrien og Libanon, ni muslimske lande og Gaza.

Denne gang bruger de en ny IAEA-rapport til kategorisk at hævde, at Iran bygger et atomvåben, der angiveligt udgør en stor trussel mod USA. Dine efterretnings- og militærrådgivere kan helt sikkert afklare, hvad rapporten egentlig siger.

Som du ved, aflægger IAEA regelmæssige inspektionsbesøg i Irans nukleare anlæg og har tv-kameraer, der overvåger disse anlæg døgnet rundt. Selvom der er grund til at stille spørgsmålstegn ved nogle af Irans handlinger, er situationen ikke så klar, som nogle hævder.

Mohamed ElBaradei, modtager af Nobels fredspris og tidligere IAEA-generaldirektør, sagde for nylig: "Jeg tror ikke på, at Iran er en klar og aktuel fare. Alt, hvad jeg ser, er hypen om truslen fra Iran." Han er ikke alene: Alle 16 amerikanske efterretningstjenester konkluderede "med stor tillid" i en National Intelligence Estimation fra 2007, at Iran havde standset sit atomvåbenprogram fra 2003.

Vi ser en gentagelse af "Irak WMD-truslen." Som Philip Zelikow, eksekutivsekretær for 9/11-kommissionen sagde: "Den 'virkelige trussel' fra Irak var ikke en trussel mod USA. Den uerklærede trussel var truslen mod Israel."

Dine militær- og efterretningseksperter kan også give information om uoffentliggjorte bestræbelser på at afspore Irans atomprogram og om nytteløsheden i at forsøge at eliminere det program, som er spredt og for det meste under jorden gennem luftbombninger.

Sen. Joe Lieberman

Forsvarsminister [Leon] Panetta og andre eksperter har udtalt, at et luftangreb kun ville forsinke ethvert våbenprogram i højst et år eller to.

Den tidligere Mossad-chef Meir Dagan sagde, at et luftvåbensangreb mod Irans atomanlæg ville være "en dum ting", et synspunkt, der principielt støttes af to andre tidligere Mossad-chefer, Danny Yatom og Ephraim Halevy. Dagan tilføjede, at "Enhver angreb mod [det civile program] er en ulovlig handling i henhold til international lov."

Dagan påpegede en anden realitet: bombning af Iran ville få det til at gøre gengæld mod Israel gennem Hizbollah, som har titusindvis af Grad-type raketter og hundredvis af Scuds og andre langdistancemissiler, og gennem Hamas.

Vi bruger allerede lige så meget som resten af ​​verden tilsammen på national sikkerhed og 100 milliarder dollars om året på en lang krig i Afghanistan. Israels lobby har slået på tromme for, at vi skulle angribe Iran i årevis, ledet af folk med forvirrede loyaliteter som Joe Lieberman, der engang fremsatte påstanden om, at det er upatriotisk for amerikanere ikke at støtte Israel.

Endnu en lang krig er ikke i USAs eller Israels interesser, hvad end Israels apologeter hævder. Det er de samme mennesker, der hævder, at [Irans præsident Mahmoud] Ahmadinejad sagde, at han ville "udslette Israel af kortet." Persiske specialister har påpeget, at den oprindelige udtalelse på persisk faktisk sagde, at Israel ville kollapse: "Dette besættelsesregime over Jerusalem skal forsvinde fra tidens arena."

Det, vi har, er en situation, hvor Israels handlinger, for eksempel ved at sende 300,000 bosættere ind på Vestbredden og 200,000 bosættere ind i Østjerusalem, kompromitterer USA's sikkerhed ved at sætte os i fare for terrorrepressalier.

Vi har givet Israel 100 milliarder dollars i direkte bistand siden 1975. Da dette er ombytteligt, hvordan har finansiering af bosættelser bidraget til vores sikkerhed? Du indvilligede i at give 3 milliarder $ i F-35'er til Israel i bytte for en 90-dages fastfrysning af bosættelser. Hvad du fik, var 90 dages stenmuring af fredsprocessen og derefter flere bosættere. Hvad mere skylder vi Israel?

Bestemt ikke et hastværk til krig. Vi har tid til at få diplomati og sanktioner til at fungere, til at overtale Rusland og Kina til at gøre en fælles sag med os.

James Madison skrev engang, at "Af alle sande friheds fjender er krig måske den mest frygtede. Krig er hærens forældre; fra disse udgår gæld og skatter. Ingen nation kan bevare sin frihed midt i konstant krigsførelse."

Vi er i øjeblikket ved at afvikle det, du kaldte en "dum krig." vi bør ikke påtage os endnu en dum krig mod et land, der er næsten tre gange større end Irak, som ville sætte gang i en stor regional krig og skabe generationer af jihadister. En sådan krig ville, i modsætning til hvad nogle hævder, ikke gøre Israel eller USA sikrere.

Styregruppe, Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS)

Phil Giraldi, Directorate of Operations, CIA, gik på pension 
Ray McGovern, US Army Intelligence Officer, Directorate of Intelligence, CIA, gik på pension
Coleen Rowley, tidligere specialagent og Minneapolis Division Counsel, FBI
Ann Wright, oberst, US Army Reserve (ret.), tidligere udenrigstjenesteofficer, Department of State
Tom Maertens, udenrigstjenesteofficer og NSC-direktør for ikke-spredning under to præsidenter

Elizabeth Murray, tidligere stedfortrædende National Intelligence Officer for Det Nære Østen i National Intelligence Council
David MacMichael, tidligere historieprofessor og analytiker fra CIA og National Intelligence Council

35 kommentarer til “Undgå endnu en lang krig"

  1. flad 5
    Januar 11, 2012 på 21: 39

    Hvorfor antisemitisme bevæger sig mod mainstream

    af Alan M. Dershowitz
    Januar 3, 2012 på 2: 45 pm

    For første gang siden slutningen af ​​Anden Verdenskrig kontrollerer klassiske antisemitiske troper - "jøderne" verden og er skyld i alt, der går galt, inklusive finanskrisen; ”Jøderne dræbte kristne børn for at bruge blodet til at bage Matzo; Holocaust skete aldrig - er ved at blive acceptable og legitime emner for akademisk og politisk diskussion. For at forstå, hvorfor disse absurde og forkastelige synspunkter, der engang var forbeholdt de racistiske udkanter af den akademiske verden og politik, nu bevæger sig tættere på mainstream, overveje to mænds holdninger, den ene en akademiker, den anden en politiker, til dem, der udtrykker eller støtter. sådan bigotteri. Akademikeren er professor Brian Leiter. Politikeren er Ron Paul.

    Du har sikkert aldrig hørt om Leiter. Han er en relativt obskur professor i jura, som forsøger at løfte sin profil ved at udgive en sladderblog om juraprofessorer. Han er en kollega med John Mearsheimer, en fremtrædende og verdensberømt professor ved University of Chicago.

    For flere måneder siden støttede Mearsheimer entusiastisk en bog, i virkeligheden en pjece, der indeholdt alle de klassiske antisemitiske troper. Den havde titlen "The Wandering Who" og skrevet af Gilad Atzmon, en britisk version af David Duke, som spiller saxofon og ikke har nogen akademiske forbindelser. Atzmon skriver, at vi må tage "meget alvorligt" påstanden om, at "det jødiske folk forsøger at kontrollere verden." Han kalder den seneste kreditkrise for "Zio-punchen". Han siger, at "Holocaust-fortællingen" ikke giver "historisk mening" og udtrykker tvivl om, at Auschwitz var en dødslejr. Han inviterer eleverne til at acceptere "anklagerne om jøder, der laver Matzo af unge Goyims blod."

    Bøger og pjecer af denne slags bliver skrevet hver dag af obskure antisemitter og udgivet af uansete presser, der specialiserer sig i denne slags affald. Ingen lægger nogensinde mærke til det, undtagen nynazister rundt om i verden, som hilser enhver tilføjelse til hadlitteraturen velkommen.

    Det bemærkelsesværdige ved offentliggørelsen af ​​dette hadefulde stykke antisemitisk affald er, at det blev entusiastisk godkendt af to fremtrædende amerikanske professorer, John Mearsheimer og Richard Falk, som opfordrede læsere, herunder studerende, til at læse, "reflektere over" og " diskutere bredt” temaerne i Atzmons bog. Aldrig før har en sådan bog modtaget præmien af ​​sådanne etablerede akademikere.

    Jeg var ikke chokeret over disse tilslutninger, fordi jeg vidste, at begge disse akademikere tidligere havde krydset "røde linjer", der adskilte legitim kritik af Israel fra subtil antisemitisme. Mearsheimer har anklaget amerikanske jøder for dobbelt loyalitet, og Falk har gentagne gange sammenlignet Israel med Nazityskland. Begge var så begejstrede for Atzmons anti-zionisme - han har skrevet, at Israel er "værre" end nazisterne - at de var parate til at give ham en godkendelse af hans klassiske "blodsære" antisemitisme og holocaust-benægtelse. Ingen stor overraskelse der.

    Det, der var overraskende – faktisk chokerende – var det faktum, at Mearsheimers relativt upolitiske kollega, Brian Leiter, skyndte sig til Mearsheimers forsvar. Uden selv at bekymre sig om at læse Atzmons bog udtalte Leiter, at Atzmons "positioner [ikke markerer ham] som en antisemit [men snarere som] kosmopolitisk." Leiter bekræftede også, at Atzmon "ikke benægter Holocaust eller gaskamrene." Hvis Leiter havde læst bogen, kunne han ikke have fremsat nogen af ​​erklæringerne.

    Atzmon selv krediterer "en mand, der var en antisemit" for "mange af [hans] indsigter" og kalder sig selv en "selvhadende jøde", der har foragt for "jøden i mig." Hvis det ikke er en indrømmelse af antisemitisme, snarere end "kosmopolitisme", ved jeg ikke, hvad det er. Hvad angår Holocaust, hævder Atzmon, at det ikke er "en historisk fortælling." Og med hensyn til gaskamrene tvivler han på, at "nazisterne drev en dødsfabrik i Auschwitz-Berkanau."

    Leiter gik så langt som til at fordømme dem, der vovede at kritisere Mearsheimer for at støtte Atzmons bog, og kaldte deres kritik "hysterisk" og ikke "fremme [at fremme] ærlig intellektuel diskurs." Og han forsvarede Mearsheimers godkendelse som "lige frem."

    Verdens Brian Leiters er en vigtig del af grunden til, at antisemitiske troper kryber tilbage til legitimitet i den akademiske verden. Hans knæfaldende forsvar af en indrømmet jødehader - som ifølge Leiter ikke er en foragtelig antisemit, men en acceptabel "kosmopolit" - bidrager til legitimeringen af ​​antisemitisme.

    Det samme kan siges om Ron Paul, som alle har hørt om. Paul har, ifølge The New York Times, nægtet at "afvise" "støtten" fra "hvide supremacister, overlevende og antizionister, der har samlet sig bag hans kandidatur." (Disse "anti-zionister" tror, ​​at "zionister" - jøder - kontrollerer verden, var ansvarlige for bombningen af ​​Oklahomas føderale bygning og forårsagede den økonomiske nedtur, fordi "de fleste af lederne involveret i den føderale og Det internationale banksystem er jøder.") Han tillod sin "Ron Paul-overlevelsesrapport" at gå ind for racisme og antisemitisme af David Duke-typen i årevis i løbet af 1990'erne, idet han hævdede, at han ikke var klar over, at de blev promoveret under hans navn. Edward H. Crane, grundlæggeren af ​​det libertære CATO Institute, har sagt: "Jeg ville ønske, at Ron ville fordømme de udkantsting, der flyder rundt" hans kampagne, men han nægter at afvise støtten fra disse antisemitter, som udgør en væsentlig del af hans base. New York Times har kritiseret Paul for hans undladelse af at "overbevisende afvise racistiske udtalelser, der blev offentliggjort under hans navn i årevis" eller den entusiastiske støtte, han får fra racistiske grupper, herunder dem, der går ind for "antisemitisme og ekstrem højre paranoia". ."

    Selv nu fortsætter Paulus med at acceptere bidrag fra Holocaust-benægtere, fra dem, der bebrejder jøderne for alting og fra andre bigots, og giver dermed en vis grad af legitimitet til deres hadefulde synspunkter.

    Da nazistisk antisemitisme begyndte at opnå almindelig legitimitet i Tyskland og Østrig i 1930'erne, var det ikke fordi Hitler, Goebbels og Göring gik ind for den. Deres frastødende synspunkter havde været kendt i årevis. Det var fordi ikke-nazister – især fremtrædende akademikere, politikere og kunstnere – nægtede at fordømme antisemitisme og dem, der gik ind for den.

    Det er blevet sagt, at "alt, der er nødvendigt for det ondes sejr, er, at gode mennesker ikke gør noget." Leiter og Paul kan være gode mænd eller ikke, men de er skyldige i mere end blot at gøre ingenting. De er ved deres handlinger med til at legitimere den ældste af bigotries. Skam dem!

  2. bobzz
    Januar 5, 2012 på 14: 49

    Neokonerne ville få os til at løbe bange over et atomvåben Iran (på trods af de bedste efterretninger), men vi stod over for USSR i årtier, en langt mere potent fjende, bevæbnet til tænderne med atomvåben og med kapaciteten til at levere dem. Ingen krig brød ud. Iran, selvom de havde atomvåben, er næppe i samme liga med det gamle USSR. Paranoia over Iran er fjollet. Og nej, Iran kommer ikke til at angribe Israel, medmindre Israel provokerer det. Hvis de gør det, tror jeg ikke, at Obama har modet til at "gøre det helt klart" over for Israel, at de har redet deres seng, nu er det deres at ligge i, men han burde gøre dette - FØR der sker noget. Og selvfølgelig, hvis nogen af ​​republikkerne bliver præsident efter 2012 (undtagen Ron Paul), vil vi helt sikkert være i endnu en krig. Vi går vejen til Rom, overstrakte, udhuler vores økonomi, og disse fyre er uvidende.

  3. Aaron
    Januar 5, 2012 på 13: 57

    "Som du ved, aflægger IAEA regelmæssige inspektionsbesøg i Irans nukleare anlæg og har tv-kameraer, der overvåger disse faciliteter døgnet rundt. Selvom der er grund til at stille spørgsmålstegn ved nogle af Irans handlinger, er situationen ikke så klar, som nogle hævder.
    Mit gæt er, at iranerne gerne vil udvikle et atomprogram svarende til Japans kapaciteter, der ville gøre det muligt at omdirigere det til militære formål med kort forsinkelse, hvis Teheran virkelig ville blive truet ud over den nuværende retorik, der kommer fra Washington-London-Tel Aviv-aksen , for ikke at nævne den givne virkelighed, at Iran geografisk er omgivet af de amerikanske baser.

    Et atomprogram lige inden for grænserne af NPT, der gør det lovligt, og som afviser alle beskyldninger om, at Irans hensigt udelukkende er designet til våbenbrug.

    • Januar 5, 2012 på 14: 11

      Det var en perfekt forklaring på Irans nukleare aktiviteter. Jeg er fuldstændig enig med Aaron

  4. Karen Romero
    Januar 5, 2012 på 13: 09

    Endnu en gang takker jeg dig Robert Parry! Tak fordi du har lagt billeder på Consortiumnews.com
    Ved at gøre det er læsning af din hjemmeside mere som at læse en avis. Det er uden al propagandaen!
    For dem af jer, der ikke kender Louise Hay, er hun et meget vidunderligt menneske på vores planet, der opfandt udtrykket...læs informationen, tag det, der lyder rigtigt for dig, og kassér resten. Jeg parafraserer selvfølgelig hendes meget dybe og sande ord. Hvad har det med denne artikel at gøre.
    Nå, jeg vil fortælle jer læsere, hvad det har at gøre med denne artikel. Du vil bemærke, at det er et billede af Joseph Lieberman, der tror, ​​at enhver, der er uenig med ham, er antisemit. Efter at have læst denne artikel besluttede jeg at tage den smukke Louise Hays råd. Jeg printede artiklen og fjernede forsigtigt, åh så omhyggeligt billedet af Lieberman fra artiklen og smed billedet i den rigtige beholder.
    Godt nytår Consortium læsere!

    Sandelig,
    Karen Romero

    • Ilse
      Januar 5, 2012 på 21: 11

      Samme her.

  5. Procivic
    Januar 5, 2012 på 10: 05

    Ved at sætte Israel først forrådte Joe Lieberman USA i det øjeblik, han aflagde ed som senator.

  6. javad vojdani
    Januar 5, 2012 på 07: 26

    Det er virkelig en sand artikel, men som én har nævnt, går den desværre for døve øre, og det amerikanske folk er dovne, der ikke vil søge efter sandheden. Faktisk kender hr. Obama til virkeligheden af ​​det iranske atomprogram, men det faktum. er, at det amerikanske folk ønsker at arbejde, derfor er en krig påtrængende nødvendig til en pris af millioner af døde. Vil det amerikanske folk komme til fornuft? Jeg gjorde det, så længe de ser CNN, Fox News eller læser alle jøder avis i USA stater.

  7. Hillary
    Januar 4, 2012 på 18: 27

    "Undgå endnu en lang krig"

    Hvad med - at undgå en anden - - enhver form for krig -?

    Målet med disse krige var/er at fremme det zionistiske hegemoni og befri Israel for islamiske fjender ved at bruge amerikanske skatteyderes blod og skatte.

    I et fornuftigt samfund ville neocons være blevet henrettet for højforræderi for deres involvering i død og lemlæstelse af tusindvis af amerikanske borgere under falske forudsætninger, for ikke at nævne prisskiltet på billioner af dollars.

    Joseph Lieberman blev genvalgt, efter at han promoverede løgne for en "krig mod Irak".

    I dag har amerikanske neocons travlt med at forberede propaganda for "deres" krig mod Iran.

    neocons brugte 9/11 propaganda med succes med Irak, bruger det nu med Iran

    Hvor bevidst fordummet og misinformeret er den amerikanske offentlighed?

    • Betty
      Januar 4, 2012 på 19: 12

      Amerikanerne er bevidst uvidende på alle fronter.
      Og doven til at grave sandheden frem. En dame ringede til mig i dag og ønskede at vide, hvilke regninger der bliver fremlagt ved statens lovgiver ... hun troede, hun ikke havde tid til at læse de 600 regninger, og det gjorde jeg.

    • Ma
      Januar 4, 2012 på 21: 25

      De er med vilje fordummet på alle stadier: op til 6 år: afhængige af Disney Channel og Barbies; 7-15: sur på Justin Beaber, lady Gaga; 16-22: fanatikere om sport; voksne: arbejde fem dage som æsler, drikke i weekenden, hvem bekymrer sig om, hvad der foregår rundt omkring. Interesseret i aktuelle anliggender? Stil ind på CNN, Fox News, Sky News osv. og tro hvert ord, de siger. Det er vores måde at leve på dumt!!

    • flad 5
      Januar 4, 2012 på 22: 02

      FU din antisemitiske tæve

      • stor mo
        Januar 5, 2012 på 14: 17

        Hej!! hvorfor det grimme sprog

      • Ilse
        Januar 5, 2012 på 21: 07

        Du kommer altid med de samme gamle antisemitiske ting. kom over det.

        • flad 5
          Januar 11, 2012 på 21: 10

          du er en uvidende tøs

  8. Michael Lange
    Januar 4, 2012 på 16: 56

    Bravo, en modig og sandfærdig erklæring om kendsgerningerne. Dit brev bør rundsendes for underskrifter fra offentligheden. Enhver chance for at dette kan lade sig gøre.

  9. Pinchas halpern
    Januar 4, 2012 på 16: 13

    Havde du boet i Israel og hørt den gale mand fra Teheran åbenlyst erklære sin hensigt om at forsøge at slette Israel af kortet, tror jeg, du ville have været lidt mere følsom over for IAEA's rapport. Muhammad ElBaradey, Nobelpris og det hele, er en åben Israel-hader og - mildt sagt - utroværdig i sine rapporter. Faktum, umiddelbart efter at han forlod sin stilling, har agenturet ændret sin melodi og fundet nye fakta, som "overraskende nok" ikke var blevet fundet under ElBaradeys embedsperiode.

    • Greg Driscoll
      Januar 4, 2012 på 16: 23

      Ah, ja – når man ikke kan bestride fakta, så brug ad hominem-argumenter, godt for advokater, der forsøger at vinde en sag, men ellers intellektuelt uærlige… Hvad med Israels 150 – 200 atomvåben…

    • Hillary
      Januar 4, 2012 på 19: 11

      "Havde du boet i Israel, da du hørte den gale mand fra Teheran åbenlyst erklære sin hensigt om at forsøge at slette Israel af kortet"

      Pinchas halpern den 4. januar 2012 kl. 4

      Hvilket typisk hasbara-svar.

      Først og fremmest var henvisningen til "tør Israel af kortet" rettet mod at eliminere det højrefløjs zionistiske israelske regime fra det politiske landskab, et meget fornuftigt mål, der deles af flere amerikanere end nogensinde.

      I mellemtiden lever Iran under et ægte terrorregime 24/7 fra en meget offentlig behandling af et atomangreb fra Israel.

      Hvad angår IAEA-

      Ifølge et kabel udgivet af Wikileaks i oktober 2009, delte IAEA's generaldirektør Yukiya Amano med den amerikanske udsending til agenturet, at han ville være nødt til at give nogle indrømmelser til G-77 [udviklingslandegruppen] i et forsøg på at fremstå " retfærdig og uafhængig", men at han var "solid i den amerikanske domstol i forbindelse med enhver vigtig strategisk beslutning, lige fra udnævnelser af højtstående personale til håndteringen af ​​Irans påståede atomvåbenprogram."

      Professor ved Teheran Universitet, hr. Mohammad Marandi, siger: "Vestlige lande dominerer bestyrelsen, og selv på det bureaukratiske niveau er de ansatte for det meste næsten alle vestlige eller tilknyttet Vesten," tilføjer han.

      †Hvis du ser på Wikileaks-dokumenterne - han [IAEA's generaldirektør Yukiya Amano] er meget sammen med amerikanerne. Han har lovet amerikanerne, at han vil arbejde tæt sammen med dem. Så han er deres mand i organisationen, og han skylder dem faktisk sit job†.

      • flad 5
        Januar 4, 2012 på 22: 02

        Hillary er blot en iransk apologet; æns ikke

        • Ilse
          Januar 5, 2012 på 21: 02

          BS
          Hun er ikke!

        • flad 5
          Januar 11, 2012 på 21: 09

          hvad har du røget?

    • stum
      Januar 4, 2012 på 21: 04

      Fortsæt det gode arbejde, og snart vil USA være konkurs, isreal kan ikke bebrejde os for ikke at prøve.

      Guest isreal vil blive beskyttet af en konkursstat, 310 millioner for at beskytte 8 millioner i isreal. Amerikaner er virkelig dårlig til matematik

    • Januar 5, 2012 på 12: 22

      Få noget uddannelse, din logik fra det 17. århundrede giver ikke længere genklang. Efter 2. verdenskrig / masseødelæggelsesvåben / Ajax / … ingen organ undtagen få. Det tror israelske Talebans og våbenhandlere i vesten.#2 Israel Saudi-Arabien Jordan Egypten Kuwait er ikke anderledes i deres tankegang, hvad angår den iranske regering, offentligt taler de skrald, men i virkeligheden kan de lide Iran, som det er. Hvordan skulle de ellers være i stand til at suge blodet ud af amerikanske skatteydere "bistand" 5 milliarder Israel alene….. hvad angår atomvåben, Israel fik dem, og de har brugt det til at dominere araberne/regionen efter tvungen migration fra Europa. Glem ikke at alt dette skete, efter at det kristne Europa besluttede at udvise/gasse alle og alle, der var uenige...WW2. Hvad angår Irans regering og dens fremtid, kan vi selv bestemme. Persere som nation nåede ikke til det 21. århundrede med held, længe før der var et Amerika eller Israel, ydede vi vores bidrag til menneskelig art … det første hjem, jøderne nogensinde havde, var faktisk det eneste hjem, de nogensinde havde haft, Iran . Vær taknemmelig, det var araberne og muslimerne i Europa og andre steder, der gav tilflugt til mange jøder, mens netop de mennesker, du kyssede op til, slagtede dem. Så få en uddannelse, fordi selv amerikanere endelig indser, at der bliver leget med dem. .

    • Ilse
      Januar 5, 2012 på 21: 01

      Taler du farsi?
      Hvis ikke: hold kæft.

Kommentarer er lukket.